Sześciu Polaków wystartuje w Hinterzarten

  • 2011-08-01 20:29

Trener Łukasz Kruczek ogłosił skład na zbliżające się zawody Letniej Grand Prix w niemieckim Hinterzarten (6-7 sierpnia). W polskiej drużynie znalazło się sześciu zawodników.

Obok lidera naszej kadry - Kamila Stocha - oraz prezentującego ostatnio bardzo wysoką formę Macieja Kota, do Niemiec pojadą także Krzysztof Miętus, Dawid Kubacki, Piotr Żyła oraz Rafał Śliż.

"Skład z
ostał ustalony już wcześniej, a zawody w Szczyrku miały znaczenie tylko w przypadku Rafała, którego cały czas obserwowaliśmy i od kilku treningów skakał dobrze. Chcieliśmy tylko zobaczyć jak wystąpi w zawodach. Było w porządku, chociaż konkurs przebiegał z bardzo wysokiego rozbiegu i wyniki nie odzwierciedlają tego, jak zawodnicy mogą zachowywać się skacząc w zawodach wyższej rangi jak LGP, czy COC. Skakanie z wyższego rozbiegu też jest sztuką i czasami jest trudniejsze niż z niskiego (jak z tą wysokością się przesadzi), ale mimo wszystko startując w zawodach międzynarodowych rozbieg jest niższy" - tłumaczy Łukasz Kruczek.

Niespodzianką może być brak w składzie, najlepiej spisującego się Polaka w Pucharze Kontynentalnym - Olka Zniszczoła.

"Przymierzaliśmy się do niego, ale po konsultacji z Robertem uznaliśmy, że należy się mu odpoczynek. Nie chcemy iść znowu w kierunku skakania tymi samymi zawodnikami we wszystkich konkursach. Też potrzebują czasu na spokojny trening i odetchnięcie od zawodów. Jeszcze będzie ich dość w zimie. Teraz młodsi zawodnicy będą mieli nieco odpoczynku i powrócą do skakania w COC z początkiem września. Dla nich celem jest COC i tego się trzymamy. Pomiędzy poszczególnymi zawodami LGP (Hinterzarten, Courchevel, Einsiedeln) na tę chwilę nie przewidujemy zmian" - zakończył trener Kruczek.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10266) komentarze: (110)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Czy potrzebujesz biznesowe lub osobiste pożyczki? Z Miller Brian
    Agencji Finansowej, można uzyskać najtańszy i przystępne pożyczki w
    niskiej stopy procentowej w wysokości 2% rocznie. W przypadku pożyczek
    konsolidacji zadłużenia, pożyczki biznesowe, prywatne pożyczki,
    kredytu refinansowego Home. Oferta waha się od $ 50,000.00 min. Do $
    100.000.000,00 Max. Posiadamy licencję i uznany na arenie
    międzynarodowej z globalnym capability.Get finansowania najlepiej dla
    swojej rodziny i własnego domu marzeń, jak również z naszymi
    Ogólnymischeme.contact Kredyt nas dzisiaj za pośrednictwem poczty
    e-mail: mrstinahelp@gmail.com

    Zainteresowanych prosimy podać następujące:
    Imię i nazwisko:
    Adres:
    Numer tel.:
    Kwota wymagana:
    Kraj:
    Czas trwania Okres kredytowania:

    Tym pamiętać, że możliwość jest uzyskanie kredytu z tej firmy jest
    100% gwarancją bez względu na karcie kredytowej gości.

    Twój Naprawdę,
    Pani Tina
    e-mail: mrstinahelp@gmail.com

  • Boy profesor

    @fan
    Byrt to lato zaczął od bardzo słabych skoków, tak słabych że nie załapał się nawet do krajówki na Wisłę, a to był spory wyczyn. Przegrał nawet z Łukaszem Rutkowskim. Ale jego forma stopniowo rosła, bo już jako przedskoczek skakał dużo lepiej. W każdym bądź razie nie jest to forma na LGP.

  • pepeleusz profesor
    @Alina88

    Dzięki za wyjaśnienia. Ale teraz jeszcze naszla mnie refleksja, o opiece PZN nad najzdolniejszymi dziećmi. Czyli, aby wystartować w ,,MŚ dzieci" to nie trzeba u nas załapać się do składu reprezentacji bądż co bądż pod biało-czerwoną flagą. CZY jedyną drogą na takie zawody jest podjęcie decyzji przez klub że tam wyprawia własną ekipę.Klub wpisze kogo chce (PZN zatwierdzi żeby nie było jakiegoś słabiaka), a potem klub sam musi cały wyjazd opłacić. I jak jakieś dziecko jest z takiego klubu to sobie jedzie, mimo że w kraju jest lepszy od niego rówieśnik, którego klub zadnej ekipy nie zmontuje bo albo go nie stać albo jest osamotniony. CZY TAK TO WYGLĄDA, czy moje przypuszczenie są zasadne czy niezasadne ? Czy tak PZN wspiera najmłodsze talenty każąc zadowalać się lotosami? Czy jak będzie w każdym klubie po jednym dobrym zawodniku, to doszło by do kuriozum, że teoretycznie wybrały by się cztery oddzielne ekipy?Czy TS Wisła Zakopane nie wysyła Jarząbka, bo już raz się wykosztowali nastawiając się na reaktywowany po latach Fis Schuler GP, a teraz trzeba by jechać tylko z jednym zawodnikiem. Czy dlatego na FIS Schuler GP pojechali tylko i wyłacznie zawodnicy jednego klubu a Polska nie wykorzystala limitu startujących? Czy zawodnik z biedniejszego klubu (może np Kastelik z Gilowic, nie mówię że to biedny klub ale załóżmy) nigdy nie będzie miał szansy pojechać na takie zawody? CZY TAK TO WYGLĄDA, czy moje w/wym. przypuszczenia są zasadne czy niezasadne ?

  • Palacz_zwlok stały bywalec

    Nie ma co nadmiernie nadużywać tego Zniszczoła, jeszcze jest młody, a przecież najważniejsza jest zima. Jak już nie było skoczków do wystawienia to niech już jedzie ten Śliż, chociaż uważam, że można dać szansę komuś innemu - młodszemu i lepszemu.

  • megmaga początkujący

    Średnio pasuje mi w tym zestawie Kubacki... Co do Śliża - nie wiem, nie śledzę za bardzo jego wyników.

  • fan profesor

    Mnie dziwi czemu nie ma tam Tomasza Byrta ktory niezle sobie radzil ostatnio w PK a jedzie bezbarwny tego lata Sliz.Do Sliza nic nie mam doswiadczenie sie przyda ale dostaje on juz nastepna szanse i jak nie zapunktuje ponownie to powinien dostac szanse Byrt.

    Dobrze ze nie ma Zniszczola bo kolejne DSQ nie mialbym zamiaru ogladac.Oslabilby tym po raz kolejny tylko polska kadre.

  • kibic_malysza profesor

    Będę śledził przed tv oczywiście, nie jak to zawsze bywało pod Wielką Krokwią :)

  • kibic_malysza profesor

    Co do Adama to przecież już zakończył kariere skoczka narciarskiego, teraz zaczął coś nowego, innego co go ciekawi. Nas niekoniecznie musi to ciekawić i interesować się tym na bieżąco. Ja nie jestem pasjonatem rajdów i dlatego też za bardzo nie interesuje mnie temat rajdów jakichkolwiek. Ale Dakar i poczynania naszego Małysza tam będę śledził z ciekawości.

  • anonim

    @piotr

    Nie zaczynaj.nIkt z niego na siłę nic nie robi a tym bardziej do niczego go nie zmusza ani nie zmusi, ty nadal tego nie ogarniasz ? Że gdyby tego tak bardzo nie chciał to by się tak nie angażował ? ty chyba jesteś zbyt ograniczony aby to wreszcie pojąć, że może robić w życiu co mu się żywnie podoba.

  • Emil profesor

    Czyli Jarząbek nie wystartuje ani w FIS Youth (gdzie jest jego miejsce) ani w FIS Cup. Szkoda bo moim w tych pierwszych zawodach miałby szanse na miejsce w top 10 jak nie wyżej a w Fis Cupie na punkty biorąc pod uwagę że podczas Memoriału Olimpijczyków pokonało go tylko 10 z 29 zgłoszonych do Fis Cupu

  • Alina88 doświadczony

    @pepeleusz

    Do dzisiaj nikt nie przysłał do biura PZN-u zgłoszenia z prośbą o przesłanie do organizatorów, dlatego wnioskuję, że nikt z Polski nie pojedzie. Napisałam "raczej", bo nigdy nie wiadomo, może w ostatniej chwili przyjdzie zgłoszenie? Ale wątpię.

    Nie doszukiwałabym się jakichś ukrytych powodów, o których wspominasz, to byłoby niepoważne.

  • pepeleusz profesor
    @pavel

    Może i jest , ale w praktyce jednak stosunkowo rzadko występuje.

  • pepeleusz profesor
    @Alina 88

    Poważnie na Fis Youth nikt nie pojedzie? To by było niesłychane i w polskich skokach bez precedensu. Co to znaczy ,,raczej"? O ile kojarzę to przynajmniej dwa roczniki młodsze niź 97 miały by prawo startu, a zatem też Jarząbek. Chociaż może coś się zmieniło. Czy chodzi o to , że roczniki 97i 98 u nas nie są najlepsze(a i forma Juroszka i Kabota chyba nie najwyższa) i jest jakaś obawa przed słabymi wynikami i krytyką pracy z młodzieżą/

  • anonim
    @pepe

    Jest także druga strona medalu, a sa to "talenty", którym raz coś kiedyś wyszło i zostały już na zawsze "talentami"

  • pepeleusz profesor

    HKS stwierdził ,,Zawsze mówienie o talentach jest stronnicze i bardzo subiektywne. Mówi się o tym, który najlepsze wyniki osiągał niedawno " -I są to mądre slowa. Chociaż ja bym powiedział , że ,,prawie zawsze" a istota problemu tkwi głownie w tym ,że powszechnie odmawia sie talentu tym co akurat mają przejściowy kryzys.

  • Alina88 doświadczony

    Poza tym wstępny skład na FIS Cup jest na PZN.pl, a do Hinterzarten na FIS Youth niestety okazuje się, że raczej nie pojedzie nikt.

  • anonim
    PROSZE O POMOC

    Prosze Was, pomozcie wywalczyc nagrania transmisji konkursow w Hiza! Bede bardzo wdzieczny za pomoc! :)

    http://allgoals.pl/na-yczenie/122899-es -letnie-grand-prix-w-skokach-narciarskich
    -hinterzarten-05-07-08-2011-a.html

    (usunac spacje przed -letnie i -hinterzarten)

  • bozenka92 doświadczony
    Fanka Ammanna

    Fajne fotki, niektóre komentarze cóż... są jakie są, ale ludzie też są jacy są;/ Ale te komentarze mówiące, że Iza nie ma lekko to się zgadzam, bo właśnie: jak nie skoki to rajdy:) Takie życie:)

  • Anika profesor
    @piotr186

    Jak zwykle jesteś niezadowolony. Nikt na siłę nie robi rajdowca z Adama, to on sam chciał jeździć. Tak trudno zrozumieć, że chce robić coś, co zawsze go pasjonowało poza skokami? I dlaczego ma nie ukończyć Dakaru, jeżeli nie będzie szalał? Przecież jego celem jest ukończenie rajdu, a nie wygranie go.

  • piotr186 profesor
    Fanka, Fanka ammana

    a ja jestem najbardziej zniesmaczony jak na siłę robią z Małysza rajdowca.. po prostu żenujący spektakl (ale to nie wina Małysza tylko mediów) który skończy się po pewnej klapie na Rajdzie Dakkar.

  • anonim

    @Fanka Ammana

    To są ludzie, którzy z zazdrości pękają to raz a dwa, jeszcze fajniejsze zdjęcia z każdego dnia na pustyni są na FC lub stronie dakar.pl.
    Widać wyraźnie, że nic go nie zraża nawet 43 stopnie w cieniu :)

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    http://www.eurosport.pl/rajdy-terenowe/poznajecie-malysza_sto2894344/story.shtml kompletnie po za tematem, ale musiałam ;) trochę zniesmaczyły mnie komentarze pod artykułem, ale zdjęcia świetne..

  • JPW2 weteran
    Lajla

    Jeśli chodzi o transmisje internetowe skoków to szukać możesz tutaj:
    sport-typ.info, soccer-live.pl, fromsport.com, drhtv.com.pl (tu potrzebny vshare ale to nie problem) .....
    No to mniej więcej tyle :)

  • Lajla początkujący
    Tv

    Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie w necie mogę obejrzeć najbliższe zawody w skokach ?
    Właśnie się dowiedziałam, że mam obóz malarski i pozostaje mi jedynie net :<
    Z góry thx.

  • piotr186 profesor

    Skład na oko dobry, choć dziwi trochę obecność Śliża i brak Kłuska czy Zniszczoła. Ale ostatecznie lepiej żeby się nie "wyskakali" latem tylko zostawili sobie trochę formy (i sił) na zimę.


    Czy ktoś zna skład Austriaków na Hintercarten? Ciekawi mnie czy będą skakać Morgenstern i Schlierenzauer.?

  • Prymka bywalec

    Co do Śliża,zobaczcie jak niesamowicie poprawił prędkosci na progu! Zawsze miał najsłabsze.Tylko ten tylny wiatr został do poprawy.Jak skacze Morassi w PŚ(ten sam typ) i punktuje to zawsze myśle że Rafał byłby kilka pozycji obok do przodu.

  • Boy profesor

    @bozenka92
    Śliż w swojej karierze 14 razy był na podium w Pucharze Kontynentalnym, w tym 4 razy wygrywał.
    Żyła tylko raz był na podium, była jedna wygrana w Villach.

  • bozenka92 doświadczony
    Emil

    Wiem, że to średnia niezależnie od ilości konkursów, ale co do Byrta to mówiłam tak ogólnie,. Punktował raz i to słabo na 7 konkursów chyba, ale dopiero niedawno się pojawił, więc nie ma co wyciągać jakichś wniosków co do jego osoby i co do jego skakania:)

  • Emil profesor

    @bozenka92. Ale ja liczę nie ilość punktów tylko średnią na start a jej wysokość nie jest zależna od ilości konkursów. Mała ilość startów może tylko ją zwiększyć jak w przypadku Grześka Miętusa.

  • Emil profesor

    Krzysiek Miętus zdobył średnio 2,15 pkt na start czyli też podobnie jak Śliż.. Za to dobre na razie statystyki ma Grzesiek Miętus co zdobył średnio 5 pkt na start.

  • HKS profesor

    Zawsze mówienie o talentach jest stronnicze i bardzo subiektywne. Mówi się o tym, który najlepsze wyniki osiągał niedawno i tak największe talenty polskich skoku zmieniają się ciągle co pół roku, co rok. Raz ten jest największym talentem, raz tamten, a to wszystko cały czas się zmienia.

    Wszyscy kadrowicze (no przy osobie Jakuba Kota można by się spierać) jakoś swój talent udowodnili i jestem daleki od wyciągania wniosków kto może coś osiągnąć, a kto nie. Oczywiście można mówić, że Maciej Kot tradycyjnie wyskacze się w lecie i jest to prawdopodobne, ale 100% pewności mieć nie można. To jest sport.

  • bozenka92 doświadczony
    Emil

    Byrt dopiero zaczyna przygodę z PŚ, więc czego tu oczekiwać więcej. Dajmy się chłopakowi rozkręcić. Co do Kota to wiem oczywiście, ale jak już napisałam jest młodszy od Śliża, więc jeszcze może z niego być całkiem dobry zawodnik (nie tylko w LGP czy PK) :) Chciałabym się mylić co do Śliża, no ale zobaczymy... :)

  • Emil profesor

    @bozenka92. Śliż średnio zdobywał 1,89 pkt na start w PŚ Byrt którego krytykować twoim zdaniem nie należy (ja też jestem na razie daleki od jego krytyki) zdobył 0,285 pkt na start a Kot 0 pkt na start. Podobnie Żyła co ma bliźniacze wyniki jak Śliż. Piotrek zdobył 1,96 pkt na start.

  • bozenka92 doświadczony

    @Boy
    Nie, nie wieszałabym wcześniej na Żyle psów. Śliż ma już 28lat, więc uważam, że już mu ciężko będzie błysnąć w zawodach wyższej rangi, jak to czyni np teraz Miętus czy Kot. Owszem, punktować jest w stanie jeśli się postara, czego mu życzę oczywiście, no ale na nic wielkiego bym nie liczyła. Spisywał się dość dobrze w PK, więc niech w takich zawodach startuje, skoro w wyższej lidze w większości sobie nie radzi. Maciek Kot rzeczywiście też w PK czy LGP radzi sobie dość dobrze, a w PŚ nie ma punktów, nie przeczę, ale ile ma lat Maciek a ile Rafał? Różnica jest...

    @Talar
    Aha, transformacja z adwokata w prokuratora powiadasz... No wiesz, może temu, że właśnie zdałam na prawo, to się wprawiam;p Bronię tych, których uważam, że bronić należy, a sympatie tu nie mają nic do rzeczy. Jak najbardziej pamiętam również poczynania Śliża rok temu w LGP, ale skoro w tym roku nie został powołany do Kadry, to chyba coś jest na rzeczy, że już słabiej mu idzie skakanie i budowanie odpowiedniej dyspozycji... No chyba, że się wytrenował i zaprezentuje coś przyzwoitego na zawodach LGP to się ucieszę:)

  • anonim

    LGP in Einsideln
    13 August / Saturday 10 Qualification tv Eurospor 2
    14 August / Sunday 19 Individual tv Eurosport

  • Radek weteran
    @HKS

    NIc by się złęgo nie stało jakby Zniszczoł przeskoczył Stocha, najwyżej zrobiłoby się wokół niego trochę szumu, ale to niuniknione przy jego talencie. Powinien startowac, jeżeli nie koliduje to z treningiem pod zimę.

  • anonim

    LGP programm in Courchevel
    11 August / Thursday 20 Qualification tv
    12 August / Friday 20 Individual tv Eurosport

  • anonim

    LGP programm in Hinterzarten
    5 August / Friday Qualification 18 tv Eurosport
    6 August/ Saturday TEAM 19 tv Eurosport
    7 August/ Sunday Individual 15 tv Eurosport

  • anonim
    @Boy

    Ale ja jakoś nie mogę sobie przypomnieć żadnego wywiadu ze skoczkiem zimą, w którym po nieudanym skoku mówiłby, że zabrakło mu doświadczenia, obycia wśród najlepszych. Niech Zniszczoł szlifuje formę na zimę, bo w tej chwili na startach w LGP i tak nic nie ugra (bo w miejsce w szóstce w którymś konkursie tego cyklu nie wierzę), a może tylko stracić.

  • Boy profesor

    Zniszczoł chyba powinien się oskakać w zawodach najwyższej rangi w rywalizacji z najlepszymi skoczkami, prawda? Później przyjdzie do startów zimą i wyjdzie na to, że przy dobrej formie nie będzie skakać na miarę swoich możliwości.

  • anonim
    :)

    A ja powiem tak :
    Po pierwsze z Macieja nie wiem czy coś będzie On jakoś jeszcze nie zapunktował na zimowym PŚ,ale zobaczymy nie każdy musi od razu punktować im bardziej starszy tym lepiej skacze tak jak u Stefana.
    Po drugie z Byrta mogą być skoczkowie,ale niekoniecznie sam nie wiem co nim pisać.
    Po trzecie ja tylko wymagam od Żyły, Huli I Stocha aby regularnie stawali w 30.
    Bo Żyła ciężko trenuje czasem niestety forma przychodzi a czasami nie więc czekam na jakiś błysk.Stefan już pokazywał swoje oblicze psycholog powinien tutaj coś pomóc bo Bo w drugiej serii dobrze mu idzie,a pierwszy skok zawsze jest niepewny.

  • HKS profesor

    @bozenka92

    Jak znasz wyniki Śliża, to wiesz, że często był pomijany mimo przyzwoitej formy. Coś jak Skupień swego czasu.

    A dlaczego to Byrta nie można krytykować? Po jednym dobrym sezonie już jest nietykalny? Ja uważam, że krytykować można każdego, nawet Małysza, tylko trzymajmy się jakiś merytorycznych argumentów, bo na wpis "nic z niego nie będzie" można odpowiedź "coś z niego będzie"...

    @Radek

    No i co by było jakby Zniszczoł przeskoczył Stocha? Jakaś tragedia narodowa? Piszesz tak jakby Zniszczoła pominięto przy składzie na Igrzyska Olimpijskie...

    @Ojciec Marek

    Słuszna uwaga. Cenne doświadczenie w przypadku Macieja Kota jakoś nie zaowocowało:) Jeśli ktoś wychodzi z założenia, że Zniszczoł i tak straci formę na zimę, to brak mi słów :) Oznacza to, że jednoznacznie uważa się Mateje i Kruczka za beznadziejnych trenerów amatorów. Może i słusznie ;]

  • Talar weteran
    Ojciec Marek

    Może ''cenne doświadczenie'' jest swego typu kubłem zimnej wody dla skoczków, żeby trenowali jeszcze cieżej po tym jak dostali lanie w PŚ:) ale raczej nie tędy droga i skoczkowie bez formy,na PŚ raczej nie powinni jechać tylko po to ''cenne doświadczenie'' ..zgadzam się

  • M_B profesor

    Ah..... ten Śliż .... jeśli chodzi o poziom, to w tamtym poziomie w Pucharze Świata nie pokazał nic, ale ja go nie skreślam, mimo, że latka lecą i ma już 28 lat, to nasz najlepszy skoczek w historii jeśli chodzi o ... Puchar Kontynentalny, za Horngahera był 8 w końcowej klasyfikacji cyklu i to była najlepsza w historii pozycja w zimowym kontynentalu, jaką zajął nasz skoczek na koniec, był jeszcze dwunasty w sezonie olimpijskim , a gdyby w ostatnim konkursie wygrał to bodaj byłby nawet 6 w całym cyklu i wtedy można mówić, że nie została mu dana prawdziwa szansa, bo wystartował tylko w MŚ w lotach w Planicy, gdzie na drużynówkę już go nie wystawili, mimo, że nie był najgorszym z naszych indywidualnie, był bodaj 31 ( piszę z pamięci, więc mogą być błędy), zobaczymy co pokażę w Hinterzarten, ale jakoś nie wierzę w jego formę na ten moment, w Wiśle skakał słabo, no ale może się poprawił, co oczywiście jest możliwe, poprzednie lato miał bardzo dobre, zdobył ponad 90 pkt LGP, nawet zajął 6 miejsce w Japonii czyli jedno z jego najwyższych ( raz był chyba 5 ( czy może 4?) też w Japonii), osiągnięcia na pewno jakieś ma, aczkolwiek żadnych nadzwyczajnych, niemniej powodzenia w Hinterzarten dla Rafała ;).

  • anonim
    @Boy

    A co to jest to "cenne doświadczenie"? Bo Tajner zazwyczaj używał tego zwrotu, aby wysyłać braci Kotów na PŚ, mimo że byli zupełnie bez formy.

  • Talar weteran
    bozenka92

    Czyli bronisz tych, których lubisz..ok, masz prawo..
    Szkoda tylko, że w przypadku tych, których nie lubisz z adwokata zmieniasz się w prokuratora i rzucasz zarzuty typu ''nic nie osiągnęli''..
    Osiągnęli nie mniej od Kota czy Żyły, których bronisz..

    Śliż już w tamtym roku świetnie skakał w LGP.. nie pamiętasz już tego?

  • Boy profesor

    @bozenka92
    Stajesz w obronie Żyły, bo miał niezły miniony sezon, prawda? A gdyby to było rok wcześniej to też wieszałabyś na nim psy, jak np. na Bachledzie. Bo Żyła po sezonie 2006/2007 był cieniem samego siebie i gorzej niż on skakał już się nie dało.

  • Boy profesor

    Olek Zniszczoł do zimy zapewne i tak straci swoją formę, jak to na ogół bywa w polskich skokach, tak więc skoro teraz jest w dobrej dyspozycji to należałoby to wykorzystać, żeby złapał kilka bądź więcej punktów LGP i zdobył już cenne doświadczenie.

  • bozenka92 doświadczony
    Talar

    Ajajaj, Staję w obronie tych skoczków, co do których uważam, że tak należy, że należy stawać w ich obronie i nie krytykować zbytnio. Są to Morgi, Schlieri, Stoch, Byrt, Kot, Żyła i jeszcze wielu innych polskich i zagranicznych:) Ale akurat Śliż czy Bachleda do nich się jakoś nie zaliczają. Jeśli coś dobrego Śliż pokaże w LGP może zmienię o nim zdanie:) Na chwilę obecną po prostu wydaje mi się (i z pewnością nie tylko mi), że w zawodach rangi PŚ czy LGP już mu może być trudno osiągać dobre wyniki.

  • Emil profesor

    Średnia ilość pkt PŚ na start:
    Hula: 2,42 pkt
    Żyła 1,96
    Śliż 1,89.

    Więc przez wielu niedoceniany śliż wcale nie odstaje od zawodników którzy są uważani za pewniaków.

  • kibic_malysza profesor

    Z Rafałem Śliżem jest tylko jeden kłopot moim zdaniem, dostaje za mało szans w poważnych zawodach typu PŚ czy LGP. Wysyłają go żeby jeżdził po drugoligowych skokach - tam się przeważnie sprawdza, a jeśli już jest powołany do kadry to na 1 konkurs i jak nie wyjdzie odsyłany i zamieniany na innego kadrowicza. Nie widzę, żeby to się miało zmienić..

  • Talar weteran
    bozenka92

    ''autor: bozenka92 (bozeneczka1992@wp.pl) , 30 lipca 2011, 16:35
    Piotr S
    Oczywiście rozumiem Cię, bo sama często staję w obronie wielu atakowanych skoczków:)''

    Oto jeden z twoich komentarzy, który mnie bardzo zaciekawił..mówisz, ze stajesz w obronie wielu atakowanych skoczków, a mam wrażenie, że sama przy każdej okazji atakujesz Śliża, już nie mówiąc o Bachledzie..

  • Radek weteran

    Kruczek boi się Zniszczoła. Skacze dobrze, jakby trafił na warunki to mógłby pokonac np Stocha i co by to znaczyło? Że pupilka Kruczka przeskakuje junior, który rok temu nie liczył się poza zawodami krajowymi.

  • anonim
    @bozenka92

    Śliż był najlepszym kadrowiczem minionej zimy w PK, ile razy był w karierze na podium i w 10 tego może mu pozazdrościć niejeden. Kto ile wywalczył punktów w CRL, fakt, że ma pewne mankamenty (przy wietrze w plecy) jest niestabilny w najwyższej lidze (skacze poniżej możliwości), ale też zbyt często był pomijany przy powołaniach i takie opinie, że ,,nic nie pokaże'' są niestosowne. Link do jego biografii na FIS (bez spacji)

    www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=JP&listid=&compe titorid=82727&type=result&bt=prev&limit=20&bt=prev&rec_start=40

    Zawsze liczyłem, że Kruczek obdarzy go większym zaufaniem i może teraz tak będzie. Śliż mówił w wywiadach że trenowanie poza kadrą mu odpowiada i liczę na rezultaty, a nuż będzie jak z Żyłą.

  • bozenka92 doświadczony
    Boy

    Znam mniej więcej jego wyniki. Zaledwie kilka razy punktował w PŚ. W LGP trochę lepiej. Mówiąc, że nic już z niego nie będzie chodzi mi o to, że już go raczej nie stać na regularne zajmowanie przyzwoitych miejsc w PŚ czy LGP. Przyzwoitych czyli niekoniecznie na styku 30stki, ale tak chociaż w okolicach 20stki. Ja oczywiście nie chcę przesądzać i go skreślać, ale to tylko taka moja refleksja...

  • bozenka92 doświadczony
    Ojciec Marek

    Śliż do tej pory nic w swojej karierze nie pokazał, to i już nie pokaże;p

  • Boy profesor

    @Ojciec Marek
    Śliż pokazał jaki jest mocny na LGP w Wiśle. Udany miał tylko jeden skok treningowy. Na memoriale w Szczyrku z wysokich belek ani razu nie przekroczył 100 metra. W Hinterzarten taka forma może nie wystarczyć by się zakwalifikować do konkursu.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Kruczek bardzo dobrze kombinuje. Wyjaśnił to @Ojciec Marek.
    Obniżająca się forma niektórych skoczków nie wynika z przemęczenia lecz z ...braku treningu, bo nie ma kiedy trenować, gdyż:
    czwartek - dojazd na zawody;
    piątek - lekki trening przed zawodami i ew. kwalifikacje;
    sobota, niedziela - zawody (zaledwie kilka skoków);
    poniedziałek - powrót do domu.
    Na intensywny trening pozostaje więc tylko wtorek i środa. Jeżeli zawodnik startuje co tydzień i sytuacja powtarza się to jest zdecydowanie za mało treningów aby dobrze przygotować się do zimy.
    To nie zawody są męczące. Męczące mogą być podróże.
    Moim zdaniem jedynym rozsądnym wyjściem są starty skoczków w cyklach 2-tygodniowych, bez względu na to jakiej rangi to są zawody.
    Jedynymi wyjątkami mogą być konieczność startu przez kilka tygodni aby utrzymać czołową pozycję w klasyfikacji PK (Zniszczoł) lub dojście do formy poprzez starty (Kubacki,Byrt, ew. Śliż).
    Cieszy bardzo dobra forma M. Kota, pokazująca Jego możliwości, ale zima zadecyduje o mojej opini o tym skoczku.
    "Trochę" martwią mnie Kubacki i Rutkowski. Duże talenty i...:-(

  • anonim
    @bozenka92

    Dlaczego nieporozumienie?! W ostatnim teście przed zawodami na Adlerschanze wypadł bardzo dobrze, przegrał tylko z Krzyśkiem Miętusem i wypadł znacznie lepiej od Kubackiego, którego obecności w składzie nikt nie kwestionuje. Dodatkowo, jak zauważyłem poniżej, mogła mu przypaść rola "wyrobnika", którego celem jest wywalczenie limitu na zimę. Bezsens brania Olka też wyjaśniłem poniżej.

  • bozenka92 doświadczony

    Zniszczoła mogliby wystawić, no chyba, że boją się że to pójdzie na zmarnowanie z powodu potencjalnej kolejnej dyskwalifikacji. Śliż to jakieś nieporozumienie moim zdaniem...

  • HKS profesor

    Jak się forma ulotni, to nic złego się nie stanie. Założenie jest takie, że ma wrócić w listopadzie i moim zdaniem słusznie Kruczek dał mu chwile wytchnienia. Prawo do startu w PŚ ma, a więc punkty LGP nie są potrzebne. Śliż się w tym sezonie nie zmęczył więc jakiś start mu nie zaszkodzi:)

  • anonim
    @Boy

    Tylko po co? Lepiej będzie, jak spędzi ten czas na treningach, bądź odpoczynku. Pieniędzy i tak na tym nie zarobi, bo w LGP premiowana jest tylko pierwsza szóstka, o limity w pierwszej lidze raczej nie zawalczy i na dodatek nie musi tego robić, papiery na start w pierwszej lidze w razie co ma z punktów CoC. Jeśli uda mu się jeszcze nieco polepszyć formę do zimy, to wtedy będzie jeździł tydzień w tydzień na PŚ, póki co nie ma chłopak spokój z konkursami do września.

  • Boy profesor

    Kłuskowi można dać odpocząć, ale czemu nie wystawić Zniszczoła, gdy ten jest w super formie? Przecież następny kontynental jest dopiero za ponad miesiąc. W tym czasie forma może się ulotnić, a tak Olek mógłby sobie nabić kilka punktów w LGP.

  • HKS profesor

    Mi się już patrzenie na limity znudziło po poprzednim sezonie i jak będziemy mieli zawodników w formie, to po 1 periodzie będzie można limity załatwić w zimie, a jak będą bez formy to nie będzie kogo wysłać, więc nikomu limity potrzebne nie będą:)

    Moim zdaniem skład dobry. Trudno żeby Kłusek i Zniszczoł skakali tydzień w tydzień.

  • Emil profesor

    @Talar Ale czy to jest rozsądne żeby skakali tydzień w tydzień? Przecież jakby jeszcze ich na LGP wysłać to prawie druga zima będzie, tyle startów. Kłusek w Courchevel nie oddał ani jednego skoku obawiam się że trochę stracił forme a Piotrek Żyła może wskoczyć do "55" WRL. Co do rankingu CRL. Z tego co pamiętam Kubacki jest blisko "50" to mógłby wystartować w jednym weekendzie.

  • Talar weteran
    Ojciec Marek

    Może masz rację, chociaż z tego co wiem to skocznia w Courchevel jest dosyć ''specyficzna'' i może miał z nią jakieś problemy..ale tak jak mówisz zmęczenie pewnie też gra jakąś rolę, bo raz, że jest po treningach przed sezonem, a dwa to dla niego pierwszy raz kiedy startuje w tak wielu zawodach i zgadzam się, jeśli traci tą świeżość, to nie tyle, że powinien, ale musi odpocząć:)

  • anonim
    @Talar

    Kłuskowi należy się odpoczynek, już w ostatnim CoC w Courchevel skakał słabo, więc chyba w najbliższym czasie nie ma go co wystawiać. Być może wyśle się go do Kazachstanu, jeśli zdąży się nieco go nareperować, choć korzystniejsze byłoby chyba wysłanie go dopiero na wrześniowe kontynentale, by umocnił się w CRL, bo jak wykazałem niżej, w pierwszej lidze o limity nie ma się co martwić.

  • Talar weteran
    Ojciec Marek

    Biorąc pod uwagę wypadki i przypadki z zeszłego sezonu limity powinny zejść na drugi plan, chociaż myślę, że i tak będziemy mieć wysoki limit zawodników zarówno na PŚ jak i kontynentalny i w tym sezonie już raczej będziemy go wykorzystywać.. ufam,a nawet jestem pewien, że będzie tych 6 zawodnikow zdolnych w zimie pewnie przechodzić kwalifikacje i regularnie zdobywać punkciki

  • Talar weteran

    Czyli taktyka na sezon letni jest taka, że juniorzy przecierają sie w kontynentalu, a starsi startują w LGP..
    Osobiście dałbym szansę walki z najlepszymi Zniszczołowi i Kłuskowi, bo zasłużyli ( np w miejsce Dawida i Rafała, którzy raczej nie skaczą jeszcze na 100%).. choćby nawet mieli wypaść słabiej

  • anonim

    Ja chyba wiem, co ten Kruczek kombinuje. W TOP55 WRL mamy w tej chwili 5 zawodników, z tym, że Krzysiek Mietus jest 54. Krzysiek bankowo swoją pozycję wywinduje, będący niedaleko TOP 55 Żyła skacząc w najbliższych trzech zawodach też jakoś się tam zainstaluje, a Śliża oprócz zbliżających się zawodów w Alpach wyśle na azjatyckie tournee do Kazachstanu i Japonii, gdzie przy kiepsko obsadzonych zawodach zdobędzie sporo punktów. Zniszczoła nigdzie nie wysyła, niech sobie chłopak trenuje spokojnie, aby szaleć we wrześniowych CoC, dzięki czemu skończy cykl w trójce i voila - znów będziemy mieli siódemkę skoczków na I period i pewną szóstkę na cały sezon przy jednoczesnym niezajeżdżaniu czołowych kadrowiczów. Odbędzie się to kosztem rankingu CRL (obecnie w TOP50 CRL jest tylko czterech Polaków!). Mam tylko nadzieję, że limitomania w pierwszej lidze nie skończy się tak, jak przed rokiem, gdy nie mieliśmy kogo wysyłać na zawody.

  • Lajla początkujący
    Forma

    Moim skromnym zdaniem najlepszą formę tego lata prezentuje Maciek Kot a potem Kamil Stoch. Chociaż Krzysiek Miętus może zaskoczyć na najbliższych zawodach :)

  • olek bywalec

    Mógł Łukasz Kruczek dać Olka bo Rafał w konkursach skacze słabo ale na treningach skacze dobrze bo skacze sam

  • Boy profesor

    Zniszczoł powinien być w składzie na Hinterzarten, przecież doskonale skacze całe lato w COC, zdobyłby punkty w LGP w Wiśle, ale przez niedopatrzenie został zdyskwalifikowany, a później już nie miał okazji wystąpić. Dlatego zasługuje na start w LGP i szansę na zdobycie pierwszych w swojej karierze punktów. A później będzie konkurs w Courchevel, gdzie tak dobrze skakał minionego weekendu.

  • anonim
    -

    ciekawi mnie forma Maćka Kota,a i Kamil może ...... żonkę to jeszcze będzie w lepszej formie i powalczy z austriakami o pierwsze miejsce

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2011-08-01 22:19:22 ***

  • anonim
    Skoki :D

    Na pierwszy rzut oka kogoś brakuje w składzie (Kłusek), ale po chwili zastanowienia uważam, że skład jest optymalny. Stoch, Kot, Miętus wiadomo. Żyła jest w kadrze A +dobry występ na COC. Cieszy mnie również obecność Śliża, to dobry zawodnik bardzo go lubię i życzę mu udanego startu. Stefan wiadomo po operacji. A młodzi niech sobie skaczą w kontynentalu/odpoczywają.

  • newryn stały bywalec
    odp. and

    Ja jednak obstaję przy swoim -jeżeli Olka wystawia się na zawody z łaski, wrzuca 2x w kombinezon po starszym bracie i wyciera nos jego niedoświadczeniem, to.. lepiej niech spokojnie trenuje z Robertem i obstawia PK.. W zimie sobie o nim szybko przypomną..

  • and stały bywalec
    NIe

    NIe zgadzam się z tą opinią. Teraz jak Olek jest w formie to nie dają go. W zimie jak będzie miał słabsza to też go nie dadzą bo wówczas bez formy. Odpocząć to i może lecz za Stocha do Japonii powinien polecieć. No chyba, że rację ma ......, że Kruczek się boi żeby kilku jego zawodników nie przeskoczył. W ogóle z wypowiedzi Kruczka wynika jakby Krzysio Mietus był w kadrze A i przez niego trenowany. A może z powodu tego, że Żyła trenuje ze Szturcem to go podebrał Matei.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2011-08-01 20:06:45 ***

  • lenoxie stały bywalec

    Skład dobry dziwi mnie nieobecność Olka , ale w końcu będzie miał trochę odpoczynku przed PK w Trondheim .

  • newryn stały bywalec
    Zniszczoł..

    Popieram -Kruczek bardzo mądrze trzyma go... daleko od siebie. Dzięki temu będzie miał kim załatać w zimie kiepskie wyniki swoich podopiecznych..

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl