Awaria kolejki na Wielkiej Krokwi

  • 2012-08-03 13:59

Kolej krzesełkowa, która od 2008 roku wwozi skoczków i turystów na Wielką Krokiew jest uszkodzona. Powodem problemów, które trwają już ponad miesiąc jest zbyt długa lina nośna, na której zawieszone są krzesełka.

Wspomniana lina nośna była już raz wymieniana w tym roku, w styczniu.

- Prace prowadzono wówczas przy siarczystych mrozach - mówi Grzegorz Kotowicz, dyrektor Centralnego Ośrodka Sportu w Zakopanem. - Lina przy niskiej temperaturze skurczyła się. Teraz, gdy jest lato, jej długość z kolei znacznie się powiększyła. Wyciąg trzeba było ze względów bezpieczeństwa zatrzymać.

Pech chciał, że awaria przypadła w samym szczycie sezonu turystycznego. - Trudno mi to komentować, ale sprawa jest dość pechowa - mówi Wojciech Solik, wiceburmistrz Zakopanego. - Wiem z własnego doświadczenia, że w wakacje codziennie z kolejki korzystały setki turystów, którzy chcieli stanąć tam, skąd startują skoczkowie. Wielka Krokiew to miejsce kultowe, gdzie wygrywał Adam Małysz. A tu nagle taki klops - ktoś powinien za to odpowiedzieć. Dla COS to przecież wymierne straty finansowe.

Wyciąg powinien jednak ruszyć w ciągu najbliższych dni.


Adrian Dworakowski, źródło: Dziennik Polski
oglądalność: (6569) komentarze: (91)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • piotr186 profesor
    Emil

    Pływanie generalnie jest kosmiczne bo nafaszerowane dopingiem. Gdybyśmy mieli 100% szczęścia to mielibyśmy o jakieś 5 - 6 medali więcej (Radwańska,Badminton, Wojnarowicz,Polaczyk,Paciernik,Czerniak i 4 wioślarska) i jeszcze plus ukradziony nam przez sędziów medal Zagrodnika

  • Emil profesor

    Jakby wszystkie realne szanse medalowe jakie mieliśmy przed igrzyskami by te medale zdobyły, i nie było niespodzianek mielibyśmy do teraz 6 medali. Tych co wymieniłem no i Bogacka by medalu nie zdobyła bo nie była w gronie kandydatek.

  • 1234567890 początkujący

    OK dobra mówcie co chcecie. Ja wiem swoje a wy swoje. Nie trzeba mieć wszędzie medali ale powinno być ich więcej a to że w większości dostawaliśmy lanie od każdego to co o tym powiecie? Gdzie Polacy/Polki by nie wystartowali to od razu odpadali ...

  • Emil profesor

    @1234567890 Kawęcki żadnych szans na medal nie miał, to był zawodnik na którego bym postawił 1000 zł że zajmie dokładnie 4 miejsce. Tutaj mieliśmy kosmiczne podium i całą resztę z Kawęckim na czele. Jedyne nazwiska jakie przed igrzyskami (nie mówie o jakiś wyskokach na igrzyskach) miały realna dużą szanse na medal i tego medalu nie zdobyły to Czerniak, Radwańska i Polaczyk (on lekko naciągane ale jest vice-mistrzem świata niech ma)

  • 1234567890 początkujący
    pavel

    Tak wiem ja nie mówię że powinni zdobyć medale wszędzie. Ale prawda jest taka że max 15 medali mogło być teraz, 10 medali myślałem że będzie po pierwszym tygodniu bo ... jak wiadomo wszystkiego się nie wykorzysta a my mamy tylko 4.

    A dlaczego też nie możemy liczyć na sensacje? W USA czy Chinach takie sensacje się zdarzają czy nawet innych państwach więc i medal jakiś wlatuje do worka ale u nas to niestety nie możliwe ...

  • anonim
    treningi

    Czy ktoś wie czy nasi skoczkowie będą skakać jakoś w sierpniu w Zakopanem w ramach treningów i czy jeśli tak, to można będzie podejść pod skocznię? ;)

  • anonim
    @1234567890

    Nigdy wszystkich szans nie wykorzystasz, jak uda się zdobyć 50-70% to jest super, niestety, ale taka jest prawda. Nawet Chińczycy czy Amerykanie nie zdobywają każdego medalu, który jest w ich zasięgu.

  • 1234567890 początkujący

    A no i licząc Fajdka który w tym sezonie rzucał powyżej 81 metrów i już odpadł to był kolejny kandydat do ...złota. Tak do złota a nie tylko do medalu.

  • 1234567890 początkujący
    Emil

    Może na złote medale to faworytów przez ten tydzień nie mieliśmy chociaż była Radwańska ale ona pokazała że dalej z najlepszymi ma problem. Ale na inne krążki już mieliśmy masę szans. Czerniak, Kawęcki, szermierka, Zagrodnik, kajaki górskie w tym Polaczyk (tutaj tym bardziej że w eliminacjach czy półfinałach byliśmy w trójkach) a więc trochę tych szans było więc tych medali było by teraz 2 razy więcej gdyby w połowie to wykorzystali.

  • 1234567890 początkujący
    pavel

    Tylko że my mamy więcej tych porażek niż zwycięstw. Minął tydzień igrzysk a my 4 medale czyli 4 wygrane tak można powiedzieć do tego dodać dobry start badmintonistów bo grali ze świetnymi rywalami, Tomasz Zieliński pobił RŻ a więc start dobry mimo że nie ma medalu, a reszta to porażki.

  • anonim
    @1234567890

    Bo są lepsi, takie jest życie raz się wygrywa raz się przegrywa. Z oceną igrzysk trzeba poczekać do ich zakończenia.

  • Emil profesor

    Kto zdobywał medale u Włochów.
    1 złoto Drużyna łuczników, brązowi medaliści MŚ 2011, no niespodzianka a do medalu byli faworytami i tak
    2 złoto Kajakarz górski mistrz świata 2010, mistrz Europy 2012
    3 złoto drużyna florecistek, absolutne dominatorki od wielu lat
    4 złoto florecistka mistrzyni świata 2010 vice mistrzyni 2012 mistrzyni Europy aktualna
    5 złoto No tutaj złoto nie było pewne bo ta strzelczyni to mistrzyni świata aż z 2009 r a MŚ są co roku A jakie to nazwiska my mieliśmy co mogły zdobyć medale nie mówiąc o złotych? Chodzi mi o medalistów imprez najwyższej rangi z ostatnich 2 lat.

  • 1234567890 początkujący
    Emil

    OK może z Pyrek trochę przesadzam ale finał i tak powinien być. Liczysz na 15 medali że będzie po igrzyskach a po powinno być około 25-30.

    Niemcy, Rosja, Włochy, Korea czy Francja ma ponad 10 no i wystarczy. My powinnyśmy być tuż za nimi albo jak w przypadku Włoch przed nimi. A Australia ma tylko 1 złoty ale ma całą masę innych i wystarczy że zdobędą jeden złoty i już nas miną.

  • 1234567890 początkujący
    pavel

    No i ty pokazujesz że Polska to tylko średniak bo już cieszysz się z tych 4 medali a tacy Włosi mają 13 w tym 5 złotych a oni lepsi od nas nie są więc ...

  • Emil profesor

    A jeszcze które to drużyny mają kilkanaście medali? Australia ma 17 ale... jest za nami w klasyfikacji medalowej bo tylko 1 złoty.Ponad 20 medali mają Francuzi, Niemcy i Rosjanie. Kilkanaście mają Włosi i Koreańczycy i tyle. Reszta ma 10 i mniej.

  • Emil profesor

    @1234567890 Pyrek kandydatką do medalu? Bo w "Tańcu z Gwiazdami" wygrała i kiedyś tam była bardzo dobra w czasach kiedy byłem piękny i młody. Pyrek od ponad 2 lat nie skacze zupełnie nic. Sam awans do finału byłby dużym sukcesem w jej wykonaniu na dzień dzisiejszy. Pyrek jechała na igrzyska z 27 wynikiem w tym roku na świecie. Medal nawet Rogowskiej będzie sukcesem bo ona ma "ledwie" 8 wynik na świecie w tym roku. Klepackiej do medalu brakuje 5 punktów, to nie wiele, podobnie 5 punktów straty do podium ma Miarczyński. Zobaczymy ich nie można skreślać. A medale zdobywa się ciężej, chiński i amerykański przemysł bo nie da się tego inaczej określić bo ciężko to nazwać zwykłym szkoleniem sportowców w wielu sportach działa coraz sprawniej. To nie zmienia faktu że te 15 medali powinno być a na 90% nie będzie.

  • anonim
    @KamiloSski @kibic_malysza

    Byłam wczoraj na wyciągu, wjeżdżałam, wszystko już działa :)

  • anonim
    @1234567890

    Kolego, minęła dopiero połowa igrzysk, na podsumowanie przyjdzie czas za tydzień, a teraz siedź i oglądaj i nie płacz.

  • 1234567890 początkujący
    Emil

    Jak chcesz to się pocieszaj tym że Hiszpanie nie pokazują tego co mogą pokazać tylko co Polska ma z tego? Jakieś medale? Nie więc nie przestańmy wreszcie patrzyć na rywali tylko na siebie. Tak to nigdy się nie będzie wygrywać jak będziemy się cieszyć że Hiszpania ma mniej medali od nas to nie jest źle bo jest źle i nikt z was nie powie że jest dobrze.

  • 1234567890 początkujący
    piotr186

    Przesadzam? No to co jest dla ciebie zadowalające? 4 medale? Nie gadaj głupot jakoś inne reprezentacje (wcale nie lepsze od naszej) mają już ponad 10 medali koło 15 (nie mówię tutaj o potęgach USA czy Chinach), a my zawsze musimy się tłumaczyć jakimiś głupotami. Wiem że szczęście też musi być dlatego nie policzyłem wszystkich szans tylko większość.

    A te zaklepane medale Klepackiej i Miarczyńskiego chyba odpłynęły ... czyli co znowu brakło szczęścia? Tutaj powinny być trzy medale bo ich i Kusznierewicza i Życkiego a my się będziemy cieszyć 4 i 5 miejscem ...

    Pyrek nie była kandydatką do medalu? Może nie do złota ale finał powinien być i walka o brąz spokojnie więc nie gadaj że mogła odpaść.

  • borek99 doświadczony
    USA

    Jeśli kogoś to interesuje to tutaj jest transmisja live z dzisiejszych mistrzostw USA:
    http://new.livestream.com/accounts/991921/events/1039157

  • Emil profesor

    @piotr186 Tylko czym innym jest realna szansa na zdobycie medalu a czym innym jego "zaklepanie". Nasi nie mogą mieć już żadnych wpadek bo spadną daleko, a przeciwnicy przed nimi mogą sobie pozwolić na słaby wyścig. Ale szanse na medal cały czas mają, ale na złoto raczej oboje zupełnie bez szans zwłaszcza Miarczyński.

  • HKS profesor

    @ piotr186

    Co to jest BADMINKTON?

    Masz coś jeszcze do powiedzenia na temat zaklepanych medali Miarczyńskiego i Klepackiej? Czyżby je odklepano?

    Ogólnie dyskutowanie z Tobą na temat Igrzysk to jak rozmowa z Pudzianem o balecie, ale musiałem ;) Na razie występ Polaków dosyć zancząco in minus. Zdecydowanie więcej rozczarowań niż pozytywnych zaskoczeń,

  • Emil profesor

    Można się pocieszać tym co pokazują Hiszpanie. Na razie to jest klęska. Ja byłbym za organizacją wielkich imprez w Polscy typu IO, MŚ czy ME w nodze, gdyby większość zysków została u nas a nie szły do Mkol czy UEFY, A co do naszego sportu, niestety rządzą naszymi związkami nieudaczni działacze, mam wrażenie że medal Zielińskiego będzie PZC bardzo nie na rękę bo wychodzi na jaw co się tam dzieje i że związkowi nasz mistrz nie zawdzięcza nic i tylko rzucali mu kłody pod nogi. Ciekawe jak jest w innych sportach.

  • piotr186 profesor
    1234567890

    Nie przesadzaj 10-12 medali w tym monecie mogliśmy mieć przy maksimum szczęścia we wszystkich konkurencjach. - komu się to udaje? Po za tym Zagrodnik został ograbiony z medalu przez sędziów a Pyrek i tak szans na medal nie miała , w tyczce liczyć się będzie Rogowska.

  • anonim
    Rio de Janerio 2016

    Zobaczycie że Igrzyska w Brazylii będą odrodzeniem polskiej piłki nożnej. Mamy zdolną młodzież z roczników 1993-1996. Na tegorocznych ME do lat 17 nasi piłkarze zdobyli brązowy medal. Piłkarze Legii z roczników 1993-1995 pojechali dwa tygodnie temu na turniej do Niemiec. Wygrali z rówieśnikami z Borussii Dortmund,Juventusu Turyn i Benfiki Lizbona... Mateusz Taudul,Julien Tadrowski,Gracjan Horoszkiewicz,Igor Łasicki,Adrian Liberacki,Rafał Włodarczyk,Piotr Zieliński,Vincent Rabiega,Olek Jagiełło,Arkadiusz Milik,Martin Kobylański,Kacper Przybyłko,Mariusz Stępińki,Kamil Wiktorski. Zapamiętajcie te nazwiska.

  • anonim
    zur555

    Jestes typowym przykladem pesymistycznego rodaka zamieszkujacego w Polsce.
    Co do wpadek,to chyba media niemieckie sa tak samo nastawione jak polskie?
    Ja mowie o wpadkach organizacyjnych na samych IO a Ty o jakis korkach. Chociazby pierwsza z brzegu wpadka z przemarszem ekipy Indonezji czy awaria komputerów na meczu pilki siatkowej Serbia-Tunezja gdzie na moment przerwano mecz itp.
    Wpadki awarie na kazdej imprezie sie zdarzaly sa i beda sie zadrzac ale czy to ma przekreslac np.Tajnera jako szefa PZN?
    Sporty zimowe to nie tylko PZN drogi pesymisto. a Polacy zawsze staja na wysokosci zadania organizacyjnie.
    Mozesz podac przyklady wpadek organizacyjnych czy sprzetowych na duzych imprezach organizowanych w Polsce?

  • 1234567890 początkujący

    Na ten moment Polska powinna mieć przynajmniej 10-12 medali i nie gadać że jest dobrze bo są 4. Jest źle bo dostajemy lania prawie od każdego. Najbardziej zawiodły mnie Radwańska (nie chciało jej się? No to nie sportowiec jeżeli się nie chce), szermierka (fatalne wyniki chyba wszyscy odpadli po pierwszym meczu), pływanie (nawet Czerniak i Kawęcki nie dali rady, Otylia i Korzeń to już przeszłość), judo (Zagrodnik walczył brakło szczęścia ale już Wojnarowicz pokazał że jest słaby), kajaki górskie (w eliminacjach czy półfinałach w trójkach a przychodzi finał i już poza trójką), badminton (była piłka meczowa i odpadamy) co jeszcze było ...a wioślarstwo gdzie powinny być ze 3 medale a jest tylko 1. Dodać do tego że Fajdek i Pyrek a więc kandydaci do medalu odpadli już i że Bogacka dzisiaj czwarta to pokazuje że znowu straciliśmy szanse na medale.

    Powinno być 10-12 medali do tej pory i drugie tyle w ten tydzień to by dało koło 25 a więc tyle na ile nas stać i ile powinno być bez problemu. A nawet 30 powinno być bo jesteśmy krajem dużym i pojechaliśmy do Londynu ze sporą grupą sportowców którzy już odnosili sukcesy a więc jeżeli będzie nawet 10 medali to fakt trzeba będzie się cieszyć z tego co jest ale to będzie o dwie trzecie mniej niż powinnyśmy zdobyć.

  • Emil profesor

    @piotr186 Małachowski ma problemy ze zdrowiem, i ciężko będzie o medal zwłaszcza że od maja nie rzucił powyżej 67 m, a w ostatnich startach przed igrzyskami rzucał w granicach 64-65 na poziomie Roberta Urbanka. Ale Piotr to zawodnik doświadczony, o naturze wojownika to może się wzniesie na wyżyny i medal zdobędzie ale szansę to mniej niz 50% moim zdaniem.

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Myślę że z tej 16 przeze mnie wymienionej polowe medali minimum zdobędziemy, Zeglarze Miarczyński i i Klepacka mają medale prawie "zaklepane" Małachowski tez raczej zdobędzie medal jak nie złoty to inny,

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Zawsze są duże nadzieje ale akurat na Jędrzejczak i Gruchale nie liczyłem żadna miara. Wbrew temu co wmawiano.

  • Lestek weteran
    @ piotr186

    Raczej masz rację, ale odnoszę nieodparte wrażenie, że przed olimpiadą jako o "pobożnym życzeniu" wyraziłbyś się max. o dwóch-trzech sportowcach, a kiedy nie wyszło - znacznie to rozszerzyłeś. Przy połowie twojej 16-punktowej listy można spokojnie tę "pobożność" dopisać. Z tego co zostanie połowie czegoś zabraknie i...

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Gdyby wykorzystani tylko połowę tego co wymieniłem to i tak mielibyśmy 12 medali na koniec. Ja przed IO założyłem, 20 medali a minimum przyzwoitości to 15 medali. Tyle możemy jeszcze mięć.

    A co było w pierwszej części IO? Pobożne życzenia w postaci Jędrzejczak i Gruchały, Badminktoniści (to zawód), Radwańską której się nie chciało ale i tak bezpośrednia rozgrywka o medal to dopiero chyba dzisiaj, Czwórka Wioślarska to też chyba było więcej pobożnych życzeń niż realnych możliwości, Reszta Szermierki to tez były pobożne życzenia, w Judo nam jeden medal ukradziono, kajakarze górscy zawiedli Życki/Kusznierwicz i Fajdek zawiedli ale o medale też by dopiero walczyli w drugiej połówce IO. zawiódł Czerniak.

    Rzeczywiście niby trochę tego jest ale naprawdę realnych szans niewiele było

  • anonim
    @Emil

    Dlatego optuje za tym, aby olać narciarstwo alpejskie i kobiecie skoki, a skupić się na męskich skokach, gdzie jakieś podstawy już są i na biegach, które nie ograniczają się do gór i uprawiać może je każdy.

  • Emil profesor

    @pavel No wiem że Piotr ma dużo racji, dlatego niestety nie będziemy potęgą w sportach zimowych. Nie tylko dlatego że trochę kuleje szkolenie, i mamy przeciętne warunki ale po prostu brakuje chętnych do uprawianiu sportu

  • anonim
    @Emil

    To mi się coś powaliło.

    A co do ilości klubów, to niestety tu Piotr ma rację, w Polsce skacze się tylko w górach i nie am zapotrzebowania na większą ich liczbę.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Ale to Norwegia kolebka narciarstwa, U nas nie ma chyba aż takiego zapotrzebowania, No i tort finansowy do dzielenia ciągle ten sam a więcej nowych klubów powodowałoby ubożenie reszty

    Ostatnio kluby np. w Zakopanem się wręcz łączyły a nie dzieliły,

  • Lestek weteran
    @ piotr186

    Ja te nazwiska doskonale znam i wiem, że STAĆ je na medale, ale nauczony doświadczeniem wielu igrzyskich i innych mistrzostw dociągnięcie łącznie do 10 medali będzie naprawdę dużym sukcesem.

    "każdy NORMALNY wiedział ze zdecydowana większość naszych pewniaków i szans medalowych to druga połówka olimpiady"

    Czy ja wiem? W pierwszym tygodniu mieliśmy podobnie lub trochę mniej "mocno" brzmiące nazwiska. Worka medali nie oczekuję.

    A co do rozliczeń, to będą takie jak zwykle: w z góry ustalonym hermetycznym gronie w atmosferze sukcesu i wzajemnej szczęśliwości.

  • Emil profesor
    @piotr186

    No ja nie wiem czy nie brakuje klubów. Gdy ja patrzyłem na wyniki mistrzostw Norwegii to chyba skakali przedstawiciele chyba z 30 klubów.
    @Pavel Klepacka przecież chyba jest 2 po 6 wyścigach.?

  • Emil profesor

    @piotr186. No ok niech będą skocznie tylko pod warunkiem że w tych miastach powstaną profesjonalne kluby zajmujące się tymi zawodnikami. Skocznie amatorskie bez wyczynu nie mają sensu.
    To są szanse medalowe. Jak połowa zdobędzie medale to będzie przyzwoicie.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Nieco naciągana jest tylko tyczka tak męska jak i żeńska, ale bardzo naciągana sobie odpuszczałem, dlatego nie liczyłem Szymona Ziolkowskiego który może zaskoczy ale generalnie nie widzę go na podium.

    Po za tym chyba już jednak nie będzie drugiego medalu dla Sylwii Bogackiej a i Kasabijew to trochę nie wiadoma.

  • piotr186 profesor
    Emil

    I nie mogę zapomnieć twojej i nie tylko twojej hipokryzji - jak jakiś czasem temu psiałem ze potrzebna nam jest siec małych skoczni treningowych w rożnych miastach to pisałeś ze po co nam tyle skocznia teraz to piszesz jak to nasi skoczkowie nie mają na czym skakać.

  • piotr186 profesor
    Emil

    zapominasz o Bystrej ten obiekt oddali do użytku chyba ze 3 lata temu.

    I nie rozumiem co ot znaczy niebezpieczne? skoro da się an nich skakać i skaczą ( tu głownię myślę o Wiśle,Goleszowie) to są one bezpieczne , o śmiertelnych wypadkach tudzież bardzo ciężkich urazach nie słyszałem zresztą one mogą się zdarzyć nawet na najnowocześniejszym obiekcie.

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Nasze szanse na medale ten moment to:

    1.Sylwia Bogacka
    2.Fijałek/Prudel
    3.Małachowski
    4.Kasabijew
    5, Damian Janikowski
    6.Miarczyński
    7.Klepacka-Noceti
    8. Siemionowski
    9.Walczykiewicz
    10.Kszczot
    11.Rogowska
    12.Ł.Michalski (Paweł Wojciechowski?) -jeden z dwóch
    13.Matkowska
    14.Mikołaczyk/Konieczna - ona może nawet dwa medale
    15.K.Michalczuk
    16.Siatkarze

    Sam widzisz ile tego jeszcze jest. (kiedy liczyłem 20 było jeszcze przed startami Majewskiego,Zielinskiego i Czerniaka)

    I nikt nie oczekiwał że po pierwszym tygodniu będziemy miel i 10 medali, choć mogło tak być, no Ale to zarzut ze Polacy nie mają maksimum szczęścia, sorry nikt nie ma. Zresztą każdy NORMALNY wiedział ze zdecydowana większość naszych pewniaków i szans medalowych to druga połówka olimpiady, prostu taki kalendarz IO.


    Rozliczenia bardzo proszę ale po igrzyskach a nie w trakcie. Każdy NORMALNY rozlicza się po danym fakcie z którego am się rozliczyć a nie przed nim.

  • Lestek weteran
    @ piotr186

    "Co do naszych sukcesów do IO to wręcz przeciwnie, zobaczymy jak będzie ale prawie na pewno będziemy mieli i więcej medali niż zdobyliśmy w Pekinie i Atenach,"

    Tak, "prawie na pewno" to wg PS mieliśmy mieć więcej niż 10 już po pierwszym tygodniu, a tu mi czołg jedzie...

    "Widać ze nie do końca idealny system stypendialny jednak działa. W 2016 roku na IO powinniśmy mieć jeszcze więcej medalowych szans niż mieliśmy i mamy na tych igrzyskach."

    Chodzi o słynne "kluby"? Dobrze, że nas uspokoiłeś; zdecydowana zwiększość ludzi związanych ze sportem twierdzi, że w Brazylii to dopiero się te pomysły zemszczą. Teraz mi ulżyło.

    "Polski sport mimo wszytko idzie do przodu a nie do tyłu, "

    Barcelona - 19 medali, Atlanta - 17, Sydney - 15, Ateny, Pekin - 10, Londyn - ? Tak, idziemy ławą...

    "w tamtym momencie lekko naliczyłem 20 szans medalowych"

    Tylko 20? Dawaj 30, a co!

    "Oczywiście nie jest idealnie ale trzeba robić trzęsienia ziemi iw poszczególnych związkach sportowych (np.Szermierka,Pływanie) niż w całym systemie Polskiego"

    Może być lepiej... musi być lepiej... będzie lepiej... a w zasadzie już jest dobrze!

  • Emil profesor

    Jakość czego? Nowoczesne skocznie są skocznie są tylko w Szczyrku i Gilowicach na pozostałych strach skakać. Jeszcze Zagórz ale z tego co wiem te skocznie mimo że są stosunkowo nowe podupadają. A wiesz jak wyglądają ośrodku w Norwegii i Niemczech. Mają ich wiele co nic nie ustępują Szczyrkowi.

  • piotr186 profesor
    anonim

    jeśli chodzi o małe obiekty to nowoczesny jest obiekt w bystrej. Po za tym mamy zakopane,zagórz,gilowice...

  • borek99 doświadczony
    USA

    Dywagowaliście tutaj parę dni temu na temat tego, czy Amerykanie wystartują w konkursie mieszanym w ramach Letniej GP. Teraz wiadomo już oficjalnie, że wezmą w nich udział, a skład męskiej części ekipy zostanie ustalony po zakończeniu mistrzostw kraju, które aktualnie tam trwają: http://www.usaskijumping.org/news/post/usasj-to-select-two-jumpers-for-next-grand-prix-event

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @piotr186

    "Małyszomania" nie została nawet w połowie wykorzystana przez związek!

    O jakich przyzwoitych skoczniach w kraju piszesz?
    - Wielka Krokiew
    - Malinka
    - Skalite
    I tyle...

    A gdzie małe skocznie (10-40 metrowe) do treningu młodych? Są, ale same ruiny bądź niezwykle "zapuszczone" obiekty gdzie dzieciaki są puszczane na siłę.

    Do tego dochodzi brak zawodów krajowych jakie mają miejsce chociażby w Skandynawii. Perspektywy narciarstwa klasycznego w Polsce są naprawdę nieciekawe. A o narciarstwie alpejskim i pozostałych dyscyplinach zimowych szkoda w ogóle zaczynać pisać.

  • anonim
    @Emil

    Być może, ale ja osobiście w to wątpię, brakuje nam tras biegowych, szczególnie latem, kadr trenerskich itd.

    Ogólnie dziwi mnie taki stan rzeczy, PZN zamiast propagować biegi, całkowicie to olewa, a jest to taka konkurencja, która uprawiać może każdy. Sam sobie zimą biegam na nartach po ścieżkach rowerowych nad Wisłą. Koszta są znikome, narty i kijki można już kupić za 100-200 zł, przy odpowiedniej zimie, biegać można niemal wszędzie. Nijak to się ma do elitarnych skoków, ograniczonych tylko do gór, skoczni i sprzętu.

  • Emil profesor

    @pavel Ja bym nie bym aż tak czarnowidzem jeśli chodzi o kobiecie biegi. Jaśkowiec, Marek to są zawodniczki o dużym potencjale nie miarę regularnego punktowania i sporadycznych miejsc w "15" tylko potrzebują dobrego trenera. Mam nadzieje że taki właśnie przyszedł. Co do biegów to owszem, potęgą nie będziemy drugiej Kowalczyk mieć nie będziemy na 95%, ale widać że młodzież i dzieci trenują biegi w dużo większej ilości niż 5 nie mówiąc o 10 latach temu. To nie jest boom, w porównaniu do Skandynawii to cały czas malutko jest wyraźnie więcej niż kiedykolwiek.

  • anonim
    @piotr186

    Kowalczyk żadnych "biegów nie zjadła", przed nią nic nie było i po niej nic nie będzie. Nie mamy tras, nie mamy systemu szkolenia i tylko należy się cieszyć, że w takim "niczym" trafiła się tak świetna zawodniczka.

    Na serio mamy kupę farta z "niczego" trafiła nam się dwójka najlepszych zawodników w swoich konkurencjach i chyba tego farta wyczerpaliśmy na kolejne 100 lat i trzeba będzie liczyć na nasze szkolenie, które istnieje tylko w skokach.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Cóż Justyna Kowalczyk "zjadła" biegi w Polsce to i systemu szkolenia nie mamy. co innego skoki narciarskie, dzięki Adamowi Małyszowi (jego sukcesom) mamy przyzwoite obiekty i przyzwoite szkolenie, Cóz wydaje się że możesz mieć racje, choc nie skreślałbym skoków kobiet w perspektywie takiego 2022 roku możemy jakoś dobra zawodniczkę mieć.

    Swoja drogą ciekawe jak tam łyżwiarskim czy będą w Soczi w stanie powtórzyć wyczyn z Vancouver?

  • anonim
    @piotr186

    Mogę powiedzieć z 60-70% pewnością, że tylko skoczków. Biegi to przypadek, trafiła się Kowalczyk i tyle, nie ma żadnej myśli szkoleniowej, nic. Justyna kończy karierę po Soczi i kobiece biegi będą na poziomie ich męskiego odpowiednika.

    Skoki mają jako taki system szkolenia, są Lotos Cupy i można stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, że ktoś nam się trafi nawiązujący walkę z czołówką.

    Cała reszta sportów zimowych nie istnieje i tylko przypadek może sprawić, że pojawi się znikąd świetny zawodnik. Jest mało prawdopodobne biorąc pod uwagę, że i tak mieliśmy masę szczęścia z Małyszem i Kowalczyk.

  • piotr186 profesor
    zur555

    A co do zimowych IO to tez by nie musiała być klęska na dzień dzisiejszy mamy Justynę Kowalczyk i skoczków narciarskich a ew. Zimowe IO w Polsce to najwcześniej 2022, trudno powiedzieć jakich sportowców wtedy mieć będziemy i na jakim poziomie.

  • piotr186 profesor
    zur555

    EURO 2012 w Polsce były pod względem organizacji sukcesem, czemu by IO w Polsce miało sukcesem organizacyjnym nie być?

    Co do naszych sukcesów do IO to wręcz przeciwnie, zobaczymy jak będzie ale prawie na pewno będziemy mieli i więcej medali niż zdobyliśmy w Pekinie i Atenach, Widać ze nie do końca idealny system stypendialny jednak działa. W 2016 roku na IO powinniśmy mieć jeszcze więcej medalowych szans niż mieliśmy i mamy na tych igrzyskach.

    Polski sport mimo wszytko idzie do przodu a nie do tyłu, Wkurza mnie że już się rozlicza Polaków jacy oni słabi a dopiero jutro mamy półmetek Igrzysk...

    Największa głupota popisało się wczoraj TVP bo orzekli w wieczornych Wiadomościach że nie mamy szans już nawet na 10 medali, choć w tamtym momencie lekko naliczyłem 20 szans medalowych z których dwie już wykorzystaliśmy (2 złote medale wczoraj)

    Oczywiście nie jest idealnie ale trzeba robić trzęsienia ziemi iw poszczególnych związkach sportowych (np.Szermierka,Pływanie) niż w całym systemie Polskiego

  • zur555 weteran
    PK

    Ja jakoś nie słyszałem o żadnej wpadce. To Polskie media sie nakręcały przed IO tylko dlatego ze przed ME w Anglii były ostrzeżenia przed Polskimi pseudokibicami. Jaroński podczas jednej transmisji powiedział ze transport po Anglii wcale nie jest jakiś meczący ze to media tylko podawają ze Londyn jest zakorkowany a naprawdę jest inaczej.

    Prawie każdy mówi ze te IO pod względem organizacyjnym sa bezbłędnie . Jedynym problemem to była ochrona ale to dlatego ze się firma rozpadła.

    W Polsce IO zimowe b y byly kompromitacją. Wedlug mnie duzo lepiej by wyglądały letnie IO bo tu jest trochę więcej ludzi znającym się na tym. Pod względem sportowym Polskich zawodników zimowe IO bvy tez byly klęską bo za te kilka lat raczej nie będziemy mieli nikogo kto będzie mógł powalczyć. Ale jak mamy takiego prezesa jak Tajner to nei ma co się dziwić. W letnich sportach mamy potencjał a letnie IO by mogly sprawić ze by zacząl byś wykorzystywany.

  • anonim
    Co wielkiego sie stalo?

    Przeciez awarie zdarzaja sie wszedzie.Ile juz wpadek zaliczyli Anglicy na IO ?

  • anonim
    zapomnijcie o igrzyskach w polsce

    przecież tu wszystko siada, a prawdę mówiąc to większość obiektów trzeba by zbudować praktycznie od zera. Co prawda pomarzyć zawsze można ale nie ma co się tak nastawiać. Ale to moja opinia a wy myślcie sobie chcecie.

  • lol doświadczony
    @DASIEK

    źródło: Dziennik Polski

    Może najpierw należało by zainteresować się szybkością umieszczenia artykułu z Dziennika Polskiego, a nie mieć pretensje do redaktorów skijumping.pl za to, że przepisali jego treść ;]

  • DASIEK bywalec
    Brawo skijumping.

    Byłem na wakacjach 2 tygodnie temu i już wtedy krzesełka były zdjęte. Czas wrzucania newsów macie niesamowity!
    A ja i tak poszedłem na średnią krokiew, żadnych zabezpieczeń ani nic...

  • Kibic profesor

    Hehe Tanja popieram , xD to się wydaje troszke smieszne . :D.
    Jeszcze brakowało by jakby w nocy byl konkurs , puscili by skoczka , a tu nagle swiatlo zgaslo , a jakby progu nie bylo widac? Dlatego takie sytuacje nie moga miec miejsca.

  • anonim

    W Wiśle światła gasną, w Zakopanem wyciąg się psuje, a wy ludzie chcecie tu Zimowe Igrzyska.
    WSTYD

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl