Polacy zakończyli treningi w Szczyrku

  • 2014-01-30 00:12

Nominowani do Igrzysk Olimpijskich w Soczi zakończyli już treningi na beskidzkich skoczniach. W ten weekend będą rywalizować w Willingen a 4 lutego polecą nad Morze Czarne. Póki co - jak poinformował nas trener Łukasz Kruczek, owocnie spędzili czas w Wiśle i Szczyrku.

"Podczas treningów w Beskidach chodziło nam o uzyskanie większej powtarzalności dobrych skoków oraz o dopasowanie sprzętu. To się udało zrobić u wszystkich. Niektórzy zawodnicy mieli też pewne kwestie do poprawy. Piotrek Żyła miał koncentrować się przede wszystkim na fazie lotu. Tam tracił najwięcej, w sporej mierze, z powodu zużytego sprzętu, a na nowy cały czas czekaliśmy. Dawid Kubacki nie zmieniał i nie będzie zmieniał kierunku odbicia, a jedynie jego timing i tempo. To od tego zaczynają się wszystkie następne fazy i te dwa elementy warunkują skuteczność skoku w jego przypadku. Maciej Kot jest już w dobrej dyspozycji fizycznej i na skoczni tez prezentował się dobrze. Po przebytej na początku stycznia chorobie nie było już w trakcie treningów śladu. Wszystkim udało się zdążyć i w zadanym czasie zrealizować te zadania, które były dla nich zaplanowane" - zrelacjonował szkoleniowiec.

Trener podkreśla, że poziom w grupie się wyrównał i że jest zadowolony z dyspozycji swoich podopiecznych. Wszyscy zawodnicy oddawali powtarzalne skoki, najdłuższe najczęściej należały do Piotra Żyły i Kamila Stocha. Oprócz wyżej wymienionych, do Willingen udadzą się Jan Ziobro i Stefan Hula. Treningi i kwalifikacje na Mühlenkopfschanze odbędą się pojutrze.

FOTORELACJA


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12569) komentarze: (103)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bongiorno doświadczony
    @JankessPL (*150.dynamic.mm.pl)

    Zgodzę się z tym, że kolesiostwo było w polskim sporcie, jest i niestety będzie, ale nie zgodzę się z tym, że Kubacki jedzie zamiast Murańki tylko dlatego, że Kruczek go bardziej lubi. Żeby nie było, kibicuję wszystkim polskim skoczom od lat i wszystkim tak samo. Wierzyłem nawet w Małysza, kiedy ten miał kłopoty z zakwalifikowaniem się do 30 a na wet 50.
    W mojej jednak opinii wybór 5-tki był słuszny, bo Dawid poprawił znacząco formę. Natomiast Klimek po konkursach w Engelbergu i TCS trochę ją obniżył. Najsprawiedliwiej byłoby, gdyby mogli jechać obaj, ale niestety na IO nie ma tyle miejsc co na PŚ. Dawid spisał sięw drużynówce bardzo dobrze. Owszem, miał dobre, a nawet bardzo dobre warunki, ale takie trzeba też umieć wykorzystać. Klimka warunki nie rozpieszczały, ale z formą, chociażby z Engelbergu, dołożyłby pewnie w obu swoich próbach po kilka metrów. Na MŚ wszyscy bali się o Kubackiego, a ten był zdecydowanie najmocniejszym punktem obok Stocha, a przecież wszystko wskazywało, że to Maciek i Piotrek pociągną razem z Kamilem ten wózek, a Kubacki miał tylko skoczyć dobrze, żeby nie popsuć tego co wypracują Ci 3 pierwsi. Wierzę, że Kubacki wypadnie dobrze na tych mistrzostwach. Czy Klimek wypadłby na nich lepiej. Kto wie? Być może wypadłby lepiej, być może nie. Niestety o tym się nie przekonamy. Jedno jest za to pewne. Jeśli Klimek nadal będzie się tak rozwijał to na przyszłe MŚ czy IO nie powinno już być wątpliwości czy to Klimek będzie nr 5 czy nie, bo być może będzie nr 2,3 albo i wyżej? Poczekamy, zobaczymy.

  • tomazino początkujący
    @Rikitta

    Co do psychiki Schlirenzauera bym polemizował raz indywidualnie udało mu się zdobyć łoto MŚ w Predazzo, Słoweńcy fakt za wcześnie przyszła forma poza tym nie ma co się sugerować ostatniumi zawodami w Japonni gdzie Słoweńcy zdominowali zawody. W Japonii nie byłó groźnych przeciwników dla Słoweńców poza gospodarzami

  • matti bywalec

    Wydaje mi się, że szczytem możliwości Polaków w konkursie drużynowym na IO jest brąz. Taki wynik powinniśmy brać w ciemno. Nie warto oszukiwać się, że wygramy z Austriakami czy Niemcami. Przy odrobinie szczęścia możemy powalczyć o najniższy stopień podium ze Słoweńcami, Japończykami czy Norwegami. Co do konkursów indywidualnych to ciężko ocenić szanse Kamila. Nie wiadomo np. co się dzieje z Ammannem czy Schlelinzauerem. Jak wiadomo dla nich cel jest jasny- złoto. Słoweńcy do igrzysk mogą się jeszcze wypalić. Moim zdaniem za wcześnie trafili z formą. Mocny na szczególnie na normalnej skoczni powinien być Bardal.

  • anonim

    Plebiscyt onetu na najlepszego sportowca 2013 roku

    http://plebiscyt.onet.pl/showvote/fb,1,v,13,c,39

    Głosujcie na Kamila !

    wiem, że to tylko jakiś tam głupi plebiscyt, ale Kamil jest bez wątpienia lepszy od Lewego! I później jak Kamil przejdzie do kolejnego etapu też głosujcie bo on musi wygrać ten plebiscyt bo jest w tym gronie zdecydowanie najlepszy!

  • anonim
    Soczi

    Zobaczycie że Stoch będzie w okolicach 4-5 miejsca,na podium nie wedrze się ani razu, w drużynówce numerem 1 będą słoweńcy bo Prevc,Kranjec i Damjan pozamiatają,u nich zostaje jeszcze kwestia 4 skoczka-obstawiam Tepesa ;i tak jakby zawalił skok to reszta nadrobi więc kwestia zwycięstwa jest rozstrzygnięta. 2 miejsce mimo wszystko Austria-Gregor jak odpali będzie wygrywał wszystko jak leci,stawiam też na Dietharta,jedyne obawy mam co do Morgiego-czy zdąży przygotowac na Soczi taką formę jak na TCS ale po nim wszystkiego można się spodziewać..3 miejsce Niemcy aczkolwiek nie są oni w szczytowej formie-w indywidualnych stawiam na Wellingera,Polska będzie się biła z Norwegią o 4 lokatę. Typy indywidualne :

    Skocznia mała: 1.Diethart 2.Schlierenzauer 3.Wellinger/Damjan
    Skocznia duża: 1.Schlierenzauer 2.Diethart 3.Bardal(może Stoch)

    Czemu obstawiam Dietharta i Schlierenzauera na 2 medale?? Bo mają najlepszą technikę,najlepsze odbicie i są mocni psychicznie a w zawodach takiej rangi to jest prawie najważniejsze..

  • anonim
    Willingen

    Czemu miałby się wypalić przez to, jakby wygrał dwa konkursy w Willingen? To niema znaczenia, jak zawodnik dobrze skacze, jest przygotowany dobrze psychicznie, to się nie wypali, lecz odda dwa dobre skoki. Wszystko zależy jak będzie dysponowany ;)

  • Bury stały bywalec
    Stoch...

    Stoch wygra w Willingen 2 razy, Zdobędzie wszystkie medale na IO, a potem wywalczy KK i zostanie MŚ w lotach. A potem jeszcze zarzegna konflikty na bliskim wschodzie oraz obali dyktaturę w Korei Płn.

    Ludzie dajcie odpocząć temu człowiekowi. Od początku sezonu skacze na najwyższych obrotach i przez długi czas był liderem PŚ. Polskie skoki nie stały na takim poziomie od czasów Małysza, a wy narzekacie, że jest nie w formie, zę nie wygra w Willingen, że zawali IO i straci KK.

    Będzie co ma być. Wyluzujcie w końcu i przestańcie otczyć pianę bo to i tak nic nie zmieni. Wasze żałosne biadolenie nie sprawi że Kamil będzie w lepszej formie, ani że Kruczek stanie się drugim Kojonkoskim lub Pointnerem. WYLUZUJCIE i cieszcie się z oglądania skoków.

  • anonim
    SPRZĘT !!!

    Ja chciałem poruszyć inny irytujący temat sprzętu. Czy ku.... ktoś robi łaskę, że dostarczy na czas sprzęt jednej z najlepszych ekip na świecie...??!! Polowi chyba oczy młodą ci... zarosły,że nic nie robi w sprawie. O takich sprawach jak sprzęt na czas w ogóle nie powinno być mowy !!! A nowy serial "Kubacki-Murańka" powoli urasta do rangi hitu "Gdzie pójdzie Lewy?". Ktoś wcześniej dobrze napisał, że Kubacki jedzie tylko jako rezerwowy a skakać będzie wiadoma czwórka. Ciekawe czy krytykancie posypią głowę popiołem, jak Kubacki wystąpi w drużynie i odda dwa b. dobre skoki..?! Wątpię w to bardzo i dlatego BARDZO WAS PROSZĘ! WRZUĆCIE NA LUZ !!!

  • jozek_sibek profesor
    MŚ 2013 w Val di Fiemme

    Polacy - miejsca w swoich grupach:

    1.Maciej Kot --.--- 5 i 4 miejsce w I grupie
    2.Piotr Żyła --.-.-- 3 i 4 miejsce w II grupie
    3.Dawid Kubacki . 4 i 4 miejsce w III grupie
    4.Kamil Stoch ---- 1 i 1 miejsce w IV grupie


    Odległości Polaków w piątkowym konkursie

    1.Kamil Stoch ---- 134.0m - 152.1 pkt i 130.0m - 301.9 pkt (21 i 17 belka startowa)
    2.Dawid Kubacki . 126.0m - 138.9 pkt i 128.0m - 276.2 pkt (22 i 20 belka startowa)
    3.Maciej Kot --.--- 123.0m - 131.6 pkt i 128.5m - 272.3 pkt (21 i 21 belka startowa)
    4.Piotr Żyła --.-.-- 122.0m - 135.9 pkt i 126.0m - 270.6 pkt (21 i 20 belka startowa)


    Wyniki indywidualne Polaków po uwzględnieniu belek (względem Kamila Stocha):
    Opracował @Mafik13:

    1 STOCH Kamil ---.---.---.---- 301.9 pkt
    ==========
    2 LOITZL Wolfgang --.-.-.--.-- 290.2
    3 JACOBSEN Anders ---.--.--- 288.3
    4 FREITAG Richard --.--.--.--- 288.2
    5 PREVC Peter ---.--.--.---.--- 287.1
    6 SCHLIERENZAUER Gregor - 284.5
    7 BARDAL Anders ----.---.---- 281.6
    8 MORGENSTERN Thomas ...- 278.2
    9 WANK Andreas ----.----.---- 277.8
    10 STJERNEN Andreas --.--.-- 276.1

    ============
    17 KUBACKI Dawid ----.------ 262.8
    19 ŻYŁA Piotr -----.-----.------ 260.6
    20 KOT Maciej ----.-----.------ 258.9

  • OMO bywalec
    o zaczyna się

    Tak bo akurat Stoch wróci i już 2 razy wygra w Willingen...Naprawdę w to wierzycie?? Jaką macie pewność, że wystrzeli z formą w Soczi tak jak we Włoszech..???? Przypominam tylko, że skocznie w Soczi to nie to co Val di Fiemme( jedna z ulubionych skoczni Stocha) Stoch tam nawet jeszcze nie skakał więc skąd wiecie, że akurat mu podpasuje?? Bo nie oszukujmy się ale Stochowi musi skocznia leżeć aby coś na niej ugrał tak jak kilka obiektów znanych nam obiektów...

  • JankessPL doświadczony
    @Luka

    A kto przewidział że Toni Nieminien wygra swój debiutancki sezon?Skoki to nieprzewidywalny sport i w ciągu 2 sezonów z mistrza może zrobić się przeciętniak
    @Bongornio
    W polskich skokach kolesiostwo było od dawna,również system wynagrodzenia z ministerstwa sportu to jakiś absurd,prawdopodobnie Murańka jedzie zamiast Kubackiego
    @ZKuba36
    Tak tak Kubacki ma o wiele większy potencjał niż Murańka,widać to w tym sezonie,Murańka pokazywał już że ma potencjał w tym sezonie i tym momencie na TOP10 PŚ,Kubacki miał tylko niektóre treningi i pamiętną drużynówkę z najlepszymi warunkami

    PS oczywiście życzę Kubackiemu jak najlepiej i żebym się jak najbardziej mylił w jego wypadku

  • ZKuba36 profesor
    @starysceptyk

    Mam nadzieję, że już wkrótce zapomnisz o swoim ostatnim zdaniu.
    W mojej ocenie Murańka skacze bardzo powtarzalnie i dobrze.
    W skali ocen 1 -10, Murańka skacze na 6. Kubacki skacze na 4, ale od czasu do czasu Kubacki skacze (niestety, głównie na treningach) na 9, a więc na poziomie w obecnej chwili przez Murańkę nieosiągalnym.
    U Murańki niewiele można poprawić. Będzie skakał na poziomie 6,5-7.
    Z Kubackim jest inna sprawa. Moim zdaniem problemem Kubackiego jest brak wytrzymałości, co można dorażnie poprawić poprzez rezygnację z części skoków treningowych a wtedy te skoki z treningów będą wykonywane w kwalifikacjach i zawodach. Ale mogę się mylić.
    Być może to nie problem z wytrzymałością, lecz brak koncentracji na zawodach i "zapominanie" jak wykonać skok poprawny technicznie.
    Jeżeli Kubacki na treningach poprawił swoje błędy i weszło to w nawyk, to może obecnie skakać nawet na poziomie 9. Ja bym wybrał Kubackiego.
    Polacy mieli dość duże zaległości treningowe na skoczni i bardzo dobrze.
    Mam nadzieję, że wszystkie błędy techniczne zostały w Polsce usunięte i Polacy zaczną wkrótce skakać na jeszcze wyższym poziomie niż na początku sezonu. Piszę "wkrótce", bo nie spodziewam się, że to już będzie w Willingen.
    Po intensywnym treningu potrzeba trochę czasu aby być bardziej "świeżym" i pojawiła się możliwość "błysku".
    Mam nadzieję, że trenerowi Kruczkowi nie wpadnie do głowy pomysł organizowanie w czasie trwania IO treningów siłowych z ciężarami przekraczającymi 15 kg, jak to już zdarzyło się podczas TCS.

  • anonim
    Plebiscyt onetu na najlepszego sportowca 2013 roku

    http://plebiscyt.onet.pl/showvote/fb,1,v,13,c,39

    Głosujcie na Kamila !

    wiem, że to tylko jakiś tam głupi plebiscyt, ale Kamil jest bez wątpienia lepszy od Lewego! I później jak Kamil przejdzie do kolejnego etapu też głosujcie bo on musi wygrać ten plebiscyt bo jest w tym gronie zdecydowanie najlepszy!

  • Bongiorno doświadczony

    @JankessPL (*-69.dynamic.mm.pl)
    30 stycznia 2014, 10:51

    Mgliste pojęcie o skokach? Mgliste pojęcie to chyba mają Ci, z Tobą włącznie, którzy uważają się za lepszych znawców niż Łukasz Kruczek i którzy wiedzą lepiej od niego kto powinien jechać na IO:)

    @M_B

    Też mam nadzieję, że Olek wreszcie przełoży swoje skoki treningowe na te w konkursie, bo w Zakopcu i na Uniwersjadzie wyglądało to całkiem dobrze i powtarzalnie do ....czasu tych najważniejszych skoków. Liczę dzisiaj na dwa medale indywidualne. Olka, Klimka i Krzyśka, który, słusznie zauważyłeś, że najlepsze swoje skoki oddaje w konkursach. Może czarnym koniem będzie Wolny, który na treningach spisywał się zaskakująco dobrze.

  • starysceptyk doświadczony
    Proszę mnie zrozumieć

    Skoki to moja ulubiona dyscyplina. Tylko tu mam bogate i ciągle uaktualniane zestawienia.
    I za bardzo dobre wyniki polskich skoczków oddałbym, no głowę to nie, ale mały paluszek, kto wie.
    Ale, zwróćcie uwagę, pochwały i zachwyty są intelektualnie jałowe i treściowo ubogie. No ileż można z tymi "Cudownie, wspaniale, nasze orły, pan K. najlepszy trener świata, mistrz z Zębu itd"
    Natomiast krytyka otwiera niesamowite bogactwo możliwości. Oczywiście kulturalna, bez wyzwisk i trollowania. Bo zawsze może być lepiej i jak Polacy zdobędą złoty i srebrny medal to zawsze można spytać, a dlaczego nie brązowy ?
    I nieprawda że krytykują ciągle niezadowoleni, sfrustrowani, zakompleksieni nieudacznicy. To znaczy, tacy też, ale większość to ludzie którym o coś chodzi, chcą żeby było lepiej, ludzie nieobojętni.
    Bo, przepraszam, jeśli ktoś chwali, a nie ma czego, to myślę że on to ma w d.... Chce stworzyć dobry nastrój, ale merytorycznie nic go to nie obchodzi.
    I wreszcie nikomu nie można wierzyć całkowicie. Podoba mi się powiedzenie "Wierz ale sprawdzaj". To że ktoś coś zrobił dobrze raz, drugi... dziesiąty, nie znaczy że za jedenastym razem nie może zawalić.
    No i nie ma przebaczenia, błędy zostają na zawsze. I będą przypomniane. I jak Kruczek będzie za ileś tam lat odchodził ze stanowiska selekcjonera, i będzie feta, pochwały, zachwyty, to ja wtedy napiszę - A pamiętacie sprawę Murańki z 2014 ?

  • anonim
    Warto przypomnieć

    Jako że mamy 1/2 sezonu, poświęciłem 10 minut i odnalazłem newsa w którym około 30 regularnie piszący napisało swoje typy co do ilości zdobytych punktów naszych zawodników w tym sezonie PŚ.

    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=16575

    krótkie wnioski z większości komentarzy i tego co widzimy w 1/2 sezonu:

    1. Wierzono bardziej w Macieja Kota
    2. Wierzono bardziej w Dawida Kubackiego
    3. Wierzono bardziej w Krzysztofa Miętusa
    4. Nie wierzono w Krzysztofa Bieguna
    5. Nie wierzono w Janka Ziobrę ( nikt nawet nie rokował że zdobędzie w sezonie 100 pkt)
    6. Spodziewano się słabszego sezonu Piotrka Żyły ( punktowo jest na ten moment nieźle)
    7. Oczekiwano takiego sezonu Kamila Stocha
    8. Oczekiwano mniej więcej takiego sezony Klemensa Murańki

    a tak poza tym większość się zachowuje jak chorągiewki na wietrze i z tygodnia na tydzień zmieniając swoja zdanie co do zawodników o 180 st.

  • M_B profesor

    To że ktoś jest niezadowolony z powołania jakiegoś zawodnika kosztem drugiego wcale nie znaczy, że na olimpiadzie nie będzie mu kibicować żeby skakał jak najlepiej.

    @Bongiorno

    Co do podpinania pod wszystko Zniszczoła - On udowodnił w tym sezonie, że zasługuje na IO? Już pomijając to, że dostał tylko 2 starty w PŚ i nie zapunktował, choć w treningach skakał nieźle, to Zniszczoł w tym sezonie ma naprawdę niepokojącą tendencję do psucia skoków w konkursie i mam wielką nadzieję, że dzisiaj na MŚJ jednak jej nie powtórzy, bo wtedy będzie deja vu z tej samej skoczni na uniwersjadzie, czyli świetny Olek w treningach, a w zawodach naprawdę wielki zawód. Odwrotnie w porównaniu do niego ma Biegun, który do tej pory skacze w treningach całe nic, ale w zawodach jednak potrafi się zmobilizować i osiąga naprawdę całkiem konkretne wyniki.

    Co do Murańki i Kubackiego nie chcę mi się 1000 razy wałkować tego tematu, kto był lepszy w przeciągu sezonu widzieliśmy, jak będzie na IO nie wiemy, przekonamy się już całkiem niedługo.

  • JankessPL doświadczony
    Pozytywni kibice

    Większość tych "pozytywnych kibiców" to zwykli Janusze,mają mgliste pojęcie o skokach,jak ten Bongorino,Klimek też mial tendencje zwyżkową,po prostu w drużynówce mial gorszy dzień i jedne z najgorszych warunków,dla przypomnienia Kubacki miał najlepsze,a przełączniki nie rekompensują w 100%.Proszę nie krytykować staregosceptyka bo koleś naprawdę zna síę na skokach i odpalam kawał dobrej roboty ze swoimi statystykami

  • Bongiorno doświadczony
    @Peter (*122.neoplus.adsl.tpnet.pl)


    Pepewróć (*81.26.25.226)
    30 stycznia 2014, 08:39

    Ja płaczę nadal
    Na IO powinien jechać Murańka a nie Kubacki. Murańka jest wiele lepszy . Płacze nadal,że Murańka został pominięty przez Kruczka to jest swinstwo ze strony Kruczka.

    Jak widać niektórzy jeszcze wałkują ten temat:/
    Co do Dawida to na szczęście są tutaj jeszcze normalni kibice, którzy na pewno będą mu dopingować i wierzyć, że wniesie dużo do tego zespołu. Uff....

  • Bongiorno doświadczony
    Murańka vs Kubacki

    Nie było mnie tu klka dni, ale widzę, że się wiele nie zmieniło. Nadal płacze dlaczego pojechał Kubacki a nie pojechał Murańka :). Pewnie te same osoby przy nminacji Murańki by teraz płakały, że pojechał Murańka a nie Znisczół, który wygrał 3 razy z Murańką w sesjach treningowych.
    Między innimy "ten" Kruczek, którego tak te "płaczki" tutaj mieszają z błotem jest współtwórcą tego, że macie ten dylemat, bo gdyby Nie Małysz, Kruczek itd. to nadal byście "płakali" oglądając w locie talnety na miarę Tonia czy Bachledy.
    PS Szkoda jeszcze, że zamilkli fani Śliża, bo też pewnie by go na IO wysłali, bo to przecież talent na miarę Małysza... Brak słów
    Ta już normalnie pisząc to sam Kruczek miał spory dylemta kogo z tej dwójki zabrać, a na chwilę wyboru składu to Kubacki prezentował się lepiej i miał tendencję zwyżkową. Gdyby skłąd był wybierany dwa tygodnie wcześniej to oczywistym byłoby nominowanie Klimka zamiast Kubackiego. Tyle w temacie.

  • anonim
    ann @Bury @wewa

    Zgadzam się w 100%! A do znaFcy starysceptyka : masz duży problem ze zrozumieniem tego co czytasz albo problem z czytaniem gdzie w tej wypowiedzi jest że Kubacki skacze źle czy Ziobro że forma Stocha leci na łeb na szyje bo skacze na poziomie Żyły czy jak ten ostatni wygrywał w Oslo też taką miałeś ocenę porównywalnych skoków obu tych skoczków??!! W typowy sposób nad interpretujesz zmyślasz pod przykrywką sceptycyzmu koles ty masz naprawdę duży problem jak można oglądać jakieś zawody jak zawsze wszystko widzisz w czarnych barwach??? wiesz myślę żee tobie nie chodzi o skoki o naszych sportowców tobie chodzi o to w czym my Polacy bijemy wszystkie rekordy świata i zdobywamy wszystkie mistrzowskie tytuły: o jojczenie zawiść nienawiść o ośmieszanie się przed innymi nacjami!!! Na żadnym portalu niemieckim czy norweskim nikt nie wyzywa swoich od buloklepów od głupków czy nie zarzuca im kolesiostwa patrz na powołanie słabiutko skaczącego Rysia Piątka :) u nas wręcz odwrotnie!

  • anonim
    lecho

    tak,ale i tak potem napiszecie,że jak Kubacki,nie zapunktuje to od razu popełni błąd i najlepiej dymisja..Ale uważam,ze Kruczek jest dobrym trenerem.No każdy trener dołożył kilka swoich groszy do sukcesu więc nie mów,że nie.Małysz dziękował każdym trenerom.A za czasów Mikeskka własnie Adam po pierwszy stawał na podium:).

  • kibicSN stały bywalec

    Ja jestem ciekaw postawy kolegi Kurzajewskiego w Willingen, nie będzie zmieniał kierunku odbicia czyli dalej będzie spadał z 4 piętra? Jak można tempo lotu przyspieszyc przy takim stylu skakania, jak blyskawicznie wytraca prędkość i spada.Niektórzy co dopiero zaczeli ogladac mocno sie zdziwia, facet wychodzi na rekord skoczni a tu takie rozczarowanie, a ja od razu przypominam sobie ze skacze w koncu 4 piętro i przestalem sie tym emocjonowac.

  • anonim
    @Shakyor

    Jak żyła czy stoch czy kot czy ziobro nie zapunktuje w willingen to tez kruczek popełnił bląd powołując ich na IO ?
    @Bury masz 100% racje. Najbardziej psiocza tu najwiecej udzielajacy sie znafcy tego sportu. a prawda jest taka ze sie nie znaja na tym jak to jest w tym sporcie.
    Polska to jeszcze nie potega w skokach i nic sie nie dzieje gdy nie bedzie żadnego medalu.

  • anonim

    w pełni się zgadzam z opinią BUREGO - często zaglądam na tę stronkę i czytam komentarze pod artykułami. Ostatnimi czasami odnoszę wrażenie, że są pełne zawiści, pesymistyczne, złośliwe. Trudno w nich dostrzec trochę wiary w naszych skoczków.
    Moim zdaniem - prawdziwy kibic powinien cieszyć się z sukcesów naszych, a jak im coś nie wyjdzie (co jest normalne - bo w życie składa się z sukcesów i porażek) to podtrzymywać ich na duchu i wierzyć w lepsze jutro.
    Głowa do góry kibice i trochę uśmiechu i pogody ducha:)))

  • anonim
    Bury

    Co do liczącej grupy w skokach to już nie mów że dzięki Kruczkowi.Trochę przesadziłeś :P.Mamy liczną grupę,ale pamiętaj Kot,Żyła,Stoch,a szczególności ten ostatni zostali puszczani na zawody dość wczesnym wieku i to dzięki trenerom np Lepistoe i Kutina.Ale oczywiście Krucze jest dobrym trenerem wykorzystał to co przywiezli trenerzy,pomogli.A reszta skoczków skaczę dzięki Adamowi Małyszowi.I tak naprawdę to Tajner powinien na wszystko pozwalać Adomowi bo to dzięki niemu jest prezesem.Stoch i tak powalczy o drugie miejsce w pucharze świata,ale nie z Prevcem tylko któryś inny wyskoczy.Chciałbym żeby to był Kasai.I ja też też myślę,żeby nie utrzymał koszulki lidera dlaczego wszyscy się na nią napinacie ?

  • starysceptyk doświadczony
    BlackWhite

    Twój komentarz z 23.41
    Chłopie jak ja ci zazdroszczę. Piszę to naprawdę bez złośliwości czy podtekstów. Zazdroszczę ci tej wiary w ludzi (w tym wypadku w Kruczka) i w ten optymizm że będzie dobrze. I że masz jeszcze autorytety (Kruczek wie co robi)
    Niestety z powodu wieku i być może wrednego charakteru nie wierzę w nic i nikogo. Dlatego nie potrafię zrozumieć jak Piarowską zagrywkę trenera można traktować poważnie. On do pierwszego konkursu będzie mówił że jest dobrze, forma rośnie, zadania treningowe są realizowane pomyślnie. Pierwsze korekty w wypowiedziach mogą nastąpić dopiero po treningach na IO, gdyby wyszły szczególnie fatalnie.
    Co my w przybliżeniu wiemy z tej wypowiedzi:
    1) że Kamil i Piotrek miej więcej skaczą podobnie, choć nie wiadomo na jakim poziomie
    2) że Dawid dalej skacze słabo
    3) że Janek skacze najsłabiej, bo o nim ani słowa, widocznie nawet zdawkowo nie chciał o nim pisać, tak samo jak o Stefanie

  • anonim
    @Znafca

    To nie ma nic wspolnego z sylwetka w locie. Wina lezy w wysokosci lotu (kierunku odbicia do gory zamiast do przodu) Lecac taka parabola wytraca predkosc, pod koniec lotu nie ma juz odpowiedniej predkosci i spada w dol. Zobacz np. skok Tepesa z Vikersund 2012, ktory byl w stylu Kubackiego i porownaj z jego skokiem rok pozniej, gdy juz mial optymalna parabole.

    http://www.youtube.com/watch?v=QkrjaSDJWWc
    http://www.youtube.com/watch?v=VVC1uhkgFPk

  • Znafca bywalec
    Kubacki

    Dawid ma dziwną sylwetkę w locie, często na końcu ląduje z dużej wysokości, tak przynajmniej to wygląda, jakby go coś hamowało pod koniec skoku. Wygląda jakby był za nartami, ciekawi mnie jakby wyglądały jego skoki gdyby ta sylwetka była bardziej nośna, nie mówię to o takich cudach jak Kasai czy Janda, ale ,zęby nie był tak bardzo odchylony, moze skakał by lepiej , kto wie :)

  • IceMan10 doświadczony
    @nnn

    Żyła gdzieś powiedział że to było przez złe buty hehe :)
    A tak poważniej pisząc to chyba chodziło o zbyt szeroko prowadzone nogi podczas najazdu, jak wrócił z Planicy to te nogi (w kolanach) miał węziej i prędkości od razu się poprawiły. No ale się okazuje że w locie też nie wszystko gra. Zobaczymy czy będą jakieś postepy w Willingen.

  • anonim
    Piotr Żyła potwierdza moją opinię na temat IO

    http://sport.tvp.pl/13802718/zyla-igrzyska-poziom-nizszy-niz-w-ps

    Zachęcam do obejrzenia:).

    Dervisha także:).

  • IceMan10 doświadczony

    @nnn
    Nie, nie przestał, po treningach w Planicy można było wyczytać w artykułach że Żyła nie chce tego zmieniać bo tak mu się najlepiej jedzie. I wątpię żeby zmieniał w radykalny sposób takie rzeczy na dwa tygodnie przed igrzyskami :)
    Ja bym chciał żeby wreszcie Kubacki zaczął skakać dobrze, bo jak dla mnie to jest materiał na dobrego skoczka, tylko na progu robi coś nie tak, chyba chodzi o timing i tempo, skoro to trenował. Może wreszcie zaskoczy na stałe, tak jak w Zakopiańskiej drużynówce.
    Ale zobaczymy, stroje nowe, inne, większa presja szczególnie w drużynówce, ja mam nadzieję jednak że będzie ok :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl