Piłkarze nie pobili rekordu Małysza

  • 2012-06-20 12:55

Trwające właśnie w naszym kraju Mistrzostwa Europy w piłce nożnej cieszą się olbrzymim zainteresowaniem, mimo to polskim piłkarzom nie udało się zgromadzić przed telewizorami większej publiczności niż ta, którą gromadził w najlepszych latach swojej kariery Adam Małysz.

Portal wirtualnemedia.pl przygotował zestawienie programów z ostatnich 12 lat, które cieszyły się największą oglądalnością.

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się odbywający się 10 lutego 2002 podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City konkurs w którym Adam Małysz zdobył brązowy medal. Zgromadził on w TVP1 łącznie 20,64 mln widzów, którzy oglądali go chociaż przez jedną minutę (średnio w każdej minucie transmisję śledziło 11,17 mln osób.

Drugi był kolejny konkurs, który odbył się trzy dni później, a podczas którego Małysz wywalczył srebro. Oglądało go, chociaż przez chwilę, w sumie 20,46 mln widzów, ale średnia widownia była wyższa niż poprzedniej transmisji i wyniosła 13,26 mln osób.

Trzecie i czwarte miejsce zajęły transmisje konkursów skoków z Zakopanego i Val di Fiemme z 2003 roku.

Dopiero na piątej lokacie znalazł się rozegrany w ubiegły wtorek mecz Polska-Rosja, który przez co najmniej jedną minutę śledziło w Jedynce 18,83 mln widzów (średnio oglądało go 13,6 mln.)

Czołówka zestawienia:

Lp. Stacja Program Data AMR SHR % RCH
1 TVP1 ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE W SALT LAKE CITY 2002 TRANSMISJA 10-02-2002 11166474 64,757 20640388
2 TVP1 ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE W SALT LAKE CITY 2002 TRANSMISJA 13-02-2002 13259612 75,146 20455135
3 TVP1 MISTRZOSTWA SWIATA W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM VAL DI FIEMME 28-02-2003 11460787 66,366 19478572
4 TVP1 PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH ZAKOPANE 18-01-2003 12197144 71,046 19299869
5 TVP1 MISTRZOSTWA EUROPY W PILCE NOZNEJ - EURO 2012 /TRANSMISJA/ POLSKA - ROSJA 12-06-2012 13574354 75,356 18828889
6 TVP1 MISTRZOSTWA SWIATA W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM VAL DI FIEMME 23-02-2003 10158697 59,024 18780373
7 TVP1 TRANSMISJA UROCZYSTOSCI POGRZEBOWYCH JANA PAWLA II 08-04-2005 12052583 50,587 18553584
8 TVP1 MISTRZOSTWA SWIATA W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM VAL DI FIEMME 22-02-2003 10661695 62,968 18406978
9 TVP1 PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH ZAKOPANE 18-01-2004 10394474 60,851 18204390
10 TVP1 MISTRZOSTWA EUROPY W PILCE NOZNEJ - EURO 2012 /TRANSMISJA/ POLSKA - GRECJA 08-06-2012 12769152 79,172 17990858

Adrian Dworakowski, źródło: wirtualnemedia.pl
oglądalność: (16382) komentarze: (156)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    MSad_

    W Europie tak, ale w Polsce nie. U nas w Polsce królują skoki. Rozumiesz?

  • MSad_ profesor
    Hehehehe

    chyba liczono tylko ogladalnosc w Polsce a co reszta Europy?
    Nikt nie zaprzeczy ze najpopularniejszym sportem w Europie jest pilka nozna.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Po za tym Eurosport to stacja zajmują się tylko i wyłącznie tematyką sportową, a w TVP jest to tylko cześć działalności. Siłą rzeczy Eurosport powinno być lepsze w kwestii jakości transmisji.

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Bez przesady Zygmunta Chruścińskiego przedwojennego piłkarza Cracovii i epizodycznie reprezentanta polski (9 występów w latach 1923 -1932) nikt nie zna wiec nikt się nie pomyli:)

  • piotr186 profesor
    pavel

    Podnoszenie ciężarów jest pokazywane w TVP tylko z okazji IO wiec nie ma czego porównywać, Kolarstwo w TVP tez się ogranicza do Igrzysk i TDP. I nie zauważyłem jakiegoś słabego komentowanie odnośnie TdP. Raczej norma jak wszędzie.

    Generalnie mają co wyboru smętnych acz na ogol dobrze obeznanych z tematem komentatorów Eurosportu i znanych od lat komentatorów z TVP, to wybieram tych z TVP.

    Masz rajcę ze to kwestia gustu, ale tez przyzwyczajenia, wiem ze ludzie jakoś częściej wolą oglądać skoki w TVP niż na Eurosporcie.

  • anonim
    @piotr186

    Dla mnie komentatorzy na Eurosporcie są lepsi, ale to kwestia gustu. W skokach może jakoś wybitnie to nie wygląda, ale w pozostałych konkurencjach przewaga E. jest spora. Transmisje i komentarz np. TdP na TVP to porażka i Eurosportowi do pięt nie dorasta, podnoszenie ciężarów to samo.

  • piotr186 profesor
    pavel

    tu akurat zgoda, ale nikt nie neguje że szaranowicz to kiepski komentator bo się starzeje. a co do studia i celebrytów to byli oni bodaj tylko podczas IO . na ogół w studiu jest właśnie Kot, Wilkowiczyk i dość często A.Tajner. nikt nie mówi że TVP jest idealna, ale to nie powód żeby jeszcze gorszych komentatorów Eurosportu uważać za lepszych tylko dlatego że nie pracują dla TVP.....

  • anonim
    @piotr186

    Szaranowicz miał dobry komentarz, tu zgoda, ale tylko podczas skoku Małysza na MŚ, a reszta to dno i metr mułu. Dorabia do zawodów jakąś swoją ideologie i smęci o tym, zamiast omawiać sytuację an skoczni.

    Dochodzi do tego jeszcze studio, jak mamy tam jeszcze Kota seniora czy Wilkowicza to można sobie obejrzeć, a jak zaproszą jakiś celebrytów, to jest już parodia.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Nie wiem co takiego widzisz w Eurosporcie, jak dla mnie maja równie kiepskich komentatorów co TVP. A co od Chruścińskiego to on zawsze komentuje jakby wziął tabletki nasenne, Chyba najbardziej był Chrusciński pobudzony jak Romoren skoczył 239 metrów w Planicy ale i tak to był 1/4 tego jak emocjonalnie ten sam skok komentował Szaranowicz...

  • Emil profesor

    @pavel http://www.youtube.com/watch?v=vtInuXBQ8Vs Jak tutaj :P lubie Błachuta ale tutaj przebił nawet Szaranowicza. Szczęsny jak monotonny, wkurzający, gadający cały czas te same teksty, nie umiejący liczyć do 50, ale jednak w kwalifikacjach w Bischofshofen zauważył już na rozbiegu że Tepes nie ma szans na skok i że go przytrzymuje a Rudziński zdziwiony nie wiedział o co chodzi, myślał że wiatr, dopiero na powtórce zauważył ze Jurij na rozbiegu walczył by się nie wywalić.

  • anonim
    @Emil

    Mi tam pomyłki nie przeszkadzają tak bardzo, byle komentator zajmował się wydarzeniami na skoczni i jest dobrze.

  • Emil profesor

    @pavel Od kiedy Rafał Kot jest w studiu TVP to nie jest tak słodko i czasem pojedzie po naszych trenerach, działaczach i po FISie. Komentarz cały czas żenada ale mam wrażenie że komentatorzy Eurosportu też mieli w ostatnim sezonie wyraźny kryzys (Ole Einar Bjoerndalen Rudzińskiego) a Chrust komentując skoki kobiet w Hinzenbach sprawiał wrażenie jakby był po tabletkach nasennych, A jedna norweska skoczkini pokazała do kamery kartkę z napisałem "happy birthday Silje" to Chrust powiedział że to są życzenia do "jakiejś Silje" a nie do norweskiej skoczkini Silje Sprakehaug :)

  • asd weteran

    Skoki nie będą już cieszyły się takim zainteresowaniem w Polsce nie dlatego, że nie ma Małysza - tylko dawniej było to coś nowego - zwykle tak jest - jakby był "nowy" Kubica - na pewno nie byłoby takiego zainteresowania jak podczas pierwszych lat startów Roberta w F1 - chociażby Stoch wygrał KK - nawet nie zbliży się do "osiągnięć" Adama - jeżeli chodzi o oglądalność - ludzie ciągle oczekują czegoś nowego - choćby mniej znanych dotąd sportów w kraju, w których nagle jakiś Polak odnosiłby sukcesy.

  • anonim
    @fankuba88

    Masz rację, tylko obecnie Małysza nie ma, a skoki pozostałych Polaków, "pikników" za sobą nie pociągną, a to większa część ludzi budujących oglądalność i już niedługo na TVP zostanie tylko T4S i konkurs w Zakopanem.

    Ja już dawno przerzuciłem się na Eurosport, nie am tam takiej szopki, tych śmiesznych celebrytów w studio, Kurzajewskiego, Tajnera itd. Komentator zajmuje się zawodami, a nie plecie głupoty o byle czym, ogólnie bardziej profesjonalnie to wygląda.

    Na TVP jedynie ciekawe jest studio po zawodach jak goście jest R. Kot, wiele wie n/t skoków i otwarcie mówi o błędach trenerów czy działaczy.

  • fankuba88 doświadczony
    @pavel

    TVP przez te już ponad 10 lat,świetnie wykorzystało Małysza.Powinni mu dziękować za to,że przez 10 lat kilka razy dzięki niemu bili rekordy oglądalności.Najbardziej mnie denerwuje,że Małysza wykorzystały takie osoby jak chociażby Maciej Kurzajewski.I,że taki Kurzajewski bawi się sportem,ośmiesza polskie dziennikarstwo sportowe,udając,że się sportem zajmuje.

  • anonim
    @piotr186

    Coś mi się zdaje, że znów nie pokażą całego PS w skokach. Stracili na EURO, mają pokaźne długi, a co za tym idzie raczej pełnych praw nie wykupią, dobrze, że juz od paru lat przerzuciłem się na Eurosport.

  • piotr186 profesor

    Artykuł o "zyskach" TVP z EURO 2012:

    http://film.onet.pl/wiadomosci/tvp-st raci-na-euro-50-60-mln-zlotych,1,5168536,wiadomosc.html

  • Martek początkujący
    Oglądalność w czasach wcześniejszych, a dziś

    UEFA jest jak hiena na pustkowiu. Atakuje pieniądze namiętnie jak padlinę pożerając skórą. Kto zarabia na EURO ten źre komercją. Kartofle i buraki się nie sprzeadają tylko hamburgery i masowe piwo. Za Adama Małysza czasów sport oglądało się dla skoków z najwyższych perspektyw i choć też finansowych to jednak przede wszystkiem sportowych. Obecne EURO 2012 organizowane w krajach sąsiednich Polski i Ukrainy jest powodem do zarobków masowych na produktach piwnych i fas-foodach sprzedawanych po podgrzaniu z mikrofalówek. Sport to zdrowie ale sport FIFA UEFA to narzucanie i propagowanie wśród masowych osób masowej rozrywki biernej w postaci siedzenia i picia wódki i alkoholów piwopodobnych nie zachęcając do ruchu. Skoki są na poziomie oglądalności mniejszhym niż za czasów najwyższych lotów ale się trzymają, mimo tego FIFA UEFA jest obecnie na więjszym poziomie co skutkuje różńymi konsekwencjami dla monitoringu tego sportu w Polsce i w kraju sąsiednim Ukrainy

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Mam przez internet, darmowo, Ale ja zawsze nagrywam skoki więc to trochę problem... Mam nadzieje ze będą transmitować cały PŚ w TVP1 tak jak dotychczas.. Jak nie to rzeczywiście będzie trzeba skombinować satelitę...

  • anonim

    @piotr
    Czy ty na prawdę nie masz możliwości sprawienia sobie stacji eurosport? Bo z tego co piszecie to chyba TVP będzie transmitować co raz mniej konkursów PŚ dojdziemy do sytuacji, że będą nam nadawać TCS i MŚ.
    Jednak na eurosporcie jak dotąd jest wszystko.
    Skoro TVP biednieje to zimą będzie "bida".

  • piotr186 profesor
    Emil

    No i bez tych umów a przynajmniej ich cześć EURO w Polsce by nie było. Co nie zmienia faktu ze cześć tych absurdalnych ustaleń można było negocjować i zmienić.

  • Emil profesor

    @piotr186 Widać to wtedy było opłacalne :) To że UEFA zarobi na Euro to wiadomo, nie wiem czemu kandydaci na organizatorów godzą się na takie warunki.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Przecież Polsat miał EURO 2008, po prostu TVP nie mogła nie kupić praw do transmisji EURO 2012 ... Bo jakby to wyglądało...

    Ale nie od dziś wiadomo ze na EURO zarobi tylko UEFA choć chyba tez nie tak dużo jak myślała...

  • Emil profesor

    Tutaj Piotr ma rację. TVP straci na Euro 2012. Nawet zażądała astronomicznych sum od komercyjnych stacji telewizyjnych za możliwość pokazywania fragmentów meczów żeby wyjść jak najmniej na minus. Gdyby Euro było opłacalne prawo do transmisji kupił by Polsat :)

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Zarobili 86 mln ale kwota którą musieli zapłacić za prawa do transmisji była chyba wyższa albo niewiele niższa. Genelranie TVP za dużo na EURO nie zarobi, jak się nie ma kasy to się w takie imprezy nie bawi. Proste.

    A słyszałem ze TVP wykupiło tez prawa do pokazywania Ligi Mistrzów, niepotrzebnie a transmisje skoków narciarskich na tym ucierpią...

  • gina profesor
    Fanka

    Tylko to, że zarobili dużo kasy na Euro nic nie znaczy, bo generalnie TVP jest w ciężkiej sytuacji finansowej. Więc ta kasa idzie na różne gwiazdorskie kontrakty, utrzymanie całego sztabu dyrektorów i ich asystentek, a nie na kolejne sportowe transmisje.

  • anonim

    Na wp była informacja ile TVP zarobiło dotychczas na transmisji euro tylko z samych reklam.
    Jest to kwota 86 mln zł a euro jeszcze trwa.
    Maja też prawa do transmisji z IO w Londynie i zarobią na reklamach pewnie 4 razy tyle.
    Mam nadzieję, że zimą PŚ będą transmitować z każdego konkursu nie wyobrażam sobie aby potem powiedzieli, że nie mają pieniędzy.

  • piotr186 profesor
    Emil

    No w sumie racja, Ciekaw jestem na czym TVP opiera przekonanie ze bardziej się opłaca transmisje puścić w TVP sport niż w ogólnodostępnym TVP 1....

    Mam nadzieje ze chociaż zimą nie będzie takich numerów...

  • piotr186 profesor
    JacHOPPsen

    Pewnie się będą tłumaczyć cenami za transmisję, małym zainteresowaniem oraz wydatkami na IO i ME. Cóz szkoda przynajmniej niczego nie strącę bo i tak nie mógłbym oglądać... Ach te skoki zawsze się trafiają wtedy kiedy mam już dawno zaplanowane wakacje. Z drugiej strony to jeszcze miesiąc czasu, może zmienią zdanie? .

  • piotr186 profesor
    gina

    Wymieniłem tych którzy grają w dobrych klubach, już się nie rozpisywałem nad walorami polskiej ligi:)

    "Słabe" Girondis Bordeaux zajęło w Ligue 1, 5 miejsce a Sochaux 14, FSV Mainz w Bundeslidze zajęło 13 miejsce, a Borussa zgarnęła mistrzostwo, Hannover 96 zajęło 7 miejsce a Werder Brema 9, Arsenal Londyn w premier League zajęło 3 miejsce, Travsonspor zajęło 3 miejsce a Sivaspor zajęło 7 miejsce w lidze Tureckiej, Anderlecht Bruskela zgarnęło mistrzostwo, PSV Eindhoven zajęło 3 miejsce, Terek Grozny zajęło 11 miejsce,

    To są miejsca klubów w swoich ligach za sezon 2011/2012 a w których grają reprezentanci Polski. Sami ocenienie w jak "słabych" klubach graja Polacy a nie będziecie opowiadać takich głupot...

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Stalo sie!

    TVP nie pokaze konkursow LGP w Wisle na otwartych antenach. Transmisja bedzie tylko i wylacznie w TVP Sport. Ciekawe czym teraz sie wytlumacza - brakiem praw? ;)

    Plan TVP Sport (20-21.07.2012):
    http://www.tvp.pl/prasa/tvpsport/p0720_S.txt
    http://www.tvp.pl/prasa/tvpsport/p0721_S.txt

    I dla porownania - TVP1:
    http://www.tvp.pl/prasa/programtvp1/p0720_1.txt
    http://www.tvp.pl/prasa/programtvp1/p0721_1.txt

    I TVP2:
    http://www.tvp.pl/prasa/programtvp2/p0720_2.txt
    http://www.tvp.pl/prasa/programtvp2/p0721_2.txt

    Coz, tym co nie maja kablowki pozostaje odtworzenie konkursu ze strony sport.tvp.pl ... :(

  • Snoflaxe weteran

    No tak. Ale w sumie przecież kilka razy na rynku w Wiśle (?) były rozstawione telebimy, ale nie pamiętam przy jakich okazjach. Wydaje mi się, że akurat nie przy tych, które wymieniono w zestawieniu. Jakieś mistrzostwa? Zwycięski Turniej Czterech Skoczni?

  • Snoflaxe weteran

    Nie wiem, czy ktoś o tym pisał i czy w zestawieniu jest to wzięte pod uwagę, ale podczas występów Małysza nie było rozstawionych telebimów w różnych miejscach i "stref kibica".

  • gina profesor
    piotr186

    dziwnie liczysz tą pierwszą jedenastkę, bo rozumiem że wiesz iż w drużynie nie występuje jednocześnie dwóch bramkarzy? Zapomniałeś o Murawskim z naszej wspaniałej ligi.... i jak pisali inni - większość klubów nie powala a i zawodnicy nie pełnią w nich nadzwyczajnych ról.
    A coby nie powiedzieć o trenerze - zgadzam się ze zdaniem Bońka, że trener może dodać wiele do drużyny, ale to drużyna gra, to ich postawa i zaangażowanie na boisku jest najważniejsze...

  • anonim
    @piotr

    Auxerre, Mainz, Soachux to są słabiutkie drużyny, ogony ligi. A co do 53 lig, to połowa z nich to kraje typu San Marino, Wyspy Owcze, Andorra, Albania, Kazachstan, Armenia, Gruzja, Estonia, Litwa, Łotwa, a więc cięzko być gorszym od nich, a i tak naszym zdarzało się z nimi odpaść.

  • kris bywalec
    piotr186

    20 miejsce wśród europejskich lig i tak jest słabe. Do mocnych lig można zaliczyć Angielską, Hiszpańską, Włoską, Francuską, Niemiecką, Holenderska, Portugalską. Do całkiem dobrych jeszcze Rosyjską, Grecką czy Turecką. Reszta natomiast kompletnie się nie liczy także nie ma co mówić że to nie jest takie złe miejsce.

  • piotr186 profesor
    gina

    Wymieniłem ci kluby całej prawie pierwszej 11 . (Szczęsny z Arsenalu, Tytoń z PSV, Trio z Borussi, Wasilewski z Anderlechtu, piłkarze z Soachux,Bordeaux i Auxerre -Perquis,Obraniak i Dudka, Polanski z FSV Mainz, - wszyscy grają w swoich klubach dużo a są to dobre kluby, Grosicki w Sivassporze (niech będzie ze to słaby klub) rozegrał 40 meczów w sezonie 2011/2012 ) A ty dalej swoje. Na EURO nie zawiodło przecież to ze Polacy grają w złych kibicach a w tych dobrych siedzą na ławie... Zawiódł przede wszystkim trener.

  • gina profesor
    piotr186

    nigdzie się nie zapadłam, ale nie mam czasu na to by siedzieć całe popołudnie przed kompem i dyskutować.
    Co do polskiej kadry - inni odpisali ci za mnie. O trójce z Dortmundu i bramkarzu wie każdy dzieciak i starszy z umiarkowaną demencją. Ale jak może zauważyłeś w piłkę gra 11 piłkarzy i skoro są tacy świetni jak piszesz, to dlaczego zajęliśmy ostatnie miejsce w najsłabszej grupie na dodatek będąc gospodarzem? Jakieś ogniwa musiały być słabe co nie?

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    http://www.youtube.com/watch?v=JwE6N3uRRdk

    Newsweek: A w ogóle po tych wszystkich latach pozostał w panu entuzjazm dla piłki?
    Dariusz Szpakowski: Tak, bo niby wszystkie mecze trwają po 90 albo 120 minut, ale każdy jest nieprzewidywalny. Najlepsi scenarzyści nie wyczerpaliby wszystkich pomysłów na to, jak mecz się rozstrzygnie: weźmy choćby ostatni finał Ligi Mistrzów i rolę, jaką odegrał Didier Drogba. W 2009 roku, gdy komentowałem finał LM w Moskwie, on był antybohaterem – dostał czerwoną kartkę. Teraz: najpierw strzela bramkę, potem prokuruje karnego przeciw własnej drużynie, a na końcu strzela karnego decydującego o zwycięstwie Chelsea. Której w dodatku prawie nikt nie dawał szans.

    1.Szpakowski nie pamięta w którym roku był finał,który komentował.Było to zaledwie 4 lata temu a on już myli fakty.
    2.Newsweek: Czyli w wolnych chwilach lubi pan sobie obejrzeć mecz?
    Dariusz Szpakowski: Tak, ale mówiąc szczerze – nie za dużo. Dziś, jak ktoś jest fanatykiem piłki, to może praktycznie przez cały tydzień nie odchodzić od telewizora

    Tutaj Szpakowski tylko potwierdza,że Piłka Nożna przestała go fascynować.Czy komentatorem może być osoba,która nie przepada za oglądaniem sportu,którym się interesuje?Szpakowski po prostu stracił pasję i tymi słowami tylko potwierdza,że nie powinien się zajmować komentowaniem.

  • HKS profesor

    @Piotr
    To Babaiarz to już jakaś legenda?:D Coś mnie w takim razie ominęło;)

    "Skoro TVP takie złe to czemu ono ma większą oglądalność od ponoć świetnego Eurosportu?"

    Pytanie na poziomie pięciolatka:D Ty zauważyłeś że sam sobie przeczysz? Eurosport niby nie buduje emocji (mimo, że nic na nim nie oglądasz), a Zimoch się za bardzo drze? Przecież to Jóźwik najbardziej drze koparę jak nie trzeba;)

  • piotr186 profesor
    pavel

    Ta nasza piłka ligowa też aż taka słaba nie jest. O ile pamiętam to w rankingu UEFA nasza liga jest na 20 miejscu wśród Europejskich lig.

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    Jeden błąd na co najmniej 6 meczy które komentował, no naprawdę wielki skandal... Gdyby każdy komentator robił tak mało błędów to by było dobrze...

  • piotr186 profesor
    pavel

    Ale ona twierdziła ze grzeją ławę (bez względu na poziom klubów) a to nie jest prawda, A wg. twojego rozgraniczenia to Borussia to raczej średni klub niż mocny i to nie wina Dudki że Auxerre jeszcze rok temu było na poziomie Borusui a teraz wylądowało w Lige 2. PSV Eindhoven to tez klub na poziomie Borussi.

    Chcesz czy nie ale praktycznie cała podstawowa 11 reprezentuje solidne zachodnie kluby i co najważniejsze regularnie w nich gra. a o cześć z nich pytają już największe kluby europejskie z Manchesterem United, AC Milan i Realem Madryt na czele.

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Ale ty przytaczasz wypowiedzi Szpakowskiego,przecież on tak będzie mówił.Powiesz kto krzyczał w meczu Polska-Rosja,że gola strzelił Piszczek?Czyżby nie on:)

  • anonim
    @piotr

    1. Gina ma rację, bo nie prawdą jest, że pół naszej kadry gra w b. dobrych zespołach zagranicznych.

    W kadrze mamy 23 piłkarzy, z czego w b. dobrych zespołach gra 4, czyli 3 z Borussi i Szczęsny.

    W średnich drużynach grają Obraniak, Wasilewski, Tytoń i Polański.

    W słabych klubach gra Grosicki, Rybus, Dudka i Perquis

    W bradzo słabych drużynach gra Kamiński, Muyrawski, Wolski

    A cała reszta to rezerwowi, którzy wchodzą na boisko na kilka minut.

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    A skąd wiesz ę był nie przygotowany? On mówił co innego - Szapakowski mówił nawet ze mogłoby nie być numerów i nazwisk na koszulkach zawodników a on i tak wie kto jest kto

    Problem Szpakowskiego tak jak Szaranowicz jest jendnak to ze się starzeje. Ale żeby Szpakowski komentował jakoś tragicznie to tak nie jest.

  • fankuba88 doświadczony
    @ piotr186

    Co to znaczy,że jest legendą?To,że komentuje od 30 lat to nie czyni z niego nie wiadomo kogo.Szpakowski jest kompletnie nieprzygotowany do transmisji,z przygotowania do transmisji nie zwalnia go fakt,że mecze komentuje od 30 lat.

  • piotr186 profesor
    gina

    Przecież o tym mówię, a Zimoch wygaduje w tym czasie bzdury.. Jakoś mnie nie dziwi że nie umiesz czytać ze zrozumieniem...

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Właśnie musi budować emocję,używać barwnych epitetów żeby opisać sytuację na boisku.A komentator radiowy musi trochę się powydzierać jak jest gol,opowiedzieć jak padł bo ten kto słucha to gola nie widzi:)A w TV wszystko dokładnie widać,więc komentator nie musi się zachowywać jak w radiu.

  • piotr186 profesor
    gina

    Pokaz swojego "znawstwa" w tematyce piłki nożnej dałaś jak stwierdziłaś ze większość polskich kadrowiczów grzeje ławy podczas gdy jest dokładnie odwrotnie.. Skoro rzekomo oglądasz mecze Borussi to takie rzeczy powinnaś wiedzieć I nie mówiłabyś o Szpakowskim jak o podwórkowym komentatorze z Eurosportu bo byś wiedziała że on jest legendą polskiego komentatorstwa...

  • gina profesor
    piotr186

    Logicznie patrzeć komentator radiowy MUSI mówić więcej bo słuchacz nie widzi obrazu. Więc musi przekazać co się dzieje na boisku. Np. że akcja jest pod bramką tej czy tamtej drużyny. Widz w telewizji to widzi....

  • gina profesor
    piotr186

    ależ mają, no chyba, że nie oglądasz nawet meczy na TVP... a właśnie - to jak z meczami? Oglądasz tylko w TVP? Innych nie?

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    Właśnie komentator radiowy powinien się mniej wydzierać bo ma więcej rzeczy do powiedzenia niż komentator telewizyjny. A czasu tyle samo...

  • piotr186 profesor
    gina

    Tak rzeczy które opisujesz nie mają miejsca a jak gol padnie do każdy się drze. Ale tylko Zimoch wymyśla takie żenujące epitety...

  • gina profesor

    Ależ Szpak też się wydziera - szczególnie gdy ględzi bez sensu i nie zauważy, że piłkarz dochodzi do pozycji sam na sam z bramkarzem lub znajduje się z piłką 5m od siatki, wtedy sam jest tym zaskoczony i drze się by nadrobić stracony czas....

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Ale on jest komentatorem radiowym,więc nie może się zachowywać jak w TV,musi budować emocję,więc te wydzieranie jest tak naprawdę konieczne.

  • gina profesor
    piotr186

    oczywiście najłatwiej puścić obraźliwe - nie znasz się. Jasne - nie znam, gdzieżby jakaś głupia kobitka się znała na piłce. Tylko jeszcze wyjaśnię, że piłkę oglądam do młodości a lat mam ciut więcej niż ty. Oprócz tego jako szczęśliwa abonentka Cyfry ma oba Eurosporty i na wiosnę obejrzałam prawie wszystkie meczy Borussi, wybrane mecze z ligi angielskiej i oczywiście hiszpańskiej.
    A co ty, jako szczęśliwy abonent TVP oglądasz za mecze (poza Euro oczywiście?)

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Zimoch rzeczywiście gdy go zapraszają do TV do przynudza i nic ciekawego nie mówi,ale za to jest genialnym komentatorem radiowym.Pamiętam,że akurat nie mogłem oglądać biegu na 30 km wtedy kiedy Kowalczyk zdobyła złoto, więc włączyłem Program 1 Polskiego Radia i trzeba mu przyznać,że potrafi budować atmosferę.

  • piotr186 profesor
    gina

    Konkretnego to tego jak się wydziera, jak wymyśla głupawe porównania dla sportowców. Najbardziej żenujące było jak komentował występ Justyny Kowalczyk bodaj na igrzyskach.

  • piotr186 profesor
    gina

    No wiesz jak się nie interesujesz piłka nożna to się nie znasz.

    Co od radia to słucham go tylko wtedy gdy nie mogę jakiegoś wydarzenia sportowego oglądać w TV a to się zdarza mi raczej rzadko. Ale miałem wątpliwą "przyjemność" parę tych żenujących "wstępów" Zimocha słuchać.

  • piotr186 profesor
    gina

    Jakoś nie zauważyłem żeby te flagę jakoś szczególnie pokazywali. A komentator ma inne lepsze rzeczy do roboty niż komentowanie co się dzieje na trybunach.

    No inie wiem czemu się tak wszyscy zachwycają Zimochem przecież to jego komentowanie to totalna żenada... Tego się słuchać nie da.

  • gina profesor
    piotr186

    może dla ciebie... a w ogóle masz radio, słuchałeś kiedyś jego transmisji ze skoków? Czy wypowiadasz się tak na wszelki wypadek?

  • piotr186 profesor
    fankuba88

    Z tego co widziałem (słyszałem) to Szpakowski komentował, tylko mecze Polaków i Hiszpanów właśnie, to nie było jakoś szczególnie dużo... Nie zauważyłem jakiś wielkich błędów Szpakowskiego, a z lapsusów językowcze to on słynie, kilka przeszło do historii sportu.

    Natomiast Szaranowicz to faktycznie dno, choć po za skokami to się tka to nie rzuca w ucho:)

    Skoro TVP takie złe to czemu ono ma większą oglądalność od ponoć świetnego Eurosportu?

  • gina profesor

    A pamiętacie że przed meczem z Czechami miała być opcja wyboru komentarza - Szpakowski, czy radiowy Zimocha. I.... po interwencji Szpakowskiego możliwość wyboru zniknęła. Ja mam do niego jeden zarzut - on się zwyczajnie nie zna na ustawieniach, stosowanych taktykach.
    A najbardziej mnie bawi Szpak na Euro - bo upodobał sobie literkę rrrrr. Więc ciągle krzyczał z emfazą - Obrrraniak, Torrrrrrrrres, a na meczu Hiszpanów z Irlandią było dwa do zerrra...
    No i te podania po Perkiza.
    Najbardziej nie cierpię gdy mówi Czabi, Czabi Alonso (fonetycznie napisałam)....

  • fankuba88 doświadczony
    @piotr186

    Zgadzam się z tym,że Rudziński popełnia dużo błędów,sprawia wrażenie nieprzygotowanego.Ale co powiedzieć o Szaranowiczu czy Szpakowskim?Jeżeli oglądałeś PŚ w Zakopanem na TVP,to można było się dowiedzieć wiele rzeczy,całkowicie wyssanych z palca.A co do Szpakowskiego,to w czym cię zachwyca?Oczywiście buduje emocje,ale co poza tym?Mnóstwo błędów,kompletnie nie potrafi czytać gry ,myli kluby w których grają zawodnicy(chociażby w meczu Polska-Słowacja).No i na dodatek pewna bezczelność.Szpakowski dorwał się do komentowania meczów Hiszpanów,mimo że w ekipie komentatorskiej TVP znajduje się Jacek Laskowski,który przez kilka ładnych lat komentował mecze La Liga w Canal+.Gdy zapytałem się jego tuż przed EURO na wideoczacie,dlaczego meczów Hiszpanów nie komentuje Laskowski,odpowiedział,że on też komentował mecze Barcelony i Realu.Odpowiedz śmieszna bo Szpakowski komentował tylko mecze Barcelony i Realu w LM,a Laskowski Komentował co tydzień mecze tych drużyn.Więc Szpakowski jest niebywale pazerny.

    Co do Babiarza to się nie wypowiadam,bo LA nie interesuje się wystarczająco aby oceniać.

  • anonim
    @piotr

    No jak możesz coś ciekawego widzieć w Eurosporcie jak tam tylko skoki oglądasz i to tylko czasami...

    A Szaranowicz i Szpakowski to powinni już sobie dac spokój z komentowaniem więcej ględzenia o byle czym niż zajmowania się zawodami.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Hokejem na lodzie czy koszykówką to się nikt w Polsce nie interesuje, więc to że są transmisje z takich zawodów to i tak dużo.

    Po za tym poziom transmisji i poziom komentatorów to są dwie rożne sprawy które najwyraźniej mylisz, W TVP gdzie nie popatrzysz to same legendy komentatorstwa - Szpakowski,Babiarz,Szaranowicz... nigdzie nie ma takich emocji jak z komentarzem komentatorów TVP.

    Rudzińskiego to się chyba Eurosport pozbył z ulgą, Aż strach ze może komentować skoki w TVP... Przy Rudzińskim to nawet szczęsny może uchodzić za eksperta od skoków narciarskich.

    Ja ta w Eurosporcie nie widzę niczego ciekawego.

  • piotr186 profesor
    gina

    Jak zwykle wszytko źle rozumiesz co prawda skoki to u mnie sport nr. 1 ale lubię tez piłkę nożną (sport nr. 2 u mnie) oraz lekkoatletykę (nr.3 u mnie) z konkurencji pokazywanych tylko z okazji igrzysk lubię pooglądać podnoszenie ciężarów oraz łucznictwo. Inne sporty tez oglądam (np. siatkówkę) choć rzadziej.

    Co od Eurosportu to oglądam tam tylko skoki narciarskie te których nie ma w TVP czyli kwalifikacje oraz niestety w ubiegłym sezonie tez kilka konkursów PŚ (tych których nie pokazało TVP) + oczywiście prawie całe LGP.

  • anonim

    @sławku
    To prawda ale to akurat jakoś zniosę:)
    Najważniejsze aby pokazali wszystkie mecze naszej reprezentacji.

  • anonim

    Tak sobie przeglądam archiwalne konkursy i trafiłem an ciekawe zawody drużynowe o MŚwL z 2004, wtedy była niesamowita rywalizacja pomiędzy Norwegią i Finlandią. Dla zainteresowanych podrzucam link: http://www.youtube.com/watch?v=Gaps9moQ7K0

  • HKS profesor

    @piotr186

    Ale jak możesz tak mówić skoro nie masz Eurosportu? Ja jakbym miał wybrać obraz w TV i stream w necie, to chyba już bym wolał oglądać TVP (choć może bez głosu). Co by było gdyby, to pozostawmy dla wróżek.

    Eurosport ma w każdej dyscyplinie lepszych komentatorów. Może ewentualnie poza koszykówką (Sobczyński), bo kosza raczej nie transmitują. Teraz po zakupie Rudzińskiego TVP się wzmocniło w lekkoatletyce i w sportach zimowych, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Tam gdzie Eurosport nie celuje, tam celuje Polsat Sport (siatkówka, do niedawna hokej) i też miażdżył jakościowo TVP. To co zrobiło TVP z Mistrzostwami Świata w hokeju to po prostu skandal. Polsat transmitował wszystkie mecze i często na dwóch kanałach, a TVP Sport transmitowało JEDEN (często na sześć) mecz dziennie. Bądźmy poważni - jak jak tylko mogę to unikam TVP i żałuje, że Rudziński tam przeszedł.

  • gina profesor
    piotr186

    Czy ja dobrze rozumiem - zasadniczo oglądasz tylko skoki? No chyba, że coś leci na TVP? Wiemy ile sportu daje nam państwowa telewizja.... I mało co więcej?

  • sławek początkujący
    Fanka

    Nasi siatkarze na IO mają szanse zdobyć nawet złoty medal jeśli będą grać tak dobrze jak teraz. Jedyną drobną wadą jest to siatka transmitowana będzie na TVP a nie na Polsacie gdzie komentuje wspaniale Tomasz Swędrowski.

  • anonim

    No, nie żartujcie...
    Przecież skoki wszyscy oglądają w domu, poza paroma wyjątkami, a mecz inauguracyjny Euro miliony osób oglądało w strefach kibica, u przyjaciół, w pizzeriach, barach itp.
    Nie ma nawet co porównywać skoków narciarskich do piłki nożnej.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Przecież pisałem ze nawet jakbym miał Eurosport to bym nie oglądał, przynajmniej tego co by było ina TVP i na Eursporcie. Po za tym oglądam czasem Eurosport, internet daje takie możliwości, choć na ogol ograniczam się do skoków narciarskich i to wyłącznie wtedy gdy nie ma ich w TVP. ,

  • anonim
    Anomander_Rake

    No dokładnie masz rację:) strasznie czekam na IO jest wiele dyscyplin, które mnie interesują no i na IO jadą po prostu najlepsi zawodnicy.
    Co do siatkarzy zauważ, że drużyna się zmieniła a odkąd stanowisko trenera objął Andrea Anastazi to doszło paru nowych graczy kiedy obejmował tę drużynę byliśmy bardzo daleko w rankingu FVB obecnie należymy do ścisłej światowej czołówki ten trener jest nie tylko świetnym szkoleniowcem ale i psychologiem obecnie jest co najmniej kilkunastu graczy na b.wysokim poziomie mentalnie ich zmienił.
    Mogą spać tylko 4 godziny tak jak w Finlandii z powodu białych nocy a na drugi dzień wychodzą i wygrywają z Brazylią znają swoją wartość bo tego trenera nie interesuje przeciętność ale najwyższe cele.
    Doszedł im też nie tak dawno nowy sponsor Orlen.
    Ja oglądałam i oglądam wszystkie mecze na żywo nawet te, które są rozgrywane nie raz w nocy:)
    Mają mnóstwo kibiców wystarczy sobie zobaczyć jak jest mecz w Polsce tak jak w Katowicach okolo 14 tys miejsc i wszystkie zajęte były doping jak się patrzy:)
    Ja jestem w otyle dobrej sytuacji, ze jak się zaczną IO to mam urlop cały miesiąc:)
    Pozdrawiam

  • Anomander_Rake bywalec
    @Fanka

    Widzę, że też sobie ostrzysz zęby na Olimpiadę i siatkówkę, tak jak i ja. Poza tym liczę bardzo na naszych siatkarzy. W końcu wygrali wreszcie z Brazylią i to 3 razy na 4 w tej edycji LŚ, mam nadzieję, że to ich utwierdzi w przekonaniu, że na wielkiej imprezie też się da walczyć z Brazylią jak równy z równym i zwyciężyć. Bo mam wrażenie, że do tej pory mieli jakieś kompleksy związane z Caraninhos. Są szanse na medal, choć niewątpliwie jest kilka bardzo mocnych ekip i łatwo nie będzie.
    Za to wielka szkoda, że nie zobaczymy piłkarzy ręcznych...
    Fajny jest ten rok, nie dość, że EURO 2012, które śledzę pilnie od samego początku [idealne pory meczów przede wszystkim - wszystko da się zobaczyć po pracy], to jeszcze te IO w Londynie, tutaj mam już na większość zaklepany urlop :-)

  • HKS profesor

    @piotr186
    Chruścicki to jednyny komentator jakiego znasz z Eurosportu że się go tak uczepiłeś?

    Poza tym jakbym miał do wyboru nie oglądać i oglądać na TVP, to też bym chwalił komentarz TVP;)

  • piotr186 profesor
    gina

    Nie wiem jak ty ale ja nie lubię tego całkowitego braku emocji a Eurosporcie Mógłby Małysz zdobyć złoto olimpijskie a Chrusciński by się nawet nie podniecił...

  • piotr186 profesor
    gina

    Jakoś nie zauważyłem żeby Józwika czy Babiarz komentują lekkoatletykę nie potrafili przybliżyć sylwetki danego zawodnika albo żeby nie wiedzieli co mówią. Tak jak to się zdarza Chruścińskiemu.. A Rudziński też nie był zbyt obeznany w kwestii skoków narciarskich a skoki komentował dość często...

    Z tego co pamiętam to akurat na IO do komentowania w TVP są zapraszani byli sportowcy z danej dyscypliny np. wioślarstwo w Atenach i Pekinie komentował były wioślarz Kajetan Broniewski

  • piotr186 profesor
    HKS

    Ja tam jendka wolę Babiarza i Jóźwiaka co tradycja to tradycja, a ci niby-komentatorzy z Eurosportu to mogą im tylko buty czyścic.

  • anonim

    O skokach nic jeszcze nie wiadomo.

    TVP ma prawa do transmisji Igrzysk z Londynu i na tym się skupiają będą transmitowane na TVP-1, TVP-2 i TVP Sport jak jeszcze dojdzie do tego stacja eurosportu to będzie prawdziwa gratka dla kibiców do oglądania.
    Mam wszystkie kanały sportowe więc mnie to akurat nie martwi, że coś nie zobaczę i nie mogę się doczekać Igrzysk.

    @gino
    Już są znane nawet daty i godziny kiedy nasi siatkarze będą grać w fazie grupowej i z kim pierwszy mecz rozpocznie się o godzinie 20.00 , 29 lipca Polska zagra z Włochami resztę godzin prześlę ci na pocztę:)
    Ale najpierw czeka nas finał w lidze światowej, na który nasi jadą bezpośrednio z pierwszego miejsca z grupy:)...Jest kilka dyscyplin, które mnie interesują, a które zobaczę na takiej imprezie jak IO.

  • HKS profesor

    @piotr186
    Rudziński i Rozum to najlepszy lekkoatletyczny duet, tak jak Sikora i Bonecki w pływaniu czy Gac i Szymczak w sportach motorowych. Jóźwik i Babiarz mogą tylko porozmawiać o "fajterach" i czyścić Eurosportowi buty;) W zasadzie jednym zgredem w Eurosporcie jest Chruściki a poza tym to co najmniej przyzwoity poziom, a zazwyczaj bardzo dobry. Zresztą Chrust w wioślarstwie czy łyżwiatstwie szybkim aż tak bardzo nie marudzi.

  • gina profesor
    piotr186

    A ja lubię Eurosport, bo tam nie zabawiają się słuchaniem własnego słowotoku, lecz wyjaśniają wiele rzeczy w czasie transmisji. Weźmy takie skoki do wody - komentator wyjaśnia jak będzie wyglądał skok, co jest w nim trudnego, po skoku wskazuje błędy jakie zawodnik popełnił itp.... i tak się dzieje w każdej dyscyplinie. Bo tam jeden komentator komentuje jedną dyscyplinę- tą na której się zna. A u nas jest z 5 dziennikarzy, którzy obskoczą całe igrzyska.... mnie nie jest potrzebny komentator, który tylko drze się, że świetny skok, czy rzut, ale wyjaśni to i owo w czasie tej próby, przypomni sylwetkę zawodnika - słowem jest fachowcem i przygotował się do relacji.

  • piotr186 profesor
    HKS,gina

    Ja tam wolę TVP, Eurosportu co prawda nie mam ale i tak oglądałbym TVP nawet jakbym Eurosport miał.

    Co do komentatorów to akurat lubię jak Babiarz z Józwikiem komentują lekkoatletykę, Jeśli Rudziński będzie komentował inne sporty tak jak komentował skoki narciarskie to Eurosport nic nie stracił a TVP nic nie zyskał

  • piotr186 profesor
    gina

    No wiesz z kontuzjami raczej się nie gra. a przed kontuzją Perquis był posadawiam zawodnikiem w klubie, dorzucę jeszcze Polanskiego o którego już się zabija Lazio Rzym.

    Nikt ważny z kadry na ławie w klubie ostatnio nie siedział, Bo Brozek to ważny nie jest w kontekście reprezentacji,

  • HKS profesor

    @gina
    Niestety TVP odkupiło Rudzińskiego i niestety Eurosport sporo na tym straci w kontekście IO, a TVP zyska... Będę miał problem gdzie oglądać LA. Na TVP są "polskie" kamery (tzn w Londynie powinny być) i doszedł Rudziński. Jedyny dobry zakup TVP, ale co z tego jak koło Rudzińskiego będzie Jóźwik czy inny złotousty.

  • gina profesor
    piotr186

    a czy ty myślisz, że oglądając igrzyska nastawiam się na TVP? Z ich marnymi komentatorami? Mam oba Eurosporty i parę zachodnich stacji
    co do zawodników - wymieniłeś tych ogólnie znanych, a reszta?
    Damien Perquis (Sochaux, 28 lat, 5) - przez trzy miesiące pauzował z powodu kontuzji łokcia
    Sebastian Boenisch (Werder Brema, 25 lat, 3), który stracił niemal cały sezon przez kontuzję
    o paru innych 9np. Brożek) z litości nie wspomnę, Na dodatek ci zawodnicy nie grają w jakichś nadzwyczajnych klubach, nie pełnią wiodącej roli. Ot - przeciętni rzemieślnicy. Co pokazali na Euro.... śmieszne było gdy wielki Boenisch przegrywał pojedynki w powietrzu z mniejszym o głowę Czechem czy Grekiem....

  • piotr186 profesor
    gina

    Wątpię ze w polskiej TV doczekasz się na skoki do wody albo jeździectwo. Prawda taka ze oglądniemy co nam TVP pokaże a nie to co chcemy.

  • piotr186 profesor
    gina

    Kto siedzi na ławie może trio z Borussi? Może Szczęsny w Arsenalu albo tytoń w PSV Eindhoven? Mozę Dudka w Auxerre, albo Obraniak w Bordeaux? Tak się składa ze wszyscy podstawi zawodnicy polskiej kadry grają w klubach sowich i to sporo, A Smuda to wszytko zepsuł.

  • gina profesor
    HKS

    Jak dla mnie i strefa czasowa i wakacje (och te belfry nic nie robią i tyle wolnego mają!)
    Ja lubię odkrywać dyscypliny dla siebie "nowe" , czyli takie o których wiem, że są ale na co dzień nie oglądam, nie znam dobrze zasad. Na pewno obejrzę wszystkie konkurencje jeździeckie - priorytet! , łucznictwo, pływanie też, obowiązkowo skoki do wody, no i jednak lekką atletykę. I na pewno będę patrzeć na starty Polaków. Za boks, podnoszenie ciężarów, gimnastyki podziękuję. Ale siatkówkę lubię więc obejrzę ile zdołam.

  • HKS profesor

    @pavel

    Aż tak to tenisistom nie zwisa;) Było nie było w 2008 roku wygrał Nadal. Może dla niektórych tenisistów liczy się tylko kasa z wielkiego szlema, ale wierzę że są też tacy bardziej "ideowi". Kubot od zawsze marzył o IO i tym razem dzięki wysokiemu miejscu w rankingu (jak na Polaka rzecz jasna) bez problemu się załapie na IO. Skoro inni maja Igrzyska olać to nie widzę nic złego w tym, żeby zdobył medal:P Na IO w kolarstwie to ciekawsza będzie czasówka ze względu na kilku faworytów i szansę na miejsce w 10 Polaka. Ale jednak nawet wyścigi ze startu wspólnego na MŚ/IO są dużo ciekawsze niż zwykły płaski etap na TDF. Grupy już nie są tak dobrze poukładane i szef z kasą nie decyduje o wszystkim;)

  • anonim
    @HKS

    No nie wiem czy Tenis na IO jest popularniejszy od pływania. Tenisistom ta impreza raczej zwisa, a dla pływaków są zawody docelowe i raczej bardziej oblegane przez kibiców. Co do kolarstwa, to trasa jest wybitnie nudna i chyba sobie obejrzę ostanie km.

  • HKS profesor

    @gina

    W tych Igrzyskach jest duża szansa na jakiś rekord, bo w przypadku IO jest jedna bardzo ważna kwestia - strefa czasowa. Teraz jest idealnie;) Ja tradycyjnie oczekuje na dyscypliny, które mało kogo interesują czyli: kolarstwo, podnoszenie ciężarów, pływanie no i te bardziej popularne tenis (tylko męski, a konkretniej tylko mecze Kubota:P) i lekkoatletyka. Siatkówka mi się po latach przejadła więc mogę pomóc przy biciu rekordu w finale;)

  • fankuba88 doświadczony
    @HKS

    Popularność jest potrzebna(sponsorzy itp.),ale z drugiej strony to co się dzieje gdy mamy jakąś większa imprezę sportową to jest bardzo dobry kabaret.Najlepsi są ci eksperci z dachu Fabryki Wedla:)Dzisiaj mówią jakich mamy wspaniałych 4 zawodników(do znudzenia powtarzana wiadomo jaka czwórka),a podejrzewam,że rok temu nie słyszeli nawet o takich piłkarzach:)I rzeczywiście wtedy ludzie,którzy naprawdę się interesują sportem z powodu tej medialnej euforii i wysypu różnych "ekspertów" mogą czuć się naprawdę bardzo źle:)

  • gina profesor
    piotr186

    połowa tej reprezentacji to raczej grzeje ławę w tych klubach.
    A co do kibiców - wcale nie będą zmęczeni po Euro - wręcz przeciwnie - to będą inne dyscypliny no i IO. Jedyny minus oglądalności igrzysk to lato i czas wyjazdów, pikników itp... jednak skoki są w czasie gdy zasadniczo siedzi się w domu....

  • anonim
    @piotr186

    Całkiem prawdopodobne, że tego wyniku piłka nie powtórzy, ale i skokom to nie grozi po odejściu Małysza.

    A nasza piłka to właśnie ten 3-4 sort, mamy ze 25-35 lepszych reprezentacji od naszej i to właśnie jest nasze miejsce w szeregu. O klubowej to już nie wspomnę.

  • piotr186 profesor
    gina

    Adam Małysz to nie wątpliwe fenomen ale zauważasz że rekordowa oglądalność skoków to raczej czasy minione (lata 2002 - 2004).

  • piotr186 profesor
    pavel

    Nasza piłka nożna to nie jest 3-4 sort, połowa reprezentacji polski gra w czołowych klubach zachodnich, 3-4 sort to polska piłka ligowa ale ona w publicznej telewizji jest akurat rzadko pokazywana.. A bez takiej propagandy oglądalności by nie było. Drugi raz już się to nie uda.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Szczerze wątpię, Siatkówka to niby sport popularny w Polsce ale ludzie po EURO będą tak zmęczeni sportem że na pewno dobije się to na oglądalności. Do tego długość meczy siatkarskich - bardzo często dłuższej niż mecz piłkarski, Do tego łatwo odczekać i włączyć transmisje na końcówce każdego seta.

    Ja tam będę igrzyska oglądał, naszych siatkarzy też, ale rekordów oglądalności nie będzie.

  • HKS profesor

    A ja się cieszę że wiele sportów które oglądam ma bardzo mało oglądalność. Medialna propaganda raczej mnie od sportu odstrasza ;)

    Co do rekordu, to jakby wziąć oglądalność w jednej setnej sekundy, to może by wygrał ktoś inny. Małysz został niestety pokonany przez medialną propagandę Euero i to jest fakt. W skokach jest dużo łatwiej nabić oglądalność w jednej minucie, bo można "włączyć na Małysza". W piłce się nie da włączyć jak akurat będzie akcja bramkowa.

    Jeśli siatkarze doszli by do olimpijskiego finału, to moim zdaniem mogą zagrozić temu rekordowi.

  • anonim
    @gina

    No właśnie, Małysz to legenda w swojej dyscyplinie, a rekord oglądalności jest zbliżony do piłki nożnej, w której nasza reprezentacja to 3-4 sort. Ciekawe co by było jakby nasi kopacze cokolwiek wygrali.

  • gina profesor

    A m nie takie ściganie się w ilości widzów nie bawi. I cieszę się, że zarówno Euro jak i skoki mają taką oglądalność. Adam Małysz i skoki to fenomen, legenda. I nawet niektórzy piłkarze przed meczami odwoływali się do postawy Adama. Ile z tego im wyszło to już inna sprawa. A Euro? To największa impreza w Polsce i dobrze, że Polacy się nią interesują. Choć jak powiedział Boniek - kibice na stadionach i w strefach kibica to nie są codziennie ligowi kibice polskich stadionów, To ludzi na co dzień średnio interesujący się piłką, ale pragnący pokibicować naszym, przeżyć fajne wydarzenie w większej wspólnocie.

  • anonim
    @piotr186

    Nic innego się oglądać nie dało bo uroczystości pokazywały chyba wszystkie stacje :D

  • anonim
    piłkarze byli jednak lepsi

    Nie pobili bo były strefy kibica itp a na dodatek mecze były na TVP1, TVP HD i na TVP Sport jakby zsumować wszystko to piłkarze mieli więcej

  • piotr186 profesor
    Lokis

    I jeszcze nieustanna propaganda od miesiąca przed EURO porostu nie dało się oglądać nic innego, W tym zakresie nie pobić rekordu Małysza to porażka. Choć tVP otrąbiło ze rekord padł. Ale to zależy kto liczy

  • piotr186 profesor
    Emil

    8 kwietnia 2005 roku nie było raczej zbyt wielu chętnych na wyjście na spacer w godzinach tramsji UROCZYSTOSCI POGRZEBOWYCH JANA PAWLA II To tylko wyniki jednej stacji, prawdopodobnie nikt kto miał wtedy włączony telewizor to nie oglądał nic innego.

  • piotr186 profesor
    Lokis

    I jeszcze nie sutanna propaganda od miesiąca przed EURO porostu nie dało się oglądać nic innego, W tym zakresie nie pobić rekordu Małysza to porażka. Choć tVP otrąbiło ze rekord padł. Ale to zależy kto liczył.

  • Lokis początkujący

    @Emil
    Bo zawsze istotny jest czas i miejsce. Dzień tygodnia, godzina transmisji. Euro jest w Polsce i gdyby oglądalność nie sięgała rekordów, to właściwie byłaby klapa.

  • Lokis początkujący

    Na rekordową 50., skoki narciarskie (i oczywiście a właściwie przede wszystkim Adam Małysz ) są wymienione 27 razy. I tylko jeden film "Titanic".

  • Emil profesor

    @piotr186 Czepiasz się moich słów. Oczywiście nikt nie był skazany zawsze mógł wyłączyć telewizor i pójść na spacer..

    Co do tych wyników oglądalności, ciekawe że konkurs drużynowy w Val Di Femme miał większą szczytową oglądalność niż indywidualny. i Skoro to są zestawianie za ostatnie 12 lat czyli od 2000 r i mnie dziwi że konkurs na dużej skoczni w Val Di Femme miał większą oglądalność niż na dużej w Lahti. We Włoszech Adam był jednym z wielu kandydatów do medalu, jego forma wybuchła tam a w Lahti był murowanym faworytem do złota.

  • Boy profesor

    Wszystkie mecze w strefach kibicach były pokazywane z transmisji telewizji polskiej, więc powinno się doliczyć wszystkie osoby będące wówczas w tych miejscach, bo zdecydowali się oni oglądać mecze we wspólnym gronie, a inaczej obejrzeliby to samo w domu.

  • piotr186 profesor

    Swoją drogą to dość ciekawe że w pierwszej dziesiątce 7 na 10 rekordowych oglądalności dotyczy skoków narciarskich... Choć wszystkie się zawierają w latach 2002 - 2004.

  • piotr186 profesor
    piotr186

    Zle rozpisałem TVP 1 HD to to samo co TVP 1 a do tego wliczać też powinno się marginalną oglądalność z TVP sport.

  • piotr186 profesor

    A co od oglądalności to TVP pwoinna zliczać wszystkie swoje anteny bo przecież nadawca ten sam, zresztą TVP 1 HD = TVP 1 + z marginalną oglądalnością TVP sport.

    To był jeszcze problem czy do liczby widzów wliczono np. ludzi oglądających mecz na telebimach w strefach kibica? Czy np. uwzględniono tez obcokrajowców?

  • piotr186 profesor
    Emil

    Czemu piszesz takie rzeczy? Raczej nikt nie był "skazany" na oglądanie bo i tak większość chciała oglądać pogrzeb Ojca świętego Jana Pawła II

  • piotr186 profesor

    Zależy jak kto liczy - dla mnie najbardziej wymierna jest ilość ludzi która oglądała w szczytowym momencie. Tzn. najwieksza liczba ludzi oglądająca w danym momencie.

    W sumie się ciesze ze Adam Małysz jest nadal nie pokonany.. i tka już zostanie chyba na zawsze!

  • anonim
    @czarnylis

    z meczami jest podobnie. znam wielu, którzy włączają je tylko na chwilę co jakiś czas, żeby zobaczyć jaki jest wynik, więc i tutaj mamy wspomnianą "jedną minutę"

  • Emil profesor

    @adondetevas Mecz Polska-Grecja pobił rekord oglądalności ponieważ tutaj została uwzględniona statystyka tylko z TVP1 (bez TVP1HD które np ja oglądałem). Z TVP Sport i TVP1HD widzów było by więcej. Chociaż jakby sumować wyniki kilka stacji to raczej najbardziej oglądaną transmisją w TV był pogrzeb papieża ale to dlatego że transmitowały go wszystkie naziemne stacje TV (jak ktoś nie miał kablówki albo anteny satelitarnej był na to skazany)

  • anonim
    Małysz, a zwrok polskiej młodzieży

    Kungej - bąki

    Uważam, że Małysz spopularyzował polską telewizję czym samym przyczynił sie do pogarszenia zwroku polskiej młodzieży bo oni musieli siedzieć godzinami przed telewizorem w dniach zimowych o oglądać relacje skoków.

  • czarnylis profesor
    WinterSzus

    Nie wiem po co liczyć ludzi, którzy oglądają coś przez minutę. Takich "zawołaj jak Małysz będzie skakać" były miliony, ale co to za zainteresowanie, skoro nie mieli pojęcia co się działo wcześniej.
    Natomiast mecz jeśli już ktoś oglądał to od początku do końca. Wymieniona w artykule statystyka mocno zamazuje obraz i jest raczej ciekawostką niż rzetelną miarą oglądalności.

  • adondetevas początkujący
    Skoki.

    Tak... tylko, że TVP ogłosiła, że padł rekord po meczu Polska - Grecja, a jak widać padł dopiero po meczu Polska - Rosja. Więc tylko jeden mecz w oglądalności średnie pobił rekord Adama. Zwróćmy jednak uwagę na to, że w dzisiejszych czasach mecze pokazywane są na 3 kanałach. Adam był pokazywany na jednym.

  • anonim

    No tak "wołaj na Małysza" i mamy tą "przynajmniej 1 min." Bardziej miarodajne są średnie wyniki i tam PN pokonała skoki.

  • anonim

    A TVP już ogłosiła sukces że pobili no ale niech im będzie i tak Małysz zrobił dużo większe wrażenie niż nasi pseudo piłkarze. Adaś wracaj tęsknię za tobą!

  • Zakrza stały bywalec

    Haha! No zależy jak liczyć;) Średnio i procentowo jednak pobili.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl