PŚ w Kuusamo: Kolejna zmiana planu

  • 2011-11-25 17:22

W związku z tym, że udało się przeprowadzić dwie serie treningowe zdecydowano, że kwalifikacje poprzedzi seria próbna.

Organizatorzy planują rozpocząć serię próbną o godzinie 17:00 natomiast o godzinie 18:00 powinny rozpocząć się kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego.

Na skoczni Ruka w dalszym ciągu sypie oraz wieje porywisty wiatr. Miejmy nadzieję, że nie przeszkodzi to w sprawnym przeprowadzeniu kwalifikacji.


Zaktualizowany program:
17:00 seria próbna
18:00 seria kwalifikacyjna

* wszystkie godziny podane są według czasu polskiego

Na bieżąco będziemy informować o sytuacji na skoczni Ruka.

Lista startowa kwalifikacji dostępna jest >>tutaj<<


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17730) komentarze: (140)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 68 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 20 nie posiada pkt PŚ 2010/2011.

    Z 85 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2010/2011 do kwalifikacji nie przystąpiło 37:

    Z najlepszej "30" PŚ - brak jest 8,a z najlepszej "50" 15 zawodników:

    2.S.Ammann -...- 1364 pkt
    3.A.Małysz ------- 1153 - zakończył karierę
    17.B-E.Romoeren- 364
    19.A.Jacobsen ---- 344 - zawiesił karierę
    20.V.Larinto ---.--- 342 - kontuzjowany
    21.M.Uhrmann -.-- 314 - zakończył karierę
    23.P.Karelin ---.--- 282 - nie żyje
    30.M.Schmitt --.--- 137
    31.S.Hocke ---.---- 132
    33.P.Bodmer --.--- 122
    44.J.Ahonen -------- 74 - zakończył karierę
    44.Thurnbichler ---- 74
    46.S.Colloredo ----- 69
    48.B.Sedlak -------- 56
    48.A.Stjernen ------ 56

  • Kat stały bywalec
    Prognozy

    Wygląda na to, że jutro skoki się nie odbędą (a jeśli nawet to z kłopotami). Cieszy mnie jednak, że w niedzielę pojawi się tam coś na kształt siodła barycznego, a wiatr znacznie osłabnie :) W końcu najważniejsze, by chociaż odbył się konkurs indywidualny.

  • tomek_92 doświadczony

    W tamtym roku w Kuusamo nie było większych problemów. Nie co roku jest tak źle, ale wietrznie jest tam zawsze, tyle, że raz mniej, a raz bardziej. W tym roku są problemy ze śniegiem, więc i tak ciężko było by znaleźć inną skocznię na inaugurację sezonu.

  • anonim

    W tvp sport powiedzieli , ze TCM o 11 - to znaczy, ze o 11:00 jest spotkanie kapitanow a nie skoki.. kurde :/

  • Bongiorno doświadczony

    Jaki jest sens rozgrywania zawodów w Kuusamoo na inaugurację sezonu skoro co roku jest to samo. Albo w ogóle problem z rozegraniem zawodów, albo wypaczone wyniki, albo przekręt z Austriakami, kiedy jury zdecydowało się powtórzyć serię ( która się odbyła! ) drużynowego konkursu? Jakoś mi się wierzyć nie chce, że nie udałoby się przygotować jakiejś innej skoczni na początek sezonu albo ew. nawet przenieść termin jego rozpoczęcia.

  • Stefann stały bywalec
    E

    Co roku to samo. Niech wkońcu zmądrzeją i skończą z tym Kuusamo bo zawsze albo zawody odwołane albo loteria. Ni z tego przyjemności i rywalizacji. I oczywiście kwalifikacje odwołane.

  • anonim
    co do tego weekendu

    sprawdzałem różne żródła co do pogody w Kuusamo i niestety wyglląda na to, że nawet drużynówki jutro nie będze:(. Na szczęście w niedzielę w godzinach konkursu przewidywany jest niewielki wiatr, tak więc na inywidual powinien się odbyć.

  • nadson początkujący

    Coś Kuusamo nie ma szczęścia, podobnie jak Harrachov (ktory nie mam pojęcia po co znajduje się w kalendarzu na ten sezon, pewnie przydarzy się smutna powtorka z rozrywki) Szkoda tylko, że znow są problemy z konkursem otwierającym sezon... W 2008 roku pierwszy drużynowy w Kuusamo musiał zostać odwołany, zobaczymy jak teraz.

  • BOGDI10 bywalec
    .

    Powiało im Sandałem i przerwali :p

  • Boy profesor

    Jak niby mogą planować skoki na 10:00, skoro wtedy startują kombinatorzy? O tej godzinie będzie spotkanie kapitanów drużyn.

  • Kibic profesor

    No i się zaczyna , niech już wogle te skoki się nie rozpoczynaja znowu to samo tragedia , do cholery.

  • Luk profesor
    http://www.youtube.com/watch?v=myJJI2jYs68

    Mój filmik ze skokami polskich skoczków zwłaszcza z poprzedniego sezonu

    http://www.youtube.com/watch?v=myJJI2jYs68

  • anonim

    ... nie przesadzajcie z tym Kuusammo, więcej nie szczęścia i ze śniegiem i z wiatrem miał w ostatnich latach Harrachov

  • Emil profesor

    To nie jest tak prosto że rano nie wieje a wieczorem wieje. Wg prognoz ma jutro najmocniej wiać właśnie rano właśnie koło 10-11.

  • Boy profesor

    Ale ze względu na inne dyscypliny rozgrywane jutro koło południa, kwalifikacji raczej nie będzie na żywo na Eurosporcie.

  • mmic początkujący

    Ale to jest bez sensu. Kwalifikacje miały być o 18 to zamiast odwołać ten trening i poczekać do 18(może a kurat by było lepiej) to oni odwołują bo nie wiem co. To co, fisiaki przewidują przyszłość że za pół godziny będzie tak samo?

  • gnojek82 stały bywalec
    Kuusamo - jak zwykle

    FIS za wszelką cenę chce wprowadzić głupią tradycję rozpoczynania PŚ w Kuusamo. Nie wiem jaki ma to sens, w Zakopanym dużo częściej są lepsze warunki niż tam, myślę zresztą że statystycznie to większość miejscowości ze skoczniami ma lepsze statystyki.

  • anonim

    Nie ma co się dziwić już po niektórych skokach coś czułem że kwale odwołają

  • Boy profesor

    Kombinatorzy mają zawody o 9.30, więc jutro skoki specjalistów najwcześniej o 10.30

  • Emil profesor

    @F@n Wszelkie prognozy zapowiadają tylko pogorszenie pogody. Tylko zamęczą widzów na trybunach.

  • F@n weteran

    Jakoś kombinatorzy mogli skakać wcześniej, ale to jest dziwne. Kombinatorzy zawsze w każdych warunkach skaczą, przychodzą skoki skoczków i już nie można. Może jutro rano po kombinatorach się uda.

  • anonim

    brawo dla fisu za kompletna glupote organizowania zawodow rok rocznie w najbardziej wietrznym miescie skokow na swiecie

  • F@n weteran

    Przecież można spokojnie poczekać te 30 minut, spróbować kwalifikacje i wtedy podejmować decyzje, a nie teraz :/

  • monia stały bywalec

    Żadnego Adama w Kusamo nie ma pokazywali stary materiał jak z Ahonenem się żegnali z publicznością w Lahti

  • anonim

    ....to zasakakujące ...dziwne troche tak nagle, to chyba pierwsza taka reakcja Waltera taka szybka

  • Boy profesor

    Jutro rano skaczą kombinatorzy, więc skocznia zajęta.

  • asd weteran

    Chyba przesadzają, przecież tragedii nie ma - skoro jedni skoczyli, dlaczego drudzy nie mieliby? Albo poczekać i wtedy, eh, szkoda ;

  • F@n weteran

    "Skoki na dziś odwołane" czyli co, nawet kwalifikacji nie spróbują przeprowadzić? Może pogoda się poprawi... :/ A tak czekałem cały dzień.

  • Boy profesor

    @Michal_Ski
    No to rzeczywiście miałeś podstawy do tego, by twierdzić że Adam jest w Kuusamo :)

  • mmic początkujący

    @asd Niestety, dopóki nie zostanie zupełnie wyeliminowany czynnik naturalny, nie ma mowy o 100%-owej sprawiedliwości w skokach.My nie mamy na to wpływu.Pozostaje nam tylko kibicować swoim idolom i mieć nadzieję, że wiatr im nie przeszkodzi.Ale cały ten sport istnieje już ładne kilkadziesiąt lat i ciągle naturaprzeszkadza, a mimo to przetrwał i ma się całkiem dobrze. Może kiedyś będzie lepiej!

  • anonim

    cecha wielkich skoczkow jest "powtarzalnosc". Tak zdaje sie A .Malysz kiedys mowil.Zauwazylem,ze te ceche najbardziej z naszych opanowal Maciek Kot. Latem skacze super, zima nie kwalifikuje sie do konkursów.Powtarzalnosc więc jest, ale...

  • Michal_Ski bywalec

    heh nie wiem, bo nie oglądałem tylko mi powiedzieli że Adam w Kuusamo, bo był w Teleexprseie

  • anonim

    Dramatyczna postawa Kota w trzecim z rzędu skoku na Ruce. To chyba nie przypadek. Jest w nędznej formie. Zastanawia tylko fakt, jakim cudem skacze tak słabo, skoro jeszcze 1. i 3. października skakał bardzo przyzwoicie. Tu nie chodzi o to, że jest większy poziom, ani o to, że rywale skaczą lepiej i są prawie wszyscy mocni. Tutaj problem jest z samym Kotem. Skacze po prostu tragicznie i nie można tego usprawiedliwić pogodą panującą w Kuusamo, bo w 3 próbach bodajże 3 razy nie był w stanie przekroczyć 90 m...

  • anonim

    Jeśli nasi są naprawdę w takiej formie powinni zakwalifikować się wszyscy... rozgrzeszę tylko jeśli naprawdę bd mieli złe warunki

  • kowal początkujący
    manager

    www.vsjmanager.fora.pl

    Zapraszam na tego managera skoków.

  • asd weteran

    @mmic

    Owszem, ale to działa także w drugą stronę - mamy ganić zawodników za to, że nie byli w stanie odlecieć z huraganem w plecy? Po to są przeliczniki, pomiary wiatru, żeby ocenić, na ile skok zawodnika był adekwatny do jego formy - tak, "dziwne" wyniki niekiedy to urok skoków - tak niszczony przez nowy system, zgadzam się z tym ;).

  • anonim

    @Boy
    Jednakze 3 nieudane skoki Kota to juz jest duza podstawa do tego aby twierdzic ze chlopak znow bez formy

  • pawelf1 profesor

    Sinkovec który wygrał serię treningową gorzej od Kota .....i po co strzępić języki i komentować te treningi .......

  • anonim

    @Michał_Ski
    Adam jest w Dubaju.

  • hehe bywalec

    ale bym się śmiał gdyby ujemne noty dawały kwalifikację

  • anonim

    Kobayashi... nadzieja Japonii... moze regularnie punktować w tym sezonie

  • Boy profesor

    Sinkovec wygrał trening, a teraz 84 m, więc dajcie spokój z jakimikolwiek ocenami.

  • anonim
    tak czy siak będzie niezła zabawa w kwalifikacjach

    z pewnością trafi się grupa zupełnie zepsutych skoków pod rząd:D no chyba, że jakimś cudem wiatr da spokój.

  • anonim

    Ziobro... przeciętnie ale ten skok w 1 treningu naprawdę mnie troche zszokował

  • anonim
    EEE

    Kubacki się postarał 112m i PROWADZI!(Narazie..)

  • anonim

    Maciek to skoczek letni tylko nie rozumiem co roku jak zima przychodzi on na bule ląduje tragedia

  • anonim

    Kubacki król lata trochę lepiej, aż trudno uwierzyć że i Kot i Kubacki nie maja jeszcze punktów PŚ

  • BOGDI10 bywalec
    Aha

    Czyli to jest trening? To co się martwicie, w kwalifikacjach może jeszcze odlecieć :)

  • anonim

    Kubacki jest przynajmniej regularnie najszybszy na progu ze wszystkich zawodnikow

  • lol doświadczony

    Coś mi się wydaje że będzie powtórka sprzed roku - kwalifikacje przeniosą na jutro rano.

  • anonim

    mam nadzieje że się zakwalifikuje, bo na razie tak jakby bez walki oddaje

  • mmic początkujący

    Tak, masz rację asd. Ale tłumaczenie i takie mówienie, że mu powiało nic nie zmieni.Właśnie na tym polega piękno skoków, że zdarzają się takie wyskoki jednorazowe, wysokie miejsca przeciętniaków.Ale czy ci przeciętniacy wygrywają klasyfikację generalną? Nie! Wygrywają ją rzeczywiście najlepsi w przeciągu całego sezonu, najbardziej równi z formą, a to już jest sprawiedliwe.

  • anonim

    Nie za bardzo to rozumiem... Kruczek mówi że w takiej formie są... Maciek też... nie wiem chyba to kwestia psychiki

  • anonim
    Brawo!!!!

    Nasz orzeł poszybował na niewiarygodną odległość......!
    84,5m GRATULACJE!

  • anonim

    za tydzien beda skakac na k90 to bedzie ostatnia szansa Kota na zdobycie pkt w tym sezonie...

  • anonim

    Już nawet ja straciłem nadzieję na w miarę przyzwoitą formę Kota. :-(

  • lol doświadczony

    Kota możemy powoli żegnać. Chyba kolejny sezon bez choćby jednego punkciku w Pucharze Świata :D

  • anonim
    aaa

    niestety, ale nie skaczą na razie... ;/ wiatr i śnieg przeszkadzają. najprawdopodobniej seria probna zostanie odwołana i o 18 czasu polskiego normalne kwalifikacje

  • asd weteran

    @mmic

    Tylko po co się okłamywać? Wiadomo, że skokami często rządzą warunki i to jest fakt! Jak jakiemuś przeciętniakowi powieje, to co, mamy mówić, że jest najlepszy?

  • lol doświadczony

    Szkoda, że żadnego komunikatu nie ma i nic nie wiadomo czy skaczą, czy nie.

  • mmic początkujący

    Wiecie jaki jest jedyny sposób na spokojne oglądanie skoków? Trzeba założyć, że wszyscy mieli takie same warunki. Nie wolno się ciągle tłumaczyć warunkami. Jak zawodnik jest dobry, to poradzi sobie w każdych warunkach. Każdy konkurs jest inny i trzeba po prostu uwierzyć, że dany zawodnik był podczas tego konkursu rzeczywiście najlepszy, a nie mówić, że "mu powiało".

  • kkk stały bywalec

    wiem wlasnie ze 18 czasu lokalnego tylko pomylilem sie i wczesniej napisalem ze probna i kwali o 19 czasu lokalnego. wiem ze godzina do tylu u nas

  • OjciecMarek profesor
    @kkk

    Ale tu chodzi o 18 lokalnego czasu, czyli 17 czasu polskiego.

  • anonim

    nie obejrzymy dziś kwalifikacji bo wiaterek za bardzo ich wydyma

  • anonim

    Odpadną Koreańczycy (4), Kazachowie (4), Sammelselg, Stursa, Mayer, Ruuskanen, Niemi, Keituri, Trofimov, Elverum, Mechler i Ingvaldsen.

  • kkk stały bywalec

    w relacji live jest nadal na pasku Quali starts 19 Trial 19 czasu lokalnego, czyli probna teraz powinna sie zaczac

  • anonim
    autor: anonim (*100.adsl.inetia.pl), 25 listopada 2011, 16:47

    http://www.sportlemon.tv/

  • anonim
    autor: anonim (*100.adsl.inetia.pl), 25 listopada 2011, 16:47

    http://www.soccer-live.pl/transmisje.php?id=zimowe

  • Boy profesor

    Ale oczywiście nie obrazilibyśmy się gdyby inauguracja PŚ zaczynała się na skoczni normalnej, np. w Roveniami bądź małej dużej jak K105 w Vikersund. Warunki wtedy mają mniej do powiedzenia i skoczkowie nie zostaliby od razu rzuceni na dużą dużą skocznię.

  • BOGDI10 bywalec
    anonim

    Na Eurosporcie będą, nie mów, że nie masz Eurosportu ;)

  • Jabbar stały bywalec

    Kuusamo z tego co pamietam:
    2004 - oba konkursy bez problemu (w niedziele przeniesony z piatku).
    2005 - 2. dzien 2 konkursy bez problemow
    2006 - tragiczna 1 seria
    2007 - wszystko OK.
    2008 - 2/3 dni OK, przeniesona druzynowka.
    2009 - Konkursy OK.
    2010 - Konkursy OK.
    Nie jest tak zle, tym bardziej ze prawie nigdzie nie ma teraz sniegu...

  • anonim
    bozenka92

    czołówka to dosyć szerokie pojęcie zależne od punktu widzenia... ;) dla mnie czołówka to pierwsza dziesiątka, więc sądzę, że oni raczej do konkursu się dostaną :D

  • anonim
    autor: Ekspert Sportów Zimowcyh (*95.108.86.54), 25 listopada 2011, 16:33

    o Ammanie , to ja pierwszy napisałem juz dawno to po pierwsze :)
    Po drugi. Nie ma co wykreslac Kuusamo z kalendarza PŚ tylko zmienić termin tak gdzies w środku zimy

  • bozenka92 doświadczony

    Zaraz wyjdzie kurde, że przez złe warunki niektórzy z czołówki się nie zakwalifikują do konkursu, jak Małysz kiedyś i będzie "śmiesznie" ;/

  • anonim
    heh

    zamiast odrazu odwolac i ustalic juz program na niedziele bo jutro ma byc jeszcze gorzej

  • anonim
    Znowu LOTERIA. Najlepiej zrobił AMMAN...

    Co roku to samo, a FIS nic z tym nie robi. Kuusamo musi zniknąć z kalendarza.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl