Kamil Stoch: "Pracuję na to, aby być najlepszym"

  • 2011-08-14 18:51

Kamil Stoch dziś w Einsiedeln mógł wreszcie świętować swoje pierwsze zwycięstwo w tegorocznej Letniej Grand Prix. Nasz reprezentant nie krył wielkiej radości.

Czuję się bardzo dobrze w tym momencie, czuję się spełniony. Zwłaszcza, że o to zwycięstwo walczyłem bardzo długo - od początku sezonu letniego i jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się to dzisiaj osiągnąć.

Nie skupiałem się na odległości tylko na swojej pracy. Moje myśli były skupione tylko na zadaniu.

To, że nie było serii próbnej to nie jest nic nowego, ponieważ nie raz takie sytuacje miały już miejsce. Dziś tak przypuszczałem, że będzie trudny konkurs. Zresztą już o tym mówiłem w Courchevel, że tutaj będzie wietrznie i będą niespodzianki, dlatego dziś trzeba było być mocno skoncentrowanym do samego końca.

Na górze trzeba było być dobrze skoncentrowanym, szczególnie że trzeba było czekać bardzo długo na skok - zaczynały juz boleć stopy w butach i było trudno, ale skończyło się wszystko dobrze.

Ten skok był bardzo daleki od ideału, zwłaszcza jak zobaczyłem go na kamerze i zrobiłem analizę z trenerem. Skok był spóźniony ale bardzo dobrze nogi pracowały na progu i dlatego potrafiłem z tego jeszcze odlecieć.

Nie zgodzę się z opinią, że pracowałem na to, aby być przed Morgensternem. Ja pracuję na to, aby być najlepszym.

W najbliższych dniach mamy w planie krótki odpoczynek, a następnie mocny trening motoryczny i kolejne starty, czyli Hinzenbach i Klingenthal.

Korespondencja z Einsiedeln, Tadeusz Mieczyński


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8486) komentarze: (86)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Boy profesor

    Teraz nawet nowe normalne skocznie typu K95 HS106 są na tyle lotne, że dobrze skaczą na nich tacy zawodnicy jak Koch czy Kranjec, którzy kiedyś na tych obiektach mieli problemy. Po prostu profile skoczni są podobne, a wtedy długość zeskoku nie ma znaczenia ;-)

  • anonim

    Napisałem przecież: "Wprawdzie wielu z nich nadal świetnie sobie radzi, ale mają nieporównywalnie trudniej od skoczków technicznych" ;)

    Potencjał miał, ale jednak nie ma bata, żeby wygrywał z takim Schlierenzauerem w lotach albo błyszczałby w Vikersund. Z drugiej strony byłby nadal mocny na wielu dużych skoczniach, ale mimo wszystko - to był dobry styl skakania 15 lat temu, teraz jednak ciężko jest takim zawodnikom.

    Jeśli o mnie chodzi - mi też to się nie podoba, że na nowych standardach skoków zyskują przede wszystkim lotnicy. Wszyscy zawodnicy powinni mieć równe szanse. Ale co ja mam do gadania?

  • Boy profesor

    Rutkowski nawet z tym siłowym skakaniem potrafił w swoim pierwszym starcie na mamucie przekroczyć dystans 200 metrów. Ale później miał problemy z wiadomo czym, przez co miał nadwagę i stracił to coś z sezonu 2003/2004.

  • Piotr S. weteran
    @kibicka (*248.dynamic.gprs.plus.pl)

    Czytaj ze zrozumieniem. Do tego wywiadu jest też film i możesz ze spokojem go obejrzeć.

    Kamil wygrał nie dlatego, że mu podwiało, tylko dlatego, że był najlepszy. Ma 3 wygrane w Pucharze Świata i 10 miejsce w klasyfikacji generalnej w minionym sezonie. To jednak o czymś świadczy .

  • Piotr S. weteran
    @staly lecz malo udzielajacy sie (*128.play-internet.pl),

    Po pierwsze wskaż wypowiedź, która Twoim zdaniem obraża Adama, po drugie sam nikogo nie obrażaj.

  • anonim
    -

    @nieważnekto
    Jakim prawem [***] jedna obrażasz na portalu ktory tak wiele zawdzięcza jemu Adama Małysza? Łatwo jest kogoś atakować obrażać i pomawiać jak ten ktoś nie może sie obronić.......czytam i czytam wiele twoich wpisów i wierzyc sie nie da że tacy ludzie chodzą po tej ziemi i włażą z buciorami komuś w życie twierdząc że wielu się nabrało na osobowość Małysza! jesteś zwykły [***] ! Obrażasz jednego z najznakomitszych skoczków w historii ,obrażasz jego osobowość a czy ty widzisz coś u siebie? .............portal który zaistniał dzięki naszemu skoczkowi pozwala na jego deptanie dziś takim byle kim.

    pkt 2 regulaminu

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(36), 2011-08-15 20:11:07 ***

  • anonim

    Stoch i M.Rutkowski to prawie rówieśnicy (86-87) kto obserwował ich poczynania od młodzików ma zdanie o ich talencie. Btw: Stoch był jednym z faworytów MŚJ 2005, rok po triumfie Rutkowskiego, ale podparł skok i był 8 (byłby 2). Talent się odkrywa w juniorach, a wyniki seniorskie świadczą o sumie wszystkich składników, które musi mieć dojrzały reprezentant.

  • kibicka bywalec
    Małysz

    Co byś nie pisał to nic nie umniejszy dokonań Małysza,którego cenią nie tylko Polacy ale cały świat/widać doceniają u Niego nie tylko dokonania sportowe ale także Jego osobowosc.

  • anonim
    @kibicka

    Raz, Stoch nie twierdzi, że jest najlepszy, tylko że chce być najlepszym, a to duża różnica.
    Dwa, nie kieruj się przybraną medialną osobowością Małysza, tylko spróbuj więcej "czytać między wierszami". Wielu ludzi łatwo połknęło haczyk i nie bardzo dają się przekonać, że było z Adamem "trochę" inaczej.

  • kibicka bywalec
    Stoch

    Byłes chłopie najlepszy bo ci troche powiało i nie obniżyli ci belki,a tak poza tym to sie tak nie chwal.Nasz NAJLEPSZY SKOCZEK p.Adam nigdy o Sobie nie powiedział,że jest najlepszy, chociaż nim był

  • anonim
    luter

    Brawo , Kamil . Skoki jego sa bardzo dalkie od denladulu . Z tego wyczyalem plamunuje którtki wypocznek . Ale sedze bez jego obetesci Meogern by wyglal 3 kojne zawody . Lepsza bedzie rozmowa z ternem .

  • Lestek weteran
    -

    Jak powiedział kiedyś Piotr Fijas: "Skoczkami są wszyscy. Zawodnikiem jest ten, kto potrafi wykorzystać swoje umiejętności na zawodach. A skakać dobrze na treningu można dobrze, ale to trzeba potwierdzić na zawodach".

  • anonim
    @Lestek

    Pewnie masz rację ogólnie rzecz biorąc, ale jest też cała masa sytuacji, gdy talent danego skoczka jest niepodważalny, nawet gdy wyniki na to nie wskazują. Przykładowo, mamy dwóch skoczków o przeciętnych wynikach i osiągnięciach, a jeden z nich czasami potrafi błysnąć dobrym skokiem i dużo lepiej radzi sobie na treningach. Nie ma wątpliwości, że jest bardziej utalentowany od drugiego, chociaż nie wiem, czy można jednoznacznie stwierdzić, że lepszy...

    Nikt nie ma wątpliwości, ze Rutkowski był bardzo utalentowany, ale okoliczności jego przedwczesnego odejścia sprawiły, że jest neisłychanie trudno ocenić skalę jego talentu. Moim zdaniem, jego umiejętności były trochę rozdmuchane przez media, ale kto to wie...

  • Lestek weteran
    -

    Twierdzenie, że ktoś ma większy talent od kogoś innego prawie zawsze jest subiektywne. Przecież talentu nie mierzy się na kilogramy, a więc jedynym wyznacznikiem wielkości sportowca są jego wyniki. Taki Dzidek Hryniewiecki - mówi się, że w okresie od Marusarza do Małysza to on miał najwięcej "iskry Bożej". Może i miał. Tylko co z tego, skoro z nie swojej winy prawie nic nie osiągnął. No, może jednak trochę ze swojej...

  • anonim

    Nie wiem, czemu wielu uznaje Rutkowskiego za większy talent od Stocha. Nie zdążył przecież pokazać nic wielkiego poza zawodami juniorów: raz udało mu się zbliżyć do Małysza w mistrzostwach Polski, ale w zawodach PŚ ukazała się cała przepaść między nimi, w dodatku Małysz miał wtedy znaczny kryzys. W następnym sezonie wypadł z kadry i jego dalszą historię każdy zna. Kamilowi udało się parę razy pokonać Adama w formie, nawet w zawodach PŚ.

    Ten upadek Rutkowskiego w pewnym sensie utrwalił jego mit jako następcy Małysza, choć to wcale nie jest pewne, czy udałoby mu się kiedykolwiek do niego zbliżyć.

    Inny aspekt to styl i warunki fizyczne Mateusza, które były jednak "nieprzyszłościowe". Czasy siłowych skoczków powoli odchodzą do lamusa. Wprawdzie wielu z nich nadal świetnie sobie radzi, ale mają nieporównywalnie trudniej od skoczków technicznych.

  • Luk profesor

    Jeszcze większy talent od Kamila Stocha miał może Mateusz Rutkowski, no ale niestety dla niego alkohol był ważniejszy. A tak mielibyśmy obecnie dwóch skoczków w światowej czołówce - Stocha i Rutkowskiego.

  • anonim
    skoki

    Stoch na pewno nie powinien lecieć do Japoni jeżeli ma mieć dobrą formę zimą,bo inaczej będzie jak zawsze to znaczy:(miało być dobrze,a wyszło jak zawsze)

  • JacHOPPsen stały bywalec
    TURNIEJ 4 NARODOW 2011 - nieoficjalna klasyfikacja koncowa:

    1.Morgenstern 686,2
    2.STOCH 672,1
    3.Freitag 653,3
    4.Kranjec 611,5
    5.Hilde 606,2
    6.KOT 604,6
    7.Wank 603,6
    8.Kornilov 595,0
    9.Fettner 593,2
    10.Takeuchi 580,5
    11.Hayboeck 578,0
    12.Prevc 567,3
    13.Evensen 566,2
    14.Zografski 554,9
    15.Hocke 548,3
    16.ZYLA 547,7
    17.Janda 543,5
    18.Yumoto 539,3
    19.Descombes Sevoie 529,8
    20.Sinkovec 507,4
    21.Karelin 447,2
    22.Matura 442,1
    23.Kasai 427,5
    24.Chedal 427,0
    25.KUBACKI 425,3
    26.Ipatov 420,8
    27.Judez 420,3
    28.Boyd-Clowes 418,6
    29.Mechler 412,9
    30.Velta 349,0
    31.Colloredo 341,3
    32.Rosliakov 339,4
    33.Vaculik 328,4
    34.Strolz 309,2
    35.Korolev 303,1
    36.Stjernen 301,9
    37.Meznar 300,3
    38.Levkin 296,8
    39.Keituri 293,8
    40.Gangnes 292,1
    41.MIETUS 259,5
    42.Koudelka 236,4
    43.Hlava 227,6
    44.SLIZ 226,9
    45.Freund 223,9
    46.Tepes 219,6
    47.Koivuranta 212,0
    48.Sedlak 211,0
    49.Cikl 209,2
    50.Bodmer 205,0
    51.Dellasega 203,9
    52.Tochimoto 202,5
    53.Choi 196,3
    54.Karpenko 191,7
    55.Kobayashi 188,2
    56.Kim 182,5
    57.Ammann 123,5
    58.Maeaettae 106,5
    59.Schoft 105,5
    60.Alexander 94,5
    61.Zmoray 92,5
    62.Muotka 92,2
    63.Mayer 87,0
    64.Hautamaeki 78,2

    Sklasyfikowano 64 zawodnikow.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-09-06 21:24:08 ***

  • Luthor weteran

    Jakbyś nie widział to swoje pierwsze małe sukcesy Kamil świętował jeszcze przed wybuchem Małyszomanii. W 1999 r. został mistrzem świata dzieci w Garmisch-Partenkirchen, w tym samym roku jako przedskoczek skakał dalej od kombinatorów na PŚ w kombinacji norweskiej w Zakopanem. Już jako dziecko bił rekordy skoczni (Frenstat, Klingenthal). Jak taki ktoś nie ma talentu do skakania, to kto go ma? Co ma do obecnego rzeczy to, że jako nastolatek nic nie pokazywał w PŚ? Wyobraź sobie, że taki skoczek Roar Ljoekelsoey, przez lata przeciętniak, do najlepszych na świecie dołączył dopiero w wieku 27 lat i zdążył zostać dwukrotnym MŚ w lotach, medalistą MŚ i IO, prawie że zdobył KK. Dla ciebie to zawodnik bez talentu, bo jako nastolatek nie odnosił takich sukcesów? Z kolei Toni Nieminen już w wieku 16 lat w jednym sezonie wygrał wszystko, co było do wygrania (PŚ, TCS, złoto olimpijskie). I co? Do końca kariery prezentował ogony. Tak więc to twoje jaranie się wiekiem jest bezzasadne. Kamil trochę późno jak na swoje możliwości osiągnął swój najwyższy poziom, ale lepiej późno niż wcale.

  • anonim

    Roteiro, Stoch jako niespełna 18-latek był 7 w PŚ w Pragelato (12.02.2005) Małysz był akurat 9.

  • anonim

    Zresztą każdy może sobie pisać co mu się żywnie podoba! tak myślę i tak będę pisał i nie przegonicie mnie stąd! musieliby usunąć Ski....
    jeśli waszym zdaniem to prowokacja to po jakiego grzyba odpisujecie na moje osobiste przemyślenia? pytam po co? pupila rzekomo obrażam i się nie podoba!? No cóż będziecie musieli jeszcze się ze mną pomęczyć:D dzięki wszystkim za uwagę...:)

    Adieu

  • anonim
    Luthor

    całe życie w ogonach.;D jako nastolatek w ogóle nie zaistniał w PŚ Miejsca 15-30 lub nie kwalifikowanie się do drugiej serii czy też w ogóle do konkursu, kompletnie nic. Nie zaznaczył niczym szczególnym swojej obecności.
    Bardziej talentem to Murańka jest lub teraz to już chyba był ;)
    mówi się ile to my nie mamy tych talentów itd a tak naprawdę gdzie oni są? kto? Hula-Bula? turysta Bachleda? Miętuski, Kociaczki? i inne dzieciaki?Oni mają pchać polskie skoki? sory ale mi się to nie widzi i talentów tez nie widzę...xd
    młody Zografski, Bułgar gdzie nie mają skoczni nagle się pojawił i jakoś zaistniał.

  • anonim

    Odpuśćcie, bo ten Roteiro to typowa internetowa prowokacja, która chce zwrócic uwagę za wszelką cenę. Lepiej takich ignorować.

  • Boy profesor

    @Roteiro
    Kibicowaliśmy Adamowi jak wygrywał i stawał na podium w LGP, teraz kibicujemy Kamiowi, który skacze na tę chwię identycznie jak Małysz. Jeśli on nie ma talentu, to jesteś najwyraźniej ślepy.

  • JPW2 weteran

    Gratulacje dla Kamila ! Myślę, że gdyby rozegrano drugą serię i nie byłoby żadnych loterii Kamil dzisiaj i tak byłby najlepszy. Mam nadzieje na dobrą przyszłość ....:) I życzę powodzenia !

    bozenka92 i Boy: Zrozum tu takiego ....... Sam pisze jak to nie lubi naszych skoczków(poza Małyszem), a udziela się w "sprawie polskiej".

    Roteiro: Swoje tego typu rozmyślania zostaw dla siebie. Wejdź na sport.onet.pl tam znajdziesz zrozumienie (chociaż wytwarza się tutaj niekiedy niebezpieczna konkurencja).....

  • Boy profesor

    @Roteiro
    'Wzorowy' z ciebie patriota widzimy i typowy Polak. Żal takich ludzi. Powiedz może kto jest twoim idolem.

  • bozenka92 doświadczony
    Roteiro

    Talent to pojęcie względne. Jeden ma większy, drugi mniejszy. U jednego jest widoczny od razu, a u drugiego nie od razu. I tak jest właśnie z Gregorem i Stochem. Spadaj do onetu lepiej;p

  • anonim

    Nie sypać gadek ze latami się pracuje! kto ma talent to widać jak np Gregor ma 21lat a już tyle osiągną ...

  • fan profesor

    ... Roterio a ty w czym zaraz po wyjsciu z pieluch byles dobry? Na sukces pracuje sie latami ...wypisujesz takie bzdury ze szkoda gadac

  • fan profesor

    ..i ty sie nazywasz kibicem? zamiast pogratulowac i cieszyc ze Polak wygrał to ty na niego bluzkasz.....

  • bozenka92 doświadczony
    Roteiro

    Bo 2lata temu nie zajmował miejsca w 10 PŚ, tylko dużo dalsze, a teraz wdarł się do czołówki, więc nie czepiaj się, bo tylko się ośmieszasz;p

  • anonim
    Jeszcze jedno

    2lata temu nie był dla was fenomenem a od zeszłego roku już jest? takich bzdur to już dawno nie czytałem...xD

    każdy kto interesuje się skokami zna to zacne grono fenomenów i Stocha w nim nie ma i nie będzie:

  • anonim
    Wreszcie Kamilku

    Pokazałeś klasę. Jakby była druga seria skoczyłbyś jeszcze dalej. BRAWO !

  • bozenka92 doświadczony

    Skoczył pięknie, a mimo to widzi niedociągnięcia:) Z takim podejściem myślę, że daleko zajdzie:D

  • Boy profesor

    Skoro skok Kamila na 118 m pozostawiał wiele do życzenia, to chciałbym widzieć skok na 100%. Widać, że ma rezerwy, więc wystarczy jeszcze trochę się poprawić i to Kamil będzie zgarniał zwycięstwa. Wygrał już łącznie 5 konkursów LGP. Do Azji nie poleci, mam nadzieję, że nikt go nie wyprzedzi w klasyfikacji generalnej.

  • anonim
    kibicom pilki noznej tez wystarczy 1 polowa

    autor: piotr186 (*146.neoplus.adsl.tpnet.pl), 14 sierpnia 2011, 18:59
    pk
    kibicom wystarczy jak rozegrają jedną serię, \
    to byl cytat.

    chlopie jakimi Ty kategoriami myslisz?

  • Fanka_Ammanna doświadczony
    @AUT

    Tak fenomen. Chodzi power i o styl w jakim odlatuje. Zastanawiam się czy to, ze nie puszczono Morgiego od razu i z tej samej belki co Kamil tka bardzo mu zaszkodziło... Mam co do tego inne odczucia.

  • anonim
    skoki w HD!!!

    Stoch 118.0m - http://www.youtube.com/watch?v=TM1vSjuPcHo
    Morgi 112.5m - http://www.youtube.com/watch?v=t7IP3K-3pVw
    Stoch 137.0m - http://www.youtube.com/watch?v=HoJWXjeso9I - Courchevel

  • HKS profesor
    POINFORMUJ REDAKCJĘ O CENZURZE:

    Zachęcam wszystkich użytkowników do poinformowanie redakcji o cenzurze jaka tu panuję. Zachęcam do wysyłania maili na te adresy: moderacja@skijumping.pl ; m.hetnal@skijumping.pl; wspolpraca@skijumping.pl.

    Zrzuty ekranu jako dowody:
    http://i53.tinypic.com/2quu0yg.jpg
    http://i51.tinypic.com/iclojt.jpg

    Proszę Was o reakcję!

  • anonim
    !!

    fenomen? Hm śmiem twierdzić że jednak się mylicie. Wasz cudny Kamil ani nie ma Pucharu Świata, ani Mistrza Świata ani TCS ani Mistrza Olimpijskiego.. Wygrał dwa razy i już jest mistrzem mistrzów. Morgenstern zdobył wszystkie z tych wyliczonych celów. Skoczył na rezerwie? Kamila puszczono od razu a Morgenstern musiał schodzić kilka razy i puszczono go z niższego najazdu

  • piotr186 profesor
    pk

    kibicom wystarczy jak rozegrają jedną serię, a zresztą letnie zawody to sztuka dla sztuki bo kibiców garstka przychodzi. Po za tym przeciąganie konkursu to starty a nie korzyści dla organizatora. ,

  • Fan_Happonena bywalec

    Miał takie szczęście, że nie miał pecha i nie trafił na warunki, które pogrzebałyby Jego szanse i nie pozwoliłyby mu się pokazać.
    Wielkie gratulacje Kamil, fenomenalne zwycięstwo, i forma którą prezentuje tego lata, cieszy niesamowicie. Oby tak dalej.

  • anonim

    Oby Kamil dotrzymał tą formę do zimy :):)
    Rywale czyhają.. czyli Morgi i Schlieri.. ale jak to zimą ktoś jeszcze się znajdzie..

    Zapraszam na mojego bloga : http://www.sportyzimowe-skoki.bloog.pl/
    Komentujcie , czytajcie..:):):):)

  • mAnia89 początkujący

    A zapomniałam jeszcze powiedzieć, że bardzo podobały mi się słowa Kamila, że nie trenował po to aby być lepszym od Thomsa, ale po prostu po to aby być jak najlepszym:)

  • mAnia89 początkujący

    Brawo Kamilos jestem z Ciebie taaaaaka dumna ;D

    Widać z wypowiedzi Kamila, że mądry z niego chłopak. Ciesze się, że ma tak poukładane w głowie, bo kiedy nadejdzie era Kamila S. (która zbliża się ogromnymi krokami) to myślę, że Kamil będzie na to gotowy:)

    Już zacieram ręce na myśl o zimie.. ;)

  • anonim
    autor: piotr186

    sluchaj chlopie. ludzie przychodza na zawody placac za widowisko i zadaja. zaplacili za 2 serie ? Wlasnie po to sie probuje rozegrac obie serie a nie z tych powodow o ktorych piszesz. Warunki sa czasami takie ,ze nie da sie skakac i widzowie to rozumieja a Ty widze nadal nie.
    A Kruczek to idealny trener dla Kamila. :)

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Myślę ze albo hofer zaplanował porażkę Morgensterna albo Morgenstern miał "zaatakować " w drugiej serii... możliwe ze z jakiegoś powodu Hoferowi nie udało się przeforsować rozegrania drugiej serii, albo na serio tak wiało że się nie dało skakać, albo Hofer odegrał dobrego wujka i dal Polakom zająć wysokie miejsca bo przecież Morgenstern i tak już wygrał całe LGP....

  • anonim

    Pracujesz na to by byc najlepszym i dobrze Ci to idzie!
    ..jesteś coraz lepszy , uwielbiamy cię!

  • Emka bywalec

    Kamil nie stertuje w Japonii, Thomas na szczęście też nie. Z naszych to jedzie Piotr Żyła, chyba Rafał, Krzysiek, Tomek Byrt i ktoś tam jeszcze

  • anonim

    No Kamil muszę przyznać, że dziś znowu dałeś czadu tylko nie przewidzieli jednego, że seria nr 2 będzie musiała być odwołana gdyby była to dopiero by było punkciki by zadziałały nie koniecznie dla Ciebie to iż znowu zrobiono manewr belkowy to było już przygotowanie
    "gruntu" na drugą serię czyli dostał lider plus na wstępie !
    Nie przewidzieli jednego, że tak wiatr szalał, że nie dało się nic zrobić.
    Kamil dziś pokazał i nie tylko dziś, że tam gdzie stał /podium/ jest jego stałe miejsce i jesli tylko zimą nie będzie kombinacji punktowych to powali Austriaka na kolana :)
    Trzeba też zauważyć ile lat Kamil pracował na to aby wygrywać już w ub.roku to pokazał, ilu trenerów go trenowało, z każdym czegoś się nauczył bo na sukces pracuje się latami nic samo nie przychodzi.
    Bardzo się dziś cieszę mogę powiedzieć śmiało i otwarcie, że mamy zawodnika klasowego zdolnego nawiązać walkę z najlepszymi, bo on sam nim już jest.
    Brawo! Serdeczne gratulacje dla naszego zawodnika, utarł nosa Thomasowi :) musiało boleć :)

  • Emka bywalec

    brawo Kamil, teraz widac, ze jestes najlepszy ;)
    Jaka ja jestem szczęśliwa, wkońcu pokonał Morgiego BRAWO :))

  • anonim
    Kamil Stoch i Thomas Morgenstern Video

    Stoch 118.0m - http://www.youtube.com/watch?v=TM1vSjuPcHo
    Morgi 112.5m - http://www.youtube.com/watch?v=t7IP3K-3pVw

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    Kamil jest fenomenalnym zawodnikiem, mam nadzieje, że starczy mu tego fenomenu na zimę ;).

  • anonim
    tak jest Kamil

    Badz najlepszy.
    Gdzie bys wyladowal jakbys nie spoznil skoku ?
    Zauwazylem, ze Ty masz rezerwy a Morgi juz nie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl