MŚwL w Harrachovie: Bardal i Wasiljew zwycięzcami kwalifikacji

  • 2014-03-13 18:44

Doświadczeni Anders Bardal oraz Dmitrij Wasiljew ex aequo zajęli pierwsze miejsce w czwartkowych kwalifikacjach na obiekcie HS 205. W rywalizacji o tytuł mistrza świata w lotach narciarskich zobaczymy wszystkich czterech Polaków. Kolejny niesamowity skok oddał Peter Prevc.

Ze względu na brak punktów w tegorocznej klasyfikacji generalnej PŚ w lotach, Anders Bardal i Dmitrij Wasiljew skakali na początku serii kwalifikacyjnej. Rosjanin uzyskał 193,5 metra, natomiast Norweg wylądował dwa metry bliżej. Trzecią lokatę ze stratą 7,2 pkt zajął Roman Koudelka. Reprezentant gospodarzy doleciał do 186. metra.

Na świetnym czwartym miejscu uplasował się Maciej Kot. Najlepszy z Polaków poszybował na 189. metr. Czołową piątkę uzupełnili Michael Hayboeck (185,5 metra) oraz Reruhi Shimizu (180 metrów). Austriak i Japończyk uzyskali identyczną notę.

W jutrzejszym konkursie zobaczymy także Jana Ziobrę (169,5 metra) i Klemensa Murańkę (165 metrów). Nasi rodacy zajęli kolejno 19. oraz 23. miejsce.

Spośród skoczków mających zapewniony awans do zawodów najdalej poleciał Peter Prevc. Słoweniec uzyskał aż 214 metrów, jednak podobnie jak w drugiej serii treningowej, także tym razem zaliczył podpórkę. Severin Freund skoczył 204 metry, natomiast Kamil Stoch zakończył lot na linii 200. metra.

Wyniki kwalifikacji MŚwL w Harrachovie (HS 205); 13.03.2014
lp.nrzawodnikkrajodl.1notastatus
1 5 VASSILIEV, Dimitry RUS 193.5 186.2 Q
1 6 BARDAL, Anders NOR 191.5 186.2 Q
3 13 KOUDELKA, Roman CZE 186.0 179.0 Q
4 47 KOT, Maciej POL 189.0 176.7 Q
5 48 HAYBOECK, Michael AUT 185.5 171.5 Q
5 18 SHIMIZU, Reruhi JPN 180.0 171.5 Q
7 35 KRAFT, Stefan AUT 179.5 166.5 Q
8 38 JANDA, Jakub CZE 179.0 166.1 Q
9 19 ROMOEREN, Bjoern Einar NOR 176.0 165.9 Q
10 49 WELLINGER, Andreas GER 181.5 164.5 Q
11 41 DAMJAN, Jernej SLO 177.0 163.0 Q
12 44 VELTA, Rune NOR 178.5 161.7 Q
13 26 DIETHART, Thomas AUT 176.5 161.6 Q
14 27 ASIKAINEN, Lauri FIN 178.5 161.0 Q
14 17 KOIVURANTA, Anssi FIN 174.0 161.0 Q
16 30 NAGLIC, Tomaz SLO 174.0 157.4 Q
17 10 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 173.0 156.6 Q
18 36 NEUMAYER, Michael GER 173.0 154.1 Q
19 39 ZIOBRO, Jan POL 169.5 151.8 Q
20 33 DESCHWANDEN, Gregor SUI 169.0 149.9 Q
21 46 BOYD-CLOWES, Mackenzie CAN 166.5 145.8 Q
22 14 EISENBICHLER, Markus GER 161.0 144.3 Q
23 31 MURANKA, Klemens POL 165.0 142.9 Q
24 15 KORNILOV, Denis RUS 159.0 141.7 Q
25 28 BRESADOLA, Davide ITA 161.0 140.3 Q
26 34 WATASE, Yuta JPN 161.0 140.2 Q
26 7 TOCHIMOTO, Shohei JPN 160.5 140.2 Q
28 24 NURMSALU, Kaarel EST 155.5 139.4 Q
29 42 HAJEK, Antonin CZE 152.5 129.5 Q
30 9 COLLOREDO, Sebastian ITA 152.0 129.3 Q
31 20 LARINTO, Ville FIN 140.5 119.0 NQ
32 11 KLINGA, Sebastian FIN 144.0 117.4 NQ
33 3 JOHNSON, Anders USA 134.5 109.8 NQ
34 21 VARESCO, Daniele ITA 129.0 103.0 NQ
35 16 ZHAPAROV, Radik KAZ 118.5 86.3 NQ
36 2 MORASSI, Andrea ITA 118.0 85.2 NQ
37 23 ZMORAY, Tomas SVK 113.5 83.2 NQ
38 22 FAIRALL, Nicholas USA 106.5 73.2 NQ
39 12 ZHAPAROV, Marat KAZ 106.0 66.2 NQ
PQ 59 PREVC, Peter SLO 214.0 - PQ
PQ 55 FREUND, Severin GER 204.0 - PQ
PQ 53 STOCH, Kamil POL 200.0 - PQ
PQ 56 AMMANN, Simon SUI 196.0 - PQ
PQ 57 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 190.0 - PQ
PQ 54 TEPES, Jurij SLO 185.5 - PQ
PQ 52 MATURA, Jan CZE 185.0 - PQ
PQ 51 KRANJEC, Robert SLO 184.0 - PQ
PQ 50 FANNEMEL, Anders NOR 181.5 - PQ
DNS 58 KASAI, Noriaki JPN - DNS PQ

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (24516) komentarze: (129)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Przegrani w czwartkowych kwalifikacjach

    Ilość zawodników danego kraju,którzy odpadli w kwalifikacjach:

    2 - Finlandia 91 z pkt PŚ)
    2 - USA (1 z pkt PŚ)
    2 - Włochy
    2 - Kazachstan
    1 - Słowacja
    ==========
    9 zawodników (2 z pkt PŚ + 7 bez pkt PŚ)

  • jozek_sibek profesor
    Układ sił po kwalifikacjach

    Po nazwie państw - ilość zawodników w konkursie,następnie zawodnicy z "10" PŚ 2013/2014 (zapewniony awans w konkursie), po + miejsca zawodników w kwalifikacjach (zawodnicy,którzy musieli kwalifikować się do konkursu):

    1.Słowenia -..-..- 5 = 3 + (11 - 16)
    2.Austria --.-.-.-- 4 = 1 + (05 - 07 - 13)
    2.Niemcy -------- 4 = 1 + (10 - 18 - 22)
    2.POLSKA -.-..-.- 4 = 1 + (04 - 19 - 23)
    5.Norwegia --.--- 4 = 1 + (01 - 09 - 12)
    5.Japonia ---.---- 4 = 1 + (05 - 26 - 26)
    5.Czechy -------- 4 = 1 + (03 - 08 - 29)
    8.Szwajcaria ---- 2 = 1 + (20
    9.Finlandia -.-.-.- 2 = 0 + (14 - 14)
    9.Rosja ---------- 2 = 0 + (02 - 24)
    9.Włochy -.-.-.-.- 2 = 0 + (25 - 30)
    12.Francja --.-.-- 1 = 0 + (17)
    12.Kanada -.-.-.- 1 = 0 + (21)
    12.Estonia ---.--- 1 = 0 + (28)

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do piątkowego konkursu

    Z 9 zawodników bez pkt PŚ 2012/2013 do konkursu głównego awansowało 2 skoczków:

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników(najlepsi z nich):

    9.ROMOEREN Bjoern Einar - 176.0m - 165.9 pkt
    30.COLLOREDO Sebastian - 152.0m - 129.3

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru.

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w czwartkowych kwalifikacjach

    Z 40 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2013/2014 w kwalifikacjach odpadło 2 zawodników.

    Z najlepszej "30" PŚ 2012/2013 - brak 0, a z najlepszej "50" - brak 0 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    65.V.Larinto -------- 27 pkt
    76.N.Fairall ---.--.--- 3


    Miejsce i wyniki w kwalifikacjach:

    31.LARINTO Ville -.-.-- 140.5m - 119.0 pkt
    38.FAIRALL Nicholas -- 106.5m ... 73.2

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru.

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Harrachovie

    Miejsca Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -.-.-.- 04 i 02 miejsce
    3.J.Ziobro ------ 19 (29)
    2.M.Kot ----.---- 04 (14) miejsce
    4.K.Murańka --- 23 (33)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach(oprócz K.Stocha),dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -.-.-.- 187.0m - 149.6 pkt i 200.5m - 134.8 pkt
    3.J.Ziobro ------ 169.5m - 151.8
    2.M.Kot ----.---- 189.0m - 176.7 pkt
    4.K.Murańka --- 165.0m - 142.9

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w czwartkowych kwalifikacjach

    Z 49 zawodników zgłoszonych do kwalifikacji,9 zawodników nie posiada pkt PŚ 2013/2014.

    Z 82 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2013/2014 do kwalifikacji nie przystąpi 42 zawodników:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 8,a z najlepszej "50" - brak 19 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    12.T.Morgenstern-438 pkt
    15.M.Kraus --.---- 403 - wycofany po treningach
    16.A.Kofler ---.--- 392
    20.D.Ito --.-.-.-.-- 335
    21.T.Takeuchi -..- 333
    22.P.ŻYŁA -------- 312 - wycofany po treningach
    25.R.Freitag --.--- 285
    29.W.Loitzl -.-..-.- 216
    -------------
    31.A.Ahonen ----- 176
    33.A.Wank -.-..-.- 171 - wycofany po treningach
    34.K.BIEGUN -.-.- 144
    38.N.Dezman ....- 117 - wycofany po treningach
    41.K.Geiger ------ 106
    43.M.Poppinger ...- 99
    44.M.Fettner ---.--- 97
    45.O-M.Ingvaldsen-96
    47.D.KUBACKI ---- 87 - wycofany po treningach
    48.L.Hlava --------- 84
    49.A.Jacobsen -.-.- 82
    ----------------
    52.T.Hilde --.---.--- 73 - wycofany po treningach
    53.M.Maxsimochki- 65
    55.J.Maeaettae -.-- 61
    56.L.Hlava --------- 53 - wycofany po treningach
    59.R-Ch.Lamy --.-- 44
    60.R.Johansson .... 43
    61.A.Stjernen -....- 41- wycofany po treningach
    63.O.Muotka --.-.-- 31
    64.D-A.Tande -....- 30
    66.D.Quick --.-.-.-- 25
    67.R.Delasega -...- 22
    68.A.Romashov --- 21
    70.M.Koch -.-.-.-.-- 16 - wycofany po treningach
    71.R.Justin --.--.--- 15
    72.R.Hrgota -.-.-.-- 13
    73.J.Happonen ....- 11
    74.S.Heiskanen -.-.- 7
    75.M.Schmitt --.--.-- 4
    76.S.HULA --.--.--.-- 3
    79.K.MIĘTUS --.--.-- 1
    79.D.Takahashi -.-.- 1
    79.P.Kaelin ---.--.--- 1
    79.S-K.Grimsrud .... 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w czwartkowych kwalifikacjach MŚ w lotach

    Do kwalifikacji zgłosiło się 49 zawodników (40 z pkt PŚ 2013/20140):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji i ilość punktujących w PŚ 2013/2014 oraz miejsca w PŚ 2013/2014:

    1.Słowenia -..-..- 5 - punktowało 5 (02 - 11 - 13 - 19 - 36)
    2.Austria --.-.-.-- 4 - punktowało 4 (06 - 08 - 10 - 14)
    2.Niemcy -------- 4 - punktowało 4 (03 - 09 - 27 - 46)
    2.POLSKA -.-..-.- 4 - punktowało 4 (01 - 17 - 22 - 37)
    2.Japonia ---.---- 4 - punktowało 4 (04 - 34 - 50 - 76)
    2.Czechy -------- 4 - punktowało 4 (24 - 28 - 40 - 42)
    7.Norwegia --.--- 4 - punktowało 3 (05 - 26 - 30)
    7.Finlandia -.-.-.- 4 - punktowało 3 (17 - 51 - 65)
    9.Włochy -.-.-.-.- 4 - punktowało 1 (62)
    10.Szwajcaria ..- 2 - punktowało 2 (07 - 32)
    10.Rosja --.--.--- 2 - punktowało 2 (39 - 57)
    12.USA --.-.-.-.-- 2 - punktowało 1 (76)
    13.Kazachstan -- 2
    14.Francja --.-.-- 1 - punktowało 1 (68)
    14.Kanada -.-.-.- 1 - punktowało 1 (54)
    14.Estonia ---.--- 1 - punktowało 1 (58)
    17.Słowacja --.-- 1

  • mar100 bywalec
    ciągłe zmiany w składzie

    Patrząc na wyniki PŚ, PK widać, że trenerzy (o ile nie idzie całkowicie źle) mało rotują składem. Być może chodzi o atmosferę w drużynie, być może chcę się pokazać skoczkom, że się ich nie skreśla. I np. Słoweńcy chociaż ich skoczkowie zajmują w PK w danym konkursie trzy miejsca na podium nie zmieniają słabego w Ś Hvali. Tak samo Austriacy jak i zresztą inni. Dlatego i u nas jakiś skoczek który w PK zajmie miejsce w 10-tce ma małe szanse trafić od razu do kadry A. Dlatego życzenia wystawienia Bieguna czy Huli, póki nie zachwycą są mało realne.

  • anonim
    hmm

    Poczytałem trochę niemieckie i austriackie portale,bardziej zwróciłem na komentarze ludzi pod tekstem,ogromna rzesza nie wierzy,by stoch mógł zdobyć złoto w lotach...

    a ja bym chciał by się mylili,by Kamil udowodnił ,ze jest prawdziwym lotnikiem zdobywając mistrzostwo.

  • JankessPL doświadczony
    @MSad_

    Tylko Kubacki na pierwszym treningu skakał z 3 czy 4 belek wyżej,co daje naprawdę dużą różnicę,ale Ty i tak dodasz metry nie licząc wiatru ani belek.Dlaczego manipulujesz faktami?Coraz gorzej,Murańka widać że na lotach czuje się lepiej niż w Oslo,trochę odpoczął i ten skok z 2 treningu naprawdę daję nadzieję na dobry występ.
    Mówiłeś że wysyłanie Bieguna tutaj bd wielkim ryzykiem i by wylądował w szpitalu bo jest bez formy.To absurdalną tezę można obalić pierwszym z brzegu przykładem.Daniele Varesco,który widać od często przegrywał z Biegunem w PK i na MŚJ,tutaj klepię bulę,ale nic mu się nie stało,cały i zdrowy a skoczył aż 3 skoki.Jak to możliwe?Super forma?Może wielki lotnik z niego?

  • Stinger profesor
    IchBinDa

    Wasilliew na pewno się wyróżnił ponieważ dawno tak dobrze nie skakał ale na medal to nie starczy. Mimo wszystko miejsce w przedziale 10-15 będzie bardzo dobre.

    Cieszy mnie też występ Romoerena. Może w kwalifikacjach nie skoczył tak dobrze jak w treningu ale 2 seria powinna być.

  • Stinger profesor
    MSad_

    Sensem mojej poprzedniej wypowiedzi było że Murańka skakał lepiej w treningach od Kubackiego i Żyły a więc zasłużenie skoczył w kwalifikacjach a to że skok był tym razem słabszy to nie wiele zmienia bo awansował. Jutro mają być wyniki a dzisiaj tylko kwalifikacja.

    Akurat to że Kubacki skoczył dalej w treningach od Murańki jest mało ważne dlatego że nie skakali z tych samych belek.

  • MSad_ profesor
    @Stinger 13 marca 2014, 20:29

    Napisałeś:
    "Murańka nie najgorzej bo lepiej od Kubackiego"

    Jak to Muranka lepiej od Kubackiego ? Przeciez Kubacki w kwalifikacji nie skakał. Skad wiesz jakby skoczył w Kwali Kubacki? No 165 m w kwali Muranki to nie za wielki wyczyn.

    Kubacki (189 + 163,5) w dwóch treningach skoczył w sumie dalej od Muranki,9187 + 163,5)

    Kruczek wział pod uwage moze drugi trening jako wyjscie do ustalania skladu i niech tak bedzie ale jak Murańka bedzie skakał z pełnymi galotami jak w kwalifikacjach to wolałbym Zyłę przynajmniej te 15 metrow dalej

  • IchBinDa weteran
    Stinger

    Do wyróżniających się można dodać Wasiliewa, który w Harrachovie nagle odżył. Raczej nie widzę go na podium, ale skacze równo, daleko i nie odstaje za bardzo od czołówki. Dla mnie zaskoczenie na plus.

    Murańka i Ziobro swoje próby w kwalifikacjach popsuli. No cóż, oby normą dla nich były te loty pod punkt K z treningów, nadzieja nie jest tu chyba bezpodstawna. Niby Klimek oddał w większości skoki słabsze, ale to były jego pierwsze skoki na tym obiekcie.

  • Stinger profesor

    Zadanie wykonane. Kot pokazuje dobrą formę. Ziobro równo skacze teraz trochę słabiej ale treningi były udane. Murańka nie najgorzej bo lepiej od Kubackiego i Żyły skakał a więc zasłużenie skoczył w kwalifikacjach. Odległość może na kolana nie powala ale zrobił co musiał. Odległości jutro będą ważne a dzisiaj tylko awans.

    Stoch solidnie i spokojnie skacze prawie najdalej z całej stawki. Pięknie stylowo. Jedyni którzy skaczą dalej to Freund ale on nie każdy skok ma dłuższy i Prevc który zdecydowanie przeskakuje skocznię z tym że stylowo jest fatalnie. Oczywiście jutro może być inaczej ale tak było dzisiaj. Ta trójka to na pewno faworyci. Po treningach i kwalifikacjach wiemy dużo więcej niż po Oslo więc już teraz dopisać do faworytów można Ammanna który będzie się liczył. Kolejny to Bardal. On raczej skoczni przeskakiwał nie będzie ale może być zabójczo równy a lądowanie na np. 195 metrze na pewno będzie ładniejsze stylowo niż te dzisiejsze Prevca. Bardal równością może wiele zyskać. Nie zapominam o Kasaim, który dzisiaj nie skakał ale Noriaki ma formę więc będzie mocny.

    Czy ktoś jeszcze się włączy? Raczej nie wielkie szanse ponieważ nikt nie wyróżnił się dzisiaj. Schlierenzauer jednak nie ta forma. Kranjec miał kontuzję która pewnie uniemożliwiła mu walkę o medale. Fannemel i Velta na pewno latać potrafią ale forma jest tylko solidna a i mamut nie taki lotny jak ten w Vikersund żeby wymiatać.

  • pepeleusz profesor

    lotnik Kasai sie czai i jest w czwórce faworytów, a styl Prevca taki troche antymamuci (na pewno mniej lotniczy niż styl Stocha- tego ostatniego z płaska parabolą lotu na utrzymanie prędkosci) a znów daleko skacze , co ciekawe sześc ostatnich konkursów lotów Prevc kończył zawsze w piątce.

  • anonim

    Chciałabym tylko przypomnieć, że za treningi nikt medali nie daje :)
    To, że dziś najlepsi byli Prevc, Stoch i Freund nie znaczy że jutro też tak będzie, a może i tak będzie? Tego się już jutro dowiemy.
    Na razie ta trójka to główni faworyci do medalu. Oczywiście może się ktoś w to wmieszać, a może ktoś zaskoczy nas tak jak Diethart podczas TCS.
    Może macie rację, że Stoch nie jest dobrym lotnikiem ale chciałabym Wam przypomnieć jak przed Igrzyskami większość mówiła, że Kamil nie zdobędzie medalu na normalnej skoczni, bo jego styl bardziej preferuje duże skocznie. I co? Stoch pokazał, że nie tylko forma ma znaczenie. Liczy się również odporność psychiczna. Z tą nie poradził sobie w indywidualnych konkursach IO Severin Freund, z tą również jak było widać nie radził sobie Prevc podczas paru konkursów PŚ gdzie nosił koszulkę lidera. W tym Kamil ma przewagę.
    Osobiście liczę na daleki loty, przede wszystkim Polaków, emocjonujący konkursy i tą niepewność do samego końca.
    Jeśli chodzi o drużynówkę to wiem, że może być o ten medal ciężko ale naprawdę byłoby świetnie gdyby go zdobyli, tym bardziej że takiej drużyny na MŚ w Lotach jeszcze nie mieli. Poza tym sami mówili, że mają jeszcze coś do udowodnienia. Życzę im tego medalu z całego serca :)

  • jma profesor
    @gj,d

    Co do Letalnicy to już się nie dowiemy, ale na nowej zobaczymy w przyszłym roku. W Vikersund Kamil skoczył 232,5m kiedy nie był na takim szczycie i w takiej formie jak teraz. Skąd to przekonanie, że tam nie skoczyłby 240m? Znaczy wiem skąd, ale nie używam niecenzuralnego języka. W pełni zgadzam się z JJD, że Kamil lotnikiem jest wybornym. Najczęściej o specjalizacji w lotach mówi się wtedy, kiedy ktoś skacze wyraźnie lepiej na mamutach niż na skoczniach normalnych (Kranjec, Koch, Evensen). Ale jak ktoś prezentuje równą formę i tu i tu, to nie znaczy, żeby o takim skoczku mówić "lotnikiem nie jest".

  • anonim

    Kamil się dzisiaj nie spinał, ponadto skakał w treningowym sprzęcie, a więc jutro w konkursie przy równych warunkach powinien skoczyć 2 razy 205 metrów i dalej z pięknym lądowaniem, zobaczymy na ile to wystarczy. Prevc widać, że uwielbia mamuty, ale za dzisiejsze skoki powinien zostać potraktowany z buta przez trenera Słoweńców, bo taka zabawa mogła skończyć się upadkiem i przedwczesnym zakończeniem mistrzostw dla Prevca. Jeśli Prevc nie zdecyduje się poprawnie lądować nie będzie 1, bo różnice nie są aż tak gigantyczne, te kilkanaście metrów spokojnie straci na notach. Freund będzie bardzo mocny, i to wszystko tych 3 skoczków będzie się jutro liczyć

  • anonim
    Dudek Jerzy Jurek

    Bo Stoch nie jest LOTNIKIEM, niektorzy nie rozumieja tego pojecia. Kamil nigdy nie skoczy ponad 230 metrow na Letalnicy i 240 w Vikersund. Na takich mini mamutkach jak Obersdorf, Kulm czy Harrachov kazdy moze daleko skakac, tu sie nie dzieli skoczkow na lotnikow i antylotnikow, dopiero na w Planicy i Vikersund sie okazuje kto tak na prawde umie daleko skakac.

  • IchBinDa weteran
    kchaos

    Albo jak Janda. On jest wzorem wykładania się na nartach. Jak wiadomo, przynosi mu to świetne rezultaty, wręcz dominację, na mamutach.

    A tak na serio: Kamil nie jest lotnikiem. Tyle że to nic nie znaczy, poza tym, że nie jest lotnikiem-specjalistą. Jest zawodnikiem uniwersalnym, można powiedzieć - kompletnym. W wysokiej formie wymiata na skoczniach bez względu na ich rozmiar, profil, inne takie.

  • anonim
    Prevc

    Prevc wymiata na lotach i mam nadzieje ze chlopak wygra bo najbardziej na to zasluguje , Kamil na mamutach dobry jest ale do tych nalepszych sie umywa , widzialem komentarz w ktorym ktos napisal ze Kamil Schlierenzauera jedzie ,czlowieku Gregor jest w beznadziejnej formie wiec nawet na lotach nie poszaleje , jak ktos jest w formie to pratycznie wszedzie sobie radzi ale z prawdziwym lotnikiem w formie to ciezko cokolwiek ugrac , wezciesobie tak pod uwage Kranjca,Gregora,Prevca,Ahonena,Ljokelsoeya,Jacobsena,Olliego,Happonena czy samego Hautamekkiego jak by sie spotakli w najwyzszej formie wszyscy na lotni:P moze ktoregos nie wymienilem ale z calym szacunkiem dla Kamila bo jak dla mnie jest wielkim mistrzem i chwala mu za to ale z wszystkimi by prawdopobnie dostal jak by byli w szczytowej;p

  • kats bywalec
    Wielka Trójka plus Kasai,Bardal,Ammann

    Oni jutro powalczą :-)
    Trzymam kciuki za Kamila..wygląda na to, że tylko Tcs mu w tym sezonie nie wyszedł..jeśli zdobędzie tutaj złoto zostanie mu tylko Turniej do wygrania.. w 13 miesięcy zebrał prawie wszystko.
    Kamil,brawo i dziękujemy:-)

  • baranskia stały bywalec
    @ Zakrza :) Potwierdzam! Szanse mają wszyscy, ale Prevcowi zbyt ciąży brzemię li

    @ Zakrza :) Potwierdzam! Szanse mają wszyscy, ale Prevcowi zbyt ciąży brzemię lidera SF FIS
    A Miszczunio Kamil Stoch na drugie ma SPOKÓJ OLIMPIJSKI :) a do tego jest rozważny choć romantyczny - Prawdziwy wzór do naśladowania dla Polaków - nie tylko z narodowej drużyny (czytaj: eskadry lotników narciarskich PL)!

  • pitus stały bywalec
    MSad_

    Zgadzam się z tobą. Jak tak Prevc będzie skakał w konkursie to wcale nie jest powiedziane ze wygra, za to co dzis zrobił przy ladowaniu noty byłyby bardzo niskie, a kto wie w kolejnych próbach może skończyc się upadkiem. Kamil wcale nie jest na straconej pozycji skacze pięknie stylowo i daleko, dobrze wiemy że w konkursie może trochę dołozyć, bo w kwalifikacjach nie skacze w najlepszym sprzęcie.

  • monia866 doświadczony
    Brawo Maciek;)

    Nie mam nic przeciwko,jeśli w konkursie będzie tak samo;) A na Kamila nie wywieram presji,oczywiście fajnie jak będzie na podium,ale medale z IO chyba ważniejsze niż "jakieś" loty;) Już tyle zrobił w tym roku,że nawet lepiej jak nie zdobędzie na raz wszystkiego,bo może nie miałby już motywacji przed następnymi sezonami;)

  • anonim
    Kwalifikacje

    Stoch 200m -> https://www.youtube.com/watch?v=va1eYqDSseQ
    Prevc 214m -> https://www.youtube.com/watch?v=SS5K3J7J4lo

  • jozek_sibek profesor
    Decyzje

    Decyzje szanować.
    Kubacki wybrany - był lepszy.
    K.Murańka.... to niech skacze i spoko...
    Ciągłe zaczepki maja być?

  • abma1515 początkujący
    @Niezalogowana

    "Przykucnięcie z dotknięciem nart siedzeniem powoduje utratę aż 8 pkt., dotknięcie podłoża obydwiema rękoma 6-8 pkt., podparcie jedną ręką 2-4 pkt."
    Ja napisałam BARDZO optymistycznie dla Prevca. Wiadomo, że nie powinien dostac więcej jak 14 pkt ale każdy wie jak jest i jak teraz sędziowie oceniają niektórych zawodników ;)

  • IchBinDa weteran

    Jeśli chodzi o punkty za odległość, to po trzech seriach treningowych z zawodników, którzy ustali, najwięcej zgromadził Stoch. Za nim, o dwie dziesiąte punktu, Freund. Oj, walka będzie zażarta. No chyba że Prevc zdecyduje się jednak lądować, to wtedy chyba będzie walka o drugie miejsce. Ciekawe, co pokaże Kasai...

  • WST początkujący
    Myślę że będzie medal

    Kamil pewnie nie skakał na 100% swoich możliwości ale na 80% żeby nie ryzykować jak Prevc. Prevc jutro pewnie też skoczy ponad 210 metrów i znowu podeprze skok lub się wypieprzy więc będzie co najwyżej 3.
    A o złoto będzie się bił Kamil z Freundem,który być może skoczy tak jak w kwalifikacjach ale najpierw musi porzuć swoje spocone ochraniacze jak on to ma w zwyczaju. A Kamil to siła spokoju, jest skoczkiem wszechstronnym i przypomina mi Małysza z jego najlepszych sezonów.

  • Pablo_ZG bywalec
    czesc (*162.neoplus.adsl.tpnet.pl)13 marca 2014, 18:01

    No tak Kami jest mistrzem olimpijskim, zdobędzie KK więc teraz już nic nie musi i może klepać bule.
    Oczywiście że jeśli Kamil nie zdobędzie medalu to ja osobiście nie będę wielce rozczarowany bo jest kilku kandydatów do medalu choć biorąc pod uwagę dzisiejsze treningi i kwali to raczej Prevc, Freund i Stoch są największymi faworytami do medali. Mimo wszystko może się zdarzyć słabszy dzień lub loteria i Kamil może np skończyć na 4 miejscu. Dla mnie każdy medal będzie wielkim sukcesem.
    Ale jeśli ktoś mówi że on już nic nie musi to trochę to wkurzające jest.
    Janek mam nadzieję że w zawodach pokaże się jak w treningach a nie jak w kwali no mam nadzieję że skok Klimka w 2 serii nie był tylko wyskokiem. Żyła się nie popisał ale chociaż przekroczył skakał powyżej 170, a Klimkowi zdarzyły się 2 skoki poniżej 170m ale mam nadzieję że jutro będzie lepiej.

  • dejw profesor

    Genialny Prevc. Już tutaj strasznie mocny. Aż za mocny. Jeśli Janus nie obniży mu jutro belki, to może przez to przegrać złoto.
    Kamil świetnie, Maciek znakomicie. Janek i Klimek kiepsko, ale grunt że kwali zaliczone. Jutro w konkursie musi być dalej, aby spokojnie awansować do "30" i walczyć o wysokie lokaty.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl