Kruczek wybrał 11 na PŚ w Wiśle!

  • 2013-01-06 20:30

Trener Łukasz Kruczek ogłosił skład na zbliżające się zawody Pucharu Świata w Wiśle.W oficjalnych treningach i kwalifikacjach weźmie udział jedenastu polskich skoczków.

Szansę na występ przed polską publicznością w Wiśle dostaną:

Kamil Stoch
Maciej Kot
Dawid Kubacki
Krzysztof Miętus
Piotr Żyła
Stefan Hula
Klemens Murańka
Aleksander Zniszczoł
Jan Ziobro
Bartłomiej Kłusek
Łukasz Rutkowski

Oficjalne treningi i kwalifikacje w Wiśle już we wtorek. Początek o 15:30.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22258) komentarze: (193)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Emil profesor

    @keramb Kupczak to kombinator norweski i na pewno na żadne PK skokowe się wybierać nie będzie. A czemu juniorzy mają być oszczędzani po MŚJ nie dopuszczając ich do startu w USA i czemu do Sapporo nie mogą jechać juniorzy którzy nie jadą na MŚJ?

  • dejw profesor
    keramb

    Na PK do Sapporo jadą Kot, Zapotoczny i Biela. Info ze skoki news.

  • sakala weteran
    Ranking

    @Emil

    Postanowiłem liczyć też konkursy juniorskie w innym wypadku dochodziłoby do absurdów, że zawody tej samej rangi raz są punktowane (bo z udziałem np. 1 seniora, a raz nie)
    W przypadku konkursów gdzie skaczą wszyscy, ale wyniki oficjalne uwzględniają podział na kategorie staram się uzyskać informacje o długości najazdu tam gdzie ich brak i jeśli istnieje przelicznik to go stosuję. Gdy nie ma takiej możliwości punkty są rozrzucone na najlepszych w poszczególnych kategoriach wg z góry określonej reguły.

    @altiz

    To mój autorski ranking. Może uda się go umieścić w którymś z serwisów o skokach, jak nie to po konkursach w Polsce wrzucę pdf z punktacją i uaktualnioną klasyfikacją na jakiś host i podam linki.

  • M_B profesor
    @zur555

    Nie miałbym nic przeciwko, przy tym dnie jakim jest nasza kombinacja byłby wielkim wzmocnieniem tej kadry, a po skokach tam mógłby nawet prowadzić, bo na normalnych naprawdę dobrze sobie radzi, z Olkiem na Lotosie przegrał tylko notami.

  • dejw profesor
    @M_B

    Hm, może faktycznie trochę szkoda, że nie mamy jednak limitu 6, wtedy wystartowałoby 12 naszych i dla Grześka miejsce by się znalazło, byłoby najlepsze porównanie. Coż, zobaczymy jak ta Wisła wypadnie. Jeśli będzie jak pisałeś w poprzednim poście, że komplet Polaków będzie w 40 konkursu, to nie ma raczej szans na wymianę i Grzesiek na swoją szansę będzie musiał poczekać.

  • M_B profesor
    @zur555

    Jako kombinator ? :D A to ciekawe by było, ja nie zdziwiłbym się, jakby wtedy pokonał wszystkich naszych kombinatorów juniorów (bo według mnie problemy mógłby mieć obecnie tylko z Andrzejem Gąsienicą) mimo nie trenowania biegów już dość sporo czasu, ciekawe to by było całkiem, choć według mnie i tak bardzo dziwne ;).

  • M_B profesor
    @dejw

    Mimo tego już ma najlepszą zimę w karierze, nigdy nie zdobył 96 punktów COC pojedynczej zimy, tak samo jak ponad 100 punktów latem jak ostatniego lata, co prawda w 2011 w lato miał i punkty LGP, ale w tym roku w nim w ogóle nie startował ;).

    Co do Grześka Miętusa to ja go rozgrzeszam po części patrząc na to co Kłusek zrobił w 2 serii w 2 konkursie (do Bieguna go nie przyrównuje w 2 konkursie, bo Grzesiek skakał na początku serii, a Biegun na samym jej końcu razem z Kubą Kotem, po Murańcę), a on aż tak dużo z nim w 1 serii nie przegrał, a Bartek mimo wszystko ledwo wszedł do 2 serii, już nie mówiąc o 1 konkursie, gdzie poza Bachledą cała nasza krajówka solidarnie buliła i Grzesiek był z niej najwyżej właśnie po Bachledzie.

    Zresztą niedługo się przekonamy, jak wygląda forma Grześka na tle reszty juniorów, bo po nominacji Bieli do Sapporo jest pewne, że jedzie na MŚJ z Olkiem, Bartkiem, Klimkiem i Krzyśkiem, bo wiadome, że Tomasz Byrt jest od niego obecnie wyraźnie słabszy.

  • dejw profesor
    @M_B

    Nie napisałem, że nie dopuszczam, że ktoś może ze składu wypaść do Wiśle ;).
    Ciekaw jestem występu Ziobry. On pokazał że w tym sezonie jest skoczkiem strasznie nierównym. W Engelbergu najpierw podium, potem poza 30ką. Zakopane na odwrót: najpierw 31 (choć tu była loteria, wyniki nie dokońca miarodajne), później w 10ce.

  • Kubiszon98 stały bywalec
    limit

    Szkoda,że możemy wystawić tylko 11 zawodników,w zeszłym roku i 2 lata temu mielismy 12.Oprócz polskich konkursów ten period to Sapporo i Vikersund,więc płakać nie ma nad czym.

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Skład taki,jaki być powinien.Rutkowski punktował w Coc w każdym konkursie,w którym startował.Powołanie zasłużone.Ziobro też zasłużył na powołanie,raz nawet był na podium w Coc,a poza tym w 2 konkursie w Zakopcu był 8.Reszta to było wiadomo,że wystartuje.

  • M_B profesor
    @dejw

    Powiem tak, jeśli komuś ostro nie pójdzie w Wiślę, to zawsze można zrobić podmianę za kogoś i dać Bieguna lub G.Miętusa w Zakopanem, ten skład obecny jest najbardziej logicznym wyborem, ale nie jest przecież nakaz, by skakać idealnie tym samym składem ;). Oczywiście jak wszyscy się zakwalifikują i do tego w konkursie się nie skompromitują (czyli nie będą dajmy na to poniżej 4 dziesiątki w konkursie), to nie będzie sensu robić podmian, ale przy 11 zawodnikach zawsze któremuś może się powinąć noga.

  • anonim

    Nie sądziłem, że portal SKOKI news.com ma informacje z pierwszej ręki ! Zdecydowanie jest jednym z lepszych portali publikujących wiadomości narciarskie (nie licząc ski jumping) !

  • anonim

    Słyszałem, że trzech Polaków jedzie na zawody Pucharu Kontynentalnego w Japonii! Taką informację podali na SKOKI news.com (bez spacji)... Ponoć mają info od Roberta Matei.

  • Emil profesor

    @altiz Wniosku że na komputerze sakali :) To jest chyba jego autorski ranking.

    @sakala Wnioskuje że Twój ranking uwzględniał jedynie zawody "open"? Czyli bez podziału na kategorie wiekowe.

  • anonim

    Kwote krajowa bedziemy miec zarowno w Wisle jak i Zakopanem. Nie wiem o czym piszesz, kwote krajowa mozna wykorzystac 2 razy a nie raz.

  • skokib doświadczony

    Jeśli w Wiśle odwołają z powodu silnego wiatru to pewnie będziemy mieli zawody w Zakopanem dodatkowo w niedzielę 13 stycznia. A dlatego kwotę krajową wykorzystamy w Wiśle dlatego, że dla Tajnera i Kruczka ważniejsza jest Wisła niż Zakopane, bo raz, że to pierwsze zawody tam a dwa sami mieszkają w tamtym rejonie. Przecież już od dawna to widać jak Tajner foruje Wisłę.

  • anonim
    Faktycznie bez Wellingera i Freunda w Wiśle

    http://www.skispringen.com/news,id2734,freund-wellinger-legen-pause-schmitt-bleibt-team.html Tu macie niemiecką stronkę o skokach.Werner Schuster ogłosił to dzisiaj wieczorem.Jak już już ktoś tam napisał wcześniej - Wellinger musi nadrobić zaległości w szkole a Freund trochę popracować nad formą.

  • sakala weteran
    Ranking światowy zima 2012/13 po T4S

    1.SCHLIERENZAUER Gregor AUT
    2.JACOBSEN Anders NOR
    3.FREUND Severin GER
    4.BARDAL Anders NOR
    5.KOFLER Andreas AUT
    6.WELLINGER Andreas GER
    7.HILDE Tom NOR
    8.STOCH Kamil POL
    9.FREITAG Richard GER
    10.MORGENSTERN Thomas AUT
    11.NEUMAYER Michael GER
    12.PREVC Peter SLO
    13.VASSILIEV Dimitry RUS
    14.HVALA Jaka SLO
    15.LOITZL Wolfgang AUT
    16.AMMANN Simon SUI
    17.FANNEMEL Anders NOR
    18.FETTNER Manuel AUT
    19.KOT Maciej POL
    20.TAKEUCHI Taku JPN
    21.VELTA Rune NOR
    22.WANK Andreas GER
    23.SCHMITT Martin GER
    24.KRAFT Stefan AUT
    25.HLAVA Lukas CZE
    26.KASAI Noriaki JPN
    27.ZOGRAFSKI Vladimir BUL
    28.KORNILOV Denis RUS
    29.KOCH Martin AUT
    30.HAYBOECK Michael AUT
    31.KRANJEC Robert SLO
    .KUBACKI Dawid POL
    33.TEPES Jurij SLO
    34.SHIMIZU Reruhi JPN
    35.MATURA Jan CZE
    36.GEIGER Karl GER
    37.STJERNEN Andreas NOR
    38.QUECK Danny GER
    39.ASIKAINEN Lauri FIN
    40.COLLOREDO Sebastian ITA
    41.MURAŃKA Klemens POL
    42.ŻYŁA Piotr POL
    43.MIĘTUS Krzysztof POL
    44.WATASE Yuta JPN
    45.HULA Stefan POL
    46.MECHLER Maximilian GER
    47.SWENSEN Vegard NOR
    48.INGVALDSEN Ole Marius NOR
    49.KOUDELKA Roman CZE
    50.ROSLIAKOV Ilja RUS
    ...
    69.ZIOBRO Jan POL
    82.KŁUSEK Bartłomiej POL
    87.ZNISZCZOŁ Aleksander POL
    92.RUTKOWSKI Łukasz POL
    123.BACHLEDA Marcin POL
    133.BIEGUN Krzysztof POL
    157.BIELA Stanisław POL
    182.MIĘTUS Grzegorz POL
    190.ZAPOTOCZNY Andrzej POL
    204.KOT Jakub POL
    .ŚLIŻ Rafał POL
    244.BYRT Tomasz POL
    .KUKUŁA Artur POL
    255.KUPCZAK Szczepan POL
    .RUDA Adam POL
    270.GĄSIENICA-KOTELNICKI Wojciech POL
    .WANTULOK Mateusz POL

    Sklasyfikowano 305 zawodników (ranking nie uwzględnia kilku konkursów krajowych z tego weekendu, których wyniki wprowadzą kosmetyczne zmiany).

  • Piu bywalec

    Myślę, że bardzo dobry wybór trenera Kruczka, ja bym osoboście jeszcze spróbował Bieguna i tyle w temacie;) Niestety Grzesiek Miętus i Biela sie w PK nie sprawdzil,i a mieli szansę.

  • anonim
    SKŁADY NA WISŁE

    Tu macie polską stronę http://www.winterszus.pl/2013/01/wstepne-skady-na-ps-w-wisle.html na której znalazłam tą listę no ale tak jak jest napisane na samym początku TO JEST WSTĘPNA LISTA .Wiec albo ulegnie zmianom albo nie .

  • anonim
    @autor: sklady na Wisle (*-24.lodz.mm.pl), 06 stycznia 2013, 22:15 and others

    tu chyba nikt komentarzy nie czyta :-) juz 100x pisalem ze Freunda i Wellingera na 100% nie bedzie. Fettnera tez raczej. bo dzisaj w wywjadzie na orf mowil ze wlasnie troche potrwa za nim bedzie mogl trenowac i skakac znowu, ale nie wie dokladnie ile. Co do Neumayera to nie ma informacij nigdzie ze nie jedzie->tzn. raczej jedzie

  • ostry017 stały bywalec
    Subiektywne podsumowanie TCS....

    ...w wykonaniu polskich skoczków:
    Kamil Stoch - po falującej formie z Engelberga lider naszej kadry zdołał się wdrapać na 4 miejsce mimo bardzo nierównych skoków w niemieckiej części turnieju. Ta austriacka część była jednak intrem do fantastycznych emocji z jego udziałem podczas konkursów w Polsce i Kamil pokazał że jego forma rośnie do gigantycznych rozmiarów i jest coraz stabilniejsza. Ocena : 4+
    Maciej Kot - Kolejny polski zawodnik który słabe miejsce w TCS zawdzięcza zawalonemu konkursowi w Oberstdorfie. I to zawalonemu bardzo mocno. Maciek niedość że oddał słaby skok na progu trafił na bardzo trudne warunki i zajął 50 miejsce. Ale to się działo później pokazuje że Maciek jest światową czołówką. Kilka skoków z najwyższej półki trzy miejsca w pierwszej dziesiątce, bez wątpienia kandydat do podium w Polskich konkursach. Ocena: 4
    Piotr Żyła - zdobył w końcu swoje pierwsze punkty w tym sezonie ale z przykrością stwierdzam że nadal nie wykrzesał z siebie nawet 50% możliwości w tym sezonie. 23 miejsce okazuje się naprawdę dobrym, ale jeśli oceniać skoki błysku Piotrkowi cały czas brakuje. Ocena : 3
    Stefan Hula - skazywany na pożarcie (między innymi przeze mnie za co bije się w pierś) pokazał że formę z COC można bardzo dobrze przełożyć na PŚ, dobre skoki przeplatał słabymi ale widać że jego mentalność uległa znacznej zmianie, widać dużo więcej walki u Stefana. Na pewno zdobędzie punkty w Polsce. Ocena : 3
    Dawid Kubacki - niewątpliwie największy zawód w polskiej drużynie. Bardzo słaby turniej porównując to do wyników z Engelbergu można by się pokusić o stwierdzenie że fatalny. Dynamika uszła z tego chłopaka niczym powietrze z przebitej piłki. Ocena : 2-
    Krzysztof Miętus - Titus nie zajął czołowego miejsca ale pokazał że ma duży potencjał, moim skromnym zdaniem największy pechowiec tego TCS, bo jakby nie patrzeć jest typem lotnika a większość skoków TCS oddawał w warunkach niekorzystnych. Niemniej jednak Titus może wiązać swoje nadzieje z konkursami w Polsce i być może wreszcie pokaże na co go naprawde stać. Ocena : 2

  • anonim
    @autor: lipa16 (patryk.lipinski@onet.pl) gg: 17639105, 06 stycznia 2013, 22:15

    no sklad niemcow tak zostanie jak byl tylko freund i Wellinger pauzuja a Queck Mechler i geiger dojda. czyli: Freitag,Neumayer,Wank,Schmitt,Geiger,Queck,Mechler

  • lipa16 bywalec
    @ADDI

    Biegun raczej treningi przed MŚJ;) wyjazd na COC do Sapporo tego skoczka to non sens.. co innego Biela..

  • anonim

    Te sklady co piszecie sa na pewno zle. Na fisskijumping.com sa wypowiedzi z ktorych mozna wywnioskowac, ze w Wisle nie bedzie:
    - Fettnera, ktory mowi, ze ma nadzieje wrocic za tydzien lub dwa
    - Wellingera, ktory mowi ze na 2-3 dni wraca do szkoly
    - Neumayera, ktory zle sie czuje i liczy na przerwe

    A wiec te sklady to malo wartosciowe zrodlo informacji, skoro dani skoczkowie sie nie zgadzaja to pewnie reszta tez niezbyt.

  • anonim

    neonek18
    Proszę bardzo
    http://www.winterszus.pl/2013/01/wstepne-skady-na-ps-w-wisle.html

  • lipa16 bywalec
    @naja

    czyli, że Mechler, Queck i Geiger? + dwóch weteranów w Wiśle. ? a Freund i Wellinger w Zakopanem? co z Freitagiem? Jestem niestety kiepściutki z niemieckiego;/

  • anonim

    Tak jak ktoś tu mówił Wellinger i Freund nie wystąpią w Wiśle, Uzupełnię tą informacje jednak o to że odsunięci poprzednio: Danny Queck, Maximilian Mechler i Karl Geiger wracają do kadry. Natomiast na Zakopane Wellinger i Freund powrócą by zastąpić Neumayera i Schmitta.

  • anonim
    @autor: Elmeryk (*152.dynamic.gprs.plus.pl), 06 stycznia 2013, 22:03

    niekatualne sklady! napisalem juz ze freund i Wellinger nie jada! tu zrodlo prosze: http://www.zdfsport.de/Wintersport-25260070.html

  • anonim

    Składy drużyn na zbliżający się wielkimi krokami Puchar Świata w Wiśle. Na skoczni imienia Adama Małysza pojawią się najlepsi skoczkowie świata.

    Oto wstępne składy zgłoszonych siedemnastu drużyn:
    Austria - wystawi swoją "śmietankę" zawodników: Manuel Fettner, Michael Hayboeck, Martin Koch, Andreas Kofler, Wolfgang Loitzl, Thomas Morgenstern, Gregor Schlierenzauer
    Canada - MacKenzie Boyd-Clowes
    Bułgaria - Władimir Zografski
    Czechy - Lukas Hlava, Jakub Janda, Roman Koudelka, Jan Matura
    Estonia - Kaarel Nurmsalu
    Finlandia- Lauri Asikainen, Jarkko Maeaettae
    Niemcy - Richard Freitag, Severin Freund, Karl Geiger, Michael Neumayer, Danny Queck, Andreas Wank, Andreas Wellinger
    Włochy - Davide Bresadola, Roberto Dellasega, Andrea Morassi
    Kazachstan - Alexy Korolev
    Norwegia - Anders Fannemel, Tom Hilde, Anders Jacobsen, Anders Bardal, Andreas Stjernen, Vegard Swensen, Rune Velta
    Japonia- Daiki Ito, Yuta Watase, Taku Takeuchi, Shōhei Tochimoto
    Polska - Stefan Hula, Bartłomiej Kłusek, Maciej Kot, Dawid Kubacki, Krzysztof Miętus, Klemens Murańka, Łukasz Rutkowski, Kamil Stoch, Jan Ziobro, Aleksander Zniszczoł, Piotr Żyła (aktualizacja z pierwotnej listy wypadł K.Biegun)
    Rosja - Anton Kalinitschenko, Denis Kornilov, Alexy Romashov, Ilya Rosliakov, Dimitry Vassiliev
    Słowenia - Jaka Hvala, Robert Kranjec, Tomaz Naglic, Peter Prevc, Matjaz Pungentar, Jurij Tepes
    Szwajcaria - Simon Ammann
    Ukraina- Andrii Klymchuk, Vitaliy Shumbarets,Volodymyr Veredyuk, Vasyl Zhurakivskyy
    Słowacja - Tomas Zmoray

  • anonim

    Oceny w TCS i szanse na PŚ w Wiśle i Zakopanem.
    Kamil Stoch pewny punkt drużyny ma szanse na pudło. 6
    Maciej Kot w drużynie na pewno będzie w 6 to wielki sukces. 5+/6=
    Dawid Kubacki gorsza forma w TCS ale ogólnie było na 5-.
    Krzysztof Miętus szkoda przegrał z Wankiem o ok. pół metra będzie punktował. ocena 4+/5=
    Piotr Żyła będzie punktował (mamy nadzieje) u niego ocena 4
    Stefan Hula dzisiaj wielka niespodzianka ma szanse na punkty. 4
    Klemens Murańka odesłany do domu. Dobre miejsca w PK w Zakopanem. 3+/4-
    Aleksander Zniszczoł dzisiaj wygrałby (DSQ) ale może walczyć w PŚ.
    Jan Ziobro 3 miejsce w Engelbergu. Może być dobrze (oby)
    Bartłomiej Kłusek miał już kontakt z PŚ w tym sezonie, nie zdobył pkt. On jak Zniszczoł i Murańka na MŚJ
    Łukasz Rutkowski poprawnie skaczący Polak miejsca w PK okolice 18.
    Ogólnie kadra najlepsza wg mnie na tę chwile dobra decyzja, spore szanse.

  • anonim
    Skład

    Przecież te "wstępne" składy są podawane zapewne jeszcze przed Turniejem Czterech Skoczni, w celu zorientowania się ile ekip przyjedzie.

    Nie trzeba być ekspertem, żeby wiedzieć, że Niemcy na pewno nie wystawią takiego składu, w Austrii skakać będzie Kraft (za Hayboecka?) i pewnie jeszcze sporo innych zmian...

  • lipa16 bywalec

    TEPES skakał dużo lepiej niż w innych konkursach TCS, a Kranjec w TCS.. milion razy lepiej niż przez resztę sezonu..
    a Jurij chocby 18 w 1 treningu w Bischo.; )

  • dejw profesor

    Tepes zawalił drugi skok. Ale na pewno w Bischo skakał dużo lepiej niż w konkursach niemieckich, gdzie klasyfikowany był na samym końcu stawki.

    Kranjec też odżył w TSC. Trzy razy punkty, przedtem nawet nie wchodził do konkursów..

  • x666 stały bywalec

    Nie ma teraz sensu wysyłać kogokolwiek na PK do Japonii. Jedyni kandydaci to Biegun i Biela, ale mają szansę na MŚJ, więc chyba nie polecą. Wystawianie słabych seniorów raczej bez sensu, nawet mała szansa na wywalczenie limitów, a koszt wyjazdu spory.

  • x666 stały bywalec

    Loty mogą przeważyć, choć Żyła i Miętus też fajnie latają. Zawody w Polsce mogą mocno zniwelować różnicę. Najistotniejsze czy Słoweńcy bęą dalej skakać tak koszmarnie jak na TCS, bo z tą formą Tepesa i Kranjca niewiele punktów zdobędą.

  • M_B profesor
    @matti

    I to jest argument właśnie bardzo ważny, jest 7 konkursów indywidualnych i 1 drużynowy na mamutach, jak tam będziemy tracić do Słoweńców, to raczej do nich nie nadrobimy

  • x666 stały bywalec

    Polska nie ma szans na wyprzedzenie Słoweńców? Wszystko się może zdarzyć, ale jak Polacy i Słoweńcy utrzymają formę z TCS to spokojnie o 500 pkt ich wyprzedzimy.

  • krwisty weteran

    @marro pewnie masz rację, jak tylko któryś z nich wyleci, a dokładniej jak tylko pojawią się składy kolejnych drużyn na Wisłę, to zaktualizuję u mnie ta pierwotną listę zgłoszeniową. ;-)

  • matti bywalec

    kamil stoch ma duże szanse na 2 miejsce w klasyfikacji PŚ mimo fatalnego początku sezonu. a Polska w PN raczej na 5 miejsce. słowency są poza naszym zasiegiem.

  • M_B profesor
    @jozek_sibek

    A widziałeś że oni w ogóle w innym momencie konkursu skakali?

    Po Biegunie i Kocie anulowali serię i oni skakali po Murańcę, a patrząc na to co skakali pierwsi i że Kłusek ledwo wszedł do 2 serii to raczej Miętus skakał w gorszych warunkach od Bieguna w 1 serii, dlatego jak mamy miarodajnie ich oceniać to zobacz 1 konkurs kiedy skakali obok siebie.

  • marro profesor
    @mistrz

    Jeżeli bedzie gorszy od Huli, Kubackiego czy Żyły to ok niech skacze w PK, ale jeżeli bedzie lepszy od zawodników naszej kadry A to nie rozumiem dlaczego mialby nie skakać w PS.

  • jozek_sibek profesor
    @M_B,@John_Creaven

    Śledze wyniki.........ale liczy się aktualna forma. Wczorajszy konkurs był loteria ale dzisiejszy?
    K.Biegun był 19 a G.Mietus dopiero 40 (możliwe,że nie wyszedł mu skok).

    W takim razie na MŚ juniorów wysyłamy:

    1.A.Zniszczoł
    2.K.Murańka
    3.B.Kłusek
    4.G.Mietus
    5.K.Biegun

    Natomiast na PK w Sapporo:

    1.M.Bachleda
    2.S.Biela
    3.T.Byrt.
    4.Sz.Szostok
    5.M.Kojzar

    Kto mógłby być 6 kandydatem?
    Choćby ta 5 pojechała to będzie super (w poprzednim sezonie opuściliśmy Japonię),chociaż wcześniej Polacy startowali co rok (przynajmniej od sezonu 2004/2005).

  • krwisty weteran
    składy wszystkich drużyn

    Już wczoraj na swojej stronie dałem wstępne składy zgłoszonych 17 ekip do konkursu w Wiśle. Oczywiście będą aktualizowane. Wśród polaków był Krzysztof Biegun, jednak z racji kwot nie ma go w aktualnej liście. Szkoda chciałem popatrzeć jak sobie radzi, bo to bardzo sympatyczny chłopak.

  • szeryf78 bywalec

    Moim zdaniem pewniacy do punktowania w Wiśle i Zakopanem to Stoch i M. Kot. Żyła, Miętus, Kubacki, Hula, Zniszczoł i Murańka skaczą na podobnym poziomie. Między 20 a 40 miejscem. Oby wszyscy punktowali.

  • M_B profesor
    @mistrz

    Tak tylko mała kwestia, tydzień po Zakopanem są już treningi do MŚJ, więc i tak już w PŚ by nie startował przed MŚJ.......

  • mistrz bywalec
    @ lipa16

    mniej wiecej to mialem na mysli. mam nadzieje ze tylko w polsce go wystawia w składzie, bo jak bedzie dalej jezdzil na PŚ to nici z medalu na MŚJ

  • marro profesor
    @mistrz

    Tak poczekajmy aż skonczy 25 lat i wtedy go wypróbujmy, on w tym roku konczy już 19 lat, wielu skoczków w tym wieku już zdobywało medale wielkich imprez. Błędem było wystawianie go jak miał 15 lat, ale teraz trzeba już wymagać wiecej od niego niz zdobywanie punktów w PK.

  • lipa16 bywalec
    @ mistrz

    talent zmarnowany bo startuje w PŚ ? HAHA.. PROSZĘ CIĘ... Co najwyżej obniżka formy przez treningi pod okiem Kruczka; )

  • ModuL początkujący

    do Sapporo nie ma co dawać eksperymentalnych składów ... w tamtym roku Kamil marzył o podium w generalce to teraz nie może sobie odpuszczać startów nawet na drugim końcu świata ... uważam że obowiązkowo Kamil, Maciek i Dawid powinni jechać do Sapporo i walczyć o jak najwyższe lokaty zwłaszcza że ze startów zrezygnują najprawdopodobniej Austriacy z Gregorem na czele oraz Norwegowie którzy z pewnością będą ćwiczyli na mamutach przed Vikersund. Na mamuta wysłałbym Stefana Piotrka, Krzyśka i może Rutkowskiego jak sie dobrze spisze, niech sobie przypomną jak sie lata

  • M_B profesor

    Do tego Klimek ma już miejsce w 50 CRL do końca sezonu, to po co ma startować w COC? Żeby nabijać nam dodatkowe miejsce dla kogoś słabszego od niego, a sam miał startować cały czas w COC-u ?

  • KamiLoSsKi doświadczony
    @szeryf78

    Prognozy internetowe chyba codziennie losują inną pogodę na dany dzień dla konkretnych miejscowości, bo każdego dnia prognoza wygląda inaczej o 180 stopni, nie należy się martwić :]

  • M_B profesor
    @mistrz

    Ale mówiłeś, że ma problemy z kwalifikowaniem się, a jeśli chodzi o punktowanie to weźmy ostatnie 8 konkursów jego w PŚ właśnie (czyli po ostatnich MŚJ)

    8 startów - 5 punktowanych, więc ma lepszą skuteczność punktowania, niż w tym sezonie ma większość naszych kadrowiczów.

  • szeryf78 bywalec
    wisła

    We wtorek ma wiać 12-13 km/h a w środę od 16-18 km/h. Ciężko będzie przeprowadzić zawody. Oby do wtorku zmieniła się prognoza.

  • mistrz bywalec
    @M_B

    tylko mi nie mow ze klimek wystawiany jest tylko po to zeby sie zakwalifikowal do konkursu. Wszyscy oczekuja od niego czegos wiecej, a zreszta uwazam ze lepiej by bylo dla niego i dla nas jakby srubował limity na PK, tam przynajmniej zajmuje dobre miejsca,

  • jozek_sibek profesor
    Dla ciagle pytajacych

    Kwotę krajową w PŚ można wystawić 3 razy w sezonie (2 razy w PŚ + 1 raz w LGP).
    Natomiast w PK 4 razy w sezonie (2 razy w PK + 2 razy w letnim PK).

    Szkoda,że w tym sezonie nie mieliśmy konkursów letniego PK,bo 4 zimowe konkursy PK nic nam nie dają (kwota startowa na ten sezon została już wykorzystana).

  • M_B profesor

    Wg. mnie Klimek z tą formą na skoczni którą zna może powalczyć spokojnie o 2 dziesiątkę, więc jego wystawienie jest jak najbardziej zasadne.

    Ciekawe czy w Zakopanem będą robić jakieś zmiany, czy ten skład będzie też w Zakopanem.

  • marro profesor
    @mistrz

    Nawet jakby nadawal sie tylko do PK, to nie nadaje sie do krajówki? jest wg ciebie gorszy od Ziobry, Kłuska i Rutkowskiego?, to moze zrezygnujmy z tego przywileju i wystawmy tylko Stocha i Kota w Wiśle.

  • M_B profesor
    @mistrz

    No widzisz jak nie mówisz o tym, to przykład poprzedni sezon, 6 startów do wszystkich się zakwalifikował, a po MŚJ 4 starty w tym 3 punktowane i znowu obalam twoją teorię, bo chyba nie będziemy mówić o nie zakwalifikowaniu się do konkursu jak miał 13 lat.....

  • anonim
    jozek_sibek

    Według mnie nie masz racji, w końcu Biela przegrał w obu PK w Zakopanem z G.Miętusem, również w konkursie świątecznym Miętus pokazał się z lepszej strony. Dlatego uważam, że jest lepszym kandydatem na MŚJ.

  • mistrz bywalec
    @M_B

    nie mowie tylko o tym sezonie, uwazam ze krzywdzace jest dla niego branie go do PŚ, niech sobie wygrywa PK i MŚJ póki co, przeciez zawsze w konkursach PŚ wypada ponizej oczekiwan za to w PK bardzo łądnie

  • szeryf78 bywalec

    Do Sapporo trzeba wysłać kilku. Tam będą 3 konkursy, może zapunktuje, który albo wystrzeli z formą. Biela, Bachleda, Byrt, Biegun,Zapotoczny,Sliz

  • M_B profesor
    @jozek_sibek

    Chyba prędzej G.Miętus niż ta dwójka na dole mimo wszystko jest pewniakiem, on z Biegunem przegrał tylko w 2 konkursie COC w Zakopanem, a tak go lał i w Lotos Cupie i w świątecznym ostatnio, tak samo z Bielą przegrał tylko w Lotos Cupie a tak go pokonywał.

  • jozek_sibek profesor
    @M_B

    Wspomniałem o kandydatach,którzy by nas najlepiej zaprezentowali.

    Na MŚ juniorów do Liberca pewniakami są:

    1.A.Zniszczoł
    2.K.Murańka
    3.B.Kłusek

    Oraz na dzień dzisiejszy:

    1.K.Biegun
    2.S.Biela

  • M_B profesor
    @mistrz

    Murańka 4 konkursy w PŚ, pozycje 28,39,28 i NQ, więc o jakim problemie we wchodzeniu do konkursów mówisz, skoro 2 razy punktował na 4 podejścia, raz nie punktował przez wiatr no i Ga-Pa zepsuł to fakt, ale to tylko 1 konkurs i skocznia która mu nie pasowała.....

  • mistrz bywalec
    czemu usuwacie moje komentarze??

    zauwazcie ze muranka spisuje sie dobrze tylko w PK, a w PŚ ma ciezko z wejsciem do konkursu, nie mowiac juz o dobrym miejscu w nim. To jest typowy przyklad skoczka nadajacego sie tylko do PK jak S. Thurbichler

  • jozek_sibek profesor
    @szeryf78

    Dziesiatki razy już tu tłumaczymy,że z PK wchodzi 3 zawodników danego periodu,a nie z klasyfikacji generalnej PK!

    Ludzie - czytajcie komentarze innych.

  • anonim
    Luk

    Zawsze krajówka jest na 2 konkursy. Nie wymyślaj głupot że u nas tak nie było albo masz słabą pamięć albo nie znasz się na skokach. Sprawdź sobie wyniki sprzed roku i zobaczysz że mam racje.

  • korus doświadczony

    Nie mam zastrzeżeń do składu. Lepszych zamienników nie było. Szkoda mi Grześka Miętusa, ale wysyłanie za samo nazwisko byłoby czymś niepoprawnym, po słabiutkich występach w Zakopanem.

  • jozek_sibek profesor
    Skład na PŚ w Wisle i Zakopanem

    Skład b.dobry ( 6 z PŚ T4S + 5 najlepszych z PK w Zakopanem).

    Teraz oby Polacy nie ,,olali,, PK w Sapporo.Tam są aż 3 konkursy i trzeba wysłac zawodników.Kandydatów jest kilku,a kwota startowa 6.

    1.K.Biegun
    2.S.Biela
    3.M.Bachleda
    4.G.Miętus
    5.T.Byrt.
    6.Sz.Szostok
    7.M.Kojzar

    Dla kadrowiczów Sz.Szostoka i M.Kojzara mogły by to być jedyne zawody w PK w sezonie? Oczywiście na dzień dzisiejszy,bo nie wiadomo kto bedzie startował w PK w czasie MŚ juniorów.

  • szeryf78 bywalec
    limity

    nie powinniśmy mieć wystawić czasem 12? 5 jest w 55 rankingu Fisu Murańka 2 w kontynentalu plus 6 grupa krajowa. Wytłumaczcie mi, bo nie kumam.

  • dejw profesor

    Skład taki jaki być powinien. Obecnie to nasi najlepsi skoczkowie Powołanie Bachledy byłoby nie fair. Jeden bardzo dobry skok w loteryjnym konkursie to za mało żeby myśleć o kadrze.
    Zgadzam się z rekombinatorką. Bachleda miał swoje szanse i ich nie wykorzystał. Czas żeby szanse dostali inni.

  • ttt początkujący

    na fis cup do rosnova jada nasi mlodzi co wystartuja na eyofie(leja,podzorski,kantyka,milczanowski,okas).

  • M_B profesor

    Najbliższy Fis Cup w Rasnovie, ale na HS-100, na stronie FIS-u zresztą jest tak podane, tam powinni pojechać nasi juniorzy 96-97 by się przetarć przed EYOF-em, ale proste że nie pojadą, bo PZN nie da na to kasy :/

  • Pavel profesor
    @fan Bachledy

    Akurat patrzą jak skacze nasz dzielny Bachleda, fartownego miejsca w jednoseryjnym konkursie niemożna brać na poważnie w podobny zawodach nawet J. Kot potrafił byc wysoko.

  • fan profesor

    @M_B
    No fakt ze w drugim konkursie sie nie popisal ale jakos dziwnie wyglada krajowka bez Bachledy w skladzie.

    Jesli pojada na PK ze Slizem to tez dobrze.A Jakub Kot moze w koncu zapunktuje w tym sezonie w Pucharze Kontynentalnym.

  • nieznany weteran

    @marro
    Do sezonu 2001/02 wlacznie krajowka wynosila 10 skoczkow i ci zawodnicy nie musieli miec pkt. kontynentalnych by wystartowac.
    @fan
    Bachleda zajal niezle miejsce w konkursie jednoseryjnym, a takie konkursy mniej odzwierciedlaja prawdziwa forme zawodnika. Gdyby Marcin jeszcze dzis zdobyl jakiekolwiek punkty, to pewnie by otrzymal nominacje. Jednak zawiodl, i to bardzo.

  • fan profesor

    @ttt
    Czemu od razu zakladasz ze Kubacki bedzie spadal na bule w Vikersund? Wiadomo ze jego technika latania moze na mamuty nie pasowac ale nie zawczesnie mysl ze juz bedzie spadal? Jak dobrze pamietam Kubacki skakal na mamucie tylko raz i to w kompletnej loterii w Harrachovie.Wolalbym zobaczyc Kubackiego na mamucie jak sobie radzi od np Huli.

  • M_B profesor
    @fan

    Za to w 2 konkursie skacząc obok zawodników z wcale nienajgorszymi warunkami Bachleda skoczył słabiutko, najgorzej zdecydowanie z zawodników dookoła niego, więc ten 1 konkurs w jego wykonaniu to wybitny warunkowy fart i na takiej podstawie na pewno nie zasługiwał na start w PŚ.

  • Pavel profesor

    Skład chyba najbardziej optymalny, nie ma wiecznych juniorów Kota i Zapotocznego, a więc wygląda to dobrze. Ciekawe tylko jak z warunkami zapowiadają wietrzenie i deszczowo, ale kto tam wie.

  • piotrek0288 początkujący
    kwoty startowe na ten preriod

    Austria 7
    Słowenia 7
    Niemcy 7
    Norwegia 6
    Japonia 6
    Polska 5
    Finlandia 4
    Czechy 4
    Rosja 4
    Szwajcaria 3
    Bułgaria 3
    Włochy 3
    Francja 3
    Korea Pd.2
    Kazachstan 2
    Estoni 2
    Kanada 2
    USA 2
    pozostałe kraje
    2

    PS dlaczego np rosja ma 4 skoro w wrl ma teraz tylko 3 skoczków? wie moze ktos

  • fan profesor

    @Luk
    Czemu dobrze?
    Bachleda w 1-szym konkursie byl jednym z lepszych Polakow w Pucharze Kontynentalnym.Chyba nie sugerujesz sie jego wiekiem.

  • ttt początkujący

    sklad optymalny szkoda tego 12-tego ktory mial jeszcze nadzieje (pewnie biegun) ale w sumie dobrze ze limit nam spadl do 5 i oszczedzi to nam "lotów" kubackiego w vikersund

  • marro profesor
    @Luk

    Na turnieju TSC Austriacy i Niemcy dwa razy wykorzystali krajowki wiec dlaczego nie my. A zasady zmieniają sie co jakiś czas, kiedys jeżeli dobrze pamietam to nawet 8 zawodników z kwoty krajowej mozna było wystawic w konkursie.

  • leon początkujący

    @mistrz

    Murańka pomijając dziś zdyskwalifikowanego Zniszczoła w obu konkursach w Zakopanem był najlepszy z naszych

  • Luk profesor

    @marro
    No to ok. Zawsze myślałem, że krajówkę można wykorzystać tylko raz. Zresztą tak było w poprzednich latach w Zakopanem - w pierwszych zawodach było więcej polskich skoczków niż w drugich.

  • Luk profesor

    Szkoda, że nie w Zakopanem. Ja wolałbym zobaczyć tę jedenastkę właśnie na Wielkiej Krokwi. A tak to tam zobaczymy tylko piątkę...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl