Skład Japonii i Korei na pierwsze konkursy Pucharu Świata

  • 2013-11-02 17:36

Japoński Związek narciarski ogłosił w czwartek nazwiska pięciu skoczków, którzy reprezentować będą Kraj Kwitnącej Wiśni podczas czterech pierwszych weekendów sezonu Pucharu Świata.

Wybrana piątka to: Noriaki Kasai, Daiki Ito, Taku Takeuchi, Yuta Watase i Reruhi Shimizu.

Tymczasem 20 października na skoczni dużej w Hakubie rozegrano ostatnie testowe zawody przed rozpoczęciem sezonu zimowego. Zwyciężył w nich Taku Takeuchi skacząc 124 i 130 m. (258,7 pkt.), drugą pozycję zajął Noriaki Kasai (237,7 pkt.), a trzeci był Reruhi Shimizu (226 pkt.).

***

Skład swojej reprezentacji na pierwsze konkursy podała też federacja Korei Południowej. Nie ma tu żadnej niespodzianki. Do Klingenthal pojadą Heung Chul Choi, Chil Ku Kang, Seou Choi i Hyun Ki Kim. Na kolejne konkursy do Skandynawii (Kuusamo, Lillehammer) wybiorą się tylko Heung Chul Choi i Chil Ku Kang.


Adrian Dworakowski, źródło: skispringen-news.de/berkutschi.com
oglądalność: (11352) komentarze: (77)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Korei na I konkurs PŚ 2012/2013

    Zawonik Korei - Kadra B

    Hyun-Ki KIM w PŚ - ur. 09.02.1983:

    1999/2000 - 76 miejsce ... 4 pkt - 2 Koreańczyk
    2000/2001 - bez pkt PŚ
    2001/2002 - bez pkt PŚ
    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - nie startował
    2004/2005 - 85 miejsce ... 3 pkt - 2
    2005/2006 - 65 miejsce - 10 pkt - 1
    2006/2007 - bez pkt PŚ
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - 82 miejsce ... 2 pkt - 1
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Korei na I konkurs PŚ 2012/2013

    Zawonik Korei - Kadra B

    Seou CHOI w PŚ - ur. 03.12.1982:

    1998/1999 - 101 miejsce ... 1 pkt - 1 Koreańczyk
    1999/2000 - bez pkt PŚ
    2000/2001 - bez pkt PŚ
    2001/2002 - bez pkt PŚ
    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - bez pkt PŚ
    2006/2007 - 72 miejsce - 11 pkt - 1
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - nie startował
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Korei na I konkurs PŚ 2012/2013

    Zawonik Korei - Kadra A

    Chil-Ku KANG w PŚ - ur.08.08.1984:

    2001/2002 - bez pkt PŚ
    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - 77 miejsce - 2 pkt - 1 Koreańczyk
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - nie startował
    2006/2007 - nie startował
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - nie startował
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Korei na I konkurs PŚ 2012/2013

    Zawonik Korei - Kadra A

    Heung-Chul CHOI w PŚ - ur. 03.12.1981:

    1997/1998 - 82 miejsce ... 6 pkt - 1 Koreańczyk
    1998/1999 - bez pkt PŚ
    1999/2000 - 45 miejsce - 46 pkt - 1
    2000/2001 - 76 miejsce ... 3 pkt - 1
    2001/2002 - 77 miejsce ... 5 pkt - 1
    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 75 miejsce ... 9 pkt - 1
    2005/2006 - bez pkt PŚ
    2006/2007 - 74 miejsce - 10 pkt - 2
    2007/2008 - 76 miejsce ... 6 pkt - 1
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 71 miejsce ... 5 pkt - 1
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Koreańczycy w ostatnich 14 sezonach w PŚ

    Koreańczycy w PŚ od sezonu 1999/2000:

    Sezon 1999/2000:
    45.H.Choi -- 46 pkt
    76.H.Kim ....- 4

    Sezon 2000/2001:
    76.H.Choi ...- 3 pkt

    Sezon 2001/2002:
    77.H.Choi ...- 5 pkt

    Sezon 2002/2003 - bez pkt PŚ

    Sezon 2003/2004:
    77.CH.Kang - 2 pkt

    Sezon 2004/2005:
    75.H.Choi ...- 9 pkt
    85.H.Kim ....- 3

    Sezon 2005/2006:
    65.H.Kim -.- 10 pkt

    Sezon 2006/2007:
    72.Y.Choi ... 11 pkt
    74.H.Choi -- 10

    Sezon 2007/2008:
    76.H.Choi ...- 6

    Sezon 2008/2009 - bez pkt PŚ

    Sezon 2009/2010:
    82.H.Kim ....- 2

    Sezon 2010/2011:
    71.H.Choi ...- 5

    Sezon 2011/2012 - bez pkt PŚ

    Sezon 2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Korea w Pucharze Narodów

    Korea w Pucharze narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 13 miejsce - 50 pkt
    2000/2001 - bez pkt - punktowano tylko konkursy druzynowe
    2001/2002 - 15 miejsce - 55
    2002/2003 - bez pkt
    2003/2004 - 18 miejsce ... 2
    2004/2005 - 14 miejsce - 12
    2005/2006 - 15 miejsce - 10
    2006/2007 - 15 miejsce - 21
    2007/2008 - 15 miejsce ... 6
    2008/2009 - bez pkt
    2009/2010 - 15 miejsce ... 2
    2010/2011 - 15 miejsce ... 5
    2011/2012 - bez pkt
    2012/2013 - bez pkt

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Japoni na pierwsze konkursy PŚ 2012/2013

    5 zawodnik Japoni w PŚ 2012/2013 - Kadra C

    Yuta Watase w PŚ - ur.8.08.1982:

    1998/1999 - 63 miejsce ... 25 pkt - 13 Japończyk
    1999/2000 - 64 miejsce ... 16 pkt ... 9
    2000/2001 - 56 miejsce ... 35 pkt ... 8
    2001/2002 - 77 miejsce -.-- 5 pkt - 10
    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - nie startował
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - 85 miejsce -.-- 1 pkt - 10
    2006/2007 - nie startował
    2007/2008 - 80 miejsce -.-- 3 pkt ... 8
    2008/2009 - 33 miejsce - 142 pkt ... 5
    2009/2010 - 75 miejsce -.-- 7 pkt ... 9
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 48 miejsce ... 58 pkt ... 3
    2012/2013 - 53 miejsce ... 30 pkt ... 5

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Japoni na pierwsze konkursy PŚ 2012/2013

    4 zawodnik Japoni w PŚ 2012/2013 - Kadra C

    Reruhi SHIMIZU w PŚ - ur.4.12.1993:

    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 40 miejsce - 94 pkt - 4 Japończyk


    R.Shimizu w LGP:

    2011 - bez pkt
    2012 - 4 miejsce - 327 pkt - 2 Japończyk
    2013 - 7 miejsce - 262 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Japoni na pierwsze konkursy PŚ 2012/2013

    3 zawodnik Japoni w PŚ 2012/2013 - Kadra B

    Daiki Ito w PŚ - ur.27.12.1985:

    2001/2002 - bez pkt PŚ
    2002/2003 - nie startował
    2003/2004 - 37 miejsce -..- 91 pkt - 4 Japończyk
    2004/2005 - 13 miejsce ... 511 pkt - 1
    2005/2006 - 19 miejsce ... 267 pkt - 2
    2006/2007 - 60 miejsce -..- 26 pkt - 3
    2007/2008 - 31 miejsce ... 133 pkt - 2
    2008/2009 - 29 miejsce ... 193 pkt - 4
    2009/2010 - 16 miejsce ... 359 pkt - 1
    2010/2011 - 15 miejsce ... 413 pkt - 1
    2011/2012 ... 4 miejsce - 1131 pkt - 1
    2012/2013 - 26 miejsce ... 298 pkt - 3

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Japoni na pierwsze konkursy PŚ 2012/2013

    2 zawodnik Japoni w PŚ 2012/2013 - Kadra C

    Noriaki Kasai w PŚ - ur.6.06.1972:

    1989/1990 - 24 miejsce -.-- 43 pkt - 1 Japończyk
    1990/1991 - bez pkt PŚ
    1991/1992 ... 9 miejsce ... 115 pkt - 1
    1992/1993 ... 3 miejsce ... 172 pkt - 1
    ---------------------------
    1993/1994 ... 6 miejsce ... 562 pkt - 1
    1994/1995 - nie startował
    1995/1996 - 36 miejsce ... 132 pkt - 7
    1996/1997 - 17 miejsce ... 351 pkt - 4
    1997/1998 - 10 miejsce ... 720 pkt - 4
    1998/1999 ... 3 miejsce - 1598 pkt - 1
    1999/2000 - 15 miejsce ... 436 pkt - 4
    2000/2001 ... 4 miejsce ... 728 pkt - 1
    2001/2002 - 23 miejsce ... 219 pkt - 3
    2002/2003 - 13 miejsce ... 548 pkt - 2
    2003/2004 ... 8 miejsce ... 631 pkt - 1
    2004/2005 - 16 miejsce ... 416 pkt - 2
    2005/2006 - 21 miejsce ... 249 pkt - 3
    2006/2007 - 26 miejsce ... 182 pkt - 1
    2007/2008 - 34 miejsce ... 122 pkt - 3
    2008/2009 - 15 miejsce ... 409 pkt - 1
    2009/2010 - 17 miejsce ... 244 pkt - 2
    2010/2011 - 25 miejsce ... 197 pkt - 2
    2011/2012 - 51 miejsce -.-- 45 pkt - 4
    2012/2013 - 24 miejsce ... 328 pkt - 2

    W sezonach 79/80 do 92/93 punkty zdobywało tylko pierwszych 15 zawodników konkursu:

    1 = 25 pkt
    2 = 20
    3 = 15
    4 = 12
    5 = 11
    15 = 1

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Japoni na pierwsze konkursy PŚ 2012/2013

    1 zawodnik Japoni w PŚ 2012/2013 - Kadra B

    Taku Takeuchi w PŚ - ur.20.05.1987:

    2006/2007 - 65 miejsce ... 16 pkt - 4 Japończyk
    2007/2008 - 28 miejsce - 180 pkt - 1
    2008/2009 - 42 miejsce ... 56 pkt - 7
    2009/2010 - 49 miejsce ... 54 pkt - 5
    2010/2011 - 47 miejsce ... 67 pkt - 5
    2011/2012 - 13 miejsce - 429 pkt - 2
    2012/2013 - 21 miejsce - 381 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Japończycy w PŚ w 8 ostatnich sezonach

    Sezon 2005/2006:

    12.T.Okabe ---- 500 pkt
    19.D.Ito ---.---- 267
    21.N.Kasai ----- 249
    44.Y.Sakano ---- 42
    48.T.Ichinohe -.- 34
    49.K.Yoshioka ... 29
    50.S.Ueno ---.--- 26
    60.H.Miyahira -.- 15
    73.H.Yamada -.-.- 7
    85.Y.Watase -.-.-- 1


    Sezon 2006/2007:

    26.N.Kasai ----- 182 pkt
    52.T.Okabe -..-.- 42
    60.D.Ito --------- 26
    65.T.Takeuchi ... 16
    82.K.Ito --.--.--.-- 5


    Sezon 2007/2008:

    28.T.Takeuchi - 180 pkt
    31.D.Ito ---.---- 133
    34.N.Kasai --.-- 122
    35.S.Tochimoto-109
    58.F.Yumoto ---- 18
    63.T.Okabe ----- 16
    75.A.Higashi ----- 7


    Sezon 2008/2009:

    15.N.Kasai ----- 409 pkt
    26.F.Yumoto --- 237
    28.T.Okabe ---- 227
    29.D.Ito ---.---- 193
    33.Y.Watase -.- 142
    35.S.Tochimoto-107
    42.T.Takeuchi ..- 56
    63.K.Funaki ----- 12
    66.Y.Sakano ---- 10
    90.H.Yamada -.-.- 1


    Sezon 2009/2010:

    16.D.Ito ---.---- 359 pkt
    17.N.Kasai --.-- 344
    32.S.Tochimoto-124
    38.F.Yumoto -...- 84
    49.T.Takeuchi ... 54
    66.Y.Sakano ---- 17
    71.K.Sakuyama- 10
    73.K.Yoshioka ...- 9
    75.Y.Watase -.-.-- 7
    82.T.Okabe -.--.-- 2
    82.A.Higashi -..-.- 2


    Sezon 2010/2011:

    15.D.Ito ---.---- 413 pkt
    25.N.Kasai --.-- 197
    28.S.Tochimoto-165
    42.F.Yumoto -...- 80
    47.T.Takeuchi ... 67
    58.K.Funaki ----- 15
    67.K.Yoshioka ...- 6
    74.K.Ito --.--.--.-- 4


    Sezon 2011/2012:

    4.D.Ito ---.---- 1131 pkt
    13.T.Takeuchi - 429
    48.Y.Watase ---- 58
    51.N.Kasai ------ 45
    52.J.Kobayashi-- 40
    57.S.Tochimoto . 23
    71.F.Yumoto --.--- 1


    Sezon 2012/2013:

    21.T.Takeuchi - 381 pkt
    24.N.Kasai --.-- 328
    26.D.Ito --.--.-- 298
    40.R.Shimizu ...- 94
    53.Y.Watase ....- 30
    60.J.Kobayashi - 17
    68.K.Sakuyama... 8
    79.H.Watanabe ... 2

  • jozek_sibek profesor
    Japończycy w PŚ w XXI wieku

    13 sezonów(od 2000/2001 do 2012/2013:

    1.D.Ito --.---.--- 4 - 5 - 6
    2.N.Kasai ---.--- 3 - 4 - 5
    3.Funaki -------- 1 - 0 - 2
    3.T.Okabe --.--- 1 - 0 - 2
    5.F.Yumoto --.-- 1 - 0 - 0
    6.H.Miyahira ...- 0 - 1 - 2
    7.T.Takeuchi --- 0 - 1 - 1
    8.M.Harada -.-.- 0 - 0 - 1
    8.K.Yoshioka -.- 0 - 0 - 1
    ---------------------------
    Razem ----.---- 10 -11 -20

  • jozek_sibek profesor
    Japonia w Pucharze Narodów

    Japonia w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 ... 4 miejsce - 2938 pkt
    2000/2001 ... 4 miejsce - 2313
    2001/2002 ... 4 miejsce - 2721
    2002/2003 ... 6 miejsce - 1869
    2003/2004 ... 5 miejsce - 1842
    2004/2005 ... 5 miejsce - 1820
    2005/2006 ... 6 miejsce - 1620
    2006/2007 - 10 miejsce ... 271
    2007/2008 ... 8 miejsce ... 888
    2008/2009 ... 7 miejsce - 2094
    2009/2010 ... 8 miejsce - 1412
    2010/2011 ... 6 miejsce - 1697
    2011/2012 ... 5 miejsce - 2827
    2012/2013 ... 6 miejsce - 2183

  • sakala weteran
    @Emil

    No widzisz, i np. tę wypowiedź Vaeaetainena przeoczyłem.
    Ale na teraz Takeuchi wydaje się być mocny, Ito w zeszłym sezonie, wprawdzie w innych okolicznościach, zaczynał sezon z jeszcze niższego pułapu i zdołał złapać formę. Zobaczymy.
    Mnie cieszy najbardziej, że Japończycy wreszcie zmienili strategię i zamierzają pochwalić się swoimi wysoce utalentowanymi juniorami - w zeszłym roku debiutem dla nich w FC miało być odwołane Notodden, tym razem nie czekali do zimy i pozwolili im zapunktować już latem w Rasnovie.
    Co ciekawe to, że Masamitsu Ito wygrał już latem jeden z konkursów SAJ A, gdzie z wyjątkiem piątki nominowanej na PŚ startowali wszyscy pozostali liczący się w Japonii skoczkowie.

  • EmiI profesor
    @sakala

    Ciężko powiedzieć jakie było ich podejście do lata bo pracujący w Japonii Vaatainen, mówił wprost że skoki Ito i Takeuchiego go niepokoją, ale dobrze że jest Kasai. Takeuchi teraz widać że jest dużo mocniejszy, Ito nie koniecznie, chociaż sądzę że w którymś momencie zimy i tak będzie mocny.

  • sakala weteran
    @Emil

    Zimą pewnie będę się udzielał częściej. ;)
    Takeuchi to bardzo chimeryczny zawodnik i już się w przeszłości zdarzało, że sygnalizował wielką formę, a po 2-3 tygodniach wracał do tylko dobrego lub przeciętnego skakania.
    W tym sezonie Japończycy luźniej niż zazwyczaj potraktowali lato nie spinając się nawet specjalnie na konkursy GP w Hakubie i mam przeczucie, że zimą będą mocni, a że Takeuchi wydaje się być na ten moment ich liderem...Ale to oczywiście wciąż jeszcze wróżenie z fusów.

  • HKS profesor

    @Adi33

    Zmienić się może w każdej chwili, ale tym ten zgłoszony wydaje się być bardzo prawdopodobny, choć wiadomo, że w listopadzie mogą się dziać różne rzeczy;)

    Zbyt duże rozbudowanie kalendarza, sukcesy letnie nie przekładające się na zimowe, odpuszczanie wielu konkursów przez najlepszych spowodowało, że jakoś kompletnie letnie konkursy jako same w sobie mnie przestały pasjonować. Patrząc jednak na nie pod kątem zimy poza Polakami, najbardziej jestem ciekawy postawy Czechów. Czy będą w stanieć mieć regularnie dwóch zawodników w 15 i czterech w 30. Jakoś trudno mi uwierzyć w ich wysoką formę, aczkolwiek nie miałbym nic przeciwko temu.

  • anonim
    bartekfanskokow

    http://www.klingenthal.de/vsc/MeldungenWCSSP.pdf

  • EmiI profesor
    @sakala

    Miło to przeczytać i żałuje że się częściej nie wypowiadasz, tylko że tak powiem od święta. To że Takeuchi jest w wysokiej formie to widać, jednak pozostaje pytanie czy to jest pogranicze pierwszej i drugiej dziesiątki a gigantyczna przewaga wynika ze szczęścia, lub tego że Kasai zepsuł pierwszy skok, czy to jest jednak granica podium. Typowania się nie podejmę. Kiedyś bardzo optymistycznie typowałem szanse Takeuchiego na wysokie pozycje w PŚ przed poprzednim sezonem i się jednak zawiodłem :)

  • sakala weteran
    @Emil

    W pierwszej kolejności, czuję się zobowiązany podziękować za merytoryczne komentarze Twojego autorstwa, które zawsze czytam (podobnie jak pepeleusza czy HKS). :)
    Co do warunków - nie sposób całkiem ich wyabstrahować, ale już same różnice punktowe, prędkości najazdowe i porównanie wyników poszczególnych serii stawia IMHO Takeuchiego w roli ,,czarnego konia'' pierwszych konkursów PŚ. Jeśli do T4S ani razu nie stanie na podium jestem gotów poświęcić flaszkę. ;)

  • EmiI profesor
    @sakala

    Ewentualnie były jakieś treningi czy próbna i Takeuchi błysnął skokiem grubo ponad HS. Też można wziąć pod uwagę że zimą powietrze jest nieco bardziej lotnie a tam tego dnia wg stron z prognozami pogody były nawet lekkie opady śniegu :) Co do wiatru to mogłoby nam więcej powiedzieć w jakich godzinach był konkurs rozegrany. W warunkach letnich jak słońce jest wysoko nad horyzontem wieje z reguły mocno pod narty a poza zachodzie słońca raczej z tyłu (standard na wszystkich skoczniach w tegorocznej LGP) chociaż ciężko uznać te warunki za letnie, mimo że na igelicie.

  • sakala weteran
    @Emil

    Skakali zapewne z platformy startowej gdzieś między 12 a 14 (w konkursach GP: 17-19).
    Możliwe, że ustawili belkę bardzo asekuracyjnie: 1) nie chcąc ryzykować jakichś kontuzji przed samym początkiem zimowego sezonu ; 2) wychodząc z założenia, że ostatnie letnie zawody z udziałem kadry A - jeśli mają stanowić wiarygodne porównanie skoczków aspirujących do startu w PŚ - powinny być rozegrane przy możliwie niskich prędkościach.
    Wprawdzie do inauguracji sezonu jest jeszcze trochę czasu, ale myślę, że Takeuchi może w pierwszym periodzie nieźle namieszać.

  • sakala weteran
    @Emil

    Przypuszczam, że maksymalne. Tak czy tak po dokładniejszej analizie wyników dochodzę do wniosku, że konkurs jak na Japonię był wyjątkowo sprawiedliwy - nie ma jakiegoś większego rozrzutu jeśli chodzi o miejsca poszczególnych skoczków w seriach.

  • anonim
    Tak troszkę odbiegnę od tematu...

    Czy w końcu będą zapowiadane aktualizacje profili skoczków, skoczkiń i skoczni?
    Życiówka bieguna to 197.5m, a nie 180m jak napisaliście
    U M. Kota napisane jest "Maciek zdobył 37 punktów w LGP w sezonie 2007/2008, co jest jego dotychczasowo dużym osiągnięciem."
    Myślę, że ma już większe osiągnięcia.
    U Ziobry "Jak na razie nie udało mu się zdobyć punktów Pucharu Świata."
    no jednak ma, ma też podium LGP, o tegorocznym lecie też można wspomnieć.
    Murańka waży 31kg wg. was. Rekord życiowy też ma inny. 200m z Planicy.

  • anonim
    Tim

    Ja nie mówię że nagle zaczniemy całą siódemką być w 10 PŚ bo to nie realne ale po prostu oceniam szansę. Stoch i Kot to racja powinni walczyć o najwyższe cele. Żyła? Nie ma mamutów ale jeżeli ma formę to i potrafi wygrać konkurs co już udowodnił. Kubacki już nie powinien skakać słabo. Mnie też do końca nie przekonuje ale ważne że potrafi zdobyć ponad sto pkt w sezonie i to pierwszym którym punktuje. Od Miętusa to najmniej wymagam bo wiem że to nie jest skoczek który będzie skakał świetnie. Oczywiście potrafi zdobyć ponad sto pkt i właśnie za to skacze w PŚ bo zawsze coś tam za punktuje. Hula? Wiem że to nie jest skoczek który jest świetny ale jakoś do niego nic nie mam i go lubię może też dlatego że tutaj mało kto go lubi. Stefan ma te przebłyski dobrych skoków ale też te sto pkt może zdobyć tylko że to będzie na pewno trudne dla niego. Młodzi? Wiadomo że lato mieli świetne ale nikt nie oczekuje od nich wygrywania PŚ tylko powoli żeby punktowali a to raczej nie powinno być trudne. Liczę że ten sezon będzie bardzo dobry ale wiem żeby się nie napalać na nie wiadomo co bo jak napisałeś było już takie świetne lato gdzie potem zima nie najlepsza.

  • Tim doświadczony
    Commo

    Tak naprawdę ciężko traktować wyniki w lecie jako papierek lakmusowy tego co się będzie działo latem. Pamiętajmy, że już mieliśmy w lecie bardzo dobry sezon 2 lata temu i w zimie, to jakoś nie wychodziło dobrze...
    Uważam, że Kamil Stoch i Maciej Kot mają największe umiejętności na tą chwilę ze wszystkich naszych skoczków. Piotrkowi Żyle bardziej pasują mamuty niż duże skocznie. Dawid Kubacki pomimo znakomitych wyników w lecie mnie jeszcze nie przekonuje. Moim zdaniem za wysoko się odbija z progu przez, co traci gwałtownie prędkość. Porównałbym jego styl skakania do Martina Hollwartha. Tym nie mniej ma duży potencjał, ale już jest dla niego ostatni dzwonek, bo nie jest taki młody. W jego przypadku czas regularnie łapać się do 30-stki.Krzysiek Miętus patrząc na jego skoki chyba ma najmniejszy potencjał z wymienionych przeze mnie wcześniej. Natomiast Hula już raczej pewnego poziomu słabego przeciętniaka nie przeskoczy.
    Krzysztof Biegun, Klemens Murańka, Aleksander Zniszoł są zbyt młodzi by w obecnym sezonie coś więcej od nich oczekiwać. Najlepiej wygląda oczywiście Biegun, ale podejrzewam, że musi frycowe zapłacić. Tak czy inaczej wszyscy będą mieli okazję się wykazać, ponieważ Polska ma duży limit zawodników w PŚ.

  • anonim
    amuzabi

    Ok mówił tak ale czy to znaczy że te konkursy są traktowane jak imprezy mistrzowskie? Bez żartów każdy ma jakieś ulubione skocznie gdzie chętnie jeździ i skacze ale to nie znaczy że się je traktuje jak MŚ czy IO.

  • EmiI profesor
    @sakala

    A ciekawe czy to są maksymalne podmuchy bez uśrednienia. Bo w praktyce jeśli na skoczni wieje wiatr poniżej 1 m/s to po uśrednieniu wychodzi 0,2-0,3 m/s.

  • sakala weteran
    @Emil

    No jeśli te pomiary wiatru uznać za wiarygodne to konkurs stał na bardzo wysokim poziomie.

  • EmiI profesor

    Nie żebym uważał że nasze konkursy są nieistotne ale bywało że w kwalifikacjach w Zakopanem przedkwalifikowany był 17 zawodnik w klasyfikacji PŚ.

  • anonim
    Commo

    Nie zgadzam sie bo Simon Ammann sam podkreśla zawsze, że uwielbia skakać w Zakopanem i chce skakać dla tej widowni jak najlepiej, to samo mówił rok temu Jacobsen że postara się dać z siebie wszystko w Zakopanem.

  • anonim
    man

    Akurat Zakopane - Wisła to żadna duża impreza. Zgadzam się że to ważne zawody dla Polaków bo u siebie ale dla innych zawodników np takich Szwajcarów są to takie same zawody jak inne np w Kuusamo. Wielkie imprezy to TCS, IO i MŚwL a pojedyncze konkursy PŚ są oczywiście ważne bo to daje pózniej KK a więc kolejne ważne trofeum ale jednak nie można porównać zwykłych zawodów do imprez mistrzowskich.

  • Major_Kuprich profesor
    Co do Polaków

    Stoch, Żyła, Kot i Kubacki - oczywiście miejsce mają już zapewnione i powinni startować w prawie każdych zawodach.
    Miętus, Hula, Biegun, Ziobro i Murańka - między nimi rozegra się walka o pozostałe 3 miejsca, pytanie czy stawiać na młodość ? - Biegun, Ziobro, Murańka, czy na doświadczenie ? - Miętus, Hula...
    Z powyższej "5" dokoptowałbym do składu najprędzej: Miętus, Hula, Biegun / Ziobro / Murańka

  • anonim

    Składy jak składy bez niespodzianek no chyba że uznany że przyjazd Korei na PŚ to już niespodzianka ale to mało ważne.

    Mnie ciekawi skład polaków bo mamy sporo zawodników. Mamy kilku pewniaków, są świetni młodzi no i apetyty po lecie są spore. Stoch, Żyła, Kot, Kubacki chyba pewni to jeszcze zależy od formy ale raczej są najlepsi. O trzy miejsca pewnie powalczą Hula, Miętus, Biegun, Ziobro i Murańka. Reszta jest niezła ale po ostatnich konkursach w lecie nie wiem czy daliby radę na punkty PŚ. Oczywiście Miętus skakał fatalnie ale to jest skoczek z kadry A i ma tam swoje przywileje. Ja osobiście bym go póki co na PŚ nie wystawiał no chyba że forma jest już dużo lepsza ale młodzi pokazali że są na prawdę dobrzy i taki Biegun masz najlepszy z lata czy Murańka który wywalczył siódme miejsce raczej powinni być w składzie. A więc zostało by jedno miejsce i dwóch kandydatów Hula i Ziobro. Jeszcze 3 tygodnie pewnie będą jakieś treningi i oby Kruczek wybrał najlepszych a nie patrzył na nazwiska.

  • EmiI profesor
    pełne wyniki

    http://www.hakuba.gr.jp/jump/newsflash/wp-content/uploads/2013/10/OfficialResult_M.pdf

  • EmiI profesor
    @sakala

    Pewnie zwróciłeś uwagę na to że konkurs był rozgrywany z bardzo niskiego rozbiegu.Prędkości o wiele niższe niż podczas LGP, więc żeby sobie poradzić i oddać dwa takie skoki trzeba być mocnym bo widzę po pomiarach wiatru że wiatr bardzo mocno nie wiał a jak już to w II serii gdzie inni Takeuchiego dogonili.

  • Major_Kuprich profesor
    prędzej widziałbym Ito w tej "3" czy nawet "6"

    niż Takeuchi, chociaż fakt faktem, że Ito ostatniego lata, prezentował słabą formę...

  • sakala weteran
    Różnice punktowe

    Wiele wskazuje na to, że Takeuchi jest w formie na ,,6'' czy nawet ,,3'' PŚ już od pierwszych konkursów, chyba, że mieliśmy do czynienia z wyjątkową loterią , co w konkursach japońskich często się zdarza.
    Czołową ,,10'' uzupełnili: 4.K.Ito ; 5.D.Ito ; 6.Watase ; 7.Sakuyama ; 8.H.Watanabe ; 9.Okabe ; 10.Takayanagi

  • Mikolaj1 weteran
    dejw

    bez przesady myślisz że Janda będzie skakał dobrze zimą może będzie się kręcił około 30 czasami wskoczy ale to już nie te lata co 2005 i 2006 Koudelka i Matura może coś wyskaczą ale reszta to raczej będzie styl 3 , 4 dziesiątki

  • dejw profesor

    Japończykom nie będzie łatwo walczyć nawet o miejsce 6. Dlaczego? Bo możliwe że do walki włączą się Czesi, przynajmniej tak możnaby prorokować z ich występów letnich. Do (wielkiej?) formy chyba wraca Janda, solidnie skakali Kozisek, Koudelka, Matura, nieźle Hajek i Hlava.

  • Lestek weteran
    -

    Dla Kasaiego będzie to jubileuszowy, 25. sezon w Pucharze Świata. Od 1988 opuścił jedynie rywalizację na przełomie 1994 i '95.

  • yyy profesor

    Pierwsze zawody PŚ to zawsze jedna wielka loteria, nikt do końca nie wie w jakiej jest formie i nikt nie jest jeszcze przygotowany na 100%, Koraniczny stawia się w komplecie bo liczą właśnie na tą loterie i łód szczęścia że któryś z ich skoczków awansuje do finału.

  • marro profesor

    Japonia średnia wieku ponad 30 lat, oczywiscie średnią zawyża Kasai. Fajnie że Korea wystartuje w pierwszych konkursach.

  • Major_Kuprich profesor
    Skład dobry, niespodzianek brak

    Takeuchi w tych zawodach kontrolnych znokautował konkurencję, wygrana 20 pkt nad 2-gim zawodnikiem jest godna podziwu...
    Kasai - stary wyjadacz, w tym sezonie myślę, że ma szanse na pojedyncze przeblyski w PŚ...
    Shimizu - bardzo himeryczny zawodnik, będący aktualnie w lepszej dyspozycji niż Watase, będą obaj walczyli o miejsce w drużynie...
    Ciekawe jak tam Daiki Ito ? - oby rozpoczął zimę na dobrym, wysokim poziomie :P

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl