LGP w Hakubie: Norweska dominacja, 11. miejsce Wolnego

  • 2014-08-24 04:40

Phillip Sjoeen nie pozostawił żadnych złudzeń swoim rywalom. 18-latek wygrał drugi z rzędu konkurs z cyklu Letniego Grand Prix i umocnił się na czele klasyfikacji generalnej. Najlepszy rezultat w karierze odnotował dziś Jakub Wolny.

W Hakubie znów został odegrany hymn Norwegii. Wszystko za sprawą bezkonkurencyjnego Phillipa Sjoeena. Młody reprezentant tego kraju, pomimo dwukrotnie skracanego najazdu, uzyskał 129 metrów oraz 134,5 metra. Na drugim stopniu podium stanął jego rok starszy kolega z kadry - Daniel-Andre Tande. Olimpijczyk z Soczi w pierwszej serii także doleciał do 129. metra, natomiast w finale był o metr od wyrównania oficjalnego, letniego rekordu obiektu. Tande poszybował na 135. metr, ale do triumfatora stracił 14,3 pkt. Skład podium uzupełnił Jernej Damjan. Słoweniec oddawał skoki na odległość 128 metrów oraz 131,5 metra.

Po raz drugi z rzędu, miejscem tuż za podium zadowolić musiał się Taku Takeuchi. Japończyk przed własną publicznością uzyskał 127,5 metra oraz 131 metrów. Piąte miejsce wywalczył Matjaz Pungertar ze Słowenii, który dwukrotnie skoczył 125,5 metra.

Spośród Biało-Czerwonych, z niedzielnego konkursu zadowolony może być tylko Jakub Wolny. 11. miejsce, to dla aktualnego mistrza świata juniorów najlepszy wynik w dotychczasowej karierze. Jego rezultaty to 115 metrów i 124 metry.

"W zasadzie konkurs był podobny do sobotniego, pierwszy skok znów trochę nieudany ale drugi za to już dobry. Warunki tez nie były jakieś korzystne w obu skokach, a szkoda bo przyjemnie skacze się na tej skoczni z wiatrem pod narty" - skomentował swój występ Wolny.

Punkty zdobył jeszcze Aleksander Zniszczoł. Reprezentant KS Wisła w Wiśle, został sklasyfikowany na 23. lokacie, po lotach mierzących 111,5 metra oraz 114,5 metra.

Dla Bartłomieja Kłuska, Stefana Huli i Krzysztofa Bieguna, wylot do Azji okazał się kompletną porażką. Cała wymieniona trójka, wróci do Polski bez choćby punktu na koncie.

Po dwóch konkursach w Kraju Kwitnącej Wiśni, na czele klasyfikacji generalnej LGP 2014 zaszło sporo zmian. Liderem jest Sjoeen, który zgromadził jak dotąd 293 punkty. Ex aequo drugie miejsce z dorobkiem 198 punktów zajmują Tande oraz Damjan. Szóste miejsce zajmuje Piotr Żyła (164 punkty).

Kolejne zawody z najbardziej prestiżowego letniego cyklu, odbędą się dopiero 20 września w kazachskich Ałmatach. W międzyczasie skoczkowie rywalizować będą o kolejne punkty Letniego Pucharu Kontynentalnego.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniej Grand Prix »

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (11937) komentarze: (127)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 15.09.2014

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po V konkursie LGP 2014:

    1.POLSKA -.-.-- 8
    1.Niemcy -.-.-.- 8
    3.Norwegia ....- 7 - awans o 2 zawodników w stosunku na koniec VII periodu
    3.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1
    3.Austria ---.--- 7 - spadek o 1
    6.Japonia -..-..- 6 - awans o 1
    7.Czechy -.-.-.- 5
    8.Finlandia --.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    9.Rosja --.-.-.-- 2
    --------------------
    00.Włochy -....- 0
    00.Francja ----- 0
    00.Kanada ----- 0 - spadek o 1
    00.Estonia -....- 0
    00.Bułgaria ---- 0

    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.POLSKA -.-.-- 01 - 15 - 16 - 25 - 38 - 46 - 49 - 52
    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 09 - 19 - 23 - 26 - 42 - 48 - 50
    3.Norwegia ....- 03 - 20 - 30 - 31 - 32 - 33 - 40
    3.Słowenia -.-.- 02 - 07 - 14 - 27 - 35 - 44 - 47
    3.Austria ---.--- 05 - 10 - 11 - 12 - 13 - 17 - 37
    6.Japonia -..-..- 06 - 18 - 22 - 29 - 43 - 54
    7.Czechy -.-.-.- 21 - 28 - 36 - 45 - 51
    8.Finlandia --.-- 24 - 38 - 53
    9.Szwajcaria ... 08 - 34
    9.Rosja --.-.-.-- 41 - 54

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 15.09.2014

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po V konkursie LGP 2014:

    1.K.STOCH -..-..- 1530 pkt
    15.P.ŻYŁA ----.---- 507
    16.M.KOT --.-.--.-- 465
    25.J.ZIOBRO -.-.-- 390
    38.K.BIEGUN -..-.- 236
    46.D.KUBACKI ...- 163
    49.K.MURAŃKA --- 156
    52.S.HULA --.-.-.-- 127

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    80.A.ZNISZCZOŁ -- 50
    81.J.WOLNY -.-.-.-.- 47
    101.B.KŁUSEK -..-.- 10
    104.K.LEJA ---.---.--- 8
    112.K.MIĘTUS ------- 1

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej zwycięstw w LGP w historii

    20 sezonów (1994 - 2013) + 5 konkursów LGP 2014:

    =======
    1.A.MAŁYSZ ------.----- POLSKA .... 13 zwyciestw
    =======
    2.G.Schlierenzauer -.-- Austria -...- 12
    3.T.Morgensrern ---.--- Austria -...- 10
    4.M.Harada ---.--.--.--- Japonia ---- 10
    5.A.Widhoelzl --.-.-.-.-- Austria --.--- 9
    =======
    6.K.STOCH ------.------ POLSKA -.-.- 7
    =======
    7.S.Ammann ---.---.--- Szwajcaria .. 6
    8.J.Ahonen ------------- Finlandia -.-- 5
    9.J.Janda -------.------- Czechy -.-.-- 5
    10.T.Okabe --.--.-.--.-- Japonia -..-.- 4

    11.M.Hoellwarth -.-.-.-- Austria --.--- 3
    12.D.Ito ---------------- Japonia -..-.- 3
    13.A.Wank --.--.--.--.-- Niemcy -..-.- 3
    14.A.Wellinger --------- Niemcy -..-.- 3

    ======
    00.M.KOT ----.----.----- POLSKA -.-.- 2
    00.K.BIEGUN ---.---.--- POLSKA -.-.- 1
    ========

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium LGP w historii

    20 sezonów (1994 do 2013) + 5 konkursów LGP 2014:

    =======
    1.A.MAŁYSZ ------.----- POLSKA -.-.- 28 (13 ... 8 ... 7)
    =======
    2.T.Morgensrern ---.--- Austria --.--- 26 (10 - 10 ... 6)
    3.G.Schlierenzauer -.-- Austria --.--- 23 (12 ... 7 ... 4)
    4.J.Ahonen ------------- Finlandia -.-- 19 ( 5 - 11 ... 3)
    =======
    5.K.STOCH ------.------ POLSKA -.-.- 15 ( 7 ... 2 ... 6)
    =======
    6.S.Ammann ---.---.--- Szwajcaria .. 15 ( 6 ... 4 ... 5)
    7.M.Harada ---.--.--.--- Japonia -..-.- 14 (10 ... 3 ... 1)
    8.A.Widhoelzl --.-.-.-.-- Austria --.--- 12 ( 9 ... 2 ... 1)
    9.M.Hoellwarth ----.---- Austria --.--- 12 ( 3 ... 7 ... 2)
    10.D.Ito ---------------- Japonia -..-.- 11 ( 3 ... 7 ... 1)

    11.N.Kasai --.--.--.--.-- Japonia -..-.- 11 ( 2 ... 1 ... 8)
    12.A.Goldberger ---.--- Austria --.--- 11 ( 1 ... 6 ... 4)
    13.W.Loitzl --.--.--.--.-- Austria --.--- 11 ( 1 ... 5 ... 5)
    14.J.Janda ---.--.---.--- Czechy -.-.-- 10 ( 5 ... 1 ... 4)
    15.J.Damjan --.-.-.-.-.- Słowenia -....- 9 ( 1 ... 5 ... 3)
    16.A.Kuettel --.--.--.--- Szwajcaria --- 8 ( 2 ... 4 ... 2)
    17.M.Schmitt -----.----- Niemcy ---.--- 8 ( 1 ... 2 ... 5)
    18.T.Hilde --.--.--.--.--- Norwegia -.-.- 7 ( 2 ... 2 ... 3)
    19.K.Funaki ------------ Japonia ---.--- 7 (2 ... 1 ... 4)
    20.A.Wellinger --------- Niemcy ---.--- 6 ( 3 ... 1 ... 2)

    21.R.Kranjec ---.--.---- Słowenia -....- 6 ( 2 ... 2 ... 2)
    21.A-P.Nikkola ----.---- Finlandia -....- 6 ( 2 ... 2 ... 2)
    23.A.Bardal ---.--.--.-.- Norwegia -.-.- 6 ( 2 ... 1 ... 3)
    24.M.Hautamaeki --.--- Finlandia -....- 6 ( 1 ... 2 ... 3)
    25.R.Koudelka ----.---- Czechy ------- 6 ( 0 ... 1 ... 5)

    ======
    00.M.KOT ----.----.----- POLSKA ------ 5 ( 2 ... 2 ... 1)
    00.P.ŻYŁA -------------- POLSKA ------ 4 ( 0 ... 4 ... 0)
    00.D.KUBACKI --.--.--- POLSKA ------ 3 ( 0 ... 2 ... 1)
    00.K.BIEGUN ---.---.--- POLSKA ------ 2 ( 1 ... 0 ... 1)
    00.Ł.RUTKOWSI -.-..-.- POLSKA ------ 1 ( 0 ... 0 ... 1)
    00.J.ZIOBRO -----.----- POLSKA ------ 1 ( 0 ... 0 ... 1)
    ========

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej wygranych w jednym sezonie w historii

    20 sezonów (1994 - 2013) + 5 konkursów LGP 2014:

    1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 5 zwycięstw - 2000 ... 8 konkursów odbyło się
    2.A.Widhoelzl -.--.-.- 5 zwycięstw - 2002 ... 6
    3.G.Schlierenzauer - 5 zwycięstw - 2008 - 10
    4.T.Morgenstern ....- 5 zwycięstw - 2011 - 11 (5 zwycięstw w 5 pierwszych zawodach)
    5.M.Harada -----.---- 4 zwycięstw - 1998 ... 6
    6.A.Małysz ---.---.--- 4 zwycięstw - 2004 ... 7
    7.J.Janda --.---.---.-- 4 zwycięstw - 2005 ... 7
    8.A.Małysz ------.---- 4 zwycięstw - 2006 ... 8
    9.T.Okabe ----------- 3 zwycięstw - 1994 ... 3
    10.M.Harada --.-.-.-- 3 zwycięstw - 1997 ... 5
    11.T.Morgenstern --- 3 zwycięstw - 2007 - 10
    12.S.Ammann ---.--- 3 zwycięstw - 2009 ... 9
    13.D.Ito ---.----.----- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    14.A.Małysz -.--.--.-- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    15.K.Stoch --.---.---- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    16.A.Wank ---.---.--- 3 zwyciestw - 2012 ... 9
    17.A.Wellinger -.-.-.- 3 zwycięstw - 2013 - 11

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w historii

    20 sezonów (1994 do 2013) + 5 konkursy LGP 2014:

    152 - konkursy
    ---------------
    154 - pierwsze miejsca
    152 - drugie miejsca
    155 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:

    1994 ... 3 pierwsze ... 3 drugie ... 3 trzecie ... 3 konkursy
    1995 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    1996 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1997 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1998 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 8 trzecie ... 6
    1999 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    2000 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 8
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 - 12 pierwsze - 10 drugie - 12 trzecie - 11
    1994 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 1998
    16.08.1998 - Hinterzarten - 3 miejsce - H.Jaekle i A.Herr
    13.09.1998 - Hakuba -.-.-.- 3 miejsce - M.Schmitt i R.Schwarcenberger

    Sezon 2000
    14.08.2000 - Courchevel -- 1 miejsce - J.Ahonen i H.Miyahira

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -..- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba -.-.-.- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -..- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel -- 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013
    24.08.2013 - Hakuba -.-.-.- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil ..- 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w historii

    20 sezonów (1994 do 2013) + 5 konkursy LGP 2014:

    1.Austria -.-.- 41 - 41 - 29 --- 13 zawodników
    2.Japonia ---- 26 - 17 - 24 --- 11 zawodników
    3.POLSKA ...- 23 - 18 - 18 -...- 8 zawodników
    4.Norwegia -- 15 - 12 - 17 --- 18 zawodników
    5.Niemcy ....- 14 - 11 - 16 --- 15 zawodników
    6.Finlandia ..- 12 - 23 - 16 --- 12 zawodników
    7.Szwajcaria .. 8 ... 8 ... 8 -...- 3 zawodników
    8.Słowenia -..- 7 - 11 ... 9 -...- 9 zawodników
    9.Czechy -.-.-- 6 ... 3 - 14 -...- 7 zawodników
    10.Francja ---- 1 ... 2 ... 2 -...- 2 zawodników
    11.Włochy ....- 1 ... 1 ... 0 -...- 1 zawodnik
    12. USA ---.--- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Rosja ------ 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników

    Rozegrano 152 konkursy LGP i przyznano:

    154 - pierwsze miejsca
    152 - drugie miejsca
    155 - trzecie miejsca

    W tym okresie na podium LGP stawało 104 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w XXI wieku

    13 sezonów (2001 do 2013) + 5 konkursów LGP 2014:

    116 - konkursów
    -----------------
    117 - pierwsze miejsca
    117 - drugie miejsca
    117 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:
    ---------------
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7 konkursów
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 - 12 pierwsze - 10 drugie - 12 trzecie - 11
    2014 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2004:
    04.09.2004 - Zakopane ..- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005:
    11.09.2005 - Hakuba -..-.- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006:
    26.08.2006 - Zakopane ..- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010:
    13.08.2010 - Courchevel - 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013:
    24.08.2013 - Hakuba -..-.- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil .. 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w XXI wieku

    13 sezonów (2001 do 2013) + 5 konkursów LGP 2014:

    1.Austria -.-.-- 36 - 34 - 24 --- 11 zawodników
    2.POLSKA -...- 23 - 18 - 16 -...- 8 zawodników
    3.Norwegia --- 14 - 10 - 14 --- 14 zawodników
    4.Niemcy -....- 11 - 10 ... 7 -...- 9 zawodników
    5.Japonia -.-.-.- 9 - 11 - 13 -...- 8 zawodników
    6.Szwajcaria ..- 8 ... 8 ... 7 -...- 2 zawodników
    7.Słowenia --.-- 7 - 11 ... 9 -...- 9 zawodników
    8.Czechy --.-.-- 5 ... 2 - 14 -...- 5 zawodników
    9.Finlandia ----- 3 ... 8 - 10 -...- 7 zawodników
    10.Włochy -..-.- 1 ... 0 ... 0 -...- 1 zawodnik
    11. USA -------- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    12.Rosja -.-..-.- 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Francja -....- 0 ... 0 ... 1 -...- 1 zawodnik

    Rozegrano 116 konkursy LGP i przyznano:

    117 - pierwsze miejsca
    117 - drugie miejsca
    117 - trzecie miejsca
    ------------------------
    W tym okresie na podium LGP stawało 79 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Letnie Grand Prix

    Rok,ilość startujących Polaków w LGP,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna LGP

    1996 - wystepowało ... 4 - punktowało ... 1 zawodnik
    1997 - występowało ... 6 - punktowało ... 4
    1998 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    1999 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2000 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    2001 - występowało ... 5 - punktowało ... 5 - 100 %
    2002 - występowało ... 6 - punktowało ... 3
    2003 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2004 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2005 - występowało - 10 - punktowało ... 7
    2006 - występowało - 12 - punktowało ... 6
    2007 - występowało - 10 - punktowało ... 8
    2008 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2009 - występowało - 14 - punktowało - 11
    2010 - występowało - 12 - punktowało ... 9
    2011 - występowało - 13 - punktowało - 12
    2012 - występowało - 12 - punktowało ... 8
    2013 - występowało - 14 - punktowało - 12
    2014 - występowało - 12 - punktowało ... 8 - po V konkursie indywidualnym

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - LGP

    Puchar Narodów w historii

    1994 - nie startowali
    1995 - brak danych (nie punktowali)
    1996 - 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 - 8 miejsce ... 127
    1998-12 miejsce -.--- 7
    1999-13 miejsce -.--- 2
    2000 - 8 miejsce ... 113
    2001 - 5 miejsce ... 586
    2002 - 9 miejsce ... 137
    2003 - 8 miejsce ... 132
    2004 - 4 miejsce ... 999
    2005 - 8 miejsce ... 453
    2006 - 4 miejsce ... 902
    2007 - 2 miejsce ... 990
    2008 - 8 miejsce ... 497
    2009 - 7 miejsce ... 678
    2010 - 1 miejsce - 2173
    2011 - 2 miejsce - 1894
    2012 - 4 miejsce - 1172
    2013 - 2 miejsce - 1932
    2014 - 2 miejsce ... 827 - po II konkursie LGP w Hakubie

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w LGP w historii

    Punktacja LGP 20 sezonów (1994 - 2013) + 5 konkursy LGP 2014

    Wszyscy Polacy-10504 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 3208
    2.K.Stoch --.-.-- 1902
    3.M.Kot --------- 1090
    4.D.Kubacki ----- 770
    5.P.Żyła --.-.--.-- 655
    6.W.Skupień -...- 359
    7.S.Hula --.-.--.-- 306
    8.K.Biegun --.-.-- 301
    9.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    10.J.Ziobro -..-..- 264

    11.Ł.Rutkowski .. 236
    11.K.Miętus -.-.-- 236
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 132
    16.K.Murańka -...- 96
    17.K.Długopolski - 79
    18.T.Byrt --.--.---- 72
    19.J.Wolny ---.---- 47
    20.R.Mateja --.-.-- 42

    21.M.Rutkowski ... 22
    22.Ł.Kruczek -..-.- 19
    23.G.Miętus ---.--- 16
    24.K.Leja --.-.--.-- 13
    25.T.Pochwała -....- 8
    26.J.Kot ---.--.--.--- 5
    27.A.Galica --.--.--- 4

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    Ostatnie 13 sezonów(od 2001 do 2013) + 5 konkursy LGP 2014:

    Wszyscy Polacy-10122 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 2919 pkt
    2.K.Stoch --.-.-- 1902
    3.M.Kot --------- 1090
    4.D.Kubacki ----- 770
    5.P.Żyła --.-.--.-- 655
    6.S.Hula --.-.--.-- 306
    7.K.Biegun --.-.-- 301
    8.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    9.W.Skupień -...- 276
    10.J.Ziobro -..-..- 264

    11.Ł.Rutkowski .. 236
    11.K.Miętus -.-.-- 236
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 132
    16.K.Murańka -...- 96
    17.K.Długopolski - 76
    18.T.Byrt --.--.---- 72
    19.J.Wolny ---.---- 47
    20.R.Mateja --.-.-- 42

    21.M.Rutkowski ... 22
    22.Ł.Kruczek -..-.- 16
    22.G.Miętus ---.--- 16
    24.K.Leja --.-.--.-- 13
    25.T.Pochwała -....- 8
    26.J.Kot --.--.---.--- 5

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w historii - Część I

    Sezony 1994 - 2003

    LGP 1994 - Polacy nie brali udziału w LGP
    LGP 1995 - brak danych

    ----------------------

    LGP 1996 - 133 pkt zawodników w konkursach indywidualnych:

    6.A.Małysz ----- 133 pkt

    -----------------------

    LGP 1997 - 127 pkt

    21.A.Małysz -.-.- 61 pkt
    22.W.Skupień -- 59
    46.A.Galica ------ 4
    49.Długopolski -- 3

    ----------------------

    LGP 1998 - 7 pkt

    00.W.Skupień ---- 4 - brak wiadomości na,którym miejscu został sklasyfikowany
    00.Ł.Kruczek ----- 3 - brak wiadomości na,którym miejscu został sklasyfikowany

    ----------------------

    LGP 1999 - 2 pkt

    54.A.Małysz ------ 2 pkt

    -----------------------

    LGP 2000 - 113 pkt

    19.A.Małysz ----- 93 pkt
    30.W.Skupień --- 20

    -----------------------

    LGP 2001 - 586 pkt

    1.A.Małysz -.-.-- 397 pkt
    12.W.Skupień .- 136
    41.R.Mateja ----- 29
    45.Ł.Kruczek ---- 16
    51.T.Pochwała -.-- 8

    -----------------------

    LGP 2002 - 137 pkt

    10.A.Małysz ---- 126 pkt
    49.R.Mateja -.-.-.- 7
    54.W.Skupień -...- 4

    -----------------------

    LGP 2003 - 32 pkt

    27.W.Skupień --- 32 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP 2014

    1 konkurs drużynowy ...- 25.07.2014 - WISŁA
    2 konkurs indywidualny - 26.07.2014 - WISŁA
    3 konkurs indywidualny - 09.08.2014 - Einsiedeln
    4 konkurs indywidualny - 15.08.2014 - Courchevel
    5 konkurs indywidualny - 23.08.2014 - Habuba
    6 konkurs indywidualny - 24.08.2014 - Habuba

    1.Norwegia --.-- 250-164-080-272-160-180 =1106 pkt
    2.POLSKA -..-..- 400-139-157-079-020-032 = 827
    3.Niemcy ------- 200-140-124-089-097-081 = 731
    4.Słowenia -....- 150-111-076-083-145-150 = 715
    5.Austria -.-.-.-- 300-083-206-094-005-006 = 694
    6.Japonia ---.--- 100-024-020-035-152-150 = 481
    7.Czechy ------- 350-025-007-029-005-006 = 422
    8.Szwajcaria --- 050-032-041-012-039-052 = 226
    9.Finlandia -..-.- xxx-xxx-005-020-060-035 = 120
    10.Rosja --.--.-- 000-000-000-002-036-026 = 064
    11.Francja -.-.-- xxx-xxx-005-001-xxx-xxx = 006
    12.Włochy --.--- xxx-000-000-003-xxx-xxx = 003
    ==========
    00.Korea -..-.-.- 000-000-000-000-000
    00.Kazachstan - xxx-000-000-xxx-xxx
    00.Bułgaria -.-.- xxx-xxx-xxx-000-000
    ======
    00.Kanada -..-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Estonia --.--- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.USA -.-.-.-.-- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Rumunia ---- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt LGP
    xxx - nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP w Hakubie

    Miejsca zawodników w niedzielnym konkursie - 24.08.2014:

    1.Norwegia --.--- 01 - 02 ------.--------.------- 180 pkt
    2.Japonia ---.---- 04 - 06 - 09 - 10 - 26 -.-.-.- 150
    2.Słowenia -..-..- 03 - 05 - 14 - 19 - 20 - 27 - 150
    4.Niemcy -------- 07 - 15 - 16 - 17 --.--.--.--.-- 81
    5.Szwajcaria ---- 08 - 13 ------------------------ 52
    6.Finlandia -.-.-.- 12 - 18 ------------------------ 35
    7.POLSKA -.-..-.- 11 - 23 ------------------------ 32
    8.Rosja ---------- 21 - 22 - 24 -----.------.------ 26
    9.Austria --.-.-.-- 25 ----------.-------------------- 6
    9.Czechy -------- 28 - 29 - 30 -------------------- 6
    ============
    00.Korea -.-.-.-.- 2 - bez pkt LGP
    00.Bułgaria -.-.-- 1 - bez pkt LGP
    ============
    10.Francja --.-.-- nie startuje
    11.Włochy ---.--- nie startuje
    -----------
    00.Kazachstan -- nie startuje
    ----------------
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    00.USA --.-.-.-.-- nie startuje
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje
    00.Rumunia ----- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP 2014

    Indywidualnie po 4 konkursach:

    1.P.Sjoeen --.-.-.-.-- 2 - 1 - 0
    2.P.Prevc -----.------ 1 - 0 - 0
    2.G.Schlierenzauer . 1 - 0 - 0
    2.A.Stjernen -.-.-.-.- 1 - 0 - 0
    5.P.ŻYŁA ---.--.--.--- 0 - 2 - 0
    6.J.Damjan ---.--.--- 0 - 1 - 1
    6.D-A.Tande -.-.-.-.- 0 - 1 - 1
    8.M.Hayboeck --.-.-- 0 - 0 - 1
    8.K.STOCH ----.----- 0 - 0 - 1
    8.A.Wellinger -.-.-.-- 0 - 0 - 1
    ---------------
    Razem -------.------- 5 - 5 - 5


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.

    1.Norwegia ----.----- 3 - 2 - 1
    2.Słowenia --.-.-.-.-- 1 - 1 - 1
    3.Austria ---.--.--.--- 1 - 0 - 1
    4.POLSKA --.-.-.--.-- 0 - 2 - 1
    5.Niemcy ------------ 0 - 0 - 1
    ----------
    Razem -------.------- 5 - 5 - 5

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2014

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów (odpadli w kwalifikacjach):

    54 miejsce - J.Ziobro --.-- 15.08.2014 - Courchevel
    55 miejsce - K.Murańka .- 15.08.2014 - Courchevel
    59 miejsce - K.Murańka .- 26.07.2014 - WISŁA


    2 razy poza "30" - K.Murańka
    1 razy poza "30" - J.Ziobro
    ------------------
    3 razy poza "50" konkursów LGP

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2014

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów:

    31 miejsce - J.Ziobro --.-- 09.08.2014 - Einsiedeln
    31 miejsce - B.Kłusek ----
    32 miejsce - D.Kubacki ... 15.08.2014 - Courchevel
    32 miejsce - S.Hula --.-.-- 23.08.2014 - Hakuba
    33 miejsce - K.Biegun -.-- 26.07.2014 - WISŁA
    33 miejsce - A.Zniszczoł-- 23.08.2014 - Hakuba
    36 miejsce - K.Biegun -.-- 23.08.2014 - Hakuba
    37 miejsce - K.Murańka .- 26.07.2014 - WISŁA
    38 miejsce - S.Hula --.-.--
    39 miejsce - B.Kłusek ---- 23.08.2014 - Hakuba
    40 miejsce - K.Biegun -.--
    ------------
    42 miejsce - A.Zniszczoł-- 26.07.2014 - WISŁA
    46 miejsce - B.Kłusek ---- 26.07.2014 - WISŁA
    47 miejsce - G.Miętus ....- 26.07.2014 - WISŁA


    3 razy poza "30" - K.Biegun
    3 razy poza "30" - B.Kłusek
    2 razy poza "30" - A.Zniszczoł
    2 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "30" - K.Murańka
    1 razy poza "30" - G.Miętus
    1 razy poza "30" - J.Ziobro
    1 razy poza "30" - D.Kubacki
    ------------------
    14 razy poza "30" konkursów LGP

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2014

    Miejsca Polaków w "30" konkursów:

    02 miejsce - P.Żyła ---.--- 26.07.2014 - WISŁA
    02 miejsce - P.Żyła ---.--- 09.08.2014 - Einsiedeln
    03 miejsce - K.Stoch -....- 15.08.2014 - Courchevel
    -----------
    05 miejsce - K.Stoch -....- 09.08.2014 - Einsiedeln
    -----------
    11 miejsce - J.Wolny -....- 24.08.2014 - Hakuba
    12 miejsce - D.Kubacki ... 09.08.2014 - Einsiedeln
    13 miejsce - J.Wolny -....- 23.08.2014 - Hakuba
    14 miejsce - J.Ziobro --.-- 26.07.2014 - WISŁA
    16 miejsce - M.Kot --.--.-- 15.08.2014 - Courchevel
    17 miejsce - D.Kubacki ... 26.07.2014 - WISŁA
    18 miejsce - S.Hula --.-.-- 26.07.2014 - WISŁA
    -----------
    21 miejsce - M.Kot --.--.-- 09.08.2014 - Einsiedeln
    23 miejsce - A.Zniszczoł-- 24.08.2014 - Hakuba
    25 miejsce - M.Kot --.--.-- 26.07.2014 - WISŁA
    26 miejsce - K.Stoch -....- 26.07.2014 - WISŁA
    27 miejsce - P.Żyła ---.--- 15.08.2014 - Courchevel
    28 miejsce - J.Wolny -....- 26.07.2014 - WISŁA


    3 razy w "30" - P.Żyła
    3 razy w "30" - M.Kot
    3 razy w "30" - K.Stoch
    3 razy w "30" - J.Wolny
    2 razy w "30" - D.Kubacki
    1 razy w "30" - J.Ziobro
    1 razy w "30" - S.Hula
    1 razy w "30" - A.Zniszczoł
    --------------
    17 razy w "30" konkursów LGP

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna LGP 2014 - miejsca Polaków

    1 konkurs indywidualny - 26.07.2013 - WISŁA
    2 konkurs indywidualny - 09.08.2014 - Einsiedeln
    3 konkurs indywidualny - 15.08.2014 - Courchevel
    4 konkurs indywidualny - 23.08.2014 - Hakuba
    5 konkurs indywidualny - 24.08.2014 - Hakuba

    6.P.Żyła --------- 02+02+27+00+00 =164 pkt
    10.K.Stoch ------ 26+05+03+00+00 =110
    27.J.Wolny ------ 28+00+00+13+11 = 47
    31.D.Kubacki .... 17+12+32+00+00 = 36
    34.M.Kot --.-.-.-- 25+21+16+00+00 = 31
    45.J.Ziobro -.-.-- 14+31+54+00+00 = 18
    50.S.Hula -.-.-.-- 18+00+00+32+38 = 13
    58.A.Zniszczoł -- 42+00+00+33+23 = 08
    ----------
    00.K.Biegun -.-.- 33+00+00+36+40
    00.K.Murańka ..- 37+59+55+00+00
    00.B.Kłusek --.-- 46+00+00+39+31
    00.G.Miętus ----- 47+00+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w Hakubie

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - sobota + niedziela:

    1.J.Wolny -.-.-.- 13 + 11 = 44 pkt
    2.A.Zniszczoł ... 32 + 23 = 08
    ---------------
    3.B.Kłusek -....- 39 + 31
    4.S.Hula ---.---- 32 + 38
    5.K.Biegun ----- 36 + 40

    Słabiutki występ Polaków.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w Hakubie

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - niedziela:

    1.J.Wolny -.-.-.- 11 = 24 pkt
    2.A.Zniszczoł ... 23 = 08
    ---------------
    3.B.Kłusek -....- 31
    4.S.Hula ---.---- 38
    5.K.Biegun ----- 40

    Razem 32 pkt,ale występ słaby.

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze punkty LGP 2014

    Z 11 zawodników,którzy nie mieli pkt LGP 2014 w tym konkursie zdobyło je 3 zawodników:

    Miejsce i wyniki w konkursie:

    23 ZNISZCZOŁ Aleksander - 111.5 m - 114.5 m - 199.0 pkt
    27 JUSTIN Rok --------------- 113.5 m - 109.0 m - 183.6
    28 HLAVA Lukas ---.--.---.--- 111.0 m - 104.5 m - 181.4

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt LGP 2014

    Z 31 zawodników,którzy mieli pkt LGP 2014 poza "30" konkursu znalazło się 4 skoczków:

    Z najlepszej "30" LGP 2014 odpadło 0, a z "50" odpadło 2 zawodników.

    Miejsce i pkt w LGP 2014:

    43.A.HAJEK ----------- 16-62-00-41 = 15 pkt
    =======
    46.S.HULA --.-.--.--.-- 18-00-00-32 = 13
    =======

    53.S.LEYHE --.-.-.--.-- 00-00-00-25 = 06
    60.D.HUBER --.-.-.-.-- 00-00-00-30 = 01


    Miejsca i wyniki w konkursie:

    33 HUBER Daniel -...- 112.0 m - 85.4 pkt
    34 LEYHE Stephan --- 110.5 m - 83.5
    36 HAJEK Antonin -..- 108.0 m - 82.1
    38 HULA Stefan ------ 106.5 m - 79.1

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.J.Wolny -.-.-.- 11 miejsce - awans z 19 pozycji po I serii
    2.A.Zniszczoł ... 23 - awans z 26
    --------------
    3.B.Kłusek -....- 31
    4.S.Hula ---.---- 38
    5.K.Biegun ----- 40


    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.J.Wolny -.-.-.- 115.0m - 98.5 pkt i 124.0m - 221.7 pkt
    2.A.Zniszczoł ... 111.5m - 94.3 pkt i 114.5m - 199.0
    --------------
    3.B.Kłusek -....- 112.5m - 88.8 pkt
    4.S.Hula ---.---- 106.5m - 79.1
    5.K.Biegun ----- 101.0m - 74.3

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu:

    1.J.Wolny -.-.-.- 19 miejsce
    2.A.Zniszczoł ... 26
    --------------
    3.B.Kłusek -....- 31
    4.S.Hula ---.---- 38
    5.K.Biegun ----- 40


    Odległości Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu:

    1.J.Wolny -.-.-.- 115.0m - 98.5 pkt
    2.A.Zniszczoł ... 111.5m - 94.3
    --------------
    3.B.Kłusek -....- 112.5m - 88.8
    4.S.Hula ---.---- 106.5m - 79.1
    5.K.Biegun ----- 101.0m - 74.3

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w niedzielnej serii próbnej:

    1.A.Zniszczoł -.-- 7 miejsce
    2.K.Biegun -.-.-.- 8
    3.S.Hula ---.---- 25
    4.B.Kłusek -....- 26
    ------------
    5.J.Wolny -.-.-.- 35


    Odległości Polaków w niedzielnej serii próbnej:

    1.A.Zniszczoł ... 119.0m - 52.4 pkt
    2.K.Biegun ----- 119.0m - 51.6
    3.S.Hula ---.---- 112.0m - 35.4
    4.B.Kłusek -....- 110.0m - 35.3
    -----------
    5.J.Wolny -.-.-.- 103.5m - 26.5

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w niedzielnym konkursie LGP w Hakubie

    Z 42 zawodników zgłoszonych do konkursu pierwszych 11 nie posiada pkt LGP 2014.

    Z 60 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP do konkursu nie przystąpi 29 skoczków.

    Z najlepszej "10" LGP - brak 7,z najlepszej "30" - brak 16,a z najlepszej "50" - brak 26 zawodników.

    Miejsce i pkt w LGP 2014:

    2.P.PREVC ------------ 01-07-08-00 =168
    2.A.STJERNEN -------- 04-14-01-00 =168
    ======
    4.P.ŻYŁA -------------- 02-02-27-00 =164
    ======
    5.M.HAYBOECK --.-.-- 07-03-05-00 =141
    7.G.Schlierenzauer ... 08-01-00-00 =132
    =======
    9.K.STOCH --.--.--.--- 26-05-03-00 =110
    =======
    10.A.WELLINGER --.-- 03-00-06-00 =100

    11.T.HILDE --.--.--.--- 09-22-04-00 = 88
    14.A.FANNEMEL -.-.-.- 05-23-15-00 = 69
    15.R.FREITAG -.-.-.-.- 15-04-00-00 = 66
    18.S.KRAFT -----.----- 27-20-07-00 = 51
    22.R.VELTA ----------- 06-39-48-00 = 40
    22.T.DIETHART --.-.-- 20-09-47-00 = 40
    =========
    25.D.KUBACKI -.-..-.- 17-12-32-00 = 36
    =========
    25.R.KOUDELKA -.-.-- 00-24-09-00 = 36
    29.A.WANK --.-.-.--.-- 12-19-00-00 = 34

    31.M.KOT --.--.--.-.--- 25-21-16-00 = 31
    33.R.KRANJEC --.--.-- 29-41-11-00 = 26
    33.S.FREUND --------- 10-00-00-00 = 26
    36.D.MAYLAENDER ..- 00-11-36-00 = 24
    39.M.FETTNER -------- 41-25-18-00 = 19
    ========
    40.J.ZIOBRO --.-.--.-- 14-31-54-00 = 18
    ========
    41.M.KRAUS ---------- 40-15-49-00 = 16
    44.K.ITO -------------- 35-29-26-24 = 14
    49.A.KOIVURANTA -.- 00-29-22-00 = 11
    50.J.JANDA --.-.-.--.-- 21-38-34-00 = 10

    53.V.DESCOMBES ...- 00-26-30-00 = 06
    55.K.SAKUYAMA -..-.- 00-00-00-26 = 05
    57.S.COLLOREDO -.-- 00-52-28-00 = 03

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w niedzielnym konkursie LGP w Hakubie

    W V konkursie LGP wystartuje 42 zawodników (31 z pkt LGP 2014):

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu i ilość punktujących w LGP 2014 oraz miejsca w LGP:

    1.Słowenia -..-..- 7 - punktowało 5 (06 - 19 - 46 - 48 - 51)
    2.Niemcy -------- 5 - punktowało 5 (16 - 16 - 25 - 36 - 53)
    2.Japonia ---.---- 5 - punktowało 5 (12 - 19 - 30 - 32 - 33)
    4.POLSKA -.-..-.- 5 - punktowało 2 (38 - 46)
    5.Czechy -------- 4 - punktowało 3 (43 - 57 - 59)
    5.Rosja ---------- 4 - punktowało 3 (41 - 44 - 51)
    7.Finlandia -.-.-.- 3 - punktowało 2 (24 - 25)
    8.Norwegia --.--- 2 - punktowało 2 (01 - 08)
    8.Austria --.-.-.-- 2 - punktowało 2 (56 - 60)
    8.Szwajcaria ---- 2 - punktowało 2 (12 - 21)
    11.Korea -.-.-.-.- 2
    12.Bułgaria -.-.-- 1
    ============
    11.Francja --.-.-- nie startuje
    12.Włochy ---.--- nie startuje
    -----------
    00.Kazachstan -- nie startuje
    ----------------
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    00.USA --.-.-.-.-- nie startuje
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje
    00.Rumunia ----- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed V konkursem LGP w Hakubie

    Puchar Narodów LGP 2014:

    1 konkurs drużynowy ...- 25.07.2014 - WISŁA
    2 konkurs indywidualny - 26.07.2014 - WISŁA
    3 konkurs indywidualny - 09.08.2014 - Einsiedeln
    4 konkurs indywidualny - 15.08.2014 - Courchevel
    5 konkurs indywidualny - 23.08.2014 - Habuba

    1.Norwegia --.-- 250-164-080-272-160 = 926 pkt
    2.POLSKA -..-..- 400-139-157-079-020 = 795
    3.Austria -.-.-.-- 300-083-206-094-005 = 688
    4.Niemcy ------- 200-140-124-089-097 = 650
    5.Słowenia -....- 150-111-076-083-145 = 565
    6.Czechy ------- 350-025-007-029-005 = 416
    7.Japonia ---.--- 100-024-020-035-152 = 331
    8.Szwajcaria --- 050-032-041-012-039 = 174
    9.Finlandia -..-.- xxx-xxx-005-020-060 = 085
    10.Rosja --.--.-- 000-000-000-002-036 = 038
    11.Francja -.-.-- xxx-xxx-005-001-xxx = 006
    12.Włochy --.--- xxx-000-000-003-xxx = 003
    ==========
    00.Korea -..-.-.- 000-000-000-000
    00.Kazachstan - xxx-000-000-xxx
    00.Bułgaria -.-.- xxx-xxx-xxx-000
    ======
    00.Kanada -..-.- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Estonia --.--- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.USA -.-.-.-.-- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Rumunia ---- xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt LGP
    xxx - nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed V konkursem LGP w Hakubie

    Klasyfikacja generalna LGP 2014 - miejsca Polaków:

    1 konkurs indywidualny - 26.07.2013 - WISŁA
    2 konkurs indywidualny - 09.08.2014 - Einsiedeln
    3 konkurs indywidualny - 15.08.2014 - Courchevel
    4 konkurs indywidualny - 23.08.2014 - Hakuba

    4.P.Żyła --------- 02+02+27+00 =164 pkt
    9.K.Stoch -.-.-.-- 26+05+03+00 =110
    25.D.Kubacki .... 17+12+32+00 = 36
    31.M.Kot --.-.-.-- 25+21+16+00 = 31
    38.J.Wolny ------ 28+00+00+13 = 23
    40.J.Ziobro -.-.-- 14+31+54+00 = 18
    46.S.Hula -.-.-.-- 18+00+00+32 = 13
    ----------
    00.K.Biegun -.-.- 33+00+00+36
    00.K.Murańka ..- 37+59+55+00
    00.A.Zniszczoł -- 42+00+00+33
    00.B.Kłusek --.-- 46+00+00+39
    00.G.Miętus ----- 47+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed V konkursem LGP w Hakubie

    Ranking WRL - stan 23.08.2014:

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po IV konkursie LGP 2014:

    1.POLSKA -.-.-- 8
    1.Austria ---.--- 8
    1.Niemcy -.-.-.- 8
    4.Norwegia ....- 7 - awans o 2
    4.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1 zawodnika w stosunku na koniec VII periodu
    6.Czechy -.-.-.- 5
    6.Japonia -..-..- 5
    8.Finlandia --.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    9.Rosja --.-.-.-- 2
    --------------------
    00.Włochy -....- 0
    00.Francja ----- 0
    00.Kanada ----- 0 - spadek o 1
    00.Estonia -....- 0
    00.Bułgaria ---- 0

    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.POLSKA -.-.-- 01 - 15 - 16 - 23 - 36 - 44 - 46 - 47
    1.Austria ---.--- 05 - 10 - 11 - 12 - 13 - 17 - 35 - 53
    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 08 - 18 - 21 - 28 - 40 - 49 - 51
    4.Norwegia ....- 03 - 19 - 30 - 31 - 32 - 41 - 47
    4.Słowenia -.-.- 02 - 07 - 14 - 26 - 38 - 44 - 47
    6.Czechy -.-.-.- 20 - 27 - 34 - 43 - 50
    6.Japonia -..-..- 06 - 24 - 25 - 29 - 42
    8.Finlandia --.-- 22 - 36 - 54
    9.Szwajcaria ... 08 - 33
    9.Rosja --.-.-.-- 39 - 55

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed V konkursem LGP w Hakubie

    Ranking WRL - stan 23.08.2014:

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po IV konkursie LGP 2014:

    1.K.STOCH -..-..- 1530 pkt
    15.P.ŻYŁA ----.---- 507
    16.M.KOT --.-.--.-- 465
    23.J.ZIOBRO -.-.-- 390
    36.K.BIEGUN -..-.- 236
    44.D.KUBACKI ...- 163
    46.K.MURAŃKA --- 156
    52.S.HULA --.-.-.-- 127

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    79.A.ZNISZCZOŁ -- 42
    89.J.WOLNY -.-.-.-.- 23
    101.B.KŁUSEK -..-.- 10
    103.K.LEJA ---.---.--- 8
    112.K.MIĘTUS ------- 1

  • jozek_sibek profesor
    Tak było ostatniej zimy

    Klasyfikacja generalna sezonu 2013/2014:

    ==========
    1.STOCH Kamil ---.---.---- 1420 pkt
    ==========
    2.PREVC Peter ---.--.--.--- 1312
    3.FREUND Severin -.-.-.-.- 1303
    4.BARDAL Anders ----.---- 1071
    5.KASAI Noriaki -----.----- 1062
    6.SCHLIERENZAUER Gre ... 943
    7.AMMANN Simon --.--.--.-- 733
    8.DIETHART Thomas ---.--- 666
    9.Wellinger Andreas --.--.-- 601
    10.KRAFT Stefan --.--.--.--- 539

    11.KRANJEC Robert -------- 493
    12.KOFLER Andreas -------- 468
    13.Damjan Jernej --.-.-.-.-- 457
    14.Hayboeck Michael --.-.-- 439
    15.Morgenstern Thomas --- 438
    16.KRAUS Marinus --.--.-.-- 407
    =========
    17.KOT Maciej --.--.--.--.--- 398
    =========
    18.Tepes Jurij ----.----.----- 360
    19.KOIVURANTA Anssi --.-- 350
    ========
    20.ŻYŁA Piotr --.--.---.--.--- 343
    ========

    21.Ito Daiti --------.--------- 335
    22.Takeuchi Taku --.--.--.-- 333
    23.FANNEMEL Anders -.-.-.- 328
    24.FREITAG Richard --.--.-- 313
    ==========
    25.ZIOBRO Jan ------------- 312
    ==========
    26.MATURA Jan -----.------- 311
    27.Neumayer Michael ------ 281
    28.JANDA Jakub ------------ 242
    29.Loitz Wolfgang --.--.--.-- 226
    30.Velta Rune ----.-----.---- 201

    31.Ahonen Janne ----------- 176
    32.DESCHWANDEN Grego . 173
    32.SHIMIZU Reruhi --.--.--- 173
    34.WANK Andreas ----.----- 171
    =============
    35.BIEGUN Krzysztof --.-.-- 144
    =============
    36.Naglic Tomaz -----.------ 140
    37.DEZMAN Nejc --.--.--.--- 138
    ==============
    38.MURAŃKA Klemens ----- 132
    ==============
    39.KOUDELKA Roman -.-.-- 123
    40.WASILJEW Dmitrij -..-..- 115

    41.HAJEK Antonin --.-.---.-- 108
    42.Geiger Karl -------------- 106
    43.STJERNEN Andreas -....- 103
    44.Eisenbichler Markus --.--- 99
    44.Poppinger Manuel -.-.-.-.- 99
    46.Fettner Manuel --.----.---- 98
    47.Ingvaldsen Ole_Marius ... 96
    48.HILDE Tom -----.----.----- 85
    ============
    49.KUBACKI Dawid ----.----- 87
    ============
    50.Hvala Jaka ---------------- 84

    Pozostali Polacy:

    79.HULA Stefan -----.----.----- 3
    82.MIĘTUS Krzysztof ---.--.--- 1

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu

    Klasyfikacja generalna LGP 2013 - miejsca Polaków:

    1 pozycja - 01 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    2 pozycja - 02 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    3 pozycja - 03 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    4 pozycja - 04 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    5 pozycja - 05 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    6 pozycja - 06 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    7 pozycja - 07 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    8 pozycja - 08 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil
    9 pozycja - 11 - konkurs indywidualny - 03.10.2013 - Klingenthal

    5.Krzysztof Biegun -.-.-.-.- 12+07+00+00+01+06+08+03+00 =290 pkt
    8.Maciej Kot -----.----.----- 10+02+10+02+00+00+00+00+07 =248
    9.Kamil Stoch ------.------- 08+05+04+01+00+00+00+00+50 =227
    11.Jan Ziobro -------------- 00+28+08+15+04+03+06+xx+13 =221
    24.Dawid Kubacki -.-.-.-.-- 13+26+06+20+00+00+00+00+06 =116
    25.Stefan Hula ------.------ 00+35+56+55+00+00+04+08+09 =111
    32.Klemens Murańka -.-.-- 00+44+00+00+07+07+00+00+11 = 96
    33.Aleksander Zniszczoł -- 00+41+00+00+09+16+15+10+00 = 86
    40.Bartłomiej Kłusek --.--- 27+61+00+00+10+13+30+22+00 = 60
    44.Piotr Żyła --------------- 34+16+11+17+00+00+00+00+43 = 53
    71.Krzysztof Leja ----.----- 00+32+00+00+40+26+25+29+00 = 13
    75.Grzegorz Miętus --.--.-- 00+00+00+00+30+21+00+00+00 = 11
    ----------------------
    00.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 36+36+57+36+00+00+00+00+00
    00.Andrzej Zapotoczny .... 00+47+00+00+00+00+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    09 - konkurs indywidualny - 21.09.2013 - Ałmaty - Polacy nie startowali.
    10 - konkurs indywidualny - 22.09.2013 - Ałmaty - Polacy nie startowali.

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w tym roku w Hakubie - 23.08.2014 - I konkurs

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.J.Wolny -.-.-.- 13 miejsce - awans z 25 pozycji po I serii
    -----------
    2.S.Hula ---.---- 32
    3.A.Zniszczoł ... 33
    4.K.Biegun ----- 36
    5.B.Kłusek -....- 39


    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.J.Wolny -.-.-.- 118.0m - 116.6 pkt i 123.0m - 240.8 pkt
    -----------
    2.S.Hula ---.---- 117.5m - 109.7 pkt
    3.A.Zniszczoł ... 119.0m - 109.6
    4.K.Biegun ----- 118.0m - 109.4
    5.B.Kłusek -....- 113.0m - 105.6

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu w Hakubie - 24.08.2013

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.J.Ziobro -------- 3 miejsce
    2.K.Biegun ------- 6
    3.K.Murańka ----- 7 - awans z 18 pozycji po I serii
    4.B.Kłusek --.--- 13 - spadek z 4
    5.A.Zniszczoł --- 16 - spadek z 5
    6.G.Miętus ------ 21
    7.K.Leja --.--.--- 26


    Odległośći Polaków w sobotnim konkursie:

    1.J.Ziobro --.-.-- 124.0m - 125.0 pkt i 131.5m - 261.1 pkt
    2.K.Biegun -.-.-- 123.5m - 120.0 pkt i 128.5m - 255.2
    3.K.Murańka -..- 119.0m - 112.9 pkt i 130.5m - 252.1
    4.B.Kłusek --.--- 128.5m - 122.7 pkt i 120.5m - 244.1
    5.A.Zniszczoł --- 128.0m - 122.5 pkt i 118.0m - 240.0
    6.G.Miętus ------ 123.0m - 111.6 pkt i 122.0m - 235.1
    7.K.Leja --.--.--- 119.5m - 103.3 pkt i 121.5m - 224.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu w Hakubie - 23.08.2013

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.K.Biegun ------- 1 miejsce - awans z 8 pozycji po I serii
    2.J.Ziobro -------- 4
    3.K.Murańka ----- 7
    4.A.Zniszczoł -...- 9 - spadek z 1
    5.B.Kłusek --.--- 10
    6.G.Miętus ------ 30
    ------------
    7.K.Leja --.--.--- 40


    Odległości Polaków w piątkowym konkursie:

    1.K.Biegun -.-.-- 130.0m - 128.5 pkt i 129.0m - 264.6 pkt
    2.J.Ziobro --.-.-- 132.0m - 132.7 pkt i 123.0m - 260.6
    3.K.Murańka -..- 128.0m - 127.4 pkt i 126.0m - 254.5
    4.A.Zniszczoł --- 131.0m - 133.3 pkt i 119.0m - 249.7
    5.B.Kłusek --.--- 128.0m - 129.4 pkt i 119.5m - 245.8
    6.G.Miętus ------ 121.0m - 113.7 pkt i 108.0m - 198.2
    ------------
    7.K.Leja --.--.--- 110.5m ... 97.0 pkt

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu w Hakubie - 26.08.2012

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.D.Kubacki -.-.- 3 miejsce - awans z 11 pozycji po I serii
    2.B.Kłusek -..-..- 8
    3.A.Zniszczoł -- 14
    ---------------
    4.K.Miętus -....- 35
    5.K.Biegun -.-.- 46 - ostatnie miejsce

    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.D.Kubacki .... 113.0m - 101.0 pkt i 127.0m - 229.4 pkt
    2.B.Kłusek --.-- 119.5m - 106.9 pkt i 115.5m - 222.7
    3.A.Zniszczoł -- 115.0m ... 99.4 pkt i 126.0m - 215.0
    --------------
    4.K.Miętus -....- 102.0m ... 78.7 pkt
    5.K.Biegun ------ 93.5m ... 63.5

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu w Hakubie - 25.08.2012

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.D.Kubacki -.-.- 5 miejsce - awans z 13 pozycji po I serii
    2.B.Kłusek --.-- 14 - spadek z 7
    3.K.Miętus -....- 23
    ------------
    4.K.Biegun -.-.- 38
    5.A.Zniszczoł -- 43

    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.D.Kubacki .... 120.5m - 115.2 pkt i 129.5m - 245.9 pkt
    2.B.Kłusek --.-- 120.5m - 117.7 pkt i 121.5m - 232.3
    3.K.Miętus -....- 115.0m - 104.2 pkt i 122.0m - 223.4
    -----------
    4.K.Biegun -.-.- 111.0m ... 96.1 pkt
    5.A.Zniszczoł -- 107.5m ... 91.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 3 lata temu w Hakubie - 27.08.2011

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie (drugi w Hakubie):

    1.P.Żyła --.--- 2 miejsce
    2.K.Miętus ...- 6
    3.T.Byrt -.-.- 11
    4.J.Ziobro ... 24

    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.P.Żyła -...- 132.5m - 133.2 pkt i 128.0m - 262.3 pkt
    2.K.Miętus -- 126.5m - 122.2 pkt i 124.0m - 242.6
    3.T.Byrt -.-.- 127.0m - 121.0 pkt i 124.0m - 237.4
    4.J.Ziobro ... 117.0m ... 98.3 pkt i 121.0m - 208.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 3 lata temu w Hakubie - 26.08.2011

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.P.Żyła --.--- 2 miejsce
    2.K.Miętus -- 13
    3.T.Byrt -.-.- 15
    ---------
    4.J.Ziobro ... 31

    Odległości Polaków w piątkowym konkursie:

    1.P.Żyła -...- 127.5m - 127.9 pkt i 131.0m - 262.2 pkt
    2.K.Miętus -- 125.0m - 123.5 pkt i 124.5m - 247.0
    3.T.Byrt -.-.- 123.5m - 122.1 pkt i 124.0m - 244.1
    ---------
    4.J.Ziobro ... 117.0m - 106.7

    Poprawa miejsc w stosunku do I rundy - P.Żyła (o 7),K.Miętus (o 2) i T.Byrt (o 3).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Ranking - cd

    Nie zdobyli pkt LGP 2014:

    Wyniki po V konkursie LGP 2014 - stan 15.09.2014:

    00.J.MATURA -.-.-.-.-- 31-00-53-00-00
    ======== 
    00.K.BIEGUN -.-.-.--.- 33-00-00-36-40
    00.K.MURAŃKA ---.--- 37-59-55-00-00
    ==========
    00.Y.WATASE --.--.--- 43-57-38-33-00
    00.J.TEPES ---.---.---- 44-49-00-00-00
    ========
    00.B.KŁUSEK -.-.-.-.-- 46-00-00-39-31
    00.G.MIĘTUS -.-.-.-.-- 47-00-00-00-00
    ========
    00.H-K.KIM --.-.-.--.-- 49-53-52-00-00
    00.M.POPPINGER -.-.- 50-47-31-00-00
    00.I.HAZETDINOV ...- 51-45-45-00-00
    00.S.CHOI ------------ 53-00-43-42-32
    00.M.GRIGOLI ---.---- 54-60-51-00-00
    00.Ch-K.KANG -.-.-.-- 55-00-00-00-00
    00.G.KARLEN --------- 56-60-00-00-00
    00.S.HOSOYAMA ----- 57-63-58-44-00
    00.O-M.INGVALDSE .. 58-00-00-00-00
    00.S.MUMINOV ------- 59-65-57-00-00
    00.M.LUNARDI --.--.-- 60-00-00-00-00
    00.H-CH.CHOI --.--.-- 61-48-00-45-35
    00.A.de CRIGNIS ....- 62-00-00-00-00

    00.R.LAMY --.-.--.--.-- 00-33-35-00-00
    00.J.MAEAETTAE -....- 00-43-39-43-42
    00.D.BRESADOLA -.-- 00-54-46-00-00
    00.P.KAELIN ---------- 00-55-61-00-00
    00.K.PEIER --.--.--.--- 00-56-00-00-00
    00.L.EGLOFF ---------- 00-58-00-00-00
    00.P.EGLOFF ----.----- 00-64-00-00-00
    00.A.SCHULER -.-.-.-- 00-66-00-00-00

    00.N.ALEXANDER -...- 00-00-56-00-00
    00.M.ROWLEY --.-.-.-- 00-00-58-00-00
    00.F.BRAUD --.--.--.-- 00-00-62-00-00

    00.D.TAKAHASHI -...- 00-00-00-37-00
    00.S.SUZUKI -.-.-.-.-- 00-00-00-38-00
    00.J.HVALA --.-.-.--.-- 00-00-00-46-39
    00.V.ZOGRAFSKI -...- 00-00-00-47-41
    00.A.SHUVALOV -.-.-- 00-00-00-48-37Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2014-09-23 15:49:02

  • monia866 doświadczony
    moze powinien przyjechac Piotrek Zyla

    bo mial szanse walczyc o podium w klas gen.,chyba,ze mu nie zalezy na tym LGP i traktuje starty treningowo. Reszta naszej kadry A jest juz raczej bez szans,Kamil 10 , Maciek dopiero 34 (moze przez kontuzje kostki;(,a Ziobro 45. Andreas Wellinger w tym roku tez nie wygra moim zdaniem(za duzo konkursow opuscil).
    Gratulacje dla Norwegow,dawno juz nie skakali tak dobrze,ani w lecie ani w zimie,hehe.Zobaczymy czy uda im sie utrzymac forme w nadchodzacym sezonie zimowym.Sjoen twierdzil w wywiadzie,ze tak,zobaczymy czy mu sie uda.Najwazniejsze,ze wogole znalezli sie potencjalni nastepcy Bardala czy Jacobsena,bo wydawalo sie,ze z norweskimi skokami jest juz krucho...

  • dervish profesor
    sno

    Nie masz racji
    Mamy natrzaskane punkty ale ich ważność wkrótce minie. Sezon nie musi być katastrofą a limity można stracić już w drugim periodzie zimy.

    Na przykład: możemy mieć super sezon ale tylko w wykonaniu czwórki (Ziobro, Kot, Żyła, Stoch). A to daje nam tylko 4 miejsca w PŚ.

    Żeby nie stracić limitów potrzeba aby jeszcze dwóch skoczków regularnie punktowało a w sezonie zimowym różnie może z tym być.
    Do tej pory było tak, ze pomagały nam zaliczki punktowe z lata, gdzie ci słabsi z kadry i jej zaplecza mocno punktowali, tym razem nie jest z tym tak dobrze jak w poprzednich sezonach. W lecie duże punkty zdobywali głównie nasi najsilniejsi kadrowicze, którzy i tak nie maja problemów z utrzymaniem sie w top 55.

  • anonim

    po co nam więcej punktów w WRL? mamy już tyle natrzaskane, że do niczego się nam nie przydadzą. Sezon musiałby być kompletną katastrofą bez punktujących Polaków, żebyśmy mieli kwotę mniejszą niż 6 pod koniec sezonu.
    A specjalnie startowanie w jakichś drugich zawodach na końcu świata, żeby oddać sobie kilka skoków na skoczni, na której za kilka miesięcy będzie jakaś tam impreza to jest głupota. Czy wszyscy zwycięzcy imprez mistrzowskich, skakali na nich rok wcześneij?

  • anonim

    Powiedzmy to sobie uczciwie, warunki nie były równe dla wszystkich zawodników. Jakub Wolny czy Simon Ammann za wiatr mieli około 3 punkty dodane, a czołówka w drugiej serii miała nawet do 12 punktów odjętych, czyli w sumie jakieś 15 punktów różnicy pomiędzy zawodnikiem który miał najlepsze i najgorsze warunki wietrzne. Więc wmawianie że konkurs był sprawiedliwy dla wszystkich jest raczej przesadą moim zdaniem. :]

  • M_B profesor
    @EmiI

    To już by było totalnie niekonwencjonalne rozwiązanie ;).

    Inna sprawa, że nie ma wystarczająco juniorów z "uprawnieniami", bo na dobrą sprawę są tylko Wolny nie należący do tej kadry, oraz Kantyka, Leja i Ruda, więc 4 ;).

    Osobiście sam nie wierzę w coś takiego, ale znając nasz sztab to impossible is nothing.

  • M_B profesor
    @dejw

    To też pamiętam :).

    W sumie pewnie i dalej tak jest i to akurat jest dobre w tym przepisie ;).

    Teraz musimy tylko czekać jak rozwinie się sytuacja z formą naszych zawodników, pod koniec lata wypadałoby już prezentować formę dość dobrą, a Ałmaty o ile nasi tam pojadą właśnie wypadają już praktycznie pod koniec sezonu letniego, bo Hinzenbach jest tydzień po nich, a potem już tylko Klingenthal.

    Póki co czekamy na Frenstat i występ naszych juniorów, bo mają tam rzekomo być z ewentualnymi dodatkami pozakadrowiczów.

  • dervish profesor
    Odnośnie przykładów wywalczenia więcej niż jednego miejsca z puli PK

    dejw oczywiście ma rację. Pamiętam dyskusje z poprzedniego roku w tym temacie.
    Rzeczywiście była taka sytuacja z Czechami o której pisze dejw i józek_sibek podawał wówczas przykład takiej sytuacji jak również inne hipotetyczne sytuacje jakie mogą się wydarzyć.

    Na przykład teoretycznie jest możliwe, że jedne kraj dostanie wszystkie 3 dodatkowe miejsca startowe w PŚ z puli PK.
    Musi byc spełniony tylko jeden warunek: łączna kwota startowa w PŚ dla tego kraju nie może przekroczyć 7 miejsc.

  • dervish profesor
    dejw, M_B

    Jest oczywiste ze problemy z limitem mogą nas dotknąć dopiero w drugim periodzie zimowym. O tym właśnie piszę patrząc z wyprzedzeniem dwa periody naprzód, i o niczym innym. Wy to rozumiecie niestety dla niektórych jest to trudne do zrozumienia. Nie pojmują czegoś i zamiast spytać o wyjaśnienia obrzucają inwektywami.

    Co do łatwości bądź nie w wypełnieniu norm na TOP 55.
    Pisałem o tym kilka dni temu. Rzeczywiście wydaje się, ze stosunkowo najłatwiejsze zadanie stoi przed Dawidem. Obecnie prezentuje on przyzwoitą formę i byc moze już w dwóch ostatnich konkursach LGP zdobędzie ok 30-35 punktów które w praktyce zapewnia mu top 55 WRL na koniec pierwszego periodu zimowego, a do dyspozycji będzie miał jeszcze cały ten period. Trudniejsze zadanie przed kandydatem który miałby wywalczyć dla Polski 6 miejsce w top 55.

    Wydaje się, ze na te chwile największe szanse maja Wolny i Murańka.
    Murańka tak jak Kubacki potrzebuje około 30-40 punktów.
    Gdyby w każdym konkursie do końca pierwszego periodu zimowego punktował w trzeciej dziesiątce to sprawa byłaby oczywista, pytanie czy zdąży przygotować odpowiednia formę. A jeżeli nie on, to może szanse otrzyma Wolny, jemu brakuje więcej punktów ale za to dysponuje formą więc jeśli dobrze zapunktuje w Ałma Aty i później otrzyma szanse w kadrze A to jest szansa ze uda się wywalczyć limit 6 miejsc ale łatwo nie będzie bo zimą o punkty rankingowe będzie dożo trudniej niż latem, a praktyka pokazuje ze trzeba tych punkcików nabierać w sumie nieco ponad 100.

  • anonim
    do ichbi..coś tam bez odbioru

    ...w nawiązanie do tego co już napisałem o twoich "mądrościach" to dodam teraz stwierdzenie : ...i NO WŁAŚNIE !! ... Jeżeli dla ciebie nie ma znaczenia , czy to jest ósma belka , czy dwunasta , czy "trzy-cztery" belki wyżej , czy niżej , czy wiatr wieje o współczynniku minus osiemnastu punktów pod narty , czy może plus cztery w plecy zawodnika ..., no jeżeli to twoim zdaniem jest mało istotne w tym sporcie ..., bo nie pojmujesz zależności , no to raczej już nie pogadamy sobie , bo moim zdaniem nie mamy o czym ! ...FIS dopieło swego . O tym sporcie zaczęli gadać ( nie rozmawiać ! , a gadać ...) gapie nie kibice ! , a gapie... żenada ... i za razem szkoda .

  • bardzostarysceptyk profesor
    Stinger

    Pisałem w tak przesadny, przejaskrawiony sposób, że ironia, wg mnie, aż ociekała. Przykro mi, że tego nie załapałeś.
    Jestem przeciwnikiem lekceważenia zawodów LGP, obojętnie gdzie. Telewizja je transmituje, dla czołówki płacone są premie, oglądają zawody kibice. Ich lekceważenie to olewanie nas wszystkich. I w imię czego ?, wysokiej formy za 3 miesiące, która przyjdzie albo nie przyjdzie.
    Bo nikt nie udowodnił, że wysoka forma w LPG, to brak formy na PŚ. Czasami, owszem, tak jest a czasami nie.

  • dejw profesor
    @M_B

    Specjalnie sprawdziłem ;)
    Tak, wystawili ale dopiero w ostatnich konkursach, w Hinzenbach i Klingenthal. I tylko Polacy też wysłali tam siódemkę. Austria, Niemcy i Słowenia wystawili po sześciu (Austria oczywiście jeszcze kwotę narodową).
    Czyli wychodziłoby na to że takich obostrzeń nie ma.
    Ale może coś się zmieniło w tym roku. Przekonamy się dopiero gdyby taka sytuacja się powtórzyła ;)

  • IchBinDa weteran
    kafar

    No nie odpuści, no, walnie kolejną ścianę : )
    Chcesz dyskutować o faktach? Proszę bardzo: Sjoeen, drugi w ostatnich zawodach z porządną obsadą, w pierwszym konkursie skacząc z rozbiegu niższego łącznie o trzy belki w warunkach wietrznych podobnych do rywali, pokonał ich wszystkich znacznie. W drugim konkursie w warunkach wietrznych lepszych od rywali skacząc z rozbiegu niższego o trzy-cztery belki, znokautował ich. Serio uważasz, że Hula jest na porównywalnym do niego poziomie?

  • M_B profesor
    @dejw

    Z tego co kojarzę to nawet nie w tym roku ;).

    Kojarzysz żeby Czesi wystawili wtedy 7 zawodników?

    Była tutaj swego czasu dyskusja odnośnie tego i sam myślałem, że tutaj do dopełnienia do 7 to się odbywa, ale wyszło że nie.

    Wcześniej była fakt taka możliwość właśnie przy przytoczonym przez Ciebie przykładzie, ale teraz z tego co kojarzę już jej nie ma, aczkolwiek nie mówię tego z totalnie 100 % pewnością.

  • dejw profesor
    @Pavel, @MB

    Coś się zmieniło w przepisach tym roku także i kwestii? Jeśli tak, to akurat taką informację przegapiłem.

    Bo do tej pory (choć takie sytuacje zdarzały się bardzo rzadko) nie było żadnych obostrzeń, że ma być tylko jeden zawodnik z danego kraju.
    @Jozek_sibek podawał takie przykłady, i parę lat temu było tak że w "55" WRL było tylko czterech Słoweńców, ale zdominowali równolegle toczony period CoC i dzięki temu tylko oni mogli na następny zimowy okres wystawić siedmiu skoczków.
    A w zeszłe lato Czesi poprzez CoC wywalczyli dwa dodatkowe miejsca (tylko Polska i Czechy miały na drugi letni period prawo wystawienia siedmiu skoczków).

  • anonim
    do ichbinda

    ...nic nie pisałem o "ustalaniu" , więc "panie mądraliński" jak masz problem ze zrozumieniem słowa drukowanego to poproś o pomoc kogoś kto te słowo drukowane rozumie . Elokwentnie paplać o niczym to wielu zwykłych głupków potrafi . Problemem dla nich jest taka sytuacja , kiedy rozmowa zaczyna być merytoryczna o faktach , bo wtedy statystyczne ogólniki nie mają znaczenia . Tzn., że kiedy oceniasz świat przez pryzmat tego co widzisz statystycznie i teoretycznie ..., to wcale nie znaczy , że to rozumiesz i , że ma to pokrycie w faktach ....(już większej łopatologii być nie może) . Oponujesz , że tu nie było ustawki bo wygrał najmocniejszy . Ja myślę , że Hula także by "pohulał" kiedy miałby warunki wietrzna takie jak Norwegowie , więc stonuj trochę z tymi "najmocniejszym" i z tą swoją elokwencją , bo ja także mam prawo mieć własną opinię , z którą możesz polemizować merytorycznie , ale bez sarkazmu i chamskiego tonu . Ja nie polemizowałem z tobą , więc czemu starasz się ośmieszyć coś czego twój móżdżek nie ogarnia ? . Jeżeli czegoś nie pojmujesz to nie znaczy , że to coś jest głupie ... , a w tym momencie wykaż się pokorą i samozaparciem , a nie niemądrą pychą .

  • dejw profesor
    @JankessPL

    Na przeszkodzie mogą stanąć.. rywale ;)
    Wywalczenie limitu 3 dla jednego państwa przez CoC jest bardzo trudne i w ostatnich latach taka sztuka udało się tylko Słoweńcom.
    A do tego nie mamy w ogóle co porównywać poziomu naszego zaplecza ze słoweńskim, niemieckim, austriackim. To wciąż jest za duża różnica.

  • anonim
    gwoli ścisłości

    "W Hakubie znów został odegrany hymn Norwegii. Wszystko za sprawą bezkonkurencyjnego Phillipa Sjoeena."
    Nieprawda, że wszystko za jego sprawą. Gdyby go tam nie było, to też odegranoby hymn Norwegii, gdyż "na drugim stopniu podium stanął jego rok starszy kolega z kadry - Daniel-Andre Tande."

  • JankessPL doświadczony
    @dervish

    Najważniejsze żeby forma była w zimie,nawet gdy bd mieli tyko limit 4 zawodników na PŚ(co jest naprawdę mało prawdopodobne),to co stoi na przeszkodzie żebyśmy za pomocą PK wywalczyli 3 dodatkowe miejsca?

  • dejw profesor

    O limity póki co to martwić się nie musimy. Na drugi period letni mamy 7, na pierwszy zimowy co najmniej 6.
    Jest jeszcze szansa nabicia punktów w Ałmatach - owszem wyniki z Japonii nie napawają optymizmem, ale do konkursów w Kazachstanie jest jeszcze niecały miesiąc, może przez ten czas uda się powstałe błędy naprostować. A możliwe że sam Wolny zdobędzie tam tyle punktów, że to właśnie on będzie tym szóstym który utrzyma się w "55" przez całą zimę.
    A w odwodzie jest jeszcze cały pierwszy period zimowy.

  • M_B profesor
    @dervish

    Dobra spokojnie...... tych punktów do WRL-u i tak mniej trzeba będzie mieć, weź poprawkę że rok temu w LGP było aż 6 kadłubowo obsadzonych konkursów, teraz są 4, więc w następnym periodzie dzięki temu że rok temu był Nizhny Tagił a w tym roku nie ma będzie nieco mniej tzw. sztucznego nabijania punktów.

    Przejmować to się można zawodnikiem nr 6 ewentualnie, bo Kubacki raczej swoje zrobi odnośnie utrzymania się w 55 WRL, zresztą jak chłopaki na zimę będą w formie, to w zimę załatwią to. Kwestia tylko żeby w niej byli.

  • dervish profesor

    Zapomniałem dodać, że punkty których nie zdobyli w Japonii skoczkowie naszej kadry B powędrowały do rywali. Teraz będą one procentowały dla nich przez cały rok być może dając im luksus (taki jaki do tej pory mieliśmy my) nie przejmowania się limitami z puli WRL.

    Prawdopodobnie jeżeli będzie się chciało wejść lub pozostać w top 55 rankingu gdzieś trzeba będzie odrobić te stracone dziś punkty. Okazji na to zbyt wiele nie pozostało.

  • anonim
    to znowu kpina z zawodów jest !

    ..klika "drukarzy " znowu ustawiła zawody ! ... Niemal cały konkurs odbył się w miarę równych warunkach wietrznych ..., jeżeli można to tak określić - bo przedział wietrzny miał być od plus dwa do minus dwa ..., nooo !..., że niby to są równe zawody . Ja uważam , że nie , no ale komentatorzy tv , że tak ... No , ale dalej ! ..., no ale te równe zawody były do momentu , do momentu skoków finałowej czwórki . I tu się stała sytuacja , która jest kwintesencją sposobu wypaczania idei sportu w tej dyscyplinie przez system sędziowania i sędziów w szczególności ....Ot i proszę !. Skacze Japończyk na 131m i przekracza granicę skoczni przy wietrze już o współczynniku prawie minus sześć punktów . Sędziowie są zmuszeni opuścić belkę o jeden stopień . Po czym skacze Słoweniec na odległość 131,5m i okazuje się , że współczynnik wiatru ma podobny choć nawet o jeden większy i zamiast w tym momencie przerwać zawody , aby wyrównać szanse np do skoku Ammana , który miał plus trzy w plecy , to oni opuszczają belkę o jeszcze jeden stopień i puszczają do skoku Norwega . W efekcie Norweg skacze na 135m z wiatrem o współczynniku uwaga !: około minus osiemnastu !, osiemnastu punktów !!! za wiatr pod narty ... Więc ja się pytam gdzie tu sprawiedliwość w porównaniu do skoku , gdy Wolny miał plus trzy i pół punktu za wiatr w plecy , gdzie !? . Ale to nie koniec , dla utrwalenia wyniku sędziowie wypuszczają ostatniego skoczka , prowadzącego Norwega , który przy wietrze o współczynniku prawie minus jedenastu ląduje na 134m ... I co !!?...Czy to jest sprawiedliwe !?. Jak może się czuć zawodnik oceniając to co sam robi , którego sędziowie puszczają do skoku z ósmej belki przy zerowym wietrz w wyniku czego skacze na 100m , kiedy widzi zawodnika , który zwycięża zawody , bo sędziowie ustalili dla niego dwunastą belkę i wiatr o współczynniku minus piętnastu punktów pod narty ! ..., no jak !?....ja się pytam ...i jak to nazwać ?. Dla mnie osobiście to skandal .

  • dervish profesor

    @JankessPL Ja nie robię symulacji. Po prostu obliczam ile punktów z tych które obecnie maja nasi skoczkowie pozostanie na ich kontach w chwili gdy będą przystępowali do pierwszego konkursu zimowego.
    Na podstawie mojego zestawienia można oszacować ile pracy czeka naszą kadrę w pierwszym periodzie zimowym żeby otrzymać limit 6 miejsc startowych w drugim zimowym periodzie PŚ.

    Teraz z innej beczki...
    Wynikla dyskusja o ważnosci japońskiego startu kadry B i ocen.

    Uważam, że KAŻDY start kadry B w zawodach PŚ (takich w których zdobywa się punkty do WRL a wiec nie ma znaczenia czy to będzie LGP czy PŚ) jest bardzo ważny i chodzi w nim głównie o punkty rankingowe.
    Kadra B ma w całym sezonie tylko 6-8 okazji punktowania w WRL i siła rzeczy powinna każdą taka okazję wykorzystywać. Tu nie ma czasu na trenowanie i lekkie podejście. Kadra B w takich konkursach walczy nie tylko o ranking WRL ale także o miejsca w kadrze A. Dlatego trzeba ubolewać nad słabiutkimi wynikami japońskiego wojażu i warto porównywać tę wyprawę chociażby do ubiegłorocznej która była wielkim sukcesem.

    W zeszłym sezonie dzięki obfitemu punktowaniu kadry B w zawodach LGP nasi skoczkowie zdobyli punkty które procentują az do dziś i dają luksus nie martwienia sie o kwoty startowe. Ten luksus niedługo sie skończy. Jeżeli sytuacja nie ulegnie znaczącej poprawie i w pozostałych zawodach LGP ci nasi skoczkowie których pozycja w WRL jest zagrożona (Kubacki,Murańka, Hula, Biegun) i ci którzy do top 55 dopiero zmierzają (Wolny, Zniszczoł) nie zdobędą godziwych punktów to czeka ich ciezki pierwszy period zimowy. A wiadomo ze kadra A nie jest z gumy i ewentualnie tylko dwóch może 3 z nich otrzyma szanse walki wo punkty PŚ w tym periodzie. A tych punkcików troszkę trzeba będzie zebrać żeby załapać sie do top 55 WRL.

  • dejw profesor
    @M_B

    Uprzedziłeś mnie, miałem właśnie podać zeszłoroczne wyniki wymienionej trójki ;)
    Zniszczoł dobrze że choć dziś zapunktował, ale i on zawiódł na całej linii.
    Kłusek - zawodnik za słaby na PŚ, zaczyna być też także zbyt słaby na LGP.
    Jednak największy i to kompletnie niewytłumaczalny spadek dyspozycji zanotował Hula.

    Obniżka poziomu jest tak widoczna, że nie widzą jej tylko Ci którzy widzieć jej nie chcą. Kto jest winny? Zawodnicy? Czy Maciusiak?
    Choć ja zadałbym tu inne pytanie. Treningi, próbne wypadały całkiem nieźle. CO się stało że w zawodach (i wczoraj i dziś) oglądaliśmy zaledwie dwie dobre próby Wolnego?

  • M_B profesor
    @IchBinDa

    Zgadza się że komentarze sceptyka to ironia :) i nie wiem w ogóle jak ktoś może sądzić inaczej w tym wypadku ;).

    Żonglowanie belkami i przez to słabsze wyniki naszych to też bzdura, bo nasi w obydwu konkursach poza Wolnym i częściowo Zniszczołem w drugim konkursie wypadli po prostu tragicznie.

    Żeby uzmysłowić jak tragicznie, to wystarczy po prostu podać wyniki 3 naszych zawodników, którzy rok temu również tutaj byli właśnie sprzed roku:

    Krzysztof Biegun 1 i 6
    Bartłomiej Kłusek 10 i 13
    Aleksander Zniszczoł 9 i 16

    Różnicę jakościową widać na pierwszy rzut oka.

    O ile od Bieguna wiedząc że forma jest dużo gorsza nie należało wymagać wyników sprzed roku, to myślę że przy takiej obsadzie TOP 20 był dla naszych zawodników takim minimum przyzwoitości, a już na pewno TOP 30 w obydwu konkursach zważywszy na ich osiągnięcia w zawodach tej rangi ;).

  • dervish profesor
    nieznany

    To ty wprowadzasz w błąd.
    Zamiast wypisywać głupoty spróbuj przeczytać co napisałem.
    Moje obliczenia sa jak najbardziej prawidłowe.
    Po pierwsze nie wyliczam limitów startowych na pierwszy okres zimowy.
    Jezeli juz tak na to patrzeć to raczej zajmuje się przewidywaniem tego co bedzie w DRUGIM periodzie zimowym.
    Napisałem wyraźnie moje wyliczenia pokazują ZALICZKĘ punktową na konto pierwszego okresu zimowego, czyli ile punktów spośród tego co skoczkowie mają w tej chwili będą mieli na starcie sezonu zimowego.

    Z tą zaliczką (powiększoną o ewentualne zdobycie w pozostałych do końca cyklu zawodach LGP) rozpoczną sezon zimowy i walkę o limity w kolejnym 4 periodzie (czyli drugim zimowym).

    Na podstawie mojego zestawienia widać jasno, ze na tę chwilę Polska jest pewna jedynie 4 miejsc startowych w 4 periodzie PŚ (drugim zimowym) i że wywalczenie kolejnych dwóch miejsc nie będzie łatwe ani oczywiste bo potrzebne punkty będą musieli wydrzeć światu nie nasi liderzy, tylko ci którzy są nieco z tyłu za ich plecami.

    Podaję również jako punkt odniesienia liczbę punktów którą trzeba mieć OBECNIE aby załapać się do top 55 WRL. Wiadomo, że ta granica jest płynna i będzie się cały czas nieznacznie zmieniała. Jako orientacyjny punkt odniesienia jest na tę chwilę dosyć miarodajna.

    Tak więc chłopie nie bredź, że kogoś wprowadzam w błąd. Zanim przedstawisz bezzasadną krytykę naucz się czytać ze zrozumieniem, bo wystawiasz świadectwo swojej inteligencji.


  • Kolos profesor
    Stinger

    tez nie rozumiem deprecjonowania wartości LGP przez takich malkontentów jak bardzostarysceptyk. LGP to jest jakby nie patrzyć letni Puchar świata, ze wszystkimi czołowymi skoczkami (w zimie zawody Japońskie też są słabo obsadzone),

    Owszem prestiż LGP nieco spad w porównaniu do lat wcześniejszych, ale to głównie za sprawą FIS-u który układa takie idiotyczne kalendarze, z mała ilością konkursów tam gdzie startowaliby wszyscy (czy większość) najlepszych , z olbrzymią dziurą czasową, (teraz mamy miesiąc czasu do następnych konkursów LGP)....

  • Stinger profesor

    Dodam jeszcze że w takich konkursach Polacy powinni nabijać jak najwięcej punktów do WRL po to by zimą nie martwić się że jak ktoś wyleci z 55 to stracimy miejsce. Nikt nie zagwarantuje że kadra A będzie w zimie w formie i nie wylecą z 55 WRL. Rok temu lato było świetne, niby za dobre według nie których ale dzięki temu przez cały PŚ nie martwiliśmy się o limity.

    Oczywiście jeszcze problemu z limitami nie ma bo lato się nie skończyło a takiemu Biegunowi ponad 100 pkt odejdzie dopiero po 1 periodzie zimowym ale jednak zawsze zdobyć trochę punktów w lato to takie ułatwienie sobie walki o limity.

  • Stinger profesor
    bardzostarysceptyk

    Nie przesadzaj. Jakie letnie zabawy? Zabawa to może być na treningu a nie w zawodach LGP. Prestiż nie taki jak w PŚ ale to również walka o wyniki i pieniądze. Jeżeli dla ciebie LGP kompletnie nic nie znaczy to po co tutaj komentujesz? Wróć zimą kiedy będzie PŚ bo tylko on się liczy ...

    Nie wiem jak wy ale ja wolałbym dobre wyniki niż takie fatalne. Oczywiście gdyby to Polacy wygrali byłoby fajnie ale również trudna sytuacja bo to by znaczyło że są teraz w świetnej formie i trudno byłoby ją utrzymać do zimy i przez cały sezon ... ale lepsze to niż ciągle klepanie buli ... w LGP nasza kadra B mierzyła się z innymi reprezentacjami (też drugimi składami oprócz Japonii i małych wyjątków w postaci Ammanna). Jeżeli taki Biegun czy Hula nie potrafią zapunktować w tak obsadzonych zawodach to jest problem i to nie mały. Skoro zwycięzca zawodów PŚ nie może zapunktować w słabo obsadzonych zawodach LGP przegrywając z Niemim czy Bojarnicewem to chyba nie powiesz że jest dobrze? Mimo że to tylko lato wyniki powinny być lepsze. Nie mówię że same zwycięstwa ale tacy skoczkowie jak Hula i Biegun powinni na luzie tutaj punktować.

    Druga sprawa to to że Norwegowie na pewno nie płaczą że mają Sjoeena i Tande w formie. Oczywiście woleliby żeby wygrywali w zimie ale nikt nie powiedział że nie będą ...

  • Kolos profesor

    Widzę ze malkontenctwo nie umarło, nie będę wymieniał z imienia ( z nicka??) malkontentów ale.. wiadomo ze gdyby Polacy dzieli i rządzili w Japonii to narzekanie byłoby to samo, ze forma za dobra, że za wcześnie...

    Nie ma jakiejś tragedii wynikowej, owszem zabrakło miejsc na podium, Ale Jakub Wolny zajął przyzwoite lokaty (może na minimum możliwości ale nie były złe), zawiódł na całej inni chyba tylko Biegun (to w końcu zwycięzca konkursu PŚ a zeszłego lata brylował przecież w Japonii na LGP) , Jego forma jest tragiczne słaba.

    Bo Zniszczoł od dawna się nie może odnaleźć i poszukuje formy od 2 lat. Kłusek żadnym talentem nie jest. A po Huli nikt się chyba cudów nie spodziewał (choć w LPK skakał nieźle a generalnie latem skakać umie lepiej niż zimą).

    Jam tam Norwegom nie zazdroszczę, Sjoeen robi za Bieguna z ubiegłego lata (też brylowanie w Hakubie) więc jakoś nie przewiduję ze zimą będzie skakał jakoś wybitnie.

    Generalnie nie ma się czym martwić, Ale dziw ze raz Polakom (kadry B) nie wyszły zawody a już hejterstwo ma powód do uciechy..

  • sheef profesor
    Podsumowanie występów Polaków w drugim konkursie

    Jakub Wolny- 11. miejsce

    Pierwszy skok taki sobie. W drugim poprawa. Ogólnie bardzo solidne punktowanie, występ jak najbardziej na plus.

    Aleksander Zniszczoł- 23. miejsce

    Drugi skok całkiem przyzwoity. Ogólnie punkty za niedzielny konkurs bardzo cieszą ale pozostaje pewien niedosyt.

    Pozostali zawodnicy się skompromitowali.

  • Stinger profesor

    Kolejny dobry start Wolnego. Widać że skacze na dobrym poziomie. Oczywiście chciałem dwa razy miejsca w 10 ale nie było źle.

    Zniszczoł dzisiaj trochę lepiej ale to i tak słabo. Mimo wszystko lepsze kilka punkcików niż nic.

    Reszta fatalnie. Kłusek, Biegun i Hula tylko kompromitacja. Przy takiej obsadzie powinni dwa razy punktować. Na Huli zawiodłem się najbardziej. Liczyłem że zapunktuje tutaj dwa razy.

    Sjoeen znowu wygrywa. Jest forma więc jest faworytem do wygrania LGP. Cieszy mnie ich dublet. Tande dzisiaj pokazał że również ma dobrą formę. Damjan jak rok temu będzie do końca walczył o zwycięstwo w tym cyklu lecz przy takiej formie Norwega ma nie wielkie szanse. Jeżeli Sjoeen lub Tande polecą do Kazachstanu to chyba któryś z nich wygra LGP. Większe szanse ma Sjoeen, przewaga punktowa i większa forma.

  • lol doświadczony

    Świetnie nasi, gigantyczny postęp od wczoraj. Aż dwóch punktuje, normalnie WOW. Pozostali na wycieczce, fajnie mają :) Biegun ("Urbanc") już totalnie się posypał.

    Tak w ogóle, jak ktoś liczy, że nasi teraz "trenują" a zimą przyjdzie forma, to obawiam się, że się przeliczy. U nas to tak nie działa, będzie wielkie rozczarowanie i problem z punktowaniem w CoC-u. Chciałbym się mylić i mam nadzieję, że jednak będzie dobrze, ale mam złe przeczucia.

    Ciekaw jestem, czy Norwegowie będą w stanie tak skakać za parę miesięcy, kiedy rozpocznie się prawdziwa rywalizacja. Coś mi się wydaje, że Stoekl wie co robi i jak chociaż, będą oni w stanie regularnie punktować w PŚ, to będą mieli klęskę urodzaju :)

  • nieznany weteran
    @dervish

    Wprowadzasz ludzi w błąd. Twoje wyliczenia kompletnie mijają się z rzeczywistością. Jezeli chcesz wyliczyc limit startowy na 1. okres zimowy, to do CAŁEGO dorobku w PS 2013/14 dodajesz punkty z LGP 2014. Tylko w sezonie zimowym nawet 6. z naszych zawodników mial ponad 130 pkt., więc z jakiej racji Muranka czy Biegun maja u Ciebie po kilkadziesiąt pkt.?

  • M_B profesor
    @Xander

    Poczekamy zobaczymy ;). To lato na pewno jest najsłabsze dla zaplecza od lat, bo kiedy jak kiedy, ale w lato zawsze było ono mocne, a teraz ........ jest takie przeciętne.

    Inna sprawa że nasze zaplecze ostatnio opadło z poziomem tak czy siak.


    W sezonie 2013/2014 z zapleczem było sporo gorzej niż w 2012/2013 kiedy w kontynentalu naprawdę bardzo dobrze radzili sobie Janek Ziobro i Krzysiek Biegun, a poza nimi na początku sezonu błysnął Klemens Murańka. Za to w ostatnim sezonie w kontynentalu z zaplecza szeroko pojętego najlepszy był Hula, drugi najlepszy w generalce COC Murańka skakał tam tylko dlatego, bo nie był powołany na IO i w okresie IO wspomagał reprezentację, a następny w generalce był dopiero Wolny na 36 pozycji z mało imponującym dorobkiem 139 punktów, tzn na niego wtedy akurat bardzo dobrym, ale ogólnie tak czy siak jak na zawodnika numer 2 zaplecza bardzo słabym i dość powiedzieć, że w sezonie 2012/2013 więcej punktów niż 3 nasz zawodnik w generalce COC-u 2013/2014 miało 7 zawodników z naszego kraju, dokładnie 7 z naszych skoczków w generalce 2012/2013 Aleksander Zniszczoł miał 144 punkty.

    Mam nadzieję, że nasze zaplecze jednak się poprawi w następnym sezonie, bo nie tylko kadra z PŚ jest ważna.

  • Xander weteran

    Całkiem dobry występ Kuby i Olka. Pozostali się skompromitowali. Ogólnie widać straszny dołek w kadrze B. Biegun, Hula, Kłusek i Miętus są w tragicznej formie, natomiast z Olkiem też nie jest lepiej bo na treningach skacze dobrze a w konkursie zdecydowanie gorzej.

    Wszystko to jest wina Maciusiaka. Coś czuję że z tych zawodników zimą nie będzie pociechy.

  • dervish profesor
    Pavel

    W pełni zgadzam się odnośnie oceny tej wyprawy do Japonii.Tym razem to nie był wyjazd treningowy, to była wyprawa po punkty i być może walka o awans do kadry A. Zdobyliśmy tych punktów o wiele za mało, by móc powiedzieć, ze wyjazd był udany. Nie zawiódł jedynie Wolny.

    Jeżeli chodzi o rozdzielanie miejsc to niczego nie rozdzielam. Napisałem ze zimą startować będzie kadra A, w domyśle nasi najlepsi. Kto do tej kadry awansuje a kto wypadnie to inna sprawa. zapewne tak jak w poprzednim sezonie na początku sezonu nastąpi jakaś weryfikacja, w rezultacie której do kadry A trafia najmocniejsi.

    Napisałem uwagę o kadrze A ale w domyśle chodziło mi o to, ze ktoś ze skoczków drugiego planu (czyli spoza naszej najlepszej czwórki: Stoch, Kot, Żyła, Ziobro) będzie musiał w pierwszym periodzie zimy mocno powalczyć o to żeby Polska mogła wystawić na drugi zimowy period PŚ maksymalna kwotę czyli 6 zawodników.
    Na tę chwile jesteśmy pewni jedynie 4 miejsc. Dlatego mimo okresu przygotowawczego tak bolesna jest nieudana jeżeli chodzi o zdobycze punktowe japońska wyprawa kadry B.

    Kadra B będzie miała jeszcze dwa konkursy w Ałma Aty i na tym skończą się jej możliwości punktowania. Być może w wyniku roszad któryś z członków kadry B trafi do Kadry A ale wtedy ktoś z kadry A (Kubacki albo Murańka) stracą w sezonie zimowym możliwość punktowania i powrotu do top 55.
    Po prostu w walce o top 55 WRL grozi nam "krótka kołdra". W drugim periodzie zimy może nam być zimno z tego powodu.

    Jest jeszcze możliwość zdobycia dodatkowego miejsca z puli COC. Ale w obliczu trudnej sytuacji w WRL raczej na pewien czas trzeba będzie o tym dodatkowym miejscu zapomnieć. Zwłaszcza, ze akurat teraz zdobyliśmy 7 miejsce startowe i w nadchodzącym periodzie najlepszy z kadry B (Wolny ?) prawdopodobnie będzie startował z kadrą A. A kadra A prawdopodobnie nie oddeleguje nikogo do walki w PK. W rezultacie w drugim periodzie lata w COC będą walczyli Hula i reszta kadry B i będą mieli dosyć małe szanse zwłaszcza, że odpuszczą jeden weekend na starty w LGP w Ałma Aty. A w następnym periodzie (juz zimowym) wiele będzie zależeć od tego jaka formę przygotują obie nasze kadry.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Paradoksy zaangażowanego miłośnika skoków.

    Paradoks polega na tym, że zainteresowanie wszystkimi wydarzeniami, spłaszcza emocje. I mimo, że wiem doskonale jaka jest różnica rang między konkursem np igrzysk olimpijskich a konkursem LGP i to w Japonii, to emocjonalnie jest to skala 2 : 1, maksimum 3 : 1.

    Rozum i wiedza podpowiada że konkurs IO jest ważniejszy 10 razy i jako statystyk wiem to doskonale. Ale emocje mówią - Soczi i Planica chłopie to już historia, a tu w Hakubie daliśmy ... no ciała. I daj sobie człowieku spokój, z legendarną imprezą docelową za pół roku. Ja chcę satysfakcji ciągle, czy to lecie czy w zimie, czy to PŚ, LGP, MŚ, PK, FIS Cup, IO, MŚwL, LPK, MŚJ, TCS.

    I dlatego chciałbym być Słoweńcem. Tak, wiem, musiałbym zrezygnować z 2 złotych medali IO na rzecz srebrnego i brązowego,
    z Kryształowej Kuli na rzecz 2 miejsca. Ale już w MŚwL miałbym większą satysfakcję. Za to mnóstwo orgazmów sportowych w innych konkursach. Oczywiście nie zawsze zwyciężają, ale średnia lepsza od Polaków. Czy to w LPK, PK, FIS Cup. W imprezach najwyższej rangi jesteśmy lepsi, w niższej oni.
    Za Polakami przemawia rozum i statystyka, za Słoweńcami emocje. To na razie, może niedługo i to i to będzie po ich stronie.
    Czy lepiej cieszyć się bardziej, ale rzadziej, czy mniej ale częściej, oto jest pytanie.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie


    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu LGP w Hakubie 2.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Norwegia (1, 2) ..................... 180 pkt (2 zawodników)
    2. Japonia (4, 6, 9, 10, 26) ......... 150 pkt (5 zawodników)
    2. Słowenia (3, 5, 14, 19, 20, 27) 150 pkt (6 zawodników)
    4. Niemcy (7, 15, 16, 17) ............. 81 pkt (4 zawodników)
    5. Szwajcaria (8, 13) .................. 52 pkt (2 zawodników)
    6. Finlandia (12, 18) ................... 35 pkt (2 zawodników)
    7. Polska (11, 23) ....................... 32 pkt (2 zawodników)
    8. Rosja (21, 22, 24) .................. 26 pkt (3 zawodników)
    9. Austria (25) ............................. 6 pkt (1 zawodnik)
    9. Czechy (28, 29, 30) .................. 6 pkt (3 zawodników)

    I nie marudzić, nie narzekać, nie jojczyć !. To tylko nic nie ważne LGP lub letnie zabawy podwórkowe. Bo gdyby jak u Norwegów, Wolny był 1 a Zniszczoł 2, to by dopiero była by tragedia, wielka forma w lecie, klepanie buli zimą.
    Jestem ciekawy czy Norwegowie się martwią ?

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ty już nie rozdzielaj kto będzie skakał zimą, bo równie dobrze może powtórzyć się sytuacja zeszłoroczna, gdzie Miętus gryzł bule, a startował Ziobro.

    Co do występu naszych zawodników, to jak wiemy letnie wyniki są niewiele warte, ale jak już robi się wycieczkę do Japonii i aspiruje się do bycia czołową nacją w skokach to warto tych punkcików trochę nazbierać, a tu mamy występ na poziomie miernym. Ja rozumiem, że można olac lato i traktować je jako trening, normalna sprawa, ale w takim wypadku nie robi sie wyprawy na koniec świata, a więc planem było nabic trochę punkcików do WRL co się nie udało.

  • skladak998 stały bywalec
    ocena naszych zawodników

    Jakub Wolny - występ jak najbardziej na plus, dobre lokaty. Mimo niewielkiej obsady kilku znacznie lepszych i bardziej doswiadczonych zawodnikow od siebie wyprzedzil. Z drugiej strony tez pozostaje niedosyt bo na treningach wygladalo to jeszcze lepiej.
    Olek Zniszczoł - cieszą punkty choc w jednym konkursie, mimo że skoki nie byly rewelacyjne. Zdaje sie ze trzeba nad nim bardzo popracowac bo potencjal ma co pokazal już kiedys.
    Bartłomiej Kłusek - slaby wystep, szczegolnie w pierwszych zawodach. Od dluzszego czasu ma problemy i widac ze rowniez potrzebuje bardzo dobrej opieki, bo talent niewatpliwie ma.
    Krzysztof Biegun - bardzo slaby wystep. Widac ze po "wystrzale" formy przyszedl dolek podobnie jak w przypadku Bartka i Olka. Szczerze mówiąc liczylem ze to on obok Jakuba pokaze sie najlepiej z naszych zawodników bo udowodnil juz nie raz potrafi walczyc z najlepszymi i nie mam na mysli tu tylko zwyciestwa w PŚ w Klingenthal.
    Stefan Hula - jak dla mnie Stefanowi powinno powiedziec sie juz "dość". Kompromitacyjny wystep jak na tak doswiadczonego zawodnika. Jest juz dosc zaawansowany wiekowo i od dlugiego juz czasu nie osiagnal nic, ani jednej dobrej lokaty z wyjatkiem PK. Troche przypomina to "ciąganie" po świecie jak przed laty bywalo to m. in. z Bachledą. Moim zdaniem Stefanowi już dziekujemy - zbyt wiele niewykorzystanych szans...

  • dervish profesor
    WRL - zadatek na poczet pierwszego periodu zimowego (aktualizacja)

    Stan po konkursach w Hakubie (koniec pierwszego periodu):


    Na dzień dzisiejszy do bycia w top 55 WRL potrzeba 123 pkt. Jeżeli odejmiemy punkty które nasi stracą przed rozpoczęciem pierwszego periodu zimowego (bez uwzględniania faktu, że w międzyczasie na pewno coś zdobędą w kończących lato 4 konkursach LGP) sytuacja punktowa naszych skoczków na starcie sezonu zimowego będzie następująca:

    Stoch 1530 - 410 = 1120
    Żyła 507 - 200 = 307
    Kot 465 - 203 = 262
    Ziobro 390 - 249 = 141
    ----55 miejsce w rankingu-----123 (tyle punktów na dzień dzisiejszy)
    Murańka 156 - 74 = 82
    Kubacki 163 - 92 = 71
    --------
    Wolny 23 - 0 = 47
    Biegun 236 - 205 = 31
    Hula 127 - 111 = 16
    Zniszczoł 50-42 = 8

    W drugim periodzie lata jeszcze 4 konkursy LGP.
    Do Alma-aty prawdopodobnie pojedzie kadra B, w dwóch ostatnich konkursach europejskich obejrzymy kadrę A prawdopodobnie uzupełnioną jednym z członków kadry B. A później ... pierwszy period zimowy i miejsca startowe tylko dla kadry A.

  • M_B profesor
    @IchBinDa

    I tak jest najgorsza od dawna ;).

    Nie zmieni tego nawet względnie udany skok Olka w 2 serii, chłopaki wystąpiły zdecydowanie poniżej swoich możliwości, toż większość z nich skakało tutaj i rok temu i wyniki były zgoła odmienne w ich wykonaniu

  • IchBinDa weteran

    Cieszy rosnąca z dnia na dzień forma naszych zawodników : ))) Aż dwóch w finale : )))
    O ile Kuba i Olek nie mają w zanadrzu czegoś specjalnego na finał, to szykuje nam się najgorsza japońska ekspedycja od mrocznych, ponurych i zapomnianych czasów, jakimi były pierwsze lata Kruczka (w 2008 nasi nastukali łącznie 55 punktów, a głównym stukającym był Łukasz Rutkowski).

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl