PŚ w Lillehammer: Koudelka najdalej w serii próbnej

  • 2011-12-03 15:50

Roman Koudelka wygrał serię próbną przed zawodami PŚ na skoczni normalnej w Lillehammer, Czech uzyskał w swojej próbie 97 metrów.

Drugie miejsce z wynikiem o pół metra gorszych, zajął Severin Freund. Trzeci wynik należał do reprezentanta gospodarzy, Andersa Bardala (94 metry), a czwartą pozycję zajął kolejny z Niemców - Andreas Wank po skoku na 96 metrów.

Piąty był najlepszy z Polaków, Kamil Stoch, który lądował na 93. metrze. Za naszym reprezentantem znaleźli się Richard Freitag i Denis Kornilov (po 94,5 metra). W czołowej "10" po dobrych skokach znaleźli się także Jure Sinkovec, Maximilian Mechler i Dimitry Vassiliev.

Z dobrej strony podczas serii próbnej pokazali się podopieczni trenera Łukasza Kruczka. Obok wspominanego już Kamila Stocha, dobre występy zanotowali: Maciej Kot (11. miejsce, 90,5 metra), Stefan Hula (17. miejsce, 92 metry) czy Dawid Kubacki (33. miejsce, 87,5 metra). Nieco krótsze skoki oddali Piotr Żyła (85 metrów), Jan Ziobro (81,5 metra) i Krzysztof Miętus (80 metrów).

Z udziału w serii próbnej zrezygnowali Austriacy.

Pełne wyniki serii próbnej (.pdf) >>


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14439) komentarze: (212)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Kamil Stoch -.-.-.-- 5 miejsce
    2.Maciej Kot ----.--- 11
    3.Stefan Hula -.-.-.- 17
    ------------------
    4.Dawid Kubacki -.- 33
    5.Piotr Żyła ----.---- 34
    6.Jan Ziobro ---.--.- 38
    7.Krzysztof Miętus - 40

    Odległości Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Kamil Stoch ------ 93.0m - 73.2
    2.Maciej Kot --.--.-- 90.5m - 68.4
    3.Stefan Hula -.-.-.- 92.0m - 65.5
    -------------------
    4.Dawid Kubacki ..- 87.5m - 58.5
    5.Piotr Żyła --.--.--- 85.0m - 57.7
    6.Jan Ziobro -.-.--.- 81.5m - 53.8
    7.Krzysztof Miętus - 80.0m - 52.9

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 43 zawodników bez pkt PŚ 2010/2011 do konkursu głównego awansowało 28:

    Najlepsi z nich:

    1.V-H.Sklett --.-- 101.0m - 144.3
    2.A.Wank --------- 96.0m - 142.5
    2.B-E.Romoeren - 98.5m - 142.5
    4.S.Colloredo -...- 93.5m - 141.2
    5.J-M.Brandt -..-.- 99.0m - 141.0
    7.A-P.Roensen --- 97.0m - 139.8
    8.J.Sinkivec ------ 96.5m - 137.9
    9.K.Gangnes ----- 99.0m - 137.2

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w piątkowych kwalifikacjach

    Z 29 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2010/2011 w kwalifikacjach odpadło aż 7:

    Miejsce i pkt w PŚ 2010/2011:

    12.S.Tochimoto .- 22 pkt
    15.J-R.Evensen -- 16
    22.N.Mayer -------- 9
    24.J.Kobayashi -..- 7
    25.F.Schoft -------- 6
    26.M.Hautamaeki - 5
    28.D.Judez -------- 3

    Miejsce w kwalifikacjach:

    42.M.Hautamaeki - 88.5m - 117.9 pkt
    43.J.Kobayashi -..- 88.8m - 117.6
    44.N.Mayer -------- 87.5m - 116.9
    45.S.Tochimoto .-- 85.5m - 116.8
    46.D.Judez -------- 87.5m - 116.6
    51.F.Schoft -------- 88.0m - 114.0
    55.J-R.Evensen --- 82.0m - 110.9

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Piatkowe skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Kamil Stoch -.-.-.-- 5 odległość z zawodników najlepszej "10" PŚ
    2.Stefan Hula -.-.-.- 14 (24)
    3.Dawid Kubacki -.- 18 (28)
    4.Piotr Żyła ----.---- 19 (29)
    5.Maciej Kot ----.--- 23 (33)
    6.Krzysztof Miętus - 30 (40)
    7.Jan Ziobro ---.--.- 37 (47

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach ( K.Stocha) dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Kamil Stoch ------ 87.0m -
    2.Stefan Hula -.-.-.- 90.0m - 133.2 pkt
    3.Dawid Kubacki ..- 91.5m - 130.5
    4.Piotr Żyła --.--.--- 94.5m - 129.0
    5.Maciej Kot --.--.-- 88.0m - 126.7
    6.Krzysztof Miętus - 87.5m - 121.9
    7.Jan Ziobro -.-.--.- 86.0m - 119.7

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Piatkowe skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.Kamil Stoch -.-.-.-- 8 i 43 miejsce
    2.Piotr Żyła ----.---- 18 i 35
    3.Maciej Kot ----.--- 39 i 34
    4.Stefan Hula -.-.-.- 54 i 26
    5.Dawid Kubacki -.- 61 i 29
    6.Jan Ziobro ---.--.- 46 i 51
    7.Krzysztof Miętus - 43 i 64

    Odległości Polaków w dwóch piatkowych treningach:

    1.Kamil Stoch ------ 95.5m - 77.0 pkt i 87.5m - 71.6 pkt
    2.Piotr Żyła --.--.--- 96.5m - 72.2 pkt i 90.0m - 74.0
    3.Maciej Kot --.--.-- 90.0m - 66.1 pkt i 92.5m - 74.5
    4.Stefan Hula -.-.-.- 84.5m - 58.4 pkt i 92.0m - 75.8
    5.Dawid Kubacki ..- 85.5m - 56.5 pkt i 92.5m - 75.2
    6.Jan Ziobro -.-.--.- 90.5m - 63.2 pkt i 88.5m - 69.2
    7.Krzysztof Miętus - 90.5m - 72.2 pkt i 87.5m - 64.7

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 72 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 43 nie posiada pkt PŚ 2011/2012.

    Z 30 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2011/2012 do kwalifikacji nie przystąpił 1:

    Z najlepszej "30" PŚ - brak jest 1 zawodnika:

    17.M.Koch - 14 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 27.11.2011

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL:

    2.K.STOCH -..-.- 1179 pkt
    7.A.MAŁYSZ -.-.-- 863
    19.P.ŻYŁA -----.-- 347
    29.M.KOT --.-.-.-- 222
    47.K.MIĘTUS -...- 130

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL

    48.S.Colloredo ... 123
    49.R.Velta --.--.-- 122
    50.S.Hocke -.-.-.- 121
    51.P.Bodmer -.-.- 112
    52.J.Damjan ----- 108
    53.B.Sedlak ------- 97
    53.D.Judez -------- 97
    55.A.Morassi ------ 89
    55.A.Stjernen ----- 89

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    57.S.Thurnbichler.. 74
    --------------
    57.T.BYRT --------- 74
    ---------------
    59.M.Mechler --.--- 73
    60.O.Muotka --.--.- 69
    60.I.Rosljakov -...- 69
    62.M.Meznar -.-.-.- 66
    --------------
    62.S.HULA -----.--- 66
    ---------------
    64.F.Schoft ----.--- 62
    ----------------
    65.R.SLIŻ -.---.--.- 57
    -------------
    65.O.Vaculik -.-.-.- 57
    67.J.Ahonen ---.--- 56
    68.M.Boyd-Clowes-52
    -----------------
    69.D.KUBACKI --.- 43
    ------------------
    70.M.Cikl ---------- 36
    71.V.Descombes .. 32
    72.V-H.Sklett --.-.- 31
    72.A.Kaliniczenko . 31
    74.D.Winkler ------ 28
    ----------------
    75.J.ZIOBRO ------ 25
    ----------------
    76.A.Strolz -------- 24
    77.T.Naglic -------- 23
    ----------------
    78.A.ZNISZCZOŁ - 20
    79.B.KŁUSEK -.--.- 18
    -----------------
    79.J-M.Ruuskanen. 18
    81.M.Pungentar --- 16
    82.K.Funaki -.-.--.- 15
    82.M.Innauer ---.-- 15
    84.K.Keituri ---.-.-- 14
    85.P.Frenette --..-- 13
    85.A.Korolev ------ 13
    85.D.Bresadola --- 13
    88.M.Eisenbichler - 12
    ----------------
    104.G.MIĘTUS -.-..- 2

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 27.11.2011

    Klasyfikacja po 1 konkursie PŚ w Kuusamo:

    1.Norwegia -.-- 9 - awans o 1 zawdnika w stosunku do końca ,,lata,, 2011.
    2.Niemcy ------ 8
    3.Austria -.-.-.- 7
    4.Japonia --.--- 6
    4.Słowenia -...- 6 - awans o 1
    6.POLSKA -..-.- 5 - spadek o 1
    6.Czechy ------ 5
    8.Finlandia -...- 3 - spadek o 1
    9.Rosja ---..-.-- 2
    9.Włochy -.-.-.- 2 - awans o 1
    10.Szwajcaria - 1
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "56" rankingu ( na 55 miejscu jest 2 zawodników):

    1.Norwegia -..- 04 - 10 - 21 - 26 - 30 - 43 - 44 - 49 - 55
    2.Niemcy --.--- 06 - 17 - 23 - 25 - 38 - 40 - 50 - 51
    3.Austria -.-.-.- 01 - 02 - 08 - 09 - 13 - 18 - 38
    4.Japonia --.-.- 16 - 20 - 31 - 33 - 41 - 45
    4.Słowenia ---- 11 - 22 - 27 - 34 - 52 - 53
    6.POLSKA ----- 02 - 07 - 19 - 29 - 47
    6.Czechy --.--- 12 - 32 - 34 - 42 - 53
    8.Finlandia ---- 14 - 36 - 46
    9.Rosja ----.--- 15 - 23
    9.Włochy ------ 48 - 55
    11.Szwajcaria- 05
    11.Bułgaria ...- 28
    11.Francja -...- 36

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 27.11.2011

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL:

    2.K.Stoch --.-- 1179 pkt
    7.A.Małysz --.-- 863
    19.P.Żyła -.-.-.- 347
    29.M.Kot ------- 222
    47.K.Mietus ---- 130

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    57.T.Byrt ---.---- 74
    62.S.Hula -.-.-.-- 66
    65.R.Sliż -.-.--.-- 57
    69.D.Kubacki ...- 43
    75.J.Ziobro --.--- 25
    78.A.Zniszczoł -- 20
    79.B.Kłusek --.-- 18
    104.G.Miętus ----- 2

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w PŚ w Lillehammer

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji:

    1.Norwegia -- 12
    2.POLSKA -...- 7
    2.Niemcy ----- 7
    4.Austria -...-- 6
    4.Japonia --.-- 6
    4.Słowenja --- 6
    7.Czechy ----- 5
    8.Rosja ------- 4
    8.Finlandia ...- 4
    10.Francja -.-- 3
    10.Włochy ---- 3
    10.Szwajcaria .3
    13.Korea -.-.-- 2
    13.Kazachstan-2
    15.Szwecja --- 1
    15.Bułgaria -.- 1

  • Boy profesor

    @thegrimripper
    Dobrze powiedziane, pozdrawiam :)

  • thegrimripper bywalec

    Stoch pokazał, że forma jest, szwankuje nieco technika, ale do TCS jest jeszcze trochę czasu.Dla mnie jednak cichym bohaterem jest Żyła, i to nie za drugi, tak windujący go skok, ale za to, co wyciągnął w pierwszym mimo koszmarnego wyjścia.

    Nie napalajmy się jednak, bo jutro lądowanie może być twarde...


    @Boy, HKS - Panowie, szkoda czasu na polemikę ;) piotr186 to ten sam typ, co zwolennicy teorii o zamachu smoleńskim - nikt ich nie przekona, że białe jest białe ;)

  • pepeleusz profesor

    @piotr 186- co do rzekomego najwyzszego miejsca w PS Bułgara to nie masz racji, co było łatwe do sprawdzenia.
    K.Mietus oszukany? mial chyba gdzieś czwarte(na oko) najlepsze warunki w serii, a zatem przy niepełnej kompensacji, to znaczy że skoczył znacznie gorzej niż to na co wskazuje lokata

  • Boy profesor

    To ciekawe, że akurat lider PŚ, zwycięzca ostatniego konkursu dostał najlepszy wiatr i uzyskał tak znakomity wynik :P Naprawdę bardzo dziwne. Nawet jak 10 razy wygra to będzie przypadek?

  • zur555 weteran

    Bardzo fajny konkurs.
    Stoch dziś znów pokazał ze jest niesamowity. Jutro powinien znów powalczyć o podium.
    Zyła 11 miejsce, najlepiej w karierze i już teraz wiadomo ze ten sezon będzie najlepszy w jego karierze. Przed sezonem typowałem ze on będzie na koniec w generalce od 15 do 20 teraz jestem tego nie ma pewny a jak nie to raczej an plus czyli wyżej.

  • piotr186 profesor
    HKS

    I popatrz na pierwszą 4 po za Kamilem Stochem pozostali z pierwszej "4" oddali po jednym skoku w wietrze pod narty i Kami Stoch miał z tej 4 najgorsze warunki w obu seriach. W drugiej serii Kamil Stoch maił 2 odległość mimo iż miał 0,5 metra w plecy.. to są fakty.

  • gina profesor

    Patrząc na skok Koflera widać było, jak w końcówce wiatr unosił mu przody nart. Punkty wyszły jakie wyszły, może we wcześniej fazie miał wiatr z tyłu, natomiast samą końcówkę w I serii na pewno miał pod narty. Tak, jak Koudelka. Zresztą po skoku Freitaga Rudziński też powiedział, że wiatr zupełnie zmienił kierunek

  • piotr186 profesor
    HKS

    Gdzie tka napisałem? Ale fakt patrząc na odległości Polaków i mimo to na ich wysokie lokaty ( dotyczy Kot,Żyła) to Polacy tutaj szczęścia do warunków nie mieli (także Stoch) . Brawa ze mimo to skakali bardzo dobrze.

  • HKS profesor

    @piotr186

    No i jak zwykle pokrzywdzeni biedni Polacy. Jak Cię czytam to mi się niedobrze robi....

    ---

    Brawo dla Stocha za walkę w drugim skoku:) Żyła i Kot też ładnie. Zobaczymy jak będzie na dużej skoczni, bo

  • piotr186 profesor

    Podsumowywać - Kofler dwa razy skakał w o wiele lepszych warunkach niz Kamil Stoch.

    A Polacy stali się ekspertami awansopwania o wiele meisjc - kiedyś Adam Małysz teraz Kamil Stoch i Piotr Żyła:)

    A wiec jutro wygrana Kamila!

    11. Piotr Żyła
    19. Maciek Kot.

    8 Vladimir Zografski -to chyba najwyższa lokata w PŚ w historii Bułgarskich skoków narciarskich.

  • tekla1993 początkujący

    Brawo Kamil, ! greogor masz za swoje, twoje ego ciągnęło cię w dół ;)

  • jozek_sibek profesor
    @Ekspert Sporów Zimowych

    Co się z Tobą stało? Zamilkłeś - dlaczego?
    Prosiłem wszystich o spokój.

  • piotr186 profesor
    Boy

    Jeśli zawody LGP tnie były torpedowane przez wiatr, to zawody były miarodajne co do oceny możliwości danego skoczka na lipiec/sierpień czy październiku. Trudno uznać za miarodajne taki zawodu w Kuusamo czy Lillehammer gdzie są takie zmienne warunki i żonglerka z belką, no

  • Boy profesor

    Żałosne jest to co piszesz. Może więc zawody LGP były miarodajne?

  • piotr186 profesor
    Boy

    Akurat zawody w Kuusamo były równie miarodajne jak zawody w Lilehmamer czyli wcale..

  • Boy profesor

    Skoczek znajdujący się na prowadzeniu po pierwszej serii, który wygrał poprzedni konkurs raczej nie jest w tym miejscu przypadkowo.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Jakoś nie zaważyłem żeby jakiś Polak dostał ujemne punkty, akurat na tej skoczni różnice w warunkach widać jak na dłoni Skok Kofler nie był skokiem w ciszy. a tak wynika z punktów...

  • piotr186 profesor
    Boy

    To ze Kofler dostał tylko -0,1 pkt za wiatr nic nic nie znaczy , każdy widział jak potężne i to dwa podmuchy pod narty dostał Kofler.

  • HKS profesor

    Piotr będzie się trzymał tych swoich teorii do końca życia...

    Jak Polacy mają minus to spisek jak plus to fatalne warunki i gadaj tu z takim szaleńcem.

  • piotr186 profesor

    no i Kamil znowu został "wypunktowany" na notach za styl drugi raz w pierwszej serii dostał 50, 5 pkt.... To też dużą strata tylko na punktach za styl.

  • Boy profesor

    @piotr186
    Jaki huragan pod narty dla Koflera? Gdyby tak było to nie miałby tak miażdżącej przewagi nad pozostałymi. Poza tym znany jest z mocnego odbicia, więc na takiej skoczni to zaprocentowało.

  • piotr186 profesor
    asd

    Pozycja Schlierenzauera w 1 serii w Kuusamo tez się wydawała nie zagrożona:) Tak jak pisałem Austriacy przeciągają "świeżość" skacząc jak najmniej. Gdzieś im tych skoków na śniegu zabraknie.

  • piotr186 profesor

    No i ciekawe jest taktyka Austriaków - odpuszczać wszystkie skoki które się da. Czyżby Austriacy nie mieli dość siły żeby skakać 3 skok i w jeden dzień?

  • asd weteran

    @murzyn

    Odlatuje, odlatuje, ale ile będzie odlatywać? Skacze na świeżości, więc normalne, że praktycznie każdy skok oddany jest z wielką mocą na progu - jeszcze do tego trochę szczęścia i wynik mamy właśnie taki. Ale poczekajmy jeszcze z ocenami, to dopiero początek, Kofler już tak sezony zaczynał, zazwyczaj z każdym konkursem było trochę słabiej, a w 2 części już raczej się nie liczył (poza tamtym sezonem). Dzisiaj jeszcze wiele może się zdarzyć, chociaż pozycja Koflera jest niezagrożona.

  • piotr186 profesor
    Boy

    Nie no skok Kofler wizualnie był świetny, ale to nie sztuka tyle skoczyć przy huraganie pod narty jak miał Kofler. Z tego co zauważyłem to każdy komu podwiać pod narty to skacze ponad 100 lub pod sto metrów, Tak było w treningach ze Schlierenzauerem ,Sklettem,Prevcem a w konkursie z Koflerem i Koudelką

  • anonim

    transmisja w tvp 1 / celowo małe litery / w porównaniu z Erosportem spóźniona o chyba pięciu skoczków - ważniejsze reklamy i "pieprzenie" w studio - i za CO płacić abonament?

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    Chyba nie przyznasz żę Kamil maił super warunki? bo nie miał.

    Po względem technicznym ten skok był przyzwoity, tu już decydują A najgorsze to łączenie zmieniania belek i sytemu. W kazdym takim przypadku wychodzi że jest to do niczego. Ten konkurs to kolejny dowód.

  • Boy profesor

    Nadal jestem pod wrażeniem dla tego skoku Koflera. Coś wspaniałego.

  • piotr186 profesor
    dul,Boy

    To jest właśnie cały Schlierenzauer....

  • anonim

    Prawdziwą gwiazdą jest Kofler. Latem nie startuje, jak już to tylko w październiku. Okres letni służy mu w innych celach - z tego co słyszałem, pracuje na policji, ale mogę się mylić. A w zimie jak filip z konopi... "Eksperci" dyskutują o szansach zawodników i większość nazwisk to skoczkowie z czołówki LGP. Przychodzi zima i Kofler odlatuje wszystkim.

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    Dolce przeciw orzechom, że Kamil w pokonkursowym wywiadzie powie, że skoki mu się nie udały, a Kruczek to potwierdzi, wtedy też będziesz sie upierał, że to nie jego wina i że trafił na huragan w plecy?

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    Liczę na poprawę pozycji Kamila i Piotrka w drugiej serii. Co do Maćka Kota trudno powiedzieć. Miał nieco szczęścia w pierwszej serii. Życzę mu jak najlepiej - może w końcu się odblokuje.

  • piotr186 profesor

    W sumie ciekawe Loitzl,Fettner,Zauner słabo, Morgenstern,Schlierenzauer bez błysku tylko Kolfer niby w wielkiej formie.. Cóz ciekawy jestem jutrzejszego skakania na K-125. z ocenami. Ale ten dzisiejszy konkurs jest z kategorii "nieobiektywne"

  • anonim

    przeciez ta radość schlierenzauera byla ironiczna, nie widzieliscie tego? od poczatku wiedzial ze skoczyl zle i gwiazdorzył po skoku, obrazony na warunki, sędziów i świat ;)

  • Boy profesor

    Schlierenzauer pewnie nie śledził poziomu konkursu i myślał, że jego wynik jest bardzo dobry :P

  • dul początkujący

    Ech, przeraża mnie dobra forma Koudelki. Jakoś za nim nie przepadam. A Kofler jako zawodowiec trafił na dobry moment i w pełni go wykorzystał. Zachowanie Gregora tylko trochę dziecinne

  • piotr186 profesor
    murzyn

    za 90 metrowy skok Stoch dostał notę 119,1 a Miętus za taki sam skok 109, 3 tak wiec nawet skaczą tyle samo to można 10 pkt odrobić...

  • Boy profesor

    @Fanka
    Zgadza się, na tej nowej grafice prawie nic nie widać, tak wszystko jest małe.

  • anonim
    @murzyn

    fakt jest taki że przy ciężkich warunkach oddał dobry skok. Nie jest to na pewno skok świetny, ale na pewno dobry. Co do tego czy idzie za bardzo do przodu po odbiciu to ja się wypowiadać nie będę. Nie potrafię ocenić co zrobił źle po zobaczeniu skoku. Jak Ty potrafisz to gratuluje ;)

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    możliwe ale patrząc na skoki Stocha, Morgensterna i Schlierenzauera to sadzę że jakby Kofler maiłby skakać w ich warunkach to by lizał 90 metr.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @Fanka

    Zgadzam się w 100% co do nowej grafiki.
    Jak dla mnie ta z pierwszego sezonu Małyszomanii oraz z MŚ w Predazzo i Oslo była mistrzowska.

  • anonim

    Strata Stocha do Freitaga i Koudelki jest nie do odrobienia, niestety. Zapomnieliście, że oni skakali dobrze już na treningach i mają moc w nogach. Ale kliku zawodników z dziesiątki jest do ogrania. Nie spodziewałbym się ataku na podium w stylu Małysza z Engelbergu czy Oslo.

  • anonim

    Tak,ale zauważyłem,że nawet jak wiatru nie ma to Kolfer stara się w koncówce jeszcze kłaść bardziej na narty,lecąc wciaż wysoko.Skubaniec,może ich wymieść wszystkich w tym sezonie.

  • Damian stały bywalec

    Schllierenuer 21 miejsce ale to jest niewazne, po tym skoku cieszyl sie jakby wygral mistrzostwo świata, i jak go tu lubic, znowu ironiczny usmiech, to juz nie 1 raz, potem mina bezcenna jak zobaczyl ze jest 20, to jest skandal te jego zachowanie, a juz wydawalo sie ze sie uspokoil

  • anonim
    ....

    Huragan w plecy to miał Kamil i poradził sobie bardzo dobrze. Różnica do 2 miejsca to ledwo 10,7 pkt więc jest do odrobienia na małej skoczni.

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=sS03h6DYfKQ

    Stoch 90.0m - http://www.youtube.com/watch?v=sS03h6DYfKQ

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=rc7BxTwA1v8

    Kofler 105.0m - http://www.youtube.com/watch?v=rc7BxTwA1v8

  • anonim

    Kofler najlepiej przygotowany do sezonu, skoczył fantastycznie, nokaut.
    Jego koledzy nie zachwycili kiepsko coś.
    Nasi ? jakby im czegoś wciąz brakowało tylko trudno wyczuć czego:)

    A teraz co do nowej grafiki, nie wiem jak wy ale ja siedząc jakieś 5 m od telewizora mimo wielkiego ekranu musiała bym mieć lornetkę aby dojrzeć jakiekolwiek noty, tak zostały pomniejszone na czerwonym pasku ukazują się punkty ujemne białymi napisami a na zielonym pasku dodatnie też białymi literkami ale to wszystko jest tak małe, że nie zbędna lornetka:)
    A przecież wystarczy aby to powiększyli tylko.
    A babki skaczą niektóre lepiej od mężczyzn, mające po zaledwie 17 lat prezentują świetną technikę.

  • Boy profesor

    A Daniela Iraschko latem skoczyła 106,5 m, ale to oczywiście rekord kobiecy, na dodatek letni.

  • gina profesor
    Kofler

    Podoba mi się jego wyjście z progu - jest wysoko i ma wysoką parabolę lotu. W porównaniu z nim Stoch lata bardzo nisko.

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    Pan "Sznycel" zachował się dzisiaj lekko mówiąc niestosownie.
    Naprawdę nie rozumiem jego zachowania po pierwszym skoku.

    Brawa dla Kamila za dobry skok w grupie, gdzie warunki pozostawiały wiele do życzenia. Brawa również dla Maćka za pierwsze punkciki.

    Jeśli w drugiej rundzie Kamil trafi na przyzwoite warunki to możemy liczyć na miejsce w okolicach 5-8.

  • piotr186 profesor

    Bedą spore przetasowania w drugiej serii. Nie zdziwiłbym się jakby Kofler nie wygrał, ciekawe jakby skakał w wietrze 1 m/s w plecy jak inni.

  • adi stały bywalec

    Kofler jest w formie ale wiatr mu pomógł jakby stoch mial taki sam wiatr to z 110 by polecial:)

  • Boy profesor

    105 m skoczyli w Norges Cup Espen Roee i Sigmund Hagehaugen, ale nie były to rekordy oficjalne.

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    No właśnie, 100, a nie 105, a Kofler świetnie sobie radzi z tylnym wiatrem, zobacz choćby wyniki drugiego treningu przed wczorajszymi kwalifikacjami. Po prostu ma teraz swój czas, wyszedł zza pleców dwóch wielkich i skacze jak natchniony, ciekawe, jak to wpłynie na atmosferę w zespole rodaków Mozarta, haha.

  • anonim

    105 metrow skoczylo juz kiedys dwoch zawodnikow.Kofler wyrownal ten rekord. A rekord letni 106m.

  • anonim
    @aves

    Ja tylko stwierdzam prawdę. Skok ewidentnie zawalony pod względem odległości. Przede wszystkim nie wyeliminował błędu na progu i idzie klatką za bardzo do przodu na początku przez co traci wysokość i nie ma z czego odlecieć. Druga rzecz to lądowanie - noty mógł mieć 1-2 punkty lepsze niż 50,5. Nie gwiazdorzy? Dla mnie liczą się tylko skoki. Cała inna otoczka mnie nie interesuje. Ale fakt faktem, gratuluję mu przynajmniej tego, że jest 11. po loteryjnej serii. Teraz niech wskoczy do dziesiątki.

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    Ammann bez błysku, ale mam nadzieje, ze to będzie się zmieniać. Stoch miał dość kiepski wiatr, poradził sobie dość dobrze.

    Skandaliczne było dla mnie zachowanie Gregora. A ta jego mina, gdy zobaczył, które zajmuje miejsce. Przypomniał mi dlaczego za nim nie przepadam. Nie umie przegrywać, być może za rzadko ma do tego okazje, bo z reguły jest piekielnie dobry.

  • piotr186 profesor

    Od Stocha do 2 Freitaga 10 pkt czyli 5 metrów. przy kombinacji przy belkach i punktach za wiatr to nawet mniejsza strata.

  • anonim

    Historyczne punkty Maćka w PŚ. najwidoczniej Kuusamo, to był wypadek przy pracy, bo Maciek skakał najgorzej z naszych. A teraz jest ładnie.

  • asd weteran

    Ale spokojnie, strata duża nie jest - byle skoczyć wreszcie daleko, zawodnicy przed nim są do wyprzedzenia - do Koudelki ;).

  • gina profesor
    tekla1993

    No właśnie - też to widziałam, Gregor odwrócił się i sobie poszedł... klasa sama w sobie

  • asd weteran

    Nie mówcie, że wiatr nie miał znaczenia. Zobaczcie, kto jest na czele zawodów - zawodnicy, którym wiatr nie przeszkadzał. Akurat Stoch, Morgenstern i Schlierenzauer trafili na huragan w plecy (apropo huraganu, to ładnie też się Szczęsny popisał przy skoku Koudelki - "cisza podczas huraganu w plecy") - ale Kofler, oczywiście - klasa, skok piękny.

  • thegrimripper bywalec
    @murzyn

    "Rzemieślnik" w jednych z najgorszych warunków skoczył 90m i to z 9.belki. - lepiej od dwóch "gwiazdek", które skakały po nim.
    Ten skok wcale nie był zły, a strata do 2.miejsca praktycznie żadna.

  • piotr186 profesor
    quate

    Tyle ze Kolfer maił wiatr pod narty lekki ale zawsze. Gdyby Kamil na takie warunki trafił to tez te 100 metrów by skoczył...
    I wyszło na to że Kot jest tylko minimalnie ( 1 pkt ) gorszy od Schlierenzauera:)

    A Krzysztof Mietus może się czuć oszukany skoczył 90 metrów i nie wszedł do "30" ....

  • anonim

    W drugiej serii Koivuranta, Mechler, Zografski, Bardal, Hlava i Damjan są do ogrania przez Stocha.

  • anonim

    Kofler nokautuje. Masakra. Mam nadzieję, że Kamil awansuje do pierwszej 5.

  • anonim
    @murzyn

    Skacze lepiej od Morgensternów i Gwiazdorów na S. Nie pajacuje po prostu robi swoje, a Ty go obrażasz, jesteś zerem gościu.

  • Boy profesor

    Bardzo dziwne zachowanie Schlierenzauera, tak jakby nie wiedział, że skoczył 88,5 m.

  • HKS profesor

    @alcolumb

    Wiele rzeczy tu pisali

    @Piotr

    Proszę o ustosunkowanie się. Morgernstern skacze dalej, dostaje lepsze noty i przegrywa ze Stochem mimo że skakał tuż po nim. Spisek czy tym razem jak nie wychodzi na Twoje to już przypadek?

  • tekla1993 początkujący

    Kofler ma sztuczną szczękę? Tak wyglądał :D ahaha, a Shliri niezły ham, nawet mu nie pogratulował :p

  • anonim

    Kofler - to jest ten zawodnik, którego obstawiałem do 2 wygranych w Lillehammer. Wspaniały lot i pobity rekord Bredesena o 0,5 m. A Stoch "gwiazdka" musi jeszcze dużo pracować. Może za 2 lata będzie skakał lepiej. Ale jak się jest rzemieślnikiem, to trzeba nadrabiać pracą.

  • TAMM profesor
    -

    Kofler na początku sezonu skacze niesamowicie.
    Ciekawe, ile wytrzyma, ale mam nadzieję, że długo.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2011-12-03 16:42:08 ***

  • quate bywalec

    Gregor taka sama nota, jak Żyły. Ale się cieszę! :)

  • Boy profesor

    Nieprawdopodobny skok Koflera, coś wspaniałego, nowy rekord skoczni i na dodatek ustany telemarkiem, wielka klasa.

  • OjciecMarek profesor

    nieważnekto, gdziekolwiek jesteś, przyznaje ci rację, Kofler wyszedł z cienia Schlierenzauera i Morgensterna i to w stylu, którego Loitzl ze swoim wyskokiem może mu tylko pozazdrościć!

  • piotr186 profesor

    Kofler miał szczęście do wiatru... znowu

    Ale trzeba się cieszyć bo Schlierenzauer jest 21 :)(

  • anonim
    KOFLER POWER!

    KURS 4,50 WSZEDŁ JAK W MASŁO! Szkoda, że tylko za 10zł zagrałem :/.

  • quate bywalec

    To wychodzi na to, że Kamil miał najgorszy wiatr z czołówki, a poradził sobie najlepiej. Nie licząc Koflera.

  • Grigory stały bywalec
    Pech Stocha

    Koudelka -2,2
    Morgestern + 1,8
    Stoch + 8,8
    Ale oczywiście tutaj wiedzą lepiej szczególnie mocni są Bolszewiki.

  • HKS profesor

    @Grigory

    A iluż Polaków!

    SPISEK! Morgernstern oszukany na przeliczniku!

  • anonim
    KRUCZEK do DYMISJI!

    Te LĄDOWANIE znowu katastrofalne...

  • anonim

    Żyła szacunek za to jak skorygowałeś lot. W drugiej rundzie będzie lepiej, bo widzę moc na progu.

  • jozek_sibek profesor
    M.Kot

    Dopiero teraz M.Kot zapewnił sobie pierwsze pkt PŚ - po nieudanym skoku R.Velty!
    Gdyby on nie zawalił i wszyscy po nim skaczący,to w II rundzie byłoby 31 zawodników i ktoś by je nie zdobył.

  • anonim
    @Ekspert

    Chyba nie wiesz, w jakich warunkach skakał Kot... I do tego z 9, a nie z 10 belki. Belka poszła w górę po jego skoku. W takich warunkach żaden z naszych by tyle nie skoczył poza Stochem i Żyłą.

  • anonim
    MIĘTUS miał na progu pod narty, bo było widać..

    Pewnie na dole wieje w plecy i to mocno.

  • 123 bywalec

    Niemożliwe. Po tylu latach kot zdobędzie punkty pucharu świata

  • skokib doświadczony

    Złota myśl Szczęsnego - Cel Ammana to TCS i Mistrzostwa Świata w lotach, o Kryształową Kulę nie będzie walczył

  • HKS profesor

    No Kot się wreszcie przełamał i chyba wejdzie do 30, ale pod sam koniec. Mam nadzieje, że to nie tylko zasługa średniej skoczni....

    A jeśli chodzi o Rosjan to rozumiem, że po raz kolejny mają farta a reszta naszej kadry pecha tak?

  • Boy profesor

    Dla Kota dzisiaj pewne punkty PŚ, brawo.

  • anonim
    Nie będzie pkt

    Kot nie zdobędzie pkt bo Hofferowi by się to nie spodobało i musiał podnieć belke

  • Boy profesor

    Nie oglądam zawodów na TVP, ale soro Szczęsny opowiada takie banialuki to wam współczuję.

  • skokib doświadczony

    Co to Szczęsny za głupoty gada. Że zawody były pierwotnie planowane na dużej skoczni a są na normalnej skoczni dlatego, że nie było śniegu i mniejszą łatwiej przygotować. Owszem zaraz na początku były planowane na dużej ale na średnią przeniesiono je ze względu na konkurs kobiet, żeby na zmianę skakali kobiety i mężczyźni i było to już dość dawno a nie po Kuusamo jak twierdzi Szczęsny.

  • anonim

    Ależ forma, ależ skoki, jak nasi to robią, dlaczego się nie boją!? Hula kapitalny skok. Poszybował na odległość 83,5 m z wypadem. Że też on to ustał proszę Państwa.

  • Boy profesor

    Brawo, brawo, nawet Stefan, który miał szansę na punkty spisał się na medal.

  • anonim
    Kto ci karze ogladać ten syf? Nie dość, że komentatorzy beznadziejni...

    to jeszcze te reklamy i fatalna jakość dźwięku i obrazu jakby z Peru nadawali. 0 profesjonalizmu.

  • anonim
    ..

    za co ja mam tym ........ujom płacioc abonament, za to że skoczkowie skaczą a oni 15 minut reklam nadają?

  • anonim
    W sumie po co pokazywać takich cieniasow?

    Ja niestety musiałem tę pokrakę oglądać, bo oglądam eurosport.

  • anonim

    I proszę jak daleko pofrunął w swojej próbie R. Kubacki! Czyżby więc pierwsze punkty w historii? Poczekajmy, nie przesądzajmy, ale szansa jest, wszak sam Kubacki wydawał się być zadowolony po skoku.

  • piotr186 profesor

    TVP nie pokazało nawet skoku Kubackiego który skakał jako 8-skoczek. .zal ... Mogli sobie darować te reklamy... Żeby ominąć 10 skoków...

  • anonim
    PO CO TE NIELOTY JEZDZA NAS KOMPROMITOWAC?!

    KUBACKI DO TRENINGU!

  • Boy profesor

    Oczekuję dzisiaj, że nasi będą okupować piątą dziesiątkę i na razie jest dobrze.

  • xxx doświadczony
    tvp dobrze robi

    Zamiast puszczać drugą serie kobiet, którą małoktoby ogądał, to puszczą I panów z opóźnieniem i potem nadrobią ;)

  • piotr186 profesor
    Jaro

    A Babiarz ze zdziwkiem ze o godzinie 16 już skaczą:) Twierdził ze coś się poprzestawia a tak naprawdę to wszystko jest zgodnie z planem.

  • anonim
    Skoki kobiet w Lillehammer

    Hendrickson 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=DJEx8lWm8y4
    Insam 93.0m - http://www.youtube.com/watch?v=9_rvCkH7f5U
    Iraschko 88.0m - http://www.youtube.com/watch?v=bOSq2NrQlqY

  • Boy profesor

    Wszystko musi rozegrać się zgodnie z planem, bo II seria pań zaplanowana już na 16:45.

  • anonim
    -

    tvp jak zwykle wymiata. skoki zaczęli a onmi dopiero studio..

  • anonim
    Skoki kobiet w Lillehammer

    Hendrickson 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=DJEx8lWm8y4
    Insam 93.0m - http://www.youtube.com/watch?v=9_rvCkH7f5U
    Iraschko 88.0m - http://www.youtube.com/watch?v=bOSq2NrQlqY

  • Janeman profesor
    murzyn

    Zastanawiam sie czy po twojej wypowiedzi nie zostac rasista.
    Posladki narciarek alpejskich sa przeciez za..biste :D

  • anonim

    dziewczyny bardziej kładą sie na nartach niż nasi skoczkowie wstyd; powinnismy miec jednego chociaz skoczka typu Kranjca czy Evensena ktory skakałby dobrze na mamutach

  • HKS profesor

    @Boy

    Raczej fart skoczkiń, że na końcu w biathlonie nie biegła żadna faworytka. A skoro odwołali skoki do KN to czemu ich nie wcisnęli po 1 serii mężczyzn. Przecież to byłby taki świetny plan:D:D

    5 serii skokowych;)

  • anonim

    Skoki kobiece cieszą się coraz większą popularnością, gdyż dziewczyny ładnie się malują i są szczupłe, nie mają muskułów jak brojler biegów narciarskich czy pośladków jakoby watą wypchane (narciarki alpejskie). :d

  • asd weteran

    http://www.firstrowsports.tv/watch/71798/1/watch-eurosport.html

    Tutaj chodzi bardzo dobrze.

  • anonim
    @ ...

    http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=zimowe

  • kasqq początkujący

    http://www.drhtv.com.pl/transmisja-6562.html

  • anonim
    :D

    http://pzn.pl/skoki-narciarskie/ aktualnosci/art970,sklad-na-pk-w-almatach-i-erzurum-juniorzy-plus-rafal-sliz.html


    i wejdźcie w ciekawostke na dole fajne !
    * Usuncie spacje w linku

  • anonim
    @piotr

    a CoC panów (gdzie poziom jest zdecydowanie wyższy) mówią? Szkoda czasu.

  • anonim

    I proszę jak daleko pofrunął w swojej sesji treningowej R. Kubacki! Czyżbyśmy byli świadkami sensacji na skoczni olimpijskiej, która przed 18 laty była świadkami wspaniałego konkursu!? Tak, podejrzewam, a nawet jestem przekonany, że tak się stanie. Historyczne wyczyny naszych etatowych pucharowiczów staną się faktem. Trzymajmy mocno kciuki, żeby nie zlecieli zbyt szybko.

  • hans początkujący
    @piotr186

    wspomniec może i wspomną ale co z tego. Mnie osobiście skoki kobiet nie do końca obchodzą. Przepaść między nimi a facetami jest póki co w tym sporcie wielka. No i żadne Polki nie skaczą.

  • piotr186 profesor
    Boy

    Ciekawe czy Eurosport i TVP w ogóle wspomną o tym ze jest także rozgrywany PŚ kobiet...

  • Emka bywalec

    liczę na dobry występ Maćka Kota, może pierwsze punkty w PŚ ;)
    On chyba jako jedyny z naszych skoczków lubi takie małe obiekty

  • Lestek weteran
    -

    Polscy skoczkowie na podium PŚ w Lillehammer:
    3. Adam Małysz (2006/2007), za: Schlierenzauer, Jacobsen.
    3. Adam Małysz (2009/2010), za: Schlierenzauer, Morgenstern.
    3. Adam Małysz (2009/2010, cykl TN), za: Ammann, Schlierenzauer.

  • Lestek weteran
    -

    Koudelka naprawdę może być w tym sezonie w ścisłej czołówce.

  • anonim

    tak Arturze, transmisja trwa juz

  • XDKamilekXD bywalec
    PŚ w Lillehammer: Koudelka

    Wyniki Koudelki w Lillehammer w poprzednich latach:

    Sezon 2006/2007
    47
    Sezon 2007/2008
    36
    Sezon 2008/2009
    40
    Sezon 2009/2010
    48, 45
    Sezon 2010/2011
    31, 33

  • anonim

    http://tvthek.orf.at/live/3260657

  • anonim

    wlasnie, prosimy najserdeczniej z calego serca o link do orf1

  • miki bywalec

    Gdzie można oglądać konkurs w internecie ?

  • Emil profesor

    Ammann skoczył 84 m i zajął 30 miejsce.

  • anonim

    Dobry występ zaliczył Dawid Kubacki? Przecież gdyby wszyscy skakali to by ten skok wystarczył na miejsce w ostatniej dziesiątce...

  • Boy profesor

    Wielu zawodników zrezygnowało z serii próbnej, nie tylko Austriacy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl