FIS Cup we Frensztacie: Rafał Śliż wygrywa piątkowy konkurs

  • 2013-08-30 19:33

Rafał Śliż wygrał piątkowy konkurs z cyklu FIS Cup w czeskim Frensztacie (HS 105). Reprezentant Polski w swoich próbach uzyskał 104 i 96m. Na drugim stopniu podium znalazł się Martin Cikl (99,5 i 96,5m), a trzecie miejsce zajął Federico Cecon (98 i 97,5m).

Tuż za podium uplasowali się, znani z występów w Pucharze Świata, Borek Sedlak (96,5 i 96,5m) oraz Tomas Zmoray (96,5 i 97m).

Dobry występ zanotował Artur Kukuła, który był 5. (96,5 i 97,5m), a na 8. miejscu sklasyfikowany został Dawid Kanik (94 i 94,5m).

Kolejne zawody we Frensztacie już jutro.


WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną FIS Cup »


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8538) komentarze: (87)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w FIS Cup w histori

    Rok,ilość startujących Polaków w FIS Cup,ilość punktujących:

    2005/2006 - występowało - 27 - punktowało - 23 zawodników
    2006/2007 - występowało - 23 - punktowało - 18
    2007/2008 - występowało - 22 - punktowało - 21
    2008/2009 - występowało - 17 - punktowało - 13
    2009/2010 - występowało - 24 - punktowało - 19
    2010/2011 - występowało - 27 - punktowało - 14
    2011/2012 - występowało - 37 - punktowało - 15
    2012/2013 - występowało - 30 - punktowało - 19
    2013/2014 - występowało - 24 - punktowało - 21 - po 11 konkursach

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa FIS Cup

    Polacy w całej historii startów w FIS Cup:

    2005/2006 ... 5 miejsce - 1625 pkt
    2006/2007 ... 4 miejsce ... 933
    2007/2008 ... 2 miejsce - 2087
    2008/2009 ... 4 miejsce - 1632
    2009/2010 ... 3 miejsce - 2078
    2010/2011 - 13 miejsce ... 491 lub 497
    2011/2012 ... 9 miejsce ... 596
    2012/2013 ... 6 miejsce - 1015
    2013/2014 ... 1 miejsce - 1573 - po 11 konkursach

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Piątkowy konkurs FIS Cup we Frensztacie - 30.08.2013:

    1.Czechy -.-.-.-.-- 02 - 04 - 07 - 09 - 10 - 12 - 14 - 24 - 25 - 28 - 277 pkt
    2.POLSKA --.-.-.-- 01 - 05 - 08 - 13 - 16 - 17 - 23 - 27 -----.------ 238
    3.Włochy --.-.--.-- 03 - 10 ---------------.--------------.--------------- 86
    4.Słowacja -.-.-.-- 05 - 20 -------------.--------------.----------------- 56
    5.Słowenia -.-.-.-- 18 - 19 - 21 - 22 - 29 - 30 ------------------------ 47
    6.Turcja --.--.--.-- 15 - 25 --------------.----------------.-------------- 22
    =============
    1.Niemcy -.-.-.-.-- nie startuje
    4.Austria ---.--.--- nie startuje
    5.Szwajcaria -....- nie startuje
    6.Finlandia --.--.-- nie startuje
    7.Rosja --.-.-.--.-- nie startuje
    10.Korea --.-.--.-- nie startuje
    13.USA --.--.--.--- nie startuje
    14.Estonia -------- nie startuje
    15.Kanada --.--.-- nie startuje
    16.Ukraina -.-.-.-- nie startuje
    17.Rumunia -..-..- nie startuje
    18.Norwegia -.-.-- nie startuje
    19.Szwecja ---.--- nie startuje
    20.Bułgaria ---.--- nie startuje
    21.Kazachstan .... nie startuje
    22.Holandia -.-.-.- nie startuje
    ---------------
    00.Białoruś ------- nie startuje
    ---------------
    0.Japonia --------- nie startuje
    0.Francja -.-.-.-.-- nie startuje
    00.Węgry ----.---- nie startuje
    00.Grecja --.--.--- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Podium FIS Cup 2013/2014

    Indywidualnie - po 11 konkursach:

    1.M.Grigoli -------.-------- 2 - 0 - 0
    1.A.Semenic ----.----.---- 2 - 0 - 0
    3.A.RUDA --------.-------- 1 - 1 - 0
    3.T.Zmoray ----.----.----- 1 - 1 - 0
    5.A.Romashov --.--.--.--- 1 - 0 - 1
    5.D.Winkler ----.----.----- 1 - 0 - 1
    7.M.Eggenhofer --.-.-.-.-- 1 - 0 - 0
    7.W.GĄSIENICA-KOTEL - 1 - 0 - 0
    7.R.SLIŻ ------------------ 1 - 0 - 0
    7.U.Wohlgenannt --.--.--- 1 - 0 - 0
    11.T.Bogner -------------- 0 - 1 - 0
    11.M.Cikl ----.----.---.---- 0 - 1 - 0
    11.D.Judez ---.---.---.---- 0 - 1 - 0
    11.S.Leyhe ---.--.--.--.--- 0 - 1 - 0
    11.J.Maeaette --.--.-.--.-- 0 - 1 - 0
    11.E.Prislic ----.-----.----- 0 - 1 - 0
    11.N.Wangler ---.-----.--- 0 - 1 - 0
    11.R.Zima ---.---.--.--.--- 0 - 1 - 0
    19.P.Egloff --------.------- 0 - 0 - 2
    19.P.KANTYKA --.--.--.--- 0 - 0 - 2
    21.F.Cecon ---.--.--.--.--- 0 - 0 - 1
    21.M.Kramarsic --.-.-.-.-- 0 - 0 - 1
    21.K.Peier ---.---.--.--.--- 0 - 0 - 1
    21.J.WOLNY ---.---.---.--- 0 - 0 - 1
    21.S.Ylitapio ------.------- 0 - 0 - 1
    ------------
    Razem --------.---------- 12 -10 -11


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych:

    1.POLSKA -----.-----.----- 3 - 1 - 3
    2.Słowenia -----.----.----- 2 - 3 - 1
    3.Szwajcaria ---.--.---.--- 2 - 0 - 3
    4.Austria --------.--------- 2 - 0 - 0
    5.Niemcy ----.---.----.---- 1 - 3 - 1
    6.Słowacja -----.----.----- 1 - 1 - 0
    7.Rosja ----.----.----.----- 1 - 0 - 1
    8.Finlandia -------.-------- 0 - 1 - 1
    9.Czechy ----.---.----.---- 0 - 1 - 0
    10.Włochy ---.---.--.--.--- 0 - 0 - 1
    -------------
    Razem --------.---------- 12 -10 -11

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w FIS Cup 2013/2014

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów FIS Cup:

    31 miejsce - S.Hebel -------.------ 28.07.2013 - Szczyrk
    32 miejsce - S.Biela ----.----.----- 17.08.2013 - Zakopane
    32 miejsce - M.Milczanowski -..-.- 30.08.2013 - Frenstat
    34 miejsce - D.Jarząbek ----.----- 18.08.2013 - Zakopane
    36 miejsce - D.Jarząbek ----.----- 30.08.2013 - Frenstat
    38 miejsce - M.Milczanowski -..-.- 28.07.2013 - Szczyrk
    38 miejsce - S.Biela ----.----.----- 18.08.2013 - Zakopane
    39 miejsce - B.Gąsienica-Lask --- 17.08.2013 - Zakopane
    41 miejsce - P.Gut ----.---.---.---- 27.07.2013 - Szczyrk
    42 miejsce - J.Wolny ------.------- 13.07.2013 - Villach
    42 miejsce - M.Milczanowski -..-.- 27.07.2013 - Szczyrk
    43 miejsce - S.Okas ---.---.---.--- 02.08.2013 - Kuopio
    44 miejsce - A.Stękała ---.---.---- 27.07.2013 - Szczyrk
    44 miejsce - Sz.Szostok ---------- 18.08.2013 - Zakopane
    45 miejsce - Ł.Podżorski ---.--.--- 28.07.2013 - Szczyrk
    48 miejsce - M.Kojzar ----.---.---- 28.07.2013 - Szczyrk
    50 miejsce - B.Gąsienica-Lask --- 27.07.2013 - Szczyrk
    51 miejsce - P.Gut ----.---.---.---- 28.07.2013 - Szczyrk
    51 miejsce - J.Przybyła ----------- 18.08.2013 - Zakopane
    54 miejsce - B.Gąsienica-Lask --- 28.07.2013 - Szczyrk
    61 miejsce - K.Janota ------.------ 27.07.2013 - Szczyrk
    73 miejsce - J.Przybyła ----------- 28.07.2013 - Szczyrk
    77 miejsce - K.Janota ------.------ 28.07.2013 - Szczyrk


    03 razy poza "30" - B.Gąsienica-laskowy
    03 razy poza "30" - M.Milczanowski
    02 razy poza "30" - P.Gut
    02 razy poza "30" - K.Janota
    02 razy poza "30" - J.Przybyła
    02 razy poza "30" - S.Biela
    02 razy poza "30" - D.Jarząbek
    01 razy poza "30" - J.Wolny
    01 razy poza "30" - S.Stekała
    01 razy poza "30" - S.Hebel
    01 razy poza "30" - Ł.Podżorski
    01 razy poza "30" - M.Kojzar
    01 razy poza "30" - S.Okas
    01 razy poza "30" - Sz.Szostok
    -------------------
    23 razy poza "30" konkursów FIS Cup

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w FIS Cup 2013/2014 - klasyfikacja po 11 konkursach

    1 pozycja - 01 konkurs indywidualny - 13.07.2013 - Villach
    2 pozycja - 02 konkurs indywidualny - 14.07.2013 - Villach
    3 pozycja - 03 konkurs indywidualny - 27.07.2013 - SZCZYRK
    4 pozycja - 04 konkurs indywidualny - 28.07.2013 - SZCZYRK
    5 pozycja - 05 konkurs indywidualny - 01.08.2013 - Kuopio
    6 pozycja - 06 konkurs indywidualny - 02.08.2013 - Kuopio
    7 pozycja - 09 konkurs indywidualny - 17.08.2013 - ZAKOPANE
    8 pozycja - 10 konkurs indywidualny - 18.08.2013 - ZAKOPANE
    9 pozycja - 11 konkurs indywidualny - 30.08.2013 - Frenstat

    1.A.Ruda --------.-------- 10-24-09-07-00-00-02-01-00 =278 pkt
    8.P.Kantyka ---.--.---.--- 00-00-03-12-00-00-04-03-00 =192
    9.W.Gąsienica-Kotel ....- 00-00-04-01-00-00-06-00-00 =190
    15.J.Wolny -------.------- 26-42-10-14-00-00-03-05-00 =154
    21.R.Śliż ---.--.---.---.--- 00-00-12-00-00-00-00-00-01 =122
    22.A.Kukuła ---.--.---.--- 00-00-08-22-00-00-00-08-05 =118
    24.A.Zapotoczny -------- 00-00-05-13-00-00-05-00-00 =110
    36.S.Biela -----.----.----- 28-20-06-17-00-00-32-38-00 = 68
    40.G.Miętus ------.------- 00-00-18-04-00-00-00-00-00 = 63
    41.D.Kanik ----.----.----- 00-00-13-22-00-00-00-00-08 = 61
    45.J.Kot ------------------ 00-00-11-08-00-00-00-00-00 = 56
    56.Ł.Rutkowski ---------- 00-00-14-10-00-00-30-00-00 = 45
    83.M.Kojzar ----.----.---- 00-00-22-48-00-00-00-30-17 = 24
    84.Ł.Podżorski ---.---.--- 00-00-24-45-00-00-00-15-00 = 23
    88.K.Janota ------.------- 00-00-61-77-00-00-00-00-13 = 20
    101.Sz.Szostok ---.--.--- 00-00-00-00-00-00-00-44-16 = 15
    104.A.Stękała --.-.-.--.-- 00-00-44-30-00-00-18-00-00 = 14
    125.S.Hebel ---.--.---.--- 00-00-29-31-00-00-00-00-23 = 10
    148.P.Gut ---------------- 00-00-41-51-00-00-26-00-00 = 05
    151.J.Przybyła ---.---.--- 00-00-00-73-00-00-00-51-27 = 04
    162.S.Okas -------------- 00-00-00-00-30-43-00-00-00 = 01
    ------------
    00.M.Milczanowski -.-.-.- 00-00-42-38-00-00-00-00-32
    00.B.Gasienica-Lask ---- 00-00-50-54-00-00-39-00-00
    00.D.Jarząbek -----.----- 00-00-00-00-00-00-00-34-36

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    7 konkurs indywidualny - 10.08.2013 - Kranj - Polacy nie startowali.
    8 konkurs indywidualny - 11.08.2013 - Kranj - Polacy nie startowali.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w FIS Cup we Frensztacie

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - piątek:

    1.R.Śliż -----.-----.----- 1 =100 pkt
    2.A.Kukuła ------.------ 5 = 45
    3.D.Kanik -------------- 8 = 32
    4.K.Janota -----.------ 13 = 20
    5.Sz.Szostok --------- 16 = 15
    6.M.Kojzar ---.---.---- 17 = 14
    7.S.Hebel ------.------ 23 = 08
    8.J.Przybyła ---------- 27 = 04
    ------------
    9.M.Milczanowski -...- 32
    10.D.Jarząbek -.-.-.-- 36

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze pkt FIS Cup 2013/2014 zdobyli

    Z 30 zawodników,którzy nie mieli pkt FIS Cup 2013/2014 w tym konkursie zdobyło je 14 skoczków:

    2.CIKL Martin --.--.--.-- 1987 - CZE .. 99.5m - 96.5m - 241.0 pkt
    4.SEDLAK Borek ------- 1981 - CZE .. 96.5m - 96.5m - 234.5
    13.JANOTA Konrad -...- 1994 - POL -- 92.0m - 97.0m - 218.0
    14.LASOTA Damian -..- 1997 - CZE .. 90.0m - 95.5m - 215.0
    16.SZOSTOK Szymon - 1994 - POL -- 92.5m - 90.5m - 208.5
    18.ROGELJ Matic ------- 1996 - SLO .- 87.0m - 94.5m - 204.5
    19.TESOVNIK Jaka -...- 1992 - SLO .- 82.5m - 95.0m - 195.5
    20.LICHY Patrik -------- 1992 - SVK .. 83.5m - 94.5m - 195.0
    21.SERETINEK Nejc -..- 1996 - SLO .- 85.5m - 91.5m - 193.5
    22.ROGELJ Urban ------ 1998 - SLO .- 82.0m - 94.0m - 192.5
    25.RIPPER David --.-.-- 1992 - CZE .. 82.5m - 92.0m - 187.5
    27.PRZYBYLA Jakub .... 1994 - POL -- 89.5m - 82.0m - 179.5
    29.MARTINC Anze -....- 1990 - SLO .- 84.5m - 84.5m - 175.5
    30.SETNIKAR Rok -..-.- 1996 - SLO .- 85.5m - 83.0m - 171.5

    W tej "14" jest:

    6 - Słoweńców
    4 - Czechów
    3 - POLAKÓW
    1 - Słowak

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt FIS Cup 2013/2014

    Z 17 zawodników,którzy mieli pkt FIS Cup 2013/2014 poza "30" konkursu znalazł się tylko 1 skoczek:

    Z najlepszej "30" FIS Cup 2013/2014 odpadło 0, a z "50" odpadło 0 zawodników:

    Miejsce w FIS Cup 2013/2014:

    108.M.Kadlec - 11 pkt


    Miejsca w konkursie i wyniki:

    33.KADLEC Milos - Czechy - 83.0 m - 79.0 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków we Frensztacie

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.R.Śliż -----.-----.----- 1 miejsce
    2.A.Kukuła ------.------ 5
    3.D.Kanik -------------- 8
    4.K.Janota -----.------ 13
    5.Sz.Szostok --------- 16 - spadek o 4 pozycje po I rundzie
    6.M.Kojzar ---.---.---- 17 - spadek o 5
    7.S.Hebel ------.------ 23 - awans o 6
    8.J.Przybyła ---------- 27 - spadek o 9
    ------------
    9.M.Milczanowski -...- 32
    10.D.Jarząbek -.-.-.-- 36


    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.R.Śliż ------.------- 104.0m - 128.0 pkt i 96.0m - 243 pkt
    2.A.Kukuła --.--.--.--- 96.5m - 116.0 pkt i 97.5m - 233.5
    3.D.Kanik ----.---.---- 94.0m - 110.5 pkt i 94.5m - 222.0
    4.K.Janota -----.------ 92.0m - 105.0 pkt i 97.0m - 218.0
    5.Sz.Szostok --------- 92.5m - 107.0 pkt i 90.5m - 208.5
    6.M.Kojzar ---.---.---- 93.0m - 107.0 pkt i 89.5m - 206.0
    7.S.Hebel ------.------ 81.5m ... 81.0 pkt i 94.0m - 191.0
    8.J.Przybyła ---------- 89.5m ... 98.5 pkt i 82.0m - 179.5
    ------------
    9.M.Milczanowski -...- 80.5m ... 79.5 pkt
    10.D.Jarząbek -.-.-.-- 80.0m ... 78.0

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków we Frensztacie

    Miejsca Polaków w pierwszej serii piątkowego konkursu:

    1.R.Śliż -----.-----.----- 1 miejsce
    2.A.Kukuła ------.------ 5
    3.D.Kanik -------------- 9
    4.M.Kojzar ---.---.---- 12
    4.Sz.Szostok --------- 12
    6.K.Janota -----.------ 15
    7.J.Przybyła ---------- 18
    8.S.Hebel ------.------ 29
    ------------
    9.M.Milczanowski -...- 32
    10.D.Jarząbek -.-.-.-- 36


    Miejsca Polaków w pierwszej serii piątkowego konkursu:

    1.R.Śliż ------.------- 104.0m - 128.0 pkt
    2.A.Kukuła --.--.--.--- 96.5m - 116.0
    3.D.Kanik ----.---.---- 94.0m - 110.5
    4.M.Kojzar ---.---.---- 93.0m - 107.0
    4.Sz.Szostok --------- 92.5m - 107.0
    6.K.Janota -----.------ 92.0m - 105.0
    7.J.Przybyła ---------- 89.5m ... 98.5
    8.S.Hebel ------.------ 81.5m ... 81.0
    ------------
    9.M.Milczanowski -...- 80.5m ... 79.5
    10.D.Jarząbek -.-.-.-- 80.0m ... 78.0

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków we Frensztacie

    Miejsca Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.D.Kanik -------------- 1 miejsce
    2.R.Śliż -----.-----.----- 2
    3.A.Kukuła ------.------ 5
    3.M.Kojzar ------------- 5
    5.S.Hebel ------.------ 10
    6.Sz.Szostok --------- 16
    6.K.Janota -----.------ 16
    8.D.Jarząbek ----.---- 23
    9.M.Milczanowski -...- 25
    --------------------
    10.J.Przybyła --.--.--- 40


    Miejsca Polaków w piatkowej serii próbnej:

    1.D.Kanik --.-.-.--.-- 102.5m
    2.R.Śliż ---.--.--.--.--- 99.5m
    3.A.Kukuła --.--.--.--- 97.5m
    3.M.Kojzar ---.---.---- 97.5m
    5.S.Hebel ------.------ 92.5m
    6.Sz.Szostok --------- 89.0m
    6.K.Janota -----.------ 89.0m
    8.D.Jarząbek ----.---- 86.0m
    9.M.Milczanowski -...- 85.0m
    ---------------------
    10.J.Przybyła --.--.--- 73.5m

    Jak do tej pory J.Przybyła jest najsłabszym Polskim zawodnikiem w FIS Cup we Frensztacie (2 treningi i seria próbna).

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków we Frensztacie

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.M.Kojzar ---.---.---- 10 i 01 miejsce
    2.A.Kukuła --.--.--.--- 05 i 09
    3.S.Hebel ------.------ 15 i 02
    4.Sz.Szostok --------- 21 i 05
    5.M.Milczanowski -...- 15 i 14
    6.K.Janota -----.------ 07 i 25
    7.D.Kanik ----.---.---- 20 i 30
    8.D.Jarząbek ----.---- 26 i 37
    9.J.Przybyła ---------- 34 i 36
    0.R.Śliż ---.--.--.--.--- 00 i 00


    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.M.Kojzar ---.---.---- 86.5m - 98.0m
    2.A.Kukuła --.--.--.--- 88.0m - 94.0m
    3.S.Hebel ------.------ 84.5m - 97.0m
    4.Sz.Szostok --------- 83.0m - 96.0m
    5.M.Milczanowski -...- 84.5m - 92.5m
    6.K.Janota -----.------ 87.0m - 89.5m
    7.D.Kanik ----.---.---- 83.5m - 87.0m
    8.D.Jarząbek ----.---- 71.5m - 81.0m
    9.J.Przybyła ---------- 74.0m - 82.5m
    0.R.Śliż ---.--.--.--.--- 00.0m - 00.0m

    00 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w piątkowym konkursie FIS Cup 2013/2014 we Frensztacie

    W konkursie wystąpi 47 zawodników - 17 posiada pkt FIS Cup 2013/2014:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w FIS Cup 2013/2014 i miejsca w FIS Cup 2013/2014:

    1.Czechy ---.---- 20 - punktowało 7 (52 - 85 - 95-108-114-119-141)
    2.POLSKA ------- 10 - punktowało 5 (31 - 68 - 79-114-146)
    3.Słowenia -.-.-.-- 7
    4.Włochy --.-.--.-- 4 - punktowało 2 (17 - 50)
    5.Słowacja -.-.-.-- 4 - punktowało 1 (07)
    6.Turcja --.--.--.-- 2 - punktowało 2 (20 - 99)
    =============
    1.Niemcy -.-.-.-.-- nie startuje
    4.Austria ---.--.--- nie startuje
    5.Szwajcaria -....- nie startuje
    6.Finlandia --.--.-- nie startuje
    7.Rosja --.-.-.--.-- nie startuje
    10.Korea --.-.--.-- nie startuje
    13.USA --.--.--.--- nie startuje
    14.Estonia -------- nie startuje
    15.Kanada --.--.-- nie startuje
    16.Ukraina -.-.-.-- nie startuje
    17.Rumunia -..-..- nie startuje
    18.Norwegia -.-.-- nie startuje
    19.Szwecja ---.--- nie startuje
    20.Bułgaria ---.--- nie startuje
    21.Kazachstan .... nie startuje
    22.Holandia -.-.-.- nie startuje
    ---------------
    00.Białoruś ------- nie startuje
    ---------------
    0.Japonia --------- nie startuje
    0.Francja -.-.-.-.-- nie startuje
    00.Węgry ----.---- nie startuje
    00.Grecja --.--.--- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 11 konkursem FIS Cup 2013/2014 we Frensztacie

    Polacy w FIS Cup 2013/2014 - klasyfikacja po 10 konkursach:

    1 pozycja - 01 konkurs indywidualny - 13.07.2013 - Villach
    2 pozycja - 02 konkurs indywidualny - 14.07.2013 - Villach
    3 pozycja - 03 konkurs indywidualny - 27.07.2013 - Szczyrk
    4 pozycja - 04 konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Szczyrk
    5 pozycja - 05 konkurs indywidualny - 01.08.2013 - Kuopio
    6 pozycja - 06 konkurs indywidualny - 02.08.2013 - Kuopio
    7 pozycja - 09 konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Zakopane
    8 pozycja - 10 konkurs indywidualny - 18.08.2013 - Zakopane


    1.A.Ruda --------.-------- 10-24-09-07-00-00-02-01 =278 pkt
    7.P.Kantyka ---.--.---.--- 00-00-03-12-00-00-04-03 =192
    9.W.Gąsienica-Kotel ....- 00-00-04-01-00-00-06-00 =190
    14.J.Wolny -------.------- 26-42-10-14-00-00-03-05 =154
    22.A.Zapotoczny -------- 00-00-05-13-00-00-05-00 =110
    31.A.Kukuła ---.--.---.--- 00-00-08-22-00-00-00-08 = 73
    33.S.Biela -----.----.----- 28-20-06-17-00-00-32-38 = 68
    36.G.Miętus ------.------- 00-00-18-04-00-00-00-00 = 63
    40.J.Kot ------------------ 00-00-11-08-00-00-00-00 = 56
    49.Ł.Rutkowski ---------- 00-00-14-10-00-00-30-00 = 45
    68.D.Kanik ----.----.----- 00-00-13-22-00-00-00-00 = 29
    77.Ł.Podżorski ---.---.--- 00-00-24-45-00-00-00-15 = 23
    79.R.Śliż ---.--.---.---.--- 00-00-12-00-00-00-00-00 = 22
    95.A.Stękała ----.---.---- 00-00-44-30-00-00-18-00 = 14
    114.M.Kojzar --.-.--.--.-- 00-00-22-48-00-00-00-30 = 10
    135.P.Gut ---------------- 00-00-41-51-00-00-26-00 = 05
    146.S.Hebel ---.--.---.--- 00-00-29-31-00-00-00-00 = 02
    149.S.Okas -------------- 00-00-00-00-30-43-00-00 = 01
    ------------
    00.M.Milczanowski -.-.-.- 00-00-42-38-00-00-00-00
    00.B.Gasienica-Lask ---- 00-00-50-54-00-00-39-00
    00.K.Janota ------.------- 00-00-61-77-00-00-00-00
    00.J.Przybyła ------------ 00-00-00-73-00-00-00-51
    00.D.Jarząbek -----.----- 00-00-00-00-00-00-00-34
    00.Sz.Szostok ----------- 00-00-00-00-00-00-00-44

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    7 konkurs indywidualny - 10.08.2013 - Kranj - Polacy nie startowali.
    8 konkurs indywidualny - 11.08.2013 - Kranj - Polacy nie startowali.

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 11 konkursem FIS Cup 2013/2014 we Frensztacie

    Klasyfikacja drużynowa FIS Cup 2013/2014:

    01 konkurs indywidualny - 13.07.2013 - Villach
    02 konkurs indywidualny - 14.07.2013 - Villach
    03 konkurs indywidualny - 27.07.2013 - SZCZYRK
    04 konkurs indywidualny - 28.07.2013 - SZCZYRK
    05 konkurs indywidualny - 01.08.2013 - Kuopio
    06 konkurs indywidualny - 02.08.2013 - Kuopio
    07 konkurs indywidualny - 10.08.2013 - Kranj
    08 konkurs indywidualny - 11.08.2013 - Kranj
    09 konkurs indywidualny - 17.08.2013 - ZAKOPANE
    10 konkurs indywidualny - 18.08.2013 - ZAKOPANE

    1.Niemcy -.-.-.-.-- 170+145+232+258+xxx+240+109+123+060+135 =1472 pkt
    2.POLSKA --.-.-.-- 034+018+397+337+001+000+xxx+xxx+294+254 =1335
    3.Słowenia -.-.-.-- 165+108+000+008+xxx+xxx+400+408+083+113 =1285
    4.Austria ---.--.--- 123+222+xxx+xxx+xxx+129+057+067+xxx+xxx = 598
    5.Szwajcaria -....- 208+178+xxx+xxx+xxx+xxx+073+051+xxx+xxx = 510
    6.Finlandia --.--.-- xxx+xxx+xxx+xxx+330+164+xxx+xxx+xxx+xxx = 494
    7.Rosja --.-.--.-.-- 008+012+xxx+xxx+122+081+000+000+008+047 = 278
    8.Włochy --.-.--.-- 016+045+xxx+xxx+xxx+xxx+067+065+xxx+xxx = 193
    9.Słowacja -.-.-.-- xxx+xxx+012+000+xxx+xxx+xxx+xxx+100+080 = 192
    10.Korea --.-.--.-- xxx+xxx+xxx+xxx+108+048+xxx+xxx+xxx+xxx = 156
    11.Turcja --------- 000+008+021+040+xxx+xxx+011+000+029+020 = 129
    12.Czechy ---.---- xxx+xxx+039+000+xxx+xxx+xxx+xxx+047+021 = 107
    13.USA --.--.--.--- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+001+004+054+036 = 095
    14.Estonia -------- xxx+xxx+xxx+xxx+049+024+xxx+xxx+xxx+xxx = 073
    15.Kanada --.--.-- xxx+xxx+xxx+xxx+045+015+xxx+xxx+xxx+xxx = 060
    16.Ukraina -.-.-.-- xxx+xxx+006+041+xxx+xxx+xxx+xxx+010+002 = 059
    17.Rumunia -..-..- 005+004+008+013+022+000+xxx+xxx+xxx+xxx = 052
    18.Norwegia -.-.-- 001+005+004+011+xxx+xxx+xxx+xxx+007+011 = 039
    19.Szwecja ---.--- xxx+xxx+xxx+xxx+026+012+xxx+xxx+xxx+xxx = 038
    20.Bułgaria ---.--- xxx+xxx+000+000+xxx+xxx+xxx+xxx+032+000 = 032
    21.Kazachstan .... 000+000+000+018+000+003+000+000+000+000 = 021
    22.Holandia -.-.-.- 000+000+xxx+xxx+015+002+xxx+xxx+xxx+xxx = 017
    =======
    00.Białoruś ------- xxx+xxx+000+000+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx = 000
    ---------------
    0.Japonia --------- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx
    0.Francja -.-.-.-.-- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx
    00.Węgry ----.---- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx
    00.Grecja --.--.--- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startowali

  • dervish profesor
    @Emil

    Ty w odróżnieniu od Kibica nie tworzysz teorii spiskowych. Nie wspominasz o układowiczach, można powiedzieć zachowujesz się jak normalny kibic, który ma prawo do własnych typów.

    Ja mogę sie zgadzac z Twoimi propozycjami albo i nie. Na tym etapie zakceptuje każdy skład jaki wystawia na te imprezę trenerzy. Jezeli znajda się w nim Śliż i kotelnicki to OK :), ale jezeli znajda się w nim cytowani przez Kibica Zapotoczny i ktos tam jeszcze to też to zaakceptuję bo ufam trenerom. Na pewno nie bede drwił z Zapotocznego bo to on decyduje o powołaniach i na pewno nie będę doszukiwał się w takim powołaniu żadnych teorii spiskowych.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Dalej nie rozumiem. Napisał prawdę że Śliż pokonał Koziska i Maturę (pomijając wartość tej wygranej) i że powinien jechać na LPK. Letni Puchar Kontynentalny. Lillehammer. Gdzie mamy limit 8. Gdzie nie wystąpi naszych 12 najlepszych skoczków.

  • dervish profesor
    @Emil

    Chwila bo chyba zaszło jakies nieporozumienie.
    Nie pisałem o Twojej propozycji, że jest cudaczna :).
    Nie mam niechęci do skoczków spoza kadry.

    Nieporozumienie wynikło z tego, że w jednej ze swoich wypowiedzi Xellos zarzucil mi jakobym nasmiewal się ze Śliza.

    Chodzilo mu o moją reakcję na następujący post z innego wątku:
    cytat:
    --------------
    autor: Kibic od lat (*176.tomaszow.mm.pl), 01 września 2013, 00:24
    BRaWo Rafał!
    Wczoraj wygrana dziś wyprzedził Maturę,Koziska czy Hajka,którzy solidnie punktowali w LGP,więc napewno zasłużył na start w LPK chociaż znając życie i tak pojadą układowicze Zapotoczny czy J.Kot...
    -------------

    To o tym poscie napisałem, że jest cudaczny. Przyznaj, ze jest istotna róznica miedzy tym co proponujesz Ty a tym co wypisuje Kibic :)

  • EmiI profesor
    @dervish

    Ty chyba masz jakąś niechęć do zawodników nie objętych centralnym szkoleniem. Przecież do Lillehammer na PK nie ma żywnie kto jechać. Jest 7 zawodników co jedzie do Rosji (PK jest w ten sam weekend) Jest 5 kadrowiczów A co mają z góry ustalone że wystartują dopiero na przełomie września i października Czyli wiadomo że 13 zawodników do Norwegii nie pojedzie. A w Lillehammer możemy wystawić aż ośmiu. Czyli do Norwegii może pojechać nasz skoczek 21. W centralnym szkoleniu mamy 18 skoczków. Czyli powinno do Norwegii jechać 3 pozakadrowiczów. I jak uważasz to za cudaczny pomysł to jak inaczej to interpretować niż w moim pierwszym zdaniu...

  • dervish profesor
    @Emil

    Uzyłem takiego określenia, bo wydało mi sie adekwatne :)

    Na pewno była to mocno przedwczesna propozycja, zwazywszy na to w jakiej fazie sezonu jestesmy.

    Kadrowicze trenują według dlugoterminowych planow treningowych. Starty w letnich imprezach są częscią tych planów, wiec trudno żadać od trenerów zeby, z powodu niezlych wyników jakiegoś skoczka który w tych planach na razie nie jest uwzględniany zmieniali je.

    Poczekajmy troszkę z tego typu propozycjami. Teraz mamy przed soba dwa konkursy LMP jezeli Śliż i Kotelnicki potwierdzą tam swoja formę to warto będzie blizej im sie przyjrzeć. Jeżeli dajmy na to u progu sezonu zimowego Kotelnicki zasłuży na miejsce w kadrze B to zapewne zostanie to dostrzeżone i być może zostanie objęty szkoleniem centralnym. Jest pewna systemowa kolejność. Najpierw dobre wynki, poźniej objecie systemem szkolenia centralnego i zwiazane z tym starty w zawodach przygotowujacych do sezonu.

    W poprzednim sezonie widocznie nie był dość dobry skoro na obecny sezon do nawet do szerokiej kadry ("młodziezowej" ) się nie załapał.
    To, że w tej fazie sezonu w jednych zawodach ktoś zaprezentował się odrobinę lepiej od dwójki kadrowiczów nie jest jeszcze powodem aby koniecznie zmieniać plany treningowe kadry, Możliwe, ze nawet Schlirenzauera w tej fazie przygotowań pokonałby niejeden średniej klasy skoczek.

  • Xellos profesor
    @dervish

    Ależ proszę bardzo. Kończę.

    Uważam, że Hula pojechał na wycieczkę na MŚ, oraz dostał potem kolejne wycieczki na PŚ, po mistrzostwach.

    Nie zaprzeczał, nawet temu Kruczek, który stwierdził że Hula to taka maskotka dla dobrej atmosfery a nie że pojechał z powodu lepszej formy od innych. Do tego dochodzą słowa Mateji, który stwierdził, że juniorzy nie mieli żadnych szans by się znaleźć w składzie na MŚ niezależnie od wyników. Oczywiście doskonale pamiętam Twoje brednie, jak pisałeś, że owi mądrzy trenerzy zdecydowali, że Hula skacze lepiej od juniorów więc pojechał. Ale to ciągle Twoje wymysły, NIGDY nie potwierdzone przez żadnego trenera.

    Jedyną osobą, która uważa że Hula pojechał z powodu formy jesteś Ty i nikt więcej. Ty sobie ubzdurałeś, że Hula pojechał bo miał formę, mimo iż trenerzy nigdy tak nie powiedzieli. To są fakty, a Ty żyj w swoich iluzjach.

  • Tim doświadczony
    Emil

    To popatrz sobie na wyniki Słoweńca i Austriaka podczas MŚ i IO na normalnej skoczni...Nie zdziwiłbym się gdyby nawet nie byli na podium juniorskiej imprezy.A przecież MŚ i IO mają słabszą obsadę niż PŚ.
    Poza tym nie mówię,że Murańka i Zniszoł by sobie lepiej radzili gdyby PŚ odbywał się na mniejszych objektach.Mówię tylko, że wybijający się juniorzy typu Kraft, Wellinger też mają swoje specjalizacje i punkty w PŚ nie oznaczają, że będą lepsi od juniora bez punktów PŚ.Na normalnej skoczni wygrywał chociażby Ikonen co o czymś swiadczy i wygrał z naszym Stochem(co prawda nasz miał upadek ale metrowo to byli na styk).A przecież Stoch w PŚ w tamtym casie bił na głowę Ikonena.Poza tym rywalizacja na mniejszych objektach spłaszcza stawkę.Dlatego pomimo niższego poziomu sportowego co do zasady na juniorskich mistrzostwach zdarzają się niespodzianki.
    Wniosek-specyfika normalnej skoczni ma znaczenie przy ocenianiu osiągnięć juniorskich.

  • dervish profesor
    @Xellos

    o na pewno belka na MŚJ byla ustawiona tak jak na zawodach PŚ i 80 proc startujących tam juniorów klepala z tego powodu bulę bo daleko im do poziomu Hvali. :)

    Skończ juz te jałowa dyskusję, moze cofnijmy się jeszcze o kilka sezonów wstecz i rostrząsajmy kto z której belki skakał, jakie byly warunki wietrzne i tym podobne sprawy które jako malo istotne zdążyły ulotnić sie z naszych pamięci.

    Nasi juniorzy odniesli sukcesy na MŚ. Hvala ich tam pokonal bez zadnego problemu bo nikt nawet Ty nie zaprzeczysz, ze przerastał ich wówczas klasą. MSJ nie były zadnym wymiernym wykładnikiem ówczesnej formy naszych juniorów. Była ona dobra na zawody juniorskie ale generalnie zbyt słaba na PŚ. Ja uwżam ze trenerzy mieli dobre rozeznanie co do ówczesnych mozliwości naszych skoczków i słusznie postawili na Hule który był w lepszej dyspozycji, a Ty uwazasz że miałeś lepsze rozeznanie w tej sprawie niż oni i na tym skończmy ten spór. Tylko ie wiem po co ta cała złosliwa otoczka w tej dyskusji była.

    Nie wmawiaj mi, że naśmiewałem się ze Śliza. Szanuje go jak każdego innego skoczka i cieszę sie gdy osiaga sukcesy na miarę swoich mozliwosci, a cytowany post był odpowiedzią na moim zdaniem cudaczną propozycję zawartą w poście poprzedzającym i nie mial nic wspólnego z krytyką naszego skoczka.

  • EmiI profesor
    @Tim

    Mówisz o zawodnikach którzy latali ponad 200 m na mamucie, zdobywali na nim punkty, stawali na podium PK na skoczni K-125, a nawet na K-120 bywali w pierwszej 10 PŚ. Żadne wyniki nie potwierdzają tego że Zniszczoł i Murańka lepiej sobie radzą na K-90.

  • Tim doświadczony
    dervish Xellos

    Drodzy koledzy należy zauważyć, że MŚJ są rozgrywane na normalnej skoczni co jest rzadkością w PŚ. Taki Wellinger Kraft nie zdobywali sukcesów juniorski m.in dlatego że właśnie juniorskie mistrzostwa odbywają się na mniejszych objektach.Na takich skoczniach też jest specjalizacja...Taki Koch, Kranjec to nie wiem czy w najlepszej formie by wygrali juniorskie mistrzostwa.
    Murańka i Zniszczoł do obecnego sezonu letniego kompletnie sobie nie radzieli na większych objektach podczas PK. Ale to są młodzi zawodnicy i należy oczekiwać od nich postępów tak jak w przypadku Bieguna.
    Co do selekcji kadry A i B nie mam większych zastrzerzeń każdy mógł pokazać na co go stać...

  • Xellos profesor
    @dervish

    EmiI w sumie większość wyjaśnił.

    Ale jesteś kompletnie oporny na jeden fakt. Znowu powtarzasz, jako to wysokie belki są w konkursach juniorskich. Kompletnie pomijasz FAKT, który podałem. Czołowy zawodnik PŚ, bierze udział w MŚJ. Nie jakiś tam Hula, który odświętnie ledwo do 30-stki PŚ wchodzi, tylko Jaka Hvala, który uzbierał 480 pkt. Dotrze to do Ciebie ? To jest jak u nas Żyła czy Kot. I to jest zupełnie inna bajka niż Twoje PK w którym nikt poważny nie startował. I to w PK Planicy belka mogła być nisko ustawiona. Natomiast tam gdzie startował Jaka Hvala belka musiała być ustawiona jak do czołowego zawodnika PŚ.

    @M_B
    Jeżeli kadra B nie ma żadnych limitów to tak, mogą tam być wszyscy wymienieni + Biegun. Ale jeżeli tam jest jakiś limit miejsc to ja się nie zgadzam. Przy ograniczonej ilości miejsc w tej kadrze, powinien tam się znaleźć Biegun kosztem któregoś z powyższych.

    Rzecz w tym, że Biegun jest w cyklu przygotowawczym dla dzieci. I zapewne nie trafi z formą na imprezy dla dorosłych. I wtedy taki Dervish, dumnie będzie tu trąbił, jak to juniorzy są słabi, bo przy zupełnie innym cyklu przygotowawczym znowu w kluczowym momencie wypadną gorzej od Huli.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Oczywiście że inna bajka i obsada bo na MŚJ ta obsada była dużo mocniejsza niż na PK w Planicy. Mówisz o konkursach PK gdzie juniorzy nie utrzymywali kroku Słoweńcom. Czyli Iron Mountain? Bo potem w Wiśle Biegun i Ziobro to był mniej więcej ich poziom a konkretnie Benedika, bo Semenic już był od Ziobry i Bieguna słabszy.

  • dervish profesor
    Xellos

    Wypisujesz głupoty i to Ty manipulujesz faktami i moimi wypowiedziami.

    Hvala zwycięzył w MŚJ to fakt. Pokonał tam naszych juniorów to tez fakt. Był faworytem i wygrał. Róznica klas między Hvala i naszymi juniorami była duzo większa niż róznica punktowa w czasie tych konkursów. Caly ubiegloroczny sezon to udowodnił.

    Nie porównuj konkursów PŚ z konkursami juniorskimi na których skacze się z duzo wyższych belek. To jest zupelnie inne skakanie. Nasi juniorzy nie radzili sobie w PŚ nawet w ułamku tak dobrze jak Jaka Hvala. I nie mów mi ze nie mieli okazji do startów bo mieli ich calkiem sporo, konkursy na początku sezonu zimowego, starty w T4S czy polskie PŚ.

    Ja nie stosuje podwójnych standardów. Konkursy PK tuz przed MŚ w których zwycięzył Hula to zupełnie inna bajka i inna obsada niz MŚJ.

    Hula zaprezentował w nich bardzo dobra formę, w tym okresie był o lata świetlne przed naszymi juniorami. Mozna wysnuc taki wniosek poprzez porównanie jak nasi Juniorzy wypadli w kolejnych PK na tle tych samych zawodników których pokonał Hula a konkursy fińskie w których Stefan dotrzymywał kroku Benedikowi , Pograjcowi i Norwegom którzy nie mieli problemów z pokonywaniem naszych juniorów dowiodły, że tendencja ta utrzymała się również po MŚ.

  • M_B profesor
    @Xellos

    Nie przesadzaj już z tą nieuczciwością kadr w tym sezonie ;). Ja do kształtu kadr za bardzo nic nie mam, jest to schemat z tamtego sezonu z tą różnicą, że jeden junior znalazł się poza kadrą juniorską w kadrze młodzieżowej.

    Rutkowski startami w tamtym sezonie zasłużył sobie na miejsce w kadrach startami w COC. Ponad 190 punktów w sezonie biorąc pod uwagę, że pod koniec sezonu był na fali wznoszącej i akurat złapał kontuzję nie było złym wynikiem.

    Grzesiek Miętus też zasłużył na bycie dalej w kadrach, bo w końcówcę sezonu punktował w COC-u regularnie, więc i jest w kadrze młodzieżowej jako że skończył już wiek juniorski, dalej jest zapominane, że on i tak nie jest jakimś wybitnym faworytem sztabu szkoleniowego, a mimo tego jak startuje w zawodach najwyższej rangi, to na ogół nie zawodzi, w LGP na 6 startów 5 razy punktował i w sumie najgorszy jego start to chyba ten pierwszy w Sapporo w to lato kiedy zamknął 30-stkę (był 36 w Zakopanem najniżej kiedy raz był poza 30-stką, ale w zawodach u nas i paru naszych szaleńców z Sapporo było niżej w to LGP). Tak samo w PŚ zaliczył 4 starty... przed ukończeniem 17 roku życia i zawsze się kwalifikował 2 razy będąc w 30-stcę. Więc na jakiej podstawie wyrzucać z kadr gościa, który nie miał ostatnich lat najlepszych, ale i tak prezentował się lepiej od wyrzuconych z kadr Zapotocznego i Kota, a jest od nich młodszy?

  • Xellos profesor
    @dervish

    Po ostatnim Twoim poście, wnioskuje że stosujesz podwójne standardy.

    MŚJ nie jest legitymacją do PŚ. Ale jeden dobry weekend Huli w PK już jest.

    To jak to w końcu jest ? Tak ciągle zachwalasz, że Hula raz wygrał z juniorami zagranicznymi, a czym niby jest MŚJ jak nie startem owych juniorów ?

    Czy zdajesz sobie sprawę, że na owych MŚJ startował Jaka Hvala i wygrał ? Czy zdajesz sobie sprawę, że w zeszłym sezonie należał do czołówki PŚ ? Jak w związku z tym wyglądają teraz Twoje teorie o niższych belkach w PŚ ? Pewnie w Twoim rozumowaniu, Hula w swoim występie w PK Planicy miał mega niską belkę by się nie zabił :) A Hvala w swoim starcie w MŚJ miał mega wysoką bo jest cienki i by nie przeskoczył buli.

    Punktacja za zeszły sezon PŚ:

    Jaka Hvala - 480 pkt.
    Stefan Hula - 28 pkt.


    Jeszcze jedno, ten Kraft o którym tak ciągle lekceważąco piszesz, bo raz z nim Hula wygrał...nabił 202 pkt. w PŚ. I na pewno w składzie Austrii trudniej się znaleźć, i nie bierze się zawodników do robienia dobrej atmosfery, by było miło i sympatycznie. I dziwne, że nie wspominasz, że tylko w jednym konkursie z Planicy wygrał Hula a w drugim Kraft.


    Co do kadr, dobrze wiesz o co chodzi. Juniorzy mają inny cykl przygotowawczy, na imprezy dla dzieci. Gdyby Gregora przygotowywano tylko na MŚJ i OOM + zawody w Polsce, to pewnie też by tylko błysnął parę razy w sezonie z formą. Ale to tylko w Polsce tak się dzieje. W innych nacjach nie przywiązuje się wagi do takich imprez, Jaka Hvala wygrał sobie MŚJ z marszu, gdyby akurat miał słabszą formę podczas tej imprezy - nic by się nie stało. Zawodnicy Kruczka są przygotowywani inaczej, by forma przyszła na ważne imprezy dla dorosłych. Bądź więc, choć raz uczciwy w swojej krytyce juniorów. Widać było wyraźnie teraz latem, że Biegun nie pojechał na LGP, bo ważniejsze zgrupowanie. Oni mają inny cykl, ale potem w sezonie będziesz ich porównywał do siebie pomijając ten fakt.

    Co do awansu do bycia w kadrze. Dziwne że Biegun się nie załapał nawet na kadrę B, mimo iż są w niej takie nazwiska jak Grzegorz Miętus, Łukasz Rutkowski. Co do kadr z lat poprzednich, to już tak nie szalej z uczciwością bycia w nich, może nieznany Ci jest przypadek Jakuba Kota ? W obecnym sezonie uczciwa jest tylko kadra A, ale kadra B już nie.

  • M_B profesor

    Dobra manipulacja faktami.

    Owszem Kraft w konkursach fińskich dwóch po MŚ zapunktował raz, ale zajął 6 miejsce, przez co zdobył w tych dwóch konkursach więcej punktów niż super Stefcio przez cały sezon ;) i ogólnie zdobył w tamtym sezonie niewiele mniej punktów, niż super Stefcio przez całą swoją karierę ;).

  • dervish profesor

    Oczywiscie tytuł zdobył Hvala, pisałem że mogłem się pomylic, co nie zmienia sensu mojego wywodu.

    Benedik poległ na zawodach w Finlandii a Kraft był tam niewiele lepszy. O ile dobrze pamiętam tylko raz zapunktował. A ja pisałem o ich formie w tamtym okresie, czyli po MŚ, broniąc decyzji trenerów o wysłaniu takiego a nie innego składu ma skandynawskie konkursy.

  • EmiI profesor

    "i wtedy może mieliby jakieś szanse na przejście kwalifikacji do zawodów PŚ " Tylko że na 2 tygodnie przed MŚJ, w ostatnim swoim starcie PŚ przed tymi zawodami Zniszczoł punkty zdobył..."co jak pokazały przykłady Benedika i Krafta nawet w takim przypadku nie byłoby oczywiste" Kraft podium PŚ i to zasłużone..

  • dervish profesor
    @Emil

    Nie uwazam aby sukcesy na MSJ automatycznie dawały naszym juniorom legitymację do startów w PŚ.

    Jedne mistrzostwa nie sa równe drugim. Nie za bardzo mozna porównywać poziom naszych juniorów do poziomu Wellingera (mam nadzieję że nie pomyliłem jego z innym zawodnikiem) który zdobył tytul. On zrobił co do niego należało, miał zwyciężyć i zwyciężył. Przewaga jaka mial nad naszymi juniorami akurat w tych zawodach nie ma znaczenia. W zawodach PŚ skacze sie z niższych belek, Wellinger sobie z tym radzil znakomicie od początku sezonu a nasi juniorzy nie bardzo. Nasi juniorzy mimo sukcesów w MŚJ nie mieli formy na skakanie w PŚ, a poza tym nie udowodnili, że dysponują na tyle wysoka forma aby zakwalifikować się do naszej kadry A. Juniorzy (Murańka, Ziobro, Kłusek) mieli kilka szans startów w zawodach PŚ i wyraźnie było widać że ustępują starszym kolegom. A poza tym ich starty juz po MŚJ pokazały że z taka forma nie ma sensu powoływanie ich na imprezy PŚ.
    Gdyby byli w tak wysokiej dyspozycji jak przypuszczasz to zapewne szturmowaliby podium w zawodach COC i wtedy może mieliby jakieś szanse na przejście kwalifikacji do zawodów PŚ a może nawet na awans do finałowych serii, co jak pokazały przykłady Benedika i Krafta nawet w takim przypadku nie byłoby oczywiste.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Ale właśnie nasi pojechali na OOM po MŚJ gdzie toczyli boje zwycięskie z zawodnikami co stawali na podium PŚ w tym sezonie. Więc to nie jechał jakiś nasz trzeci garnitur, tylko zawodnicy co powinni wystartować w PŚ. Jednym startem nikt się niczego nie nauczy, a inni juniorzy powinni jeździć na FIS Cupy a nie czekać na OOM by poskakać w zawodach na innej skoczni niż Wisła Łabajów...

  • dervish profesor

    Odnosnie terminów imprez krajowych to się nie wypowiadam.
    Zapewne o wyborze takich a nie innych terminów decyduje wiele czynników i nie na wszystkie z nich ma wpływ PZN.

    Jezeli chodzi o obowiazkowe starty juniorów to chyba równiez nie jest prosta sprawa. Tutaj niekoniecznie decydują względy sportowe. PZN musi się zastosować do wymogów ustawowych bo inaczej nie dostanie kasy z Ministerstwa Sportu.

    A z drugiej strony starty utytułowanych kolegów juniorów są pozadane dla popularyzacji imprez juniorskich i mogą stanowić dobry przyklad dla młodszych generacji naszych skoczków, którzy mogą się od nich dużo nauczyć i zobaczyc jak wiele im do nich brakuje.

    Póki co naszym juniorom sporo brakuje do klasy wczesnego Gregora a tym samym korona im z głowy nie spadnie jeżeli zaliczą dwa czy trzy występy w takich juniorskich imprezach.

    Narzekać to by mogli gdyby istotnie liczyli się w walce o pozycje w rankingu światowym.

  • EmiI profesor

    Co do startów juniorskich. MŚJ w porządku, nasi to nie Gregor. Ale OOM to jednak duży problem. Normalnie wszelkie krajowe mistrzostwa czy to seniorów czy juniorów robi się albo po sezonie, albo we wtorek lub środę, w drodze pomiędzy jednym europejskim PŚ a drugim. A u nas nie. Musi być w weekend...

  • dervish profesor

    Na tym własnie polegało chuchanie. Gregor w swoim pierwszym sezonie mógł zajśc w grnralce jeszcze wyżej ni zaszedł a mimo to odpuszczono mu starty na Mamutach.

    Nigdzie nie pisałem, że juniorzy musza się kisić poza kadrą A. Co to za okreslenie "kisić" ?

    Nie porównujcie Gregora z naszymi juniorami (na przykład tymi z poprzedniego sezonu). U gregora o powołaniu do kadry A zadecydowała forma sportowa. Po prostu byl lepszy od innych. Nasi juniorzy w poprzednim sezonie byli słabsi od kadrowiczów i głownie dlatego byli poza PŚ i również kadrą A.

    Gdyby prezentowali poziom Gregora (z jego początków) to oprócz obowiązkowych startów w imprezach juniorskich nie zaliczaliby CoCów tylko PŚ.

  • EmiI profesor
    @Xellos

    Pewnie zaraz usłyszymy argument że na Schlirenzauera też chuchali, dmuchali i też wybierali mu konkursy. Więc ja uprzedzając to (bo pamiętam że dervish kiedyś tak pisał) napiszę że w swoim pierwszym pełnym sezonie PŚ 2006/2007 (czyli kiedy miał 17 lat, mniej niż nasi najlepsi juniorzy) nie wystartował tylko w Kuusamo i na mamutach. W kolejnym, tylko w Sapporo i w Harrachovie na mamucie. Oczywiście to zupełnie inna klasa sportowa ale tego odpuszczania właściwie nie było. W sezonie 2008/2009 czyli kiedy był w wieku Bieguna, Murańki, Zniszczoła z poprzedniego sezonu, skakał absolutnie wszystko.

  • Xellos profesor
    @dervish

    Widocznie nie każdy jest Adamem Małyszem.

    Co do kadry A, kompletnie się nie zgodzę. Liczy się forma a nie nazwa kadry. Właśnie przez takie rozumowanie betonowe, talenty są kiszone i przygotowywane na niszowe zawody.

    Innymi słowy, gdyby Schlierenzauer był polakiem, to dopóki wiek by pozwalał...skakał by ciągle w MŚJ i OOM. I czekał na swoją kolej aż wiek pozwoli zostać "profesorem"...

  • anonim
    wyniki dzisiejszego konkursu

    ewoxx.com/results/details.php?comp=ca2175bd-42b1-44b3-abfe-0ffe2311c31b#.UiIHAX_fZuM

  • pawelf1 profesor
    Boy

    Tak ..... Kozisek w Hakubie był 3 i 4 .. a Hajek i Sedlak raz poza 30 i raz w drugiej dziesiątce .. tu są przed nim . Śliż też lepszy czyli poziom Ziobry i Bieguna .....do kadry A go ....)))) Janda pewnie i jest w formie ale wyciąganie jakiś wniosków z konkursów rozgrywanych bez rekompensat w dzisiejszych czasach i w to lecie to ekstremalne wyzwanie ........

  • Boy profesor

    To tylko daje do zrozumienia w jak wysokiej formie tego lata jest Jakub Janda, tutaj wygrywa z Koudelką, który jest teraz w formie na podium LGP. Szkoda, że Kuba nie startował w LGP bo mógł być jednym z czołowych zawodników. A w jego wieku nawet sukcesy w LGP się liczą.

  • EmiI profesor

    Po I serii.
    1. Janda.
    2. Koudelka
    3. Kukuła
    4. Cikl
    5. Śliż
    6. Sedlak.
    7. Matura
    7.Hajek
    9.Kozisek
    10. Varesco
    11. Hlava

  • EmiI profesor
    @dervish

    No zależy jak liczyć i jakie kryteria kto przyjmuje http://www.pzn.pl/gfx/pzn/files/dokumenty/ranking_pzn_skn_sezon_2012-2013_aktualizacja.pdf :D Co do Frenstatu, próbna za nami, ale przez zmiany belki ciężko cokolwiek powiedzieć, po 1 serii pań, prowadzi Dolezelowa, Pałasz 7 ze stratą 11 m do Rogelj, i Ursy Bugataj czyli skok naprawdę niezły.

  • dervish profesor
    @ Emil

    Ale to wszystko nie zmienia faktu, ze Stefan w poprzednim sezonie był w rankingu polskich skoczków zdecydowanie wyżej niz nasi juniorzy. Po prostu biorąc pod uwagę cały sezon prezentował wyższa formę i słusznie należała mu się pozycja numer 6 w naszej kadrze.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Bingo. Celem są dwa równe skoki. Zgadzam się w pełni. Jak często dwa skoki nie dają punktów? Co szczytu marzeń juniorów jako awans do konkurs. Biegun kwalifikował się 1 raz na 1 start i zdobył punkt. Zniszczoł kwalifikował się 2/3 razy do konkursu i raz zdobył punkty (w pełnej obsadzie, kiedy kwestia MŚ była otwarta) Murańka zdobywał punkty 2 razy, 4 razy kwalifikując się do konkursu na 7 prób. Kłusek kwalifikował się 6 na 8 razy.

  • dervish profesor
    @Emil

    Nie masz racji. Wystarczy posłuchac dewizy Adama Małysza (która przyjęło za swoja wielu czołowych skoczków świata).

    Celem skoczka nie są punkty tylko dwa równe udane skoki, a czy takie skoki dadzą medal, zwycięstwo czy też tylko awans do konkursowej 50 to już jest sprawa klasy jaką prezentuje dany skoczek.

    Nie zgodzę się z Tobą ze awans do konkursowej 50 nic nie znaczy.

    Jak pokazała praktyka w poprzednim sezonie w większości przypadków zakwalifikowanie się do konkursu było szczytem marzeń dla naszych juniorów. Mam tu na myśli konkursy PŚ w pełnej obsadzie. Nie da się przeskoczyc pewnych etapów, najpierw jest walka o zakwalifikowanie się do kadry A, potem o przebrnięcie kwalifikacji, później w miare wzrostu prezentowanego poziomu skoczek walczy o udział w serii finałowej, kolejne cele to top 20 itd.

    Maturzysta nie może od razu zostać profesorem, po drodze musi zaliczyć studia. Podobnie z naszymi juniorami, nie mogą od razu mierzyć w MŚ i igrzyska jeżeli przedtem nie udało im się zdobyć stałego miejsca w kadrze A. A tym bardziej nie maja prawa zniechęcać się gdy nie dostana powołania na główną imprezę sezonu. Bo żeby ta impreza mogła być ich głównym celem w sezonie to najpierw musieliby spełnić warunki niezbędne aby w taki cel mieli prawo mierzyć a nie tylko marzyć.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Celem zawodnika nie jest miejsce 45 i 50 i mała strata do czołówki COC. Celem zawsze są punkty i to celem absolutnym minimum. Za punkty są pieniądze i punkty w generalce za wszystko inne nie ma. Nie ma prostego przełożenia PŚ na PK co widać po przykładzie choćby Hajka. Jak ktoś nie zdobywa punktów to się go zmienia jeśli jego przeciwnik w ostatnich startach w innej lidze nie wydawał się WYRAŹNIE GORSZY. Tutaj były i Ziobry Bieguna miejsca na podium PK i regularne bytowanie w "10"/

  • EmiI profesor

    Dlatego wszelaki system selekcjonerski w sportach indywidualnych uważam za poroniony. W wszystkich medialnych sportach indywidualnych, gdzie najlepsi mają status międzynarodowych mega-gwiazd a pule nagród wynoszą nawet miliony dolarów czy euro, nie ma systemu selekcjonerskiego. Nikt Janowicza nie powołuje na Wimbledon. Każdy zawodnik nie zależnie od kraju sam wywalcza swoją pozycje i prawo startu. Wywalczyć prawo startu tam to nie jak w skokach, przekonać selekcjonera że jest się wystarczająco dobry, tylko masz miejsce w rankingu i startujesz. Skoki są sportem mało popularnym i próbuje być globalny, tworząc limity na najlepszych by było miejsce dla outsiderów, którzy tak jak Ukraina czy Holandia mimo prawa startu w PŚ się w ogóle nie pokazywali. W ten sposób na pewno skoki nie staną się w tych krajach popularne.

  • dervish profesor
    @Emil

    Żeby być dokładnym:


    Lahti
    kwalifikacje:

    27 HULA Stefan 107.2 -- warto zobaczyć jakim skoczkom nie udało się przebrnąć kwalifikacji (wielu z nich startowało na niedawnych MŚ)

    Lahti konkurs

    Stefan fatalny skok i ostatnie 50 miejsce, ale Kubacki (47) niewiele lepiej, zagraniczna czołowka CoCu (Kraft, Benedik) równiez poza czołowa 30.
    Benedik 45, Kraft 38

    Kuopio kwalifikacje:

    28 HULA Stefan 110.4
    28 miejsce na 54 skoczków
    Benedik (40 miejsce) zakwalifikował się jako ostatni.
    Norweg Roensen (czołówka COC) nie zakwalifikował się

    Kuopio konkurs

    45 HULA Stefan 93.6
    ale dla przykładu:
    Maciek Kot 47 miejsce 87.1 pk
    Niedawny dominator z COC Benedik miejsce 50 10.7 pkt. !
    Pograjc 31 miejsce
    Wellinger 41 (no ale on jak wiadomo nie wytrzymał trudów sezonu)

    Jak widać Hula skakał w sumie na swoim poziomie (nie była to moze jego najwyższa forma ale nie mozna powiedziec że byl bez formy). Był to mniej więcej poziom czolowki CoC.

    Wyniki fińskich konkursów to potwierdzenie, że słusznie nie wysłano tam juniorów, którzy wówczas byli w zdecydowanie nizszej formie niż Pograjc, Benedik czy tez Kraft. W kazdym bądź razie raczej niewielkie były szanse, że odnotowaliby lepsze rezultaty od Stefana.

    Moim zdaniem na konkursy do Finlandii pojechała potencjalnie najsilniejsza reprezentacja na jaka było nas w tamtym czasie stać.

  • nieznany weteran
    Emil, Dervish

    "Juniorzy byli zdemobilizowani tym że bez względu na wszystko nie pojadą na MŚ"
    To tylko zle swiadczy o nich jako o sportowcach. Sa dopiero na poczatku swojej przygody z zawodowym sportem, maja dobre warunki do rozwijania sie i nie moga odpuszczac konkursow, do ktorych zostali zgloszeni, bo prestiz tychze jest nizszy.
    Ponadto zeszlej zimy zaden junior nie zaslugiwal na wystep na MS seniorow, a sezon w przypadku Muranki i Zniszczola mozna uznac za stracony.
    Hula w zeszlym sezonie byl naszym skoczkiem nr 6, ale jego takze nie wyslalbym do Val di Fiemme, gdyz 1 rezerwowy wystarczy. Stefan tam pojechal na wycieczke, podobnie jak do Planicy na zakonczenie sezonu, czego nawet niespecjalnie ukrywal Kruczek, stwierdzajac ze o nominacji nie zadecydowaly wzgledy czysto sportowe.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Lahti: 31,48-treningi 27-kwalifikacje (bez "10")34- próbna 50-konkurs
    Kuopio: 41,41 - treningi, 28 kwalifikacje (bez "10") 41- próbna 45- konkurs.

    To była Finlandia. Żadnego skoku na poziomie "30". Niektóre zupełnie zawalone. Prostego przełożenia z PŚ na PK nie ma. Fairall w PK nie zdobywał punktów a w Planicy fruwał aż miło i gdyby nie to że umie zupełnie lądować w drużynówce byłby blisko zawodników z czołowej "10" PŚ.

  • dervish profesor
    @Emil

    Nie zgodzę się, że Hula wiedział, że co się nie stanie to i tak pojedzie na MŚ.
    Bilet na MS dostał dopiero po wygraniu dwóch konkursów PK w Slowenii (na dwa tygodnie przed MŚ).

    O ile pamiętam wówczas po tych konkursach nie było większego zdziwienia że Stefan został dokooptowany do składu na MŚ (pierwotnie miało tam pojechać tylko 5 skoczków).

    Nie sądzę równiez aby Stefan zdemobilizował się po MŚ.
    W Finlandii nie zaliczył wiekopomnych występów, ale na tle Semenica, Benedika i innych CoCowiczów wypadł całkiem normalnie czyli mniej więcej skakał na ich poziomie. A jak pamiętam nasi juniorzy w tamtym czasie mieli doży problem żeby zblizyć się poziomem do ówczesnej czołówki CoC.

    W tamtym okresie byliśmy tak bardzo rozpieszczeni świetnymi występami naszej czołowej piątki, ze miejsca poza finałowa 30 wielu polskich kibiców uważało za katastrofę. Moim zdaniem Stefan w Finlandii skakał swoje (może nie był już w swojej najwyższej formie ale też nie była to forma katastrofalna).

  • EmiI profesor
    @dervish

    Tu chodzi o MŚJ gdzie Murańka i Kłusek skakali na poziomie Krafta i Wellingera i blisko ich był Zniszczoł. Potem nadszedł OOM i już było wiadomo że będzie figa z makiem. Co to motywacji to mogło działać w dwie strony. Juniorzy byli zdemobilizowani tym że bez względu na wszystko nie pojadą na MŚ, a Hula wiedział ze co się nie stanie i tak pojedzie więc również wystąpiła u niego demobilizacja i słabe występy (bo jak nazwać inaczej występy w Finlandii jak słabe?)

  • dervish profesor
    @Xellos

    Taka już jest kolej rzeczy i los juniora. Pewne imprezy każdy junior musi zaliczyć. Wszyscy przez to przechodza więc to nie jest powód żeby załamywać się, tylko trzeba się z tym pogodzić tak jak z tym że każdy musi przejśc choroby wieku dziecięcego.

    Nie stanie sie dobrym sportowcem ktoś, kto nie ma charakteru i odpuszcza jakiekolwiek zawody.
    Adam zawsze powtarzał, że jego celem jest oddanie dwóch równych skoków, ranga zawodów nie miała znaczenia, nigdy nie odpuszczał bo tylko takie podejście gwarantowało wyćwiczenie automatyzmu dzięki któremu można było przez długi czas prezentować właściwą dla siebie klasę.
    Co to za gadanie ze celem juniorów były MŚ ? Najpierw niech ci juniorzy zakwalifikują się do kadry A a potem mogą sobie stawiac wyższe cele. A droga do kadry A wiedzie poprzez dobre i powtarzalne skoki. Nie ma znaczenia czy te skoki sa oddawane na imprezach juniorskich czy na CoC. Niestety tamtej zimy juniorzy nie pokazali nic ani na tych imprezach na których powinni dać przykład młodszym kolegom, tak jak przez całe lata na imprezach krajowych dawał przykład Adam Małysz, ani na CoCach na których powinni brać przykład z młodziezy słoweńskiej, która równiez nie miała szans na występy na MŚ a mimo to spisywała się doskonale walcząc o ewentualne miejsce w przyszłej kadrze A. I widzieliśmy, ze na koniec sezonu po MŚ dominatorzy z CoCu Benediki i Semenice dostali swoje szanse w PŚ.

    I wówczas mogliśmy zobaczyć jak duża jest różnica poziomów jest między PŚ a PK.
    Z twoich postów wynika, że nasza zdolna młodzież zamiast brać przykład z młodziezy słoweńskiej i uczyc się zwycięzać właśnie na zawodach CoC poległa tam bo zabrakło jej motywacji do odnoszenia zwycięstw. Nie wierzę w to. Gdyby tak było w rzeczywistości to powinni dac sobie spokój z profesjonalnym uprawianiem tego sportu.

    Semenic i Benedik praktycznie nic nie osiągnęli startując w kończących sezon PŚ. Również na tle Stefana Huli nie wypadli olśniewająco, kilka razy Stefan był nawet od nich lepszy o ile pamięć mnie nie myli . Można powiedzieć że prezentowali podobną klasę czyli nie kwalifikowali się do finałowej 30. A skoro przed chwila gromili nasza młodzież to możemy miec pojęcie o ówczesnej formie tejże młodzieży.

  • OjciecMarek profesor
    @dervish, korus

    Czesi w ramach FIS Cupu organizują memoriał Jiriego Raski, stąd obecność ich topowych zawodników:
    winterszus.pl/2013/08/2-memoria-jiriho-raski-fis-cup-frenstat.html

  • EmiI profesor
    @Xellos

    No właśnie co ciekawe że jedynym naszym juniorem, który pod koniec zimy nie złapał doła był Biegun. Może dlatego że chłopak w ogóle nie myślał o MŚ, był nowy w kadrze, w cieniu kolegów i jego wyniki go napędzały.

  • Xellos profesor
    Pogratulować :)

    FC i CoC to dobre miejsca dla niespełnionych nadziei polskich skoków jak Śliz, Bachleda i Hula.

    W poważnych zawodach czas na nowe nazwiska.

    I jeszcze jedno do wiadomo kogo odnośnie dominacji Huli nad juniorami pod koniec zeszłego sezonu LOL

    cytuje Mateje:

    "- Myślę, że powodem obniżki formy było to, co mówiłem wcześniej. Chłopaki stawiali sobie dalsze cele, jakimi były PŚ i MŚ, a tu niespodzianka. Zabrakło im dalszej motywacji."

    "Ktoś wymyślił jednak, że zawodnicy mojej kadry OBOWIĄZKOWO muszą startować w ogólnopolskiej olimpiadzie młodzieży, co zamknęło im drogę m.in do występów w Predazzo."

    Jak ktoś z góry wie, że nie ma ŻADNYCH szans do składu PŚ i MŚ niezależnie od wyników, to dziwne nie jest że psychika się załamuje. Ale Dervish wie lepiej. Bo pewnie wedle niego w skokach głowa się nie liczy, tylko mięśnie i kondycja...z drugiej strony mamy Hulę, który na 100% wie, że jedzie sobie na MŚ, z radości wygrywa nawet PK tuż przed. I daje powód dla "znawców" do oceny, w jak to niby jest super dyspozycji względem innych, którzy z góry wiedzieli że i tak nie pojadą.

  • dervish profesor
    @korus

    Nie sadze aby Czesi oszaleli, im nie chodzi o rywalizacje z innymi ekipami.
    Zapewne również nie zwycięstwo w konkursie jest ich celem. Raczej traktują te zawody jak wewnętrzny sprawdzian aktualnego stanu przygotowań do sezonu zimowego.

  • korus doświadczony

    http://tinyurl.com/o6gd5dr
    Lista startowa jutrzejszego FC. Czesi poszaleli, wystawili na jutro cały pierwszy skład, czyli Janda, Hajek, Hlava, Matura, Koudelka, Kozisek. Przy tak słabej obsadzie i przy takiej randze zawodów nie wyobrażam sobie, żeby nie zajęli całej pierwszej szóstki (no chyba, że ktoś zakończy upadkiem lądując poza HS).

  • M_B profesor
    @EmiI

    Zapomniałeś o Bieli ;), mimo, że w obecnej formie ewidentnie nie zasługuje, to zapewne jako kadrowicz pojedzie.

    I wtedy za bardzo nie ma dylematu, bo Kotelnicki i Śliż najbardziej zasługują spoza kadrowiczów na start w Lillehammer.

    Choć ja osobiście najbardziej chciałbym startu Podżorskiego, mimo, że niekoniecznie zasługuje na start, bo znalazłoby się paru lepszych.

  • EmiI profesor

    Czyli na dzień dzisiejszy skład na PK w Lillehammer powinien wyglądać tak. Kadrowicze czyli G.Miętus, Rutkowski, Wolny, Kantyka, Ruda oraz Śliż, Kotelnicki i pytanie kto 8. Najpewniej Zapotoczny, ewentualnie Podżorski lub Kukuła.

  • Erik początkujący
    Wyniki FC FrenstatPAŃ

    1.Michaela Dolezelova
    90,5m i 95,5m 214,5 pkt Czechy
    2.Ursa Bogataj
    88,5m 93m 203,5 pkt Słowenia
    3.Spela Rogelj
    88m 90,5m 198,5 pkt Słowacja
    4.Vladena Pustkova
    82,5m 91,5m 187,5 pkt Czechy
    5.Lucie Mikova
    79m 85,5m 166 pkt Czechy
    6.Ma Tong
    77m 75m 133 pkt Chiny
    7.MAGDALENA PAŁASZ
    67,5m 82m 131 pkt POLSKA
    8. Lucienne Hoeppner 65m 77m 118 pkt Niemcy
    9.Barbova Blazkova 65,5m 77m 117,5 pkt Czechy
    10.Michaela Rajnochova
    67m 71m 109 pkt Czechy
    11.Melanie Hoecker 67m 72,5m 107 pkt Niemcy
    12.JOANNA SZWAB 65,5m 68,5m 98 pkt POLSKA
    13.Martina Joitova 56m 54m 47 pkt Czechy

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl