Harri Olli: Pekka Niemelae był powodem mojej rezygnacji

  • 2012-03-26 14:55

14 miesięcy po zakończeniu swej kariery, fiński skoczek Harri Olli po raz pierwszy wypowiedział się otwarcie na temat powodów podjęcia przez niego takiej decyzji. W wywiadzie udzielonym gazecie "Ilta-Sanomat", mówił o wpływie trenera reprezentacji.

"Rzuciłem skoki, bo Pekka Niemelae nie chciał mnie od początku w kadrze A. Dostał, czego chciał." - wyjaśnia wicemistrz świata z Sapporo z 2007 roku.

Według Olli, problemy z Pekką Niemelae rozpoczęły się już wiosną i latem 2010 roku, kiedy otrzymał funkcję głównego trenera od fińskiego związku narciarskiego. Powodem sporów były m.in. różne poglądy na temat jego metod treningowych. "Udało mu się zrujnować moją karierę" - stwierdza Olli. Zawodnik jednak nie żałuje swej rezygnacji. "Wstyd mi za to, co działo się w tym sezonie z fińskimi skokami narciarskimi'' - powiedział 27-latek, który wykluczył możliwość powrotu do sportu jako aktywny skoczek.

Trener Niemelae, zapytany o domniemane zarzuty swojego byłego podopiecznego, nie ukrywał zaskoczenia i zapowiedział ustosunkowanie się do nich. "Harri Olli był tym, który uczynił ciężkim całe życie w zespole" - ocenił fiński selekcjoner, który dotychczas milczał w związku z przewinieniami kadrowicza. Teraz trener zastanawia się jednak, czy przełamać milczenie i zdać sprawę z niesportowego stylu życia Olliego.


Jurek Kucharczyk, źródło: skijumping.de/Ilta-Sanomat
oglądalność: (12375) komentarze: (85)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    H.Olli w PŚ

    Harri OLLI - ur.15.01.1985:

    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - 70 miejsce -.-- 6 pkt - 9 Fin
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - 36 miejsce ... 90 pkt - 7
    2006/2007 - 28 miejsce - 176 pkt - 4
    2007/2008 - 26 miejsce - 210 pkt - 4
    2008/2009 ... 4 miejsce - 974 pkt - 1
    2009/2010 - 14 miejsce - 367 pkt - 2
    2010/2011 - 82 miejsce -.-- 1 pkt - 9-10

  • jozek_sibek profesor
    Finowie w PŚ w trzech ostatnich sezonach

    Finowie w PŚ 2009/2010

    11.AHONEN Janne -.-.-.- 494 pkt
    14.OLLI Harri -----.------ 367
    27.HAUTAMAEKI Matti .- 154
    34.KEITURI Kalle ------- 110
    49.HAPPONEN Janne --.-- 54
    55.MUOTKA Oli ----------- 41
    67.LARINTO Ville ----.---- 16
    77.YLIRIESTO Kimmo --.-- 5
    82.KOVALJEFF Kai ----.---- 2


    Finowie w PŚ 2010/2011:

    8.HAUTAMAEKI Matti ...- 764 pkt
    20.LARINTO Ville --.--.-- 342
    32.HAPPONEN Janne -..- 125
    40.KOIVURANTA Anssi ..- 90
    43.MUOTKA Oli ----------- 76
    44.AHONEN Janne ---,---- 74
    61.KEITURI Kalle --,--.--- 14
    67.RUUSKANEN Juha-Matti-6
    82.OLLI Harri ----.-----.---- 1
    82.MAEAETTAE Jarkko ---- 1


    Finowie w PŚ 2011/2012:

    18.KOIVURANTA Anssi - 283 pkt
    31.HAPPONEN Janne -..- 152
    49.HAUTAMAEKI Matti ...- 51
    59.MUOTKA Oli ----------- 21
    69.S.NIEMI --------.-------- 4

  • jozek_sibek profesor
    Finlandia w Pucharze Narodów

    Finlandia w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 1 miejsce - 5219 pkt
    2000/2001 - 1 miejsce ... 680 - punktowano tylko konkursy drużynowe
    2001/2002 - 3 miejsce - 4691
    2002/2003 - 2 miejsce - 3716
    2003/2004 - 2 miejsce - 4042
    2004/2005 - 2 miejsce - 4711
    2005/2006 - 3 miejsce - 3456
    2006/2007 - 4 miejsce - 2427 (5.Polska)
    2007/2008 - 3 miejsce - 3627
    2008/2009 - 2 miejsce - 4270
    2009/2010 - 4 miejsce - 2093
    2010/2011 - 5 miejsce - 2443
    2011/2012. 10 miejsce ... 611

  • jozek_sibek profesor
    Trener reprezentacji Finlandii będąc zawodnikiem - Pekka NIEMELAE

    Pekka NIEMELAE w PŚ - ur.1974:

    1990/1991 - bez pkt PŚ
    1991/1992 - nie startował
    1992/1993 - bez pkt PŚ
    ---------------
    1993/1994 - bez pkt PŚ
    1994/1995 - nie startował
    1995/1996 - bez pkt PŚ


    Miejsca w konkursach PŚ - tylko 6 występów!

    40 miejsce - 28-02-1996 Kuopio
    42 miejsce - 05-03-1994 Lahti
    48 miejsce - 03-03-1996 Lahti
    53 miejsce - 07-03-1993 Lahti
    57 miejsce - 03-03-1991 Lahti
    62 miejsce - 06-03-1993 Lahti

    Nie zdobył ani 1 pkt PŚ:

  • anonim

    prawdopodobnie dlatego ze nie wiadomo w jakim wietrze skakal wiec mozna bylo mu wyczekiwac wiatr np 3m/s pod narty itp czasami tak sie zdarzalo ze wszyscy lecieli od razu a gregor np z 2 razy z belki zostal sciagniety a jak juz polecial to skoczyl kilka metrow dalej niz reszta

  • fankuba88 doświadczony
    piotr186

    31 zwycięstw w starym systemie wg ciebie zawdzięcza Hoferowi.Masz jakieś dowody

  • piotr186 profesor
    Emil

    Głupoty piszesz Austriacy raz stracili na decyzji jury w Tauplitz jedna tam to była wina Schlierenzauera. poza tym wszytko co Schlierenzauer osiągnął zawdzięcza Hoferowi.

  • Emil profesor

    Czasem mam wrażenie że już tyle razy w celach "wizerunkowych" jury udupiało Austriaków że chyba więcej razy niż im pomagało :)))

  • piotr186 profesor
    gina

    W Tapulitz to akurat dyskwalifikacja Schlierenzauera była korzystna wziernikowy dla Hofera , ale i tak długo się zastanawiano co z tym zrobić... Zresztą ta cała sytuacja wyglądała jak jedna wielka ustawka...

  • gina profesor

    A co ma się szczypać Gregorek z jury? W końcu sam Hofer z nim często stoi, nartę podaje po nieudanym skoku, serie anuluje po kiepskim skoku. Jury wie, kto tu rządzi. Wyobrażam sobie jak drżało jury jak go musiało zdyskwalifikować...

  • anonim

    Schlierenzauer może jest porywczy ale nie powiedziałabym, że ordynarny, to normalne, że mu zależy więc czasem okazuje emocje, podejrzewam, że połowa tych oceniających go to gada na niego a jest taka sama, a Olliego też lubiłam

  • Mar stały bywalec

    Dziwię się waszym wypowiedziom. Co wam do tego, czy Olli pił, czy robił głupoty po pijaku i kto ma rację w sporze z trenerem. Na pewno przed kamerami telewizyjnymi nie zachowywał się tak ordynarnie jak Schlierenzauer, poza jednym oczywistym epizodem ze środkowym palcem. Czy naprawdę wizerunkowi dyscypliny szkodziło to, że jakiś komentator wspominał, że Olli skacząc na bani wygrał serię próbną w Oberstdorfie? Ja traktowałem to raczej w kategoriach ciekawostki.

    Prawdziwemu koneserowi skoków, miłośnikowi tej dyscypliny z krwi i kości, powinno być żal, że nie ma go już na skoczniach. Harri skakał przepięknie stylowo, z niesamowitą lekkością, jakby w ogóle nie musiał się wysilać. Gość był talentem z krwi i kości. Świetna technika, niski tor lotu i żadnych problemów przy lądowaniu. Razem z Evensenem byli moimi ulubionymi skoczkami spoza Polski, a teraz, cóż, nie ma już żadnego z nich.

    http://www.youtube.com/watch?v=bR0chqaFurY

  • anonim

    http://www.youtube.com/watch?v=BUJJMOOir2E&feature=youtu.be
    Taka ciekawostka na temat Olego

  • anonim
    Skoczkowie mają prawo okazywać emocje na zawodach

    Są tylko ludźmi. Jeśli jury psuje im konkurs, mają prawo przypomnieć im że to dzięki nim kręci się cały ten wózek. Nie lubię Schlierenzauera ale trzeba przyznać że napędza koniunkturę dla tego sportu i bez takich jak on Hoffer mógłby co najwyżej odśnieżać drogi.
    A Ollego mi bardzo szkoda. Głupi chłopak, mógł zarządać osobistego trenera lub trenować z trenerem klubowym, myślę że związek znał jego wartość...

  • anonim

    To prawda :) wystarczy popatrzeć na wyniki. A poza tym tv kłamie :P i nic nie jest takie w rzeczywistości jak to widzimy w tv :)
    Ktoś może się wydawać sympatyczny , a przy bliższym poznaniu traci. Schlieri jest zavbardzo ambitny i ciężko jest mu się pogodzić z porażką (choć w jego wypadku porażka to za dużo powiedziane).

  • Narty321 stały bywalec

    Ja nie przepadam za Gregorem za zachowanie i ogólnie za niektóre jego wypowiedzi. Jednak szanuję go bardzo, nie ma drugiego równie ambitnego skoczka jak Gregor. Za pewne to Schlieri będzie najlepszym skoczkiem wszech czasów. Ma wielki talent, chyba nikt takiego wielkiego talentu nie ma (może poza Ollim, o którym jest powyższy artykuł), kocha to co robi. Jest naprawdę wielkim sportowcem.

  • anonim

    O innych był w stanie wypowiedzieć się negatywnie. Po co miałby mówić, że Gregor jest sympatyczny?
    A jak on się zachowuje?!?! RAZ PUKNĄŁ SIĘ W GŁOWĘ i rzucił nartą.
    Nie róbcie problemu tam gdzie go nie ma. Zresztą Adam Małysz zawsze wypowiada się ciepło Schlierim ( tak teraz powiecie : A CO MA MÓWIĆ, ŻE JEST GŁUPI?) Tylko, że jestem skłonna uwierzyć im BO PRZECIEŻ go znają niż antyfanom, którzy szukają dziury w całym.

  • Narty321 stały bywalec

    Ok, ale my Schlieriego odbieramy po tym jak zachowuje się podczas zawodów, a te jego rzucania nartami, gesty do jury są nie na miejscu. Może jest sympatyczny, nie wiem nie znam Gregora, ale jego zachowanie na zawodach jest czasami nieadekwatne.

  • Luthor weteran

    No a co miał niby powiedzieć? Że jest gburowatym chamem? Szczęsny nie jest jakimś anonimowym kibicem, tylko komentatorem telewizji publicznej, musi pilnować język.

  • anonim
    GS

    I znowu komentarze o Gregorze. Wy macie jobla na jego punkcie.
    Ostatnio jakimś trafem rozmawiałam z S. Szczęsnym (był na czacie). Powiedział, że Schlieri jest bardzo sympatyczny i dziwią go negatywne opinie o nim. Mówił, jeszcze o innych, ale nic szczególnego, no może po za tym, że Norwegowie i Finowie są mało otwarci i raczej nie rozmawiają z "byle kim", a na pewno już nie z "polaczkami", ale to już od dawna wiadomo.

  • Karp profesor
    piotr186

    Muszę przyznać, że Schlieri długo zagryzał zęby w tym sezonie, dopiero później coś pękło ale to wynikało pewnie z irytacji bo od Italli wszystko zaczęło się układać i nagle nie zaczęło układać się nic

  • anonim
    Pekka Nemela

    Chciałbym przypomnieć że ten trener którego oskarżacie o zniszczenie fińskiego składu wczesniej wyprowadził francuzów na prostą...

  • Karp profesor

    Nie wiem jak Olli sobie wyobrażał na przyszłość takie postępowanie.
    Trener powinien być takim wodzem z którym jeśli ktoś się nie zgadza i uznaje, że sam sobie poradzi w życiu sportowym niszcząc go poprzez alkohol, to dziękuje i do widzenia
    Fajne są te przykłady sportowców którzy potrafili się bawić, ale znali umiar-
    Olliego zawsze podziwiałem jako sportowca- jako człowieka, to musiałbym się zastanowić (chyba, że miałbym na myśli jego studia matematyczne). Ale to co teraz mówi jakoś odrywa się od rzeczywistości, próbuje zwolnić trenera niesprawiedliwie (w tym koszmarze Finów) tak jak trener słusznie wywalił jego

  • anonim
    ...

    @Boy

    Harri pokazał to gdyż został puszczony w warunkach, w których inny zawodnik zostałby zdjęty z belki. I uwierz mi, CHCIAŁBYM aby po tym co wyprawiało jury przy skokach Kamila, on zrobił podobnie, może i zostałby zawieszony na 2-3 konkursy, ale pokazałby im co myśli na temat narażania ŻYCIA skoczków, bo być może oni nie zdają sobie sprawy z tego co robią. Tak zrobił Olli. Wszyscy czepiacie się Gregora, ale czy nie rozumiecie jednego? To jest jego życie, gdy coś nie wychodzi to się denerwuje! Też tak macie, więc może zacznijcie siebie, bliskich traktować tak jak jego gdy się zdenerwujecie że coś nie wychodzi.


    A Fińskie skoki idą dół, od pierwszego zakończenia kariery przez Jane. Cóż, można powiedzieć, że są sami sobie winni, zamiast zwolnić trenera, którego można zastąpić kimkolwiek, pozbyli się następcy Ahonnena. Ich wybór.

  • anonim
    .....

    @Boy nie dlatego pokazał palec bo mu skok nie wyszedł tylko dlatego, że niektórzy puszczają zawodników dla zabawy nie patrząc na warunki na skoczni i on właśnie został ofiarą takiej zabawy i dlatego pokazał co sądzi o tych panach, więc może trochę lepiej zapoznaj się z tematem a nie piszesz wychowawcze komentarze. Ja osobiście popieram Olliego i jego decyzję, fińskie skoki od momentu gdy trenerem został Niemelae robią małe kroczki w dół zamiast w górę, a czyja to jest bezpośrednia wina to chyba wiadomo. Szkoda patrzeć na fińskich zawodników, na to, jak się męczą ze skakaniem dlatego też w pewnym stopniu cieszę się z rezygnacji Mattiego. Chyba czeka ich długa droga do powrotu do tego, co było kiedyś, niestety.

  • PLANET bywalec

    No tak Emil, jasne ze pamietam jak Goldi palil trawke i doczekal sie przez to paru DQ, zdaje sie ze cos jeszcze bylo. Za Dieterem Thoma nie przepadal moj ojciec i ja w sumie troche tez, teraz juz sie domyslam dlaczego.

    Ale o Weissflogu nic nie wiedzialem, jak dla mnie szok : o
    Ciekawe, czy Adaś o tym wiedzial :D

    A z Hanim racja. Moze to taki typ skoczka, co mial niesamowity wystrzal, a pozniej coz.. jesli nie mogl byc najlepszy, to pozniej juz moglo byc tylko gorzej. Albo to, albo wahania jak sinusoidzie. Sam mam troche tak jak w tej drugiej opcji, nic dobrego : /

  • OjciecMarek profesor
    @Emil

    Na igrzyskach w Lillehammer, podczas konkursu na normalnej skoczni, Weissflog zaszalał ostrzej, zademonstrował norweskiej publiczności gest Kozakiewicza połączony z pokazaniem środkowego palca, "szoł" do obejrzenia w linku wrzuconym poniżej:
    youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a1D0g6KQs0g#t=11s

  • Emil profesor

    @PLANET Goldberger to taki święty nie był :P różne rzeczy miał za uszami. Chyba w 1997 r środkowy palec widowni pokazał Dieter Thoma więc to nie tak że młodzież jest rozwydrzona a dawniej byli grzeczni i ułożeni. Co do Hannawalda. U niego to nie było chamstwo tylko problemy emocjonalne. Nigdy nie uwierzę że jego radość po dobrym skoku była zdrowa, co w połączeniu z reakcją na porażki daje obraz człowieka z problemem.

  • PLANET bywalec

    Oddajac "honor", to obnizanie poziomu kultury w skokach ZA MOICH CZASOW zaczelo sie od niejakiego Svena H. - nie bezposrednio.. ale posrednio. (tzn. ogladalem jeszcze przed Erą super-formy Adasia, kiedy skakal Weissflog, Harada, Golberger czy inni ciut starsi, ale nie przypominam sobie jakichs wybrykow ; tymbardziej wczesniej nie jestem swiadomy wczesniejszych). A potem mlodziez sie rozwydrzyla i poszlo juz samo.. glownie Schlierenzauer, ale takze Olli, Tepes, Colloredo i absolutnie jestem pewien, ze nie to nie bylo wszystko jeszcze, z pewnoscia cos przegapilem.

  • Emil profesor

    @Boy Też takim kulturalnym sportem był tenis dopóki się nie pojawił John McEnroe- został największym ulubieńcem tłumów. Takim sportem był snooker dopóki nie pojawił się Ronnie O;Sullivan i można teraz powiedzieć snooker=O'Sullivan nie ma takiego drugiego zawodnika o takiej popularności i takim stopniu uwielbienia (i niechęci też) jak Ronnie. Barwne postacie muszą być. Był taki odcinek Świata wg Kiepskich jak ministerstwo postanowiło walczyć z chamstwem wśród narodu. I udało się całkowicie wyplenić chamstwo to minister zaproponował Ferdkowi by został ostatnim chamem. Bo jeden cham w społeczeństwie musi być :)

  • anonim

    piotr186- no tak wszystko wina Schlierenzauera... Jak przyjdzie jakieś trzęsienie ziemi albo huragan to też powiesz że to jego sprawka. Na prawdę jesteś żałosny...

  • piotr186 profesor
    Boy

    No niby masz rację ale poziom kultury w skokach mocno obniża Gregor Schlierenzauer.. neistety. Harriemu olli trzeba współczuć, jako łatwo można zniszczyć duży talent...

  • Boy profesor

    Całe szczęście, że Olli zakończył karierę i nie planuje powrotu do skoków. Ta dyscyplina kojarzy się jednak z pewną kulturą i jest w miarę wolna od niesportowych zachowań, a na trybunach panuje względny porządek. Takie osoby psują ten wizerunek i powinno się ich eliminować. W tym ostatnim swoim sezonie jak mu nie wyszedł skok, to do kamery w Kuusamo pokazał środkowy palec. To wszystko mówi o tym zawodniku.

  • Ulkowa początkujący

    Na pewno wina po obu stronach. Wina trenera soki w wykonaniu Finów bardzo słabe, może złe sposoby treningu, może brak autorytetu, może być sto innych przyczyn..... Wina zawodnika, niesportowy tryb życia. Jak ktoś chce być sportowcem to musi się cały poświęcić, a nie tylko chodzić na treningi, a poza nimi żyć jak każdy inny człowiek. Poza tym zbyt dużo arogancji i agresji, sportowcy często są autorytetami dla młodych (szczególnie tych, którzy marzą o sportowej karierze). A jakoś nie wyobrażam sobie żeby moje dziecko brało przykład z kogoś takiego... Po prostu myślał, że jest nie wiadomo kim, Prawdziwym mistrzem, po prostu trzeba się urodzić, wtedy ma się i talent i skromność i odpowiednią psychikę.

    A pranie brudów jest w jego przypadku trochę żałosne, chce zrobić z siebie niewiniątko, które zostało skrzywdzone. No niech się nie kompromituje. Może liczy na jakąś karierę medialną, że teraz ktoś o nim napiszę biografię i będzie chodził do programów śniadaniowych i opowiadał jaki to świat jest zły... aż na końcu wezmą go do jakiegoś Tańca z Gwiazdami (taki przykład) i dorobi się jeszcze więcej kasy...

  • piotr186 profesor

    Przedewszytkim poszło nie o niesportowy tryb życia Harraiego Olli ale o to ze Harri Olli zachował się w Kuusamo w stylu Schlierenzauera.. został ukarany odsunięciem od zawodów, potem się rozregulował i został puszczony na zawody PŚ kiedy był bez formy. Co miał zrobić? Nie miał szans na uczciwe traktowanie u trenera.

  • Talar weteran
    Fanka

    Nie przesadzasz zrzucając na trenera winę za stan skoków w Finlandii .? :)
    Niemelae jest winny słabego sezonu Happonena, Hautamaekiego, czy Moutki, ale Finowie maja dużo poważniejsze problemy.. popatrz jak cofnęli się ich juniorzy ( Maettae, Ylipulli, Saapunki itd.), którzy powinni teraz skakać na poziomie Zniszczoła i Murańki .. albo przynajmniej na zbliżonym..
    Niedawno był wywiad z Niemelae, który skarżył się na brak funduszy, sponsorów - to dziwne w kraju z takimi tradycjami i wciąż dużym zainteresowaniem tą dyscypliną..
    Poza tym - kontuzje, które przecież nękają od dłuższego czasu Larinto i Happonena, czyli obecnie ich najlepszą 2 zawodników..

    Ja myślę, że się podniosą prędzej, czy później.. Infrastruktura jest, fachowcy również i powinno sie pomału rozkręcać..
    Brakuje im chyba naszego Polo Tajnera, do załatwiania sponsorów ;-)

  • anonim

    To, że prowadził nie sportowy tryb życia nie było tajemnicą natomiast fińskie skoki sięgnęły dna i to akurat nie jego wina ale trenera.Pytanie czy się z tego podniosą.

  • MSad stały bywalec
    Harri

    sie tak zachalał jak nasz Mateusz Rukowski. Jesli wzniejsza wóda od kariery, sukcesów itp to do kogo ma gosciu pretensje . Teraz pyszczek odzywa gdy akurat Finlandia przechodzi kryzys. Jak byl nie fair wobec trenra gdy chlal gorzałe i chciał skakac tak tym bardziej teraz jest nie fair. Niech stuli pyszczek drobny pijaczek.

  • anonim

    Praca z takim zawodnikiem jak Harri na pewno nie należała do łatwych i przyjemnych, o ile każdemu mogą zdarzać się wpadki o tyle wpadek Harriego było sporo, chociaż szczerze powiedziawszy bardzo go lubiłam i strasznie żałuję, że zakończył karierę. Może faktycznie zabrakło osoby, która umiała by do niego dotrzeć, jakoś wydaje mi się, że Niemelä mógł być do niego uprzedzony - z jednej strony zrozumiałe bo wyczyny Oliego były dość głośne ale w takiej sytuacji ciężko mówić o dobrej współpracy, że nie wspomnę o efektach i raczej ciężko wykrzesać z siebie motywację.

  • marjam bywalec
    "różne poglądy na temat jego metod treningowych"

    Znaczy trener chciał, żeby zawodnik pojawiał się na treningach regularnie, na trzeźwo (i nie na kacu) i stosował się do instrukcji.
    A Olli'emu wydawało się, że jest Mattim Nykänenem...

  • korus doświadczony

    To Finlandia zakończyła miniony sezon w PN na 10. miejscu? Ojj, to niedobrze, szczerze mówiąc to po Planicy nie sprawdzałem klasyfikacji, a tu Finowie są za Szwajcarią... Ten sezon był chyba ich jednym z najgorszych w historii.

  • MSad stały bywalec
    Talar (talar01@wp.pl) , 26 marca 2012, 16:25

    Jak znam Smudę to on alkoholu nie toleruje a juz popijacych zawodnikow wcale ale toleruje korupterów :)

    Mowa jednak jest o Harri Ollim . dalem anologie ze zarówno Smuda jak i Pekka Niemelae zrezygnowali z usług pijaczkow. nie wchodzac czy ktos jest konsekwentny czy nie.

  • Talar weteran
    MSad

    Smuda zrezygnował z Boruca, bo ma nie gorszych piłkarzy na tę pozycję i pewnie chciał podbudować swój autorytet, ale czy Peszko, albo Piszczek zawinili mniej od Artura .?
    Troszkę trenerowi Smudzie brak konsekwencji :)

  • MSad stały bywalec
    Harri Olii

    lubi napoje wyskokowe a trener nie moze sobie pozwolic aby jechało gorzało od zawodnika na treningu czy na zawodach. bo tak było
    Olli sie sam wyeliminowal wiec niech nie szczeka na innych.
    Boruc -Smuda---cos w tym rodzaju.

  • anonim

    autor: bogus1200 (*189.dynamic.gprs.plus.pl), 26 marca 2012, 14:32

    W sumie to szkoda go, był bardzo dobrym skoczkiem
    -----
    bardzo dobrym był Ahonen, a Olli to średniak.

  • pietrek94 stały bywalec

    Troche śmieszne są te oskarżenia Olliego wobec trenera. Niech lepiej spojrzy na siebie i może kiedyś przyjdzie mu do tego pustego Fińskiego łba że to od niego wszystko się zaczęło.

  • _ewa_ bywalec

    W relacjach zawodnik-trener pewnie po prostu im się nie układało i albo wina leży po obu stronach, albo po niczyjej. Ale czy Pekka Niemelae siłą wlewał w Harriego alkohol przed mistrzostwami świata, zmusił go do obrażania trenera przed kamerami i pobicia swojej narzeczonej?

  • Saymon19 profesor

    Niemeale zniszczył to co Finowie osiągali przez lata w ciągu jednego sezonu... Myśle, że powinien odejść...

  • denis13 doświadczony

    Olli ma racje. Niemelae to trener który niszczy finśkie skoki. Od sezonu 2010/2011 kiedy właśnie Niemelae objął reprezentację Finlandii to wtedy fińskie skoki zaczęły pójść do góry nogami.

  • M_B profesor

    Wątpliwe, że Niemela niszczy skoki Fińskie, one niszczą się same, jak sporty zimowe ogólnie w Finlandii, a Olli już miał taki charakter jaki miał i to go zepsuło, już w ostatnim sezonie Vaatainena nie skakał tak nadzwyczajnie jak sezon wcześniej, więc to raczej nie przypadek, że tak drastycznie mu forma spadła po przyjściu Niemeli, który mógł narzucać jakiś rygor.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl