MŚJ w Erzurum: Dezman wygrywa, Zniszczoł wicemistrzem!

  • 2012-02-23 19:44

Nejc Dezman zdobył złoty medal podczas rozgrywanych w Erzurum Mistrzostwach Świata Juniorów. Drugie miejsce zajęli ex aequo Aleksander Zniszczoł i Jaka Hvala.

Dezman tytuł Mistrza Świata Juniorów zapewnił sobie dobrymi stylowo skokami na odległość 109,5 i 108 metrów, co dało mu łączną notę 286,5 punktu. Srebrni medaliści stracili do zwycięzcy po 6 punktów. Aleksander Zniszczoł, który po pierwszej serii zajmował 4. miejsce (107,5 metra), w finale oddał najlepszy skok z całej stawki - 109,5 metra, co dało mu w ostatecznym rozrachunku medalowe miejsce. Jaka Hvala osiągnął 110,5 i 105,5 metra.

Tuż za podium znalazł się Phillip Sjoeen, Norweg zanotował 109 i 107,5 metra, a do medalu zabrakło mu 4,5 punktu. Piąty był Lukas Mueller, znany już z zawodów Pucharu Świata Austriak dwukrotnie lądował na 104. metrze. Na szóstej pozycji sklasyfikowany został kolejny z Polaków - Klemens Murańka. Zakopiańczyk skoczył 103,5 metra w pierwszej serii, a w drugiej lądował dwa metry dalej.

Udany występ zaliczyli także pozostali nasi reprezentanci. Tomasz Byrt zajął 14. miejsce po skokach na 101 i 102 metry, a Bartłomiej Kłusek był 15. z rezultatami 104 i 99 metrów.

Pierwsza seria nie przebiegała bez problemów. Po 33 zawodnikach, a konkretnie po skoku Siemena Grumsruda na 108,5 metra konkurs został przerwany, a wyniki serii anulowane. Jury zdecydowało o obniżeniu belki z 24. pozycji na 22. Co ciekawsze, do momentu anulowania wyników serii autorem najdłuższego skoku był Klemens Murańka, który uzyskał aż 112 metrów.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26091) komentarze: (187)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Mistrzostwa Swiata juniorów - Polacy

    Karpacz(HS 94) - 3.02.2001

    6.T.Pochwała
    19.T.Tajner
    --------------
    41.K.Stoch
    44.P.Kruczek

    Schonach - 26.01.2002

    33.M.Rutkowski
    50.S.Hula
    54.K.Styrczula
    62.M.Mąka(ostatni)

    Solleftea(HS 120) - 8.02.2003

    17.M.Rutkowski
    26.K.Stoch
    --------------
    32.J.Ciapała
    55.A.Dorula

    Stryn - 7.02.2004

    1.M.Rutkowski
    13.S.Hula
    16.K.Stoch
    25.D.Kowal

    Rovaniemi(HS 100) - 25.03.2005

    8.K.Stoch
    13.P.Żyła
    16.P.Urbański
    30.W.Topór

    Kranj (HS 109) - 2.02.2006

    4.Ł.Rutkowski
    23.D.Kowal
    --------------
    32.S.Toczek
    42.D.Kubacki

    Tarvisio(HS 100) - 15.03.2007

    15.M.Kot
    27.K.Miętus
    ------------
    31.Ł.Rutkowski
    40.K.Kowal

    Zakopane(HS 94) - 27.02.2008

    4.Ł.Rutkowski
    7.M.Kot
    ----------
    36.D.Kowal
    40.K.Miętus

    Strbskie Pleso(HS 100) - 5.02.2009

    2.M.Kot
    20.G.Miętus
    ---------------
    31.A.Zapotoczny
    33.D.Kubacki

    Hinterzarten(HS 108) - 28.02.2010

    23.G.Miętus
    24.K.Mietus
    26.K.Murańka
    ----------------
    31.D.Kubacki

    Otepaa(HS 100) - 28.01.2011

    11.K.Murańka
    16.A.Zapotoczny
    24.T.Byrt
    25.K.Miętus

    Erzurum(HS 109) - 23.02.2012

    2.Aleksander Zniszczoł
    6.Klemens Murańka
    14.Tomasz Byrt
    15.Bartłomiej Kłusek

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w MŚ juniorów w Erzurum

    Miejsca Polaków w czwartkowym konkursie:



    1.Aleksander Zniszczoł -.-- 2 miejsce

    2.Klemens Murańka -.-.-.-- 6

    3.Tomasz Byrt ------------ 14

    4.Bartłomiej Kłusek -..-..- 15



    Odległości Polaków w czwartkowym konkursie:



    1.Aleksander Zniszczoł ... 107.5m - 136.5 pkt i 109.5m - 280.5 pkt

    2.Klemens Murańka ------ 103.5m - 130.5 pkt i 105.5m - 263.5

    3.Tomasz Byrt ------------ 101.0m - 126.5 pkt i 102.0m - 254.5

    4.Bartłomiej Kłusek -..-..- 104.0m - 131.5 pkt i . 99.0m - 251.5Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2015-04-27 23:42:27

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w MŚ juniorów w Erzurum

    Miejsca Polaków w pierwszej serii czwartkowego konkursu:

    1.Aleksander Zniszczoł --- 4 miejsce
    2.Bartłomiej Kłusek ---.--- 8
    3.Klemens Murańka --.-.-- 9
    4.Tomasz Byrt ----.---.--- 16

    Odległośći Polaków w pierwszej serii czwartkowego konkursu:

    1.Aleksander Zniszczoł ... 107.5m - 136.5 pkt
    2.Bartłomiej Kłusek ------ 104.0m - 131.5
    3.Klemens Murańka ------ 103.5m - 130.5
    4.Tomasz Byrt ------------ 101.0m - 126.5

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w MŚ juniorów w Erzurum

    Miejsca Polaków w czwartkowej serii próbnej:

    1.Tomasz Byrt ------.------ 2 miejsce
    2.Bartłomiej Kłusek ---.--- 3
    3.Aleksander Zniszczoł --- 5
    4.Klemens Murańka -..-.- 14

    Odległośći Polaków w czwartkowej serii próbnej:

    1.Tomasz Byrt ------------ 105.0m
    2.Bartłomiej Kłusek ------ 103.5m
    3.Aleksander Zniszczoł ... 100.5m
    4.Klemens Murańka -.-.-.-- 96.0m

  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w MŚ juniorów w Erzurum

    Miejsca Polaków w dwóch środowych treningach:

    1.Aleksander Zniszczoł ...- 1 - 04 miejsce
    2.Klemens Murańka ---.--- 6 - 03
    3.Bartłomiej Kłusek ---.--- 7 - 10
    4.Tomasz Byrt ------.------ 3 - 15
    5.Grzegrz Miętus ----.---- 21 - 21

    Odległośći Polaków w dwóch środowych treningach:

    1.Aleksander Zniszczoł ... 102.5m - 107.0m
    2.Klemens Murańka --.--- 100.5m - 107.5m
    3.Bartłomiej Kłusek --.--.-- 99.5m - 103.5m
    4.Tomasz Byrt ------------ 101.5m - 102.0m
    5.Grzegrz Miętus ---.---.--- 92.0m ... 98.0m

  • jozek_sibek profesor
    Wtorkowe skoki Polaków w MŚ juniorów w Erzurum

    Miejsca Polaków w trzech wtorkowych treningach:

    1.Aleksander Zniszczoł ...- 1 - 02 - 05 miejsce
    2.Klemens Murańka ---.--- 2 - 03 - 09
    3.Tomasz Byrt ------.------ 7 - 09 - 18
    4.Grzegrz Miętus ---------- 8 - 12 - 15
    5.Bartłomiej Kłusek -.-.-- 33 - 10 - 09

    Odległośći Polaków w trzech wtorkowych treningach:

    1.Aleksander Zniszczoł ... 111.5m - 104.5m - 103.0m
    2.Klemens Murańka --.--- 109.0m - 102.5m - 101.5m
    3.Tomasz Byrt ------------ 103.5m - 100.0m ... 98.0m
    4.Grzegrz Miętus -.--.--.-- 102.0m ... 98.5m ... 98.5m
    5.Bartłomiej Kłusek --.--.-- 94.5m ... 99.5m - 101.5m

  • znawca bywalec
    ocena wypowiedzi po występach polaków na Mśjuniorów w turcji

    Szanowni młodzi kibice skoków narciarskich w Polsce. Zeby komentować występy naszych skoczków to trrzeba mieć jakąś wiedze na ten temat .Z waszych wypowiedzi wynika jasno że nie macie jej. Srebny medal A.Zniszczoła to jest sukces. Inną sprawą jest to że niektórzy sędziowie mają swoje prywatne upodobania.

  • bunny weteran
    @pepeleusz

    Niby założenie Twojej listy startowej poprawne, ale przykładowo taki Sjoeen, czyli zawodnik będący w gazie i mający szanse na medal (skończył dopiero na 4 lokacie), startowałby gdzieś na początku stawki, a to ze względu na to, że nie zdobył w tym sezonie punktów pucharu świata czy też CoC, a jedynie 100 pkt w FC. Wg mnie listę startową na takie zawody powinno ustalać się na podstawie wyników z treningów, a więc wszyscy faworyci skakali by koło siebie i byłoby dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś będzie skakał w dużo lepszych warunkach i odleci rywalom.

  • pepeleusz profesor
    @red bull

    lista startowa powinna być układana tak: najpierw punkty PS, potem punkty PK, potem FC, potem losowani ci bez punktów nawet w FC.

    do tego powinny być kwalifikacje dla zawodników nie mających punktów choćby FC.Wtedy startowało by więcej outsiderów z wyższej belki.
    Tak samo powinny być kwalifikacje drużynówki dla zespółów , które były poza 8 drużynowo poprzednichj MSJ.
    Ci co odpadają w kwalifikacjach powinni być klasyfikowani tak jakby w zawodach zajęli dalsze miejsca poza finalistami.

  • anonim
    @pepeleusz (*133.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 lutego 2012, 14:50

    bo napisales odp.(odpowiedz) dlatego myslalem ze,...............
    ja tez od poczatku mowilem ze lista startowa moze doprowadzic do nie calkiem fair wynikow. mogli usatwic liste wedlug skokow w treningach!

  • pepeleusz profesor
    @red bull

    Ja tylko cytowałem. To nie tak, że to jest moje stanowisko. Nie należę do grupy spiskowców.
    Moje jest takie: pewne jest jedno: niekompetentne jury ze zbyt wysokiej belki ropoczęło ten konkurs i bezssensowne są zasady układania listy startowej. Reszta zdarzeń trochę kontrowersyjna

  • anonim

    @red bull
    To są fragmenty wywiadu z Mateją dla wp.pl
    http://tiny.pl/hphqr

  • anonim

    1 Słowenia 1082.5
    2 Polska 1050
    3 Austria 1031
    4 Norwegia 1023
    5 Niemcy 821.5
    6 Szwajcaria 809.5
    7 Finlandia 678.5
    8 Rosja 551
    9 Francja 541.5
    10 Japonia 537
    11 Czechy 524.5
    12 USA 446.5

  • anonim
    @pepeleusz (*133.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 lutego 2012, 14:17

    oi, nie pieprz glupot! Dalczego mieli akurat pomoc slowencow? Podaj mi logiczny powod, a nie jakis spiskowy! Tu pomagaja Austrijaka a tu nage slowencom, o kurde dosc tego spiskowania!

  • zibi bywalec
    muranka

    okradli Murańkę ze ZŁOTA! to tytuł powinien być na całą WP i GW ,
    I PIERWSZA WIADOMOŚĆ W DZIENNIKU, tyle, złodzieje , kombinatorzy, fuj...

  • pepeleusz profesor
    R.Mateja cd

    pyt: Dla nas ta decyzja o obniżeniu rozbiegu i anulowaniu wyników jest zupełnie niezrozumiała. Zupełnie jakby jury nie zdawało sobie sprawy, że Klemes Murańka - podobnie jak Olek Zniszczoł - jest jednym z głównych kandydatów do medali.

    odp:,,Myślę, ze zdawali sobie z tego sprawę. Dało się jednak odczuć, że gospodarze chcą pomóc Słoweńcom. Skoczyło ich trzech, ale nie oddali takich skoków, po których mogliby zajmować bardzo wysokie pozycje."

  • pepeleusz profesor
    R.Mateja

    ,,Cieszy też postawa Klimka Murańki, bo naprawdę skakał wczoraj bardzo dobrze. Ten pierwszy skok oddał bardzo długi, ale miał pecha, bo anulowano serię. W następnym miał niekorzystne warunki i dlatego ostatecznie zajął tylko – albo aż – szóste miejsce."

    ,,Troszeczkę szkoda. Klimek oddał bardzo dobry skok na dużą odległość. Nie rozumiem tej decyzji. Myślę, że jury chciało trochę pomóc Słoweńcom. Srebrny medalista Jaka Hvala miał wtedy skok osiem metrów krótszy od Klimka. Później skoczył 110,5 metra, a jury nic nie zrobiło, a przecież tak samo mogli anulować serię i puścić ją od nowa."

  • Talar weteran

    Gratulacje dla Olka, a może powinienem tym razem napisać Aleksandra w końcu jest wicemistrzem świata:) na pewno jest usatysfakcjonowany z tego co zrobił, a zrobił swoje :)
    Dezman chyba dużo lepiej lądował, albo może przyćmił Aleksandra w locie skoro zyskał aż 5 punktów na samych notach( a nad Sjoeenem aż 8,5), ale w każdym razie mistrzem jest i szacun się należy;

    Przed konkursem drużynowym można tyle, ze jedna drużyna odjedzie bardzo smutna, bo silne są 4..
    W pierwszej 15 konkursu indywidualnego mieliśmy 4 Słoweńców, 4 Polaków, 3 Austriaków i 3 Norwegów + jednego rodzynka Shimizu.. Będzie się więc działo!

    I nie od dziś wiadomo, że mamy bardzo zdolnych juniorów.. Pod okiem Roberta Matei wyrastają na asów przestworzy, ale chyba wszyscy wiemy, że efekt końcowy będzie wtedy, gdy nasi chłopcy tak jak w Erzurum z rówieśnikami walczyć będą z najlepszymi, choćby w Soczi:) Tego życzę sobie i wszystkim, którzy wierzą, ze tak się może stać ;-)

  • anonim
    walka o medal w druyznowce

    ja bym Norwegow i Austri nie skreslal. Tez moga walczyc o zloto. W skokach wszytko jest mozliwe. Miedzy tymy 4 Druzynami bedzie walka o medale. Inne druzyny sa za daleko. Chociarz gownymi faworytami na zloto sa Slowency i Polacy

  • anonim
    Lukas Müller

    Nie rozumiem tez dlaczego Likas Müller skacze jeszcze na MSJ, przecierz juz wygral ten tytul. Jak tak dalej pojdzie, to bedzie nastepny MSJ z ktorego nic nie bedzie. No pewnie ze narazie nie ma miejsca na MSWL dla Lukasa ale mogl dalej trenowac, zeby sie polepszyc i moze pojechac na Turniej Skandynawi, a nie daleko do Turcij jechac.

  • Adrian stały bywalec
    -

    Brawo Olek i Klimek! Bartka Kłuska i Tomka Byrta stac na więcej, więc o drużynówkę można byc spokojnym. Pewnie będziemy walczyc ze Słoweńcami o złoto. Trzymam kciuki. Powodzenia! Teraz widac, że Polskie skoki nie muszą wcale się staczac, bo mamy talenty.

  • anonim
    na MSJ powinni byc roczniki........

    1994 gora i maksymalnie mozna jeszcze 1993 przebolec, ale 1992 to juz nie junior, to lekka przesada. No ale coz, ja tego nie decyduje

  • anonim
    ale jaja

    prawie 20sto letni chlop (Rocznik 1992) sie cieszy tak z tytulu MSJ(zdiecie). W jego wieku niektorzy juz w PS dobrze sie spisuja(np. Peter Prevc), a on po fis-cupach i coc sie kreci. I sie cieszy bo wczoraj fuksa mial :-)

  • anonim
    Szkoda

    naszych chłopaków, bo mieli szansę na dwie czołowe pozycje. Bardzo krzywdząca decyzja sędziów w stosunku do Klimka, ale nie będę już oceniał. Każdy wie, ile są warci... ;] W pełni zgadzam się co do tego, że to "tylko MŚ juniorów". Najważniejsze to to, aby osiągnąc sukcesy seniorskie. I oby naszym się to udało!

    P.S. Życzę również wszystkiego najlepszego Słoweńcom, bo już mam dośc koalicji Austriaków! ;]

  • Boy profesor

    @Karp
    Ale teraz młodzi Niemcy rządzą w PŚ, Freund, Freitag i Wank sobie świetnie radzą w tym sezonie. Nieco pogubili się Bodmer, Schoft i Bogner, ale może jeszcze wrócą do dobrego skakania.

  • egl doświadczony

    tak się obawiałem że medal pójdzie do Słowenii..Erzurum to taka "słoweńska" skocznia, Słoweńcy ją projektowali, budowali , testowali , Słoweńcy są tu na zawodach przedskoczkami, często tu trenują. już na Uniwersjadzie rok temu zgarnęli niemal wszystko, teraz brakuje im jeszcze tylko złota w drużynie...oby jednak pojechało do Polski.
    brawo Olek, czekałem 8 lat na złoto , poczekam i rok!

  • Boy profesor

    Murańka pozostanie rekordzistą nieoficjalnym skoczni. Pamiętajmy, że na tamtej skoczni i tak nigdy nie będzie zawodów najwyższej rangi, więc na dobrą sprawę oficjalnego rekordu i tak tam nigdy nie będzie.

  • tomek_92 doświadczony

    Brawa dla Olka Zniszczoła. Myślę, że już niedługo będziemy mieć z niego pociechę w PŚ, choć już w Zakopanem pokazał na co go stać. Brawa również dla Klimka, on też miał potencjał na medal, ale chyba zabrakło mu szczęścia.

  • anonim
    Murańka ma rekord ! ! !

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiremittepe_Ski_Jump

  • anonim
    brawo

    Gratulacje dla Olka i Matei. Murańka i Zniszczoł mogą jeszcze MŚJ zdobyć. Jednak kiedy odejdą z kadry juniorów i najlepszy zawodnik Matei w przyszłych MŚJ zajmie np. 15 miejsce niektórzy kibice zażądają głowy trenera!

  • anonim

    Anulowana I seria po skokach 33 zawodników

    1. Klemens Murańka 112.0 145.5
    2. Simen Grimsrud 108.5 142.5
    3. Jaka Hvala 105.5 135.0
    4. Mats Sohagen Berggaard 104.0 134.5
    5. Stefan Kraft 105.5 134.0
    6. Bartłomiej Kłusek 104.0 131.5
    7. Rok Justin 100.0 123.5
    8. Mikhail Maksimochkin 98.5 120.0
    Espen Roee 99.0 120.0
    10. Adrian Schuler 97.5 119.5
    Tomasz Byrt 98.0 119.5
    12. Ulrich Wohlgenannt 98.5 119.0
    13. Tobias Lugert 97.5 118.5
    14. Dusty Korek 96.5 115.5
    Miika Ylipulli 96.5 115.5

  • bunny weteran
    @pepeleusz

    Bardzo ciekawe zestawienie. Murańka miał wówczas aż tak dużą przewagę nad Maatą? Jakoś kojarzyłem, że zawsze byli blisko siebie. Też zaskakująco nisko Prevc, sądziłem że zawsze był w topie swojego rocznika a tu taka niespodzianka.

  • bunny weteran

    Brawo dla Olka. Był jednym z głównych faworytów i nie zawiódł, bo medal zdobył, a to nie było takie pewne. Po pierwszej serii miał poważną stratę do Hvali i Sjoeena a pomimo tego udało mu się wskoczyć na drugie miejsce. Duża strata do Dezmana to efekt gorszych not, bo w odległościach przegrał ledwie pół metra.

    Klimka szkoda, bo po fantastycznym skoku, serie przerwano i musiał skakać jeszcze raz. Wówczas oddał słabszy skok i był bez szans w walce o medal. Pomimo tego trzeba uznać ten start jako przynajmniej dobry.

    Bartek Kłusek po bardzo dobrej pierwszej próbie, prawdopodobnie popsuł drugi skok i zajął dość odległe miejsce. Niemniej jednak powinien być mocnym punktem w konkursie drużynowym.

    Tomek Byrt również zajął odległe miejsce, pomimo tego, że spisywał się dobrze na treningach. Może to kwestia "głowy", bo to już nie pierwszy taki start w którym Tomek skacze poniżej oczekiwań swoich, trenerów jak i podopiecznych. Jest jednak młodym skoczkiem z dużym potencjałem i może osiągać sukcesy wśród seniorów (choćby Kamil Stoch psuł na potęgę ważne skoki, a teraz jest jednym z czołowych skoczków).

    Jeszcze taka ciekawostka. W Erzurum odbyło się 5 serii treningowych i jedna seria próbna. 2 serie wygrał Dezman, 2 serie - Zniszczoł, i po jednej Hvala oraz Sjoeen. Dokładanie taka sama była kolejność w konkursie, a piąty zawodnik stracił przeszło 9 pkt.

  • pepeleusz profesor
    rozwój

    tak wyglądał ranking zawodników z rocznika 92 i mł. w listopadzie 2008 r
    1.Muranka 2.Mueller 3.Zografski 4.Leban 5.Schuler Adrian 6.Mietus G. 7.Maylander J. 8. Saapunki 9.Prevc P. 10.Leyhe 11.Stauder 12.Diethart 13.Kraft 14.Levkin 15.Lackner T. 16.Schuler Andreas 17.Egloff P. 18.Oblak A. 19. Hvala 20. Susnik 21.Schiffner 22. Hlebanja 23. Grimsrud 24.Wendel 25.Maatta A. 26.Anken V. 27.Maatta J. 28.Morweiser 29.Dilitz 30 Hochegger 31.Maier 32. Byrt 33.Lianes 34. Lunardi 35.Slowiok 36.Shimizu.....42.Zniszczol 147.Berggaard 162.Frenette 175.Klusek 197.Dezman 200.Lanisek

  • pepeleusz profesor

    wg stanu sprzed treningów

    zaskoczenia in plus zaczynając od największych: Raffort,Nomme,Stauder,Sjoenn,Sommer,VdAalst,Gardet,Rhoads,Lanin,Lamy-chappuis R, Roee,Dezman,Wallace,Klinga,Lichy,Yuksel,Mueller,Muminov,Masimoczkin,Mitchell,Hvala

    zaskoczenia in minus zaczynając od największych: Sato,Lugert,Korek,Berggaard,J.Maatta,Levkin,Nishishita, Byrt,Friedrich,Kraft,Ylipulli,Simow,A.Maatta,Blaha,Klusek,Maylander,Stursa,Pitea,Sammelselg,Frenette

  • anonim
    mowilem,ze......

    ja od poczatku mowilem ze MSJ dla mnie nie sa takie wazne, a wy to tak przezywacie, jak by to byly MS seniorow :-) Wtedy by bylo szkoda, ale na MSJ? hehe. Sam fakt, ze nikt nie pokazywal MSJ pokazuje waznosc tej imprezy! Niektorzy MSJ biora zbyt powaznie. Ja wole miec Vicemistrza ktory w ps bedzie dobrza skakal niz Mistrza typu Mateusz Rutkowski (chociarz u niego nie wiadomo jak by poszlo, gdyby sie wszytko inaczej pokrecilo, ale nie ma co gdybac)

  • anonim

    Olek Zniszczoł srebrnym medalem powtórzył osiagnięcie Macieja Kota z MŚJ 2009 w Strbskim Plesie, ale w samym PŚ zajął już miejsca 9. i 14., lepsze niż 3 lata starszy M.Kot.
    Kamil Stoch w tym samym wieku (rocznikowe 18) był 7.w PŚ w Pragelato i to lepszy wyznacznik na przyszłość niż złoty medal MŚJ, przypadek Mateusza Rutkowskiego, 15.w PŚ w Zakopanem w analogicznym czasie.

  • gina profesor

    Wszystkie treningi bodajże kończyły się na 22 belce. Dlaczego więc w konkursie ustawiono 24? Bo był gorszy wiatr? Tyle, że gdy skacze ponad 60 skoczków to jest duża, że wiatr się zmienić może. Myślę, że tutaj jury było trochę cwane i sobie założyło tak - niech skaczą z tak wysokiej, jak wyniki będą nie tego... to się serię powtórzy.
    a że to tylko MŚJ? Ranga rangą, ale skoro skaczą juniorzy - a dla niektórych to były naprawdę ważne zawody, to niech to będzie uczciwe a nie wypaczane przez jury...

  • anonim
    Skoki.

    Nie przeżywajmy tego, czy to tylko srebro, czy aż srebro! Przyszłość i tak jest ważniejsza właściwie. Wtedy się okaże kto tak naprawdę jest najlepszy. Tak czy siak medali gratuluję, a szczególnie Olkowi. Nie zawiódł oczekiwać i zdobył srebrny medal na MŚJ!

  • jack bywalec
    smutny wniosek

    Liczą się tylko mistrzowie...zwłaszcza w zawodach tak symbolicznej rangi jak MŚJ... choć z drugiej strony bycie mistrzem niczego nie załatwia - patrz Mateusz "Flasecka" Rutkowski

  • anonim
    ogolnie ci co na treningach dobrze skakali...

    skakali ok w konkursie. To sa skoki. Raz wygra Dezman, w drugi dzien by wygral Zniszcol a trzeci Muranka, to sa skoki. Chociarz zniszcol mial troche pecha z lista startowa.

  • anonim

    Brawo Olek jest medal i o to chodziło. Chociaż jestem trochę zawiedziony bo najpierw dominujemy w treningach a potem tylko jeden medal i tylko srebro. Może chciałbym za dużo ale niestety powinno być lepiej. Olek może mieć pretensje tylko do siebie że nie wygrał ale ważne że zdobył ten medal teraz start w sobotę i oby Lahti i PŚ. Murańka chyba pierwszy raz stanę w jego obronie. Rozumiem go że nie skoczył drugiego skoku jak w pierwszej anulowanej serii. Chyba każdy by się wkurzył że akurat po jego skoku restart. Myślałem że będzie medal a po tych 112 metrach byłem tego pewny niestety jury (tutaj też nie liczy się sport tylko znajomości) zrobiło co chciało. A reszta czyli Byrt i Kłusek słabo. Tomek dostał drugą szanse i też nie wykorzystał a Bartek jak to Bartek skakał podobnie jak za każdym razem.

  • anonim
    najwazniejsze jest to ze cos sie dzieje w polskich skokach.....

    jak juz mowilem, polska nigdy nie miala takiego dobrego wyniku druzynowo. Byrt i Klusek mnie troche zawiedli, liczylem na top 8 obydwoch. Ale w Druzynowce bedzie troche wyrownano, bo skacza w grupach! wtedy zoabczymy jak ten Dezman skoczy jak bedzie skakal blisko Zniszczola. Hvala Jaka w Zakopcu raz dostal wiatr pod narty a drugi skok bylo widac jego poziom.......I DEZMAN 1992 a ZNiszczol i Muranka 1994! Tez trzeba wziasc pod uwage!

  • acka weteran

    Nie przeżywajmy już tego, ile anulowań, ile metrów, ile punktów. To tylko zabawa młodzieży starszej, której nawet nikt nie chce transmitować...
    Módlmy się o to, by ci młodzi zdolni razem z Kamilem stworzyli groźną pake za rok na Val di Fiemme, za dwa lata na Soczi i.t.d. I tego niech PZN pilnuje.
    Na mistrzostwa juniorów wysyłać zdolnych 16-latków z LOTOS Cup na pierwsze międzynarodowe przetarcie. Jeśli znowu w przyszłym roku ktoś wpadnie na pomysł,by Zniszczoła, Murańkę Byrta i Kłuska wysyłać na MSJ jako na najważniejszą dla nich imprezę, to za karę należałoby prezesa Apoloniusza przypiąć przymusowo do nart skokowych i spuścić z najwyższej belki w Vikersund...

  • anonim
    Klemens Muranka

    Przestancie wkoncu. Jezeli by byl w takiej swietnej formie to te nastepne skoki tez by lepiej skoczyl. Ito w Oberstdorfie tez skoczyl pierwszy dobry skok i pozniej przerwali i potem tez nastepnego nie spieprzyl, dlatego...Klemens jest w dobrej formie, ale nie w swojej najlepszej. Moze by, jak by nie przerwali to by zdobyl medal, ale moze wtedy Aleksander nie zdobyl i by bylo nie fair, bo ja mysle ze Aleksander jest w najlepszej formie. Ale niech Klemens sie odegra i w teamie pokaze co naprawde potrafi i nakopie tym slowencom ktorzy napewno mysla ze wygraja w Teamie. Wole zloto w teamie niz w ind. bo proble polskich skokow to zawsze byla druzynowka. Team na Soczi: Stoch, Zniszcol, Muranka, X i moze byc Medal!

  • bunny weteran
    @ gina

    112,5m było z dłuższego rozbiegu i było pewne, że drugi skok będzie krótszy. Grimsrud również skoczył dużo krócej (w przerwanej było bodajże 108,5m albo 108m, a w konkursowej 101,5). Co do Hvali, to było widać, że na treningach skakał w kratkę i w pierwszej serii oddał ten lepszy skok, a drugi był gorszy (medal zdobył głównie notami, zwłaszcza ten srebrny).

  • leon początkujący

    Klimek ładnie się spisał ale nie był faworytem do tytułu, raczej około 3-6. Pozostali szczególnie Tomek Byrt powinien być też w 10

  • anonim
    @gina , 23 lutego 2012, 19:52

    No tak, ale nie bylismi tam i nie wiemy co dokladnie bylo, poczekajmy na reakcje Roberta i spolki. Bo teraz zalowanie Klemensa tez nic nie da, bo wynikow nie zmieni. I jezeli Klmens bedzie dobrze skakal w PS, to wtedy mi to wisi ze byl tu "tylko" 6, kogo to wtedy bedzie obchodzic

  • Boy profesor

    Murańka skoczył 112 m, ale ciężko przypuszczać żeby ktoś skoczył jeszcze dalej. Wykorzystał swoją szansę i formę i odleciał. A nawet jeśli skakaliby podobnie, to przecież to nie jest HS106, tylko HS109.

  • anonim
    jedyna przesada to...........

    Noty dla Slowenca. Skoczyl tylko pol metra dalej ogolnie niz Olek a mial 6 punktow wiecij! Bez przesady. W PS Aloeksandra przecierz zle nie oceniali w zakopanym, a nagle tak stylowo zle skakal?

  • gina profesor
    bunny

    a ja matematycznie porównuję odległość Klimka z I i II skoku i dla mnie od stracił. Bo 112>103,5. To po pierwsze. Po drugie - sprawdź wyniki Hvali - I seria 3m dalej od Olka. II seria - 5m bliżej...Tak matematycznie...

  • bunny weteran
    @OjciecMarek

    Klimek przekroczył HS z dłuższego rozbiegu i po nim skakali wszyscy najwięksi faworyci (Sjoeen, Dezman czy Zniszczoł), którzy wygrywali dość regularnie z Polakiem i prawdopodobnie skoczyli by jeszcze dalej a to już było niebezpieczne. Hvala przekroczył HS już z obniżonego rozbiegu i po nim już nie było tych, którzy najlepiej sobie radzili w Erzurum, co za tym idzie prawdopodobieństwo dłuższych skoków było zdecydowanie mniejsze, a więc nie było przesłanek, aby przerwać serie, tym bardziej że polepszenia warunków nie było.

  • leon początkujący
    @gina

    Przypominam tylko że przed treningami, na podst. wyników tej zimy typowani byli do tytułu Słoweńcy Lanisek i Hvala, Polacy Zniszczoł (On najbardziej) i Murańka, Austriacy Kraft i Mueller mniej więcej. A skoki treningowe nie mówią wszystkiego o formie, różne rzeczy się w nich ćwiczy, poza tym w zawodach dochodzi stres i to jest czynnik wyłaniający prawdziwych mistrzów, że tak się wyrażę. Tu powinien być też system kompensacji.

  • bunny weteran
    @gina

    Czy mówię, że nasi źle skakali na treningach? Nie można jednak mówić, że ktoś inny zyskał na przerwaniu serii, a nasi na tym stracili. Jury zdecydowanie źle ustawiło rozbieg i musieli serie powtórzyć, aby nie ryzykować zdrowia zawodników.

  • gina profesor

    Właśnie żal Klimka, świetnie skoczył, rekord, przygotowywał się do II serii.... to trudna sytuacja. Fajnie, że jeszcze w II awansował, ale ma prawo mieć żal... ciekawe co na to kierownictwo?

  • anonim
    siemka

    Na samym początku gratulacje dla Olka wspaniałe drugie miejsce Polska jest z Ciebie dumna.
    Zniszczoł to jeden z filarów Polskich skoków narciarskich.
    Mam nadzieję ze go zobaczymy jeszcze w tym sezonie w PŚ.
    Dzięki Olek no i reszta chłopaków też nie najgorzej powodzenia !

  • asd weteran

    Gratulacje dla Olka, ale szkoda mi Klemensa. Został po prostu oszukany. Nie dziwię się, że drugi raz już tak nie odpalił, skoro miał w głowie tą całą sytuację - i tak dobrze w takim wypadku, że skończył szósty. Klimek, nie łam się, wszystko przed Tobą :) Mam nadzieję, że wkrótce będziesz regularnie występował w PŚ.

  • anonim
    why?

    mnie zastanawia tylko jedno.. skoro zrestartowali I serie, przez dalekie skoki, ktore byly pewnie spowodowane dobrymi warunkami wietrznymi(jest to bardzo prawdopodobne) to czemu do jasnej ciasnej, nie poczekali 10/15 min, żeby ucichlo, tylko bezpardonowo, bez najmniejszych oporo jak chlop z mazur, anulowali skoki badz co badz 33 skoczkow, w ktorych gronie z pewnościa bylo paru faworytow.. nie rozumiem i tyle.. a ile raz po retarcie przekraczali HS i czemu wtedy restartow juz nie bylo? calkowicie nielogiczne i podejrzane jak dla mnie, choc jestem przeciwnikiem teorii spiskowych..

  • anonim
    wiatry u klimka :D

    Jestem w Turcji, w erzum (na feriach). Byłem na tym konkursie i powiem wam że ten skok niewiele by dał bo wiatr wiał wtedy dość mocno ;/ i w jakimś super stylu też nie wylądował bo lądował już na wypłaszczeniu prawie. Ale mimo wszystko mógłby zdobyć brązowy medal :0 jutro w dróżynówce klimek się pokaże i będzie złoto

  • leon początkujący
    @gina

    Hvala nie błyszczał na treningach, mógł być przyczajony, przed MŚJ był typowany na mistrza wraz ze Zniszczołem na podstawie osiągnięć w PŚ i CoC

  • denis13 doświadczony

    W przyszłym sezonie Zniszczoł będzie czarnym koniem nawet na podium PŚ! Ten tatelnt jest porównywalny do Schilerenzauera. To byłby polski Schilerenzauer.

  • bunny weteran
    @gina

    Kto skorzystał? Dezman, który wygrał dwa treningi czy może Sjoeen, który wygrał jeden trening? Stauder czy Muller bywali wysoko w poszczególnych seriach, więc też nie można powiedzieć, że ich lokata jest przypadkowa. Na pewno nie można liczyć, że każdy będzie miał takie same warunki, bo tego nawet w PŚ nie ma, gdzie najlepsi skaczą obok siebie, a nie są porozrzucani po całej serii, jak to było na MŚJ.

  • Shaitan początkujący

    Idiotyczna formuła rozgrywania zawodów. Zawodnicy rozmieszczeni po całej liście startowej skaczą w różnych warunkach, czasem diametralnie różnych. Cieszy fakt, że Zniszczoł gdy skakał w gronie najlepszych po pierwszej serii oddał najlepszy skok. Myślę, że gdyby skakał w I serii w okolicach Dezmana, to mielibyśmy innego mistrza świata. Ale to tylko gdybanie, a tytuł Mistrza Świata tak na prawdę niewiele znaczy, a już na pewno nie jest gwarantem sukcesów w przyszłości. Olek potwierdził klasę i to najważniejsze. Będą z niego ludzie jak to się mówi. Z Murańki też, nie boję się o to.
    Jak wspomniałem taka forma konkursu, to w dużej mierze loteria, więc osobiście jestem zadowolony z wyników. Oczywiście mogło być lepiej, ale gorzej również.

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Szkoda Murańki...
    Po prostu miał pecha
    Zniszczoł super,szczególnie 2 skok
    Byrt i Kłusek też przyzwoicie chociaż liczyłem na pierwszą 10
    W drużynie mamy duze szanse na medal

  • OjciecMarek profesor
    @bunny

    A czy przypadkiem Murańka kilkadziesiąt minut przed skokiem Hvali nie udowodnił, że może przeskoczyć skocznie? Pozwolenie na dalsze skakanie po Hvali było nie mniej wypaczające, niż obniżenie belki po Murańce.

  • gina profesor
    HKS

    Jasne chodziło o Zniszczoła... a naprawdę uważasz, że w I serii - pod koniec Murańka miał te lepsze warunki? Czy Zniszczoł? Przecież widać, że najlepsze mieli skoczkowie z nr 53, 54

  • Aga stały bywalec

    Bez sensu, że i w PŚ i w PK konkursy są rozgrywane z przelicznikami, a przychodzą MŚJ i nagle nie, szczególnie ze jakoś w MŚwL nie ma z tym problemu. I biedny Klimek.. Ale mam nadzieje, że jeszcze udowodni wszystkim na co go stać, i oby jutro chłopcy w drużynówce wywalczyli złoto!

  • anonim

    kolo nie łukasz tylko Mateusz a dla Olka to sukces srebro a zresztą dobrze że mistrzem nie został bo gdyby miało się stać z nim to samo co z Rutkiem to ja dziękuję wolę nawet już brak medalu!

  • HKS profesor

    @gina

    Jaki Murańka? Pisałem o Zniszczole... A 117 to tylko przykład. Na treningach średnio skakał jakieś 1,5-2m dalej od Murańki, a być może były pogodowe przesłanki że wiatr się będzie wzmagał.

  • bunny weteran
    @OjciecMarek

    Różnica polega na tym, że po skoku Murańki w serii przerwanej najlepsi byli jeszcze przed swoimi próbami, a po skoku Hvali z czołówki był tylko Kraft, Murańka i Grimsrud. Nie można powiedzieć, że ustawiono konkurs pod Słoweńców.

  • gina profesor
    Fanka

    z tego co pamiętam treningi w większości były z 22 belki. Zaczynali wyżej, ale raczej nigdy nie dokończyli z tak wysokiej belki. Tym bardziej, że zawodników było grubo ponad 50 a w takim czasie wiatr może się zmienić.

  • Kolo początkujący

     Zniszczol na wlasne zyczenie przegral zloto-bo gdyby nie zapomnial ladowac telemarkiem w 1 seri to by nie mial 8.5 straty do slowenca a tak juz nie dalo sie tego odrobic w 2 seri-medal to zawsze medal ale zloto przegrana swoja nie uwaga i to jak zwykle Polak morze zawalic normalka.Teraz pewnie Lukasz Rutkowski siedzi sobie w baze i leje flache z winta i sie smiej nadal jestem jedynym Polskim mistrzem swiata juniorw w skoach..hehe...

  • anonim

    @gina

    No dokładnie tak samo sądzę.
    Po to robią serie treningowe i próbna aby belke ustawiać pod najlepszych.
    I wiadomo było do dwóch dni kto skacze najdalej.
    Na takich zawodach jak MSJ nie robi się takich cudów okazuje się, że jednak można i tu robić cuda odwoływania serii.

  • bunny weteran

    @HKS ma rację. Skok Murańki w serii przerwanej był bardzo długi, ale prawdopodobnie nie byłby najdłuższy (średni Grimsrud skoczył aż 108,5m). Decyzja o powtórzeniu serii była słuszna.
    Niestety tak jak się spodziewałem, rozłożenie list startowych decydowało o lokatach. Dezman co prawda oddawał świetne skoki na treningach, ale sądzę, że w porównywalnych warunkach przegrałby ze Zniszczołem a może i z Murańką.
    W czołowej dziesiątce nie ma żadnej niespodzianki, bo zajęli je zawodnicy którzy skakali najlepiej na treningach. Jedyną lekką niespodzianką jest 2 miejsce Hvali, ale wiadomo było, że drzemie w nim bardzo duży potencjał i przy dwóch bardzo dobrych skokach może zdobyć medal, tak też się stało. Polacy po raz kolejny odstawali z notami od czołówki (Tak było choćby w pierwszym konkursie CoC w Bischofshofen) i to może martwić. Patrząc po wynikach indywidualnych w kontekście drużynówki, to znowu jesteśmy daleko za Słowenią i może to martwić, ale w przypadku bardzo mocnych Zniszczoła i Murańki oraz solidnych Byrta i Kłuska można pokusić się o pokonanie niezwykle mocnych Słoweńców.

  • gina profesor
    HKS

    ale idąc takim tokiem myślowym jak Twój można by przyjąć, że rekordy skoczni mógłby ustanawiać tylko zawodnik skaczący jako ostatni. Bo po każdym dłuższym skoku trzeba by robić restart, jeżeli nie można zmienić belki. Myślę, że należało popatrzeć na to, kto oddał długi skok. A był to zawodnik będący w ścisłej czołówce treningów. Zaraz ktoś napisze - a co szkodziło skoczyć mu jeszcze raz? Ale ja myślę, że skoro jest to impreza rangi mistrzowskiej to zachowujemy się odpowiedzialnie i jeżeli coś ustaliliśmy to się tego trzymamy. Skoro jeden z najlepszych skoczków skoczył rekord i go spokojnie ustał, to należało pozwolić skoczkom reprezentującym podobny poziom na skok z tej samej belki.
    A pisanie, co by było gdyby Zniszczoł skoczył 117m i się połamał jest zwykłą nadinterpretacją i nie ma żadnych przesłanek by stwierdzić że tak by było. A skoro tak podchodzimy do skoków to najlepiej niech skaczą z połowy rozbiegu i lądują na 40m wtedy na pewno będzie bezpiecznie...

  • OjciecMarek profesor
    @pepeleusz

    Tylko, że elementarna sprawiedliwość nakazywałaby obniżenie belki po skoku Hvali w pierwszej serii, przecież też wyraźnie przekroczył HS i sądząc po notach, lądował podobnie do Murańki, który w swoim skoku na 112 dostał 51 pkt. za styl, Hvala w swoim skoku na 110,5 metra dostał 51,5 pkt. Tym samym mamy do czynienia z wydrukowaniem konkursu pod Słoweńców..

  • Krzyzak_88 początkujący
    autor: denis13 (*83.68.80.91.ostrow80.tnp.pl), 23 lutego 2012, 19:10

    Tutaj się zgadzam, długość skoku Klimka też jest godna gratulacji.

    Co do tego co by było gdyby, to możemy sobie gdybać ile chcemy. Spoko bardzo fajnie, tylko co nam to da? Nie wiem jak ty, ale ja wolę się cieszyć z wyników, które są, niż z tych które mogłyby (powinny?) być.

  • marro profesor
    red bull

    zgadzam sie z tobą że MSJ mało znaczą, ale nie uważam również że Zniszczoł zawojuje od razu PS, lepiej że pojechał do Turcji niż na loty gdzie i tak by w drużynie i indywidualnie nic nie osiągnął

  • rajmek początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=gswx9uHN3YI

  • denis13 doświadczony
    Krzyzak_88

    A niech gratulujemy pobicia rekordu Murańki, tym bardziej on zasłużył na złoty medal niż Demzan, gdyby nie było powtórzonej serii, to on był pewny medalu.

  • pepeleusz profesor
    @HKS

    absolutnie zaczęli ze zbyt wysokiej belki, słuszne uwagi.
    A MSJ są taką impreza, że gdzie jak gdzie, ale tam to nowy system powinien być stosowany.
    Nadto ukladanie listy startowej to też jest niezrozumiała głupota.Układać się powinno wg posiadanych punktów: kolejno z PŚ dla pozostałychz PK i dla pozostałych z FC

  • Narty321 stały bywalec

    Hee, po kwalifikacjach, Polacy nie zachwycili..;D Z pierwszej dziesiątki najlepszy Ammann. Koch to chyba już pewny zwycięstwa, ale nie dziwię się, kto by nie był jak takie skoki by oddawał..;D..;D

  • Kat stały bywalec
    Nowy system

    Ten konkurs pokazuje, że nowy system punktowania w skokach jest krokiem do przodu. Pamiętam MŚ w Libercu i konkurs na dużej skoczni, gdzie przypadkowym mistrzem jednoseryjnego konkursu został Kuettel. Tam druga seria startowała chyba 3 razy, ale nie została ukończona. Nowy system został wprowadzony po to, by takich sytuacji unikać.

  • nina stały bywalec
    MŚJ

    Czemu sprawozdawca tak bardzo boi się napisać,że Zniszczoł jest srebrnym medalistą świata tylko pisze ,że zajął miejsce medalowe.
    Brawo Olek,godnie zaprezentowałeś klub swojego mistrza Małysza.

  • anonim
    do wszytkich.............!

    byli juz Mistrzowie swiata juniorow ktorzy nic nie osiagneli w PS i byli tez tacy ktorzy nawet medalu nie zdobyli na MSJ i w PS im nawet dobrze szlo. Jest Medal jest ok. Kazdy kto zna skoki, wie ze MSJ czesto koncza sie dziwnymi wynikami, i kazdy kto sie na skokach zna, wie ze Aleksander jest z tych co byli na tych MSJ najlepszy. Pokazal to juz w Zakopanym! Slowency jeszcze w PS nic nie pokazali!

  • pepeleusz profesor

    @uniwersalny -Dezman i Hvala pokazali bardzo dużo i na pewne ich wyniki nie stanowią niespodzianki.
    Dezman jest obecnie 18 w kl. gen PK, a Hvala 24. Dla porównania Murańka jest tam na 33 miejscu.
    Mieli też sporo absencji w tym cyklu, kiedy zajmowali sie świetnym skakaniem w AC (Hvala prowadzi w tym cyklu, Dezman jest piaty- a też mieli po kilka ansencji). Nadto Hvala punktował w PŚ.

  • Krzyzak_88 początkujący
    autor: denis13 (*83.68.80.91.ostrow80.tnp.pl), 23 lutego 2012, 19:02

    Ty chyba też jesteś przypadkowy.

    Uszanujcie wynik konkursu.

    Nejc'owi Dezman'owi gratulujemy mistrzostwa świata, a Aleksandrowi Zniszczołowi i Jaka'e Hlava'ie wicemistrzostwa!

  • denis13 doświadczony

    Moim zdaniem Demzan był chyba przypadkowym mistrzem świata juniorów, ten konkurs był pod Słowieńców a to nie jest sprawiedliwa rywalizacja, ale się ciesze z medalu srebrnego Zniszczoła.

  • HKS profesor

    @xxx..

    A załóżmy taki wariant - Zniszczoł skacze 117 i się dosyć mocno łamie. Znów by były płacze jak mogli nie odwołać po skoku Murańki. Nie wiem jak można aż tak zażarcie krytykować nie oglądając konkursu. Bądźmy poważni i nie przekraczajmy granic absurdu.

  • anonim

    teraz dyskusja kto naprawde powinien być MŚJ... zwycięstwo w drużynie pogodzi wszystkich
    Za rok o tej porze będą MŚ w Val di Fiemme i tam będą bardziej potrzebni

  • pawel96 profesor

    Dezman, był chyba w PŚ - w Kulm dwa razy pod koniec stawki z tego co pamiętam, w PK też bez jakiś zwycięstw czy sukcesów.

    Nie ma się jak równać do Zniszczoła, Hvali czy choćby Laniska.

  • popex bywalec

    Drużynowo dzisiaj przegraliśmy ze Słoweńcami ponad 30 pkt, także będzie ciężko, ale takie konkursy rządzą się własnymi prawami ;) Oby tylko Austriacy i Norwegowie z tej zasady nie skorzystali :P

  • anonim

    To już nie jest sport... Co pokazali do tej pory na arenie międzynarodowej Dezman albo Hvala? Przecież Zniszczoł bił ich regularnie. A tutaj w starym systemie puszczają ich przy najlepszym wietrze i do tego sędziowie dają im noty po 19, 19,5, tak jak Hvali w drugiej serii.

  • anonim
    w drugiej serii....

    jak skakali blisko sobie i w rownych warunkach widac kto naprawde powinien byc MSJ..........Aleksander Zniszcol. Ale nic, bedzie zloto w teamie! Dawac Chlopaki! Wiecie ze my narzekamy na wysokim poziomie, bo takich wynikow w teamie to polacy nigdy nie mieli na MSJ.

  • pepeleusz profesor

    Generalnie start naszych poniżej oczekiwań i możliwości. Słabsza pierwsza seria Zniszczoła i Murańki (pechowo-tu nieszczesna wysoka belka i restart a wtedy zapewne gorsze warunki). Byrt - wielki zawód. Nie ukrywajmy że Zniszczoł był faworytem nr 1 i nie wygrał.

    Drużynowo: 1.SLO 1082,5 2.POL 1050 3. AUT 1031 4.NOR 1023

    generalnie SLO nas zmiażdzyła, ale w drużynówce nadal możemy z nimi wygrać. Ew.Srebro drużynowe będzie porażką, bo powinniśmy wygrać biorac pod uwagę potencjał.

  • marro profesor

    Cóż można powiedziec, szkoda skoku Muranki w 1 anulowanej serii, najważniejsze że wyniki z treningów przełożyly sie na konkurs, gratulacje dla Olka. Jutro o medal walczymy z Norwegia, Słowenią i Austrią

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl