Pięciu Polaków na CoC w Engelbergu

  • 2012-12-24 12:26

Podobnie jak w ubiegłych latach, także i tym razem, skoczkowie narciarscy będą mieli wyjątkowo krótkie Święta Bożego Narodzenia. Oprócz Konkursu Świątecznego, zaplanowanego 26 grudnia na skoczni w Wiśle-Malince, już 27 grudnia odbędą się zawody Pucharu Kontynentalnego w szwajcarskim Engelbergu.

Nasza drużyna uda się do Szwajcarii w dosyć okrojonym składzie. W drugi dzień Świąt do Engelbergu wyruszą Jakub Kot, Jan Ziobro, Łukasz Rutkowski, Andrzej Zapotoczny oraz Stefan Hula.

Pierwszy konkurs w Engelbergu zaplanowano już na 27 grudnia, godz. 14:00.


PROGRAM ZAWODÓW:
Czwartek, 27.12.2012
12:00 - Oficjalny trening (2 serie)
14:00 - Pierwsza seria konkursowa

Piątek, 28.12.2012
12:00 - Seria próbna
13:00 - Pierwsza seria konkursowa


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12978) komentarze: (131)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Andrzej Zapotoczny w PŚ - ur.16.10.1991:

    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - nie startował w pierwszych 7 konkursach PŚ


    Lokaty w konkursach

    2009/2010 - 49,52,53
    2010/2011 - 54
    2011/2012 - 61
    2012/2013 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    J.Kot w PŚ - ur.19.01.1990:

    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - nie startowałw pierwszych 7 konkursach PŚ


    Lokaty w konkursach

    2008/2009 - 45
    2009/2010 - 35,53,57
    2010/2011 - 33,34,55,52
    2011/2012 - 53
    2012/2013 - nie startował


    J.Kot w LGP:

    2009 - 70 miejsce - 5 pkt - 10 Polak
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował
    2012 - nie startował


    Lokaty w konkursach

    2009 - 45,26
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował
    2012 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Jan Ziobro w PŚ - ur.24.06.2011:

    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - nie startował w pierwszych 7 konkursach PŚ


    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 55
    2011/2012 - 46,39,49,70,48,44,62,52
    2012/2013 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Ł.Rutkowski w PŚ - ur.22.01.1988:

    2006/2007 - bez pkt
    2007/2008 - bez pkt
    2008/2009 - 50 miejsce - 29 pkt - 5 Polak
    2009/2010 - 41 miejsce - 79 pkt - 3
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował
    2012/2013 - nie startował w pierwszych 7 konkursach PŚ


    Lokaty w konkursach

    2006/2007 - 57
    2007/2008 - 38,61
    2008/2009 - 57,59,51,27,53,67,62,39,24,26,57,61,45,18
    2009/2010 - 28,41,47,60,37,50,13,25,13,13,25,31,37,43,30,49,28
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa B

    S.Hula w PŚ - ur.29.09.1986:

    2004/2005 - startował tylko w konkursie druzynowym (Willingen)
    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
    2008/2009 - 44 miejsce - 51 pkt - 3
    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7
    2010/2011 - 39 miejsce - 95 pkt - 3
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - nie startował w pierwszych 7 konkursach PŚ


    Lokaty w konkursach:

    2005/2006 - 47,45,22,21,63,55,46,71,40
    2006/2007 - 12,29,48,53,58,DSQ(50),55,66,50,29,50,42,46,49,59,54,40,41,46
    2007/2008 - 39,24,35,29,30,39,32,51
    2008/2009 - 55,18,39,34,32,10,38,50,39,26,38,24,DSQ
    2009/2010 - 39,37,27,37,48,41,25,31,29,30,37,29,58,45,47,35,26
    2010/2011 - 38,44,29,47,53,36,07,35,45,43,34,21,18,24,40,13,56,29,46,52,30,27
    2011/2012 - 33,41,53,33,35,40,33,62,63,50,55,46,32,55,45
    2012/2013 - nie startował

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2012-12-28 16:50:21 ***

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w III periodzie PK 2012/2013

    W tym periodzie klasyfikacja pokrywa się z klasyfikacją generalną PK 2012/2013.

    1.S.Kraft ----------- Austria -..- 200 pkt
    2.K.MURAŃKA -....- Polska ....- 160
    3.D.Zauner -.-.-.-.- Austria -..- 120
    4.V.Swensen -.-.-.- Norwegia - 100
    5.O-M.Ingvaldsen - Norwegia ... 90
    6.T.Bogner --.--.--- Niemcy -.-.- 64
    7.T.Diethart --.--.-- Austria --.-- 58
    8.C.Kozisek --.--.-- Czechy -.-.- 54
    9.A.Hajek ----.----- Czechy -.-.- 48
    9.M.Kramarsic --.-- Słowenia -.- 48
    11.E-E.Halvorsen .. Norwegia ... 44
    12.A.Pograjc -.--.-- Słowenia -.- 42
    13.M.Mechler -.-.-.- Niemcy -.-.- 41
    14.T.Naglic --.--.--- Słowenia -.- 40
    15.D.Wenig -------- Niemcy -.-.- 36
    16.A.ZNISZCZOŁ .. Polska -..-.- 32 - 1 start (drugi DSQ)

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Kontynentalny

    Sezon,ilość startujących Polaków w PK,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna Pucharu Kontynentalnego

    2004/2005 - występowało - 15 - punktowało - 12 zawodników
    2005/2006 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2006/2007 - występowało - 17 - punktowało - 15
    2007/2008 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2008/2009 - występowało - 16 - punktowało - 14
    2009/2010 - występowało - 18 - punktowało - 15
    2010/2011 - występowało - 18 - punktowało - 14
    2011/2012 - występowało - 25 - punktowało - 14
    2012/2013 - występowało - 05 - punktowało - 03 - po 2 konkursach PK

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Polacy drużynowo od sezonu 2000/2001:

    2000/2001 ... 9 miejsce ... 150 pkt
    2001/2002 - 12 miejsce ... 291
    2002/2003 ... 9 miejsce ... 927
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 830
    2004/2005 ... 8 miejsce ... 744
    2005/2006 ... 5 miejsce - 1458
    2006/2007 ... 6 miejsce - 1216
    2007/2008 ... 6 miejsce - 1008
    2008/2009 ... 6 miejsce - 1086
    2009/2010 ... 5 miejsce - 1995
    2010/2011 ... 5 miejsce - 1138
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1667
    2012/2013 ... 4 miejsce ... 195 - po 2 konkursie PK

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry A - podgrupa C będąc zawodnikiem

    Piotr Fijas w PŚ - ur.27.06.1958:

    1979/1980 - 16 miejsce - 73 pkt - 2 Polak
    1980/1981 - 31 miejsce - 24 pkt - 1 *
    1981/1982 - 26 miejsce - 31 pkt - 1
    1982/1983 - 42 miejsce - 12 pkt - 1 **
    1983/1984 - 17 miejsce - 57 pkt - 1
    1984/1985 - 14 miejsce - 69 pkt - 1
    1985/1986 - 15 miejsce - 84 pkt - 1
    1986/1987 - 31 miejsce - 24 pkt - 1
    1987/1988 - 58 miejsce ... 7 pkt - 1 ***

    * -.-- FIS podaje 44 miejsce - 16 pkt - 1 Polak
    ** ... FIS podaje 43 miejsce - 12 pkt - 1
    *** - FIS podaje 55 miejsce--- 8 pkt - 1

    Punktowano(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt)

    Miejsca na podium PŚ - 10 (3 - 1 - 6):

    1 miejsce - 27-01-1980 Zakopane
    1 miejsce - 09-02-1980 St. Nizier
    1 miejsce - 12-01-1986 Liberec
    2 miejsce - 19-03-1982 Strbske Pleso
    3 miejsce - 06-01-1980 Bischofshofen
    3 miejsce - 25-03-1984 Planica
    3 miejsce - 06-01-1985 Bischofshofen
    3 miejsce - 30-12-1985 Oberstdorf
    3 miejsce - 15-02-1986 Vikersund
    3 miejsce - 15-03-1987 Planica

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry A - podgrupa B będąc zawodnikiem

    Zbigniew Klimowski ur.18.01.1967

    1987/1988 - 74 miejsce - 1 pkt - 2 Polak

    Miejsca w "30" konkursów:

    15 miejsce - 20-03-1988 Oslo/Holmenkollen
    -----------------------------
    18 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    23 miejsce - 02-12-1991 Thunder Bay
    26 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    29 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    -----------------------------

    Miejsca 31 - 50 w konkursach PŚ:

    40 miejsce - 17-01-1990 Zaopane
    40 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    40 miejsce - 01-12-1991 Thunder Bay
    45 miejsce - 01-01-1992 Garmisch-Partenkirchen
    47 miejsce - 20-12-1992 Sapporo

  • czarnylis profesor
    Adam Ruda

    Czy orientuje się ktoś, czemu nie będzie tego chłopaka w Wiśle?

    Dobrze, że pomimo braku MP takie zawody będą, bo ci młodsi albo starsi w gorszej formie będą mieli okazję zmierzyć się najlepszymi naszymi zawodnikami i pokazać się szerszej publiczności, a dla kibiców taki konkurs to wspaniały przegląd przegląd wszelkich kadr, narodowych i klubowych.
    Takich zawodów powinno być więcej, choć pewnie ciężko by było zebrać ich wszystkich w innym terminie i nie wiadomo czy telewizja byłaby chętna by to pokazać. Może jednak znalazłoby się miejsce na 2-3 takie konkursy w sezonie?

  • anonim
    Ranking polskich skoczków (forma+umiejętności)

    1.Kamil Stoch
    2.Dawid Kubacki
    3.Maciej Kot
    4.Krzysztof Miętus
    5.Klemens Murańka
    6.Aleksander Zniszczoł
    7.Stanisław Biela
    8.Krzysztof Biegun
    9.Bartłomiej Kłusek
    10.Piotr Żyła
    11.Andrzej Zapotoczny
    12.Rafał Śliż
    13.Grzegorz Miętus
    14.Jan Ziobro
    15.Łukasz Rutkowski
    16.Stefan Hula
    17.Szczepan Kupczak
    18.Andrzej Gąsienica
    19.Jakub Przybyła
    20.Andrzej Szlembarski
    21.Dawid Kanik
    22.Artur Kukuła
    23.Kacper Skrobot
    24.Paweł Słowiok
    25.Tomasz Byrt
    26.Krzysztof Leja
    27.Bartosz Gąs.Laskowy
    28.Szymon Szostok

  • anonim
    ?

    Zniszczoła przecież nie ma na TCS to czemu nie jedzie na COC ?

  • sakala weteran

    Wisła, lista startowa:

    http://pzn.pl/gfx/pzn/files/skoki/ zapowiedzi/pzn/konkurs_swiateczny_lista_startowa_1st_round.pdf

    Engelberg:

    GER:
    Martin Schmitt
    Stephan Leyhe
    Marinus Kraus
    Pius Paschke
    Daniel Wenig
    Felix Schoft
    Christian Heim
    Tobias Löffler
    NOR:
    Ole Marius Ingvaldsen
    Atle Pedersen Rønsen
    Kim Rene Elverum Sorsell
    Simen Grimsrud
    Fredrik Bjerkeengen
    Espen Enger Halvorsen
    Johann Andre Forfang
    Mats Berggaard

  • Pytajnik stały bywalec
    Pavel

    Wiesz były takie opinie żeby Lepistoe dać dłużej popracować,bo 2 sezony to za krótko aby oceniać prace trenera:)Prawdobnke Ludvig Zajc był takim amatorem,że nawet nie potrafiĺ przygotować planu treningowego.

  • Pavel profesor
    @Pytajnik

    To jak już pisałem po co nam trener posadźmy orangutana, to sobie pomacha chorągiewką, wszama banana i będzie zadowolony.

    A tak an serio, to zobacz sobie wyniki Norwegów przed i po przyjściu Kojonkoskiego i powiedz, że to żadna zasługa trenera.

  • Pytajnik stały bywalec
    Pavel

    W takim sporcie jak skoki ok.5 procent(w wieku seniorskim,w wieku juniorskim ogromny).Większy w grach zespołowych ok. 30 procent.Potwierdzeniem tego co mówię może być tego,że Kruczek nie wiedział jakie błędy popełniają Polacy.Zresztą Lepistoe to samo.Chyba nie sądzisz,że Ammann nie potrafiłby rozpisać sobie planu treningowego?:)A tak to da zarobić kumplowi Martinowi Kuenzle.

  • Pavel profesor
    @Pytajnik

    Pojedynczy wyskok, czy zawalony skok to wina - zasługa zawodnika, ale już forma an imprezie docelowej, czy też pozycja pod koniec sezonu to działka trenera.

    Każdy zawodnik ma jakiś tam potencjał i między innymi od trenera zależy na ile go wykorzysta.

  • Pytajnik stały bywalec
    OjciecMarek

    Zgadzam się,uważam że starszego Kota nie powinno być w kadrze.Natomiast myślenie Pavla jest takie:Słaby wynik-wina trenera,dobry wynik-zasługa trenera.Jakby zawodnik nie miał wpływu na swoje skoki...

  • Pavel profesor
    @Pytajnik

    To może posadźmy orangutana z chorągiewką niech im macha skoro nie am wpływu na wyniki i wyjdzie taniej bo będzie robił za żarcie i miejsce do spania.

  • OjciecMarek profesor
    @Pytajnik

    Problem w tym, że Jakub Kot takich wyskoków w karierze seniorskiej nie miał, a jedno dobre miejsce na Schuler Grand Prix i wygranie generalki LOTOS Cup to trochę mało.

  • .... bywalec

    Dobrze wam radze nie dyskutyjcie z tym trollem @pytajnikiem dziwne ze jeszcze nie wiecie kim on jest:)))
    MSad i pytajnik to jedna i ta sama osoba.Nadaje jak szlony byle plesc glupoty a inni mu odpisuja nie odpisujcie mu to bedzie gadal do sciany.

  • Pytajnik stały bywalec
    Pavel

    Tego właśnie spodziewałem się po tobie.Jeżeli skoczek skacze dobrze jest to zasługa trenera,jeśli źle to wina trenera.Zawodnik nie ma żadnego wpływu na swoje skoki:)Więc może medale wręczajmy trenerom a nie zawodnikom?

  • pepeleusz profesor

    myśle że uwagi o M.Kocie jako potencjalnym trenerze w przyszlosci mają uzasadnienie nie w jego jednej wypowiedzi(zreszta niezbyt fortunnej) ale w ogolnej ocenie jego osoby, szczególnie wysokiego poziomu intelektualnego w powiązaniu z tym że zwraca uwagę na pewne aspekty techniczne skokow.
    Skoczka ktory ma jeden słaby sezon, ale ma potencjał nie należy wywalać z kadry od razu, bo każdy ma gorszy okres. Ale J.Kot jest już dłużej w kadrze, nic nie osiagnął. A do tego pozakadrowiec coprawda nie w nieskończoność, ale jeszcze rok czy dwa może sie spreżyć i powalczyć o powrot spoza kadr przy jakimś małym wsparciu, albo nawet inwestując tylko sam w siebie.Tu powinna być procedura zwrotu za ew. wyniki i otwartośc powołań na PS (kiedyś wywalony Skupien mający sponsora dobrze by na tym wyszedł- mimo niekiedy super wyników jednak nie dostawał wielu szans bo był sekowany; z nim w składzie raczej był by medal w 2007)

  • Pavel profesor

    Skoro w tym czasie Celej był trenerem to te punkty były jego zasługą, tylko trzeba się zastanowić, czy tych punktów nie byłoby więcej jak trenował ich wtedy np. Mateja.

    J. Kot już od 15 roku życia był słaby, a więc trudno kogokolwiek winić za jego wyniki, po prostu jego talent się nie rozwinął i tyle. Oczywiście, jeżeli trafiłby an lepszego trenera to może by był solidnym zawodnikiem PK, ale tego się nie dowiemy.

  • Pytajnik stały bywalec
    Pavel

    Jeżeli wyniki szły w górę to powinieneś krytykować Celeja i Mateję za niewykorzystywanie potencjału Jakuba Kota.A tak poza tym punkty G.Miętusa w sezonie 2009/2010 to według ciebie zasługa Adama Celeja?

  • OjciecMarek profesor
    @yyy

    "Ten Rusek" - zakładam, że chodzi o Kaliniczenkę - nie był członkiem żadnej z kadr w Rosji od 2002 roku:
    "Wszystko zaczęło się w 2002 r., kiedy odsunięto mnie od składu reprezentacji Rosji. Miało to miejsce zaraz po Olimpiadzie."
    tramplin.perm.ru/news/pol_2011/2011_10_24_01.htm
    Trudno oczekiwać, żeby skoczkowie, którzy przygotowują się w klubach w spartańskich warunkach mieli przeskakiwać zawodników, którzy mają pod dostatkiem sprzętu, zgrupowań i innych korzyści, ale problem w tym, że Jakuba Kota to raczej nie dotyczy - gdy są w miarę normalne warunki (nie tak, jak np. rok temu w Wiśle, gdy kadrowicze pozaliczali zagraniczne zgrupowania, a klubowicze pierwsze skoki na śniegu oddali podczas Mistrzostw Polski) jego i tak przeskakują pozakadrowicze.

  • Pavel profesor
    @yyy

    To podaj mi chociaż jeden powód, dla którego J. Kot zasługuje na miejsce w kadrze. Już wielokrotnie mogliśmy się przekonać, że po włączeniu do kadry wyniki skoczków szły zdecydowanie w górę, a więc nie widzę żadnego powodu, aby nie wymieniać zawodników słabych, nie rokujących an przyszłości, na młodszych.

  • yyy profesor

    Durna dyskusja w sprawie Jakuba Kota. Podajecie dobry przykład dlaczego Skoki nigdy nie będą należeć do czołówki najbardziej rozpoznawalnych sportów na świecie. Dla was najlepiej jak by wyselekcjonować grupę 10 takich skoczków którzy wam odpowiadają i im płacić, a jak po roku czasu ktoś z tych skoczków nie zacznie liczyć sie w czołówce to wywalić i brać jakiegoś młodego.

    Albo jestem ślepy albo nie widzę absolutnie żadnego powodu by wywalać Kota z kadry. A jeżeli jest taki skoczek, to niech to pokarze, bo ja tego nie widzę. Nie widzę żadnego Bieli czy Leij. Niech ci skoczkowi na skoczni wygryza stare wygi. Wy chcecie żeby od tak, bo sa młodzi obiecujący, to powinni wygryź ''stare nieobiecujące wygi'' . Mamy najmłodszą kadrę w całym cyklu PŚ. A wy chcecie wywalać dwudziestu paro letnich skoczków na emeryturę. Ten Rusek pokazał, że nawet po 10 latach można dojść do życiowej formy.

  • Emil profesor

    @Pytajnik. Ja nigdy nie postulowałem włączenia Kukuły do centralnego szkolenia czy nawet do składu na Engelbergu. Proponowałem tylko przeprowadzenie sprawdzianu ze wszystkimi chętnymi uprawnionymi do startu w PK i na tej podstawie wyłonić skład. To chyba nic strasznego? Chyba że taki sprawdzian był, jadą najlepsi i wtedy taki skład mogę zaakceptować w 100%. Nie, nie znam osobiście Maćka Kota :)

  • Pytajnik stały bywalec
    @OjciecMarek,@Emil

    Traktowanie Kukuły w poważnych kategoriach zakrawa o kpinę.Jest to zawodnik,który odmówił wyjazdu na Puchar Kontynentalny,bo wcześniej ustalił sobie na ten termin wakacje nad Bałtykiem.Jeżeli nie odwołał tego wyjazdu,to świadczy,że skoki traktuje jako hobby,a nie sposób na zarabianie(nie chce być zawodowcem).Ma do tego pełne prawo,podziwiam wręcz go,ale nie możemy traktować go jako zawodowca.Co do reszty wypowiedzi zgadzam się.@Emil:Co ty tak słodzisz temu Kotowi,znacie się prywatnie?:)Nie pamiętasz już jego wypowiedzi,jak był zadowolony z miejsc w 3 "10" w Lillehammer.Aha,no i zakładanie po jednej wypowiedzi Żyły w Vikersund,że Kot będzie dobrym trenerem to kpina.A już w przypadku Jakuba Kota to w ogóle farsa:)Bo rzekomo obaj są inteligentni(nie twardze,że nie).Krzysztof Miętus może też jest inteligentny:)

  • Emil profesor

    @piotruś Ty non stop bełkoczesz o kłamstwie a dziennikarze, kibice to się równa szeroka pojęta presja którą ci wymienieni wywierają. A moje odwołanie do wiatru dotyczy wszystkich wypowiedzi Kota, gdzie chyba nigdy nie zwalał winy na wiatr. Pamiętam jeden konkurs gdzie średni wiatr był 0,2 pod narty a Kot dostał 1,5 w plecy (!) a i tak całą winę wziął na siebie. Pamiętam inny konkurs gdzie dostał dużego minusa ale nie skoczył jakoś bardzo daleko to zamiast mówić że przeliczniki nie działają, powiedział że miał dobre warunki ale skok w locie zawalił. Ja takie wypowiedzi lubię a nie jak pewnie polski skoczek były już kadrowicz co stwierdził że w tych warunkach nie był w stanie odlecieć mimo że tylko jeden skoczek w stawce miał od niego więcej dodane.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Rarytas czy nie, ale dla tak słabiutkich zawodników to aż nadto. Już bym wolał, aby do kadry włączyli np. Bielę czy Kukułę, którzy przynajmniej są młodsi i jakieś szanse rokują niż trzymanie skoczków bez żadnych perspektyw.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Maciek w tym fragmencie mówił tylko o presji ,a ty dokładasz 10 innych kwestii których nie powiedział.. Czyli po prostu kłamiesz.

  • czarnylis profesor

    Jeśli @skoczek z łodzi pozwoli, to bardzo chętnie przyłączę się do jego wypowiedzi. Sam mam szacunek i podziwiam wszystkich, którzy na nartach skaczą, tak wielkich mistrzów jak i pasjonatów z Łodzi czy Lublina.

    Wygląda na to, że do Engelbergu jadą ci, którzy nie mają szans na to siódme miejsce na T4S. To dobra decyzja. W Wiśle będziemy się bacznie przypatrywać tej walce o paszport na turniej.
    Natomiast na razie żaden skoczek z ekipy na PK nie prezentuje formy na PŚ, a oni też muszą się sprawdzać w zawodach międzynarodowych. Jestem bardzo ciekawy jak po perypetiach ze zdrowiem zaprezentuje się Ruta.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Jak na skoczka tak, to jest już wiek, w kory powinni mieć coś więcej niż 100pkt PK w całej karierze. Po za tym z tego co wiem, to Kot i Zapotoczny byli w tym roku na zgrupowaniu w Austrii z Mateją, ale mogę się mylić.

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    Ze środków które wydano na ich przygotowanie w dwóch ostatnich sezonów to byś nie postawił skoczni K-1 bo to są grosze. Zwłaszcza ze nie jeździli na żadne drogie zagraniczne zgrupowania. Zresztą 21 i 23 lata no to naprawdę są "staruszkowie".....

  • Emil profesor

    -" Dla mnie presja medialna nie była zbyt silna i męcząca. Oczywiście każdy odczuwał to indywidualnie, ale dla mnie było oczywistym, że po udanym lecie wszyscy będą liczyli na moje dobre skoki również zimą. Byłem na to przygotowany. Skoro nie udawało się daleko latać, trzeba było dowiedzieć się jaka jest tego przyczyna i iść dalej swoją drogą. Presja medialna w takich sytuacjach to jest normalna rzecz. Uważam, że mówienie, iż media zbytnio naciskały na zawodników jest szukaniem wymówki." Maciek jak zawsze super wywiad. super wypowiedź. Bez zbędnego smęcenia że wietrzyk, że presja, że kibice, że dziennikarze...

  • OjciecMarek profesor
    @skoczekzlodzi

    Problem w tym, że nie zauważasz, iż zysk Kuby Kota czy Andrzeja Zapotocznego to strata innych zdolnych chłopaków, którym ci gentelmani powyżej blokują miejsca w kadrach. Ile lat musiał czekać na miejsce w kadrze, które umożliwia przygotowywanie się na zagranicznych zgrupowaniach, możliwość oskakania się na innych obiektach, niż Wisła i Szczyrk np. Krzysiek Biegun? Czy Artur Kukuła mniej od nich zasługiwał na szansę? Nie było chyba w historii skoków przypadku, aby skoczkowie mający tak nikłe osiągnięcia, jak Jakub w wieku niemal 23 lat, osiągnęli coś godnego odnotowania. Z środków, które poszły na ich przygotowania do dwóch ostatnich sezonów, gdy już było wiadomo, że raczej nic wielkiego nie osiągną, pewnie spokojnie można by sfinansować budowę skoczni K15 - co byłoby bardziej korzystne dla polskich skoków - możliwość trenowania na skoczni dla wielu dzieciaków, czy utrzymywanie w kadrach dwóch zawodników, dla których największe sukcesy, to miejsca w 10 CoC, mających niemal 23 lata, jak Jakuba i 21, jak Andrzeja?

  • zur555 weteran

    Jakub Kot podobno myślał w poprzednim sezonie o skończeniu zawodowej kariery.
    Wielce prawdopodobne ze jeśli etn sezon znów mu sie. nie uda to zrezygnuje z kadry i będzie skakał tylko dla przyjemności w MP i w Pucharach Polski.

    M. Kot ma chyba głowę to bycia dobrym trenerem. Przypominam ze to on dał porady Żyle przed konkursem drużynowym w Vikersund.

    A podejrzewam ze za kilka lat będzie mowa o kolejnym talencie o nazwisko Kot...

  • Pavel profesor
    @Emil

    Być może, ale dalsza zabawa w skoczka w przypadku J. Kota nie ma sensu i być może wypadałoby się wprawiać do roli przyszłego np. trenera :D

  • Emil profesor

    @pavel Ty się nie bój oba Koty sobie w życiu poradzą. Ja bym się nie zdziwił jakby obaj kiedyś wylądowali w sztabie polskiej reprezentacji skoków. Co zresztą nie byłoby takie głupie.

  • Pavel profesor
    @skoczekzlodzi

    Wybacz, ale piszesz, że poświęcają swój czas, komu by się chciało itd., ale wiesz oni sobie wybrali taki zawód. Piekarzowi, policjantowi, górnikowi, lekarzowi itd, też pewnie nie chce się poświęcać swojego czasu na pracę, ale cóż zrobić.

    J. Kot jest już w takim wieku, że jakby nie bawił się w skoczka to musiał by pracować, to an jego miejscu też wolałbym poświęcić swój czas na to co lubię niż np. na nudną pracę przed kompem.

    Oczywiście nikt mu skakać nie zabrania, każdy robi to co lubi, ale trzymanie w kadrze i obwożenie po PK tak słabych zawodników mija się z celem. Dziwię się trochę jego ojcu bo wydaje się być mądrym człowiekiem, że nie pogada z synem i przemówi mu do rozumu. Skoczka z niego nie będzie i trzeba się poważnie zastanowić jak będzie zarabiał an życie w przyszłości.

  • anonim
    zur555

    Ale czy ta krytyka ma sens?
    Oczywiście co do lekarzy to wiemy jak nasza służba zdrowia wygląda ale kurcze no to chyba by dziwne było gdyby za skoki kasy nie dostawali. Ja chcę być cierpliwy i czekać na jakiś przebłysk albo i coś więcej. Według mnie jeśli ktoś krytykuje skoczków to nie jest dobrym i wiernym kibicem bo kompletnie nie docenia ich treningów i zaangażowania. Nie każdemu chciało by się poświęcić tyle czasu w roku na treningi.
    Widzisz ja na swoim przykładzie powiem tak; Jeśli mój klub (Widzew) przegra nawet te kilka meczy (tak jak w tym sezonie) to nie wyzywam piłkarzy, nie myślę ile zarabiają itp. ponieważ jest to dla mnie sprawa honoru i można powiedzieć lokalnego patriotyzmu. Owszem mogę powiedzieć że słabo zagrali a skoczek słabo skoczył ale looknijmy w statystyki każdy kiedyś coś uskoczył czy w kraju czy w międzynarodowych :)

  • M_B profesor

    Generalnie to jak już mówimy o Kubie Kocie lotniku to hm........ jego brat totalny antylotnik chociaż punktował w konkursach PŚ na mamucie i to w Planicy nawet w 2 dziesiątce, a Kuba....... no niestety nie. Po MŚJ może juniorzy dostaną szanse na mamutach, liczę osobiście na debiut na mamutach Grześka Miętusa, bo przy tym co potrafił on odwalać w najlepszych latach z wiatrem pod narty (choćby jego jedyna wygrana w COC, nokaut w 2 serii i awans z 18 na 1 pozycję, a dzień wcześniej podobnie, tylko awans z 26 na 10) wnioskuję, że jeśli teraz będzie w formie może sporo punktów nabić na mamutach, a wiemy, że jego brat też należy do dość lotnych zawodników (rekord życiowy bodaj 210 metrów), dodając do tego sprawdzonych już Klimka i Olka możemy mieć całkiem niezłą młodą ekipę zawodników na mamuta ;).

  • anonim
    ...

    A ja mam zbiorowe pytanie (oczywiście nie do wszystkich):
    Dlaczego czytając komentarze widzę tyle "hejtingu" na naszych chłopaków którzy robią co kochają i nie każdy z nich to kolejny Adam i uważam że skład na PK absolutnie ok. Po paru komentarzach do w ogóle mam wrażenie że na CoC powinien jechać Kamil, Maciek czy Dawid ;)
    Ludzie jeśli interesujecie się tą dyscypliną to wspierajcie młodych chłopaków a nie nazywajcie ich buloklepami itp. Mówiąc wprost skaczę na nartach na skoczniach 30 metrowych i już to jest hardkor więc jeśli Chłopaki skaczą na 120 a i na mamutach to trzeba się tylko cieszyć. Sorry ale my jako kibice nie mamy hejtować własnych skoczków jacy by nie byli a wspierać ich by kiedyś osiągnęli to o czym marzą. Niestety niektórym Polakom brakuje szacunku, wyrozumienia i kultury. Taki to już nasz naród. Możecie się nie zgodzić ale jeśli naprawdę tak już gadacie to moje pytanie: Czy nawet jak któryś z naszych wyląduje na 100 metrze (na 120) to czy każdy z Was w ogóle by puścił się belki i pojechał?
    Więcej tolerancyjności i wiary w Chłopaków którzy mają potencjał i ambicje. A jeśli chodzi o to że jest głód sukcesu po Adamie to trzeba to skumać że Małysz był tylko jeden. A Kamil i tak stara się jak może pociągnąć te skoki i dzięki mu za to ;)
    Pozdrawiam, wesołych Wszystkim :)

  • ksath bywalec

    No tak Jakub Kot oddał chyba jeden skok w okolice 185m z huraganem pod narty rzecz jasna i faktycznie chcieli uczynić go lotnikiem. Generalnie im szybciej zrezygnuje z dalszych kompromitacji tym lepiej dla niego.

  • fan profesor

    Bo z Jakuba Kota chcieli zrobic lotnika, i sie im to niezbyt udalo.Nie wiadomo jak by na mamucie poradzil sobie Ziobro i Zapotoczny poniewaz nie dostali takiej szansy.Jakub Kot w swojej obecnej karierze poza Zakopanym to chyba glownie na mamutach startowal i w Japonii jesli chodzi o PS.
    Rutkowski ostatnio tez nic nie prezentowal takiego, w tamtym sezonie buloklepil jak jego towarzysze ze skladu.Ale wiadomo ze z powodow zdrowotnych nie mogl wrocic do formy.Moze teraz powrocil? Jedynie w Rutkowskim widze szanse zapunktowania w Engelbergu, bo reszta to bedzie miala problemy, choc Zapotoczny nie raz potrafil zaskoczyc, podobnie jak wspomniany Kot.

  • mikiwek bywalec

    A ja uważam, że skład na PK jest naprawdę OK., a szczególnie jeśli chodzi o Łukasza Rutkowskiego. Co do Jakuba Kota - nie przeginajcie. Uważam, że jeśli chodzi o loty narciarskie, to jest on obecnie w polskim top6-8.

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Czyli tym razem Polacy zamierzają potraktować poważnie konkurs świąteczny,nareszcie MP będą na poziomie,1 i lata temu kilku dobrych(jak na polskie warunki)zawodników nie było.
    Wysłali na wycieczkę 4 buloklepów i Rutkowskiego(zobaczymy w jakiej jest formie).Ciekawe kto będzie startował jako 7 w T4S.MP pokażą

  • anonim

    M_B to napisał ale brak osiągnięć. No chyba że dla nich zdobycie 50 pkt w PK jest wynikiem genialnym to już inna rozmowa.

  • fan profesor

    Ja wiem ze Jakub Kot i Andrzej Zapotoczny nie sa jakimis orlami ale osiagniecia mimo wszystko jakies juz maja.Poczekajmy najlepiej do zawodow i wtedy bedziemy oceniac czy buloklep czy nie.I czemu wy tak niedoceniacie Bieli, a noz moze sie okazac lepszy od juniorow i pojechac na Mistrzostwa? Jak sie nie zobaczy to sie nie oceni.

  • Bomba0101 początkujący

    Jeszcze większość z was zobaczy. Jeżeli Kruczek nie będzie się bał postawić na Bielę to czuję, że może być podobnie jak z Wojtkiem Fortuną na olimpiadzie. Wzięto go jako dopełnienie w ostatniej chwili, a on pokazał na co go stać. Kluczem jest to by Biela był na podium w konkursie świątecznym.

  • Xellos profesor
    @pavel

    Ale jesteś zadowolony czy nie :) Dwa dni temu pisałeś, że to niesprawiedliwe, że teoretycznie lepsi zawodnicy nie mogą walczyć o 7 miejsce. A tymczasem okazało się, że będą walczyć i moim zdaniem lepiej że w tym konkursie. Bo będzie walczyć cała grupa skoczków o to miejsce a nie 5-tka.

    Jak Zniszczoł chce jechać, niech skoczy najlepiej z tych co nie jadą, proste i na temat.

  • Pavel profesor
    @Xellos

    Kot w zeszłym roku z marszu wszedł w T4S i był zawodnikiem nr. 2 w kadrze Polski, co prawda caął reszta była w tak katastrofalnej formie, że to żaden sukces, ale jakby nie patrzec punktował.

  • Xellos profesor
    widze poniżej mocne stękanie znowu

    a ja tym razem stanę po stronie Kruczka, wysyłanie kogoś z biegu z PK do TCS nie jest sprawiedliwe

    Siódmy zawodnik będzie miał tyle samo czasu na przygotowanie co pozostali do TCS i na równi z innymi będzie mógł się zaprezentować. To jest uczciwe. Uczciwe też jest danie tej szansy dobrym skoczkom a słabych posłanie na PK. Bo TCS to bardzo ważna impreza, i pewnie każdy z nich by chciał tam startować zamiast odbębnić kolejne zawody COC.

  • Xellos profesor
    no i wszyscy zadowoleni

    nie będzie jęczenia, że Zniszczoł nie ma szansy na start TCS jak to było kilka dni wcześniej, konkurs świąteczny rozstrzygnie kto siódmy o i w ogóle :) Bo jak forma będzie poniżej tych co już jadą to nie wiem czy jest sens.

  • anonim

    hahaha Bomba0101 to tera dowaliłeś,hahahah S.Biela ? hahahaha nie ma najmniejszych szans na TCS,jużwiększy ma byrt

  • M_B profesor
    @Emil

    Z poważnym kandydowaniem do kadry na MŚJ Bieli bym się wstrzymał ;), póki co lepsi od niego są na pewno Zniszczoł, Murańka, raczej lepsi Grzesiek Miętus i Bartek Kłusek, a jeszcze są Krzysiek Biegun i Tomka Byrta z walki o kadrę na MŚJ też bym w 100 % jeszcze skreslał, szczególnie że teraz dobry moment będzie na weryfikację kandydatów na nie (akurat pasmo wartościowych konkursów w Polsce i nie chodzi tu o bynajmniej konkurs świąteczny, choć pośrednio odpowiedzi na te pytania nam da :) ).

    Miejsc jest 5, kandydatów 7-miu, ci którzy odpadną (nie wiem jak z Byrtem i jego tą formą) pewnie będą pojadą na COC w Bischofshofen i następny bodaj w Brotterode, obydwa nakładają sie z MŚJ akurat.

    Co do Kanika, Kukuły i Kotelnickiego to jest niemal pewne, że nikt nie głowił się, by porównywać ich formę z kadrowiczami.

  • Pavel profesor
    @Emil

    Raczej bez znaczenia. Na PK jedzie skład outsiderów bo ktoś musi startować w tym śmiesznym konkursie świątecznym i zapewne było to odgórne polecenie od Tajnera.

  • Emil profesor

    A czy Kukuła, Kanik czy Kotelnicki trenowali razem z kadrowiczami ostatnio i wiadomo że są w słabszej formie od piątki co jedzie do Engelbergu? Czy po prostu powołali kadrowiczów a forma zawodników trenujących poza kadra jest nieznana lub co gorsza bez znaczenia?

  • anonim

    Skład jest bezsensowny. O ile Hula i Rutkowski to jeszcze zrozumiałe, ten pierwszy za zdobycie jakiejś ilości punktów PŚ w przeszłości zasługuje na szansę odzyskania formy i startów w zawodach niższej rangi, a ten drugi podobno jest w dobrej formie i też coś tam jeszcze może skoczyć...
    Reszta jedzie tam chyba tylko na wycieczkę do pięknej Helwecji. Ziobro jest znów faworyzowany - w zeszłym sezonie niezrozumiale brany był na Puchary Świata, a z obecną formą, nie zasługuje raczej na start w nawet w PK w Engelbergu. Ale może "Mikołaj" Kruczek sprawił mu prezent.
    Ostatnia dwójka to już śmiech na sali, zwłaszcza brat kadrowicza. W ubiegłym roku punktował znacząco z PK tylko w żałośnie obsadzonym Iron Mountain. Niedawno dostawał baty od dzieci... Zupełnie nie rozumiem tego promowania J. Kota.
    Śmiałem się z postulatów stawiania na takiego Kukułę, czy Kanika, ale to chyba naprawdę miałoby większy sens.

  • Emil profesor
    @Ormo

    Cudem odratowany od kombinacyjnego rzeźnika młody skoczek co na razie wydaje się być poważnym kandydatem do wyjazdu na MŚJ. :)

  • anonim

    Gdyż 5 jest w COC

  • monk45 początkujący

    Kuba ma tylu fanów , że by mu nie pozwolili zakończyć kariery :) nie każdy skoczek musi być jak Schliri. I skoczkowie tacy jak Andrzej i Kuba mogą jeszcze zadziwić i pokazać na co ich stać

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    Tylko i tak nikt poza Tobą czy innymi stałymi użytkownikami skijumping tego nie zauważa, a Polo dalej będzie opowiadał swoje bajki. Z ciekawością obejrzę konkurs świąteczny i co takiego komentatorzy powiedzą o występach kadry.

  • ksath bywalec

    Ciekawe kiedy taki Jakub Kot zrozumie, że skoki nie są mu pisane i skończy to oklepywanie buli. Podobnie zresztą jak drugi orzeł Zapotoczny. Totalny bezsens wysyłać takich zawodników gdziekolwiek.

  • monk45 początkujący

    Bardzo dobrze , że na coc jedzie Zapotoczny i Kot. Zdolni są tylko brakuje im troche szczęścia i formy którą szukają. Andrzej umie skoczyć jak pokazał to podczas LGP w Wiśle niestety szczęście mu nie dopisało i był na 31 miejscu. Wydaje mi się, że jeżeli nie bd skakać w najgorszych warunkach to punkty są bardzo realne

  • haze doświadczony
    Wesołych Świąt

    Dla szacownej redakcji, dla wszystkich kibiców skoków narciarskich, nawet tych bardziej krewkich, których coś ostatnio namnożyło się. A nie obżerać się zanadto, żeby tusza pozwoliła zasiąść przed TV na TCS...

  • M_B profesor
    @nieznany

    Start Ziobry można wytłumaczyć, on jest niedaleko 50 CRL, a w Ałma acie dalej jeszcze do końca sprawny nie był po upadku na zgrupowaniu, zresztą miejsca w 30-stcę przegrał notami za styl, więc może zapunktuje w Engelbergu jak już z nim wszystko w porządku, a w kontekście powiększenia limitu na COC jest bardzo ważny.

    Rutkowski z braku laku (walka juniorów o TCS i przy okazji przygotowywanie przez Mateję tych którzy się nie dostaną na COC i PŚ w Polsce) też niech dostanie szansę, nie wiadomo w jakiej jest formie, a kiedyś jednak coś tam skakał (3 miejsca 13-ste w konkursach Pucharu Świata z nikąd się nie wzięły ;) )

    Hula to sam nie wiem co o nim sądzić, bo to gość który jest w 50 CRL pewnie, a w Ałma acie oddał zaledwie jeden niezły skok (seria próbna przed 2 konkursem), może się poprawił i będzie chociaż w stanie punktować.

    Dwaj ostatni to inna bajka, bo to goście oczywiście bez żadnych osiągnięć i perspektyw :).

  • anonim
    COC

    Kumpel z Szczyrku pisał mi ostatnio że dość przyzwoicie skakał Ł Rutkowskim, i co mnie dziwi niezle J Kot . Ma on wiadomości z pierwszej ręki ;d

  • Snoflaxe weteran

    Moim zdaniem wysyłaniem najsłabszej ekipy, która raczej na CoC się nie powinna kwalifikować, jest mimo wszystko bez sensu. Najlepsi zawodnicy, którzy nie mają zapewnionego miejsca w składzie na TCS mogliby jechać do Engelbergu i najlepszy z nich dołączyłby jako siódmy do składu na Oberstdorf. Start lepszych zawodników w Pucharze Kontynentalnym dałby być może szansę na powiększenie kwoty, a właśnie wysoka kwota w PK jest nam najbardziej potrzebna.

  • nieznany weteran

    Same nieloty! Chyba Mateja nie zgodzil sie na wyjazd swoich podobiecznych i dlatego wybrano taka grupe komediantow.
    Hula, ktory przed kazdym skokiem jest tak zestresowany, jakby wlasnie szedl na szubienice.
    Rutkowski, zawsze zadowolony po swoich fatalnych skokach, a gdy zdarzy mu sie czasem miejsce w trzeciej dziesiatce, jest szczesliwy i dumny jakby wygral Kule.
    Ziobro, Zapotoczny, J.Kot wygladaja na przypadkowych ludzi na skoczni. Tak, jakby jakiemus gimnastykowi czy lekkoatlecie zalozono kombinezon i nakazano po raz pierwszy w zyciu zjechac ze skoczni i sprobowac sie nie przewrocic.

  • M_B profesor
    @fan

    Jakie to sukcesy ? Co najmniej na szczeblu COC?

    Mogę wymienić ich najlepsze wyniki COC:

    Lato:

    Zapotoczny: 6 w Wiśle
    Kuba Kot: 8 w Wiśle, no ma jeszcze punkty LGP jedne jedyne (26 pozycja w Hakubie)

    Zima:

    Zapotoczny: 9 w Sapporo
    Kuba Kot: 7 w Iron Mountain

    Te pozycje to zarazem ich jedyne miejsca w 10-tcę na szczeblu Pucharu Kontynentalnego, czyli mają po 2 miejsca w 10-tkach COC-u, Janek Ziobro przy nich ma już o wiele większe osiągnięcia nawet, jego miejsca w 10-tkach COC (w nawiasach miejsca w letnich COC):

    4 miejsce - (Stams)
    5 miejsce - (Klingenthal, Czajkowski), Iron Mountain

    + punkty LGP zdobyte 2 razy (24 w Hakubie, 14 w Ałma atach), co z tego że w słabej obsadzie, Kuba Kot też w nędznej swoje zdobył, a porównując z naszymi juniorami, to dam tylko przykład Krzyśka Bieguna, bo 5-tka z ostatnich MŚJ wiadomo że ma lepsze, on do tej pory punktował tylko w letnim COC, ale dopiero teraz osiągnął formę na COC, miejsca w 10-tkach:

    8 miejsce: Kuopio
    10 miejsce: Czajkowski, Klingenthal

    zaczął punktować dopiero w ostatnie lato, a już więcej miejsc w 10-tcę niż ci utalentowani chłopcy...
    +punkty LGP w Wiśle (20 pozycja)

    Więc ich osiągnięcia sorry, ale są beznadziejne.......

  • TAMM profesor
    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! ^^

    Wszystkim zawodnikom, trenerom, członkom sztabów, działaczom i innym i wszystkim użytkownikom SJ. ^^

  • fan profesor

    Andrzej Zapotoczny i Jakub Kot tez maja na swoim koncie sukcesy ale nie takie jak Bachleda.Zapotoczny ostatnio pokazal w letnim pk ze skakac potrafi wiec moze akurat czyms blysnie? Jakub Kot tylko nie bardzo pasuje do tego towarzystwa bo nie moze jakos dojsc do dawnej dyspozycji i chyba wszyscy licza ze w koncu zaskoczy.Takie wytlumaczenie znajduje na powolywanie Jakuba Kota.

  • anonim

    kolejna kompromitacja pzn, wysyłac takie miernoty jak Kot i Zapotoczny co nawet na pk są za ciency, hula w obecnej formie też wątpię by zapunktował. jak nie mamy zawodników to nie wysyłajmy na siłę albo nie róbmy konkursów dzień przed cocem u siebie

  • fan profesor

    Nie wiem czemu nie ma w skladzie Marcina Bachledy.On jest w az tak slabej formie? Cos mi mowi ze z Bachledy bylby wiekszy pozytek niz np z Jakuba Kota.Nie raz pokazywal ze potrafi dobrze skakac i odnosic sukcesy.A w PK Bachleda zawsze byl przydatny.Jakub Kot tez ma sukcesy na swoim koncie ale sa nieporownywanie mniejsze od Bachledy.Moze licza ze Kot nagle zaskoczy jak jego brat?

  • anonim

    Skład znany od jakiegoś czasu więc już mnie to nie dziwi ale szkoda że zamiast Kota i Zapotocznego do Engelbergu nie pojadą Biegun i Biela. Oni i tak raczej nie mają szans na TCS a w PK mogą nabrać doświadczenia i np. Biegun powalczyć o dodatkowe miejsce.

    Tak czy tak skład jest i trzeba liczyć na ich dobre skoki. Myślę że Rutkowski i Ziobro a może i Hula powinni punktować. Na Kota i Zapotocznego nie liczę.

  • pepeleusz profesor

    Biela kompromituje swoimi postępami dotychczasowe szkolenie w kadrze kombinacji, ale szanse na to że przeskoczy G.Mietusa i Zniszczoła sa minimalne. Już prędzej Byrt ich przeskoczy.

  • Bomba0101 początkujący

    Zaskakiwał nie raz tylko ,że raczej negatywnie.Na przykład dla mnie to że Żyła jedzie na TCS w obecnej formie mimo wszystko jest zaskoczeniem tylko ,że negatywnym.

  • anonim

    No jeżeli Biela przeskoczy Zniszczoła i Miętusa w każdym treningu o kilka metrów to się z Tobą zgadzam- niech jedzie... ale to mało prawdopodobne. Podoba mi się jego rozwój ale niech skacze regularnie narazie w CoC

  • marro profesor

    @Bomba0101
    Kruczek jedyne czym zaskakiwał to tym że nie wykorzystywał limitów a nie tym że kogos nowego do składu wprowadzał.

  • anonim

    nie rozumiem czemu zamiast Bieli jedzie Jakub Kot. Dla mnie on nigdy nic nie osiagnął i już nie osiągnie. Tak samo jest z Ziobrem i Zapotocznym.... Bomba - nie mam pojęcia skąd Ci się wzięło że Biela walczy o udział na TCS. Przecież to kpina jest... Niech skacze w Coc i tam się oskacze. Kłusek walczy z Miętusem i Zniszczołem.

  • marro profesor

    @dm
    Pojadą zawodnicy z kadry A, którzy są za słabi na PS, skoro są w kadrze to gdzies muszą startowac.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl