Zmiany w skokach? Oto propozycje FIS-u

  • 2012-04-18 21:27

Zmiana krojów kombinezonów skoczków narciarskich, o czym pisaliśmy niedawno, była głównym tematem ostatnich obrad komitetu skoków narciarskich i kombinacji norweskiej Międzynarodowej Federacji Narciarskiej. Jednak poza tą kwestią poruszono kilka innych tematów. Oto one:

- zimą podczas igrzysk olimpijskich, mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym, mistrzostw świata w lotach narciarskich, mistrzostw świata juniorów oraz Pucharu Świata rozbieg będzie mógł być pokryty nie tylko sztucznym śniegiem albo lodem, ale będzie również możliwość korzystania z materiałów sztucznych (tak jak latem). Rozbiegi ze śniegiem lub lodem obowiązkowo będą musiały posiadać system sztucznego mrożenia,

- podczas igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata skocznia normalna będzie musiała mieć punkt HS usytuowany co najmniej na 100 metrze,

- zmiana długości najazdu najprawdopodobniej będzie stosowana w Pucharze Kontynentalnym. Decyzję o zmianie rozbiegu będzie mógł podjąć przedstawiciel każdej z drużyn (będzie mógł obniżyć rozbieg), ale tylko w sytuacji, gdy świeci się czerwone światło,

- Sezon zimowy Pucharu Świata 2012/13 został podzielony na siedem (a nie jak poprzednio na sześć) periodów. Letnia Grand Prix 2012 będzie się składać z dwóch, a nie jednego periodu.

- Puchar Świata kobiet będzie się mógł odbywać na skoczni o maksymalnym rozmiarze HS 118. Jeśli finałowe zawody tej rangi odbędą się na dużej skoczni, to udział w nich może wziąć jedynie 30 najlepszych skoczkiń sezonu.

Wszystkie propozycje zmian zostały przesłane do narodowych związków narciarskich i oczekują na ich akceptację, a następnie ewentualne zatwierdzenie podczas kongresu FIS na przełomie maja i czerwca w Korei Południowej.

Więcej czytaj na www.pzn.pl


Adrian Dworakowski, źródło: pzn.pl
oglądalność: (10904) komentarze: (54)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    autor: tad , 21 kwietnia 2012, 14:56
    Zmiany w regulaminie
    W związku z ostatnimi kłótniami i dyskusjami nie na temat, został zaostrzony regulamin dyskusji w komentarzach. Wszystkich prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną wersją regulaminu, który znajduje się pod formularzem do komentowania.

    Wszystkich użytkowników, którym zmiany nie przypadną do gustu, prosimy o wyrozumiałość - to jedyny sposób, aby zachować merytoryczną dyskusję.

  • anonim

    Bardzo mi się nie podoba to obostrzenie dot. HS na średnich skoczniach. No, ale można było się tego spodziewać... kolejny krok ku powiększaniu skoczni, ujednolicaniu ich profili i premiowania lotników, gdzie tylko się da... nihil novi.

    Zmiana odnośnie kombinezonów wydaje się bardzo w porządku. Ale - pożyjemy, zobaczymy jak to będzie w praktyce.

  • piotr186 profesor

    Człowieku jaka dyskryminacja juniorów? a kto im zakazuje skakać na dużych skoczniach? Więcej - Oni wręcz regularnie trenują a często i startują na dużej skoczni... W Polsce już 13-latek może być przedskoczkiem na dużej skoczni przed zawodami... (Klimek Muranka mając 13 lat zdobył seniorski medal MP na dużej skoczni)

  • piotr186 profesor
    HKS

    Człowieku jaka dyskryminacja juniorów? a kto im zakazuje skakać na dużych skoczniach? Więcej - Oni wręcz trenują a często i startują na dużej skoczni... W Polce już 13-latek może być przedskoczkiem na dużej skoczni przed zawodami... (Klimek Muranka mając 13 lat zdobył seniorski medal MP na dużej skoczni)

  • HKS profesor

    @piotr186

    To dlaczego milczycie na temat dyskryminacji juniorów podczas MŚJ, kiedy niektórzy skaczą już na mamutach, a na MŚJ są skazani na skocznie dla dzieci? :)

  • piotr186 profesor
    HKS

    Chyba widzisz że parę innych osób w tym Boy ma na temat traktowania kobiet w skokach to samo zdanie co ja...

    Co gorsza dotąd nieoficjalny zakaz zostanie teraz zastąpiony zakazem oficjalnym...

    Jak bym chciał żeby te kilka (kilkanaście?) najlepszych skoczkiń mogło skakać nie tylko na skoczniach dużych ale i mamucich.

  • anonim
    MSad_

    Nie napisałem że jestem fachowcem. No i dobrze że ty nie masz nikłego pojęcia o skokach bo co by wtedy było jakby MSad przestał czepiać się wszystkich dookoła.

    Uważasz że zmiany są dobre idące w przód to ok. Twoje zdanie ale życzę ci żebyś ty też poszedł w przód i żebyś wreszcie dorósł.

  • anonim
    HKS

    No tak ale to będzie plus tylko dla najlepszych.Ten kto mocny to i belkę, dwie czy nawet trzy niżej skoczy dalej od tego co jest w słabszej formie. Ale jak wiemy wszyscy chcą skakać jak najdalej więc jak sami zawodnicy mówią wolą mieć pkt ujemne nawet po 30 punktów ale ważne żeby sobie odlecieć.

  • Talar weteran

    Korekty na plus, rewolucji już może na razie starczy ;-).. Nie do końca podoba mi się wcześniej omawiany pomysł kombinezonów, jak ''druga skóra'' idealnie przylegających do ciała skoczków, ale np. sztuczne rozbiegi i obowiązkowe systemy mrożenia torów mogą się często przydać..
    I pytanie, dlaczego NS nie funkcjonuje w Coc.?

  • Boy profesor

    Sara Takanashi mając lat 14 w zawodach w Sapporo na Okurayamie pofrunęła na 141 m. Niewiele starsza Yuki Ito w tym roku skakała tam po 139 m.
    Sarah Hendrickson ma rekord życiowy 143 m ze skoczni w Lillehammer HS138 m.
    Line Jahr z kolei na Wielkiej Krokwi lądowała już przy 140 metrze.
    Anna Haefele w Willingen uzyskała 140 m.

    O każdej zawodniczce można napisać coś podobnego. Dlaczego więc nie pozwala się im na skakanie na skoczniach dużych typu K120-K125 ?

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Ta zasada z PŚ kobiet jest bezsensowna,jak nawet w Fis Cupie skaczą czasami na dużej skoczni to dlaczego panie nie mogą skakać?

  • HKS profesor

    @magiczny17

    Czemu niby nikt nie obniży jak będzie dobry wiatr?;) Spokojnie będzie można zyskać 10 punktów na notach + punkty za belkę.

  • MSad_ profesor
    magiczny17

    lepsi fachowcy od ciebie ustalaja co jest lepsze . Ty jedynie jako kibic majacy nikle ppojecie mozesz sobie jedynie napisac ze to glupota ale to i tak nie ma zadnych skutkow.
    Skutek jest. Okreslieles sie jako fachowiec.

    Zmiany uwazam za bardzo dobre idace w przód.

  • DASIEK bywalec
    @OjciecMarek

    Masz racje, MŚwL 2 lata temu były piękne. Racja, PZN odwala nie wiadomo co. Jedyne co nie daje mi spokoju to to jak będzie tam na mniejszych skoczniach bo o to się boję. Ale nie sądzę żeby w Zakopanem. Tak naprawdę dałbym te mistrzostwa komuś innemu niż te 4 miasta. Ale zostanie wybrana Planica.

  • anonim

    - podczas igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata skocznia normalna będzie musiała mieć punkt HS usytuowany co najmniej na 100 metrze

    Kompletna głupota

    - Puchar Świata kobiet będzie się mógł odbywać na skoczni o maksymalnym rozmiarze HS 118. Jeśli finałowe zawody tej rangi odbędą się na dużej skoczni, to udział w nich może wziąć jedynie 30 najlepszych skoczkiń sezonu

    Dlaczego tylko na HS 118? Przecież one potrafią skakać na większych skoczniach nie mówię tutaj o mamutach ale HS 134 czy nawet 140 powinien być.

    - zmiana długości najazdu najprawdopodobniej będzie stosowana w Pucharze Kontynentalnym. Decyzję o zmianie rozbiegu będzie mógł podjąć przedstawiciel każdej z drużyn (będzie mógł obniżyć rozbieg), ale tylko w sytuacji, gdy świeci się czerwone światło

    To raczej też głupie jak będzie dobry wiatr to nikt nie obniży rozbiegu.

    Resztę zmian można powiedzieć że mogą wyjść na dobre.

  • Maselniczka bywalec
    Z twittera

    According to Finnish media Harri Olli is making comeback! More details later on.Kolejny powrót się szykuje:)

  • anonim

    JA PROPONUJE ZMIENIĆ ZASADY SKAKANIA ! PIERWSZA 10 PUNKT K 100 PIERWSZA 10-20 punkt k-110 20-35 punkt k -125 35-50 punkt k -135 w trakcie konkursy byłyby 4 punkty dla 4 grup w tedy ci słabsi mieliby szansę być wysoko w klasyfikacji dzięki czemu konkursy byłyby o wiele ciekawsze ! tak jak np jest teraz w formule ostatnia 7 odstaje od pierwszej 16 tylko psują widowisko np dublowanie a wystartrowali by z przewagą 1 okrążenia byłoby ciekawiej :) ja myślę,ze tak trzeba uatrakcyjniać konkursy,a z tymi skokami z kobiet to jest lipa to tak jak by baba jeździła w formule lub Bjoergen startowała z chłopami albo grali 6 meżczyzn 5 kobiet w składzie. Dla nas akurat to problem ,bo nie mamy skoczkin na poziomie pucharu świata. Ja jestem za takimi zmianami żeby było ciekawiej taki Karpenko mógłby chociaż raz być na pudle zarobiłby kasy na cały rok ! a tak to jeżdżą za darmo... Byłoby więcej chętnych i skoki na pewno byłyby ciekawsze myślę,ze 20 reprezentacji na konkurs to byłoby pewne Austria Norwegia Niemcy Japonia Słowenia Polska Czechy Rosja Finlandia Włochy Szwajcaria Francja a oprócz nich Kazachstan Korea Słowacja, Usa Kanada nawet Chiny by skakali Bułgarzy Rumuni czy gruzini Estończycy i Holender by się znalazł.

  • anonim

    Oprócz obowiązkowego systemu mrożenia torów zmiany są albo głupie, albo niepotrzebne

  • Emil profesor

    @Boy Robert Mateja o konkursach PK powiedział "rzeźnia". Taki wiatr ma tam wpływ na wyniki. Śliż po prostu spadł na bulę w 2 skoku i żaden brak systemu nie dałby mu innego miejsca niż 30, a Romoren i tak by wygrał konkurs tylko z mniejszą przewagą.

  • Boy profesor

    Do tego dochodzi jeszcze skracanie rozbiegu w PK. Więc wychodzi na to, że muszą tam wprowadzić przeliczniki punktowe za belkę. Oby tylko z przelicznikami za wiatr nie kombinowali, bo wyjdzie tak jak w letnim PK w Oslo, gdzie pierwszego dnia na starym systemie wygrał Śliż, a drugiego na nowym systemie już sprawili wygraną Norwegowi, a Polak był 30.

  • Boy profesor

    'Rozbiegi ze śniegiem lub lodem obowiązkowo będą musiały posiadać system sztucznego mrożenia'

    Czyli to o czym mówiłem przez większość zimy, dobra decyzja.

    'podczas igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata skocznia normalna będzie musiała mieć punkt HS usytuowany co najmniej na 100 metrze'

    To jakiś absurd, bo przecież są skocznie o wymiarach K90 HS98, które nie potrzebują przebudowy, a przez ten głupi przepis nie łapałyby się na takie zawody.

    'Puchar Świata kobiet będzie się mógł odbywać na skoczni o maksymalnym rozmiarze HS 118'

    Kolejny przejaw dyskryminacji kobiet, dlaczego nie mogą one skakać na skoczniach dużych typu K120-K125, skoro każda zawodniczka ma własny rekord życiowy w granicach 140 m i więcej z takich właśnie obiektów?

  • HKS profesor

    @piotr186

    A co myślisz o dyskryminacji starych chłopów na MŚJ, którzy mając 19,20 lat skaczą na średnich skoczniach? Ty jak już coś napiszesz...

    A Oczywiście MŚ nam się należą. Odwołani dwóch zimowych PŚ w jednym sezonie zdarza się tylko najlepszym:D

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    Póki co to Planica ma gorsza infrastrukturę niż Zakopane a skocznie dopiero budują bo były one (po za mamucią skocznia) już nie używane i praktycznie zniszczone...

    Powinniśmy dostać MŚ już dawno , ale wiadomo ze w FIS wygrywają układy...

  • piotr186 profesor

    z tym HS to śmieszna sprawa - przecież nie trzeba niczego przebudowywać wystarczy formalnie przenieść HS na ten setny metr tam gdzie go nie ma, a wszystkie nowe normalne obiekty mają na ogól punkt K-95 i HS-105

  • piotr186 profesor

    Większość pomysłów albo głupia albo już stosowana (przepis o konkursach MŚ,Io nie mniej niż na skoczni HS100, ceramiczne "letnie" tory w zimie były np. w Erzurum) )

    Ostatni pomysł ma posmak dyskryminacji kobiet.

    Pomysł z periodami czemu ma służyć?

    A pomysł co do rozbiegu w PK niczemu nie służy, ani dobry ani zły pomysł.

    Reasumując pomysły kiepskie - albo niepotrzebne albo martwe albo nie wnoszące niczego do skoków.

  • OjciecMarek profesor
    @DASIEK

    Po tym, co odwalił PZN z Tajnerem na czele w związku z PŚ w kombinacji norweskiej i PŚ skoków kobiet, to my powinniśmy się cieszyć, że chociaż PŚ w skokach mieć będziemy. Co do Planicy, to miast przypominać zeszły rok, wspomnij, jak znakomicie wypadły MŚwL dwa lata temu, Słoweńcy udowodnili już, że potrafią przeprowadzić świetnie imprezę mistrzowską, dodatkowo już inwestują w infrastrukturę, a PZN dopiero czeka na mistrzostwa, jak na mannę z nieba. No i jeszcze kwestia dojazdu Zakopianką...

  • anonim
    zobaczymy czy na austriackich obiektach

    głównie chodzi mi o Innsbruck i Bischofshofen pojawi się system mrożenia torów, innych umieją ustawiać ale swoich to nie łaska co. I także mam nadzieję że nie będą przeginać ze zbyt częstą zmianą belki podczas zawodów, niech wreszcie zrozumieją że w ten sposób stracą nie tylko kibiców ale też i sponsorów bo nikt nie znosi nudnego widowiska.

  • Emil profesor

    A co do samych zmian. Porcelanowe tory zimą. To kolejna super wiadomość dla naszych (jeśli na których skoczniach to zastosują) Nasi często mają problemy z pozycją dojazdową na lodowym torze i ze smarowaniem. Zmiana belek przez trenera (bo raczej nie sądzę by robił to inny przedstawiciel zespołu) była już w 2009 r. Wykorzystywał to trener Niemców przed większością skoków Georga Spatha. Z różnym skutkiem. Szkoda że nie można podnosić belki, ale tutaj by masowo to wykorzystywali słabi skoczkowie.

  • DASIEK bywalec
    @EMIL

    Wiem, że trzeba przebudować i tą i tą. Ale już nie mówię o Lahti, ono jest do zapełnienia miejsc, tu Planica wygra na 100%

  • Emil profesor

    @DASIEK Gadasz głupoty. Skocznia w Lahti ma mniejszy HS niż 100 chyba HS 98 a to że trzeba średnią krokiew przebudować to "oczywista oczywistość" przecież nie ma szans by mistrzostwa impreza była na tak przestarzałej skoczni!

  • DASIEK bywalec
    @skladak998

    zupełnie popieram, chodzi przecież o to żeby nie dopuścić Zakopanego do MŚ 2017. Trzeba dać oczywiście szansę gorszym kandydatom takim jak:
    -Oberstdorf: w 70% warunki będą jak w tym roku. Przecież 2 razy można to było udowodnić: Team Tour i TCS!
    -Lahti: o warunkach nie muszę się wypowiadać, ponieważ chyba każdy wie jak tam wygląda PS co roku
    -Planica: może i nie organizowała nigdy MŚ jak przeciwnicy powyżej, ale widzieliście jaka była tam organizacja rok temu.
    Może i w tym roku było dobrze ale kto wie jak będzie na mniejszych skoczniach?! Planica tak naprawdę wszystkim podoba się na mamutach ale kto wie jak tam będzie na tych małych skoczniach?
    -Zakopane: nie będę się rozpisywał bo chyba każdy wie jaka atmosfera, ilości kibiców i inne głupoty. Ja mogę się założyć, że tutaj przyjedzie najwięcej kibiców. Wiadomo, pewnie FIS będzie się czepiać, że nie ma HS powyżej 100 m, ale po co to komu? Mam nadzieję, że akurat tego przepisu nie zaakceptują. Pewnie FIS zapamięta, jak było z PŚ w kombinacji w tym roku.
    Więc tak naprawdę zapewne "dla sprawiedliwości" (ja tak nie uważam) będzie wybrana Planica, ale pewnie będzie to jedna wielka klapa.
    Sorry za rozpisanie się ale podirytowałem się :D

  • marro profesor
    @kofler

    rewolucyjne to było przejscie z stylu klasycznego na styl V, co roku są jakies zmiany i myslisz ze połowa skoczków przez te małe zmiany pokonczy kariery?!

  • gina profesor

    dziwny ten przepis z HS ponad 100m. Jeszcze niedawno większość normalnych skoczni miała HS w granicach 90-95m

  • faucha bywalec

    ,,Decyzję o zmianie rozbiegu może podjąć jury z uwagi na zachowanie sprawiedliwości oraz bezpieczeństwa zawodników, a także przedstawiciel każdej z drużyn (jednak może on tylko skrócić rozbieg). Taka decyzja musi zostać ogłoszona wtedy, gdy świeci się jeszcze czerwone światło dla zawodnika." ( cytat ze strony PZN)
    jak dla mnie zbędna sprawa z tym skracaniem rozbiegu, bo w sumie jak będą dobre warunki a np.10belka to kto madry sie zdecyduje skrocić rozbieg?

  • skladak998 stały bywalec
    zmiany...

    "podczas igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata skocznia normalna będzie musiała mieć punkt HS usytuowany co najmniej na 100 metrze"
    Jak dla mnie jest to bzdura... (skocznia normalna - punkt K 75-100 m, szkoda ze nie ma okreslonego punktu HS)... czyzby kolejna zagrywka z tlumaczeniem, ze skoki beda dluzsze i bardziej atrakcyjne ? Sorry, ale czy ktos skoczy 100 czy 103 metry niczego wielkiego nie czyni...

    Podobnie ma sie rzecz z PŚ pan... HS nie wiekszy jak 118 metrow... ja rozumiem ze skacza tam wlasciwie jeszcze dzieci, ale sa tez starsze zawodniczki...

  • marro profesor

    Nie są to jakies rewolucyjne zmiany, ale czy przydatne czas pokaże. Dobrze jest z tym systemem mrożenia torów ale nie wiem czy przy większym deszczu spełni on swoje zadanie.

  • anonim

    Sezon zimowy Pucharu Świata 2012/12 został podzielony na siedem (a nie jak poprzednio na sześć) periodów
    Poprawnie:(redakcjo zmiencie to):
    Sezon zimowy Pucharu Świata 2012/2013 został podzielony na siedem (a nie jak poprzednio na sześć) periodów

  • kasqq początkujący

    czyli jeśli chcemy, żeby mś 2017 były w zakopanem, trzeba rozbudować średnią krokiew.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl