PŚ w Oberstdorfie: Już o 16:00 początek treningów

  • 2013-02-14 22:40

FIS Team Tour zbliża się do końca. Już w najbliższy weekend skoczkowie będą rywalizować na mamuciej skoczni w Oberstdorfie. Na liście startowej znajduje się 54 zawodników z 15 krajów, w tym pięciu Polaków.

W sobotę odbędą się zawody indywidualne a w niedzielę zawodnicy rywalizować będą o punkty w konkursie drużynowym.

W Oberstdorfie zobaczymy naszych juniorów, ponieważ kadrowicze przygotowują się do Mistrzostw Świata w Val di Fiemme. Dla Bartłomieja Kłuska, Jana Ziobro oraz Krzysztofa Bieguna będą to pierwsze skoki na skoczni do lotów.

Do faworytów konkursu indywidualnego należą z pewnością Gregor Schlierenzauer, Robert Kranjec czy jego młodszy kolega Jaka Hvala, który niedawno wygrał swoje pierwsze zawody a na skoczni w Harrachovie radził sobie bardzo dobrze. Gospodarze mocno wspierać będą swoich zawodników z Michaelem Neumayerem i Severinem Freundem na czele.

Pogoda w Oberstdorfie jest dziś niezła. Nie wieje, temperatura wynosi 1 stopień, a ewentualne problemy może stwarzać jedynie mokry śnieg, który na szczęście nie pada zbyt intensywnie.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzi stacja Eurosport, początek o 18:00.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub nowej relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do wspólnego komentowania skoków na naszym czacie ». Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

PROGRAM ZAWODÓW:
Piątek, 15.02.2013
16:00 oficjalny trening
18:00 kwalifikacje

Sobota, 16.02.2013
15:30 seria próbna
17:00 pierwsza seria konkursu indywidualnego

Niedziela, 17.02.2013
16:00 seria próbna
17:00 pierwsza seria konkursu drużynowego

Lista startowa PŚ w Oberstdorfie, 15.02.2013
LpZawodnikKrajRekord
1 KLUSEK Bartlomiej POL
2 ZHAPAROV Radik KAZ 196.5 m
3 ZUPANCIC Miran SLO 175.0 m
4 STURSA Vojtech CZE
5 KOBAYASHI Junshiro JPN 192.5 m
6 ZNISZCZOL Aleksander POL 206.5 m
7 WATASE Yuta JPN 216.5 m
8 HEISKANEN Sami FIN
9 KANG Chil-Ku KOR 178.0 m
10 VIRY David FRA
11 WELLINGER Andreas GER
12 KOROLEV Alexey KAZ 190.0 m
13 VALTA Ossi-Pekka FIN
14 JOHNSON Anders USA 173.0 m
15 POLYCHRONIDIS Nico GRE
16 ASIKAINEN Lauri FIN 187.0 m
17 TAKEUCHI Taku JPN 207.5 m
18 ZIOBRO Jan POL
19 NURMSALU Kaarel EST 204.0 m
20 KRAFT Stefan AUT
21 MURANKA Klemens POL 200.0 m
22 ITO Daiki JPN 240.0 m
23 GEIGER Karl GER
24 CHOI Heung-Chul KOR 207.5 m
25 ZOGRAFSKI Vladimir BUL
26 SEDLAK Borek CZE 208.0 m
27 BIEGUN Krzysztof POL
28 SHIMIZU Reruhi JPN
29 PUNGERTAR Matjaz SLO 210.0 m
30 ELVERUM SORSELL Kim Rene NOR 194.0 m
31 FRENETTE Peter USA 184.0 m
32 WANK Andreas GER 214.0 m
33 HAJEK Antonin CZE 236.0 m
34 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 225.0 m
35 HILDE Tom NOR 223.5 m
36 MUOTKA Olli FIN 226.0 m
37 FREITAG Richard GER 230.0 m
38 BARDAL Anders NOR 227.0 m
39 VELTA Rune NOR 243.0 m
40 MECHLER Maximilian GER 222.5 m
41 KOZISEK Cestmir CZE 197.5 m
42 JACOBSEN Anders NOR 230.5 m
43 HAYBOECK Michael AUT 214.0 m
44 FREUND Severin GER 228.5 m
45 HVALA Jaka SLO 213.0 m
46 FANNEMEL Anders NOR 244.5 m
47 KOCH Martin AUT 241.5 m
48 PREVC Peter SLO 230.0 m
49 LOITZL Wolfgang AUT 213.5 m
50 TEPES Jurij SLO 237.0 m
51 NEUMAYER Michael GER 231.0 m
52 STJERNEN Andreas NOR 232.5 m
53 KRANJEC Robert SLO 244.0 m
54 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 243.5 m

Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (32616) komentarze: (552)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji - same loty

    Z 54 zawodników zgłoszonych do kwalifikacji pierwszych 28 nie posiada pkt PŚ za loty 2012/2013.

    Z 44 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ za loty 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 18:

    Z najlepszej "10" PŚ w lotach - brak 3,z najlepszej "30" - brak 8,a z najlepszej "50" - brak 18 zawodników.

    Miejsca i pkt w PŚ w lotach 2012/2013:

    3.S.Ammann -------- 02 + 04 + 11 + 06 =194
    4.J.Matura ----------- 11 + 11 + 03 + 02 =188
    8.K.STOCH ---------- 05 + 07 + 09 + 08 =142
    ---------------
    11.P.ŻYŁA --.-.-.--.-- 06 + 10 + 22 + 13 = 95
    15.M.KOT -----.------ 16 + 14 + 16 + 16 = 63
    21.K.MIĘTUS -------- 25 + 23 + 14 + 21 = 42
    22.S.Colloredo --.--- xx + xx + 18 + 10 = 39
    25.M.Boyd-Clowes .. 24 + 30 + 19 + 24 = 27
    ------------------------
    31.R.Koudelka -..-..- xx + xx + 38 + 18 = 13
    32.M.Kraus ---------- 36 + 36 + 33 + 19 = 12
    32.G.Deschwanden . 26 + 24 + 32 + 40 = 12
    35.F.Schoft ---------- xx + xx + 36 + 23 = 08
    35.F.Bjerkeenken ..- xx + xx + 24 + 30 = 08
    37.L.Mueller --------- 30 + 45 + 25 + 46 = 07
    38.D.Bresadola -....- 34 + 42 + 35 + 26 = 05
    38.L.Hlava ----.------ xx + xx + 26 + 31 = 05
    40.D.KUBACKI --.--- 32 + 28 + 30 + 34 = 04
    40.A.Morassi -.-.-.-.- 45 + 27 + 41 + 33 = 04

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    W tej ,,18,, nie startujacych jest aż 5 Polaków

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w piątkowych kwalifikacjach

    Z 54 zawodników zgłoszonych do zawodów 15 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 78 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 39:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 3,z najlepszej "30" - brak 10,a z najlepszej "50" - brak 21 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    5.K.STOCH ---------- 602 pkt
    7.J.Matura ----------- 522
    8.S.Ammann -------- 511
    -----------------
    11.A.Kofler ---------- 470
    17.M.KOT ------.----- 344
    19.D.Vasiliev ----.--- 327
    21.T.Morgenstern -.- 312
    26.P.ŻYŁA --.-.-.--.-- 213
    27.M.Fettner ---.--.-- 172
    30.N.Kasai ---.---.--- 143
    ------------
    31.L.Hlava -----.----- 140
    33.D.Kornilov -.-..-.- 120
    35.S.Colloredo ---.-- 106
    36.D.KUBACKI ---.-- 100
    37.M.Schmitt --.-.--.-- 98
    38.K.MIĘTUS --.-.--.-- 91
    43.G.Deschwanden--- 46
    46.R.Koudelka --.--.-- 38
    48.D.Queck -----.----- 37
    49.I.Rosliakov ----.--- 31
    50.M.Boyd-Clowes --- 27
    51.S.HULA --.--.-.--.-- 26
    57.A.Romashov -..-..- 14
    58.J.Janda --.--.-.--.-- 13
    60.M.Kraus --.--.--.--- 12
    60.A.Morassi ---.--.--- 12
    63.J.Happonen ----.---- 9
    63.V.Swensen --.-.--.-- 9
    65.K.Sakuyama -.-.-.-- 8
    65.O-M.Ingvaldsen ---- 8
    65.F.Bjerkeengen -..-.- 8
    65.F.Schoft ------.------ 8
    70.V.Larinto -----.------ 7
    70.L.Mueller -----.------ 7
    73.D.Bresadola -------- 5
    74.A-P.Roensen -.-.-.-- 4
    75.S.Grimsrud --------- 3
    77.H.Watenabe -.-.-.-.- 2
    77.A.Kaliniczenko -.-..- 2

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w kwalifikacjach - 21 konkurs PŚ w Oberstdorfie

    Do 21 zawodów PŚ 2012/2013 zgłosiło się 54 zawodników (39 z pkt PŚ 2012/2013):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji,ilość z nich punktowało w PŚ 2012/2013 oraz miejsca w PŚ 2012/2013:

    1.Norwegia --.--- 7 - punktowało 7 (02 - 03 - 10 - 22 - 23 - 24 - 75)
    1.Niemcy -------- 7 - punktowało 7 (04 - 09 - 15 - 16 - 25 - 40 - 41)
    3.Słowenia -..-..- 6 - punktowało 5 (06 - 12 - 13 - 18 - 46)
    4.Austria --.-.-.-- 5 - punktowało 5 (01 - 14 - 28 - 29 - 34)
    4.Japonia ---.---- 5 - punktowało 5 (20 - 39 - 43 - 55 - 58)
    6.POLSKA -.-..-.- 5 - punktowało 3 (62 - 65 - 72)
    7.Czechy -------- 4 - punktowało 2 (45 - 56)
    7.Finlandia -.-.-.- 4 - punktowało 2 (42 - 52)
    9.USA ---.---.---- 2 - punktowało 1 (52)
    9.Francja -------- 2 - punktowało 1 (54)
    11.Kazachstan -- 2
    11.Korea -.-.-.-.- 2
    13.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (32)
    14.Estonia ---.--- 1
    14.Grecja -.-.-.-- 1
    ============
    0.Rosja ---------- nie startuje
    00.Szwajcaria ..- nie startuje
    0.Włochy -.-.-.-.- nie startuje
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 21 konkursem PŚ w Oberstdorfie (loty)

    Ranking WRL - stan na 8.02.2013 - po II konkursie lotów w Harrachovie

    Polacy "55" rankingu WRL - po 19 konkursach PŚ:

    5.K.STOCH ------- 807 pkt
    12.M.KOT ----.---- 692
    27.P.ŻYŁA -.-.-.-.- 336
    30.D.KUBACKI -.- 318
    48.K.MIĘTUS -..-..- 93
    50.B.KŁUSEK ------ 84

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    41.M.Pungertar ... 140
    42.J.Kobayashi ..- 134
    43.M.Schmitt ----- 124
    44.G.Deschwande.117
    45.T.Naglic -.-..-.- 109
    46.S.Kraft -.-.-.-.- 108
    47.M.Mechler -.-.- 100
    ---------------
    48.K.MIĘTUS -..-..- 93
    ---------------
    49.A.Koivuranta ..- 87
    -----------------
    50.B.KŁUSEK ------ 84
    -----------------
    51.K.Sakuyama -.- 83
    52.N.Mayer -------- 81
    52.I.Rosliakov -.-.- 81
    54.K.Geiger -.-..-.- 78
    55.B-E.Romoeren . 75

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    57.A.Romaszow -.- 61
    57.P.Frenette --.--- 61
    59.M.Boyd-Clowes..59
    60.K.Ito ------.----- 57
    60.J.Janda --------- 57
    62.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    63.B.Sedlak -.-..-.- 53
    64.L.Asikainen -...- 50
    65.L.Mueller -.-..-.- 47
    66.M.Grigoli -.-.-.-- 45
    66.V.Descombes .- 45
    68.C.Kozisek ------ 44
    69.O.Muotka -.--.-- 40
    -------------------
    70.A.ZNISZCZOŁ - 39
    71.K.MURAŃKA -..- 32
    ---------------
    71.D.Zauner --.-.-- 32
    ------------
    73.S.Hula ---------- 26
    -----------
    74.A.Mabboux --.-- 25
    74.A.Hajek --.-.-.-- 25
    76.A.Morassi --.-.-- 21
    77.J.Happonen ....- 20
    78.V.Sklett --.-.-.-- 18
    78.J.Sinkovec -....- 18
    78.D.Judez --.-.-.-- 18
    81.N.Dezman -.-.-- 17
    82.J.Damjan --.-.-- 16
    83.A.Kaliniczenko . 15
    84.E.Chedal -.-..-.- 13
    85.M.Kraus -.-.-.-.- 12
    85.F.Yumoto ---.--- 12
    -----------------
    87.K.BIEGUN ------ 11
    87.J.ZIOBRO -..-..- 11

    Wyniki bez uwzględnienia konkursu PŚ w Klingenthal.

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 21 konkursem PŚ w Oberstdorfie (loty)

    Ranking WRL - stan na 8.02.2013 - po II konkursie lotów w Harrachovie

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 19 kokonkursach PŚ:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8 - spadek o 1 zawodników w stosunku na koniec V periodu
    3.Norwegia ---- 7
    3.Japonia ------ 7
    5.Słowenia -.-.- 6
    5.POLSKA -.-.-- 6 - awans o 1 zawodnika
    7.Czechy -.-.-.- 3
    7.Rosja -.-.--.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy --.-.-- 04 - 07 - 09 - 15 - 24 - 39 - 43 - 47 - 54
    2.Austria ------- 01 - 14 - 19 - 20 - 22 - 34 - 36 - 46
    3.Norwegia -...- 02 - 10 - 11 - 18 - 26 - 31 - 55
    3.Japonia -.-.-.- 13 - 23 - 25 - 33 - 35 - 42 - 51
    5.Słowenia --.-- 05 - 08 - 17 - 21 - 41 - 45
    5.POLSKA --.--- 05 - 12 - 27 - 30 - 48 - 50
    7.Czechy --.-.-- 16 - 29 - 40
    7.Rosja --.--.--- 28 - 36 - 52
    9.Szwajcaria ... 03 - 44
    10.Bułgaria ---- 32
    10.Włochy -....- 38
    10.Finlandia ...- 49
    10.Francja ----- 52

    Wyniki bez uwzględnienia konkursu PŚ w Klingenthal.

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 21 konkursem PŚ w Oberstdorfie (loty)

    Ranking WRL - stan na 15.02.2013 - po konkursie w Klingenthal

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 20 konkursach PŚ:

    0.K.Stoch -.-.-.- 808 pkt
    00.M.Kot -.-..-.- 712
    00.P.Żyła -.-.-.- 376
    00.D.Kubacki -- 318
    00.K.Mietus -.-- 117
    00.B.Kłusek ----- 84

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    00.A.Zniszczoł -- 39
    00.K.Murańka ..- 32
    00.S.Hula -.-.-.-- 26
    00.K.Biegun -.-.- 11
    00.J.Ziobro -.-.-- 11

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 21 konkursem PŚ w Oberstdorfie (loty)

    Polacy na mamutach 2012/2013 - po 4 konkursach

    1 konkurs - 26.01.2013 Vikersund
    2 konkurs - 27.01.2013 Vikersund
    3 konkurs - 03.02.2013 Harrachov (I konkurs niedzielny)
    4 konkurs - 03.02.2013 Harrachov (II konkurs niedzielny)

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 05 + 07 + 09 + 08 =142 pkt
    2.Piotr Żyła ------------ 06 + 10 + 22 + 13 = 95
    3.Maciej Kot --.-.-.--.-- 16 + 14 + 16 + 16 = 63
    4.Krzysztof Miętus -...- 25 + 23 + 14 + 21 = 42
    5.Dawid Kubacki -...-.- 32 + 28 + 30 + 34 = 04

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 21 konkursem PŚ w Oberstdorfie (loty)

    Rekordy Polaków na mamutach

    Stan 15.02.2013 - po II niedzielnym konkursie w Harrachovie:

    1.P.Żyła ------.---- 232.5m - Vikersund .. 2012 - 26.II
    1.K.Stoch -.-.-.-.-- 232.5m - Vikersund .. 2013 - 26.I
    3.A.Małysz -------- 230.5m - Vikersund .. 2011 - 13.II
    4.M.Kot ---.----.--- 211.5m - Vikersund .. 2013 - 27.I
    5.K.Mietus --.-.-.-- 210.0m - Vikersund .. 2012 - 23.II
    6.A.Zniszczoł -....- 206.5m - Planica ----- 2012 - 15.III
    7.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ----- 2007
    8.S.Hula -----.--.-- 205.0m - Planica ----- 2009 - 19.III
    9.D.Kubacki -.-.-.- 203.5m - Vikersund .. 2013 - 27.I
    10.Ł.Rutkowski --- 203.0m - Kulm ------- 2010 - 08.I
    11.M.Rutkowski ... 201.5m - Planica ----- 2004
    11.M.Bachleda -..- 201.5m - Planica ----- 2010 - 18.III
    13.K.Murańka -...- 200.0m - Planica ----- 2012 - 15.III
    ----------
    14.R.Sliż --.-.-.-.-- 199.0m - Planica ----- 2010 - 18.III
    15.T.Byrt ---.--.--- 198.5m - Planica ----- 2011 - 17.III
    16.T.Pochwała -.-- 195.0m - Harrachov - 2002
    16.T.Tajner ------- 195.0m - Harrachov - 2002
    18.P.Fijas -.-.-.-.-- 194.0m - Planica ----- 1987
    19.K.Długopolski - 191.0m - Vikersund .. 2004 - 07.III
    20.W.Skupień -...- 190.5m - Planica ----- 2004
    21.Ł.Kruczek -..-.- 186.0m - Planica ----- 2001
    ------------------
    J.Kot ------.---.---- 182.5m - Oberstdorf . 2010 - 29.I

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu

    Polacy na mamutach - PŚ 2011/2012 - 5 konkursów - końcowa:

    Bad Mitterndorf (2 razy 15.01.2012) + Oberstdorf (18.02.2012 + Planica (16.03.2012 i 18.03.2012):

    1.Kamil Stoch ---.---.----- 6 + 03 + 06 + 09 + 11 =193 pkt
    2.Piotr Żyła -----.-------- 17 + 22 + 28 + 24 + 21 = 43
    3.Maciej Kot ------------- 34 + 27 + 43 + 17 + xx = 18
    4.Aleksander Zniszczoł - xx + xx + xx + 18 + xx = 13
    5.Klemens Murańka -.-.- xx + xx + xx + 22 + xx = 09
    6.K.Miętus ---.---.----.--- xx + xx + 24 + 34 + xx = 07
    ---------------
    7.Tomasz Byrt ---.---.--- 43 + 46 + xx + xx + xx = 00
    8.Jakub Kot --------.----- xx + xx + 53 + xx + xx = 00

    xx - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 3 konkursem FIS Team Tour 2013 w Oberstdorfie

    Klasyfikacja FIS Team Tour 2013 - po 2 konkursach

    1 - konkurs drużynowy ...- 09.02.2013 - Willingen
    2 - konkurs indywidualny - 13.02.2013 - Klingenthal

    1.Słowenia --.-.-- 990.4 + 508.2 = 1498.6
    2.Austria ----.---- 958.6 + 495.8 = 1454.4
    3.Norwegia -...-.- 972.5 + 472.9 = 1445.4
    4.Niemcy --.-.-.-- 963.7 + 458.6 = 1422.3
    5.POLSKA --.--.-- 909.1 + 481.4 = 1390.5
    6.Japonia -.-.-.-.- 890.4 + 473.0 = 1363.4
    7.Czechy --.-.-.-- 827.1 + 461.0 = 1288.1
    8.Rosja --.--.--.-- 786.7 + 441.4 = 1228.1
    9.Włochy --.--.--- 359.2 + 455.6 = 0814.8
    10.Szwajcaria --- 357.2 + 250.1 = 0607.3
    11.Finlandia -..-.- 322.1 + 182.1 = 0504.2
    12.Korea --.--.--- 237.6 + xxx.x = 0237.6
    13.Bułgaria ------ 000.0 + 215.3 = 0215.3
    14.Estonia -.-..-.- 000.0 + 102.5 = 0102.5
    15.Francja ------- 000.0 + 093.0 = 0093.0

    000.0 - nie startowali
    xxx.x - bez pkt

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu

    Klasyfikacja FIS Team Tour - sezon 2011/2012

    1.Willingen -.- konkurs drużynowy
    2.Willingen -.- konkurs indywidualny
    3.Oberstdorf - konkurs indywidualny
    4.Oberstdorf - konkurs drużynowy

    1.Austria -..-..-..- 976.3 + 482.7 + 865.1 + 731.8 = 3055.9 pkt
    2.Norwegia -..-..- 999.2 + 516.2 + 798.7 + 715.9 = 3030.0
    3.Słowenia --.-.-- 938.0 + 485.9 + 838.5 + 732.5 = 2994.9
    4.Niemcy --.-.-.-- 963.7 + 495.7 + 804.2 + 702.4 = 2966.0
    5.Czechy --.-.-.-- 902.0 + 487.1 + 835.3 + 668.0 = 2892.4
    6.Japonia -.-.-.-.- 961.8 + 516.7 + 818.4 + 581.2 = 2878.1
    7.POLSKA --.--.-- 900.2 + 461.0 + 778.7 + 659.7 = 2799.6
    8.Finlandia ---.--- 832.1 + 422.7 + 166.3 + 481.2 = 1902.3
    9.Rosja --.--.--.-- 369.2 + 444.6 + 516.1 + 532.3 = 1861.2
    10.Szwajcaria --- 378.1 + 316.0 + 429.2 + xxx.x = 1123.3
    11.Francja -...-..- xxx.x + xxx.x + 361.8 + 486.2 = 0848.0
    12.Kazachstan ... 268.3 + 067.6 + 000.0 + 340.6 = 0676.5
    13.Włochy -.-..-.- xxx.x + 214.5 + 162.4 + xxx.x = 0376.9
    14.Estonia -.-..-.- xxx.x + xxx.x + 158.2 + xxx.x = 0158.2
    15.Bułgaria -.....- xxx.x + 047.1 + xxx.x + xxx.x = 0047.1
    ----------------
    00.Kanada ---.--- xxx.x + 000.0 + 000.0 + xxx.x = 0000.0
    00.Ukraina --.-.-- xxx.x + 000.0 + xxx.x + xxx.x = 0000.0

    000.0 - odpadli w kwalifikacjach
    xxx.x - nie startowali

  • Pabian początkujący

    Był kiedyś taki konkurs kiedy nasi juniorzy pierwszy raz skakali na mamucie.. bodaj w Planicy. Treningi były słabe, ale jak przyszło do konkursu to skakali na natchnieni... Mówili pokochaliśmy latanie:P Oby było tak tym razem:P

  • Anja1980 doświadczony

    W przypadku Jaki Hvali to wypadek przy pracy :-) Prevc, Teps już wysoko a Prevc jest starszy od Jaki o ten chłopak ma 20 lat - to 92 rocznik 2 lata starszy od Klemensa.

    Klemens mam też nadzieję że to wypadek przy pracy a co do reszty ciężko powiedzieć.

  • DragonL bywalec
    Karp

    pewnie, ze ja jestem za naszymi i życzę im jak najlepiej, ale oceniam realne szanse a nie jak trolle miejsca w pierwszej dziesiątce. Wierze nawet że będzie lepiej w kwalifikacjach. Niektórzy oddają swoje pierwsze skoki na mamucie, ale wiem jedno cudów nie będzie... sukcesem dla mnie będzie 20-30 w sobotę dla tych co się dostaną...

  • Sobi początkujący
    podboj

    piekny skok bieguna. on z tym nienagannym stylem jak to mowi mirabelke zalecial 140m. pokonal tym sposobem kanga ale niestety na choia bylo za malo, na mistrzostwach korei bylby medal! od poczatku mowilem ze najmniej slabo co nie znaczy dobry z tej ekipy jest jedyny niejunior Ziobro. My juniorow nie mamy , mamy przecietniakow nadajacych sie na pk i to bez sukcesow w pk

  • DragonL bywalec
    metalfan

    powtarzam, bo miałem racje a użytkownicy typu outdoor, MIRABELKE, MSad_ mieli fantazje co do wyników juniorów. Realnie myślę bedzie lepiej, przejdzie 4 kwalifikacje, a 2-3 do 20-30 sie złapie, ale to jest realny plan, a nie pisanie że Murańka bedzie w pierwszej 6tce itd.

  • Xellos profesor
    DragonL

    strasznie przesadzasz, pierwszy skok, i to jeszcze zawodników co w PŚ nie mają doświadczenia

    Zografski mimo że na mamucie debiutuje, to ile już razy startował w PŚ, może ktoś prowadzi statystyki to niech napisze, w ilu konkursach PŚ Zografski startował.

  • Anja1980 doświadczony

    No i co jak juniorzy przejdą przez kwalifikację stanie się cud. Już teraz wiecie dlaczego Kruczek ich nie zabiera, bo nie mają stabilizacji formy. Żeby po 150 metrów na Mamucie skakać. Niech chociaż się za kwalifikują do konkursu to będzie dobrze. A i żeby nie było CHŁOPAKI MAJĄ POTENCJAŁ ALE ZA SŁABĄ UMIEJĘTNOŚĆ STABILIZACJI FORMY i PSYCHIKI ŻEBY SIĘ NIE SPALIĆ W PŚ. A i jestem pewne jeżeli któryś z nich wygra kilka konkursów pod rząd w CoC lub cały cykl CoC na pewno Kruczek zabierze taką osobę do PŚ.

  • DragonL bywalec
    czas przypomniec mój komentarz

    autor: DragonL , 15 lutego 2013, 14:17
    do wszystkich fanów juniorów
    Murańka ma olbrzymi potencjał, ale z rożnych powodów nie do końca wykorzystany, nie ma jeszcze stabilności, aby oddać 2 równe dobre skoki (tego zresztą brakowało np. Robertowi Mateji do końca kariery).
    W tym momencie na pewno prezentuje poziom nie lepszy niż obecna kadra, ktos kto potrafi myśleć, potrafi też porównać wyniki ostatnich zawodów, czy dane Murańce szanse startu w PŚ. Będzie z niego wielki zawodnik, jeśli nikt go nie zepsuje, ale zostawcie go na razie w spokoju - dziś kwalifikacje powinien przejść, nie wiem z jakim wynikiem, ale nie sadze aby jutro był wyżej jak 20-30, bo taka forme prezentuje obecnie uśredniając kilka jego startów i porównując do składu obecnego PŚ.
    Licze że za rok już będą postępy, na razie nie liczcie na zbyt wiele, bo srogo się oszukacie słuchając takich znawców jak outdoor czy MIRABELKE, czy MSad, a potem będzie znowu w druga stronę nagonka na juniorów, bo wszyscy będą twierdzić, że wiedzieli iż tak będzie... (jak coś nie pójdzie dobrze...)

  • adii95 początkujący
    Nagano 98

    http://www.youtube.com/watch?v=2ni0qaXEbDs

    Jest to końcówka konkursu olimpijskiego w Nagano 98.
    Dokładnie ostatnia dwunastka 2-giej serii.

    Zapraszam.

  • anonim
    czekamy

    podboj juniorow ciag dalszy ale nie... tak zle nie bylo bo kanga i kazachow pokonali.... brawo! ale choi niebezpiecznie sie zblizyl do klemensika. czekamy na pana mirabelke ale on przeciez powie ze byla loteria. a porownywanie wellingera i krafta do muranki nie na miejscu

  • Boy profesor

    Świetny nowy rekord Grecji, aż 164,5 m się nie spodziewałem.

  • dejw profesor
    metalfan

    Tylko, że tu nie o to chodzi. Wypowiadali się tutaj ostatnio dość często tacy znafcy (pisownia zamierzona), którzy twierdzili z niezachwianą pewnością że juniorzy będą tu od początku fruwać aż miło. No i narazie zonk.
    Choć ja się wstrzymam z oceną do końca kwalifikacji.

  • Grigory stały bywalec
    Zniszczoł

    To akurat już latał powyżej 200m na mamucie więc od niego i Murańki można więcej wymagać niż od Bieguna czy Kłuska.
    No ale może faktycznie się rozkręcą z każdym skokiem

  • metalfan stały bywalec

    no tak, młodziki skaczą 1 lub 2 raz na mamucie, to polaczkowata codzienność i trollernia nie znająca rzeczywistości oczekuje od nich na pierwszym treningu 210 metrów, a jak nie, to niech kończą kariere ;) gdzie to wszystko się rodzi to ja nie wiem, ale sądząc zaciemnienie na oczach to gdzieś w jaskiniach, jak orkowie

  • Luthor weteran

    Nie ma co pochopnie oceniać Bartka po pierwszym skoku. Nawet taki Schlierenzauer pierwsze próby na mamucie miał nierewelacyjne i dopiero w konkursie tak naprawdę zaczął latać.

  • Boy profesor

    Kłusek tylko 156,5 m. Oczywiście poprawił swój rekord życiowy, który do tej próby wynosił 138,5 m, ale szału nie ma.

  • DragonL bywalec
    EmiI

    ale lepiej skakał stylem klasycznym, ten pierwszy sezon to był jego przebłysk, zresztą sam tak napisałeś, a ja pamiętam z autopsji, raz nawet komentator TVP przyznał, że ten styl V coś mu nie idzie tyczy się lat 93-96. Najprawdopodobniej po prostu się rozwijał i w wieku 16 lat styl mu pasował, a potem już gabaryty były nie te i pewnie nieważne jaki styl, po prostu z młodzika wyrósł mężczyzna i skakanie już mu nie wychodziło...

  • mlody841 bywalec

    dajcie spokój Klimkowi !

    niech sobie spokojnie skacze bez presji, na razie to oczekiwania wobec niego są niewspółmierne do osiągnięć.


    Ja bym chciał, żeby zaraz Murańka latał na treningach jak natchniony, ale nie ma ku temu ŻADNYCH przesłanek.

    Niestety Klimek w dorosłym skakaniu osiągnął zero, nic. Oby w przyszłości osiągał sukcesy, ale na razie postępów nie robi i na wyższy poziom nie wskoczył. Miał sporo szans i ich nie wykorzystał.

    Dajmy mu spokojnie skakać i nie wytwarzajmy wobec niego jakiejś aury zbawcy naszych skoków. Na tą chwilę to jest strasznie nierówny i jest w kraju skoczkiem powiedzmy numer 7 a i nad tym można debatować.



    Powodzenia chłopaki dzisiaj, żeby się Wam udało zakwalifikować w komplecie to już będzie dobrze

  • Karp profesor
    DragonL

    I to porównywanie Murańki do Hvali pod kątem MŚJ, gdzie Słoweniec zmiażdżył konkurencję jest śmieszne. A, że wyprzedził Wellingera i Krafta którzy jakiejś dobrej passy w PŚ też nie mają nie wydaję się, aż takim sukcesem jakby nie patrzeć.

    Czekamy, czekamy skocznia zweryfikuje...

  • DragonL bywalec
    Karp

    ja bym chciał jak najlepiej także, ale jestem realistom. Tak naprawdę wolałbym się mylić... odszczekać itd.;) ale niestety trzeba być pragmatykiem... po za jamkimiś cudami i przypadkami miejsca w pierwszej a nawet drugiej dziesiątce są mało realne. W kwalifikacjach wszystko wygląda inaczej, miejsce 11 wygląda super a do tego przecież trzeba doliczyć +10 czyli to 21 miejsce.

  • M_B profesor
    @grim

    A ja z tobą się nie zgodzę, Nieminen jak mówię, miał JEDEN spektakularny sezon, po odjęciu którego nikt by o nim za bardzo nie mówił. A ja aż takim raczkującym fanem skoków nie jestem, choć jego spektakularnych sukcesów nie mam prawa pamiętać, bo miałem wtedy 2 lata..... Gdzie mu do zawodników typu Ahonen, Schlierenzauer, czy nawet Nykanen, zresztą nawet Peterka dłużej świecił niż Nieminen.

  • DragonL bywalec
    sobi

    jak widzisz bronie akurat twoich poglądów, a MIRABELKE, outdoor uważam za wróżbitów. Potencjał Murańka ma, ale to jeszcze nie wszystko i nie rokuje na dzień dzisiejszy zbyt wiele. Ja biorę w ciemno miejsca 20-30 jutro jak się tam zmieści 2-3 juniorów.

  • DragonL bywalec
    marro

    może tak być, zastanawiałem się nad tym często, pewnie będzie jeszcze ktoś - powinienem więc napisać, że prawdopodobnie jedyny;). Sprawdzać mi się nie chciało, na pewno pamiętam, że był to Weissflog - dzięki za rzeczową uwagę.

  • anonim
    ciekaw

    ciekaw jestem skad ty wiesz dokladnie kto jaki ma potencjal, czym muranka sprawil ze uwazasz ze ma potencjal malysza? przeciez to tak jakby wrozyc z fusow. jakby juz solidnie sie prezentowal w ps albo mial jakies wyskoki to moznaby mowic ze ma potencjal malysza.... ale w tej sytuacji to takie gadanie jest nie na miejscu. ja nie mowie ze nie ma potencjalu, ale wogole go nie widac wiec nie wiemy jaki on ma potencjal... bo gadanie ze ma potencjal bo jednorazowych podiach pk czy wygrywaniu olimpiady mlodziezy jest sporym naduzyciem..... inna sprawa ze moim zdaniem zniszczol prezentuje sie w dotychczasowej karierze lepiej niz Muranka, i wydaje mi sie ze to on bedzie lepszym skoczkiem, choc to jest bardziej zgadywanie

  • DragonL bywalec
    grim, EmiL

    grim
    piękny kawałek historii, ja pamiętam prawie wszystkie konkursy, bo TVP je transmitowała. Startował wtedy z naszych Jan Kowal i chyba Zbigniew Klimowski. Wtedy tez pamiętam swoje pierwsze zwycięstwo w Harachovie odniósł Noriaki Kasai , a były to bodajże MŚ w lotach. Nieminen rzeczywiści dominował do spółki z Felderem, Vettorim i Rathmayerem (cała brygada z AUT).

    EmiL
    ja z tego co pamiętam to wykończył go własnie styl V, jedyny skoczek który potrafił wygrywać stylem klasycznym i V to był Jens Weisflogg, ale tez trochę mu to zajęło

  • anonim

    Sa zawodnicy mający mozliwości nieprzeciętne, są tacy, któzy przy duzym nakładzie parcy moga wznieśc sie na poziom swiatowej czołowki-pierwsza dziesiatka PS, czasem jakies podjum, sa w końcu tacy, dla kórych szczytem osiagnięc będa punkty w drugiej trzeciej dziesiątce. W Polskich skokach swoej mozliwosi wykorzystał Małysz. Fijas, Mateja i Skupień to ta druga kategoria. Z obecnych potencjał na skoczka czołówki ma, i wykorzystuje go Stoch. Zyla, neistety nie, choc, moim zdaneim jest bardziej predysponownay od Stocha. M.Kot i J. Kot to wlasnei zawodnicy z potencjalem na dziesiatke PS, ale nie na mistrzow. Kubacki, Hula, Rutkowski L, Ziobro, Kłusek,Bacleda i Sliz, to tacy co moga czasem do drugiej dizesiatki, ale czesciej w trzeciej -sukces. Zniszczoł to wlasnei potencjal Stocha, Muranka zas -Malysza. Czy wykorzystaja swoje predyspozycje? Nie wiem, z reguły jast tak ze jeden z dziesieciu potrafi wykorzystac swoje mozliwosci.

  • anonim
    do outdoora

    Jak Muranka bedzie chociazby w pierwszej 15 to odszczekam swoje slowa ze jest slaby, ale nawet to nie zmieni stwierdzenia ze jest gorszy od kubackiego. Kubacki nie oddal zadnego dobrego skoku? Jesli przyjmujemy takie kryteria to kazdy skok muranki w ps to bula, przylozmy wystep kubackiego z engelbergu i jego skoku. Przypomnij mi chociaz jeden taki skok muranki w ps. nie bylo takiego bo zdecydowana wiekszosc to jeden skok i bye bye , albo kwalifikacje i bye bye

  • anonim
    @M_B - Toni Nieminen

    Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Najwyraźniej skoki oglądasz od niedawna, a wszystko, co przed Małyszem, traktujesz wyłącznie statystycznie. Nieminen BYŁ gwiazdą. Wielką i niekwestionowaną. W sezonie 1991/92 zamiatał konkurencję jak chciał, mistrz olimpijski na dużej, brąz na małej, praktycznie w pojedynkę wygrał Finom drużynówkę. Wygrał TCS i powinien być pierwszym, który wygrał wszystkie 4 konkursy - zawyżone noty Feldera sprawiły, że minimalnie przegrał konkurs noworoczny. Wygrał 8 konkursów PŚ w tamtym sezonie. Do tego zdobył 2 złota na MŚJ. Gdyby nie kombinacja sędziów w GaPa, miałby komplet w tamtym sezonie. I to wszystko w wieku 16lat! Gdyby miał dobrego mentora, a nie był zapatrzony w złe nawyki pewnego starszego kolegi, to dziś do niego, a nie do Nykaenena czy Schlierenzauera próbowaliby wszyscy, bezskutecznie, dorównać. Toni był absolutnie największym talentem w skokach, przynajmniej odkąd je oglądam, tj. od 1984 roku.
    To tyle w kwestii sprostowania czy też pouczenia młodszego fana skoków :)
    Pozdrawiam

  • Pitrasek stały bywalec
    @Roamnzuri

    A czemu nie można dać im szansy? Murańka wicemistrzem świata juniorów,Kłusek był wtedy 4,Biegun ostatnio dobrze skakał w Iron,Ziobro zdeklasował w Lotos Cupie, a Zniszczoł także od nich nie odstaje.

    Nie przesadzaj że się skompromitujemy. Hvala czy Wellinger się nie skompromitowali.

  • MIRABELKE stały bywalec

    Wrozbita nie jestem choc zazwyczaj moje pozytywne obawy sie sprawdzaja i tym razem tez sie sprawdza
    Wlaczam teraz Eurosport a tam snooker, na drugim tez, co oni powariowali na punkcie tego snookera? Albo tenis albo snooker i tak wkolko

  • jozek_sibek profesor
    @Boy

    autor: Boy , 15 lutego 2013, 12:45
    -
    Nie pamiętam zawodów na mamucie, gdzie do startu przystępowało by aż 13 debiutantów na tego typu skoczni.

    Od kilku lat uznaję,że co do ,,Mamuta,, jesteś najlepszy..... i zdania nie zmieniam.?


    Pojawił się ,,nowy,, spec i niech zrobi taką kasyfikację (debiutanci).

  • lipa16 bywalec

    http://www.skokinarciarskie.pl/aktualnosci/10645,CoC_Pograjc_i_Pedersen_Roensen_wygrywaja_treningi

  • DragonL bywalec
    MIRABELKE

    problem w tym, że ty używasz argumentów w stylu:
    "narazie nie zrobil jakichs postepow ale kto wie czy to sie nie zmieni"(Dezman), "skacze coraz lepiej i mysle ze w przyszloscia podia dla tego zawodnika tobedzie formalnosc" (Zografski) , "co wspomnialem wczesniej gdyby nie słaba głowa bylby teraz na szczycie" (Rutkowski)

    opisałeś 3 wg Ciebie zdolnych juniorów, którzy gdyby.. coś tam.. coś tam, byliby na szczycie... gdzie ich prawdziwe wyniki, gdzie argumenty? gdybanie zostawmy wróżbitom - na razie do nich należysz;)

  • outdoor doświadczony

    @ sobi

    Co jeśli Murańka będzie jutro w pierwszej szóstce konkursu? Odszczekasz swoją wypowiedź i każesz go zabrać na MŚ zamiast Kubackiego, który w życiu nie oddał choć przyzwoitego skoku?

  • Pitrasek stały bywalec
    danon2210

    Ja to na Eurosporcie nie oglądam bo nie mam, tylko po prostu na stronach internetowych:http://www.drhtv.com.pl/

  • anonim
    hhahhaha

    muranka lepszy od kubackiego? jak ktos tak mysli to ja nawet tego nie skomentuje....smiem watpic czy muranka prezentuje poziom Huli ale jak ktos by powiedzial ze Muranka=Hula to napewno bym go nie wybrechtal aczkolwiek uwazam ze Muranka

  • MIRABELKE stały bywalec

    Jedynym wyjatkiem z naszych byly buloklepy Kowale co jako tako radzili sobie na MS juniorow a pozniej kompromitowali sie wlacznie z Tajnerami w COC-u.A tak kto blysnał na MS juniorow to jako takie sukcesy zawsze mial.Wank przeciez obecnie jest solidnym zawodnikiem kadry Niemiec, z tych wielkich zapomnialem o Gregorze wczesniej.Koudelka solidne punktowanie i juz poda zaliczone,Linstorem to byla swiatowa czolowka i stawal na podiach, jeszcze Larinto tez swiatowa czolowka byla, a Nieminen moze nazwalem go wielka gwiazda pochopnie ale tez byla swiatowa czolowka.jedynie Dezman narazie nie zrobil jakichs postepow ale kto wie czy to sie nie zmieni.Zografski skacze coraz lepiej i mysle ze w przyszloscia podia dla tego zawodnika tobedzie formalnosc.Rutkowski co wspomnialem wczesniej gdyby nie słaba głowa bylby teraz na szczycie.
    Krecik
    piszesz o kombinezonach to dlaczego Kubacki ten kombinezon zmienial i nie skakal w tym samym jak chocby Kot.
    M_B
    no przesadzilem z tym mistrzem u Nieminena ale nie mozna zaprzeczyc ze na podiach stawal i byl przez pewien czas w swiatowej czolowce
    DragonL
    zobaczymy co bedzie dzisiaj, ja obstawiam bardzo dobre skoki juniorow i solidne zyciowki u niektorych

  • leon początkujący

    Zwycięzcy MŚJ mają zwykle długą drogę choćby do podiów PŚ i najważniejszych imprez, teraz Hvala pozytywnie zaskoczył zwycięstwem w Kling. Co osiągneli w PŚ wcześniejsi złoci medaliści: Dezman, Zografski, Hayboeck, Mueller, Wank, Koudelka, Ikonen, Rutkowski, Happonen, Lindstroem, Nishishita. W ostatnich 15 latach tylko Morgenstern i Schlierenzauer zdominowali najważniejsze imprezy, trochę Loitzl który długo nie błyszczał i z dawniejszych Ahonen. A medaliści drużynowi MŚJ nierzadko kończyli kariery przed 25 rż.

  • DragonL bywalec
    do wszystkich fanów juniorów

    Murańka ma olbrzymi potencjał, ale z rożnych powodów nie do końca wykorzystany, nie ma jeszcze stabilności, aby oddać 2 równe dobre skoki (tego zresztą brakowało np. Robertowi Mateji do końca kariery).
    W tym momencie na pewno prezentuje poziom nie lepszy niż obecna kadra, ktos kto potrafi myśleć, potrafi też porównać wyniki ostatnich zawodów, czy dane Murańce szanse startu w PŚ. Będzie z niego wielki zawodnik, jeśli nikt go nie zepsuje, ale zostawcie go na razie w spokoju - dziś kwalifikacje powinien przejść, nie wiem z jakim wynikiem, ale nie sadze aby jutro był wyżej jak 20-30, bo taka forme prezentuje obecnie uśredniając kilka jego startów i porównując do składu obecnego PŚ.
    Licze że za rok już będą postępy, na razie nie liczcie na zbyt wiele, bo srogo się oszukacie słuchając takich znawców jak outdoor czy MIRABELKE, czy MSad, a potem będzie znowu w druga stronę nagonka na juniorów, bo wszyscy będą twierdzić, że wiedzieli iż tak będzie... (jak coś nie pójdzie dobrze...)

  • StochoFan początkujący

    Kadra na MŚ w val di fiemme w skokach i biegach:http://sport.tvp.pl/ inne/zimowe/aktualnosci/oficjalna-kadra-polski-na-ms-w-val-di-fiemme/10098602

    Skład w skokach:Stoch,kot,żyła,kubacki,miętus,hula

  • Boy profesor

    Stefan Thurnbichler karierę zakończył, podobnie jak jego młodszy brat, ale Thomas cały czas robi za przedskoczka, był podczas TCS, jest też w Oberstdorfie na lotach.

  • mar100 bywalec
    2

    Haybeck, Mueller, Fettner, Trunbichler, Pauli, Kaiser, Liegl to medaliści MŚ juniorów w rodzaju M.Rutkowskiego. Trenerzy austriaccy nie wykreowali z nich mistrxzów, więc MRut nawet gdyby trenował to nie wiadomo czy coś by osiągną

  • Boy profesor

    Co do przedskoczków to wiadomo jedynie tyle, że było ich co najmniej 23, a oprócz Thomasa Thurnbichlera było na pewno trzech Niemców, Daniel Althaus, Michael Herrmann i Marc Ganserer.

  • dejw profesor
    Pitrasek

    Były, oto wyniki:
    http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3828/2013JP3828RLT.pdf

  • anonim
    hahah

    nie moge sie doczekac konkursu a wiecie czemu? zeby wysmiac mirabelke xDDD 5 w 30 rozwalilo mnie XDDD jesli jeden bedzie w 30 to uznam to za sukces ale bardzo w to watpie, a i nie zdziwie sie jak ze 3 polegnie juz w kwalifikacjach xDa porownywanie klasy kubackiego do muranki w chwili obecnej jest wg mnie istną żenadą bo jest to roznica klasy.

  • dejw profesor
    DragonL

    No i zgadzam się z Tobą z tymi typami ;) O punkty to powalczy pewnie tylko Klimek i może Kłusek. Po treningach zobaczymy czy można liczyć na awans do konkursu Ziobry i Bieguna. Olek jest w słabej formie, ale może kwalifikacje przejdzie.
    Oczywiście nie mam nic przeciwko juniorom, jeśli sprawią niespodziankę to będę się cieszył. Ale obiektywnie patrząc, nie ma co liczyć na jakiś świetny występ.

  • egl doświadczony
    @Kibic od lat

    dał sobie spokój z trenowaniem podobnie jak jego brat widząc że Pointner ma swój żelazny skład. tak na marginesie to gdyby tak zmienili obywatelstwo...Stefan Thurnbichler na pewno miał potencjał na top 15 na świecie

  • DragonL bywalec
    MIRABELKE

    a ja będę Cię konsekwentnie sprowadzał na ziemie:
    twoi mistrzowie zajmą w niedziele miejsca od 6-8 drużynowo (bo pierwsza 5tka Słowenia, Norwegia, Austria, Niemcy, Japonia już zajęta), kwalifikacje przejdzie może 4, w konkursie w sobotę jak zapunktuje 2-3 na miejscach 20-30 będę zadowolony.

  • M_B profesor
    @MIRABELKE

    Toni Nieminen wielką gwiazdą?

    Jak on poza sezonem z kryształową kulą miał jeszcze tylko 1 sezon na 11 miejscu w generalce i 1 na 21 miejscu z generalce, a następny najlepszy to... 31 miejsce w generalce...... wielka gwiazda nie ma co. Gdyby mu odjąć jego życiowy sezon, to ...... byłby kompletnym szaraczkiem w świecie skoków narciarskich, o którym nikt by za bardzo nie pamiętał.

  • Krecik doświadczony
    @MIRABELKE

    Gdyby nie zamieszanie z kombinezonami , a raczej brak kilku dobrych, to w Klingenthal Dawid by zdobył punkty. Zauważ w jakim kombinezonie zaczął skakać od drużynówki w Willingen, aż do kwalifikacji w Klingenthal (te skoki były bdb). Gdy na środę ubrał inny kombinezon (pewnie z powodu oszczędzania dobrego na MŚ) skakał gorzej.

  • MIRABELKE stały bywalec

    Krecik
    Z tym bardzo fajnie Kubackiego to chyba troche przesadzacie
    W ostatnich konkursach to Kubacki najczesciej zegnal sie z 1-sza seria, a jedynie na trenigach skakal jako tako
    A ms juniorow maja bogata i długa historie, Morgenstern mistrz swiata juniorow jest teraz gwiazda,Nieminen tak samo byl wielka gwiazda, i teraz Hvala czolowy skoczek swiata
    Wiec odniesienie jest, Rutkowski z Polakow tez by byl w czolowce gsyby nie zawiodla u niego głowa i slabiutka psychika, wiec to sa zawody podworkowe tylko swoja wysoka range maja.
    O czym sie dzis wszyscy przekonacie jak nasi dzielni wicemistrzowie swiata beda szalec na mamucie.Obstawiam rekord jesli chodzi o zyciowki 200 metrowe Polakow w jednych zawodach (wlaczajac treningi,kalifikacje)

  • dejw profesor
    M_B

    Na wikipedii są fajnie pokazane wszystkie, albo prawie wszystkie występy skoczków, można łatwo sprawdzić ;)
    No wyniki mierne. Ale może tym razem rzeczywiście złapał jakąś lepszą formę, przekonamy się jutro ;)

  • Krecik doświadczony

    Właśnie przypadek Kubackiego (fatalne występy na MŚJ) pokazuje, ile warte są te mistrzostwa. Kubacki skacze teraz bardzo fajnie w PŚ, a taki Nejc Dezman pląta się w "10" CoC. A nasi juniorzy jako cel mają te śmieszne mistrzostwa...

  • egl doświadczony

    po treningach w Brotterode widać że o zwycięstwo będą walczyć faworyci Słoweńcy i Niemcy ale dobre miejsca mogą też zająć Rosjanie . Z naszych stawiam tak Rutkowski (top15) , Kot (top 20) , Miętus ( top 30) , Zapotoczny trzecia lub czwarta dziesiątka.

  • M_B profesor

    tamto do Krecika oczywiście.

    @egl

    A Kuba dostał więcej szans w PŚ niż 4, 4 razy to on się zakwalifikował pewnie tylko =P.

    On w Sapporo choćby 2 razy nie wszedł do konkursu PŚ w obsadzie 53 zawodników i w tamtym sezonie w Oberstdorfie bodaj był w kadrze i nie wszedł do konkursu, a to już tylko 3 konkursy, a było ich pewnie wiecej :).

    Miętus co innego, bo on dostał 4 szanse akurat serio i nie więcej.

  • M_B profesor
    @egl

    Kulm tak, Sapporo niekoniecznie :), tam chyba też obsada jakaś wybitna wtedy nie była jak on zajmował 2 x 13 pozycję, do tego sam sobie popsuł, bo w obydwu konkursach byl w 10-tcę po 1 serii.

  • egl doświadczony

    tak na poważnie biorąc pod uwagę tylko PŚ:
    J.Kot - najwyżej 33 miejsce (4 starty)
    Ł.Rutkowski - 3x 13 miejsce , 108 pkt PŚ
    A.Zapotoczny - 1 start , 49 miejsce w Zakopanem 2010
    G.Miętus - najwyżej 20 miejsce , 20 pkt PŚ w 4 startach

  • M_B profesor
    @egl

    Nie wystąpił, bo nigdy nie był wybitnym juniorem, medale z tego turnieju ma zresztą chyba każdy z naszych tutaj startujących i kazdy ma brąz w drużynie z tego co kojarzę, tylko że w porównaniu do Kota każdy zaliczył chociażby 1 start indywidualny na MŚJ :).

  • M_B profesor
    @egl

    No to fajnie, a dla odmiany najlepszy start takiego Łukasza Rutkowskiego to 3 miejsce w LGP w Zakopanem, a Grześka Miętusa 20 miejsce w PŚ w Willingen, więc przy najlepszych wynikach Kuba....... nie ma do nich startu, a wynikowo u Kuby lepsza jest 7 pozycja w Iron Mountain w COC, aczkolwiek w słabszej obsadzie.

  • egl doświadczony

    Najlepszy start Jakuba to letnie zawody COC w Wiśle w 2009 kiedy to był 8 i aż o 25 pkt wygrał ze swoim młodszym bratem (trzeba dodać że był to jedne z najmocniej obsadzonych zawodów COC w historii, Kot pokonał między innymi takich zawodników jak Janda , Wank, Matura, Hajek, Prevc, Tepes, Freund, Freitag, Stjernen)

  • dejw profesor

    Hazetdinov i Kaliniczenko wygląda na to, że dobrze się czują na tej skoczni.
    A J.Kot to chyba w życiowej formie jest, sporo punktów w FisCupie w Zakopanem i teraz prowadzenie w treningu :)
    Rutkowski też dużo dłuższy skok teraz.

  • Krecik doświadczony

    Kotkowi chyba ta skocznia się spodobała. Ale to i tak chyba jego najlepszy skok od... no właśnie, od kiedy? Od dzieciństwa?

    Ale pewnie w zawodach i tak się spali, z tego co wiem to on ma "gorącą głowę". Oby nie. Może coś z niego jeszcze będzie, kto wie.

  • leon początkujący
    Klemens

    Pamiętajmy, że najwyższe miejsce Murańki w PŚ to 21. (w Lahti), pozostałe to 22, 24, i dwa razy 28. Jego rówieśnik Zniszczoł był już 9, 14 i 18. Niech chłopak teraz wskoczy do 20 i spokojnie się rozwija jego kariera, oczywiście na 15 czy nawet 10 też być może go stać, ale progresem będzie już ,,20''. Czego Mu życzę właśnie na mamucie.

  • lili stały bywalec

    http://berkutschi.com/pl/front/standings?season=2012%2F13&sort=total_length

    widzieliście coś takiego?

  • DragonL bywalec
    outdoor

    twoi mistrzowie zajmą w niedziele miejsca od 6-8 drużynowo (bo pierwsza 5tka Słowenia, Norwegi, Austria, Niemcy, Japonia już zajęta), kwalifikacje przejdzie może 4, w konkursie w sobotę jak zapunktuje 2-3 na miejscach 20-30 będę zadowolony. Jak będzie inaczej to zgodzę się z Tobą, ze to nie Żwirek kombinuje coś z Muchomorkiem, a za przekrętami nie stoi Gnomeo i Julia;)

  • anonim
    .

    Do Val di Fiemme TVP wysyła swoją ekipę. Komentatorami będą: Włodzimierz Szaranowicz (skoki), Marek Jóźwik (biegi i biegi do kombinacji), Marek Rudziński (skoki, biegi i kombinacja), Sebastian Szczęsny (skoki i kombinacja) oraz Przemysław Babiarz (biegi). Ten ostatni będzie także - obok Macieja Kurzajewskiego - prowadził studio zlokalizowane na miejscu we Włoszech. Reporterami TVP będą: Sebastian Szczęsny oraz Sebastian Parfjanowicz.

    Ciekawe czy Eurosport wysyła swoją ekipę? razem z Małyszem?

  • M_B profesor
    @outdoor

    Hm.... to dziwne, bo Ahonen jako emeryt skoro tak zdobywał swoje kryształowe kule, był wtedy 26/27 letnim dziadem, zresztą Małysz też swoje kulki praktycznie jako dziad zdobywał :/.

    Schlierenzauer też dziadzieje, ma aż 23 lata, a że skoczek jest do 23 roku życia to pora na emeryturę.... nie mówiąc o reszcie Austriaków skaczących w PŚ poza Kraftem i Hayboeckiem, z czego ten 2-gi też za rok osiągnie wiek emerytalny.......

  • outdoor doświadczony

    @ M_B
    Niestety, ale taka jest prawda. Najlepszy wiek to do 23 roku życia. Tak wygląda filozofia skoków na zachodzie. W Polce juniorem jest się do 23 roku życia, gdy w innych reprezentacjach zawodnicy maja już mnóstwo medali i pucharów. Cóż w Polsce wszystko na głowie stoi, a sportowcy dojrzewają 8 lat później niż ich koledzy z Niemiec, Słowenii i Austrii.

  • outdoor doświadczony

    @ fan skoków85
    Za czasów Mikeski, Kuttina, czy Lepistoe na MŚ jak w każdym normalnym kraju jeździła młodzież zdobywać doświadczenie. Za czasów Tajnera i Kruczka na MŚ jeżdżą marni emeryci ze znajomościami vide Stefek Bula Hula oraz rodziny pociotki vide Miętusy i Kubackie, nastepcy Tonia T.

  • zur555 weteran

    Gricoli od jakiegoś czasu fatalnei skaczę, rok temu to soię wydawało ze ton jest większym talentem nic Deschwaden. A w tym to on nawet na MS sie nie załapie.
    Szwajcaria w koncu ma kilku młodych utalentowanych zawodników. Kaelin i Peier moga za kilka lat bys na wysokim poziomie.

  • anonim
    Murańka

    Ludzie, dajcie spokój z tym Murańka. Ciesze się, że zdobył ten medal MŚJ i chwała mu za to. Ale do walki o wyjazd nie liczy się jeden konkurs. Murańka skakał słąbo przed i po MŚJ. Na olimpiadzie młodzieży przegrał z Grzesiem Miętusem, który nawet nie zmieścił się w srebrnej drużynie. Tydzień później w Iron Mountain był 21, 14. i 5. W słabo obsadzonych zawodach tylko miał 1 na 3 występ godny uwagi. A w tym samym czasie Miętus czy Kubacki zdobywali punkty PŚ.
    Poza tym Hvala, Kraft czy Wellinger nie jadą do Val di Fiemme za medal MŚJ (o Shimizu nie mówię już bo inna klasa drużyna). Tylko za wyniki m.in. PŚ zwłaszcza na tle kolegów.
    Jeśli się mylę to Murańka powinien być jutro koło 10. miejsca, skoro porównujemy go do tych co pokonał na MŚJ.
    A tak w ogóle Maciek Kot też raz pojechał na MŚ za medal w juniorach. Dostał szansę na średniej skoczni był 46. a Larinto 7. Na dużej skoczni słabiutko skakał na treningach więc nie skakał w konkursie. Jeśli ma po to samo jechać Murańka to bez sensu, w sytuacji gdy mamy szansę na medal.

  • ksath bywalec

    Wellinger i Kraft gorsi od Murańki? Dobre.

    Bardzo się cieszę na te dzisiejsze treningi i kwalifikacje. Życzę naszym młodym zawodnikom jak najlepiej, ale nie oszukujmy się szanse na jakiekolwiek punkty, zapewne w drugiej połowie trzeciej dziesiątki, mają Ziobro i Murańka. Przy czym forma Klemensa to też wielka niewiadoma. Obym się mylił...

  • outdoor doświadczony

    Jutro Murańka będzie w czołówce. Może nawet podium będzie, ale i tak go nie wezma na MŚ, bo Polska to nie jest normalny kraj gdzie lepszy dostaje miejsce. Tylko pociotki Tajnera.

  • KamiLoSsKi doświadczony
    @outdoor

    Liczy się dyspozycja, a nie co kto zdobył. Bo prawdę mówiąc można mieć dzień, trafić na warunki i medal przywieźć, a potem nic nie pokazywać. Po za tym są inni kandydaci w lepszej formie niż Murańka.

  • outdoor doświadczony

    Jakim cudem zawodnik nr 2 po Hvali (Klimek Murańka) nie jedzie na MŚ, a jada na nie zawodnicy 6, 9, 13 i 17? Czy chodzi tutaj o jakieś rodzinne koneksje, układy i szemrane interesy?

  • lipa16 bywalec

    właśnie czytam artykuł z Magazynu Przeglądu Sportowego (wtorkowego).. Piłka ich mocno kręci, Stoch, Kot i inni..
    Stoch fanem Liverpoolu, Kot fanem Realu, Miętus i Hula fanami Barcelony, a Piotrek gra w Głębczesterze ;d strzelił 54 gole w 20 meczach w ubiegłym sezonie ;))

  • damrs22 stały bywalec
    6 na MŚ

    Według mnie Hula straci tylko 3 tygodnie startów przez tą decyzję Kruczka (zresztą już stracił 2). Nawet najlepsze kraje zabierają piątkę. Najlepiej by było po treningach w Szczyrku wybrać pięciu najlepiej skaczących i nie wydawać kasy na szóstego, a dać mu startować w PK. W efekcie pojedzie sześciu i dwóch będzie tylko oglądać skocznię z dołu.

  • DragonL bywalec
    M_B

    ja słyszałem, ze Hula skakał dobrze jako przedskoczek w Klingenthal, stad dylemat Kruczka: Miętus, Kubacki czy Hula?
    Z jednej strony tez bym chciał by Stefan walczył o 7me miejsce w PŚ, a z drugiej 6 zawodników to jakiś wentyl bezpieczeństwa gdyby się coś wydarzyło (odpukać: choroba, kontuzja).

  • nieznany weteran
    @marro

    Minely juz czasy, gdy 8. zawodnik np. Austrii byl w stanie wywalczyc sporo punktow.
    W tym sezonie ten dodatkowy 7. zawodnik Austrii, Niemiec czy Norwegii mial duze problemy nawet z ciulaniem punktow, a rezerwowi Slowenii okazywali sie buloklepami. A jednak te federacje na ogol wykorzystywaly limity.
    Nie mamy sie czego wstydzic na tle najlepszych, jesli chodzi o liczbe skoczkow mogacych punktowac.

  • M_B profesor
    @nieznany

    Tylko zrozum jedną sprawę, nasze życzenia, a myślenie Kruczka to dwie różne sprawy, a jak Kruczek gadał już o tym, że myśli o wzięciu 6-ciu na MŚ, to zapewne tak zrobi, nawet mimo tego, że Hula miałby nawet wielkie szanse na wywalczenie tego miejsca, ale po prostu nie będzie miał okazji go wywalczyć.

  • DragonL bywalec
    zur555

    jestem przekonany że Słoweńcy zdominują COC nawet jeśli nie zgarną całego podium, ale na pewno wyprzedzi Hule Poppinger (AUT) i prawdopodobnie Jan Maylaender (GER), bo oni dobrze się spisują w ostatnich COC-ach. Szanse realna maja na to również Norwegowie: Swensen i Roensen.

  • nieznany weteran
    @M_B

    Hula ma duze szanse powiekszyc limit, jezeli sie nie zalapie na MS. Uwazam, ze 1 rezerwowy wystarczy, nie ma sensu zabierac az 6 zawodnikow.
    Kubacki wybronil sie druzynowka w Willingen, a Mietus konkursem w Klingenthal. Szkoda, ze Hula nie dostal realnej szansy powalczyc z nimi...
    Mysle, ze dla polskich skokow lepiej byloby wystawic Stefana w Wisle i Libercu. Jezeli nie zawiedzie, to w 5 kolejnych konkursach indywidualnych bedziemy mogli wystawic dodatkowego zawodnika. W obecnej sytuacji nie bedzie to limit zmarnowany, bo widze 9 zawodnikow z realnymi szansami na punkty PS.

  • marro profesor
    @lipa16

    Po co tak, przezywać czy Hula pojedzie na CoC czy nie. Na kolejny period mamy pewne 6 miejsc. Wolę byśmy mieli nawet 4 skoczków ale mocnych niż 7 ciułających punkciki. Jeżeli w tym periodzie nasi nie wywalczą 7 miejsca w PŚ to zwyczajnie nam sie nie należy.

  • EmiI profesor

    "No bo to działa w obie strony, podwyższenie belki w przypadku warunków w jakich skakał Hvala to była czysta korzyść dla niego. Hvala jest w formie ale miał farta że wygrał w Klingenthal"

    "Obniżenie belki nie zawsze wpływa na długość skoku, zwłaszcza jak wieje pod narty. A dostaje się dodatkowe punkty za free bo tak sobie zażyczył trener. I to jest patologia. "

    To się zdecyduj bo Hvala miał pod narty :) Bo skoro wg Twojej logiki obniżenie belki to dodane punkty za free to podniesienie to powinny być odjęte punkty za free. Fakt jest taki że obniżenie belki przy wietrze pod narty jest dobre tylko wtedy kiedy skoczek może przeskoczyć HS. W przypadku skoczków słabych i przeciętnych którzy nawet przy huraganie pod narty do HSu się nie zbliżą obniżanie belki będzie złe. I zawsze skróci skok, tylko wiadomo że dla takiego skoczka korzystniej jest skoczyć dokładnie w punkt HS niż 6 m ponad HS z dwóch belek wyżej.

  • lipa16 bywalec

    http://www.skokinarciarskie.pl/aktualnosci/10639,CoC_Tylko_czterech_Polakow_w_Brotterode

  • DragonL bywalec
    maciek93

    na fis cupie to w zasadzie realne szanse na pierwsza piątkę maja: Nicholas Fairall, Chris Lamb, Michael Glasder, może Brian Wallace, a także Vladymir Hlywka (weteran), i 2 Holendrzy Oldrick i de Wit

  • M_B profesor
    @DragonL

    Pograjc wg mnie aż taki świetny nie jest choćby, by być na podium tutaj ;).

    A forma to sprawa względna, w USA norwescy zawodnicy mogli nie błyszczeć, a teraz w Brotterode może być wręcz przeciwnie :). Zresztą treningi nam nieco powiedzą o tym kto jakie ma szanse :).

  • DragonL bywalec
    M_B

    a kogo tam jeszcze widzisz? Roensen, Swendsen, Ingvaldsen, ale oni sa w słabszej dyspozycji, a przede wszystkim nie są stabilni. Prędzej Poppinger albo któryś z braci Maylaenderów czy Heim maja jakieś szanse - oczywiście zakładam, że nie będzie loterii

  • M_B profesor
    @DragonL

    Tego akurat nie byłbym taki pewny, że całe podium oni zgarną, owszem spodziewam się, że stanie któryś na podium na pewno (najprędzej Semenic), ale bez przesady z całym podium :).

  • piotr186n doświadczony
    M_B

    No bo to działa w obie strony, podwyższenie belki w przypadku warunków w jakich skakał Hvala to była czysta korzyść dla niego. Hvala jest w formie ale miał farta że wygrał w Klingenthal

  • DragonL bywalec
    M_B

    a Jaka Hvala skorzystał z podniesienia belki, bo akurat miał tez wiatr pod narty, ale jak by mu nie podnieśli, myślę, że skoczył by dość podobnie, bo to wiatr pod narty miał przede wszystkim znaczenie.

  • DragonL bywalec
    M_B

    akurat i Willingen i w Klingenthal belka moim zdaniem miała mniejsze znaczenie - jak ktoś miał dobry wiatr pod narty odlatywał, jak słaby albo w plecy, nawet z wyższej belki było kiepsko - takie specyficzne skocznie ( i tak było w treningu, kwali i konkursie - oprócz nieodbytego konkursu w Willingen oczywiście;)

  • M_B profesor
    @piotr186n

    Tylko to już w przypadku naprawdę dobrego wiatru pod narty jest :), a nie jakichś leciuteńkich podmuchów.

    Zresztą trzeba zachować jakąś konsekwencje, bo raz jest gadka, że ktoś wygrał, bo obniżono mu belkę, a drugim razem jak ostatnio u Hvali dlatego.... bo mu ją podwyższono......

  • piotr186n doświadczony
    dervish

    Obniżenie belki nie zawsze wpływa na długość skoku, zwłaszcza jak wieje pod narty. A dostaje się dodatkowe punkty za free bo tak sobie zażyczył trener. I to jest patologia.

    No i zawsze długi skok = dobry skok. Tak było, jest i będzie zawsze. Choć Hofer robi wszytko żeby uzyskiwane odległości nie miały znaczenia.,

  • DragonL bywalec
    dla zainteresowanych: jest już lista na Fis Cup Brattleboro

    http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3919/2013JP3919SLR1.pdf

  • marro profesor

    Oprócz Polaków swojej pierwszej drużyny nie wystawili Czesi, Włosi i Szwajcarzy. Z czołowej 30 PŚ w lotach brakuje
    3. Ammanna
    4. Matury
    8. Stocha
    11. Żyły
    15. Kota
    21. Miętusa
    22. Colloredo
    24. Boyda - Clowes'a

    Największe niespodzianki na liście to Stursa, który nie wystartował na mamucie w ojczyźnie, oraz Zografski, ktory nigdzie nie wystąpil na mamucie.

  • tomek_92 doświadczony

    Wygląda na to, że ten konkurs odpuściliśmy tylko my, Rosjanie i Czesi. Ja się cieszę, bo to tylko może nam pomóc, a reszcie wielkiego zysku nie da. W kontekście MŚ lepiej jednak sobie darować ten start potrenować w spokoju i dograć wszelkie sprawy sprzętowe co jest ogromnie ważne, jak było widać na początku tego sezonu. Tym samym nasze szanse na jakikolwiek medal rosną, bo pozostali będą mięli mniej czasu na przygotowania i regenerację :)
    Co do naszych juniorów to ciężko będzie o awans wszystkich do konkursu, ale ja będę trzymał kciuki. Myślę, że jeśli awansuje 4 naszych to będzie już sukces, a przy sprzyjających okolicznościach to jest realne. Jestem ciekawy co pokaże Klimek. Mam nadzieję, że będzie skakał przynajmniej tak, jak w Planicy rok temu.

  • adii95 początkujący
    Nagano 98

    http://www.youtube.com/watch?v=2ni0qaXEbDs

    Jest to końcówka konkursu olimpijskiego w Nagano 98.
    Dokładnie ostatnia dwunastka 2-giej serii.

    Zapraszam.

  • MIRABELKE stały bywalec

    po co ogladac sie na innych
    trzeba po prostu skoczyc swoje
    a nasi sa w stanie to zrobic, po amerykanskich loteriach wraca normalnosc i tu tez widze duza szanse, a pogoda jak patrzylem na prognozy ma byc idealna na caly weekend tam wiec latanie bedzie w rownych dla wsyzstkich warunkach

  • Karp profesor

    I też Zografski taki pewny awansu być nie musi.

    Choć widzę, że powstał tutaj już o nim mit w podobnym tonie jaki mieliśmy o Hvali, że nie wytrzymuje drugiego skoku. I tak jak w jednym przypadku tak i pewnie w tym drugim wszystko okaże się głupotą...

  • DragonL bywalec
    Karp

    nad Johnsonem się tez zastanawiałem, czy go nie dopisać do listy;) ale reszta nie będzie niespodzianka, jak sie zakwalifikuje, chociaż odpaść będzie musiało jeszcze 2, oby nie Polacy...

  • dervish profesor
    Xellos

    Widzę, że marzysz o powtórzeniu przypadku Wojciecha Fortuny. W ostatniej chwili wskoczył do składu i zdobył olimpijskie złoto.

    Żaden kibic nie byłby czemuś takiemu przeciwny :D

    Ale realia są takie, że do składu na MŚ jakis junior może trafić tylko gdy w ostatniej chwili niespodziewanie pojawi się wakujące miejce w kadrze A. Do tego potrzebne by były (odpukać) na przykład kontuzje dwóch spośród szóstki obecnych kandydatów.

    Moim zdaniem, nawet rewelacyjne wyniki na konkursie w Oberstdorfie nie będą miały żadnego wpływu na obsadę składu na MŚ.

  • dervish profesor
    Piotr186n

    autor: piotr186n , 14 lutego 2013, 22:32

    A jak nie będzie anormalnych warunków to żadnych +50 pkt nie będzie. A o dobry wynik będzie łatwo

    ---------------
    Piotr widzę, że tobie myli się daleki skok z dobrym wynikiem.
    Dobry skok nawet krótki zawsze da dobry wynik. Daleki skok nie jest równoznaczny z dobrym skokiem.

    Zadna sztuka skoczyć 200 metrów z wysokiej belki. Sztuka jest skoczyć te same 200 m z belki nizszej o 1 albo więcej stopni. Im więcej stopni tym trudniej.

    Słaby skoczek z początku stawki który z wysokiej belki skacze 200 metrów z belki obnizonej o 4-5 stopni spadnie na bulę mimo ze wykona skok na miarę swoich możliwości.

    Zrozum wreszcie, że obniżanie belki nie wpływa na ocenę wartości skoku tylko zmniejsza jego długość.
    Gdyby skocznia miała większy rozmiar i byłby większy margines bezpieczeństwa to nie byłoby potrzeby manipulowania belką. Możliwości najlepszych tak dalece odbiegają od możliwości najsłabszych w stawce, że zwłaszcza na mamutach bardzo trudno jest przeprowadzić konkurs z jednej belki. Wystarczy niespodziewany podmuch wiatru pod narty i taki skoczek jak Schlirenzauer albo Kranjec przeskoczy skocznię, może odnieść kontuzję która zakończy jego karierę. Dlatego trenerzy najlepiej znający możliwości swoich podopiecznych dostali prawo do obniżenia belki. zwróć uwagę, że nie dano im prawa do podwyższania belki.

    Obniżanie belki utrudnia wykonanie dobrego skoku, ale podwyższa bezpieczeństwo. Podwyższanie belki dla dobrego skoczka obniża bezpieczeństwo skoku, a dla słabego ułatwia oddanie poprawnego skoku. Dobrzy skoczkowie maja na tyle dobrą technikę, ze potrafią oddawać dobre skoki bez względu na to czy predkość jest mała czy duża.

  • DragonL bywalec

    tutaj to od Hvali może być lepszy Kranjec, Prevc i Tepes, czyli koledzy z reprezentacji, bo sa jednak lepszymi lotnikami (Prevc to ostatnio z uwagi na formę lepiej skacze na mamutach, wcześniej nie zawsze tak było)

  • Stinger profesor

    Zniszczoł akurat ostatnio nie błyszczy ... tzn on nie zabłysnął już od dłuższego czasu, w Iron to 7 miejsce niezłe ale to nie był żaden błysk bo potrafi lepiej, w OOM przegrywał z Miętusem którego lał w Iron jak chciał mimo że sam nie szalał a na MŚJ to wyniki były takie średnie.

    Jak będzie jutro to nie wiem ale ja dalej stawiam że tym naszym najlepszym będzie Ziobro lub Murańka z racji tego że jednak są w lepszej formie od kolegów i oni po prostu muszą awansować do 40 bez problemowo ale i skacząc na 100% a nie jak mówi MIRABELKE treningowo. Treningowo to sobie może Schlierenzauer skoczyć ...

  • Karp profesor
    Stinger

    Hvala jeszcze tak ustabilizowany nie jest, a z resztą nawet jego dobry skok może spowodować to, że Kranjec i Gregor będą skakali z obniżonej belki a to na mamucie w Oberstdorfie też się opłaca

  • Stinger profesor
    DragonL

    Z 1 numerem nie zawsze jest źle skakać, a może właśnie ustawią belkę wysoko i Bartek dostanie pod narty ... a następni już niższej belki i co wtedy? Fakt że można sobie gdybać ale tych wszystkich Kazachów, Koreańczyków, Virego, Johnsona, Valte, Greka itp musi wyprzedzić bo inaczej pokaże tylko jaki jest słaby.

  • Boy profesor

    Przypadek Stursy identyczny jak Wellingera. Młody Czech nie mógł skakać w Harrachovie jako przedskoczek, bo nie ma ukończonych 18 lat, najmłodsi testerzy byli tam z rocznika '94. Tutaj najwyraźniej uznano, że w zawodach może sobie zadebiutować. W sumie mógł w Harrachovie, zastępując np. słabego Mazocha.

  • Karp profesor
    DragonL

    Dlatego napisałem, że to są typy jakie ostatnio prezentował każdy z Austriaków w PŚ i na podstawie tego wybrałem drużynę

    Dla mnie Morgi może tak samo trafić z forma na MŚ jak w 2011 roku. Tam też po dobrym początku loty chwilowo obniżył i ni stąd ni zowąd wystrzelił we właściwym momencie.

    Kogoś taka sytuacja tutaj zaskoczy?

  • Stinger profesor

    Typujecie tylko Kranjca i Schlierenzauera do zwycięstwa a jednak są inni np. Jaka Hvala ... on pokazał już coś na mamutach ale tak na prawdę teraz ma okazję do polatania. Jest forma a to najważniejsze i jeżeli nie będzie złych warunków to może być groźny. Życzę mu tego żeby pokazał światu jaki jest mocny.

  • MIRABELKE stały bywalec

    Zobaczymy jutro
    juniorzy powinni dobrze sie czuc na mamucie bo lataja po norwesku, lepsza maja lotnosc niz odbicie na progu, i bazuja glownie na locie, jedynym wyjatkiem jest silowo skaczacy Ziobro, on ma nawet niezle odbicie ale technike lotu niezbyt imponujaca i jedynie o kogo sie obawiam to o Ziobre, moze spadac jak Kubacki z wysoka

  • Stinger profesor
    MIRABELKE

    Murańka to niech skacze treningowo w treningach a w kwalifikacjach ma skoczyć na sto procent. Przestań wreszcie się oszukiwać że Klemens ma wielką formę bo tak nie jest. Nie zdziw się jeżeli Klemens się nie zakwalifikuje do konkursu po swoim treningowym skoku ...

    Oczywiście nie wierzę żeby Murańka nie wszedł bo jednak to nasz chyba lider lub vice lider (Ziobro ostatnio nie skakał gorzej od Klimka ale razem nie mieli okazji się sprawdzić) więc jakby on miał nie wejść to kto w takim razie?

  • DragonL bywalec
    Boy, Karp

    Boy
    odnośnie Greka mam te same odczucia
    Karp
    a weź pod uwagę, że jest jeszcze oprócz Kocha, Morgi który może za zasługi same pojechać, a nikt nie wie w jakiej jest formie, bo się w ogóle nie pokazywał, kontakt z trenerem na pewno jednak ma;)

  • Boy profesor

    Przypadek Wellingera. Gdyby chciał on być przedskoczkiem nie mógłby, bo nie ma ukończonych 18 lat. Ale do konkursu jest zgłoszony, jednak zgodę z tego co wiadomo musieli dać rodzice.

  • damrs22 stały bywalec
    MIRABELKE

    Piszesz tak jakby Muranka i Zniszczoł należeli do grona faworytów. Ja na dzien dzisiejszy nie dałbym sobie głowy uciąć, czy jutro tak spokojnie awansują do konkursu.

  • Boy profesor

    Co do Polichronidisa, to nie wiem jakim cudem on mógłby tutaj daleko latać. Jasne, to nie amator, ale co z tego. Nawet nieźli zawodnicy mają problemy ze skokami na mamucie, a Grek jest zawodnikiem bardzo słabym. Stawiam, że może mieć problemy z poprawieniem swojego rekordu życiowego 136 m.

  • MIRABELKE stały bywalec

    Muranka powinien jutro w kwalifikacjach skoczyc dosc treningowo, nie wkladajac w skok wszystkiego, tak zeby starczylo na spokojna kwalifikacje, a dopiero w konkursie powinien odpalic.Zniszczol tez niech lepiej sie specjalnie nie wysila i swoje najlepsze proby zostawi na konkurs, reszta juz kompletnych debiutantow niech sobie polata i wyczuwa mamuta.Mysle ze realny jest awans calej 5-tki do 30-stki, nawet Ziobro jesli rozbieg bedzie niski i skoki po 160 metrow

  • Boy profesor

    Ta lista startowa to jedna wielka niespodzianka, chyba największa jeśli chodzi o loty w ostatnich latach.

    Dzisiaj odbyły się skoki testowe i co ciekawe wziął w nich udział Stefan Thurnbichler, który zanotował najdalszą odległość 190 m.

  • Xellos profesor
    Słowenia

    ma cały zasób skoczków jak Hula :)

    o Austrii i Norwegii nie wspomnę :)

    Co do Schmitta, no właśnie, walczył o miejsce i przegrał i koniec kropka. I tego brakuje u nas, jest czas na walkę i czas na wybranie zwycięzców z tej walki. Hula wygra z innymi niech jedzie, przegra niech niech nie jedzie.

    Co to za gadanie że raz jeden jest lepszy a raz drugi ? To jak poznasz kogo wystawić ? Skoro w środe zawodnik X ma swój dzień, w czwartek zawodnik Y, a w piątek zawodnik Z, a w sobote nic już nie wiesz.

    To się nazywa nieprzygotowanie formy. Brak stabilności. Nieprzygotowanie zawodnika do zawodów. Jak jest forma chwiejna to nic nie ustalisz nawet jak tam poślesz 10 zawodników z taką kondycją, nadal nie ustalisz kogo wystawić, bo w jeden dzień ktoś zaskoczy a w drugi ten sam spadnie na bule.

  • DragonL bywalec
    Xellos

    niektórzy nie biorą 6ciu bo nie maja skoczka na poziomie, albo nawet w ogóle nie maja skoczków. My bierzemy 6, bo trzech z nich jest sobie równych, i raz jeden jest lepszy a raz drugi. Kiedyś jednak trzeba sie będzie zdecydować, kogo wybrać.

  • Karp profesor
    Xellos

    Schmitt walczył z Wankiem.

    Tak mi się wydawało, że Martin jak przygotuje formę na TCS to później będzie ciężko mu ją utrzymać.

    Inna sprawa, że naprawdę trafiał w ostatnim czasie na jakieś fatalne podmuchy wiatru po wybiciu z progu

  • DragonL bywalec
    Xellos

    oczywiście, że wiem, ale w drużynówce może być potrzebny ktos inny... a jak będzie kontuzja jednego, a drugi zachoruje, albo ktos nagle straci formę... wszystko możliwe i oczywiście odpukuję...

  • lipa16 bywalec
    @Xellos

    to akurat się zgodzę.. nie wiem po co jedzie tam Hula.. ja bym z niego zrezygnował.. Szczerze mówiąc wątpie, że chociaż w 1konkursie wystąpi, a mógłby na PK..

  • DragonL bywalec
    Borys Kafarov

    jest od 2 godzin:

    http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3828/2013JP3828SLT.pdf

  • DragonL bywalec

    A ja myślę, że nawet jakby Murańka wygrał to na MŚ już nie pojedzie, bo składy są zaklepane na 100%;)
    A teraz poważnie - myślę, że sukcesem będzie kwalifikacja 4 naszych, a w konkursie punkty 2-3 zawodników, ale to będą raczej miejsca 20-30 i nie oczekujcie cudów.
    Wielu zachwyca się przyszywanym Grekiem, a ja się śmieje, bo sukcesem dla niego będzie wyprzedzenie tu 2-3 zawodników...;) - trening, kwalifikacje i do domu.

  • Karp profesor
    Mikołaj

    Już się z tym pogodziłem niestety. Sezon Kranjec ma najlepszy.

    Imponuje mi ta słoweńska drużyna. Jak któryś skacze to inni, czekają, podchodzą, gratulują, biorą na barki.

    No nie ma siły, żeby złota nie zdobyli

  • Xellos profesor
    piotr186n

    Co do Kanadyjczyka, po to są dwie serie i zawsze tak było. Bez przeliczników, było jeszcze gorzej, bo nie widzieliśmy wiatru i nikomu nic nie odjęło, i często ktoś nieznany był liderem po pierwszej serii. Teraz jest jeszcze ciężej być wysoko z przypadku niż dawniej. Masz dwie serie i dwa razy nie można skakać z wysokiej belki, skoro po pierwszej serii jesteś wysoko to będziesz skakał z niskiej.

    Co do kadr ustalonych w innych krajach.

    A wiesz czemu ? Bo tam wiedzą kto jest a kto nie w formie. Wybrali po 5 najlepszych i jazda.

    Kto jeszcze oprócz Polski bierze 6-ciu ?

    Nie porównuj nas do innych czołowych krajów, gdzie liderzy są oczywiści i kształtowali się od dawna. A u nas przed dzień MŚ nic nie wiadomo...

  • Snoflaxe weteran

    @r
    Bo może nie mieliśmy wówczas nikogo, kto skakałby lepiej?
    A w tej chwili mamy kilku skoczków skaczących na tak równym poziomie, że juniorzy wydają się być zwyczajnie za słabi, żeby z nimi rywalizować.

  • Xellos profesor
    piotr186n

    Co Ty opowiadasz haha jakie wysokie belki...

    Widzieliśmy to już ostatnio, jak Kanadyjczyk poleciał daleko...ale miał potem WIELKĄ stratę, bo najlepsi mieli +50 pkt. za obniżoną belkę.

    Rozumiesz ? Murańka skoczy 200m a Schlieri 200m + 50 pkt. Punktowo przepadnie.

    Patrzy się na punkty a nie metry ! Jak punktowo junior nie będzie dużo tracił do tych co skaczą regularnie to dobry występ.

    Co do mamuta, jak jest się w formie skacze się dobrze na każdej skoczni....słowa Mistrza.

  • EmiI profesor

    @piotr186 Nie chodzi o dalekie skoki tylko o wysokie miejsca. Wiadomo że jak Kłusek skoczy 210 m z wysokiej belki na samym początku i zajmie powiedzmy 25 miejsce to nie ma co go brać na MŚ, ale jakby przypadkiem któryś zajął powiedzmy 10 miejsce to można rozważyć by wziąć go na MŚ jako szóstego zamiast Huli.

  • piotr186n doświadczony
    EmiI

    Niemco-Grek to nie egzotyk w stylu Turków, Holendrów,Bułgarów czy Rumunów tylko przeciętny produkt solidnej Niemieckiej szkoły skakania.

  • piotr186n doświadczony
    Xellos

    Bezcelowe byłoby brać kogoś na MŚ bo dobrze skakał na mamuciej skoczni. Na MŚ na mamucie skakać przecież nie będą. A Polacy beda skakać na początku stawki i mogą się złapać na wysokie belki, i wtedy wyniki będą wyglądać na dobre.

    No i ewidentnie widać po liście startowej ze wszystkie ekipy mają już gotowe składy. Nikt na podstawie lotów w Oberstdorfie na MŚ się nie dostanie.

  • EmiI profesor

    Sukcesem Niemco-Greka będzie jak pokona kogokolwiek. Co do Zografskiego... no cóż skoro Deschombes potrafi dobrze skoczyć na mamucie to Zografski też może nieźle sobie poradzić, chociaż na pewno będzie miał trudniej.

  • dejw profesor
    eryk1

    Tylko że Kanada może drużynę złożyć. I to nawet bez kontuzjowanego Boyd-Clowsa.
    Mitchel, Korek, Rowley, Maurer - to mogłaby być drużyna Kanady. Inna sprawa że pewnie rywalizowałaby max o przedostatnie miejsce.

  • Xellos profesor
    obsada do podium

    w komplecie, czyli w sumie tak jak chciałem mocna obsada

    Brakuje kilku...co i tak by na podium nie stanęli. To jest mamut i tu wiadomo kto będzie walczył o podium.

    Tak więc juniorzy naprawdę mają punkt odniesienia...i jak ktoś będzie wysoko, to jak bym go na szybko wysłał do MŚ. Ale osobiście w to wątpię by było jasne. Natomiast ja nie jestem za betonowaniem wszystkiego, każdy zawodnik ma prawo wyskoczyć z formą, w każdej chwili. Tak po prostu jest. Forma się pojawia i ktoś skacze nagle super. I dlatego każdy ma prawo z naszych zaskoczyć w ten weekend. Tak samo jak Ci z tych co jadą mogą nagle zaliczyć wpadkę z formą i ona odleci w sam na MS. Tylko, że tamci się przygotowywali właśnie na nie, i tu rola trenera by tak się nie stało.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl