Polscy skoczkowie będą trenować...na Cyprze

  • 2011-10-24 18:28

Kadra polskich skoczków narciarskich przed zbliżającą się inauguracją Pucharu Świata w fińskim Kuusamo spędzi tydzień na słonecznym Cyprze.

Głównym celem wyjazdu naszych reprezentantów będzie trening motoryczny, jednak z pewnością pomoże on Polakom także "naładować akumulatory" przed początkiem sezonu.

"Od wiosny już planowaliśmy, że początek listopada spędzimy na treningach bez skoczni, tylko motoryka, kwestią było jedynie wybranie miejsca. Jako, że u nas pogoda nie bardzo dopisuje i nie można na nią liczyć, to szukaliśmy miejsca w miarę pewnego. W grę wchodziło wiele lokalizacji, ale najważniejsze dla nas było, aby warunki treningowe były akceptowalne" - tłumaczy Łukasz Kruczek.

Podobny zabieg od wielu sezonów z powodzeniem stosują Austriacy, którzy co roku o tej porze udają się do Egiptu, gdzie przy pięknej, słonecznej pogodzie nabierają sił przed inauguracyjnymi konkursami w Kuusamo (26-27 listopada). Nie trzeba nikomu przypominać, iż Thomasowi Morgensternowi, Gregorowi Schlierenzauerowi oraz reszcie podopiecznych Alexandra Pointnera, taka forma przygotowania do zimy dotychczas bardzo służyła i zdominowali oni ostatnie sezony Pucharu Świata.

Polscy skoczkowie na Cyprze mają przebywać od 3 do 10 listopada, jednak wyjazd musi zostać jeszcze ostatecznie potwierdzony.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8976) komentarze: (76)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    Bartlomiej KŁUSEK - ur.15.01.1993:

    Jako jeden z dwóch (oprócz A.Zniszczoła) nie startował jeszcze w konkursach PŚ.


    Bartlomiej KŁUSEK w LGP:

    2010/2011 - 62 miejsce - 18 pkt - 10 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 24,25,26

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    Jan Ziobro w PŚ - ur.24.06.2011:

    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 55

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    Andrzej Zapotoczny w PŚ - ur.16.10.1991:

    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2009/2010 - 49,52,53
    2010/2011 - 54

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    J.Kot w PŚ - ur.19.01.1990:

    2008/2009 - bez pkt
    2009/2010 - bez pkt
    2010/2011 - bez pkt

    Lokaty w konkursach

    2008/2009 - 45 miejsce
    2009/2010 - 35,53,57
    2010/2011 - 33,34,55,52

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    K.Murańka w LGP - ur.31.08.1994:

    2009 - bez pkt LGP
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował

    Lokaty w konkursach

    2009 - 53
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował


    K.Murańka w PŚ

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 75 (Zakopane)
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - 58,57 (Zakopane)
    2010/2011 - 61,58,60,52,37,51

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    G.Miętus w PŚ - ur.20.02.1993:

    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7 Polak
    2010/2011 - nie startował

    Miejsca w PŚ

    2009/2010 - 48,47,22,20
    2010/2011 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    K.Miętus w PŚ

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 71 miejsce--- 9 pkt - 6 Polak
    2009/2010 - 45 miejsce - 60 pkt - 4
    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 44,47,59,73
    2008/2009 - 22,35
    2009/2010 - 43,21,12,22,50,19,49,43,70,54,28,27,41,59
    2010/2011 - 59,53,57,54,52,45,39,63,64,32,55,58,

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-11-12 18:49:26 ***

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry B

    A.Zniszczoł w PŚ:

    Nie startował



    A.Zniszczoł w LGP:

    2011 - 59 miejsce - 20 pkt - 9 Polak


    Lokaty w konkursach:

    2011 - 49(DSQ w konkursie) oraz 57(DSQ w kwalifikacjach),25,17



    A.Zniszczoł w PK:

    2010/2011 - bez pkt PK


    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 60,63,44,55,62,59



    A.Zniszczoł w letnim PK:

    2010 - bez pkt
    2011 - 1 miejsce - 541 pkt - 1 Polak


    Lokaty w konkursach:

    2010 - 36,46,40,44
    2011 - 06,05,02,05,07,05,01,02,13,04

  • jozek_sibek profesor
    Szósty zawodnik Polski ostatniej zimy - poza kadrą

    M.Bachleda w PŚ - ur.4.09.1982:

    2000/2001 - bez pkt PŚ
    2001/2002 - 55 miejsce - 26 pkt - 4 Polak
    2002/2003 - 42 miejsce - 77 pkt - 2
    2003/2004 - 52 miejsce - 27 pkt - 2
    2004/2005 - 85 miejsce--- 3 pkt - 4
    2005/2006 - bez pkt PŚ
    2006/2007 - bez pkt PŚ
    2007/2008 - 78 miejsce--- 5 pkt - 4
    2008/2009 - 82 miejsce--- 3 pkt - 8
    2009/2010 - 59 miejsce - 32 pkt - 5
    2010/2011 - 67 miejsce--- 6 pkt - 6

  • jozek_sibek profesor
    Piąty zawodnik Polski ostatniej zimy - poza kadrą

    R.Sliż w PŚ - ur.11.07.1983:

    2004/2005 - bez pkt PŚ
    2005/2006 - 60 miejsce - 15 pkt - 5 Polak
    2006/2007 - bez pkt PŚ
    2007/2008 - nie startował
    2008/2009 - 49 miejsce - 33 pkt - 4
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 65 miejsce--- 7 pkt - 5


    Lokaty w konkursach:

    2004/2005 - 45,48
    2005/2006 - 56,45,26,35,29,23,37,49
    2006/2007 - 48,45,54,64
    2007/2008 - nie startował
    2008/2009 - 13,33,18,37
    2009/2010 - 61,48
    2010/2011 - 55,47,37,24,41,40,33,60,51

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry A

    Ł.Rutkowski w PŚ - ur.22.01.1988:

    2006/2007 - bez pkt
    2007/2008 - bez pkt
    2008/2009 - 50 miejsce - 29 pkt - 5 Polak
    2009/2010 - 41 miejsce - 79 pkt - 3
    2010/2011 - nie startował

    Lokaty w konkursach

    2006/2007 - 57
    2007/2008 - 38,61
    2008/2009 - 57,59,51,27,53,67,62,39,24,26,57,61,45,18
    2009/2010 - 28,41,47,60,37,50,13,25,13,13,25,31,37,43,30,49,28
    2010/2011 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry A

    D.Kubacki w PŚ - ur.12.03.1990:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 71,69
    2008/2009 - 49
    2009/2010 - 37,32,40,43
    2010/2011 - 64,57,53,44,51,52,32,40,40,48,43,47,47,58

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-10-29 22:05:58 ***

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik kadry A

    M.Kot w PŚ - 9.06.1991:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2007/2008 - 72,57,53,35,52,58,43,38,60,41,62,51,41,44,31,36,50,48,51,56
    2008/2009 - 35,47
    2009/2010 - 57,35,56,51
    2010/2011 - 40,45,46,53,45,57

  • jozek_sibek profesor
    Siódmy zawodnik Polski ostatniej zimy - kadra A

    Tomasz BYRT w PŚ - ur.21.01.1993:

    2010/2011 - 78 miejsce - 2 pkt - 7 Polak

  • jozek_sibek profesor
    Czwarty zawodnik Polski ostatniej zimy - kadra A

    Piotr Żyła w PŚ:

    2005/2006 - 51 miejsce - 23 pkt - 3 Polak
    2006/2007 - 55 miejsce - 34 pkt - 3
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 81 miejsce--- 4 pkt - 7 - 2x 29 miejsce w Zakopanem
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 54 miejsce - 37 pkt - 4

  • jozek_sibek profesor
    Trzeci zawodnik Polski ostatniej zimy - kadra A

    S.Hula w PŚ

    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
    2008/2009 - 44 miejsce - 51 pkt - 3
    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7
    2010/2011 - 39 miejsce - 95 pkt - 3

  • jozek_sibek profesor
    Drugi zawodnik Polski ostatniej zimy - kadra A

    K.Stoch w PŚ

    2003/2004 - niesklasyfikowany (bez pkt PŚ)
    2004/2005 - 53 miejsce--- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce--- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce - 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce - 157 pkt - 2
    2008/2009 - 30 miejsce - 146 pkt - 2
    2009/2010 - 24 miejsce - 203 pkt - 2
    2010/2011 - 10 miejsce - 739 pkt - 2

    Lokaty w konkursach

    2003/2004 - 49
    2004/2005 - 44,07,40,34
    2005/2006 - 26,43,35,33,25,50,41,49,29,41,33,15,19,40,34,34,44,46
    2006/2007 - 46,40,26,60,57,29,21,15,09,25,36,50,41,17,34,24,12,17,45,19,24,36,11
    2007/2008 - 58,34,35,34,34,41,18,22,23,25,35,06,19,12,21,25,44,20,52,24,53,23,32,35,30
    29,29
    2008/2009 - 48,46,47,53,57,47,27,28,11,14,19,24,13,35,41,60,45,42,44,10,08
    2009/2010 - 24,20,07,10,17,11,55,23,19,44,42,27,28,18,21,10,22
    2010/2011 - 34,20,22,16,09,12,09,25,08,21,15,16,14,17,07,01,06,01,11,11,11,09,07,01

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ w dwóch ostatnich sezonach

    Polacy w PŚ 2009/2010:

    5.A.Małysz -..-.- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski .. 79
    45.K.Miętus -.--.- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus -..-.- 20
    63.S.Hula --.--.-- 20

    Polacy w PŚ 2010/2011:

    3.A.Małysz ---- 1153 pkt
    10.K.Stoch ----- 739
    39.S.Hula --.--.-- 95
    54.P.Żyła ---.---- 37
    65.R.Sliż ----.----- 7
    67.M.Bachleda --- 6
    78.T.Byrt --------- 2

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - Puchar Świata

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 6 miejsce--- 530 pkt
    2000/2001 - 6 miejsce--- 260(liczono tylko pkt z konkursów drużnowych)
    2001/2002 - 6 miejsce - 2105
    2002/2003 - 7 miejsce - 1608
    2003/2004 - 7 miejsce--- 702
    2004/2005 - 7 miejsce - 1630
    2005/2006 - 9 miejsce--- 786
    2006/2007 - 5 miejsce - 1785
    2007/2008-10 miejsce--- 804
    2008/2009 - 8 miejsce - 1574
    2009/2010 - 6 miejsce - 1806
    2010/2011 - 3 miejsce - 3239

  • jozek_sibek profesor
    Trener reprezentacji Polski będąc zawodnikiem - Łukasz Kruczek w PŚ

    Łukasz Kruczek ur.1.11.1975

    1995/1996 - bez pkt PŚ
    1996/1997 - bez pkt PŚ
    1997/1998 - bez pkt PŚ
    1998/1999 - 89 miejsce--- 6 pkt - 4 Polak
    1999/2000 - 63 miejsce - 18 pkt - 4
    2000/2001 - 76 miejsce--- 3 pkt - 4
    2001/2002 - 77 miejsce--- 5 pkt - 6

    Miejsca w "30" konkursów:

    14 miejsce - 28-11-1999 Kuopio
    25 miejsce - 17-01-1999 Zakopane
    26 miejsce - 19-01-2002 Zakopane
    28 miejsce - 13-01-2001 Harrachov
    -----------------------------
    Miejsca 31 - 40 w konkursach PŚ:

    33 miejsce - 14-01-2001 Harrachov
    37 miejsce - 16-01-1999 Zakopane
    37 miejsce - 08-12-2001 Villach
    37 miejsce - 15-12-2001 Engelberg
    38 miejsce - 19-03-1999 Planica
    40 miejsce - 10-01-1999 Engelberg
    40 miejsce - 21-03-1999 Planica
    40 miejsce - 05-12-1999 Val di Fiemme
    40 miejsce - 21-12-2001 Predazzo

  • anonim

    wiadomosci.dziennik.pl/ sport/sporty-zimowe/ artykuly/ 363319,urozmaicone-treningi-skoczkow-narciarskich-z-lodowca-na-cypr.html

    Tu jest troszke więcej o planach naszej kadry.

  • Boy profesor

    Zeskoku na pewno nie modyfikowali, bo skocznia jest igelitowa, więc musieliby najpierw go ściągnąć, do czego na pewno nie doszło.

    Ale w ostatnich latach zmienił się na pewno kąt nachylenia progu, o czym mówili sami zawodnicy, przez co byli swojego czasu zaskoczeni, że nagle lata się tam zupełnie inaczej niż wcześniej.

  • Talar weteran
    Emil

    Nie da sie nie zauważyć, że z roku na rok belki są ustawiane coraz niżej, co świadczy o coraz wyższym poziomie skoków i zgadzam sie z tym co pisze wielokrotnie Kuba, ze lepiej jest na treningu ustawić rozbieg o jedną belkę za nisko i pomęczyć sie trochę więcej, by potem na zawodach nie być zaskoczonym..
    Przezorny zawsze ubezpieczony, a raczej nie warto liczyć na to, że jury będzie ustawiać belkę wyżej niż niżej :)

  • Emil profesor

    @Boy nie wiem jak tam było ale w każdym razie skakano bardzo daleko z bardzo niskich prędkości i przy średnio korzystnych warunkach. Albo wprowadzili jakieś zmiany w zeskoku, albo tak strasznie przez ten rok podniósł poziom światowych skoków (tego też nie można wykluczyć bo znaczne obniżenia belki i spadki prędkości przy braku spadku odległości mieliśmy też na zdecydowanej większości innych skoczni mimo tylko jednego roku różnicy)

  • Boy profesor

    @Emil
    Tylko, że rozbieg był tam kiedyś modyfikowany, również często przed zawodami skracano trochę próg, co też miało znaczenie na dobieranie belek startowych. Ale jak było naprawdę tego nie wiemy, bo konkretnych danych nie podano.

  • Emil profesor

    @Talar A wiesz że to może być jeden z błędów? Kiedyś wysnułem teorie że słaba forma forma naszych zawodników mogła się wziąć z tego że nasi w Kuusamo trenowali z belek nr 7-9 tak jak się skakało w poprzednich latach na tej skoczni i nagle nie wiedzieć czemu w samym konkursie belka była na poziomie 2-4 mimo ciszy lub nawet wiatru w plecy. Nasi skacząc z wysokich belek na treningach daleko wprawili w zachwyt trenera a ten przestał dostrzegać i poprawiać błędy bo myślał "że skoro skaczą tak daleko z belek z których skaczę się w PŚ co tu zmieniać"? A tu klops i belka była najniżej w historii, nawet niżej niż w tych konkursach gdzie wiało 2 ms pod narty (2007)

  • Emil profesor

    @ZKuba36 Niby tak ale rok temu po pierwszych skokach na śniegu Kruczek powiedział że "nie patrzą na odległości tylko na jakość skoku" Czyli trenowali z dość niskich belek. Potem niestety podczas samych zawodów się okazało że żeby taki Kubacki doleciał do punktu K musiałby skakać z belek na poziomie kombinatorów norweskich a do HS to pewnie z belki na poziomie mistrzostw Finlandii juniorów w kombinacji.

  • piotr186 profesor
    ZKuba36

    1. Gdyby spadali na bule byłbyś zadowolony?

    2. Nasi zawodnicy nigdy nie odwali 100 skoków na śniegu przed sezonem . a nawet jeśli to nie widzę problemu, każdy organizm rożnie reaguje, niektórzy skoczkowie jak szwajcarzy potrafił dobrze skakać na początku sezonu nie mając oddanego wcześniej przed sezonem żadnego skoku na śniegu... 100 skoków dobrze rozłożone w czasie nie powinno zaszkodzić. No i byle na przyzwoitej skoczni a nie jak przed sezonem 2007/2008 "załatwił" naszych skoczków Lepstoe w Szczyrbskim Plesie...

    3. Te 6 skoków to bywało w lecie (przed Courchevel w 2010 r.) . w zimie nikt tak nie trenuje.

  • Talar weteran
    Fanka

    Taa błąd z całą pewnością tkwił w tym że trenowali na tej, a nie innej skoczni ;-)

  • anonim

    Rok temu przed PS w Kuusamo, mieli tam kilkudniowy trening na tej właśnie skoczni i jaki był początek sezonu doskonale pamiętamy ale Kruczek z roku na rok uczy się i stara się nie powtarzać starych błędów.

  • ZKuba36 profesor
    3 zagrożenia.

    Czy możliwe będzie jeszcze całkowite zawalenie przygotowań po 15 XI ?
    Wydaje się to niemożliwe, bo czasu będzie za mało, ale...Polak potrafi.
    Niestety, błędy które wymienię są od czasów Tajnera naszą, powtarzaną co roku, "specjalnością". Wymienię je ku przestrodze.
    1. Jeżeli Prezes Tajner oraz trenerzy będą zadowoleni z formy skoczków, to będzie świadczyło o tym, że na treningach zawodnicy daleko skaczą, czyli belki są ustawione zbyt wysoko. Bardzo zmartwiła mnie obserwacja @Boya, który twierdzi, że skoczkowie lądują w okolicach HS.
    2. Niemal rytualna u nas zasada konieczności oddania 100 skoków na śniegu przed pierwszym konkursem PŚ, w wyniku czego zawodnicy skaczą po kilkanaście x dziennie. Przypomnę zasadę, obowiązującą we wszystkich dyscyplinach sportowych, że lepiej mieć zaległości treningowe (można je stosunkowo szybko uzupełnić) niż być choćby minimalnie przetrenowanym.
    3. Aplikowanie zawodnikom 6. skoków w przeddzień kwalifikacji.
    Wprawdzie nie wpłynie to na przygotowanie do sezonu ale uniemożliwi (jak za Kutina) uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
    Nie należy za bardzo martwić się ty co napisałem bo to tylko dmuchanie na zimne:-)))

  • piotr186 profesor
    Emil,Boy

    Ale jestem ciekaw czy ktoś im ubezpieczy taki wyjazd... Nie zdziwiłbym się jakby austriacki związek jednak spanikował...

  • Boy profesor

    Trudno żeby skoczkowie w obecnej sytuacji zapuszczali się w miasto. Nie wszystkie miejsca są niebezpieczne przecież. Jak ktoś ma zdrowy rozsądek to nic mu nie zagrozi nawet w zaistniałej sytuacji.

  • Emil profesor

    W egipskich kurortach bezpiecznie było zawsze nawet podczas najbardziej napiętych momentów rewolucji.

  • anonim

    juz reszta ekip zzyna pomysl jeszcze na tydzien do cieplych krajow i w tym nasi, a gdzie Auty w tym roku, bo chyba raczej nie do EGiptu, bo tam raczej nie jest bezpiecznie juz?

  • Radek weteran

    Mam nadzieję że przed zawodami, koło 20 listopada, nie walną kilkadziesiąt skoków na rozpoznanie śniegu...

  • anonim
    -

    @piotr
    Przecież tam pisze, że po tyj Turcji mieli kilka dni wolnego w domu na zgrupowaniu spotkali się dopiero 4 listopada to w sumie prawie dwa tygodnie przerwy od skoków ale za zwyczaj nawet na takich wyjazdach niemożliwością jest aby nic nie robić, trenują sle widocznie wówczas nie trenowali na skoczni.Ale pare lat minęło od tego czasu, treningi się też zmieniły i nie wszystko musi być takie same mam nadzieję, że będzie ok.
    Czekam na Kuusamo nie mogę się doczekać.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-10-29 19:37:45 ***

  • anonim
    Ojoo

    Nie przesadzajcie! :D Będzie dobrze! Również uważam, że to będzie nasz sezon! :)

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - Symulacja

    Pominąłem II period z poprzednigo sezonu - z takimi wynikami (miejscami i punktami) przystąpią wszyscy zawodnicy do pierszego konkursu PK w Rovaniemi:

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL:

    3.K.STOCH -..-.- 1129 pkt
    7.A.MAŁYSZ -.-.-- 863
    19.P.ŻYŁA --.--.-- 335
    29.M.KOT --.-.-.-- 222
    44.K.MIĘTUS -...- 130

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL

    49.A.Koivuranta - 112
    49.R.Velta --.--.-- 112
    49.P.Bodmer -.-.- 112
    52.J.Damjan ----- 100
    53.B.Sedlak ------- 97
    54.D.Judez -------- 94
    55.A.Morassi ------ 89
    55.A.Stjernen ----- 89

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    57.S.Thurnbichler . 74
    --------------
    57.T.BYRT --------- 74
    ---------------
    59.M.Mechler --.--- 72
    60.O.Muotka --.--.- 69
    60.I.Rosljakov -...- 69
    62.M.Meznar -.-.-.- 66
    --------------
    62.S.HULA -----.--- 66
    64.R.SLIŻ -.---.--.- 57
    -------------
    64.O.Vaculik -.-.-.- 57
    66.J.Ahonen ---.--- 56
    66.F.Schoft ----.--- 56
    68.M.Boyd-Clowes-52
    -----------------
    69.D.KUBACKI --.- 43
    ------------------
    70.M.Cikl ---------- 36
    71.V.Descombes .. 32
    72.V-H.Sklett --.-.- 31
    73.A.Kaliniczenko . 29
    74.D.Winkler ------ 28
    ----------------
    75.J.ZIOBRO ------ 25
    ----------------
    76.A.Strolz -------- 24
    77.T.Naglic -------- 23
    ----------------
    78.A.ZNISZCZOŁ - 20
    79.B.KŁUSEK -.--.- 18
    -----------------
    79.J-M.Ruuskanen. 24
    81.M.Pungentar --- 16
    82.K.Funaki -.-.--.- 15
    82.M.Innauer ---.-- 15
    84.K.Keituri ---.-.-- 14
    85.P.Frenette --..-- 13
    85.A.Korolev ------ 13
    85.D.Bresadola --- 13
    88.M.Eisenbichler - 12
    ----------------
    103.G.MIĘTUS -.-..- 2

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - Symulacja

    Pominąłem II period z poprzednigo sezonu - z takimi wynikami (miejscami i punktami) Polacy przystąpią do pierszego konkursu PK w Kuusamo:

    Polacy w ,,55,, rankingu CRL:

    3.K.Stoch --.-- 1129 pkt
    7.A.Małysz --.-- 863
    19.P.Żyła -.-.-.- 335
    29.M.Kot ------- 222
    44.K.Mietus ---- 130

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    57.T.Byrt ---.---- 74
    62.S.Hula -.-.-.-- 66
    64.R.Sliż -.-.--.-- 57
    69.D.Kubacki ...- 43
    75.J.Ziobro --.--- 25
    78.A.Zniszczoł -- 20
    79.B.Kłusek --.-- 18
    103.G.Miętus ----- 2

    Na dzień dzisiejszy,na T4S mamy zapewnione 5 miejsc.

    Po raz pierwszy w historii A.Małysz nie jest na pierwszym miejscu!

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Małysz i spółka byli wtedy w Turcji tydzień to skąd się wziął drugi tydzień bez skoków o czym mówił potem Adam Małysz a co zacytowałaś?

    Do tego z podanego przez ciebie artykułu wynika że oni w tedy w Turcji nic nie robili (w sensie treningu) a jeśli robili trening siłowy to tylko po to żeby... zrzucić wagę! Wiec nie mogło wyjść na zdrowie...

    Teraz czytam ze na Cyprze będą robić trening motoryczny i to ma być cel a nie "byczenie " się na słońcu jak wtedy w Turcji...

    Myślę ze powinnyśmy być spokojni o formę naszych zawodników. Tym bardziej ze Austriacy tez nie mają pod ręką skoczni w Egipcie a jakoś im nie szkodzi tydzień bez skoków. Z ciekawości muszę sprawdzić w jakich dokładnie terminach Austriacy jeżdżą do Egiptu

    Swoja drogą ciekawe czy w tym roku w ogóle auty polecą do Egiptu w końcu tam trochę niebezpiecznie jest...

  • anonim

    To było za Kuttina :)
    www.skijumping.pl/wiadomosci/2830/ Polacy-wypoczeci-po-zgrupowaniu-w-Turcji/

    A potem pojechali na zgrupowanie do Zakopanego o tak to wyglądało mniej więcej :

    "Zdecydowanie najlepszy polski skoczek - Adam Małysz - wraz z resztą kadry intensywnie przygotowuje się do, rozpoczynającego się już za 18 dni, Pucharu Świata. Podwójny złoty medalista MŚ w Val di Fiemme znalazł jednak czas na udzielenie ciekawego wywiadu "Dziennikowi Polskiemu".

    - Nie był Pan zadowolony z pierwszych skoków treningowych w Zakopanem?

    Adam Małysz: Absolutnie nie. To była katastrofa. Brakowało czucia lotu. Ale skakaliśmy po ponad 2-tygodniowej przerwie, po powrocie ze zgrupowania z Turcji. Potem było już z każdym dniem lepiej.
    ..................
    Jak pamiętam sezon był nie zbyt udany nie tylko w wykonaniu Adama ale i reszty.

  • anonim

    Skoro to jest news o polakach to przydało by się zdjęcie naszej kadry bo już myślałam, że to nasi a to znowu zdjęcie Autów:)
    Nie macie zdjecia naszej kadry?

  • Radek weteran

    A w którym to roku Polacy byli przed sezonem na zgrupowaniu bodajże w Turcji? To było z Kuttinem? Szukałem w Archiwum ale nie moge znaleźć wzmianki o tym...

    Mam nadzieję że będą tam ostro ćwiczyc siłę, a potem sobie przejdą na skocznię zgodnie z tym co pisał Kuba (i zobaczymy czy faktycznie to im coś da:)))

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Wydaje mi się ze taki wyjazd nie może zaszkodzić. Kiedyś gdy zrobili taki "manewr" to to nie tyle zaszkodziło co prostu nie pomogło.

  • anonim

    Super fajnie ale jednym taki wyjazd pomaga a innym może zaszkodzić wydaje mi się, ze już kiedyś taki manewr nasza kadra zrobiła i zadziałało to wręcz odwrotnie. Ale przynajmniej sobie odsapną.

  • anonim
    Lokalizacja detaliczna

    A czy wiadomo juz w jakim miejscu na Cyprze beda? Oby nie w Kibris, chociaz tak zle tam znow nie jest. Osobisce polecam Hagia Nape.

  • Palacz_zwlok stały bywalec

    Żeby tylko od tego słońca się forma niektórym nie ulotniła. Z zaznaczeniem na Kota

  • Boy profesor

    Widzę, że nasi próbują kopiować zagrania Austriaków, ale to że sobie wyjadą w takie miejsce wcale nie oznacza, że będą skakać tak jak oni :P

  • czarnylis profesor

    ZKuba zadowolony? Łoł. To chyba z optymizmem można oczekiwać nowego sezonu :)
    Łukasz zapowiadał nowinki w przygotowaniach i są. Fakt, że trochę zapożyczone od Austriaków ale jak ściągać to od najlepszych.
    Mimo wszystko ja z achami i ochami poczekam przynajmniej do zakończenia pierwszego konkursu w Kuusamo. Wolę być ostrożny. Lepsza miła niespodzianka niż srogie rozczarowanie.

    Powodzenia chłopaki i miłej pracy na Cyprze. Do sezonu już miesiąc.

  • Emil profesor

    @Piotr186 Jeśli Na treningu z belki o nr 2 skakali ponad 140 a w zawodach z belki o nr 5 i 6 skakali tyle samo to chyba logiczne że mimo dalekich skoków wiało w plecy?

  • piotr186 profesor
    Emil

    tzn, w zeszłym roku w Kussamo pomiary wiatru pokazywał wiatr w plecy., W rzeczywistości musiało wiać pod narty.

  • Emil profesor

    @ZKuba zgadzam się z tym. Rok temu w Kuusamo nawet przy wietrze w plecy skakano i dolatywano do HS z belki nr 4. A jeszcze rok wcześniej żeby przy wietrze w plecy dolecieć do HS potrzeba było belki nr 9 i prędkości o ok 2 km/h wyższej. A z 4 belki to skakano przy 2 m/s pod narty.

  • ZKuba36 profesor
    Brawo!

    Ostatnio coraz lepsze wiadomości! Zgadzam się z tym, że mnie nikt nie czyta. Najważniejsze, że decyzje są takie jakie powinny być!

    Jeszcze tylko ostatnie moje rady przed PŚ: po powrocie na skocznię należy tak dobierać belkę dla poszczególnych skoczków aby nie skakali dalej niż punkt "k". Wtedy w dalszym ciągu będzie ładowanie akumulatorów a nie ich rozładowywanie skokami w okolice HS.

    Przy wyborze reprezentacji na PŚ należy stosować selekcję nie kto dalej skoczył ale komu udało się osiągnąć punkt "k" z niższej belki.
    Bardzo daleko to kilka lat temu skoczył Murańka. Jest z tego jakiś pożytek? Skoki narciarskie bardzo szybko idą do przodu i nie wykluczone, że na wielu skoczniach trzeba będzie dorabiać niższe belki. Bądżmy jednymi z pierwszych, umiejących skakać z niskich belek, bo ta umiejętność bedzie decydowała o miejscu w konkursie.

  • anonim

    obojętnie co się nie stanie, jeśli na początku będzie źle to wszystko zrzuci się na ten cypr... bo to co w przypadku Austrii okazuje się strzałem w dziesiątkę, dla Polaków nie musi już być tak piękne... chociaż cały czas mam nadzieje że zimą będzie tak samo dobrze jak w lecie a jak nie to znowu przeżyjemy de ja vu, ale u nas to już standard i przejście z lata do zimy okazuje się koszmarem

  • OjciecMarek profesor
    @Janeman

    A ty wczytaj się w artykuł, nie jadą tam wylegiwać się pod palmami, tylko ćwiczyć motorykę, co skądinąd jest świetnym pomysłem, gdyż w skład ćwiczeń motorycznych wchodzi trening siłowy, którego nie powinno łączyć się z treningiem na skoczni. Dzięki miejscu, w jakim będą prowadzić trening, mamy pewność, że skakać tam nie będą. Rzadko miałem okazję do chwalenia pracy sztabu, ale ta decyzja jest strzałem w dziesiątkę!

  • Janeman profesor
    do piotr186

    Wczytaj sie,prosze,w to co napisalem.

  • piotr186 profesor
    Janeman

    Nie przesadzaj w końcu Austriacy jeżdżą co roku do Egiptu i to jeszcze w terminach bliższych początkowi sezonu zimowego.

  • Janeman profesor
    Porazka

    Jesli ten wyjazd przyniesie jakikolwiek skutek,to tylko negatywny.
    Zmiana klinatu zakluca zegar biologiczny,obniza odpornosc etc..
    A austryjacy nie skacza tak dobrze z powodu egiptu,oni skacza tak pomimo tego.Sa bardzo dobrzy,trenuja durzo sily i w ich wypadku z pewna forma taki wyjazd jest traktowany jako wypoczynek,zlapanie swierzosci.Natomiast wyjazd naszych ma sie odbyc w momencie gdy powinno sie bardzo mocno trenowec-a chyba nikt nie watpi ze nasi na cyprze przemeczac sie nie beda..
    ps. Sytuacja przypomina mi film "Rege na lodzie" gdzie bobsleisci z jamajki przedstartem krzycza "eins,zwei,drei !" botak robia najlepsi..
    (zgadnijcie kto)

  • OjciecMarek profesor

    Austriacy zapoczątkowali modę, co ciekawe, Tom Hilde wraz z Andreasem Stjernenem udał się przedwczoraj do słonecznej Hiszpanii, więc ciepłe miejsca przed długą zimą stają się coraz modniejsze.
    Źródło informacji:
    tom-hilde.com/?p=2183

  • JPW2 weteran

    No taki "austriacki patent". Oby tylko skutek był "austriacki".....

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl