Budowa 300-metrowej skoczni wznowiona

  • 2011-03-13 12:43

Niedawno wspominaliśmy o wstrzymanych pracach budowlanych przy powstaniu największej naturalnej skoczni świata w Parku Narodowym Wysokich Taurów. Dziś wiemy już, że budowa została wznowiona i z rozpędem zmierza ku końcowi. Przypomnijmy, iż zleceniodawcą projektu jest firma "Red Bull", sponsor najlepszych skoczków świata.

Obiekt powstaje w Parku Narodowym Wyoskich Taurów na wysokości prawie 3.000 metrów i zostaje usytuowany na najwyższym szczycie Austrii - Grossglocknerze. Nowa skocznia już teraz przyciąga tłumy ciekawych, tej niezwykłej konstrukcji ludzi, co niestety utrudnia prace budowlane. Z tego powodu "Red Bull" domaga się zamknięcia obszaru skoczni do czasu ukończenia budowy. "Nie możemy zagwarantować blokady terenu skoczni dla zwiedzających. Oczywiście możemy ustawić barierki i znaki ostrzegawcze, jednak teren Parku Narodowego jest wolnodostępnym obszarem"- wyznaje gazecie "Kronen Zeitung" Klaus Brandner, starosta Spittal an der Drau.

"Red Bull" chce uruchomić skocznię po zakończeniu tegorocznego sezonu. Nie jest oficjalnie potwierdzone, kto odda pierwszy skok na otwarcie obiektu. Według informacji podanych przez portal skijumping.de decyzja zapadła już kilka tygodni temu. Krążą pogłoski, iż najprawdopodobniej zawodnikiem, który jako pierwszy stanie na rozbiegu skoczni w Wysokich Taurach będzie Thomas Morgenstern, którego koncern jest głównym sponsorem. Decyzja "Red Bulla" o wybraniu aktualnie najlepszego skoczka świata, by wypromować nowy obiekt, byłaby wówczas całkiem zrozumiała.


Magdalena Wojas, źródło: skijumping.de
oglądalność: (77716) komentarze: (135)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Tomek88 profesor
    @alo

    Dokładnie.Ja również czekam z niecierpliwością :)

  • alo profesor

    2019r. a o tej skoczni dalej ani widu ani słychu :-)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    A i jedna sprawa

    Thomas już nie skoczy :(

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Dziś jest 20.03.2017

    Ani skoczni 300m nie ma, ani mamuta w Polsce. I co teraz?

  • anonim
    Co z tą skocznią ?

    No i co z tą skocznią artykuł jest z 2011 minęły już niespełna 3 lata i nic nawet zdjęć nie ma ,czyżby to bujda ???

  • anonim
    Co w razie upadku?

    Mogli by zrobić skocznie K1000 i tak obciązenie dla stawów byłoby podobne przy lądowaniu, zauważcie,że w planicy latają dużo wyżej a w Vikersund tak jakby slizgali się po powierzchni i nie mają wtedy problemu z lądowaniem.Tylko co z prędkościami na progu i upadkiem? wyobrażcie sobie taki upadek jak teraz miał morgi przy prędkości 120km a do tylu będą pewnie dochodziły predkości na tej nowej skoczni jak nie wiecej. Ktoś zginie i dopiero będzie płacz. Ludzie nie są ze stali już teraz morgi miał poważne obrażenia.Wystarczy jakiś podmuch boczny i po człowieku.

  • anonim
    Morgi nie skoczy?

    No cóż... chyba jednak nie skoczy... Chociaż życzę mu jak najlepiej i mam nadzieję że po raz kolejny dojdzie do siebie i wróci do skoków.

  • anonim
    PROFESJONALIŚCI

    Moim zdaniem tak dalekie latanie jest możliwe koncern "Red Bulla" to najlepsza marka na świecie i wiedzą co robią pokazali że są najlepszą ekipą w F1 dzięki nim pad rekord. Austriacki spadochroniarz Felix Baumgartner 14 października 2012 wykonał skok ze stratosfery z wysokości 38 969 metrów w ramach przedsięwzięcia Red Bull Stratos. Pobił trzy rekordy

  • anonim
    rozbieg

    Ciekawe jakie prędkości będą osiągać zawodnicy-myślę, że ok. 120 km/h, a to już wydaje się być niebezpieczne. Zobaczymy....

  • daber97 początkujący

    trzystumetrowa skocznia skoro jak donoszą różne źródła ma byc K300 to Hs będzie ze 350 skoro na mniejszych mamutach typu vikersund jest 30metrów miedzy K a HS to na iekszym bedzie ze 40/50metrów czyli osiągalne dystanse to 360metrów

  • funclubGS początkujący
    skocznia

    jak dla mnie to fajnie że robią taką skocznie lubię Austrię i kocham skoki

  • anonim

    Oglądałem zawody w Vikersund i powiem wam, że te ich skoki nie robiły na mnie żadnego wrażenia. Co z tego jak skakali po 240m. Skocznia z Planicy prezentuje się o wiele lepiej i tam skok na 215m bardziej wciska w fotel niż te super dalekie na norweskiej skoczni.

  • zur555 weteran

    Niech pomysłodawca tego 9obiektu odda pierwszy i ostatni skok na niej.
    Mam nadzieje ze FIS nigdy na tej skoczni nie zorganizuje PS ani żadnej innej imprezy.

  • gg77 początkujący

    Edward w Planicy nie trzeba robić dołu, żeby zrobić większą skocznie. Ta góra co jest na niej skocznia jest naprawde duża i można punkt k o 50m jeszcze podnieść. Spokojnie. Jeśli będą przebudowywać Planice to ona nie straci swojej atmosfery.

  • Edward bywalec
    NIE PRZEBUDOWYWAĆ PLANICY !

    - Jestem przeciw przebudowie Velikanki.
    Ona ma swoją tożsamość, jak będzie się latać dalej i niżej to już nie będzie to samo..
    Planica nie może się ścigać wiecznie w konkursie na największą skocznie. Teraz powiększą i co, jak ktoś zrobi większą to znowu wykopią większy dół ?! Bez sensu ! Nie psuć profilu który jest jedyny w swoim rodzaju.

  • anonim
    PLANICA!

    powinni przebudowac Velikankę a nie , chciałbym żeby zrobili tam takiego mamuta którego nie przebio by nigdy nic :D

  • Oko bywalec
    rysiek922

    Oczywiście, że nie byli przerażeni^^ pewnie duży fun muszą mieć przy takim locie - jak odlecą oczywiście:). Ale długość lotu, wysokość, bezpieczeństwo itd na k70, a na k250-300 raczej porównywalne nie są.

  • anonim
    hs???

    LUDZIE, POMYŚLCIE TROCHĘ. MAM TU NA MYSLI TYCH OC PISZA ZE KIEDYS BALI SIE SKAKAC POWYZEJ 100M WIEC TERAZ MOZNA PRZEGROCZYC SPOKOJNIE BARIERE 300M.

    PRZECIEZ CZLOWIEK MA LIMIT SWOICH UMIEJETNOSCI! TE 100M BYLO JESZCZE GRUBO PRZED LIMITEM, NATOMIAST TERAZ TE 300M TO JUZ JEST NAPRAWDE NA GRANICY ZYCIA I SMIERCI. TO MOZE SKORO KIEDYS MYSLANO ZE NIE DA SIE PRZEBIEDZ 100M W ILES TAM SEKUND TO POCZEKAMY 50 LAT I BEDZIEMY BIEGAC 100M W 1 SEKUNDE HE?

    POMYSLCIE TROCHE ZANIM POWOLACIE SIE NA TE BZDURY ZE SKORO KIEDYS PRZEKOCZONO 100M TO TERAZ MOZNA PRZEKRACZAC 300, POTEM 500, POTEM 1KM ITD. ITD.

  • gg77 początkujący

    100 lat temu skocznie k-5m to dzisiaj skocznie k-300m. Dlaczego nie! Zgadzam się takie skocznie to nie na dzisiejsze skoki narciarskie, ale za 15 lat. Technika idzie na przód, skoki też. 300-5=295 więc wychodzi na to, że za sto lat będą skocznie k-500m ;D

  • rysiek922 początkujący
    @Oko

    kiedyś myślano, że 70m to już ponad wszelkie standardy bezpieczeństwa. nie wydaje mi się żeby w Vikersund było mniej bezpiecznie niż w Planicy. skoczkowie chyba nie byli przerażeni :P

  • Oko bywalec

    Nie wiem czy budowa takich olbrzymów ma sens? wiadomo porusza to wyobraźnię, ale czy jest bezpieczne dla skoczków? już w Vikersund wielu zawodników, w tym Kamil, miało problem ze stabilizacją w locie.

    Ps. zgadzam się z Fanką odnośnie kalendarza, jury i braku różnorodności w skoczniach w sezonie.

  • anonim

    Ten sport zmierza do nikąd.
    Z roku na rok, w kalendarz wciskają co raz więcej lotów, zawodnicy latają co raz dalej, budują co raz to większe obiekty, tylko po co ?
    Skoro tak jak w Vikersund, jury robi z belkami co chce i z niezrozumiałych powodów obniża belkę nie pozwalajac innym platać, tak zrobili w jednym konkursie przed skokiem Kasai, nie wiadomo dlaczego obnożono belkę, na trybunach rozlegały się gwizdy, bo zamiast lotów były skoki.
    PO co za tem budowac takie mamuty skoro jury nie wszystkim daje polatać, tylko swoim wybrańcom ?
    A mi wciąz brak w kalendarzach skoczni normalnych, dlaczego one wypadły już całkowicie z kalendarza?
    Co roku te same prawie miejscowości, brak mi np Ramsau a przecież tam jest bardzo ładna skocznia.

  • anonim

    Aavasaksa:
    Wielkość skoczni: HS 207
    Punkt K: 185 m
    " W małej społeczności Ylitornio na północy Finlandii, około 80 km na północ od miasta Kemi, na brzegu rzeki Tornionjoki i niedaleko szwedzkiej granicy podczas Mistrzostw Świata w Lotach w Planicy 2007 został opublikowany spektakularny projekt nowej, mamuciej skoczni narciarskiej. Rozbiegi skoczni HS 207, jak również kolejnej, dużej skoczni K120 mają przebiegać w środku skały, w rurze-tunelu, a skoczkowie będą lecieć w dolinę za progiem, chronioną przez zadaszenie."
    Czyli nie K350 tylko K185.....

  • anonim

    przecież w yyltonio czy jakoś tak juz budują skocznie hs 350 z rozbiegiem w skała w tunelu czy hjakoś tak było o tym kiedyś na tej stronie ma być gotowa w styczniu 2012

  • Kmitah początkujący
    @Rafał

    Nie zapominaj, że im większa skocznia, tym większa prędkość na rozbiegu. Skoczkowie, by móc lecieć tak daleko musieliby nabierać na progu prędkości 200-250km/h, a to już jest niebezpieczne dla zawodników...

  • piotr186 profesor
    Rafał

    Skok na 1 km trwałby najwyżej jakieś 30 sekund. A nie minuty.

    Zoabczymy, ale żadne zawody się tam oficjalne nie odbędą. A FIS może zrobić kuku i dyskwalifikować każdego kto skoczy na tej skoczni. Wszystko wskazuje na to że będą tam organizowane co najwyżej zawody tego typu co benefis Adam Małysza - czyli raczej impreza komercyjna niż prawdziwe zawody...

    Reasumujac ten pomysł cay czas przbim jak prima arpils. T otak jakby wybudować skocznię dajmy na to 250 metrową na Rysach,, to przecież jest najwyższa góra Polski i do tego w parku narodwym.. a wieć zupełnie analogicznie...

  • Rafał bywalec
    a może tak k700?

    Ja już mam w wyobraźni taką skocznię HS 1km w Dubaju np. :)
    Startuje 10 zawodników, jadą 250-300 m po rozbiegu, po czym lecą, i lecą, i lecą...i lecą tak przez parę dobrych minut, a w międzyczasie gazetka, kawa, może jakiś szybki numerek z dziewczyną - oczywiście na nartach:)
    I tu żart ze Schmittem co to ma do kiosku bliżej niż Małysz nabiera nowego znaczenia:)

  • anonim

    Niech lepiej uważają na Romorena - facet lubi się zakradać na nowe skocznie podczas ich otwarcia :P

    Żartuję oczywiście - to co zrobił w Holmenkollen popieram w 100%. Kop w tyłek feministycznej Norwegii!

    Cóż, tylko co na tę skocznie powie FIS, ja się pytam? Według norm FIS taka skocznia jest... dziwadłem, jest niczym. Nie jest nawet mamutem, bo normy FIS skoczni takiej wielkości w ogóle nie przewidują. Więc jeżeli na tej skoczni będą się kiedykolwiek odbywać jakieś oficjalne zawody, to nieprędko.

    Ale ponieważ za budową tej skoczni stoi Red Bull, nie zdziwię się, jeżeli przeznaczeniem te skoczni będą organizowane przezeń komercyjne, czysto "wyczynowe" zawody.

    Cóż, do samej skoczni mam mieszane uczucia. Jakiekolwiek organizowane tam zawody (oficjalne czy nieoficjalne) by nie były, na pewno fajnie będzie oglądać skoki powyżej 300 m. Szkoda tylko, że bez naszego Adasia (chyba, że Red Bull go "pozyska" na jedno ze swoich widowisk, ale wątpię, jako że kontrakt Adasia z Red Bullem na pewno zostanie zerwany po zawodach pożegnalnych). Poza tym, należę do tej "sekty wyznawców Królowej Velikanki". Sukces nowej Vikersundbakken jest, w moich oczach połowiczny. Bo chociaż wszystkie statystyki (łącznie z najważniejszą - rekordem świata) przemawiają na korzyść Vikersundu, to skoki tamże nie są w połowie tak widowiskowe, jak na Velikance. I nawet kiedy w Austrii stanie obiekt bijący o głowę i Planicę i Vikersund, to Velikanka i tak pozostanie dla mnie numerem jeden.

    Oczywiście będę śledził losy tej austriackiej skoczni, bo jest to wydarzenie niemałe. Ale mimo wszystko bardziej interesują mnie plany przebudowy kompleksu Velikanki. Zarówno tej mamuciej, jak i Bloudkowej, która nieużywana i podniszczona aż czeka, aby ktoś ją odrestaurował. A jeżeli przesuną jej punkt K do 140 lub 150-ego metra (w tym drugim przypadku może być jednak problem z FISem), to może wyjść z tego niezwykle ciekawa, unikalna skocznia.

    Nawet jeżeli Velikanka stanie się po wzniesieniu tego obiektu skocznią numer 3 (chociaż po wyżej wspomnianej przebudowie raczej znów przebiją Vikersund), nie umniejszy to jej chwały w moich oczach. A na marzenia Red Bulla patrzę z dozą sceptycyzmu (co nie oznacza, że jestem czarnowidzem).

  • anonim
    MT Everest

    proponuję na MT Evereście zrobić skocznię i niech już się nie ścigają kto największa skocznie zrozbi i wyjdzie ze chinczycy zawsze wszystko mają najlepsze i największe

  • Mar stały bywalec

    @Talar
    Na podstawie tego, co zobaczyłeś w Vikersund, powinieneś wyciągnąć raczej odwrotny wniosek. Zamiast bawić sie w czarnowidza, których już przed zawodami na norweskim mamucie było od ch**a i jeszcze trochę, obejrzyj sobie te konkursy jeszcze raz. Może wtedy zauważysz, że jednak można zrobić bezpieczną skocznię, która jest większa niż Planica. Zawodnicy w pierwszej fazie lotu nie znajdowali się nad bulą wyżej niż chociażby dzisiaj w Lahti, a problem z belkami można rozwiązać w bardzo prosty sposób, dobudowując kilka w dół. Swoją drogą zwróć uwagę, że przy wietrze pod narty w Vikersund wystarczające byłyby prędkości rzędu 95km/h, czyli ponad 10 km/h niższe niż uzyskiwane na mamutach kilka(naście) lat temu.
    Nie chcę prognozować, czy możliwe jest zrobienie skoczni w podobnym stylu, ale kilkadziesiąt metrów większej. Nie wiem, więc oszczędźcie sobie odpowiedzi typu 'ale przecież to jest większe i bardziej podatne na wiatr'. Zobaczymy. Zwracam tylko uwagę, żeby nie przeszadzać z negatywnymi proroctwami, bo nowa Vikersundbakken pokazuje, że wielkie skocznie nie muszą być niebezpieczne.
    Pzdr

  • anonim

    Vikersund mogą śmiało wydłużyć do tych 270m, chyba po pijaku zaprojektowali tą skocznię, belki jak dla 300metrów a nie ma gdzie lecieć...

  • gg77 początkujący

    Hmm skocznia o k-300m. Dlaczego nie! Zrobić skocznie tak jak w Holmellkolen tylko jeszcze wyżej trybuny i mamy osłoniętą chociaż troche. Ja stawiam na przyszłość. Skoki się zmieniały i będą się zmieniały. 100 lat temu bali się skoczyć 100m i co i nic się nie stało. W 1892 skocznia k-5m - w 2011 skocznia k-300m. I jeszcze coś jak to bedzie Morgerster to ch#j skoczy ze 250m. JAK ON NIE POTRAFI LATAĆ

  • anonim

    Bzdura-----)))

    Na początku gdy budowali Vikersund to myślałem,że będzie ekstra dalekie loty itp.ale zobaczyłem że to była jedna wielka loteria i każdy mógł wygrać:))Planica rządzi i jestem też za ponownym włączeniem skoczni normalnych do kalendarzu Pś. i budowaniu skoczni HS150 około:)))

  • Edward bywalec
    może być bezpiecznie

    Spokojnie, mamy 2011, XXI w... :)
    Nawet jeśli w początkowej fazie mają być wysoko to zawsze można to jakoś od wiatru osłonić.. i nie mówię tu o jakichś szmatach jak w Harrachovie ..

    Skoki od jakiegoś czasu mają zastój.
    Jeśli poważni inwestorzy będą chcieli w to wejść - to wydaje się - tylko ze względu na loty.

    Mnie marzy się choć jedna całkowicie obudowana czyli całkowicie obiektywna skocznia (120-150) z wysoko umiejscowionymi trybunami na całej wysokości lotu. Takie coś by było fantastyczne
    Red Bull zajmuje się rzeczami ekstremalnymi i chwała im za to, zawsze dziwiłem się że poważniej nie weszli w skoki.

  • Talar weteran

    Jestem pewien że nawet jak ta skocznia będzie super nowoczesna to na pewno nie będzie bezpieczna..
    Na podstawie tego co zobaczyłem w Vikersund gdzie musieli robić minusowe belki żeby Evensen nie ladował na trybunach to taki Evensen na dużo większej skoczni przy silnym wietrze i dobrej prędkości może na prawdę wylądować tam gdzie się powinno hamować po lądowaniu.
    Jesli dodatkowo będzie to profil przypominający Planicę to zawodnik może wychodzić z progu na kilka, ( kilkanaście ?) metrów w górę a że w wysokich górach wiatry bywają silne to upadki Mazocha czy Morgensterna mogą przestać nam się wydawać groźnymi..
    Nie wiem jak wy ale ja jestem sceptycznie do tego nastawiony..

    Chyba że architekci i inżynierowie mają jakiś super pomysł na zrobienie bezpiecznej skoczni na której będą latać powyżej 300 metrów.. Być może jest to możliwe ale nie uważam

  • Edward bywalec
    Willingen

    Moim zdaniem powinno powstać więcej skoczni wielkości Willingen.
    To idealny rozmiar.
    Słabi niech sobie skaczą 120-125, to nie razi wtedy w oczy.
    Najlepsi 145-155. Takich skoczni powinno być więcej.

    Mamutów nie wolno marginalizować, one działają na wyobraźnię,
    w każdym sezonie powinna być Panica, Bad-M. , Vikersund, może jeszcze niemiecki mamut na przemian z czeskim.

    Zrobiłbym porządek z Finlandią, gdzie co roku są słabe konkursy i ciągle wieje, niech znajdą jedną skocznię porządną i porządny termin.
    I inny termin dla Japonii, żeby nikt nie olewał, może inauguracja ..

  • anonim

    @Emil

    Weź pod uwagę jedną rzecz i może najważniejszą, która potwierdza klasę zawodnika.
    Ile zawodników w sezonie kiedy sięgali po KK, równocześnie zostawali Mistrzem Świata ?
    I który uczynił najwięcej razy tego wyczynu?
    Znasz kogos oprócz Małysza, który tego dokonał?
    4 razy sięgał po KK i 4 razy w tych sezonach zostawał Mistrzem Świata.
    Może jest ktoś jeszcze komu się to udało tyle razy, nie wiem.

  • Diablo początkujący
    Dajcie skoczyc pierwszy skok na zakonczenia Małyszowi????

    witam serdeczni milo slyszec ze buduje sie taka skocznie,hmm w sumie taka duza skocznia problemy z wiatrami moze sie skonczyc kiepsko chyba ze bedzie jakos dobrze zabezpieczone to wszystko zeby nikt nie ucierpialna tym zdrowotnie.Doszedlem do takiego zdania ze mozna by bylo oddac pierwszy skok Małyszowi na tym obiekcie na zakonczenie kariery jeszcze ze obiekt sponsoruje red bull hmm milo by bylo zeby Malysz oddal ten pierwszy skok....ma ktos jakies dojscie do tych wyzszych co by pozwolili Malyszowi skoczyc?Pozdrawiam serdecznie wszystkich fanow

  • anonim

    na wysokosci 3000m juz ciezko sie oddycha czlowiek szybciej sie męczy
    nie wiem czy to wypali w dodatku zimno i te huragany

  • anonim

    Gdzieś czytałam że FIS nie wyrazi zgody na przeprowadzenie zawodów na tej skoczni z powodu silnych wiatrów jakie tam panują. Znacie przecież "red bull'a" i wiecie o co im tak naprawdę chodzi... O dalekie latanie. To oni finansują budowę tej skoczni i podejrzewam, że do jakiś swoich zawodów... Wątpię w to aby FIS ryzykował zdrowie skoczków jak i "walkę" z naturą aby się ekscytować bardzo długimi lotami...
    Natomiast również jestem za tym aby z powrotem włączyć do PŚ normalne skocznie, skoro są na tak ważnych imprezach sportowych jak MŚ czy IO.
    Zamiast budować tak ogromne skocznie można by budować skocznie HS 140 czy 150...
    Takie jest moje zdanie...

  • neonek18 weteran

    kiedys czytałem w necie ze to Rosjanie chcieli zbudować Mamuta o k-300
    ale niech Austyjacy budują jak chcą.. mają kase to mogą
    ale cos czuje ze żaden nowy mamut swoją atmosferą nie przebije Velikanki w Plancy

  • Antek doświadczony
    @Emil (*220.internetdsl.tpnet.pl)

    Sam sobie zaprzeczasz. Jeśli Puchar ma być wyznacznikiem to Morgenstern też jest lepszy. Wygrał 2 Kryształowe Kule, a Schlierenzauer 1. Więc jak na razie Schlierenzauer ustępuje Morgensternowi jakby na to nie patrzeć

  • luck191 stały bywalec

    idiotyczny pomysł w powstawaniu takich skoczni,po co to komu,dobrze,że Adam skończył karierę i nie będzie musiał skakać na tej skoczni by kibice mieli radość z dalekich skoków,a zawodnicy na pewno mogą na tym ucierpieć

  • anonim
    a

    http://rozbierz-kasie.za.pl/?id=pds54m

  • Zakrza stały bywalec

    Taaa, Vikersund 250m, Planicę powiększą pewnie co najmniej do 260m, teraz 300m. Kariery skoczków będą trwać parę lat, bo nie wytrzymają im kolana.

  • anonim
    Małysz vs Morgi

    Biorąc pod uwagę MŚ i IO, wg punktacji z PŚ.

    Adam 1155 punktów
    Morgi 593 (póki co).

    Tak to wygląda na dzień dzisiejszy.

  • kojot83 doświadczony

    Antek
    Ogromne nakłady finansowe,potężne zaplecze treningowe,rodaka jak dyrektora,n-lat kombinowania ze sprzętem...dalej wymieniać.A Adam nie miał nic-tylko czysty talent.....i jeszcze jedno Morgi nigdy nie miał i nie będzie miał takich kibiców jakich miał Adam-śmieszy mnie też podniecanie się tym że Finlandia,Norwegia, to kolebka skoków narciarski-a ja się pytam ile tam osób przychodzi na PŚ?-odliczając 60-70% widowni z Polski to może w 2tyś.lub mniej się zamkną.Narty ,sanki i skakanki.

  • Emil profesor

    @Antek Zależy co dla kogo jest ważne. MŚ, IO, TCS było wyznacznikami klasy skoczka kiedy nie było PŚ i skoczkowie z całego swiata się spotykali dwa razy do roku. Teraz od listopada do marca rywalizują co tydzień i dla mnie PŚ całkowicie doprowadził do upadku ważności (w moich oczach) IO i MŚ.
    Gregor wygrał 36 konkursów najwyższej rangi a Morgi 23. (PŚ,MŚ,IO). Bo dlaczego lepszy ma być ktoś kto wygrał skoki na imprezie co się nazywa MŚ czy IO od tego co pokonał dokładnie tych samych rywali tydzień później na PŚ w Lahti?

  • anonim

    Każdy ma swoja specjalizacje:
    Koch,Schleri, Evensen, Kranjec itp. wola mamuty
    Natomiast np.Morgi czy Małysz skocznie duże
    Powinno byc w kalendarzu wszystkiego po równo

  • Antek doświadczony
    @makrela. (*-39.dynamic.gprs.plus.pl),

    W czym? Chyba zwycięstwach w konkursach..

    Morgenstern ma 2 kryształowe kule, złoto igrzysk, złoto mistrzostw świata i wygrany turniej 4 skoczni. Czyli wszystko...

  • anonim

    Wiemy wszyscy że już minął ten etap
    Ale ta skocznia byłaby taką "przejściową" dla młodych skoczków a także w celach szkoleniowych
    Ciężko się przestawić z HS130,na HS200+

  • Janeman profesor
    nie skocznia !

    W tym linku ze niby 0:44 jest skocznia,to jakas makabryczna bzdura !
    przeciez to jest tylko trasa zjazdowa.Nie szukajcie sensacji na sile.
    A swoja droga mogliby wreszcie jakies zdjecie dac,bo w koncu pomysle ze te wszystkie artykuly o tej skoczni to wczesniejszy prima aprilis..

  • anonim
    mipoc

    No nie wiem, mini mamuty tak jak to nazwałeś i tak będą faworyzowały lotników typu Koch. Jeżeli miałyby powstać to jednocześnie FIS powinien wrócić do skoczni małych, zresztą ja tego nie rozumiem, skoro K-90-95 są na MŚ i O to jakim cudem nie ma ich w PŚ?

    Powinno być tak jak w narciarstwie alpejskim. Gdzie masz slalom, zjazd i jeszcze inne konkurencje.

    I byłyby osobne klasyfikacje (małe kryształowe kule), za skoki na małych skoczniach, normalnych i mamucich... wówczas byłoby to bardziej obiektywne. Na prawdę dziwi mnie że nie ma konkursów PŚ na małych skoczniach, no głupota...

  • kojot83 doświadczony

    Naprawdę to się nigdy nie skończy...nigdy.Takie sportowca Polska nie będzie już miała-dziś jestem na lekkim kacyku to i nie na wzruszenia wzieło...najgorsze jest że życia i czasu człowiek nie oszuka...zostaną nam tylko wspomnienia i to co po sobie zostawiliśmy.... eeeehhhh
    http://www.youtube.com/watch?v= Z20PhumQbqQ
    http://www.youtube.com/watch?v= lUlLcYoLbPs
    http://www.youtube.com/watch?v= q-BDLgpT1E4
    http://www.youtube.com/watch?v= yXWNBy1Sjcg
    Usunąć spacje.

  • piotr186 profesor
    BUszcik, rysiek922

    Etap "małych mamutów" już minął, obecne skocznie mamucie, 25-40 lat temu miały właśnie takie punkty K jak piszecie.

    Dziś istnieje jedna taka skocznia czyli Inwrood ale dziś jest zdewastowana i jest nie używana do tego zawsze uchodziła za bardzo niebezpieczną...

  • voran początkujący
    skocznia 300m

    Zauwazcie na tym filmiku jak tam wieje,kto mądry zdecyduje się skakac w takich warunlach, SZALENSTWO

  • rysiek922 początkujący
    @mipoc

    zgadzam się. już dawno o tym myślałem, że powinny być skocznie k150- k170, które 20-30 lat temu nazywane były mamutami. dziś skoro są skocznie małe, średnie, normalne, duże i mamucie, to można by je nazwać "wielkimi"

  • anonim

    Jeżeli ta skocznia faktycznie istnieje i uruchomiają ją jak w tekście tuż po zakończeniu sezonu to Adas powinien skoczyć. tymbardziej że z redbulla jest :)

  • Antek doświadczony
    @BUszcik

    http://www.youtube.com/watch?v=6PL-5spnzlM ten?

  • anonim
    "mini mamuty"

    Bez sensu jest budowanie kolejnych mamutów coraz większych. Wg mnie przydałoby się zacząć budować takie "mini mamuty", o pkt. K około 150-165m. I np. taki kalendarz PŚ :
    - 7/8 konkursów na normalnych obiektach
    - 7/8 na dużych
    - 7/8 na "mini maumtach"
    - 7/8 na mamutach

    Co o tym sądzicie? Dla mnie taki przeskok z K120 do K185 jest trochę za duży... Można by też młodszych przyzwyczajać do mamutów.

  • anonim
    Planica

    Nie ma to jak Planica!
    Juz za pare dni :) W ogóle ktoś chce się zabrać 16ego po południu lub 17ego skoro świt? jak co to pisac bo mam jeszcze 2 wolne miejsca na pokladzie auta.

  • anonim
    Tak powinni skakac

    to jest skakanie do celu

    http://www.youtube.com/watch?v=iQsn4Bqk8OA&NR=1&feature=fvwp

    Pozdro i Dobry Lot

  • war3d bywalec

    Wydaje mi się że na takiej skoczni będzie bardzo duże zróżnicowanie w odległościach a wiatr odegra naprawdę kluczową rolę będzie tasowanie belką po każdym skoku

  • kojot83 doświadczony

    A tu macie piękną karierę i piękne zwycięstwa ze wspaniałą muzyką która wyciska łzy z oczu :(:(:(-są tego 4 części-ja wam podsyłam pierwszą część reszta jest na końcu filmiku....pewnie już nie raz to oglądaliście ale zawsze warto wrócić...bo wracać będziemy całe życie do tego.

  • piotr186 profesor
    Jawa125

    W sumie racja. Ale wygląda na to ze buduje się skocznie tylko po to żeby najwyżej (przy szczęściu) kilka razy w roku oddać parę pokazowych skoków...

    Dziwne że im się to w ogóle opłaca.

    C odo szejków -wystarczy że zaoferują skoczkowi odpowiednią premię finansową to chętni by się znaleźli do skakania.

  • kojot83 doświadczony

    http://www.youtube.com/watch?v=kVzLsq5Gkiw
    :D absolutny fenomen hehehehe

  • anonim

    Największa powinna być Planica, żadna mamucia skocznia nie ma takiej magii jak Velikanka... mam nadzieje że Słoweńcy coś zrobią i powiększą obiekt by umożliwić co najmniej takie loty jak w Vikersund.

  • Luthor weteran

    Przebudujcie lepiej Planicę, a nie tworzycie jakieś sztuczne twory. :/ Najpierw Vikersund, teraz to...

  • asdf bywalec

    Powinno się dać Adamowi jako 1 skoczyć,morgensztern to może Adamowi narty polerować,Adam osiągnął dużo więcej i jest lepszym skoczkiem

  • anonim
    Pomysł jest co najmniej dziwaczny,

    ale że zupełnie niezależny od FIS, może być sobie dowolnie duży i dowolnie niezgodny z przepisami. Wydaje się, że realne skakanie na takim obiekcie przy wiatrach panujących w Alpach na 3000 m jest raczej niemożliwe, ale raczej nikt nie pchałby w błoto pieniędzy, jeśli nie udało by się zorganizować tam choćby kilku pokazów. Uczestnicy (jeśli tacy będą) będą zawodnikami z najwyższej półki i z pewnością nie skoczą, jeśli nie będą się czuli na obiekcie bezpiecznie.

    Równie dobrze za rok szejk w Dubaju postawi sobie K-400 i nikt mu tego nie zabroni (tak jak zrobił sobie 1,5 km trasę zjazdową pod dachem), kwestia tylko znajdzie skoczków chcących wystąpić na tym obiekcie i firmę ubezpieczeniową, która całe dziwowisko zaasekuruje.

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=2HLJ6090HJk

    A tu rekord Polski w długości skoku, czyli Adam Małysz 230.5m w HD 720p, komentuje David Goldstrom

  • Kibic_2142 początkujący

    @kibic_malysza
    nie będą się odbywały przynajmniej na razie bo przepisy FIS nie pozwalają.

    I tak Planica rządzi, jeszcze tylko tydzień czekania :)

  • anonim
    ????

    To jest ta skocznia? http://www.youtube.com/watch?v=6PL-5spnzlM
    Przecież tam nic nie ma. Puste góry. I do tego ten wiatr, już widze skoki na tym obiekcie....

  • Barthelemew stały bywalec
    Mamuty

    Zamiast 300-metrowych mamutów chciłbym konkursy na skoczniach normalnych w PŚ...

  • Antek doświadczony
    http://www.youtube.com/watch?v=6PL-5spnzlM

    od 0:44 jest ujęcie na skocznię. Wygląda na ogromną...

  • anonim

    Mnie tam wcale nie są potrzebne skocznie 300-metrowe. Skocznie normalne i duże też są fajne.

  • kibic_malysza profesor

    Ciekawe czy będą odbywały się na tym mamucie zawody Pucharu Świata.

  • anonim

    No nie... To już zupełny brak szacunku dla gór... Jeszcze chwila i nam w Tatrach coś takiego pobudują.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl