MŚ 2017: maleją szanse Zakopanego

  • 2012-01-13 23:24

Czarne chmury coraz gęściej zbierają się nad kandydaturą Zakopanego do organizacji Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym w 2017 roku...

Po kompromitacji z odwołaniem konkursów Pucharu Świata w kombinacji norweskiej zakopiańczykom przybył kolejny problem. Ostatnie działania i decyzje nowej minister sportu, Joanny Muchy, pozwalają przypuszczać, że w tym roku Zakopane nie dostanie gwarancji rządowych, koniecznych do otrzymania praw organizacji imprezy.

- Nasi specjaliści wyliczyli, że potrzeba na ten cel 102 miliony złotych - mówi burmistrz Zakopanego, Janusz Majcher. - Niestety, pani minister zakwestionowała tę kwotę. Powołała swoich fachowców, którzy nie wiadomo na jakiej podstawie, stwierdzili, że owa kwota jest zawyżona.

Gmina wysłała pismo do minister Muchy, aby wyjaśniała, które pozycje w kosztorysie są zawyżone. Nie ma jeszcze odpowiedzi.

Władze Zakopanego zaczęły się już denerwować. Czas bowiem płynie niemiłosiernie szybko, a zapewnień wsparcia ze strony rządu nie ma.
- Zostało naprawdę mało czasu, bo kongres FIS jest już pod koniec maja. Pozostały więc zaledwie cztery miesiące - niepokoi się burmistrz Majcher.


Adrian Dworakowski, źródło: Gazeta Krakowska
oglądalność: (8830) komentarze: (54)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    justyna kowalczyk o tajnerze

    justyna kowalczyk o tajnerze
    "- Żeby trenować tak jak teraz, muszę mieć możliwości, a u nas w kraju nie ma nawet pięciokilometrowej asfaltowej trasy dobrej do biegania na nartorolkach. Jakoś nie wierzę, żeby pan prezes PZN Apoloniusz Tajner powiedział, że zaraz bierzemy się za budowę takiego obiektu. Biathloniści czy inni biegacze trenują w kraju, ale wyniki sami widzimy. "

  • anonim

    bardzo dobrze, wystarczy tego. euro 2012, expo, europejska stolica kultury.
    Może jeszcze olimpiada, co? Raz nie mamy bazy, nie mamy zawodnikow i nie mamy pieniedzy bo po euro bedziemy wypompowani.

    A MS 2017 wygra lahti, a nie planica bo lahti ma uklady w fis. proste
    mistrzostwa musza byc ciagle w val di fiemme i lahti na przemian + oto dyrektywa waltera

  • anonim

    Inwestycje w kibica to słaby argument odwołanie zawodów kombinacji to był gwoźdź w kolano o "Zakopiance" nie ma co wspominać to największa ciupaga w plecy:):):)

  • anonim

    @Marks
    Nie 3. 4 lata temu czy nawet 5 ale to bylo rok temu kiedy organizację MŚ w 2015 otrzymało szwedzkie Fallun, wiem co i kiedy piszę.
    Wtedy mieliśmy duże szanse na te organizację pojechał Małysz promować nasza kandydaturę i kilku innych sportowców i w kuluarach dokładnie mówili, że wszyscy bedą głosować na Zakopane, jednak kiedy doszło do głosowania Zakopane otrzymało tylko 3 głosy , wygrało Fallun i to było ogromne zdziwienie jak potem Adam powiedział, wygrywa kraj nie koniecznie mocno promujący się ale na zasadzie kto da więcej.
    Oburzonych tym faktem ludzi było sporo.
    Natomiast teraz sami sobie kompletnie zaszkodziliśmy odwołując w tym sezonie dwie imprezy i FIS jest tym mocno zbulwersowane.

  • anonim
    @Fanka

    A czy Ty pamietasz jak 3-4 (moze 5) lat temu pisałas z wielkim oburzeniem po ogłoszeniu decyzji o przyznaniu Oslo MS 2011 ze Zakopane zostało oszukane? Wielu probowało Ci tłumaczyc ze taka impreza to nie tylko skoki, ale rowniez kombinacja norweska i biegi narciarskie. Zakopane "dzieki" malowniczemu położeniu ma ogormny kłopot komunikacyjny z reszta "swiata" w dodatku nie ma wystarczajacej bazy noclegowej aby przyjac kilka tys vipów i kilkadziesiat tys zagranicznych kibicow. Co od tego czasu sie zmieniło? Bardzo niewiele...

    Robienie z Tajnera swietnego fachowca to jedna wielka kpina. To ze ktoś jawnie nie kradnie, potrafi sklecic kilka sensownych zdan, podpisuje umowy sponsorskie z firmami ktore same sie do niego zgłosiły nie jest wielka sztuka. Mysle ze przy tak nieudolnie prowadzonej polityce PZN juz niedlugo poznamy prawdziwa wartość nadprezesa. Ciekawe czy jak zacznie palic sie grunt pod nogami to czy "stefanki" i reszta wasalów dalej beda bronić swojego seniora.

  • Karp profesor

    szkoda, że tylko mamy kandydatów z Europy, no ale nic- może Planica? Ale jeśli FIS nie bedzie ryzykować to zobaczymy pewnie MŚ znowu w tych samych miejscach... szkoda... Oberstdorf i Lahti, może się już naprawdę znudzic

  • Karp profesor

    Szczerze mówiąc gdybym też miał zdecydować czy Zakopane powinno dostać organizację MŚ tak bardziej pod względem obiektywizmu to bym nie zgodził się na to ;D

    Ale trzymam kciuki.. w końcu to Platini i ludzie z UEFA nauczyli nas, że pierwsze coś dostajemy a dopiero później robimy... to tak jakby w szkole ktoś najpierw dostał 5 a dopiero później napisał dajmy na to sprawdzian ;DDD

  • OjciecMarek profesor
    @Fanka

    Tajner jest niewątpliwie lepszym prezesem od Włodarczyka, ale to tak, jakby kogoś pochwalić, że gruźlica(Tajner) jest łagodniejsza od raka(Włodarczyk).

  • OjciecMarek profesor

    Po żałosnym odwołaniu PŚ w KN i nagłym odwołaniu PŚ Pań w Szczyrku i zrobieniu zamiast tego PK w Zakopanem, na miejscu FIS nie powierzyłbym PZN nawet zaparzenia szklanki herbaty, bo jeszcze by z pomocą gazowej kuchenki chałupę wysadzili.

  • monia stały bywalec

    to nie dyskutuj każdy ma swoje zdanie ja popieram Tajner w 100 % i po Małyszu uznaję go za drugiego wybitnego człowieka w Polsce. Polo nie martw się durnymi komentarzami!

  • anonim

    Nie no ja wiem, że jest wiele spraw, które leżą i kwiczą macie oczywiście rację w dodatku kiedyś czytałam, że aby się starać o takie MŚ związek musi wpłacić najpierw 100 tys.zł do kasy FIS i to jest bezzwrotne może by ktoś napisał jaka to kwota i czy się nie kropnęłam gdzie ona ląduje zanim dany kraj zacznie takie starania ale coś takiego czytałam, poprawcie mnie jeśli się mylę... ale jesli tak jest to 100 tys pieszo nie chodzi co roku je wydają i MŚ nie otrzymujemy i podejrzewam, że nie otrzymamy.

  • anonim
    @monia

    Nie chce mi się dyskutować nad tym co można łatwo sprawdzić w necie. Wyniki w twoim gimnazjum tak miarodajne jak głosowanie na najciekawsze sporty zimowe przeprowadzone w Indiach.

    Biegi mają taką przewagę and skokami, że może je uprawiać każdy, bez względu czy ma akurat obok skocznie i waży 50kg.

  • Karp profesor
    Fanka

    ale to jest właśnie Polska... przecież prezesi czerpią pieniądze ze wszystkiego- pamiętacie jaka afera była w związku szermierczym- prezesi urządzali sobie na wyjazdach imprezy a ostatnio w PZPNie Kręcina- "Odpalimy Grzesiowi 10%"... trzeba się jakoś przecież dobrze w życiu ustawić

  • monia stały bywalec

    biegi są niszowe Norwegia, Szwecja i tyle nawet u nas w Polsce jak koleżanka nauczycielka zapytała młodzież i w gimnazjum jakie sporty lubią najbardziej oglądać to wyszło tak że piłka nożna 30%, skoki narciarskie 28%, siatkówka 25%, piłka ręczna 12%a biegi narciarskie 5% i ze sportowców który ich zdaniem jest najlepszy Adam Małysz 70%

  • anonim
    @Fanka

    Ale nikt tych zasług Tajnerowi nie odbiera, ale obecnie systemu szkolenia w skokach, biegach i kombinacji niema. Tras biegowych nie ma, nie ma nawet krótkiej asfaltowej trasy, gdzie mogliby biegacze trenować latem. Kompromitacja i odwołanie PS w kombinacji co przekreśliło nasze szanse na MS już na starcie, też chwały prezesowi nie dodaje.

  • anonim
    Pani Mucha dobrze robi

    Po co wydywać tyle kasy, skoro Zakopane i tak nie ma szans na organizację MŚ po tym całym cyrku z odwołanymi zawodami w Kombinacji Norweskiej.

  • anonim

    Nie wiem czy ktoś z was pamięta czasy kiedy Prezesem był p.Włodarczyk i te wszystkie afery jakie wybuchły w związku i wokół jego osoby, pamiętacie co wtedy było ? mnóstwo materiałów na TVN24 i w magazynie "Superwizjer" na TVN, jakie interesy niektórzy robili wykorzystując popularność Małysza i wykorzystując bezczelnie jego wizerunek.
    Ja pamiętam to doskonale a jak chcę sobie pamięć odświeżyć to włączam sobie kasetę i oglądam to i owo.I doskonale pamiętam, że tuż przed rozpoczęciem sezonu zimowego PŚ naszym skoczkom groziło to, że nie pojadą na PŚ do Kuusamo i dalsze konkursy bo w końcu Minister wykopał ze stanowiska ówczesnego Prezesa i wprowadził do związku kuratora p.Tajnera..... czy ktoś to pamięta ? Gdyby nie to, że Tajner został kuratorem i był znanym i szanowany w środowisku sportowym to nasza kadra nigdzie by nie pojechała gdyż wtedy główni sponsorzy w tym Lotos zerwali umowy.To Tajner jako osoba odzyskał wiarygodność sponsorów i bardzo szybko podpisali stosowne umowy.
    Nie wszystko co sie nie udaje można przypisywać związkowi a skocznie przecież powstały za jego kadencji, kompleks bardzo ładny w Szczyrku i skocznia w Wiśle.
    Ale jesli chodzi o MŚ to nie tylko skoki jest wiele mankamentów, z którymi sobie nie poradzimy a odwołanie w tym roku kombinacji i skoków pań w Szczyrku tylko nam zaszkodziło.

  • Karp profesor
    pavel

    no to co powiedział kiedyś Szaranowicz... 'nasz sport nie jest ani amatorski, ani wyczynowy- jest po prostu przypadkowy"... tu się trafi brylancik, tu brylancik i ciągniemy... tylko tych brylantów może nam kiedyś zabraknąć

  • anonim
    @monia

    Widzę, że logiczne myślenie twoja mocną stroną nie jest. Czy jeżeli biegi są dla mnie atrakcyjniejsze niż skoki to już nie mam prawa interesować się skokami? :D

    Skoki na świecie to konkurencja niszowa czy tego chcesz czy nie. Tak naprawdę przeważnie pod skoczniami mamy kibiców z Niemiec, Austrii i Polski, czasami Norwegii i to koniec. Wszędzie indziej skoki są tak samo popularne jak bierki.

  • damrs22 stały bywalec
    Tajner załatwia sponsorów?

    No ciekawe, a mi się wydaje że sponsorów przycigają tylko i wyłącznie sukcesy naszych jedynaków (Małysz, Kowalczyk, teraz Stoch). Zobaczcie na sytuacje w polskich sportach zimowych: biegi- jest Kowalczyk a dalej pustka, skoki- był Małysz, jest Stoch,a dalej pustka mimo sporej liczby mlodych talentów; pozostałe sporty- pustka bo nie ma jednostki, która b się wybiła. Brak systemu szkolenia, brak fachowców, brak obiektów.
    Ale wy dalej wychwalajcie pana prezesa i wierzcie że młode talenty już się produkują w polskich fabrykach i lada moment zaczną wygrywać.

  • anonim
    pavel

    ważne żebyś dodał: na świecie: są biegi atrakcyjniejsze.
    w polsce zdecydowanie skoki

  • monia stały bywalec

    to sobie załóż stronę o biegach skoro są dla ciebie atrakcyjne a nie wchodż na skijumping a nie jest tylko moja opinia o tym że skoki są lepsze niż biegi znam wielu ludzi którzy oglądają skoki a biegi ich wogóle nie interesują!

  • anonim
    @monia

    Gdyby nie Małysz i Kowalczyk to mógłby tak samo pozyskiwać sponsorów jak związek miłośników chińczyka.

    Dla ciebie skoki są atrakcyjniejsze, ale dla większości ciekawsze są biegi. Ale nawet idąc twoim tokiem rozumowania, to i tak idiotyczna wydaje się niemożność wybudowania trasy biegowej, której koszt jest kilkadziesiąt razy niższy niz skoczni, tym bardziję, że mamy zawodniczkę, która jest jedną z najlepszych an świecie.

  • monia stały bywalec

    Tajner to wielki człowiek nie mielibyśmy sukcesów Adama bez niego on pozyskuje sponsorów dzisiaj nasze kadry mają wszystko kiedyś Małyszowi musieli sie wiślanie na wyjazd na zawody składać a sprzęt był kiepski. To że bardziej stawia na skoki jest uzasadnione poprostu skoki są sportem bardziej atrakcyjnym niż biegi i ja popieram Pana Apoloniusza i dziękuje mu za wszystko!A ci którzy go krytykują niech się lepiej wezmą do roboty!

  • anonim
    @Jarek

    Nasze wyniki w zimie to zwykły przypadek. Trafiło nam się na raz 2 sportowców światowej klasy i to nie jest żaden wynik "niesamowitej polskiej myśli szkoleniowej" tylko przypadek i oczywiście niezwykły talent zawodników.

    Nasza "myśl szkoleniowa" jest żałosna, a świadczą o tym wyniki całej reszty zawodników. Biegacze np. nie mają nawet trasy, żeby mogli potrenować latem. To chyba jest trochę żenujące.

  • anonim
    Mistrzostwa Świata w Zakopanym to fikcja!

    Zakopiańczycy działają metodą "pan-da". Cała Polska jest winna tylko nie oni. Najlepiej będzie jak cały kraj się opodatkuje na rzecz Zakopiańczyków ,zorganizujemy im mistrzostwa ,kupimy PKL a oni będą czerpać zyski i na każdym kroku terroryzować turystów kolejnymi opłatami .
    Popieram żadnych dotacji dla Zakopanego. Więcej pokory ,pracy i szacunku dla turystów.

  • Jarek stały bywalec

    Ludzie - co wy chcecie od Tajnera. Polska zawiść triumfuje. Dzięki niemu mamy medale na MŚ i olimpiadach. To on zdecydował, że będzie pompował pieniądze w najlepszych. Takiej Justynce to tylko puchu brakuje. I z pieniędzmi przyszły medale. 3 reprezentantów było w 10 najpopularniejszych sportowców. Polska - niezimowy kraj a zimowi przedstawiciele triumfują.
    To wreszcie u niego wybuchł talent Adama. Gdyby nie on, to może by tego nie było?

  • damrs22 stały bywalec
    Karp

    No tak, ale czy to powód żeby trzymać go na tak ważnym stanowisku, mimo że się do tego nie nadaje? Gdyby miał troche godnści to by sam zrezygnował.

  • Karp profesor
    damrs22

    tak ale to nie jest żadna tajemnicą, że Tajner dorobił się na karierze Małysza i on o tym sam mówi w wywiadach, że gdyby nie Adam to zajmował by się pewnie jakimś swoim biznesem ;D

  • damrs22 stały bywalec
    Tajner prezesem skoczków?

    On nie ma pojęcia o prezesowaniu, nawet skoki za jego prezesury nie rozwijają się tak jak powinny. Gościu miał za..bistego farta, że w chwili gdy on był trenerem eksplodował talent Małysza. I na tym fakcie skorzystał maksywalnie jak się dało. Dostał posadkę, a pieniedzy już mu starczy do konca życia. I wszyscy dokoła traktują go jak króla bo "to przeciez trener Adasia". A sam Adam jakoś nigdy publicznie nie wyrażał wdzięczności wobec Tajnera.
    Gościu w czepku urodzony ale bez kompetencji. Całe życiw chce się wieźć na czyichś sukcesach. Nie ma Małysza to a to Kowalczyk coś wygra, a to Stoch. I pan prezes w TVP wciska ludziom kit że wszystko się rozwija i idzie w dobrym kierunku.
    Ku.wa, polska rzeczywistość.

  • Karp profesor

    W Polsce ostatnio jest moda na to, że dopiero jak dostaniemy organizacje, to robimy wszystko, żeby zdążyć

    Niech PZN się nie łudzi- drugiego Euro nie będzie

    Justyna ostatnio bardzo dobrze to podkreśliła... po prostu Tajner jest prezesem skoczków a nie narciarstwa

  • anonim

    Co prawda, to prawda. Najpierw niech ta kandydatura jakoś wygląda, bo obecnie to szanse byłyby równe zeru, szczególnie po kompromitacji z zawodami Kombinacji.

    Jakaś tam kasa by poszła z ministerstwa na "przygotowanie kandydatury", komitet organizacyjny miałby za co balować i tak w kółko.

  • zaibatsu stały bywalec
    dobre

    juz widze korek zaczynajacy sie jeszcze przed Krakowem. Przeciez po Zakopanem po prostu nie da sie jezdzic w okresach kiedy jest wiecej turystow, a co dopiero mistrzostwa. Zawodnicy musieliby latac helikopterami zeby dostac sie na czas.
    Zreszta o czym tu gadac, Zakopane ma tylko jeden obiekt, ktory mogly byc arena zmagan - Wielka Krokiew, ktora tez pewnie musialaby jakis remont przejsc.
    Pieniadze sie znajda, ale na koscioly, na bezsensowne misje na Bliskim Wschodzie, na pomoc dla duzo bogatszych od nas Grekow, premie dla politykow i ich tablety, bez ktorych przeciez nie mogliby wygodnie przegladac internetu podczas obrad sejmu, jeżeli akurat sa na tych obradach obecni.

  • HKS profesor

    @Luthor

    Sobie chyba jaja robisz;) Przecież dając Zakopanemu pieniądze powoduje się, że rola ciągłego kandydata jest opłacalna. Popieram - żadnych gwarancji rządowych dla Zakopanego - trzeba skończyć tą szopkę.

  • Pergilufer bywalec
    I bardzo dobrze !

    Stare przyslowie mowi: jak sie nie ma miedzi, to sie na d... siedzi.
    Zakopane - troche statystyki : w roku 2010 straz miejska zalozyla za parkowanie ok. 1300 blokad na kola, ile skasowala mandatow tak po prostu mozna sobie wyobrazic. W tym samym w Nowym Targu, gdzie 10 x wiecej przewija sie samochodow zalozono ok. 300 blokad. (Tygodnik Podhalanski). Gdzie goscinnosc i pozytywne nastawienie do przyjezdnych? Tylko dorwac ceprow, zlupic do golej d... proponujac kibitki do spania po 50 ZL, na stadion spedzic po 100 ZL jednorazowo bez mozliwosci czasowego opuszczenia w poszukiwaniu godziwych warunkow zeby sie wysr.....
    Tak niby atmosfera, niby super, a tyle jest jeszcze dziadostwa. To kibice tracac majatek robia wspaniala zabawe a blask tej atmosfery Zakopane probuje przypisac sobie jako organizatorowi. Niech tylko raz przyjedzie na skoki 500 ludzi i zobaczymy jaka bedzie zabawa i gdzie zostana sponsorzy. Eeeeh szkoda gadac !

  • gina profesor

    Przecież od początku kandydatura Zakopanego była skazana na porażkę. Przecież tam nie ma nawet jednej pełnej pętli do biegania z prawdziwego zdarzenia. Jej p powstaniu towarzyszyłaby ingerencja w TPN. Kto dojedzie na czas zakopianką i da radę jeździć po Zako, skoro teraz nawet w długie weekendy nie da się jeździć? Kto się będzie w to bawił? FIS? On może przebierać w mniej kontrowersyjnych projektach. Poza tym to jednak strasznie dużo kasy i trudno je tak lekką ręką wyrzucić dla rozbawienia gawiedzi.

  • Luthor weteran

    Z tej prostej przyczyny, że bez wsparcia rządowego każda kandydatura do organizacji globalnej imprezy sportowej jest w zasadzie na starcie skazana na porażkę. A tak się składa, że to właśnie premier kreuje się na wielkiego miłośnika i mecenasa sportu... Nie ma co się zasłaniać ważniejszymi sprawami, bo i tak wydaje się w budżecie miliony na dużo większe pierdoły (np. Fundusz Kościelny). Tym bardziej powinny się znaleźć pieniądze na promocję Polski.

  • anonim

    autor: Luthor , 13 stycznia 2012, 23:42
    -
    Ryży, dziękujemy! Najważniejsze, że dla utrzymania twojej kliki i rozbuchanej administracji co roku znajduje się coraz więcej pieniędzy!

    nie bardzo rozumiem, co premier ma wspólnego z jakimiś tam mistrzostwami w Zakopanem... myślę, że ma ważniejsze sprawy na głowie, zresztą tak samo jak ja. Oby Zakopane tego nie dostało, bo znó będzie kompromitacja.

  • Karina_Autumn początkujący
    ...

    O ile w ogóle Zakopane miało szanse. Przecież MŚ to nie tylko skocznie, trzeba mieć też dobre trasy biegowe, a jak widać nawet na remont skoczni pieniędzy nie ma.
    kibic_malysza
    zgadzam się.

  • Boy profesor

    Powiem tylko, że mamy rok 2012, a przebudowa czy też budowa skoczni w tym kraju trwa od 3 do 4 lat. Tak więc jeszcze chwila i zabraknie czasu na przebudowę Średniej Krokwi. A w kontekście MŚ remont trzeba przeprowadzić kapitalny. Do tego czasu również Wielka Krokiew wymagać będzie pewnych modyfikacji. A przecież MŚ to nie tylko skocznie. A FIS na pewno weźmie pod uwagę to jak kwapimy się do organizacji innych zawodów rangi FIS niż PŚ w skokach.

  • Gregor początkujący

    Zakopane nie ma zadnych szans na MS moga zapomniec to co ostatnio zrobili to Tajner np powiniec sie podac do dymisji i to jak najszybciej,przyznaja Zakopanemu PS w Kombinacji,I Skokach Pan a oni odwalaja takie jaja brak slow zenada........

  • kibic_malysza profesor

    Co roku jest to samo, zawsze czegoś brakuje, coś jest nie tak.
    Jeśli Zakopanego nikt nie miał zamiaru wspomóc to po co zawracali sobie głowe z kolejną propozycją organizacji? Oszczędziliby wreszcie nerwów kibicom.

  • anonim

    Grunt żeby p(O)słowie mieli na tablety dla swoich dzieci :) Banda złodzieji, jak jest szansa coś zorganizować w tym kraju to nie ma za co, ale jak trzeba wypłacać sobie samym premie to jest nadmiar pieniedzy. Takie cuda na tym świecie. Czuję pogardę dla rządzących, nie mam do nich za grosz szacunku, sami sobie na to zapracowali.

  • anonim
    kombinacja norweska

    komitet organizujący 2 konkursy w kombinacji norweskiej musi wyłozyć 150.000 chf na nagrody dla najlepszych zawodników
    moze dlatego odwołano zawody w kombinacji norweskiej?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl