Ojciec Klimka Murańki: "Wyniki przemawiają za Klemensem"

  • 2013-05-08 23:11

Ojciec jednego z najbardziej utalentowanych polskich skoczków, v-ce Mistrza Świata Juniorów, Klemensa Murańki, nie raz już słownie atakował osoby związane z polskimi skokami, które jego zdaniem utrudniają rozwój jego syna. W rozmowie z portalem Wirtualna Polska oskarża Łukasza Kruczka o faworyzowanie pewnych zawodników, do których przywiązany jest trener kosztem zdolnej młodzieży.

- Kruczek ma stalową grupę, którą nieustannie wystawia, nie dając zbyt wielu szans innym chłopakom, którzy też chcieliby się pokazać. Ciągle skaczą jedni i ci sami! Jest wynik, czy go nie ma - włóczy się tych samych ludzi. A później takim Klemensom, czy Zniszczołom, szansę daje się od święta. Jak nie wyjdzie - a ma prawo nie wyjść - to drugiej szansy nie ma! I dalej tłucze się młodych zawodników po Pucharze Kontynentalnym. Uważam, że to wielki błąd całego polskiego narciarstwa! - mówi z żalem Krzysztof Murańka

- Wyniki przemawiają za Klemensem. Jako wicemistrz świata juniorów, od razu powinien pojechać na Turniej Skandynawski! A nie pojechał... Przepadł! Został, siedział w domu, a skoki oglądał w telewizji, podczas gdy wszyscy inni - Hvala, Kraft i Wellinger - wystartowali! Dostali kolejną szansę i mogli przecierać się dalej - dodaje Murańka senior.

- Stoch niech jeździ na PŚ dalej, bo oczywiście ma prawo. Niech sobie jeżdżą Kot i Żyła - mają prawo. Tylko dlaczego bez przerwy włóczy się Krzyśka Miętusa, który przecież wcale nie błyszczy!? Przecież od Klemensa specjalnie lepszy nie jest! Osobiście nic do niego nie mam - podobnie, jak nie mam nic do Kubackiego, Huli, czy innych chłopaków. Uważam jednak, że w kadrze powinna być większa rotacja - mówi ojciec Klimka.

- Klimkowi mówię wprost: jeśli chcesz jechać na olimpiadę, to musisz być dwa razy lepszy od Kubackich i Miętusów, bo jeśli będziesz skakał na równym poziomie, jak oni, to nigdy nie dostaniesz się do tej grupy. Wierzę, że syn będzie jeszcze osiągał w kadrze wielkie sukcesy, ale żeby się przebić, musi dostawać więcej szans. Nie może być tak, że skoczy raz w roku w Zakopanem, a jak mu nie wyjdzie, to jest ugotowany - zakończył rozgoryczony Krzysztof Murańka.


Adrian Dworakowski, źródło: wp.pl
oglądalność: (13084) komentarze: (79)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • ziomek początkujący

    no i stało się

  • ZKuba36 profesor
    @r

    Wygląda na to, że skoczyłeś na główkę do basenu. Masz do tego prawo zagwarantowane Konstytucją.
    Moim skromnym zdaniem w dobrym tonie byłoby sprawdzić przed skokiem czy w basenie jest woda!
    Mam nadzieję, że już wytrzeżwiałeś po tym skoku i przeczytasz na spokojnie to co napisałeś 15 maja o godz. 22:48.
    Dla ułatwienia zrozumienia tego co napisałeś przytoczę kilka faktów z ostatnich "wyczynów" Murańki w Pucharze KONTYNENTALNYM !
    Murańka:
    8.03.2013 Vikersund - 62. miejsce (6. z Polaków);
    9.03.2013 Vikersund - 61. miejsce (7. z Polaków);
    16.03.2013 Niżny Tagił - 32 miejsce (6. z Polaków);
    17.03.2013 Niżny Tagił - 28 miejsce (6. z Polaków);
    Czy teraz, na trzeżwo, w dalszym ciągu jesteś absolutnie przekonany, że to właśnie MURAŃKA (?!) powinien występować w Pucharze ŚWIATA ?
    Moim, bardzo skromnym zdaniem, na MŚ nie powinien jechać Hula, o czym pisałem wielokrotnie. Hula w tym czasie powinien startować w PK, próbując wywalczyć dodatkowe miejsce w PŚ. Po MŚ w PŚ powinien startować Ziobro i Biegun (na mamucie). Ale gdzie tu miejsce dla Murańki!?
    Prawdę mówiąc to w PK Murańka zajmował miejsce innym skoczkom, którzy byli w lepszej formie.

  • anonim

    Mowi prawde. Popatrzcie na Austriakow, Niemców czy Słowaków. Oni jubiorów od razu po MSJ właczyli do kadry. Nie ma innej drogi,zeby wychować sobie mistrza. A my? Rewelacyjne wyniki Huli, Kubackiego.. ,ale oni "MUSZA", Zniszczoł czy Murańka.. nie pasuja panu Tajnerowi.

  • anonim

    Po takich slowach na pewno Murańka bedzie mile widziany w kadrze przez trenerów i kolegów. Czy ojciec tego utalentowanego skoczka nie zdaje sobie sprawy, ze swoim zachowaniem zamyka drzwi do kariery Klimkowi? Naprawde wyrzadza dzieciakowi krzywde...
    Druga sprawa - Hvala, Wellinger swietnie skakali od poczatku sezonu, Kraft dolaczyl do nich na TCS. Wszyscy trzej stawali w zimie na podium PŚ, wiec nie mozna ich porownywac do Klemensa, ktory takich sukcesow nie ma.
    I w koncu, po dobrych startach na poczatku zimy w PK, Murańka dolaczyl do kadry juz na Engelberg i na polowe Turnieju czterech skoczni. Zdobyl przez 4 konkursy raptem 6 punktow. Formy nie potwierdzil na wlasnym podworku - nie zakwalifikowal sie podczas kwalifikacji do PŚ w Wiśle i w Zakopanem.

  • MSad_ profesor
    Murańka

    Kiedy zdobywał te cenne tytuły WMSJ skakał w specjalnych soczewkach, które chciał odstawić na bok i mieć w pełni zdrowy wzrok. Zdecydował się na kolejny zabieg, który miał zostać przeprowadzony wiosną tego, jednak póki co jest to niemożliwe.

    "Ta operacja miała mu przywrócić dobre widzenie, jednak zostałyby wszczepione specjalne implanty, czyli ciała obce, co spowodowałoby, że Klemens nie dostałby zgody na uprawianie sportu, gdyż byłby dla niego niebezpieczny. Dlatego zdecydowaliśmy, że tej operacji nie będzie" - mówi Krzysztof Murańka, ojciec młodego skoczka - "Podjęliśmy decyzję o innym zabiegu, laserowym, ale ten może być przeprowadzony dopiero po upływie 1,5 roku od poprzedniego, więc na wiosnę przyszłego roku" - dodaje ojciec Klimka.

    Dlaczego Klemens tak bardzo chce tego zabiegu?

    "Jego denerwuje ciągłe 'szturachanie' w oczach. Nie wyobraża sobie żeby tak mogło być przez cały czas. Soczewki stanowią pewien problem- trzeba ciągle o nie dbać: zakładać, wyjmować, dezynfekować itd. Choć Klemens nabrał wprawy, to jednak wolałby mieć w pełni sprawny wzrok, dlatego czeka na kolejną operację" - tłumaczy ojciec skoczka.

    Krzysztof Murańka dodaje, że Klemens co prawda jest zmęczony ciągłymi problemami, a z drugiej strony cieszy się, że dzięki soczewką może uprawiać sport. Ma jednak nadzieję, że po kolejnej operacji wszystko będzie

  • Piotr S. weteran
    @nauczycie (*t65.internetdsl.tpnet.pl)

    Na pewno Klimek potrzebuje spokoju, ale to ojciec Klimka robi szum wokół niego. W dodatku ten wywiad pojawił się w trudnym momencie dla Klimka, kiedy spokój jest najbardziej potrzebny. Jeśli pan Murańka nie zmieni zachowania, to chłopak może na długo zapomnieć, co to jest spokój.

  • anonim

    I prosze jak ktos ciebie potrafi skompromitowac i udowodnic to kazesz mu sie leczyc ciebie mozna zalatwic tylko twoimi wlasnymi slowami ale i to na ciebie nie dziala bo nadal wolisz robic z siebie posmiewisko .Jak sie nie przymkniesz to zaraz cie zasypie nastepnymi twoimi komentarzami .

  • anonim
    sporo racji pan Murańka ma

    Również uważam, że w kadrze powinno być więcej rotacji. Kot, Żyła i Hula jako trzon powinni skskać w niemal każdych zawodach - natomiast Kubacki, Miętus i Hula powinni być częsciej wymieniani na juniorów. Czy powinien być to Klemens? To już kwestia formy. Choć także uważam, że po MŚJ powinien pojechać do skandynawii - sami zobaczcie co robił Hvala po zdobyciu tytułu.

    Rotacja by chłopkaów zmobilizowała - bo eweidentnie było widać, że ci zawodnicy czują się w tej kadrze zbyt pewnie. Nie powinno być w niej kolesiostwa - ale zdrowa rywalizacja

  • anonim
    Ojca słowa Klimka narta

    KLUSKI !
    KLUUUUUUUUUUSKIIIIIIIIIII !

    Uuuu, mocny artykuł, mocarny wywiad. To są słowa na wojnę rzucone terneru Kruczku oraz wszystkim kadrowiczom. To sa w serce prosto wygodzone słowa Krzysia Miętusia, Pana Huli i innych z kadry A. To są słowa pełne odpowiedzialności za nie i stania na ostrzu noża. Cóż że nam dadzą one, te słowa? Czy nie wprost przeciwny obrót przybierze ta wypowiedź niźli zamierzenia autora? KLUSKI !

  • anonim

    Nstepny przyklad :

    "autor: MSad_ , 10 lutego 2013, 08:35
    autor: BronBron , 10 lutego 2013, 08:30
    Bla bla bla
    Gdzie maja ta forme zlapac trenujac na potrzeby OOMŁ ?
    W Austrii takich talentow sie nie marnuje. Nie wysyla ich sie na dziecinne imprezy."

    To o Klimku i Zniszczole tak pisales jeszcze nie tak dawno a dzis puskujesz inaczej . Jeszcze cos mam zapodac ? znajdzie sie rowniez twoj komentarz na temat Kruczka :)))))
    Jak dobrze ze nie wszystko wywalaja i mozna cos ci udowodnic .

  • anonim

    A tu przykład jak MSad potarfi manipulowac slowami i jak zmienia zdania :

    "autor: MSad_ , 10 lutego 2013, 07:59
    Cienko
    nasi .
    Tak to powoli niszczy sie talenty typu Murańka wysyłajac go na OOMł a potem za ocean. Jego miejsce jest w kadrze zamiast Huli."

    www.skijumping.pl/wiadomosci/
    15858/ PK-w-Iron-Mountain-Anze-Semenic-triumfuje-w-drugim-konkursie/

    Co takiego sie dzieje w twoim umysle ? tego nawet psychiatra nie rozwikla . Zabierasz glos w kazdej kwestii wszystko wiesz najlepuej a po pewnym czasie jedziesz na Klimka i jego ojca = falsz i smrod.

    Jestes typowym trollem a to definicja do ciebie pasuje jak ulal :
    Trollowanie (trolling) ; antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje. Osoby uprawiające trollowanie nazywane są trollami.

    Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty, która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji.

    Typowe miejsca działania trolli to grupy i listy dyskusyjne, fora internetowe, czaty itp. Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w Internecie, w którym prowadzi się dyskusję i skupienie uwagi na trollującej osobie.

  • anonim

    Msad skoncz robic tu wieczne zadymy i skoncz atakowac tutaj ludzi i skoncz z tymi swoimi urojeniami proxy bo akurat ty powinienes milczec na ten temat jestes mistrzem manipulacji i klamstw oraz w oskarzaniu i opluwaniu przez lata tutaj zawodnikow sztabow trenerow i ludzi . To ze teraz piszesz zarejestrowany to nic nie znaczy moge ci to udowodnic ze przez lata twoje nicki zmienialy sie jak rekawiczki wiec milcz pisales wiele razy jako nie rejestrowany i to ci udowodnili jeszcze nie tak dawno . Wchodzisz tu tylko po to zeby sie klocic z innymi wywolywac burdy i dziwie sie ze ta redakcja tobie na to pozwala bo na innym portalu juz dawno zostal bys wykopany na amen .

  • mar100 bywalec
    Ambicje

    Miałem nadzieję, że Klimek w tym sezonie zabłyśnie. Niestety zanotował regres, przegrywał nie tylko z wymienionym K. Miętusem ale i z jego młodszym bratem Grześkiem,- czy innymi młodzieżowcami. Przeciętnie skakał także w PK a medal MŚJ wygląda przy pozostałych wynikach jak wyjątek ( w drużynie już znowu był przeciętny). Każdy chciałby być w pierwszej drużynie w najlepszym sezonie naszych skoków, ale Klimek na to jeszcze nie zasłużył.
    A jeśli chodzi o ojca Murańki to jak on dopuścił, żeby jego syn prawie oślepł? (i od kogo się o tym dowiedział?).
    Na koniec życzę Murańce aby w nadchodzącym sezonie rzeczywiście zagroził pozycjom K. Miętusa, Kota czy Stocha.

  • MSad_ profesor
    No proszę

    Jesli autor: naglic (*192.157.49.87), 10 maja 2013, 06:33
    pisze o MSadzie to jest Ok ale jesli MSad napisze cos o naglic to nalezy skasowac.. Gosc piszacy spod proxy ma wieksze przywileje niz zarejestrowany staly uzytkownik.SUUUUUUUUper

  • anonim

    Polska jest mistrzem w marnowaniu limitow na PS ile to razy mielismy nie wykorzystany limit na PS ? czy nie mogli w te puste miejsca zabrac jakiegos mlodziezowca ? A jak taki Hula spadal na bole i byl wozony bez sensu po PS to te bylo dobrze ?
    W nagrode za "dobre" wyniki po sezonie pojechal do Egiptu bo byl bardzo zmeczony .Polityka co do kadr i wysylania zawodnikow na PS u nas mocno kuleje a stoi za tym nie Kruczek a PZN.

  • anonim

    MSAd a ty kim jestes ? jak dlugo bedziesz obrazal jeszcze ojca Klimka ? Z jakiego powodu jestes taki zacietrzewiony i obrazasz wszystkich ktorzy maja inne zdanie w tym jego ojca ? Ty lepiej spojrz w lustro a potem napisz tu co widzisz bo lustro prawde ci powie .Wypowiadasz sie o Klimku a nawet pojecia nie masz ile on wazy i jaki ma wzrost .
    A Maciej kiedys nie byl wozony po PS bez wynikow ? I co mozna bylo ? mozna wyszlo mu to na plus bo nabyl wiele doswiadczen i dzis to skoczek na swiatowa dziesiatke PS ale wtedy wieszales tez na nim psy i nie tylko ty .
    Skonczcie juz te brednie bo sa tacy co lataja w kadrze jak kaczki a na PS jezdza .

  • MSad_ profesor
    Co Wy chcecie od

    Prostego chłopa mówie o ojcu Murańki. On nie rozumie pewnych rzeczy.
    Murańka jako dzieciak był dobry ale teraz zbytnio wyrósł przytył problemy ze wzrokiem i mimo że technika została to nie ma ciągu i może nie być jak tatus mu zrobi opinie wsród trenerów. Który trener zgodzi sie go trenowac jak mu tatus będzie bluzgał i dyskredytował ?
    Nie moze Klimek słuchac tego co ojciec wygaduje bez sensu bo nigdy nie bedzie skoczkiem duzego formatu a szkoda by było.
    Klimek musi sie zabrać do roboty bo takim szczekaniem ojca formy nie zdobędzie

  • pablo początkujący
    synalek tatusia

    Chyba się trochę tatuś zagalopował, jego synalek dostawał aż za dużo szans w PŚ patrząc na to ile razy nie udało mu się przejść nawet kwalifikacji, w drugiej połowie sezonu w kontynentalu zajmował cudowne lokaty w 5 i 6 dziesiątce, więc niech nie płacze, że Kruczek kogoś faworyzuje bo jak dla mnie to on się powinien cieszyć, że w ogóle dostaje szanse w PŚ. Miętus nawet jakby skakał tyłem to byłby lepszy od Murańki w tym sezonie, także tatuś niech się skupi lepiej na treningach synalka a nie żali się mediom.

  • anonim
    Klimek i reszta

    tatuś chyba zapomniał,ze Klimek miał szanse skakania nie tylko w PK ale także w PŚ, tylko jakos jej nie wykorzystał a Miętus i Kubacki owszem. Taki ojciec wg mnie jest najgorszym z kategorii tzw .managerów. Nie dość,że synowi nie wiele pomaga swoimi komentarzami, pewnie wzbudza niezdrową ambicję, bo od niego nieustannie słyszymy jaki to Klemens jest cudowny, to jeszcze robi kwasy w druzynie i podburza, kwestionuje role trenera, który ma sukcesy. A co Panu Panie Murańka zawinili Miętus i Kubacki? Chyba to,że byli czwartymi do kompletu, którzy coś wywalczyli. Prosty przelicznik - Miętus - startów 23, punktów 103, czyli 4,4 za start. Kubacki - odpowiednio - 26- 142, czyli 5,4 za występ a Klimek? Startów 4 a punktów raptem 6 czyli 1,5 punkta - ogony jednym słowem

  • Piotr S. weteran
    @gienek (*213.adsl.inetia.pl)

    Dzisiaj wiemy, że ciąganie Maćka po Pucharze Świata odkąd znalazł się w kadrze A za bardzo nie pomogło w odnoszeniu sukcesów. Trzeba zachować cierpliwość. W imię czego Łukasz Kruczek i sztab szkoleniowy miałby powtarzać ten sam błąd na Klimku? Klimek ma z pewnością wielki talent, ale nie oczekujmy od niego cudów. Na pewno cierpliwość się opłaci.

  • Piotr S. weteran

    Zastanawiam się czy ojciec Klimka nie oddaje mu niedźwiedziej przysługi robiąc szum wokół niego? To, co mówił może popsuć relacje Klimka z trenerami. Chyba do trenera, którego zawodnik jest mistrzem świata i który stworzył silną drużynę można mieć zaufanie ?

  • gienek początkujący
    prawda jest taka

    prawda jest taka jak wypowiedział senior murańka.Trzeba coenąć sie pare latek wstecz i na przykładzie maćka kota to jakoś porównać.Taki maciek był włuczony po PŚod 16 tu lat i jak dobrze sobie przypominam to do 19 lat było bardzo cienko z jego punktami w PŚ a nawet miał bardzo wielkie kłopoty żeby przejść kwalifikacje i to było nagminne, ale zabierany był dalej i dostawał nieustannie kolejna szansę. To było dobre jak się okazuje bo maciek teraz robi dobre wyniki , i jest to tylko zasługa tego kto o tym decydował że maciek musi dostawać kolejną szansę od 16 lat .Nie chce mi się dzisiaj grzebać w wynikach i w składach ile razy maciek był powołany do reprezentacji na PŚw tym czasie a także ile razy dostał szanse po zdobyciu tytuł wicemistrza swiata w szczyrbskim plesie, wiem napewno że do końca tamtego sezonu startował nieustannie w PS czy było dobrze czy było żle.takim też sposobem maciek wyrósł na bardzo dobrego zawodnika i chwała tym kto decydował o jego nie jedno krotnych wycieczkach.Klimek też był wicemistrzem świata i to wygrał z kraftem który jest w pierwszym składzie austrii , także z gwiazdą niemieckich skoków welingerem którzy co tylko wcześniej stali na podjum w PŚ . Oni jednak w austriackim i niemieckim myśleniu pojechali dalej na PS skandynawii , nie mowie już o hvali.Klmek nie wiem co robił w tym czasie , jakoś szybko zapomniano o jego podwójnym srebrnym medalu z MŚJ.Dzięki Bogu że klimek ma właśnie takigo ojca że poruszył tę sprawę bo może teraz , chociaż w to nie wierzę bedą dostawać szansę częściej tacy młodzi zawodnicy jak zniszczoł ,kłusek , biegun grzesiek miętus, czy choćby znienawidzony przez niektórych KLIMEK MURAŃKA z dużej litery bo to mu się należy.

  • Ewelonku początkujący

    Ciekawą rzeczą jest fakt, że za wszystkie złe rzeczy wini się Krzyśka Miętusa. Myślę, że wszystkie wypowiedzi do niego docierają i chłopak ma wbrew pozorom silną psychikę i nie bierze sobie tego do serca :)Moim zdaniem wypowiedz tego pana można nazwać conajmniej niekulturalną. Mówić bez szacunku o osobach. Miętusów...Kubackich? To Dawid ma brata ? :) a nawet jeśli oni mieli by nie jeździć, to dlaczego pierszym do zajęcia ich miejsca miałby być Kilmek, skoro np w danym sezonie lepszy byłby Janek Ziobro czy Krzysiek Biegun ? Przecież to ze Kilmek odnosił sukcesy za młodu nie oznacza że teraz też tak moze być . Każdy rozwija sie w innym tempie . Dacie sobie rękę uciąć że Kubacki czy Miętus nie będą sie rozwijać? A wracając do tematu. Dlaczego Kilmek miałby być brany na PS skoro odnosił słabe wyniki w Pucharze Kontynentalnym/ Przeciez jakby pokazywał , ze stać go na to, to zajołby miejsce Huli, no bez przesady. Dobra z mojego postu , można wywnioskować, ze za Klimkiem nie przepadam, ale nie jest tak . Moze to po prostu nie był jego sezon? Klimek wydaje sie być sympatyczny i zrównoważaony a tata takimi wypowiedziami i przemyśleniami może tylko źle wpłynąć na jego psychikę .

  • anonim
    EmiI

    Wiem, może masz rację, ale patrzę na wszystko obiektywnie. Mam nadzieję, że w końcu pokaże kiedyś na co go stać i będziemy mieć z niego pociechę w przyszłości. Ale ojca to mu nie zazdroszczę.

  • Tim doświadczony
    Emil

    Od tego czasu sporo urósł. Stracił genialne czucie w powietrzu i lekkość lotu. Musi zmienić technikę, wzmocnić odbicie, znaleźć odpowiedni kąt odbicia. Musi się uczyć zatem odnowa abecadła najlepszych skoczków. Schliri to miał szczęście, że za bardzo nie urósł :).

  • anonim

    Mając przyjemność być w kadrze narodowej w zupełnie innej dyscyplinie sądzę, że w skokach jest tak samo, przed każdymi zawodami o tym kto jedzie decyduje nie tylko jeden człowiek w osobie trenera, a cały zespół. Często jest tak, że ktoś jest darzony większą bądź mniejszą sympatią ale nie tylko tym kierują się osoby decydujący o składzie na zawody.
    A czy Pan Murańka miał w swoi życiu coś więcej wspólnego ze skokami niż to, że jest ojcem skoczka?

  • EmiI profesor

    Murańka lał wszystkich w swoim roczniku na świecie do 2010 r. Prawdopodobnie był najlepszym 13-nastolatkiem w historii skoków. Co do skoku na 135,5 m. Wielka Krokiew to skocznia o stosunkowo krótkim rozbiegu. Miała wtedy 20 platform startowych a często podczas LGP skakano nawet z 14. Większość skoczni o podobnych wymiarach i podobnym rozbiegu (kąt nachylenia) ma nawet 10 m dłuższy rozbieg. W Zakopanem naprawdę nie da się podnosić belki w nieskończoność by absolutnie każdy odleciał.

  • anonim

    Panu Murańce odbiła chyba woda sodowa od sukcesów swojego syna, których jak na razie nie ma (prócz medali MŚJ). Dosyć często dla mediów wypowiada się ojciec Kamila Stocha, Bronisław, który nie wygaduje takich głupot dla telewizji, aczkolwiek jest obiektywny, bo własnego syna też potrafi skrytykować. Nie to co Pan Murańka, który lansuje swojego potomka w mediach i próbując dorobić się kasy na jego "wielkim talencie", zaczyna mieszać. Słowa "wielki talent" piszę w cudzysłowiu, bo Klimek jeszcze nie zbyt udowodnił, że go ma. Na Kontynentalu nie błyszczał, to w Pucharze Świata byłaby dopiero tragedia. A jeśli chodzi o jego skok na 135,5 m na Wielkiej Krokwi, to jakoś nie za bardzo przekonuje mnie do jego talentu. Nie wiadomo, z jakiej belki skakał, nie wiadomo, jak było z wiatrem, być może trafił na dobre warunki, tzw. huragan pod narty i należycie to wykorzystał. Był więc w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie, a w głowie jego ojca pojawiła się wówczas wizja zarobku na własnym synu. Smutne.

  • ZKuba36 profesor
    Hamulcowi.

    Wypowiedż tatusia Klimka jest zupełnie bez sensu. W pierwszej kolejności tatuś powinien zająć się sprawą zdrowia syna a nie wypisywać głupot na temat rzekomego pomijania Klimka w zawodach...PŚ.
    Klimek, z powodu kłopotów ze wzrokiem, nie był przygotowany do sezonu zimowego. "Na świeżości" udało mu się kilka razy dobrze skoczyć i ...to wszystko. Dostał znacznie więcej szans niż kilku, lepszych od niego, zawodników.
    Nie widzę tu żadnej winy trenerów Kruczka i Mateji.
    PRAWDZIWYMI HAMULCOWYMI ROZWOJU MŁODYCH SKOCZKÓW SĄ DZIAŁACZE PZN, którzy ustalają, bezsensowny obecnie, podział na kadry.
    Pomiędzy MŚJ i OOM a zawodami PŚ jest przepaść, częściowo wypełniona przez zawody PK.
    Powinna powstać NATYCHMIAST kadra "B", której zadaniem będzie obsadzanie zawodów PK i wywalczanie dodatkowych miejsc w zawodach PŚ.
    Tylko taki podział na kadry może zakończyć kiszenie młodych zawodników w oczekiwaniu na MŚJ i powstawaniu coraz większej różnicy pomiędzy poziomem formy zawodników kadry A i kadry młodzieżowej.
    Lata lecą, juniorzy starzeją się a jeżeli priorytetem dla tej grupy w dalszym ciągu będą MŚJ, to czarno to widzę.

  • anonim

    http://skivideo.xaa.pl/news.php?readmore=593 nowa wieża w Willingen!

  • sobu bywalec

    Yyy Wyniki? Jakie wyniki? Te juniorów? Tatuśku Puchar Świata to nie są zawodu juniorów tylko seniorów a twój syneczek daje radę się złapać w 4 i 5 dziesiątce. Tylu punktów ilu zdobył Krzysiek czy Dawid - Klimuś nie zdobył by bo jest po prostu za cienki...

  • anonim

    Muranka jest sto razy lepszy i bardziej utalentowany od co najmniej dwoch pupilkowatych kadrowiczow Kruczka dajmy na to jak Mietusowi nie podwieje to nie poleci .
    I nie Kruczek ustala sklad na zwody bez konsultacji z preziem nie da rady .Preziu dobrze wie jak odebrac checi mlodym zeby sie za bardzo nie wychylali dlatego zdychali na OOM zamiast w PS .

  • MSad_ profesor
    Starszemu Murańce

    żółć się zagotowała a Wy się wyzywacie od głupców-jesteście wiec tak poważni w swych wypowiedziach pan Krzysztof.
    Murańka jak bedzie skakał jak z kadry A nie widzę problemu aby sie znalazł w tej kadrze. Jednak musi bardzo dużo popracować i nie poddawać sie sugestiom ojca.

  • M_B profesor

    Klimek też bardzo błyszczał w tamtym sezonie, szczególnie pod koniec sezonu w kontynentalu i w Pucharze Świata w kraju ;). (Nic do niego nie mam, wiem jakie miał problemy itd. )

    Jak już mówiłem koło Poniedziałku mają być podane kadry, a jutro PZN się zbiera w celu ich zatwierdzenia, trzeci raz nie będę o tym pisać, to akurat pewna informacja.

  • anonim

    Tak a może trzeba było brać go na MŚ i do drużynówki wystawić?Grubo przesadza tatuś Klimka.On w zeszłym sezonie podczas gdy nie pojechał na PŚ tylko raz był w odpowiedniej do tego formie - po MŚJ gdy pojechał na OOM.Później forma już mocno mu spadała, a na Turnieju Skandynawskim był w formie wręcz tragicznej, więc nie wiem gdzie jego ojciec znalazł jakiekolwiek powody aby zabrać go do Skandynawii.Wyjazd Miętusa do Czech też można wytłumaczyć - był dosyć pewnym zawodnikiem na punkty, a nie wiadomo jak mogłoby być z Klemensem na mamucie.

  • blair bywalec

    Murańka strasznie mi przypomina ojca Radwańskich. Klimek żyje pod wielką presją sukcesów które narzuca mu ojciec. Nie dziwię się że nie ma wyników, do tego dochodzi jeszcze problemy ze wzrokiem. Najlepszym sposobem jest cierpliwość. Co do jazdy na PŚ. Klimek jest pod opieką Matei i to on decyduje na jakie zawdy jedzie kadra młodzieżowa. W ubiegłym sezonie najważniejsze były MSJ i dopiero potem Kruczek mógł się jakiegoś upomnieć, ale wtedy doszła OOM. Swoim gadaniem Murańka nie pomaga synowi.

  • leonn początkujący

    Ciekawe czemu sztaby nie ogłosiły jeszcze kadr, zwykle w okolicach 20 maja jest pierwsze zgrupowanie. I jakie zapadną ustalenia co do celów na olimpijski sezon dla poszczególnych zawodników.
    Nie jest tajemnicą, że presja medalu w drużynie na IO jest wielka, a kadrowo 4 kraje są silniejsze od nas. Czyli tradycyjnie musimy liczyć na słabsze dni potentatów. Czy srebrni juniorzy z ostatnich dwóch lat będą znów szykowani na MŚJ, czy będzie to dla nich jeszcze motywacja... Może znając ich potencjał trenerzy szykują ich jako wzmocnienie na IO i przejdą pod opiekę Kruczka.

  • Znafca bywalec
    Kruczek

    Metody Kruczka zdały egzamin, choć wg mnie wożenie Huli nie ma sensu. Jest mala szansa, że zawodnik w takim wieku wypali, zresztą nikt w przeszłości nie uważał go za jakiś wielki talent. Miętus to samo przez cały sezon skakał w miarę równo ale bez żadnego błysku, Kubacki odpalił tam gdzie powinien i gdyby go nie zjadła presja to zdobyłby pewnie także medal indywidualnie.
    Ale przez to, że zawodnik zaczyna regularnie skakać dopiero po 20 potem jego talent eksploduje dopiero w okolicach 25lat jak u Stocha. Za bardzo są wożeni solidni zawodnicy bez perspektyw i sukcesów na MŚJ jak Miętus czy Hula.

  • faucha bywalec

    też uważam ze troche za mało było tej rotacji w ciagu sezonu,ale z całym szacunkiem dla pracy Klimka- troche w tym sezone brakowało mu do Hvali czy Krafta. nie twierdze ze nie przepracowal tego sezonu,a mysle ze skoro nie błyszczał w PK to na PŚ zginąłby marnie. Bo każdy z nas wie jaka jest przepaść miedzy kontynentalem a startem w pucharze.
    Druga sprawa to problemy ze zdrowiem Klimka.
    A JEŻELI JUŻ MIEĆ DO KOGOŚ PRETENSJE TO NIE TYLKO DO SAMEGO KRUCZKA, ALE WSZYTSKICH KTÓRZY ZADECYDOWALI ŻEBY MURAŃKĘ PRZYGOTOWYWAĆ DO MŚJ I WSZYTKO POD TĄ IMPREZĘ PODPRZĄDKOWYWAĆ. TAKI BYŁ JEGO CEL NA TEN SEZON I TYLE.
    Nie bedę oryginalna: więcej cierpliowści, a wszystko będzie dobrze:)

  • anonim
    JEDNO JEST PEWNE - ROTACJA BYŁA ZBYT MAŁA

    Powinno się przyjąć zasadę: po każdych zawodach zmieniamy tego, który wypadł najsłabiej (oczywiście pomijając jakieś nieszczęśliwe przypadki). Rzecz jasna drużyna powinna jeździć z rezerwowymi, ale tych (pewno z uwagi na oszczędności) nie było. Dzięki temu zwiększyło by się współzawodnictwo w drużynie i więcej młodych mogło by się "otrzaskać" w poważnych zawodach. Rezerwowi również powinni być regularnie wymieniani.

  • anonim
    Nowa Nadzieja Drugi Małysz w świetle liczb

    Wg wyników z sezonu zimowego PŚ 12/13, sort wg. punktów na start.

    (Startów, udanych kwalifikacji, miejsc w 30, % przebrniętych kwalifikacji, % zawodów z punktami, punktów na start)

    4. Kubacki 26 26 15 100% 58% 5,46
    5. Miętus 26 24 11 92% 42% 3,96
    6. Ziobro 3 1 1 33% 33% 3,66
    7. Zniszczoł 3 2 1 66% 33% 2,66
    8. Hula 11 9 5 81% 45% 2,55
    9. Biegun 1 1 1 100% 100% 1,00
    10. Murańka 7 4 2 57% 28% 0,86

    Jak widać Murańka dostał tyle samo szans występu w PŚ, co Ziobro, Zniszczoł i Biegun razem wzięci. Oni zdobyli w swoich 7 startach razem 20 pkt, on w swoich 7 - 6 pkt.

    Porównywać z Kubackim czy Miętusem za bardzo sensu nie ma - pamiętamy, że Dawid zdobył w pamiętnej drużynówce na MŚ więcej punktów niż Maciek czy Piotrek...

  • anonim

    Juniorzy mają swoje zawody gdzie mają łapać doświadczenie, "obskakać się", a Pan Murańka jak każdy ojciec nie bedzie obiektywny bo wypowiada się o swoim dziecku, które zawsze będzie dla niego najlepsze i będzie chwalone.

  • Maciek5052 profesor

    He he Murańka lepszy od Kubackiego i Miętusa ? ;p z całym szacunkiem ale Klimusiowi jeszcze daleko do Nich.......czyżby szanowny Tatuś miał parcie na szkło ? ;p

    już sobie wyobrażam jak podczas PŚ w Zakopanem Pan Klimek niespodziewanie wbiega nago na zeskok z napisem na klacie - IO + Klemens = Medal ! ;p ;p

  • ... doświadczony

    A moim zdaniem dobrze ze glosno mowi o tym co jest zle ma odwage powiedziec na glos to co polowa w trakcie sezonu tu wyrazala a teraz zmieniliscie plyte.
    Tak jak kiedys w kadrze A byli latami ci sami zawodnicy mimo ze spadali na bule w PS zaczynam sadzic ze i teraz bedzie tak samo a mialo byc inaczej . Juz na skandynawie powinni byc wlaczeni za Hule i Mietusa dwaj inni zawodnicy z kadry mlodziezowej ale Kruczek uparcie wozil wciaz tych samych i dwoch bez formy .Obawiam sie ze na IO pojedzie ta sama grupa pupilkow Tajnerowsko Kruczkowa mlodym nie dadza szans i bedzie jedna wielka klapa . Co do Klimka macie zacme latem rok temu nie mial szans normalnie trenowac a mimo to nie skakal ogolnie gorzej niz taki Hula czy Mietus ktory leci tylko jak mu podwieje .

  • gnojek82 stały bywalec
    Tatuś jak zwykle dał czadu

    W sporcie gdzie ważny jest spokój, regularna ciężka praca i psychika, takie wypowiedzi mogą tylko zaszkodzić Klimkowi. Pan Krzysztof niech lepiej siedzi już cicho i zostawi trening profesjonalistom. Nie zdziwił bym się, gdyby gorsze wyniki Klimka spowodowane były jego zachowaniem.

  • Tim doświadczony

    Prawdą jest, że Klimek skakał w tym sezonie za mało, ale nie w PŚ tylko w Pucharze Kontynentalnym. Jego wyniki zwłaszcza pod koniec poprzedniego sezonu byłby bardzo słabe włącznie z niekwalifikowaniem się do drugiej serii PK. Mógłby się ewentualnie załapać za Hulę..., ale objektywnie nie zasłużył. Co do Kubackiego i Miętusa to pan Murańka przesadził. Pod koniec sezonu naprawdę bardzo dobrze skakali. Mam nadzieje, że się nie podpali w prowadzeniu syna jak to miało miejsce kilka lat tamu, co Klimkowi wyraźnie szkodziło.

  • anonim
    Ha!

    Hahahaha! Kubacki i Miętus może nie błyszczą ale są zawodnikami TOP 40 Pucharu Świata. Wiadomo, że często nie wchodzili do "30" ale w przeciwieństwie do Klimka potrafią wystrzelić (on przez cały sezon miał wyskok tylko na MŚJ) i zająć miejsca w drugiej dziesiątce (najlepsze miejsce Kubackiego to bodaj 15 a Miętusa to 12) a Klemens napewno by takich miejsc nie zajął. Ja bym jedynie wyrzucił Hulę-bulę i dał szansę Ziobrze. Jeżeli będzie limit 7 lub, niedaj Boże, któryś z podanej ekipy będzie zawodził to kolejnymi w kolejce do PŚ przed Murańką powinni być Zniszczoł i Biegun. Murańska to obecnie skoczek nr. 9/10 w Polsce więc niech starszy pan nie narzeka tylko da Klimkowi trenować w spokoju a nie robi szum medialny!

  • neonek18 weteran

    Ach..Panie Murańka,lepiej niech Pan dalej jezdzi busem po Zakopanem a nie krytykuje innych skoczków dlatego że oni skaczą,a nie Klimek:)
    Bo póki co to Dawid Kubacki i Krzysztof Miętus osiągneli w PŚ dużo więcej niż pański syn...
    Jestem ciekaw kiedy Klimek przekroczy 150pkt w PŚ.?.wtedy może powiedzieć jego tatulek że Klimek jest lepszy
    A tacy skoczkowie jak Hvala, Kraft i Wellinger poprostu mają formę,czego o Klimku powiedzieć w poprzednim sezonie powidzieć nie można było..
    Bardzo dobrze że Kruczek wybiera skoczków pod kątem formy,a nie mediów czy nazwiska:)
    Oczywiście Ja nic do Klimka nie mam...

  • peter początkujący

    Klimek jest dobry,ale nie Bedzie drugim MALYSZEM TAKa szanse zmarnowal Mateusz Rutkowski. KLIMEK WCZESNIEJ zadebiudowal w pucharze swiata i nie wykorzystal tego.ojciec nie rozumie ze w skokach potrzeba cierpliwosci.Skoro skoki oglada w tv to powinien trenowac,a nie siedziec w domu

  • ... doświadczony

    A czy glupcy bierzecie pod uwage fakt ze on latem nie mogl sie przygotowac tak jak by chcial bo mial kilka miesiecy przerwy w treningu przez oczy ? W tym roku na wiosne mial mic druga operacje oczu ale na wp pisza ze nic z tego nie bedzie dopiero za rok .A Hula zaslugiwal na starty regularne w PS ? W pewnym momencie nawet Mietus sobie nie radzil czy to w porzadku ze i tak startowali ? Teraz piejecie inaczej a wystarczy wejsc w archiwum i poczytac co pisaliscie o nie wysylaniu mlodych na PS wtedy inne byly spiewki .

  • mati stały bywalec
    PŚ w wykonaniu Klimka

    To że skakał 7 razy a tylko 2 razy zapunktował i miał 7 punktów, a 3 razy nie przeszedł przez kwalifikacje to naprawdę wielkaaaaa forma... Nie dostał szans tylko w zakopanym...

  • Major_Kuprich profesor
    Murańka w Pś w sezonie 2012/2013

    Zdobył raptem 6 punktów w Pś...
    Engelberg - gdzie miał walczyć o czołową 10, a skończyło się jednym 28 miejscem...
    Na T4S fartem zaliczył punkty w Oberstdorfie, wyszedł mu skok życia...
    W GaPa już klepał bule i do konkursu się nie dostał...
    Dostał szansę w Wiśle i Zakopanym - dwukrotnie nie przebrnął kwalifikacji !
    Potem jeszcze latał ( a właściwie skakał ) na mamucie w Oberstdorfie.... gdzie spisywał się dalej słabiutko...
    Ilość szans: 7
    Konkursy punktowane: 2
    Konkursy poza 30: 2
    Odpadł w kwalifikacjach: 3

  • .... bywalec

    Przeciez on powiedzial prawde sama prawde o ktorej tu zima na tym portalu tak wrzeszczeliscie o wysylanie mlodziezy na PS dziwne ze teraz nagle stajecie po drugiej stronie .
    Ojciec Klimka ma racje bo tak to wyglada obojetnie jak skacze Mietus i tak jest zabierany na PS a jak byl wozony Hula to bylo dobrze ? Pytam za co Hula byl wozony na PS co ?
    Nie chodzi mu o Kamila Piotrka czy Dawida to wyraznie mówi ale o pozostale miejsca do obsadzenia a jezdzili wiecznie ci sami nawet jak spadali na bule ma racje ze Kruczek to zamkniety w kregu leming .

  • leonn początkujący

    Plusem jest że syn zachowuje się inaczej niż ojciec. Rodzice innych skoczków nie udzielają wywiadów, nie toczą tyrad nad stanem polskich skoków. Chłopak jest dorosły, skończył liceum, mam nadzieję że wystąpienia ojca odeszły do przeszłości.

  • Fela bywalec

    Coś mi się wydaję, że ojciec Klimka "trochę" przesadził. Rozumiem jego rozgoryczenie, że to nie jego syn święci sukcesy w PŚ ale przecież potrzeba trochę czasu. Był medal na mistrzostwach świata juniorów ale przecież poza tą imprezą w konkursach pucharu kontynentalnego Klimek nie błyszczał formą... Może tatusiowi przydałoby się trochę cierpliwości. Klimek będzie miał swoją szansę nie raz ale musi przecież pracować i trenować, nic nie przyjdzie od tak. Świetnym tego przykładem jest Kamil czy Piotrek... Oczywiście nie mówię że Klimek nie pracuję ciężko i nie trenuje, nic z tych rzeczy, bo na pewno wkłada w to swoje serce. myślę jednak że w przyszłym sezonie Łukasz spróbuję dać też szanse juniorom ale muszą je wykorzystać. Nasza kadra jest teraz tak mocna, że trener ma zmartwienie, którego wybrać bo wszyscy są na wysokim poziomie. To jest oczywiście tylko moja opinia. Ja mam pełne zaufanie do Kruczka i myślę, że on naprawdę wie co robi a my możemy sobie tylko gdybać. ; )

  • M_B profesor

    Stary Murańki jak zwykle gada głupoty, ale nie ma się co dziwić........

    Nie będę się nawet rozpisywał na ten temat za bardzo, powiem, że zgadzam się idealnie z opiniami Msada_ i Emila połaczonymi w jedność w tym wypadku.

  • anonim

    ha ha Murańka lepszy od Miętusa chyba Pan Murańka za dużo na słońcu przebywał z całym szacunkiem do Klimka ale w ubiegłym sezonie nawet w kontynentalach bulę klepał.

  • ness stały bywalec
    ness

    Biedny Krzysiu. Nie dość, że czasem za popsuty skok najeżdżają na niego kibice, to jeszzce jakiś facet, który swoje niespełnione ambicje przelewa na syna, po chamsku krytykuje go za to, że jest lepszy od Klimka i w ogóle za to, że sie urodził. Sam talent w skokach nie wystarcza. Trzeba dużo pracy. Kamil na złotej d.pie na treningach w wieku Klimka nie siedział i teraz sa tego efekty. Skoro Murańka nie jest lepszy od innych to dlaczego ma jeździć za nich na zawody? Gdyby Krzysiu był w brązowej drużynie, to cała gorycz Pana M. wylałaby sie na Dawida. Krzysiek jest lepszy póki co od Murańki i Zniszczoła i trzeba się z tym pogodzić.

  • anonim

    Stary Muraka bezczelnie sie wyraza wobec Kubackiego Mietusa tytulujac ich lepszy od Kubackich _sory bardzo jest jeden Kubacki-lepszy od Mietusow _sory jeden jest w kadrze A.
    Czy to wina "Kubackich" ze synek Muranki mial operacje wzroku i nie za bardzo jeszcze widzi skocznie czy to wina" Mietusow" i Kruczkow ,że mlodziez musiala skakac w olimpiadzie mlodziezy?
    Jak forme prezentowal synalek po MSJ ? Byl cienki jak kompot ze scierek. Panie Muranka za wysokie wymagania sobie pan postawiles. Synek nie jest taki super. Jest przereklamowany przez takie portale jak wp.

  • anonim
    Murańka

    Ale Murańka ani przed MŚJ ani po w formie nie był. Jakby był to powinien skakać w Oberstdorfie tak żeby być koło 15. miejsca, a skończyło się klapą.
    A ojciec Klimka napewno nie jest obiektywny.

  • piotr186n doświadczony

    "W rozmowie z portalem Wirtualna Polska oskarża Łukasza Kruczka o faworyzowanie pewnych zawodników, do których przywiązany jest trener kosztem zdolnej młodzieży." - to nie jest żadna tajemnica, tyle ze to póki co nie czyni żadnej szkody Polskim skokom....

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl