MŚ 2017: Rusza medialna promocja kandydatury Zakopanego

  • 2011-07-09 15:05

Władze Zakopanego nie tracą czasu i nauczone doświadczeniem poprzednich lat już teraz rozpoczynają medialną promocję kandydatury Zakopanego do organizacji Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym w 2017 r.

- Muszę przyznać, że nie ucieszyliśmy się z informacji, iż zimowe igrzyska w 2018 roku zorganizuje Korea Południowa. Bardziej cieszylibyśmy się, gdyby ta impreza zawitała do Niemiec. Mimo to, Zakopane nadal jest ważnym kandydatem do organizacji mistrzostw FIS w 2017 roku - mówi Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego.

Gdyby prawa organizacji igrzysk w 2018 roku przyznano Monachium szanse Oberstdorfu na przeprowadzenie mistrzostw zmalałyby niemal do zera. Jednak w sytuacji gdy igrzyska zostaną rozegrane na kontynencie azjatyckim niemiecka kandydatura będzie bardzo silnym rywalem. Mistrzostwa chcą też zorganizować u siebie: fińskie Lahti i słoweńska Planica.

Promocji polskiej kandydatury służyć mają rozpoczynające się za tydzień zawody z cyklu Lotos Tour Grand Prix. Organizatorom szczególnie więc zależy na sprawnym przeprowadzeniu imprezy.

- Po raz pierwszy będziemy organizować coś takiego, tym bardziej jest to dla nas bardzo ważne, by wszystko zostało doskonale przygotowane. Komisja FIS bardzo nam zaufała i będą pilnie nas obserwować. Organizacja musi być na najwyższym poziomie - mówi Andrzej Kozak, prezes Tatrzańskiego Związku Narciarskiego w Zakopanem.

Do wykreowania dobrego wizerunku Zakopanego włączyło się Biuro Promocji Zakopanego. Promować stolicę Tatr będą też kolarze, którzy w ramach Tour de Pologne na początku sierpnia zawitają na Podhale.

- W czasie organizacji podtatrzańskich etapów Tour de Pologne będzie możliwe na drogach, na szosach, podjazdach, reklamowanie naszych kultowych imprez sportowych oraz kandydaturę Zakopanego. Wyścig kolarski dookoła Polski to potężne narzędzie do promocji. Niech się schowają mistrzostwa w piłce nożnej w 2012 roku. To jest 2,5 godziny na żywo na antenie telewizji. Ten czas trudno w ogóle przeliczyć na pieniądze - uważa Andrzej Kawecki, szef miejskiej promocji.


Adrian Dworakowski, źródło: Dziennik Polski
oglądalność: (7058) komentarze: (63)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • gina profesor
    HKS, Alina

    no dobrze - schodził, przepis do lipy moim zdaniem, bo nie pozwala ukończyć MŚ zawodnikom z mniej "zimowych" krajów, tylko zwróćcie uwagę, że na ostatnich MŚ pętla nie miała 2,5km, tylko minimum 5km. Jeżeli w Zakopanem miałaby 2,5km, to dużo więcej zawodników zostałoby zdyskwalifikowanych

  • HKS profesor

    Źle pamiętasz. Dublowany zawodnik schodził z trasy.

    http://www.fis-ski.com/ pdf/2011/CC/2127/2011CC2127RL.pdf

  • gina profesor
    Alina88

    Piszesz o kombinacji, a co z biegiem np. na 50km? Czy też pętla miała 2,5km? Czyżby? podałaś jedną z pętli, nie wspominając, że było ich tam kilka.
    Ja w tym sezonie oglądałam wszystkie biegi narciarskie + MŚ i naprawdę nie zauważyłam, żeby jakikolwiek dublowany zawodnik był dyskwalifikowany. Coś pomyliłaś, dublowany zawodnik ustępował miejsca zawodnikowi z czołówki i tyle, żadnych dyskwalifikacji nie było.

  • Alina88 doświadczony

    @gina

    Napisałam "nieco szersza", bo niestety nie mam dziś przy sobie NRS-u, żeby Ci podać dokładne szerokości. Ale nie bój się, nie zrobi się nagle 15 m z siedmiu :P I nigdzie nie napisałam, że trzeba poszerzyć ZNACZNIE.

    "I ciekawa jestem czy FIS zgodziłby się, by na imprezie rangi MŚ pętla miała długość 2,5km."

    Czyżby? http://www.oslo2011.no/file store/Dokumenter/VM-profilkart/4X5KMFNCTEAM.pdf (bez spacji) Oto trasa biegu do drużynowej kombinacji na MŚ w Oslo. Czyż to nie pętla 2,5 km? Wszystkie biegi do kombinacji były na tej trasie.

    A według przepisów zawodnicy dublowani odpadają z gry, nie musisz się o nich obawiać.

  • czarnylis profesor
    @gina

    Skoro wiesz jak wygląda sytuacja w okolicach Zakopanego, to naprawdę nie rozumiem twych obiekcji. Betonu tam coraz więcej i będzie coraz więcej. Co w tym wszystkim szkodzi kilka kilometrów trasy biegowej, która służyć będzie nie tylko wyczynowym sportowcom ale i zwykłym ludziom. Bieganie, dzięki Justynie Kowalczyk staje się coraz bardziej popularne w naszym kraju i na pewno wielu będzie chciało pobiec tą sama trasą co zawodowcy, i tym samym trasa stanie się jedną z atrakcji turystycznej Zakopanego.
    Bardzo proszę nie wymyślaj niestworzonych rzeczy. Nikt nie chce betonować Tatr. Tam gdzie jest dziko, nadal będzie dziko. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Bieszczady też pomału ale stale się urbanizują, więc jeśli chcesz poznać te wtórnie zdziczałe góry to zapraszam, bo za kilkanaście lat mogą już być inne. Jeśli lubisz bliski kontakt z przyrodą, jeśli lubisz szlaki nie zawsze łatwe i nie zawsze suche, jeśli chcesz powędrować w ciszy i nacieszyć się otoczeniem to odpuść sobie Tatry i przyjedź w Bieszczady.

  • gina profesor
    Alina88

    Co to znaczy "nieco szersza?" Pisałaś przed chwilą, że trasy są, jeżeli zaś chcesz by rozgrywać równolegle na jednej trasie dwa style, to trzeba by ją poszerzyć i to znacznie. Bo to oznacza dwukrotnie większą szerokość jakby nie patrzeć. I ciekawa jestem czy FIS zgodziłby się, by na imprezie rangi MŚ pętla miała długość 2,5km. Biorąc pod uwagę, że w imprezie startuje wielu biegaczy z egzotycznych krajów, biegaczy słabszych byliby oni wielokrotnie dublowani, na takiej trasie panowałby wielki ścisk i dochodziłoby do niebezpiecznych sytuacji. No chyba, że wprowadzilibyście jako organizatorzy ograniczenie prędkości ;)

  • anonim
    @gina

    Wcale nie, wystarczy odpowiednio szeroka trasa, podzielona na 2 czesci i na jednej masz położone tory ot cala filozofia.

  • anonim

    Wiecie co, powiem wam jedno na temat tych ekologów. Byl rok 2008, waly nad Wisłą mial byc modernizowane, to oczywiście znalazła sie banda tzw. "ekologów" i wielki krzyk, ze tam jakieś bobry żyją i inne szczury wodne.

    I co? I oczywiście wałów nie zrobili, a powiem więcej te cale bobry i inne szczury narobiły sobie nor w walach. I oczywiście nadeszła wielka woda i waly niewytrzymały, a ekolodzy nagle zniknęli...

    W Polsce chcesz zrobic trase do biegania an nartach, nie bo jakis roslin tam zyje, co z tego, ze jest maly i zupelnie nie wazny, ale jest i tle.

  • gina profesor
    Alina88

    To ja też wytłumaczę co nieco, bo chyba tylko skoki oglądasz. Jeżeli chodzi o biegi to są takie konkurencje zwane biegiem łączonym, gdzie najpierw biegnie się 5km techniką klasyczną, potem kolejne 5 techniką dowolną w przypadku kobiet. Mężczyźni maja trasy odpowiednio dłuższe. Podobnie jest w sztafetach. Więc do jednej konkurencji musisz przygotować jednocześnie dwie nieprzecinające się trasy.

  • Alina88 doświadczony

    @gina
    Chyba jednak nigdy nie widziałaś trasy biegowej. Trasa jest jedna, a inaczej się ją po prostu przygotowuje - w zależności od stylu, jakim maja pobiec zawodnicy. Można także zrobić trasę do dwóch stylów naraz, tylko musi być wtedy nieco szersza (i to jest praktykowane bardzo często, choćby na MŚ w Oslo tak było).

  • Alina88 doświadczony

    @gina
    Jakbyś nie zauważyła, to napiszę raz jeszcze - trasa narciarska w Zakopanem już jest - tylko przestarzała, bez asfaltu i wypadałoby ją poszerzyć trochę, może lekko przedłużyć. Nie trzeba wycinać zbyt wielu drzew pod nową trasę, bo one zostały wycięte lata temu, gdy budowano obecnie istniejącą!

    A 3-km tras nie ma sensu budować, bo to niepraktyczne. Zakopanemu potrzeba dobrej trasy o długości 2,5 km. I trasa nie musi mieć wszędzie miejsca dla publiczności. Aczkolwiek oczywiście powinno być więcej tras - także dłuższe pętle po 5km, ale na początek te 2,5 km wystarczy.

    Wybudowanie tras narciarskich i nartorolkowych w Zakopanem i okolicach to nie widzimisię działaczy, a konieczność. Nie są to obiekty użytkowane raz do roku. Policzmy jakie imprezy można zorganizować z wykorzystaniem tych tras: PŚ w skokach, biegach, kombinacji, biathlonie (przy wybudowaniu strzelnicy oczywiście), Slavic Cup w biegach, PK w kombinacji, mistrzostwa Polski w tych 4 dyscyplinach, Lotos Cup w kombinacji, Polbank Cup w biegach, inne zawody krajowe - seniorskie, juniorskie i dziecięce (tak, Ligę Szkolną także!). Latem podobnie - tyle że na nartorolkach. Mało? Dodajmy do tego zgrupowania kadr w biegach, kombinacji i biathlonie. Ostatnio w Zakopanem trenowała Justyna Kowalczyk i musiała zrobić 30 km na trasie o długości 800m, bo tylko taka była. Gdyby były dobre trasy, na pewno trenowałaby więcej w kraju.

  • gina profesor

    I jeszcze jedno. Trasa nie może być jedna, są konkurencje biegowe, w których zawodnicy biegają techniką łyżwową i techniką dowolną.

  • gina profesor
    Alina88

    To komu to słońce tak zaszkodziło? Policzmy - piszesz kilka km asfaltu - załóżmy jakieś 3km skromnie, piszesz kilka metrów, no nie wiem, nie wiem - trzeba dodać miejsce np. dla kibiców stojących przy trasie - załóżmy jakieś 8m szerokości. Więc 3000m*8m daje 24000m kwadratowych, czyli jakieś 2,5ha. Skoro hektar to kwadrat o boku 100m na 100m , więc taka powierzchnia daje dwa takie kwadraty i jeszcze jeden o połowę mniejszy. Taką mniej więcej powierzchnię lasu trzeba wyciąć i wyasfaltować, by zaspokoić zachcianki PZN i kilku zakopiańskich notabli.

  • gina profesor
    czarnylis

    W Zakopanem byłam w ubiegłym roku, od 8 lat jestem co roku, za 3 tygodnie też tam będę. I niestety nawet na przestrzeni tych 8 lat widać o ile więcej turystów tam się pojawia, ile buduje się nowych pensjonatów, hoteli... czymś turystów trzeba przyciągnąć i niestety nie stawia się na zachowanie w nienaruszonym stanie tej małej części naszych Tatr, a wręcz przeciwnie. To, że w okolicach Zako jest tyle zabudowanego terenu nie oznacza, że mamy go nadal ograniczać. Czyli rzucamy hasło - Bieszczady są dzikie to je zostawmy, Tatry zabetonujmy. A teraz zastanówmy się w imię czego mamy to zrobić. Wyasfaltować te kilka km w reglach, jak pisze Alina? Na MŚ, w tym przypadku trasa posłuży raz, no może potem zorganizuje się jedne zawody krajowe, czy jakieś pomniejsze międzynarodowe. A potem? Już widzę te tłumy chętnych jadące do Zakopanego by pobiegać na nartach po trudnej trasie, bo nie będzie to (skoro to trasa na MŚ) łatwiutka trasa dla amatorów. Poza tym, ile km musiałaby liczyć taka pętla? Pewnie minimum 5km, a jeżeli więcej? Jeżeli musiałyby powstać dwie trasy - np do sprintu oddzielnie? Bo najpierw powie się, że to jakaś modyfikacja starej trasy, potem się okaże, że jest niezgodna z wymogami FIS i nagle staniemy przed koniecznością wyasfaltowania ładnych paru km.

  • anonim
    @gina

    świetny pomysl, idz spytaj osobiscie jakiegos niedźwiedzia, co sądzi na ten temat... ;)
    bo ze z szarotkami i limbami na codzien rozmawiasz, to tego jestem pewien ;)

  • czarnylis profesor

    A gdzież to ma biec ta trasa, że Pomorzanka takie obiekcje ma? Przez Dolinę Pięciu Stawów? Wokół Czarnego Stawu? Na Rysy? W jakimś innym uroczym miejscu?
    Chyba nie.
    Gina kiedy byłaś ostatnio w Zakopanem lub okolicach?
    Jak nie byłaś to poszukaj sobie jakieś aktualne zdjęcia, bo w okolicach Zakopanego jak grzyby po deszczu powstają trasy zjazdowe i pensjonaty. Ogólnie tam jest wszystko już zadeptane i trasa biegowa żadnej różnicy nie zrobi. Nikt przecież nie chce budować jej tam gdzie naprawdę mamy dziką przyrodę.
    Mówię to jako wielki miłośnik górskiej (i nie tylko) przyrody. Możesz Gino przespacerować się nad Morskie Oko asfaltem w towarzystwie setek hałasujących turystów (w porównaniu z tym trasa biegowa to mały pikuś), albo przyjechać w moje okolice i poznać prawdziwą dzicz, czyli Bieszczady. Można tam wędrować całymi godzinami w ciszy i spokoju, faktycznie podziwiając potęgę natury i jej dzieła. To warto chronić, a okolice Zakopanego i tak już są skażone cywilizacją, a przecież wysokich Tatr nikt nie chce ruszać.

    Jestem jak najbardziej za MŚ w Zakopanem lecz obawiam się, że znowu ktoś nas wyprzedzi. Mimo to mocno trzymam kciuki za Zako.

  • anonim

    Po tych wszystkich postach niżej sądziłam, ze ma dojść do prawdziwej masakry przyrody:)) Widać tak nie jest.

  • Alina88 doświadczony

    Chyba tutaj niektórym nadmiar słońca nieco zaszkodził. Od kiedy to trasy biegowe powodują wyrąb drzew na gigantyczną skalę i tak straszliwe zniszczenie przyrody?! Czy wy widzieliście choć raz na oczy trasę biegową? To nie boisko piłkarskie, to tylko ścieżka na kilka metrów szerokości i nikt nie powiedział, że w całości w parku narodowym. Trasa w Zakopanem obok Średniej Krokwi jest od lat, tylko potrzeba ją wyasfaltować oraz tylko trochę poszerzyć, przyrodzie nie zrobi to większej różnicy. A nawet gdyby trzeba było dobudować kilka km, to i tak w partiach reglowych. To, że mamy mało Tatr nie oznacza, że nie można tknąć nawet malutkiego skrawka otuliny.

    Oczywiście, że w okolicy Wisły są trasy biegowe: Kubalonka (między Wisłą a Istebną), Biały Krzyż (na Przeł. Salmopolskiej) oraz trasy w górnym Szczyrku.

  • anonim

    A czy trasy biegowe nie można by było zrobić w okolicach Wisły ? orientuje się ktoś ? Czy muszą być w Zakopanem? Bo faktycznie jak sobie pomyślę, że musiało by tam dojśc do wyrębu drzew i zniszczenia przyrody w Parku Narodowym a co za tym idzie burzenia mieszkań dla niektórych gatunków zwierząt przecież to aż strach o tym pomyśleć, jestem tam co roku, chodzę kilometrami i to miejsce jest prze piękne.

  • Fanka_Ammanna doświadczony
    @Boy

    Szkoda, że skończył karierę, ale z drugiej strony po co miał się męczyć, skoro nie czuł satysfakcji..

  • Boy profesor

    Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale Akseli Kokkonen zakończył karierę. Wyszło na to, że zmiana obywatelstwa na nic mu się przypadała w tej kwestii, bo jako Norweg nic ciekawego na arenie międzynarodowej nie pokazał.

  • Fanka_Ammanna doświadczony
    @gina

    Oczywiście masz racje. Ale sądzę, że da się w jakiś sposób pogodzić rozwój technologii i przemysłu ze środowiskiem naturalnym. Nie obędzie się bez kompromisów. Trzeba by też zastanowić się nad zwrotem 'byle jakie trasy'. Może zamiast budować nowe obiekty należałoby najpierw zmodernizować te, które już mamy. To uważam za priorytet.

  • gina profesor

    A co było z pomysłem Austriaków by skakać z naturalnej skoczni w terenie objętym ścisłą ochroną? Czy względy ochrony środowiska też tam nie odgrywały roli?

  • gina profesor
    Fanka_Ammanna

    A czy ja dramatyzuję? Oczywiście masz rację z trasami biegowymi, ale czy to oznacza, że muszą być w Tatrach? Czy tam musi być wszystko, mamy tam skocznie, byle jakie trasy zjazdowe, ale są, jest park narodowy. Chyba wystarczy. Trasy biegowe można zrobić w wielu miejscach w Polsce i nie będzie żadnej szkody.
    A kraje Europy Zachodniej wydaja teraz wiele kasy na to, by odtworzyć populacje zwierząt, które wytrzebili razem z rozwojem przemysłu i rolnictwa. Pamiętajmy, że w sporze człowiek - przyroda, to człowiek jest stroną silniejszą. Dodam, że nie jestem za absolutnym zakazem budowy, czy rozwoju czegokolwiek. Musimy tylko umieć wypośrodkować pomiędzy bezmyślnym zabijaniem cennych przyrodniczo terenów a całkowitym zakazem budowy dróg, autostrad itp... Patrząc w ten sposób budowanie czegokolwiek w Tatrach jest świętokradztwem.

  • Boy profesor

    Przypominam, że w Norwegii nie wybudowano mamuciej skoczni w miejscowości Rodkleiva ze względu na zbyt duża narażenie środowiska naturalnego ewentualną budową. Głównie chodziło tam o jeden gatunek zdaje się płazów pod ochroną. Coś takiego spowodowało, że zaniechano tego pomysłu, ale też dzięki temu ożywiono pomysł przebudowy Vikersund i dzisiaj to właśnie tam znajduje się największa skocznia świata.

  • Fanka_Ammanna doświadczony
    @gina

    Zgadzam się z tym co piszesz, ale np. w Szwecji, gdzie dbanie środowisko stawiane jest na pierwszym miejscu, wybudowanie kilku tras biegowych nie było problemem. Tak samo może być w Polsce, ale należy to przemyśleć, żeby sport mógł zyskać, ale nie kosztem środowiska naturalnego. Wszystko może być zrealizowane, nie należy dramatyzować.

  • gina profesor
    bozenka92

    Tylko, że kraje, które wymieniłaś mają mnóstwo gór, a tereny górskie które chronią są wielokrotnie większe niż u nas, gdzie gór jest mało. Tamte kraje, jak wiele innych w Europie swego czasu postawiły na urbanizację i teraz dużo by dały, by mieć u siebie tyle czystych, nieskażonych przemysłem terenów, ptaków itp... To jest nasz atut, którego nie potrafimy wykorzystać. Nie robienie tras biegowych w jedynym wysokogórskim parku, w tym się z nimi nie zrównamy. Wypromujmy nasz kraj patrząc na nasze atuty, a nie próbując zżynać od kogoś nienajlepsze w naszych warunkach pomysły. Nie mamy tylu górskich terenów, co chociażby Czechy, Słowacja. Ale mamy wielki dostęp do morza, piękne rozległe lasy, puszcze, bagna. My będziemy jedźmy na narty do innych państw, a do nas niech przyjeżdżają turyści podziwiać to, co mamy.

  • HKS profesor

    @gina

    To nie ja zacząłem;) Uważam że miejsca jest wystarczająco dużo na profesjonalny kompleks tras biegowych i można to zrobić z głową. Nie wiem czemu zakładasz tylko jednorazowy ich użytek. Można przeprowadzać bardziej amatorskie zawody, a także biegać rekreacyjnie.

    Nie martwmy się na zapas i tak nie dostaniemy MŚ.

  • bozenka92 doświadczony
    gina

    Wiem, przyrodę trzeba chronić, ale nie za wszelką cenę. Słynna Rospuda i niedopuszczenie do budowy obwodnicy Augustowa. Horror. A co do przyrody tatrzańskiej i MŚ, to mi się wydaję, że nie ma się co bać o przyrodę. Odległościowo już mi bliżej do Rospudy niż Tatr, ale myślę, że nawet jak i tyci tyci się jej zniszczy robiąc infrastrukturę pod mistrzostwa to nic się chyba nie stanie:) W każdym kraju jest jakaś cenna przyroda: Szwecja, Norwegia, Niemcy, ale jakoś MŚ tam były bez problemu:)

  • gina profesor
    bozenka92

    Nie wiem czy ekolodzy to naciągacze? Jaki mają cel poza ochroną przyrody? Dawno temu odegrali ważną rolę, w czasach gdy ludziom wydawało się, że budowa kolejnej dymiącej huty załatwi wszystkie problemy. A chroniąc przyrodę jesteśmy egoistami bo myślimy o sobie, o tym by żyć ( na ile można) w miarę czystym środowisku. By oprócz bloków, zakładów i autostrad dojrzeć coś zielonego w pobliżu + kilka żyjątek :)

  • bozenka92 doświadczony
    gina

    Ależ oczywiście, byłam silnie wzburzona po przegranej siatkarzy;p Z tym wieszaniem to oczywiście przenośnia taka, ale chyba przyznasz mi rację, że większość ekologów to banda naciągaczy:)

  • Boy profesor

    Kompleks Średniej Krokwi tak czy siak powinien zostać zmodernizowany, bo na obecne czasy jest bardzo przestarzały i to pod każdym względem.
    A mistrzostwa moglibyśmy dostać jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności, właśnie jak to było w artykule nadmienione, ale jako że Monachium nie dostało organizacji ZIO, to Oberstdorf na pewno z rywalizacji z Zakopanem wyjdzie zwycięsko. Ale i tam stawiam na Planicę.

  • gina profesor
    bozenka92

    Mam nadzieję, że tekst o wieszaniu ekologów wstawiłaś nieopatrznie w chwili wzburzenia lub też w wypadku jakiejś innej niedsyspozycji;)

  • gina profesor
    HKS

    Rozumiem, że jesteś związany zawodowo z budownictwem i doskonale wiesz, jak to wygląda, gdy się coś buduje. Z drugiej strony narzuca się oczywiste pytanie - co ma piernik do wiatraka? Czyli mówiąc dokładnie wkładasz patos tam, gdzie wystarczy zdrowy rozsądek. Budować trzeba i można, ale jak ma się to do ciągnięcia tras w najcenniejszych przyrodniczo miejscach w celu odbycia jednorazowo jakichś zawodów?

  • Boy profesor

    Jestem za Planicą, mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym byłyby czymś wyjątkowym w tym miejscu, szczególnie że Planica kojarzy się prawie zawsze tylko i wyłącznie ze skocznią mamucią, a tutaj powstałby cały kompleks skoczni wraz z dużym i normalnym obiektem.

  • bozenka92 doświadczony

    Już nie przeginajcie z tym niszczeniem przyrody. Ludzi, których na prawdę przyroda obchodzi jest tyle co nic. Zawsze jest jakiś podtekst finansowy, jeśli chodzi o jej ochronę, a tych całych ekologów to powiesić i tyle, bo tylko blokowali by wielkie i pożyteczne inwestycje, nie z powodu troski o przyrodę, a dla własnych korzyści;p O przyrodę trzeba dbać owszem, ale rozsądnie, a nie popadać w paranoję:) Natura nie musi wykluczać postępu, rozwoju sportu i tak dalej :)

  • HKS profesor

    @gina

    To ma wspólnego, że aktualne budownictwo i technika dużo bardziej niszczą przyrodę niż kilkanaście kilometrów tras biegowych. Jeśli więc postęp technologiczny tak Ci przeszkadza, to powinnaś się przeprowadzić do lepianki i w ramach protestu nie korzystać ze zdobyczy nauki. W międzyczasie jak dostaniemy organizacje MŚ to możesz się przywiązywać do drzew.

  • gina profesor
    HKS

    A co ma wspólnego życie w lepiankach z budowaniem trasy biegowej? Nie wiem! Jeżeli żyjesz w lepiance to współczuję. Może zrzucimy się na jakieś lepsze lokum;)

  • Wilk94 stały bywalec
    Film - podsumowanie sezonu 2002/2003 cz.2

    Część 2 podsumowania sezonu 2002/2003 Adama Małysza:

    http://www.youtube.com/ watch?v=Jrq0ytRSuUM

  • HKS profesor

    @gina

    Czyli powinniśmy żyć w lepiankach i zrezygnować z gazu i prądu i wszelkich zdobyczy nauki? ;) Zbudowanie porządnej trasy biegowej, to z pewnością olbrzymia ingerencja w środowisko. Postuluje więc o zdemontowanie wszystkich skoczni i zasadzenie drzew, co by ich było więcej ;)

  • gina profesor
    markos

    Zgadzam się w pełni co do przyrody i całej reszty. Dochodzi jeszcze inna sprawa - trasy biegowe, które nie odpowiadają imprezie tej rangi.

  • Wilk94 stały bywalec
    @Fanka

    a właśnie, muzykę można ściągnąć np. z chomikuj.pl ale trzeba się zarejestrować, można także poszukać po przez Google.
    Ale Eterna - "Legions of Doom" nie znajdziesz nigdzie indziej jak na chomikuj no chyba że na innych stronach gdzie trzeba zapłacić(no chyba że się mylę)

    http://chomikuj.pl/ Nicci87/Trailer+music/Audiomachine/Platinum+Series+3+-+Eterna

  • Wilk94 stały bywalec
    kibic_malysza

    aha, ale chce mieć pewność że link przejdzie, na drugi raz już będzie jedna spacja :)

  • Wilk94 stały bywalec
    Podsumowanie sezonu 2002/2003 - Adam Małysz

    Proszę. Oto link do podsumowania sezonu 2002/2003 Adama Małysza.
    Jest to cz.1, część 2 wrzucę później.

    http://w ww.youtube.com/ watch?v=XJL aKRcVLT4

    (spacje)

    Życzę miłego oglądania :)

  • kibic_malysza profesor
    @Wilk94

    Za dużo spacji dałeś, wystarczy jedna i link przechodzi. Już w poprzednim filmiku miałem kłopot z tymi spacjami hehe

  • Wilk94 stały bywalec
    Filmik o działającym wyciogu w Wiśle

    Filmik przedstawiający działający wyciąg na skoczni w Wiśle:

    http://ww w.youtube.com/ watch?v=4 C51QiAPnTs

    (spacje)

  • Wilk94 stały bywalec
    Fanka

    dzięki, fajnie że ci się podoba

    A muzyka:

    - Gladiator soundtrack "The Wheat"
    - Platinum Series 3 - Eterna - " Legions of Doom"

    Właśnie wrzucam podsumowanie sezonu 2002/2003, zaraz puszczę linka do cz.1

  • kibic_malysza profesor

    Jest Puchar Świata, jest Letnia Grand Prix w Zakopanem ale Zakopanemu należy się MŚ, choćby za te wszystkie piękne lata które dał nam Adam Małysz, musi się wreszcie udać!

  • anonim

    To ma być w 2017 roku więc spokojnie wszystko można zrobić.
    Mam nadzieję, że dostaniemy te MŚ.

  • markos początkujący

    Ja jestem przeciw. Jak dostaniemy te imprezę, to ucierpi na tym tatrzańska przyroda. Przedsiębiorcy i działacze tylko czekają, aby pod przykrywką konieczności organizacyjnych móc wejść w tereny przyrody. Taki PŚ to maks co mozna u nas zrobic i tak byc powinno. Poza tym od strony transportu nie istniejemy. Połaczenie z Krakowem to tragedia, zarówno pociagiem, jak i zakopianką.

  • bozenka92 doświadczony

    Promocja promocją, ale trzeba się przede wszystkim zająć obiektami na te mistrzostwa. Najlepiej mieć już większość gotowych, tak jak Korea na IO i wtedy się starać o imprezę, to będą większe szanse, a jak się nie uda, to zawsze te obiekty jakoś się spozytkuje:) Jest również szansa wystartować w kolejnych i kolejnych konkursach do organizacji MŚ aż w końcu się ją dostanie:)

  • Wilk94 stały bywalec

    Mam nadzieję że dostaniemy te mistrzostwa, tak jak Koreańczycy IO, oni też co 4 lata zgłaszali swoją kandydaturę 3 razy z z rzędu.

  • Wilk94 stały bywalec
    Filmik o Adamie - (trailer)

    http:// www. youtube.com/watch?v=Irik6 wgkHk4&feature=channel _video_title

    (spacje)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl