LGP W Ałmatach: Pierwsze zwycięstwo Pungertara w zawodach LGP!

  • 2013-09-22 16:06

Matjaz Pungertar odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w zawodach Letniego Grand Prix. 23-letni zawodnik w pierwszej serii uzyskał 133 m a w drugiej lądował na 136 m i za swoje skoki otrzymał 272,2 pkt.

Na drugim miejscu na podium uplasował się jego kolega z drużyny Jernej Damjan, który oddał skoki na odległość 131 m oraz 136 m (270,5 pkt). Trzecie miejsce wywalczył skoczek z Japonii Reruhi Shimizu, który na półmetku zajmował drugą pozycję po skoku na 132,5 m a w finale zaliczył 133 m (268,6 pkt).

Czwarte miejsce zajął zawodnik z Norwegii, Anders Bardal. Norweg w pierwszej serii lądował na 131 m i był trzeci, przed jego skokiem w finale trener Alexander Stoeckl zdecydował obniżyć belkę startową z 26 na pozycję 25. Bardal oddał skok na odległość 131 m i ostatecznie sklasyfikowany został tuż za podium.

Czołową piątkę zawodów w Ałmatach zamknął Cestmir Kozisek a szósty był reprezentant Finlandii - Olli Muotka.

Maximilian Mechler, który prowadził po pierwszej serii ostatecznie zakończył zawody na miejscu 15. ze stratą do zwycięzcy aż 24,8 pkt.

W klasyfikacji końcowej LGP prowadzi Jernej Damjan, który na swoim koncie zgromadził 419 pkt. Na drugim miejscu jest Andreas Wellinger, który do tej pory wystartował w czterech konkursach i uzbierał w nich 340 pkt, a trzeci jest Anders Bardal (323 pkt).

Kolejne zawody już w najbliższą niedzielę w austriackiej miejscowości Hinzenbach. Konkurs zaplanowano na niedzielę (29.09) a dzień wcześniej odbędą się kwalifikacje.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniej Grand Prix...»

FOTORELACJA


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12707) komentarze: (99)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Polacy "55" rankingu WRL - po 10 konkursach LGP 2013:

    3.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    34.K.BIEGUN -.-.- 291
    37.D.KUBACKI ..- 218
    40.J.ZIOBRO --.-- 212
    54.S.HULA -.-.-.-- 110

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    45.G.Deschwande.166
    46.R.Koudelka --- 149
    47.M.Schmitt --.-- 147
    48.K.Geiger ------ 142
    49.M.Mechler -.-.- 131
    50.Y.Watase -.-..- 128
    51.R.Justin -.-..-.- 123
    51.V.Descombes--123
    53.S.Colloredo ..- 111
    ------------
    54.S.HULA --.--.-- 110
    ------------
    55.O.Muotka -....- 106
    55.A.Pograjc ----- 106

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    --------------
    57.K.MIĘTUS --.-- 103
    --------------
    58.J.Ahonen ------- 96
    -------------------
    59.A.ZNISZCZOŁ - 94
    -------------------
    60.I.Hazetdinov --- 80
    -----------------
    61.K.MURAŃKA -..- 78
    -----------------
    62.M.Kraus -.-.-.-.- 69
    62.M.Boyd-Clowes..69
    64.L.Asikainen -...- 68
    --------------
    65.B.KŁUSEK ------ 60
    --------------
    66.N.Alexander ...- 55
    67.P.Kaelin -.-.-.-.- 51
    68.N.Dezman -.-.-- 50
    69.D.Wenig ---.---- 47
    70.A.Romaszow -.- 46
    71.D.Bresadola ...- 42
    72.I.Rosliakov -.-.- 41
    73.K.Nurmsalu ....- 40
    74.D.Queck --.--.-- 37
    75.J.Kobayashi -.-- 35
    76.M.Maksimoczkin.34
    77.A.Koivuranta ..- 34
    78.J.Maylander -.-- 32
    79.M.Eisenbichler - 28
    80.K-R.Elverum --- 25
    80.A.Semenic -....- 25
    82.K.Sakuyama -.- 24
    82.B.Sedlak -.-..-.- 24
    84.P.Frenette --.--- 21
    85.S.Suzuki -.-.-.-- 20
    85.S.Leyhe -.-.-.-.- 20
    87.A.Morassi -.-.-.- 15
    -----------
    88.K.LEJA ----.----- 13
    90.G.MIĘTUS ------ 11

    =========
    00.V.Swensen -..-..- 9
    00.J.Happonen -.-.-- 9
    ==========
    00.T.Naglic -----.---- 0
    00.M.Grigoli ----.---- 0
    00.D.Judez -----.---- 0
    00.R.Hrgota ----.---- 0
    00.K.Ito --.--.--.--.-- 0

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Ilość zawodników w ,,56,, rankingu WRL - po 10 konkursach LGP 2013:

    1.Niemcy -.-.-.- 8 - spadek o 1 zawodnika w stosunku na koniec I periodu
    1.Słowenia -.-.- 8 - awans o 2
    1.Austria ---.--- 8
    4.POLSKA -.-.-- 7 - spadek o 1
    5.Czechy -.-.-.- 6 - awans o 1
    5.Norwegia ....- 6
    7.Japonia -..-..- 5
    8.Szwajcaria ... 2
    8.Rosja --.-.-.-- 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Francja ----- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    --------------------
    00.Kanada -----
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL (na 55 miejscu 2 zawodnków):

    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 11 - 24 - 47 - 48 - 49
    1.Słowenia -.-.- 08 - 10 - 16 - 21 - 26 - 27 - 51 - 55
    1.Austria ---.--- 01 - 15 - 20 - 32 - 36 - 38 - 39 - 44
    4.POLSKA -.-.-- 03 - 14 - 18 - 34 - 37 - 40 - 54
    5.Czechy -.-.-.- 13 - 31 - 35 - 41 - 43 - 46
    5.Norwegia ....- 02 - 06 - 09 - 23 - 25 - 30
    7.Japonia -..-..- 17 - 19 - 28 - 29 - 50
    8.Szwajcaria ... 11 - 45
    8.Rosja --.-.-.-- 22 - 33
    10.Bułgaria ---- 42
    10.Francja ----- 51
    10.Włochy -....- 53
    10.Finlandia ...- 55

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 10 konkursach LGP 2013:

    3.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    34.K.BIEGUN -.-.- 291
    37.D.KUBACKI ..- 218
    40.J.ZIOBRO --.-- 212
    54.S.HULA -.-.-.-- 110

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    57.K.MIĘTUS --.-- 103
    59.A.ZNISZCZOŁ - 94
    61.K.MURAŃKA -..- 78
    65.B.KŁUSEK ------ 60
    88.K.LEJA ---.--.--- 13
    90.G.MIĘTUS ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej wygranych w jednym sezonie w histori

    19 sezonów (1994 - 2012):

    1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 5 zwycięstw - 2000 ... 8 konkursów odbyło się
    2.A.Widhoelzl -.--.-.- 5 zwycięstw - 2002 ... 6
    3.G.Schlierenzauer - 5 zwycięstw - 2008 - 10
    4.T.Morgenstern ....- 5 zwycięstw - 2011 - 11 (5 zwycięstw w 5 pierwszych zawodach)
    5.M.Harada -----.---- 4 zwycięstw - 1998 ... 6
    6.A.Małysz ---.---.--- 4 zwycięstw - 2004 ... 7
    7.J.Janda --.---.---.-- 4 zwycięstw - 2005 ... 7
    8.A.Małysz ------.---- 4 zwycięstw - 2006 ... 8
    9.T.Okabe ----------- 3 zwycięstw - 1994 ... 3
    10.M.Harada --.-.-.-- 3 zwycięstw - 1997 ... 5
    11.T.Morgenstern --- 3 zwycięstw - 2007 - 10
    12.S.Ammann ---.--- 3 zwycięstw - 2009 ... 9
    13.D.Ito ---.----.----- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    14.A.Małysz -.--.--.-- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    15.K.Stoch --.---.---- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    16.A.Wank ---.---.--- 3 zwyciestw - 2012 ... 9

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 10 konkursów sezonu 2013:

    146 - konkursy
    ---------------
    148 - pierwsze miejsca
    146 - drugie miejsca
    149 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:

    1994 ... 3 pierwsze ... 3 drugie ... 3 trzecie ... 3 konkursy
    1995 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    1996 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1997 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1998 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 8 trzecie ... 6
    1999 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    2000 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 8
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 - 11 pierwsze ... 9 drugie - 11 trzecie - 10

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 1998
    16.08.1998 - Hinterzarten - 3 miejsce - H.Jaekle i A.Herr
    13.09.1998 - Hakuba --.-.-- 3 miejsce - M.Schmitt i R.Schwarcenberger

    Sezon 2000
    14.08.2000 - Courchevel -- 1 miejsce - J.Ahonen i H.Miyahira

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -..- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba --.--.- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -..- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel -- 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013
    24.08.2013 - Hakuba --.--.- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil ..- 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 10 konkursów sezonu 2013:

    1.Austria -.-.- 40 - 40 - 28 --- 12 zawodników
    2.Japonia ---- 26 - 17 - 24 --- 11 zawodników
    3.POLSKA ...- 23 - 16 - 17 -...- 8 zawodników
    4.Niemcy ....- 13 - 11 - 15 --- 15 zawodników
    5.Finlandia ..- 12 - 23 - 15 --- 12 zawodników
    6.Norwegia -- 12 - 10 - 16 --- 15 zawodników
    7.Szwajcaria .. 8 ... 8 ... 8 -...- 3 zawodników
    8.Słowenia -..- 6 - 10 ... 8 -...- 8 zawodników
    9.Czechy -.-.-- 6 ... 3 - 14 -...- 7 zawodników
    10.Francja ---- 1 ... 2 ... 2 -...- 2 zawodników
    11.Włochy ....- 1 ... 1 ... 0 -...- 1 zawodnik
    12. USA ---.--- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Rosja ------ 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników

    Rozegrano 146 konkursy LGP i przyznano:

    148 - pierwsze miejsca
    146 - drugie miejsca
    149 - trzecie miejsca

    W tym okresie na podium LGP stawało 98 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 10 konkursów sezonu 2013:

    110 - konkursów
    -----------------
    111 - pierwsze miejsca
    111 - drugie miejsca
    111 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:
    ---------------
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7 konkursów
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 - 11 pierwsze ... 9 drugie - 11 trzecie - 10

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -.- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba --.--- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -.- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel - 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013
    24.08.2013 - Hakuba --.--- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil .- 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 10 konkursów sezonu 2013:

    1.Austria -.-.-- 35 - 33 - 23 --- 10 zawodników
    2.POLSKA -...- 23 - 16 - 15 -...- 8 zawodników
    3.Norwegia --- 11 ... 8 - 13 --- 11 zawodników
    4.Niemcy -....- 10 - 10 ... 6 -...- 9 zawodników
    5.Japonia -.-.-.- 9 - 11 - 13 -...- 8 zawodników
    6.Szwajcaria ..- 8 ... 8 ... 7 -...- 2 zawodników
    7.Słowenia --.-- 6 - 10 ... 8 -...- 8 zawodników
    8.Czechy --.-.-- 5 ... 2 - 14 -...- 5 zawodników
    9.Finlandia ----- 3 ... 8 ... 9 -...- 7 zawodników
    10.Włochy -..-.- 1 ... 0 ... 0 -...- 1 zawodnik
    11. USA -------- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    12.Rosja -.-..-.- 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Francja -....- 0 ... 0 ... 1 -...- 1 zawodnik

    Rozegrano 110 konkursy LGP i przyznano:

    111 - pierwsze miejsca
    111 - drugie miejsca
    111 - trzecie miejsca
    --------------------------
    W tym okresie na podium LGP stawało 74 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Letnie Grand Prix

    Rok,ilość startujących Polaków w LGP,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna LGP

    1996 - wystepowało ... 4 - punktowało ... 1 zawodnik
    1997 - występowało ... 6 - punktowało ... 4
    1998 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    1999 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2000 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    2001 - występowało ... 5 - punktowało ... 5 - 100 %
    2002 - występowało ... 6 - punktowało ... 3
    2003 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2004 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2005 - występowało - 10 - punktowało ... 7
    2006 - występowało - 12 - punktowało ... 6
    2007 - występowało - 10 - punktowało ... 8
    2008 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2009 - występowało - 14 - punktowało - 11
    2010 - występowało - 12 - punktowało ... 9
    2011 - występowało - 13 - punktowało - 12
    2012 - występowało - 12 - punktowało ... 8
    2013 - występowało - 14 - punktowało - 12 - po 10 konkursach

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - LGP

    Puchar Narodów w histori

    1994 - nie startowali
    1995 - brak danych (nie punktowali)
    1996 - 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 - 8 miejsce ... 127
    1998-12 miejsce -.--- 7
    1999-13 miejsce -.--- 2
    2000 - 8 miejsce ... 113
    2001 - 5 miejsce ... 586
    2002 - 9 miejsce ... 137
    2003 - 8 miejsce ... 132
    2004 - 4 miejsce ... 999
    2005 - 8 miejsce ... 453
    2006 - 4 miejsce ... 902
    2007 - 2 miejsce ... 990
    2008 - 8 miejsce ... 497
    2009 - 7 miejsce ... 678
    2010 - 1 miejsce - 2173
    2011 - 2 miejsce - 1894
    2012 - 4 miejsce - 1172
    2013 - 2 miejsce - 1783 - stan 28.09.2013

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w LGP w histori

    Punktacja LGP 19 sezonów 1994 - 2012 + 10 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9928 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 3208
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.W.Skupień -...- 359
    7.K.Biegun --.-.-- 301
    8.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    9.S.Hula --.-.--.-- 264
    10.Ł.Rutkowski .. 236
    10.K.Miętus -.-.-- 236
    12.J.Ziobro -..-..- 226
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 124
    16.K.Długopolski - 79
    17.T.Byrt --.--.---- 72
    17.K.Murańka -...- 72
    19.R.Mateja --.-.-- 42
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 19
    22.G.Miętus ---.--- 16
    23.K.Leja --.-.--.-- 13
    24.T.Pochwała -....- 8
    25.J.Kot --.--.---.--- 5
    26.A.Galica --.--.--- 4

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    Punktacja LGP za ostatnie 12 sezonów(od 2001 do 2012) + 10 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9546 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 2919 pkt
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.K.Biegun --.-.-- 301
    7.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    8.W.Skupień -...- 276
    9.S.Hula --.-.--.-- 264
    10.Ł.Rutkowski .. 236
    10.K.Miętus -.-.-- 236
    12.J.Ziobro -..-..- 226
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 124
    16.K.Długopolski - 76
    17.T.Byrt --.--.---- 72
    17.K.Murańka -...- 72
    19.R.Mateja --.-.-- 42
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 16
    21.G.Miętus ---.--- 16
    23.K.Leja --.-.--.-- 13
    24.T.Pochwała -....- 8
    25.J.Kot --.--.---.--- 5

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP 2013

    01 - konkurs mieszany ----- 27.07.2013 - Hinterzarten
    02 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    03 - konkurs drużynowy ...- 02.08.2013 - WISŁA
    04 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    05 - konkurs mieszany ----- 14.08.2013 - Courchevel
    06 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    07 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    08 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    09 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    10 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    11 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil
    12 - konkurs indywidualny - 21.09.2013 - Ałmaty
    13 - konkurs indywidualny - 22.09.2013 - Ałmaty

    1.Niemcy ------- 150-258-350-223-200-291-178-065-060-027-033-055-031 =1921 pkt
    2.POLSKA -.-...- xxx-104-400-184-xxx-172-221-242-186-145-129-xxx-xxx =1783
    3.Słowenia -....- 175-082-300-042-125-057-011-117-198-071-125-171-232 =1706
    4.Japonia ---.--- 200-056-200-072-175-046-049-142-160-045-043-082-109 =1379
    5.Czechy ------- 000-073-250-090-000-036-072-060-057-107-160-097-079 =1081
    6.Norwegia --.-- xxx-042-100-018-xxx-056-024-xxx-xxx-201-099-141-108 = 789
    7.Szwajcaria --- 025-024-150-036-xxx-010-051-087-040-038-003-033-024 = 521
    8.Rosja --------- 000-000-000-000-025-013-045-000-030-052-105-055-063 = 388
    9.Francja ------- 100-000-xxx-016-150-000-022-xxx-xxx-xxx-xxx-007-001 = 296
    10.Kanada -..-.- 125-002-xxx-000-100-018-005-006-011-xxx-xxx-000-000 = 267
    11.Finlandia ---- xxx-048-xxx-010-xxx-016-040-xxx-xxx-xxx-xxx-059-060 = 233
    12.Włochy --.--- 075-009-000-000-050-003-000-xxx-xxx-015-013-000-000 = 165
    13.Austria ------ 050-019-050-028-000-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx = 147
    14.USA --.-..-.-- xxx-xxx-xxx-xxx-075-000-000-000-000-018-018-016-003 = 130
    15.Korea -.-..-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-000-000-000-000-000-004-009 = 013
    16.Bułgaria -.-.- xxx-001-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-000-000 = 001
    -------------
    16.Estonia --.--- xxx-000-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    16.Kazachstan - xxx-000-000-000-xxx-xxx-000-000-000-000-000-000-000
    16.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-000-xxx-xxx-xxx-000-000-xxx-xxx-000-000
    -------------
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt PŚ
    xxx - nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP w Ałmatach

    Miejsca zawodników w niedzielnym konkursie - 22.09.2013:

    1.Słowenia -..-..- 01 - 02 - 10 - 14 - 25 - 29 - 232 pkt
    2.Japonia ----.--- 03 - 07 - 18 ---.---.--.---.--- 109
    3.Norwegia --.--- 04 - 08 - 17 - 19 -----.------ 108
    4.Czechy -------- 05 - 09 - 26 -----.------.------ 79
    5.Rosja ---------- 11 - 12 - 21 - 24 --.--.--.--.-- 63
    6.Finlandia -.-.--. 06 - 13 ------------------------ 60
    7.Niemcy -------- 15 - 16 ------------------------ 31
    8.Szwajcaria ---- 20 - 22 - 27 -----.------.------ 24
    9.Korea ---.--.--- 22 ---------------.--------------- 9
    10.USA --.-.-.-.-- 28 ---------------.--------------- 3
    11.Francja --.-.-- 30 ---------------.--------------- 1
    ============
    10.Kanada -.-.-.- 1 - bez pkt LGP
    12.Włochy ---.--- 2 - bez pkt LGP
    16.Bułgaria -.-.-- 1 - bez pkt LGP
    0.Kazachstan ...- 2 - bez pkt LGP
    00.Słowacja --.-- 1 - bez pkt LGP
    -------------
    2.POLSKA -.-..-.- nie startuje
    13.Austria ------- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP 2013

    Indywidualnie po 10 konkursach:

    1.A.Wellinger -.-.-.-- 2 - 1 - 1
    2.A.Bardal ---.---.--- 2 - 0 - 1
    3.J.Damjan ---.--.--- 1 - 3 - 0
    4.K.BIEGUN --------- 1 - 0 - 1
    4.J.Janda ------------ 1 - 0 - 1
    4.M.Pungertar --.-.-- 1 - 0 - 1
    7.R.Freitag --.-.-.-.-- 1 - 0 - 0
    7.N.Kasai -----.------ 1 - 0 - 0
    7.K.STOCH ----.----- 1 - 0 - 0
    10.M.KOT ---.---.---- 0 - 2 - 0
    11.S.Ammann -.-.-.- 0 - 1 - 0
    11.T.Hilde --.-.-.--.-- 0 - 1 - 0
    11.A.Wank --.-.-.-.-- 0 - 1 - 0
    14.A.Hajek ---------- 0 - 0 - 1
    14.R.Koudelka ------ 0 - 0 - 1
    14.C.Kozisek --.--.-- 0 - 0 - 1
    14.M.Neumayer -.-.- 0 - 0 - 1
    14.R.Simizu --------- 0 - 0 - 1
    14.J.ZIOBRO ---.---- 0 - 0 - 1 - 19 zawodników
    -------------------
    Razem ---.--.---.--- 11 - 9. 11


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.

    1.Niemcy ------------ 3 - 2 - 2
    2.Słowenia --.-.-.-.-- 2 - 3 - 1
    3.POLSKA --.-.-.--.-- 2 - 2 - 2
    4.Norwegia -----.---- 2 - 1 - 1
    5.Czechy ------------ 1 - 0 - 4
    6.Japonia -----.------ 1 - 0 - 1
    7.Szwajcaria -------- 0 - 1 - 0
    -------------------
    Razem ---.--.---.--- 11 - 9. 11

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów - odpadli w kwalifikacjach:

    55 miejsce - S.Hula -.-.-.-- 17.08.2013 - Einsiedeln
    61 miejsce - B.Kłusek --.-- 03.08.2013 - WISŁA
    66 miejsce - S.Hula -.-.-.-- 15.08.2013 - Courchevel
    67 miejsce - K.Miętus -....- 15.08.2013 - Courchevel


    2 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "50" - B.Kłusek
    1 razy poza "30" - K.Miętus
    -------------------------
    4 razy poza "50" konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów:

    32 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 03.08.2013 - WISŁA
    34 miejsce - P.Żyła -.-.-.-.-- 28.07.2013 - Hinterzarten
    35 miejsce - S.Hula --------- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 28.07.2013 - Hinterzarten
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 17.08.2013 - Einsiedeln
    40 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 23.08.2013 - Hakuba
    41 miejsce - A.Zniszczoł -..- 03.08.2013 - WISŁA
    44 miejsce - K.Murańka ....- 03.08.2013 - WISŁA
    47 miejsce - A.Zapotoczny . 03.08.2013 - WISŁA
    51 miejsce - J.Ziobro -..-.-.- 15.09.2013 - Niżny Tagil - dyskwalifikacja


    3 razy poza "30" - K.Miętus
    2 razy poza "30" - K.Leja
    1 razy poza "30" - P.Żyła
    1 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "30" - A.Zniszczoł
    1 razy poza "30" - K.Murańka
    1 razy poza "30" - A.Zapotoczny
    1 razy poza "30" - J.Ziobro
    -------------------------
    11 razy poza 30 konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna LGP 2013 - miejsca Polaków

    01 pozycja - 1 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    02 pozycja - 2 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    03 pozycja - 3 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    04 pozycja - 4 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    05 pozycja - 5 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    06 pozycja - 6 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    07 pozycja - 7 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    08 pozycja - 8 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil

    5.Krzysztof Biegun -.-.-.-.- 12+07+00+00+01+06+08+03 =290 pkt
    8.Kamil Stoch ------.------- 08+05+04+01+00+00+00+00 =227
    10.Maciej Kot --.--.--.--.--- 10+02+10+02+00+00+00+00 =212
    11.Jan Ziobro -------------- 00+28+08+15+04+03+06+xx =201
    28.Aleksander Zniszczoł -- 00+41+00+00+09+16+15+10 = 86
    31.Stefan Hula ------.------ 00+35+56+55+00+00+04+08 = 82
    33.Dawid Kubacki -.-.-.-.-- 13+26+06+20+00+00+00+00 = 76
    34.Klemens Murańka -.-.-- 00+44+00+00+07+07+00+00 = 72
    36.Bartłomiej Kłusek --.--- 27+61+00+00+10+13+30+22 = 60
    41.Piotr Żyła --------------- 34+16+11+17+00+00+00+00 = 53
    69.Krzysztof Leja ----.----- 00+32+00+00+40+26+25+29 = 13
    72.Grzegorz Miętus --.--.-- 00+00+00+00+30+21+00+00 = 11
    --------------
    00.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 36+36+57+36+00+00+00+00
    00.Andrzej Zapotoczny .... 00+47+00+00+00+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    09 - konkurs indywidualny - 21.09.2013 - Ałmaty - Polacy nie startowali.
    10 - konkurs indywidualny - 22.09.2013 - Ałmaty - Polacy nie startowali.

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze punkty LGP 2013

    Z 10 zawodników,którzy nie mieli pkt LGP 2013 w tym konkursie zdobył je 1 skoczek:


    Miejsce i wyniki w konkursie:

    21.ROSLIAKOV Ilja - Rosja - 128.0m - 124.0m - 240.7 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt LGP 2013/2014

    Z 36 zawodników,którzy mieli pkt LGP 2013 poza "30" konkursu znalazło się 7 skoczków:

    Z najlepszej "30" LGP 2013 odpadło 0, a z "50" odpadło 0 zawodników:

    53.J.Maylaender -------- 32 pkt
    56.A.Fannemel ---.--.--- 27
    59.S.Suzuki ------------- 20
    63.J.Kobayashi --.-.--.-- 18
    77.A.Morassi ---.--.---.--- 3
    80.P.Egloff -------.-------- 2
    81.V.Zografski --.-.-.--.-- 1


    Miejsca i wyniki w konkursie:

    31.EGLOFF Pascal --.-.-.-- 128.5m - 109.5 pkt
    32.ZOGRAFSKI Vladimir - 128.5m - 107.6
    33.MORASSI Andrea ----- 126.5m - 107.2
    36.KOBAYASHI Junshiro - 124.0m - 105.6
    39.MAYLAENDER Jan ----- 123.0m - 102.5
    40.FANNEMEL Anders -...- 122.0m - 100.4
    41.SUZUKI Sho -----.----- 123.0m ... 99.5

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w niedzielnym konkursie LGP w Ałmatach

    Z 46 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 10 nie posiada pkt LGP 2013:

    Z 82 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP 2013 do konkursu nie przystąpi aż 46 zawodników.

    Z najlepszej "11" LGP - brak 4,z najlepszej "30" - brak 19,a z najlepszej "50" - brak 31 zawodników.


    Miejsce i pkt w LGP 2013:

    1.A.Wellinger -..- 340 pkt
    3.K.BIEGUN -....- 290
    5.K.STOCH ------ 227
    8.M.KOT -.-.-.-.-- 212
    ---------
    11.J.ZIOBRO ---- 201
    12.R.Rreitag -.-.- 197
    13.S.Ammann ..- 180
    14.M.Neumayer.. 172
    15.T.Takeuchi -.- 170
    16.N.Kasai --.-.-- 167
    17.J.Janda ---.--- 160
    18.A.Wank -.-.-.- 143
    20.D.Kornilov .... 111
    21.R.Koudelka--- 109
    24.J.Ahonen -..-..- 96
    25.A.ZNISZCZOŁ- 86
    26.S.HULA -------- 82
    27.D.KUBACKI .... 76
    29.K.MURAŃKA -.- 72
    -------------------
    32.B.KŁUSEK -....- 60
    34.M.Kraus -.-.-.-- 57
    34.J.Matura ------- 57
    36.K.Geiger --.-.-- 56
    38.P.ŻYŁA --.--.--- 53
    42.D.Wening -.-.-- 47
    43.D.Ito -----.----- 46
    43.L.Hlava -.-.-.-.- 46
    46.R.Kranjec -..-.- 44
    47.M.Boyd-Clowes.42
    49.V.Descombes - 38
    50.D.Bresadola ..- 37
    -------------------
    51.M.Maksimochki-34
    53.P.Prevc -------- 32
    55.M.Eisenbichler- 28
    58.A.Kofler -.-.-.-- 21
    59.S.Leyhe -.-.-.-- 20
    63.L.Asikainen -..- 18
    65.S.Freund -.-.-.- 15
    67.K.LEJA --------- 13
    67.J.Tepes -------- 13
    70.S.Kraft --.--.--- 11
    70.G.MIĘTUS -....- 11
    72.M.Hayboeck ....- 9
    74.M.Fettner -.-.-.-- 6
    75.F.Yumoto -.-.-.-- 4
    77.T.Okabe --.-.-.-- 3

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w niedzielnym konkursie LGP w Ałmatach

    W 10 konkursie LGP 2013 w Ałmatach wystartuje 46 zawodników,a 36 z nich ma pkt LGP 2013:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w LGP 2013 oraz miejsca w LGP 2013:

    1.Słowenia -..-..- 6 - punktowało 6 (02 - 07 - 23 - 30 - 41 - 61)
    2.Norwegia --.--- 6 - punktowało 5 (04 - 09 - 33 - 56 - 69)
    3.Japonia ----.--- 5 - punktowało 5 (10 - 31 - 59 - 63 - 77)
    4.Szwajcaria ---- 4 - punktowało 4 (22 - 48 - 80 - 81)
    5.Rosja ---------- 4 - punktowało 3 (28 - 36 - 57)
    6.Niemcy -------- 3 - punktowało 3 (40 - 51 - 53)
    6.Czechy -------- 3 - punktowało 3 (06 - 19 - 61)
    8.Finlandia -.-.-.- 2 - punktowało 2 (45 - 66)
    9.Francja -------- 2 - punktowało 1 (73)
    9.Włochy -.-.-.-.- 2 - punktowało 1 (77)
    9.USA ---.---.---- 2 - punktowało 1 (39)
    9.Korea ---.--.--- 2 - punktowało 1 (75)
    13.Kazachstan -- 2
    14.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (81)
    15.Kanada -.-.-.- 1
    15.Słowacja --.-- 1
    ============
    2.POLSKA -.-..-.- nie startuje
    13.Austria ------- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 10 konkursem LGP w Ałmatach

    Ranking WRL - stan 21.09.2013:

    Polacy "55" rankingu WRL - po 9 konkursach LGP 2013:

    3.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    36.D.KUBACKI ..- 218
    30.K.BIEGUN -.-.- 291
    39.J.ZIOBRO --.-- 212
    52.S.HULA --.--.-- 110
    53.K.MIĘTUS --.-- 103

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    41.A.Hajek ------- 192
    45.G.Deschwande.157
    46.R.Koudelka --- 149
    47.K.Geiger ------ 142
    48.M.Schmitt --.-- 132
    49.V.Descombes--123
    50.M.Mechler -.-.- 115
    51.S.Colloredo ..- 111
    ------------
    52.S.HULA --.--.-- 110
    53.K.MIĘTUS --.-- 103
    --------------
    54.R.Justin --.--.--- 97
    55.J.Ahonen ------- 96

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    -------------------
    56.A.ZNISZCZOŁ - 94
    -------------------
    57.Y.Watase ---.--- 92
    58.A.Pograjc -.-.-.- 88
    -----------------
    59.K.MURAŃKA -..- 78
    -----------------
    60.M.Kraus -.-.-.-.- 69
    60.M.Boyd-Clowes..69
    62.L.Asikainen -...- 68
    63.O.Muotka -.--.-- 66
    --------------
    64.B.KŁUSEK ------ 60
    --------------
    65.I.Hazetdinov --- 56
    66.N.Alexander ...- 52
    67.N.Dezman -.-.-- 48
    68.D.Wenig ---.---- 47
    69.D.Bresadola ...- 42
    70.P.Kaelin -.-.-.-.- 40
    70.K.Nurmsalu ....- 40
    72.A.Romaszow -.- 39
    73.D.Queck --.--.-- 37
    74.J.Kobayashi -.-- 35
    75.M.Maksimoczkin.34
    76.J.Maylander -.-- 32
    77.I.Rosliakov -.-.- 31
    78.M.Eisenbichler - 28
    79.K-R.Elverum --- 25
    80.P.Frenette --.--- 21
    81.S.Suzuki -.-.-.-- 20
    81.S.Leyhe -.-.-.-.- 20
    83.B.Sedlak -.-..-.- 19
    83.A.Semenic -....- 19
    85.A.Morassi -.-.-.- 15
    86.A.Koivuranta ..- 14
    -----------
    87.K.LEJA ----.----- 13
    88.G.MIĘTUS ------ 11
    ---------------
    88.K.Sakuyama -.- 11
    90.V.Swensen -..-..- 9
    90.J.Happonen -.-.-- 9
    ==========
    00.T.Naglic -----.---- 0
    00.M.Grigoli ----.---- 0
    00.D.Judez -----.---- 0
    00.R.Hrgota ----.---- 0
    00.K.Ito --.--.--.--.-- 0

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 10 konkursem LGP w Ałmatach

    Ranking WRL - stan 21.09.2013:

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 9 konkursach LGP 2013:

    1.POLSKA -.-.-- 8
    2.Austria ---.--- 8
    3.Niemcy -.-.-.- 8 - spadek o 1 zawodnika w stosunku na koniec I periodu
    3.Słowenia -.-.- 7 - awans o 1
    5.Czechy -.-.-.- 6 - awans o 1
    5.Norwegia ....- 6
    7.Japonia -..-..- 4 - spadek o 1
    8.Szwajcaria ... 2
    8.Rosja --.-.-.-- 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Francja ----- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    --------------------
    00.Kanada -----
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.POLSKA -.-.-- 03 - 14 - 18 - 32 - 36 - 39 - 52 - 53
    1.Austria ---.--- 01 - 15 - 20 - 29 - 35 - 37 - 38 - 44
    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 11 - 23 - 47 - 48 - 50
    4.Słowenia -.-.- 08 - 10 - 16 - 21 - 27 - 34 - 54
    5.Czechy -.-.-.- 13 - 33 - 40 - 41 - 43 - 46
    5.Norwegia ....- 02 - 06 - 09 - 23 - 25 - 28
    7.Japonia -..-..- 17 - 19 - 26 - 31
    8.Szwajcaria ... 11 - 45
    8.Rosja --.-.-.-- 22 - 30
    10.Bułgaria ---- 42
    10.Francja ----- 49
    10.Włochy -....- 51
    10.Finlandia ...- 55

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 10 konkursem LGP w Ałmatach

    Ranking WRL - stan 21.09.2013:

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 9 konkursach LGP 2013:

    3.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    36.D.KUBACKI ..- 218
    30.K.BIEGUN -.-.- 291
    39.J.ZIOBRO --.-- 212
    52.S.HULA -.-.-.-- 110
    53.K.MIĘTUS --.-- 103

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    56.A.ZNISZCZOŁ - 94
    59.K.MURAŃKA -..- 78
    64.B.KŁUSEK ------ 60
    87.K.LEJA ---.--.--- 13
    88.G.MIĘTUS ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 10 konkursem LGP w Ałmatach

    Puchar Narodów LGP 2013:

    01 - konkurs mieszany ----- 27.07.2013 - Hinterzarten
    02 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    03 - konkurs drużynowy ...- 02.08.2013 - WISŁA
    04 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    05 - konkurs mieszany ----- 14.08.2013 - Courchevel
    06 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    07 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    08 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    09 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    10 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    11 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil
    12 - konkurs indywidualny - 21.09.2013 - Ałmaty

    1.Niemcy ------- 150-258-350-223-200-291-178-065-060-027-033-055 =1890 pkt
    2.POLSKA -.-...- xxx-104-400-184-xxx-172-221-242-186-145-129-xxx =1783
    3.Słowenia -....- 175-082-300-042-125-057-011-117-198-071-125-171 =1474
    4.Japonia ---.--- 200-056-200-072-175-046-049-142-160-045-043-082 =1270
    5.Czechy ------- 000-073-250-090-000-036-072-060-057-107-160-097 =1002
    6.Norwegia --.-- xxx-042-100-018-xxx-056-024-xxx-xxx-201-099-141 = 681
    7.Szwajcaria --- 025-024-150-036-xxx-010-051-087-040-038-003-033 = 497
    8.Rosja --------- 000-000-000-000-025-013-045-000-030-052-105-055 = 325
    9.Francja ------- 100-000-xxx-016-150-000-022-xxx-xxx-xxx-xxx-007 = 295
    10.Kanada -..-.- 125-002-xxx-000-100-018-005-006-011-xxx-xxx-000 = 267
    11.Finlandia ---- xxx-048-xxx-010-xxx-016-040-xxx-xxx-xxx-xxx-059 = 173
    12.Włochy --.--- 075-009-000-000-050-003-000-xxx-xxx-015-013-000 = 165
    13.Austria ------ 050-019-050-028-000-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx = 147
    14.USA --.-..-.-- xxx-xxx-xxx-xxx-075-000-000-000-000-018-018-016 = 127
    15.Korea -.-..-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-000-000-000-000-000-004 = 004
    16.Bułgaria -.-.- xxx-001-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-000 = 001
    -------------
    16.Estonia --.--- xxx-000-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    16.Kazachstan - xxx-000-000-000-xxx-xxx-000-000-000-000-000-000
    16.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-000-xxx-xxx-xxx-000-000-xxx-xxx-000
    -------------
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt PŚ
    xxx - nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 10 konkursem LGP w Ałmatach

    Klasyfikacja generalna LGP 2013 - miejsca Polaków:

    01 pozycja - 1 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    02 pozycja - 2 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    03 pozycja - 3 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    04 pozycja - 4 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    05 pozycja - 5 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    06 pozycja - 6 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    07 pozycja - 7 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    08 pozycja - 8 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil

    3.Krzysztof Biegun -.-.-.-.- 12+07+00+00+01+06+08+03 =290 pkt
    5.Kamil Stoch ------.------- 08+05+04+01+00+00+00+00 =227
    8.Maciej Kot -----.----.----- 10+02+10+02+00+00+00+00 =212
    11.Jan Ziobro -------------- 00+28+08+15+04+03+06+xx =201
    25.Aleksander Zniszczoł -- 00+41+00+00+09+16+15+10 = 86
    26.Stefan Hula ------.------ 00+35+56+55+00+00+04+08 = 82
    27.Dawid Kubacki -.-.-.-.-- 13+26+06+20+00+00+00+00 = 76
    29.Klemens Murańka -.-.-- 00+44+00+00+07+07+00+00 = 72
    32.Bartłomiej Kłusek --.--- 27+61+00+00+10+13+30+22 = 60
    38.Piotr Żyła --------------- 34+16+11+17+00+00+00+00 = 53
    67.Krzysztof Leja ----.----- 00+32+00+00+40+26+25+29 = 13
    70.Grzegorz Miętus --.--.-- 00+00+00+00+30+21+00+00 = 11
    --------------
    00.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 36+36+57+36+00+00+00+00
    00.Andrzej Zapotoczny .... 00+47+00+00+00+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    9 - konkurs indywidualny - 21.09.2013 - Ałmaty - Polacy nie startowali.

  • Tim doświadczony
    dervish

    Ok trenerzy mogą się bać odpowiedzialności za słaby skok zawodnika to prawda. Ale należy pamiętać, że dzisiaj skoki panów są bardzo wyrównane i można dobrze pokierować belką mając jako punkt odniesienia wcześniej skaczących zawodników. Słabsi skoczkowie w trakcie konkursów służą jako mięso armatnie, które wskazuje jury z jakiej belki mają skakać najlepsi. W konkursach najlepsi nie oddają skoków na wypłaszczeniach, co najwyżej na treninagach, kiedy jeszcze nie ma wystarczająco danych jak czołówka zachowuje się w konkretnych warunkach w określonym regulaminowo kombinezonie,zapięciach i nartach.Tak więc u panów nie powinno być problemów pomimo braku funkcjonowania tego przepisu w praktyce.
    U pań jest większy problem, gdzie dysproporcja w poziomie sportowym jest większa.

  • anonim

    http://www.klingenthal.de/vsc/MeldungenSGP2013.pdf

    Mam nadzieje, ze Finowie powalcza o dodatkowe miejsce do PS i jednak Muotka w skladzie zastapi kogos.

  • dervish profesor
    Boy

    Wszystko się zgadza poza tym, że wiatr który trener widzi tuz przed skokiem kiedy jest jeszcze czas na dyspozycje zmiany belki w dynamicznie zmieniających się warunkach w ostatniej chwili a nawet w trakcie skoku może zmienić swój kierunek.

    Tak bywało w zeszłym roku w końcówce sezonu na skoczniach skandynawskich kiedy Kruczek obniżał belkę dla będącego w znakomitej formie Stocha i w trakcie skoku wiatr zmieniał kierunek na tylny co powodowało duże skrócenie długości skoku które nakładało się na skrócenie spowodowane obniżeniem belki. Wtedy na szczęście nie było kar z tytułu nieosiągnięcia 95 HS. Dzisiaj, żaden trener nie zaryzykuje obniżenia belki w dynamicznie zmieniających się warunkach czyli jest tak jak było przed wprowadzeniem możliwości zmiany belki na życzenie.

    Być może będzie ta,k ze w jakichś mniej ważnych konkursach trenerzy poeksperymentują ze zmianą belki, ale najbardziej prawdopodobne jest, że albo w ogóle zaniechają z korzystania z tej możliwości albo będą to robili bardzo sporadycznie i tylko w stabilnych warunkach kiedy łatwo im będzie skalkulować ryzyko związane z wiatrem.

    Jeżeli sędziowie nie będa się mylili w ocenie długości najazdu to obniżanie belki na życzenie nie będzie w ogóle potrzebne. Ale wiadomo mylić się jest rzeczą ludzka i prędzej czy później taka pomyłka nastąpi i wtedy okaże się czy trenerzy będą mieli inne od sędziów zdanie w ocenie sytuacji czy nie, a jeżeli tak to czy odważą się na obniżenie belki zdejmując tym samym odpowiedzialność z sędziów czy nie.

  • Pavel profesor

    Przepis o obniżeniu belki został wprowadzony po to, aby zdjąć z jury ewentualna odpowiedzialność. Głównie chodziło o dalekie skoki Schlierenzauera i późniejsze pretensje o za wysoko ustawiona belkę.

    Jury miały niezły problem z jednej strony mogli obniżać przed najlepszymi, ale przy nawet drobnym spadku siły wiatru tenże zawodnik mógł klepnąć bulę i cała wina spadła by na nich. Z drugiej mogliby zostawić i ryzykować sytuację Schlirenzauera.

    Bardzo sprytnie zrzucili odpowiedzialność na trenerów, którzy szybko załapali, że obniżanie belki daje punkty za friko, dlatego też tegoroczna korekta i wprowadzenie limitu 95%.

  • Boy profesor

    Dzisiaj nie mamy już tak dalekich skoków jak kilka lat temu, zarówno w PŚ panów jak i w PŚ w kombinacji norweskiej. Za wyjątkiem oczywiście mamutów, bo to jest zupełnie inne skakanie, na mamutach się nie trenuje i zawodnicy muszą uczyć się na nich skakać podczas oficjalnych prób i nigdy nie wiadomo który zawodnik i w którym momencie załapie latanie na tyle, by przeskoczyć skocznię.
    Na skoczniach dużych i normalnych przekroczenie rozmiaru skoczni o 5 metrów nie jest niebezpieczne dla skoczka, chyba że skoczy tyle outsider, który nigdy na takich dystansach nie lądował. Budowniczy skoczni, trenerzy często mówią, że na niektórych skoczniach dałoby się skakać bezpiecznie o wiele dalej niż w zawodach najwyższej rangi. Sam rozmawiałem z budowniczym skoczni w Szczyrku i dla niego skok Lei na 116 m nie zrobił wrażenia, bo powiedział, że dałoby się tam wylądować i 120 m.
    A w PŚ mamy wystarczającą ilość skoków treningowych by dopasować belkę na odpowiednim poziomie. Zazwyczaj w pierwszym oficjalnych treningu belka ląduje w dół nawet o 10 pozycji i później w kolejnych próbach nie wraca już na tę najwyższą pozycję, bo jury wie, że przy zmiennym wietrze z tej belki zawodnicy mogą przeskoczyć skocznię. A w zawodach można już obniżać belkę w każdym momencie i dobrze wiemy kiedy jest szansa na dalekie skoki dzięki współczynnikom wiatru widocznym przed oddaniem skoku. Jeśli zawodnik przy wietrze -2 pkt zdołał skoczyć 135 m, a następnemu na starcie wyświetla się -20 pkt to chyba oczywiste jest, że będzie w stanie skoczyć powyżej rozmiaru skoczni i wtedy można go wycofać z belki i ją obniżyć. Nie ma więc sensu wprowadzać jakieś niskiej tolerancji procentowej, by zawodnikowi dodawano punkty jak z obniżonej belki skoczy ledwo powyżej punktu K.

  • dervish profesor
    Emil

    Jeszcze wracając do Twojego przykładu,
    masz rację
    ten pierwszy skoczek z przykładu rzeczywiście stracił bo musiał skracać swój skok (przy okazji mógł wylądować bez telemarku albo z podpórką co jeszcze bardziej potęgowałoby jego stratę. Mozna powiedzieć że z powodu, zbyt wysoko ustawionej belki skoczek został pokrzywdzony bo gdyby oddał ten sam skok przy właściwie ustawionej belce to dopiero wtedy jego wartość byłaby odwzorowaniem formy zawodnika.

    Skaczący po nim z obniżonej (na życzenie trenera )belki skacząc taki sam skok miałby ten komfort ze wylądowałby w bezpiecznej strefie i skok jego dostałby wycenę zgodną z jego faktyczną wartością.

    W przypadku pierwszego zawodnika wynik został wypaczony za sprawa źle ustawionej belki. W przypadku drugiego wynik odzwierciedlał wartość skoku dzięki zmianie belki.

  • dervish profesor
    Emil

    Mozna by tu jeszcze przytoczyć na przykład ubiegłoroczny konkurs w Harachowie. Kiedy to w drugiej serii jeden ze Słoweńców (nie pamiętam już czy to był Prevc czy Tepes a nie chce mi się sprawdzać dokładnie w arkuszach danych) skacząc w zmiennych warunkach "przeskoczył" mamuta lądując z upadkiem w niebezpiecznych rejonach, mimo że o ile dobrze pamiętam i tak skracał ten skok.
    Na podstawie różnicy między skokami Gregora i tego Słoweńca w pierwszej serii
    można było sobie wyobrazić ile skoczyłby z tej samej belki i w takich samych warunkach Gregor gdyby trener nie obniżył rozbiegu przed jego skokiem o kilka belek (również nie pamiętam dokładnie czy to było 6 belek czy tylko 4).
    Gregor podczas tego skoku z obnizonej belki nie miał juz tak dobrych warunków jak Prevc i skoczył znacznie bliżej i gdyby wtedy obowiązywał przepis 95% to straciłby należne mu punkty za skok z dużo niższego rozbiegu. Na szczęście wówczas tego przepisu nie było wiec skok jego został "wyceniony" zgodnie z jego faktyczna wartością, a przy okazji nie musieliśmy drżeć o jego zdrowie gdyby przypadkiem dostał taki podmuch pod narty jak skaczący przed nim Słoweniec.

    Co do odpowiedzialności za wysokość belki to teraz sprawa jest chyba jasna. Za sprawą 95 % przepis o możliwości zmiany belki na życzenie stał się praktycznie bezużytecznym. Trenerzy będą go stosowali tylko w stabilnych warunkach a w takich warunkach kiedy niebezpieczeństwo łatwo przewidzieć i przeciwdziałać. Żaden trener nie zaryzykuje utraty należnych punktów za skok z tytułu obniżenia belki. Sędziowie maję tę wiadomość i wiedzą że w praktyce cała odpowiedzialność za bezpieczeństwo ponoszą teraz oni czyli tak jak było przed wprowadzeniem możliwości zmiany belki na życzenie.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Mi bardziej chodzi o to że trenerzy będą się bali utraty punktów, a jury całą odpowiedzialność zrzuci na na nich bo "mają prawo obniżyć". Kiedy jury miało monopol na obniżkę belki było wiadomo kto jest winny, kiedy trener miał prawie nieograniczone prawo obniżki rozbiegu to główny ciężar winy za upadek zawodnika spadał na niego. Teraz po zawodach będzie na siebie patrzył szef zawodów i trener upadającego zawodnika i pierwszy powie "to jego wina, mógł obniżyć" a drugi "to jego wina, bo miał obniżyć".

    Co do krótszych skoków. Owszem są widowiskowe, przyjemnie je się ogląda, jednak oprócz kwestii bezpieczeństwa i zdrowia (zbyt wiele zbyt długich skoków może się odbić poważnie na zdrowiu, ja nie za rok, dwa to za pięć) to także wymierność sportowej rywalizacji. Niestety skocznie mają to do siebie że są ograniczone. I wyobraźmy sobie taką sytuację. Zawodnik oddaje kosmiczny skok 8 m ponad HS powiedzmy na HS-140, przy okazji mocno go skracając. Teraz drugi wariant. Zawodnik oddaje w tym samym momencie taki sam technicznie skok w tym samych warunkach ale skacze z 6 belek niżej za co dostaje 20 punktów za belkę. W teorii powinien skoczyć ok 137 ale skacze 143 bez skracania z dużo lepszym lądowaniem. I to jest jego realna forma czyli 143 + 11 m za belkę, a nie 148 wymuszone wielkością skoczni, bo kiedy zawodnik bije kosmiczny rekord skoczni to się zachwycamy ale jednak może być pokrzywdzony, tym że zdobył dużo mniej punktów niż powinien a tym samym może nawet przegrać konkurs.

  • Tim doświadczony
    Emil

    U panów zasada 95 nie będzie mieć aż takiego znaczenia. Nawet w poprzednim sezonie nie mieliśmy do czynienia z dalekimi skokami na wypłaszczeniu. Jury odpowiednio wcześnie reagowała belką. Trenerzy zmieniali belkę z powodów taktycznych.
    Ale jak potrzebna jest ta zasada pokazują skoki pań. Najpierw Sara.Teraz Takanashi upadają bo lecą za daleko...W ostatnich zawodach dołożyła drugiej zawodniczce ponad 15 metrów...Tak duża dysproporcja poziomów karze się zastanowić, czy trener, który widzi na co dzień zawodniczkę nie potrzebuje takiego instrumentu by uniknąć nieszczęścia, bo gdyby to zrobiło jury to byłaby zbyt duża ingerencja. Wystarczyło by aby Japonce powiał zły wiatr i od razu będzie wrzask na jury. Moim zdaniem lepiej by to trener brał na siebie odpowiedzialność przy tak ingerującej decyzji w belkę, a nie jury to jest czytelniejsze.
    Natomiast zabieranie punktów przy zasadzie 95 jest ze względu na skoki panów.

  • dervish profesor
    @Emil

    Dokładnie jest tak jak mówisz.
    Jeszcze tego w 100 % nie wiemy, poczekamy czy zima to potwierdzi, ale jest duze prawdopodobieństwo, ze przepis 95% wrócił nam stare czasy kiedy nie było mozliwosci zmiany belki na życzenie.

    Masz całkowitą rację środek cięzkości w odpowiedzialności za prawidłowe ustawienie belki spadł na Jury. Trener ma czyste ręce. Dlatego Ci co uwazali, ze wprowadzenie ograniczeń 95% oprócz tego, że zlikwiduje nieuzasadnione warunkami zmiany belek przyczyniając się do zwiększenia płynności i czytelnosci konkursów jednocześnie spowoduje że rywalizacja bedzie toczyła się na większych długościach skoków raczej tego się nie doczekają.

    O ile prze wprowadzeniem 95% sędziowie za bardzo nie przejmowali się wysokością belki i dosyć często zdarzały się bardzo długie skoki o tyle teraz kiedy maja świadomość ze nie mogą liczyć na pomoc trenerów ostawiają belkę z duza asekuracją i można powiedzieć że skończyło się dalekie skakanie. Mnie osobiście to nie przeszkadza, wystarczy że jest bezpiecznie. Ale boje się , że w trudnych warunkach sędziowie mogą sie pomylić a trenerzy będą bali się zaryzykować obniżenie belki i wtedy może dojść do przykrej sytuacji.
    Ale może nie warto krakać, przeczekamy sezon i zobaczymy jak ten przepis sprawdzi się w praktyce. Być może sędziowie staną na wysokości zadania i nikt skoczni nie będzie przeskakiwał.

  • Boy profesor

    @dervish
    Ty chyba nie zauważyłeś, że odkąd wprowadzono możliwość obniżania belki w zawodach nie mamy już kosmicznych skoków na rekordowe odległości jak wtedy, gdy Schlierenzauer skakał w Vikersund 224 m czy w Lillehammer 150,5 m. Dzisiaj jury automatycznie obniża rozbieg, gdy zawodnicy zbliżają się do dystansu HS. A jak czasami przekroczą tę granicę o 1-3 metry to nic się nie stanie, bo nie ma wtedy żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa skoczka, a ponadto skoki do 5 m powyżej HS da się jeszcze lądować z telemarkiem. Dlatego kompletnie nie ma sensu zmniejszać 95%, które skoczek musi osiągnąć z niższej belki. To wygląda tak jakbyś w ogóle nie oglądał skoków w poprzednim sezonie. A konkurs MŚ w Predazzo na skoczni K95 wyglądał komicznie, jak Schlierenzauer za darmo zdobył srebrny medal skacząc poniżej 100 m na HS106.

  • EmiI profesor

    Kiedyś byłem zwolennikiem zasady 95%. Potem naszły mnie wątpliwości, i myślę że lepsza może być albo możliwość zmiany belki tylko przez jury, albo dowolnie przez trenerów bez straty punktów. Przepis 95% może całkowicie rozmyć odpowiedzialność za skok zawodnika ze zbyt wysokiego rozbiegu i jego potencjalną kontuzją. To może być wręcz wojna psychologiczna między trenerem a jury. Trener boi się straty punktów na wypadek zmiany wiatru, a jury zwala odpowiedzialność na niego. Kiedy jury miała na zmianę belki monopol wiadomo było kto jest winny, a kiedy trener nie ryzykował zmiany punktów też mógł być współwinny.

  • dervish profesor
    M_B

    Jednak rozumiejąc twoje obiekcje odnośnie tego ze w przytoczonym przykładzie HS140, K-125 przy 10 procentowym marginesie garnca od której skoczek nie traciłby rekompensat z tytulu obniżenia belki wynosiłaby zaledwie 126 m, nadal pozostaje przy swoim.

    Jeden metr ponad punkt K to nie jest 10 m ponizej tego punktu.

    Obowiazujaca w tej chwili 5 procentowa tolerancja w tym przypadku podnosi tę granicę do 132 m. Moim zdaniem w stabilnych warunkach wietrznych taka granica mogłaby byc odpowiednią i trener bez wiekszego ryzyka mógłby obniżyć belkę by zapewnić bezpieczne warunki.

    Jednak w przypadku zmiennych porywów wiatru kiedy w zależności od porywu skoczek może skoczyć bawet o 10 m wiecej lub o 10 m mniej, czyli różnica w długości skoku może w skrajnych przypadkach wynieść nawet 20 m, a przy takich warunkach najczęściej sędziowie popełniają błędy nie zmieniając na czas wysokości belki te 7 metrów wynikające z 5 % tolerancji jest daleko niewystarczające. ,
    A na to wszystko nakłada się jeszcze klasa skoczka, który nawet w stabilnych warunkach mógłby skoczyć dużo więcej niż skaczący przed nim na HS słabszy skoczek.

    Wiem ze wolisz dalekie skoki. Ja natomiast zawsze byłem zwolennikiem skoków bezpiecznych, Nie ma dla mnie znaczenia czy rywalizacja rozgrywa się na niebotycznych odległościach czy w bezpiecznej strefie pomiędzy HS i punktem K.

  • M_B profesor
    @dervish

    To ty nie zrozumiałeś tego co napisałem z tą linią K.

    Mi chodziło o to, że przy 90 % w większości skoczni żeby dostać kompensacje punktową za obniżenie belki trzeba będzie skoczyć niewiele poza punkt K, czyli w efekcie nie będzie to praktycznie żadne wyzwanie dla skoczka przez co to obniżanie belek w efekcie przez trenerów nie zostanie ukrócone, co spowoduje, że sam przepis tego ograniczenia nie będzie miał najmniejszego sensu, równie dobrze można by było dać ograniczenie do 50% HS-u i byłoby to równie bezsensowne.

  • dervish profesor
    M_B

    1. Nie rozumiem dlaczego wracasz do tematu który juz dawno zamknęliśmy, uznałem tam dosyć szybko swoja pomyłkę i wcale nie brnąłem tak jak to sugerujesz. Dla mnie sprawa skończona.

    2. Masz prawo mieć swoje własne zdanie odnosnie wpływu przepisu na bezpieczeństwo skoków a ja mam prawo do własnego. Przypominam ze to nie jest mój wymysł. Po prostu podzielam argumenty tych ludzi ze swiata skoków którym ta zmiana nie pasuje.

    3. Ty uważasz ze trener może smiało obnizać belke a ja uważam ze w większości przypadków gdzie taka zamiana bylaby uzasadniona trener boi sie zaryzykowac i dzieje sie to kosztem bezpieczeństwa. Masz rację, tutaj nie dojdziemy do porozumienia i każdy pozostanie przy swoim.

    4. Nie upieram sie przy 90 %, byc moze dobre by było własnie obniżenie do 90 % a moze tylko do 92%. Idea jest taka , żeby trenerzy nie ryzykowali zdrowiem zawodnika w obawie ze zmiana warunków może spowodować ze nie zmieści sie on w wąskim przedziale 5 % HS.

    5, Nie chce sie czepiać, ale skoro tak mi wypominasz moja pomyłkę to ja tez ci przypomnę ze nadal nie wyjaśniłeś o co chodziło ci z tą linią K i dodatkowymi punktami za jej przekroczenie i związkiem tych punktów ze zmiana belki.

    Nie będe upierdliwy i nie oczekuję wyjaśnień w tej sprawie. To jest pytanie retoryczne.
    Pozdrawiam i zapewniam, że szanuje Twoje zdanie mimo ze go nie podzielam.

  • M_B profesor
    @dervish

    Pomyłka ? Brnąłeś w tym dalej jeszcze gadając, że w konkursie była ta kompensacja dzisiejszym ;).

    To nie to że brakuje mi argumentów, ja po prostu sądzę, że ta gadka nie ma sensu, bo odpowiedź na wszystko można jakąś znaleźć, ale twoje uzasadnienia i tak nie mają wiele wspólnego z logiką.

    Skoki to przede wszystkim konkurencja, w której trzeba daleko skakać by być najlepszym, a nie stosować obniżenia belek na życzenie jak leci mając dość stabilne warunki pod narty, a twój wywód właśnie by dał, że byłoby idealnie to samo co w tamtym sezonie, bo w sumie dolecenie do punktu K dla zawodnika w bardzo wysokiej formie nie jest jakimś szczególnym problemem, szczególnie gdy rywale skaczą koło HS-u.

    A mówimy o bezpieczeństwie skoczka i właśnie to dla bezpieczeństwa jest dobra bariera, punkt HS to jest właśnie tzw granica bezpieczeństwa i do niej można lądować bezpiecznie a da się nawet za nią wylądować bezpiecznie, więc 95% HS-u to jest BEZPIECZNE lądowanie i przy wietrze pod narty jak rywale skaczą koło HS-u trener może śmiało obniżyć belkę dla zawodnika który jest w gazie, bo ten zawodnik SPOKOJNIE może doskoczyć do tej granicy.

    Dzisiaj Bardal mógł spokojnie skakać bez obniżania belki, bo raczej do HS-u i tak by nie doskoczył, podjęli ryzyko z trenerem i się nie opłaciło i się zdarza i dobrze jest jak jest teraz właśnie.

  • dervish profesor
    M_B

    I powiedz mi jeszcze co ma do rzeczy punkt K?

    Piszesz ze niewielkie przekroczenie daje dodatkowe punktu, ale przeciez niewielka odchyłka w dół daje punkty ujemne.

    Linia K jest linia względną tak jak względne jest 0 stopni na termometrze,

    Każdy dodatkowy metr długości skoku ma taka sama wartość bez względu na to gdzie został wylądowany.

    Chyba że nie rozumiem poniższej zasady:

    "punkty za odległość – za osiągnięcie punktu konstrukcyjnego (kalkulacyjnego) zawodnik otrzymuje 60 pkt (120 pkt na skoczniach mamucich), za każdy metr więcej dodaje się, a za każdy metr mniej odejmuje punkty, zależnie od rozmiaru skoczni (na K-90 po 2 pkt za metr, na K-120 po 1,8 pkt za metr, a na skoczniach mamucich po 1,2 pkt za każdy metr). Długość skoku mierzona jest od progu skoczni do pięty tylnego buta skoczka w chwili zetknięcia się narty na całej długości z zeskokiem z dokładnością do 0,5 metra."

  • M_B profesor
    @dervish

    Nie nie mówię o punktach za friko, ale przy wietrze pod narty akurat obniżenie belki na swój sposób pomaga, bo łatwiej po prostu wylądować jest i przez to skok może się po prostu zrekompensować tymi punktami za belkę i dobrym lądowaniem, albo wręcz wyjść na lepsze.

    Wręcz przeciwnie przy wietrze w plecy, gdy z wyższej belki można jednak więcej na odległości zyskać niż te przeliczniki całe dają.

    To raczej ty teraz szukasz czegoś żeby się dowalić ;).

    Dlatego próg 95 % jest dobrym progiem.

    Chyba że chcesz komiczne sytuacje z twoim śmiesznym progiem, dam ci jeden prosty przykład - skocznia Bad Mitterndorf K - 185 (HS-200) - żeby dostać kompensatę punktową za obniżenie belki przy tych 90 % wystarczy skoczyć 180 metrów, czyli poniżej punktu K, dziękuję dobranoc.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Serio nie zauważyłeś w zeszłym sezonie, że trenerzy obniżali belkę tylko dla tych punktów, czyli ich ilość była większa niz starty spowodowane mniejsza prędkością?

    Patrz, tu masz kilka zmiennych, a nie tylko zmiana belkie o 1 pozycje to skok krótszy o x metrów. U każdego zawodnika wygląda to inaczej i to przy uwzględnieniu różnego wiatru.

  • dervish profesor
    M_B

    Przyznam ze nie rozumiem o jakich dodatkowych punktach mówisz. Nie chcesz chyba udowadniać ze zmiana wysokości belki daje jakieś punkty za friko :) ? I że trenerzy którzy nie stosowali zmiany belki to idioci którzy nie mieli pojecia ze w ten sposób mogli legalnie załatwić "darmowe" punkty dla swoich podopiecznych?

  • dervish profesor
    Paweł

    Mówisz to tak kategorycznie że prawie uwierzyłem, że Twoja prawda jest prawdziwsza od mojej.

    Ale jezeli uważasz za spekulację nieuzasadnione zmiany belek i ich wpływ na płynność i czytelność konkursów to znaczy, że zgadzamy się odnośnie przyczyn wprowadzenia progu.

    A to że nic się nie stało w przypadku o którym wspominał Kruczek nie jest tu żadnym argumentem, bo równie dobrze coś mogło się stać.

    A chodzi o to żeby przez zbytnie obostrzenia przepis nie był przepisem martwym bo wtedy nie będzie spełniał podstawowego założenia dla którego został wprowadzony.

    Poczekamy zobaczymy, można przypuszczać że dyskusja w tym temacie jeszcze powróci przy okazji jakiegoś spektakularnego wydarzenia (oby nie nieszczęśliwego w skutkach)

  • dervish profesor
    Pavel

    Bo ty uważasz ze zmieniono ten przepis ze wzgledu na to że ktoś dostawał punkty za friko, a ja że dlatego ze poprzez nadużywanie zagrożona była płynność konkursu i jego czytelność (dla widza).

    Jeszcze raz przypominam , że co piszę opiera się na fakcie o którym wspominał trener Kruczek. To nie jest mój wymysł.

  • dervish profesor
    M_B

    Przy HS 140 M 5 % to 7 m.

    Zmniejszenie najazdu 9 1 belkę powoduje obniżenie prędkości skutkujące skróceniem skoku mniej więcej o kilka metrów.

    Zmiana sily i kierunku wiatru może również skok skrócić bądź wydłużyć o kilka albo kilkanaście metrów.

    Jeżeli trener widzi ze są duze porywy sprzyjającego wiatru i jego zawodnikowi grozi przeskoczenie skoczni to powinien zgłosić zmianę belki, ale jeżeli wiatr jest zmienny co do kierunku i siły a tak się dosyć często zdarza i jak pokazała praktyka w takich warunkach było najwięcej uzasadnionych zmian belek to wówczas przy ograniczeniu 95 % ryzyko pogrzebania szans skoczka jest zbyt duże i trener boi się zastosować ten punkt regulaminu.

    Bo czymże jest wówczas 7 metrowa granica bezpieczeństwa na skoczni o HS 140?

  • Pavel profesor
    @dervish

    Nie dostaniesz w taki sposób to mogę ci wytłumaczyć wpływ księżyca na wysokość średniej płacy w Mongolii.

    Jak się nie am pewności czy watr za chwilę się nie zmieni, to się zostawia belkę w spokoju, bo można klepnąć bulę. Przepis prawie w 100% wyeliminował spekulantów i to jest plus.

  • dervish profesor
    M_B

    Nie uwazam aby manipulacja belkami byla czymś złym, w znaczeniu że niby wypacza wyniki konkursu.

    Jest zła gdy stosuje sie ją w nieuzasadnionych przypadkach bo wówczas niepotrzebnie wydłuża konkurs.

    Zmniejszenie progu procentowego o kilka procent na pewno nie spowodowałoby zbyt dużego nadużywania reguły za to zwiększyłoby sens jej istnienia i stosowania w przypadkach gdy zagrożone jest bezpieczeństwo skoku.

    To nie jest mój wymysł, pamiętam ze były głosy ze światka narciarskiego podnoszące ten temat, W obecnym sezonie testujemy próg 95%. Zobaczymy czy po tym sezonie nie zostanie on obniżony.

  • dervish profesor
    Pavel

    to był skrót myślowy odnoszący się do sytuacji o której wspominał Kruczek podczas jednego z Letnich konkursów kiedy to nie zdążył podjąć decyzji o zmianie belki dla Kamila

    Dokładnie chodziło o to, ze nie miał czasu skalkulować poprawki jak na długość skoku wpłynie moze wpłynąć niekorzystna zmiana wiatru,

    To prawda , że wiedział ile trzeba skoczyć, aby nie stracić rekompensat, ale nie wiedział czy w przypadku zmiany wiatru skoczek nie wyląduje zbyt blisko by zmieścić się w tych 95 %.

    Dlatego w zmiennych warunkach wietrznych (a w takich najłatwiej o pomyłkę sędziowską dotyczącą wysokości belki) próg 95% sprawia że przepis o zmianie belki nie spełnia swojego zadania bo jego stosowanie staje się grą w ruletkę.

    No to jak dostane te 100 pkt ?

  • pawelf1 profesor
    Pavel

    Czepiasz się biedaka . Sądząc po ilości i częstotliwości wpisów siedzi chłop przed komputerem na okrągło i "dużo myśli", a że ostatnio się często myli i musi się wcofywać potem rakiem ...no cóż takie życie .....he he
    A na serio to mnie drażni ten mentorski ton prawdy objawionej @.dervisha . Niektórzy zapominają że wyrażamy tu tylko i wyłącznie SWOJE ZDANIE ....

  • EmiI profesor
    @pavel

    http://www.fis-ski.com/pdf/2014/JP/3766/2014JP3766SLR1.pdf nawet nie trzeba liczyć. Jest napisane małymi literkami na dole.

  • M_B profesor
    @dervish

    90 % ? Ty oszalałeś ?

    Przy HS 140 to by było marne 126 metrów.... wtedy manipulacja belkami byłaby dość duża właśnie......

  • dervish profesor

    Nie sadzę aby to był przykład na dobre działanie regulaminu.

    Moim zdaniem granica 95 % jest zbyt niska i w dodatku trenerowi dosyć trudno szybko policzyć ile skoczek ma skoczyć, więc po pierwsze nie zawsze ma czas zgłosić w odpowiednim terminie decyzje o zmianie belki a po drugie boi się ryzykować utraty punktów i często woli ryzykować utratę zdrowia skoczka.

    Bariera powinna zostać obniżona do co najmniej 90 % wtedy ten przepis wypełniałby swoje przeznaczenie czyli dawał trenerom realna możliwość poprawienia błędów sędziego.

  • Pavel profesor

    Na naszych oczach rozgrywa się kompletna dewaluacja rangi LGP. Jeszcze 2-3 sezony temu zwycięstwo w ogólnej klasyfikacji tego cyklu, a nawet pojedynczy wygrany konkurs coś znaczyła, a obecnie nie jest więcej warta niż zimowy PK.

    Spora ilość konkursów w egzotycznych miejscach sprawia, że obsady poszczególnych zawodów są kadłubowe i brakuje po kilkudziesięciu najlepszych skoczków z poprzedniego sezonu.

    Nie oceniam czy to dobrze czy źle z jednej strony wygrane zawody już nic nie znaczą, a z drugiej wracamy do pierwotnej koncepcji, czyli przerwy w treningu. Poza tym trzeba jakos zagospodarować nowoczesne skocznie, które z powodu napiętego terminarza, nie mają szans na PŚ.

    Teraz rodzi się pytanie, czy warto popracować nad podniesieniem rangi turnieju, choćby poprzez przyznawanie 300pkt. do zimowego PŚ jego zwycięzcy, czy też zostawi jak jest.

  • M_B profesor
    @Matt

    Sukcesu bym jeszcze nie odtrąbiał ;), mimo wszystko ta LGP miała raczej kadłubową obsadę.

    Szczególnie Koivuranta jeszcze w formie nadzwyczajnej nie jest, choć na pewno w lepszej niż podczas COC-u w Kuopio.

  • Matt początkujący

    Gratulacje dla finów :) widać ze w porównaniu. Do ubiegłego sezonu w tym maja szanse na lepsze wyniki . Muotka 5,6 Koivuranta 13,17 . Jest Happonen,Ahonen,Asikainen w zanadrzu Heiskanen,Matta,może larinto,ylitapio,keituri

  • starysceptyk doświadczony

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu LGP w Ałmaty.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Słowenia (1, 2, 10, 14, 25, 29) ... 232 pkt (6 zawodników)
    2. Japonia (3, 7, 18) ...................... 109 pkt (3 zawodników)
    3. Norwegia (4, 8, 17, 19) .............. 108 pkt (4 zawodników)
    4. Czechy (5, 9, 26) ........................ 79 pkt (3 zawodników)
    5. Rosja (11, 12, 21, 24) ................. 63 pkt (4 zawodników)
    6. Finlandia (6, 13) ......................... 60 pkt (2 zawodników)
    7. Niemcy (15, 16) .......................... 31 pkt (2 zawodników)
    8. Szwajcaria (20, 22, 27) ............... 24 pkt (3 zawodników)
    9. Korea (22) ................................... 9 pkt (1 zawodnik)
    10. USA (28) ................................... 3 pkt (1 zawodnik)
    11. Francja (30) .............................. 1 pkt (1 zawodnik)

  • dejw profesor

    Więc regulamin o zmianie belki na życzenie działa. I bardzo dobrze, tak powinno być już w zeszłym sezonie.
    Dzięki wygranej Pungertar włączył się jeszcze do walki o triumf w klasyfikacji końcowej. Chociaż myślę, że rozegra się to pomiędzy Bardalem, Damjanem i Wellingerem.

  • korus doświadczony

    http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=JP&raceid=3746
    No dobra, są już oficjalne wyniki.
    1. Pungertar
    2. Damjan
    3. Shimizu
    4. Bardal

    Bardalowi słusznie nie przyznano punktów, zabrakło mu metra, Stoeckl się nie potrzebnie w tym przypadku zabawił tym przywilejem bo wiatr wiał w plecy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl