ZIO w Soczi: Shimizu i Wellinger najlepsi na treningach

  • 2014-02-16 17:45

Pierwszy niedzielny trening na dużej skoczni w Soczi wygrał Reruhi Shimizu, w drugim treningu najlepszy był Andreas Wellinger, a w trzecim ponownie najdalej lądował Japończyk.

I trening
Pierwszy trening wygrał Reruhi Shimizu, Japończyk skoczył 130,5 metra. Drugi wynik zanotował Andreas Wellinger, który poszybował na odległość 128 metrów. Trzeci był Gregor Schlierenzauer po skoku na 127,5 metra.

Z Polaków najlepiej spisał się Piotr Żyła, który skoczył 126,5 metra, co dało mu 9. miejsce. Maciej Kot wylądował na 125. metrze i uplasował się na 11. miejscu. Słabiej skoczył Dawid Kubacki, któremu 121,5 metra dało 15. lokatę.

W treningu wzięło udział tylko 27 zawodników.

II trening
Drugi trening wygrał Andreas Wellinger, Niemiec skoczył 130 metrów. Pół metra dalej lądował zwycięzca pierwszego treningu - Reruhi Shimizu, co dało mu drugą lokatę. Trzeci wynik miał Denis Korniłow, reprezentant gospodarzy uzyskał 130 metrów.

Najwyżej sklasyfikowanym Polakiem był ponownie Piotr Żyła, który zanotował 126 metrów i był szósty. 11. miejsce zajął Dawid Kubacki po skoku na 125,5 metra. Słabiej skoczył Maciej Kot, 121 metrów dało zakopiańczykowi 17. pozycję.

III trening
Trzeci trening należał ponownie do Reruhi Shimizu, Japończyk poszybował na odległość 134,5 metra, co było najdłuższym skokiem wszystkich serii treningowych. Identyczną odległość uzyskał Andreas Wank, jednak Niemcowi ten skok dał trzecią lokatę. Shimizu i Wanka rozdzielił Gregor Schlierenzauer, który uzyskał 131 metrów.

Tym razem najlepszym z Polaków był Maciej Kot, 129 metrów dało naszemu reprezentantowi 8. miejsce. Dawid Kubacki osiągnął 127 metrów, a metr bliżej wylądował Piotr Żyła, co pozwoliło Polakom zająć odpowiednio 13. i 16. miejsce.

Wyniki I treningu
Lp. Zawodnik Kraj Odl.Pkt.
1 Reruhi Shimizu JPN 130.5 69.9
2 Andreas Wellinger GER 128.0 68.7
3 Gregor Schlierenzauer AUT 127.5 68.0
4 Taku Takeuchi JPN 127.5 66.6
5 Andreas Wank GER 128.0 66.1
6 Richard Freitag GER 128.0 65.5
7 Yuta Watase JPN 127.5 65.3
8 Antonin Hajek CZE 125.5 64.2
9 Piotr Zyla POL 126.5 63.0
10 Andreas Kofler AUT 125.5 62.5
11 Maciej Kot POL 125.0 61.0
12 Denis Kornilov RUS 123.5 60.2
13 Robert Kranjec SLO 122.5 57.9
14 Lukas Hlava CZE 121.5 57.1
15 Dawid Kubacki POL 121.5 56.3
16 Jurij Tepes SLO 121.5 55.7
17 Jaka Hvala SLO 122.0 54.9
18 Jernej Damjan SLO 121.0 54.2
19 Alexey Romashov RUS 119.5 53.2
20 Olli Muotka FIN 117.0 49.3
21 Ilmir Hazetdinov RUS 116.5 47.8
22 Evgeni Klimov RUS 117.5 47.7
23 Hyun-Ki Kim KOR 116.0 46.3
24 Anders Johnson USA 113.5 40.2
25 Matthew Rowley CAN 113.5 40.0
26 Dusty Korek CAN 107.0 30.2
27 Peter Frenette USA 105.5 27.4

Wyniki II treningu
Lp. Zawodnik Kraj Odl.Pkt.
1 Andreas Wellinger GER 130.0 71.9
2 Reruhi Shimizu JPN 130.5 70.0
3 Denis Kornilov RUS 130.0 66.3
4 Antonin Hajek CZE 130.5 65.8
5 Andreas Wank GER 127.5 64.4
6 Piotr Zyla POL 126.0 63.6
7 Gregor Schlierenzauer AUT 125.0 63.3
8 Taku Takeuchi JPN 124.5 61.7
9 Richard Freitag GER 124.5 61.2
10 Olli Muotka FIN 128.0 60.1
11 Dawid Kubacki POL 125.5 59.6
12 Jernej Damjan SLO 123.5 59.0
13 Robert Kranjec SLO 122.5 57.7
14 Evgeni Klimov RUS 125.0 55.4
15 Ilmir Hazetdinov RUS 125.5 54.4
16 Andreas Kofler AUT 122.0 54.3
17 Yuta Watase JPN 122.0 53.8
17 Maciej Kot POL 121.0 53.8
19 Lukas Hlava CZE 122.5 51.8
20 Alexey Romashov RUS 123.5 51.4
21 Hyun-Ki Kim KOR 122.5 50.2
22 Matthew Rowley CAN 122.0 50.1
23 Anders Johnson USA 120.0 46.1
24 Jurij Tepes SLO 112.5 38.7
25 Dusty Korek CAN 114.5 37.4
26 Jaka Hvala SLO 110.5 35.6
27 Peter Frenette USA 111.0 28.1

Wyniki III treningu
Lp. Zawodnik Kraj Odl.Pkt.
1 Reruhi Shimizu JPN 134.5 72.3
2 Gregor Schlierenzauer AUT 131.0 71.3
3 Andreas Wank GER 134.5 70.5
4 Andreas Wellinger GER 129.5 67.8
5 Andreas Kofler AUT 131.5 67.5
6 Yuta Watase JPN 132.0 66.6
7 Richard Freitag GER 130.5 66.3
8 Maciej Kot POL 129.0 65.4
9 Lukas Hlava CZE 127.0 63.2
10 Jurij Tepes SLO 128.5 63.2
11 Jernej Damjan SLO 127.5 63.1
12 Taku Takeuchi JPN 127.0 62.4
13 Dawid Kubacki POL 127.0 62.0
14 Olli Muotka FIN 124.5 60.1
15 Alexey Romashov RUS 124.0 59.6
16 Piotr Zyla POL 126.0 59.1
17 Robert Kranjec SLO 124.0 57.6
18 Ilmir Hazetdinov RUS 121.5 56.4
19 Jaka Hvala SLO 126.5 56.4
20 Hyun-Ki Kim KOR 121.0 56.2
21 Evgeni Klimov RUS 120.0 53.0
22 Anders Johnson USA 112.5 40.1
23 Peter Frenette USA 108.0 31.2
24 Matthew Rowley CAN 107.5 30.6

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (37958) komentarze: (341)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Soczi

    Miejsca Polaków w trzech niedzielnych treningach:

    1.P.Żyła -------- 09 i 06 i 16 miejsce
    2.M.Kot ----.---- 11 i 17 i 08
    3.D.Kubacki -..- 15 i 11 i 13


    Odległości Polaków w trzech niedzielnych treningach:

    1.P.Żyła -------- 126.5m - 63.0 pkt i 126.0m - 63.6 pkt i 126.0m - 59.1 pkt
    2.M.Kot ----.---- 125.0m - 61.0 pkt i 121.0m - 53.8 pkt i 129.0m - 65.4
    3.D.Kubacki -..- 121.5m - 56.3 pkt i 125.5m - 59.6 pkt i 127.0m - 62.0 pkt

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    K.Stoch i J.Ziobro nie startowali.

  • anonim
    Japonia

    Japończycy niby faworytami, ale jeśli im podwieje z tyłu to skaczą bliżej od konkurencji. A jak jest na tej skoczni czy na treningach czy w konkursach każdy widzi, jeden +10 a następny nawet -10. Obawiam się, że wiatr jutro rozda karty i rywalizację 6 drużyn o medale wygrają Ci, którzy najrzadziej będą trafiać na wiatr z tyłu. Możecie mówić, że skoczek w formie to i przy wietrze z tyłu skoczy daleko, ale widzieliście jak kompletnie bez formy Vassiliev skoczył ponad 140m w konkursie.

  • anonim

    Tak obiektywnie rzecz biorąc to Żyła nie skakał dziaj źle. W I i III treningu przegrał z Takeuchim ok 3,5 pkt w II wygrał o 1,9 pkt. Kranjca przeskoczył z każdym razem (nie wiem po co on skacze w tych treningach). Zostaje Kraus i Morgi. Ten pierwszy raczej Piterowi dołoży ale Morgi może skoczyć podobnie. W taki przypadku pozostała trójka musiałaby odrabiać tylko do Niemców co przy dobrych skokach Ziobry i Kota powinno być osiągalne dla Kamila

  • Znafca bywalec
    ...

    Ciężko będzie w drużynie, Japończycy i Niemcy są piekielnie mocni i jeżeli nic się złego im nie przytrafi to między sobą rozstrzygną walkę o złoto. My powalczymy z Austriakami i Słoweńcami o brąz, chyba,że będzie loteria to wszystko zdarzyć się może:)

  • Mikolaj1 weteran
    drugi dowód szanowny Kibicu 15 marca 2013, 20:19kibic

    Ja tez chciałbym Bieguna na Planice i licze że Kruczek się opamięta i tego słabego Huli nie będzie brał.
    I dziwi mnie że piszą o ZASŁUŻONYM zwycięstwie Stocha, bo ja takiego dziś nie widziałem.Zasłużone by było gdyby nie musiał mu pomagać sędzia.|Rozjechana pokraczna narta, a tu takie noty.Piszecie ze zawyżają Schlierenzauerowi.A teraz gdy ewidetnie zawyżyli Stochowi to dziwnie cisza.Dlatego dla mnie jak pisałem wczesniej dziś wygrał Freitag.Zasłużone to zwycięstwo Stocha z pewnością nie było.
    Co że 5-ciu w drugiej serii jak dorobek słaby.Kubacki ze skomami treningowymi powinien być w 10-tce, ale wiemy że to średniak co nigdy wygrywał nie będzie.Dlatego jest królem treningów jak niegdyś był Mateja.Mamy przeciętną drużynę i trzeba się z tym pogodzić.

  • Mikolaj1 weteran
    Kibic proszę tutaj pierwszy dowód


    kibic
    15 marca 2013, 19:36


    Freitag powinien wygrać.
    Zdecydowanie noty dla Stocha zawyżone.
    Max 17.5 za to fatalne lądowanie.Dla mnie zwycięzcą tego konkursu jest Freitag bo był po prostu lepszy od Stocha.Żyła dostał niższe noty od Stocha mimo że skoczył zdecydowanie lepiej stylowo.
    Ja nie jestem z tego konkursu zadowolony, bo dzięki notom zawyżonym Stoch wygrywa, a on ma wygrywać bez pomocy sędziów.Dlatego dla mnie zwycięzcą jest Freitag.
    Pozostali Polacy też słabo, Żyła tylko 9, a po zwycięzcy kwalifikacji trzeba wymagać już przynajmniej miejsca w 5-tce.Kubacki znów nie przełożył skoków z treningów, i skakał zdecydowanie słabiej a natomiast najbardziej nauczkę dziś dostał Kot co powinien mieć pseudonim foch.Chciało by się stawać na podium? Kot nie jest zawodnikiem który może stawać na podium, to nie ta klasa i nigdy nie będzie.Ale 13 miejsca może tam ciułać.A Hula 29 miejsce i pewnie do Planicy pojedzie na wycieczkę niestety.Ja i tak jestem za jakimś juniorem zamiast niego bo Biegun jest na mamutach zdecydowanie lepszy od Huli.

  • veltomanka bywalec

    Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić,że skoczek z talentem mógł się nagle stać za przeproszeniem buloklepem. A nawet nie wiedziałam,że zamierza jeszcze powalczyć w tym sezonie.Ale nie da się ukryć,że z Hilde przynajmniej w średniej firmie brąz dla Norwegii byłby realny.

  • Stinger profesor
    veltomanka

    Gdzieś? Czemu tak uważasz? Czyżby dlatego że jest bez formy? Przez cały sezon Hilde szukał formy, odpuszczał PŚ jeździł i trenował nie wyszło i to się zdarza niestety. Teraz nie skacze ponieważ jak on sam mówił że odpocząć i wraca po IO. Myślę że też chciał coś potrenować bo jeżeli skakałby w Willingen w takiej formie jaką miał wcześniej to by bule testował i to nie miałoby sensu.

  • Mikolaj1 weteran
    Stinger

    przepraszam nie wiedziałem w sumie dobrze. Jutro jeżeli Kamil będzie skakał tak jak w konkursach indywidualnych i Janek z Maćkiem potwierdzą równe skoki i Piotrek będzie przynajmniej skakał tak jak na treningach to myślę że jutro możemy mieć medal nikt teraz nie ma czwartego do brydża tylko Japonia ma i oni jutro jak nie zdobędą złota to będzie niespodzianka

  • musi początkujący
    Po złoto, po medal !

    A ja Liczę na złoto Polskiej Drużyny i wierzę bardzo mocno, jak w medal w Val di Fiemme, sprzed roku. Myślę że Kamil dobije skokiem 140 z wyż, Kot potwierdzi Miejsce w I - 10, jak to było na normalnej skoczni i dowali 130 m z wyż, Ziobro niech skacze na swoim poziomie 128-130 i będzie ok, a Pietrek no cóż, liczę na niego i wierzę w niego zawsze i liczę tu minimum 127 m ! Jak tak będzie, mamy medal a co do kolejności to zależy jak inni będą się spisywać, dodam że każda drużyna ma problem z 4 skoczkiem i nie ma równego jak u nas. Japończyki tu są moim zdaniem najgroźniejsi, później Niemcy, w kolejności Słoweńcy, Austria ale nie wpatruje ich na podium i na końcu Norwedzy ale w ich nie wierzę słabi są po prostu. Tu się zdecyduje z tych "6" Krajach. Dalsze Miejsca Finlandia, Czesi. Rosjanie wypadną z "8". Dodajmy że mamy po raz pierwszy szanse jak Val di Fiemme zdobyć medal, bo 4 lata temu było to ciężkie do zrealizowanie a nie wspomnę o innych latach, tragedia, także jest dobrze ;) i trzymajmy Kciuki ! Będzie Dobrze :)

  • anonim
    Nagonka na Żyłe

    Patrząc na komentarze pod postami Żyły, ale nie tylko (u Kota widzę to samo tylko w mniejszych ilościach) widzę pełno hejtów, okropnych i bez podstawnych obrażeń. Kurde Piotrek, nie może odnaleźć formy, ale może to nie jest wina reklam. Ja się nie dziwie, że on się psychicznie pali jak przeczyta te komentarze, że jak nie zacznie lepiej skakać to powinien dać sobie spokój i iść do reklam. Wiele sportowców np. Taki Lewandowski, który nic nie osiągnął dla Polski a ma świetne warunki do rozwoju bo kurde Stadion Narodowy jest pomimo dachu, całkiem całkiem, też ma fejsa i jakoś na niego nikt nie najeżdża. To jest przykre, mam nadzieje, że Piotrek nie czyta tych komentarzy, ale to raczej niemożliwe.

  • kibicSN stały bywalec

    Ale dobrze ze przynajmniej choc troche Żyła sie ogarnął po treningach mimo ze i tak skacze mocno przeciętnie.Z wiatrem pod narty powinien skakać powyżej 130 metrów i on ledwo ponad punkt k.Trzeba bedzie chyba odrabiac jego przecietny skok bo dzis pokazał ze nawet z wiatrem pod narty nie jest w stanie odleciec.Miejmy nadzieje ze Maciejowi Kotowi w koncu podwieje jutro pod narty i Ziobro powtorzy swoje próby.Wtedy szansa na medal jest spora.Niestety Żyła lepiej ostatnio gra w reklamach niż skacze i to moze na medalu jutro zaważyć..

    O koledze Kurzajewskiego juz wiele tu zostalo napisane i tylko potwierdzilo sie ze zabranie jego na Olimpiade bylo ogromnym błędem.Przegrywa ze słabym na olimpiadzie Żyłą czego się spodziewałem z reszta.

  • mistrz bywalec
    kubacki sie chyba przed skokiem treningowym

    nie przeżegnał

    a jakby to zrobił to wygrał by trening a jutro miałby złoty medal na szyi.
    w takim razie musimy pomodlić się my żeby żyła nie zepsuł skoku
    odmówmy rózaniec
    tajemnica pierwsza chwalebna: polska drużyna najblizej zdobycia medalu we wszystkich startach na IO w historii
    Ojcze nasz, któryś jest w niebie.. (dokończcie)
    módlmy się razem

  • anonim

    No cóż Piotr to jest gość.Jego nie wpisy aż tak mnie nie kręcą.Ja też mam fejsbuka,ale jakoś mi to nie przeszkadza.Niech chłopak zacznie trenować. Bo ma talent,a kolejny będzie zmarnowany.Kazdy lubi popić piwo i tak dalej,ale cóż jak to Polak.Niech jutro odzyska formę pomodlę się za niego :D

  • anonim

    Dobra decyzja trenera. Piotrek zajął gorsze 34 miejsce od Dawida 31. Tylko należy zaznaczyć iż Dawid skakał przy przednim wietrze a Piotrek miał dość silny wiatr z tyłu. Po za tym jednak czym skocznia większa tym Piotrek jest lepszy a Dawid słabszy.

  • kibicSN stały bywalec

    Narzekacie na wpisy u Żyły?
    Macie swojego fejsbuczka, pisałem ze ten portal do niczego dobrego nie prowadzi, siedzcie tam dalej i sie lajkujcie jak bachory z gimnazjum.Żyła wpadł w sidła facebooka i teraz niech za to płaci.Wiedziałem ze sie tak skonczy po jego niepowodzeniach.

  • anonim
    Polskie skoki

    Bez względu na jutrzejszy wynik naszej drużyny,to i tak to będzie najlepszy sezon polskich skoków w historii.Krytykanci i trole tego Chłopakom i Trenerowi nie odbierą. Do ja03 (*160.neoplus.adsl.tpnet.pl) Kubacki sam siebie nie powolal na olimpiade.

  • metalfan stały bywalec

    Kruczek nie ryzykuje. Piotrek oddaje tutaj równe skoki, ten w konkursie też był takie jak te na treningach, oddany po prostu w bardzo złych warunkach ;) Przecież inni też sobie nie radzili. Nie ma co zakładać czarnego scenariusza, ale nie ma co też nastawiać się na medal. Ewentualny taki niech będzie niespodzianką, bo czołówka jest bardziej wyrównana niż rok temu na MŚ

  • matx bywalec
    Składy na jutro

    http://www.fis-ski.com/ski-jumping/news-multimedia/news/article=team-competition-sochi-the-best-yet-come.html

  • Xander weteran
    Stinger

    Można przewidzieć jak Dawid skoczy w konkursie, natomiast Piotrek jest nieobliczalny. Potrafi odpalić skok w przeciwieństwie do Dawida który poziomu swoich skoków nie podniesie. Moim zdanie jutro ostro powalczymy o medal

  • anonim

    Problem w tym, że Kubacki, którego możnaby na wyrost nazwać polskim Loitzlem nie skoczył na IO ani razu w drużynie, a jedynie indywidualnie. Nigdy się nie dowiemy, czy nie sprężyłby się tak jak na MŚ, gdzie prawie wywalczył nam srebro, które jednak zaprzepaścił Kot i może trochę Pietrek. Wtedy w konkursie indywidualnym na dużej Dawid był na 20 miejscu, ale na normalnej poszło mu równie źle, jak w Soczi. Czy można mieć pewność, że Kubacki nie mógłby skoczyc solidnie na dużej w sobotę, gdyby dostał szansę i dużo solidniej w poniedziałek? Szkoda, że Murańka nie dał rady w polskich zawodach. Poskakałby sobie przynajmniej na normalnej, a kto wie, co by było potem. Czy gdyby dostał także szansę w drużynówce byłaby katastrofa czy historyczny wynik i mocny kop w górę (i kolejne zmartwienie dla Kota ;) Nie dowiemy się.

  • anonim
    Strona P.Z. na Facebooku

    akurat przeczytalem pare komentarzy na FB Zyly i naprawde musze powiedziec, ze niektore polaczki maja cos z glowa! Jak tak mozna go wyzwac i po nim jezdzic. Wescie sie ludzie pierd. Niektorzy pisza zebierze pieniadze od podatnikow i ma cieszko pracowac bla bla. Co wy ku. myslicie ze on w ogole nie trenure? Ze tylko sobie reklamy kreci? Wam chyba naprawde odb.ija! Skoki decyduja sie w glowie i on poprostu teraz ma problem i nie wychodzi tak jak powinno. Ale to nie znaczy sie nie stara i tylko reklamy kreci. Niby chcecie Medal, ale takimi komentarzami to go napewno nie podbudujecie. Raczej na odwrot. Mam nadzieje, ze on tych komentarzy nie czyta, bo taka malo inteligentna zgraja sie na niego rzucza. Powodzenia dla Piotrka Zyly na jutro! A do tych paru te.mpych Poloczkow tylko moge powiedziec: SHAME ON YOU

  • mika bywalec

    Co do brązu z Kubackim. To tak nie wygląda. Żyła cudujący na rozbiegu skacze podobnie do Kubackiego. Żyła niecudujący na rozbiegu skacze dalej. Więc jeśli ktoś zakłada brąz z Kubackim to chyba też zakłada brąz z Żyłą cudakiem. To są te same rzeczy, miejsce Kubackiego na mniejszej skoczni z konkursu a miejsce Żyły z konkursu na dużej - bardzo podobne. Czyli Żyła psujący skoki skacze jak Kubacki. Ale przy takich skokach czy to Kubackiego czy celebryty Żyły potrzeba sporo szczęścia do brązu. Żyła jednak daje nadzieje, że ten brąz będzie pewny jak przestanie cudować. Natomiast do złota...heheheh do złota to ja bym nie pisała o nich dwóch, tylko o Kocie i Ziobrze. Chyba ktoś tu nie widzi, że szczególnie Ziobro powinien coś więcej pokazać do złota. Sam Żyła skaczący coś ponad te swoje skoki nie wystarczy. Rywale mają równe czwórki gdzie każdy lata daleko w każdej grupie.

  • anonim

    Jutrzejsza drużynówka zapowiada się bardzo interesująco. Moim zdaniem głównym faworytem mimo wszystko są Niemcy. Czy Polska zdobędzie medal? Na te pytanie ciężko odpowiedzieć, aczkolwiek na pewno będziemy walczyć. Szanse Słowenii spadają z powodu kontuzji Krańca.
    Wnioskuje po konkursie indywidualnym, że Japonia również staje się pretendentem do podium. Nie przypuszczam jednak, ze osiągną ten cel.. Austrii nigdy nie należy skreślać chociażby z faktu iż są to obrońcy tytułu. Czy go obronią ... moim zdaniem nie, ale na medal mają duże szanse.
    1.Niemcy 2.Austria 3.Polska 4.Japonia 5.Słowenia 6.Norwegia 7.Republika Czeska 8.Finlandia. (Moje skromne typowanie )
    Pozdrawiam gorąco Alfred.

  • anonim
    Kubacki

    Dzisiaj było piękne podsumowanie występu Kubackiego na IO. Nie pokazał totalnie nic, zaprezentował się żenująco zabierając miejsce młodemu utalentowanemu skoczkowi. Ja na miejscu zwolennikó jego wyjazdu na IO schowałbym się pod ziemię.

  • anonim
    Muranka

    ja nie wiem cyz niektorzy w tym Murance sie zakochali? skakal niezle w PS ale bez przesady mi sie wydaje ze jego forma szla w dol, skoro nie zdobyl medalu w MSJ, przez jego skok stracilismy bardzo duzo z przewagi i prawie stracilismy zloto w druzynowce, w PK tez szalu nie robi, uszanujmy decyzje Kruczka i sztabu trenerskiego, zobaczymy co bedzie jutro i jak skonczy sie sezon bo moze byc jeszcze piekniejszy niz jest!!

  • Stinger profesor

    Żyła wygrał z Kubackim więc jutro skacze. Dobre decyzja trenera Kruczka tym samym wybór Kubackiego na IO stał się że tak powiem trochę bez sensowny ... Dawid nie pokazał na tych igrzyskach nic więcej co na PŚ a może i mniej.


    @MSad_

    Zgadzasz się ze mną że to najlepsza decyzja trenera jaką mógł podjąć przed jutrzejszą drużynówką?

  • anonim
    MSad_

    przesadzasz .. to bylo w tym 5%... Oczywiscie to obsesyjne wracanie do Klimka teraz nie ma sensu. Teraz trener wybral Zyle i oby sie nie pomylil.
    Bo Dawid byl gwarancja (dopewnego stopnia bo w skokach o gwarancjach mozna zapomniec) w miare przyzwoitych srednich skokow. Piotrek to ryzyko- moze zawalic (boje sie..) moze wypalic czyms ciekawym podnoszacym nas ponad braz... (ktory moglby byc z Dawidem, za Japoncami i Niemczurami). Ale kiedy ma Kruczek ryzykowac jak nie teraz, gdy wygral 2:0?

  • tlen doświadczony

    Dobra decyzja Kruczka. Jest tak, Stoch-wiadomo, Maciek i Janek co najmniej równo z Niemcami i Austriakami, może trochę strat do Japonczyków. No i ten czwarty. Kubacki-pewniak. skok tak z minus 7-10 punktów do swojego Niemca/Austriaka. Gdyby nie dominacja Japonii bylby pewniakiem do druzyny. Ale , tak skacząc, mamy czwarte miejsce. Bez szans na medal. Zyła.. może dać d... owszem, ale może tez odpalić. Da d.. przegramy ze Slowenią i może z Norwegami. a co za różnica ,miejsce czwarte czy piąte/szóste? By zdobyc medal, Zyła musi odpailć I już. Zyła może(choć wątpię, ) Kubacki na pewno nie "odpali".

  • dervish profesor

    Czyżby Murań ka numerem 4 w składzie na jutrzejszą drużynówkę????
    Ktoś kto w przyszłości zajrzy do archiwum będzie miał niezły mętlik w głowie. Tyle spamu o kimś kto nie bierze udziału w igrzyskach.
    Jakaś paranoja, żeby najczęściej wymienianym nazwiskiem było nie nazwisko uczestnika albo medalisty tylko kogoś kto nie jest członkiem kadry olimpijskiej.
    Ci którzy ciągle rozgrzebują ten temat nie zdają sobie sprawy jak wielka krzywdę i przykrość czynią Klimkowi. Jeżeli maja troszkę wyobraźni, niech postawią siebie w jego sytuacji.

  • MSad_ profesor
    Co tu się będzie działo

    Jak nie bedzie medalu to murańkowcy rozniosą Kruczka na strzępy.
    Jak bedzie brązowy tez rozniosą Kruczka bo jakby był Murańka byłby srebrny.
    Jak będzie srebrny to tez rozniosa Kruczka bo jakby był Murańka to byłby złoty.
    Jak będzie złoty też rozniosą Kruczka bo jakby był Murańka to byłby złoty z dodatkiem 1 kg meteorytu.
    Gdybyśmy i to zdobyli to tez rozniosa Kruczka bo z Murańką na Księzyc bysmy wskoczyli

    I to dzieki zawodnikowi ,ktory od konkursu w Wiśle miał tendencje znizkowa az do upadku na zawodach mistrzostw swiata dzieci czyli MSJ


    Dyskusja wiec czemu to nie Muranka a Kubacki bedzie trwac do nastepnych IO.

  • anonim
    pepeleusz

    Tak i jeszcze porównuj starty w rożnych latach najlepiej....
    Idiotyzm... Sztab wybrał 5 na IO-najlepszą piątkę.
    Klemensik to tylko taki wytwór waszych nadziei-niepotrzebnie, bo mamy Stocha, Kota... i innych.

  • yyy profesor
    Krzyschu

    No już nie przesadzajmy, Muranika, jaki jest taki jest, ale to jego pierwszy peny sezon w PŚ, i pokazuje sie z bardzo dobrej strony. Kiedyś był lansowany, ale za Kruczka nikt mu sprawy nie ułatwia, wszystko musi sobie sam wywalczyć, nawet być może musi pokazać odrobinę więcej od innych aby być uznany za lepszego.

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    Nic dodać nic ująć. Kubacki nie został na tych IO wartościowym rezerwowym (tak samo jak Kofler, który chyba tez był błędem), a wyjazd był "awansem". Murańka też spokojnie mógłby odpaść w pierwszej serii na skoczni normalnej i nie skakać na dużej - nie postawiono mu wirtualnie wysokiej poprzeczki.

    Największy komfort mieli Niemcy (którzy na nasze nieszczęście dobrze wybrali - liczyłem, że jednak będzie Freitag, który poza jednym dniem treningowym skakał na dużej skoczni słabo i można było liczyć że sie posypie) i Japończycy. Watase mógłby się do wielu ekip załapać, choć dziś już tak nie szalał, ale choćby u nas byłby chyba jako czwarty.

    Słoweńcy wyglądają na posypanych i atakujemy z czwarte miejsca, a wiadomo że potknięcia innych można wykorzystać. Bez jakiś wypadek bym typował.
    1. Niemcy
    2. Austria
    3. Japonia
    4. Polska
    5. Norwegia
    6. Słowenia
    7. Czechy
    8. Finlandia

    ale nawet nawet Czesi mają na tyle równy skład, że mogą się dziać dziwne rzeczy jakby mieli super szczęście;) Ciężko coś przewidzieć.

  • anonim
    Zyla

    gdyby Zyla mial "normalne"predkosci, w Willingen mimo ze szopke robil to mial dobre predkosci a w Soczi znow predkosci fatalne to tak jakby jechal 2 belki nizej, jak bedzie z przodu to szalu nie zrobi ale skoczy w miare a jak obniza belka zawieje z tylu to skoczy ze 115m i zapomnimy o medalu chociaz kazda reprezentacja ma swoje problemy chyba tylko Japonczycy sa wyjatkowo mocni

  • anonim
    tak teraz jest

    ze z Muranka medal bysmy mieli w kieszeni, ale max brazowy i nie mniej i nie wiecej, z Kubackim medalu by nie bylo w ogole, a z Zyla natomiast moze byc miejsce 5-6 jak i nawet zloto..
    i nie przekreslajcie norwegow..
    Fannemel byl wczoraj piaty, Bardal wiadomo poradzi sobie, Velta pod te 130 doleci, wszystko zalezy od Jacobsena..
    Austria sie obudzi i na podium stanie..
    w ogole walczy 6 ekip o medal Japonia i Niemcy faworyci do zlota ale jedni jak i drudzy moga skonczyc bez medalu..
    Slowenia to Slowenia, w druzynie zawsze mocna, ale moze byc jak rok temu w Val Di Fiemme, wygrywali wszystko druzynowo a tam bez medalu..
    Austria podium mrowane..
    Polska tym skladem moze wszystko i nic..
    Norwegia o braz powalczy i nie odpusci..

  • pepeleusz profesor

    Kubacki faktycznie był równy w swej słabości, ale należy zwrócić uwagę ze w ani jednym skoku treningowym nie zawiało mu mocniej w plecy ,choćby tak jak Żyle w konkursie. Co by było gdyby zawiało?

  • anonim
    >Puchar Swiata

    Wrocimz do pucharu świata ii zobaczymy kto był lepszy. Murańka czy Kubacki. Jestem przekonany, że Klemens będzie Dawidowi odskakiwał na dobrych parę metrów, Biegun zresztą to samo. Już się nie mogę doczekać powrotu do rywalizacji w PŚ. Murańka jeżeli będzie robił takie postępy to w przyszłym sezonie spokojnei zdobędzie +350-400 pkt i pojedzie na MŚ i będzie tam startował.

  • mika bywalec

    Jak Japonia i Niemcy nie zrobią potknięć, to mamy jakiś cień szansy na 3 miejsce a jak zrobią to wyżej. Z potknięć to bardziej Niemcy, u nich jednak zawodnicy psuli skoki indywidualne. Japonia powinna sięgnąć po złoto na luzie.

    Dlaczego cień szansy ? Bo u nas Żyła i Ziobro wcale nie są stabilni na dalekie skakanie. A raczej zależni od wiatru, oboje gasną z wiatrem w plecy, Żyła bardziej, ale Ziobro z wiatrem w plecy też daleko nie lata. Kot jeszcze potrafi trochę metrów uciągnąć jak mu po plecach wieje. Kamil skoczy swoje niezależnie od wiatrów.

    I druga sprawa, pisałam o tym wczoraj. Żyła na dojeździe zamiast skoczkiem jest celebrytą. Na treningach widocznie odpuszcza te cyrki by się przypodobać trenerowi i nagle uleciał więcej tych metrów. A potem przyszedł konkurs i znów musi podkreślić swoje fajeczki. Z Żyłą jest taka sprawa, że kiedyś ten jego "garbik i fajeczka" było czymś naturalnym, mało widocznym, i skakał bardzo dobrze. Od kiedy w mediach o tym się mówi, to staje się aktorem i na dojeździe chce wszystkim pokazać ten garbik i fajeczkę, tak by nawet pół-ślepy przed TV dostrzegł o co chodzi. Traci oczywiście prędkość przez to i skacze krócej. Więc, jak jutro Żyła odpuści aktorstwo na dojeździe to szansa na brąz istnieje. Mam nadzieje, że nie ma żadnych umów podpisanych z "paluszkami" czy innymi sponsorami, na robienie swoich fajeczek w każdym skoku konkursowym...bo to zastanawiające czemu po tylu już skokach treningowych na tej IO z obu skoczni, nadal cudował, tak jakby musiał cudować na dojeździe i basta. Na pewno trener mu tego nie każe robić.

  • JankessPL doświadczony
    Polska drużna

    No niestety zabrakło w kadrze Klemensa Murańki.
    Jego główny rywal Kubacki osiągnął następujące wyniki
    Normalna skocznia:32 miejsce,z jednymi z najlepszych warunków
    Duża skocznia:przegrana w rywalizacji z najsłabszym w całym sezonie Żyłą,oddaje równe,ale słabiutkie skoki
    Drużynówka:wyraźna przegrana z co najwyżej średnim Żyłą.
    Reasumując,bo igrzyska dla Kubackiego się skończyły,jest to tragiczny występ,niech ktoś mi powie jako kto miał jechać?Specjalista do normalnych skoczni-32 miejsce,czyli tragedia,przecież to IO.Jako podpora drużyny?Jak ma być podporą drużyny jak Żyła,który ma dołek formy go pokonuje o klasę?Znowu totalna porażka.Niestety wybór Kubackiego był bardzo nietrafiony,nic nie wniósł,tylko zabrał miejsce Klemensowi lub Krzyśkowi,dla mnie to jest porażka sztabu trenerskiego

  • anonim
    BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ

    Jej jak można przyznawać medale poo wynikach TRENINGU i to na takim na, którym pewnie większość skakała na luzie, a kolejni na luzie w treningowych kombinezonach. Po za tym ci którzy są najlepsi na treningach i kwalifikacjach zawalają w konkursach. A komentarze niektórych to jest śmiech na sali.

  • pepeleusz profesor
    Brutus

    Muranka który nie byłby załamany decyzją o składzie to prawdopodobnie byłby inny Murańka. Do tego przecież przeszedł odmienny cykl szkoleniowy niż gdyby był w składzie na IO - najpierw pod MSJ potem taki który wybitnie nie słuzył jego kolegom startującym w USA i Brotterode bo ich wszystkich akurat miażdzył.
    Nie był stabilny, ale potrafił oddawac skoki na poziomie światowego top 10 i w USA i w pierwszej serii pierwszego PK w Brottterode i kilka wyników tez zrobił dobrych. Te ostatnie PK to absolutnie najmocnijsza obsada PK w sezonie, bo kadry A skurczyły sie do pięciu.
    Decyzje o wyborze Kubackiego trzeba zatem w 90 % oceniać na podstawie Kubackiego w Soczi.

  • Xander weteran
    pepeleusz

    Zgadzam się z tobą. Tyle było sprzeczek o to kto lepszy czy Dawid czy Klemens. Kubacki pokazał że był złym wyborem. Skakał zdecydowanie poniżej naszych oczekiwań i jeszcze twierdził że to były dobre skoki. Prawda jest taka że jego wyjazd na IO był pomyłką.

  • anonim
    Do Pepeleusz - Murańka?

    Kolega upiera się, że Murańka byłby rozwiązaniem problemów polskiej drużyny. Jak widać po ostatnich CoC, Klimek wcale w nich nie błyszczał. Owszem, był najlepszy z polskiej ekipy, ale miejsca 4, 6 i 18 w drugoligowych zawodach wcale nie wskazują, że na IO byłby lepszy od Żyły czy Kubackiego

  • pepeleusz profesor
    jozek sibek

    Jakby nie miał do niego zaufania jako osoby, to by go w Soczi nie było. Tu jednak zadecydowała albo sportowa uczciwa walka o skład albo poczucie że tu aby walczyć o jakikolwiek medal (a nie tylko złoto) trzeba ryzyka i nadziei na lepszy skok niż najmniej słaby skok Kubackiego.

  • anonim

    A ja myślę, że zamiast tego, że brakuje tego czwartego do brydża powinniśmy być jednak spokojni, bo mamy świetnego Kamila. Lider odgrywa jednak sporą rolę - Japonia ma Kasaiego, Słowenia ma Prevca, ale u nich z kolei reszta szwankuje, w przypadku Niemiec nie wiadomo jak z Freundem, jednak mimo wszystko do Kamila traci nieco więcej, Austriacy zdecydowanie nie mają takiego skoczka. Moim zdaniem jutro: o złoto będą bić się Japonia i Niemcy, ale nie ma bata, żebyśmy nie zdobyli brązu.

  • pepeleusz profesor

    Koniec startu Kubackiego w igrzyskach. Można go podsumować- totalna klapa, w całym sezonie nie było gorszego Kubackiego niż ten Kubacki z IO. Nawet podczas lotów czy na T4S potrafił skoczyć przynajmniej w kwali, a jak zajął 40 miejsce to wówczas uznawano to za wpadkę. Tu zaliczał (no może pierwszym dniem treningów, gdzie też było tylko przeciętnie, ale to ulubiona normalna skocznia) same wpadki
    Jego skoki oceniano jako solidne lub średnie tylko z dwóch względów- po pierwsze że ludzie przeważnie nie rozumieją że 30 miejsce na IO nie odpowiada 30 miejscu w stawce dobrze obsadzonego PS oraz na tle rozregulowanego Żyły który w niektórych skokach prezentował fatalną formę zawodnika o poziomie spoza setki na świecie.
    Decyzja o wybraniu go do składu zamiast Murańki była skandalem i okazała się skrajnie niemądra. Licząc na wyczucie Kruczka można było liczyć tylko na dwie rzeczy: albo że Kubacki zrobi na IO najlepszą swoją formę w sezonie (a był to poziom niezbyt wysoki) albo chociaż średnią ale przewidywał absolutne dno Murańki (nie było dna, zanotował kilka dobrych wyników mimo załamania i odmiennych treningów). W Soczi nie było ani najlepszego Kubackiego z sezonu, ani średniego, był za to najgorszy Kubacki z Kubackich.....

  • MSad_ profesor
    jozek_sibek 16 lutego 2014, 18:56

    Ciekawe ciekawe ale to chyba nie jest kwestia zaufania bo tu nie chodzi o przyniesienie kufla piwa,

    a jeśli już to żeby się nie zawiódł na tym zaufaniu. Zaszoruje Piter jutro rekami po najezdzie i peknie to zaufanie, OBY NIE

    Szanuje decyzje Kruczka.

    PS Jakby był MUrańka nie byłoby Dylematu.

  • jozek_sibek profesor
    P.Żyła

    Bardzo dobry wybór.
    Ł.Kruczek nie ma zaufania do D.Kubackiego.
    Nawet po zdobyciu brązowego medalu MŚ w ubiegłym roku,w ostatnich dwóch konkursach Dawidek był odstawiony i w drużynie startował K.Miętus,tak w Lahti jak i w Planicy.

  • electricjoker stały bywalec

    Skład czy z Zyla czy z Kubackim i tak nie wiele zmieni. O medal będzie ciężko bo ten 4 nie skacze za rewelacyjnie. Jednak Piotrek może mieć ten swój lepszy skok w jakieś seri i te parę punktów więcej zdobytych moze zadecydować o końcowym miejscu.
    Zdecydowanie gorzej od Kubackiego nie będzie skakał, nawet jak wyjdzie mu gorszy skok to będzie to własnie na poziomie Kubackiego. Wiec żaden z nich nas nie ratuje w tym przypadku. Gdyby ta prędkość u Piotrka była lepsza myślę ze jutro walczylibyśmy nie tylko o medal ale o zwycięstwo.

  • michnar stały bywalec
    DRUŻYNA

    Dzisiaj strasznie mało zawodników zjawiło się na treningach. Realne szanse na złoto ma Japonia, myślę, że najważniejszymi rywalami Japończyków będą Niemcy i Polacy. O podium będzie walczyć niewątpliwie Austria oraz Słowenia. Te dwie drużyny, główni dwaj faworyci przed IO teraz spisują się tak sobie i dzięki temu Polska ma szanse na podium. Norwedzy raczej na medal szans nie mają.

    Ciekawe czy u Niemców będzie Wank czy Freitag. Zauważyłem, że Richard wzbudza ogromne zaufanie Schustera i to może go zgubić.

  • OjciecMarek profesor
    @Pavel

    Nie tak samo - Żyła w swych gorszych skokach skacze tyle, ile Kubacki w lepszych, a od czasu do czasu zdarza mu się skoczyć całkiem przyzwoicie (1 i 2 skok treningowy to był poziom 18-19 miejsca wczoraj, pułap dla Dawida na tych Igrzyskach nieosiągalny). Zresztą - lista startowa się już ukazała - wystartuje Żyła - więc część poświęconą gdybaniu można już odpuścić.

    http://data.fis-ski.com/pdf/2014/JP/3930/2014JP3930SLR1.pdf

  • MSad_ profesor
    Na dobranoc powiem co powtarzam ciągle

    Nie jestesmy az taką potęgą aby zdobywać drużynowe medale olimpijskie to jest rzeczywistosc jaką trzeba normalnie przyjmować. Zdobycie jakiegokolwiek medalu będzie odchylenie od normy. Każdy krązek biore w ciemno.

    Polak jednak wszystko potrafi nawet nie majac toru lodowego zdobywa złoto olimpijskie.

    PS. Sołtys Zębu zarzadził aby od dzis ludzie witali sie telemarkiem

  • Xander weteran

    Jedna różnica pomiędzy Żyłą a Kubackim jest taka że Piotrek potrafi odlecieć i skakać na poziomie Janka i Maćka a Dawid raczej swojego poziomu już nie podniesie. Mi się przypomina Val di Fiemme rok temu Polacy oprócz Stocha indywidualnie skakali bez błysku a udało się zdobyć medal bo się zmotywowali na drużynówkę. Tutaj mamy dobrych Kota i Ziobrę i przeciętnego czwartego. Ja jestem przekonany że jutro Polacy powalczą o medal.

  • EmiI profesor

    Jeśli uznamy skok Kubackiego z normalnej skoczni za dobry a skok Żyły z dużej skoczni za bardzo słaby to świadczy tylko o różnicy możliwości tych skoczków. Bo dużej różnicy nie było, czyli 32 i 34 miejsce i strata u Żyły większa nieco bo skocznia większa.

  • anonim
    trudny wybor

    powiem szczerze, wole piotrka, przede wszystkim dlatego ze jego stac na wiecej, moze zaskoczyc i odleciec, z drugiej strony na pewno przy piotrku bede sie duzo bardziej denerwowal bo jest nieobliczalny. czyli chyba jesli celujemy w zloto to trzeba wybrac piotrka liczac sie z tym ze mozemy skonczyc nawet na 5 miejscu jesli zdarzy mu sie klops. przy kubackim chyba maksimum to braz...

  • M_B profesor
    @MSad_

    Na taką logikę to i Kubacki zepsuł konkursowy skok na normalnej jak już jesteśmy przy samym Val di Fiemme, zobaczymy kogo wybierze Kruczek, ja osobiście wybrałbym Żyłę, skacze na tej skoczni słabo, ale i tak lepiej od Kubackiego

  • dejw profesor
    @pepeleusz

    A to może teraz to odwrócimy: 5 ostatnich drużynówek - w czterech Kubacki był bardzo mocnym punktem drużyny. I co, wygląda trochę lepiej?

    I teraz pytanie o nieśmiertelnego Klimka, za którym tak ochoczo postulujesz - a skąd ta niezachwiana pewność że nie wyciąłby nam tego samego numeru jak na MŚJ, gdzie zrobił błąd, który mógł pozbawić Polski złota?

    Żyła - on jest tak nieprzewidywalny, że nie da się teraz powiedzieć co będzie gdy będzie skakał w konkursie. Pamiętasz co było na MŚw Lotach w Vikersund?

    Można wymieniać te uwagi w nieskończoność. Można dywagować na temat formy, na temat składu Polski i innych ekip. Wydaje się że Japonia będzie poza zasięgiem, że bardzo mocni będą Austriacy i Niemcy. I że Polska będzie na miejscu 4-5. Tak to niby wygląda.
    Ale drużynówka, a zwłaszcza drużynówka olimpijska rządzi się swoim prawami.
    Ja życzę naszym skoczkom, aby po prostu skoczyli swoje, to co umieją najlepiej. Jaki to da efekt - to zobaczymy jutro.
    Roztrząsanie po razy tysięczny: "a co by było gdyby" nic nie da. Trzeba spokojnie usiąść jutro przed telewizorem, emocjonować się konkursem i życzyć naszym zawodnikom jak najdalszych lotów.

  • anonim
    Lista startowa

    lista startowe jutrzejszej drużynówki:
    http://www.sochi2014.com/en/ski-jumping-men-s-team-1st-round

    dobra decyzja KRUCZKA

  • jakledw12 weteran
    Kruczek

    Kruczek będzie miał ciężki orzech do zgryzienia. Niby dzisiaj lepiej skacze Żyła, ale to tylko treningi. Ja osobiście przeczuwam, że Kruczek jednak na drużynówkę wybierze Żyłę.

  • anonim

    To, że Kot nie pojechał a dekorację, to akurat bardzo dobrze. Szkoda, że Ziobro pojechał. Konkurs jest już jutro i jest to zbyt poważna sprawa dla wszystkich poza Stochem, bo ten jest juz spełniony w 200%. Mam nadzieję, że Ziobro utrzyma koncetrację. Oby po prostu chodziło o to, że czuje, że a tej skoczni już lepiej nie skoczy, chyba że mu dobrze podwieje i chciałby trochę odpocząć, zachować więcej świeżości.
    Kot natomiast czuje, że na obu skoczniach mógł zakręcić się koło medalu, a minimum to było 2 razy w 10. Wie też, że na MŚ to on przegrał drużynie srebro a które zapracował przede wszystim Kubacki (bo Stoch zrobił "tylko" to, czego od niego oczekiwano, a Dawid podskoczył wyżej d...) a nie wygrał brąz. Kot ma też świadomość, że na żeby na serio walczyć o pierwszą 15 na koniec PŚ potrzebował trzech sezonów (no w poprzednim moze też było blisko, ale się nie udało, a teraz szanse wciąż są spore)
    Ziobro, jego rówieśnik, ale równocześnie skoczek znacznie mniej doświadczony w PŚ w swoim pierwszym sezonie, w którym jest klasyfikowany nie dość, że wygrywa konkurs i to z samym Stochem to jeszcze zaraz dokłada drugie podium i jest jednym z tych, którzy mogą przeszkodzić Kotowi w wejsciu do pierwszej 15, a to już byłaby dla niego klęska, bo zamiast kolejnego kroku ku najlepszym w PŚ czekałaby go stagnacja.
    A jakie fochy strzelał Morgi jak mu Gregor wszedł w paradę, to już wszyscy zapomnieli? Dobrze, że jest rywalizacja i sportowa złość, bo sielanka rzadko sprzyja dobrym wynikom. Póki Ziobro z Kotem nie podpiłowują sobie nart i nie prują kombinezonów wszystko jest OK. Lepiej by było gdyby Ziobro był 44 w PŚ i nie marzyłby nawet o doścignięciu Kota? Jeśli o chodzi o Pitera, to Kot nie widzi w nim duzego zagrożenia, bo wciąż ma sporo czasu, zeby go przegonić. Chociaż jesli Żyła przypomi sobie swoje najlepsze skoki i uspokoi głowę, to i on nie będzie bez szans w walce o nr. 2 naszej repry.

  • Pavel profesor
    Typy na jutro.

    1. Niemcy - Najrówniejsza drużyna z liderem Freundem. Nie ma co się sugerować wczorajszymi zawodami, bo nie co dzień warunki wykoszą pól pierwszej 10-tki/

    2. Austria - Co by nie mówić potrafią się zmotywować na najważniejsze imprezy, a szczególnie na konkursy drużynowe. Tak jak w przypadku Niemiec, nie ma co liczyć, że warunki wykoszą Dietharta.

    3. Japonia - Bardzo równa drużyna z niesamowitym Kasaim w składzie. Przy odrobinie szczęście może to byc nawet wyższe miejsce.

    4. Polska - Niestety, a brak zawodnika nr 4 jest bardzo ciężki do przeskoczenia. Oczywiście jeżeli wyjdą naszym skoki życia to medal jest w zasięgu, ale ciężko będzie.

    5. Słowenia - Kranjec z kontuzją, chimeryczny Tepes i Damjan, to jednak za mało, aby się włączyć do walki o medal. Tylko tu mamy taki przypadek, ze to drużyna zdolna do wszystkiego, a więc nawet do złota.

    6. Norwegia - Ewidentnie nie trafili z formą. Jedynie Bardal im ratuje honor.

    7. Czechy - Równy skład bez gwiazd, pewny awans do drugiej serii i liczenie na wpadki innych ekip.

    8. Finlandia - Mają potencjał, aby wejść do drugiej serii, ale to chyba szczyt ich możliwości.

  • OjciecMarek profesor
    @dervish

    Yyyy...Jak to nie mamy pojęcia o ruchach powietrza przy próbach Dawida i Piotra?! Oglądałem obie transmitowane serie treningowe i zapewniam, że nie było żadnych zmian belek, a mając odległość i wynik punktowy średnio rozgarnięty szympans będzie w stanie policzyć wartość kompensacji za wiatr (różnica pomiędzy punktami za odległość a wynikami punktowymi podanymi w tabelach powyżej).

  • pepeleusz profesor

    Kubacki nigdy nie zawodzi w drużynówce? Otóż zawodzi, bo zawalił 5 na 12 drużynówek w których startował:

    MSJ 2006
    MSJ 2010
    PS Harrachov 2011
    LGP Zakopane 2011
    PS Klingenthal 2013

    to co skakał na treningach na duzej skoczni Kubacki, to jest prawie taki zawód jak u Żyły. Nie oddał ani jednego dobrego skoku, co mu sie nie zdarzyło ani na lotach ani na T4S gdzie miał dołki. A treningi u niego zawsze lepsze niż konkursy....


  • anonim
    Kot

    Mi też się wydaje, że Maciek po prostu ma taki styl bycia, że nie okazuje za bardzo emocji, że ich po nim nie widać, ale to nie znaczy, że ich nie przeżywa..po prostu może w przeciwieństwie do Kamila, Janka, nie jest ekstrawertykiem tylko domatorem?

  • jozek_sibek profesor
    P.Żyła

    Brawo Piotrek skaczesz powtarzalnie jak tu wczesniej niektórzy pisali o D.Kubackim. Skoki 126.5 m,126.0 m i 126.0 m to jest to o co chodzi.
    natomiast D.Kubacki może zawalić konkurs jak w pierwszym skoku 121.5 m gdzie przegrywa z 2 słabymi Czechami.
    Wybór jest oczywisty.

  • MSad_ profesor
    TRUDNY WYBÓR ?

    Wcale nie.
    Kubacki w treningach miał tendencje zwyżkową a ma na tej skoczni 3 skoki mniej od Żyły. ( seria probna przed Kwali, Kwali i konkursowy).
    Biorę w ciemno Kubackiego. Zyła jak sie dowie ze skacze w drużynówce poleci na FB nawypisuje glupot i jutro kicha.

  • atb stały bywalec
    nie Japończycy a Niemcy faworytami #1

    zapatrzyliście się na Japończyków, a to Niemcy mają najmocniejszą czwórkę. Zobaczcie na jakim poziomie jest u nich rywalizacja o miejsce nr 4 (Wank wygrał z Freitagiem). Wellinger skacze nie gorzej, niż jego rywal z JPN, a "pakiet" Freund, Kraus jest lepszy, niż Kasai, Ito.

    Słowenia się posypała i walka o 4 miejsce z nami (niestety). Brąz dla Autów.

    Te wszystkie wyliczenia oczywiście przy założeniu w miarę równych warunków i braku wypadków losowych (upadek, dsq itp.).

  • Saymon19 profesor
    marro

    Wiem, że wielu i po jednym z Niemiec, Austrii i Słowenii, a my czwrtego na słabym poziomie mamy. Ale wierze, że jutro się ten ,,czwarty" skupi i skoczy piękne, a Kamil nie popełni błędu w skokach i poleci jeszcze dalej niż wczoraj i się uda :)

  • dervish profesor

    Dzisiaj obaj wypadli przyzwoicie na tle swoich rywali, Kruczek wybierze lepszego, my kibice widzielismy tylko odległości i miejsca nie mamy pojęcia o kierunkach i sile wiatrów podczas ich skoków.

  • marro profesor
    @Saymon19

    W indywidualnych upadał Freund a na skoczni dużej kilku skoczków z czołowki wiatr zepchnął na zeskok, wiec jeżeli nikt z rywali nie bedzie psuł skoków to o medal bedzie cieżko.

  • yyy profesor
    skład na jutro

    To jest tak, że teraz nasz sztab musi usiąść i zastanowić się czy bardzo mocny Kamil, dobrzy Kot i Ziobro plus skoki w okolicach 120-123 dadzą nam medal. Jeżeli wyjdzie im ze da to medal, to wystawiamy Kubackiego. Jeżeli wyjdzie że może to nie dać medalu to ryzykujemy z Żyłą, który powinien przy dobrych wiatrach skoczyć 5 metrów dalej.

  • skoczek12 bywalec
    Faworyci

    Japonia potwierdza, że jest murowanym faworytem do złota. Oni skaczą tutaj tak dobrze i równo, że jedyne co mogłoby ich powstrzymać to tylko mega loteryjne warunki, ale chyba na takie się nie zapowiada. Shimizu i Ito tutaj skaczą świetnie, Kasai fenomenalnie, jedynie troszeczkę słabiej i mniej pewnie Takeuchi, ale to nadal są wyniki ponad 125 metrów. O inne miejsca Polska, Słowenia, Niemcy i Austria no i tutaj będzie bardzo ciekawie, wszystko sie może zdarzyć.

  • dxx początkujący
    Żyła

    Znów tragiczna prędkość. W trzecim treningu, zdecydowanie najniższa z całej stawki! Ten cho.lerny garbik, fajeczka chyba tylko do reklam jest potrzebny. Musi się czymś odróżniać od reszty skoczków i nie może normalnie zjechać po rozbiegu...

  • Kibic profesor
    Moja czwórka na jutro drużynówka

    Na pierwszego bym postawił Ziobre drugiego bym posłał Kubackiego Trzeciego Kota a czwartego naszego mistrza Kamilka. Żyła lepiej nie bo jest nie obliczalni a Kubacki zawsze równo skacze.Powodzenia Polacy oby jutro był medal bo zasłużyliście na niego

  • anonim
    -

    Ja nie wiem, czy wy zbyt pochopnie Maćka nie oceniacie. On ma już taki charakter, że się nie uzewnętrznia zbyt i wali prosto z mostu co myśli. On nie okazuje, że sie cieszy jak np. jemu samemu skok wyjdzie, a oczekujecie, że będzie skakał z radości z powodu Stocha:) Nie ten typ i tyle. Poza tym nie wiemy jaka jest tak naprawdę sytuacja w drużynie, o tym się nie mówi

  • anonim
    taktprawda

    na dzisiejszych treningach na calej dlugosci skoczni rownomiernie wialo 0,5 m/s pod narty. Jak wiadomo Kubacki w Szczyrku przygotowywał sie wiatrem w plecy i własnie kiedy mial ten wiatr skakał znacznie lepiej aniezeli mialby pod narty. Zyla... to Zyła nie ma formy i nie ma sie co oszukiwac, po prostu wykorzystał (lekko powyzej pounktu K) warunki.
    Jutro ma wiac w plecy takze powodzenia zycze Zyle przy tym wietrze bo kazdy z nas wie ze on przy obecnej formie nie podoła. POLSKA

  • Plut początkujący
    Słabiutko

    Ani Kubacki, ani Żyła.. Żadnego z nich nie chciałbym widzieć jutro w drużynówce. Panowie reprezentują poziom 3-4 dziesiątki, powinni się wstydzić tego jak reprezentują Polskę w Sochi. No ale trzeba jednak dokonać wyboru, i moim zdaniem lepszy słaby Kubacki niż słaby Żyła, dlaczego? Pierwszy z nich przynajmniej jest stabilny w swojej beznadziei a drugi (Piotrek) raz że skacze tragicznie to do tego potrafi tak udanie spieprzyć skok że marzenia o medalu prysną niczym bańka mydlana.

    Stoch, Kot, Ziobro, Kubacki - to na co w tej chwili nas stać.

  • zibi bywalec
    Powiem

    Kubacki jest slaby Ale jeszze bardziej frustruje mnie Zyla .Albo Piotrek sie podporzadkuje trenerowi i bedzie sluchal jego rad albo bedzie sam sie trenewal widze w nim jakas upartosc ta jego sylwetka dojazdowa jest okropna ona go spowalnie .

  • ernest początkujący
    drużyna

    Czy ja wiem, czy Żyła do drużyny. Jak zwykle żałosna prędkość na progu, więc jak zawieje z tyłu, to Żyła wyląduje jak wczoraj. Przy przednim wietrze jeszcze jest w stanie ten brak prędkości nadrobić.

    Mimo wszystko wolałbym Kubackiego jako mniejsze zło.

  • Brendol początkujący
    Dorzuce swoje trzy grosze...

    Nasza druzyna sie ogolnie nie dzieli. Tylko ten Kot i troche Kubacki. Bo Ziobro, Zyla i Stoch do wszystkiego podchodza z dystansem, ciesza sie nawzajem z sukcesow. Kubacki tez sie cieszy, ale czasem sie denerwuje jak ktos jest lepszy. Kot to w ogole jest... egoista.

  • electricjoker stały bywalec
    @pau

    Ja mam wrażenie ze takiego Macka to w żadnej drużynie nie ma żeby nie cieszyć się z sukcesu kolegi to jednak tak się nie powinien zachować. Myślę ze nawet jak Polska zdobędzie medal w drużynie to Kot najmniej będzie się ze wszystkich cieszył. Tak jak to było rok temu.

  • jma profesor
    Pobożne życzenia...

    Chciałbym, aby jutro nasza drużyna była jak Czterech Muszkieterów - jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Urazy i niesnaski schować głęboko... a najlepiej wywalić na śmietnik, bo to nikomu nie służy. Widzę, że kibice też zaczynają się dzielić na frakcje - frakcja Kota, frakcja Ziobry, hejtowanie i obrażanie - taaaaaaak, zaiste pomagacie budować świetną atmosferę wokół naszej drużyny. Pojechanie po Kocie na pewno mu pomoże. Jakbym słyszał moich synów z gimnazjum jak się kłócą. A może jesteście z gimnazjum?

  • anonim

    Jedynym takim zawodnikiem który powoduje takie niesnaski jest Kot. Jakoś nie zauważyłam żeby ktoś miał taką minę gdy jego rodak wygrywa IO, zresztą jak sami wiecie nie tyczy to tylko IO. Cóż... jego wola, ważne tylko by drużynówki nie zawalił bo z tymi dzisiejszymi skokami...

  • abma1515 początkujący
    @Max

    To także może pasować do Anssi Koivuranty, Taku Takeuchi czy Gregora Deschwandena. Nie wydaje mi się aby Janek kierował te słowa do Maćka. Nie wygląda na aż tak wrednego :D

  • stivus profesor
    Piotr Żyła

    Piotr w...pierz tylko te opinie o tobie z głowy i będzie dobrze. Ja ciagle w ciebie wierzę, bo wiem, że jesteś wielki, ale się gdzieś pogubiłes. Zapomnij o przytykach na twój temat i skoczysz to, co potrafisz. A potrafisz duzo. A wy nie krytykujcie Piotra, tylko mu kibicujcie. Ja wierze w Piotra tak, jak wierzyłem zawsze w Kruczka, kiedy wielu z was już na starcie go skreślało. Piotr, zeig' was du kannst!

  • anonim
    relacje w druzynie

    Martwia mnie troche takie niesnaski w druzynie. niby to bzdury, ale lepiej by bylo jakby wszyscy sie wspierali i nakrecali nawzajem, tak latwiej osiagnac sukces. dzisiaj jeden cos powie, drugi sie obrazi, kolejny ciagle niezadowolony. trzeba wiecej pozytywnej energii.



    z drugiej strony w naszej druzynie byli zawsze slodko pierdzacy zawodnicy mowiacy o dwoch dobrych skokach (powtarzajac Adama), dlatego byc moze lepiej miec w druzynie ambitnych, rywalizujecych ze soba i zdolnych, zamiast wiecznie zadowolonych Mietusow, Huli, Bachledow itp...Komentarz zmoderowany (Moderator nr:36) / 2014-02-16 18:53:53

  • eve744 weteran

    Ziobro powiedział, ze ludzie twierdzą, że nie rozumieją tych przeliczników i że on ich dzisiaj też nie rozumie, jak to jest ze skacząc łącznie 9m dalej od przeciwnika jest za nim. I jedynym takim zawodnikiem jest Maciej Kot.

  • zibi bywalec
    Cos

    Mi sie wygaje ze Maciek ma jakis problem mial nie skakac dzisiaj nie wiem poco mu te skoki dzisiaj wyglada to tak jakby nie chcial isc na wreczenie medalu Kamila .Wcczoraj ta wypowiedz Macka ze gdyby skakal tak jak Kamil obecnie to w tych warunkach moze zajal by 6 lub 7 miejsce .Ja rozumie jego rozgoryczenie faktycznie mial pecha jesli chodzi o warunki ale wypowiedz byla niepotrzebna

  • Brendol początkujący
    Wyjasniam

    Ziobro powiedzial ze glupie te przeliczniki ze dalej sie skaka a jest sie nizej co pasowalo do Kota. Nic bardzo zlego. Ale nie znacie Kota ? Przeciez to egoista ktoremu zawsze nic nie pasuje. Chociaz kibicuje me i fajnie ze dobrze skacze.

  • anonim
    Kot vs Ziobro

    Powiedział, ze nie rozumie tych przeliczników, ze skacząc od przeciwnika 9 m dalej w dwóch seriach jest za nim i ponoć to pasuje tylko do Kota taka różnica w metrach

  • anonim
    =

    http://sport.tvp.pl/soczi/14034192/skoki-narciarskie-konkurs-druzynowy-m-trening-z-komentarzem

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl