MP w Szczyrku: Kamil Stoch Mistrzem Polski

  • 2011-02-19 14:16

Kamil Stoch dwoma skokami na 101,5m pewnie wywalczył złoty medal Mistrzostw Polski na skoczni HS 106 w Szczyrku. Na drugim stopniu podium stanął Tomasz Byrt (100,5 i 94,5m), a trzeci był Rafał Śliż (99 i 96m).

Dopiero czwarte miejsce zajął dziś Marcin Bachleda, który po pierwszym krótszym skoku na 93,5m, w finale poszybował aż na 99,5m i zdołał przesunąć się o osiem lokat. Powrót do formy sygnalizują piąty dziś Łukasz Rutkowski (97,5 i 95,5m) oraz Krzysztof Miętus, który swoimi skokami na 98,5 i 93m wywalczył szóste miejsce.

Zawiedli nasi reprezentanci na Mistrzostwa Świata w Oslo - Piotr Żyła oraz Stefan Hula. Żyła skakał dziś na 97,5 i 93,5m, co dało siódmą pozycję, a Hula był dopiero 14. (89 i 94,5m). Niezbyt udany występ zanotował także Dawid Kubacki, którego 9. miejsce po skokach na 93,5 i 95,5m raczej nie przekona Łukasza Kruczka do wzięcia go na Mistrzostwa Świata w Oslo.

Po dzisiejszym konkursie nie będzie zadowolony Klemens Murańka, który na półmetku zmagań był 6. z wynikiem 96,5m, jednak w finale spadł na 88,5m i ostatecznie zajął dopiero 11. pozycję.

Pełne wyniki w formacie PDF >>


Wyniki Mistrzostw Polski w Szczyrku, HS 106, 19.02.2011:
1. Kamil Stoch 101,5 i 101,5m - (258,5 pkt.)
2. Tomasz Byrt - 100,5 i 94,5m (239,5 pkt.)
3. Rafał Śliż - 99 i 96m (237,5 pkt.)
4. Marcin Bachleda - 93,5 i 99,5m (233,0 pkt.)
5. Łukasz Rutkowski - 97,5 i 95,5m (230,5 pkt.)
6. Krzysztof Miętus - 98,5 i 93m (229,5 pkt.)
7. Piotr Żyła - 97,5 i 93,5m (228,5 pkt.)
8. Bartłomiej Kłusek - 96 i 94,5m (228,0 pkt.)
9. Dawid Kubacki - 93 i 95,5m (223,5 pkt.)
10. Jakub Kot - 93,5 i 93,5m (220,5 pkt.)


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (20360) komentarze: (210)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Indywidualne Mistrzostwa Polski - średnia skocznia

    Szczyrk - 19.02.2011 - końcowe wyniki:

    1.Kamil Stoch --.--.--- 101.5m - 129.5 pkt.i101.5m - 258.5 pkt - A
    2.Tomasz Byrt -------- 100.5m - 126.5 pkt i 94.5m - 239.5 pkt - B
    3.Rafał Śliż ------------- 99.0m - 121.5 pkt i 96.0m - 237.5 pkt - A
    4.Marcin Bachleda ----- 93.5m - 109.5 pkt i 99.5m - 233.0 pkt - A
    5.Łukasz Rutkowski -..- 97.5m - 116.5 pkt i 95.5m - 230.5 pkt - A
    6.Krzysztof Miętus ----- 98.5m - 121.0 pkt i 93.0m - 229.5 pkt - A
    7.Piotr Żyła ------.------ 97.5m - 119.0 pkt i 93.5m - 228.5 pkt - była kadra A
    8.Bartłomiej Kłusek -..- 96.0m - 116.0 pkt i 94.5m - 228.0 pkt - B
    9.Dawid Kubacki ------- 93.0m - 108.5 pkt i 95.5m - 223.5 pkt - A
    10.Jakub Kot --.--.---.-- 93.5m - 110.0 pkt i 93.5m - 220.5 pkt - B
    11.Klemens Murańka ... 96.5m - 117.0 pkt i 88.5m - 215.0 pkt - B
    12.Andrzej Gąsienica -- 93.0m - 108.5 pkt i 91.5m - 213.5 pkt
    12.Jan Ziobro --.--.----- 89.5m - 100.0 pkt i 95.5m - 213.5 pkt - B
    14.Stefan Hula --.--.--.- 89.0m ... 99.0 pkt i 94.5m - 212.0 pkt - A
    15.W.Gasiennica-Kotel- 92.5m - 107.5 pkt i 91.0m - 211.5 pkt
    16.Grzegrz Miętus -.-..- 93.5m - 110.0 pkt i 89.0m - 209.0 pkt - B
    17.Adam Cieślar ------- 94.0m - 110.5 pkt i 88.5m - 208.5 pkt
    18.Maciej Kot -----.----- 88.5m ... 98.5 pkt i 93.0m - 206.0 pkt - A
    19.Paweł Słowiok -...--- 89.0m ... 99.0 pkt i 90.0m - 201.0 pkt
    20.Dawid Kowal -------- 89.0m ... 99.0 pkt i 88.5m - 196.5 pkt
    21.Aleks. Zniszczoł -.-.- 88.5m ... 98.0 pkt i 88.5m - 196.0 pkt - B
    22.Artur Kukuła -.--.--.- 90.5m - 102.0 pkt i 87.0m - 195.5 pkt
    23.Tomasz Pochwała ..- 88.5m ... 92.0 pkt i 88.5m - 190.0 pkt
    24.Mateusz Wantulok -- 89.5m - 100.5 pkt i 84.5m - 189.0 pkt
    25.Andrzej Zapotoczny..88.0m ... 96.0 pkt i 86.0m - 187.5 pkt- B
    26.Szczepan Kupczak .. 86.5m ... 93.0 pkt i 85.5m - 183.5 pkt
    27.Krzysztof Biegun ...- 88.0m ... 95.5 pkt i 84.5m - 182.5 pkt
    28.Rafał Polinkiewicz ..- 85.0m ... 89.5 pkt i 86.0m - 181.0 pkt
    29.Jakub Wolny --.-.--.- 85.0m ... 89.5 pkt i 82.5m - 172.5 pkt
    30.Marcin Miętus -.-.-.-- 88.0m ... 96.5 pkt i 73.0m - 160.0 pkt
    ---------------
    31.Mateusz Kojzar -.-..- 84.0m ... 87.5 pkt
    36.Mateusz Cieślar -..-- 82.5m ... 84.5 pkt
    45.Krzysztof Leja -.-.-.- 79.5m ... 76.0 pkt

    Kadrowicze (A) S.Hula i M.Kot poprawili sie w drugiej rundzie ale lokaty poza pierwszą "10" konkursu - 14 i 18 miejsce!

    Z kadrowiczów nie brał udziału tylko A.Małysz.

  • jozek_sibek profesor
    Indywidualne Mistrzostwa Polski - średnia skocznia

    Szczyrk - 19.02.2011 - pierwsza seria:

    1.Kamil Stoch --.--.--- 101.5m - 129.5 pkt - A
    2.Tomasz Byrt -------- 100.5m - 126.5 pkt - B
    3.Rafał Śliż ------------- 99.0m - 121.5 pkt - A
    4.Krzysztof Miętus ----- 98.5m - 121.0 pkt - A
    5.Piotr Żyła ------.------ 97.5m - 119.0 pkt - była kadra A
    6.Klemens Murańka -..- 96.5m - 117.0 pkt - B
    7.Łukasz Rutkowski -..- 97.5m - 116.5 pkt - A
    8.Bartłomiej Kłusek -..- 96.0m - 116.0 pkt - B
    9.Adam Cieślar -.-.--.-- 94.0m - 110.5 pkt
    10.Jakub Kot --.--.---.-- 93.5m - 110.0 pkt - B
    10.Grzegrz Miętus -.-..- 93.5m - 110.0 pkt - B
    12.Marcin Bachleda ---- 93.5m - 109.5 pkt - A
    13.Dawid Kubacki ------ 93.0m - 108.5 pkt - A
    13.Andrzej Gąsienica -- 93.0m - 108.5 pkt
    15.W.Gasiennica-Kotel- 92.5m - 107.5 pkt
    16.Artur Kukuła -.--.--.- 90.5m - 102.0 pkt
    17.Mateusz Wantulok -- 89.5m - 100.5 pkt
    18.Jan Ziobro --.--.----- 89.5m - 100.0 pkt - B
    19.Stefan Hula --.--.--.- 89.0m ... 99.0 pkt - A
    20.Dawid Kowal -------- 89.0m ... 99.0 pkt
    21.Paweł Słowiok -...--- 89.0m ... 99.0 pkt
    22.Maciej Kot ----------- 88.5m ... 98.5 pkt - A
    23.Aleks. Zniszczoł -.-.- 88.5m ... 98.0 pkt - B
    24.Marcin Miętus -.-.-.-- 88.0m ... 96.5 pkt
    25.Andrzej Zapotoczny..88.0m ... 96.0 pkt - B
    26.Krzysztof Biegun ...- 88.0m ... 95.5 pkt
    27.Szczepan Kupczak .. 86.5m ... 93.0 pkt
    28.Tomasz Pochwała ..- 88.5m ... 92.0 pkt
    30.Rafał Polinkiewicz ..- 85.0m ... 89.5 pkt
    30.Jakub Wolny --.-.--.- 85.0m ... 89.5 pkt
    ---------------
    31.Mateusz Kojzar -.-..- 84.0m ... 87.5 pkt
    36.Mateusz Cieślar -..-- 82.5m ... 84.5 pkt
    45.Krzysztof Leja -.-.-.- 79.5m ... 76.0 pkt

    Odległe lokaty S.Huli - 19 i M.Kota - 22 miejsce!

    Z kadrowiczów nie brał udziału tylko A.Małysz.

  • jozek_sibek profesor
    Mistrzostwa Polski - Szczyrk 2011 - średnia skocznia

    Wyniki sobotnich kwalifikacji:

    1.Kamil Stoch --.--.--- 100.0m - 125.5 pkt - A
    2.Marcin Bachleda ----- 98.5m - 122.0 pkt - A
    3.Bartłomiej Kłusek -..- 97.0m - 117.5 pkt - B
    4.Stefan Hula --.--.---.- 95.5m - 115.0 pkt - A
    5.Łukasz Rutkowski -..- 95.0m - 114.0 pkt - A
    6.Dawid Kubacki ------- 95.0m - 113.5 pkt - A
    7.Piotr Żyła ------.------ 95.0m - 112.5 pkt - była kadra A
    8.Maciej Kot ------------ 94.5m - 112.0 pkt - A
    8.Klemens Murańka -..- 94.5m - 112.0 pkt - B
    10.Rafał Śliż ------------ 94.5m - 111.5 pkt - A
    10.Krzysztof Miętus --.- 94.5m - 111.5 pkt - A
    12.Jan Ziobro --.--.--.-- 94.0m - 110.5 pkt - B
    13.Tomasz Byrt -------- 93.5m - 110.0 pkt - B
    14.Jakub Kot ----------- 93.5m - 109.5 pkt - B
    15.W.Gasiennica-Kotel- 91.5m - 105.0 pkt
    16.Adam Cieślar ------- 91.5m - 104.0 pkt
    17.Krzysztof Leja ------ 90.5m - 103.0 pkt
    18.Andrzej Zapotoczny-90.5m - 102.5 pkt - B
    19.Grzegrz Miętus -.-..- 90.5m - 102.0 pkt - B
    20.Artur Kukuła -------- 89.0m ... 99.0 pkt
    21.Andrzej Gąsienica -- 88.0m ... 97.0 pkt
    22.Paweł Słowiok -...--- 87.5m ... 96.0 pkt
    22.Jędrzej Ścisłowicz ... 87.5m ... 96.0 pkt - była kadra młodż
    22.Krzysztof Biegun ...- 87.5m ... 96.0 pkt
    25.Dawid Kowal -------- 86.5m ... 94.0 pkt
    ---------------
    31.Tomasz Pochwała ... 84.0m ... 87.5 pkt
    31.Alek.. Zniszczoł -.-.- 84.0m ... 87.5 pkt - B
    33.Mateusz Cieślar -...- 83.5m ... 86.5 pkt
    35.Mateusz Kojzar ----- 82.0m ... 83.5 pkt

    Z kadrowiczów nie brał udziału tylko A.Małysz.

  • jozek_sibek profesor
    Wyniki indywidualne konkursu drużynowego

    Mistrzostwa Polski - 18.02.2011 - Szczyrk - srednia skocznia:

    1.Piotr Żyła -----.-------- 105.0m - 134.0 pkt i 103.0m - 264.0 pkt - była kadra A
    2.Stefan Hula --.---.----- 103.5m - 134.0 pkt i 100.0m - 259.5 pkt - A
    3.Maciej Kot ------------- 105.5m - 137.0 pkt i . 97.5m - 256.5 pkt - A
    4.B.Kłusek -------.------- 104.0m - 133.5 pkt i . 96.5m - 250.5 pkt - B
    5.Marcin Bachleda -.-.-.- 100.5m - 124.0 pkt i 101.0m - 250.0 pkt - A
    6.Tomasz Byrt ------------ 99.5m - 123.5 pkt i 100.0m - 249.0 pkt - B
    7.Dawid Kubacki --.-.-.-- 100.0m - 125.0 pkt i . 98.5m - 245.5 pkt - A
    8.Łukasz Rutkowski -.-.-.- 99.0m - 119.5 pkt i 100.4m - 243.3 pkt - A
    9.Adam Cieślar ----------- 96.5m - 117.0 pkt i 100.0m - 241.5 pkt
    10.Klemens Murańka ...- 100.0m - 125.5 pkt i . 95.5m - 240.5 pkt - B
    11.Grzegorz Miętus --..--- 96.0m - 116.0 pkt i . 97.0m - 234.0 pkt - B
    12.Krzysztof Miętus -.-.-.- 96.5m - 117.0 pkt i . 96.0m - 233.0 pkt - A
    13.Krzysztof Leja ----.---- 95.0m - 113.0 pkt i . 96.5m - 231.0 pkt
    14.Andrzej Zapotoczny ... 96.5m - 117.0 pkt i . 94.5m - 229.5 pkt - B
    15.W.Gąsienica-Kotelnicki.97.5m - 119.0 pkt i . 92.0m - 225.0 pkt
    15.Andrzej Gąsienica -..-- 93.5m - 109.0 pkt i . 97.0m - 225.0 pkt
    17.Jakub Kot -------------- 94.5m - 113.0 pkt i . 93.0m - 223.0 pkt - B
    ----------------
    24.Aleks. Zniszczoł ---.--- 93.5m - 109.5 pkt i . 87.5m - 205.5 pkt - B
    --------------
    33.R.Sliż --.----.-----.---- 103.0m - 131.5 pkt - A - 5 miejsce w I serii (drużyna odpadła)

    Z kadrowiczów nie startowali A.Małysz i K.Stoch oraz J.Ziobro (kadra B).

  • jozek_sibek profesor
    Tak było ostatniego lata

    Letnie Mistrzostwa Polski

    Wyniki konkursu na średniej skoczni - Szczyrk (HS 106) - 23.07.2010

    1.Adam Małysz -.-.-.-- 104.5m-100.0m - 262.5 - A Kadra
    2,Kamil Stoch --.--.--- 102.0m - 99.5m - 255.5 - A
    3.Stefan Hula --.--.---.- 98.0m - 95.0m - 235.5 - A
    4.Dawid Kubacki ------- 97.0m - 95.0m - 233.5 - A
    5.Maciej Kot ------------ 97.0m - 94.5m - 231.5 - A
    6.Rafał Śliż ------------- 97.5m - 91.5m - 226.0 - A
    7.Piotr Żyła ------.------ 94.5m - 95.0m - 225.5 - była kadra A
    8..Krzysztof Miętus -...- 95.0m - 90.0m - 217.0 - A
    9.Marcin Bachleda ----- 94.0m - 87.5m - 209.5 - A
    10.Łukasz Rutkowski -- 93.0m - 88.0m - 206.5 - A
    11.Klemens Murańka -- 92.5m - 87.0m - 204.5 - B
    12.Andrzej Zapotoczny-92.0m - 87.0m - 203.0 - B
    13.Tomasz Byrt -------- 86.0m - 90.0m - 195.5 - B
    14.W.Gasiennica-Kotel- 86.0m - 84.0m - 183.0
    15.Jakub Kot ----------- 88.0m - 81.5m - 181.0 - B
    15.Alek.. Zniszczoł -.-.- 86.0m - 83.5m - 181.0 - B
    17.Grzegrz Miętus -.-..- 91.5m - 77.5m - 179.5 - B
    18.Jan Ziobro --.--.--.-- 85.5m - 84.5m - 178.0 - B
    19.Dawid Kowal ---.---- 83.0m - 80.0m - 167.0
    20.Paweł Słowiok ------ 78.0m - 83.5m - 163.5
    21.Kamil Skrobot ------ 78.5m - 82.5m - 162.5 - była kadra młodż
    22.Tomasz Pochwała -- 80.5m - 81.5m - 160.0
    23.Bartłomiej Kłusek -- 78.5m - 75.5m - 146.5 - B
    24.Mateusz Kojzer --.-- 74.5m - 79,0m - 145.5
    25.Piotr Czyż ------.---- 74.5m - 79.0m - 144.5
    26.Mateusz Cieślar -...- 74.0m - 77.5m - 140.5
    27.Wojciech Marusarz - 72.5m - 76.0m - 133.0
    27.Andrzej Zarycki -...- 73.5m - 75.0m - 133.0
    29.Artur Kukuła -------- 76.5m - 72.0m - 130.5
    30.Jędrzej Ścisłowicz -- 74.0m - DNS --,-- 66.5 - była kadra młodż

  • JPW2 weteran

    Wielkie gratulacje dla Kamila Stocha !
    Myślę również, że nie należy się przejmować skokami Żyły i Huli. Był to raczej przypadek i efekt warunków. W piątek skakali bardzo ładnie i tego się trzymajmy.
    Będzie dobrze w Oslo ! 3mam kciuki !

  • bunny weteran
    @pepeleusz

    Biorąc pod uwagę w jakiej formie byli zawodnicy na EYOWF, to zdobycie złota to nie tylko wielki sukces zawodników, ale także trenera. Oczywiście nie jest trenerem idealnym, ale jednak sukcesy odnosi. Troszkę niepoważnie wygląda porównanie trenera Wisły do obecnego trenera juniorów Polski. Adam Celej nie tylko Klimka marnuje, jak to napisałeś, ale większość juniorów. Jedynym podopiecznym Celeja, który obecnie się wyróżnia, jest Bartek Kłusek.

    Bardzo dobrze się dzieje, że media skupiły się tylko na Klimku. Pozwala to spokojnie się rozwijać Byrtowi, Zniszczołowi, Leji i innym utalentowanym juniorom.
    Może Klimek nie jest orłem w tym sezonie, ale ciężko go skreślić patrząc jakim potencjałem dysponuje. Tomek Byrt w sezonie 2008/09 nie złapał się do kadry B, obecnie jest nr 5 w polskich skokach. To pokazuje jak szybko sytuacja w skokach się zmienia.

  • neonek18 weteran
    barto195

    ja uwazam ze to nie jest zły sposób zaczać i skończyc znakomicie..
    Kamil dobrze ma zacząć.. a Adam może wrazie co ratowac w przypadku 1 lub 2 słabych skoków z tych "środkowych" skoczków

  • anonim

    ja bym wystawił tak w 1 grupie czyli 1.A.Małysz 2.K.Stoch 3 S.Hula 4 P.Żyła lub Tomek Byrt na początku najmocniejsi potem słabsi

  • neonek18 weteran
    Barthekk29

    ja myśle ze do tej 3 powinnien dołączyć Hula..tak..mimo wszystko,bo Hula potrafi skoncentrować sie na druzynówki i nie psuje czesto skoków..zazwyczaj skacze swoje w zawodach drużynowych

  • Barthekk29 początkujący
    -

    trzech pewniaków już mamy po Kamilu,Adamie i Tomku Byrcie brakuje jeszcze jednego.Hula jest za słaby moim zdaniem.Jeśli pojedzie do Oslo to napewno zawali nam drużynówkę.Postawiłbym na Żyłę.Gwarancji stu procentowej nam nie daje,ale psychicznie jest w dużo lepszej formie niż Stefek.

  • Maciek5052 profesor

    Gratulacje dla Kamila , choć był to raczej pewniak . Bardzo dobrze zaprezentował się również Tomek Byrt oraz Rafał , brawa dla diabełka za spory awans :) Żyła mnie zbytnio nie zaskoczył swoją postawą , za to Stefek jak najbardziej :( Rozregulował nam się chłopak :( Chciałbym aby Hula dobrze wypadł przede wszystkim indywidualnie na MŚ......

  • gina profesor
    jurek2k

    no i właśnie o to mi chodzi. Murańka talent ma i to duży, ale początek jego startów, nagłośnienie nie pomogło mu, a uważam, że raczej spowodowało zastój w jego rozwoju. Myślę, że teraz wszystko jest już na dobrej drodze.

  • anonim
    gina

    Myślę, że się nieco nie zrozumieliśmy, ale Twoja pierwsza wypowiedź o godz. 15.00 była dużo mniej rzeczowa w porównaniu z tą. Nie mam nic przeciwko faktom i sprawiedliwej ocenie poziomu sportowego, a pod tym względem tamten wpis nie był dobry, skupiałaś się głównie na pewnym micie medialnym (szkodliwym), który funkcjonował kilka lat temu. Zresztą nie wiem, po co przytaczasz ten link, o tym wszyscy wiemy, nie pochwalam tego szumu mediów i tych artykułów.
    W Libercu Murańka był faworytem ale z formą trafił J.Maatta (od którego nieraz w karierze był lepszy choćby w PK i MŚJ, jest w biografiach na fis-ski) więc powinien być drugi, tak jak po I serii. Niestety drugi skok nieco zepsuł (również warunki były gorsze jak mówi na pzn.pl) ale to się zdarza i był 4. W dotychczasowych startach w CoC i dawniej w FIS Cup jest najlepszy w swoim roczniku, podobnie jak był w FIS Youtch Cup w latach 2006-2008.
    Nie jestem rodziną tylko obserwuję jego karierę jakiś czas i stąd moja odpowiedź na Twoje moim zdaniem pochopne wnioski. Nie oceniam wyników zawodnika pod kątem oczekiwań społecznych / medialnych, a myślę że Ty się głównie do tego odnosisz, piszesz np. ,,w porównaniu z oczekiwaniami jakie wzbudza'' ,,towarzyszy aura cudownego dziecka''. To przecież nie pomaga w skakaniu i również wyniki są odbierane jako gorsze. Dzisiejsze 11. miejsce czy 11. w Estonii są ogólnie dobre, ale nie wobec nieracjonalnych oczekiwań. Nikt nie porównuje osiągnięć np. Byrta czy Kłuska do Schlierenzauera i Morgensterna w wieku 18 lat, lepiej byłyby być bardziej anonimowym w tym wieku ale to inny temat. Pozdrawiam.

  • gina profesor

    A co do nadmiernego zainteresowania mediów, to polecam przypomnienie pewnego artykułu -
    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35800,7468592,Klimek_Muranka_ wraca_do_Pucharu_Swiata_w_skokach.html

  • gina profesor
    jurek2k

    1. Nie jestem uprzedzona do Murańki (bo i czemu miałabym być?)
    2. Nie wiem, czy jesteś rodziną, czy kimś bliskim, że na moje pytania reagujesz tak, jakbym kogoś zamordowała..
    3. Moją pomyłkę na linii Słowacja- Czechy naprawdę trudno nazwać kłamstwem, zupełnie nie rozumiem tego słowa...
    4. Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie, ale ja naprawdę nie uważam, że osiągnięcia Murańki w tym roku są jakieś nadzwyczajne i szczególne. W porównaniu z oczekiwaniami jakie wzbudza. I to było głównym moim pytaniem. Trudno uznać jego miejsce na MŚJ za sukces - miejsce niezłe, ale sukces? Wystarczy przypomnieć pozycje naszych juniorów w tej imprezie za czasów Kuttina i Horngahera w Polsce. W Czechach był czwarty, ale ile przegrał do Fina. Wszyscy zawodnicy przed nim są od niego młodsi (poza Austriakiem). Jakoś żadnego szerzej skoczka wtedy nie pokonał. Jakoś na arenie międzynarodowej obecnie nie bryluje w swoim roczniku.
    5. Murańce od kilku lat towarzyszy aura cudownego dziecka skoków, przy całej sympatii do niego, jakoś na razie tego nie widać

  • pepeleusz profesor
    @gina

    ,,Uważam, że jego miejsce na MŚ juniorów to żaden sukces, podobnie w zawodach na Słowacji, wystarczy popatrzeć na skład naszych i zagranicznych skoczków"
    Piszesz tam o zawodach na Słowacji mając na mysli zapewne EYOWF w Czechach(to praktycznie ME do lat 17). a ja ciekawy jestem kogo tam zabrakło w konkursie indywidualnym, kto miałby szansę zrzucić Murańkę z 4 miejsca?
    Bo jeżeli chodzi o braki w składach na MŚJ w Oepaa to brakło tylko i aż dwóch zawodników tj. Prevca i Bodmera.
    A rzekomo słaba konkurencja Murańki w swoim roczniku? przecież mamy złoto drużynowe! A że koledzy są słabsi od Murańki, to chyba normalne, bo on ma duże większy talent i możliwości, trudno żebyśmy mieli cztery mega talenty światowe w jednym roczniku.

  • anonim

    @asd (*167.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Gdyby skakał Małysz to trzeba sobie otwarcie to powiedzieć, że zdemolował by wszystkich i taka jest prawda, on właśnie trenuje z niskich rozbiegów i nie ma z tym żadnych problemów.
    On dostosowuje się do poziomu danych zawodów.
    Tak jak skakał w Szczyrku na treningach z resztą kadry i ich przeskakiwał z niższych najazdów tak dziś wygrał by w cuglach te MP tak jak zawsze.
    Kamil nie miał dziś godnego konkurenta, wygrał, ale powiedzmy sobie otwarcie, poziom tych MP był niski.

  • anonim
    @gina

    Nie wiem, czy zareagowałem agresywnie, przede wszystkim nie byłem obojętny wobec tylu błędów-nieścisłości-nieprawd, które padły w Twojej wypowiedzi. Zresztą EYOWF było w Czechach, nie na Słowacji. Kultura i rozsądek domagają się, aby te pomyłki (choć można je nazwać kłamstwami) osobiście sprostować i przeprosić. Dlatego wolałem to nazwać brakiem wiedzy, nie przypisując Ci złych intencji.

    Oddzielam nadmierne zainteresowanie mediów sprzed 3 lat od regularnych wyników, które Klemens miał i ma niezłe, praktycznie bez większych kryzysów od lat, również w MP, gdzie częściej był lepszy także od naszych zawodników z 1993. Kariera Byrta przebiegała inaczej, choć to bardzo podobny talent, też dawny mistrz świata dzieci. W Twoich ocenach przeważają osobiste uprzedzenia i trochę nieduże rozeznanie jak na taką aktywność, co nie zachęca do rzeczowej dyskusji. Np. jak uważasz, że najlepszy w swym roczniku i w naszej kadrze na MŚJ to ,,żaden sukces'', sama podnosisz poprzeczkę oczekiwań nieracjonalnie wysoko, a masz o to pretensje do mediów i opinii bardziej obiektywnych komentatorów. Nie można wymagać wielkiej formy od zawodnika non stop.

  • pepeleusz profesor
    cd

    No i Bojda dlaczego nic nie osiągnął?Dlacego W.Tajner szybko zleciał z poziomu który dał mu szansę występów w PŚ?dlaczego przepadł Kukuczka?
    to tak gwoli uzupełnienia.
    A najczęsciej pewnie zawiedlii sami zawodnicy (lub ich warunki fizyczne), ale Szturc nie jest cudotwórcą i nie należy się spodziewać cudów.

  • pepeleusz profesor

    Szturc jest na pewno bardzo dobrym trenerem, ale też nie wszystko mu wychodzi.Dlaczego T. Byrt kilka lat zawodził?Dlaczego T.Tajner nie nawiązał do swojej formy z wieku 20 lat?Dlaczego K.Byrt skacze bardzo słabo?Dlaczego M.Kojzar(no i obcy Murańka też..) nie mieli na EYOWF takiej formy na jaką ich stać?Dlaczego Sliwka szybko skończył karierę i nic nie osiągnął?Dlaczego przepadł M.Cieślar?Dlaczego świetnym skoczkiem nie został Słowiok mimo że błyszcał wśród dzieci?
    Powyższe przypadki to nie są żadne zarzuty, bo w skokach takie rzeczy są ...normalne.Ale gdyby T.Byrt był medialny to od 2008r, aż do lata 2010 r. wielu by pisało, że to Szturc zmarnował Byrta Tomasza, tak jak Celej marnyje Murańkę.

  • granda6 doświadczony
    Ojciec Marek

    Dziś miałem akredytacje na MP i byłem w Szczyrku. Niestety nie wiem jak wypadł trening Adama.

  • anonim
    @granda6

    Skoro się pojawiłeś, to może podzielisz się informacjami z dzisiejszych treningów Adama, jeśli oczywiście takowe posiadasz ;).

  • anonim

    Ja to się tak zastanawiam kiedy ten pseudo-trener Celej, w końcu straci stołek... Mam nadzieje, że ta długo za długo wyczekiwana przeze mnie chwila nastąpi po tym sezonie. Kto powinien go zastąpić? No chyba wybór jest bardzo prosty. Jeśli tylko będzie chciał, to Jan Szturc :) Widać, że ma super podejście do młodych zawodników i jest teraz w Polsce chyba najlepszym trenerem klubowym.

  • granda6 doświadczony
    Filmik

    http://www.youtube.com/watch?v=rtdMTbTDDK8 Adam rozdaje autografy a Kamil idzie do auta które wozi zawodników na Malince. Z treningu wczorajszego.

  • anonim



    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(2209), 2011-03-21 15:09:27 ***

  • pepeleusz profesor
    Murańka

    po pierwsze- wydaje się że współcześnie młodym 15-17 letnim trudniej przebić się do światowej czołówki niż kiedyś
    po drugie - Jak ktoś liczył że w wieku 16 lat cudowny Murańka będzie stawał na podium PŚ, to się zawiódł. Ale czy te życzenia były realne, czy były konsekwencją medialnej sieczki? Schlierenzauer w jego wieku kalendarzowym, a jest ,,starszy o 8 miesięcy" też był najwyżej 24 w PŚ, a trudno porównywac skoczków o róznej charakterystyce
    po trzecie- Poprzednim cudownym dzieckiem w polskich skokach był Stoch. No to popatrzmy na jego najlepsze wyniki w sezonie w którym Stoch kończył 17 lat(w nawiasie Murańka):
    a) puchar świata - 49 miejsce (KM-37 m.)
    b) puchar kontynentalny - 20 miejsce (KM- 11 m.wcześniej było 4m)
    c) mistrzostwa świata juniorów*- 16 miejsce(KM -11 m.)
    *przy czym były to MŚJ do lat 18, a KM startował do lat 20
    po czwarte- Faktem jest że Murańka nie zrobił jakichś wyraźnych duzych postępów, ale to nie jest powód do jakiegoś niepokoju(dobrze że nie ma regresu), rozwoj skoczka nie następuje równomiernie, może Murańka wystrzeli za rok, a pewnie Kruczek weźmie go do kadry ,,A"
    po piąte - jak można chwalić innego skoczka Byrta (który chwilowo jest lepszy od Murańki), za to że kiedyś był wyraźnie słabszy. Kilka lat Byrt skakał sporo ponizej oczekliwań i miał regresy formy. A mało kto wie, że to nie jest ,,królik z kapelusza" tylko inny wielki talent i były mistrz świata dzieci.A dlaczego było o nim stosunkowo cicho? Dlatego bo zawodził(chociaż też nie jakos bardzo, bo w Lotosach sobie radził), a przez niektórych został juz przedwcześnie skreślony.

  • Xellos profesor
    co do konkursu

    dla mnie bez zaskoczenia, Hula z naszego składu na MŚ ma najsłabsze odbicie, złe warunki go dyskwalifikują

    Ja bym wystawił Byrta zamiast niego do drużyny. Chociaż niedawno byłem przeciw to jednak jak Hula ma tak skakać, to warto zaryzykować z młodzikiem.

  • Emil profesor

    @gina Podobny styl prezentuje obecnie Krzyś Miętus :) Co do Klimka jego kariera jest dla mnie bardzo podobna do kariery Kamila Stocha, cudowne dziecko, potem nagle spadek formy, był okres gdzie był dużo gorszy od starszego Rutkowskiego (dla Klimka takim "Rutkiem" jest Tomek Byrt nawet tyle lat samo mieli co wtedy Mateusz i Kamil ale oczywiście życze Tomkowi jak najlepiej, żeby zrobił kariere w przeciwieństwie do Rutka) czasem przegrywał z rówieśnikiem Ciapałą (dla Klimka Olek Zniszczoł) a i tak wyszło że Kamil jest w czołówce światowej a oni... Oczywiście mam nadzieje że Olek, i Tomek też będą wysokiej klasy skoczkami. A Klimek jest nawet lepszy niż Kamil bo ten drugi w jego wieku miał tylko jedno 20 miejsce na COC w jednym konkursie w którym zresztą wygrał Mateusz Rutkowski.

  • gina profesor
    Ojciec Marek

    No fakt - tego nie wzięłam pod uwagę. Ale nasuwa się pytanie - czy tak trudno zauważyć np. rodzicom Murańki, że chłopak ciut stanął w rozwoju? A może nasz trener dokonał jakiegoś odkrycia co do stylu skoków polegającego na eliminacji odbicia? Zamiast tracić czas na wybicie, które czasem idealne nie jest przelatywać przez próg - może będzie jakaś rewolucja w skokach?

  • anonim
    @gina

    Nie wzięłaś pod uwagę, że Byrt miał do kogo uciec po prowadzeniu przez Celeja. Przecież jeszcze na początku roku zdaniem naszego młodzieżowego obertrenera był on najgorszym skoczkiem kadry juniorów. Gdy poszedł na chwilę w odstawkę i poćwiczył z Janem Szturcem, efekty były natychmiastowe. Nasz cudowny trener zupełnie nie potrafi ćwiczyć wybicia, co doskonale widać właśnie po Murańce.

  • gina profesor
    Emil

    Zgadzam się - jest młodszy, ale zobacz jaka wrzawa towarzyszy Klimkowi od ładnych paru lat. Jakie kiedyś były kłótnie by skakał w Zakopanem na PŚ. Klimek w tym roku skończy 17 lat, to nie jest jakiś super młody wiek dla skoczka. Pisząc swój post myślałam głównie o tym, że Byrt wchodził/wchodzi do skoków bez takiego medialnego szumu - co jest dużo lepszym rozwiązaniem. Trenerzy podają argument, że dużo urósł, może to i racja, ale mimo wszystko po tych wszystkich zapowiedziach, dalekich skokach na Krokwi w bardzo młodym wieku rozbudzono (moim zdaniem niesłusznie) duże wymagania wobec niego - większe niż od innych skoczków w tym wieku.

  • anonim

    No właśnie Stoch sobie wygrał z Byrtem o 19pkt,18 letnim skoczkiem który dopiero zaczyna smakować prawdziwych skoków....a Adam jeszcze nie tak dawno na MP w Zakopanem wygrał z samym Stochem o 26pkt
    hmm....

  • JaLeb stały bywalec
    Co pokazały MP?

    Wg. mnie przede wszystkim że:
    -Kubacki utwierdza mnie w coraz głębszym przekonaniu że nie jest on ani 6 czy 7 zawodnikiem kadry A(nie mówiąc o 5)
    -Śliż po raz kolejny pokazuje że oddaje dobre skoki i przy bądźmy szczerzy niezbyt dużym zapleczem dobrych młodych zawodników będzie mógł spokojnie jeździć na PŚ min. przez 2 lata
    -Kłusek-z dobrych występów w PK, kontynuuje swoją niezłą passę. Kto wie czy jeśli zachowa taką formę w przyszłym sezonie nie powtórzy się sytuacja z Byrtem(a może trenerzy wezmą go już do Lahti w tym sezonie)
    -Murańka-wiem że ma dopiero 16 lat, ale jednak został przeceniony(lub też to wina trenerów?)
    -Hula-niestety prezentuje to samo co w styczniu

  • Emil profesor

    @gina Klimek jest młodszy od Tomka o 20 miesięcy. 20 miesięcy temu to Tomek skakał dużo słabiej niż Klimek teraz. Już nie mówiąc o tym co było 12 miesięcy temu kiedy między nimi różnica w każdym prawie starcie wynosiła 50 pkt na korzyść Klimka. Poczekamy za 20 miesięcy bo moim zdaniem Klimek jest najładniej latającym polskim skoczkiem w historii. Nie ma to przełożenia na wyniki ale jestem pewny że ten chłopak będzie kiedyś w czołówce światowej.

  • anonim
    http://torns-manager.cba.pl

    Wszystkich zainteresowanych managerem skoków narciarskich zapraszam na torns-manager cba pl (kropki zamiast spacji) :) Strona dopiero się rozwija, dziś odbywa się pierwszy konkurs drużynowy, jeszcze wiele reprezentacji wolnych.

    @jeśli chodzi o temat przewodni, to martwi mnie dyspozycja Huli, chciałbym wierzyć w tłumaczenie Kruczka.

  • gina profesor
    jurek2k

    Nie wiem czego się najadłeś, żeś taki agresywny, ale nie ważne. Uważam, że jego miejsce na MŚ juniorów to żaden sukces, podobnie w zawodach na Słowacji, wystarczy popatrzeć na skład naszych i zagranicznych skoczków. Ma w tym roku 17 lat i na tle rok starszego Byrta wypadł dziś bardzo blado. Od lat wmawiano nam że to taki wielki talent, były boje, zeby występował w Zakopanem na PŚ już kilka lat temu. A Byrt sobie cichutko bez rozgłosu rożnie i skacze coraz lepiej....

  • gina profesor
    mar

    I może uważasz, że Małysz, po tym wszystkim co osiągnął w tym sporcie miałby obiekcje przed drugim miejscem w MP? Że to by coś zmieniło w jego pozycji w światowych skokach?

  • anonim

    Małysz zdeklasował Stocha na MP w Zakopanem 26.12.2010

  • anonim
    mar

    Adam nie jest jakimś tchórzem żeby miał się przestraszyć! Dla niego najważniejsze są MŚ i po co miał tu skakać? po ostatnich MP w Zakopanem się trochę rozregulował.....i bardzo dobrze ze tu nie startował tylko spokojnie sobie trenuje....

    i niby kogo miał się przestraszyć? Stocha? ha ha ha śmiech na sali swoje cenne uwagi zostaw dla umysłowo niedorozwiniętych może by cie poparli heh...

  • anonim
    malysz sie przestraszyl porazki ...

    malysz w koncu ma konkurenta w kadrze i moglby chociaz ostatni raz powalczyc ale sie przestraszyl ......

  • anonim
    Krzysztof Miętus - 98,5 m

    http://www.youtube.com/watch?v=IgF57Ape6gI

  • anonim
    @misiek

    Klemens w 2008 roku zajął 7 miejsce w PK w Karnj, łojąc miedzy innymi Widhoelzla. Talent ma duży, ale wątpię, żeby przy takim "specjaliście", jak Celej, go rozwinął.

  • anonim

    Co do PŚ to może jeszcze nie nadszedł czas, bo z rocznika 1994 tylko on i J.Maatta przeszli w tym sezonie kwalifikacje, dwukrotnie u siebie z kwoty krajowej, Klimek był 37. i 51. a Jarkko 47. i 46.

  • piotr186 profesor

    Tak w ogóle to Klimek nie ma równorzędnej konkurencji w rocznik 1994 w Polsce. Za z rocznika 1993 przegrał dziś z dwoma skoczkami a z trzecim wygrał minimalnie. Mam nadzieję ze właśnie na naszych oczach Klimek nie rozmienia talentu. Oby. Ale nie dobrze to wygląda ze w wieku prawie 17 lat Klimek Murańka nie radzi sobie zupełnie w PŚ....

  • anonim

    Tez to zaobserwowałem w tym sezonie, ale te wyniki jakie ma z obu skoków uśredniając je i tak są dosyć niezłe, choć wrażenie pozostawia, że występ słaby.

  • anonim

    Pełna treść wywiadu z Kamilem:)

    http://sport.onet.pl/zimowe/skoki/alfabet-kamila-stocha,1,4188359,wiadomosc.html

  • piotr186 profesor
    jurek

    Faktem jest że Klimek Murańka pierwszy skok ma świetny a drugi zawala (przynajmniej częściowo) tak było na indywidualnym EYOF, tak było wczoraj i dziś na MP. wiem ze na EYOF i dziś zadecydowały warunki ale jednak.. albo Klimek ma słabą głowę albo nie wiem w czym tkwi problem... W każdym razie ma dziwna blokadę która nie pozwala mu wejsć na poziom pucharu świata

  • anonim

    @gina
    Zapomniałaś się dokształcić przed swoimi refleksjami o Murańce, a jak nie interesują Cię wyniki, to nie zabieraj bez sensu głosu, bo z Twej wypowiedzi wynika, że naprawdę NIC nie wiesz, np. kto był najlepszy na MŚJ w Otepaa z Polaków i z rocznika 1994, w złotej drużynie na EYOWF w Libercu i dzisiaj w Szczyrku na tle rówieśników. Że wcześnie zaczął trenować skoki? W wieku 8 lat, Małysz 6.

  • pepeleusz profesor

    Pewnie, ze poziom MP, a szczególnie na miejscach(2-22) był dość wyrównany. A skoro był wyrównany to w aspekcie wymagań pułapu PŚ był kiepski.Ci spoza ,,8" nie mieli by tam dziś czego szukać nawet w kwalifikacjach.
    Należy jednak patrzeć nie na osiągane odległości(bo te nie są właściwym wyznacznikiem, lecz zależą od belki i warunków) lecz na porównanie zawodników prezentujących różne klasy z uwzględnieniem ich ostatnich wyników.Przykładowo Gąsienica i Kukuła są niewątpliwie skoczkami spoza światowej ,,300'", a Sliż w PK ostatnio skakał raczej niezbyt dobrze, nie mówiąc o Ziobrze (te 5 miejsce w USA to się praktycznie nie liczy)
    A ponieważ wszystko jest względne, to był to dobry poziom w aspekcie .... pułapu ,,fis cupu", w którym taki 22 Kukuła, który przegrał z Hulą średnio jedynie ok. 3 metry, mógłby zająć nawet dobre miejsce.

    Jeszcze co do porównywania poziomu różnych konkursów na tej samej skoczni: Nawet jak się ma oprócz prędkości(czy belki), także dane co do kierunku i mocy wiatru (których zresztą co do Szczyrku nie ma)..to to i tak to nie jest wszystko. Do warunków zalicza się jeszcze gęstość powietrza, temperaturę, czy jeszcze inne nieuchwytne parametry pogodowe wpływajace na nośność.

  • anonim
    Dobry poziom

    moim zdaniem Byrt w druzynie powinien zastapic Hule juz w Oberstdorfie w druzynowym i wszystko wskazuje ze Hula nie wystartuje w druzynie na normalnej skoczni bo jest za bardzo wpadkowy

  • anonim

    A Kamil na progu był dziś wolniejszy od Śliża, przy takich prędkościach na medal MŚ nie ma co liczyć.

  • tomek_92 doświadczony

    Gratulacje dla Kamila, Tomka i Rafała! Myślę, że Kami nie pokazał pełni swoich możliwości, ale blisko 20 pkt przewagi to całkiem sporo.

  • anonim
    Dobry poziom

    Kamiloski porownywac warto bo to pokazuje kto gdzie jest a warunki warunkami ale pewne rzeczy widac nie patrze na jeden skok tylko kilka przy danych szybkosciach i mozna zauwazyc pewna tendencje

  • anonim
    Dobry poziom

    a porównywanie skokow dzisiejszych z wczorajszymi jest nie na miejscu bo szybkosci mieli około 2 km wieksze wiec widac, ze Stoch zanizyl szybkosci i wygral zdecydowanie a podejrzewan ze gdyby byl malysz to inni by sobie wogole dzisiaj nie poskakali. Nie patrzcie na belki tylko szybkosci bo szybkosc nie zalezy tylko od belki ale chocby pogody.

  • paulka doświadczony

    Kamil Stoch powiedział, że złoto jest dla niego podsumowaniem ciężkiej pracy dlatego bardzo się tego tytułu cieszy. Pytany, które z dotychczas wywalczonych mistrzostw sprawiło mu największą radość, powiedział, że nie wartościuje ich. "Wszystkie są ważne" - powiedział.

    Stoch w rozmowie z dziennikarzami powiedział, że nie jedzie do Oslo bronić czwartego miejsca z Liberca, ale walczyć. - Puchar i dyplom zachowałem, nikt mi tego nie odbierze. Liberec to już przeszłość; teraz jest nowy konkurs. Będę starał się oddawać dobre skoki i robić co do mnie należy. Każdy wynik po bardzo dobrych skokach będzie mnie satysfakcjonował - powiedział Kamil Stoch.

    Tomasz Byrt mówił, że atmosfera w reprezentacji jest wyśmienita. - Nie ma żadnych kłótni. Podchodzimy profesjonalnie do wszystkiego i staramy się skupiać na treningach. Wiadomo, że trzeba się też trochę wyluzować. Po treningu siadamy wspólnie i jest wesoło. Nie zazdrościmy sobie wzajemnie, wiadomo, że ktoś musi być pierwszy, ktoś ostatni, ale atmosfera jest naprawdę świetna - powiedział wicemistrz Polski.

    Zdaniem trenera reprezentacji Łukasza Kruczka zawody stały na wysokim poziomie, a bardzo ciekawa była druga seria. - Zawody oceniam pozytywnie, chociaż wiatr nieco kręcił i wpłynął na wyniki osiągane przez niektórych zawodników. Słabszymi występami Piotrka Żyły oraz Stefana Huli nie należy się przejmować, ponieważ oni startowali po dużej dawce skoków treningowych - powiedział.

    wp.pl

  • gina profesor

    No i zastanawia mnie Klemens Murańka. Przez lata wmawiano jaki to talent, miał być cudownym dzieckiem polskich skoczków, następcą Adama Małysza. Tymczasem to, co teraz pokazuje - nawet porównując do swoich polskich rówieśników przeczy tym wcześniejszym prognozom. Chyba nie można ciągle wszystkiego tłumaczyć, że ostatnio urósł? Czy kiedyś wysnuto jakieś błędne wnioski co do jego skali talentu , czy marnuje się kolejny talent? Wiem, że niektórzy odpiszą, że Murańka przeskakiwał swoich rówieśników nie tylko z Polski, ale może to była kwestia tego, że zaczynałw młodszym wieku trening i tym wyprzedzał rówieśników. a teraz to zostało zniwelowane?

  • bot początkujący

    Szkoda, że Adam odpuścił, przynajmniej wiedzielibyśmy na jakim poziomie jest Stoch.
    Warunki były dzisiaj troszkę loteryjne, więc skok Bachledy z 2 serii trzeba traktować z przymrużeniem oka. Ciekaw jestem dyspozycji Huli, dzisiaj zebrał baty od kolegów, nawet tych niejadących na MŚ.

  • anonim
    Dobry poziom

    Stoch widac ze jest w lepszej formie niz latem a wtedy był wysoko. Latem skoczył porównywalne odleglosci na MP przy szybkosciach 86.5 km a dzisiaj 85.2

  • pepeleusz profesor
    @dziadek

    Generalnie zgoda, że nie ma co przywiązywać większego znaczenia do wyników MP w apekcie ich przełożenia na MŚ.
    Co nie znaczy, że żadnego...
    Jak by było tak, że Hula ma jednak trwalszy kryzys(co nie jest wykluczone, bo może ma, a może nie ma i będzie tam skakał bardzo dobrze), to dlaczego miałby mieć pewne miejsce w składzie na konkursy drużynowe, gdyby w treningach był najgorszy z naszych?

  • asd weteran

    @Fanka

    Gdyby skakał Małysz, napisałabyś że były trudne warunki i niski rozbieg..;)

  • gina profesor
    Fanka

    Zgadzam się z Tobą w pełni, że poziom był kiepski. Brak dalekich skoków. Może i belka była nisko, ale to chyba nie tłumaczy tak małej ilości skoków ponad 100-metrowych. Martwi mnie mała różnica lub wręcz gorsze skakanie kadrowiczów. Stoch wygrał, ale też trudno określić jaką ma formę, bo rywali praktycznie nie miał. Z Hulą coś się stało, a jak patrzę na skok Żyły widziany od progu to mnie przeraża jego technika wyjścia z progu i sam lot. Myślałam, że jak Nie będzie Adama i belka będzie stosunkowo wysoko to zobaczymy dalekie skoki... Wczoraj lepiej to wyglądało, ale wczoraj był wiatr - wystarczy porównać skoki Maćka Kota.

  • kibic_malysza profesor

    Brakuje w tym newsie na końcu takiego zdania
    W Mistrzostwach Polski nie wziął udziału Adam Małysz, który przygotowuje się indywidualnie do MŚ.

    Ktoś wchodzi np dzisiaj po 2 tygodniach na strone skijumping , czyta news o MP i nie wie co sie dzieje z Małyszem.

  • MrMartin początkujący
    NIESZCZĘSNY!!!

    zgadzam się z wami jak by nie mogli dać jakiegoś innego normalnego i kompetentnego komentatora. Szaran jest najlepszy mimo , że czasami przekręca nazwiska skoczków , on robi tą wspaniałą atmosferę.Szczęsny fajnie dzisiaj powiedział o jakimś polaku że ,, pierwszy skok miał 89m a teraz znacznie krócej , a nie jednak 90m metr dłużej" heh. albo jak Kłusek skoczył w drugiej serii 5m bliżej od bachledy to on z podnieceniem mówł że,, teraz to kłusek będzie liderem bachleda spadnie na 2 pozycję , złapał zaskoka i po jakimś czasie mówi a jednak minimalnie przegrał''. Ja sięzdziwiłem minimalnie chociaż było to 5,5pkt na normalnej skoczni to jest dużo. Widocznie Nieszczęsny tak to spostrzega hehe.

  • dziadek stały bywalec
    wyniki MP

    proszę się tak nie ekscytować kolejnością w MP

    Dla większości skoczków była to impreza docelowa sezonu. Dokładając trenowanie na konkursowej skoczni (często długoletnie) mamy wyniki jakie mamy. A chyba i pogoda nieco dołożyła.

    Patrząc subiektywnie na wszystkie skoki, od treningów po zawody:
    Stoch wygrał bo nie miał innego wyjścia, jeśli chce się liczyć w MŚ,
    Huli nadal czegoś brak, miejmy nadzieję, że to coś znajdzie bo z pewnością wystąpi w konkursach drużynowych MŚ,
    Żyła numerem 3 w kadrze. Miałem jednak nadzieję, że postraszy dzisiaj Stocha choć w jednym skoku;)


    p.s.
    coś dla miłośników sportów ekstremalnych:)
    ciekaw jestem, jak daleko skakałby teraz Diabełek mając indywidualnego trenera. I psychologa.

  • Asia94 bywalec

    Zwycięzca mógł być tylko jeden:) Ale bardzo ładnie się zaprezentował też Tomek Byrt. Szkoda mi Stefana. Liczyłam, że będzie na podium, dlatego 14, dopiero 14 miejsce to dla mnie spore zaskoczenie.

  • anonim
    CO TO ZA DZIEWCZYNA ?????????

    Witam, wiecie może kim była dziewczyna w gnieździe trenerskim ? ta w czapce ?

  • Talar weteran
    Podsumowanie

    Kamil oddał dziś 2 równe i dobre skoki chociaż zabrakło trochę takiej płynności i luzu.. Belka dziś była nisko ustawiona i ciężko było odlecieć..
    Brawa dla Tomka i Rafała.. także Marcin Bachleda był zdecydowanie lepszy od nominowanych do Oslo.. Z takim skokiem jak w drugiej serii znalazłby się w 2 dziesiątce na MŚ tylko szkoda że zepsuł pierwszy skok..
    Bardzo martwi mnie to co pokazuje Stefan.. Jak będzie tak skakał w Oslo to w drużynówce wystąpimy bez niego a przecież Stefan uchodzi za pewny punkt naszej drużyny i mam nadzieję że w Oslo to potwierdzi..Piotrek skakał wczoraj dobrze.. dziś jeden zepsuty skok.. myślę że za dużych powodów do obaw nie ma..

    Podsumowując może niepokoić forma Huli.. Żyła i Byrt też nie błyszczeli ale oddawali przyzwoite skoki a Dawid Kubacki dostał nominacje chyba przez pomyłkę..
    No i Bartek Kłusek pokazał że jest bardzo niedaleko od kadry A.. Za rok powinien się już w niej znaleźć chyba ze stanie sie z nim to co w tym roku z Grześkiem Miętusem.. Tomka i Bartka trzeba pilnować jak oka w głowie i zrobić wszystko co możliwe żeby sie dalej dobrze rozwijali..

    PS.. Nigdy nie rozumiałem waszej krytyki w kierunku Sebastiana Szczęsnego ale po jego dzisiejszym komentowaniu zmieniłem zdanie bo nie da sie go słuchać.. ( nie wiem czy specjalnie źle typuje miejsce zawodnika czy jak ale każdy kto interesuje sie skokami jest bardziej zorientowany od niego kto na jakim miejscu się znajdzie) i to jego szczytowanie mnie rozwala :)

  • anonim
    kibic_malysza

    Stoch byl juz 4 na MS, wiec nie wydaje mi sie aby byl zadowolony z 10 miejca, gdy jest w zyciowej formie :/ A co do glownego faworyta, to chyba cos Ci sie pomylilo, bo nie ma takiego. Jest kilku faworytow. No i Szliri na pewno bedzie sie liczyl.

  • anonim
    .

    I nie wmawiajcie mi tu coś o warunkach bo na normalnej skoczni warunki nie mają takiego dużego wpływu jak na dużej. Tak samo śmieszne tłumaczenia Kruczka o kompromitujących skokach Huli że to przemęczenie treningami - hahaha. Coś czuje że jedyna realna szansa na medal druzynowy MŚ która była tylko na skoczni K-90 prysła jak bańka mydlana.

  • pepeleusz profesor
    @Sołtys

    Co do Stocha, to z jego występu nie wyciągałbym żadnych negatywnych wniosków i powiedziałbym że wszystko jest możl;iwe z jego striny..Ciekawe by było zobaczyć wiatr, ale rzeczywiście wszystko na to wskazuje, że Bachleda w drugiej serii miał sporo lepsze od niego.
    Poza tym niedawno skakał on na innej skoczni i nie wiem czy dobrze trafiał w próg. No i wkońcu róznivca też wyszła całkiem spora.

  • polka bywalec
    Brawo!!!

    Szkoda.że Mazurka nie pokazali. Trzymam kciuki za Mistrza Polski i pozostałych polskich skoczków na Mistrzostwach Świata w Oslo.
    Ucieszy mnie każde dobre miejsce.

  • kibic_malysza profesor
    @Sołtys

    Kamil ma szanse na MŚ na miejsce w 10 i to dla niego samego myśle byłoby dobre, nie powinien narzekać bo zająć miejsce w 10 na MŚ to też sztuka. Nie widze go jednak jako faworytów czy czarnego konia tych mistrzostw, faworyt nr 1 to Adam Małysz a później reszta czyli Simon Ammann, Morgenstern, Hilde i Jacobsen.
    Schlierenzauer według mnie nie będzie sie liczył w walce o medale.

  • pepeleusz profesor

    No i kadra 5 zawodników będzie taka jak oczekiwali niemal wszyscy.i jest to kadra optymalna.
    Tylko pytanie brzmi, czy S.Hula miał slabsze dni, czy to już poważniejszy dołek? Czy stracił moc, czy popełnia jakis błąd? Gdyby nie miał formy na MS, to z nadziejami na medal można by się żegnać, ale niewykluczone, że formę tą jeszcze odzyska.
    Wstępna nominacja Kubackiego jednak okazała się śmieszna.Było gadanie, że niby znacznie się poprawił, a efekt jest taki, że ciężko byłoby mu przebrnąć kwalifikacje PŚ, czyli ...żadnego postępu.A skocznia normalna powinna mu bardziej odpowiadac niż duża.
    Sliż też nie jest w zbyt dobrej formie (nie w takiej jak kiedyś co np wygrywał COCe lub błyszczał latem), co pokazały jego starty i treningi w ostatniich konkursach COC, choć pewnie poszedł nieco w górę. Tak , czy inaczej nawet w przypadku zapaści Huli i Byrta to strach byłoby go wstawić do drużyny.Gdyby jechało 6, to mógłby być jednak tym szóstym.
    Z dnia na dzień też wiele potrafi się zmienić: wczoraj Byrt skakał tak raczej słabawo, a dzisiaj już na swoim życiowym poziomie. Wczoraj blysnął M.Kot, a dzisiaj psuł.Podobnie zachowując proporcje obsunął się Żyła, może zmęczony treningami.
    No, ale brakuje tej informacji o wietrze dla kazdego...
    Występ Murańki pokazał, że aktualnie po prostu nie ma on najlepszej formy , gdyby miał taką, to nie dał by się zepchnąc z podium EYOWF(mimo gorszych warunków) i walczył by z J.Maatta

  • anonim
    Spora niespodzianka

    Dla mnie największą niespodzianką jest dopiero 25 miejsce Zapotocznego. Na pewno zaskoczeniem jest także dopiero 14 miejsce Huli oraz bardzo dobre 5 miejsce Rutkowskiego. Bardzo dobry wynik osiągnął także Andrzej Gąsienica.

  • Emil profesor

    @Sołtys równie warunki i z dwóch by się zrobiło 8 metrów. A na mniejszej skoczni to nie jest mało. Kamil wygrał o 19 pkt. We wszystkich zimowych MP w XXI wieku Adam na normalnej skoczni tylko 2 razy wygrał z większą przewagą. Dziś pewnie też by wygrał ale nie sądzie by przewagą większą niż 10 pkt.

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    I dodatkowo sobie Szczęsny wypisał tylko kilku kombinatorów i reszta to byli skoczkowie:D

    Wiesz jeśli chodzi o drużynie to nie chce jej chyba PZN i trener, który pewnie się boi o swoją posadę. Wystarczy zobaczyć jak nam odskoczyli Słoweńcy w ciągu roku. Z Estończykami chyba też nie mamy szans. Na stronie PZNu można przeczytać że Cieślar ma szansę na wyjazd ale mnie to trochę śmieszy... Co oni mu łaskę robią jak zostanie mistrzem Polski? Zarówno wczoraj jak i dziś był najlepszym kombinatorem...

  • realista doświadczony

    Najbardziej to wkurzaly centymetrie Szczesnego.. albo kiedy Kubacki przegral o 5 pkt z Bachleda to ten niekompetentny komentator "powinien wyprzedzic Marcina Bachlede... aa nie.. jednak nie, MINIMALNIE ! ! ! ! A JEDNAK MARCIN BACHLEDA DALEJ JEST LIDEREM ! ! !"

  • anonim



    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(2209), 2011-03-21 15:09:42 ***

  • paulka doświadczony

    Odległości nie były rewelacyjne, bo nie dosyć że skakali z niższego rozbiegu niż wczoraj to warunki były ciężkie. Kamilowi to nie przeszkodziło, bo w 1 serii jak i 2 miał waitr w plecy.
    Wątpie, że są zmęczeni...

    Pozytywne wydarzenie: Śliż na 3 miejscu
    Negatywne: Słabe skoki gł. Stefana Huli, ale też nie najlepsze Żyły.

  • HKS profesor
    @ Rafał Śliż

    Od dawna wiadomo że nie jest w świetnej formie ale ma potencjał i raz wygrał trening na PK, raz wygrał pierwszą serię co na pewno nie działo się przypadkowo bo innym naszym gwiazdom się to nie zdarzało. Po prostu jest bardzo nierówny ale czy równość na poziomie 50 miejsca w PŚ to jest to czego oczekujemy od zawodnika na MŚ? Ja zawsze wolę takiego, który może wskoczyć w 20 a może też zawalić ale zawsze jest nadzieja. Jakby jechało 6 to powinien być obowiązkowo w tym gronie ale piątka to sprawa dyskusyjna i chyba jednak Hula jest lepszy choć dziś to dobrze nie wyglądało.

  • pepeleusz profesor
    @HKS

    Szczęsny: ,,Wantulok zdecydowanie lepiej biega niż skacze".To było bombowe. i jeszcze ,,Jelenkow"
    Ale na kombinacji to i chyba PZN się za świetnie nie zna.Obok Pochwały jedzie Słowiok(który tu znów nie skakał za dobrze, a nie jedzie Cieślar.Bo jednemu akurat udały się MSJ, a drugiemu nie i w COC nie błysnął?A Gąsiennica, który jako tako potrafi pobiec jedynie na 5 km,a na MSJ spisał się świetnie w Alpenach był w ,,10"? W Oslo mógłby domknąć drużynę.
    Jak w drużynowych skokach chcemy oglądać starych Kazachów, Koreańczyków lub Ukraińców, to tym bardziej startować powinna młoda drużyna polskich kombinatorów

  • anonim

    Moim zdanie poziom tych MP był kiepski.
    A odległości nawet Kamila nie były rewelacyjne, jak i całej naszej reszty, która ma startować na MŚ, nie wiem, może to efekt zmęczenia po wczorajszym treningu na skoczni dużej w Wiśle a na MŚ moze być zupełnie inaczej.
    Mam nadzieję, ze tak właśnie było.
    Zdecydowanie lepiej prezentował się Rafał Śliż dziś.
    Piotrek wczoraj też trenował na skoczni duzej w Wiśle ale zdecydowanie najlepiej z zawodników Kruczka spisywał się na treningach w Szczyrku.
    Mam nadzieję, że teraz trochę odpoczną bo we wtorek już wyjazd na MŚ.
    Jestem dobrej myśli co do MŚ, bo tam moze być zupełnie inaczej, to inny poziom.

  • anonim

    Brawo także dla niedocenianego Rafała Śliża, fakt że bywa nierówny szczególnie przy wietrze w plecy, ale ma potencjał większy niż to co prezentuje w zawodach międzynarodowych. Dziś nie zepsuł skoku i jest brązowy medal, wczoraj też był w ścisłej czołówce skokiem na 103 m.

  • anonim
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(2209), 2011-03-21 15:09:53 ***

  • anonim

    Teraz Stoch chyba pokazal, ze sie BARDZO wyroznia. Poderzewam, ze w I i II mial slabe warunki, do tego w I moim zdaniem spoznil. W kazdym badz razie widac roznice miedzy nim a Byrtem i Slizem. Skoki bardzo dobre. No i Byrt tak jak podejrzewalem, pokazal na co go stac. Zasluzone srebro. Hula slabo, Zyla tez, Kubacki co dziwne calkiem nie zle.

  • rrr początkujący

    w sumie poziom naszych zawodnikow jest tak równy i słaby że rownie dobrze zamiast zyly,huli i byrta mogli by jechac rutkowski,mietus czy nawet bachleda a roznicy by nie bylo zadnej.w druzynowce max to 5 miejsce i to przy bardzo dobrych skokach malysza i stocha

  • Boy profesor

    Kubacki z taką formą w ogóle nie powinien być brany pod uwagę przy ustalaniu składu na MŚ. Prędzej powinno się patrzeć na kandydaturę Kłuska czy Śliża. Ogólnie rzecz biorąc to właśnie te Mistrzostwa Polski powinny wyłonić ostatnich zawodników branych pod uwagę na MŚ, a tutaj widać, że nawet gdyby wygrał np. Kłusek, to pod uwagę na MŚ brany byłby Kubacki, nawet jeśli zająłby 20 miejsce.

  • anonim
    Stefan Hula 94,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=Jqo1rOxWZy8

  • Dawidek początkujący
    Dawid Kubacki 95,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=n_gOTQv3LTk

  • anonim

    bachleda zal...
    przeciez wiadomo by ze kamil wygra..,ktos watpil...?zyla hula bachleda to do niego dzien do nocy
    brawa dla tomka byrta!mysle ze wkrotce bedzie skoczkeim nr 3 w kadrze.

  • Ujfry bywalec
    Moje zdanie o transmisji

    Moje zdanie o tej transmisji (TVP) jest takie:
    1. Czy tylko mi przycinało się w momencie gdy zawodnik akurat lądował?! Nie wiedziałem w którym miejscu ;/
    2. Ten komentator Szczęsny pozostawia wiele do życzenia. Cały czas mylił odległości i w ogóle taaakie emocje wyzwalał, że nie wiadomo co. Nie lubię go i tyle.
    Szkoda, że Eurosport tego nie transmitował

  • Dawidek początkujący
    Kamil Stoch!

    Oba skoki Kamila:

    1 seria: http://www.youtube.com/watch?v=4NVTwx3ioJk
    2 seria: http://www.youtube.com/watch?v=p_45mLUVizU

  • anonim
    Tomasz Byrt 94,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=wFzZ5rM-p4I

  • kojot83 doświadczony

    Nie wiem-jak dla mnie bardzo słaby poziom MP-pogodą i warunkami tak krótkich skoków nie ma co tłumaczyć-natomiast co do naszej topowej 6-stki-to spodziwałem się ,żę rozegrają walkę o zwycięstwo między sobą skokami powyżej 103m.Takich skoków niestety nie było-Hula gaśnie w oczach,Żyła bardzo nierówny,Byrt wyrasta na pewniaka do drużyny zamiast Huli-jego poziom jest widać ustabilizowany-o Kamilu ciężko powiedzieć bo nie ma z kim go porównać pod nieobecność Adama-ale dla mnie jego skoki były spóźnione.Oby jakoś to wszystko się poukładało bo medla się oddala i zostanie nam walka góra o 4-5 miejsce.

  • anonim
    Rafał Śliż 96,0m

    http://www.youtube.com/watch?v=y5rwRe3NSVA

  • anonim
    Marcin Bachleda 99,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=VmfQ2I2dzPw

  • anonim

    Dla mnie Hula jest piąty. Patrząc na cały sezon zasłużył na wyjazd do Oslo. A dzisiaj mimo wszystko warunki były nierówne

  • anonim
    @Pedro90

    Popieram, widać że Kłusek jest stabilnym zawodnikiem i ma bardzo duże możliwości rozwoju, powinien dostać szansę w Lahti

  • anonim

    skład po tym konkursie

    A.Małysz,K.Stoch,T.Byrt,P.Żyła,D.Kubacki co zrobi Kruczek weźmie Stefana za Dawida nie wiem który jest w leszpej formie... szkoda,ze nie można wymienić zawodników 5 powinien być może Rafał Śliż

  • piotr186 profesor

    Kamil Stoch skakł jakby niezależnie od warunków (były wyjątkowo kiepskie przy jego skokach)

    Wczoraj były wiatry pod narty więc pewnie Kamil miałby nieco trudniej wygrać i nie byłoby takiej przewagi.

    Zyła i Hula dość nierówno, pierwsza seria w wykonaniu Żyły i druga Huli daje nadzieje przyjemniej na przyzwoite skoki.l

  • anonim
    Kamil Stoch 101,5m!

    http://www.youtube.com/watch?v=p_45mLUVizU

  • strong1 weteran
    -

    Drugi skok Kamila- o ile warunki nie uległy w drugiej serii znaczącej poprawie w stosunku do poprzedników-daje jakieś nadzieje na Oslo. Natomiast spośród innych zawodników, to nawet ciężko byłoby pokusić się na podstawie tego konkursu o selekcję, Wiemy, że pojedzie Byrt. Hula pewnie też, ale jego miejsce jest strasznie odległe.

  • anonim

    Ja popieram system odejmowania punktów za wiatr, przynajmniej widać czy było w plecy czy pod narty

  • Pedro90 bywalec
    Bartłomiej Kłusek

    Kłusek powinien dostać szansę w Lahti po mistrzostwach poskakać jako ten 6 w drużynie. Cały sezon skacze równo, punktuje w kontynentalnym (może nie zajmuje tam wysokich miejsc ale jest stabilny, nie tak jak np Śliż który potrafi wygrać i potrafi być 50). Tutaj ma mistrzostwach Polski też przyzwoita forma, więc na szansę zasłużył jak najbardziej.

  • F@n weteran

    Żyła 2x miał pecha, Huli nie wyszedł konkurs, Byrt bardzo dobrze, Kubacki OK, Śliż także dobrze, Bachleda w II serii świetnie, Stoch na swoim poziomie, Kłusek mógł lepiej, Murańka także, ale tam warunki kręciły.

  • anonim

    Złota myśl Szczęsnego: "jest na czwartym miejscu, czyli tuż za pierwszą trójką"- dobrze, że to powiedział bo bym się nie domyślił"

  • anonim

    Patrzac na ostatnie wyniki to Huli chyba żadna skocznia nie pasuje :/ Jak tak dalej pojdzie to po mś na dluzej rozstanie sie z kadrą.

  • HKS profesor

    Po co Szczęsny się wypowiada na temat kombinacji jak nie ma o tym bladego pojęcia i jeszcze wprowadza wszystkich w błąd....:| Zresztą o skokach ma niewiele większe pojęcie:D

  • F@n weteran

    Hula jak na niego słabiej. Myślałem, że ok. 100m poleci :/ Słabo to widzę. Chociaż ma jeszcze kilka dni treningów.

  • anonim
    Adam Cieślar 94,0m

    http://www.youtube.com/watch?v=ZVMnkEy-R1I

  • anonim
    Tomasz Pochwałą 85,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=q4eFL66Q8P4

  • ZKuba36 profesor
    Treningi.

    Skoki treningowe nie powinny się liczyć. Na treningach to doskonele skaczą: Bachleda, Murańka, Śliż, M.Kot i kilku innych. Przychodzą zawody i ...kupa zawodów! Myślę, że Śliż nie obroni swojego, dobrego, miejsca.

  • anonim
    Bartłomiej Kłusek 96,0m

    http://www.youtube.com/watch?v=KEP_TjPxRec

  • anonim
    Łukasz Rutkowski 97,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=BjytEVkPnlM

  • strong1 weteran
    -

    Nie bójmy się słów-nie wygląda to pierwszej kolejce dobrze, a wręcz kiepsko.
    Przepraszam, ale 3pkt Stocha nad Byrtem to jest praktycznie nic, tak jak ok. 10 pkt. nad Miętusem. Nie był to prawododobnie skok, pozwalający nawet na myślenie o medalu w Oslo. Wystarczy sobie przypomnieć z jakimi przewagami na MP nad rywalami krajowymi zwyciężał Adam. Absolutnie zdominowywał konkurencję. Nie wiem dlaczego, ale mam wrażenie, że dziś to by wióry leciały i tyle mieliby do powiedzenia inni, włacznie ze Stochem, który skoczył trochę dalej od Byrta, który tylko raz punktował w PŚ-i nawet jeś;i mu podwiało, to nie jest to dla Kamila dobry prognostyk-taka dość wyrównana walka z Tomkiem.
    Hula, jakbym miał wnioskować na podstawie tych MP to wcale, a wcale nie poprawił się od Obersdorfu. Kompletnie zepsuty ten ostatni skok, tak jak w kwali w Wilingen i Obersdorfie. Tyle, że Stefan od druyżynówki w Wilingen nie oddał już żadnego naprawdę dobrego skoku, najwyżej ze dwa niezłe.
    Żyle jednak przytrafiają się wpadki i przytrafiać się będą ,ponieważ to tego typu zawodnik. Mimo, że mogło się wydawać po wczorajszym dniu i próbach w Vikersund że się ustabilizował na poziomie pierwszej trzydziestki PŚ. Nie wygląda to ogólem najlepiej, szczególnie patrząc na Kamila i Stefana przez pryzmat szans na medal w drużynie.

  • F@n weteran

    Hula pojedzie na MŚ, ale w indywidualnych zawodach i drużynowych nie wiadomo kto wystąpi. Zależy jak będą się prezentować w treningach w Oslo. Mimo wszystko na małą skocznie dałbym Byrta, a na dużą Hulę, ale zobaczymy. Tak jak mówiłem wszystko roztrzygnie się na treningach.

  • anonim
    Klemens Murańka 96,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=CChIlIGICUM

  • anonim
    Krzysztof Miętus 98,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=Kuc0BQbypRI

  • anonim
    Rafał Śliż 99,0m

    http://www.youtube.com/watch?v=gIl5KgUhhaU

  • anonim
    Tomasz Byrt 100,5m

    http://www.youtube.com/watch?v=OfI9PioQPjc

  • anonim

    Taki Śliż będzie dobrze tutaj skakał, a nie poradzi sobie w Oslo, a Hula nawet jak tu zawali, to pewnie tam będzie lepiej skakał ;)

  • anonim

    Po tym skoku nie ma postaw do oceniania Stefana. Jeśli w drugiej serii będzie miał porównywalne warunki do reszty to pokaże swoją formę. Hula nie ma mocnego odbicia, a w parze z wiatrem z tyłu nie miał szans odlecieć.

  • anonim
    Nie popisał się

    Nie popisał się Hula tym swoim skokiem, skoczy tak w drugiej serii i Kruczek go z kadry wyrzuci ;)

  • Piotr S. weteran

    Szkoda Stefana. To mnie niepokoi bo jak ma tak skakać w Oslo jak teraz w pierwszej serii to czy nie ma lepiej wziąć kogoś innego?

  • anonim
    Kamil Stoch 101,5m!

    http://www.youtube.com/watch?v=4NVTwx3ioJk

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl