Bez Zakopanego w Letniej Grand Prix 2012?

  • 2011-10-11 23:22

Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) podała wstępny kalendarz Letniej Grand Prix na przyszły rok. W terminarzu zabrakło miejsca dla Zakopanego.

Sezon letni ma rozpocząć się w Szczyrku, 20 lipca. Następnie najlepsi skoczkowie przeniosą się do Wisły (22 lipca). Kolejnymi zawodami Letniej Grand Prix będą Courchevel (15 sierpnia) oraz Hinterzarten (18-19 sierpnia).

Następnym etapem Letniej Grand Prix w przyszłym sezonie będą zawody w Azji. 25 sierpnia rywalizacja przeniesie się do japońskiej Hakuby. Po krótkiej przerwie, kolejnymi przystankami będą nowa skocznia w rosyjskim Czajkowski (15 września) oraz kazachskie Ałmaty (22 września).

Finał zaplanowano, podobnie jak w tym sezonie, w austriackim Hinzenbach (30 września) oraz w niemieckim Klingenthal (3 października).

Wstępny kalendarz LGP 2012:

20.07.2012 Szczyrk

22.07.2012 Wisla

15.08.2012 Courchevel

18.08.2012 Hinterzarten (miks)

19.08.2012 Hinterzarten

25.08.2012 Hakuba

26.08.2012 Hakuba

15.09.2012 Tschaikowsky

22.09.2012 Almaty

30.09.2012 Hinzenbach

03.10.2012 Klingenthal


Tadeusz Mieczyński, źródło: Skijumping.de
oglądalność: (10980) komentarze: (60)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Boy profesor

    Brakuje również w kalendarzu LGP miejscowości, w których były zawody w ostatnich latach. Zupełnie nie patrzy się pod uwagę na Włochy (Pragelato, Predazzo), odpadł też Liberec, teraz Einsiedeln.

  • Droni bywalec
    Beznadziejny terminarz

    Beznadziejny terminarz moim zdaniem. Na + jedynie Czajkowski. Brak Pragelato,Zakopane.

  • Boy profesor

    @Emil
    Konkursy olimpijskie odbędą się w Esto Sadok czy jak kto woli w Krasnej Polanie.

  • Emil profesor

    @byku Nie. Z Czajkowskiego do Soczi jest podobna odległość co z Soczi do Zakopanego :) Zawody olimpijskie odbędą sie z Niżnym Tagile.

  • anonim

    @vegx-

    No właśnie, jaka wpadka Ałmat? Z tego co czytałem to były chwalone za organizację, atmosferę i duże zainteresowanie.
    Z tą "piaskownicą" to jest trochę racji, bo głównie w LGP testowane są wszelkie nowe rozwiązania i rzeczywiście jest to taki poligon doświadczalny. Z drugiej strony lepiej latem niż zimą.

    A z brakiem turniejów to może faktycznie kwestia braku sponsorów?

  • anonim

    @poznanianka

    Też byłam w tym roku ale na zawodach w Zakopanem i jest kilka powodów dla których frekwencja tam była niższa niż zwykle.
    Pierwsze to ceny biletów stanowczo za wysokie jak na lato , brak zniżek dla dzieci bez względu na wiek rodzic musi płacić tyle samo jak za siebie a to spory wydatek. Drugie brak na skoczni naszego byłego lidera. Trzecie to konkurs drużynowy nie cieszy się aż takim zainteresowaniem jak konkurs indywidualny, czwarte to nagłe pogorszenie pogody spadek drastyczny temperatury i ulewa od samego rana nie przestawało padać ani na chwilę, momentami to była ściana deszczu, sama więc odsprzedałam bilet na ten konkurs bo ani marznąć ani moknąć mi się nie usmiechało a tym bardziej złapać jakąś grypę :)
    Natomiast w dniu konkursu indywidualnego od samego rana niebo się rozjaśniło, wyszło przepiękne słońce, zrobiło się ciepło, zaliczyłam więc górską wycieczkę a po południu poszłam na konkurs i widowni było tyle co na dwóch konkursach w Wiśle i w szczyrku razem wziętych.
    Zarówno górne jak i dolne trybuny były może nie całe zajęte, ale kibiców było dość sporo.A to czy dobrze widzisz zawodnika to zależy gdzie się ustawisz jak nie mam nigdy z tym kłopotu.
    Nie wiem co się stało, że w przyszłym roku Zakopane wypadło z kalendarza.

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    Niektórzy tutaj narzekają na brak urozmaicenia w kalendarzach FIS'u.
    Jak dla mnie takim jest właśnie brak Zakopanego w kalendarzu. Tak - wolę oglądać zawody w Polsce na skoczni takiej jak Malinka, czy Skalite.
    Wielka Krokiew to zasłużone miejsce, które zaklepało sobie już stałe miejsce zimą, więc czemu nie dać szansy rozwoju innym miejscowościom?
    Fakt faktem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby dla nas podtrzymanie Lotos Poland Tour'u. Niestety z nieznanych przyczyn w następnym roku go nie będzie (czyżby zasługa sponsora?).

  • CranberryZest bywalec

    Moim zdaniem decyzja jest dziwna. Konkursy w Zakopcu chwalili wszyscy. Za kibiców, atmosferę... Zakopane jest niezastąpione.

  • kibic_malysza profesor

    Skoki w Zakopanem to jest święto(bynajmniej było). Jak będzie teraz zależy już tylko od wielce ważnego Waltera Hofera i władz tatrzańskich. Jak narazie nic sie nie zmienia z cenami biletów na skoki,są takie same jak za czasów Małysza.

  • vegx redaktor

    Niestety, z letnim GP jest coraz słabiej. Brakuje chyba pomysłów na ten cykl w gronie FISu. Kiedys był w ramach LGP rozgrywany Turniej 4 Narodów, później Turniej Narodów, później juz tylko z nazwy Turniej bo nagrody nie było, a w koncu nie ma nawet Lotos Tour (rozumiem jeśli Lotos sie wycofał... jeśli... ale sponsora zawsze znalezc mozna). Aktualnie LGP to piaskownica FISu, w ktorej testuja rozne skocznie (Czajkowski, Almaty [w tym roku zaliczyly wpadke, wiec skad tam LGP?]).
    Z zla strone to idzie...

  • Lola początkujący

    Co ?! A mówili, że znowu zrobią Lotos Poland Tour, a tu się okazuję, że nawet Zakopane zawodów nie dostało ! Co tam się porobiło ?!

  • Boy profesor

    Nie ma co mówić, że Wisła czy Szczyrk to gorsze opcje niż Zakopane. Po prostu chodzi o to, że tego Zakopanego nie ma, a być powinno. Mam nadzieję, że uda się coś jeszcze wskurać w tej sprawie. W każdym bądź razie Wiśle i Szczyrkowi także należy się organizacja zawodów najwyższej rangi i LGP jest na to najbardziej odpowiednim miejscem.

  • alicjaa_96 początkujący

    Za niedługo jak tak będzie dalej , to kiedyś skocznia we Wiśle wygryzie tą w Zakopanem.

    Chociaż wiadomo ze skocznia w Zakopcu jest lepsza.

  • anonim

    Szczerze mówiąc nie jestem zaskoczona tą, wstępną decyzją. Będąc w Wiśle, Szczyrku i Zakopanem muszę stwierdzić, że jedynie Zako mnie zawiodło. Wg mnie na drużynówce było mniej ludzi niż w Wiśle (ale tutaj zawiniła pogoda). Spiker też nie zachwycał, organizując zabawę. Trybuny są ułożone najdalej od zeskoku z tych trzech skoczni i nie zawsze było dobrze widać. Co innego zimą kiedy atmosferę tworzą tysiące kibiców i flag. Wisła wypadła świetnie, wszystkie trybuny siedzące zapełnione, stojące troszkę mniej ale na brak ludzi nie można było narzekać. Szczyrk - świetne przygotowanie, ale najmniej ludzi, brak atmosfery itp. Jeśli już zapewne powinien zostać Szczyrk odrzucony ale bez sensu było by jeździć Wisła - Zakopane. Takie jest moje zdanie na ten temat i mam nadzieję, że za rok będzie dużo lepiej!

  • tiffi początkujący
    @czarnylis

    Oczywiście masz sporo racji w tym, co napisałeś. Ale przecież nie można umniejszać Zakopanemu za drobniejsze wpadki i odcinać jego pozycję w zawodach LGP, co wcale nie oznacza, że o pewnych sytuacjach się zapomina, bo przecież nie o to chodzi. ; )

  • anonim

    Ale dlaczego, co?! O ile się nie mylę, to w tym roku w Zakopanem było NAJWIĘCEJ kibiców! W Wiśle i Szczyrku razem wziętych było nawet mniej! To jest dla mnie jakiś absurd, po prostu. Zabierają nam najlepszy konkurs w całej LGP!

  • czarnylis profesor
    @Tiffi

    Jeszcze niedawno, kiedy Wisła nie była w stanie konkurować o międzynarodowe zawody z Zakopanem, z TZN było słychać głosy o tym, że do LGP trzeba dołożyć a zarabia się na zimowym. Wisła ze Szczyrkiem chętnie ten "ciężar" przejęły ponieważ one nie mają szans na PŚ w zimie, ale lepsze to, niż brak zawodów w ogóle. Skąd wiemy na pewno, że to decyzja Hofera i spółki? Być może polskie miasta same ustaliły między sobą kto będzie gospodarzem dwóch konkursów LGP?

    To raz. Dwa. Wszyscy pamiętają jaja z wyciągiem na Malince, ale mało kto pamięta że w Zakopanem też były jaja z pozwoleniem na imprezę masową. Burmistrz Zakopanego wydał w styczniu pozwolenie za pięć dwunasta, co na pewno nie pozostało bez echa za granicą.

  • tiffi początkujący

    Szczerze mówiąc to ten kalendarz przedstawiony przez FIS bez Zakopanego to jedna wielka pomyłka. Taki gospodarz jak Zakopane ma już ogromny autorytet, nie tylko ze względu na niepowtarzalną atmosferę, jakiej doświadczają wszyscy zawodnicy, ale również ze względu na świetną organizację. Nie rozumiem dlaczego nie znalazło się miejsce dla takiej miejscowości. To na pewno wielka strata. Im szybciej przedstawiciele FIS to zrozumieją tym lepiej. Nie chodzi tu już nawet o Lotos Poland Tour, ale o same przeprowadzenie LGP. Jeżeli Szczyrk i Wisła potrafią sprostać kryteriom organizacyjnym, to nie znajduję wytłumaczenia dla niewskazania w tym wypadku Zakopanego, które jest ikoną na tle światowym. Odbycie zawodów letnich to nie tylko szansa na promocję miasta, ale również krok do przodu jeśli chodzi o doskonalenie przeprowadzania takich zawodów jak i czynienie ich jeszcze bardziej atrakcyjnymi.

    Władze i zarząd Zakopanego oraz przedstawiciele Związku Narciarskiego powinny w jak najszybszym czasie odwołać się od tej decyzji. Miejmy nadzieję, że nie jest ona już przesądzona.

  • Boy profesor

    @czarnylis
    W Oberhofie podczas ostatniego konkursu najwyższej rangi tam rozgrywanego również triumfował Kamil, później nie miał już niestety okazji udowodnić, że i tam potrafi wygrywać seryjnie.

  • czarnylis profesor
    @Boy

    Jak Kamil Stoch będzie tam wygrywał za każdym razem to nie mam nic przeciwko by skakali tam co pół roku :)

  • anonim

    NIEEE! LGP bez Zakopanego to nie LGP zgadzam się w Zakopane jest najwięcej kibiców i zawsze jest atmosfera a ponad to są wtedy wakacje i jest bardzo dużo turystów i na pewno skorzystają z takiej atrakcji jak LGP.

  • czarnylis profesor
    @Fanka

    O to się nie martw, ale o drugim weekendzie pucharowym w Wiśle możemy już raczej zapomnieć. Zima jest za krótka. Przydałoby się dodatkowe trzy miesiące zimy i wszyscy by byli w kalendarzu :)

  • Boy profesor

    Przez właśnie takie pomijanie pewnych miejscowości skocznie niszczeją, bo wiadomo, że lepiej jest coś użytkować aniżeli pozostawiać nieruszone. Jeśli więc Niemcy mają czynne duże skocznie z homologacją to ja nie wiem dlaczego je pomijają. Dla kibiców i zawodników na pewno byłoby to fajne urozmaicenie, a tak co kilka miesięcy oglądamy zawody w Klingenthal, a to się jednak może znudzić.

  • quate bywalec

    Nie rozumiem tego... Jak LGP może nie być w Zakopanem? Przecież tam przychodzi najwięcej kibiców. Chyba, że o czymś nie wiemy i coś kombinują. Ale przynajmniej jest Szczyrk, więc będą 2 konkursy w Polsce. I mam nadzieję, że tym razem więcej skoczków przyleci do Hakuby i Almat. A szczególnie do Kazachstanu, bo aż szkoda patrzeć na to. Tyle kibiców tam przyszło, a czołówki brak...

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Neustadt

    Jeśli chodzi o LGP w Neustadt to chyba niemożliwe. Z tego co mi jest wiadome tamtejsza duża skocznia nie posiada igelitu.

  • skokib doświadczony

    Nie bardzo rozumiem tej decyzji, przecież zawody w Zakopanem zawsze cieszą się największym zainteresowaniem, organizacja jest bardzo dobra. FIS ma tendencję do rezygnowania z turniejów na kilku skoczniach, jak np. Turniej Czterech Narodów a później nie uwzględnili Pragelato i turniej wypadł, Turniej Nordycki, odrzucili Kuopio i już turnieju nie ma. Ledwo co wprowadzili Lotos Poland Tour i już go likwidują. Przecież skoro ma być przerwa na igrzyska to można tak ustawić kalendarz:
    15.07.2012 Wisła
    18.07.2012 Szczyrk
    20.07.2012 Zakopane druż.
    21.07.2012 Zakopane

  • Boy profesor

    Ale macie rację, powinna być rotacja miejscowości w kalendarzu, w LGP Klingenthal co rok powinien się wymieniać z Oberhofem, a w PŚ również Klingenthal z Neustadt albo po prostu zostawić samo Neustadt, jako że Klingenthal i tak ma zawody właściwie na każdej płaszczyźnie rozgrywania zawodów w skokach i kombinacji.

    No i razi ten brak skoczni skandynawskich w LGP, a przecież są skocznie, na których można rozegrać tam takie zawody. Jeden konkurs na pewno mógłby być w Oslo na K95, odnośnie nowoczesnych skoczni jest jeszcze duża skocznia w Lillehammer. A w Finlandii skoro w Kuopio nie ma już PŚ, to zawody letnie byłyby w sam raz.

  • Boy profesor

    @Anonimowy Anonim
    Ale zobacz, konkurs drużynowy w Hinterzarten odpada, odpada także drużynówka w Zakopanem. Więc w trakcie trwania LGP nie będzie ani jednego konkursu drużynowego. Więc do Pucharu Narodów liczyć się będą jedynie punkty z konkursów indywidualnych. Ktoś najwyraźniej o tym nie pomyślał...

  • Luthor weteran
    @Jagaciarz

    Ale są też inne miejsca, gdzie także byłaby spora widownia oraz emocjonujące i dobrze obsadzone zawody. Pierwszy z brzegu przykład - dlaczego zamiast Klingenthal nie może być Neustadt? Tam na zawody przychodziła zawsze masa ludzi, atmosfera była porównywalna z Willingen, a od lat nie organizuje się tam zawodów najwyższej rangi.

  • Davidsson doświadczony
    www.skoczkowiezlodzi.pl

    myślę że Hakuba powinna choć raz nie dostać LGP. na zawody i tak nie przyjeżdza czołówka a kibiców także garstka. sądzę, że lepiej takie zawody żeby odbyły sie chociażby w Lahti lub na K90 w Oslo.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @Boy

    W 2001 roku też nie było konkursu drużynowego w Hintenzarten.
    Były dwa indywidualne. Pierwszy z nich wygrał nasz Adam.

  • HKS profesor

    @czarnylis

    Patrząc na przeszłość Hoffera to słowo "promowanie" jest mu całkowicie obce, także na pewno kryje się za tym co innego:)

  • czarnylis profesor
    @Pavel

    I słusznie, że promuje. Taką ma pracę. Nie będzie przymusu oglądania więc nie masz się o co martwić. Nikt nie przystawi Ci lufy do głowy.

    Na pewno będzie sporo chętnych zobaczyć także panie w akcji. Ja już się nie mogę doczekać. Jak dla mnie to tak mógłby wyglądać każdy skokowy weekend.

  • kibic_malysza profesor
    Ruszyła sprzedaż biletów na PŚ Zakopane 2012 http://www.skoki.ttpoland.pl/

    Co do cen biletów na PŚ w Zakopanem 2012, dzisiaj ruszyła sprzedaż tych drogich biletów na konkursy bez Adama Małysza, a może pojawi sie na zeskoku Wielkiej Krokwi? Ale pewnie i tak nikt sie nie dowie i ludzi będzie garstka.Szkoda
    Ceny 70 i 60zł ( o tych droższych już nie wspomnę) to stanowczo za drogo.

  • czarnylis profesor
    3 grudnia

    czeka nas mały maraton :)
    Panie z panami na przemian po jednej serii. Już nie mogę się doczekać :)
    Na ES pewnie będzie całość. Zobaczymy co zrobi TVP.

  • anonim

    Z tego linku wynika, ze po 1 serii czeka nas 40min przerwa na browar.

    Hoffer na siłe promuje to skoki i próbuje jest wstawić do TV, a ze nikt nie chciał tego pokazywać to skombinował taka mieszankę.

  • czarnylis profesor

    W tym roku okazało się, że trzy różne skocznie i cztery konkursy to za dużo jak na zapotrzebowanie u nas na letnie skakanie. Trybuny świeciły pustkami. Organizatorzy ustalając ceny biletów chyba zapomnieli, że nie ma już na skoczni Adama Małysza - czyli głównego magnesu sprowadzającego widzów pod skocznie. Brak zniżek dla rodzin to mały skandal. W Zakopanem nadal nie zrozumieli co jest grane, bo ceny na styczeń są wysokie i obawiam się, że sytuacja z pustkami na trybunach się powtórzy, tym bardziej iż w 2012 mamy Euro w Polsce i ta impreza na pewno odbierze skokom część widzów. Budżet i czas wolny szarego kibica nie jest z gumy.
    Jeśli już z letniego kalendarza miała wypaść jakaś polska skocznia to słusznie jest nią Wielka Krokiew, która ma dużo bardziej opłacalny zimowy PŚ. Beskidy też zasługują na zawody najwyższej rangi i niech je mają chociaż w lecie. Wyciąg na Malince już działa, a Skalite to nowoczesna skocznia normalna. Pojemność trybun tych skoczni jest wystarczająca i adekwatna do zapotrzebowania. Poza tym PZN przejął Malinkę od COS i takie jaja jak z wyciągiem nie powinny mieć już miejsca.

  • anonim

    sportowefakty.pl/zimowe/2011/10/12/walter-hofer-w-lillehammer-kobiety-i-mezczyzni-beda-skakac-p/ - a to widzieliście? Walter Hofer o PŚ w Lillehammer

  • anonim

    żadne żarty tylko prawda.
    To co odpierdziela zarząd w Zakopanem nie raz już było tematem dyskusji. Na miejscu organizatorów też bym zrezygnował ze współpracy z takimi ludźmi. Szkoda dla kibiców, ale może wyjdzie to na dobre (czyt. panowie w garniturach spuszczą trochę z tonu)

  • ryanss bywalec
    Zakopane zamiast Szczyrku i ok!

    Zakopane musi dostać LGP! To jest stolica skoków i aż miło wybrać się przy okazji w góry i na Krupówki. Jest to skocznia duża a skoki czym dłuższe tym bardziej zachwycające. Dlatego nbie rozumiem po co znowu ten Szczyrk w kalendarzu. Ledwo zawodnik wyjdzie z progu a już ląduje.
    Nudy! Ani myślę jechać do Szczyrku, Zakopane będzie to pojadę. Założę się, że wielu kibiców podziela moje zdanie. Widzieliscie jakie pustki były w Szczyrku na tegorocznej LGP? Chyba nie bez powodu.

  • fankaXD początkujący

    No jak to? Wiem, że ważne jest by wogóle były jakieś konkursy w Polsce, ale Zakopane cieszyło się większą popularnością niż np. Szczyrk. Byłam w Zakpocu na LGP w tym roku i było bardzo fajnie. Planowałam też pojechać w przyszłe wakacje ;) Nie da się czegoś zrobić?

  • anonim

    @ Luthor
    A po co tworzyć sobie sztuczne ograniczenia? Skoro w Zakopcu i w Klingenthal jest zawsze spora widownia i emocjonujące i dobrze obsadzone zawody, a skocznia się sprawdza to czemu z nich rezygnować?

  • bozenka92 doświadczony

    No niby coś za coś, ale szkoda, że akurat chcą wywalić Zakopane dla rosyjskiego miasta;/ Z jednej strony logiczne, bo jest Szczyrk i Wisła, a Zakopane i tak ma PŚ, ale z drugiej strony co z Lotos Poland Tour? 2 konkursy to jednak trochę za mało na turniej;/

  • skladak998 stały bywalec
    ten kalendarz jest jeszcze bardziej dziwny...

    pierwsze co to brak Zakopanego.... chyba FIS zauwazyl ze po odejsciu Adama frekwencja spadla i lepiej miec inna "pelna" skocznie jak wielka i "pusta".
    druga rzecz to terminy rozgrywania zawodow. nie lepiej zrobic przerwe miedzy Hinterzarten a Hakuba? bo za ok 3 tyg znow trzeba wyruszyc w polowe poprzedniej podrozy do Rosji i Kazachstanu, no i tygodniowa przerwa pomiedzy pojedynczymi konkursami?
    ostatnia rzecz to miejsca zawodow. czemu znow na koniec Klingenthal ? moglby byc Oberhof czy inna miejscowosc. no i co razi od lat to brak konkursow w Skandynawii... czy naprawde Lillehammer czy inne miasto nie chce miec u siebie letnich zawodow?

  • Boy profesor

    Czyli wygląda na to, że w Hinterzarten po raz pierwszy nie będzie normalnej drużynówki. Ale skoro ma to być konkurs mieszany to nie może być brany pod uwagę do klasyfikacji Pucharu Narodów.

  • Konrad stały bywalec

    Dziwna decyzja. I nie chodzi tu o prawdopodobną likwidację Lotos Poland Tour. Zrezygnowanie z Zakopanego i pozostawienie Wisły gdzie zbłaźniono się z niedziałającym od długiego czasu wyciągiem? Wolne żarty.

  • anonim

    Czyżby FIS zrezygnowało z Lotos Poland Touru. Szkoda, bo moim zdaniem to fajny turniej i fajnie się oglądało.

  • Luthor weteran

    Jak dla mnie nie powinno być miejsc, w których organizuje się zarówno zawody LGP jak i PŚ. Albo to, albo to. Dlatego Klingenthal też bym usunął z któregoś z kalendarzy. Tyle innych skoczni może przecież dostać szansę.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl