PK w Engelbergu: Wspólne zwycięstwo Loitzla i Gangnesa!

  • 2011-12-28 15:55

Wolfgang Loitzl i Kenneth Gangnes stanęli wspólnie na najwyższym stopniu podium w konkursie Pucharu Kontynentalnego w szwajcarskim Engelbergu (HS 137). Obaj uzyskali łączną notę 242,9 pkt, co spowodowało, że zajęli ex quo pierwsze miejsce.

Kenneth Gangnes prowadził po pierwszej serii po skoku na 131,5m. W drugiej wylądował już krócej – 126,5m. Wolfgang Loitzl, który na półmetku zajmował 3. miejsce(128m), w serii finałowej skoczył 130m.

Ostatnie miejsce na podium uzupełnił Jaka Hvala, który w drugiej serii poszybował aż na 134 metry i z łączną notą 241,5pkt zajął 3. lokatę.

Tuż za podium znaleźli się Davide Bresadola (125,5 i 130,5m), Andreas Stjernen (130 i 125m) i Michael Hayboeck (127 i 125,5m).

Maciej Kot ostatecznie uplasował się na 8. miejscu (po pierwszej serii był 7.). Oddał 2 równe skoki na 125,5 i 126,5m. Swoje miejsce z pierwszej serii poprawił Krzysztof Miętus, który na półmetku był 15(121,5m). Po drugim skoku na 127,5m, awansował na 10. lokatę.

W serii finałowej nie zobaczyliśmy aż czterech naszych reprezentantów. Bartłomiej Kłusek po skoku na 118m zajął 32. lokatę. Na pozycji 40. znalazł się Klemens Murańka, który uzyskał odległość 116,5m. Na 45. miejscu uplasował się Grzegorz Miętus (115m), a na 49. Tomasz Byrt po krótkim skoku na 113m.

Następne konkursy Pucharu Kontynentalnego w słoweńskim Kranju 7 i 8 stycznia.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego...»


Maja Samolczyk, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15752) komentarze: (220)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 28.12.2011 - symulacja

    Pominąłem IV period z poprzednigo sezonu - z takimi wynikami (miejscami i punktami) Polacy przystąpią do pierszego konkursu PK w Neustadt:

    Polacy w ,,50,, rankingu CRL:

    3.A.ZNISZCZOŁ -..- 754 pkt
    25.B.KŁUSEK ---.--- 318
    29.P.ŻYŁA --.--.--.-- 272
    36.T.BYRT ---------- 237
    39.M.KOT ------.---- 219
    47.D.KUBACKI -.-.- 163
    49.K.MURAŃKA -...- 159
    50.G.MIĘTUS -.--.-- 157

    Rywale Polaków do "50" rankingu CRL

    39.M.KOT ------.---- 219
    40.R.Urbanc ----.--- 204
    41.M.Boyd-Cloves - 202
    42.D.Unterberger .- 198
    43.D.Huber ----.---- 197
    44.O.Vaculik --.--.-- 171
    44.J.Brandt ----.---- 171
    46.M.Eggenhofer ... 167
    ---------------
    47.D.KUBACKI -.-.- 163
    --------------
    48.W.Loitz ---------- 160
    --------------
    49.K.MURAŃKA -...- 159
    50.G.MIĘTUS -.--.-- 157
    ----------------

    Najbliżej "50" rankingu CRL

    51.A.Hajek --------- 145
    52.J.Hvala ---------- 140
    52.D.Wenig --.--.--- 140
    52.W.Zografski -...- 140
    55.T.Diethart ---.--- 134
    56.J.Maeaettae -...- 132
    56.R.Kraniec ------- 132
    58.J.Musiol --------- 130
    59.J.Kobayashi -...- 128
    60.D.Bresadola ---- 121
    --------------
    61.R.SLIŻ --.--.--.-- 120
    --------------
    62.M.Grigoli -------- 118
    63.V.Swensen -.-..- 112
    64.M.Cikl ----------- 111
    65.A.Kalininczenko..110
    66.F.Horst ---------- 108
    67.L.Mueller ---.---- 106
    68.A.Morassi ------- 105
    ----------------
    69.J.ZIOBRO ---.--- 103
    ----------------
    70.T.Hilde --.--.--.-- 100
    71.A.Bardal --.----.-- 95
    ---------------
    72.K.MIĘTUS -------- 86
    --------------
    72.K.Nurmsalu ------ 86
    74.O-M.Ingvaldsen-- 84
    74.L.Leban --.----.--- 84
    74.S.Niemi ---.---.--- 84
    77.G.Deschwanden . 82
    78.D.Ipatov -.--.--.-- 80
    79.R.Velta ----------- 75
    79.T.Bogner --------- 75
    ------------------
    81.M.BACHLEDA -...- 67
    81.J.KOT --------.---- 67
    -------------
    83.R.Shimizu -------- 65
    83.A.Sardyko -.-.-.-- 65
    85.S.Hocke ----.----- 58
    86.P.Frenette ---.---- 56
    87.O.Ystgaard --.---- 54
    88.K.Sakuyama --.-- 53
    89.B.Sedlak --.-.--.-- 48
    90.T.Takayanagi ---- 47
    90.J.Obermayr ------ 47
    92.V.Descombes ---- 41
    93.S.Leyhe -.---.--.-- 38
    93.K.Ito ------.------- 38
    93.A.Johnson ---.---- 38
    96.S.Hayboeck -.-.-- 36
    96.M.Schiffner -.--.-- 36
    96.K.Horlacher ------ 36
    99.R.Trofimov ---.--- 35
    ---------------
    120.A.ZAPOTOCZNY. 14
    ---------------
    141.Ł.Rutkowski ------ 5

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 28.12.2011 - symulacja

    Pominąłem IV period z poprzednigo sezonu - tak przedstawia się sytuacja w rangingu CRL:

    1.Słowenia -.- 14 - spadek o 1 zawodnika w stosunku na koniec III periodu
    2.Austria ----- 11 - awans o 2
    3.Niemcy --.--- 8 - spadek o 1
    3.POLSKA ----- 8 - awans o 1
    5.Norwegia -.-- 7
    6.Kanada --.--- 1
    6.Czechy ------ 1
    ----------
    6.USA --.---.--- 0 - spadek o 1
    0.Japonia --.--- 0
    00.Szwajcaria . 0
    00.Finlandia --- 0
    0.Bułgaria ----- 0
    0.Francja ------ 0

    Miejsca w "50" rankingu:

    1.Słowenia ---- 11 - 12 - 14 - 16 - 18 - 22 - 24 - 26 - 26 - 31 - 32 - 33 - 34 - 40
    2.Austria ------ 01 - 05 - 09 - 13 - 20 - 21 - 28 - 42 - 43 - 46 - 48
    3.Niemcy --.--- 02 - 10 - 17 - 19 - 30 - 35 - 37 - 38
    3.POLSKA ----- 03 - 25 - 29 - 36 - 39 - 47 - 49 - 50
    5.Norwegia -..- 04 - 06 - 07 - 08 - 15 - 23 - 44
    6.Kanada -..-.- 41
    6.Czechy -.-.-- 44
    ------------
    0.USA -.--.--.--
    0.Japonia -.--.-
    00.Szwajcaria-
    00.Finlandia -.-
    0.Bułgaria -----
    0.Francja ------

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - Symulacja

    Pominąłem IV period z poprzednigo sezonu - z takimi wynikami (miejscami i punktami) Polacy przystąpią do pierszego konkursu PK w Neustadt:

    3.A.Zniszczoł -..- 754 pkt
    25.B.Kłusek ----- 318
    29.P.Żyła ---.---- 272
    36.T.Byrt -------- 237
    39.M.Kot ----.---- 219
    47.D.Kubacki ...- 163
    49.K.Murańka -.- 159
    50.G.Miętus -..-.- 157
    -----------------
    61.R.Sliż --.---.-- 120
    69.J.Ziobro --.--- 103
    72.K.Mietus -.--.-- 86
    81.J.Kot ----.------ 67
    81.M.Bachleda ...- 67
    120.A.Zapotoczny-14
    141.Ł.Rutkowski -.- 5

    Z tego zestawienia wynika,że na konkursy PK do Nuestadt powinni jechać - 6 zawodników:

    47.D.Kubacki ...- 163
    49.K.Murańka -.- 159
    50.G.Miętus -..-.- 157
    -----------------
    61.R.Sliż --.---.-- 120
    69.J.Ziobro --.--- 103
    72.K.Mietus -.--.-- 86

    oraz ktoś kto nie jedzie na PK,na przykład S.Hula.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 28.12.2011

    Klasyfikacja po 8 konkursach PK:

    1.Słowenia -.- 15 zawpdników w ,,50,, rankingu CRL
    2.Niemcy --.--- 9
    2.Austria -.-.-.- 9 - spadek o 2 zawodników w stosunku na koniec II periodu
    4.Norwegia -.-- 7
    4.POLSKA ----- 7 - awans o 1
    6.Kanada --.--- 1
    6.Czechy ------ 1 - awans o 1
    6.USA --.---.--- 1
    ----------
    0.Japonia --.--- 0
    00.Szwajcaria . 0
    00.Finlandia --- 0
    0.Bułgaria ----- 0
    0.Francja ------ 0

    Miejsca w "50" rankingu:

    1.Słowenia ---- 05 - 07 - 09 - 12 - 15 - 17 - 18 - 19 - 28 - 30 - 39 - 39 - 40 - 44 - 45
    2.Niemcy --.--- 01 - 13 - 16 - 22 - 23 - 31 - 33 - 34 - 35
    2.Austria ------ 02 - 08 - 10 - 20 - 24 - 25 - 32 - 43 - 47
    4.Norwegia -..- 03 - 04 - 10 - 14 - 21 - 28 - 41
    4.POLSKA ----- 06 - 26 - 27 - 37 - 42 - 46 - 48
    6.Kanada -..-.- 36
    6.Czechy -.-.-- 49
    6.USA -.--.--.-- 50
    ------------
    0.Japonia -.--.-
    00.Szwajcaria-
    00.Finlandia -.-
    0.Bułgaria -----
    0.Francja ------

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-01-12 14:09:46 ***

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 28.12.2011 - po II konkursie w Engelbergu

    Polacy w rankingu CRL - po VIII konkursie PK:

    6.A.Zniszczoł -..- 754 pkt
    26.T.Byrt -------- 353
    27.B.Kłusek ----- 347
    37.P.Żyła ---.---- 272
    42.M.Kot ----.---- 219
    46.K.Murańka -.- 200
    48.G.Miętus -..-.- 179
    -----------------
    53.D.Kubacki ...- 163
    66.R.Sliż --.---.-- 120
    75.J.Ziobro --.--- 103
    80.K.Mietus -.--.-- 86
    92.J.Kot ----.------ 67
    92.M.Bachleda ...- 67
    109.A.Zapotoczny-36
    157.Ł.Rutkowski -.- 5

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna PK

    Klasyfikacja generalna PK po 8 konkursach:

    1.HAYBOECK Michael Austria --------- 542 pkt
    2.GANGNES Kenneth Norwegia ------- 473
    3.ROENSEN Atle Pedersen Norwegia - 410
    4.STJERNEN Andreas Norwegia -.--.-- 303
    5.MEZNAR Mitja Słowenia ------------- 224
    6.ZNISZCZOŁ Aleksander Polska -...- 213
    7.MANDL Ziga Słowenia --------------- 208
    8.DEZMAN Nejc Słowenia --.---.---.--- 203
    9.QUECK Danny Niemcy ---.---.---.--- 173
    10.M.Poppinger Austria ---------------- 170
    11.BYRT TOMASZ POLSKA ------------ 163
    12.NAGLIC Tomaz Słowenia ---------- 162

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Kontynentalny - po 8 konkursie w Erzerum

    Sezon,ilość startujących Polaków w PK,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna Pucharu Kontynentalnego

    2004/2005 - występowało - 15 - punktowało - 12 zawodników
    2005/2006 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2006/2007 - występowało - 17 - punktowało - 15
    2007/2008 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2008/2009 - występowało - 16 - punktowało - 14
    2009/2010 - występowało - 18 - punktowało - 15
    2010/2011 - występowało - 18 - punktowało - 14
    2011/2012 - występowało - 10 - punktowało - 08

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Polacy drużynowo od sezonu 2000/2001:

    2000/2001 - 9 miejsce--- 150 pkt
    2001/2002-12 miejsce--- 291
    2002/2003 - 9 miejsce--- 927
    2003/2004 - 7 miejsce--- 830
    2004/2005 - 8 miejsce--- 744
    2005/2006 - 5 miejsce - 1458
    2006/2007 - 6 miejsce - 1216
    2007/2008 - 6 miejsce - 1008
    2008/2009 - 6 miejsce - 1086
    2009/2010 - 5 miejsce - 1995
    2010/2011 - 5 miejsce - 1138
    2011/2012 - 4 miejsce--- 650 - po 8 konkursach PK

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Sytuacja po 8 konkursach PK 2011/2012:

    1.Norwegia - 278+296+173+150+175+196+221+183 =1672 pkt
    2.Austria -.-- 146+111+171+152+129+122+144+187 =1162
    3.Słowenia .. 072+103+180+151+134+159+190+137 =1126
    4.POLSKA ..- 026+039+120+090+095+139+083+058 = 650
    5.Niemcy ...- 052+046+046+119+172+083+026+041 = 585
    6.Japonia --- 061+029+xxx+xxx+xxx+xxx+004+014 = 108
    7.Rosja -..-.- 022+000+014+043+xxx+xxx+003+025 = 107
    8.Finlandia .. 054+023+000+001+009+003+000+000 = 090
    9.Czechy ...- 000+055+xxx+xxx+010+010+005+003 = 083
    10.Szwajcari-000+011+xxx+xxx+xxx+xxx+022+040 = 073
    11.Włochy -- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+010+050 = 060
    12.Kazachst- 004+000+014+012+xxx+xxx+xxx+xxx = 030
    13.Estonia -- 010+014+xxx+xxx+000+000+xxx+xxx = 024
    14.Szwecja - xxx+xxx+000+000+006+005+xxx+xxx = 011
    15.Francja -- 000+000+xxx+xxx+xxx+xxx+009+000 = 009
    16.Ukraina .. 000+000+000+000+000+001+xxx+xxx = 001
    16.USA --.--- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+001+000 = 001
    ----------------
    00.Korea .-.- 000+000+xxx+xxx+000+000+000+000 = 000
    00.Turcja --- 000+000+xxx+xxx+000+000+xxx+xxx = 000
    00.Bułgaria - xxx+xxx+000+000+000+000+xxx+xxx = 000
    00.Rumunia- xxx+xxx+xxx+xxx+000+000+xxx+xxx = 000
    00.Słowacja- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+000+000 = 000
    ------------
    00.Kanada .- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startowała

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Środowy konkurs PK w Engelbergu:

    1.Austria -..-.- 01 - 06 - 11 - 17 - 22 -.-.-.- 187 pkt
    2.Norwegia -.- 01 - 05 - 15 - 16 - 26 - 29 - 183
    3.Słowenia --- 03 - 09 - 12 - 18 - 19 - 30 - 137
    4.POLSKA -...- 08 - 10 ---------.-------------- 58
    5.Włochy -..-.- 04 ----------------------------- 50
    6.Niemcy ----- 13 - 20 - 21 ---------.--------- 41
    7.Szwajcaria - 07 - 27 ------------.----------- 40
    8.Rosja ---.--- 14 - 24 ------------------------ 25
    9.Japonia -.-.- 23 - 25 ------------------------ 14
    10.Czechy ...- 28 --------------.---------------- 3
    ---------------
    0.Finlandia ...- bez pkt PK
    0.Francja ----- bez pkt PK
    00.USA ------- bez pkt PK
    0.Korea -.---.- bez pkt PK
    0.Słowacja ...- bez pkt PK
    ---------------------
    0.Kazachstan . nie startowali
    0.Estonia -..-.- nie startowali
    0.Szwecja ---- nie startowali
    0.Ukraina -.-.- nie startowali
    0.Turcja ------ nie startowali
    0.Bułgaria ---- nie startowali
    0.Rumunia ...- nie startowali
    0.Kanada --.-- nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Podium PK w sezonie 2011/2012

    Indywidualnie - po 8 konkursach:

    1.M.Hayboeck -.-.- 3 - 1 - 1
    2.K.Gangnes ------ 2 - 1 - 0
    3.A-P.Roensen -.-- 1 - 1 - 3
    4.W.Loitzl ---.--.--- 1 - 0 - 1
    5.V-H.Sklett ---.--- 1 - 0 - 0
    5.D.Queck --.--.--- 1 - 0 - 0
    7.J.Hvala --.--.--.-- 0 - 1 - 1
    8.T.BYRT --.--.--.-- 0 - 1 - 0
    8.Z.Mandl --.-.--.-- 0 - 1 - 0
    8.A.ZNISZCZOŁ ... 0 - 1 - 0
    11.M.Eisenbichler . 0 - 0 - 1
    11.M.Popinger -...- 0 - 0 - 1
    ------------------
    Razem ------.------ 9 - 7 - 8

    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych:

    1.Norwegia ----.--- 4 - 2 - 3
    2.Austria --.--.-.--- 4 - 1 - 2
    3.Niemcy -----.---- 1 - 0 - 2
    4.Słowenia -------- 0 - 2 - 1
    5.POLSKA --------- 0 - 2 - 0
    ----------------------------------
    Razem -----.---.--- 9 - 7 - 8

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna PK 2011/2012

    Miejsca Polaków w PK 2011/2012 i zdobyte pkt

    Klasyfikacja po 8 konkursach PK:

    6.A.Zniszczoł -..- 78+09+02+07+08+07+xx+xx =213 pkt
    11.T.Byrt -.-.-.-.- xx+36+16+08+07+02+47+49 =163
    23.M.Kot --.--.--- xx+xx+xx+xx+xx+xx+05+08 = 77
    30.K.Miętus -.-..- xx+xx+xx+xx+xx+xx+08+10 = 58
    31.K.Murańka --- 21+31+21+00+15+16+25+40 = 57
    35.B.Kłusek ----- 15+21+30+22+28+25+45+32 = 45
    36.G.Mietus ----- 56+50+17+18+23+50+71+45 = 35
    71.R.Sliż --.--.--- xx+xx+44+34+47+29+xx+xx = 02
    -----------------------
    00.A.Zapotoczny-57+47+xx+xx+xx+xx+xx+xx
    00.J.Kot --.--.---- 70+xx+xx+xx+xx+xx+xx+xx

    xx - nie startował
    00 - nie startował - kontuzja

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK 2011/2012 - Engelberg

    Zajęte miejsca i pkt - wtorek + środa:

    1.Maciej Kot -------------- 05 + 08 = 77 pkt
    2.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 08 + 10 = 58
    3.Klemens Murańka --..-- 25 + 40 = 06
    ---------------------------
    4.Bartłomiej Kłusek --.--- 45 + 32
    5.Tomasz Byrt -----.---.-- 47 + 49
    6.Grzegrz Miętus --------- 71 + 45

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK 2011/2012

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów PK:

    31 miejsce - K.Murańka -.-.- 29.11.2011 - Rovaniemi
    32 miejsce - B.Kłusek -.--.-- 28.12.2011 - Engelberg
    34 miejsce - R.Sliż --.--.--.-- 14.12.2011 - Ałmaty
    36 miejsce - T.Byrt ----.----- 29.11.2011 - Rovaniemi
    40 miejsce - K.Murańka -.-.- 28.12.2011 - Engelberg
    44 miejsce - R.Sliż --.--.--.-- 13.12.2011 - Ałmaty
    45 miejsce - B.Kłusek -.--.-- 27.12.2011 - Engelberg
    45 miejsce - G.Miętus ------- 28.12.2011 - Engelberg
    47 miejsce - A.Zapotoczny - 29.11.2011 - Rovaniemi
    47 miejsce - R.Sliż --.--.--.-- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    47 miejsce - T.Byrt ----.----- 27.12.2011 - Engelberg
    49 miejsce - T.Byrt ----.----- 28.12.2011 - Engelberg
    50 miejsce - G.Miętus ------- 29.11.2011 - Rovaniemi
    50 miejsce - G.Miętus ------- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    56 miejsce - G.Miętus ------- 28.11.2011 - Rovaniemi
    57 miejsce - A.Zapotoczny - 28.11.2011 - Rovaniemi
    70 miejsce - J.Kot --.-..-.---- 28.11.2011 - Rovaniemi
    71 miejsce - G.Miętus ------- 27.12.2011 - Engelberg
    78 miejsce - A.Zniszczoł ---- 28.11.2011 - Rovaniemi

    5 razy poza "30" - G.Miętus
    3 razy poza "30" - R.Sliż
    3 razy poza "30" - T.Byrt
    2 razy poza "30" - A.Zapotoczny
    2 razy poza "30" - K.Murańka
    2 razy poza "30" - B.Kłusek
    1 razy poza "30" - J.Kot
    1 razy poza "30" - A.Zniszczoł
    -------------------
    19 razy poza "30" konkursów PK

    Nie wystartował - K.Murańka -.-.- 14.12.2011 - Ałmaty - skręcenie nogi.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK 2011/2012

    Miejsca Polaków w "30" konkursów PK:

    02 miejsce - A.Zniszczoł ---- 13.12.2011 - Ałmaty
    02 miejsce - T.Byrt ----.----- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    05 miejsce - M.Kot ---.---.--- 27.12.2011 - Engelberg
    07 miejsce - A.Zniszczoł ---- 14.12.2011 - Ałmaty
    07 miejsce - T.Byrt ----.----- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    07 miejsce - A.Zniszczoł ---- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    08 miejsce - T.Byrt ----.----- 14.12.2011 - Ałmaty
    08 miejsce - A.Zniszczoł ---- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    08 miejsce - K.Miętus -.-.-.-- 27.12.2011 - Engelberg
    08 miejsce - M.Kot ---.---.--- 28.12.2011 - Engelberg
    09 miejsce - A.Zniszczoł ---- 29.11.2011 - Rovaniemi
    10 miejsce - K.Miętus -.-.-.-- 28.12.2011 - Engelberg
    15 miejsce - B.Kłusek ---.--- 28.11.2011 - Rovaniemi
    15 miejsce - K.Murańka --.-- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    16 miejsce - T.Byrt ----.----- 13.12.2011 - Ałmaty
    16 miejsce - K.Murańka --.-- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    17 miejsce - G.Miętus ------- 13.12.2011 - Ałmaty
    18 miejsce - G.Miętus ------- 14.12.2011 - Ałmaty
    21 miejsce - K.Murańka --.-- 28.11.2011 - Rovaniemi
    21 miejsce - B.Kłusek ---.--- 29.11.2011 - Rovaniemi
    21 miejsce - K.Murańka --.-- 13.12.2011 - Ałmaty
    22 miejsce - B.Kłusek ---.--- 14.12.2011 - Ałmaty
    23 miejsce - G.Miętus ------- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    25 miejsce - B.Kłusek ---.--- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    25 miejsce - K.Murańka --.-- 27.12.2011 - Engelberg
    28 miejsce - B.Kłusek ---.--- 18.12.2011 - Erzurum - I konkurs
    29 miejsce - R.Sliż --.--.--.-- 18.12.2011 - Erzurum - II konkurs
    30 miejsce - B.Kłusek ---.--- 13.12.2011 - Ałmaty

    6 razy w "30" - B.Kłusek
    5 razy w "30" - A.Zniszczoł
    5 razy w "30" - K.Murańka
    4 razy w "30" - T.Byrt
    3 razy w "30" - G.Miętus
    2 razy w "30" - M.Kot
    2 razy w "30" - K.Miętus
    1 razy w "30" - R.Sliż
    ---------------
    28 razy w "30" konkursów PK

  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w Engelbergu

    Miejsca Polaków w środowym konkursie:

    1.M.Kot -------- 8 miejsce
    2.K.Miętus ...- 10
    ----------------
    3.B.Kłusek -.- 32
    4.K.Murańka . 40
    5.G.Miętus --- 45
    6.T.Byrt ------ 49

    Odległośći Polaków w środowym konkursie:

    1.M.Kot --.-.-- 125.5m - 112.4 pkt i 126.5m - 228.1 pkt
    2.K.Miętus ...- 121.5m - 104.7 pkt i 127.5m - 222.2
    -------------
    3.B.Kłusek -.- 118.0m ... 98.4 pkt
    4.K.Murańka . 116.5m ... 94.7
    5.G.Miętus --- 115.0m ... 91.0
    6.T.Byrt ------ 113.0m ... 87.9

  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w Engelbergu

    Miejsca Polaków w pierwszej serii srodowego konkursu:

    1.M.Kot -------- 7 miejsce
    2.K.Miętus ...- 15
    ----------------
    3.B.Kłusek -.- 32
    4.K.Murańka . 40
    5.G.Miętus --- 45
    6.T.Byrt ------ 49

    Odległośći Polaków w pierwszej serii środowego konkursu:

    1.M.Kot --.-.-- 125.5m - 112.4 pkt
    2.K.Miętus ...- 121.5m - 104.7
    -------------
    3.B.Kłusek -.- 118.0m ... 98.4
    4.K.Murańka . 116.5m ... 94.7
    5.G.Miętus --- 115.0m ... 91.0
    6.T.Byrt ------ 113.0m ... 87.9

  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w Engelbergu

    Miejsca Polaków w środowej serii próbnej:

    1.M.Kot -------- 5 miejsce
    1.K.Miętus -.-.- 5
    ----------------
    3.B.Kłusek -.- 31
    4.G.Miętus --- 34
    5.K.Murańka . 54
    6.T.Byrt ------ 59

    Odległośći Polaków w srodowej serii próbnej:

    1.M.Kot --.-.-- 125.5m
    1.K.Miętus ...- 125.5m
    -------------
    3.B.Kłusek -.- 115.5m
    4.G.Miętus --- 115.0m
    5.K.Murańka . 110.0m
    6.T.Byrt ------ 108.0m

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Sytuacja po 7 konkursach PK 2011/2012:

    1.Norwegia - 278+296+173+150+175+196+221 =1489 pkt
    2.Słowenia .. 072+103+180+151+134+159+190 = 989
    3.Austria -.-- 146+111+171+152+129+122+144 = 975
    4.POLSKA ..- 026+039+120+090+095+139+083 = 592
    5.Niemcy ...- 052+046+046+119+172+083+026 = 544
    6.Japonia --- 061+029+xxx+xxx+xxx+xxx+004 = 094
    7.Finlandia .. 054+023+000+001+009+003+000 = 090
    8.Rosja -..-.- 022+000+014+043+xxx+xxx+003 = 082
    9.Czechy ...- 000+055+xxx+xxx+010+010+005 = 080
    10.Szwajcari-000+011+xxx+xxx+xxx+xxx+022 = 033
    11.Kazachst- 004+000+014+012+xxx+xxx+xxx = 030
    12.Estonia -- 010+014+xxx+xxx+000+000+xxx = 024
    13.Szwecja - xxx+xxx+000+000+006+005+xxx = 011
    14.Włochy -- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+010 = 010
    15.Francja -- 000+000+xxx+xxx+xxx+xxx+009 = 009
    16.Ukraina .. 000+000+000+000+000+001+xxx = 001
    16.USA --.--- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+001 = 001
    ----------------
    00.Korea .-.- 000+000+xxx+xxx+000+000+000 = 000
    00.Turcja --- 000+000+xxx+xxx+000+000+xxx = 000
    00.Bułgaria - xxx+xxx+000+000+000+000+xxx = 000
    00.Rumunia- xxx+xxx+xxx+xxx+000+000+xxx = 000
    00.Słowacja- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+000 = 000
    ------------
    00.Kanada .- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startowała

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna PK 2011/2012

    Miejsca Polaków w PK 2011/2012 i zdobyte pkt

    Klasyfikacja po 7 konkursach PK:

    6.A.Zniszczoł -..- 78+09+02+07+08+07+xx =213 pkt
    9.T.Byrt -.--.--.-- xx+36+16+08+07+02+47 =163
    27.K.Murańka --- 21+31+21+00+15+16+25 = 57
    28.B.Kłusek ----- 15+21+30+22+28+25+45 = 45
    28.M.Kot --.--.--- xx+xx+xx+xx+xx+xx+05 = 45
    32.G.Mietus ----- 56+50+17+18+23+50+71 = 35
    34.K.Miętus -.-..- xx+xx+xx+xx+xx+xx+08 = 32
    63.R.Sliż --.--.--- xx+xx+44+34+47+29+xx = 02
    -----------------------
    00.A.Zapotoczny-57+47+xx+xx+xx+xx+xx
    00.J.Kot --.--.---- 70+xx+xx+xx+xx+xx+xx

    xx - nie startował
    00 - nie startował - kontuzja

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 18.12.2011

    Klasyfikacja po 6 konkursach PK:

    1.Słowenia -.- 15 - awans o 2 zawdnika w stosunku do końca ,,lata,, 2011
    2.Austria ----- 11 - awans o 2
    3.Niemcy --.--- 9 - spadek o 1
    4.Norwegia -.-- 7
    5.POLSKA ----- 6
    6.Kanada --.--- 1
    7.USA --.---.--- 1
    ----------
    0.Czechy ------ 0
    0.Japonia --.--- 0
    00.Szwajcaria . 0
    00.Finlandia --- 0 - spadek o 2
    0.Bułgaria ----- 0
    0.Francja ------ 0

    Miejsca w "50" rankingu:

    1.Słowenia ---- 03 - 04 - 07 - 08 - 14 - 16 - 18 - 20 - 29 - 31 - 37 - 41 - 42 - 43 - 46
    2.Austria ------ 02 - 09 - 11 - 12 - 24 - 25 - 32 - 40 - 44 - 47 - 50
    3.Niemcy --.--- 01 - 17 - 19 - 22 - 23 - 27 - 33 - 35 - 38
    4.Norwegia -..- 05 - 10 - 13 - 15 - 21 - 30 - 39
    5.POLSKA ----- 06 - 26 - 28 - 34 - 44 - 49
    6.Kanada -..-.- 36
    7.USA -.--.--.-- 48
    ------------
    0.Czechy -.-.--
    0.Japonia -.--.-
    00.Szwajcaria-
    00.Finlandia -.-
    0.Bułgaria -----
    0.Francja ------

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 18.12.2011 - po II konkursie w Erzerum

    Polacy w rankingu CRL - po VI konkursie PK:

    6.A.Zniszczoł -..- 754 pkt
    26.T.Byrt -------- 362 - startuje w PK w Engelbergu
    28.B.Kłusek ----- 347 - startuje w PK w Engelbergu
    34.P.Żyła ---.---- 282
    44.K.Murańka -.- 197 - startuje w PK w Engelbergu
    49.G.Miętus -..-.- 179 - startuje w PK w Engelbergu
    -----------------
    54.D.Kubacki ...- 163
    57.M.Kot ----.---- 157 - startuje w PK w Engelbergu
    58.R.Sliż --.---.-- 144
    73.J.Ziobro --.--- 103
    85.J.Kot ----.------ 76
    89.M.Bachleda ...- 67
    108.A.Zapotoczny-36
    113.K.Mietus -..-.- 28 - startuje w PK w Engelbergu
    153.Ł.Rutkowski -.- 5

  • CranberryZest bywalec
    Maciek Kot

    Można powiedzieć, że Maciek znowu wyląduje poza najlepszą "30" ale po co być takim złośliwym? Trzeba mu oddać, że podczas tego CoC był po prostu lepszy od Tomka.Dlaczego kibice nie umieją się cieszyć sukcesami każdego polskiego skoczka? Tylko pastwią nad tym któremu poszło lepiej niż swojemu "ulubieńcowi".Tomek póki co niestety nie ma formy (ale pewnie jeszcze ją złapie podczas sezonu) co widać po dzisiejszych i wczorajszych zawodach.

    Brawa dla Maćka! Oby znowu zapunktował w PŚ, bo go stać!

  • anonim

    @bunny
    Troszkę precyzji po proszę.
    Małyszowi nie zostawiono Lepistoe, Małysz wreszcie postawił na siebie i sam uciekł do Hannu i to prosto z TCS a pod czyim kierunkiem trenował ? za nim uciekł? pod kierunkiem Kruczka.
    Ale miarka się przebrała i tak zaczęłą się współpraca Adam - Hannu.
    Wyniki poprawiły się już na PŚ w Zakopanem.
    Szkoda, że prędzej nie doszło do takiej współpracy indywidualnej.
    To sport indywidualny i tak powinno się podchodzić do każdego zawodnika.
    Ale u nas to chyba niemożliwe.

  • bunny weteran
    @pepeleusz

    Nikt by nie wytykał lata, gdyby zimą Polacy zajmowaliby lokaty zbliżone, tym bardziej, że taki Freitag właśnie latem wskoczył do czołówki i zimą z niej nie wypadł. Problem jednak tkwi w tym, że nasi skaczą o niebo gorzej za wyjątkiem chyba tylko Zniszczoła.

    Jak kadra za Hannu Lepistoe spisywała się fatalnie to co zrobiono? Małyszowi pozostawili trenera, a pozostałym dano Kruczka. Czy dzisiaj nie można zrobić tego samego z Kamilem Stochem? Wszak na takiej zasadzie działa kadra w Austrii. Eksperyment z Mateją na pewno pomaga Zniszczołowi (jeśli od lata trenuje jednak ze Szturcem, to mnie poprawcie), więc kto wie czy nie pomoże też Murańcę i pozostałym.

  • bunny weteran
    @jozek_sibek

    Wziąłbym Tomka Byrta, Krzyśka Miętusa, Klemsa Murańkę oraz Bartłomieja Kłuska. K. Miętus prezentował ostatnio wysoką formę na tle CoC. Klimek w słabiej obsadzonych konkursach regularnie punktuje. Bartek ciut spadł z formą, ale mimo to może awansować do "30", a wydaje mi się, że u Tomka problem jest mały i powinno być dobrze już w następnym CoC.

    Nie twierdzę, że limit ośmiu skoczków byłby zły, ale wydaje mi się, że na żaden konkurs zimowy nie uda nam się zebrać 13 skoczków na poziomie, który daje gwarancje niezłych skoków (5 w PŚ i 8 w CoC). Przykład Grześka Miętusa nieźle to pokazuje. Skocznia w Ałmacie mu wyjątkowo podeszła i fajnie zapunktował, a poza tym punkty zdobył jeszcze w jednym z konkursów w Erzurum. W pozostałych konkursach był bardzo daleko. Nie wiem czy jest sens żeby teraz jeździł na kolejne CoC i znów się męczył, a może lepiej potrenować i być gotowym na MŚJ?

    Sprawa wyglądałaby inaczej, gdyby limity były ustawiane na podstawie WYŁĄCZNIE zimowych skoków, a tak przecież nie jest i tylko dzięki bardzo dobrym wynikom latem mamy aż tyle miejsc do obsadzenia.

  • OjciecMarek profesor
    @Margaret

    ewoxx.com/data/sports/lists/952/ELS_952_ORSJ.pdf
    Na dole są podane belki.

  • lenoxie stały bywalec

    Miętus i Kot dobrze skaczą. Ciekawe czy W PŚ by tak dobrze skakali. Kot udowodni nam czy jest w formie na TCS. A Krzysiu musi dobrze skakać w Kranju ; ).

  • Margaret bywalec

    http://pl.wikiquote.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Szaranowicz#Vancouver_2010
    polecam na rozladowanie napiecia, niektore teksty - mistrzostwo

  • strong1 weteran
    -

    @gina
    Jakbyś zachowała więcej dystansu to doszłabyś do tego, że niesłusznie.
    Stoeckl, Schuster wspomagany Horngaherem(którzy wykreowali juniorów na dobrych skoczków. I choć Schusterowi zdarzały się nawet spore potknięcia i słabsze okresy, to na najważniejszych imprezach Uhrmann skakał na maxymalnym pułapie umjętności, a taki Wank nawet można powiedzieć, że powyżej)
    Wiadomo, że trener polskiej kadry nie będzie miał komfortu jak Pointner, ale Norwegowie(bez Jacobsena!) sprawują się teraz lepiej-przynajmniej póki co- niż w ostatnich latach Kojonkoskiego pod wpływem nowych bodźców. A sam M.Kojo skarżył się, że nie ma wspaniałej bazy. Choć możliwe, że się zwyczajnie wypalił.
    Kuttin może się od tamtego czasu ogarnął, zresztą fuchy z Morgim i tak nie zostawi, więc bez obaw, tym bardziej dopóki jest Tajner.
    Austriak, czy nie-poza finansowymi oraz innymi typu "przyklepujemy stary porządek, gdyż tak jest dobrze" nie widzę powodów by trwać znowu w stagnacji.
    Jak nie po tym sezonie-to przed olimpijskim na pewno nie będzie zmian, bo przed olimpijski.
    @nieważnekto-za Miki też tak było gdy święcili największe triumfy jako drużyna z tego co pamiętam, że olewali lato. A tendencje poważnie złamali Jacobsen i Hilde dopiero.

  • fan Małysza stały bywalec
    Gina

    ,, Mówisz tak jakbym słyszał przed chwilą Tajnera" :)


    Ja powiem tak: Co ma być na TCS to będzie. Kruczek z Tajnerem prochu nie wymyślili i nie wymyślą. A widząc nasz ,,narybek" jak zaprezentował się w Mistrzostwach Polski gdzie z czołowej ,,30" tylko ostatnia 10 była w stanie przekroczyć 100 m to o czym my mówimy?!

    Ale wg. Rafała Kota(fizjoterapeuty,nie trenera a wypowiadającego się jako ,,super expert trenerski") nasi słabo skaczą bo mieli ustawioną nisko bęlką?! Tak pomyślałem sobie, co ten człowiek za bzdury wygaduje. Belka nr.16 gdzie na zawodach zawodnicy skakają o kilka belek niższych a on mówi, że belka za nisko i domaga się jej podwyższenia?! Jeszcze kilka belek do góry i belek by zabrakło dla naszych?!

    Ale jedno mnie urzekło, na tych Mistrzostwach Polski.
    Ani Ammann, ani Morgenstern ani nawet Schlierenzauer czy Hautaemaki nie umieją z taką gracją i tak szybko przeżegnać się po chrześcijańsku przed swoim skokiem.

  • anonim
    @pepe

    Właśnie najgorsze jest to, że wybierając trenerów poszczególnych kadr nikt nie kieruje się ich umiejętnościami, tylko znajomościami. Inaczej nominacji Mateji, trenera męskich biegów, czy kombinacji wytłumaczyć sie nie da.

  • pepeleusz profesor

    Dbałośc o przyszłość polskich skoków objawiła się tym , że perełkę Murańkę przekazano od opiekę szkoleniową takiemu pewniakowi jak Celej, a następnie pod opiekę takiego eksperymentu(szkoleniowego tabula rasa) jak Mateja.

  • pepeleusz profesor
    @gina

    Część kibiców jest zniechęcona i wkurzona(nie zaś jak błednie podajesz-zachęcona) wynikami latem i dlatego krytykuje Kruczka, ktory nie umie obrać właściwego planu treningowego.
    Mi osobiście wczesniej nie chciało się dawać komentarzy na portalu, ale zaczałem od druzgocącej krytyki drużynowego zwycięstwa w Hinterzarten latem 2010, kiedy stwierdziłem że to wielka porażka sztabu szkoleniowego i byłem nieodparcie przekonany że Kot i Kubacki nie zdobędą zimą żadnych punktów.

  • HKS profesor

    @zur555

    Celej jakąś tam funkcje pełni. Widocznie połączyli siły z Michalczukiem;)

    @gina

    Rzuciłem oklepane, bo oklepane zazwyczaj jest najlepszą do sprawdzenia propozycja. Ja nie siedzę w nazwiskach wolnych skokowych trenerów, bo za to mi nie płacą, ale mogę Ci dać dwa przykłady Bard Joergen Eldem oraz Hermann Weinbuch, którzy już deklarowali że poświęcą się rodzinie, a zapewne ich przekonali większą kaską i będą pracować do IO. Człowiek zmienny jest, więc i Kojonkoski też;)

    A z tym, że sam sobie Kruczek rzuca kłody pod nogi latem to oczywiście racja;)

  • Margaret bywalec
    nieważnekto

    Hilde tez nie jest w swojej najlepszej formie, mimo ze ma wynikki w porzadku

  • anonim

    Okej, Hilde też skacze zdecydowanie poniżej swojego poziomu, ale tu trzeba wziąć pod uwagę, że to był jedyny Norweg, który zdecydował się wojować latem.

  • anonim
    @strong1

    Niestety dla nas, metody Stoeckla wyprzedzają nasze o lata świetlne. To jest przykład, jak należy trenować zawodników i jak należy podchodzić do lata. Przykładowo, Bardal chyba jeszcze nigdy nie był tak dobry jak teraz, nawet podczas pierwszych sezonów z Kojonkoskim. Właściwie na chwilę obecną jedyne, co Stoecklowi nie wychodzi, to kryzys Evensena, ale i tak bym się nie zdziwił, jakby jego forma skoczyła nagle w górę kilka konkursów przed MŚ w lotach.

  • Margaret bywalec

    kruczek jest przede wszystkim bardzo mlody jak na trenera. moze ma potencjal by to robic, ale mozliwe ze potrzebuje jeszcze 5-8 lat u boku kogos typu Hannu, by sie doszlifowac

  • Quavertone profesor

    @gina

    Nie liczy się dla mnie to, co powie Tajner, tylko fakty. A faktem jest, że TCS jest pierwszą ważną imprezą w tym sezonie. Jeśli Polacy wypadną tam słabo (napisałem wcześniej, co rozumiem przez to pojęcie), będzie to potwierdzenie, że Kruczek jest słabym trenerem i nie będzie się tego dało w żaden sposób ukryć.

  • jozek_sibek profesor
    @zur555

    Wiem o tym - nie jedna osoba o tym pisała.
    Do @bunny chciałem napisać tak w skrócie,ale wyszło dłuzej i nie chciałem tego ciągnąć.

    Moim zdaniem, (tylko to jest moje) w PK jak jest szansa na 8 miejsc to....
    trzeba je wykorzystać i to dobrze. Dzisiaj wiemy kto startuje w T4S i przykładowo.

    W PK w Kranji (7-8.12.2011) starują:

    1.Pozostali kadrowicze z kadry A (byle nie w beznadziejnej formie) - T.Byrt i D.Kubacki.
    2.Najlesi z MP - M.Bachleda i ewentualnie R.Sliż.
    3.Najlesi z ostatnich konkursów PK.
    4.Najlepszy z młodych junirów (bez kadr)

    Jeśli Polacy na konkursy PK jadą autokarem to 6,7 czy 8 osób pewnie nie robi róznicy?

  • Quavertone profesor

    @Margaret

    Trzeba zastosować metodę z filmu "Shawshank Redemption". Pisać co tydzień list w tej sprawie na jego adres :P

  • gina profesor
    Quavertone

    A ja myślę, że nic nie będzie zależało od TCS. Po turnieju się powie, że tak naprawdę priorytety były inne, że jest postęp, że liczą się miejsca w całym sezonie....Do końca sezonu zostanie trochę czasu. Jeżeli Tajner będzie chciał zawsze znajdzie ten czy tamten konkurs, który wypadnie "pozytywnie"...

  • gina profesor
    strong1

    A ja jakoś po doświadczeniach z Kuttinem nie mam przekonania do austriackich trenerów. Nie wiem czy słusznie, ale trener i zawodnicy muszą w pewien sposób do siebie pasować, nie każde metody treningowe dobre dla jednych skoczków będą odpowiednie dla innych.

  • Quavertone profesor

    Jak więcej skoczków będzie wygrywać w Polsce to automatycznie się więcej kasy od sponsorów pojawi. Ta inwestycja w końcu się zwróci. Uważam więc, że należy nie żałować kasy na zmianę systemu szkolenia w polskich skokach, a także na trenera w rodzaju Kojonkoskiego. Tyle, że jak na razie Kruczek radzi sobie jako tako, dużo będzie zależało od wyników TCS.

  • gina profesor
    Śmieszne

    Gdyby kadra Kruczka nie miałaby takich świetnych wyników latem, to miałby on wiele mniej krytyków i dużo spokojniejsze trenerskie życie. A tak część kibiców zachęcona wynikami z lata domaga się takich wyników zimą uważając, że naszych stać na to...

  • strong1 weteran
    -

    Perspektywicznych trenerów nie brakuje. Większość już jechała po Stoecklu, namaszczonym przez Kojonkoskiego który...wychodzi z Norwegami na prostą.
    Jak się nie chce szukać to się nie znajdzie. To kwestia chęci i pieniędzy.
    Mój nierealny-niestety typ to Stefan Horngaher pokłócony z Tajnerem.
    Kojonkoski nie wiem czy chce, ale możliwe, że po sezonie zajmie się Finami jako trener kadry. Niemelae jednak zawodzi i nie może się ciągle tłumaczyć przeszkodami.

  • anonim

    Nawet gdyby ale to takie gdybanie teraz Kojonkoski zgodził by się prowadzic u nas kadrę to znając jego chciał by wprowadzić całkowite zmiany na dole w szkoleniu a co za tym idzie trochę kasy trzeba by było sypnąć.I koło się zamyka bo wątpię aby pozwolili komukolwiek na tak radykalne zmiany całego systemu tym bardziej, ze czytałam gdzieś iż Kojon jest zwolennikiem bardziej indywidualnego podejścia do zawodnika a co za tym idzie potrzeba by było więcej indywidualnych szkoleniowców.
    U nas na to nie ma kasy.
    I jeszcze na koniec czy wszyscy nasi kadrowicze pracują indywidualnie z psychologiem ? od dwóch lat taką pracą indywidualną jest objęty Kamil a reszta? dlaczego reszta ma takie problemy z psychiką, presją bo przecież to widać coś chyba z ta pracą psychologa też jest nie tak.

  • pepeleusz profesor
    @HKS

    Kruczka broni przede wszystkim Stoch .Gdyby np Stoch wygrał T4S to reszta zawodnikow (i reszta sezonu) natychmiast stały by się nieważne. No i faktycznie trudno zabierać Stochowi trenera, z ktory mu generalnie dobrze wychodzi, chociaż nie wiadomo czy i jemu lato nie szkodzi, czy nie mógłby zimą więcej.
    Ale błedy lato-zima po raz n-ty są żenujące.

  • Margaret bywalec
    hks

    owszem, w lecie sie kruczek sprawdzil, nie sprawdza sie tylko przeniesienie wynikow na zime, tu lezy glboki problem, nie sadze zeby zmiana trenera tu cos poradzila, tu nie trzeba zmiany w ludziach(lato) tylko pomoc kruczkowi w przeciagnieciu dobrej dyspozycji skoczkow

  • gina profesor
    HKS

    Och rzuciłeś najbardziej "okelpane" nazwisko na rynku trenerskim. A czy Kojonkoski chciałby jeszcze być trenerem? Co mu oprócz kasy możemy zaoferować? Ciągłe pretensje? Kadrę powiedzmy średnio perspektywiczną? (Poza Kamilem).
    A jakieś inne nazwiska? Jak widzę padają tutaj nazwiska polskich trenerów. Może jakiś ambitny trener z zagranicy?

  • zur555 weteran
    HKS

    A to Celej jest trener od skoków w kombinacji?

    Teraz juz wiem dlaczego takie wyniki są w skokach. W sumie to ciekaw jestem co łączy Celeja i Tajnera ze ten pierwszy dalej jest trenerem. Mozę znów to jest rodzina.

  • HKS profesor

    A tak w ogóle jeśli Mateja mógł zostać trenerem, to może nim też zostać każdy inny anonim. Jak się poszuka, to się znajdzie, ale Kruczek już powinien być na wylocie, no chyba, że ktoś uważa że lato go broni. W moich oczach go tylko bardziej pogrąża.

  • pepeleusz profesor

    dobrym kandydatem byłby Józef Jarząbek, ale ma syna na głowie i trener Jarząbek nie jest chyba trenerem klasy pierwszej ( ani nawet drugiej.)

  • gina profesor
    Margaret

    Są wybitni zawodnicy, którzy nie sprawdzili się jako trenerzy i są przeciętni zawodnicy, którzy zostali świetnymi trenerami. Kto może wiedzieć?

  • HKS profesor

    @pawelf1

    Szkolenie od podstaw owszem, ale tak się z każdym sportem nie da, bo jest to mocno nieefektywne;) Problem polega na tym, że my mamy wyselekcjonowaną grupę dzięki Małyszowi. Wybrane są najzdolniejsze dzieci i żeby z nich zrobić zawodników nie trzeba pracy od podstaw. Praca od podstaw to jest potrzebna w biegach, gdzie w młodych rocznikach poza Marcisz to jest żenada. Tutaj skoczków mamy i dlaczego nikt nie potrafi z nich zrobić szerokiej drużyny niekoniecznie z gwiazdami na poziomie Słowenii?

    @Margaret

    Mateja jest na pewno lepszy niż Celej, który dalej pokazuje swe ogromne umiejętności w kadrze kombinacji. Z tym, że w lecie to jednak wyglądało lepiej. W Engelbergu cała jego kadra raczej dołowała, a Miętus odbijał sie od dna po PŚ.

    @gina

    Wiadomo, że każdy rzuci nazwisko Kojonkoskiego. Jaki mi PZN powie ile może wydawać, to wtedy mogę im poszukać kogoś wolnego z jakimiś osiągnięciami;)

  • Margaret bywalec
    gina

    owszem, to jest dosyc okrutne, najbardziej w tym wszystkim zal Kamila, mam gleboka nadzieje ze bedzie do tego zdrowo podchodzil

  • zur555 weteran
    gina

    Trenerem mógłby zostać m.in Szturc lub Bafia. Na pewno są to trenerzy o dużo większym doświadczeniu nic Kruczek, który jest " trenerem z odzysku",

  • blair bywalec

    Moim zdaniem na początku powinni zmienić psychologa, chłopaki nawet z najlepszym trenerem świata nie zawołują jak nie bedą umieli wytrzymać presji. Prezesa też bym zmieniła wystarczy popatrzeć w jakim stanie są skoki dziewczyn w naszym kraju.

  • pawelf1 profesor
    gina

    Upraszczasz wszystko tak jak ci pasuje ,Hks chce zmiany trenera za błędy lato - zima i to rok po roku . Bo chyba nie powiesz że ten kontrast jest normalny i tu krasnoludki winy nie ponoszą. Ale też innych zmian (Tajner) że się tak wyraże za całokształt.

  • Margaret bywalec

    jestem ciekawa jak jako trener sprawdzilby sie Adam Malysz. w koncu trudno znalezc u nas kogos kto dorownalby mu doswiadczeniem...

  • gina profesor
    Fanka

    tak, jak pisałaś potrzebne są zmiany kompleksowe - zaczynające się od dołów. Mnie teraz wkurza to, że prezes za wszelką cenę chce podtrzymać zainteresowanie skokami (patrz sponsorzy) i pompuje bez umiaru balon oczekiwać wobec Stocha. Zawsze to robił wobec Adama, ale Adam był nauczony żyć z presją, choć jak sam przyznawał też lekko mu nie było.. a jeżeli (odpukać) Stochowi jakiś konkurs na TCS nie wyjdzie...

  • anonim

    @gina
    Też jestem za zmianami ale jedna zmiana jednego "łebka" na drugiego nie wiele zmieni.
    Własnie trener Kruczek podjął decyzję na TCS jedzie Maciej Kot w sumie się nie dziwię bo był w tych PK najlepszy obecnie ale jak będzie na TCS, zobaczymy tam będzie bardzo cięzko ale wszystko jest możliwe jak i punkty dla Maćka też:) z natury jestem raczej optymistką:)

  • gina profesor
    HKS

    Ok - skoro tak chcesz odejścia Kruczka, to napisz jeszcze kto według Ciebie powinien zająć jego miejsce? Jaki trener byłby dobry biorąc pod uwagę jego osiągnięcia, stan naszej kadry.

  • gina profesor
    Fanka

    Ale jak widzisz, sporo osób chce zmian "od góry" licząc, że przyjdzie cudotwórca i pracując między końcem jednego sezonu a początkiem drugiego naprawi całe zło naszej kadry.

  • gina profesor
    nieważnekto

    A gdzie to Małysz tak powiedział? O Kuttinie? Kuttin to była opcja Federera.
    Co do Mikeszki ocenił go zgodnie ze stanem faktycznym, z jednej strony jego metody spowodowały załamanie i straconych parę lat, z drugiej ta ciężka praca przyniosła owoce później

  • anonim

    @gina
    Ja czekam od kilku lat na radykalne zmiany w systemie szkolenia w skokach narciarskich u nas w Polsce.Wydaje mi się, że zmiana trenera kadry nie wiele zmieni u nas potrzeba "bomby atomowej" znaczy rewolucji w całym systemie szkolenia począwszy od dzieci, młodzieży a potem przechodzenia do seniora.Bo co da zmiana trenera kadry? dosłownie, nic co nie znaczy, ze przydała by mu się jakaś degradacja do niższej ligi aby od czegoś zaczął i samodzielnie kogoś wytrenował.
    Założę się o butelkę, że po sezonie Kruczek zostanie na swym stanowisku i nic się nie zmieni i na prawdę "biedny" jest obecnie nasz Kamil bo to na nim głównie jest wywierana presja wyniku, przez Prezesa PZN, przez działaczy jak i przez media ale gdzie w tym całym bajzlu jest drużyna, która miała zdobywać medale na najważniejszych imprezach świata? minęła ponad dekada i medalu w drużynie brak.

  • anonim

    Poza tym zmiana trenera by się przydała, nie wiadomo tylko, jak by wpłynęła na Stocha i - z naturalnych względów w mniejszym stopniu - na Żyłę. PZN żałuje kasy na zagranicznych trenerów, ale pora, by się nad tym zastanowić, bo jak dalej tak będzie, to za kilkanaście lat możemy wrócić do kompletnego kryzysu i wszystkie pieniądze włożone w rozwój skoków przepadną. Inna sprawa jest taka, że pewne rzeczy są niezależne albo nie do końca zależne od treningu i pieniędzy - takie jak talent, fizyczny rozwój i wreszcie podejście zawodników. W końcu Małysz i wcześniej Skupien pojawili się praktycznie znikąd. Kto wie, czy te pieniądze tak ochoczo wkładane w "przyszłosć" i tak nie przepadną, trzeba zatem zadbać o stan obecny.

  • Margaret bywalec
    hks

    co wobec tego sadzisz o Robercie Matei?
    ja za bardzo nie czuje odpowiednio poinformowana aby wypowiadac sie na temat jego zdolnosci trenerskich, a mnie to ciekawi. osobiscie imponuje mi jego zaangazowanie

  • pawelf1 profesor
    HKS

    Ja się z ciebie nie nabijam , a twoje zdanie jest mi bliższe niż myslisz . Choć osobiście uważam że zmiana trenera nic nie da. Tu trzeba siegnąć głebiej (Tajner) i zmienić całą politykę w PZN .. Przecież dzisiejszy konkurs( i MP ) pokazał że w klubach i nie tylko nie możemy wychować sobie skoczków ,którzy by mogli wygryżć z kadry tak w sumie przeciętnie skaczacych zawodników jak Kot czy Hula , Mało tego , żenująco skaczący wcześniej Miętus , po kilku dniach treningu przejachał się po "naszych talentach "jak po łysej szkapie. Dlatego ja się nie dziwię czemu trener wozi na zawody tych a nie innych zawodników .

  • zur555 weteran
    jozek_sibek

    Polacy w Fis Cupach nie skaczą bo PZN nie pokrywa kosztów, a klubów po prostu nie stać. W Alpejskim jest podobnie tylko ze tam zawodnicy sami sobie za wszystko płacą. Karasińska za trenera. Klus i Agnieszka Gąsiencia zbierają się na fizjoterapeutę. A Filip Rzepecki sam sobie wszystko opłacił za udział w PŚ. Tak samo prawie wszyscy Polscy Alpejczycy startują ze swoich pieniędzy.
    Skoczków po prostu na to nie stać.

    Do tego PZN nic nie robi żeby przygotować jakąś skocznie oprócz Malinki do skakania. Wychodzi na to ze np. K.Leja musi trenować na k20(Tutaj tylko sie domyślam).

  • anonim
    @gina

    Małysz wciąż uważa, że Kuttin był lepszym trenerem od Tajnera. Poza tym potrafi nawet usprawiedliwić Mikeskę, nazywając go dobrym trenerem, choć jego metody doprowadziły Adama do kompletnego kryzysu, załamania i zastanawiania się nad przedwczesnym końcem kariery.
    Małysz po prostu ślepo wierzy, że ciężki trening pełen wyrzeczeń (nie ma zmiłuj) jest zawsze i dla każdego idealnym rozwiązaniem.

  • HKS profesor

    @Margaret

    To już zapytaj wielbicieli Kruczka, którzy są za nią w taki sam sposób odpowiedzialni. Ja na wszelkie głosy "Kruczek jest super, a Tajner jeszcze lepszy" będę merytorycznie odpowiadał w nawiązaniu do PZNu, a że wywołuje się wojna to nie jest w całości moja wina;)

  • HKS profesor

    @pawelf1

    Otóż musisz zrozumieć, że to już jest pewnego rodzaju wojna;) Jak tylko ktoś lepiej skoczy to rzucają się niektórzy użytkownicy i piszą "Nasz guru Kruczek zbudował nam drużynę a HKSik schował się pod dywanik" i takie teksty tylko powiększają moja antypatię;)

    Ja jestem od ponad rok na NIE dla Kruczka (nigdy nie byłem na jakieś wielkie TAK) i musiałby na prawdę zbudować drużynę, żebym się przyznał do złej oceny.

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    Nie ma co porównywać PK do FIS Cup.W FIS Cup Polacy nie startują pewnie z braku pieniędzy?
    Męczenie się na odległych miejscach,to taka specyfika PK i ......?

    Przy dużym limicie jedi zawodnicy zawalą a inni zaskoczą in plus.Przykłady:
    Nasz lider letniego PK A.Zniszczoł był najsłabszym (78 miejsce) Polakiem w I zimowym PK w Rovaniemi.
    T.Byrt najlepszy w ostatnich 2 konkursach konkursach PK w Erzerum (7 i 2 miejsce) wczoraj i dzisiaj (przedostatni i ostatni).

    Limit jak jest to można go niewykorzystywać (tak robią nawet Austriacy w PK,ale latem i czasem zimą - jak jest daleko),ale ogólnie korzystają z niego.
    Niezły Austriak F.Schabereiter (2009/2010 - 77 pkt - 5 pkt - 12 Austriak) w tym sezonie startował aż 6 razy w PK i dopiero został z niego wycowany.
    Podobnie jest z Niemcem K.Horlacherem (też 6 startów bez pkt PK.

    Teraz zadam Ci proste pytanie (wiadomo,kto jedzie na T4S).
    Gdyby Polska miała limit 4 zawodników na PK,to kogo byś wysłał na PK w Kranj (7-8.12.2012)?
    Zobaczymy kto (przy limicie 7) wystartuje i czy tych co niewytypowałeś będą lepsi od Twoich faworytów?
    Pozdrawiam.
    Zapiszę newsa.

  • gina profesor

    Łatwo powiedzieć - zmiana trenera. Ja pamiętam jak wymieniono Małyszowi trenera na Kuttina, czy był jakiś efekt? Owszem był - największy sukces podawany za Wikipedią to zwycięstwo w LGP... za czasów Kuttina Adam nie zdobył żadnego medalu MŚ czy IO. Zmarnowane lata...

  • HKS profesor

    @pedro

    A kto ma jechać skoro Kot jest zdecydowanie najlepszy w tym momencie? To co się stało z Byrtem to jest aż ciężkie do wytłumaczenia. Aż ciekaw jestem jak by się tu spisali Hula i Zniszczoł, bo teraz już nie jestem taki pewien czy by Miętusa pokonali.

  • pawelf1 profesor
    HKS

    A ja twierdzę że są super ? Bawią mnie tylko ci którzy pod pozorem troski o stan polskich skoków "leczą " się ze swoich fobii i antypatii ... używając argumentów z księżyca .....

  • HKS profesor

    @pawelf1

    Ale Kruczek i Tajner też są żałośni;) Czy każdy kto nie udaje, że jest OK od razu jest "zły"? Może niech się wypowiedzą Ci, którzy okrzyknęli już Kruczka budowlańcem mocnej drużyny, a Mateje super trenerem. Już to tak różowo nie wygląda, skoro w COC dziś zapunktowali tylko zawodnicy nr 3-6 w naszym kraju.

    Oczywiście nie przeczę, że od ponad roku oczekuje dymisji Kruczka.

  • Margaret bywalec
    num

    nie posądzam cie, abys znal sie na tym lepiej niz trener i sztab, a ich decyzje zapewne znasz.
    po za tym, nie szkoda ci marnowac szansy? nie szkoda zastanawiania sie potem co by bylo gdyby, moze by sie udalo? moze sie poprawili?

  • Margaret bywalec
    num

    owszem, wolę.
    czy uwazasz sie za kibica? dla mnie jestes blizej roli "Czerepacha" z serialu "Ranczo" : trzymam tylko z tymi ktorzy sa na szczycie, reszta niech sie wali.
    współczuję, niewiesz co tracisz

  • bunny weteran
    @jozek_sibek

    Nigdzie. Ale są przecież jeszcze zawody FIS Cup i tam nie wiem z jakiego względu Polacy nie startują, a chyba lepiej byłoby dla niektórych właśnie tam wystartować niż męczyć się na odległych pozycjach w CoC.

  • anonim
    @bunny

    Ja uważam, że byłby. Może nawet któremuś z naszych słabych juniorów podwiałoby pod narty i zdobyłby punkty w PK, kto wie... Musimy zabierać jak najwięcej zawodników na kontynentale i powiększać nasze zaplecze, czyt. grupę zawodników z prawem do startu w PŚ. Japończycy umieją.

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    Proste pytanie?Gdzie Polacy oprócz PŚ i PK biorą udział w zawodach?

  • jozek_sibek profesor
    T.Byrt

    Najlepszy z Polaków w PK w Erzurum - 17-18.12.2011:

    Zajęte miejsca i pkt - niedziela - I konkurs + niedziela II konkurs:

    1.Tomasz Byrt -----.---.-- 07 + 02 =116 pkt
    2.Aleksander Zniszczoł -- 08 + 07 = 68
    3.Klemens Murańka --..-- 15 + 16 = 31
    4.Bartłomiej Kłusek --.--- 28 + 25 = 09
    5.Grzegrz Miętus --------- 23 + 50 = 08
    6.Rafał Sliż ---.---.---.---- 47 + 29 = 02

    Oraz najsłabszy(z G.Mietusem) z Polaków 10 dni pużniej w PK w Engelbergu:

    1.Maciej Kot -------------- 05 + 08 = 77 pkt
    2.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 08 + 10 = 58
    3.Klemens Murańka --..-- 25 + 40 = 06
    ---------------------------
    4.Bartłomiej Kłusek --.--- 45 + 32
    5.Tomasz Byrt -----.---.-- 47 + 49
    6.Grzegrz Miętus --------- 71 + 45

    PK rzadzi się swoimi prawami,ale.................przypuszczam,że to zaden spadek formy,tylko jakaś niedyspozycja zawodnika.
    Poczekajmy jak powrócą zawodnicy do Polski i na ten temat wypowie się trener lub zawodnik.

  • pawelf1 profesor
    pavel

    Niby chcesz uchodzić za taki autorytet a tak naprawdę to zwyczajnie nienawidzisz Kruczka . I po co ta cała filozofia . Niestety z tej nienawiści zwyczajnie bredzisz ,....teraz okazuje się że nawet Zniszczoł stracił formę z winny Kruczka A wcześniej był w formie bo go trenował kto inny ...... to już nie jest śmieszne ..to jest żałosne....)))))))

  • bunny weteran
    @jozek_sibek

    Pytanie tylko czy ten 8. zawodnik w CoC byłby nam potrzebny. Po mistrzostwach Polski można ocenić, że posiadamy dwóch skoczków bardzo dobrych i maks. 13 prezentujących w miarę jaki taki poziom, mogących punktować w CoC (zależnie od formy). W przypadku słabszej formy poszczególnych zawodników (co już teraz widać), byłby problem z zebraniem ekipy na kolejne puchary CoC (tym bardziej, że roczniki 95 i młodsze prezentują bardzo słabą formę). Chwała naszym trenerom, że mamy aż tak duży limit w dwóch najważniejszych cyklach, ale to jest ponad obecny stan polskich skoków i może dlatego trener Kruczek nie wysłał Dawida Kubackiego do Engelbergu.

  • OjciecMarek profesor
    @pavel

    Zniszczoł póki co to przegrał z Bachlędą tylko w MP, a rezultaty poniżej oczekiwań na krajowym czempionacie już mu się zdarzyły. W Zakopanem we wrześniu na MP przegrał z Grzegorzem Miętusem tydzień po CoC w Trondheim, w którym od Miętusa dzieliło go sześdziesiąt miejsc na korzyść Olka, tydzień później w CoC w Klingenthal było zresztą podobnie. Nie zapominajmy też, że jego skok treningowy i kwalifikacyjny był porównywalny ze skokiem z drugiej serii MP Piotra Żyły. Ze wszelką oceną formy Olka należy się wstrzymać do jutra.

  • num bywalec
    .

    Nie wiem czy jest sens brania Kota skoro zaś może klepać Bule?
    W sumie wolałbym od razu zabrać Byrta i nie posyłać go na kontynentalna albo zabrać 4 skoczków (Stoch,Żyła,Hula,Zniszczoł).

  • anonim
    @ojciec

    Niby masz rację, ale patrząc na skoki Bachledy i reszty naszych kadrowiczów, to tylko Żyła i Stoch mu odskoczyli. Nie napawa to optymizmem przed T4S, a co gorsza po treningu z Kruczkiem Zniszczoł skacze coraz gorzej, a Byrt sklepał bule 2x w Engelbergu, a zawodnicy, z którymi wygrywał jeszcze tydzień temu są w pierwszej 10-tce.

  • Margaret bywalec
    pavel

    zdecydowanie nie podzielam twojego pesymizmu i nie rozumiem dlaczego tak uwazasz.
    serdecznie gratuluję chlopakom, zwlaszcza Maćkowi, trzymam mocno kciuki i mam nadzieje ze utrze nosa wszystkim pesymistom zwlaszcza panu wyzej wymienionemu.
    czlowiek uczy sie na bledach, i ile chce probowac, wklada w cos wysilek i sie stara, tyle razy nalezy mu sie szansa, a im lepsza tym bardziej gratuluję

  • OjciecMarek profesor
    @nieważnekto

    Ale Bachleda to typowy rycerz lokalnych zawodów, w lutym w Szczyrku miewał skoki porównywalne do prób Stocha, a we wszelkiej międzynarodowej rywalizacji dzielą ich lata świetlne. Chłopina od sezonu 2009/2010 nie radzi sobie z PŚ, a biorąc pod uwagę jego wiek, to jest sens go wystawiać co najwyżej w CoC, czy też w krajówce na Zakopane.

  • anonim
    @krecik

    Jak będzie skakał lepiej niż ostatnio to będzie fajnie, ale cóż nie zanosi się na to. Jest to typ zawodnika, który w zimie skakać nie potrafi, może mu za zimno kto go tam wie.

  • anonim
    autor: nieważnekto (*87.204.251.4), 28 grudnia 2011, 15:47

    Ja nic nie przypuszczam, to ty mi wkladasz w dlugopis swe urojne myslio.
    Kazdy ma prawo wyrazania wlasnych opinii ale mysle na temat na ktory ma pojecie. bo tak to bzdury plecie
    Pisanie i wyrazenie opini ze cos ze mna nie tak to wlasnie plecenie bzdur. Nie uwazasz?

  • jozek_sibek profesor
    @pepeleusz

    Naprawdę dziwna polityka.Czasem jak mam wiecej czasu,to robię taką symulację rankingu(odejmując period,który nie będzie liczony w kolejnym) WRL i CRL i widać kogo należałoby posłać w pierwszej kolejnośći na konkursy. Oczywiście jak dany zawodnik jest w formie.

    W PŚ 5 miejsc nam wystarczy,ale w PK powinno ich byc jak najwięcej - tak robią Austriacy,Niemcy,Norwegowie i Słoweńcy i mają efekty w PŚ.
    7 miejsc nie jest żle,ale 8 tracić przez głupotę lub niewiedze to wstyd dla PZN.
    Jaka róznica (jak już pisałem) czy D.Kubacki i B.Kłusek wystąpią w PK czy MP?

    Nie patrząc nawet na te limity w PK,to korzystniej byłoby (przynajmniej dla mnie byłoby) zobaczyć,jak tu niektórzy piszą,wożony po PŚ D.Kubacki radzi sobie w PK?

    To samo tyczy się B.Kłuska.
    Punktujacy dotychczas we wszystkich konkursach PK B.Kłusek wypadnie na tle naszych najlepszych zawodników (K.Stoch,P.Zyła czy S.Hula) w Mistrzostwach Polski?

    Niestety tego nie zobaczyliśmy.

  • anonim
    Fan_KaStoch

    Nie bądz zlosliwy na mnie, bo naprawde mnie to denerwuje.Mam do tego prawo powiedzieć.

  • Krecik doświadczony
    @pavel

    A co jeśli będzie skakał lepiej niż wcześniej? :) Tego nie przewidzisz

  • anonim
    @Krecik

    Biorąc po uwagę, że skacze tak jak skakał, pewnie 4x klepnie bule i tyle z tego będzie. Patrząć na formę naszych, na turniej powinno pojechać 3 zawodników i tyle, bo reszta nie jest w stanie nawiązać walki z najlepszymi.

  • anonim

    W sumie to nawet jak trzezwo pomyslalem to nie jest znowu tak zle, moze Byrt spokojnie potrenuje do Kulm i wtedy odzyska forme i swiezosc.Juz ten turniej 4 skoczni jakos przelkne z Kotem w skladzie ale jego na mamucie w Kulm juz nie.A skoki na mamucie sa najwazniejsze wt tym sezonie, bo sa przeciez mistrzostwa.Bo chyba Kruczek nie wezmie Kota na mamuta gdy ten bedzie spadal na bule w Turnieju?
    Wiec jakos mi nerw minął nawet, i moze dobrze sie stalo ze teraz przyszedl dolek formy ktory mozna do Kulm wyleczyc.Licze ze procz niego pojedzie tam tez Zniszczol!
    Wyobrazcie sobie Kota na mamucie w Kulm.. chytba nie chcecie jego popisow z Vikersund z porzedniego sezonu czy nawet te z Planicy..

  • anonim
    @Fan_KaStoch

    Jeśli uważasz takie przypuszczenia za fachową ekspertyzę, to coś musi być z tobą nie tak. Każdy ma prawo do własnych opinii, wniosków czy hipotez.

  • anonim
    autor: denis12 (*129.brzesko.mm.pl), 28 grudnia 2011, 15:44

    No z pewnoscia nie ta przyczyna ,ktora mnie dobila smiechem ,ktora podales. Jakby takie przyczyny byly to by Malysz seriami nie wygrywal.

  • Krecik doświadczony

    http://pzn.pl/skoki-narciarskie/ aktualnosci/art994,maciej-kot-jedzie-na-turniej-czterech-skoczni.html

    Potwierdzenie

  • anonim
    @gina

    Bachleda dwa razy startował w tym sezonie i ani razu się nie zakwalifikował. Pokonał Kubackiego i Ziobrę, którym parę razy udało się szczęśliwie awansować do pięćdziesiątki. Myślę, że wyprzedzenie Zniszczoła też można uznać za sukces. Poza tym to nie pierwsza taka sytuacja, podobnie było w poprzednich sezonach, także latem (polska szkoła, co nie?). Mimo wszystko nie uważam, żeby jego umiejętności były aż tak nikłe, jak by wskazywały miejsca, do których nas przyzwyczaił od kilku sezonów.

  • anonim

    EJ TY ! Chcesz zostać trenerem/managerem którejś z reprezentacji w skokach narciarskich ?
    Ta gra jest własnie dla Ciebie !
    Wiele wolnych drużyn : Włochy Rosja USA Kanada , możesz poprowadzić te drużyny na szczyt , albo ubigać się o reprezentacje Austrii i na wiele lat zdominować skoki narcairskie. Lubisz niespodzianki ? Wybierz Włochów ! Colloredo i Morassi dadzą o sobie znać , treningi , trenerzy , obozy treningowe , sponsorzy , budżet poczuj się jak prawdziwy manager !

    https://skokimanagerfis.fora.pl/

  • anonim
    Przyczyna formy Byrta

    Myśle że przyczyna formy Byrta to zbyt krótki odpoczynek po miejscu na podium w Erzurum w COC kilka dni temu.

  • newryn stały bywalec

    A ja tu kombinuję nad jakąś spiskową teorią, ale nie wszystko mi się zgadza: Kruczek mógł "namówić" Byrta żeby kiepsko skoczył, to nie zrujnuje mu kariery, ale.. jak namówił Korta i Miętusa, żeby dobrze skoczyli?! :D

  • gina profesor
    nieważnekto

    a ja nie wiem, czy można porównać skoki na arenie krajowej, że są bardzo dobre i dałyby dobre miejsce w PŚ. Czy Bachleda będąc czwarty na MP pokonał jakiegoś polskiego skoczka zajmującego dobre miejsca w PŚ? Nie, pokonał skoczków, którzy w PŚ nie zajęli w tym roku nadzwyczajnych miejsc - delikatnie mówiąc . Tego nie można odnieść do zawodów PŚ. A jeżeli pomimo upływu lat każdy skok oddawany na zawodach PŚ (nawet treningowy) plącze nogi, to ja nie wiem, czy to jest stres i psychika czy zwykły poziom umiejętności...

  • anonim

    do Krecik,TheNeverland,xyzxyz123. Wasz cynizm mnie przeraża. Chętnie usadziłbym Was na miejscu które Wam się należy , ale po prostu mi się nie chce !

  • pepeleusz profesor

    Nie ma mowy o żadnnych psychicznych powodach słabych wyników Byrta. On wszystkie skoki z treningowymi włacznie oddał słabe, czyli po prostu stracił formę, a ponieważ jest to obnizka gwałtowna i drastyczna, to muszą za nią stać problemy techniczne.

  • anonim
    autor: nieważnekto (*87.204.251.4), 28 grudnia 2011, 15:28

    Z ciebie to taki psycholog jak ze mnie skoczek narciarski. Co ty mozesz wiedziec o psychice poszczegolnych zawodnikow. Naczytales sie niektorych tu "psychologów" albo ksiazek nie tych i glupoty piszesz.

  • anonim

    marek28
    Zgadzam się !
    Ja tez liczylam na Tomka i bardzo mnie to dziwi jak mógł stracić forme w ciągu kilku dni... Jeszcze Tomek wszystkim pokaże, a Maciek już za dużo tych szans na pś dostaje !

  • anonim
    Haha, widzę, że już nawet ktoś o marku stronę zrobił

    http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Marek28

  • pepeleusz profesor

    @jozek_sibek- ponieważ nabijanie limitów najwazniejsze jest zawsze latem ,czyli wtedy, gdy skutki takiego podejścia są szkodliwe. Natomiast zimą kiedy byłoby to przydatne, to już mają to w nosie.

  • anonim
    @gina

    Tak, tylko że każdy ma inny "próg psychiczny", że tak to prowizorycznie sformułuję. Niektórzy, tak jak choćby Bachleda czy Śliż potrafią bardzo dobrze skakać w krajowych zawodach i rywalizować z najlepszymi, ale nie popisują się w zawodach międzynarodowych. Taki Kot dobrze skacze w zawodach niższej rangi, ale w Pucharze Świata przez kilka sezonów zdobył zaledwie parę punktów, i to na średniej skoczni.

    Jedno jest pewne - Byrt nie zasłużył na ten wyjazd. Nie znaczy to jednak, że Kot będzie w lepszej formie czy silniejszy psychicznie podczas TCS-u, chyba że jego dyspozycja rzeczywiście rośnie - w co, szczerze mówiąc, wątpię.

  • anonim
    marek28

    Taa... nawet Krzysiek Miętus jest lepszy od Byrta w tych konkursach COC. Byrt w tych konkursach najgorzej się spisywał z naszych reprezentantów.
    Myśle że gdyby Byrt zaprezentował co było tutaj, po tym sezonie może wypaść z kadry A. Niestety może tak być.

  • jozek_sibek profesor
    @ziele464

    Tak zgadza się.W IV periodzie PK będziemy mogli wystawic 7 zawodników (miejsce to wywalczył dobrymi wystepami w PK w Engelbergu M.Kot).Szkoda,ze w Engelbergu nie wystapił D.Kubacki(powiedzmy za B.Kłuska,któremu te wystepy tutaj nic nie dawały) i wystarczyło,że zdobyłby tutaj w 2 występach 5 pkt i mielibysmy 8 miejsc w PK.
    Dziwna polityka ł.Kruczka.

    Kompletny brak .............................czego?


    Co komu szkodziło żeby D.Kubacki startował w PK a B.Kłusek w MP zamiast odwrotnie jak to zrobiono?

  • gina profesor
    nieważnekto

    skoro Byrt spalił się psychicznie bo miał rywalizować z Kotem, to co stałoby się z nim, gdyby miał rywalizować na TCS ze skoczkiem z np. pierwszej dziesiątki... w końcu skoki to rywalizacja, kto odda lepszy skok.

  • gina profesor
    marek28

    nikt tutaj nie twierdzi, że Byrt nie ma talentu, nikt nie zabrał mu dożywotnio udziału w PŚ. Świat się dla niego nie skończył. Może całe lata brać udział w zawodach PŚ, ale w tej chwili - dzisiaj jego forma nie jest najwyższa. Uważasz, że dla zawodnika bez formy ,skaczącego w TCS gdy patrzy tyle ludzi, jest taka konkurencja - większa niż na "zwykłych" zawodach, że dla takiego zawodnika miłe jest zajmowanie ostatnich miejsc i oddawanie kiepskich skoków? Pokazywanie się bez formy? Rozumiem, że dla ambitnego skoczka byłoby to dodatkowe źródło frustracji. I nie ma mowy, że zawodnik się "zmobilizuje" jeżeli jego skoki są słabe technicznie i popełnia w nich dużo błędów. Tutaj pomóc może jedynie spokojny trening.

  • anonim

    Ja mam bardzo podobne odczucia do marka28, ale mimo wszystko nie tworzyłbym aż tak radykalnych teorii spiskowych. Za to mogę powiedzieć, że Byrt mógł się spalić psychicznie spowodu tej całej rywalizacji z Kotem o miejsce na TCS i być może taki właśnie był cel Kruczka i spółki.

  • anonim

    Mam nadzieję, że forma Kota rzeczywiście poszła choć trochę w górę i że nie jest to tylko złudzenie spowodowane zgoła innym poziomem zawodów i konkurencji.

  • anonim

    Tak smiejcie sie, zobaczymy co pupilek Tajnera pokaze na turnieju 4 skoczni.Sadze ze bedzie klapa.
    Byrt jest znacznie bardziej utalentowanym i poprostu lepszym zawodnikiem od Kota i tu nie ma zadnej mowy.Jeszcze pokaze Byrt klase i to juz w tym sezonie.Zobaczycie i zatesknicie za nim jeszcze.
    Zateskni tez za nim trener ktory skazal go na Puchar Kontynentalny wystawiajac zamiast niego niedojde Kubackiego.

  • jozek_sibek profesor
    Dodatkowe miejsce w PŚ na IV period (po T4S)

    Wywalczyli dla swoich krajów:

    1.Norwegia --.-- 200 pkt - K.Gangnes
    2.Austria -.-.-.-- 160 pkt - W.Loitzl
    3.Słowenia ----- 140 pkt - J.Hvala
    --------------------

    Blisko tegobyli:

    4.POLSKA ------ 77 pkt - M.Kot
    5.Włochy ------- 60 pkt - D.Bresadola !
    6.Szwajcaria -.- 58 pkt - M.Grigoli
    7.Niemcy ---.--- 37 pkt - Queck (zwyciexca I konkursu w Erzerum)

  • adi stały bywalec
    TCS

    Noi będzie klapa Maciek dobrze skacze na mniejszych zawodach ja bym dal lepiej albo Krzyśkowi lub Tomkowi te 5 miejsce w skladzie

  • anonim
    @ziele464

    To prawda, dzięki Maćkowi Kotowi mamy powiększony limit o jednego skoczka na następny period :)

  • anonim

    Nie wiem czy mam rację ale coś mi się wydaje że od następnego COC będziemy mogli wystawić siedmiu zawodników.

  • pepeleusz profesor

    Grigoli, Bresadola.. kto wie które dzisiaj zajęli by miejsce w PS. Te ,,mądre" opinie o poziomie COC są bez sensu. Raz poziom tych zawodów może być taki, a raz inny. Srednio kilku zawodników z czołówki 5-10 jest jednak w stanie punktować w PS. Od czasu do czasu zdarza się że dominator w COC jest w stanie...wygrywać PS, i bywa odwrotnie że na takie punkty przypadkowy zwycięzca COC nie miał by szans. Jak ktoś jest w trzeciej czy czwartej dziesiątce COC, to też nie oznacza że nie stać go na punkty PS nawet przyjmujac taką sama formę (kwestia wiatru i fartu , pojedynczego błędu...).Cikl ma punkty PS w tym sezonie, a w COC był 35,21,26 i 54. Zyła w zeszłym roku w Engelbergu byl 21 i 46 a niedlugo potem był pewniakim w naszej kadrze. I co najważniejsze - trzeba pamietać, że forma zmienia się z dnia na dzień , nieraz diametralnie, a o tym chyba wszyscy zapominają przenosząc pozycje z jednych zawodów na pozycje zajęte w zawodach innego cyklu.

  • anonim

    Bresadola 4. Bresadola, ktory ledwo wchodzi do 50ki wyraznie pokonuje Kota. Zaczynam sie zastanawiac czy w ogole jest sens wysylac ktoregokolwiek z pseudo skoczkow na ten turniej.

  • Krecik doświadczony
    @pavel

    Tak tak, oczywiście

  • Quavertone profesor

    Szkoda wielka, bo wielu (ja też) stawiało na Byrta, no ale w tej chwili lepszy jest Kot. Wyniki mówią same za siebie. Kto wie, czy może na TCS Kot się wreszcie przełamie.

  • anonim

    Maciej nie skoczył słabo tylko po prostu warunków już nie było...nawet Hayboeck gorzej skoczył od Macka...

  • blair bywalec
    marek28

    A może Tomek wcale tak wysokiej formy nie miał jak ci się wydawało? Konkursy w Kazachstanie i Turcji nie były jakoś wysoko obstawione. Poza tym bądzmy szczerzy Maciek jest w chwili obecnej lepszy.

  • anonim

    Kot (prawdopodobnie) wygrał miejsce w uczciwej walce i nie ma co płakać. Nawet jeżeli (tak jak ja) uważa się go za buloklepa.

  • Boy profesor

    Jaka Hvala jest w formie i powinien dostać szansę występu w TCS, bo później forma może się szybko ulotnić.

  • anonim

    Kot już na pewno nie wywalczy miejsca, bo Hvala przypomniał sobie jak skakac na tej skoczni...

  • TheNeverland bywalec
    marek28

    Takie teorie spiskowe to tylko Polacy mogą wymyślać. Nie możesz przyjąc do wiadomości, że Maciek był dzisiaj i wczoraj po prostu lepszy? Tomek wiedział co go czeka, wiedział, że od tych dwóch konkursów zależy jego być albo nie być w TCS. Maciek tez o tym wiedział, ale w przeciwieństwie do Tomka dał radę. Nie wiem jak Kot sobie poradzi na TCS. Ale, ze był lepszy na PK trzeba przyznać,, a nie zwalać na kombinezony. Może na mafię zwalmy od razu.

  • anonim

    No ale pomyslcie ze jeszcze tydzien temu skakal pod 140 metr a teraz nie moze doleciec do 115? Nie jest to troche podejrzane? Tak szybko formy sie nie traci.

    A tak bedziemy znow widziec pupila Tajnera i znow zacznie sie nerwowe odliczanie czy Kot sie zakwalifikuje i liczyc ze lepsi beda spadac na bule.

    Jestem po prostu wkurzony po tych konkursach!

  • anonim
    Psychika

    Według mnie to chłopak psychicznie nie wytrzymał skoro dzisiaj podczas treningu i 1 serii był najsłłabszy ze wszystkich Naszych skoczków

  • riko stały bywalec
    szanse na dodatkowe miejsce w PS

    Po wczorajszym konkursie i dzisiejszej pierwszej serii najlepsi w tym periodzie sa kolejno:
    Gangnes NOR 200 = 100+100
    Stjernen NOR 130 = 50+80
    Loitzl AUT 120 = 60+60
    Hvala SLO 104 = 80+24
    Dezman SLO 90 = 40+50
    Kot POL 81 = 45+36
    Hayboeck AUT 81 = 36+45

    Kot musi wygrac jakkolwiek z Dezmanem i wyraznie z Hvala. Jest to do zrobienia, jesli znajdzie sie w pierwszej trojce-czworce

  • Krecik doświadczony
    @marek28

    Tak, i jak on leci to rzucają w niego śnieżkami żeby szybko spadł. A Tomek wystraszony dostaniem śnieżką w głowę ląduje bardzo blisko. To wszystko wina Maćka, on namówił kolegów do rzucania śniegiem w Tomka!

  • koko bywalec
    marek28

    Teraz to już przeszedłeś sam siebie haha. Jesteś członkiem PIS? Bo coś mi się tak zdaje;)

  • anonim

    Brakuje Byrta w tej klasyfikacji.Tej sprawie naglego braku formy trzeba sie przyjrzec uwazniej, bo to nie jest normalne zeby zawodnik tak nagle stracil forme, ja tu czuje jakies lewe moce, jakies kombinowanie na boku zeby Kota tylko wepchac na PŚ, a Byrtowi moze dano inny kombinezon.W kazdym razie wszystko sie wyda T4S i ta "wielka forma" Kota na czele.

    Nie tak to mialo wygladac.To Byrt mial tu dominowac i pokazac ze jest wart wystepow na PŚ.. i pewnie by pokazal gdyby nie kombinezony itp..

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl