PŚ w Soczi: Schlierenzauer triumfuje, punkty Kota i Kubackiego

  • 2012-12-08 18:47

Gregor Schlierenzauer odniósł 42. zwycięstwo w karierze. Austriak, z przewagą 5,3 punktu nad drugim Severinem Freundem, wygrał konkurs Pucharu Świata na olimpijskiej skoczni w Soczi.

22-latek uzyskał najlepsze odległości zarówno w pierwszej (104.5 m), jak i drugiej (105.5 m) serii zawodów. Za swoje skoki otrzymał notę 270.7 pkt. Freund, który na półmetku zawodów był 4. ex equo z Thomasem Morgensternem, w swojej kolejnej próbie poszybował na odległość 105.5 m, dzięki czemu, z notą 265.4 pkt, awansował o dwie pozycje. Niemiec utrzymał prowadzenie w generalnej klasyfikacji Pucharu Świata.

Na najniższym stopniu podium znalazł się Andreas Kofler, a kolejne miejsca zajęli: Thomas Morgenstern (102 m i 101.5 m), Anders Bardal (104.5 m i 101.5 m) oraz Richard Freitag (101.5 m i 100 m).

Najlepszy dziś z Polaków, Maciej Kot, zakończył konkurs na 28. pozycji. W pierwszej serii wylądował on na 97 m, co zapewniło mu 27. lokatę. W drugiej części zawodów skoczył on o pół metra bliżej, przez co wyprzedził go jeden zawodnik.

Dawid Kubacki na półmetku poszybował na odległość 98.5 m, dzięki czemu zajmował dobre, 15. miejsce. Kolejną próbę jednak zepsuł. Wynik polskiego reprezentanta, 93.5 m, spowodował, że spadł on na 30. lokatę.

Pozostali reprezentanci Polski, niestety, zakończyli rywalizację już po pierwszej serii. Krzysztof Miętus zajął 43. pozycję, a Bartłomiej Kłusek – 47.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata...»

FOTORELACJA


Konstancja Suchanek, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22575) komentarze: (146)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • karolkraft_247 początkujący
    Klasyfikacja drużynowa konkursu (Puchar Narodów)

    1.Niemcy - 214
    2.Austria - 210 (-4)
    3.Norwegia - 79 (-135)
    4.Japonia - 56 (-158)
    4.Słowenia - 56 (-158)
    6.Włochy - 29 (-185)
    7.Rosja - 22 (-192)
    8.Bułgaria - 16 (-198)
    9.Szwajcaria - 14 (-200)
    10.Finlandia - 12 (-202)
    11.Czechy - 8 (-206)
    12.Polska - 4 (-210)

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ w historii

    Koniec sezonu PŚ 2011/2012 + 4 konkursy sezonu 2012/2013:

    1.Nykaenen --.-.-- 46 zwycięstw
    2.Schlierenzauer - 42
    3.Małysz --.--.--.-- 39
    4.Ahonen --.-.--.-- 36
    5.Weissflog ------- 33
    6.Schmitt --.--.--.- 28
    7.Felder ----------- 25
    8.Morgenstern -.-- 22
    9.Goldberger ----- 20
    9.S.Ammann -....- 20
    11.Widhoelzl -.-.-- 18
    11.Hannawald ---- 18
    13.Hautamaeki -.- 16
    14.Vettori --.------ 15
    14.Kasai --.-.-.-.-- 15
    14.Funaki --------- 15
    14.Peterka --.--.-- 15
    18.Kogler --------- 13
    19.Thoma --.---.-- 12
    20.Ljoekelsoey -.- 11
    ---------------------
    00.Kofler ---.--.--- 10

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ w historii

    Koniec sezonu PŚ 2011/2012 + 4 konkursy sezonu 2012/2012:

    1.Ahonen --.--.--- 108 (36+44+28)
    2.Małysz ----------- 92 (39+27+26)
    3.Nykaenen ------- 76 (46+22+ 8)
    4.Weissflog ---.---- 73 (33+19+21)
    5.Morgenstern -...- 72 (22+29+21)
    6.Schlierenzauer .. 67 (42+16+ 9)
    7.Ammann -.--.--.- 67 (20+26+21)
    8.Goldberger --.--- 63 (20+25+18)
    9.Vettori ----------- 54 (15+18+21)
    10.Schmitt ---.--.-- 52 (28+14+10)
    11.Felder --.-.-.-.-- 51 (25+15+11)
    12.Widhoelzl -..-.-- 49 (18+17+14)
    13.Kasai ----------- 44 (15+10+19)
    14.Nikkola --.--.--- 42 ( 9 +14+19)
    15.Hannawald --.-- 40 (18+12+10)
    16.Funaki -----.---- 38 (15+12+11)
    17.M.Hautamaeki - 37 (16+10+11)
    18.Kogler ----.----- 37 (13+12+12)
    19.Thoma --.--.-.-- 36 (12+14+10)
    ----------------
    00.Kofler ---.---.--- 31 (10+11+10)

    Na początku listy ,,4 Asy,, którzy zakończyli karierę i ,,3,, ich najgrożniejszych rywali.

  • jozek_sibek profesor
    Wygrywali PŚ w XXI wieku - 12 sezonów

    Klasyfikacja generalna:

    2000/2001 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.M.Schmitt ---.---.-- 3.Jussilainen
    2001/2002 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.S.Hannawald --.--- 3.M.Hautamaeki
    2002/2003 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.S.Hannawald --.--- 3.A.Widhoelzl
    2003/2004 - 1.J.Ahonen ---------- 2.R.Ljoekelsoey --.-- 3.B-E.Romoeren
    2004/2005 - 1.J.Ahonen ---------- 2.R.Ljoekelsoey --.-- 3.M.Hautamaeki
    2005/2006 - 1.J.Janda ------------ 2.J.Ahonen ---.---.--- 3.A.Kuettel
    2006/2007 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.A.Jacobsen ----.--- 3.S.Ammann
    2007/2008 - 1.T.Morgenstern ---- 2.G.Schlierenzauer - 3.J.Ahonen
    2008/2009 - 1.G.Schlierenzauer - 2.S.Ammann -------- 3.W.Loitzl
    2009/2010 - 1.S.Ammann -------- 2.G.Schlierenzauer - 3.T.Morgenstern
    2010/2011 - 1.T.Morgenstern ---- 2.S.Ammann -------- 3.A.MAŁYSZ
    2011/2012 - 1.A.Bardal -----.----- 2.G.Schlierenzauer - 3.A.Kofler


    Podsumowanie:

    Po nazwisku i kraju ilość wygranych,drugich i trzecich miejsc w klasyfikacj generalnej.

    1.A.MAŁYSZ --------- POLSKA -...- 4 - 0 - 1
    2.J.Ahonen --.-.-.-.-- Finlandia -..- 2 - 1 - 1
    3.T.Morgensrern ---- Austria -.-.-- 2 - 0 - 1
    4.G.Schlierenzauer - Austria -.-.-- 1 - 3 - 0
    5.S.Ammann -.-.-.-.- Szwajcaria - 1 - 2 - 1
    6.A.Bardal -----.----- Norwegia --- 1 - 0 - 0
    6.J.Janda ------------ Czechy -..-.- 1 - 0 - 0
    8.S.Hannawald ------ Niemcy ----- 0 - 2 - 0
    8.R.Ljoekelsoey -..-- Norwegia --- 0 - 2 - 0
    10.A.Jacobsen -.-.-.- Norwegia --- 0 - 1 - 0
    10.M.Schmitt -.-.-.-.- Niemcy ----- 0 - 1 - 0
    12.M.Hautamaeki --- Finlandia -..- 0 - 0 - 2
    13.R.Jussilainen -.-.- Finlandia -..- 0 - 0 - 1
    13.A.Kofler ---------- Austria -.-.-- 0 - 0 - 1
    13.A.Kuettel --------- Szwajcaria - 0 - 0 - 1
    13.W.Loitzl --.--.--.-- Austria -.-.-- 0 - 0 - 1
    13.B-E.Romoeren ..- Norwegia --- 0 - 0 - 1
    18.A.Widhoelzl ------ Austria -.-.-- 0 - 0 - 1

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej wygranych w jednym sezonie - w XXI wieku

    1.G.Schlierenzauer - 13 (2008/2009) - 27 konkursów
    2.J.Ahonen ---------- 12 (2004/2005) - 28
    3.A.Małysz --.----.--- 11 (2000/2001) - 21
    4.T.Morgenstern ---- 10 (2007/2008) - 27
    5.A.Małysz -----.------ 9 (2006/2007) - 24
    5.S.Ammann --------- 9 (2009/2010) - 23
    7.G.Schlierenzauer -- 8 (2009/2010) - 23 - w PŚ był 2 za S.Ammannem
    8.A.Małysz ------.----- 7 (2001/2002) - 22
    8.R.Ljoekelsoey ---.-- 7 (2003/2004) - 23 - w PŚ był 2 za J.Ahonenem
    8.T.Morgenstern -..-.- 7 (2010/2011) - 26

    Jak do tej pory tylko A.Małysz wygrał wiecej niż 50% konkursów jakie były w danym sezonie - 11 wygranych na 21.

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ w XXI wieku

    Ostatnie 12 sezonów(od 2000/2001-2011/2012) + 4 konkursy sezonu 2012/2013:

    300 - konkursy
    --------------------
    302 - pierwsze miejsca
    304 - drugie miejsca
    298 - trzecie miejsca

    W kolejnych sezonach:
    -----------------
    2000/2001 - 21 pierwsze, 21 drugie, 21 trzecie - 21 konkursy
    2001/2002 - 22 pierwsze, 23 drugie, 22 trzecie - 22
    2002/2003 - 27 pierwsze, 30 drugie, 24 trzecie - 27
    2003/2004 - 23 pierwsze, 24 drugie, 23 trzecie - 23
    2004/2005 - 29 pierwsze, 27 drugie, 29 trzecie - 28
    2005/2006 - 22 pierwsze, 22 drugie, 22 trzecie - 22
    2006/2007 - 24 pierwsze, 24 drugie, 24 trzecie - 24
    2007/2008 - 27 pierwsze, 27 drugie, 27 trzecie - 27
    2008/2009 - 27 pierwsze, 27 drugie, 28 trzecie - 27
    2009/2010 - 23 pierwsze, 23 drugie, 23 trzecie - 23
    2010/2011 - 27 pierwsze, 25 drugie, 26 trzecie - 26
    2011/2012 - 26 pierwsze, 27 drugie, 25 trzecie - 26
    2012/2013 - 04 pierwsze, 04 drugie, 04 trzecie - 04

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2001/2002
    24.01.02 - Hakuba ---.--.-- 2 - M.Koch i S.Horngacher
    13.03.02 - Falun ----------- 3 - J.Ahonen i S.Hanawald

    Sezon 2002/2003
    01.01.03 - Ga-Pa ---------- 2 - A.MAŁYSZ i S.Goldberger
    06.01.03 - Bischofshofen - 2 - A.Kofler i S.Hannawald
    09.03.03 - Oslo ------------ 2 - F.Liegl i R.Ljoekelsoey

    Sezon 2003/2004
    25.01.04 - Sapporo -.-.-.-- 3 - J.Ahonen i S.Pettersen
    12.03.04 - Liliehammer --- 2 - S.Ammann i B.Romoeren

    Sezon 2004/2005
    29.01.05 - ZAKOPANE -.-.- 1 - A.MAŁYSZ i R.Ljoekelsoey
    09.03.05 - Kuopio --.-.-.--- 3 - A.Małysz i J.Janda

    Sezon 2008/2009
    22.03.09 - Planica --.-.-.--- 3 - R.Kranjec i S.Ammann

    Sezon 2010/2011
    12.02.11 - Vikersund ------ 1 - G.Schlierenzauer i J-R.Ewensen

    Sezon 2011/2012
    04.12.11 - Liliehammer --- 2 - A.Bardal i S.Freund

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ w XXI wieku

    Ostatnie 12 sezonów(od 2000/2001-2011/2012) + 4 konkursy sezonu 2012/2013:

    1.Austria -.-..- 94 - 98 - 83 - 13 zawodników
    2.Finlandia ...- 51 - 47 - 43 - 12 zawodników
    3.POLSKA -...- 41 - 26 - 27 ... 2 zawodników
    4.Norwegia -.- 40 - 46 - 44 - 10 zawodników
    5.Niemcy ----- 27 - 31 - 27 - 12 zawodników
    6.Szwajcaria - 25 - 30 - 27 ... 2 zawodników
    7.Japonia -.-.- 10 -- 9 .. 19 ... 9 zawodników
    8.Słowenia -...- 8 -- 5 .. 11 ... 6 zawodników
    9.Czechy ------ 6 -- 8 -.- 9 ... 3 zawodników
    10.Rosja ---.--- 0 -- 4 -.- 6 ... 2 zawodników
    11.Włochy --.-- 0 -- 0 -.- 1 ... 1 zawodnik
    11.Francja --.-- 0 -- 0 -.- 1 ... 1 zawodnik

    Rozegrano 300 konkursy PŚ i przyznano:

    302 - pierwsze miejsca
    304 - drugie miejsca
    298 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 ... 6 miejsce ... 530 pkt
    2000/2001 ... 6 miejsce ... 260(pkt liczono tylko z konkursów drużnowych)
    2001/2002 ... 6 miejsce - 2105
    2002/2003 ... 7 miejsce - 1608
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 702
    2004/2005 ... 7 miejsce - 1630
    2005/2006 ... 9 miejsce ... 786
    2006/2007 ... 5 miejsce - 1785
    2007/2008 - 10 miejsce ... 804
    2008/2009 ... 8 miejsce - 1574
    2009/2010 ... 6 miejsce - 1806
    2010/2011 ... 3 miejsce - 3239
    2011/2012 ... 6 miejsce - 2638
    2012/2013 - 13 miejsce -..- 25

    Polacy coraz nizej!

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    Ostatnie 12 sezonów(od 2000/2001-2011/2012) + 4 konkursy sezonu 2012/2013:

    Pkt Polaków - 15708 (wszyscy)

    1.A.Małysz ..- 11352 pkt
    2.K.Stoch ----- 2569
    3.P.Żyła -------- 365
    4.R.Mateja -..-.- 283
    5.S.Hula -------- 221
    6.M.Bachleda ... 179
    7.K.Miętus --.--- 123
    8.W.Skupień --- 117
    8.M.Kot --------- 117
    10.Ł.Rutkowski- 108
    11.A.Zniszczoł ..- 60
    12.R.Sliż ---.----- 55
    13.T.Pochwała ... 42
    14.K.Murańka --- 26
    15.T.Tajner --.-.- 22
    16.G.Miętus -..-.- 20
    17.M.Rutkowski - 17
    18.D.Kubacki -..- 10
    19.W.Tajner ------ 9
    20.Ł.Kruczek -.-..- 8
    21.K.Długopolski . 3
    22.T.Byrt --.-.--.-- 2

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 2000/2001

    PŚ 2000/2001:
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja -.-- 133
    42.W.Skupień --- 89
    76.Ł.Kruczek ----- 3

    PŚ 2001/2002:
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja -..-.- 50
    53.T.Pochwała ... 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ---.--- 7
    77.Ł.Kruczek ----- 5
    84.W.Skupień ---- 4

    PŚ 2002/2003:
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner -..-.- 15
    76.R.Mateja -.-.-.- 5
    79.T.Pochwała ...- 4

    PŚ 2003/2004:
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda ... 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005:
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja -..-.- 87
    53.K.Stoch -.-.-.- 36
    85.M.Bachleda ...- 3
    85.Długopolski ...- 3

    PŚ 2005/2006:
    9.A.Małysz -..-.- 634 pkt
    45.K.Stoch -.--.-- 41
    51.P.Żyła -------- 23
    54.S.Hula --.--.-- 19
    60.R.Sliż --.---.-- 15
    79.R.Mateja -.-.-.- 4

    PŚ 2006/2007:
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ----- 168
    55.P.Zyła -------- 34
    60.S.Hula -------- 26
    80.R.Mateja -.--.-- 4

    PŚ 2007/2008:
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula ----.--- 10
    78.M.Bachleda ...- 5

    PŚ 2008/2009:
    13.A.Małysz ---- 549 pkt
    30.K.Stoch ----- 146
    44.S.Hula -------- 51
    49.R.Sliż --------- 33
    50.Ł.Rutkowski .- 29
    71.K.Miętus ------- 9
    81.P.Żyła --.-.--.-- 4
    82.M.Bachleda ...- 3

    PŚ 2009/2010:
    5.A.Małysz -..-.- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski .. 79
    45.K.Miętus -..-.- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus -..-.- 20
    63.S.Hula ---.---- 20

    PŚ 2010/2011:
    3.A.Małysz ---- 1153 pkt
    10.K.Stoch ----- 739
    39.S.Hula --.--.-- 95
    54.P.Żyła ---.---- 37
    65.R.Sliż ---------- 7
    67.M.Bachleda ...- 6
    78.T.Byrt --.-.--.-- 2

    PŚ 2011/2012:
    5.K.Stoch ------ 1078 pkt
    19.P.Żyła --.-.-- 267
    35.M.Kot --.--.-- 108
    47.A.Zniszczoł ... 60
    50.K.Miętus --.--- 49
    56.K.Murańka --- 26

    PŚ 2012/2013:
    36.D.Kubacki -..- 10 pkt
    38.M.Kot ---------- 9
    43.K.Miętus ------- 5
    48.K.Stoch ---.---- 1

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 8.12.2012

    Polacy "55" rankingu WRL - po 4 konkursach PŚ:

    7.K.STOCH ---.--- 920 pkt
    18.M.KOT --.--.--- 415
    27.P.ŻYŁA -------- 246
    29.D.KUBACKI ..- 228
    51.B.KŁUSEK --.--- 84
    55.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    45.A.Wellinger --- 136
    46.D.Zauner -.-.-- 131
    47.J.Happonen --- 122
    48.M.Fettner -.-.-- 121
    49.M.Pungertar ... 118
    50.T.Naglic -.-..-.- 109
    -----------
    51.B.KŁUSEK ------ 84
    ------------
    52.S.Hocke -------- 82
    53.N.Mayer -------- 81
    54.K.Sakuyama -.- 79
    -------------
    55.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.J.Matura ---.---- 75
    57.J.Damjan --.-.-- 72
    57.G.Deschwande- 72
    59.K.Gangnes ----- 68
    ------------------
    60.K.MIĘTUS ------ 62
    -----------------
    60.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    62.A-P.Roensen --- 61
    63.I.Rosliakov -.-.- 59
    64.A.Romaszow -.- 57
    64.K.Ito ------.----- 57
    66.J-R.Evensen ...- 56
    67.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    68.B.Sedlak -.-..-.- 53
    69.M.Grigoli -.-.-.-- 51
    70.D.Judez --.-.-.-- 45
    71.P.Frenette --.--- 40
    71.L.Mueller -.-..-.- 40
    73.K.Geiger -.-..-.- 36
    74.M.Boyd-Clowes. 35
    74.V.Descombes .- 35
    76.O.Muotka -.--.-- 34
    77.M.Schmitt ------ 26
    -------------------
    77.K.MURAŃKA -..- 26
    -------------------
    79.A.Mabboux --.-- 25
    80.A.Morassi -.-.-.- 22
    80.M.Hautamaeki - 22
    82.N.Dezman -..-.- 17
    83.A.Kaliniczenko . 16
    84.F.Yumoto ---.--- 13
    84.S.Kraft -.-.-.-.-- 13
    84.E.Chedal ------- 13
    84.L.Asikainen ....- 13
    -----------------
    88.K.BIEGUN ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 8.12.2012

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 4 kokonkursach PŚ:

    1.Norwegia ---- 8 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec II periodu
    1.Austria -.--.-- 8
    1.Niemcy -.-.-.- 8 - awans o 1 zawodnika
    4.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1 zawodnika
    4.Japonia ------ 7 - awans o 1 zawodnika
    6.POLSKA -.-.-- 6
    7.Czechy -.-.-.- 3 - spadek o 1 zawodnika
    8.Rosja -.-.--.-- 2
    8.Finlandia -.-.- 2
    10.Szwajcaria - 1
    10.Włochy -....- 1 - spadek o 1 zawodnika
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu:

    1.Norwegia -...- 01 - 17 - 21 - 23 - 25 - 31 - 38 - 41
    1.Austria ------- 02 - 06 - 09 - 14 - 26 - 36 - 46 - 48
    1.Niemcy --.-.-- 03 - 08 - 12 - 22 - 40 - 42 - 45 - 52
    4.Słowenia --.-- 11 - 15 - 16 - 24 - 44 - 49 - 50
    4.Japonia -.-.-.- 05 - 10 - 20 - 28 - 30 - 43 - 54
    6.POLSKA --.--- 07 - 18 - 27 - 29 - 51 - 55
    7.Czechy --.-.-- 13 - 19 - 37
    8.Rosja --.--.--- 33 - 39
    8.Finlandia ----- 31 - 46
    10.Szwajcaria - 04
    10.Włochy -.-..- 34
    10.Bułgaria ---- 35
    10.Francja ----- 53

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 8.12.2012

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 4 konkursach PŚ:

    7.K.Stoch -..-..- 920 pkt
    18.M.Kot -.-..-.- 415
    27.P.Żyła -.-.-.- 246
    29.D.Kubacki -- 228
    51.B.Kłusek ----- 84
    55.A.Zniszczoł -- 78

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    60.K.Mietus -....- 62
    77.K.Murańka ..- 26
    88.K.Biegun -.-.- 11

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Świata 2012/2013

    Sezon,ilość startujących Polaków w PŚ,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna Pucharu Świata

    2005/2006 - występowało - 11 - punktowało - 6
    2006/2007 - występowało - 11 - punktowało - 5
    2007/2008 - występowało - 11 - punktowało - 4
    2008/2009 - występowało - 12 - punktowało - 8
    2009/2010 - występowało - 15 - punktowało - 7
    2010/2011 - występowało - 14 - punktowało - 7
    2011/2012 - występowało - 14 - punktowało - 6
    2012/2013 - występowało - 06 - punktowało - 4 - po 4 konkursie

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów PŚ 2012/2013

    1 - konkurs mieszany ----- 23.11.2012 - Lillehammer
    2 - konkurs indywidualny - 24.12.2012 - Lillehammer
    3 - konkurs indywidualny - 25.12.2012 - Lillehammer
    4 - konkurs drużynowy ...- 30.11.2012 - Kuusamo
    5 - konkurs indywidualny - 01.12.2012 - Kuusamo
    6 - konkurs indywidualny - 08.12.2012 - Soczi

    1.Niemcy -.-..-.- 125-192-062-400-192-214 =1185 pkt
    2.Austria --.--.-- 000-204-214-350-151-210 =1129
    3.Norwegia ----- 200-173-216-250-080-079 = 998
    4.Japonia ------- 175-048-055-200-080-056 = 614
    5.Słowenia -.-..- 050-040-110-300-038-056 = 594
    6.Rosja -.-.-.-.-- 000-002-004-150-097-022 = 275
    7.Włochy -.-.-.-- 150-008-000-xxx-000-029 = 187
    8.Szwajcaria .... 025-020-040-000-061-014 = 160
    9.Czechy -.-..-.- 075-018-000-050-000-008 = 151
    10.Finlandia -...- 000-009-000-100-008-012 = 129
    11.USA -.--.--.-- 100-000-000-xxx-000-000 = 100
    12.Bułgaria --.-- xxx-000-012-xxx-002-016 = 030
    13.POLSKA ----- xxx-007-005-000-009-004 = 025
    -----------------
    00.Francja --.--- 000-000-000-000-000-xxx = 000
    00.Kanada -..-.- 000-000-000-xxx-000-000 = 000
    00.Kazachstan - xxx-000-000-xxx-xxx-xxx = 000
    00.Estonia --.--- xxx-000-000-xxx-000-000 = 000
    --------------
    00.Korea ------- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja --.-- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Słowacja ---- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów - 4 konkurs PŚ w Soczi - 8.12.2012

    1.Niemcy ------- 02 - 06 - 08 - 11 - 11 - 19 - 29 - 214 pkt
    2.Austria -.-.-.-- 01 - 03 - 04 ------------.---------- 210
    3.Norwegia --.-- 05 - 16 - 18 - 25 -----.-------.----- 79
    4.Japonia --.-.-- 10 - 20 - 21 - 22 -------.----------- 56
    4.Słowenia -....- 07 - 13 ------.--------.------.------- 56
    6.Włochy -.-..-.- 09 -----------------.----------------- 29
    7.Rosja ----.---- 14 - 27 ---------.--------.----------- 22
    8.Bułgaria --.--- 15 ----------------------------------- 16
    9.Szwajcaria --- 17 ----------------.------------------ 14
    10.Finlandia ---- 24 - 26 ------.--------.------.------- 12
    11.Czechy --.--- 23 ------------------------------------ 8
    12.POLSKA --.-- 28 - 30 ---------.---------.----------- 4
    ===========
    13.Kanada -..-.- 1 - bez pkt PŚ
    13.Estonia --.--- 1 - bez pkt PŚ
    ----------------------
    15.USA -.-.-.-.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    -------------------
    00.Francja -.-.-- nie startuje
    00.Kazachstan - nie startuje
    00.Korea -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja --.-- nie startuje
    00.Słowacja ---- nie startuje
    00.Ukraina -..-.- nie startuje

    Kolejna kompromitacja Polaków.

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ sezonu 2011/2012

    Indywidualnie - po 4 konkursach PŚ 2012/2013:

    1.S.Freund --.-.-.-.-- 2 - 1 - 0
    2.G.Schlierenzauer . 2 - 0 - 0
    3.T.Morgenstern ---- 0 - 1 - 1
    4.D.Vassiliev ---.---- 0 - 1 - 0
    4.A.Fannemel ------- 0 - 1 - 0
    6.S.Ammann ---.---- 0 - 0 - 1
    6 A.Bardal ---.---.--- 0 - 0 - 1
    6.A. Kofler --.--.--.-- 0 - 0 - 1
    ------------------------
    Razem -------.------- 4 - 4 - 4

    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.

    1.Austria --.---.--.--- 2 - 1 - 2
    2.Niemcy ------------ 2 - 1 - 0
    3.Norwegia -----.---- 0 - 1 - 1
    4.Rosja -------------- 0 - 1 - 0
    5.Szwajcaria -------- 0 - 0 - 1
    ----------------
    Razem --------.------ 4 - 4 - 4

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2012/2013 - po 4 konkursach

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów PŚ - odpadali w kwalifikacjach:

    55 miejsce - B.Kłusek -..- 24.11.2012 - Lillehammer
    60 miejsce - K.Stoch ----- 01.12.2012 - Kuusamo

    1 razy poza "50" - B.Kłusek
    1 razy poza "50" - K.Stoch
    -------------------
    2 razy poza "50" konkurów PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2012/2013 - po 4 konkursach

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów:

    32 miejsce - M.Kot -.-..-.- 01.12.2012 - Kuusamo
    34 miejsce - D.Kubacki -- 24.11.2012 - Lillehammer
    36 miejsce - P.Żyła --.-.-- 24.11.2012 - Lillehammer
    36 miejsce - K.Stoch ----- 25.11.2012 - Lillehammer
    43 miejsce - P.Żyła --.-.-- 25.11.2012 - Lillehammer
    43 miejsce - K.Miętus ---- 08.12.2012 - Soczi
    44 miejsce - K.Miętus ---- 24.11.2012 - Lillehammer
    45 miejsce - D.Kubacki -- 25.11.2012 - Lillehammer
    46 miejsce - B.Kłusek -.-- 25.11.2012 - Lillehammer
    47 miejsce - K.Miętus ---- 01.12.2012 - Kuusamo
    47 miejsce - B.Kłusek -.-- 08.12.2012 - Soczi
    48 miejsce - M.Kot -.-..-.- 25.11.2012 - Lillehammer
    48 miejsce - P.Żyła --.-.-- 01.12.2012 - Kuusamo

    3 razy poza "30" - P.Żyła
    3 razy poza "30" - K.Mietus
    2 razy poza "30" - D.Kubacki
    2 razy poza "30" - M.Kot
    2 razy poza "30" - B.Kłusek
    1 razy poza "30" - K.Stoch
    --------------------
    13 razy poza "30" konkursów PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2012/2013 - po 4 konkursach

    Miejsca Polaków w "30" konkursów PŚ:

    22 miejsce - D.Kubacki -- 01.12.2012 - Kuusamo
    25 miejsce - M.Kot -.-..-.- 24.11.2012 - Lillehammer
    26 miejsce - K.Miętus ---- 25.11.2012 - Lillehammer
    28 miejsce - M.Kot -.-..-.- 08.12.2012 - Soczi
    30 miejsce - K.Stoch ----- 24.11.2012 - Lillehammer
    30 miejsce - D.Kubacki -- 08.12.2012 - Soczi

    2 razy w "30" - M.Kot
    2 razy w "30" - D.Kubacki
    1 razy w "30" - K.Stoch
    1 razy w "30" - K.Miętus
    ----------------
    6 razy w "30" konkursów PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna PŚ 2011/2012 - Polacy

    1 - konkurs indywidualny - 24.11.2011 - Lillehammer
    2 - konkurs indywidualny - 25.11.2011 - Lillehammer
    3 - konkurs indywidualny - 01.12.2012 - Kuusamo
    4 - konkurs indywidualny - 08.12.2012 - Soczi

    36.Dawid Kubacki -...-.- 34-45-22-30 =10 pkt
    38.Maciej Kot --.-.-.--.-- 25-48-32-28 = 9
    43.Krzysztof Miętus -...- 44-26-47-43 = 5
    48.Kamil Stoch --.-.--.-- 30-36-60-00 = 1
    --------------------
    00.Piotr Żyła ------------ 36-43-48-00
    00.Bartłomiej Kłusek -.- 55-46-00-47

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-10 15:04:25 ***

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ w Soczi

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - sobota:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 28 = 3 pkt
    2.Dawid Kubacki -..-..- 30 = 1
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 43
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 47

    Kolejny 4 beznadziejny występ Polaków!

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze pkt PŚ 2012/2013 zdobyli

    Z 11 zawodników,którzy nie mieli pkt PŚ 2012/2013 w tym konkursie zdobyło je 2:

    19.QUECK Danny - 99.0 m - 96.5 m - 237.9 pkt
    24.LARINTO Ville .. 98.5 m - 97.5 m - 234.5

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-13 13:30:58 ***

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt PŚ 2012/2013

    Z 39 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2012/2013 poza "30" konkursu znalazło się 11 skoczków:

    Z najlepszej "30" PŚ 2012/2013 odpadło 7, a z "50" odpadło 11 zawodników:

    5.A.Fannemel -...- 120 pkt
    8.A.Jacobsen ----- 100
    10.D.Vassiliev -....- 80
    11.W.Loitzl --------- 77
    19.J.Tepes --.--.-.-- 36
    25.M.Koch -----.---- 19
    25.M.Hayboeck ---- 19
    --------------
    40.K.MIĘTUS -------- 5
    41.K.Sakuyama -.-.- 4
    44.A.Kaliniczenko ..- 2
    46.G.Deschwanden - 1


    Miejsca i wyniki w konkursie:

    31.KOCH Martin ----.----.---- 96.5 m - 116.2 pkt
    32.LOITZL Wolfgang --.--.--- 96.5 m - 116.0
    33.FANNEMEL Anders --.--.-- 97.0 m - 115.7
    35.JACOBSEN Anders -.-..-.- 97.0 m - 114.9
    36.WASILJEW Dmitrij -.-.-.-- 97.5 m - 114.8
    39.HAYBOECK Michael ------ 96.0 m - 113.6
    41.DESCHWANDEN Gregor - 94.0 m - 111.3
    43.MIĘTUS Krzysztof -------- 94.0 m - 110.7
    45.IPATOW Dmitrij --.-.-.-.-- 94.5 m - 109.3
    48.KALINICZENKO Anton --- 93.5 m - 108.6
    49.TEPES Jurij ---.----.---.--- 94.0 m - 108.0

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 28 miejsce
    2.Dawid Kubacki -..-..- 30 - spadek z 15 pozycji!
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 43
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 47


    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 97.0m - 116.9 pkt i 96.5m - 231.2 pkt
    2.Dawid Kubacki -..-..- 98.5m - 119.9 pkt i 93.5m - 230.0
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 94.0m - 110.7 pkt
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 93.5m - 109.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-13 01:17:49 ***

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w pierwszej serii sobotniego konkursu:

    1.Dawid Kubacki -..-..- 15 miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 27
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 43
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 47


    Odległości Polaków w pierwszej serii sobotniego knkursu:

    1.Dawid Kubacki -..-..- 98.5m - 119.9 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 97.0m - 116.9
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 94.0m - 110.7
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 93.5m - 109.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-13 01:16:55 ***

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 08 miejsce
    2.Dawid Kubacki -...-.- 26
    -----------------------
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 38
    4.Krzysztof Miętus -...- 44

    Odległości Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Maciej Kot ----.----- 102.0m - 81.0 pkt
    2.Dawid Kubacki -...-.- 95.0m - 74.1
    -----------------------
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 96.5m - 68.9
    4.Krzysztof Miętus -...- 94.5m - 64.6

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w sobotnim konkursie

    Z 50 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 11 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 47 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do konkursu nie przystąpi 8 zawodników.

    Z najlepszej "30" PŚ - brak 2,a z najlepszej "50" - brak 8 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    12.M.Fettner ------- 76 pkt - odpadł w kwalifikacjach
    22.R.Kranjec -.-.-.- 28 - odpadł w kwalifikacjach
    ------------------
    32.V.Swensen -.-.-.- 9
    32.J.Happonen --.--- 9
    37.O-M.Ingvaldsen - 7
    41.J.Kobayashi -.-..- 4 - odpadł w kwalifikacjach
    43.S.Grimsrud ------ 3
    46.K.STOCH --.--.--- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w sobotnim konkursie w Soczi

    W konkursie wystartuje 50 zawodników - 39 posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu i ilość punktujących w PŚ 2012/2013:

    1.Niemcy ------- 7 - punktowało 6
    2.Austria -.-.-.-- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    2.Norwegia --.-- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    4.Rosja ----.---- 6 - punktowało 4
    5.Japonia ----.-- 5 - punktowało 5 - wszyscy punktowali
    6.Słowenia -....- 4 - punktowało 3
    6.POLSKA -..-..- 4 - punktowało 3
    8.Czechy ------- 4 - punktowało 1
    9.Szwajcaria --- 2 - punktowało 2 - wszyscy punktowali
    10.Finlandia ---- 2 - punktowało 1
    11.Włochy --.--- 1 - punktowalo 1 - wszyscy punktowali
    11.Bułgaria -.-.- 1 - punktowało 1 - wszyscy punktowali
    13.Kanada -..-.- 1
    13.Estonia --.--- 1
    ===========
    15.USA -.-.-.-.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    -------------------
    00.Francja -.-.-- nie startuje
    00.Kazachstan - nie startuje
    00.Korea -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja --.-- nie startuje
    00.Słowacja ---- nie startuje
    00.Ukraina -..-.- nie startują

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do sobotniego konkursu głównego

    Z 22 zawodników bez pkt PŚ 2012/2013 do konkursu głównego awansowało 11.

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników:

    13.ROSLIAKOV Ilja ------.------- 98.5m - 120.3 pkt
    20.QUECK Danny --------.------- 97.5m - 117.2
    28.PUNGERTAR Matjaz ---------- 97.0m - 115.0
    30.KOUDELKA Roman -----.----- 94.5m - 113.8
    30.BOYD-CLOWES Mackenzie -- 95.0m - 113.8
    34.MATURA Jan ------------------ 94.0m - 111.8
    35.JANDA Jakub ---.---.--.---.--- 96.0m - 111.4
    37.LARINTO Ville ----.--.----.---- 93.5m - 110.9
    38.KLUSEK Bartlomiej ----.--.--- 95.5m - 110.4
    39.NURMSALU Kaarel --.--.---.-- 94.5m - 109.5
    40.IPATOV Dimitry --.--.---.--.-- 94.0m - 108.9

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w piąkowych kwalifikacjach

    Z 42 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2012/2013 w kwalifikacjach odpadło 3

    Z najlepszej "30" PŚ 2012/2013 - brak 2,a z najlepszej "50" - brak 3 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    12.M.Fettner -.- 76 pkt
    22.R.Kranjec -- 28
    ------------------
    41.J.Kobayashi - 4


    Miejsce i wyniki w kwalifikacjach:

    43.KRANJEC Robert ------ 91.5m - 106.6 pkt
    46.KOBAYASHI Junshiro - 93.0m - 104.3
    54.FETTNER Manuel ------ 98.0m ... 95.4

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Dawid Kubacki -...-.- 10 (20) miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 12 (22)
    3.Krzysztof Miętus -...- 24 (34)
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 38 (48)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Dawid Kubacki -...-.- 101.5m - 123.0 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 100.0m - 120.8
    3.Krzysztof Miętus -.-.-- 96.0m - 115.8
    4.Bartłomiej Kłusek ---- 95.5m - 110.4

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-12 23:04:01 ***

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.Dawid Kubacki -...-.- 41 i 10 miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 27 i 28
    3.Krzysztof Miętus -...- 32 i 44
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 41 i 35

    Odległości Polaków w dwóch piatkowych treningach:

    1.Dawid Kubacki -...-.- 88.5m - 44.5 pkt i 96.0m - 64.1 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 92.5m - 52.2 pkt i 94.5m - 60.8
    3.Krzysztof Miętus -...- 94.0m - 50.5 pkt i 91.5m - 52.8
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 89.0m - 44.5 pkt i 97.5m - 58.5

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w treningach i kwalifikacjach

    Z 64 zawodników zgłoszonych do zawodów pierwszych 22 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 47 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 5.

    Z najlepszej "30" PŚ - brak 0,a z najlepszej "50" - brak 5 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    32.V.Swensen -.-.-.- 9 pkt
    32.J.Happonen --.--- 9
    -------------------
    37.O-M.Ingvaldsen - 7
    43.S.Grimsrud ------ 3
    46.K.STOCH --.--.--- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w treningach i kwalifikacjach - IV konkurs PŚ 2012/2013

    Do czwartych zawodów PŚ 2012/2013 zgłosiło się 64 zawodników (42 z pkt PŚ 2012/2013 oraz 22 bez pkt PŚ z poprzedniego sezonu):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji i ilość punktujących w PŚ 2012/2013:

    1.Rosja --.--.-- 10 - punktowało 4
    2.Austria -.-.-.-- 7 - punktowało 7 - wszyscy punktowali
    3.Niemcy ------- 7 - punktowało 6
    4.Norwegia --.-- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    4.Japonia ----.-- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    6.Słowenia -....- 6 - punktowało 4
    7.Czechy ------- 5 - punktowało 1
    8.POLSKA -..-..- 4 - punktowało 3
    9.Szwajcaria --- 3 - punktowało 2
    10.Finlandia ---- 3 - punktowało 1
    11.Włochy --.--- 2 - punktowalo 1
    12.USA -.-.-.-.-- 2
    13.Bułgaria -.-.- 1 - punktowało 1 - wszyscy punktowali
    14.Kanada -..-.- 1
    14.Estonia --.--- 1
    ===========
    00.Francja -.-.-- nie startuje
    00.Kazachstan - nie startuje
    00.Korea -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja --.-- nie startuje
    00.Słowacja ---- nie startuje
    00.Ukraina -..-.- nie startują

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed IV konkursem PŚ 2012/2013 w Soczi

    Ranking WRL - stan na 7.12.2012

    Polacy "55" rankingu WRL - po 3 konkursach PŚ:

    6.K.STOCH ---.--- 920 pkt
    18.M.KOT --.--.--- 412
    27.P.ŻYŁA -------- 246
    28.D.KUBACKI ..- 218
    51.B.KŁUSEK --.--- 84
    55.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    46.J.Happonen --- 122
    47.M.Fettner -.-.-- 121
    48.M.Pungertar ... 118
    49.A.Wellinger --- 112
    50.T.Naglic -.-..-.- 109
    -----------
    51.B.KŁUSEK ------ 84
    ------------
    52.S.Hocke -------- 82
    53.N.Mayer -------- 81
    54.K.Sakuyama -.- 79
    -------------
    55.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.J.Matura ---.---- 75
    57.J.Damjan --.-.-- 72
    57.G.Deschwande- 72
    59.K.Gangnes ----- 68
    ------------------
    60.K.MIĘTUS ------ 62
    -----------------
    60.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    62.A-P.Roensen --- 61
    63.I.Rosliakov -.-.- 59
    64.K.Ito ------.----- 57
    65.J-R.Evensen ...- 56
    66.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    67.B.Sedlak -.-..-.- 53
    67.A.Romaszow -.- 53
    69.M.Grigoli -.-.-.-- 51
    70.D.Judez --.-.-.-- 45
    71.P.Frenette --.--- 40
    71.L.Mueller -.-..-.- 40
    73.M.Boyd-Clowes. 35
    73.V.Descombes .- 35
    75.O.Muotka -.--.-- 34
    75.K.Geiger -.-..-.- 34
    77.M.Schmitt ------ 26
    -------------------
    77.K.MURAŃKA -..- 26
    -------------------
    79.A.Mabboux --.-- 25
    80.A.Morassi -.-.-.- 22
    80.M.Hautamaeki - 22
    82.N.Dezman -..-.- 17
    83.A.Kaliniczenko . 16
    84.F.Yumoto ---.--- 13
    84.S.Kraft -.-.-.-.-- 13
    84.E.Chedal ------- 13
    -----------------
    87.K.BIEGUN ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed IV konkursem PŚ 2012/2013 w Soczi

    Ranking WRL - stan na 7.12.2012

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 3 kokonkursach PŚ:

    1.Norwegia ---- 8 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec II periodu
    1.Austria -.--.-- 8
    1.Niemcy -.-.-.- 8 - awans o 1 zawodnika
    4.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1 zawodnika
    4.Japonia ------ 7 - awans o 1 zawodnika
    6.POLSKA -.-.-- 6
    7.Czechy -.-.-.- 3 - spadek o 1 zawodnika
    8.Rosja -.-.--.-- 2
    8.Finlandia -.-.- 2
    10.Szwajcaria - 1
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1 - spadek o 1 zawodnika
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu:

    1.Norwegia -...- 01 - 17 - 20 - 23 - 24 - 32 - 38 - 40
    1.Austria ------- 02 - 07 - 10 - 14 - 25 - 33 - 45 - 47
    1.Niemcy --.-.-- 05 - 08 - 12 - 22 - 41 - 43 - 49 - 52
    4.Słowenia --.-- 11 - 15 - 16 - 26 - 43 - 48 - 50
    4.Japonia -.-.-.- 04 - 09 - 21 - 29 - 30 - 42 - 54
    6.POLSKA --.--- 06 - 18 - 27 - 28 - 51 - 55
    7.Czechy --.-.-- 13 - 19 - 37
    8.Rosja --.--.--- 34 - 39
    8.Finlandia ----- 31 - 46
    10.Szwajcaria - 03
    10.Bułgaria ---- 35
    10.Włochy -.-..- 36
    10.Francja ----- 53

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed IV konkursem PŚ 2012/2013 w Soczi

    Ranking WRL - stan na 7.12.2012

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 3 konkursie PŚ:

    6.K.Stoch -..-..- 920 pkt
    18.M.Kot -.-..-.- 412
    27.P.Żyła -.-.-.- 246
    28.D.Kubacki -- 227
    51.B.Kłusek ----- 84
    55.A.Zniszczoł -- 78

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    60.K.Mietus -....- 62
    77.K.Murańka ..- 26
    87.K.Biegun -.-.- 11

  • anonim
    Nie tylko Zografski i Colloredo

    Więcej punktów, niż sześciu (!) naszych zawodników zdobyły też takie tuzy, jak Stjernen, Shimizu czy Kornilov. Goni nas Karl Geiger.

  • anonim
    sobotni konkurs w Sochi

    Witam wszystkich!
    Chciałem tylko wspomnieć, że w sobotnim konkursie w Sochi Maciek Kot został pokrzywdzony, bo dostawał niskie noty za styl (po 17.5), a jego telemark naprawdę wyglądał bardzo dobrze

  • anonim
    jozek_sibek

    Już podliczyłem w swoim zeszycie i zgadza mi się ze stroną fis.com,ale dziękuję za fatygę:)

  • jozek_sibek profesor
    @Artur 1

    Puchar Narodów bez dzisiejszego konkursu.

    Puchar Narodów PŚ 2012/2013

    1 - konkurs mieszany ----- 23.11.2012 - Lillehammer
    2 - konkurs indywidualny - 24.12.2012 - Lillehammer
    3 - konkurs indywidualny - 25.12.2012 - Lillehammer
    4 - konkurs drużynowy ...- 30.11.2012 - Kuusamo
    5 - konkurs indywidualny - 01.12.2012 - Kuusamo

    1.Niemcy -.-..-.- 125-192-062-400-192 = 971 pkt
    2.Norwegia ----- 200-173-216-250-080 = 919 pkt
    2.Austria --.--.-- 000-204-214-350-151 = 919
    4.Japonia ------- 175-048-055-200-080 = 558
    5.Słowenia -.-..- 050-040-110-300-038 = 538
    6.Rosja -.-.-.-.-- 000-002-004-150-097 = 253
    7.Włochy -.-.-.-- 150-008-000-xxx-000 = 158
    8.Szwajcaria .... 025-020-040-000-061 = 146
    9.Czechy -.-..-.- 075-018-000-050-000 = 143
    10.Finlandia -...- 000-009-000-100-008 = 117
    11.USA -.--.--.-- 100-000-000-xxx-000 = 100
    12.POLSKA ----- xxx-007-005-000-009 = 021
    13.Bułgaria --.-- xxx-000-012-xxx-002 = 014
    -----------------
    00.Francja --.--- 000-000-000-000-000 = 000
    00.Kanada -..-.- 000-000-000-xxx-000 = 000
    00.Kazachstan - xxx-000-000-xxx-xxx = 000
    00.Estonia --.--- xxx-000-000-xxx-000 = 000
    --------------
    00.Korea ------- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Ukraina ----- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startowali

  • anonim
    józek_sibek

    Ehh może lepiej nie licz tej średniej z drużynówki ... jak to będzie wyglądać ... a w ogóle to nie myślałem że kiedykolwiek będziemy porównywać się do Bułgarii nawet przez jeden konkurs ...

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów

    30 pkt - Bułgaria
    25 pkt - Polska

    4 wystepy ... Bułgaria ( V.Zografski)
    21 wystepy - Polska (6+6+5+4) oraz konkurs drużynowy

    Średnia w konkursach indywidualnych Polaka to .... 1,19pkt!

    Tragedia i beznadzieja.

    Ta średnia wynika tylko z konkursów indywidualnych,a jak policzyć konkurs drużynowy?

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów

    Problem w tym,że,,Skijumping,, za konkurs mieszany zaliczyło drużynom po tyle samo pkt co za konkurs druzynowy....a powinno być ich o połowę mniej (drugą część otrzymują kobiety).

  • Emil profesor

    http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3892/2013JP3892NCS.pdf To jest właściwa klasyfikacja. Amerykanie mają 100 pkt.

  • anonim

    Mówicie o czymś innym,nie wiem czy ktoś prowadzi taką statystykę jak ja np. dzisiaj Polacy zdobyli 4pkt,Rosjanie 22 pkt.Niemcy 214 pkt, Austriacy 210 pkt. Nie umiem liczyc PN,wiec liczę w taki sposób jaki umiem. Dodaje wszystkie punkty jakie zdobywają zawodnicy z danego kraju,w danym konkursie. A łączną klasyfikację piszę na marginesie zeszytu.

  • anonim
    Artur1

    Co brałeś przed napisaniem tego komentarza?

    Ok wiem że jeżeli Stoch wróci do swojego skakania z Żyłą to jesteśmy w stanie wyprzedzić parę drużyn w PN ale z Japonią i Słowenią to już przegraliśmy. Te drużyny mają zespoły, a w Japonii dodatkowo nie ma Daiki Ito który może zdobyć więcej punktów niż Stoch.

    U Czechów też można mówić jak wróci z formą Koudelka to wyprzedzą tych i tych ... a mają jeszcze Hlave.

  • anonim

    Chodzi mi o ilośc punktów w PŚ,że dogonimy Japończyków i Słoweńców. Japończycy punktują dobrze,kilku zawsze punktuje,ale miejsca przez nich zajmowane sa co najwyżej na miejsca pod koniec pierwszej dziesiątki w najlepszym wypadku(Shimizu dzisiaj,czy Kasai i Takeuchi). A Stoch w formie to może kilka miejsc na podium zdobyć,Żyła to na poziomie Kasaiego jest w stanie skakać.Poza tym mamy Kota i Kubackiego,którzy też się dołożą...

  • M_B profesor
    @damianpietrzak1

    No tak, przyznaję ci rację, wszak Mackenzie i Kaarel to wielcy skoczkowie, uzbierali razem astronomiczną liczbę 10 punktów w Pucharze Świata ;). Tak samo jak USA i Bułgaria to potęgi w sportach zimowych nadzwyczajne, świadczy o tym ilość punktów zdobytych indywidualnie przez amerykanów w tym sezonie, a także astronomiczna liczba punktów na poziomie Pucharu kontynentalnego i Pucharu Świata w wykonaniu wszystkich Bułgarów poza ich liderem, ale oczywiście tylko nieznacznym liderem Zografskim ;).

  • damianpietrzak1 bywalec
    Bądzmy po jasnej stronie

    Spokojnie, Polacy co prawda sa na 13 miejscu w PN, ale tez z drugiej strony wyprzedzamy takie kraje jak estonia czy kanada, oni tez maja dobrych skoczkow. Chocby Nurmsalu, mckanzie boyd clowes to nie sa anonimowy zawodnicy!
    Badzmy po jasnej stronie. Amerykanie to potega w sporcie, Bulgarzy maja genialnego Zografskiego. Więc czemu my mamy byc przed nimi ?

  • anonim
    nnn

    No właśnie nie umniejsza tylko odwrotnie

    M_B

    Właśnie widzę, widocznie nie dodałem dzisiejszych punktów i dlatego myślałem że tylko Pałka ma ponad 100 pkt a tutaj już 3.
    Nasze trzy zawodniczki uzbierały ponad 100 pkt w zaledwie 5 konkursów ... to też pokazuje że w kobiecym biathlonie jest nieźle i że coś tam idzie do przodu.

  • anonim
    Punktacja

    Prowadzę zeszyt do statystyk. Polacy są na 12 miejscu licząc ilość punktów zdobytych w dotychczasowych konkursach.Prowadzą Austriacy,przed Niemcami i Norwegami.
    Ostatnio byliśmy na 8 miejscu,dogonili nas Włosi(Colloredo),Finowie,Czesi(Hlava) i Bułgarzy(Zografski).
    Może jutro nasi wypadną lepiej(chociaż dwóch w 30- Kubacki w dziesiątce,a Kot w 20).Może wtedy awansujemy na 8 miejsce wg tej punktacji:)

  • M_B profesor
    @Aces & Eights

    Owszem, ogólnie 3 nasze już uzbierały ponad 100 punktów, a u naszych skoczków tylu uzbierało ich ponad 100 tylko w poprzednim sezonie i to Maciek ledwo złamał tą granicę przez cały sezon.

  • anonim
    M_B

    I w Biathlonie jest inna punktacja, za wygraną "tylko" 60 pkt a więc mniej można zdobyć w pojedynkę niż w skokach a np. Pałka już uzbierała dużo ponad 100 pkt.

  • M_B profesor
    @Commo

    Jedna nie punktowała - Hojnisz która ma startować w sztafecie, ale ona akurat jest zdecydowanie najmłodszą zawodniczką w naszej kadrze biathlonowej.

    Wyników biathlonistek do skoczków nie ma co nawet porównywać, dzisiaj słabszy start naszych, a i tak miejsca 15,19,20,24 i 39 (w biathlonie punktuje 40 zawodniczek, tylko przypomnijmy, że Cyl wraca po urazie, a jak wróci do formy, to będzie pewnie kolejną punktującą regularnie zawodniczką).

    Za to w generalce to już w ogóle deklasacja:
    6. Pałka
    12. Gwizdoń
    19. Nowakowska-Ziemniak
    35. Bobak

    a nasz najlepszy Kubacki w skokach w Pucharze Świata jest 36, czyli gorzej niż 4 nasze najlepsze biathlonistki....

  • anonim
    Do kc

    I w Biathlonie chyba wszyscy punktowały nasze zawodniczki więc też myśli jak to wytłumaczyć że tam są punkty co konkurs a na skoczni nie dość że wchodzą ledwo to jeszcze po jednym góra dwóch

  • MSad_ profesor
    O już M_B , 08 grudnia 2012, 19:23

    po cześci wyjasnił. Ja dodam. Tajner zrobil wokól siebie zapore a wokól fosę tak aby mu nikt nie przeszkadzal.m Tajner to cwaniak . Po aferze z Wlodarczykiem dostal gleit or owczesnego Ministra Sportu aby naprawic PZN i naprawia po swojemu. Nie liczy sie u niego druzyna a jednostki. Kowalczyk , Malysz a teraz chce na Stochu jechac. Stad stan naszych skokow.

  • anonim
    piotr186

    Gdzie nasz piotruś? Pewnie chłopina głowi się nad tym jak wyjaśnić nam , że 3 miejsca w "20" biathlonistek to gorszy wynik niż 28 i 30 miejsca Kota i Kubackiego

  • M_B profesor
    @haze

    Horngacher nie tylko chciał odejść (odszedł, bo jego kobieta jest lub była fizjoterapeutką kadry niemiec, a do tego co do za perspektywa była prowadzić dalej kadrę B u nas? ), on jak zwalniali Lepistoe zadeklarował się, że mógłby od zaraz prowadzić kadrę A naszą, ale Tajner nie był zainteresowany

  • haze doświadczony
    Karp

    Tak, ale Hannu coś zaniemógł kilka lat temu, mówił o tym Adam. Horngacher też okazał się znakomitym szkoleniowcem, ma rękę, ma podejście, ja nie mogłem pojąć, kto zdecydował, ze to Kuttin będzie trenerem kadry... Kiedyś czytałem gdzieś, że Horngacher sam chciał odejść, nie było siły by go zatrzymać.

  • anonim
    kombinezony

    chodziło mi że mają mniejsze znaczenie niż chociażby rok temu. Tak jak wspomniałem wcześniej materiałów są na prawdę 2 rodzaje Eschler i Maininger, a "wąski kombinezon" w kwietniu polacy mieli zaraz po austryjakach i udostępniali krój m.in. niemcom którzy nie dko końca wiedzieli jak sobie z tym poradzić. Więc zwalanie na kombinezony na prawdę jest ostatnią deską ratunku, bo nikt nie powie że Kruczek zapepał bo nikt nie ma argumentów. Więc najlepiej zaatakować kogoś kto się nie będzie bronił - bo po co. http://www.skijumping.pl/wiadomosci/14901/Nowe-kombinezony-juz-w-Polsce/ o nawet znalazłem

  • Karp profesor
    haze

    Ferguson jest 5 lat starszy i z przeróżnymi charakterami sobie radzi w MU. Lepistoe poradziłby sobie z naszymi spokojnymi chłopakami- tylko nie wiem czy 2 razy do tej samej rzeki się opłaca wchodzić

  • MSad_ profesor
    Karp , 08 grudnia 2012, 19:03

    U nas sobie szyje tylko czyja to jest firma? Nie mowmy u nas w dobie EU w dobie ekspansji i przenoszenia firm w tanszy rynek roboczy.
    Polskie te rekawiczki polskie materialy i polska konstrukcja ?

  • haze doświadczony
    Lepistoe

    To byłby idealny trener dla naszej młodzieży, ale ma już 66 lat, a z tymi młokosami trzeba na prawdę mocno pracować, być przy nich dzień i noc. To jest nierealne raczej.

  • Karp profesor
    MSad

    Fan_Ka Stocha- Twoje komentarze odnośnie Kojonkoskiego są przedziwne, ale musisz zrozumieć, że nawet najlepsze małżeństwo z czasem się wypala.

    Kojonkoskiego broni wszystko co zrobił przez swoją trenerską karierę dla skoków

  • M_B profesor
    @Karp

    Toż mieliśmy u nas w kadrze głównego pomocnika Schustera, niejakiego Stefana Horngahera, który z takich zawodników jak Pochwała czy Długopolski potrafił wycisnąć tyle, że ci dawali rady regularnie punktować w Pucharze Kontynentalnym, do tego doprowadził Mateję do jego ostatniego powiewu niezłej formy w Pucharze Świata.

  • MSad_ profesor
    Materiały (*1-4.toya.net.pl), 08 grudnia 2012, 18:59

    Nie zgodzę się,że kombinezony nie maja az takiego znaczenia.
    Mozew samym skoku nie ale jesli sie kolego przygotowujesz 2 miesiace w kombinezonach jakies firmy i pod tym katem ukladasz cialo i technike i cos pozniej nie idze,to zmienic to w innych kombinezonach nie trwa tydzien.Maja wiec znaczenie posrednie i jak widac calkiem spore.

  • MSad_ profesor
    haze (*103.adsl.inetia.pl), 08 grudnia 2012, 18:54

    Masz rację . Temu znafcy skokow Emilowi sie chyba cos pomeradało.
    Jakos Kojonkoski jako trener w ostatnim jego sezonie nie mogl uczynic ze swych mocy cudotworczych nic. Taki fachura i kicha. .

  • anonim
    Czech?

    Z ciekawości oglądałem dzisiaj kombajny naszych, Berdax-y widziałem w obu seriach, tak jak w Kussamo. Poza tym bezsensem było by zmieniać coś co jest bardzo dobre i z czego korzysta cały świat dookoła. No ale cóż, jak się nie skacze to się szuka dookoła błędów zamiast poszukać tych w sobie. Czytałem kiedyś opinie Mainingera firmy szyjącej lata kombinezony i właściciel tej firmy powiedział, że jedyną firmą która jest bardziej zaawansowana technicznie to tylko ta z Polski. Ale co ja tam wiem :) Po prostu, teraz kombinezon ma dużo mniejsze znaczenie i już prędzej można zwalić na warunki mieszkaniowe czy dietę czy cokolwiek :)

  • anonim

    @haze Romoeren, Pettersen, Bystoel i Jacobsen byli buloklepami, zanimi Kojonkoski ich nie wziął na warsztat za przeproszeniem, pokazał co i jak, wlał entuzjazm i zapał do ciężkiej harówki i zadziałało; przecież każdy wie jacy to zawodnicy

  • Emil profesor
    @haze

    Oczywiście że mają wielki talent do tej dyscypliny, bez niego żaden trener nie pomoże. Tylko że my też takich potencjalnych Romorenów kilku mamy tylko nikt nie potrafi sprawić by skakali na miarę swoich możliwości.

  • anonim

    Tak jak można było mieć nadzieję na dobry pierwszy skok Kubackiego, to do przewidzenia było, że nie wytrzyma i drugi skok spie***y. Kot jak Kot, dużo gada i "mędrkuje", na treningach całkiem dobrze to wygląda, a na zawodach cienizna. Teraz sobie wyobraźcie, że Stoch i Żyła nie wrócą do formy ( przynajmniej w najbliższym czasie;taki czysto hipotetyczny scenariusz). I co? Bez tych dwóch zawodników nie istniejemy, w całej swej potędze jesteśmy za Włochami i Bułgarią

  • haze doświadczony
    Emil, odpowiem ci ostro...

    Jeżeli sądzisz, że Jacobsen i Romoren są buloklepami nie mającymi predyspozycji do uprawiania skoków, a jedynie cudotwórca Kojonkoski sprawił, że wygrywali, to nie mamy o czym dalej dyskutować.

  • Karp profesor
    fan Małysza

    I zdarzyło nam się, że mamy obecnie Kubackiego, Kota, Miętusów, Murańkę, Zniszczoła, Stocha. To może to wykorzystajmy bo takie skarby patrząc na naszą historię się już mogą nie prędko pojawić

  • Karp profesor
    piotr186

    mamy drużynę, żeby przez chwilę być na równo z Austrią. Ja nie mówię, że ta tendencja się będzie utrzymywała nie wiem ile bo polski sport jest przypadkowy ale przypadek a właściwie Małyszomanii sprawiła, że jest złota generacja- tylko nie ma kto jej poprowadzić poprowadzić bo PZN się zamyka

    W czym nasi zawodnicy- Kot z Kubackim są gorsi o od Freunda i Freitaga,- przecież oni tez mieli trudne początki

  • fan Małysza stały bywalec

    Rok w rok, w Austrii 10 000 sześciolatków jest objętych szkoleniem na skoczka. Co roku pojawia sie talent w rodzaju Morngenszterna itp. U nas w kraju, takim szkoleniem obejmuje sie około 100 ,słownie sto ludków w roku.Raz na 10 lat też pojawiają sie takie indywidualności; Małysz +- 10 lat, = Stoch

  • haze doświadczony
    lato - zima

    Lato nigdy nie jest celem dla najlepszych. I dlatego zdarzają się sensacyjne wyniki latem. Ale wpływ na dobre lato w wykonaniu naszych ma również łatwość i swoboda w treningach w naszych warunkach - nie trzeba zimy, śniegu, przygotowanych skoczni - a tego u nas do stycznia po prostu nie ma! Gdzie ta młodzież ma skakać? 4-6 jedzie zagranicę, a może to ci, którzy zostali w domu powinni jechać trenować? Kraje alpejskie i skandynawskie tego problemu nie mają.

  • piotr186 profesor
    Karp

    Jeśli chodzi o młode duże talenty to mamy np. Dawida Jarząbka, swego czasu przebłyski talentu miał też Krzysztof Leja. Potencjał u nas nie jest zły.

  • Emil profesor

    @haze Pytanie. Ile punktów PŚ mieli Jacobsen i Romoren zanim trafili do Kojonkoskiego? A obaj do niego trafili nie jako nastolatkowie, jeden miał 21 a drugi 22 lata?

  • MSad_ profesor
    Ten krawiec kombinezonów

    w ktorych teraz skacza nasi to Michal Doležal były czeski skoczek narciarski, reprezentant klubu Dukla Liberec.

  • Karp profesor
    haze

    Emil już napisał i nawet Tajner parę lat temu powtarzał, że mamy młode talenty i złotą generację. Jest teraz taki moment kiedy te talenty dorosły i coś już pokazały ale nie w zimie. Nie mamy pewności, że za 10 lat pokarzą się równie zdolne dzieci- a więc kiedy niby tę wielkość będziemy budować jak polski sport porusza się od przypadku do przypadku

  • anonim

    Gdyby w młodości Adam Małysz miał takie warunki do treningu jak Gregor to miałby pewno z 80 zwycięstw w PŚ ale jak wszyscy wiemy nawet czasem nie starczało na wyjazdy na zawody nie mówiąc o przyzwoitym sprzęcie i patrząc na to że w Polce była jedna nadająca się ledwo do skakania krokiew i jedna w opłakanym stanie malinka.

  • haze doświadczony
    krajobraz po Małyszu...

    Wyłania się marazm i niewiara, głównie wśród kibiców. Większość krytykantów ma życzeniowy stosunek do zawodników i trenerów. Tymczasem, moim zdaniem, trzeba budować we własnym zakresie przyszłość, czy jak kto woli, potęgę polskich skoków. A do tego potrzebne jest co najmniej minimum zaufania i cierpliwości. Moje doświadczenie mówi, że łatwiej jest budować formę, niż ją utrzymać.

  • Karp profesor
    haze

    Nasi skoczkowie tez nielotami nie są. Obrałeś sobie obronę Kruczka ale ja już więcej szans mu nie mogę dawać. Dawałem tych szans i tak więcej niż tutaj wiekszość obecnych

  • anonim

    @haze bredzisz, a poza tym nie życzę sobie personalnych wycieczek, zobacz sobie kim byli Pettersen, Romoeren, Bystoel przed Kojonkoskim a kim byli pod jego wodzą. Tak byli nielotami i buloklepami, mimo że nie mieli chyba super talentów to Mika wyciągnął z nich wszystko co najlepsze. Podobnie jak z Ljokelsoeyem który miał przebłyski przed Miką a potem jego gwiazda rozbłysnęła niesamowitym blaskiem, no i nie zapominajmy o Ingebrigtsenie, supertalencie, który wrócił na podium MŚ po 8 latach.

  • anonim
    Kombinezony i materiały

    Najpiękniejsze jest zwalanie na materiał i kombinezony, producentów materiału jest dwóch a kombinezonów nie wiele więcej. Jednak najciekawsze jest to, że w kombinezonach polskiej firmy i Stoch i Małysz sięgali po największe laury do tej pory i od 8 lat nasza kadra nie szyła kombinezonów nigdzie poza Polską. Więc nie rozumiem plotki o jakimś byłym Czeskim skoczku. A no i żeby podkreślić, cała kadra zarówno dzisiaj jak i całe lato skakali w Polskich kombinezonach ;)

  • M_B profesor
    @haze

    Z nielotów to Kojonkoski zrobił niezłych skoczków.

    Taki Ingvaldsen gość bez większego talentu był w 30-stcę generalki pucharu świata w ostatnim sezonie Kojonkoskiego, Evensen drugi nielot przez wiele lat nagle zaczął skakać dobrze w Pucharze Świata u Kojonkoskiego, nawet dzierży do dzisiaj najdłuższy skok w historii. Romoren przed objęciem kadry norweskiej przez Kojonkoskiego też skakał całe wielkie nic..... Jacobsen też po wejściu do kadry Kojonkoskiego z nikogo jeśli chodzi o świat skoków stał się czołowym skoczkiem świata.

  • TheWolf doświadczony
    MSad_

    pisz dalej co się będziesz przejmował, niech każdy patrzy na siebie, jeśli myślą ,że tajner to wielki prezes to niech pomyślą jeszcze raz. Tajner to h*j z***bany którego trzeba się pozbyć i zbudować wreszcie system bo bez niego ciężko będzie o dobrych zawodników.

  • haze doświadczony
    Karp, nic się nie stało.

    Oczywiście, że chcę i oczekuję sukcesów naszych skoczków. Oglądam skoki od Staszka Bobaka, a więc trochę już latek... Jednakże mam zupełnie odmienne zdanie co do zmiany prezesostwa i trenera. Boleśnie się o tym przekonaliśmy w poprzednich latach. Trzeba szukać własnej drogi sukcesu. Talent i predyspozycje w skokach narciarskich są decydujące! Piłkarz może mieć 100kg wagi i grać na obronie, a może mieć i 60 i będzie świetnym napastnikiem. W skokach odpowiednia budowa ciała, szybkość reakcji, psychika i odwaga, to cechy które trzeba w sobie mieć. Jak to mówicie, z nielota nawet Kojonkoski nie zrobi drugiego Małysza.

  • Boy profesor

    A jeśli Zniszczoł czy Murańka punktów w PŚ by nie zdobyli, to i tak nie wypadliby gorzej od właściwie wszystkich naszych reprezentantów, bo to ten sam porównywalny poziom. Ale zapewne te najlepsze skoki Klimka, bo skacze nierówno, są w tej chwili na najwyższym poziomie z wszystkich polskich zawodników.

  • MSad_ profesor
    TheWolf , 08 grudnia 2012, 18:17

    Kiedys to samo pisalem co Ty teraz ale wyzwano mnie od czubow.
    Tak wiec nie wiem pisac dalej czy nie?
    Potwierdzam wiec jeszcze raz moze na czuba nie wyjde. Cale zlo w Polskich skokach to mentalnosc Tajnera , ktory fuksem na garbie Malysza wjechal na stolek, ktory swoimi bezmozgowymi dzialaniami nie wykorzystal malyszomani Lotos cup itp to za malo. Nie ma klarownego systemu . Trenrerzy klubowi przymieraja glodem dlaczego ? Dlaczego caly ciezar przygotowania kadry spoczywa na jednym trenerze? Nawet Kojonkoski by tego nie ogarnal. Kojonkoski postawilby takie warunki ze Tajner nie mialby nic do glosu. Na reke to Tajnerowi ?

  • anonim
    @Msad jasnowidz?

    Skąd wiesz, że Murańka by nie wszedł do 10 czy 5. A no tak, nie masz pojęcia jak zaczynał Morgi, wygrywał PK a potem w tym samym sezonie wygrał konkurs PŚ. A choćby nie wszedł to do ch.lery ciężkiej niech się młodzi uczą i oskakują. Kot był wszędzie wożony przez 4 lata i zdobył zero punktów przez ten czas a teraz kiepsko bo kiepsko ale coś skacze, choć dla mnie jest w kadrze tylko dlatego że tata ma znajomości

  • Boy profesor

    W Polsce jest ogólnie złe myślenie. Jak na przykład nie wystawianie Zniszczoła czy Murańki na PŚ, bo są za młodzi lub przygotowują się do MŚJ. Jakoś inne kraje potrafią wystawiać takich zawodników lub nawet młodszych. Szczytem absurdu była absencja Kłuska w Kuusamo, z tegoż to powodu, że skocznia jest dla niego zbyt niebezpieczna. A ja chciałem zaznaczyć, że w ubiegłym sezonie na mamutach niektórzy przedskoczkowie byli już z rocznika '94.

  • M_B profesor
    @MSad_

    Póki nie wystąpi w Pucharze Świata to się nie dowiemy czy ma formę na 30-stki konkursów..... jedyny pewniak do 30-stki Pucharu Świata z kontynentala na ten moment to raczej Kraft, który jest zdecydowanie lepszy niż reszta skoczków w Ałma acie.

  • Karp profesor
    acka

    Schlieri jak Mesii w piłce może pobić wszelkie rekordy już nie tylko w skokach ale ogólnie w sportach zimowych pod względem zwycięstw. Przecież nie ma sezonu kiedy on ani razu nie wygrał

  • Talar weteran

    Szkoda tego konkursu i kolejnych straconych punktów... I Kubackiego, i Kota stać było na miejsce w pierwszej 20, ale skoki konkursowe znowu nie wyszły..
    Schlierenzauer jeszcze nie dominuje, ale dochodzi powoli do swojej wielkiej formy, a Kofler i Morgenstern mu wtórują, silni są Niemcy, za to nieco słabiej prezentują się tutaj Słoweńcy i Norwegowie.. To ciągle początek sezonu i mamy przetasowania, lecz w przypadku Polaków nie mam wielkich nadziei na szybki zwrot akcji i ewentualnie chociaż przyzwoity TCS.. Chwilę radości dali nam juniorzy i w nich nasza nadzieja, a jeśli chodzi o chłopaków z drużyny Kruczka, to na poprawę przyjdzie nam chyba czekać tak jak zwykle do polskich zawodów..

  • TheWolf doświadczony
    MSad_

    Ja o kruczka nie winie wszystkiego, tylko pare rzeczy np: skakanie na roztopionej skoczni. Ae cóż można zrobić tajner ze swoimi kolesiami szykuja podwyżki do swoich portfeli i powie żeby nie skakali jeszcze ps bo mają czas kiedy hvala skacze super a on pi***oli farmazony on jest głównym problemem jak i również brak systemu.

  • anonim
    Kpina i sabotaż

    Jak nasz wspaniały trenejro Kruk i jego mentor pierdzący Apollo nie wezmą do Engelbergu i na TCS Murańki i Zniszczoła to będzie ostateczny dowód, że ich celem jest zniszczenie tych młodych talentów i faworyzowanie swoich przydupasów typu Miętus

  • acka weteran

    Jak zwykle ktoś tam coś tam na Schlierego... Można go nie lubić, ale trzeba się z tym pogodzić, że może pobić wszelkie rekordy, i naszego Adama, i Nykaenena. Adam zaczął wygrywać jako nastolatek, potem było parę lat zapaści, potem skok na szczyt, ale potem kolejne zapaści - już nie tak drastyczne, ale jednak. Schlieri natomiast ma wahania delikatne i w każdym sezonie od ładnycbh paru lat coś tam wygra... I dzięki temu nastukał już 42 zwycięstwa.
    Oczywiście cały dorobek Adam vs Schlieri będzie można porównać dopiero, gdy Austriakowi stuknie 33 w metryce.

    Śmiem twierdzić, że obydwaj są porównywalnymi talentami. A sukcesy Schlieriego minus sukcesy Adama dadzą nam tę subtelną różnicę między Austrią a Polską w kwestii: poziomu trenerki, budowania i utrzymania zespołu oraz atmosfery w nim, poziomu organizacyjnego oraz tworzenia zaplecza sportowo-techniczno-marketingowego dla zawodników.

    Swoją drogą, ciekawe, ile czasu minie od zatrudnienia Pointnera do takiego zużycia kadry Austrii, że trzeba będzie szukać nowego trenerskiego spojrzenia. Musimy liczyć się z tym, że szybciej zużył się Kojonkoski u Norwegów, niż zuzyje się Pontner u Austriaków...Może wynika to też z takiej organizacji teamu, że wszystko nie wisi na barkach trenera... I Pointner jest, tak jak w futbolu bardziej selekcjonerem niż kimś, kto musi dbać o formę i umiejętnosci każdego kadrowicza na każdym etapie przygotowań...

  • Karp profesor
    fan

    Tak jak powiedział Małysz Kubacki wychodzi wysoko i właściwie tyle.

    Jak zobaczyłem, że wszyscy skaczą przed nim jak w zegarku po 97-96 to naprawdę się o niego bałem- jak widać słusznie

  • Xellos profesor
    Prawda jest taka

    że sam Stoch jak dojdzie do formy, może nas wyciągnąć w PN tylko co z tego ?

    Tajner nam obiecywał drużynę. A tymczasem pozostali nasi ciułają jakieś drobne punkciki. Ta sytuacja jest przecież analogiczna z tą z czasów Małysza. Był Małysz i ciułacze drobnych punktów. Teraz można liczyć tylko na Stocha. Stoch zaczął sezon fatalnie to przegrywamy nawet z Bułgarią. Stoch powróci to takie tuzy jak MSad napiszę, że mamy przepraszać bo jest już super. G...prawda. To, że Stoch umie skakać to wiemy. Ale skoro pozostali nadal ciułają tylko punkciki tzn. że skoki polskie nie ruszyły nic a nic do przodu. Zmieniły się tylko nazwiska. Mamy zmianę Bachledy, Pochwały, Matei, Śliza i innych. W sumie już powoli Hulę można do tego grona dołączyć, bo już się postarzał. Zmiana nazwisk, a miejsca te same, pod koniec 30-stki i czasami przy szczęściu w 20-stce.

  • M_B profesor
    @haze

    pf...... nie przyjmę, bo nawet naszym tego nie życzę, ale co z tego że w ostatecznym rozrachunku pokonamy Bułgarów ? Miejsce poniżej 6-stego w Pucharze Narodów to będzie w naszym wypadku totalna porażka .

    Sobie porównaj liczbę punktów zdobytych przez naszych z liczbą punktów Żyły po tylu konkursach co dzisiaj, a on nie był naszym liderem wtedy nawet, zresztą nawet Kot miał więcej punktów niż teraz ma Kubacki, który ma najwięcej punktów z naszych.

  • fan profesor

    Widac brak lidera w polskiej kadrze.Kubacki co to za lider? Bez ladu skladu i techniki ledwo ledwo ciula te punkty.Choc i tak po 3 latach wozenia go po zawodach to dla niego wyczyn ze punktuje ale umowmy sie skoczek to jest przecietny.No ale moze kiedys bedzie z niego drugi Hlava czy Speath.A Kot to wiecej gada niz skacze, strasznie chce byc liderem tej grupy ale zeby byc liderem to trzeba cos prezentowac.A procz wywiadow i gadaniny na skoczni jakos tego nie widac.Stoch jest mniej wygadany ale on nadrabial to zawsze wynikami na skoczni.Narazie jest zle i tak zlej sytuacji dawno jzu nie bylo bo albo Malysz albo Stoch punktowali a obecnie wyprzedza nas Bulgaria z jednym sredniej jakosci skoczkiem.Sytuacja jest zla i kompromitujaca caly PZN z Tajnerem i Kruczkiem na czele.Bo glownie na skoki sie stawia.Zawsze ktos tam byl u nas w tych skokach a teraz brakuje lidera bo Kubacki napewno nim nie jest i nie bedzie.Nie ta skala po prostu umiejetnosci..

  • MSad_ profesor
    TheWolf , 08 grudnia 2012, 18:03

    Zgadzam sier z Toba w 100 % tylko takzde nadmienilem ze Kruczek nie nic wspolnego. To Tajner jako szef PZN podpisuje zlecenia . Myle sie. To taki spec nie ma innych specow ze nie wiedza kogo biorą czy chodzilo jak zwykle w Polsce na zaoszczedzeniu paru groszy aby potem moze w gabinecie sobie strzec kominek marmurowo granitowy .
    Zdaje sobie ze kombinezony same nie lataaj ale jesli Kruczek zrobil przygotowania w tych bublach i nie idzie a potem w innych kombinezonach to tak szybko nawyki z poprzednich kombinezonow nie jest w stanie wyeliminowac w cigu tygodnia. Trzeba moim zdaniem miesiac.
    Nie wszystko stracone / Wieszanie wiec Kruczka za wszystko co zle nie jest chyba NORMALNE.

  • Karp profesor
    haze

    Ale przecież wszyscy którzy krytykują Kruczka naprawdę chcą dobrze dla naszych skoczków- bo po prostu je kochają

    Pisałeś o swoich medalach. Co się więc z Tobą stało? Nie chcesz już jak najlepiej dla Polski?

  • anonim

    Ważne że Polacy punktują może miejsca nienajlepsze ale myślę że ze 2 dni spokojnych treningów i będzie lepiej a już niektórzy krytykują Tajnera a on robi co tylko może a może jak będą wybory w PZN to zgłośie swoją kandydaturę co?Maciek jeszcze pokaże na co go stać bo nie jest źle i uważam że ci co krytykują niech sami wezmą się do roboty.

  • Pavel profesor
    @haze

    Wiadomo, że przegra, ale co to za sukces? Na serio pokonać kraj, który nie ma żadnej skoczni i reprezentuje go 1 zawodnik to nie powód do domu, a co straszniejsze po 4 konkursach przegrywamy z nim.

  • anonim

    Mamy rekord! To jest rekord! HAHA! A Tajner i trenerzy kiszą Murańkę i Zniszczoła we własnych gaciach. Mimo wszystko Murańka technicznie skacze lepiej od wszystkich polskich skakanek.

  • Luk profesor
    Nie jest tak tragicznie!

    W końcu w Pucharze Narodów wyprzedzamy takie kraje jak Estonia, Francja, czy Kanada! One w ogóle nie punktowały a Polska ma już tych punkcików 25!
    A tak na serio... szkoda słów.

  • Karp profesor

    Ja jestem tylko ciekaw kto pojedzie do Engelbergu- może warto wypróbować Murańkę i Zniszczoła a Miętusa z Kłuskiem odesłać na treningi do Polski

  • MSad_ profesor
    Przy dzisieszymm wyrownanym poziomie

    Schlierenzauer zwycieżył zdecydowanie. Troche mial zawyzone noty w 2 skoku za styl o jakies 3 pkt w sumie ale i tak by to nic Freundowi nie dało.

    Powraca WIELKI GREGORi dla takich zawodnikow i jemu podobnych warto ogladac skoki a nie meczacych sie z najazdem odbiciem potem walka w locie i w koncu kiepskim ladowaniem
    Tacy tez sa potrzebni tylko dlaczego musza byc to nasi ?

  • M_B profesor

    No tak nie wina Kruczka, toż skąd że znowu............. W końcu nasi skaczę równie dobrze co latem, pokazuje to nasza walka równorzędna w Pucharze Narodów z potęgą skoków jaką niewątpliwie zawsze jest i była Bułgaria..... No w sumie kontrargument można dać taki, że i tak najsłabszym z naszych jest podopieczny Matei, który przegrał z 3 zawodnikami Kruczka... Ale co z tego? Póki co z 4 podopiecznych Matei, których mieliśmy okazję oglądać (Murańka, Zniszczoł, Biela - COC i Kłusek - PŚ ) tylko Kłusek pokazuje się gorzej niż w LGP, w której zresztą pod koniec sezonu letniego już skakał słabiej, a w Hinzenbach choćby kompletnie beznadziejnie (w Klingenthal fartowi do warunków zawdzięcza prawie miejsce w 2 serii - 31 pozycja), Murańka to i tak miał problemy zdrowotne, Zniszczoł w lecie w kontynentalu najwyżej był 9 w to lato, a dzisiaj był po dyskwalifikacji Mechlera był 8, czyli bez dyskwalifikacji i tak osiągnąłby tą samą pozycje co najlepsza w lecie, a Biela debiutował w kontynentalu i nie jest powiedziane, że jutro nie skoczy lepiej, bo wczoraj skakał sporo lepiej niż dzisiaj.

  • anonim

    Co do generalki to oby Bardal i Morgi a może jeszcze Ammann dosłoczą do Freunda i Gregora. Więcej skoczków lepsza rywalizacja i większe emocje. Żeby tak było to ta trójka B M A muszą jutro być na podium a dwójka F i S trochę niżej

  • Karp profesor

    Może z Dawidem jest tak jak Adam mówi, że powietrzu trzeba tez walczyć. A Dawid oprócz swojej niesamowitej paraboli lotu i dość wysokiej nie robi już później nic

  • TheWolf doświadczony
    MSad_

    Wiesz jak to jest nie wiadomo skąd wzięli ten materiał, powinni tego byłego skoczka zatrudnić jako krawca bo efekty widać i to równo, a sam wiesz ,że takie rzeczy tylko w polsce ;)

  • haze doświadczony
    słabo...

    Kubacki nie walczy o odległość w drugiej fazie lotu, za wysoka parabola lotu i brak prędkości w ostatniej jego fazie, na dodatek wiatr miał w plecy... Kot na odwrót, wyjście z progu głową w dół i za niska parabola lotu, nie ma z czego odlecieć. Wczoraj przy wietrze pod narty wyglądało to dużo lepiej.
    Nowy system sprawdza się. Dziś funkcjonował znakomicie.

  • Karp profesor

    Jeśli nie będzie zawodnika który wystrzeli z jakąś niesamowita formą PŚ prawdopodobnie powędruje do kogoś z dwójki Morgi, Schlieri. Chyba, że Freund będzie miał niesamowicie równą serię i wytrzyma to tempo

  • MSad_ profesor
    Gregor

    kalsa sama w sobie. Ten chlopak nie raz pokazal ,ze ma dar do skakania. Gratulacje za 42 zwyciestwo/ Czekam w tym sezonie i dopinguje mu aby przełamał 59 zwyciestw. Jest to mozliwe

    Sluchalem Malysza w Eurosport. Mowil o kombinezonach dla naszych. Uyszla jakas Polska firma z ddobrego materaialu ale jak widac nic nie zagralo. wiec pezsiedli sie na kombinezony szyte przez bylego czeskiego skoczka . Materia linnej firmy .Jak widac lepiej jest.
    Oponenci Kruczka powiedza ze to wina Kruczka oczywiscie bo ktos winien musi byc.
    Malysz podkreslil ze takie sprawy materialowe powinni sie zalatwiac przed sezonem a nie w trakcie. Lepiej pozno niz wcale.
    I znowu ci ktorzy jadą po Kruczku powiedza oczywiscie ze to jego wina.

  • anonim
    Plusy

    Szanowni Państwo, musimy wyciągnąć pozytywne strony konkursy. Najważniejsze jest to, że wszyscy reprezentanci naszego kraju ustali swe skoki. Reszta ma już drugoplanową rolę.

  • TheWolf doświadczony
    thomas_2005

    To jest niestety śmiech na sali, powinni dać do składy murańkę i zniszczoła to inaczej by wyglądało niech popatrzą jak skakali na pk, jeszcze włoch potrafił się w 10 znaleźć i mamy stratę do nich w miare sporą nie mówiąc o bułgarach, będzię miał stoch robotę i to równo jak wróci do siebie podobno ramsaqu skacze tak jak powino być ale nie uwierzę do póki nie zobacze może rzeczywiscie mój sen się sprawdzi.

  • Eliza początkujący
    Do (niektórych) idiotów

    ...
    Przestańcie gadać, że skoki "jak zwykle są ustawione". Dlaczego Austriacy wygrywają? Może dlatego, że skaczą najlepiej... Nie, nie dlatego! Wygrywają, bo konkursy są wcześniej zaplanowane tak, aby właśnie oni wygrywali. Proszę Was, myślcie czasami...
    Żonglowanie belkami? Pointer chciał obniżyć belkę, to obniżyli. Każdy inny trener też mógł tak zrobić. Więc dlaczego nie zrobił tak np. Schuster? Bo Freitag skoczyłby krócej. Logiczne - niższa belka - krótszy skok. Morgi gdyby skakał z nieobniżonej belki, poleciałby jeszcze dalej i możliwe, że by nie ustał.
    Jeszcze raz Was proszę, MYŚLCIE CZASAMI, TO NIE BOLI !

  • anonim
    SKOKI Z SOCHI Z DZISIAJ W HD Z KOMENTARZEM BŁACHUTA I MAŁYSZA!!!

    2 Seria

    Schlieri 105.5m - http://www.youtube.com/watch?v=1xSe7X6-KYA
    Freund 105.5m - http://www.youtube.com/watch?v=lJw4T9mV_8s
    Kofler 103.5m - http://www.youtube.com/watch?v=p5vCNDwtfKg
    Hvala 102.5m - http://www.youtube.com/watch?v=OopsKEi2X8s
    Bardal 101.5m - http://www.youtube.com/watch?v=PylVOpH2VTM
    Shimizu 101m - http://www.youtube.com/watch?v=ZeW7FYM-m5g

    1 Seria

    Schlieri 104.5m - https://www.youtube.com/watch?v=bleUF9OUo8w
    Bardal 104.5m - http://www.youtube.com/watch?v=gJHWvSGjuEs
    Kubacki 98.5m - http://www.youtube.com/watch?v=k-7VFyUBFqw
    Kot 97m - http://www.youtube.com/watch?v=J2D3qEVHeA0
    Miętus 94m - http://www.youtube.com/watch?v=SHRvnH9Vhgc
    Kofler 102.5m - http://www.youtube.com/watch?v=mRbg9QaWtPs
    Morgi 102m - https://www.youtube.com/watch?v=GBv9gzTgnLI
    Freitag 101.5m - http://www.youtube.com/watch?v=kRkfrTvR3GU
    Neumayer 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=Oa9NzjpPAlE
    Colloredo 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=e6C6o_4c9LY

  • M_B profesor

    Jakby tu skomentować, by obrońcy Kruczka się nie przywalili......

    Świetny występ naszych, z 4 skoczków 2 mamy w 30-stcę, czyli aż 50 % skuteczność, tak trzymać chłopaki !

    A teraz zejdźmy na ziemię.....

    To co odwalili w 2 serii Kot i Kubacki, a szczególnie ten 2 to kpina po prostu, co to w ogóle miało być ? W dzisiejszym konkursie wieloosobowa reprezentacja Bułgarii ( aż 1 Zografski) > Polska , wynik 16:4 w ilości zdobytych punktów ...... -_-.

    Schlierenzauer dzisiaj ładnie, zasłużył na wygraną, szkoda że Freund w 1 serii nie skoczył nieco lepiej, byłaby może większa rywalizacja pomiędzy nimi.

    Kolejny raz brawa dla srebrnego medalisty ostatnich MŚJ Jaki Hvali, dzisiaj bdb 7 miejsce, przypomnijmy że taki życiowy wynik w Pucharze Świata ma chociażby Piotr Żyła....

  • Schlieri2013 początkujący
    korus

    No jak dla mnie to nawet nie trochę :) Ale dobra, nie chcę jakoś bronic Schlieriego, ale jego podejście do lądowania było takie a nie inne za sprawą tego że on spadał z dość dużej wysokości :)

  • Daerdin stały bywalec
    thomas_2005

    Odczuwam dokładnie to samo. Oglądając konkurs taki jak ten dzisiaj, nie towarzyszą mi żadne emocje, takie to nijakie. Swoje pewnie robi też cała atmosfera, mało ludzi chodzi na zawody, nie ma tego dopingu.

  • thomas_2005 bywalec
    11 miejsce w Pucharze Narodów ! :( :( :(

    Myślicie, że Reprezentacja Polski dogoni jednak Reprezentację Bułgarii? Jeden skoczek stanowiacy całą kadrę bije całą reprezentację Polski. Tak źle jeszcze nigdy nie było :/

  • thomas_2005 bywalec
    Obecne skoki straciły polot :9

    Straciły ten błysk, żywiołowość. Teraz coraz bardziej są taktyczne. Punkty dodatnie/ujemne. I najgorsza rzecz - obniżanie belki na życzenie! Zmierzamy w stronę F1.

  • anonim
    Wygrane Szliriego

    Kilka wygranych to ewidentne szwindle, ale zawodnik świetny; jednak póki co do 3 KK kul Goldiego, czy 4 Małysza to mu lata świetlne brakuje mimo, że obaj ci znakomici skoczkowie mają mniej wygranych w konkursach (Goldi - 20, Małysz - 39)

  • Pavel profesor
    @Boy

    Oglądam skoki od 95 roku i teraz jest znacznie ciekawiej, kiedyś był straszny dysonans pomiędzy zawodnikiem nr., nr 1 teraz jest bardziej wyrównane. Przeliczniki i belki tez mi nie przeszkadzają.

  • Schlieri2013 początkujący
    Aces & Eights

    Z takimi spiskowcami jak ty nawet nie warto dyskutować. 42 zwycięstwa a ten i tak będzie dalej gadał swoje...

  • korus doświadczony
    @Schlieri2013

    Wygrał zasłużenie odległością, ale co możesz powiedzieć o tym lądowaniu? Podejście było złe, zdecydowanie za wysokie noty

  • Boy profesor

    @Pavel
    Z tym, że teraz skoki możesz oglądać, śledzić tylko przy pomocy relacji live i nic nie stracisz, cały urok skoków już dawno zniknął.

  • TheWolf doświadczony

    KIepsko dziś inaczej dziś to sobie wyobrażałem nawet bułgar i włoch nas wyprzedzają w pucharze narodów no super po prostu mam nadzieje ,że stoch zacznie swoje czary od engelbergu bo inaczej najgorsze miejsce w pn od wielu lat:(

  • anonim
    Schlier2013

    No dobrze napisane zasłużone. Gdyby nie wujek Hofer to by miał max 15 wygranych bo ponad połowa tego była ustawiona.

    Schlierenzauer 42 wygrane = 1 KK
    Bardal 4 wygrane = 1 KK

    Chyba się nie pomyliłem.

  • anonim

    Polacy coraz lepiej no 2 seria nie wyszła ale wiemy że Kot jak chce to potrafi skakać daleko szkoda że nie w konkursie ja w przeciwieństwie do demol skoki oglądam nadal są bardzo ciekawe a jutro będzie lepiej a za tydzień jak wróci Stoch to będzie jeszcze lepiej!

  • Boy profesor

    Te zawody to jeden wielki sparing. Rozgrywane na placu budowy w warunkach letnich, mimo że to PŚ. Kibiców zero. Brak transmisji na TVP, na Eurosporcie komentarz na poziomie zawodów o Puchar Wsi. Szachowanie belkami w górę i w dół. Teraz to nie ma żadnych emocji, bo nie wiadomo kto ile ma skoczyć żeby prowadzić itp. A dla kibiców pod skocznią to już w ogóle nie jest czytelnie. Do czego te skoki zostały sprowadzone...

  • Schlieri2013 początkujący
    -

    ON jest niesamowity! 42 zwycięstwo w wieku 22 lat! Dodajmy że ZASŁUŻONE zwycięstwo, 2 najlepsze skoki w konkursie Schlieriego, brawo!

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 28 miejsce
    2.Dawid Kubacki -..-..- 30 - spadek z 15 pozycji!
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 43
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 47


    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.Maciej Kot --.-.-.--.-- 97.0m - 116.9 pkt i 96.5m - 231.2 pkt
    2.Dawid Kubacki -..-..- 98.5m - 119.9 pkt i 93.5m - 230.0
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 94.0m - 110.7 pkt
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 93.5m - 109.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • anonim
    Trzeba walczyć dalej,

    Myślę, że Bułgarzy są w naszym zasięgu, inwestujemy w ten sport ogromne środki, które wcale nie są roztrwanianie, a tym bardziej kradzione przez tam jakąś grupkę działaczy, wcale nie!

    Za kilka lat dobijemy do poziomy naszych braci znad morza Czarnego. Wierzmy w to!

  • korus doświadczony
    @loks

    Włochy przez mieszane zawody już dawno przed nami, na stan dzisiejszy, nawet gdyby ich nie było, to dzięki Colloredo też by nas wyprzedzali

  • anonim

    Och te nasze orły ależ loty, jeden lepszy od drugiego, znakomity warsztat trenerski naszego Łukaszka, to taki nowoczesny trener, który nigdy nie ma wyników hahahahahaha

  • jozek_sibek profesor
    @loks

    Do każdego konkursu PŚ są oddzielne kwalifikacje.
    Jedne kwalifikacje do 2 konkursów są tylko w lotach narciarskich, z wyjatkiem lotów narciarskich w Planicy.
    Dlatego ponieważ najczęsciej loty w Planicy kończą sezon narciarki w PŚ i kwalifikacjie są tylko do pierwszego konkursu (w drugim konkursie konczącym sezon startuje 30 najwyżej sklasyfikowanych zawodników + ewentualnie gospodarze,jesli 4 nie ma w tej ,,30,,.

    W zimowych zawodach każdy kraj ma prawo 2 razy wystawic grupe krajową, a w letnich 1 raz.

  • anonim
    SKOKI Z SOCHI Z DZISIAJ W HD Z KOMENTARZEM BŁACHUTA I MAŁYSZA!!!

    Schlieri 104.5m - https://www.youtube.com/watch?v=bleUF9OUo8w
    Bardal 104.5m - http://www.youtube.com/watch?v=gJHWvSGjuEs
    Kubacki 98.5m - http://www.youtube.com/watch?v=k-7VFyUBFqw
    Kot 97m - http://www.youtube.com/watch?v=J2D3qEVHeA0
    Miętus 94m - http://www.youtube.com/watch?v=SHRvnH9Vhgc
    Kofler 102.5m - http://www.youtube.com/watch?v=mRbg9QaWtPs
    Morgi 102m - https://www.youtube.com/watch?v=GBv9gzTgnLI
    Freund 101.5m -
    Freitag 101.5m - http://www.youtube.com/watch?v=kRkfrTvR3GU
    Neumayer 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=Oa9NzjpPAlE
    Colloredo 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=e6C6o_4c9LY

  • anonim
    SKOKI Z SOCHI Z DZISIAJ W HD Z KOMENTARZEM BŁACHUTA I MAŁYSZA!!!

    Schlieri 104.5m -
    Bardal 104.5m - http://www.youtube.com/watch?v=gJHWvSGjuEs
    Kubacki 98.5m - http://www.youtube.com/watch?v=k-7VFyUBFqw
    Kot 97m - http://www.youtube.com/watch?v=J2D3qEVHeA0
    Miętus 94m - http://www.youtube.com/watch?v=SHRvnH9Vhgc
    Kofler 102.5m - http://www.youtube.com/watch?v=mRbg9QaWtPs
    Morgi 102m -
    Freund 101.5m -
    Freitag 101.5m - http://www.youtube.com/watch?v=kRkfrTvR3GU
    Neumayer 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=Oa9NzjpPAlE
    Colloredo 100.5m - http://www.youtube.com/watch?v=e6C6o_4c9LY

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w pierwszej serii sobotniego konkursu:

    1.Dawid Kubacki -..-..- 15 miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 27
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 43
    3.Bartłomiej Kłusek -.- 47


    Odległości Polaków w pierwszej serii sobotniego knkursu:

    1.Dawid Kubacki -..-..- 98.5m - 119.9 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 97.0m - 116.9
    ----------------
    3.Krzysztof Miętus -...- 94.0m - 110.7
    4.Bartłomiej Kłusek -.- 93.5m - 109.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl