PŚ w Lillehammer: Czas przełamania Polaków? (lista startowa kwalifikacji)

  • 2014-12-04 20:25

Jutro rano, na obiekcie Lysgaardsbakken (HS 138) pojawią się mężczyźni. O godzinie 10:00 obędą się dwie oficjalne serie treningowe, w których udział weźmie 72 skoczków z 17 państw. Po konkursie kobiet na skoczni normalnej, panowie wezmą udział w kwalifikacjach, których start zaplanowano na godzinę 20:00.

Na skoczni znajdującej się w okręgu Oppland zobaczymy tylko pięciu Biało-Czerwonych. Ma to związek z nieustabilizowaną formą naszych rodaków. Z możliwości treningu na Wielkiej Krokwi skorzystają m.in. Maciej Kot, Stefan Hula, Bartłomiej Kłusek czy Krzysztof Biegun, a więc zawodnicy, których oglądaliśmy już w tym sezonie w Pucharze Świata. Najbardziej odczuwalny będzie jednak brak kontuzjowanego Kamila Stocha, którego najprędzej zobaczymy w okolicach Turnieju Czterech Skoczni. O awans do sobotniego konkursu powalczą zatem: Klemens Murańka (nr 9), Aleksander Zniszczoł (nr 22), Dawid Kubacki (nr 27), Jan Ziobro (nr 31) oraz Piotr Żyła (nr 54).

Po upadkach Andreasa Wellingera i Anze Laniska, zmiany zaszły także w drużynie słoweńskiej i niemieckiej. Po raz pierwszy tej zimy obejrzymy Nejca Dezmana i Karla Geigera.

- Karl podczas wewnętrznych kwalifikacji naszej drużyny przed rozpoczęciem sezonu tylko nieznacznie przegrał z Markusem Eisenbichlerem, więc zasłużył na tę szansę – wyjaśnia trener niemieckiej ekipy, Werner Schuster.

Prognozy na cały weekend są przyzwoite. Wiatr nie powinien uniemożliwić rozegrania zawodów, a skoczkom towarzyszyć będzie niewielki mróz.

Rekord dużej skoczni olimpijskiej w Lillehammer wynosi 146 metrów. Taki wynik w 2009 roku uzyskał aktualny lider Pucharu Świata - Simon Ammann. Transmisję z piątkowych kwalifikacji przeprowadzi stacja TVP Info. Powtórka o godzinie 23:00 w Eurosporcie 2.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Program zawodów:

05.12.2014 (piątek):

10:00 - oficjalny trening

20:00 - kwalifikacje

06.12.2014 (sobota):

15:00 - seria próbna

16:15 - pierwsza seria konkursowa

07.12.2014 (niedziela):

12:45 - kwalifikacje

14:15 - pierwsza seria konkursowa

Lista startowa kwalifikacji PŚ w Lillehammer (HS 138); 05.12.2014
NrZawodnikKraj
1 HALVORSEN Espen Enger NOR
2 TANDE Daniel-Andre NOR
3 JOHANSSON Robert NOR
4 GANGNES Kenneth NOR
5 FORFANG Johann Andre NOR
6 STJERNEN Andreas NOR
7 EGLOFF Luca SUI
8 SOKOLENKO Konstantin KAZ
9 MURAŃKA Klemens POL
10 MORASSI Andrea ITA
11 DIETHART Thomas AUT
12 DESCHWANDEN Gregor SUI
13 HAZETDINOW Ilmir RUS
14 FAIRALL Nicholas USA
15 KORNIŁOW Denis RUS
16 ZOGRAFSKI Władimir BUL
17 SAMMELSELG Siim-Tanel EST
18 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
19 CHOI Seou KOR
20 JOHNSON Anders USA
21 TEPES Jurij SLO
22 ZNISZCZOŁ Aleksander POL
23 KOBAYASHI Junshiro JPN
24 ŻAPAROW Marat KAZ
25 DEZMAN Nejc SLO
26 NOMME Martti EST
27 KUBACKI Dawid POL
28 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
29 HLAVA Lukas CZE
30 COLLOREDO Sebastian ITA
31 ZIOBRO Jan POL
32 CHOI Heung-Chul KOR
33 GEIGER Karl GER
34 SHIMIZU Reruhi JPN
35 BRESADOLA Davide ITA
36 HILDE Tom NOR
37 HAJEK Antonin CZE
38 HAUER Joachim NOR
39 BOJARINCEW Władysław RUS
40 KOIVURANTA Anssi FIN
41 PUNGERTAR Matjaz SLO
42 NAGLIC Tomaz SLO
43 JACOBSEN Anders NOR
44 LOITZL Wolfgang AUT
45 NEUMAYER Michael GER
46 WANK Andreas GER
47 PEIER Killian SUI
48 LARINTO Ville FIN
49 MAEAETTAE Jarkko FIN
50 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
51 MATURA Jan CZE
52 KRANJEC Robert SLO
53 TAKEUCHI Taku JPN
54 ŻYŁA Piotr POL
55 KRAUS Marinus GER
56 DAMJAN Jernej SLO
57 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
58 FREITAG Richard GER
59 ASIKAINEN Lauri FIN
60 VELTA Rune NOR
61 KOFLER Andreas AUT
62 BARDAL Anders NOR
63 EISENBICHLER Markus GER
64 ITO Daiki JPN
65 FREUND Severin GER
66 HAYBOECK Michael AUT
67 KRAFT Stefan AUT
68 PREVC Peter SLO
69 FANNEMEL Anders NOR
70 KOUDELKA Roman CZE
71 KASAI Noriaki JPN
72 AMMANN Simon SUI

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16228) komentarze: (123)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Doors stały bywalec
    Klemens

    Co ze marna kłótnia. Klemens ma szanse sporo osiągnąć w skokach a czy jego talent wybuchnie w wieku 20 czy 23 lat to mała różnica.

    Jeśli osiągnie nawet połowę tego co Kamil to będzie zadowolony, a może i więcej przy ciężkim treningu. W jego wieku Kamil prezentował się porównywalnie, a na pewno nie miał tylu problemów ze zdrowiem co Klemens.

  • Stinger profesor
    -



    Co do kwalifikacji to myślę że Polacy awansują w komplecie. Obawiam się trochę o Murańkę bo jest po kontuzji i o Ziobrę bo mimo wszystko w Kuusamo skakał tragicznie. Myślę że jednak ten ostatni trening pomógł im na tyle by spokojnie wejść do konkursu. Kubacki, Zniszczoł i Żyła raczej pełen luz co nie znaczy że będą na pierwszych miejscach.



    Jako zwycięzcę kwalifikacji przewidują Andersa Bardala. Skacze nieźle równo i jest jednym z najmocniejszych z zawodników którzy nie są w pierwszej 10 PŚ. Poza tym skacze u siebie w Norwegii więc będzie chciał dać trochę radości kibicom mimo że to "tylko: kwalifikacje.



    Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21254) / 2014-12-05 16:34:29

  • Stinger profesor

    - mmm - Z takimi ocenami trzeba poczekać przynajmniej do konkursu ew. kwalifikacji a najlepiej do końca sezonu ponieważ Tande pierwszy skok oddał rzeczywiście fatalny ale drugi już sporo lepszy. Nie przewiduje nie wiadomo jakich punktów u niego ale myślę żę kwalifikacje przejdzie a jeśli przejdzie to znaczy że szansa na punkty będzie.

    - Oszli - Na PK pojadą raczej ci którzy nie zmieszczą się w składzie na PŚ a będą lepsi od pozostałych. Jeśli Hula czy Kot będą skakać na tyle dobrze że będą w siódemce to znaczy że mają jechać na PŚ a nie na PK... Chyba że oni jak i trenerzy uznają że forma dalej nie jest na tyle dobra to wtedy powinni dalej trenować. Co do Huli to raczej szanse ma wielkie że pojedzie na PK ale Kot musi wrócić do formy bo Maciek w formie to pewne punkty i to spore. O wzmocnieniu drużyny nawet nie muszę wspominać.

  • Mike93 stały bywalec
    Karol

    (...)



    Co mnie obchodzi ze zdobył puchar soltysa do lat 10 jak senior do 20 roku życie nie osiągnął absolutnie nic i takie są fakty



    Jak chcesz cos pisac to najpierw sie dowiedz bo sie tylko kompromitujesz..Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21254) / 2014-12-05 14:59:54

  • asia stały bywalec

    Widac ze jest lepiej jeszcze kilka spokojnych treningow i bedzie dobrze

  • anonim
    @Deli

    Słabo spisujący się Zniszczoł? Ja też bym chciał, żeby wszyscy nasi łapali się bez problemu do "30", ale do takiej potęgi nam jeszcze dużo brakuje i Zniszczoł, jak oceniać po jednym skoku treningowym, co też jest głupie, ale skoro ktoś tu już to robi, zdecydowanie do wymiany nie jest.

  • anonim
    Do Deli

    Tez tak uwazam. Tych wszystkich a nawet Macka Kota wyslac do Rena na CoC i niech tam poskacza troche, byc moze to i pomoze.
    To sa zawodnicy do poskakania w CoC a potem ewentualnie PS:
    1. Hula
    2. Kot
    3. Klusek
    4. Biegun
    5. Krzysiek Mietus
    6. Zniszczol jeszcze np. Za Kota (jak sie Kot poprawi) to Muranka.

  • anonim
    Hm..

    Moim zdaniem Muranke po kontuzji i slabo spisujacego Zniszczola powinni wyslac na poczatek na Kontynentalny zeby tam sie rozskakali. To samo z Hula, Kluskiem, Krzyskiem Biegunem i Krzyskiem Mietusem.

  • FighterWF doświadczony

    Fantastyczny skok Fannemela. On tutaj może pokusić się o triumf, bo już kiedyś potrafił tutaj stawiać na podium mimo nie ustabilizowanej dyspozycji. Ta jednak teraz wydaje się od początku sezonu wręcz wyśmienita i na pewno będzie się trzeba z Norwegiem liczyć.

  • Bogdinho weteran
    Tak dla przypomnienia

    Rekord skoczni w Lillehammer wynosi 146m, tyle skoczył Ammann w 2009r.
    Najdłuższy skok oddał tutaj jednak Schlierenzauer, w tym samym dniu co Ammann - 150,5m, ale podparł.

  • Peter90 stały bywalec

    Ludzie nie podniecajcie się to tylko zwykły trening.Ja nie oceniam skoków treningów tylko ile zdobędą punktów w konkursie.U mnie z tego rozliczani,a to,ze skaczą tak w treningach to w konkursie zobaczymy wszystkich Polaków,a nawet w czołowej finałowej serii.

  • FighterWF doświadczony

    No no, to sobie Eisenbichler pohulał. Choć może jest to słabe określenie ;D Ale skok, a przynajmniej odległość naprawdę robi wrażenie.

  • FighterWF doświadczony

    Vincent Descombes-Sevoie tak jak myślałem - nadal mocny. Przecież forma nie może ulecieć po jednym weekendzie, a że w Kuusamo skakał przeciętnie to już inna sprawa, bo Rukatunturi jest bardzo specyficzną skocznią i nie każdy zawodnik mimo nawet dobrej formy jest w stanie sobie tam poradzić...

  • M_B profesor
    @dervish

    To i wiem.

    Tyle że akurat w przypadku Klemensa wiemy że okoliczności sprzyjające za bardzo nie były w przygotowaniu do tego sezonu i tak naprawdę każdy jego dobry skok będzie miłym zaskoczeniem na moment obecny ;).

  • mmm doświadczony

    Polacy zawsze powinni odbywać spokojny trening w Polsce, nawet już po inauguracji, jeśli nie da się wcześniej, zawsze później skaczą jakby inni zawodnicy. W 2012 roku po konkursach w Soczi nastąpiło przełamanie, oczywiście po treningu na Wielkiej Krokwi - rok temu podobnie, tyle, że już po konkursach w Lillehammer, a teraz wygląda, że już na Lillehammer będą skakać dobrze.

  • dervish profesor

    Klimek niemal od zawsze pierwszy skok traktuje stricte treningowo, z ocena jego dyspozycji trzeba poczekać na Q.

  • Doors stały bywalec
    Póki co nieźle,

    aczkolwiek z ocenami trzeba się wstrzymać do konkursu, przynajmniej o kwalifikacje można być dzisiaj spokojnym

  • M_B profesor

    No nie powiem... w 1 treningu wygląda to lepiej niż przed Lillehammer.

    Tylko Klemens słabo, ale po nim nie spodziewam się cudów po kontuzji.

    Miejmy nadzieję, że nie skończy się na tym jednym treningu ;).

  • FighterWF doświadczony

    Janek się pojawił, czyli być może jakieś problemy ze sprzętem i skakał poza kolejnością. Sam skok jak najbardziej dobry. Dwóch polaków w pierwszej trójce, tego jeszcze w tym sezonie nie było.. ;)

  • konrio początkujący
    Kubacki O.o

    Odnoszę wrażenie że te treningi trochę pomogły choć jeden skok jeszcze o niczym nie świadczy. Zniszczoł dobrze, Janek chyba jakiś problem miał ale skok widzę fajny jak na obniżoną belkę :D

  • FighterWF doświadczony

    na dalekie loty oczywiście*.

    @IchBinDa - może być tak jak piszesz, ale chciałoby się inaczej. No nic, kolejny trening i przede wszystkim wieczorne Q powiedzą nam więcej.

  • FighterWF doświadczony
    @eve744

    Pewnie doszedł do wniosku z trenerem, że wystarczy mu jeden skok treningowy. Już po Zniszczole i szczególnie Kubackim widać, że forma poszła w górę, a o nich Kruczek w wywiadach nie wspominał. Podkreślił natomiast, że DOBRE próby oddawał Janek Ziobro, czyli być może Ziobro stać teraz na dalekie lokaty. Na razie są to tylko dywagacje, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, a ten trening jest obiecujący w wykonaniu naszych rodaków.

  • IchBinDa weteran

    Na razie nie ma czego świętować, skaczą z bardzo wysoko ustawionej belki, takiej samej, jak na treningach i dużo wyższej niż w konkursie rok i dwa centymetry luzu w kombinezonie temu. Trudno się dziwić, że nasi spadają jakby dalej.

  • mmm doświadczony

    Na pewno pomogły, Polacy zawsze lepiej skaczą po treningach u siebie, gdyby był Kamil, mogłoby być jak w Engelbergu 2012 albo Neustadt 2013... ;) Poza tym to jest ten okres w sezonie, kiedy nasi zawodnicy (poza Stochem) są w najwyższej formie, w tamtym roku po prostu tydzień później mogli potrenować, teraz potrenowali wcześniej i teraz będą skakać dobrze jeśli nic się nie zepsuje.

  • Bogdinho weteran

    Zniszczoł i Kubacki jak na siebie to wręcz świetnie, ale pamiętajmy że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jak powtórzą to dziś wieczorem w kwalifikacjach, to będę bardzo szczęśliwy :P

  • FighterWF doświadczony

    Zmieniając trochę temat, to dziwię się czemu trener Rosyjskiej kadry - Matjaż Zupan ciągnie za uszy na kolejne zawody Denisa Kornilova, który wydaje się być w katastrofalnej formie i raz po raz ląduje bardzo blisko. Czyżby Romashov był w jeszcze gorszej formie, skoro nie otrzymał jeszcze ani jednej szansy mimo, że jeździ na Puchary Świata jako rezerwowy? Ilmir Hazetdinov zresztą nie wiele lepszy. Z kolei Bojarincew liczy tylko na przednie wiatry, bo forma za słaba, żeby pokusić się o punkty w innych okolicznościach. Ojj, słabo tu wygląda u naszych wschodnich sąsiadów... Ciekawe czy Wasiljew zdoła powrócić na TCS. To może być ich takie koło ratunkowe + Maksimoczkin, który w pojedynczych próbach pokazuje duże możliwości.

  • pakerz93 początkujący

    No to po skokach Zniszczoła i Kubackiego mam przeczucie, że jednak te treningi coś pomogły !

  • FighterWF doświadczony

    Skok pierwszego z naszych już za nami. Cóż, Klimek spisał się przeciętnie, ale na razie nie ma co wyciągać zbyt daleko idących wniosków, bo był to skok zapoznawczy ze skocznią Lysgaardsbakken.

  • mmm doświadczony

    Daniel-Andre Tande = efekt Kubackiego z sezonu 2010/11? Świetne lato, później słabiutkie skoki zimą... To tylko pierwszy trening, ale już fakt, że nie był w reprezentacji na poprzednie konkursy świadczy, że z jego formą jest źle.

  • FighterWF doświadczony

    Grupa krajowa Norwegów zaprezentowała się z bardzo dobrej strony(no może poza Tande), co oznacza, że tak jak się spodziewaliśmy - nie będzie łatwo przejść przez to kwalifikacyjne sito...

  • Peter90 stały bywalec

    Piszciwe co chcecie ale to tylko trening jutro jest ostasteczxny werdyk:)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Xander

    Naprawdę wierzysz w to psychologizowanie ? Tą mentalność zwycięzcy. A wg mnie to jest pic i mydlenie oczu.
    Jak nie ma czy to talentu czy formy, to żadna mentalność nie pomoże. Wręcz taki zawodnik jest śmieszny z tym zadzieraniem nosa i minami Czyngis-chana zupełnie bez podstaw.
    A jak jest i talent i forma to wyniki przychodzą i pewność siebie czyli mentalność zwycięzcy. Czyli taka kolejność a nie odwrotnie. Takiemu Huli (przepraszam Stefku) teraz nie pomoże największa mentalność zwycięzcy, trzeba trenować i próbować odzyskać formę.
    Dlaczego zatem tak często czytam o tym czego nie ma, czyli o dużym znaczeniu "mentalności zwycięzcy". Bo to jest tanie. W skokach nie trzeba budować skoczni, trenować setek dzieciaków, opłacać dziesiątki trenerów i czekać, czekać na wielki talent, wystarczy wyrobić średniolotom "mentalność zwycięzcy" i git.
    Jeszcze ewentualnie zgodzę się, że może mieć znaczenie ta mentalność zwycięzcy w sportach walki i to przy podobnych umiejętnościach i formie.

  • Karol bywalec

    Najpierw sobie sprawdź wyniki Murańki od dziecka do 20 go roku życia a potem zacznij coś pisac na jego temat bo bladego pojęcia nie masz jakie te wyniki miał. A nie jeden raz pokazywali jego medale i puchary w TV cały pokój ma w medalach z różnych imprez w każdej kategorii wiekowej od dziecka osiągnął więcej niż nie jeden skoczek do 20 roku na świecie to tyle w temacie.

    Kwalifikacje dziś o 18.00 a nie o 20.00 na TVP info i sport.tvp.pl w eurosporcie nie ma.

  • Mike93 stały bywalec
    EmiI

    Z tym ze mało ktory polski skoczek cos osiągnął do 20 roku zycia
    ...

    Oprócz Malysza i Stocha nie bylo w 21 wieku dobrego polskiego skoczka z sukcesami

    Jak juz porównywać Muranke to do najlepszych młodych na świecie a tutaj wypada blado...

    Poza tym ważne jest jaki skoczek robi progres a u Murańki go za bardzo nie widać..

  • EmiI profesor
    @MSad

    Osiągnięcia Murańki są porównywalne ze Stochem w jego wieku i lepsze od prawie każdego skoczka ostatnich 20 lat do 20 roku życia z wyjątkiem Małysza i Bieguna.

  • anonim
    IchBinDa

    Skąd ta wiara w dobre skoki Murańki? Po co te dziecinne dodatki do odpowiedzi? Po prostu stwierdzam że jestem niemal w 100% pewny że Klimek nic nie pokaże.

  • Aaabbb początkujący

    Ja twierdzę, że w Polsce pokutuje minimalistyczne podejście do oczekiwań. Od kiedy śledzę transmisje sportowe w Polsce, a jest to już niekrótki czas, to zawsze było "dobre 12 miejsce", "fajne skoki", "nieźle" itp. itd. Jak nasi zawodnicy, niech już będą skoczkowie, osiągają punkt K, to mamy dobry skok "gdzieś w okolicach punktu K", a chwilę potem w to samo miejce skacze Austriak i już jest bardzo słabo. Śmiem twierdzić, że: za bardzo chuchamy na zawodników oraz nie mamy (jako naród) mentalności zwycięzcy. Przepraszam, jeśli uraziłem Rodaków, wiem, że nie można generalizować, ale tak to niestety widzę.

  • PGr doświadczony
    Kubacki

    No, w ten weekend nr.2 w naszej kadrze wreszcie zdobędzie pierwsze punkty w tym sezonie. Przydadzą się do rankingu.

  • Xander weteran

    Moim zdaniem naszym młodym skoczkom brakuje trenera, który z nich by wykrzesał talent. Murańka, Biegun, Zniszczoł to zdolni chłopcy, ale ich wyniki nie do końca oddają ich możliwości. Olek w sezonie 11/12 skakał bardzo dobrze i stał się dużą nadzieją na sukcesy, ale od tego czasu z sezonu na sezon widać że się cofa. Podobnie było z Grzesiem Miętusem który pokazał się w 09/10 a później spisywał się tylko gorzej. Kruczek to dobry trener dla Stocha, ale z pozostałymi nie potrafi sobie do końca poradzić.
    A co do Murańki to osiągniecia ma dobre jak na swój wiek, ale stać go na jeszcze więcej.

  • Major_Kuprich profesor
    Janne Ahonen sukcesy

    Lillehammer 137 metrow 2005 rok

  • Stinger profesor

    Szkoda że nie ma Phillipa Sjoeena. Liczyłem że młody Norweg pojawi się już jutro na rozbiegu. No trudno z kontuzją jeszcze nikt nie wygrał więc niech doleczy się do końca. Szczerze mówiąc to chciałbym by nieźle namieszał w czołówce.

    Tak się zastanawiam co z Ingvaldsenem i Sorsellem? Forma taka słaba że nie łapią się do krajówki?

    Liczę że Simen Grimsrud i Mats Sohegen Berggard wystartują w PK bo chciałbym zobaczyć jak z formą u nich.

  • dejw profesor

    W Norweskiej krajówce dość sporym zaskoczeniem jest brak Soberga. Chyba że znów strasznie zjechał z formą, tak jak na początku ubiegłej zimy. Ciekawa będzie postawa świetnych latem Stjernena i Tandee, którzy ostatnio przegrali walkę o miejsce w składzie na Kussamo z Haurem.
    Pojawia się Geiger - jeśli wierzyć Schusterowi, to i on może trochę namieszać. Są młodzi, Szwajcarzy - oby i oni zagościli w PŚ na stałe.
    Jest Zografski, może i on się w końcu obudzi.

  • HKS profesor

    O 19 jest runda prowizoryczna w kombinacji norweskiej.

  • abc stały bywalec
    @marro

    Dziękuję :)
    W takim razie ciekawe, co jest o 18 :P

  • marro profesor
    @abc

    wg listy startowej jest tak jak podano w artykule
    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3869/2015JP3869SLQ.pdf

  • abc stały bywalec
    godzina kwalifikacji

    O której godzinie są kwalifikacje? :)
    W artykule jest powiedziane, że o godzinie 20.00 a na stronie fis, że o 18.00 (i na tę godzinę jest też zaplanowana transmisja na stronie sport.tvp). Kto ma rację? :)

  • Stinger profesor

    72 nazwiska na liście to dużo jeśli Polacy nie poprawili formy to awans do konkursu będzie już wyczynem. Mimo że nie lubię nie wykorzystywania limitów to być może jednak słusznie zrobił Kruczek biorąc tylko piątkę bo obsada na prawdę mocna. Jeśli ta piątka nic nie zdziała to reszta też by nie zdziałała. Inna sprawa jeśli jednak Polacy coś zdziałają ale szczerze to wątpię że tak nagle wrócili do formy.

  • Doors stały bywalec
    Forma naszych

    Jestem ciekaw co nasi pokażą w Lillehammer. Kubacki zapewne będzie skakał tak samo, w końcu on sobie nic nie miał do zarzucenia w Kussamo. Ciekawe po co w ogóle mu był trening w Zakopanem?

    Klemens w wywiadzie wspomina, że jego forma jest lepsza niż się spodziewał. Może nas zaskoczy i uplasuje się w okolicach 20 miejsca? W jego przypadku każdy punkt będzie na wagę złota w kontekście walki o limity.

    Zagadką jest forma Ziobry. Musiał się poprawić dość sporo, bo skakał wcześniej słabiej od Kota.

    Obstawiam punkty Piotrka, Klemensa i Janka. Olek to również wielka niewiadoma, a Dawid jest już w optymalnej formie, więc punktów nie możemy wymagać.

  • jakledw12 weteran
    -

    Nie ma co ukrywać, że w Lillehammmer powinno przynajmniej 3 naszych zapunktować, inaczej te skoki w Zakopanem były na marne.

  • Damian stały bywalec
    Pytanko

    Może mi ktos powiedziec kogo brakuje z klingenthal ? Bo wydaje mi sie ze paru zawodnikow nie ma co skakali w Klingenthal

  • HKS profesor

    Kubacki cały czas skacze na czwartą dziesiątkę (czasem na koniec trzeciej albo na piątą), więc w teorii cały czas jest blisko punktów, a Ziobro w Kuusamo oddał bodaj jeden przzwoity skok. Zniszczoł w porywach zbliżał się do 40 miejsca.

  • Xander weteran
    HKS

    A ile skoków zbliżonych do 30 oddali Ziobro czy Kubacki tyle samo co Zniszczoł albo nawet i mniej.

  • sledzik16 weteran

    Masz racje Norwegowie na prawdę wystawili mocną ekipę krajową. Kilka postaci to już doświadczeni zawodnicy. Kwalifikacje zapowiadają się na wysokim poziomie i jeżeli nasi będą skakać tak jak w Kuusamo to nie ma co marzyć o awansie do konkursu.

  • HKS profesor

    Więcej zawodników i do tego mocniejsza krajówka niż Finów (choć Finowie i tak dzielnie powalczyli), więc już w kwalifikacjach nie będzie żartów.

    Jak wszyscy pewnie awansują to już będzie postęp. Jakoś najbardziej mnie Zniszczoł nie przekonuje, bo nie oddał ani jednego skoku zbliżonego do top 30.

  • sledzik16 weteran

    O pozytywne zaskoczenie będą kwalifikacje w TVP Info.
    Mam tylko nadzieje że nie będzie zegarek zasłaniał wyniku tak jak to było podczas kwalifikacji w Klingenthal.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl