Klemens Murańka wrócił do Polski

  • 2013-01-02 10:36

Klemens Murańka nie weźmie udziału w austriackiej części Turnieju Czterech Skoczni. Najmłodszy członek naszej kadry narodowej wrócił do Polski, by wystąpić w zawodach Pucharu Kontynentalnego w Zakopanem.

Klemens Turnieju nie zawojował, choć nie pokazał się z najgorszej strony. Zdobył punkty w Oberstdorfie, by zostać zdyskwalifikowanym podczas kwalifikacji do konkursu w Garmisch-Partenkirchen. "Jest bardzo duże ryzyko, że stracimy dotychczasową kwotę startową w Pucharze Kontynentalnym. W dodatku Klimek ma spore zaległości treningowe z powodu problemów ze wzrokiem. A w perspektywie ma najważniejszą imprezę sezonu, czyli Mistrzostwa Świata Juniorów" - wyjaśnia trener kadry A, Łukasz Kruczek. I dodaje, że Klimka na pewno zobaczymy w Pucharze Świata w Wiśle i Zakopanem.

Ostatnie dwa konkursy Turnieju polska kadra dokończy w sześcioosobowym składzie. "Od przebywających w Polsce trenerów wiem, że nie ma w tej chwili zawodnika skaczącego na wystarczającym poziomie, byśmy mieli gwarancję, że przejdzie przez kwalifikacje na TCS. Olek Zniszczoł czy Bartek Kłusek mają zbyt mało ustabilizowaną formę. Poza tym dla nich głównym celem w tym roku są Mistrzostwa Świata Juniorów" - zakończył trener.


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14450) komentarze: (179)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • fan profesor

    Zeby sie pozniej Kruczek nie zdziwil jak bedzie mial klopot bogactwa.Jesli limit drastycznie spadnie do 4 to bedzie to kompromitacja calego sztabu trenerskiego.On sie przejmuje limitem PK a tu w PS moze drastycznie dopiero spasc..

  • Karp profesor
    tomaszw

    Pauli to dla mnie taka nie dokończona historia- talent miał wielki ale nie miał ochoty, (siły) kontynuowania czegoś co się w którymś momencie wypaliło- szkoda.

    ...fajnie mówiący po polsku Austriak

  • M_B profesor
    @Hazard

    Dlatego mówię, że tym najzdolniejszym ewidentnie wydaje się być Berggaard, który talentem może jest nawet i większym niż jego rówieśnik Wellinger, tylko on jeszcze nie eksplodował.

  • anonim
    skoki

    Ej tak poza tematem.Pamiętacie skoczka Arthura Pauliego ? Ja odkryłem dzisiaj że on jest trenerem kadry Holandii :)

  • Emil profesor

    Nikt sobie nie stawia celu wygrania klasyfikacji generalnej PK. Celem jest wywalczenia miejsca w PŚ. Na razie najbliżej z naszych jest Hula ale on nie wystartuje w Zakopanem. Potem Ziobro ale z nim nigdy nic nie wiadomo. Jakby juniorzy stawali na podium to któryś z nich może dodatkowe miejsce wywalczyć, a nawet dwaj, bo chyba z WRL nam limit do 5 spadnie.

  • anonim

    http://www.skoki.sport24.pl/news/show/176325/puchar-kontynentalny/19-ekip-na- pucharze-kontynentalnym-w-zakopanem

    News jest z 29 grudnia więc pytałem czy coś się zmieniło bo jakoś trudno sobie wyobrazić aby Niemcy tak łatwo odpuścili te konkursy

  • anonim

    Co do PK w Zakopanem

    Pod Giewontem zabraknie jedynie skoczków z Niemiec, Japonii oraz Rosji. Mimo odbywającego się w tym samym czasie finału Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen w Stolicy Tatr wystartują Austriacy.

    W gronie 19 zgłoszonych ekip oprócz wspomnianych Austriaków i oczywiście gospodarzy - Polaków, znalazły się zespoły Czech, Estonii, Finlandii, Francji, Holandii, Kazachstanu, Korei, Norwegii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainy, Węgier i Włoch.

  • anonim
    @M_B

    Po części masz racje, ale zauważ że jak jakiś Norweg jest nastolatkiem i nieźle się zapowiada to jest sukces a u Sjoena czy Roee można to zaobserwować. Nie zapomnij że tam talenty eksplodują jakoś w wieku 20-23 ( Romoeren, Pettersen, Jacobsen i Hilde ale On chyba miał 19 )
    A co do Skletta to na prawdę przykra sprawa, NARESZCIE miał dobry sezon, na co czekałem od wielu lat, a tu nagle taka obniżka formy... myslę że za rok będzie lepiej ;)

  • Kibic profesor

    Paradoks w tym że w wywalczeniu obecnego limitu >7< duży udział miał Klimek za drugie miejsce w periodzie PK (dwa podia w Ałmatach), po co póżniej były te ,,eliminacje'' na TCS w Konkursie Światecznym w Wiśle i mobilizacja na PK w Engelbergu (wybił się Hula) jak teraz odsyłają Murańkę i nikogo w zamian

  • M_B profesor
    @Hazard

    Co do świetnego skakania Sjoeena (tylko w MŚJ dobrze startował, w COC-u nawet punktu żadnego nie zdobył w tamtym sezonie i w sumie nie wiem co się z nim dzieje, bo zniknął z pola widzenia), Roee i Forfanga bym nie przesadzał ;), tylko Roee z nich punktował w COC i to nie powalał na kolana jak na jego wiek (rocznik Tomasza Byrta, Bartka Kłuska i Grzegorza Miętusa), tylko Berggaard i Grimsrud zaliczali naprawdę dobre występy w COC w tamtym sezonie, ale Berggaard w klasyfikacji COC pojawiał się już nawet 2 lata temu jako 15 latek, więc to żadna niespodzianka :). A Grimsrud w tym sezonie obniżył loty, rok temu skakał w COC naprawdę dobrze, ale jak już mówimy o kiszeniu naszych talentów to Norwegowie jeszcze bardziej je kiszą, tam juniorzy w PŚ niemal w ogóle szans nie dostają ;).

  • anonim
    Nieznani sprawcy uszkodzili skocznię w Bischofshofen:

    Na 10 tysięcy euro oceniono straty po uszkodzeniu skoczni narciarskiej w Bischofshofen. Organizatorzy zapewnili, że ostatni konkurs 61. Turnieju Czterech Skoczni odbędzie się na tym obiekcie zgodnie z planem, w niedzielę 6 stycznia. Austriacka policja poinformowała, że szkód dokonali nieznani sprawy w noc sylwestrową. Używali na skoczni środków pirotechnicznych, m.in. ogni bengalskich, które uszkodziły system retencyjny obiektu.

    Organizatorzy zapewnili, że niedzielny konkurs 61. TCS odbędzie się zgodnie z planem. Wcześniej zawodników czeka rywalizacja w piątek w Innsbrucku.
    Na półmetku rywalizacji prowadzi Norweg Anders Jacobsen, który triumfował i w Oberstdorfie, i Garmisch-Partenkirchen. Najlepszy z Polaków, Kamil Stoch zajmuje siódme miejsce.-Onet

  • anonim
    @Pedro

    Gangnes może nie był w jakiejś bardzo wysokiej formie xD Niemniej jednak pewnie skakałby lepiej od Swensena a moze nawet od Stjernena. Zauważyłeś że rok temu jednak Norwegowie mieli troszke lepsze zaplecze ? Lepiej Skakali Sorssel i Roensen a potem pojawili sie takze Roee, Sjoen, Berggard, Grimsrud i Forfang, niesamowita rzesza talentów :)

  • anonim
    @M_B

    No nic zobaczymy. Ja nie byłbym taki pewny bo 1 konkurs mu nie wyszedł ale życzę mu powodzenia.

    Szkoda Gangnesa bo skakał na bardzo wysokim poziomie

  • PGr doświadczony
    Cytat

    "autor: stefgraf (*226.static.hostnoc.net), 02 stycznia 2013, 19:19
    -
    MSad wez juz sie nie kompromituj bo jestes zalosny chlopie stary. "

    MSad, można Cię spotkać na którymś z najbliższych konkursów?
    Chętnie powymieniam poglądy :p

  • M_B profesor
    @pedro

    Czemu cię dziwi obecność Forfanga ? Ma 17 lat, był niedaleko punktów w Engelbergu, więc dlaczego by nie, może to nie Berggaard, ale też ma talent, mnie bardziej dziwi że równie zdolny 16 letni Soegard nie dostał jeszcze szansy debiutu w COC ;).

    Gangnes jest bodaj kontuzjowany i dlatego nie widzimy go.

  • M_B profesor
    @pedro

    Skład Norwegów bardzo podobny do tego co wcześniej wystawiali, a Grimsrud wycofany został raczej z powodu niezadowalającej formy, bo on wcale tak świetnie nie skakał, co prawda zdobył nawet 1 punkt PŚ, ale w COC w porównaniu z poprzednim rokiem skacze dużo gorzej (ledwie 14 punktów w 4 startach)

  • anonim
    Zmiany w składach przed Innsnruckiem:

    ,,Kilku szkoleniowców zdecydowało się przeprowadzić pewne zmiany w składach w stosunku do zawodów w Oberstdorfie i Garmisch-Partenkirchen.
    W Oberstdorfie i Garmisch-Partenkirchen niemieccy trenerzy mieli do dyspozycji 12 miejsc startowych. W Innsbrucku i Bischofshofen prawo startu ma już tylko sześciu reprezentantów naszych zachodnich sąsiadów. Werner Schuster musiał zdecydować, których skoczków zabierze ze sobą do Austrii. Oprócz pewniaków Severina Freunda, Richarda Freitaga, Andreasa Wellingera i Michaela Neumayera w kadrze znaleźli się Andreas Wank oraz Martin Schmitt.

    Niemiecka sława zastąpi tym samym Karla Geigera oraz Danny'ego Quecka, którzy startowali w zawodach Pucharu Świata od samego początku sezonu.

    Pewne zmiany nastąpiły również w fińskiej kadrze. Po fatalnych występach w kwalifikacjach do pierwszych dwóch konkursów Turnieju Czterech Skoczni Pekka Niemelae odesłał do domu Ville Larinto, Samiego Niemi oraz Olli Muotkę. Na austriackich obiektach wystartuje jedynie Lauri Asikainen."-Sport24

  • anonim
    Austriacy wybrali grupę krajową na PŚ w Inssbrucku i Bischofshofen:

    ,,Na liście zawodników, którzy w austriackiej części Turnieju Czterech Skoczni zaprezentują się jako grupa narodowa nie brakuje znanych nazwisk.

    Wśród sześciu "wybrańców" znaleźli się dwaj mistrzostwie świata juniorów, Lukas Mueller oraz Stefan Kraft. Pozostałych czterech skoczków to David Unterberger, Markus Schiffner, Manuel Poppinger oraz Thomas Diethart.

    W zespole zabrakło miejsca dla Markusa Eggenhofera, który stanął niedawno na podium zawodów FIS Cup."-Sport24.

  • anonim
    Norwegowie podali skład na PK w Zakopanem

    ,,Norwegowie wykorzystają całą przysługującą im kwotę, wystawiając do zawodów ośmiu zawodników. Za wyjątkiem startujących w Turnieju Czterech Skoczni Andersa Jacobsena oraz Vegarda Swensena, a także Simena Grimsruda pod Giewontem zaprezentują się wszyscy najlepsi podopieczni trenera Havarda Lie.

    Grimsrud, który prezentował wysoką dyspozycję na początku sezonu zimowego, poświęci ten czas na spokojny trening w kraju. Zastąpi go 21-letni Joachim Hauer.

    Pozostali siedmiu zawodnicy desygnowani do drużyny to Mats Sohagen Berggaard, Espen Enger Halvorsen, Johann Andre Forfang oraz znani ze startów w Pucharze Świata Atle Pedersen Roensen, Kim Rene Elverum Sorsell i Ole Marius Ingvaldsen."-Sport24.No to Norwegowie zaszaleli

  • MSad_ profesor
    Dwa skandale

    1. Co ten Tajner wyprawia. Wysyła Murańkę do domu. Jednego z najzdolniejszych młodych skoczków. Bardzo ubyło by w budżecie PZN gdyby Kilmek został i dokończył TCS tym bardziej ,ze nie ma następcy jak pisze autor newsa ?
    Udział w TCS to nie tylko sprawa wygrywania zawodów ale dla tego młodego skoczka zdobycia doświadczenia co zaprocentuje w przyszłości.
    Morale zawodnika z pewnością pójdą w dół. Postępuje Tajner z Murańką podbnie jak z Mateuszem Rutkowskim. Klimka wysyła na banicje a Mateusza wysyłał jedynie na dywanik do ówczesnego Prezia Włodarczyka. Mateusz sie skończył a Klimek..
    Skandal nr 2
    "Od przebywających w Polsce trenerów wiem, że nie ma w tej chwili zawodnika skaczącego na wystarczającym poziomie, byśmy mieli gwarancję, że przejdzie przez kwalifikacje na TCS."

    Tajner do dymisji.

    Ps. Tajner ma coraz bardzie pączusiowatą buźkę-czas na zmiany.

  • M_B profesor
    @marro

    Wiesz informacji nie ma, ale dziwne będzie jeśli chociaż raz by jej nie wystawili, szczególnie, że przecież parę dni później jest już Puchar Świata w Wiśle i jest to bardzo dobra okazja na przegląd ewentualnych zawodników do krajówki, a kandydatów do dobrego skakania w COC po wycofaniu Murańki z TCS-a mamy całkiem sporo (Murańka, Zniszczoł, Kłusek, G. Miętus, Biegun, Biela, Ziobro, Rutkowski, walczyć o punkty mogą też równie dobrze Śliż i Byrt, więc jest 10-ciu kandydatów w sumie z realnymi szansami na punkty, a takiego Zapotocznego nawet jak mu się przyfarci stać na punkty tam)

  • anonim

    Moim zdaniem zla decyzja.Powinni wstawic kogos zamiast Klimka zeby dac komus szansie sie pokazac.W reprezentacji Niemiec jesli bylaby taka sytuacja jak u nas to odrazu by kogos wstawili innego czy np w reprezentacji Austri lub Norwegi.Nie mozemy sie bac trzeba dawac szanse mlodym.

  • anonim
    aa

    Jak bedziemy miali 4 czy 5 miejsc w PŚ, to kruczek da wywiad " No mamy tylu świetnych młodych chłopców, ale niestety nie mogą się oni pokazas szerszej publicznosci, bo nie mamy miejsc" " po czym za dwa miesiace, no musimy zrezygnowac z kompletu zawodników, bo jednak nie ten poziom, nie ta forma."

  • anonim
    a

    i znow nie wykorzystamy limitu, powinno byc tak, ze jesli sie nie wykorzystuje limitu, to powinni jeszcze nam obciąc 1 zawodnika
    bo jakbysmy mieli 4 miejsca, to moze by kruczek wrescie sie opamietał.
    Wole aby pojechał kto kolwiek i nawet nie przeszedł kwalifikacji, ale aby pojechal skoro MOZE, a nuz mu sie uda awansowac bo dostanie huragan pod narty, ale pewnie po co ..

  • M_B profesor

    http://ewoxx.com/lists/events/e5111f81-b97c-49fc-9b41-803fd3a2f69f/INV.pdf to jest program COC w Zakopanem

    A kto będzie to się dowiemy jak podadzą listę startową, ale możemy się spodziewać zapewne mocnego składu Niemców (Queck, Mechler i Geiger pewnie się pojawią po wycofaniu z TCS-a, też Schoft który w Engelbergu na COC-u błyszczał, oraz też nieźli w kontynentalu Bogner i Wenig też z ich krajówki) jak i również słabiutkiego składu Austrii ze względu na brak po prostu krajówki na TCS.

  • newryn stały bywalec

    Jak dla mnie wszystko jasne:wystarczyło, aby Pan Kruczek poczuł trochę gruntu pod nogami i murzyn może odejść.
    Jakoś Klimek obiecywał, że zrekompensuje sobie tą przedwczorajszą wpadkę, więc wątpię aby ta nagła zsyłka była zaplanowana.. Jakie limity i dla kogo ma robić Klimek? Po to, aby jeździło o kilku mniej, albo byli odsyłani do domu? To może trzeba było odesłać Maćka, bo skoczył raz bardzo kiepsko? Może Krzyśka i Piotrka, bo dalej cieniują? Żenujące to wszystko..

  • anonim
    x

    nie prezentował się zle , zdobył punkty i nie ma go kim zastąpić bo wydaje mi się ze kazdy skacze gorzej od niego z tych 'wolnych ' zawodników , Klimek zrobił swoje , tyeraz niech nadrobi straty treningowe potem w Wiśle i Zakopcu będzie wysoko , bo go na to stać ;) po tym co przeszedł i to ile treningu opuścił to jest bardzo dobrze :)

  • jozek_sibek profesor
    @: fdsd

    Odnoszę się,do tego co pisze w tym newsie.
    Kiedyś,przez długi okres czasu (robiłem symulację),kto powinien startować żeby utrzymac limit lub go powiekszyć... i ... tak z głowy na szybko był to T.Pochwala... i .

  • Karp profesor

    Chociaż w sezonie w którym Adam eksplodował formą- był przez pewien okres sezonu czas gdzie można było stawiac u buka który z braci wypadnie lepiej bo obaj skakali na 10 ;)

  • Karp profesor
    marro

    No tak ale równorzędnymi przeciwnikami bracia Hautameaki nie byli, w dodatku Matti nie pojechał do Japonii w której życiowy sukces odniósł Jussi- a może właśnie pojechał ;DD

    O pozostałych słyszałem ale nie pamiętam. W Polsce też mamy przeciez braci- ale walczą ze sobą jak równy z równym na zawodach o MP albo puchar świąt- a nawet i czasami tam rady nie dają

  • marro profesor

    @Karp
    Kilka lat temu to byli bracia Hautameki, obaj mają na koncie podium na konkursach PS, co prawda Jussi ma tylko jedno takie podium ma.
    W latach 80 na podium PS wskakiwali bracia Fijas, podobnie jak u Finów Tadeusz Fijas jeden raz na takim podium był.
    Natomiast na przełomie lat 80/90 skakali bracia Lunardi Ivan ( 1 podium PS) i Virginio (4 razy na podium PS).

  • Karp profesor
    M_B

    To będę kibicować, żeby całe podium zajęli w którymś z konkursów w przyszłości.

    Sieli by w skokach większe 'spustoszenie' niżeli w tenisie swego czasu siostry Williams ;D

  • anonim
    a ja sie zgadzam

    Rutkowski nawet w pk nic nie skakal wiec jedyne co moze zrobic w ps to klepniecie buli. jaki jest sens zeby nasi pojechali tylko po to zeby klepnac bule i wrocic i przez to jeszcze bardziej sie rozlegulowali? skoro ktos ma problem zeby regularnie miescic sie w czolowce a nawet w 30 pk to o czym my wogole rozmawiamy? Zdecydowanie wiekszy pozytek bedzie ich walka w pk niz jeden skok w kwalifikacjach i klepniecie buli. Zgadzam sie z trenerami

    Co do msj to jest impreza docelowa dla juniorow bo sa po prostu slabi. Jaki jest sens stawiac przed nimi cel oskakiwanie sie w ps? Niech jada i klepia bule? Stawia sie na lepszych a w tym momencie hula czy zyla sa od nich lepsi (co nie znaczy ze dobzi)i nie widze zadnego powodu dla ktorego mlodzi mieliby im zabierac miejsce tylko dlatego ze sa mlodzi. A skoro nie moga skakac w ps bo nie prezentuja odpowiedniego poziomu sportowego to msj staja sie wazne bo chociaz tam mozna sie pokazac z dobrej strony, lepsze to niz nic. A wiec tu rowniez zgadzam sie w 100% z trenerami. i Uwierzcie mi ze gdyby prezentowali normalny poziom to w ps by skakali ( patrzcie Muranka), a ze ich poziom jest rowny zero to niech skacza w pk , proste.

  • M_B profesor
    @Karp

    Jak dobrze pójdzie to może za parę lat doczekamy się 3 braci w drużynówce w barwach Słowenii, kto wie jak jeszcze najmłodszy się rozwinie, wtedy to już byłby fenomen na skalę światową =P.

  • Karp profesor

    Cene Prevc pojedzie na luzie na 2 ostatnie konkursy- chociaż juz w takiej formie jak wcześniej obecnie nie jest... jak wyprzedzi swojego nierównego brata jakąś tam satysfakcja będzie miał


    Ale to co pisałem wcześniej- może wreszcie doczekamy się 2 braci walczących w PŚ o zwycięstwa

  • anonim

    Na pocieszenie mogę dodać, że limitu nie wykorzystują również Słoweńcy(wysłali Cene Prevca, a odesłali do domu Naglica i Tepesa) oraz Finowie, którzy trzymają tylko Asikainena, ponieważ reszta jest w katastrofalnej formie

  • anonim
    Oj panie Kruczku

    Dlaczego nie wykorzystujemy limitu? Możemy pokazać światu aż 7 zawodników i nie jest to tak, że nie mamy kogo wystawić. Nawet jak sztab orzekł, że Murańka stracił świeżość i potrzebuje spokojniejszego skakania niż wożenie go po zawodach najwyższej rangi, to zawsze można wysłać Olka, ew. Rutkowskiego czy Ziobrę. Po to mamy ten limit. W najczarniejszym scenariuszu, na następny period możemy mieć limit 4 zawodników! Na szczęście aż tak źle nie będzie gdyż nie ma kto zbytnio kto zepchnąć Kłuska z 52 miejsca poza "55". Jedyni mocni kandydaci to: Schmitt, Deschwanden i Miętus, któremu być może 9 pkt wystarczy do awansu do "55". Małe szanse mają: Rosiliakov i Mueller W dobrym scenariuszu możemy mieć nadal limit 7 zawodników(awans Miętus(lub pozostanie Olka, co jest mało prawdopodobne, plus miejsce z PK)

  • anonim
    @thomas_2005

    Mietus jakby zdobyl 9 pkt to by wszedl do 55 WRL, udalo sie Huli zdobyc 10pkt to czemu mialoby sie nie udac Mietusowi 9pkt, prawdopodobienstwo nie za duze, ale wykluczyc tego nie mozna. Wiec nie jest jeszcze powiedziane ze nie utrzymamy 6 w WRL.

  • thomas_2005 bywalec
    jeśli chodzi o kwoty startowe

    to wkrótce, pewnie już po najbliższym konkursie, Schmitt wskoczy do pierwszej 55 i wyeliminuje z niej Zniszczoła. Dodatkowo możemy stracić miejsce za COC, więc decyzja kruczka jest bardzo dobra. Przynajmniej będziemy mieli szesiu + kwoty krajowe w wiśle i zakopenem

  • anonim

    Ok fajnie ale w takim razie po co walka o limity jak znowu nie wykorzystujemy? Za chwilę może się okazać że będziemy mieli limit 4 na następny period ... nie łudzimy się że będziemy mieli farta i nikt Zniszczoła nie wyrzuci z WRL bo są dwa konkursy i 3-4 skoczków którzy mogą to zrobić a więc miejsce odpada jedno na bank. Kłusek? Jest bliżej utrzymania i on może mieć takiego farta jak Olek w poprzednim periodzie ale jeżeli nagle 2-3 wyskoczy z formą a przecież jest Deschwanden czy Schmitt którzy mogą spokojnie go minąć to kolejne miejsce nam ucieknie. Miejsce z PK? Możliwe ale tam też trzeba mieć dużo szczęścia bo Janda podobno skacze w Zakopanem a więc miejsce może ucieć, będą raczej Niemcy z mocnymi Mechlerem czy Qeckiem a więc mogą zabrać nam potrzebne punkty a Kraft już sporo nabił. A jeszcze są Norwedzy ... a więc brawo za decyzje odważna ja bym dał Olka lub Bartka na TCS ale jeżeli MŚJ ważniejsze to ok. Tylko potem niech się nie dziwią że nie skaczą w PŚ bo przy 4 czy 5 miejscach dla żadnego juniora miejsca w składzie nie będzie tym bardziej że teraz mamy 7 miejsc i tylko jeden junior skakał.

  • thomas_2005 bywalec
    Dla Was MŚ Juniorów to nic

    ale dla młodych skoczków to się liczy, mówicie tylko za siebie niemogąc tego zrozumieć. Wiadomo że Murańka wiele nie mógł osiągnąć na TCS, wiec lepiej zeby coś zdziałał na TCS

  • M_B profesor

    Dobra spokojnie ludzie, to że priorytety dla juniorów to MŚJ to oczywiście głupie, ale z 2 strony Murańka przez te zaległości treningowe naprawdę przy takim TCS-ie może kompletnie opaść z formą i to do końca sezonu, teraz wystartuje w COC-u w Zakopanem, potem w polskich konkursach, pojedzie później na MŚJ a po nich jak będzie w wysokiej formie, to na pewno dostanie kolejne szanse w PŚ, bo starty w nich miał niezłe, ale to też nie był jakiś nadzwyczajny poziom, skoro zdobył 6 punktów w sumie w tych 4 startach, a jest w lepszej formie od reszty juniorów. Co do posyłania Kłuska na austriacką część turnieju, to czy on choćby w małym stopniu pokazał, że jest w stanie punktować ? Bo chyba najwyższe 40 miejsce coś o tym mówi. W kraju w PŚ niemal na pewno załapie się do krajówki, to może pokaże, że jest w stanie punktować, ale to nie jest zawodnik, który potrafi odpalić z jakimś skokiem bombą nawet na poziomie kontynentala, a takie bomby potrafili odpalać zarówno Murańka jak i Zniszczoł, czy nawet Grzesiek Miętus parę lat temu (zresztą ostatnio przypomniał o tej umiejętności w Lotos Cupie gdzie oddał zdecydowanie najdłuższy skok konkursu w 1 serii), spokojnie poczekajmy, po MŚJ młodzi przy wyższej formie naskaczą się w PŚ, to będzie dopiero około połowy sezonu za nami.

    Szkoda że mimo to 7-mego nie biorą za Klimka, Janek Ziobro mógłby pojechać, bo Łukasz Rutkowski to niech skaczę dalej w kontynentalu, jego poziom jeszcze nie jest na tyle satysfakcjonujący, by ciągać go ligę wyżej.

  • anonim

    No jasne, bardzo mądrze kruczek się boi, że stracimy kwotę startową więc postanowił od razu przestać z niej korzystać...... dlaczego do cholery nie wezmą w końcu zniszczoła?

  • newryn stały bywalec
    Do Klimka

    Pracuj Klimek, pracuj -najgorsze pięć pierwszych lat, a później już jako protegowany będziesz się woził po konkursach -wystarczy, że tu i ówdzie po punkciku w PŚ wyskaczesz, żeby jazgotu w prasie i na forach nie było..
    Czy o czymś zapomniałem?

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Po prostu nie rozumiem dlaczego nie wykorzystujemy limitu na jedną z najważniejszych imprez sezonu?Nigdy nie mogliśmy wystawić 7 zawodników.Murańke jeszcze moglibyśmy wystawić w Innsbrucku,zdążyłby dojechać na PK.
    Jak już odsyłamy Murańkę to niech ktoś przyjedzie na jego miejsce,PK w Zakopanym nie jest najważniejszy.Chociaż z drugiej strony jak reszta nie prezentuje odpowiedniej formy to nie ma co na siłę ciągać.Jednak Kłusek czy Zniszczoł na pewno nie odstawaliby od Żyły,który w tym sezonie nie punktuje, dostał tylko pkt w Ga-Pa w prezencie

  • anonim
    jaki trener taka decyzja

    moze decyzja o wyslaniu klimka do domu jest dobra
    ale decyzja o nie wykorzystaniu limitu to głupota

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Jedyny trafny argument Kruczka jest taki,że Klimek ma zaległości treningowe, a taki maraton jak T4S nie wpłynąłby dobrze na jego kondycję.

  • leon początkujący

    Młody wiek powinien być na korzyść, w Oberstdorfie Klimek w kwalifikacjach na 70 skoczków był 25, po I serii konkursowej 20. (gdzie pokonał Hayboecka, mistrza świata juniorów z 2010) potem spadł na 28. Chwilowa zadyszka w Ga-Pa nie powinna oznaczać skreślania, to wygląda na jakieś odgórne przedsezonowe ustalenia wobec ministerstwa sportu. Chciałbym, żeby juniorzy stanowili połowę drużyny na MŚ jak w drużynówce w Lahti w marcu 2012 (podium), w Planicy też Olek i Klimek skakali w okolicach 20, w czwórce najlepszych Polaków za Stochem i Kotem.

  • anonim

    Osobiście również wymieniłbym Klimka,skakał w dwóch konkursach,teraz powinien dostać szansę Zniszczoł do końca TCS. Klimek troszkę by odpoczął,a Olek powalczyłby przynajmniej o awans do konkursów w Innsbrucku i Bischofshofen.Myślę,że stać by go było na to:)

  • Maciek5052 profesor

    Bardziej prawdopodobne jest to że Klimek utrzyma się w czołowej trójce PK niż to że powalczy o czołową 30 w klasyfikacji turnieju . Dla mnie to dobre posunięcie :)

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Dobrze że w tym sezonie MŚ juniorów są pod koniec stycznia.Wtedy nasi juniorzy będą mogli startować w Val di Fiemme,jeśli będą w odpowiedniej formie oczywiście.

  • czarnylis profesor

    Ależ mnie te priorytety dla juniorów denerwują. MŚJ są najważniejsze, ale tylko zdaniem sztabów i prezesa, bo na pewno nie dla samych zawodników i kibiców.
    Trzeba jednak dokładnie przyjrzeć się sytuacji. Taką politykę wymusza polskie prawo i sposób uzyskania środków finansowych z ministerstwa i dopóki tak będzie to nadal dla juniorów priorytetem będą MŚJ. To nie wina Tajnera, że prawo jest takie a nie inne, a dla niego samego najważniejszym zadaniem jako zarządcy PZN jest zapewnienie tak dużo kasy dla związku jak to tylko możliwe.

    Oczywiście sam chciałbym oglądać naszych młodych jak najczęściej w PŚ ale z drugiej strony rozumiem decydentów.
    Nie rozumiem natomiast odpuszczania kwot startowych na tak ważnej imprezie jak T4S.
    Za Klimka spokojnie mógłby startować Łukasz Rutkowski czy Janek Ziobro, im przecież MŚJ nie grożą, a zawsze mogą załapać się do 50 i trafić na mocniejszego Polaka, któremu byłoby łatwiej o punkty, albo przy odrobinie szczęścia awansować tak jak się fuksło Piotrkowi Żyle.
    Chyba brak jednego z pary Ruta-Ziobro na PK w Zakopanem nie spowoduje katastrofy na tych zawodach.

  • anonim
    @marro

    A to sorka bo nawet nie spojrzałem na daty tych imprez.Co nie zmienia faktu że w tym sezonie powinni się oni bardziej przygotowywać do MŚ niż do MŚJ.A tak na marginesie to gdzie w tym sezonie odbędą się MŚJ.

  • fan profesor

    A ciekawe czy gdyby Zniszczol albo Muranka zdobyl to zloto rok, co bylo by dla nich najwazniejsze w tym sezonie? Bo chyba nie kolejny medal MS juniorow.

  • anonim

    Dla mnie nie zrozumiałe jest to że to już kolejny sezon w którym dla Klimka czy Olka, imprezą docelową są MŚJ.Znając życie to przed MŚ będą w lepszej formie jak np.Krzysiek Miętus.

  • anonim

    Słuchajcie, gdyby Murańka czy Zniszczoł skakali w tym momencie jak Wellinger czy Hvala i byli w "10" PŚ, to na pewno MŚJ nie byłyby dla nich imprezą docelową. Ale skoro w PŚ mogą liczyć najwyżej na jakieś punkciki, to jest jak jest. Myślę, że tu akurat jest realizm ze strony naszych szkoleniowców. Zresztą u nas w Polsce niestety skoczkowie narciarscy dojrzewają za długo. Odpalają w wieku 21-23 lat. Jak Stoch, jak teraz Kot czy Kubacki, więc jak o Murańkę jestem spokojny na przyszłość, o ile będzie się rozwijał.

  • leon początkujący

    Murańka najpierw w 2 startach w Kontynentalu był na podium, potem w co 2 konkursie PŚ wchodził do ''30'' i jest odsyłany. To jeszcze dziwniejsza decyzja niż wycofanie Kłuska przed Kuusamo.

  • anonim
    To się można załamać

    Murańka ma prawo czuć pełną frustrację tą decyzją - chłopak pierwszy raz pojechał na tak prestiżową imprezę i w połowie okazuje się, że musi wracać do kraju jak jakiś banita, jakby skakał kompromitująco słabo, a przecież nie jest najgorszym Polakiem w klasyfikacji. Skoro 38. zawodnik klasyfikacji turnieju nie zasługuje na dalsze starty w celu poprawy lokaty i wejścia np. do "trzydziestki", to ilu zawodników powinno kontynuować turniej: 20?, 30? No i jeszcze jedno - nie wykorzystujemy limitów nawet na najważniejszych zawodach w imię walki o ewentualne limity w przyszłości - pozostawię to bez komentarza.

  • fan profesor

    Przeciez wiadomo ze np Hula i np Muranka jak w tej samej formie to Hula ma pierwszenstwo.Tak jest od dawna.I ten limit 5 co czeka prawdopodobnie Polske sprawi ze bedzie problem bogactwa w polskiej ekipie.I to na wlasne zyczenie dzieki Kruczkowi i jego decyzjom.A wiadomo ze juniorzy sa bez szans w walce z Hula gdyby prezentowali taki sam poziom jak on.Chyba ze jakims cudem limit po MS juniorow wzrosnie do 6 albo najlepiej 7-miu.

  • anonim

    @jozek_sibek

    im chodzi o nastepne periody murance lada moment odpadnie 100 pkt a w nastepnym periodzie nie wystartuje w zadnych zawodach bo są mśj.

    Szkoda ze nie wycofali huli do COC schmitt pewnie uciula te 20 pkt w dwoch konkursach a to oznacza ze zlecimy do 5 miejsc w pś

  • pepeleusz profesor

    Myśle że z psychologicznego punktu widzenia wplynie to nie najlepij na Murańkę, który po ostatnich kwalifikacjach dużo mówił o problemach na tej akurat skoczni i myślął o austriackich skoczniach. A tu spotkała go niemiła niespodzianka.Teraz poczuje presje że wystarczy raz słabiej skoczyć i już sie wypada.Pamiętacie jak niemal do końca nie był pewny wyjazdu na Planice w zeszłym roku? Podobne niepotrzebne zabiegi towarzyszly mu w dzieciństwie gdzie z góry zakładano, ze w PS wystąpi tylko w Zakopanem, a przecież powinien występowac/nie występować wedy kiedy miał forme, bez względu czy kraj czy zagranica.
    W tym sezonie ma 50 % skutecznośc punktowania, a Zyła ma chyba 14 %

  • fan profesor

    I dalej twierdzicie ze to jest sluszna decyzja Kruczka?
    Muranka w kilku startach zdobyl wiecej punktow niz Zyla ktory startuje prawie we wszystkich konkursach (pomijajac ta przerwe na trening).Widze ze facet nie ma kompletnie pojecia o limitach a w PS moze stracic 2 miejsca.To korzystniej mozna bylo wyslac Hule zeby nabil punktow i wywalczyl dodatkowe miejsce.Zrobiono krzywde Murance, jeden slaby wystep i wyjazd do domu.

  • pepeleusz profesor
    @jozek_sibek

    To był typowy zabieg zastosowania argumentu pozornego albo bezmyslnie albo służącego dorabianiu ideologii na użytek opinii publicznej albo ukryciu prawdziwych motywów decyzji

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w IV periodzie PK 2012/2013

    Klasyfikacja po 2 z 4 konkursów:

    1.S.Kraft ---.---.--.--- Austria --.- 100 + 045 = 145 pkt
    2.M.Schmitt --.--.--.-- Niemcy -.-.- 40 + 100 = 140
    3.S.HULA --.--.--.--.-- POLSKA --.- 13 + 080 = 093
    4.T.Diethart --.-.-.-.-- Austria ----- 80 + 010 = 090
    5.J.Janda --.--.--.--.-- Czechy -.-.- 45 + 036 = 081
    6.M-S.Berggaard -...- Norwegia ... 50 + 029 = 079
    7.F.Schoft ----.---.---- Niemcy --.--- 1 + 060 = 061
    8.J.ZIOBRO --.--.--.-- POLSKA --.- 60 + 000 = 060
    9.C.Prevc ---.----.---- Słowenia -.- 26 + 032 = 058
    10.L.Mueller -.-.-.-.-.- Austria -.-.-.- 0 + 050 = 050
    11.A.Hajek --.-.-.--.-- Czechy --.--- 9 + 040 = 049
    12.K-R.Elverum --.--- Norwegia ... 24 + 022 = 046
    13.A-P.Roensen -.-.-- Norwegia ... 18 + 026 = 044
    14.O-M.Ingvaldsen -- Norwegia ... 36 + 000 = 036
    15.N.Dezman -.-.-.-.- Słowenia -.- 20 + 016 = 036
    16.F.Bjerkeengen ...- Norwegia ... 32 + 013 = 035
    17.M.Kramarsic ---.-- Słowenia -.- 22 + 010 = 032
    18.M.Benedick -...-..- Słowenia ....- 9 + 022 = 031
    19.D.Wenig --.--.--.-- Niemcy -.-.- 29 + 000 = 029
    20.Ł.RUTKOWSKI -..- POLSKA --.- 12 + 015 = 027
    21.S-V.Descombes -. Francja --..- 14 + 011 = 025
    22.P.Frenette --.-.-.-- USA ---.--.--- 0 + 024 = 024
    23.A.Johnson --.-.-.-- USA -.-.-.-.- 10 + 014 = 024
    24.S.Leyhe -----.----- Niemcy -.-.- 16 + 007 = 023

  • jozek_sibek profesor
    Rrener ł.Kruczek

    Ranking CRL - stan na 30.12.2012

    Polacy w ,,50,, rankingu CRL - po 4 konkursach PK

    17.S.HULA --.--.--.-- 424 pkt
    26.D.KUBACKI -....- 304
    32.A.ZNISZCZOŁ ... 280
    35.K.MURAŃKA --.-- 260
    38.J.ZIOBRO -.-.-.-- 250
    39.B.KŁUSEK -.-..-.- 246
    ----------------------
    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    58.G.MIĘTUS -.-..-.- 172
    68.K.BIEGUN ------- 145
    80.K.MIĘTUS --.--.--- 88
    84.T.BYRT ---.---.---- 79
    91.M.BACHLEDA -.-.- 63
    101.Ł.RUTKOWSKI .- 47
    103.A.ZAPOTOCZNY. 46
    107.J.KOT -----.------ 42
    158.S.BIELA --.-.-.-.-- 3
    170.R.SLIŻ -----.------ 1

    Najbliżej "50" rankingu CRL:

    51.M.Cikl ----.---.--- 219
    52.M.Berggaard -.-- 213
    53.M.Eisenbichler ... 207
    54.O.Muotka ---.---- 194
    55.T.Dietharth ---.-- 177
    56.D.Winkler -.-.-.-- 174
    56.P.Frenette ------- 174
    ------------------
    58.G.MIĘTUS -.-..-.- 172
    ------------------
    59.D.Kornilov --.-.-- 169
    60.M.Kramarsic -...- 166
    61.J.Janda --.-.-.-.-- 165
    62.D.Unterberger -- 163
    62.N.Dezman --.---- 163
    64.D.Judez ---.--.--- 161
    65.J.Hvala --.--.--.-- 156
    66.K.Sakuyama ---- 151
    67.L.Asikainen -.-.-- 147
    ------------------
    68.K.BIEGUN ------- 145

    Trenerze i doradcy!
    Kto wywali z ,,50,, CRL,, J.Ziobre i B.Kłuska,którzy beda starować w PK w Zakopanem?

  • anonim
    to więcej niż błąd to zbrodnia

    Jak mawiał stary Bismarck- To więcej niż błąd to zbrodnia - zbrodnia wobec skoków narciarskich w Polsce.
    1. Chłopak wypadł lepiej, niż niektórzy jego koledzy z kadry tj. Miętus i Żyła; w jedynym starcie gdzie został prawidłowo wyekwipunkowany zapunktował, start w Garmisch skoro skakał w nieprawidłowym kombinezonie i nie ze swojej winy- nie może być brany w ogóle pod uwagę- dlaczego zatem wyeliminowano jego?
    Tego rodzaju niesprawiedliwe potraktowanie musi mieć konsekwencje dla psychiki tego chłopaka, atmosfery w kadrze i wokół niej,
    2. Skoro podjęto już taką decyzję z uzasadnieniem walką o limit w COC elementarna logika wymagała uzupełnienia limitu w TCS o kolejnego skoczka.
    3. Kłusek ostatnimi startami wielokrotnie udowodnił, że jest znacznie lepszy choćby od Żyły który na TCS startuje a i na pewno bardziej rozwojowy i perspektywiczny.
    4. MŚJ nie są nawet transmitowane przez TV a zatem ich wartość marketingowa jest prawie żadna; zainteresowanie skokami istnieje niemal wyłącznie wokół zawodów Pucharu Świata, przyszłość dyscypliny i rzeczywiste pieniążki na skoki właśnie z tymi zawodami są nierozłącznie związane.

  • jozek_sibek profesor
    Trener Ł.Kruczek

    "Jest bardzo duże ryzyko, że stracimy dotychczasową kwotę startową w Pucharze Kontynentalnym,,.

    Trenerze i jego doraccy. Znacie sie na limitach? Po takiej wypowiedzi widac,że jestescie ciemni jak..................
    Do tej pory w PK (nawet na PK w Zakopanem) mamy limit 5 zawodników, i dziki dobremu wystepowi J.Ziobry w I konkursie PK w Engelbergu na nastepny period bedziemy mieli 6 zawodników.
    Cała 6 Polaków ma tyle pkt,że tylko trzęsienie ziemi może to zmienic!

  • dervish profesor

    Z tymi limitami to nie wszystko jest dla mnie jasne. W rankingu mogą być jeszcze spore przetasowania.
    Wielu skoczkom odpadną punkty za 4 period sezonu 2011/2012.

    Tak więc jeżeli Zniszczoł który jest aktualnie na 55 miejscu w rankingu do końca periodu nie zdobędzie żadnego punktu to i tak w szczególnym przypadku może awansować w rankingu.

    Wystarczy, że ktoś aktualnie zajmujący wyższą pozycję zdobył dużo punktów w 4 periodzie 2011/2012 a później juz nie punktował (na przykład zakończył karierę) wówczas na zakończenie obecnego periodu straci te punkty (a we wspomnianym szczególnym przypadku w ogóle wypadnie z rankingu).

    Z naszych skoczków zagrożone są pozycje Zniszczoła i Mietusa
    ale tuz przed nimi jest wielu nieaktywnych skoczków, jezeli kilku z nich mocniej punktowało w końcówce 4 periodu 2011/2012 a nasi w tym samym okresie nie zdobywali punktów to po odliczeniu wspomnianego periodu okaże się, ze mogą zanotować wirtualne zyski względem wyprzedzających ich skoczków.

  • haze doświadczony
    Klemens w Zakopanem pokaże swoje możliwości

    Nabierze pewności siebie. Będzie ok.

  • anonim

    Aha a Klimek jedzie walczyc o limity na COC, po czym oznajmiaja nam ze na 2 ostatnie konkursy TCS wystawimy 6 zawodnikow... To po co nam ten limit 7?
    Przeciez to jest kompletny absurd!

  • anonim

    z dziadki z PZN uporczywie przy swoim, najwazniejsze sa MŚJ, tóż to cyrk Monty Pathona jest.... no ale pewnie za medal na MSJ maja jakies premie od Panstwa Polskiego, dlatego tez robia w gacie zeby urwac jak najwiecej pieniazkow
    Przykre

  • nieznany weteran

    Jezeli dla Kruczka najwazniejsze sa limity, to powinien Hule odeslac na PK. 2 miejsca w 10-ce albo jedno miejsce na podium w Zakopanem (w obecnej formie to dla Huli zaden problem) dalyby dodatkowe miejsce na PS w Wisle, Zakopanem, Vikersund i Sapporo.
    Bardzo, ale to bardzo watpie czy Muranka wywalczy w dwoch konkursach co najmniej 140-145 pkt.
    Uwazam, ze sklad na TCS zostal dobrany wlasciwie, ale decyzja o wycofaniu Muranki, ktory wypada na razie lepiej od Zyly i Mietusa jest niezrozumiala. Mysle, ze jak mialby powyzej 20 lat, to by dokonczyl Turniej. Ale trenerzy maja klapki na oczach o tresci: "Mistrzostwa Swiata Juniorow".

  • pepeleusz profesor

    w życiowym sezonie Toni Nieminena trenerzy non stop(co było już żenujaco absurdalne) powtarzali że jego celem głownym w sezonie są mistrzostwa świata juniorów w Vuokatti 1992 i wszystko jest temu podporządkowane.
    Pomimo takiego gadania wygrał wszystko po drodze, bo gadanie gadaniem, ale z PS go nie wycofywali

  • znawca bywalec
    mś juniorów

    takie gadanie naszych trenerów mnie denerwuje że najważniejszą imprezą są mistrzostwa juniorów rok temu olek wicemistrzem i co zero postępu a Jaka Hvala juz jest w pierwszej 10 pucharu świata już widzę jak rezygnuje z turnieju 4 skoczni by się przygotować do mistrzostw juniorów haha żenada nasi najlepsi mlodzi powinni skakać w pucharze zamiast żyły huli bo z nich i tak juz nic nie będzie..

  • anonim
    szkoda

    Szkoda, że nie zobaczymy już Klimka Murańki w TCS ale jeżeli myśli i chce występować narazie w pucharze kontynentalnym niech występuje myślę, że tam będzie pokazywał najwyrzszą formę i będzie wygrywał a później powróci do nas do pucharu świata. :D

  • jassi92 początkujący
    I dobrze...

    Szkoda kasy na jego pobyt z takimi skokami. Do domu odesłał bym też Miętusa, Żyłę i Hulę. Jedynie Kot, Stoch i Kubacki coś tam skaczą, bez rewelacji ale skaczą. Jak już bym miał kogoś brać to żadnych Zibrów czy Klusków bo są jeszcze gorsi od Murańki tylko bym wziął Zniszczoła

  • dejw profesor
    @leon

    Tamto podium Ziobry, to niestety, ale chyba było przypadkiem. Patrząc na noty uzyskane przez zawodników panowały tam anormalne warunki. W 2 konkursie nie wszedł nawet do 30ki.
    Ale faktem jest że jest trochę dziwne że nie wykorzystujemy tego limitu.. Jak nie juniorzy, to dlaczego nie Rutkowski, który formy super nie prezentuje, ale sądzę że nie odstawał by za bardzo od stawki..

  • fan profesor

    @acka
    To niestety wszystko prawda.
    20 letni Klusek juz powinien walczyc w PS a nie najwazniejsze dla niego maja byc MS juniorow, u nas wszystko jest do tylu.W Austrii i Niemczech zawodnik 20 letni walczy z najlepszymi a nie kisi sie w lotosach i juniorskich zawodach.Ale jesli Mateja bal sie go nawet posylac do Kuusamo bo skocznia zbyt trudna to o czym my rozmawiamy.Jestesmy daleko za Austria ze o Niemcach nie wspomne.. 20 letniego zawodnika bo skocznia zatrudna.Przeciez takie rzeczy to tylko w Polsce.A tak kolejny medal PZN ma do kolekcji.Choc i trenerzy tez chyba wpajaja w naszych minimalizm bo jesli 20 latek mowi ze MS juniorow sa najwazniejsze to sie po prostu smiac chce.A Wellinger by go chyba wysmial.

    To wynika z tego ze Hula powinien jechac na PK w Zakopanem i wieksza byla by z tego korzysc...

  • pawelf1 profesor
    Emil (*221.internetdsl.tpnet.pl),

    Fakt ......... woogóle Smith i Kraft też nie startują (TCS) więc szanse na własnej skoczni są duże ........ co do tego 7 niewykorzystanego miejsca ja bym wysłał Łukasza Rutkowskiego .......

  • leon początkujący

    W CoC w Engelbergu kilka dni temu na podium był Janek Ziobro, czemu go nie chcą na TCS? Hula też był i wszedł z marszu do 30 w PŚ

  • anonim

    Tylko spokojnie powinien wziąć tego 7 zawodnika bo taka szansa może się już nie zdarzyć.

  • Emil profesor

    @pawelf1Jednak powinno wystarczyć że któryś z juniorów dwa razy stanie na podium najlepiej choć raz na 2 miejscu, i wtedy powinniśmy wywalczyć dodatkowe miejsce przez PK.

  • acka weteran

    Brutalna prawda - poza Małyszem i Stochem nasz system szkoleniowy nie wyprodukował dotąd żadnego skoczka z realnym potencjałem na utrzymanie się dłużej w czołówce światowej. I tak naprawde nie wiemy, czy Murańka, Zniszczoł są talentami na miarę Wellingera czy Hvali - czy ich potencjał to raczej nasze pobożne życzenia...
    A mistrzostwa świata juniorów to zawsze okazja do pochwalenia się przed ministerstwem sportu jakimiś sukcesami. Nawet prasa, ku zadowoleniu PZN, wspomina do tej pory o sukcesach w Strynie. Co z tego, że dalej znów był tylko Małysz, że drużyna ze Strynu z różnych powodów rozsypała się. Ale sukces był - i to jest dla PZN najważniejsze. Tak samo myślą i dzisiaj, a argumentów dostarcza im fakt, że MSJ są przed Val di Fiemme, zatem zawsze jakiegoś srebrnego medalistę MSJ można wysłać do Włoch, żeby zabulił, a wtedy powie się, że trudno, młody jest i ma jeszcze czas na nauke. Dla PZN 20-latek to jeszcze obiecujące dziecko, a co dopiero rok czy dwa młodsi...

  • marro profesor

    @kitre
    To zależy czy w Zakopanem wykorzystamy dwa razy grupę krajową bo jest jeszcze konkurs w Wiśle w lutym i tam można tez wykorzystac grupe krajową. W sezonie zimowym mozna tylko w dwóch konkursach wykorzystac krajówkę.

  • pawelf1 profesor
    Limit na PŚ

    Kwotę ustala się na potstawie ilości zawodników w 55 WRL ....maksymalnie 6 ...... plus jedno miejsce za lokate w trójce (krajów ) w aktualnym periodzie PK (2 x Engelberg i 2 x Zakopane ) Klimek może powalczyć i o limit w PK i PŚ . O to drugie będzie trudniej , Hula jest trzeci w tym periodzie ,....no ale on nie jedze na PK w Zakopanym.....

  • marro profesor

    @kitre
    na PK 8 tylko

  • PGr doświadczony
    "Ja się nie dziwie, że nikogo nie wysyłają w zamian "

    Wypowiedz kolegi @Xellos bardzo trafna i pozostaje się pod nią podpisać.

    Tylko co do tego "zmarnowanego" miejsca, Ziobro mógł jechać.
    Z jego aktualnymi skokami pewnie wahał by się koło ~50 miejsca, ale jest szansa że powołanie było by dla niego motywacją.

  • fan profesor

    no wlasnie jak to z tymi limitami? Bo jak limit 5 bedzie to juniorzy moga zapomniec raczej o PS po mistrzostwach..
    wlasnie niech sie skupiaja zeby limit w PS jak najwiekszy utrzymac..

  • lol doświadczony

    A Słowenia na drugą część TCS wysyła młodziutkiego C. Prevca... Nie wiem co oni wyprawiają, ma stracić formę na MŚJ?! Przecież to arcyważna impreza, na którą nasi przygotowują formę co roku.

  • dejw profesor
    limity

    Czy dobrze rozumiem, że na następny period "grozi" nam limit 5?
    Aby została 7, to żaden zawodnik nie może wyprzedzić Zniszczoła w rankingu FIS (mało realne, ze względu na Schmitta, oraz Deschwandena) oraz Klimek, który musi utrzymać 2 lokatę w generalce w COC?

  • pawelf1 profesor
    MŚJ

    dla mnie to że MŚJ są dla tych chłopaków ważniejsze jest jak najbardziej logiczne . Przecież nikt nigdy nie powiedział że MŚJ są zawsze i dla wszystkich ważniejsze od MŚ seniorów czy PŚ .. jest to odniesione do tych konkretnych zawodników w ich konkretnej formie ..jakiej formie ....ano nie oszukujmy się ... więcej niż przeciętnej umożliwiającej w porywach pare punkcików i nic więcej ......... W takiej sytuacji start w paru PŚ i zdobycie kilku pkt nie może być ważniejsze od szansy na medal MŚJ i wynikających z tego korzyści dla zawodnika(finnansowo bytowych) i związku..... To realne życie i realne podejście a nie utopja w jakiej widze niektórzy żyją . Porównywanie tej sytuacji do startowania w PŚ niektórych zagranicznych zawodników juniorów którzy regularnie wchodzą do 1 czy 2 "dziesiątki " PŚ jest bez sensu . Jak Murańka czy Zniszczoł będą w takiej formie to im też zmienią się piorytety i w MŚJ startować to będą co najwyżej z marszu (jeśli woogóle)............ na razie są słabi i tyle ..........a słaby dostosowuje się do sytuacji ........by z niej wyciągnąć jak najwięcej korzyści ........

  • szatan początkujący

    Nie rozumiem czemu wszystkich dziwi to, że naszych juniorów przygotowują do MŚJ, a nie do MŚ w VdF i nie wysyłają na PŚ, skoro ich forma jest zbyt niska żeby sie zakwalifikować do konkursu... Jeżeli mają jechać na TCS tylko po to żeby może wejść do 50, to chyba lepiej żeby potrenowali w domu czy poskakali w Kontynentalnym, bo tam przynajmniej mają szansę zdobyć jakieś punkty, co jest lepsze dla ich psychiki (nawet drobne sukcesy bardziej motywują do pracy niż ciągłe porażki). I nie porównujmy do Schlierenzauera, bo on był w takiej formie, że miał owszem paręnaście lat i jeździł na PŚ i w nim wygrywał. Więc trudno się dziwić, że jeździł. Ale jakoś nie widzę żeby Austriacy wystawiali w PŚ teraz jakichś młodych Austriaków tylko po to żeby się obskakali w PŚ i może weszli do 50. I myślę że gdyby nasi juniorzy byli w formie bodaj takiej jak Kubacki (czyli ma spore szanse na 30 w każdym konkursie) to by jeździli. Ale jej nie mają...

  • yyy profesor
    Karp

    a Muranika jest twoim zdaniem tak mocny że powinien skakać w PŚ?

    Coś u niego zgasło, musi trochę potrenować, zamiast startować dzień w dzień w zawodach.

  • mar100 bywalec
    PK też się liczy

    Nie widzę powodu dlaczego Klimek miałby męczyć się dalej w 4S. Jeśli walczyłby z czołówką to niech zostaje, ale walka o 30 miejsce? Lepiej niech powalczy o czołowe lokaty w PK.
    Przy całym szacunku dla talentu naszych juniorów, prasowa wrzawa wokół nich była mocno przesadzona. Że mają medale MŚ dzieci? Nie ma oficjalnych mistrzostw dzieci a imprezy które są, mają MŚ tylko w nazwie. Nie są żadnym przeglądem młodzieży, a w innych imprezach tego typu wygrywają zupełnie inni zawodnicy. Dopiero po wyrośnięciu, po paru latach treningu można coś o talencie zawodnika powiedzieć.
    A wysyłanie Ziobry czy Rutkowskiego, żeby walczyli o wejście do 50 PŚ ma sens? Niech lepiej powalczą o czołowe lokaty w PK.

  • Xellos profesor
    Ja się nie dziwie, że nikogo nie wysyłają w zamian

    Zejdźcie na ziemie, poza Stochem i Kotem reszta prezentuje skakanie w jeden punkt :) A nawet jak nie metrowo to po przelicznikach, mają podobną notę :P

    Przed TCS oczekiwałem czegoś więcej i sam byłem za Zniszczołem zamiast Huli. Ale odbyły się dwa konkursy i moje oczekiwania zostały sprowadzone na ziemię, nawet Kubacki zamiast być w grupie Stoch/Kot to dołączył do grupy Żyła/Miętus.

    Prawda jest taka, że Zniszczoł i Kłusek to ten sam przedział na tą chwilę, czyli błądzenie pod koniec 30-stki lub nie wchodzenie do niej wcale. Trenerzy poinformowali po prostu Kruczka o stanie faktycznym, nikt w kraju nic nie poprawił w swej formie by nagle skakać na poziomie wyższym niż przeciętność.

    To tyle gdzie się zgadzam z trenerami. Bo kompletnie się nie zgadzam, że imprezą docelową powinny być MŚJ, to jest kuriozalne :) Takie myślenie to chyba tylko w Polsce :)

    Za chwilę konkursy w Polsce więc będzie grupa krajowa, wszyscy liczący się zawodnicy zmieszczą się do startu, będzie porównanie i tyle. Tak więc niech Zniszczoł i Kłusek szykują się by pokazać coś więcej niż skakanie na poziomie Żyły/Huli/Miętusa/Kubackiego, wtedy będą mieć pewny PŚ. Niestety jak skoczą tak samo przeciętnie jak tamci to wiadomo, że Kruczek będzie promował swoich i w PŚ zostaną wyżej wymienieni.

  • acka weteran

    Przypominam, że Mistrzostwa Świata Juniorów to dla PZN jedyne zawody z realną szansą na jakiś medal - a to jest kwestia ewentualnego wsparcia ze strony Ministerstwa sportu, stypendiów i innych pierdoł. tak samo, jak zawody PS w Polsce są ważniejsze od TCS od strony sponsorskiej - bo wielu sponsorów naszych skoków żyje przecież z polskiego rynku, a nie z niemieckiego czy austriackiego. Jak nie wiadomo, o co chodzi w decyzjach, to zawsze chodzi o jakieś pieniądze...

  • fan profesor

    @marro
    Na powolanie Zniszczola i innych juniorow nie liczylem bo wiadomo ze komuna panuje w sztabie i do MS juniorow teraz beda kisic ich w domu.Ale siodmego seniora mogli by wyslac.Rutkowski skakal rowno, moze by nie zwojowal TCS ale zawsze by sobie poskakal po tak dlugiej przerwie w PS i przy jakiejs loterii moze nawet usmiechnelo by sie szczescie jak np do tego Slowenca co wygral pare z Hlava.Poza tym Muranka nigdy sie nie spina specjalnie w treningach i odpala w konkursie.Punkty zdobyl w przeciwienstwie wtedy do Zyly i Mietusa.

  • Karp profesor
    marro

    No i Ci zawodnicy o których piszesz są w kiepskiej formie obecnie- przynajmniej tak to na razie wygląda. Są konkursy w Polsce i fajnie jak coś odpalą. Osobiście liczę na Grześka i Olka.

    Ci najlepsi czy się to komuś podoba czy nie są na TCS

  • marro profesor

    @fan
    Do wyboru Zniszczoł, Ziobro, Rutkowski, Kłusek, G. Mietus. Co z tego że Muranka chce skakac dalej skoro na turnieju oddał tylko jeden dobry skok.

  • Karp profesor
    fan

    No i Żyła jak widzimy jest w lepszej formie od Klimka- trzeba było czytać moje komenty jak prorokowałem nieco bliższe loty dla Klimka po tym świetnym PK

  • fan profesor

    To juz mogli powolac np Ziobre,Rutkowskiego co boja sie kompromitacji? Kiscie ich dalej w kraju, napewno beda dobrze skakac w PS.

  • fan profesor

    @marro
    Dobrze dla kogo?
    Jakos Zyla po jednym nieudanym wystepie nie wracal do kraju.A Muranka sam mowil ze chce skakac dalej w Innsbrucku.To jest niesprawiedliwe a nie zadne DOBRE.
    @Karp
    No rzeczywiscie wielki dolek.Jeden nieudany konkurs.A ile Zyla mial tych dolkow to trudno zliczyc.Decyzja beznadziejna i Muranka pewnie jest nia zawiedziony.

  • Karp profesor
    Konrad

    Ale nie wiem czy zauważyłeś ale Klimek obniżył zdecydowanie noty. Pisałem wcześniej, że na świeżości łatwiej jest skakać ale z czasem intensywniejszych treningów przychodzi dołek i fajnie, że mamy tyle konkursów w Polsce teraz- w domu zawsze łatwiej.

    A MŚJ w tym roku są wcześnie a więc będzie szansa zabrania tych skoczków którzy się wybijają na MŚ do Italii

  • Konrad stały bywalec

    No i co roku ta sama śpiewka. To jest po prostu żenujące. Większość reprezentacji ma na te MŚJ wywalone a nasi kiszą bardzo zdolnych chłopaków nie wiadomo ile bo" MŚJ to priorytet"

  • marro profesor

    To, że Muranka wrócił do Polski to dobrze, bo widać ze sie meczył na TCS. Źle, że nie ma żadnego skoczka za niego.
    Ciekawią mnie Finowie czy beda mieli tylko jednego skoczka na reszte turnieju.

  • thomas_2005 bywalec
    Bardzo dobra decyzja

    W TCS Murańka już wiele nie zdziała, to niech lepiej broni pozycji w PK i naszych kwot startowych. A to sie przyda, zwłaszcza,ze i tak stracimy jednego zawodnika, bo schimtt wpcha z 55 jednego z naszych

  • fan profesor

    I Muranka jest pewnie mocno zawiedziony! ale jak sie ma takieto trenera to coz poradzic.Teraz nie wiadomo czy wystartuje w ogole po tych calym mistrzostwach w PS bo Polska moze stracic limit a wiadomo ze pierwszenstwo w kadrze od lat ma Hula i beda jezdzic tylko seniorzy.A chcialem zobaczyc Muranke w Harrachovie na mamucie albo jakiegos innego juniora.Walczcie ale o limity PS!

  • anonim
    Sabotaż

    To jest po prostu sabotaż mający na celu zniszczenie talentów Murańki, Zniszczoła i reszty młodych, sprowadzenie ich do mentalności Huli czyli "jest 30 jest wspaniale" i promowania przeciętniactwa i dziadostwa jak choćby w przypadku Miętusa. Jakby takie podejście mieli opiekunowie choćby Nieminena, Ahonena, Morgiego czy Szliriego to też byśmy ich nie oglądali. Młodzi mają talent to dać im możliwość skakanie w PŚ tym bardziej jak jest taki limit. ale nie promujemy przydupasów słodko pierdzących Pola i jego giermka Luki Kruki. A Hvala i Wellinger w czołowej 10 PŚ no ale oni mają szczęście mieć trenerów a nie słodkich pierdzioszków

  • fan profesor
    -

    A w Pucharze Swiata nie ma ryzyka ze stracimy miejsce?
    Gorszy wynik Muranki i juz odsylany do kraju, i oczywiscie nikt w zamian.Ile to konkursow w ktorej Polska nie wykorzysta limitu? I niech sie nie osmieszaja z tymi juniorskimi mistrzostwami bo Zniszczol i Klusek to juz DOROSLI LUDZIE i powinni skakac w doroslych zawodach.Ja na miejscu Muranki bym nie podal reki Matei i Kruczkowi za to co nu zrobili.Sam Muranka chcial skakac dalej co w wywiadach podkresla! I wypial sie na te cale MS jak normalny skoczek sie wypina.A tam niech startuja minimalisci pokroju Zniszczola ktorzy traktuja to jak olimpiade. [...] mnie obchodzi czy wystartuja w Wisle na oklepanych skoczniach, ja chce widziec juniorow w PS bo tam powinni skakac! I panie Mateja trzeba zmienic myslenie bo to gleboka komuna co robicie!

  • vegx redaktor

    MŚJ wazniejsze od Pucharu Świata i Mistrzostw Świata?!
    Jakos nie pamietam, zeby Schlieri w wieku 16, 17, 18, 19 czy 20 lat przejmowal sie MŚJ. Widac chlopak i jego trenerzy mieli inne priorytety niz nasi... i chyba dobrze na tym wyszedl.
    A nasi? Do 20 roku zycia ich priorytetem sa przez caly sezon MŚJ podczas gdy w innych reprezentacjach stawia sie na powazne imprezy. To oczywiscie widac po wynikach na najwazniejszych imprezach, bo nasi skoczkowie nie jako nie maja prawa odnosic sukcesow w imprezach seniorskich przed 20 rokiem zycia BO... są te durne MŚJ.
    Ściana...

  • anonim

    Myślę że to bardzo dobry wybór, ponieważ nadgonimy w pucharze narodów,a na dodatek wystąpi tam grupa krajowa z Olkiem Zniszczołem i Bartkiem Kłuskiem.Jeżeli chodzi o PŚ to też dobra decyzja bo Klimek najbardziej odstawiał o innych Polaków.

  • Browar bywalec
    "Jest bardzo duże ryzyko, że stracimy dotychczasową kwotę startową w Puchar

    Duże ryzyko to jest, że stracimy dotychczasową kwotę startową w Pucharze Świata. (Zniszczoł 55-y, Kłusek 52-gi w rankingu FIS)

  • anonim

    "Poza tym dla nich głównym celem w tym roku są Mistrzostwa Świata Juniorów" - zakończył trener."

    Najpopularniejszy tekst naszych trenerów. Co to sa te MŚJ? Z tym sie kuźwa nikt nie liczy. Jadą tam jacyś dezmani, ziga mandle i inne cieniasy :/ Juz mnie zaczyna wkurzac co roku to ze wszystkich naszych mlodych skoczkow przygotowuje sie tylko do tego gownianego jednego startu :/ zdobedzie jakims cudem brąz czy nawet zloto i co ? gwarancja sukcesu w przyszlosci? jak u braci rutkowskich? niech sie przygotowuja na MS w VDF ! ! ! MSJ maja byc przy okazji i wszystkie najlepsze ekipy tak to traktuja chyba ze gdzies jest jakis swietny 15 latek no to wiadomo ze dla niego liczy sie dobry start w dorosla kariere.. A taki Muranka i Zniszczol? Oni juz dawno powinni wyrosnac z MSJ

  • anonim
    hahaha Kot

    szkoda ze MSJ chyba tylko do 20 lat, bo inaczej by wyslali tez Kota w swietnej formie, bo wkoncu wedlug Tajnera i Kruczka MSJ to najwazniejsza impreza! To jest poprostu cyrk!

  • anonim
    omg!!!!

    ."...A w perspektywie ma najważniejszą imprezę sezonu, czyli Mistrzostwa Świata Juniorów" - wyjaśnia trener kadry A, Łukasz Kruczek."

    Ja nie moge! MSJ to dla nich perspektywnie najwazniejsza impreza sezonu dla Klimka? MSJ to nic [...] Jak nawet takie Wanki albo teraz nieznani slowency wygrywali zlote medale!(Hvala zdobyl "tylko" braz i jest lepszy niz ten co zdobyl zloty Medal. Chlopak ma 18 lat i juz by l na MSJ! Co to za [...] trzymac 18 latka na MSJ? Jezeli lepiej by bylo dac mu skakac w PS, zeby nabral doswiaczenia. Ale nie Kruczek i jego banda woli ciagac takich beztalentow jak Hula albo kiedys Bachleda. 2. W tym roku sa MS! Moze Klimek by mogl zostac tym 4 stabilnym skoczkiem do druzyny jak by w spokoju potrenowal! Ale nie ten facet bez jaj (Lukasz K.) ktory "uwaza ze Stoch jest w swietnej formie ale boij sie jemu obnizyc belke przy witrze pod narty" woli ciagac swoich [...]

  • acka weteran

    Mistrzostwa świata juniorów - jedyne zawody z realna szansa na medal - taki jest tok myslenia PZN... Śmiesznie byłoby, gdyby Wellinger pojechał z marszu prosto z PS na mistrzostwa juniorów i dołozył naszym...

    To, że nasi juniorzy skaczą poniżej poziomu zapewniającego 50-tkę w TCS, to chyba jest jednak materiał do przemyslenia...

  • lol doświadczony

    Haha, gdyby Huli na przykład nie wyszły konkursy, to by go i tak zostawili w turnieju :) Przecież Klemens już zdobył punkty w turnieju, dlaczego nie dać mu szansy rehabilitacji w następnym konkursie?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl