PŚ w Lillehammer: Schlierenzauer i Freitag najlepsi na treningach

  • 2012-11-24 20:48

Schlierenzauer oraz Freitag skakali najdalej w dwóch wieczornych sesjach treningowych, na skoczni HS 138 w Lillehammer.

Gregor Schlierenzauer okazał się najlepszy podczas pierwszego oficjalnego treningu na dużej skoczni w Lillehammer, gdzie jutro odbędzie się konkurs indywidualny. Tuż za nim uplasował się jego reprezentacyjny kolega Thomas Morgenstern, z kolei trzeci był Tom Hilde.

22-latek poszybował na odległość 136,5 metra, co było najdalszą odległością serii. Morgenstern wylądował od swojego młodszego kolegi dwa metry bliżej. Trzeci Hilde, który miał wielkiego pecha i nie zakwalifikował się do drugiej serii na skoczni normalnej, uzyskał 135 metrów.

Słabo spisali się reprezentanci Polski. Najlepszy z Biało-Czerwonych był Maciej Kot, który po skoku na odległość 121,5 metra uplasował się dopiero na 32. pozycji. 38. miejsce zajął Krzysztof Miętus (121,5 metra), z kolei tuż za nim znalazł się Bartłomiej Kłusek (116,5 metra).

Jeszcze gorzej poradził sobie lider naszej kadry Kamil Stoch, który uzyskał zaledwie 117 metrów i ostatecznie zajął 49. lokatę. Gorzej skakali jeszcze Piotr Żyła (110 metrów i 51. lokata), oraz Dawid Kubacki (113,5 metra i 55. miejsce).

W drugiej serii treningowej najlepszy okazał się Richard Freitag. Na drugiej lokacie uplasował się reprezentant gospodarzy Anders Jacobsen, z kolei trzeci był Andreas Wellinger z Niemiec.

Pochodzący z Erlabrunn skoczek poszybował na odległość 138,5 metra. Za nim był Anders Jacobsen, który wylądował dwa metry bliżej.

Trochę lepiej spisali się reprezentanci naszego kraju. 13. miejsce zajął Dawid Kubacki, który wylądował na 130 metrze. W czołowej dwudziestce znalazł się także Maciej Kot, który skoczył 127 metrów i był 17.

Poprawił się także Piotr Żyła, który uzyskał 123 metry i zajął 25. lokatę. Trzy miejsca dalej uplasował się Krzysztof Miętus (127,5 metra). Najgorszy z Polaków był Bartłomiej Kłusek (121,5 metra), który zajął 35. miejsce.

Drugi trening odpuścił Kamil Stoch.

Wyniki I treningu
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 64 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 136.5
2 70 MORGENSTERN, Thomas AUT 134.5
3 6 HILDE, Tom NOR 135.0
4 66 FANNEMEL, Anders NOR 132.0
5 54 NEUMAYER, Michael GER 132.5
6 55 HVALA, Jaka SLO 132.5
7 29 VASSILIEV, Dimitry RUS 124.0
8 69 BARDAL, Anders NOR 130.5
9 61 FREITAG, Richard GER 130.0
10 60 LOITZL, Wolfgang AUT 130.0
10 58 HLAVA, Lukas CZE 131.5
12 68 JACOBSEN, Anders NOR 130.0
13 10 ASIKAINEN, Lauri FIN 133.5
14 71 FREUND, Severin GER 129.5
15 67 WELLINGER, Andreas GER 128.0
16 8 KOCH, Martin AUT 130.0
17 57 KOFLER, Andreas AUT 128.5
18 44 SHIMIZU, Reruhi JPN 127.0
19 53 KASAI, Noriaki JPN 127.5
20 59 AMMANN, Simon SUI 127.5
21 17 WATASE, Yuta JPN 122.0
22 41 KORNILOV, Denis RUS 126.0
23 62 PREVC, Peter SLO 124.0
23 5 ELVERUM SORSELL, Kim Rene NOR 128.5
25 63 TAKEUCHI, Taku JPN 125.0
25 46 STJERNEN, Andreas NOR 125.5
27 3 ROENSEN, Atle Pedersen NOR 134.0
28 28 ITO, Kenshiro JPN 117.5
29 50 HAPPONEN, Janne FIN 122.5
30 7 PUNGERTAR, Matjaz SLO 125.0
31 52 VELTA, Rune NOR 123.0
32 47 KOT, Maciej POL 121.5
33 4 SWENSEN, Vegard NOR 133.0
34 45 SAKUYAMA, Kento JPN 122.0
34 18 CHEDAL, Emmanuel FRA 117.0
36 56 HAYBOECK, Michael AUT 122.0
37 19 KRANJEC, Robert SLO 116.0
38 38 MIETUS, Krzysztof POL 121.5
39 15 KLUSEK, Bartlomiej POL 116.5
40 21 KOUDELKA, Roman CZE 115.0
41 49 COLLOREDO, Sebastian ITA 119.5
42 34 TEPES, Jurij SLO 120.0
43 32 QUECK, Danny GER 120.0
43 40 NIEMI, Sami FIN 121.0
45 39 WANK, Andreas GER 120.0
46 33 NURMSALU, Kaarel EST 120.0
47 22 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 112.5
48 51 GEIGER, Karl GER 117.0
49 43 STOCH, Kamil POL 117.0
50 9 GRIGOLI, Marco SUI 121.0
51 23 ZYLA, Piotr POL 110.0
52 20 FRENETTE, Peter USA 110.0
53 24 MATURA, Jan CZE 107.5
54 27 ROMASHOV, Alexey RUS 107.5
55 42 KUBACKI, Dawid POL 113.5
56 36 DESCHWANDEN, Gregor SUI 112.5
56 16 BOYD-CLOWES, Mackenzie CAN 107.0
58 13 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 107.0
59 35 SEDLAK, Borek CZE 111.5
60 31 JANDA, Jakub CZE 103.5
61 48 INGVALDSEN, Ole Marius NOR 109.5
62 25 ROSLIAKOV, Ilja RUS 104.0
63 37 MORASSI, Andrea ITA 109.5
64 26 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 102.5
65 30 JOHNSON, Anders USA 101.5
66 2 HALVORSEN, Espen Enger NOR 118.0
67 14 KOROLEV, Alexey KAZ 103.5
68 12 DAMJAN, Jernej SLO 99.5
69 11 ROWLEY, Matthew CAN 97.0

Wyniki II treningu
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 61 FREITAG, Richard GER 138.5
2 68 JACOBSEN, Anders NOR 136.5
3 67 WELLINGER, Andreas GER 132.5
4 55 HVALA, Jaka SLO 137.0
5 62 PREVC, Peter SLO 129.5
6 66 FANNEMEL, Anders NOR 129.5
7 53 KASAI, Noriaki JPN 134.5
8 41 KORNILOV, Denis RUS 135.0
9 59 AMMANN, Simon SUI 129.0
10 63 TAKEUCHI, Taku JPN 125.0
11 29 VASSILIEV, Dimitry RUS 130.0
12 50 HAPPONEN, Janne FIN 132.5
13 42 KUBACKI, Dawid POL 130.0
14 6 HILDE, Tom NOR 126.0
15 10 ASIKAINEN, Lauri FIN 125.5
16 46 STJERNEN, Andreas NOR 130.0
17 47 KOT, Maciej POL 128.0
18 52 VELTA, Rune NOR 128.0
19 7 PUNGERTAR, Matjaz SLO 124.0
20 34 TEPES, Jurij SLO 125.5
21 4 SWENSEN, Vegard NOR 123.5
21 19 KRANJEC, Robert SLO 123.5
23 5 ELVERUM SORSELL, Kim Rene NOR 123.0
24 17 WATASE, Yuta JPN 123.0
25 23 ZYLA, Piotr POL 123.0
26 22 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 122.5
26 44 SHIMIZU, Reruhi JPN 126.5
28 21 KOUDELKA, Roman CZE 122.0
28 38 MIETUS, Krzysztof POL 127.5
30 45 SAKUYAMA, Kento JPN 126.5
31 33 NURMSALU, Kaarel EST 123.5
31 49 COLLOREDO, Sebastian ITA 125.5
33 32 QUECK, Danny GER 123.0
34 28 ITO, Kenshiro JPN 123.0
35 15 KLUSEK, Bartlomiej POL 121.5
35 51 GEIGER, Karl GER 125.0
37 3 ROENSEN, Atle Pedersen NOR 121.0
38 36 DESCHWANDEN, Gregor SUI 123.5
39 39 WANK, Andreas GER 125.5
40 18 CHEDAL, Emmanuel FRA 119.0
41 20 FRENETTE, Peter USA 119.0
42 24 MATURA, Jan CZE 120.0
43 48 INGVALDSEN, Ole Marius NOR 123.5
44 27 ROMASHOV, Alexey RUS 120.0
45 9 GRIGOLI, Marco SUI 117.0
46 12 DAMJAN, Jernej SLO 115.5
47 37 MORASSI, Andrea ITA 120.0
48 40 NIEMI, Sami FIN 119.5
49 1 GRIMSRUD, Simen NOR 115.5
50 25 ROSLIAKOV, Ilja RUS 116.5
51 30 JOHNSON, Anders USA 116.5
52 31 JANDA, Jakub CZE 116.5
53 35 SEDLAK, Borek CZE 116.5
54 13 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 111.5
55 26 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 113.0
56 2 HALVORSEN, Espen Enger NOR 110.5
57 16 BOYD-CLOWES, Mackenzie CAN 112.0
58 14 KOROLEV, Alexey KAZ 110.5
59 11 ROWLEY, Matthew CAN 101.5
- 8 KOCH, Martin AUT
- 43 STOCH, Kamil POL
- 54 NEUMAYER, Michael GER
- 56 HAYBOECK, Michael AUT
- 57 KOFLER, Andreas AUT
- 58 HLAVA, Lukas CZE
- 60 LOITZL, Wolfgang AUT
- 64 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT
- 69 BARDAL, Anders NOR
- 70 MORGENSTERN, Thomas AUT
- 71 FREUND, Severin GER

Damian Siminski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15098) komentarze: (116)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 32 i 17 miejsce
    2.Krzysztof Miętus -...- 38 i 28
    3.Dawid Kubacki -...-.- 55 i 13
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 39 i 35
    5.Piotr Żyła ------------ 51 i 25
    6.Kamil Stoch --.-.--.-- 49 i nie startował

    Odległości Polaków w dwóch sobotnich treningach:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 121.5 m - 71.4 pkt i 128.0m - 64.3 pkt
    2.Krzysztof Miętus -...- 121.5m - 68.1 pkt i 127.5m - 59.8
    3.Dawid Kubacki -...-.- 113.5m - 55.1 pkt i 130.0m - 66.9
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 116.5m - 68.0 pkt i 121.5m - 58.6
    5.Piotr Żyła ------------ 110.0m - 58.2 pkt i 123.0m - 60.3
    6.Kamil Stoch --.-.--.-- 117.0m - 61.9

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w treningach i kwalifikacjach

    Z 71 zawodników zgłoszonych do zawodów pierwszych 42 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 30 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 1::

    Z najlepszej "30" PŚ - brak 1,a z najlepszej "50" - brak 1 zawodnika.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    29.A.Kaliniczenko - 2 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w treningach i kwalifikacjach - II konkurs PŚ w Lillehammer

    Do drugich zawodów zgłosiło się 71 zawodników (29 z pkt PŚ 2012/2013 oraz 42 bez pkt PŚ z poprzedniego sezonu):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji i ilość punktujących w PŚ 2012/2013:

    1.Norwegia ...- 12 - punktowało 6
    2.Austria -.-.-.-- 7 - punktowało 6
    3.Niemcy ---.--- 7 - punktowało 5
    4.Japonia ----.-- 6 - punktowało 4
    5.Słowenia -....- 6 - punktowało 2
    5.POLSKA -..-..- 6 - punktowało 2
    7.Czechy ------- 5 - punktowało 1
    8.Rosja --------- 4
    9.Szwajcaria -.- 3 - punktowało 1
    9.Finlandia -..-.- 3 - punktowało 1
    11.Francja -.-.-- 3
    12.Włochy --.--- 2 - punktowalo 1
    13.Kanada -..-.- 2
    14.USA -.-.-.-.-- 2
    15.Bułgaria -.-.- 1
    16.Kazachstan - 1
    16.Estonia --.--- 1
    =========
    00.Korea --.--.-- nie startują
    00.Słowacja ---- nie startuja
    00.Szwecja ----- nie startuja
    00.Ukraina -.-.-- nie startują

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed II konkursem PŚ 2012/2013 w Lillehammer

    Ranking WRL - stan na 24.11.2012

    Polacy "55" rankingu WRL - po 1 konkursie PŚ:

    4.K.STOCH ---.--- 920 pkt
    17.M.KOT --.--.--- 412
    25.P.ŻYŁA -------- 246
    28.D.KUBACKI ..- 218
    48.B.KŁUSEK --.--- 84
    53.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    44.J.Happonen --- 122
    45.M.Pungertar ... 118
    46.T.Naglic -.-..-.- 109
    47.A.Jacobsen ...- 106
    -----------
    48.B.KŁUSEK ------ 84
    ------------
    49.S.Hocke -------- 82
    50.N.Mayer -------- 81
    50.M.Fettner ---.--- 81
    52.K.Sakuyama -.- 79
    -------------
    53.A.ZNISZCZOŁ - 78
    -------------
    54.J.Matura ---.---- 75
    55.D.Vassiliev --.-- 73

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.J.Damjan --.-.-- 72
    57.G.Deschwande- 71
    58.K.Gangnes ----- 68
    59.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    60.A-P.Roensen --- 61
    61.I.Rosliakov -.-.- 59
    ------------------
    62.K.MIĘTUS ------ 57
    -----------------
    62.K.Ito ------.----- 57
    64.J-R.Evensen ...- 56
    65.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    66.B.Sedlak -.-..-.- 53
    66.A.Wellinger ---- 53
    68.M.Grigoli -.-.-.-- 51
    69.A.Romaszow -.- 47
    70.D.Judez --.-.-.-- 45
    71.P.Frenette --.--- 40
    71.L.Mueller -.-..-.- 40
    73.M.Boyd-Clowes. 35
    73.V.Descombes .- 35
    75.O.Muotka -.--.-- 34
    76.K.Geiger -.-..-.- 28
    77.M.Schmitt ------ 26
    -------------------
    77.K.MURAŃKA -..- 26
    87.K.BIEGUN ------ 11

  • jozek_sibek profesor

    Ranking WRL - stan na 24.11.2012

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 1 kokonkursie PŚ:

    1.Norwegia ---- 8 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec II periodu
    1.Austria -.--.-- 8
    3.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1 zawodnika
    3.Niemcy -.-.-.- 7
    3.Japonia ------ 7 - awans o 1 zawodnika
    6.POLSKA -.-.-- 6
    7.Czechy -.-.-.- 4
    8.Finlandia -.-.- 2
    8.Rosja -.-.--.-- 2
    10.Szwajcaria - 1
    10.Włochy -....- 1 - spadek o 1 zawodnika
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu:

    1.Norwegia -...- 01 - 19 - 20 - 23 - 24 - 32 - 38 - 47
    1.Austria ------- 03 - 07 - 10 - 14 - 30 - 31 - 40 - 50
    3.Słowenia --.-- 11 - 15 - 16 - 28 - 40 - 45 - 46
    3.Niemcy --.-.-- 06 - 08 - 13 - 22 - 39 - 40 - 49
    3.Japonia -.-.-.- 02 - 09 - 21 - 26 - 37 - 42 - 52
    6.POLSKA --.--- 04 - 17 - 25 - 27 - 47 - 53
    7.Czechy --.-.-- 12 - 18 - 35 - 54
    8.Finlandia ----- 28 - 44
    8.Rosja --.--.--- 33 - 53
    10.Szwajcaria - 05
    10.Włochy -.-..- 34
    10.Bułgaria ---- 36
    10.Francja ----- 50

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed II konkursem PŚ 2012/2013 w Lillehammer

    Ranking WRL - stan na 24.11.2012

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 1 konkursie PŚ:

    4.K.Stoch -..-..- 920 pkt
    17.M.Kot -.-..-.- 412
    25.P.Żyła -.-.-.- 246
    27.D.Kubacki -- 218
    48.B.Kłusek ----- 84
    53.A.Zniszczoł -- 78

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    62.K.Mietus -....- 57
    77.K.Murańka ..- 26
    87.K.Biegun -.-.- 11

  • anonim

    Takie wyniki to efekt słodkiego pierdzenia Tajnera i jego przydupasa Kruczka, którym zależy tylko na koszeniu kasy. A jeszcze większość z komentujących wierzy tym starym dziadom i kadzi im na każdym kroku. Sytuacja jest jasna, jest kilku utalentowanych zawodników czyli Stoch, Kubacki i Zniszczoł i kilku w miarę dobrych a potrzeba im kogoś kto da im motywacyjnego kopa i sprawi, że przestaną klepać bulę. Coś takiego działo się u Norwegów w sezonie 2002/2003 i kompletne buloklepy nagle zaczęły wygrywać i być w czołówce a co było potem to wiadomo; no i norweskie skoki od 10 lat są w trójce najlepszych drużyn. Wyjście jest, wywalić słodko pierdzących Tajnera i Kruczka, zatrudnić Mikę Kojonkoskiego i czekać, jak nie wyjdzie, to znaczy że się nie da ale nikt nie będzie tego żałował a jakby wyszło choć w 1/4 tego co u Norwegów to wszyscy oszaleją z radości.

  • anonim
    Dawo7

    Dlaczego myślisz że dzisiaj powinno być lepiej? Po czym to sprawdziłeś? Czyżby po tych słabych treningach i do tego najlepsi w drugim treningu nie skakali. Przestańmy się wszyscy oszukiwać nasi są bez formy a Kruczek powinien odejść. On nic więcej nie wyciągnie z polaków.

    Brawo dla Kruczka że postawił na nogi Stocha i zrobił lepsza drużynę niż to robili inni trenerzy czyli Lepistoe czy Kuttin ale to trochę mało żeby trzymać go dalej na stanowisku. Polacy są ewidentnie źle przygotowanie do sezonu a dzisiaj jeden skoczek w trzeciej dziesiątce to będzie sukces. Może jeszcze ze dwóch czy trzech w 1 serii i tyle.

  • anonim
    nasi

    Spokojnie to początek sezonu, tym razem na Kota liczyłem ciuń bardziej, bo on lubi te mniejsze obiekty. Kładłem już krzyżyk na Kota z początkiem zeszłego sezon, ale to odszczekuje po nawet obiecujących występach z końcem sezonu 2011/2012 i po fenomenalnym LGP. Chyba jest światło w tunelu dla Niego, życzę Mu sukcesów z całego serca.
    Kamil Stoch jeszcze w rytm nie wszedł chyba. Musi się chyba rozskakać, wg mnie powinien wczoraj oddać skoki na treningu.
    Zobaczymy jak Żyła i Kłusek.
    Jestem pewien, że Kot wejdzie do 30tki i Stoch też.

  • anonim
    Lista startowa Polaków:

    15 Kłusek, 23 Żyła, 38 Miętus, 42 Kubacki, 43 Stoch, 47 Kot
    Oby chociaż Stoch był w pierwszej 20, a Kot i Kubacki awansują do drugiej serii.

  • hehe bywalec
    Trener

    Werner Schuster w Niemczech polepsza swoich zawodnikow i dodatkowo wyciaga jeszcze mlody z rekawa (Wellinger). A co robi Kruczek? Pogarsza aktualna kadre i mlodych tez! Dobry trener by podbudowal Muranke i Zniszczola, ale niestety Kruczek nie jest dobrym trenerem. Nie rozumiem ludzi, ktorzy nadal sa za Kruczkiem.

  • piotr186 profesor
    Boy

    Było przedewszytkim nierówno..Dziś nasi mogą skakać tak jak na pierwszym treningu albo i tak jak na drugim. albo jeszcze lepiej...

  • Vainamoinen stały bywalec
    Obudźcie się

    Takie zaklinanie rzeczywistości jak "oby za 6-8 konkursów było lepiej" - śmieszy i przestrasza jednocześnie. Przecież naszych skoczków dotyczą te same zasady co innych - dlaczego nasi reprezentacji mają zaczynać sezon w styczniu? On się zaczyna teraz, trzeba skakać dobrze od początku a nie od nowego roku. Skoczkowie mają być przygotowani i w optymalnej formie od pierwszych startów i dobrymi wynikami budować morale w ekipie. Dziesiejsze skoki tak konkursowe jak i treningowe obnażyły słabość naszej drużyny - przede wszystkim trenera - który nie wyciąga wniosków z poprzednich sezonów albo wyciąga niewłaściwe. Szkoda mi nas kibiców - którym znowu funduje się wątpliwą przyjemność spadania z wysokiego konia. I nie chodzi o zapowiedzi trenera i prezesa, ale przecież mamy prawo wymagać jakiegoś postępu, a mamy do czynienia rok w rok z tą samą sytuacją - nie widać progresu ogólnego. Szkoda, skoki narciarskie w Polsce ciągle są popularną dyscypliną ale jeśli nadal kibice będą wodzeni za nos, prędzej czy później odwrócą się do tego sportu i poszukają bohaterów gdzie indziej. Rozważcie to.

  • Radek_239 bywalec

    Nie zapominajmy,że podobnie Stoch zaczynał sezon 2010/11 . Wtedy również w początkowych konkursach nie szło mu najlepiej. Nie przeszkodziło mu to później w 3 wygranych konkursach .O ile pamiętam dobre skoki zaczął od dawać wtedy już w Engelbergu. Z drugiej strony sytuacja wtedy wyglądała trochę inaczej . W lecie Stoch skakał bardzo dobrze (wygrał nawet ostatni konkurs LGP w Klingethal ) Teraz w lecie te skoki nie wyglądały najlepiej co niestety może wskazywać na poważny problem. Może to nowe kominezony ? Może Stoch za bardzo popuścił latam ? . Poczekajmy te parę konkursów , one dadzą nam odpowiedz na temat jego formy.

    Co do pozostałych kadrowiczów to nie oszukujmy się , tak jak ktoś wcześniej napisał nie można uznawać Kubackiego za perspektywicznego zawodnika bo z całym szacunkiem ale on już ma ponad 20 lat i czas zacząc skakać . Bachleda też ciągle był perspektywicznym zawodnikiem a w swojej karierze nie osiągnął nic .

    Inną kwestią jest jeszcze to co o u pana Kruczka oznacza słowo " dobre skoki " . Co pan Kruczek miał na myśli mówiąc,że Kamila stać na walkę o czołową trójkę ? Jak w takim razie wyglądały te skoki w Lillehammer na tym zgrupowaniu ? Tak jak teraz i na takiej podstawie myslał,że Kamil będzie walczył o czołowe lokaty ?!
    A co do innych to rzeczywiście domyślam się,że u nich dobre skoki oznaczają miejsca w 3 dziesiątce . Teraz trzeba się zastanowić co zrobić przed Kuusamo . Zostać i potrenować w Lillehammer czy może szukać innego miejsca . Jedno jest pewne , będziemy musieli teraz ścigać konkurencje co nie jest takie proste .

    A co do trenera Kruczka to najsmutniejsze jest chyba to , że on nigdy nie buduje formy wtedy co trzeba ( jeżeli wgl można powiedzieć , że trener Kruczek buduje formę, a nie jest ona czystym przypadkiem i zbiegiem okoliczności) Niestety prawda jest taka , że trener podobno na miarę XXI w. jeszcze naszych zawodników do ważniejszych imprez nigdy nie przygotował.

    Może również zacząć śmielej dawać do PŚ młodych zawodników , tak robią Niemcy , Austriacy , dlaczego u nas tacy zawodnicy jak Zniszczoł, Murańka nie startują w PŚ , nie zdobywają doświadczenia ? Dlaczego u nas obwozi się po Pś " perspektywicznych " Kubackich zamiast młodych , bojowo nastawionych chłopaków . A , że Zniszczoł talent ma to pokazał to już w tamtym sezonie w Zakopanym , czas zając się takimi zawodnikami a nie ciągle szykować ich na MŚ juniorów...

  • Kamkot początkujący

    Przecież szybkość najazdu Polaków była najgorsza o wybiciu już nie mówiąc szczególnie Stocha,który przy nowym kombinezonie sobie nie radzi

  • anonim
    Polacy

    Głównym powodem słabej dyspozycji polaków są:
    1. NAJAZD - za duże wychylenie bądź pochylenie (Kamil Stoch za bardzo do przodu, Maciek Kot pozycja poprawna ale za wysoka, Piotr Żyła pozycja fatalna Krzysztof Miętus pozycja ustabilizowana...
    2. ODBICIE - rażące błędy na progu ciężko było dostrzec raczej większość naszych reprezentantów ten element skoku ma poprawny, choć duża skocznia pokaże czy ten aspekt mamy opanowany.
    3. PRZEJŚCIE (od odbicia do lotu) - najbardziej niedopracowany element mający wpływ na cały skok. Przejście za bardzo pasywne, dotyczy się to wszystkich naszych reprezentantów.
    4. LOT - po zajęciu niepoprawnej pozycji, tu nasi skoczkowie są praktycznie bezradni, słaba technika nie pozwala walczyć o metry. Sylwetka wszystkich naszych zawodniko w locie jest pozycją wytracającą i tak małą prędkość.
    5. LĄDOWANIE - tu można mieć pretensje tylko i wyłącznie do zawodników... jak można nie zaznaczać lądowanie w okolicach 90m?

    Podsumowanie
    Na dzień dzisiejszy i czas zawodów do Turnieju 4 Skoczni trzymajmy kciuki żeby nasi chłopacy kwalifikowali się chociaż do drugiej serii. Później może zacznie przychodzić forma. Może i to lepiej...? Miejmy nadzieje... Jeżeli Polacy nie zaczną się zbliżać do pierwszej 10 w okolicach Stycznia, Lutego to będzie znaczyć że sezon mamy zawalony. A to będzie tylko i wyłącznie wina Kruczka. Powodzenia Panie Trenerze ma Pan bardzo wiele pracy przed sobą...

  • anonim

    A Stoch to jest w niby takiej genialnej formie zeby odpuszczac treningi? Naprawde taktyka Kruczka jest imponujaca.Jeszcze jakby Stoch jako tako skoczyl.Chyba ze celowo Stoch nagle zaczal tak skakac zeby jutro odpalic i wszystkich zmylic.Dzis tez celowo 2 razy skoczyl slabo.Szkoda tylko ze pomylil trening z seriami konkursowymi.Doslownie Kruczek powinien za to dostac Nobla!

  • Boy profesor

    A tak swoją drogą. Lekkie nieporozumienie przeprowadzać dwa treningu na dużej skoczni tuż po zakończeniu pierwszego w sezonie konkursu PŚ i to na skoczni normalnej. Oni chcą tych skoczków zajechać? To jest totalnie źle rozplanowane. Skoro chcą mieć na początek sezonu obiekt normalny to w porządku, ale po co więc wyjeżdżać od razu ze skocznią dużą? Przeszkadzałoby komu aby jutro konkurs także odbył się na skoczni K90? Wówczas dodatkowy trening tego wieczoru nie byłby potrzebny.

  • anonim
    Obecna sytuacja

    Krytyczna może i nie jest ale jedno widać na początku konkurencja mocno nas obija oby za 6-8 konkursów było lepiej bo na razie krzywdy nie ma ale muszą iść do przodu z każdym konkursem.

  • anonim
    polskie skoki

    40-letni "dziadek" lepszy od naszych talentów
    myślę ze 35-letni Małysz byłby lepszy od naszych talentów

  • Henning stały bywalec

    No cóż. Inauguracja taka jakiej można było się spodziewać. Trzeba mieć nadzieje że z biegiem czasu będzie lepiej.

    MSad czytając twoje wypowiedzi też mam ubaw. Szkoda tylko że ty sobie nie zdajesz z tego sprawy jakim jesteś tutaj błaznem ;)

  • Boy profesor

    Widzę, że na skoczni dużej wcale nie jest lepiej niż na normalnej, a tutaj wielu zapowiadało co innego.
    Co do trenera Kruczka. Jeśli wiedział, że forma jest jaka jest to mógł po prostu się nie wypowiadać o formie naszych zawodników, o tym że wszystko jest jak należy itp. Po co mydlić ludziom oczy? To już jest żenujące, bo tę samą sytuację nie przeżywamy drugi rok z rzędu, tylko każdego roku jest to samo. Po co więc mówić cokolwiek o stanie naszych skoków skoro widać wyraźnie jak to wygląda? Czy robienie ludzi za wariata sprawia im tak wielką frajdę?

  • OjciecMarek profesor
    @MSad_

    "Kamil mnie nie zaskakuje swoją formą. Do tej pory dużo słyszało się o jego potencjale, czuliśmy, że to zawodnik z szansami na dobre wyniki" - Mika Kojonkoski - on też się nie zna?
    No i co właściwie jest absurdalnego w porównaniach warunków finansowych, infrastrukturalnych i potencjału zawodników polskich do japońskich czy słoweńskich? Jesteś w stanie mi wytłumaczyć?"Jeśli ktoś nie potrafi czegoś wytłumaczyć w prosty sposób tzn. że sam tego nie rozumie"

  • MSad_ profesor
    OjciecMarek , 24 listopada 2012, 20:16

    Małyszów, Ammanów czy Schlierenzauerów nie ma Stoeckl ale ma lepszych i to paru od Stocha.
    Polskie skoki to kiedys Malysz i dalej nic a teraz jest dalej nic i co ma Kruczek stworzyc potege skokow z czego ? i na zasadach narzuconych przez Tajnera? Weź juz chłopie nie porównuj do Norwegii Niemiec Austrii Japonii czy nawet Słoweni naszych skoków bo sie błaźnisz, Nie masz racji a bładzisz Finowie sie predzej odrodzą niz my bedziemy mieli spetakularne sukcesy.
    Uwazasz ze Kojonkoski z naszych skoczkow zrobilby seryjnych zwyciezcow i mistrzów Mylisz sie. Wychowales sie na sukcesach Malysza i myslisz ze wszyscy nasi beda tak skakac a nawet 10 procent tego Zejdz na ziemie i nie wymagaj cudów. Jak nie potrafisz docenić sukcesów Ktruczka to masz problem
    Nie mam juz sensu dalsza dyskusja

  • anonim

    Niestety, w ten weekend jest skoków tak dużo, aż się odechciewa tego wszystkiego śledzić. Jeżeli kalendarz poszczególnych imprez ma być tak rozwalony jak w LIL to ja serdecznie dziękuję.

  • anonim

    Poczekajmy trochę z tym ocenianiem formy Kamila, zaczął źle, ale na razie tragedii nie ma, oczywiście "eksperci" już widzą kryzys formy u Kamila, ale ich oceny są nic nie warte, poczekajmy trochę, Kamil to nie Małysz, o czym Państwo chyba zapomniel

  • luki stały bywalec

    Ja w dwóch kwestiach.Małysz gadałz Kruczkiem przed konkursem i Kruczek powiedzial mu ze Stoch jest w super formie..
    Druga sprawa to taka że znalazłem jeden pozytyw. A jest nim komentator TVP Rudziński który w przeciwieństwie do Nieszczesnego i Szarana nie irytował i nie wmawiał że fatalny wystep Polskich skoczków to pierwsze koty za ploty, przypadek, wina zaciasnych kombinezonów czy pech do wiatru. Przynajmniej łatwiej było przełknąc gorycz porazki.

  • OjciecMarek profesor
    @MSad_

    A jakich to Małyszów, Ammanów czy Schlierenzauerów ma Stoeckl, Yokokawa czy Janus? Co do porównań z poprzednimi trenerami pracującymi w Polsce, to podopieczni Horngachera czynili pod jego opieką postępy, ale włodarze PZNu zdecydowali się na nieprzedłużanie kontraktu...

  • MSad_ profesor
    OjciecMarek

    Zgadzam sie z Tobą trenerów ocenia się po sukcesach jego podopiecznych. Mało ma sukcesów? Nie majac majac Małysza Schlirenzauera czy Ammanna? Stochowi i innym naszym daleko do chociazby i nie tylko tych wymienionych ma wieksze sukcesy niz jakikolwiek trener Polski. Nie sztuka było zgarniać sukcesy majac Małysza jako zawodnika.
    Z bata gwintu sie nie zrobi . Bez Malysza Tajner bylby nikim. Kruczek bez Małysza ma lepsze sukcesy niz Tajner Zaprzeczysz moze?

    PS. A ten aforyzm nie stworzył Miller ku scisłości on go tylko przytoczył kiedyś

  • anonim
    kiryc

    Odbiło ci? Kubacki ocena 8 na 10? Przecież on nic nie pokazał nie zdobył punktu ... jak były na 30 miejscu dałbyś mu 9 na 15 miejscu 10 a jakby był na podium albo by wygrał to jaką ocenę byś mu wystawił? 30 w skali od 1 do 10? Kolejny idiota na tej stronie po MSadzie (idiota roku) i Andreasie który pisze sam do siebie i się wyzywa do tego.

  • OjciecMarek profesor
    @MSad_

    Wybacz, ale millerowymi aforyzmami mnie nie przekonasz, nie wiem, jak tam z prawdziwymi facetami, ale trenerów ocenia się po sukcesach jego podopiecznych, a Łukasz przez te wszystkie sezony, w których prowadził kadrę zdążył już pokazać, że gwarantować to on może co najwyżej brak dobrych wyników zimą i letnie szaleństwa.

  • lolo stały bywalec

    A jasnie Pan nadety Kamilek znowu jak mu cos nie idzie( a nie idzie mu bo przefolgował przygotowania i jest sam sobie winny) to chodzi naburmuszony. I niech Tajner nie gada glupot ze praca z Wódką przynosi efekt może przynosi ale nie taki jak trzeba.

  • MSad_ profesor
    OjciecMarek

    Prawdziwych meżczyzn poznaje sie nie jak zaczynajaa jak konczą.
    Jeszcze raz powtorze . Nie obchodzi mnie jak dzis zaczeli nie bede ocenial Nie jestem takim znafca jak Wy aby po 1 konkursie ocenic forme naszych . Ja poczekam miesiac czasu.
    Juz dzis w 2 terningu nie bylo tak zle. Rozkreca sie
    Zeby tylko nie czytali waszych komentarzy bo sie podbuduja psychicznie.

    Rozkrećą sie i to niebawem

  • OjciecMarek profesor

    Po pierwsze, to nie jest pierwszy sezon Łukasza Kruczka jako trenera kadry A, tylko piąty, a jego rozpoczęcie, jak za każdym razem - żałosne. Wiadomo, że Stoch nie jest Małyszem, dlatego też nie wymagam od niego Kryształowych Kul, tylko, biorąc pod uwagę, jak on skakał w latach ubiegłych i w jakim jest wieku - miejsca co najmniej w pierwszej dziesiątce generalki PŚ i nie wierzę, że sam zainteresowany ma wobec siebie mniejsze oczekiwania, nawet mając na względzie, że na konferencjach prasowych to się różne rzeczy mówi. Nie, nie "napalałem się" na zwycięstwa, tylko na normalność - poziom Słowenii czy Japonii przy medialności tego sportu w Polsce to nie są wygórowane oczekiwania. Wreszcie, z gadką w stylu "zrzućcie się na trenera" - wszyscy mamy swoje obowiązki i jesteśmy z nich rozliczani, a PZN utrzymuje się między innymi z pieniędzy zebranych w podatkach, więc nie wiem, dlaczego nie powinno się go oceniać tak samo, jak każdej innej instytucji publicznej, no, chyba że twoim zdaniem, gdy zobaczę dziurę na drodze, to zamiast zasygnalizować problem lokalnym władzom bądź GDDiK, powinienem tę dziurę własnoręcznie załatać.

  • TheWolf doświadczony
    wegier1

    da się to pozbyć ale nie w jeden dzień dlatego polecam by startował jutro z tym błedem bedzie jutro najwyżej 27 a gdyby go nie było to pierwsza piątka była by kruczek prawdopodobnie go zauważył mam nadzieje ale zobaczymy czy to potwierdzi.

  • blair bywalec

    Polacy zawsze zaczynali słabo sezon, ale potem się rozkręcali. Martwię się jedynie o Kamila, bo on chyba ma naprawdę kryzys formy spowodowany zmianą kombinezonów. Tak czy siak, prawdziwych facetów poznaje się po tym nie jak zaczynają, tylko jak kończą;-)

  • wegier1 bywalec
    @TheWolf

    Widziałem już to zdjęcie. Mówiłem tylko o kwestii nazewnictwa, a nie wiem czy Kamil będzie w stanie szybko się pozbyć tego błędu (raczej nawet Kruczek go zauważył).

  • TheWolf doświadczony
    wegier1

    Themrskibar przesłał zdjecie co wyprawiał popatrz sobie
    http://s6.ifotos.pl/img/Untitledj_xnaereh.jpg

  • anonim
    Bez sensacji.

    Norwegowie i Austriacy potwierdzają że są bardzo mocni. Wellinger i Freund również bdb ale i Neumauer z Freitagiem zaszaleli. Polaków nie skomentuje.

  • anonim
    Oceny wg mnie dla polskich zawodnikow

    (Według ich możliwości)

    Bartłomiej Kłusek :
    - Konkurs -
    - Trening - 7/10

    Dawid Kubacki :
    - Konkurs 8/10
    - Trening 3/10

    Krzysztof Miętus :
    - Konkurs 4/10
    - Trening 5/10

    Maciej Kot :
    - Konkurs 9/10
    - Trening 8/10

    Piotr Żyła :
    - Konkurs 2/10
    - Trening 2/10

    Kamil Stoch
    -Konkurs 1/10
    - Trening 1/10

    Zgadzacie sie ?

    P.S : Weźcie tego Kruczka zwolnijcie . Mamy sporo młodych talentów w kadrze ( M.Kot , B.Kłusek , A.Zniszczoł , T.Byrt , K.Murańka , G.Miętus , A.Zapotoczny ) On te talenty tylko zniszczy. Kruczek musi z zawodnikami kadry A poprawić:
    1.Najazd na próg
    2.Prędkość na progu ( Polacy odstawali o min. 1km/h na skoczni HS 10o)
    3.Technikę Lotu ( Kamil Stoch - nawet nie chciało się patrzeć na jego skoki , paskudny styl , niskie wybicie , zachwiania w locie.)
    4.Lądowanie ( Kamil Stoch - mimo że skoczył te 87 metrów w drugiej serii to wylądował ... wiecie jak .. Powinien Kruczek nauczyc go ladowania nawet nabliskich odleglosciach telemarkiem , bo moze to byc kluczowe np. o wejsciu do drugiej serii... przez te lekceważenie lądowania Kamil traci po 3,4 pkt na skok czyli ok.2 m to dużo !



    ZGADZACIE SIĘ ?

  • wegier1 bywalec
    @TheWolf

    Zależy, czy to że ma zjechaną technikę to jest kwestia błędów będących do wyeliminowania czy długotrwałych problemów. Jeśli to drugie, ja to nazywam kryzysem formy.

  • TheWolf doświadczony
    Bartek5035

    tego się wlasnie obawiałem nie polecam mu jutro startować z tym to jest bardzo poważny bła musi to skorygować widzicie stoch jest w formie ale ten układ powoduje że spada dobrze że to pokazaleś rozesle po innych niech wiedzą lepiej co jest.

  • Matos bywalec
    -

    Nasi po prostu są nieprzygotowani do sezonu . Skaczą też brzydko stylowo głównie Kot , Piotrek w tamtym sezonie tak ładnie się prezentował w powietrzu a lato i teraz bardzo odchylony.

  • Bartek5035 bywalec
    TheMrSkiBar

    o to co Stoch wyprawia!...
    http://s6.ifotos.pl/img/Untitledj_xnaereh.jpg

  • Krecik doświadczony

    Ten trening jest ok w wykonaniu naszych, ale.. prędkości = tragedia, Dawid jest wysoki a ma 1km mniej od Korniłowa

  • MSad_ profesor
    Ludzie wydawałoby sie poważni np. Ojciec Marek

    Nie ma już Małysza> Co sie spodziewaliscie ze juz po 1 konkursie Stoch ( daleko mu do Małysza ) bedzie golił wszystkich.
    Nie bedzie golil bo mu daleko do klasy innych wybitnych skoczkow.
    Napaliliscie sie na zwyciestwa jak za czasow Małysza i teraz zaczynacie wszystko co sie rusza wokół skoków krytykować ? po 1 konkursie?
    I tak ma Kruczek lepsze wyniki z druzyna niz Tajner czy lepistoe czy Kutin razem wzieci. Wszystko maja skoczkowie za prezesury Tajnera. ...
    Ja chcecie zmieniac Trenera to zrobcie zrzute na innego i ta nic nie zdziala z taka mentalnoscia Polaków.

  • wegier1 bywalec
    Polscy skoczkowie

    Moim zdaniem Maciek będzie się z czasem poprawiał. Co do Stocha - obawiam się, że nadszedł kryzys formy, który kiedyś musiał przyjść - nie każdy jest w stanie skakać tak jak Adam, Morgi czy Schlierenzauer w każdym sezonie na najwyższym światowym poziomie.

    Mam nadzieję, że skok Dawida z drugiego treningu zwiększy jego pewność siebie.

  • anonim

    W postaw na milion było pytanie w ilu olimpiadach brał udział Adam Małysz i ciemniaki postawili na dwóch i trzech i odpadli w pierwszym pytaniu ha ha a każde dziecko w Polsce wie że w czterech.

  • dzic początkujący

    Tajner gada głupoty,jesli jesteśmy tak świetnie przygotowani to dlaczego zajmujemy miejsca w 3 dziesiątce?Moim zdaniem było za dużo gadania,a za mało skoków na rozbiegu lodowym.....A tak na marginesie,czy będa osobne kwalifikacje do jutrzejszego konkursu?

  • korus doświadczony

    A cóż to takie dobre skoki Aiskanena i Wasiljewa? Ten pierwszy i Happonen mogą być jak na razie nadzieją Finlandii.

  • anonim

    dzic ; najważniejsze,że nasi zawodnicy są dobrze przygotowani do sezonu; to nie są moje słowa ;tylko powtarzam słowa pana Tajnera która doprowadzają mnie do wkurwi..... dla mnie jest na chwile jest tragedia i wątpie że bedzie lepiej

  • M_B profesor

    Tak nie patrząc na naszych to Janda też jest w tragicznej formie. Do dzisiejszego konkursu się nie zakwalifikował nawet, a tutaj też 2 słabiutkie skoki w treningach.

  • OjciecMarek profesor

    Polscy skoczkowie za Kruczka opierając się na podsumowaniach Tajnera są niczym socjalizm w opinii przeciwników tego systemu - ciągle jakieś przejściowe trudności, ale już za chwilę Świetlana Przyszłość!

  • dzic początkujący

    Nie wiem czy jesteśmy aż tak dobrze przygotowani do sezonu?Do serii finałowej wchodzi tylko 2 naszych i to w 3 dziesiątce.Poza tym Kamil mówił przed startem ,że chce byc w pierwszej trójce,a jak na razie ledwo kwalifikuje się do serii finałowej.Wątpie ,aby Kamil sie pozabierał i myśle ,że będzie to najsłabszy sezon polskich skoczków od lat

  • M_B profesor
    @Krecik

    Ciężko nazwać to dobrym skokiem, co najwyżej średnim, ale i tak chyba najlepszym póki co oddanym w tej miejscowości.....

  • tomek20 weteran

    Tak sobie przypomniałem jak Tajner mówił, że teraz to Maciek może być liderem polskiej kadry. No i na razie niestety się sprawdza, no ale mam nadzieję, że Kamil jednak się pozbiera.

  • anonim

    potwierdzam, Polscy skoczkowie są znakomicie przygotowani do sezonu. jak państwo zwrócili uwagę, mają nowe kostiumy w nowej wersji kolorystycznej. to jeden z punktów sezonu przygotowawczego.

  • anonim

    Polscy skoczkowie wypadli słabo.-? 32 miejsce to jest słabo? to jest BARDZO SŁABO! ale najważniejsze,że nasi zawodnicy są dobrze przygotowani do sezonu!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl