PK w Seefeld: Manuel Fettner wygrywa piątkowy konkurs

  • 2014-02-21 13:07

Manuel Fettner skokami na 111 i 106,5m wygrał piątkowy konkurs Pucharu Kontynentalnego w austriackim Seefeld (HS 109). Na drugim miejscu uplasował się Manuel Poppinger (108 i 102,5m), a trzeci był Danny Queck (106,5 i 106,5m).

Najlepszy z Polaków - Klemens Murańka - został sklasyfikowany na 11. pozycji, po skokach na 105,5 i 105m. Punkty wywalczyli dziś jeszcze 22. Jakub Wolny (104,5 i 103m) oraz 25. Stefan Hula (103 i 99m).

Bartłomiej Kłusek, Aleksander Zniszczoł, Krzysztof Biegun oraz Andrzej Zapotoczny, swój udział w dzisiejszych zmaganiach zakończyli już po pierwszej serii zawodów.

Kolejny konkurs Pucharu Kontynentalnego zaplanowano na 1 marca, w szwedzkim Falun.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego »


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15793) komentarze: (203)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan 28.02.2014 - koniec VI periodu - symulacja

    Pominąłem VII period poprzedniego sezonu.
    Z takimi miejscami i punktami rozpoczną wszyscy zawodnicy konkursy PK w Falun (1-2.02.2014):

    Ilość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Austria ----- 12 - spadek o 1 zawodnika w stosunku do VI periodu
    2.Słowenia -.- 12 - awans o 1
    3.Niemcy ------ 9
    4.POLSKA -....- 6
    5.Norwegia -.-- 4 - spadek o 1
    6.Finlandia -...- 2
    6.Czechy ------ 2
    8.Japonia --.--- 1
    8.Szwajcaria -- 1
    8.Francja ------ 1
    -------------------
    0.USA --.---.--- 0
    0.Rosja -------- 0
    0.Włochy -..-..- 0
    0.Bułgaria ----- 0


    Miejsca w "50" rankingu CRL:

    1.Austria -.-.-.- 02 - 07 - 12 - 20 - 29 - 31 - 35 - 40 - 41 - 42 - 45 - 46
    2.Słowenia ....- 01 - 05 - 07 - 11 - 14 - 17 - 18 - 23 - 43 - 44 - 48
    3.Niemcy ------ 03 - 04 - 06 - 10 - 13 - 15 - 26 - 30 - 49
    4.POLSKA -....- 09 - 21 - 22 - 25 - 28 - 50
    5.Norwegia -.-- 24 - 32 - 33 - 34
    6.Finlandia -...- 31 - 42
    6.Czechy ------ 17 - 21
    8.Japonia --.--- 43
    8.Szwajcaria -- 43
    8.Francja ------ 50

    W poprzednim periodzie na 50 miejscu było 2 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan 28.02.2014 - koniec VI periodu - symulacja

    Pominąłem VII period poprzedniego sezonu.
    Z takimi miejscami i punktami rozpoczną Polacy konkursy PK w Falun (1-2.02.2014):

    Polacy w "50" rankingu CRL - po 19 konkursach PK:

    9.K.MURAŃKA -..-..- 550 pkt
    21.S.HULA --.-.-.-.-- 314
    22.K.BIEGUN -.-..-.- 313
    25.B.KŁUSEK -.-..-.- 255
    28.A.ZNISZCZOŁ ... 242
    50.J.ZIOBRO -.-.-.-- 126

    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    52.J.WOLNY --.--.--- 120
    62.K.MIĘTUS -.-.-.-- 103
    76.K.LEJA ---.--.---.-- 75
    82.G.MIĘTUS --.--.--- 65
    98.Ł.RUTKOWSKI -.-- 39
    104.P.KANTYKA -.-.-- 34
    108.J.KOT ------------ 26
    117.A.RUDA ---.--.--- 18
    138.A.ZAPOTOCZNY- 10

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan 28.02.2014 - koniec VI periodu

    Ilość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Austria ----- 13 - awans o 5 zawodników w stosunku do V periodu
    2.Słowenia -.- 11
    3.Niemcy ------ 9 - spadek o 1
    4.POLSKA -....- 6 - spadek o 1
    5.Norwegia -.-- 5 - spadek o 3
    6.Finlandia -...- 2 - awans o 1
    6.Czechy ------ 2
    8.Japonia --.--- 1
    8.Szwajcaria -- 1
    8.Francja ------ 1
    -------------------
    0.USA --.---.--- 0
    0.Rosja -------- 0 - spadek o 1
    0.Włochy -..-..- 0
    0.Bułgaria ----- 0


    Miejsca w "51" rankingu CRL (na 50 miejscu 2 zawodników):

    1.Austria -.-.-.- 03 - 04 - 13 - 20 - 27 -32 - 36 - 40 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50
    2.Słowenia ....- 01 - 02 - 10 - 12 - 15 - 18 - 19 - 26 - 39 - 41 - 45
    3.Niemcy ------ 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 14 - 24 - 33 - 35
    4.POLSKA -....- 11 - 16 - 22 - 23 - 25 - 30
    5.Norwegia -.-- 28 - 29 - 34 - 37 - 38
    6.Finlandia -...- 31 - 42
    6.Czechy ------ 17 - 21
    8.Japonia --.--- 43
    8.Szwajcaria -- 43
    8.Francja ------ 50

    W poprzednim periodzie również na 50 miejscu było 2 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan 28.02.2014 - koniec VI periodu

    Polacy w "50" rankingu CRL - po 19 konkursach PK:

    11.K.MURAŃKA --.-- 553 pkt
    16.K.BIEGUN -.-..-.- 423
    22.S.HULA --.-.-.-.-- 313
    23.B.KŁUSEK -.-..-.- 308
    25.J.ZIOBRO -.-.-.-- 298
    30.A.ZNISZCZOŁ ... 247

    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    59.J.WOLNY --.--.--- 120
    68.G.MIĘTUS -.-..-.- 103
    68.K.MIĘTUS -.-.-.-- 103
    85.K.LEJA ---.--.---.-- 75
    105.Ł.RUTKOWSKI ... 39
    111.P.KANTYKA -.-.-- 34
    117.J.KOT ------------ 26
    129.A.RUDA ---.--.--- 18
    148.S.BIELA --.-.--.-- 12
    155.A.ZAPOTOCZNY- 10

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Kontynentalny

    Sezon,ilość startujących Polaków w PK,ilość punktujących

    2004/2005 - występowało - 15 - punktowało - 12 zawodników
    2005/2006 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2006/2007 - występowało - 17 - punktowało - 15
    2007/2008 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2008/2009 - występowało - 16 - punktowało - 14
    2009/2010 - występowało - 18 - punktowało - 15
    2010/2011 - występowało - 18 - punktowało - 14
    2011/2012 - występowało - 25 - punktowało - 14
    2012/2013 - występowało - 14 - punktowało - 13
    2013/2014 - występowało - 16 - punktowało - 13

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa PK 2013/2014

    Polacy drużynowo od sezonu 2000/2001:

    2000/2001 ... 9 miejsce ... 150 pkt
    2001/2002 - 12 miejsce ... 291
    2002/2003 ... 9 miejsce ... 927
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 830
    2004/2005 ... 8 miejsce ... 744
    2005/2006 ... 5 miejsce - 1458
    2006/2007 ... 6 miejsce - 1216
    2007/2008 ... 6 miejsce - 1008
    2008/2009 ... 6 miejsce - 1086
    2009/2010 ... 5 miejsce - 1995
    2010/2011 ... 5 miejsce - 1138
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1667
    2012/2013 ... 5 miejsce - 2277
    2013/2014 ... 5 miejsce ... 887

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa PK 2013/2014

    1.Austria ---.--.--- 01 - 02 - 04 - 06 - 08-15-16-17-21-24-27-30 - 369 pkt
    2.Niemcy -.-.-.-.-- 03 - 07 - 14 - 22 - 26 -------.----------.--------- 128
    3.Słowenia -.-.-.-- 09 - 13 - 19 - 20 -------.--------.--------.--------- 72
    4.Norwegia ------- 05 - 12 -------.--------.----------.--------.--------- 67
    5.POLSKA --.-.-.-- 11 - 22 - 25 -----------------------.---------------- 39
    6.Finlandia --.--.-- 10 - 28 -------.---------.--------.---------.--------- 29
    7.Francja -.-.-.-.-- 18 --------------.------------------.----------------- 13
    8.Szwajcaria -....- 29 ---------------------------------------------------- 2
    =============
    10.Czechy ---.---- bez pkt PŚ
    12.USA --.--.--.--- bez pkt PŚ
    15.Włochy -------- bez pkt PŚ
    16.Rosja ----.----- bez pkt PŚ
    19.Słowacja ------ bez pkt PŚ
    00.Holandia -.-.-.- bez pkt PŚ
    =======
    7.Japonia --------- nie startowali
    11.Kanada --.--.-- nie startowali
    13.Korea --.-.--.-- nie startowali
    14.Rumunia -..-..- nie startowali
    15.Grecja --.--.--- nie startowali
    15.Estonia -------- nie startowali
    19.Kazachstan .... nie startowali
    =========
    00.Ukraina -.-.-.-- nie startowali
    00.Szwecja ---.--- nie startowali
    00.Turcja --------- nie startowali
    00.Bułgaria ---.--- nie startowali
    =======
    00.Węgry ----.---- nie startowali
    00.Białoruś ------- nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Podium PK 2013/2014

    Podium PK 2013/2014:

    Indywidualnie po 19 konkursach:

    1.M.Fettner ---------- 3 - 2 - 1
    2.M.Hayboeck ---.--- 3 - 0 - 0
    3.K.Geiger ---.---.--- 2 - 3 - 0
    4.N.Dezman ----.---- 2 - 1 - 2
    5.M.Eisenbichler -...- 2 - 1 - 0
    6.R.Justin -----.------ 2 - 0 - 0
    7.M.Poppinger --.-.-- 1 - 2 - 2
    8.J.Damjan ----.----- 1 - 2 - 1
    9.A.Lanisek ---.--.--- 1 - 0 - 0
    9.W.Loitzl -----.------ 1 - 0 - 0
    9.K.MURAŃKA ---.--- 1 - 0 - 0
    12.J.Kobayashi -.-.-- 0 - 2 - 0
    13.R.Hrgota -.-.-.-.-- 0 - 1 - 1
    13.M.Pungertar -..-.- 0 - 1 - 1
    13.D.Queck --.-.--.-- 0 - 1 - 1
    16.G.Deschwanden.. 0 - 1 - 0
    16.S.HULA -----.----- 0 - 1 - 0
    16.T.Okabe ---.--.--- 0 - 1 - 0
    16.P.Pachke ----.---- 0 - 1 - 0
    16.D-A.Tande ------- 0 - 1 - 0
    21.D.Huber ----.----- 0 - 0 - 2
    22.S.Greiderer --.--- 0 - 0 - 1
    22.S-K.Grimsrud -..- 0 - 0 - 1
    22.O-M.Ingvaldsen-- 0 - 0 - 1
    22.S.Kraft --.-.-.--.-- 0 - 0 - 1
    22.R.Ch.Lamy --.-.-- 0 - 0 - 1
    22.A.Pograjc -.-.-.-.- 0 - 0 - 1 - 27 zawodników
    ----------------
    Razem ----.----.---- 19 .21 -17


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych:

    1.Austria ----.---.---- 8 - 4 - 7
    2.Słowenia --.--.--.-- 6 - 5 - 6
    3.Niemcy --.--.-.--.-- 4 - 6 - 2
    4.POLSKA --.--.---.-- 1 - 1 - 0
    5.Japonia ------------ 0 - 3 - 0
    6.Norwegia ---------- 0 - 1 - 1
    7.Szwajcaria -.-.-.-.- 0 - 1 - 0
    8.Francja --.--.-.--.-- 0 - 0 - 1
    -----------
    Razem ----.----.---- 19 .21 -17

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK w Seefeld

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - czwartek + piątek:

    1.K.Murańka -...- 08 + 11 = 56 pkt
    2.S.Hula -.-.-.-.-- 12 + 25 = 28
    3.J.Wolny ---.---- 21 + 22 = 19
    4.A.Zniszczoł -.-- 17 + 44 = 14
    -----------
    5.B.Kłusek --.-.-- 41 + 37
    6.K.Biegun -.-.-.- 44 + 46
    7.A.Zapotoczny - 50 + 59

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK w Seefeld

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - piątek:

    1.K.Murańka -...- 11 =24 pkt
    2.J.Wolny ---.---- 22 = 9
    3.S.Hula -.-.-.-.-- 25 = 6
    ----------
    4.B.Kłusek --.-.-- 37
    5.A.Zniszczoł -.-- 44
    6.K.Biegun -.-.-.- 46
    7.A.Zapotoczny - 59

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze pkt PK 2013/2014 zdobyli

    Z 21 zawodników,którzy nie mieli pkt PK 2013/2014 w tym konkursie zdobyło je 3 zawodników:

    Miejsca i wyniki w konkursie:

    24.HOFER Thomas -.-.-.-.- 100.5m - 100.0m - 236.6 pkt
    29.EGLOFF Luca ----------- 102.0m ... 99.5m - 234.6
    30.ASCHENWALD Philipp - 103.0m ... 97.0m - 232.5

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt PK 2013/2014

    Z 58 zawodników,którzy mieli pkt PK 2013/2014 poza "30" konkursu znalazło się 27 skoczków:

    Z najlepszej "30" PK 2013/2014 odpadło 5, a z "50" odpadło 9 zawodników:

    Miejsce w PK 2013/2014 (miejsca w konkursach i zdobyte pkt) - najlepsi:

    3.K.Geiger -----.------ Niemcy ----- = 579 pkt
    6.A.Lanisek -----.----- Słowenia .... = 397
    14.A.Semenic -.-.-.-.- Słowenia .... = 321
    22.A-P.Roensen --.--- Norwegia -.- = 190
    30.F.Altenburger ----- Austria -.-..- = 116
    ------------------
    31.F.Bjerkeengen ---- Norwegia ..- = 114
    32.Ch.Stauder -.-.-.-- Austria -.-..- = 113
    ========
    38.B.KŁUSEK --------- POLSKA ....- = 98
    40.A.ZNISZCZOŁ ....- POLSKA ....- = 94
    ===========
    52.C.Kozisek --------- Czechy ----- = 67
    54.F.Schoft ----------- Niemcy ----- = 63
    57.O-M.Ingvaldsen ... Norwegia -.- = 60
    70.T.Hilde ----.---.---- Norwegia -.- = 40
    80.M.Koch --.--.-.--.-- Austria -.-..- = 27
    83.M.Eggenhofer --.-- Austria -.-..- = 25
    89.S.Leyhe --.-.-.--.-- Niemcy ----- = 19
    90.B.Karlen ---.---.--- Szwajcaria - = 18
    98.A.Schuller ----.---- Szwajcaria - = 13

    101.A.Shuvalov --.--- Rosja -.-..-.- = 12
    =========
    105.K.BIEGUN --.--.-- POLSKA ....- = 11


    Miejsca i wyniki w konkursie (do 47 miejsca):

    31.SEMENIC Anze ----------- 105.0m - 118.8 pkt
    32.ALTENBURGER Florian ....- 99.5m - 117.9
    33.MABBOUX Alexandre -..-.- 98.0m - 117.2
    34.LARINTO Ville --.--.-.--.-- 100.0m - 117.1
    36.SCHOFT Felix -------------- 99.5m - 116.9
    37.KLUSEK Bartlomiej ---.---- 98.5m - 116.2
    39.GEIGER Karl ----.----.---- 102.5m - 116.0
    39.ROENSEN Atle Pedersen--103.0m - 116.0
    41.KOZISEK Cestmir --.--.-- 101.5m - 115.9
    41.KOCH Martin ---.--.--.---- 100.5m - 115.9
    43.KARLEN Gabriel ---------- 100.5m - 115.8
    44.ZNISZCZOL Aleksander -- 99.5m - 115.6
    44.SCHULER Andreas --.-.-.-- 99.5m - 115.6
    46.BIEGUN Krzysztof --------- 99.5m - 115.5
    47.LEIHE Stephan ----.---.---- 98.5m - 115.3

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Seefeld

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.K.Murańka -...- 11 miejsce
    2.J.Wolny ---.---- 22
    3.S.Hula -.-.-.-.-- 25
    ----------
    4.B.Kłusek --.-.-- 37
    5.A.Zniszczoł -.-- 44
    6.K.Biegun -.-.-.- 46
    7.A.Zapotoczny - 59


    Odległości Polaków w piątkowym konkursie:

    1.K.Murańka -...- 105.5m - 128.2 pkt i 105.0m - 253.4 pkt
    2.J.Wolny ---.---- 104.5m - 121.5 pkt i 103.0m - 237.8
    3.S.Hula -.-.-.-.-- 103.0m - 120.0 pkt i 99.0m ... 236.0
    ----------
    4.B.Kłusek -------- 98.5m - 116.2 pkt
    5.A.Zniszczoł -....- 99.5m - 115.6
    6.K.Biegun ---.---- 99.5m - 115.5
    7.A.Zapotoczny - 100.0m - 110.6

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Seefeld

    Miejsca Polaków w pierwszej serii piątkowego konkursu:

    1.K.Murańka --.--- 9 miejsce
    2.J.Wolny ---.---- 23
    3.S.Hula -.-.-.-.-- 28
    ----------
    4.B.Kłusek --.-.-- 37
    5.A.Zniszczoł -.-- 44
    6.K.Biegun -.-.-.- 46
    7.A.Zapotoczny - 59


    Odległości Polaków w pierwszej serii piątkowego konkursu:

    1.K.Murańka -...- 105.5m - 128.2 pkt
    2.J.Wolny ---.---- 104.5m - 121.5
    3.S.Hula -.-.-.-.-- 103.0m - 120.0
    ----------
    4.B.Kłusek -------- 98.5m - 116.2
    5.A.Zniszczoł -....- 99.5m - 115.6
    6.K.Biegun ---.---- 99.5m - 115.5
    7.A.Zapotoczny - 100.0m - 110.6

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Seefeld

    Miejsca Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.S.Hula ---.---.--- 4 miejsce
    2.A.Zniszczoł -.-- 20
    3.B.Kłusek --.-.-- 27
    4.A.Zapotoczny - 28
    -----------------
    5.K.Murańka -...- 37
    6.J.Wolny ---.---- 47
    7.K.Biegun -.-.-.- 56


    Odległości Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.S.Hula ---.---.--- 99.0m - 72.1 pkt
    2.A.Zniszczoł -....- 98.0m - 66.9
    3.B.Kłusek --.-.-- 100.0m - 65.1
    4.A.Zapotoczny ... 99.0m - 64.9
    -----------------
    5.K.Murańka --.--- 94.0m - 60.9
    6.J.Wolny -.-.-.-.-- 94.5m - 57.7
    7.K.Biegun ---.---- 97.0m - 54.8

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w piątkowym konkursie PK w Seefeld

    W konkursie wystąpi 79 zawodników - 58 posiada pkt PK 2013/2014:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w PK 2013/2014 i miejsca w PK 2013/2014:

    1.Austria .--.-.-.- 16 - punktowało 14 (02-07-21-23-27-29-30-32-37-43-70-80-83-121)
    2.Słowenia -.-.-.-- 8 - punktowało 8 (01-05-06-09-13-14-16-47)
    2.Niemcy -.-.-.-.-- 8 - punktowało 8 (03-04-08-09-11-26-54-89)
    4.Norwegia ------- 8 - punktowało 7 (22-31-54-56-57-70-87)
    5.POLSKA --.-.-.-- 7 - punktowało 7 (18-19-38-40-50-105-107)
    6.Czechy -.-.-.-.-- 5 - punktowało 1 (52)
    7.Szwajcaria -....- 4 - punktowało 2 (90-98)
    7.Włochy --.-.--.-- 4 - punktowało 2 (109-113)
    9.USA ------.------ 4 - punktowało 1 (112)
    10.Finlandia -..-..- 3 - punktowało 3 (20-76-93)
    10.Francja ----.--- 3 - punktowało 3 (98-132-132)
    12.Rosja ----.----- 3 - punktowało 1 (101)
    13.Ukraina -.-.-.-- 3
    14.Słowacja ------ 2 - punktowało 1 (125)
    15.Holandia -.-.-.- 1
    ========
    5.Japonia --------- nie startuje
    10.Kanada --.--.-- nie startuje
    12.Korea --.-.--.-- nie startuje
    13.Rumunia -..-..- nie startuje
    16.Estonia -------- nie startuje
    15.Grecja --.--.--- nie startuje
    19.Kazachstan .... nie startuje
    ========
    00.Szwecja ---.--- nie startuje
    00.Turcja --------- nie startuje
    00.Bułgaria ---.--- nie startuje
    =======
    00.Węgry ----.---- nie startuje
    00.Białoruś ------- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja VI periodu po 6 konkursach

    13 - konkurs indywidualny - 07.02.2014 - Iron Mountain
    14 - konkurs indywidualny - 07.02.2014 - Iron Mountain
    15 - konkurs indywidualny - 14.02.2014 - Brotterode
    16 - konkurs indywidualny - 15.02.2014 - Brotterode
    17 - konkurs indywidualny - 15.02.2014 - Brotterode
    18 - konkurs indywidualny - 21.02.2014 - Seefeld

    1.K.Geiger -----.------ Niemcy ----- =360 pkt
    2.M.Fettner --.-.-.--.-- Austria -.-..- =290
    3.N.Dezman ---------- Słowenia .... =281
    =========
    4.K.MURAŃKA -------- POLSKA ....- =253
    =========
    5.M.Pungertar -------- Słowenia .... =246
    6.L.Asikainen ----.---- Finlandia ...- =180
    7.D.Huber ---.--.--.--- Austria -.-..- =174
    8.A.Lanisek -----.----- Słowenia .... =169
    9.R.Justin ------------- Słowenia .... =165
    10.A-P.Roensen --.--- Norwegia -.- =129

    11.M.Eisenbichler ....- Niemcy ----- =111
    12.M.Schiffner ---.-.-- Austria -.-..- =109
    13.F.Bjerkeengen ---- Norwegia ..- =104
    14.A.Pograjc --.-.--.-- Słowenia .... =101
    15.P.Paschke ----.---- Niemcy ----- =100
    15.W.Loitz --.--.-.--.-- Austria -.-..- =100

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w poprzednim periodzie

    Klasyfikacja V periodu - końcowa:

    07 - konkurs indywidualny - 11.01.2014 - Courchevel
    08 - konkurs indywidualny - 12.01.2014 - Courchevel
    09 - konkurs indywidualny - 16.01.2014 - Sapporo
    10 - konkurs indywidualny - 17.01.2014 - Sapporo
    11 - konkurs indywidualny - 18.01.2014 - Sapporo
    12 - konkurs indywidualny - 19.01.2014 - Sapporo

    1.M.Eisenbichler -.-.-- Niemcy ----- =290 pkt
    2.N.Dezman ---------- Słowenia .... =255
    3.P.Paschke --.-.-.-.-- Niemcy ----- =237
    4.R.Hrgota -----.------ Słowenia .... =229
    5.K.Geiger -----.------ Niemcy ----- =219
    6.S-K.Grimsrud -..-..- Norwegia -.- =205
    7.R.Justin ------------- Słowenia .... =200
    7.D.Queck ------------ Niemcy ----- =200
    9.D.Wenig --.--.-.--.-- Niemcy ----- =189
    10.G.Deschwanden -- Szwajcaria - =172

    11.J.Kobayashi --.-.-- Japonia ----- =172
    12.A.Semenic -.-.-.-.- Słowenia .... =116
    13.R.CH.Lamy --.--.-- Francja ----- =105
    14.S.Hosoyama --.--- Japonia ----- = 93
    14.T.Okabe ---.---.--- Japonia ----- = 93
    16.S.Hayboeck ---.--- Austria -.-..- = 82
    17.M.Pungertar --.-.-- Słowenia .... = 79
    18.M.Zupancic --.--.-- Słowenia .... = 76
    19.M.Meznar ---.--.--- Słowenia .... = 73
    20.J.Hauer -----.------ Norwegia -.- = 71

    ===========
    21.A.ZNISZCZOŁ ....- POLSKA ....- = 67
    ===========
    22.S.Niemi ---.---.---- Finlandia ...- = 58
    22.C.Aigner --.--.--.-- Austria -.-..- = 58
    24.A.Pograjc --.-.--.-- Słowenia .... = 55
    ========
    25.B.KŁUSEK --------- POLSKA ....- = 52
    ========
    25.D.Korek ----------- Kanada --.-- = 52
    25.D.Unterberger ---- Austria -.-..- = 52
    28.S.Heiskanen -..-..- Finlandia ...- = 49
    29.M.Fettner ----.----- Austria -.-..- = 48
    30.J.Maylander ---.--- Niemcy ----- = 46

    31.S.Choi ------.------ Korea --.-.-- = 44
    32.Y.Sato -----.------- Japonia ----- = 40
    32.V.Swensen ---.---- Norwegia -.- = 40
    =======
    38.J.WOLNY --.--.--.-- POLSKA ....- = 27
    40.J.KOT ------.------- POLSKA ....- = 26
    =====
    ============
    00.A.ZAPOTOCZNY -- POLSKA ....- = 05
    00.G.MIĘTUS --------- POLSKA ....- = 05
    00.A.RUDA --.--.--.--- POLSKA ....- = 05
    000.K.LEJA --.--.--.--- POLSKA ....- = 03
    000.Ł.RUTKOWSKI ..- POLSKA ....- = 02

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed XIX konkursem PK w Seefeld

    Ranking CRL - stan 20.02.2014:

    Ilość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Austria ----- 12 - awans o 4 zawodników w stosunku do V periodu
    2.Słowenia -.- 11
    3.Niemcy ------ 9 - spadek o 1
    4.POLSKA -....- 6 - spadek o 1
    5.Norwegia -.-- 5 - spadek o 3
    6.Finlandia -...- 2 - awans o 1
    6.Czechy ------ 2
    8.Japonia --.--- 1
    8.Szwajcaria -- 1
    8.Francja ------ 1
    -------------------
    0.USA --.---.--- 0
    0.Rosja -------- 1 - spadek o 1
    0.Włochy -..-..- 0
    0.Bułgaria ----- 0


    Miejsca w "50" rankingu CRL:

    1.Austria -.-.-.- 05 - 06 - 13 - 20 - 27 -34 - 39 - 44 - 46 - 47 - 48 - 49
    2.Słowenia ....- 01 - 02 - 10 - 12 - 14 - 17 - 19 - 26 - 38 - 44 - 45
    3.Niemcy ------ 03 - 04 - 07 - 08 - 09 - 18 - 25 - 31 - 33
    4.POLSKA -....- 11 - 15 - 22 - 23 - 24 - 30
    5.Norwegia -.-- 28 - 29 - 35 - 36 - 37
    6.Finlandia -...- 32 - 40
    6.Czechy ------ 16 - 21
    8.Japonia --.--- 41
    8.Szwajcaria -- 41
    8.Francja ------ 49

    W poprzednim periodzie na 50 miejscu było 2 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed XIX konkursem PK w Seefeld

    Ranking CRL - stan 20.02.2014:

    Polacy w "50" rankingu CRL - po 18 konkursach PK:

    11.K.MURAŃKA --.-- 529 pkt
    15.K.BIEGUN -.-..-.- 423
    22.B.KŁUSEK -.-..-.- 308
    23.S.HULA --.-.-.-.-- 307
    24.J.ZIOBRO -.-.-.-- 298
    30.A.ZNISZCZOŁ ... 247

    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    61.J.WOLNY --.--.--- 111
    66.G.MIĘTUS -.-..-.- 103
    66.K.MIĘTUS -.-.-.-- 103
    84.K.LEJA ---.--.---.-- 75
    105.Ł.RUTKOWSKI ... 39
    110.P.KANTYKA -.-.-- 34
    117.J.KOT ------------ 26
    129.A.RUDA ---.--.--- 18
    148.S.BIELA --.-.--.-- 12
    155.A.ZAPOTOCZNY- 10

  • Stinger profesor

    Według mnie zsyłanie Żyły to PK nie ma sensu przynajmniej teraz. On jeszcze na pewno będzie chciał wystartować i to dobrze na MŚwL a PK wcale mu w tym nie pomoże. Jeżeli Piotrek nie ma formy i teraz przez ten tydzień wolnego nic nie poprawił a mimo to pojedzie do Falun i nie pokaże nic ciekawego to trzeba będzie go wysłać na trening a nie do PK.

    Z drugiej strony Żyła i Kubacki bez formy są aktualnie i tak lepsi niż wszyscy inni pozostali co skaczą w PK oprócz Murańki i chyba Huli (tutaj nie wiem czy lepsi ale mogą skakać porównywalnie). Tak więc skład na Falun raczej prosty a więc Stoch, Kot, Żyła, Ziobro, Kubacki i Murańka a także ewentualnie Hula na jakieś rotacje bo startów będzie teraz sporo. Praktycznie codziennie skoki jak nie konkurs to kwalifikacje i treningi.

  • anonim
    Zesłanie Żyły

    do Pucharu Kontynentalnego będzie posunięciem, które Żyła uzna za obarczenie go winną za brak medalu w drużynie. Może to spowodować tylko i wyłącznie nadszarpnięcie, i tak już mocno zachwianej pewności siebie Piotrka.
    Uważam, że Kruczek takiego błędu nie popełni i na najbliższe konkursy Żyła pojedzie.
    Zastanowiłbym się raczej nad zmianą Kubackiego.
    Stoch, Ziobro, Kot, Żyła, Murańka + Hula/Wolny/Biegun

  • anonim
    Najbliższy PŚ

    Ja na najbliższe zawody PŚ zrobiłbym roszady w składzie.
    Stoch, Kot i Ziobro prezentują się dobrze - niech startują i punktują.
    Żyła i Kubacki, to niestety póki co porażka. Niech trochę potrenują i ewentualnie wystartują w PK - zobaczymy na co ich tam stać, może podbudują trochę pewność siebie(zwłaszcza Piotrek, bo po Dawidzie cudów się nie spodziewam) i wrócą do PŚ.
    Z kolei na PŚ można wysłać z czystym sumieniem Murańkę i Hulę. Pierwszy powinien zapunktować, drugi jest bardzo nierówny, ale pojedyncze skoki też ma naprawdę niezłe. Problem jest z szóstym - mimo wszystko wysłałbym Bieguna, bo trochę punktów w tym sezonie zdobył.

  • Stinger profesor
    adonis

    Może ciebie nie interesuje przyszłość polskich skoków ale mnie np. tak. Puchar Kontynentalny jest przepustką do PŚ. Jeżeli tam się nie osiąga dobrych czy niezłych wyników to o PŚ można zapomnieć a co za tym idzie brak skoczków którzy mogą powalczyć o coś więcej niż tylko uniwersjady ...

    Przed sezonem każdy myślał że już jesteśmy wielką potęgą bo w lato praktycznie rządziliśmy, początek sezonu w PŚ jakże świetny. Zwycięstwo Bieguna potem Ziobry ... Ok wszystko fajnie pięknie ale to nie PŚ a PK pokazuje kto jest w jakim miejscu. Mamy kilku skoczków którzy są w stanie dobrze skakać w PŚ plus Stocha który może wszystko ale nie mam zaplecza i na IO to było świetnie widać. Kiedy bez formy byli nasi podstawowi zawodnicy nie miał ich po prostu kto zastąpić dlaczego? Bo w PK nic nie skaczą a jeżeli tam nic się nie prezentuje to nie ma szans na PŚ. Był praktycznie tylko Murańka z którego Kruczek niestety sam zrezygnował ale gdyby była większa grupa to była by większa rywalizacja a co za tym idzie? Większa walka i każdy kto chciałby być na IO musiał by być w dużo lepszej formie niż Kubacki który formy de facto nie miał żadnej.

    Jeżeli ciebie nie interesuje PK to później nie oczekuj nie wiadomo jakich wyników bo bez zapleczy daleko nie zajdziemy. W polskich skokach jest już znacznie lepiej ale do potęgi nam daleko.

  • Stinger profesor
    azx

    Mam wrażenie że ci skoczkowie którzy nie załapali się do składu na PŚ ten sezon mają gdzieś.

    Juniorzy mieli jeden cel a więc MŚJ, wykonali go świetnie ale czy to jest już koniec sezonu dla nich? Czy sami skoczkowie już tyko czekają na koniec sezonu czy to wina trenerów że praktycznie tacy jak Zniszczoł w tym sezonie nie poczynili żadnych postępów?

    Juniorzy którzy nie załapali się na MŚJ chyba mieli za cel OOMł co jest dla mnie katastrofą. Ruda czy Leja nie startują nawet w FC.

    Cieszy mnie to że Biegun, Murańka i Zniszczoł są już za starzy na MŚJ a więc nie będą przygotowywali się do tej imprezy. Oby tylko cała trójka poszła w ręce Kruczka bo jak widać tylko u niego można coś skakać. Maciusiak i Mateja sprawiają wrażenie jakby uniwersjady, MŚJ i ewentualnie OOMł były najważniejsze w sezonie i reszta ich nie interesuje.

    W PK powinni walczyć o PŚ, niestety ale w tym sezonie nie ma tej walki. Wykrystalizowała się pewna grupa która jest w zasadzie nie do ruszenia i nie dlatego że są aż tak mocni ale dlatego że reszta skoczków jakby się wystraszyła że takiego poziomu nie osiągną i nie ma sensu walczyć w PK, a co za tym idzie? Brak szans w PŚ poza krajówką u nas w Polsce. Trzeba to szybko poprawić bo nasze zaplecze póki co skacze słabo i nie ma zmienników.

  • Mikolaj1 weteran
    MSad

    po drugie obok tego newsu PK w Brotterode: Zwycięstwo Karla Geigera

    tu wypowiedź Tada naszego redaktora naczelnego o spamie ???. W kwestii osobnika "???" poczyniliśmy już stosowne ruchy - jego działania zostały zgłoszone providerom, których wykorzystywał (m.in. OVH oraz speedhost.pl) oraz Policji.

  • anonim
    Stinger

    Bardzo trafne podsumowanie dyspozycji naszych młodych. Nie wyglada to ciekawie. Według mnie Mateja i Maciusiak marnują nam wielkie talenty. Głownie myślę o Biegunie i Zniszczole. Ale Miętusów też szkoda. Wielu innych wymienionych też wydawać się mogło miało zadatki na dobre skakanie. Coś tu nie gra. Oczywiście nie można też rozgrzeszać samych skoczków. Od nich samych też wiele zależy. Gdyby to ode mnie zależało to starałbym się wyciągnąć jakiegos austriaka do pracy z młodzieżą a Mateja moze zostać jego asystentem. Nie ma się co oszukiwać Austriacy potrafią najlepiej pracować z młodzieżą.

  • pepeleusz profesor

    @???- dlaczego miałby z tym polemizować. Przecież to oczywista oczywistość że każdy może oddać słaby skok , tyle tylko że chodzi o większe lub mniejsze prawdopodobieństwo. U Murańki było by wysokie że dałby medal, bo poziom wystarczający do medalu zaprezentował w 75 % PS w których startowal, ale przecież popsuć tez mógł. Trudno aby cytowany rozwodził sie o obnizonych szansach przez wybór skladu tak jak komentator zewnętrzny, bo byłby krytykowany że psuje atmosferę i szkodzi synowi . Chyba zreszta po to były te pytania dziennikarzy żeby ,,sprowokować'' jakąś wypowiedź, którą by potem wykorzystali jako sensację

    Kruczek w KZK- typowy fakt medialny, z którego nic nie wynika. W KZK nie ma żadnego materiału z którego można ukręcić punkty w najbliższych ośmiu latach poza 13 letnim Kratowem który za dwa lata chyba będzie stanowił jednoosobową kadrę(ale jest tak młody że też nie wiadomo co stanie mu na przeszkodzie w rozwoju ) i ew. z Muminowem jako turystą, który może dwa razy w życiu będzie w trzeciej dziesiątce raczej i nic więcej. Dlatego z górnej szkoleniowej pólki nikt tam nie pójdzie .

    @Znafca- gdyby polscy juniorzy mieli średnio taką formę jak latem, gdzie większość z nich nadal szczytuje to byśmy mieli już 4 złota drużynowe w ostatnich latach. Jakoś nadal nie wyciąga się wniosków z wieloletnich błedów m,in samego Kruczka, które ten już skorygował

  • anonim
    gra

    Znalazłem dobrą gre o tematyce skoków narciarskich. Ma się wpływ na rozwój skoczka, finanse, wyposażenie, oddaje sie nim również skoki. Jak na grę o tej tematyce to jest to dość rozbudowany symulator.
    http://s1.ski?jump?mania.com/r12272 (usun znaki zapytania)

  • anonim
    pepeleusz

    "- Szkoda tego medalu, ale w skokach tak już jest. Jak nie Żyła, to może zepsułby Murańka lub Kubacki - powiedział Krzysztof Murańka, ojciec Klemensa Murańki. Przypomnijmy, że Klemens Murańka przy ustalaniu kadry na Soczi, do końca był brany pod uwagę przez trenera Łukasza Kruczka, ale ostatecznie na igrzyska nie pojechał."

  • ZKuba36 profesor
    BŁĘDY...PZN.

    Moim zdaniem obecna, wręcz tragiczna, sytuacja w PK spowodowana jest błędami, w ocenie PZN, hierarchii wartości konkursów oraz związanego z tym systemu nagradzania klubów i trenerów za osiągnięcia skoczków.
    Powstała kuriozalna sytuacja, że wygraliśmy wszystko co było do wygrania ale ...nie ma kto skakać w zawodach PK, który powinien być przedsionkiem do osiągania sukcesów w PŚ.
    Naturalnym rozwojem skoczka powinny być:
    1. - Sukcesy w Fis-cupie. Najlepsi z tych zawodów automatycznie powinni być powoływani do startu w PK celem sprawdzenia ich przydatności w tych zawodach.
    2. - Sukcesy w PK. Jeżeli jakiś skoczek wywalczy sobie prawo startu w PŚ to nie może za niego startować inny zawodnik, bo trener uznaje, że inny zawodnik z kadry A lepiej skacze. To dodatkowe (7), miejsce powinno być miejscem rotacyjnym aby nie było możliwości całkowitego "zabetonowania" składu.
    3. - Sukcesy w PŚ i końcowe miejsce zawodników w walce o KK powinno decydować o nagradzaniu finansowym trenerów i ich klubów.
    Najsłabszy skoczek w periodzie, chociażby był w dobrej formie, w następnym periodzie powinien startować w PK. (Chyba, że z kalendarza imprez wynika co innego).

    Podporządkowywanie rocznego planu treningowego takim zawodom jak Uniwersjada, MŚJ czy OOMł jest najbardziej delikatnie mówiąc...tu nie mogę znaleźć odpowiedniego słowa, gdyż nawet najbardziej delikatne jest słowem wysoce niecenzuralnym.
    Rodzi się pytanie: KTO TU RZĄDZI ???!!!
    Jak to jest możliwe, że trener Maciusiak wycofuje, będącego w doskonałej formie, Bieguna z LGP, bo dalsze występu kolidują z ...treningiem przygotowującym Bieguna do... MŚJ ?
    Jak to jest możliwe, że trener Maciusiak stwierdza, iż Biegun, nawet gdyby był liderem w klasyfikacji PŚ, nie będzie skakał dalej w PŚ, bo musi skakać na ...Uniwersjadzie! CO TU SIĘ DZIEJE ???
    Jak to jest możliwe, że przy wyborze zawodnika rezerwowego na IO, trener Kruczek nie ma nic do powiedzenia, bo skoczkowie nr 5 i 6, czyli Biegun i Murańka odpadają, gdyż muszą być przygotowywani na...MŚJ?
    Biegun - rewelacja sezonu letniego i początku zimowego, zamiast trenować na zgrupowaniach z kadrą przygotowującą się na IO, trenuje tak aby przygotowywać się do MŚJ, na których zresztą i tak nie zdobywa tytułu. A co jest wart taki tytuł widzimy na przykładzie Wolnego.
    Biegun, zamiast obecnie rywalizować z Wellingerem, rywalizuje z ...dziećmi? Ile jeszcze talentów uda się zniszczyć przez system?
    A wszystkiemu jest winna zła hierarchia zawodów i system nagradzania trenerów i klubów.

  • Znafca bywalec
    Juniorzy

    Praca z juniorami w Polsce ma cel główny tj. MŚJ, tak jest co roku.
    Poza pojedynczymi przebłyskami z taką postawą nigdy nie będziemy mieli skoczka poniżej 20 roku życia, który powalczy w PŚ i zajmie kilka miejsce w 10. Co z tego,że on wygra MŚJ/zdobędzie medal, lecz w PŚ pokaże się dopiero po kilku latach jak np. Kot. W tej chwili Murańka,Biegun czy Zniszczoł to są talenty na miarę wygrywania PŚ, ale bez startów w PŚ nic nie osiągną i może odpalą za kilka lat, albo zostaną zmarnowani. W skokach było mnóstwo przypadków gdy jeszcze dzieci wygrywały PŚ, Schliri,Nykkenen,Peterka czy Ahonen.
    Inna sprawa,że nie zawsze ktoś skaczący w wieku nastu lat skacze tak samo za kilka lat. Aczkolwiek może właśnie wtedy przypadł ich najlepszy okres w karierze, ciekawe czy ktoś dzisiaj słyszałby o Peterce czy Nieminemie jakby ich cały sezon przygotowywano tylko do MŚJ. Najlepsi potrafią skakać równo wiele lat to są zawodnicy posiadający czysty talent. Niestety nigdy nie doczekamy się na sportowca pokroju Adama, który był tylko jeden ;/ Niestety u nas szkolenie praktycznie w każdej dyscyplinie leży i kwiczy;/ W innych krajach zdarza się mnóstwo zawodników w wieku młodzieńczym już w pełni ukształtowanych, gdzie u nas tak naprawdę mówi się o 20-paro letnim zawodniku, często prawie 30 letnim,ze to jest wielki talent, no ale kiedy opadali po 40?

  • Stinger profesor
    dervish

    Tak i dlatego Kruczek pokazał że zna się na swoich fachu. Potrafił ze sztabem stworzyć coś czego nie potrafili Kuttin czy Lepistoe (może nie tyle nie potrafili ale po prostu tego nie zrobili).
    Zmiany trenera też sobie w ogóle nie wyobrażam nawet jakby to miał być sam Kojonkoski, Stoeckl i Pointner razem wzięci. Jest dobrze a jak mówi Kruczek jest jeszcze sporo do zrobienia więc na pewno nasz trener się nigdzie nie wybiera i nie ma co się martwić odejściem Kruczka.

  • dervish profesor
    Stinger

    Myślę, ze najważniejsze jest to, że Kruczek wraz ze swoim sztabem stworzyli pewien system przygotowań współpraca z naukowcami, fizjologami itp). Za Kuttina był z tym problem.
    Ewentualna zmiana trenera na kogoś zupełnie spoza obecnego sztabu mogłaby oznaczać nowe koncepcje i budowanie systemu od nowa (o ile udałoby się coś tak kompleksowego zbudować). Szkoda na to czasu i kilku sezonów nauki na błędach, a dodatkowo nie wiadomo czy udałoby się i czy wszystko funkcjonowałoby z takim dobrym skutkiem jak obecnie.

  • Stinger profesor
    Borys

    To reklama brzmi jak o tobie tzn o tobie tylko pod innym nickiem ...


    zxx

    Kojonkoski to rzeczywiście świetny trener, chyba każdy pamięta co zrobił z Norwegami. Też chciałem go u nas ale teraz go nie chcę ... tzn nie chcę ponieważ mamy wcale nie gorszego trenera. Kruczek mimo że na początku mu nie szło to pokazał że jednak wie co robi. Nie tylko zrobił ze Stocha mistrza świata i podwójnego mistrza olimpijskiego ale i z reszty zrobił na prawdę dobrych skoczków. Może nie on sam ale na pewno miał duży wkład w to.

  • anonim
    zxx

    A ja bym puścił pod warunkiem,że dostaniemy Markusa Maurbergera.
    Chyba,że OjciecMarek znajdzie jakiegoś innego austriackiego "geniusza".
    Bo przecież lewicujący intelektualista OjciecMarek twierdzi,że Polak=nieudacznik.

  • MSad_ profesor
    starysceptyk (*u90.neoplus.adsl.tpnet.pl) 21 lutego 2014, 21:19

    Co to znowu za ujma objąć trenerką zespół Kazachstanu ?
    Chyba żartujesz sobie wymieniając
    "Trener z takimi ostatnio autentycznymi sukcesami, mógłby objąć reprezentację Kazachstanu gdyby:
    a) zwariował
    b) musiałby uciekać z kraju z powodu oskarżeń kryminalnych
    c) skłócił się ze swoimi najlepszymi zawodnikami i oni jego nie chcą
    d) miał potężnego konkurenta do stanowiska i ten wygryzł go intrygami
    e) inny równie nieprawdopodobny powód "

    To ty chyba zwariowałeś. Łukasz lubi wyzwania. Gdy obejmował u nas trenerke był ze wszystkich stron atakowany, konflikt z Małyszem chyba mial gorzej niz mialby zaczynajac pracę z Kazachami. Poradzil sobie z tymi kłodami rzucanymi mu pod nogi.
    Kazachów tez by wyprowadził na prostą predzej niz naszych pokazujac tym samym jaki ma warsztat. Takie wyzwanie to nie ujma i żadna pogarda o której piszesz.
    Nie sztuką jest byc trenerem Niemców czy Austriaków czy Slowenców z niczego zrobic nic to jest cos. Zrobil z Kamila Mistrza i nieco poukladal drużynę bo 4 miejsce na IO i 3 na MS to niebywały w historii sukces. Zrobił z niczego coś.

    PS. Kto wie jakby Małysza trenował Kruczek czy by Małysz nie miał tego upragnionego złotego krążka IO

  • Stinger profesor
    zxx

    To na pewno ale jakby Kruczek chciał tylko kasy już dawno trenował by np. Finów bo to chyba oni go chcieli i dawali mu sporo więcej niż w Polsce. Ja jednak mam nadzieję że Kruczek zostanie w Polsce.

  • Stinger profesor

    Hula - w PŚ skacze słabo ale w PK nieźle. Może nie błyszczy ale i tak jest numerem 7-8 w naszej kadrze. Wszyscy mówią po co Stefan na PŚ ale on najwyraźniej sobie to wywalcza ponieważ jest lepszy od wszystkich innych poza olimpijczykami i Murańki. Do połowy sezonu i Biegun był lepszy ale teraz to i Stefan z nim wygrywa.

    Murańka w PŚ robi swoje a w PK startował tylko dlatego że Kruczek nie wziął go na IO. Teraz odejmijmy punkty Murańki w PK i wychodzi jak nasze zaplecze skacze w tym sezonie ...

    Mimo sukcesów na uniwersjadzie i MŚJ niestety nasze zaplecze skacze cienko. Ledwo punktują w PK i to są pojedyncze wyskoki. Dwa podia i to skoczków którzy mogli wcale nie skakać w tym sezonie w PK. Trenerzy Maciusiak i Mateja muszą się wziąć za robotę. To że w PŚ jest dobrze to nie znaczy że jesteśmy jakaś potęgą bo nie mamy póki co zaplecza jak inny. Na papierze przed sezonem byliśmy mocni jak nigdy ale niestety wyniki tego nie potwierdzają.

    Niestety ale ten sezon w PK jest słaby i trzeba liczyć na to że chociaż uda się go ładnie zakończyć w tych 6 ostatnich konkursach. Najlepsi pójdą do PŚ więc teoretycznie powinno być łatwiej.

  • anonim
    Puchar Kontynentalny

    Nasi wraz z Murańką na czele są tłem dla Austriaków Norwegów Niemców.
    Prezentują dno. Myślałem,że tak faworyzowany przez niektórych na wyjazd do Soczi Murańka pokaże wszystkim plecy. Niestety spisuje się gorzej niż marnie. Rację miał więc Kruczek, że go nie zabrał na ZIO.
    Z dwóch kiepskich wybrał Kubackiego. Może i dobrze bo uniknęliśmy kompromitacji podobnej do konkursu indywidualnego na MŚJ.

  • starysceptyk doświadczony
    Myślmy rozsądnie.

    Branie poważnie pod uwagę, że Łukasz Kruczek mógłby objąć reprezentację Kazachstanu, świadczy o wyjątkowej pogardzie w stosunku do niego. I nawet ja, który Kruczka nie uwielbia i ma w stosunku do niego zawsze jakieś uwagi, muszę zaprotestować.
    Trener z takimi ostatnio autentycznymi sukcesami, mógłby objąć reprezentację Kazachstanu gdyby:
    a) zwariował
    b) musiałby uciekać z kraju z powodu oskarżeń kryminalnych
    c) skłócił się ze swoimi najlepszymi zawodnikami i oni jego nie chcą
    d) miał potężnego konkurenta do stanowiska i ten wygryzł go intrygami
    e) inny równie nieprawdopodobny powód

  • Stinger profesor
    yyy

    Rutkowski, G.Miętus, Zapotoczny i J.Kot - oni kompletnie nic w tym sezonie nie skaczą. Pytanie brzmi czy oni skaczą już tylko rekreacyjnie dla zabawy czy jeszcze poważnie myślą o skokach? Podobno każdy chce jeszcze skakać nawet w PŚ ale ja mam wrażenie że każdy z nich jest jeszcze gorszy niż rok temu ... Najbardziej chyba szkoda G.Miętusa bo jest najmłodszy z nich i miał największy talent co zresztą pokazał bardzo szybko wygrywając bodajże w wieku 16-17 lat konkurs PK i punktując w PŚ i to nie w Polsce ... cała czwórka niestety nie poczyniła żadnego postępu i pytanie co zrobić z nimi na następny sezon? Kot już wyleciał poza kadry a teraz chyba następni ...

    Ruda, Kantyka i Leja - sezon letni średni ale że to juniorzy i debiutanci to można było być zadowolonym ale to co teraz skaczą to jest dramat. Ledwo 8 pkt nabili w tym sezonie w PK ... Kantyka jeszcze żadnego ... Wolny dołączył do kadry razem z nimi a jest jednak te dwa kroki dalej mimo że teraz nie skacze najlepiej. Niestety ale ta trójka nie poczyniła żądnych postępów jednak z nich może coś być ponieważ to pierwszy sezon w PK i pierwszy w kadrach. Szkoda że tylko tak mało startują, FC w ogóle trenerzy olewają ...

    Zostają tacy jak K.Miętus ... co z nim? Rok temu wszyscy mówili jaki to on słaby ( w tym ja przyznaję) ale przynajmniej punktował w PŚ a teraz nie potrafi tego robić w PK ... stoczył się niesamowicie. Z pewnego punktu na PŚ stał się nie pewnym w ogóle na start w PK.

    Szkoda że nie dali szansy w tym sezonie Śliżowi. Oczywiście nie mówią że to on zbawił by naszych w PK bo tak by nie było ale przynajmniej byłoby jakieś porównanie kadrowiczów właśnie z zawodnikiem którego w PZNie chyba nie lubią.

  • MSad_ profesor
    Panowie

    Kruczek to tytan pracy a zarazem dązacy do nowinek technicznych . To teraz od nas sciagaja nowinki inni, poza tym bardzo dobry organizator . Stworzyl wokoł siebie grupe ludzi wzajemnie sie wspierajacych. Jest czlowiekim bezkonfliktowym. Pracuje jak to Kamil okreslił mózgiem. Jest totalnym przeciwienstwem Poitnera.
    Wcale sie nie dziwie ze inni go chca .

  • Stinger profesor

    Co do wyników naszych w PK to rzeczywiście idzie nam to słabo i to bardzo słabo. Jedynie Murańka i Hula coś skaczą.

    Dwa podia, zwycięstwo Klimka i 2 miejsce Stefana to mało jak na nasz skład. Zniszczoł czy Biegun a także Kłusek powinni już coś prezentować. Niesamowicie forma im zleciała.

    Biegun jeszcze w listopadzie wygrał konkurs PŚ a teraz nie jest w stanie punktować w PK ...

    Zniszczoł od tego sezonu jest mistrzem treningów a kiedy przychodzą konkursy skacze słabo, nie zdobył nawet 100 pkt w PK mimo że skacze często i to jest dowód na jego fatalną formę, w PŚ już nie skacze w ogóle. Skakał w Polsce ale nie zdołał nawet punktu wywalczyć co udało mu się rok temu i dwa lata temu ... Czyżby się cofał zamiast rozwijać? Kogo wina jego czy trenera?

    Kłusek wcale nie lepszy od Olka. Skacze coraz gorzej. W PŚ nigdy nie zapunktował i póki co na to się nie zanosi. Nigdy nie był super talentem ale buloklepem też nie. Nie dość że PŚ to dla niego za wysokie progi (Sapporo to potwierdziło) to teraz w PK nie jest w stanie punktować. Zniszczoł i Biegun przynajmniej mieli jakiś cel w tym sezonie MŚJ a jaki cel miał Kłusek? Pojechać na uniwersjadę i przywieźć złoto z drużynówki? Jeżeli tak to sezon udany nie ma co ...

    Wolny przed MŚJ skakał na prawdę fajnie. Potrafił ładnie punktować w PK mimo że był debiutantem, zdobył złoto na MŚJ i coś się pogorszył ... mimo tych punktów teraz w Seefeld nie skacze dobrze, a jak na mistrza świata juniorów to skacze cienko.

  • Mikolaj1 weteran
    TheWolf

    w sumie pod względem Kamila i jego treningu z Kruczkiem masz rację Kamil czuje się najlepiej z Kruczkiem niech go doprowadzi do sukcesów i na koniec kariery a potem niech Kruczek trenuje innych nic dziwnego że wiele reprezentacji daje mu propozycji przecież wszyscy wiemy co on zrobił przez te 2 lata z naszą kadrą skoczów

  • MSad_ profesor
    Mikolaj1 i TheWolf

    Jakbyscie byli na miejscu Kruczka i dostajecie oferte z 10 razy wieksza pensją ( taka podobno daja Kazachowie) kontrakt do nastepnych ZIO włacznie . Bierzecie czy nie

  • yyy profesor
    Kruczek najlepszym trenerem

    Nawet nie zamierzam tego podważać, ale mam tez świadomość,że kiedyś przyjdzie zmęczenie materiału. On trenuje ten sam zespół od chyba 6 lat. Być może potrzebna nam jest zmiana trenera. Ja zawsze wole dokonywać zmian, gdy jest dobrze, niż w chwili gdy przyjdzie bardzo slaby sezon, bo wszyscy zapamiętają ten ostatni.

  • TheWolf doświadczony
    Mikolaj1

    Dokladnie tylko ze wiele reprezentacji daje mu propozycji, ale zobaczymy co bedzie mam nadzieje ze bedzie kamila trenowal do konca jego kariery.

  • TheWolf doświadczony
    Mikolaj1

    Mylisz sie, nie wystarczy super trener, ale swietne angazowanie, kontakt dobry, atmosfera i traktowanie trenera jak przyjaciela itd, sam kamil mowil ze jak kruczek odejdzie to on rowniez, w grudniu 2012 r, po za tym trzeba sie za klimatyzowac z nowym a to potrwa czyli poznanie go, zobaczyc jacy sa zawodnicy, jak malysz i lepistoe tylko z nim chcial trenowal z nikim innym, wielu trenerow bylby zaszczycony trenowac dwukrotnego mistrza olimpijskiego, ale kamil tez musi go zaakceptowac.

  • Mikolaj1 weteran
    TheWolf

    ja nic ni8e mówię teraz nie dawno były takie plotki ale myślę że jakby Kruczek odszedł to nie byłoby po Kamilu jest dużo takze świetnych trenerów fachowców ale nie ukrywam że chciałbym żeby Kruczek dalej współpracował z kadrą bo to świetny trener i klasa sama w sobie

  • starysceptyk doświadczony
    Mogę sie mylić ale może i nie.

    Całą tą hece z odejściem Łukasza zorganizował Apoloniusz. Który chce dać mu jakąś podwyżkę lub premię ale nie ma wolnych środków. Wszystko rozdysponowane i komuś musiałby zabrać. Namówił więc Fortunę a ten rozpoczął w mediach straszenie jak to nam Kruczka zabiorą. Potem włączył sam prezes mówiąc o Kazachach i Rosjanach, jak tak dalej pójdzie to po Kruczka zgłoszą się jeszcze Koreańczycy, Turcy, Kanadyjczycy i cała reszta III ligi.

    A chodzi o wymuszenie na ministerstwie sportu banalnych pieniędzy na nagrodę.

  • Bongiorno doświadczony
    Nie ma co płakać nad limitami.

    Skoro zawodnicy sami nie potrafią sobie wywalczyć limitów to kto ma to za nich zrobić? Wróżka? Na CoC to nawet 4 miejsca byłyby za dużą ilością patrząc na tą padaczkę naszego zaplecza. Na papierze mamy najlepszy skład w historii startów w PK. W teorii chyba najgorszy. Przypadek? Cały ten sezon zaplecza to jedna wielka kompromitacja. Maciusiak i Mateja po prostu dali ciała po całości. Maciusiaka to nawet dwa złote medale MŚJ nie powinny wybronić, bo mając takich zawodników do dyspozycji to nawet pierwszy lepszy kibic mógł jechać i machać chorągiewką. Uniwersjada? Jedno złoto Bieguna indywidualnie patrząc na konkurencję w tych zawodach to też porażka. Aż szkoda, żeby takie talenty jak Zniszczoł, Kłusek, Biegun, Wolny miałyby się zmarnować przez brak doświadczenia i kompetencji przez sztab opiekujący się zapleczem. Dno dna i jeszcze głębiej.

  • TheWolf doświadczony
    Mikolaj1

    Na pewno nie, on sam mowil ze bez nich nie odejdzie, jest zbyt dobra atmosfera, po za tym gdyby odszedl kruczek, bylo by juz po kamilu jak kiedys z janda po odejsciu vacja bancja.

  • EmiI profesor
    @ponurzyca

    Można odnieść wrażenie że dysproporcja pomiędzy najlepszymi naszymi a resztą jest olbrzymia. Nie wiadomo skąd się to bierze, że z jednej strony Ziobro czy od czasu do czasu Murańka potrafią super skoczyć a G.Miętus czy Ł.Rutkowski tragicznie. Juniorzy od Maciusiaka sprawiają wrażenie jakby było po sezonie. Niby wygrali to co mieli wygrać, ale czy to usprawiedliwia obecny dramat?

    I czemu ignor użytkowników działa u mnie tylko kilka godzin?

  • Ponurzyca weteran

    Z drugiej strony można powiedzieć, że S. Hula nie wywalczył miejsca dla siebie w PŚ.
    Kibicuję każdemu, ale Stefan powinien w tych 6 ost. konkursach CoC udowodnić trenerowi, że powinien brać go pod uwagę w kadrze A w następnym sezonie.
    U nas CoC traktowany jest jako kara-zesłanie-degradacja. to od razu dołek na psyche zawodnika. A w tych zawodach (tej rangi) powinni startować bez kompleksów także zawodnicy z kadry A. Powinna liczyć się strategia całej federacji, a nie oderwane interesy ,,odrębnych" grup prowadzonych przez różnych trenerów.

  • dejw profesor

    Klimek nie wywalczył dodatkowego miejsca. Miejsce które przypadłoby albo Huli, albo Wolnemu (raczej temu pierwszemu).
    Zobaczymy teraz, jak Klimek spisze się w Falun, czy ten ostatni maraton starów nie odbije się na jego dyspozycji fizycznej.
    Biegun gaśnie w oczach. Ciekawe czy zdąży się jeszcze ogarnąć przed MŚw Lotach.
    Kłusek bardzo słabo, Zniszczoł wciąż potwornie nieregularny.
    W PK tracimy jedno miejsce, choć teraz to już nie ma większego znaczenia. Z kwotą 6 zapewne wystartujemy też na początku sezonu letniego (wypadnie Ziobro, na 99% zastąpi go Wolny) i tam będzie znów nabijanie punktów.
    Ciekawostką jest zredukowanie limitu u Norwegów, z 8 do 5.

  • anonim

    Jeśli ktoś chce sobie poskakać w wirtualnym świecie, to serdecznie zapraszam do managera skoków narciarskich z bardzo fajnym systemem rozwoju skoczka, jak i również samym symulatorem skoków http://xu rl.pl/skokinarciarskie

  • dervish profesor
    Emil

    Chciałem tylko powiedzieć, że żeby ocenić czy ktoś jest w formie czy nie trzeba wziąc pod uwagę bardzo szerokie spektrum czynników. Wynik nalezy rozpatrywać nie tylko w porównaniu do rekordów osobistych, ale również poprzez pryzmat warunków w których został uzyskany, klasę rywali no i przede wszystkim jak się wypadło na tle rywali którzy również szykowali swoje szczyty na daną imprezę.

    Dosyć łatwo można ocenić że ktoś jest bez formy (nie trafił z formą) jeżeli na głównej imprezie sezonu zdecydowanie przegrał z rywalami których zazwyczaj bez problemu pokonywał. Trudniej jest ocenić formę jeżeli na tle rywali wypada się "zaledwie przyzwoicie", łatwiej jeżeli odnosi się bezdyskusyjne zwycięstwo.

  • dervish profesor
    Emil

    Ale w technicznych też znaczenie ma jakość nawierzchni (skok wzwyż, w dal) , kierunek wiatru (konkurencje rzutowe, skok w dal), pogoda: deszcz (konkurencje rzutowe zwłaszcza ale i skoki) , temperatura powietrza.
    Do tego dochodzi jakość kontroli dopingowej :).

    A jezeli chodzi o biegi to zapomniałem wspomnieć o "zającach" pomagających w uzyskaniu rekordowych wyników w komercyjnych mityngach no i braku rozbudowanego systemu eliminacji (ćwierćfinały, pólfinały) właściwego dla wielkich imprez.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Absolutnie wszystkie technicznie. Skokowe i rzutowe. Owszem warunki atmosferyczne mają znaczenie, ale jak się w skoku w dal zdobywa medale na poziomie 8,20 a w rzucie oszczepem poziom olimpijskiego konkursu był porównywalny do mitingu bodaj w Szczecinie z samymi Polakami, to coś nie halo.

  • dervish profesor
    EmiI

    Kruczek nie ma z tym problemu :P
    A co do wzmiankowanego szczytu formy w LA to musialbyś wyjasnic o które konkurencje chodzi i dlaczego uwazasz, ze nikomu sie nie udaje wycelowac z formą. :)

    To , że ktoś nie bije rekordu życiowego lub nie ustanawia najlepszego wyniku w sezonie nie zawsze oznacza, ze nie trafił z formą. Tam również sa szybsze i wolniejsze bieżnie, jest taktyka, są warunki atmosferyczne i może coś jeszcze. Znam wiele wypowiedzi sportowców z rożnych dyscyplin LA w których twierdzą, ze do Olimpiady przygotowują się nawet przez 3 lata. A przygotowania maja na celu wypracowanie szczytu formy. Tak przynajmniej ja to rozumiem

  • EmiI profesor
    @???

    Wiesz, nawet nie chodzi o to że to MŚ, ale jednak bycie, w jednym czasie nie ważne jaki to czas czy grudzień, styczeń czy luty, zupełnie bez formy Huli, M.Kota, Kubackiego, Śliża, Rutkowskiego i Bachledy (a tak naprawdę w formie w całym sezonie, był tylko krótkimi okresami Hula) wyglądało źle, i całe szczęście że był Małysz i znikąd pojawił się Żyła.

  • anonim
    Emil

    Emilu,widzę że oprzytomniałeś wreszcie?
    A jeszcze niedawno chciałeś zwalniać Kruczka za 6 miejsca na MŚ w Oslo:).

    Ale bądź spokojny.Jak za rok nie będzie medalu MŚ w Falun znów będą żądania zatrudnienia Markusa Maurbergera.:)I ten Markus w magiczny sposób trafi z formą na imprezę docelową:).

  • EmiI profesor
    @dervish

    Wszyscy się starają ale ilu się udaje? W LA w niektórych konkurencjach nie udaje się nikomu :P W większości konkurencji jedynym który miał faktyczny sezonowy szczyt formy był mistrz olimpijski. Który i tak często był 2,3,5 a nawet 10 wynikiem w sezonie.

  • anonim
    Pavel

    W Hiszpanii ludzie wolą oglądać mecz Barcelony mimo,że w tym czasie o medale walczy Stoch.A podobno takie te IO prestiżowe,wyjątkowe.A oni wolą zwykły mecz ligowy:).

    I skończ z tymi bredniami o olimpijskiej emeryturze.To,że w Polsce tak jest to nie oznacza,że w innych krajach jest tak samo.

    "Olimpijska emerytura to system rzadko stosowany na świecie. Piotrowi Małachowskiemu (srebrny medalista z Pekinu w rzucie dyskiem) pozazdrościć może wielki rywal z Niemiec Robert Harting, który narzekał, że zdobycie złotego krążka było dla niego nieopłacalne. Bogate kraje odchodzą nawet od jednorazowych premii za medale. Norwegowie stwierdzili, że ich sportowcy zarabiają wystarczająco dużo na kontraktach reklamowych, stypendiach i innych świadczeniach."

  • EmiI profesor

    W przypadku igrzysk sam fakt że w głowie skoczka gdzieś się przebija ciągle w świadomości "że to igrzyska" czyni tą impręzę trudniejszą bo wielu nie wytrzymuje psychicznie. Bo to że jakiś magiczny szczyt formy wszystkich czyni tą imprezę ważniejszą nie wierzę. W Londynie w lekkoatletyce w skoku wzwyż męskim nie mieliśmy ani jednego najlepszego wyniku w sezonie żadnego zawodnika (nie mówiąc o życiowym) w skoku w dal mieliśmy jeden "season best" w skoku o tyczce też tylko trzy SB i jedno PB i w trójskoku jedno SB. Gdzie tam był ten szczyt formy wszystkich?

  • Pavel profesor
    @???

    1. Co do Bystoel vs Ahonen, to porównanie marny bo przykładamy 1 PŚ do 1 IO, czyli Bystoel vs Urbanc, Yumoto, Biegun, Dessum byłoby bardzije słuszne. Bo chyba logiczne, że 100 PŚ podiów zawsze przebije 1 medal IO.

    2. Oczywiście, ze dostaje, tyle że za medal masz emeryturę do końca życia. Do tego 140tys zł, przy 30 w PŚ.

    3. Już nie przesadzaj. Chyba wiesz o czym pisze, ludzie którzy normalanych PŚ nie oglądają skoki na IO obejrzą.

  • dervish profesor
    Emil

    Trzeba było od razu napisać, ze w założeniach chodzilo o to aby nasz 4 zdobył minimum tyle punktów co zdobywca 24 miejsca i wszystko byloby jasne.
    Oczywiście, że nie można wykluczyć że Klimek nie wykonałby planu i nie straciłby więcej niż zakładana liczba punktów. To samo dotyczy Dawida. Niczego wykluczyć nie można i niczego nie da się dowieść.

  • Pavel profesor
    @???

    Czym się różni PŚ od IO? Technicznie niczym, a praktycznie prawie wszystkim.

    1. Co sezon ma +20 konkursów, a co za tym idzie ich prestiż jest siłą rzeczy mniejszy, zwycięzców poszczególnych zawodów, nie pamięta już w sezonie kolejnym.

    2. Medaliści IO dostają nagrody finansowe, emeryturę do końca życia itd.

    3. IO ogląda prawie cały świat, a poszczególne zawody PŚ, tylko nieliczni, a co za tym idzie rozpoznawalność medalistów IO jest dużo większa.

  • OjciecMarek profesor
    @???

    "A jaka jest różnica między MŚ i IO oprócz nazwy?IO są raz na cztery lata,a MŚ raz na 2 lata.Tyle.Po prostu ludzie przyzwyczaili się,że IO są ważniejsze i tak to sobie przekazują z pokolenia na pokolenie."

    Tą różnicą jest prestiż. Takie abstrakcyjne pojęcie. Równie dobrze mógłbyś się zapytać, czym różni się zadrukowana gazeta od stuzłotowego banknotu - jedno i drugie to przecież tylko pomalowana celuloza, nieprawdaż?

    "Powiedz jeszcze jedno.Ty,taki ekspert od zatrudniania i zwalniania trenerów.Czym się różni trafianie z formą na IO od trafiania z formą na MŚ. Bo jeżeli MŚ są nieważne,a IO są ważne,to chyba czymś to się różni.Nieprawdaż?"

    "Nieprawdam"...Sam fakt, iż Igrzyska są ważniejsze od MŚ w żaden sposób nie implikuje, że przygotowania do tych zawodów muszą się jakoś zasadniczo różnić.

    "Teraz moim celem jest nie tylko medal indywidualny zimowych igrzysk w Soczi, ale i kolejny sukces w TCS - zaznaczył Fin."

    Gdzie niby skłamałem? Gdzie napisałem, że Ahonen wznowił karierę WYŁĄCZNIE z powodu Igrzysk?

    "Aha.I jeżeli Ammann jest takim ekspertem od trafiania z formą na imprezę docelową i jeżeli jest to takie proste jak twierdzisz,to dlaczego w Soczi skakał tak słabo?Przecież wystarczy trafić."

    Trafianie z formą NIE JEST PROSTE. Np. Łukaszowi Kruczkowi wyszło to z jego podopiecznymi dopiero po blisko pięciu latach od objęcia kadry ;)

    "PS.Przecież Markus Maurberger to taki ekspert od "trafiania".
    Sam mówiłeś,że gdyby był trenerem Polaków to byłoby cudownie.A Kruczke to przecież nieudacznik."

    Pokaż mi post, w którym twierdziłem, że po zatrudnieniu Maurbergera będzie CUDOWNIE. Twierdziłem, że prawdopodobnie będzie lepiej, niż było dotychczas (a pisałem to, jak zapewne wiesz, w grudniu 2012). I nie wiem, czy zauważyłeś, ale parę postów pod niżej przyznałem się do pomyłki.

  • brutus początkujący
    PK

    PK powinien być rozgrywany na innych zasadach. Jeżeli nie ma kwalifikacji, to do drugiej serii powinno być dopuszczonych 50 ( ew 40 ) zawodników. Przy ok 80 selekcja jest tak duża ( 50 zawodników), że drobny błąd, niekorzystne warunki, eliminuje zawodnika.
    Kwalifikowanie do drugiej serii większej ilości gwarantowało by walkę co uatrakcyjni zawody.
    Druga sprawa to skład sędziowski - 4 z kraju gospodarza. Nie ma świętych i sprawiedliwych. Swoim zawodnikom dadzą 1 - 1,5 pkt więcej.
    Czy brak jest sędziów w innych krajach. Powinna być grupa obserwatorów którzy oceniali by pracę sędziów. Niesprawiedliwych na w odstawkę na miesiąc lub więcej.
    Murańce doliczyć 4 pkt i jest w trójce.
    Dodatkowo sprawa bonifikat za wiatr. Zawodnik dostaje - 2,o a kolejny +5,0.
    To przecież jest to niemożliwe. Austriacy, Niemcy są najbardziej preferowani.
    W PK startują zawodnicy młodzi i ich praca powinna być sprawiedliwie oceniana. Na skoczniach mniejszych jest to widoczne - zawodnik ze skokiem 99 m jest wyżej niż zawodnik z rezultatem 102. Coś tu nie jest tak.
    pozdrawiam
    Proszę dajcie sobie spokój z z porównywaniem Kubacki - Murańka. Na IO nie powinien jechać Żyła - dla mnie pajac - od turnieju 4 - skoczni jest bez formy.
    Kolejne zawody ( mistrzostwa Polski) dadzą odpowiedź o kolejności zawodników.

  • anonim
    OjciecMarek

    Pan Adam ma prawo do takiej opinii.
    Ja tylko dodam,że większe osiągnięcia od Małysza ma Lars Bystoel.
    A Ahonen to w ogóle nic nie osiągnął.108 podiów w zawodach w których nie miał żadnej konkurencji.

  • anonim
    @OjciecMarek

    A jaka jest różnica między MŚ i IO oprócz nazwy?IO są raz na cztery lata,a MŚ raz na 2 lata.Tyle.Po prostu ludzie przyzwyczaili się,że IO są ważniejsze i tak to sobie przekazują z pokolenia na pokolenie.
    No i presja "Januszów" jak ty i "dziennikarzy",różnych Szaranowiczów i Rudzińskich.
    Aha,i powiedz jeszcze jedno.Ty,taki ekspert od zatrudniania i zwalniania trenerów.Czym się różni trafianie z formą na IO od trafiania z formą na MŚ.
    Bo jeżeli MŚ są nieważne,a IO są ważne,to chyba czymś to się różni.Nieprawdaż?

    Aha i nie kłam.Ahonen wrócił nie tylko ze względu na IO.
    Teraz moim celem jest nie tylko medal indywidualny zimowych igrzysk w Soczi, ale i kolejny sukces w TCS - zaznaczył Fin.

    Aha.I jeżeli Ammann jest takim ekspertem od trafiania z formą na imprezę docelową i jeżeli jest to takie proste jak twierdzisz,to dlaczego w Soczi skakał tak słabo?Przecież wystarczy trafić.

    PS.Przecież Markus Maurberger to taki ekspert od "trafiania".
    Sam mówiłeś,że gdyby był trenerem Polaków to byłoby cudownie.A Kruczke to przecież nieudacznik.

  • OjciecMarek profesor
    @???

    Dodatkowo, jak już przy cytatach z Małysza jesteśmy:
    "Mój następca stał się lepszy ode mnie. Ale żal o to mogę mieć tylko do siebie. Nauczyłem się cieszyć sukcesami innych."
    Choć nie do końca zgadzam się z tym stwierdzeniem - osiągnięcia Adama uważam za wciąż wyraźnie większe od zdobyczy Kamila - dlaczego Adam, który wg. ciebie znaczenie Igrzysk deprecjonuje, miałby powiedzieć coś takiego? Przecież wciąż wyprzedza Kamila we wszystkich innych statystykach.

  • OjciecMarek profesor
    @???

    ? Małysz deprecjonował w tym wywiadzie znaczenie Mistrzostw Świata, gdzie tu krytyka Igrzysk? Przecież wyraźnie stwierdza, że "Igrzyska to są Igrzyska. Jest w nich coś naprawdę wyjątkowego. Każdy marzy o tym medalu". Czy takie stwierdzenia potwierdzają twoją tezę o nieważności Igrzysk? Bzdura...

    Skoro Igrzyska nie są ważniejsze od Pucharu Świata, to dlaczego z ich powodu dwukrotnie wznawiał karierę Ahonen? Dlaczego Schlierenzauer zrezygnował z mnóstwa konkursów PŚ, pozbawiając się szans na zdobycie KK tylko po to, by lepiej wypaść na Igrzyskach? Dlaczego Ammann po nieudanych występach w Soczi płakał? Po słabych występach na TCS jakoś mu się to nie zdarzało...Słowem - dlaczego wszyscy wielcy (nie wyłączając, rzecz jasna, Małysza!) skoków tak cenią olimpijskie złoto?

  • Trojan początkujący

    Moim zdaniem Kubacki też jest (przynajmniej narazie) lepszy niż Murańka co nie zmienia faktu że nie brał bym Dawida do Falun tylko dałbym mu się odbudować i ustalić stałą formę na zawodach PK. Ale z 2 strony jak nie Kubacki to kto? Kuba Kot? Andrzej Zapotoczny? No i stanęło na tym że ktoś z 2 Kubacki, Murańka musi na pś jeździć

  • anonim
    OjciecMarek

    Czyli Małysz jest heretykiem?

    "M.H.: Co takiego jest w tym medalu olimpijskim, że jest marzeniem każdego skoczka?
    A.M.: Ja jestem zawodnikiem który bardziej ceni na przykład Puchar Świata niż Mistrzostwo Świata. Mistrzostwa można wygrać dzięki szczęściu - to tylko dwa skoki. Puchar pokazuje, kto był najlepszy przez całą zimę i dlatego ma moim zdaniem większą wartość. Wolałbym, żeby tytuł mistrzowski przyznawano tak jak w Formule 1 za cały sezon. Ale Igrzyska to są Igrzyska. Jest w nich coś naprawdę wyjątkowego. Każdy marzy o tym medalu. Choć i mistrzem olimpijskim można zostać przypadkowo."

  • OjciecMarek profesor
    @???

    NIGDY nie napisałem, że PŚ nie jest ważny. Rywalizacja o Kryształową Kulę jest faktycznie mniej ważna od Igrzysk, ale gdy chciałem zwalniać Kruczka, nie wychodziło mu NIC - przez cztery sezony żaden z jego podopiecznych ani drużyna jako całość nie zdobyła miejsca w pierwszej trójce ważnej klasyfikacji (PŚ, TCS, MŚ, MŚwL, ZIO), gdy miejsca w TOP3 zdarzały się w okresie 2009-2012 Austriakom, Niemcom, Norwegom, Słoweńcom, Japończykom i Finom. Z poważnych reprezentacji tylko Czesi - skokowy klub emeryta - notował w tamtym okresie porównywalną serię. Wszystko to, gdy Łukasz miał już do dyspozycji w dużej mierze tych samych zawodników, których trenuje teraz. Owszem, Kruczek udowodnił swoją wartość jako szkoleniowiec, co nie zmienia faktu, że dojście do sukcesów zajęło mu bardzo długo, dłużej, niż np. Goranowi Janusowi. +

    Nigdy nie zamierzałem udawać, że jestem nieomylny. Nie ukrywam, że pisząc w grudni 2012 o potrzebie zwolnienia Kruczka popełniłem błąd. Łukasz udowodnił to wynikami swych podopiecznych. Nie zamierzam obrażać się na fakty.

    Fakty jednak są takie, że Łukasz, mimo, iż faktycznie jest świetnym trenerem, także nie jest nieomylny. Wyniki powołanego na Igrzyska Kubackiego dobitnie to pokazały.

  • Toyminator profesor

    Dla mnie skład jest jasny:)
    teraz powinni skakać:
    Stoch,Kot,Żyła,Ziobro,Murańka no i Kubacki.
    Na MŚwL może jechać sześciu ,ale tylko czterech będzie startowało;) I pewnie pojedzie ta sama szóstka.
    W Planicy chciałbym widzieć Wolnego;) Jakaś nagroda musi być;D
    A cele do końca sezonu? Kot,Żyła i Ziobro żeby zdobyli te 400 pkt
    Stoch wygranie PŚ !
    Murańka niech dojedzie do tych 200pkt. No a kubacki do stówki;D

  • MSad_ profesor
    Szkoda

    że Murańka nie był na ZIO. Z takimi skokami jak w PK i MSJ byłby jedym z najlepszych w gronie wszystkich skoczków olimpijczyków.Traumy by nie miał presji takze i zamiast 2 medali mielibysmy 5 medali.

  • pepeleusz profesor

    No tak , gdyby Kubacki miał niższą belkę to zapewne by skoczył dalej niż z wyższej
    Jeśli 2,8 pkt za belkę było przeszacowane w panujących warunkach, to nie o 100 % a powiedzmy o 0,5 pkt góra.
    Do tego Kubacki walczył o 30 głównie z tymi co skakali przed nim i oni wszyscy mieli tę samą belkę oraz ...gorszy wiatr od Kubackiego

  • EmiI profesor
    @dervish

    To nie jest żadne oszacowanie tylko fakt. Nasz czwarty znaczy zmiennik Żyły albo nawet sam Żyła musiałby zająć indywidualnie zająć 24 miejsce i stracić do Prevca bodaj 38 punktów. Napisałem "wykluczyć nie można". To chyba bardzo łagodne stwierdzenie? Chyba że Ty kategorycznie wykluczasz ale wtedy zaprzeczysz sam sobie.

  • dervish profesor

    EmiI
    21 lutego 2014, 14:08

    @faucha
    Po konkursie drużynowym już wiemy co musiał zrobić czwarty by był medal. Zająć 24 miejsce w tabeli indywidualnej w obsadzie po 4 skoczków z każdego liczącego kraju, gdzie też niekoniecznie byli najmocniejsi (kontuzje, choroby, spadki formy) i nie było kilku innych liczących się zawodników

    A coż to za oszacowanie? Od kiedy to miejsce jest miarą wyniku w drużyny? Co z tego że ktoś zajmie 24 miejsce jezeli zrobi to w kiepskim stylu? Jeżeli już robićjakies wyliczenia to na jakie straty mógłby sobie pozwolic nasz numer 4 w stosunku do numerów czwarych rywali. A tak naprawdę to tego typu wyliczenia i porównania dla różnych imprez odbywających sie na rożnych skoczniach w różnych warunkach i w konkursach o różnej specyfice nie mają najmniejszego sensu.
    Każdy wynik jaki padnie można tu będzie interpretować w dowolny sposób w zalezności od własnego widzimisię. Pora sobie uświadomić że nie da się aproksymować konkursu drużynowego na igrzyskach jakimkolwiek innym konkursem.

  • EmiI profesor
    @Kolos

    Też nie mam specjalnej ochoty się pastwić ale system to moim zdaniem wymówka. Wiadomo że ze to wygodne tłumaczenie "skok był ładny, długi i tyle złe punkty pozbawiły nas dobrego miejsca" ale to nie jest do końca tak...

  • anonim
    OjciecMarek

    Co ma piernik do wiatraka?

    I jeżeli PŚ nie jest ważny,to dlaczego chciałeś zwalniać Kruczka i zatrudniać Maurbergera po nieudanych startach Polaków na początku PŚ 2012/2013?

    Przecież liczą się tylko Igrzyska Olimpijskie.

  • Kolos profesor
    Pavel

    Nie ma co się pastwić nad Kubackim na K-95 z czołowej trzydziestki wyautował go tylko i wyłącznie system (co przyznał sam Łukasz Kruczek) a na K-120 nie wystartował choć sadzę że przy tamtych warunkach wietrznych akruat do 30 by wszedł...

  • OjciecMarek profesor
    @???

    Równie dobrze mógłbym zapytać, dlaczego cały czas twierdzisz, że Igrzyska są warte tyle samo, co PŚ w Sapporo, skoro Kruczek wyraźnie podkreślał po zdobyciu drugiego złota przez Kamila, że jego podopieczny dokonał czegoś HISTORYCZNEGO...

    Jak tam, wciąż uważasz, że Mistrzostwo Olimpijskie jest warte tyle samo, co niedawna wiktoria Damjana na Okurayamie?

  • MSad_ profesor
    faucha 21 lutego 2014, 13:31

    Dlaczego znęcasz sie nad Murańką?. Starał sie w PK jak mógł. Lepiej nie mógł bo był w traumie po tym jak go Kruczek nie wybrał. Biedny załamany i jeszcze mu kazali skakać w MSJ a potem w PK. No zmeczył sie niesamowiecie bo musił skakać. Nie dołuj go bo wpadnie w depresję

  • anonim
    OjciecMarek

    I ty masz czelność jeszcze w ogóle tutaj pisać?

    "OjciecMarek07 listopada 2012, 22:16
    @Krecik
    Zobaczymy, jakie będą wyniki tej zimy, jeśli wciąż będzie stagnacja, to tak naprawdę wielkiego ryzyka w zmianie trenera nie widzę, bo z wysokiego konia przy ewentualnym pogorszeniu sytuacji nasi spadać nie będą. Nazwiska? Z krajowych - Mateja albo Jarząbek, z zagranicznych Markus Maurberger - trener SV innsbruck Bergisel."

    Jak tam?
    Pan Markus trafił lepiej z formą na imprezę docelową?
    To przecież taki austriacki znawca,a nie jakiś polski nieudacznik?

  • Bury stały bywalec
    CoC i PŚ

    Zastanawiałem się kiedyś nad migracją pomiędzy Coc i PŚ. Wg mnie Powinna być mocniejsza selekcja zawodników wśród CoC, którzy startują w PŚ. Jeżeli powiedzmy taki Wolny skacze w CoC na poziomie 2 lub 3 dziesiątki to nie powinien startować w PŚ. Ale jeżeli regularnie wskakuje w okolice 1 dziesiątki powiedzmy przez 3 kolejne konkursy to należy dac mu szanse w PŚ. Podobnie z PŚ. Jeżeli zawodnik przez 3 kolejne konkursy nie wchodzi do 30tki to powinien wrócić do CoC i spełnić warunki żeby wrócić.

  • dmm bywalec
    Kruczek

    http://przegladsportowy.onet.pl/igrzyska-olimpijskie/soczi-2014,kazachstan-chce-trenera-polskich-skoczkow-lukasza-kruczka,artykul,423165,1,1047.html
    http://przegladsportowy.onet.pl/igrzyska-olimpijskie/soczi-2014,apoloniusz-tajner-o-ofercie-z-kazachstanu-dla-lukasza-kruczka,artykul,423175,1,1047.html

  • anonim
    pepeleusz

    Potworze.

    Jak można ciebie poważnie traktować?
    Jak można poważnie traktować takiego Józefa Wojciechowskiego skijumping.pl.
    To ty pisałeś,że zwolniłbyś trenera za dobre wyniki w lato.
    To ty pisałeś,że lepiej jeżeli Stoch nie zdobędzie medalu w Val di Fiemme bo wtedy spada prawdopodobieństwo na medal w Soczi(co ma jedno do drugiego?).
    A gdyby Stoch nie zdobyłby medalu w Val di Fiemme to nawoływałbyś do zwolnienia Kruczka ze względu na "nietrafienie z formą na imprezę docelową".
    Skąd takie coś jak ty się bierze?

  • tomek_92 doświadczony

    Szkoda, że Klimkowi nie udało się utrzymać miejsca na podium w drugim konkursie w Iron Mountain, bo wtedy mielibyśmy tego 7. Mimo wszystko Murańka i tak pokazał się z niezłej strony podczas PK. Cały czas utrzymuje przyzwoitą formę i nie zdarzają mu się jakieś wpadki. Jest jednym z najrówniejszych zawodników podczas ostatnich konkursów PK. Dzisiejsze skoki Klimka także były równe i całkiem dobre. Gdyby w każdym skoku skoczył metr dalej to byłby już blisko podium.
    Ciekawe jak teraz Klimek zaprezentuje się w Falun. Ma za sobą już trochę startów i zmęczenie daje o sobie znać, co widać także po wynikach - w pierwszych konkursach Murańka zawsze zajmował najlepsze miejsce.

  • OjciecMarek profesor
    @faucha

    Ten "śmiech na sali" to prawdopodobnie poziom porównywalny lub lepszy od tego, co zaprezentował nam na Igrzyskach powołany w jego miejsce Dawid. Wszystko to pomimo podłamania, pomimo braku blisko dwutygodniowego zgrupowania, pomimo podróży do USA...Słowem - pomimo znacznie gorszych warunków, Murańka i tak nie wypada gorzej od Kubackiego. Daje to do myślenia w kontekście słuszności powołania Dawida do Soczi. Już nie wspominając o tym, że był to wyraźny sygnał do wszystkich polskich juniorów - "Możesz być i dwa razy lepszy od mojego ulubieńca, a ja i tak go powołam".

  • pepeleusz profesor
    Emil

    ,,Nie można tego wykluczyć'' to zbyt mało powiedziane, bo sugeruje nieduże prawdopodobieństwo. Tymczasem wymagany do medalu drużyny poziom 30 miejsca w PŚ Murańka osiągnął w 75 % startów w PŚ w tym sezonie.
    Nadto pierwsza powiedzmy ósemka tak mocno obsadzonych PK jak ostatnie, to też około tego poziomu.

  • anonim
    sad

    a niby dlaczego przykre, że jakiś Olli, Hilde i Larinto nie wchodzą do drugiej serii w PK? ja się cieszę, że są nowe twarze, a nie, że ciągle muszę oglądać te same pyski tych samych durniów, zwłaszcza, że są słabi. Co innego Ahonen czy Małysz, którzy byli fenomenami i najwybitniejszymi skoczkami w historii.

  • faucha bywalec
    @EmiI

    nei wiem jak to liczyłeś/liczyłaś ale nie 24, a 21miejsce :) i poza tym uważam, że byłoby cięzko. Teraz nie ma co gdybać, ale jak już napisałam, to co teraz pokazują chłopaki w PK to smiech na sali...

  • EmiI profesor
    @faucha

    Po konkursie drużynowym już wiemy co musiał zrobić czwarty by był medal. Zająć 24 miejsce w tabeli indywidualnej w obsadzie po 4 skoczków z każdego liczącego kraju, gdzie też niekoniecznie byli najmocniejsi (kontuzje, choroby, spadki formy) i nie było kilku innych liczących się zawodników (Ammann, Deschwanden). Czy to byłoby poza zasięgiem Murańki, który nie musiałby startować statystycznie co 2 dzień i mieć podróż o 7 stref czasowych w te i z powrotem? Tego nie wiemy, ale w żadnym razie nie można tego wykluczyć.

  • Ponurzyca weteran

    @starysceptyk jak najbardziej ich interesują (tzw. ,,działaczy").
    ,,Za zawodnikami", a dokładnie ich liczbą ,,podąża" liczba serwisantów, asystentów, asystentów asystentów etc.
    A to są diety czyli kasa. Druga kasa to ,,diengi" od sponsora bo jak zauważyłeś cały ,,sztab szkoleniowy" też pomyka obrendowany.

  • faucha bywalec
    Murańka

    wydaje mi sie, że Murańka nic by nie ugrał.Skoro w PK jest poza pierwsza 10 to nawet nie ma co jechac na Olimpiadę. Nie oszukujmy sie poza 3 skoczkami nie ma nikogo, kto mialby jakakolwiek szanse aby cos zrobic na tej Olipiadzie. Takie jest moje zdanie.

  • anonim
    Składy na PŚ i PK

    Składy na PŚ i PK same sie ustaliły:
    PŚ: Stoch, M.Kot, Ziobro, Żyła, Murańka, Qbacki
    PK: Hula, Wolny, Zniszczoł, Kłusek, Biegun, K.Miętus
    Reszta niech wraca do FIS CUP bo szkoda pieniędzy na ich wycieczki!
    Apropo jaka jest lista startowa na FIS CUP w Rasnovie???
    Redakcja znowu śpi!

  • pepeleusz profesor
    faucha

    Jak to gdzie - twierdzą że Murańka musiał być na IO i byłyby duże szanse na medal drużyny
    Co ma ten ostatni ( zresztą niezły bo na wyższym poziomie niż Kubacki i Zyła w Soczi) występ do rzeczy ?

  • Pavel profesor
    @faucha

    A co uważasz, ze byłby gorszy od Kubackiego, który pokonał tylko kilku Koreańczyków, Amerykanów, Kazachów i Rosjan, a przegrał ze wszystkimi czołowymi nacjami na IO? Kubacki anwet przy okrojonych reprezentacjach nie potrafił wejść do 30-tki, a miał mieć taką niesamowitą "zwyżkę formy".

  • nieznany weteran
    Głos Trenera Tysiąclecia - Kruczinio

    Muranka nie wywalczył dodatkowego miejsca, wiec resztę zimy spedzi w kontynentalu. Poza olimpijską piątką pewniakow zostało tylko 1 miejsce. Kto je zajmie? Klemens pewnie jest zmęczony, musi trochę odsapnac, przecież to jeszcze junior, on ma jeszcze czas. Na PS do Skandynawii poleci Stefanek, on ma doświadczenie oraz notuje tendencje zwyzkowa.

  • starysceptyk doświadczony
    Próba odpowiedzi.

    Na pytanie, dlaczego nasi skaczą taką padakę w PK ?
    Zgodnie z polityką PZN docelowymi imprezami dla skoczków poza kadrą A były Uniwersjada i MŚJ, na nie był skierowany szczyt formy, co zresztą trzeba przyznać się udało. A jakieś tam limity, czy miejsca w PK nikogo specjalnie w zarządzie nie interesują. Nie ma za nie ani nagród ani kar.
    I stąd wg mnie takie zachowanie i skoczków i trenerów, jakby odrabiali pańszczyznę.

  • anonim

    Na MŚwL tylko Kubacki. Tam Dawid w końcu udowodni, że jest najlepszym skoczkiem w Polsce, a co za tym idzie także na świecie. Certak w Harrachovie jest stworzony dla Dawida.

  • Ponurzyca weteran

    Tak naprawdę ,,obsady" konkursów nie możemy być pewni.
    Oby w ,,sztabie" spojrzeli 2-3 oczka w taktyce do przodu a nie tylko krok na przód.
    W Falun na CoC zostawiłbym Klemensa i do tego wzmocnił skład o Piotrka Żyłę.
    Słoweńcy, Niemcy i Austryjacy wykorzystali bardzo mądrze ,,przerwę olimpijską" obsadzając mocno konkursy CoC. To im już procentuje i będzie procentować w kolejnych periodach.

  • mika bywalec

    Żadnych rotacji i wycieczkowiczów. Dość wożenia turystów. Jest sześć miejsc i jedzie 6 najlepszych i tyle. Te limity obrazują naszą pozycję w skokach. Rywale w PK mają o wiele więcej zawodników na poziomie niż my, dlatego zasłużyli na ten limit 7. My nie zasłużyliśmy. Co więcej, w PŚ Żyła, Kubacki, Murańka będą gdzieś w trzeciej dziesiątce. Jaki poziom - takie limity, wożenie turystów na jakieś zmiany, które nic nie dadzą, jest bezsensem.

  • pepeleusz profesor

    Dezman był dwa razy wczoraj i dzisiaj o włos od odpadnięcia w 1 rundzie, ale wiatr mu przychodził z pomocą. Jak zwykle zatem Mureańce zabrakło farta
    Murańka dużo lepiej wytrzymał fizycznie natłok startów od Laniska czy Geigera i Eisenbichlera, ale dalej może być już cięzko

  • kibicSN stały bywalec

    @Stinger
    Hula niech startuje w COC.
    Po co go pchac znowu do PŚ?
    Jak juz komus dac szanse to Mistrzowi Swiata Juniorów w nagrode za tytuł, żeby oskakał sie troche w PŚ.I co ze nie zdobyl by punktow? Kazdy kiedys musi zacząć.Co nam z tradycyjnych bojów Huli o 50-tke jak moze sie oskakac junior moze z podobnym skutkiem ale rokujacym na przyszlosc.Hula niech skacze w COC, tam sie przyda zdecydowanie bardziej.Wystarczy jego wycieczek w PŚ w tym sezonie.Niech pojedzie na wycieczke 19 letni Wolny.

  • Stinger profesor

    A więc teraz czekamy już na PŚ. Murańka powinien dołączyć do kolegów z IO i z nimi jechać do Falun. Szkoda że tylko 6 miejsc ale trudno. Ciekawi mnie czy może Hula pojedzie z nimi do Falun i później w razie czego będzie jakaś rotacja za najsłabszego? Będzie sporo startów praktycznie codziennie skoki więc to nie byłby głupi pomysł wziąć kogoś na zmianę, a że Stefan jest teraz numerem siedem to pewnie on ma tylko na to szanse.

    Z drugiej strony od Falun zacznie się nowa walka w tym sezonie na MŚwL mimo że nie poskaczą na mamutach to jednak najlepsi pojadą do Harrachowa na loty. Jak się nie mylę to na MŚwL można wziąć sześciu a więc pewnie szóstka jest już wybrana i na miejscu na treningach zostanie wybrana czwórka do kwalifikacji.

    Szkoda że Biegun i Zniszczoł są bez formy bo oni mogli też mieć spore szanse na ten start ale tymi występami w PK załatwili sobie oglądanie tej imprezy w tv.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl