Zablokują Wielką Krokiew?

  • 2012-06-07 19:45

O pół miliona złotych walczy zakopiańska firma budowlana Chomar, która do dziś nie otrzymała zapłaty za wykonanie prac w pawilonie Wielkiej Krokwi. Główny wykonawca firma Tiwwal od półtora roku zwleka z wypłatą środków podwykonawcy.

Firma Tiwwal ma również zaległości w stosunku do innych podwykonawców budujących pawilon Wielkiej Krokwi. W sumie winna jest ponad 3 mln zł.

Józef Chowaniec, właściciel firmy Chomar ma nadzieję, że zobowiązania głównego wykonawcy przejmie inwestor, czyli Centralny Ośrodek Sportu. Jeśli tak się nie stanie, zapowiada blokadę Wielkiej Krokwi, pod skocznią zaparkuje wielki budowlany sprzęt.

Grzegorz Kotowicz, dyrektor zakopiańskiego COS ostrzega, że blokada skoczni nie tylko będzie nielegalna - ale i nie przyspieszy sprawy. Wszystko bowiem zależy od Ministerstwa Sportu, należy więc uzbroić się w cierpliwość.


Adrian Dworakowski, źródło: Radio ZET
oglądalność: (7750) komentarze: (125)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Lestek weteran
    -

    "mecz Roma - Górni ktez niby cała polska oglądnęła:)"

    Na pewno więcej niż to obecne 15 milionów. I polecam czytać swoje wypowiedzi przed wysłaniem, nie wiem co to znaczy "Górni" i "ktez".

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Napasałeś w kontekście że mecz Roma - Górni ktez niby cała polska oglądnęła:) To nie był problem czytania ze zrozumieniem (to ty masz z tym na ogol problem) a zbyt szybkie odpisanie zanim zdarzyłem dobrze poczytać.

  • Lestek weteran
    @ piotr186

    "Nawet mecz otwarcia Argentina '78 Polska - RFN oglądało u nas ok. 23 mln ludzi."

    Nie Górnik - Roma. Polska - RFN. Wystarczy Ci, czy napisać to drukowanymi literami?

  • anonim
    @piotr186

    Była kosa, była wczoraj oglądaliśmy to z kumplami na dosyć sporych ekranach w strefie kibica i było to dokładnie widać i w sumie nikt bardzo nie protestował, z resztą ma filmiki o możesz sam się przekonać.

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    Czy aż taki ewidentny? Po protu szczęsny wyszedł z bramki i rozłożył się jak bramkarz w piłce ręcznej (szeroko ramiona i nogi) w myśl przepisów oczywiście szczęsny faulował ale ten Grecki piłkarz wiedział jak się podłożyć żeby to ewidentnie wyglądało,

    Bramkarz Niemiecki Jens Lehman kiedyś w finale LM dostał czerwona kartkę w identycznej sytuacji a potem sędzia po meczu powiedział ze powinien pokazać zółta a nie czerwoną kartkę Lehmanowi...

  • anonim
    @piotr186

    Teraz gramy z Rosją i najlepsze dla ans rozwiązanie to wygrana i remis Czechów przed ostatnią kolejką sytuacja wygląda tak: Polska 4, Rosja 3, Czechy i Grecja 2 i w ostatniej kolejce na nic nie musimy się oglądać i wygrana i remis dają nam awans.

    Osobiście uważam, że remis z Ruskimi będzie już sporym osiągnięciem i w takim układzie mamy 2 pkt. i także sytuację otwartą, czyli bez względu an pozostałem wyniki 3 kolejki nasza wygrana daje awans. Czyli wniosek jest prosty z Ruski nie możemy przegrać, bo tym samym dajemy im awans i mecz z Grekami mogą potraktować ulgowo.

    Co do kartki, to niestety, sytuacja była tak oczywista, że sędzia nie miał wyjścia :D

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    Za ewidentny faul w polu karnym żółtą kartkę?! To już mało nam się przysłużył, wywalając Greka w pierwszej połowie, czy też później, gdy nie uznał naszym przeciwnikom bramki ze spalonego mniejszego, niż uznana przez Webba bramka Guereirro sprzed czterech lat w meczu z Austrią?

  • piotr186 profesor
    pavel

    Ale fakt ze Smuda chyba rzucił w przerwie "brońcie wyniku" i wyszło jak wyszło.. czy sędzia nam sprzyjał? Gdyby tak było to by dał Szczęsnemu żółtą a nie czerwoną kartkę,

  • piotr186 profesor
    pavel

    Wystarczy Remis Polski z Rosją żeby Rosja musiała grac ostatni mecz na poważnie Kluczowy dla sytuacji wydaje się mecz Grecja - Czechy , korzystny dla nas jest remis bądź zwycięstwo Czech,

    Tak czy siak musimy teraz wygrać z Czechami.
    A Rosja to jedna nie Niemcy czy Hiszpania,

  • anonim
    @piotr186

    Heh, złudne myślenie i liczenie na nie wiadomo kogo w razie porażki z Rosją. Wystarczy, że Grecja wygra z Czechami, a my wtopa z Ruskimi i mamy sytuację: Rosja 6 Grecja 4 Polska 1 Czechy 0. Ruscy maja awans i z Grekami grają rezerwami, Grecy wygrywają i mamy po ptokach.

    Ruskimi musimy wygrać i tyle, ale nasz dzielny trener gra an remis, co pokazuje zmian w..... 93min meczu z Grekami, normalnie pokaz geniuszu naszego trenera.

    A co do meczu mieliśmy wszystko an tacy, własny stadion, publiczność, wynik do przerwy, czerwona kartka dla rywali i nawet sędzie bardziej sprzyjający naszej drużynie. Straciliśmy wielką szansę na własne życzenie bo zamist pójść za ciosem to sie cofnęli do obrony, a że w obronie jesteśmy żałośni to wyszło jak wyszło. Tylko fart, że Tytoń miał wejście smoka, a sędzie dopatrzył się centymtrowego spalonego, bo byśmy szli naszym schematem" mecz otwarcia -> mecz o wszystko -> mecz o honor.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Oglądalność meczu Rosja - Czechy wynikała raczej z siły rozpędu kto oglądał mecz Polska - Grecja to już oglądnął też następny mecz. Dzisiaj mogę się założyć widownie takie duże nie będą. Chociaż mecz Niemcy - Portugalia jest z kategorii tych atrakcyjnych.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Z jednej strony masz racje ale z drugiej jak tu nie oglądać jak w telewizji no stop od miesiąca mówią tylko o piłce nożnej (a już podczas trwania Euro to się nie da włączyć telewizora żeby nie było czegoś o piłce)? Jakby inne sporty miały taka promocje (mimo wszystko nachalną) jak piłka nożna to tez by to Polacy oglądali milionami...

  • piotr186 profesor
    Lotnik

    Jak już to jedna stracona bramka nie dwie , nie wiem czemu tak wyszło, Widać że Smuda ma zero zmysłu taktycznego, i zbyt wielu pupili których pcha do pierwszego składu, ale kwestia problemów z obroną jest znana od dawna i innej alternatywy przecież nie mamy, Patrząc na końcowe statystyki po meczu to mieliśmy je lepsze od Greków.

    Mimo wszystko żywię pewien umiarkowany optymizm, Nawet przegrana z Rosją nie byłaby tragiczna w kontekście awansu do ćwierćfinału, Wiec tak źle nie jest, No inie można zapomnieć ze najstarszą drużynę mają Rosjanie a Polacy druga najmłodszą po Niemcach, Mam nadzieję ze ten fakt wyjdzie na nam korzyść

    A z Rosją (wtedy ZSRR) p oraz ostatni na swoim terenie przegraliśmy w.. 1967 roku tak wiec nie powinno być paniki.

  • anonim

    To tylko pokazuje popularność piłki nożnej. Widownia na meczu grupowym średniej reprezentacji Polski, która na 90% w finale nie zagra, była większą niż widownia skoków w okresie szczytu popularności tej dyscypliny w Polsce i to na IO w konkursie, w którym wszyscy liczyli na złoto Małysza.

    Nawet mecz Rosja-Czechy miał widownie blisko 10mln.

  • piotr186 profesor
    gina

    1. Rankingi nie grają (aczkolwiek coś obrazują)
    2. Jak na pierwszy mecz od lat o stawkę źle nie było,
    3. Nie wiem czemu wszyscy zapomnieli ze Andora została wybrana po to żeby Polska mogla zdobyć wysokie zwycięstwo przed Euro, każda ekipa tak robi (i nie tylko w piłce nożnej) zęby sobie nastrój przed Imprezą docelową poprawiać,
    nie wiem czemu teraz wszyscy dobudowują chore teorie do tego meczu.
    4. Tu zawinił Smuda ze nie zrobił zmian, A naprawdę kiepskie było to pierwsze 15 minut po przerwie (Gol wyrównujący - czerwona kartka Szczęsnego - gol ze spalonego) a potem przecież gola nie straciliśmy i remis dowieźliśmy do końca.

    Reasumując mogło być 3-1 dla greków jaki 2-0 dla Polski... Kwestia umiejętności taktycznych (i szczęścia) których Smuda niestety nie ma.

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Przede wszystkim wtedy było ok 30 mln Polaków Wiec te 23 mln oglądające mecz Górnik - Roma jest niemożliwe, Trzeba by chyba wliczać niemowlęta i małe dzieci zęby tyle mln uzbierać,

    W sumie to się nie spodziewałem ze już pierwszy mecz grupowy pobije rekord Małysza z Salt Lake City...

  • Lestek weteran
    @ Emil

    Co mają odbiorniki do liczby widzów? Zakładasz, że przed każdym siedziały raptem dwie osoby? Podczas meczów na ulicach nie było nikogo, spadało zużycie gazu i wody, tylko elektrownie pędziły na pełnych obrotach.

  • Emil profesor

    @Lestek. Górnik-Roma? A ile wtedy odbiorników TV było w Polsce? Bo na rok przed tym meczem w Polsce było 3,5 mln odbiorników TV, czyli średnio przez ekranem TV musiałoby siedzieć 7 osób.

  • Lestek weteran
    @ Fanka

    Artykuł przekłamany, wystarczy wspomieć mecze Górnik - Roma czy siatkarski Polska - ZSRR do których Małysz z kadrą Smudy nie mają startu. Nawet mecz otwarcia Argentina '78 Polska - RFN oglądało u nas ok. 23 mln ludzi.

  • anonim

    http://euro2012.tvp.pl/7649730/rekordowy-mecz-polska-grecja

    Rekord oglądalności pobity:)

  • anonim
    @Piotr186

    Nie wiem czy oglądaliśy ten sam mecz. tragedia to za mało powiedziane. Grać 11 na 10 i stracić dwie bramki to tylko Polacy potrafią.Jak dla mnie cała linia obrony do wymiany, przy obu bramkach, tej uznanej i tej nieuznanej, zwinili obrońcy stojąc sobie na środku boiska i nie interweniując, podobnie jak przy faulu Szczęsnego gdzie obroncy wypuścili Greka sam na sam. Druga sprawa to bieganie. Grecy naprawdę szybko biegali, a Polakom piłki przechodziły koło butów oni się do nich nie ruszyli. Grecy bardzo dokładnie podawali sobie przez całe boisko, nasi mieli problemy z przyjęciem piłki a jak już podali do swojego partnera, to akurat do tego co srał pomiedzy dwoma trzema Grekami. To nasi piłkarze więc cieszę się że utrzymali chociaż ten ramis, lecz obiektywnie sądze że grecja powinna wyrać.

  • gina profesor
    fankuba88

    tylko, że kibic. ktoś o minimalnej wiedzy wie iż:
    1. Reprezentacja ma ranking taki, jaki ma
    2. Reprezentacja dawno nie grała meczu o taką stawkę, podczas takiej imprezy - ta reprezentacja praktycznie nigdy
    3. Reprezentacja miała dobrze wyglądać więc dostała przed Euro sparingpartnerów do bicia (Andora)
    4. 45 minut meczu to nie cały mecz

    Oczekiwać nadzwyczajnego wyniku to trochę tak, jakby wymagać od Kubackiego by z dnia na dzień przeskakiwał Kocha, czy podobnych klasą skoczków.

  • fankuba88 doświadczony

    A tak swoją drogą, to ciekawe czy TVP pobije rekord oglądalności z Salt Lake City,wtedy konkurs skoków oglądało 14,5 milionów Polaków.

  • HKS profesor

    @czarnylis
    Może jak się zacznie to mnie coś weźmie, ale to otoczka i działania od kilku lat mnie trochę zniechęciły;) Do tego jeszcze egzaminy więc chyba nie wpadnę w piłkoszał:P

  • czarnylis profesor
    @HKS

    To oglądniesz sobie mecz na luziku. Ja już od paru dni mam stresa, a dziś z nerwów rozbolał mnie żołądek. Ja to po prostu bardzo mocno przeżywam, a podczas meczu pewnie pogryzę szalik :)
    Na mnie alkohol działa inaczej. Studzi emocje :)

  • anonim

    @czarnylis

    Święte słowa :)
    Szkoda, że nie ma tu opcji "lubię to" :)bo byś dostał.
    Ja oglądam dziś jednocześnie dwa mecze w tym samym czasie grają nasi siatkarze z Kanadą w Brazylii a tego nie opuszczę w życiu więc mam na jednym ekranie podgląd na dwa programy !
    Do boju Polacy !
    Jak nas widzą tak nas piszą opinia o nas o euro i o naszej gościnności idzie już w świat!

  • HKS profesor

    @czarnylis
    Przykro mi, ale nie potrafię przejść do porządku dziennego nad tym jak to wszyscy teraz mówią (tutaj mamy przykład, że wszyscy) o prezencie dla Hutnika, a po Euro to wielu zapomni co to jest Hutnik i najchętniej wyburzyło by stadion. Wielu z Majchrowskim na czele. Nie potrafię też przejść do porządku dziennego nad tym, że w reprezentacji Polski grają tacy, a nie inni zawodnicy, a Lato tłumaczy się "mają polskie obywatelstwo, a inni też tak robią". Najwyraźniej jestem jakiś inny, bo nie obchodzi mnie co robią inni:)

    Mecz oczywiście obejrzę, głównie ze względu na "swojego chłopa" z Huty - Wasyla, ale nie są to takie emocje jak w 2006 czy 2008 roku. Emocji się nie da "wymusić". No chyba, że alkoholem...

  • gina profesor
    czarnylis, fanka

    Nic dodać, nic ująć! Już nie mogę doczekać się tych emocji! To naprawdę jedna okazja na milion byśmy, pomimo różnych poglądów, podziałów przypomnieli sobie, że jesteśmy jednym narodem. Na spory i waśnie będzie czasu dużo.
    Teraz niech zacznie się święto!

  • czarnylis profesor
    @Fanka, Gina

    Dokładnie. Święte słowa. Przestańmy wreszcie marudzić i cieszmy się sportowym świętem, które odbywa się na naszej ziemi. Teraz już nie ważne kto w jaki sposób trafił do reprezentacji, co zbudowano, a co nie. Dzisiaj widziałem bardzo fajne obrazki jak kibice otuleni w polskie i greckie flagi przybijali piątki i robili sobie wspólne foty. Pokażmy światu, że Polacy to naród przyjazny i gościnny, a Polska to kraj do którego warto przyjechać. Dopingujmy z całych sił naszą drużynę i spuśćmy w kiblu malkontenctwo.
    Za dwie godziny z hakiem kilkadziesiąt tysięcy ludzi odśpiewa Mazurka, a później przeżyjemy wielkie sportowe emocje.
    POLSKA BIAŁOCZERWONI ! ! !

  • HKS profesor

    @gina

    To czemu napis Hutnik na krzesełkach nie został wyrwany (na Wiśle to samo)?;) To nie jest emblemat klubowy? Chcesz mi powiedzieć, że dookoła stadionu Wisły i Cracovi nie ma żadnych emblematów klubowych?;) Powodzenia;)

  • gina profesor
    Fanka

    Święte słowa!
    Nawet mnie - kiedyś bardzo sceptycznej i na nie udzielił się nastrój! Niech nasi wygrywają!
    I pokażmy, że jesteśmy gościnni, otwarci, że mamy z czego być dumni!

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    http://tiny.pl/hpzcf

    Mylisz fakty,jeżeli chodzi o Perquisa.Nie udało się potwierdzić jego polskich korzeni,więc zastosowano tą samą procedurę co w przypadku Olisadebe i Rogera.

  • gina profesor
    HKS

    nie wiem lepiej - weszłam na różne strony internetowe i zobaczyłam zdjęcia stadionu przed remontem i dziwię się że jakaś tam liga w ogóle grała, bo przypominało to pustostan przed zburzeniem. A co do emblematów klubowych - pewnie nie wiesz, ale wszędzie tam na tych obiektach gdzie trenują czy przebywają piłkarze z Euro mogą być tylko emblematy UEFA i żądne klubowe. Dlatego ich nie ma. Na innych stadionach też.

  • anonim

    Ale macie problem:)
    Jak padnie bramka od obojętnie kogo to będziecie w euforii bo to gol na konto całej drużyny :)
    Jakie to am znaczenie kto po jakiemu mówi ?
    Cieszcie się, że dostaliśmy taką fajna imprezę a nie wciąż narzekacie.
    Do boju Polsko i tyle.

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    No wiesz język polski jest jednak stosunkowo trudny a nie każdy jest poliglotą z drugiej strony za te 4 lata powinien opanować choć kilka podstawowych zwrotów,

    Żeby się nauczył Obraniak mówić po Polsku to musiałby przebywać miedzy Polakami cały czas a nie po tygodniu 3,4 razy do roku...

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    A co do naturalizacji to żaden z 4 (Obraniak,Perquis,Boensich,Polans) nie zostali "naturalizowani" bo mają polskie korzenie dalsze lub bliższe ale mają, Naturalizacja to nadanie obywatelstwa komuś całkiem obcemu jak kiedyś Roger Guerreiro czy Emmanuel Olisadebe,

    Karolina Woźniacka (celowa tak pisze) jest nazywa "Dunka polskiego pochodzenia" mimo iż z Dania łączy ją tylko kraj zamieszkania a cała resztą wiąże ją z Polska, Bardziej zasadne byłoby mówienie ze ona jest Polką reprezentującą Danię..

    Z drugiej strony chińczyków reprezentujący Polskę w Ping=pongu nazywa się "polkami chińskiego pochodzenia" mimo iż sa po prostu chińczykami z polskimi obywatelstawmi ireprezetują Polskę...

    Jak widać są duże problemy z rozróżnieniem narodowości, pochodzenia i kraju reprezentowania...

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Nie powiedziałbym,że Podolski mówi lepiej chociażby od Boenischa mówią na podobnym poziomie.
    A co do Obraniaka,to jakby bardzo chciał to by się nauczył,ale jak widać nie jest aż takim patriotą na jakiego się kreuje.

    A tutaj taka ciekawostka:
    http://www.youtube.com/watch?v=Oeai2y20r2Y

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    No tak ale to się sprowadza do tego co mówiłem - niby minęły 4 lata ale po za kilkoma zgrupowaniami w Polsce nie bywa, gra w lidze Francuskiej, zero motywacji a do tego zero przymusu żeby tego języka się uczyć,

    Zresztą Boensich czy Polanski tez tacy Polacy, język polskiego nauczeni przez rodziców a jednak lekko kaleczą ten język Polski.... To już mniej kaleczy język Polski Niemiec Lukas Podolski.

  • piotr186 profesor

    HKS
    A ja Obranik czy Perguis mają się nauczyć Polskiego jak ich jedyny kontakt z Polską to zgrupowania reprezentacji Polski...

    Polanski czy Boenisch to niby bardziej Polacy niż Obraniak czy Perquis, za to oni mieli większe opory żeby dla Polski grac..

    Boenisch to też inna bajka bo on nie zasłużył na miejsce w reprezentacji z przyczyn sportowych,

    Jakoś trudno mi wierzyć te deklaracje Obraniaka że chciał grac dla polski, dla babci.. skoro z ojca jest pół-polakiem i pół - francuzem a z matki jest pół Włochem - pół Czechem - tak naprawdę mógłby grać w każdej z tych reprezentacji i mówić bajeczki o przywiązaniu,

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Obraniak w kadrze jest od 3 lat,a o dokumenty zaczął starać się 4 lata temu,więc powinien zdecydowanie lepiej mówić po polsku.A już ta ściąga na ręce Obraniaka podczas ostatniej konferencji,to było żenujące zachowanie.

  • HKS profesor

    A i jeszcze jedno. Bez uprzedzenia zarządu ze stadionu Hutnika zniknęły wszystkie emblematy klubowe w które nie raz kibice włożyli dużą pracę. Np to: http://www.weszlo.com/fotonews/1336586901_Untitled-1.jpg

    Przykro mi nie przekonasz mnie. Nikt z kibiców i piłkarzy nie chciał Angoli w Nowej Hucie i uwierz mi, że wiem co piszę. Oczywiście Ty i Gina możecie wiedzieć lepiej.

  • piotr186 profesor
    HKS

    A ja Obranik czy Perguis mają się nauczyc poslego jak ich jedyne kontkat z Polską to zgrupowabnia z reprezentacją...

    Polanski czy Boensich to niby bardziej Polacy niż Obraniak czy Perquis, za to oni mieli wieksze opory żeby dla Polski grac..

    Boensich to też inan bajka bo on nie zasłuzł na miejsce w reprezenatcji z przyczyn sportowych,

    Jakoś trudno m iwierzyć te dekalracje Obraniaka że chiał grac dla polski, dla baci.. skoro z ocja jest pół-polakiem i pół - francuzem a z matki jest pół włochem - pół czechem - tak narpwde mógłby grać w każdej z tych reprezentacji i mówic bajeczki o przywiązaniu,

  • HKS profesor

    @Czarnylis
    Każdy woli grać w lepszych warunkach, ale to nie znaczy, że ktokolwiek z Hutnika narzekał, bo po pierwsze nie było na co, a po drugie to nie są ekstraklasowe primadonny, tylko zwykli piłkarze, którzy nie muszą się podcierać pozłacanym papierem.

    Mylisz pojęcia. Jakie kluby z niższych lig stać na utrzymanie ekstrklasowego stadionu? Co gorsza on jest ekstraklasowy tylko z nazwy, bo swoim wyglądem nie przyciąga kibiców tak jak kiedyś stadion Korony, a płacić trzeba grube pieniądze. Budowanie drużyny od stadionu to jakiś kompletny absurd, bo chyba nie zadajesz sobie sprawy o jakich pieniądzach mowa i nie zdajesz sobie sprawy, że te nowe funkcjonalności nie są potrzebne nawet w ekstraklasie, nie mówiąc o niższych ligach.

    Zrozum, że stadion Hutnika to jest RELIKT. Kąt nachylenia trybun jest dwukrotnie mniejszy niż na obecnie budowanych stadionach i nie da się z nim już nic zrobić. Trybuny są oddale wiele metrów od boiska i wymalowanie ścian nie zmieni komfortu oglądania meczu.

    Za te pieniądze jakie wtapia się w najpierw remont dla Wisły i Cracovi, później dla angoli, można by zacząć stawiać stadion na wzór Broni Radom czy jakiś innych kameralnych stadionów na 4-10 tysięcy, których w Polsce jest multum jak chociażby Piast Gliwice.

    A kibice Wisły po raz pierwszy pokazali się z dobrej strony;)

  • fankuba88 doświadczony
    @czarnylis

    A co do tego dokumentu BBC, to jednak niesamowita manipulacja.W tym dokumencie występuje m.in Ugo Ukah,jego wypowiedź została koncertowo zmanipulowana.

    http://tiny.pl/hpzcc

  • czarnylis profesor
    @HKS

    Rzeczywiście, to nie Twój cytat. Pomyliłem się. Ogromnie przepraszam. Z tamtym osobnikeim nie chce mi się gadać. Chyba przedmeczowa nerwica mi się udziela i mylę wypowiedzi :)

    Nigdy nie uwierzę w to, że piłkarze woleliby grać na stadionie sprzed remontu, mając do dyspozycji odremontowany budynek. Jeśli Hutnika nie stać na Suche Stawy, to jego miejsce jest w jeszcze niższych ligach. To brutalne, ale poziom sportowy to nie wszystko. Chcąc grać wyżej trzeba mieć na to kasę. Wymagania licencyjne będą rosły i tego kierunku się nie zmieni.
    Wolisz, żeby stadiony rozpadały się ze starości bo są tańsze dla klubów? Wolisz pleśń na ścianach niż czyste i estetyczne wnętrze? Co do klimatu, to już pełny subiektywizm. Będąc starym kibicem Hutnika możesz mieć sentyment, jednak postępu nie da się zatrzymać i zrobić skansen ze stadionu. Masz rację, że Suche Stawy to już leciwy obiekt i w obecnej formie już nigdy nowoczesny nie będzie, ale chociaż biuro, szatnie i prysznice są na dobrym poziomie. Nie będziecie się wstydzić przyjmując gości. Hutnikowi życzę dalszych awansów i postępu organizacyjnego.

    Kibole Wisły dali popis na treningu Holendrów... aż się nóż w kieszeni otwiera widząc takie rzeczy i później dziwić się BBC. Proponuje ich wywieźć do jakiejś ciemnej dzielnicy w Afryce i niech tam spróbują udawać małpy.

    Jeszcze raz sorry za pomyłkę. Wybacz

  • HKS profesor

    @gina
    I zapomniałaś powiedzieć, że w piwnicach mieszkali jeszcze Wielka Stopa i Yeti. Skoro Ty wszystko wiesz lepiej, to dyskusja z Tobą to jak dyskusja z Kaczyńskim. Taplanie się w błocie było tylko i wyłącznie spowodowane remomntem pod Wisłe, który też wszyscy uważali za prezent dla Hutnika:) Nie przyszło Ci przypadkiem do głowy, że skoro stadion Hutnika to taka rudera jaką kreowali angole, to jakim cudem Wisła dostała na niego licencje? Takie primadonny z Wisły lubią takie warunki?:)

  • gina profesor
    HKS

    Faktycznie - obejrzałam zdjęcia sprzed remontu - stadion i barak miały swój urok, powybijane drzwi, zawalone śmieciami podłogi, bajorka na boisku.... ale skoro piłkarze tak lubili... i jakoś nie dodałeś, że Anglicy wyłożyli 150tys. euro i założyli extra murawę. Ale co tam - lepiej było taplać się w błocie a w przerwie siedzieć w rozwalonej budzie....

  • HKS profesor

    A no i ten cytat nie jest mój, ale akurat w tym wypadku Piotr o dziwo ma rację. Sportowo nie skorzystamy na pewno, bo sprowadzenie zagranicznego szrotu temu nie służy. Gospodarczo nikt jeszcze na takich imprezach nie skorzystał, bo służą one tylko i wyłącznie przekrętom, a że za państwowe pieniądze powstały autostrady za przejazd którymi trzeba zapłacić kolejne grube pieniądze, to żaden powód do dumy.

  • HKS profesor

    @czarnylis

    No to zaliczyłeś mega wtopę;) Po pierwsze Hutnik miał jedna z najlepszych muraw w Polsce zanim zaczęto kombinować z jakimś podgrzewaniem dla Wisły. Po tym "remoncie" zaczęły się tylko robić kałuże po małym deszczyku, a jakość boiska specjalnie się nie polepszyła poza tym, że "spełniała wymogi", a koszty użytkowania wzrosły kilkukrotnie. Teraz jest jeszcze gorzej, bo zrobili jakiś pseudoremont dla anglików (remont stadionu Hutnika to jak operacja plastyczna 70-latki, wcześniej chociaż miał swój urok) i koszty znów kilkukrotnie wzrosły. Teraz nikt tego stadionu nie chce, bo nikomu w III lidze się nie uśmiecha płacić grubych pieniędzy za wynajem odrestaurowanego baraku. Wszystko wygląda na to, że po prostu będą płacić podatnicy, a konkretnie ZIS.

    Reasumując. Możesz śmiało powiedzieć mieszkańcom Krakowa, że dzięki remontowi stadionu będą musieli w podatkach miesiąc w miesiąc pokrywać koszty jego utrzymania, które wzrosły kilkukrotnie. Hutnik poda konkretną cenę, którą jest w stanie zapłacić i albo się miasto zgodzi i i będzie dopłacać, albo na stadionie nikt nie będzie grał.

    Podsumowując - Angole i Majchrowski mogą sobie ten remont wsadzić w d*** :)

  • czarnylis profesor
    @HKS

    "A na EURO nie skorzystamy ani sportowo ani gospodarczo ani w żaden inny sposób."

    Hahahaha wybacz rechot, ale mnie rozśmieszyłeś. Twój Hutnik nawet skorzysta, bo mu odremontowali stadion, budynek, a na takiej równiutkiej murawie to Hutnik nigdy nie grał. Co prawda musieliście grać na wygnaniu przez pół roku ale cel sportowy i tak klub osiągnął. Spytaj piłkarzy Hutnika czy chcieliby wrócić do warunków sprzed remontu? Jeśli powiedzą, że tak, to przyznam Ci rację :)

  • fankuba88 doświadczony
    @HKS

    Myślisz,że gdyby Obraniak czy Perquis,którzy zaliczyli mecze w młodzieżówkach Francji,mieli wybierać między Polską a Francją,to wybraliby Polskę.Nie zrobiliby tak i tyczy się to wszystkich,naturalizowanych piłkarzy.Deco czy Marcos Senna gdyby dostali powołanie do reprezentacji Brazylii, wybraliby Brazylię,więc decydując się na reprezentowanie innego kraju robili to dla swoich korzyści.
    Mnie też się nie podoba to co powiedział Polanski,ale w przypadku reszty byłoby zapewne tak samo.A Polanski i Boenisch w przeciwieństwie do Perquisa i Obraniaka mówią po Polsku.Polanski nawet żonę z Polski ma:)

  • Lestek weteran
    -

    Reprezentacja Polski za 20 lat? ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=_SWjaK6lL-o

  • Lestek weteran
    -

    Nie, no, tak szybko to się chyba Pasy nie rozkraczą ;) Chociaż już kilka razy w historii po spadku z ekstraklasy lecieli dalej, nie potrafiąc zahamować. Ale te II-ligowe derby to raczej z Garbarnią.

  • HKS profesor

    @Lestek
    Hehe. Dzięki:P Za nieco ponad rok derby z Cracovią w II lidze:P

    A co do nauki języka, to nie trzeba być poliglotą, żeby w ciągu kilku miesięcy nauczyć się podstawowych słów i czasów w danym języki. "Kali mieć krowa" można spokojnie powiedzieć po kilku miesiącach, a nie po kilku latach, ale trzeba mieć chęci.

    PolaNski język zna dosyć dobrze, ale on sobie czym innym nagrabił i moim zdaniem to jest największa "zakała" naszej reprezentacji.

  • anonim

    taka to firmapitrza taka robote to powinni doplacic bo pawikon nowy a po scianach leje sie woda z dachu do srodka podobnie z wierza sedziowska i tez robil to chomar teraz robili trase nartorolkowa to zakrety pochylone sa odwrotnie piotr ty matole to wlasinie firma pisiorow

  • Lestek weteran
    -

    W Vademecum Kibica na MŚ RFN 2006 można wyczytać, że tylko 60% Ukraińców zna język ojczysty. Reszta porozumiewa się po rosyjsku.

  • fankuba88 doświadczony
    @Lestek

    Nie zwróciłem na to zupełnie uwagi:).A co do "farbowanych lisów" to myślę,że powinniśmy od nich wymagać znajomości języka ojczystego już gdy zgłaszają chęć gry w reprezentacji.No,ale niestety nie tylko u nas taka tendencja następuje.Ołeksandr Alijew z reprezentacji Ukrainy poprosił,żeby zwracać się do niego po rosyjsku,bo ukraińskiego nie zna...

  • Lestek weteran
    -

    Zgadzam się, ale patrząc na czarnoskóre reprezentacje innych krajów europejskich, sytuacja z Obraniakiem i Perquisem to jeszcze pół biedy.

    "A z tą III ligą to o co chodzi?" No Hutnik wszedł. Wygrał IV ligę i awansował. Nie zastanawiał cię nigdy nick HKS-a? Ja kiedyś myślałem, ze chodzi o Hutniczy KS Ruch Chorzów ;)

  • fankuba88 doświadczony
    @Lestek

    Tylko,że Obraniak jest reprezentantem Polski,nie może być tak,że piłkarz,który gra dla Polski nie jest w stanie się porozumiewać w języku ojczystym.A co do Jelenia,to nie wymagaj za wiele,on nawet z językiem polskim, jest delikatnie mówiąc na bakier.

  • Lestek weteran
    -

    "Obraniak(przez 3 lata nie nauczył się polskiego!)" W drugą stronę - Jeleń siedzi we Francji już sześć lat... i też nic! (z francuskim oczywiście :)
    ---
    Piotrze, zapominasz, że Smuda to największy farciarz w historii naszej piłki. Może nawet powołać samych Adamiaków, a i tak jego będzie na górze.
    ---
    HKS-owi składam trochę spóźnione gratulacje za awans do III ligi, oby za rok kolejny ;)

  • anonim

    wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,11887046,Adam_ Malysz_w__Die_Welt___Jestesmy_mistrzami_swiata.html

  • gina profesor
    fankuba88- Słowa Macierewicza z Krosna

    Czymże innym jest sytuacja, w której ginie cała elita, w której odcięta zostaje głowa narodu? To jest wypowiedzenie wojny, nawet jeżeli kolejny atak będzie odłożony o rok, dwa, pięć, to trzeba sobie zdawać sprawę - to jest wypowiedzenie wojny".

  • fankuba88 doświadczony
    @gina

    Jeżeli chodzi o naturalizację to pisałem to do piotra.
    A czytając niektóre twoje wypowiedzi,to ma wrażenie,że bardzo łatwo ulegasz każdej manipulacji tej gazety.Chociażby mówienie,że będzie wojna z Ruskimi jak partia,której nie lubisz dojdzie do władzy jest książkowym przykładem manipulacji jaką dokonuje GW.

  • gina profesor
    fankuba88

    zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi z tą naturalizacją? Czy ja o tym gdzieś psiałam? I o co chodzi z tym manipulowaniem Gazety Wyborczej? Wiem, że w niektórych kręgach ta gazeta robi za czarnego luda, ale żeby aż tak? Czytam wyborczą codziennie, lubię tę gazetę, choć nie ze wszystkim się zgadzam. Czytam też w internecie Nasz Dziennik, Gazetę Polską i portal niezależna.... czy toś znaczy? Naprawdę uważacie, że po przeczytaniu gazety człowiek zaczyna bezwolnie powtarzać jej każde słowo? Czyta sie by wyrobić swoje własne zdanie

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186,@gina

    1.Sprawdź co oznacza pojęcie naturalizacji.Boenisch i Polanski to nie są naturalizowani piłkarze,posiadali wcześniej polskie obywatelstwo.Mniej mi przeszkadza Boenisch i Polanski,którzy mówią po Polsku niż Obraniak(przez 3 lata nie nauczył się polskiego!) i Perquis.A to co wyprawiał Obraniak na ostatniej konferencji prasowej było po prostu żenujące(to ca ma mówić po polsku napisał sobie na ręce).
    2.Myślę,że dobrze by było gdybyś piotrze nie wierzył w każde słowo Gazety Polskiej,a ty Gino ślepo nie wierzyła Gazecie Wyborczej,bo obie te gazety bardzo dobrze wami manipulują.

  • gina profesor
    zur

    ok. pochwaliłeś się tą Hiszpanią, pewnie o to chodziło w całej tej wypowiedzi. Bo nikt tutaj nie twierdzi, że mamy piękne drogi w całej Polsce. Pisało się o konkretnej drodze w konkretnym miejscu. A że jesteśmy jednym z ostatnich krajów z takimi kiepskimi drogami to każdy to wie. Tylko, że kilkudziesięcioletnie zaniedbania akurat w tak kosztownej sprawie jak budowanie dróg są trudne do nadrobienia. Wiadomo, że powstają nowe drogi, a że za wolno? Każdy to wie. Dlatego cieszy każdy kawałek nowej drogi. Mnie cieszy droga powstała blisko mnie bo tutaj z niej najczęściej korzystam. Dziwne żebym odnotowała brak dobrej drogi do Rzeszowa, skoro tamtędy nie jeżdżę.

  • zur555 weteran
    dm

    Jakby nie było to droga Rzeszów- Warszawa może być najbardziej oblekania przez kibiców podczas Euro. Od Rzeszowa do Ukrainy jest chyba mniej nic 150km.
    Przed wczoraj widziałem kilka pojazdów zagranicznymi rejestrami w Rzeszowie.

  • anonim

    piotr186 (*e36.neoplus.adsl.tpnet.pl), 07 czerwca 2012, 23:14
    W Chinach nie ma emerytur, nie płacisz składek emerytalnych. Ludzie sami oszczędzają na starość plus jest prawny obowiązek opieki dzieci nad rodzicami. Tylko nie mów ze pracuja za dolara dziennie bo aktualnie jest około8% ludności w takiej sytuacji w 1981 było 70%pracujących za dolara dziennie

  • anonim

    autor: zur555 (zur555@o2.pl) gg: 9145480, 08 czerwca 2012, 06:57
    bo mieszkasz tak samo jak ja na wschodzie a media mają gdzieś to co jest na wschód od Wisły. Media widzą tylko jedną droge A2 Stryków-Wawa mimo ze w fazie grupowej zaden zagraniczny kibic nie bedzie nią jechał

  • zur555 weteran

    Mamy drogi?
    Tydzień temu z Warszawy ( z lotniska) do Rzeszowa jechałem od 20:30 do 2:30 czyli 6 godzin z jednym postojem 15 minutowym w Radomie. Srednia prędkość 50 km/h.

    Natomiast z Cordoby do Madrytu (409km) jechałem od 8:45 do 12:15 czyli o 2,5h krócej mimo ze 100 km więcej...
    Jest różnica w drogach.

    Dlatego mnie denerwuje jak ktoś w TV gada głupoty ze Polska ma dobre drogi dzięki Euro.

  • gina profesor
    piotr186

    mną nikt nie manipuluje, żaden TVN 24 czy inne opcje rydzykowe lub nie. Ja słucham wypowiedzi polityków i wyrabiam swoje własne zdanie. Przecież wystarczy posłuchać ciągle tego samego w wykonaniu Macierewicza czy prezesa by trzymać się od nich z daleka. Poza tym mam dwóch wkrótce pełnoletnich synów i nie mam ochoty by szli za jakiś czas na wojnę, gdy oni wypowiedzą ją Rosjanom...

  • gina profesor
    piotr186

    nie cieszę się, ale rachunków się nie oszuka. I każdy powinien to zrozumieć a nie widzieć koniec własnego nosa.

  • HKS profesor

    Dajcie już sobie spokój z ta polityką;) To jest portal o skokach, a w dalszej kolejności o sporcie;) PIS różni od PO ideologicznie nic nie różni i sobie tylko skaczą do gardeł.

  • gina profesor
    piotr186

    po pierwsze mają nie mieć symboli komunistycznych - jest taki wymóg, po drugie - a niech tam sobie przejdą, ubędzie nas? Jeżeli jest jakieś prawo dotyczące przemarszów to niech go przestrzegają i tyle. Chcesz się z nimi bić? Zhańbią nam Ojczyznę?

  • piotr186 profesor

    Grecy zdobyli mistrzostwo a tez nie mają porządnych (zbyt wielu) piłkarzy w lidze... Zresztą większość Polskich kadrowiczów reprezentuje kluby zagraniczne..

  • gina profesor
    HKS

    też się z tym zgadzam - pozycję polskiej piłki należy zacząć od budowania klubów - to znaczy piłkarzy w tych klubach, skąd ma być reprezentacja jak nie ma porządnych piłkarzy w lidze. Takie budowanie od sufitu...

  • piotr186 profesor
    HKS

    Ja jestem za naturalizacjami byle w granicy rozsądku, Z obecnych 4 naturalizowanych zawodników tylko Perquisa i Obranika widzę w kadrze, Boenisch jest zupełnie bez formy a Polanski to kolejny przykład pupila Smudy...

    W sumie ejstem optymistą co do EURO igry Polaków ale drażni mnie jak nagle wszyscy dziennikarze dostali amnezji i słodzą Smudzie ile się da... Zamiast wypominać jak osłabił kadrę wyrzucić Boruca i Żewłakowa w kadrze.

    A na EURO nie skorzystamy ani sportowo ani gospodarczo ani w żaden inny sposób.

  • HKS profesor

    @gina
    Polska większość powinna być granicą przyzwoitości w klubach (jak podczas sukcesów Lecha gdzie grywało około 6 Polaków), a w reprezentacji to takie wyjątki jak Pereiro i Olisadebe spowodowały bardzo zła tendencję, że błaga się na kolanach pierwszego lepszego drewniaka jak Polański żeby grał dla Polski. Wolałbym, żeby Polacy dostali od każdego po 5 bramek, ale żeby w miejsce Ojgena grał Dutka.

  • gina profesor
    HKS

    nie - IO nas na razie przerastają. I pewnie, że i tak najwięcej zarobi na tym jakaś FIFA, czy UEFA, ale to co wybudowane zostanie, nie dla turystów, ale dla nas.
    A co do reprezentacji - po porażkach sromotnych jest wiele ostrożności, ale ja tłumaczę to sobie tak - jak wyjdzie coś fajnego (piłkarze są jacy są) to super, a jak nie, to przecież przystępując do organizacji Euro wiadomo było, że nasi potentatami nie są. Choć może trochę żal, że mamy taką międzynarodową reprezentację, to jest ona nasza, z "polską" większością.

  • HKS profesor

    @gina
    Połowa polskiej reprezentacji ma inny kraj, a reprezentacja jest tylko odskocznią do kariery. I nawet zdziwiłem się, że wiele osób podobnie jak ja mimowolnie nie ma już takiego "ciśnienia" na mecze jak w 2006 czy 2008 roku.

    A wnioskując, że jest Euro i się buduje, to można by wyjść z założenia, że jeśli byśmy organizowali letnie IO, to Polska byłaby mlekiem i miodem płynąca.

  • gina profesor
    barto

    a ja się cieszę, że mieszkam w tym kraju. Na początku byłam bardzo przeciwna Euro i całej tej pompie. A teraz patrzę inaczej. Gdy widzę jak inne kraje oceniają nas pozytywnie, ile się zmienia, jak robi się coraz normalniej... jasne jest wiele rzeczy postawionych na głowie, ale czy jest kraj idealny? Myślę, że mamy się z czego cieszyć. I myślę, że gdyby rządziła inna opcja powodów do radości byłoby o wiele mniej i o wiele mniej normalności. Zamiast tego byłyby spiski, wojny i plucie na każdego inaczej myślącego...
    Wczoraj wróvciłam z Trójmiasta, byłam na powitaniu Irlandii, było mnóstwo cudzoziemców, widać było na ich twarzach nieskrywane zdziwienie, że jest tak ładnie, tacy mili ludzie. Pomogłam nawet Rosjanom kupić obiad w restauracji.... myśle, że teraz kiedy patrzy na nas świat powinniśmy się zjednoczyć, bo pomimo podziałów mamy jeden kraj i chcemy jego dobra (ale patos). Taka sytuacja szybko się nie powtórzy...

  • piotr186 profesor
    czarnylis

    Przede wszystkim nie powinno być takich "choinek" że wykonawca zleca pracę podwykonawcy, podwykonawca zleca to kolejnemu podwykonawcy a ten jeszcze kolejnemu... Do tego istnieje coś takiego jak podwykonawcy kontraktowi (jakoś tka to się nazywa) (ujęci w dokumentacji czy jakoś tak to jest) i ci są odpowiednio chronieni i są podwykonawcy niekontraktowi to znaczy jakoś nie ujęci w dokumentacji.

    Po prostu jakby było mniej kombinowania i wszytko na papierze to by problemów nie było.

  • czarnylis profesor
    WinterSzus (nie tylko skoki - jest zakładka Euro)

    Podwykonawcy powinni być bardziej chronieni prawnie, bo główni wykonawcy kantują ich na każdym kroku. To, że główni wykonawcy nie płacą podwykonawcom nie jest winą zleceniodawców (o ile wywiązują się z umowy), jednak prawo powinni być tak skonstruowane by mniejsze firmy nie bankrutowały po umowach z bankrutującymi konsorcjami, które i tak po ukończeniu budów się rozwiązują.

  • piotr186 profesor

    Gdyby te autostrady były tylko przepłacone ale świetnej jakości.. to by nie było jeszcze tak źle. Ale są i przepłacone i kiepskie...

  • piotr186 profesor
    gina

    Ciekawe czym Polska błyszczy... Ale wiadomo złe na tle jeszcze gorszego będzie wyglądało dobrze...

  • gina profesor
    tak na marginesie

    Polska da kibicom Euro 2012 to, co ma najlepszego - przekonuje w środę francuski "Le Monde". Z kolei "Financial Times" pisze o odwróceniu ról Ukrainy i Polski.

    Euro 2012 podkreśli sukcesy Polski - donosi w środę "Financial Times". Jak pisze gazeta pięć lat temu, kiedy UEFA przyznała prawo do organizacji Euro 2012, mieliśmy do czynienia z jednym państwem problematycznym i jedną wschodzącą gwiazdą.

    Gwiazdą była Ukraina, której gospodarka rosła wtedy w tempie 7 proc. w skali roku, a jej rząd cieszył się powszechną sympatią w Europie po Pomarańczowej Rewolucji.

    Z kolei państwem problematycznym była Polska, której ówczesny premier - Jarosław Kaczyński - postawił kraj, jak pisze "FT", na marginesie Unii Europejskiej i zaangażował w historyczne walki z Niemcami i Rosją.

    Jednak po pięciu latach role się odwróciły. To Polska błyszczy, a Ukraina stara się otrząsnąć z 15-procentowego spadku gospodarczego w 2009 roku i z wizerunku kraju coraz bardziej autokratycznego.

  • HKS profesor

    @piotr186

    To nie tylko efekt rządów PO, ale też myślenia ludzi. Wszyscy mówią - mamy Euro i dzięki temu mamy drogi itp. itd. i wszyscy są szczęśliwi, więc czemu rząd miałby nie sięgać po coraz większe pieniądze?:) A że wszystko się robi, żeby robić a później są pewne problemy, to już będzie zmartwienie dla kolejnego rządu. Ważne że są przepłacone autostrady;)

  • piotr186 profesor

    No imamy "efekty" rządów PO... Podwykonawcy Autostrad też nie mogą się doczekać należnych im pieniędzy....

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl