PŚ w Lillehammer: Kobayashi górą w kwalifikacjach, Kubacki poza burtą

  • 2014-12-05 22:00

Junshiro Kobayashi niespodziewanie wygrał piątkowe kwalifikacje na skoczni Lysgaardsbakken (HS 138) w Lillehammer. Awans do sobotniego konkursu wywalczyło czterech Polaków. Zadania nie wypełnił jedynie Dawid Kubacki.

Były kombinator norweski uzyskał 129,5 metra. Na drugiej lokacie uplasował się Marinus Kraus. Niemiec zakończył lot na 129. metrze. Miejsce trzecie wywalczył Anders Bardal. Aktualny mistrz świata na obiekcie normalnym, dziś uzyskał 127,5 metra.

Z dobre strony zaprezentowali się Słoweńcy. Na miejscach 4-9 znalazło się czterech podopiecznych Gorana Janusa. Czołową piątkę uzupełnił Gregor Schlierenzauer (128 metrów).

W sobotę na starcie zobaczymy czterech Biało-Czerwonych. Jan Ziobro (123,5 metra) był 19., Piotr Żyła (123 metry) zajął 21. miejsce, Klemens Murańka (116,5 metra) uzyskał 24. notę, natomiast Aleksander Zniszczoł za sprawą skoku na odległość 122,5 metra, został sklasyfikowany na 34. pozycji.

O sporym pechu może mówić Dawid Kubacki. 24-latek skakał przy najsilniejszym wietrze w plecy w całej stawce. Ostatecznie do 40. miejsca zabrakło mu tylko 0,7 pkt.

Serii kwalifikacyjnej nie przebrnęli również: Taku Takeuchi, Jarkko Maeaettae, Wolfgang Loitzl czy Gregor Deschwanden. Świetny rezultat osiągnął Johann Andre Forfgang (2. miejsce). Debiutant został jednak zdyskwalifikowany po zakończeniu rywalizacji.

Wyniki kwalifikacji P w Lillehammer (HS 138); 05.12.2014
lp.nrzawodnikkrajodl.notastatus
1 23 KOBAYASHI, Junshiro JPN 129.5 122.2 Q
2 55 KRAUS, Marinus GER 129.0 121.5 Q
3 62 BARDAL, Anders NOR 127.5 119.3 Q
4 56 DAMJAN, Jernej SLO 127.5 119.1 Q
5 57 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 128.0 118.4 Q
6 41 PUNGERTAR, Matjaz SLO 127.0 116.9 Q
7 52 KRANJEC, Robert SLO 124.5 114.3 Q
8 58 FREITAG, Richard GER 124.5 113.9 Q
9 25 DEZMAN, Nejc SLO 126.0 113.8 Q
10 4 GANGNES, Kenneth NOR 121.5 112.7 Q
11 6 STJERNEN, Andreas NOR 120.5 112.5 Q
12 61 KOFLER, Andreas AUT 124.5 111.9 Q
13 50 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 123.0 111.7 Q
14 2 TANDE, Daniel-Andre NOR 119.0 109.8 Q
15 21 TEPES, Jurij SLO 125.5 109.6 Q
16 14 FAIRALL, Nicholas USA 125.0 109.3 Q
17 35 BRESADOLA, Davide ITA 124.0 109.0 Q
18 60 VELTA, Rune NOR 123.0 108.6 Q
19 31 ZIOBRO, Jan POL 123.5 108.4 Q
20 16 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 122.5 108.3 Q
21 54 ZYLA, Piotr POL 123.0 108.0 Q
22 43 JACOBSEN, Anders NOR 122.5 106.8 Q
23 36 HILDE, Tom NOR 120.5 106.7 Q
24 9 MURANKA, Klemens POL 116.5 106.2 Q
25 11 DIETHART, Thomas AUT 114.0 105.8 Q
26 59 ASIKAINEN, Lauri FIN 122.0 105.6 Q
27 45 NEUMAYER, Michael GER 121.0 105.2 Q
28 34 SHIMIZU, Reruhi JPN 121.0 104.6 Q
29 40 KOIVURANTA, Anssi FIN 122.0 104.4 Q
29 39 BOYARINTSEV, Vladislav RUS 120.5 104.4 Q
31 42 NAGLIC, Tomaz SLO 121.0 103.1 Q
31 13 HAZETDINOV, Ilmir RUS 121.0 103.1 Q
33 18 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 120.0 103.0 Q
34 22 ZNISZCZOL, Aleksander POL 122.5 102.3 Q
35 46 WANK, Andreas GER 120.0 102.2 Q
36 51 MATURA, Jan CZE 119.0 102.1 Q
37 38 HAUER, Joachim NOR 118.0 101.3 Q
38 28 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 117.5 101.2 Q
39 3 JOHANSSON, Robert NOR 116.0 100.9 Q
40 29 HLAVA, Lukas CZE 118.0 100.7 Q
PQ 71 KASAI, Noriaki JPN 123.5 - PQ
PQ 69 FANNEMEL, Anders NOR 134.5 - PQ
PQ 68 PREVC, Peter SLO 133.5 - PQ
PQ 64 ITO, Daiki JPN 126.0 - PQ
41 44 LOITZL, Wolfgang AUT 116.5 100.5 NQ
42 27 KUBACKI, Dawid POL 116.0 100.0 NQ
43 15 KORNILOV, Denis RUS 119.5 99.5 NQ
44 30 COLLOREDO, Sebastian ITA 117.5 98.8 NQ
45 48 LARINTO, Ville FIN 114.0 97.9 NQ
46 53 TAKEUCHI, Taku JPN 116.0 97.8 NQ
47 49 MAEAETTAE, Jarkko FIN 113.5 94.4 NQ
48 1 HALVORSEN, Espen Enger NOR 110.0 92.6 NQ
49 7 EGLOFF, Luca SUI 109.0 92.2 NQ
50 19 CHOI, Seou KOR 116.0 92.1 NQ
51 20 JOHNSON, Anders USA 115.0 92.0 NQ
52 12 DESCHWANDEN, Gregor SUI 107.0 90.3 NQ
53 10 MORASSI, Andrea ITA 105.5 87.9 NQ
54 33 GEIGER, Karl GER 112.5 87.6 NQ
55 47 PEIER, Killian SUI 112.0 86.4 NQ
56 37 HAJEK, Antonin CZE 108.5 82.9 NQ
57 17 SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 108.0 75.4 NQ
58 26 NOMME, Martti EST 104.5 75.1 NQ
59 32 CHOI, Heung-Chul KOR 103.0 69.6 NQ
60 8 SOKOLENKO, Konstantin KAZ 95.0 64.8 NQ
61 24 ZHAPAROV, Marat KAZ 96.0 55.3 NQ
DSQ 5 FORFANG, Johann A. NOR 125.0 DSQ NQ
DNS 65 FREUND, Severin GER - DSQ PQ
DNS 66 HAYBOECK, Michael AUT - DSQ PQ
DNS 67 KRAFT, Stefan AUT - DSQ PQ
DNS 72 AMMANN, Simon SUI - DSQ PQ
DNS 70 KOUDELKA, Roman CZE - DSQ PQ

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16995) komentarze: (91)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Meggy92 stały bywalec

    @ja03 Generalnie zgadzam się i od dawna nie liczę na punkty Kubackiego. Wydaje się jednak, że jest pewna prosta, acz irytująca przyczyna: Kubacki nie robi postępów, ale rzadko zalicza też totalna bulę. W związku z czym prawie zawsze łapie się do szerokiej kadry. Ale istotnie, uważam go za beztalencie i już nie emocjonuję się ciągle tymi samymi błędami. Liczę, że ktoś go w końcu wygryzie, bo umówmy się - skoro i tak nie wykorzystujemy limitu, to czemu trener nie miałby go wziąć na zawody (skoro teoretycznie jego skoki "rokują"?
    Co do odpuszczania kwali -myślę, że zdecydowała godzina i jednak dwa wcześniejsze skoki treningowe (skoczył Kasai, który nie skakał w treningach).

    A co transmisji, to polecam sport.tvp.pl. Nie mam telewizji, więc oglądam tam - i nie ma logo :

  • dareknal bywalec
    nasi w sezonie

    pojawił się komentarz nt Justyny, że dramat i takie tam. Tu akurat spokojnie trzeba poczekać do TdS. Justyna jest wyraźnie "większa" niż w poprzednich sezonach czyli zrobiła kupe masy i siły. I to się musi przepalić teraz.

    Niektórym przeszkadza ze na cenzurowanym jest Kubacki. Nie ma się co dziwić. Kibic bezbłędnie wyczuwa , który skoczek jest powoływany na wyrost, traktowany lepiej niż inni z tej samej grupy. To zawsze frustruje. U nas jest dwóch faworytów Prezesa AT. Hula i Kubacki właśnie. Zabranie go na IO w Soczi kosztem znacznie lepszego i utalentowanego Murańki jeszcze długo będzie się za nim ciągnęło. Faktycznie ktoś poniżej wylistował całkowity brak progresu u Kubackeigo.

  • lukasz1991 bywalec

    sledzik16
    Co najlepsze podczas pierwszych kwalifikacji tak pod koniec czy w połowie podnieśli to logo i było widać notę.
    Niestety, podczas tych kwalifikacji już o tym zapomnieli i nie wyciągnęli wniosków.

  • sledzik16 weteran
    lukasz1991

    No bardzo jest to irytujące zegarek zasłania notę nie wiem po co on jest tam wg włączony wtedy. Rozumie ten pasek na dole z informacjami ale zegarek to porażka nic nie widać. Czy tak ciężko jest zmienić grafikę na kwalifikacje

  • lukasz1991 bywalec

    Dodatkowo in minus w porównaniu z sezonem wcześniej jest to, że nie podają informacji o rekompensacie punktowej za belkę przed startem zawodnika.

  • gracz75 stały bywalec

    wlacz sobie wyniki na zywo FIS-SKI.COM, a swoja droga to masz racje mnie tez to wku...

  • lukasz1991 bywalec
    Kwalifikacje na TVP Info

    Witam, mam takie pytanie czy też oglądacie kwalifikacje na tym kanale? czy nie irytuje Was logo telewizji zasłaniające notę końcową skoczka. To już chyba drugie kwalifikacje i problem ten sam...

  • gracz75 stały bywalec
    GRUBY

    to ze naszym nie idzie to nie powod zeby obrazac reszte sportowcow

  • anonim

    słabizna i cienizna wogóle to po co ten sezon zimowy sie zaczął, szkoda nerwów

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po pierwszych kwalifikacjach w Lillehammer:

    1. Anders Bardal (Norwegia) - 30 punktów,
    2. Severin Freund (Niemcy) - 20 punktów,
    3. Roman Koudelka (Czechy) - 15 punktów,
    Junshiro Kobayashi (Japonia) - 15 punktów.

    Skoki Polaków nie były rewelacyjne ale najważniejsze, że prawie wszyscy znaleźli się w dzisiejszym konkursie. Jestem też barzo ciekawy jak zaprezentują się Murańka i Kobayashi.

  • Kolos profesor
    Emil

    Pamiętam wypowiedź Kamila z 2009 roku z Oberstdorfu że żeby przy tylnym wietrze podniesienie belki coś dało to musiałoby się podnieść rozbieg o wiele belek do góry. 1 czy 2 belki wyżej nic nie dają gdy wieje w plecy...

  • Kolos profesor

    Ciekawi mnie ta plaga odpuszczania skoków kwalifikacyjny przez czołowa 10 - chyba nie cierpią teraz skoczkowie na nadmiar oddanych skoków na śniegu wiec dziwę się że trzeci weekend soków dopiero jest a już tak gremialne odpuszczania są..

  • tomek_92 doświadczony

    Coraz mocniejszy wydaje się Prevc. Jego forma wydaje się iść w górę i to jego upatrywałbym w głównym faworycie do zwycięstwa w TCS, jeśli nie powróci Kamil. W zeszłym roku skakał bardzo równo, więc również Puchar Świata może należeć do niego. Nasi skaczą trochę lepiej i do Engelbergu powinno być już dobrze.

  • EmiI profesor

    Co do belki, wiatru wpływu na odległość. Pojawiła się opinia że wyższa belka, w pewnym sensie kompensuje złe warunki. Owszem czasem tak jest, ale raczej w rzadkich przypadkach, czyli kiedy belka idzie radykalnie do góry. Wyobraźmy sobie że mamy konkurs gdzie mamy wiatr rzędu 0,5 m/s pod narty i najlepsi skaczą pod 130 m. Na II serię wiatr się odwraca na 1 m/s z tyłu ale jury bardzo podnosi belkę i najlepsi skaczą pod 140 m. Wtedy nagle może się okazać że w obu seriach zawodnicy mają po przeliczeniu wiatru/belki podobne noty bo radykalnie podniesiona belka to kompensuje. A tutaj ciężko to nazwać radykalnym podniesieniem. Ale nie wykluczam że kilku zawodników z 9 belki mogłoby by mieć trudności i mieć notę wyraźnie niższą niż ma z 11 nawet pod odjęciu punktów.

  • Seven stały bywalec
    Kubacki

    Co drugi komentarz widze to nazwisko. Ludzie dajcie spokoj. Wszyscy wiemy ze jest co najwyzej marnym przecetniaczkiem i tyle. Na komentarzach tracice cenny czas. A od ludzi ktorzy mowia ze jest dobry to prosze o numer dealera.

  • JankessPL doświadczony
    @atb

    I tak zwiększyli rekompensatę za wiatr z tyłu,trzeba też pamiętać że przeliczniki kompletnie nie kompensują warunków i tak decydującym kryterium ma być odległość

  • dervish profesor
    IchBinDa

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że różnica w wysokości najazdu była na tyle istotna, że niwelowała różnice w sile wiatru? Poza tym z niższej belki startowało tylko 11 pierwszych skoczków, a zdecydowana większość z nich miała warunki wietrzne dobre lub bardzo dobre. Z tych co awansowali z tej grupy jedynie Murańka i Diethart mieli nieciekawe warunki.

    Generalnie, przeliczniki belkowe o wiele lepiej odwzorowują rzeczywistość niż przeliczniki wietrzne. Z wyższego rozbiegu, rzeczywiście troszkę łatwiej oddać bezbłędny skok (zwłaszcza słabszemu skoczkowi), ale przeliczniki są tu dosyć precyzyjne i dobrze kompensują zmiany prędkości na progu. Generalnie zmiana belki poza krańcowymi i bliskimi absurdu przypadkami gdy prędkość na progu uniemożliwia oddanie bezpiecznego skoku, nie ma wiekszego wpływu na wartość skoku.

  • Seven stały bywalec

    Wystawilbym tylko Zyle aby nie psuc psychiki kibicow.

  • MSad_ profesor
    adek

    nan stronie FISU--Sa tam pelne wyniki w PDF

  • atb stały bywalec
    graniczna wartość wiatru

    Komentarz dervisha z 22:50 potwierdza moje odczucia z oglądania kwalifikacji; była po prostu pewna wartość graniczna wiatru w plecy, która powodowała, że zawodnicy solidni, ale nie topowi, po prostu nie dali rady się załapać do konkursu.
    Różnica miedzy 0,5 a 1 m/s wiatru w plecy jest dużo większa, niż 3 metry, jak wynika z przeliczników.

  • anonim

    Gdzie mozna znalezc kompensaty skoczków za wiatr ?

  • anonim
    KUBACKI

    Dawid Kubacki... od 3 lat:
    1. To samo fatalne wybicie pionowo w górę i wytracanie prędkości przelotowej
    2. To samo nierówne wybicie, mocniejsze z lewej nogi i znoszenie w prawo i lądowanie tuż przy bandzie
    3. To samo pokraczne podejście do lądowania jakby ratował się przed upadkiem
    4. Te same pozbawione jakiegokolwiek wstydu i samokrytyki wypowiedzi, że znów warunki nie pozwoliły
    Albo Kubacki ma jakieś plecy w PZN albo Kruczek jest beznadziejnym trenerem że przez 3 lata nie zmienił nic skokach Kubackiego, albo Kubacki jest totalnym beztalenciem. Stawiam na to 1 i 3.

  • Xander weteran

    Widać że małą zadyszkę złapali Finowie bo już nie tak dobrze się prezentują, Szwajcarzy także już nie zachwycają.
    Dawid mimo wszystko mógł choć trochę dalej skoczyć.

  • PGr doświadczony
    Szkoda skoku

    Kubackiego. Chyba walnął najgorszy skok w tym sezonie! Ku..., to jest nie w jego stylu, przecież on w 1dziurę skacze. Po tych dobrych treningowych liczyłem na te ważne punkty do rankingu.
    Mam nadzieje że jutro Murańka chociaż pojedyncze punkty złapie. Byle by pierwszy konkursowy skok wyszedł i już można być zadowolonym.
    Do końca Periodu zostanie jeszcze 5 konkursów (oprócz jutrzejszego)więc liczę że wyskaczą te potrzebne punkty.

  • IchBinDa weteran
    dervish

    Tak gwoli ścisłości to najgorsze warunki mieli:
    Diethart +11.0
    Morassi +10.9
    Deschwanden +9.6
    ex aequo Egloff i Murańka +8.4
    Wszyscy ci skakali z o dwa stopnie niższego rozbiegu.
    Co do tych, których wymieniłeś, żaden z nich poza Dawidem nie skakał tu jakoś rewelacyjnie, ich porażka w kwalifikacjach nie jest jakimś większym zaskoczeniem.

  • FighterWF doświadczony
    @dervish

    poniższy Twój komentarz potwierdza tylko moją tezę, że te kwalifikacyjne trudno uznać za miarodajne i zdecydowanie bliżej im było do loterii wietrznej, aniżeli sprawiedliwych zawodów. Aura, a konkretnie wiatr pozbawił tych zawodników udziału w konkursie, który właśnie wymieniłeś. Zresztą z samego przebiegu kwalifikacji, jeżeli ktoś oglądał dokładnie, a nie pobieżnie ewidentnie było widać, że był taki okres czasu, w którym nawet przeciętni bądź też będący w słabej formie skoczkowie odlatywali, a był taki, gdzie po prostu daleko się nie dało skoczyć. Pech chciał, że praktycznie żaden z naszych nie trafił na jakieś super warunki, podczas gdy kilku Rosjan i Słoweńców taki łut szczęścia mieli. Nie mówiąc tu już o skoczkach z bardziej egzotycznych państw jak na mapę skoków, ale ich awans akurat mnie cieszy.. :)

  • MSad_ profesor
    Doors

    Obaliłem wypowiedż Zyły i obaliłem wypowiedż Kruczka o rownych warunkach bo obaj nie maja pojecia jakie warunki w locie miał poszczególny skoczek. Wskazan systemu co nie jest prawdą, Kruczek moze sobie gadac a Piotrek na jakiej podstawie. Zrobił wywiad ze wszystkimi skoczkami jak tam mu wiało?

    PS.Widze jedna zalete braku Kamila. Nie pachają sie tu kalaruchy , ktore przy jakims niepowodzeniu kamila zaczynali go tu ponizaj , zwalniac Kruczka,itp.

  • dervish profesor
    Warunki

    Patrząc na suche wyniki to dla wiekszości skoczków warunki były w miarę równe. Wiatr dla wszystkich zwiewał od tyłu i dla wiekszości z podobną siłą. Mówimy tu o wietrze uśrednionym. Nie mamy pojęcia czy wiatr w poszczególnych punktach pomiaru był w mia stały czy może kręcił zmieniając w sposób istny warunki. Załóżmy jednak ze pomiar wypadkowy odzwierciedlał rzeczywiste warunki.

    Z PDF wynika ze rekompensaty zmieniały się od ok +3 pkt aż do +13.4. Dla większości skoczków wiało w miarę równo od (6 do 8.5 pkt rekompensat) ale byli tacy którzy mieli zdecydowanie więcej szczęścia niż inni albo zdecydowanie więcej pecha.

    Największego pecha mieli:
    Kubacki +13.4 pkt
    Loitzl +12.0 pkt
    Maettae +12.8
    Larinto +14.9

    Tak się złożyło, że wszyscy wymienieni się nie zakwalifikowali. A wśród tych co kwalifikacje uzyskali nie było nikogo kto miałby gorsze warunki.

    Można tez popatrzeć na kompensaty wietrzne u pierwszej 30.
    Tylko 4 skoczków miało je na poziomie 10-11 pkt. Cała reszta miała kompensaty średnio o 4-6 punktów niższe.



  • FighterWF doświadczony

    @Doors - sęk w tym, że w tych "równych warunkach" najgorsze w całej stawce miał nasz Dawid Kubacki, ale nie drążmy już tego tematu. A Ty mógłbyś się powstrzymać od tych wzmianek raz po raz odnośnie Kubackiego ;) Przyznam Ci rację, jeżeli w niedziele również rozczaruje swoją postawę, a do tej pory ciężko stwierdzić w jakiej rzeczywiście dyspozycji znajduje się Dawid. Wiązałem z nim duże nadzieję na punkty w tym weekendzie, i to duże punkty, ale niestety rzeczywistość w tym wypadku okazała się brutalna.

  • Stinger profesor
    MSad_

    Czyli jednak można...

    Też nie rozumiem (mimo że rozumiem zasady punktów za wiatr, belkę i not) jak może skoczek który skacze 8-10 metrów dalej od drugiego zawodnika nie wygrać konkursu.

    Nie mam nic przeciwko tym różnym przelicznikom bo być może to mimo wszystko daje bardziej sprawiedliwe wyniki ale jednak najbardziej powinna liczyć się odległość bo to w końcu skoki narciarskie a więc rywalizacja na odległości.

  • Doors stały bywalec
    MSad_

    Dobry jesteś. Najpierw obaliłeś wypowiedź skoczka, a teraz zaś trenera argumentując, że co on tam wie, przecież nie jest skoczkiem. mistrz!

  • anonim
    murańka

    chłopak przynajmniej w wywiadzie nie ściemnia jak kubacki, przyznaje się że oddał słaby skok, i tutaj jest różnica w klasie skoczka

  • MSad_ profesor
    Doors

    Nigdy nie komentował tego typu wypowiedzi Kruczka wiec teraz skomentuje.
    Guzik wie Kruczek kto jakie mial warunki bo trzeba byc w powietrzu i czuc jak wiaterk podmuch.uje. Kruczek widzi jedynie wskazania kompa a to jest totalny falsz bo jeszcze nikt nie wymislił takiego sytem ktory by analizował zawirowania. Wystarczy,ze 0,5 sekundy dmuchnie nie tak jak trzeba co zadecyduje o skoku. Co ja mowie 0.5 sekundy w ulamku sekundy moze wiaterek przeszkodzic a tego system nie wychwyci.

  • Doors stały bywalec
    MSad_

    to jak teraz skomentujesz fakt, że również trener Kruczek wypowiedział się, że były w miarę równe warunki?

  • MSad_ profesor
    Stinger

    w czyms sie jednak zgadzamy oby tak dalej.
    Nie obchodzą mnie zadne przeliczniki niech sobie licza daja noty ale nie do pojecia jest to ze skaczac 10m dalej w przyzwoitym stylu sie nie wygrywa.

  • Stinger profesor

    Czekam na wypowiedzi polskich skoczków i trenera Kruczka po kwalifikacjach. Jestem ciekawy co mają do powiedzenia o samych skokach.

  • MSad_ profesor
    Doors

    Jeden moze mówic ze były rowne warunki ale skad Zyla moze wiedziec jakie mial warunki inny zawodnik jak nie byl z nim w powietrzu.? To subiektywna ocena o tych rownych warunkach

  • Stinger profesor
    MSad_

    Powiem ci że ciekawy pomysł z tymi 3 pkt za odległość. Teraz jest 1,8 pkt za każdy metr powyżej punktu K i przyznam że to wystarczające było przed wprowadzeniem tych wszystkich przeliczników. Teraz odległość nie ma już takiego znaczenia jak dawniej ponieważ te wszystkie punkty za wiatr, belkę czy noty za styl mogą to spokojnie zrekompensować a skoki to sport w którym powinien wygrywać ten który skoczył najdalej a często jest tak że taki skoczek nawet w trójce nie jest...

    Mimo wszystko małe szanse by FIS wprowadził zmiany punktowe za odległość ale zgadzam się że odległość powinna być najważniejszym czynnikiem dopiero później reszta.

  • MSad_ profesor
    Emil

    Krotkiego podmuchu ktory akurat moze decydowac o odleglosci nie wychwyci zaden system.

  • Doors stały bywalec
    MSad_

    Owszem, nie do końca wierzę przelicznikom, natomiast jeśli sam skoczek (Piotr Żyła) w wywiadzie po kwalifikacjach twierdzi, że warunki były w miarę równe to nie mówmy o loteryjnych kwalifikacjach. Żyła potrafił się przyznać, że oddał po prostu słaby skok. Zobaczymy co powie Pan Kubacki.

  • Stinger profesor

    Czyli ostatecznie DSQ tylko u Forfanga? Szkoda bo skoczył bardzo dobrze i miał nawet szanse by jutro zapunktować. Nie wiem dlaczego Norwegowie tego nie dopilnowali ale powinni uważać na takie rzeczy bo szkoda chłopaka. Młody skoczek miał szanse na dobry start a mimo bardzo dobrego skoku w kwalifikacjach nie poskacze w sobotnim konkursie.

  • MSad_ profesor
    zapommniałem

    dodać,że jestem za wprowadzeniem 3 pkt za 1m odległosci a nie 1,8 .Długosc musi byc promowana bo te wiatry usrednineto kicha

  • EmiI profesor
    @MSad

    Jak nie wychwyci? Przecież te pomiary są ważone, z każdego pomiaru wynik liczy się inaczej, i jeszcze liczą się tylko pomiary które zawodnik "przeleciał:.

  • MSad_ profesor
    Doors

    Moze może ale przyznasz ,ze ta usredniona wartosc wiatru to jest lipa.Nie wychwyci sie tego w ktorym miejscu jak wialo a srednia to srednia.fakt jest ze zwalił Dawid skok. Zreszta żaden z naszych nie oddał poprawnego skoku. Wszyscy sa jacys mułowaci na progu. Mam nadzieję, że ten power pojawisie w dalszej czesci sezonu no bo teraz wyglada to kiepsko

  • dervish profesor
    Q

    Po treningach można było oczekiwać lepszego wyniku Q i dużo lepszego poziomu skoków naszej kadry. Ogólnie poziom rozczarował bardziej niż wynik.

    Największy wpływ na moje odczucia ma brak kwalifikacji Kubackiego. Na treningach oddał dwa równe i zdecydowanie lepsze skoki niż ten oceniany.
    Pozostali wykonali plan.
    Gdyby wyniki z Q przełożyć na serię konkursową Janek Ziobro miałby finał.
    Piotrkowi i Klimkowi zabrakło niewiele. Jeśli chodzi o Klimka to jego szanse na udział w jutrzejszym finale oceniam nie niżej niż Janka. Z zakwalifikowanej czwórki najmniej powodów do optymizmu dał Olek.
    Z decyzjami czy treningi w Zakopanem pomogły czy nie, proponuję zaczekać do niedzieli.
    Tak jak ktoś już wspomniał, w dzisiejszych Q nie można było narzekać na brak loteryjności. Poczekajmy na większą liczbę ocenianych skoków. Większa próbka pewniejsze wnioski.

  • Zwei doświadczony

    @Doors
    W Klingenthal było równiej niż w, jak na razie, w Lillehammer.

  • Doors stały bywalec
    @FighterWF

    W porównaniu do Kussamo czy Klingenthal tu mieliśmy w miarę sprawiedliwe warunki. Nigdzie nie napisałem że były 'mega super oniektywne' i proszę nie wkładać mi takich słów w usta. Wiatr się wzmógł ewidentnie ok 7-8 zawodnika natomiast był do końca kwalifikacji mniejszy lub większy, ale ciągle w plecy. Bez podmuchów i zmiany kierunków. A to że w/w przez Ciebie zawodnicy są w dobrej formie to jest Twoje zdanie, nie moje.

    Nigdzie nie napisałem, że Pan Kubacki nie ma pojęcia o skakaniu, gdybyś czytał dokładnie moje posty to byś wiedział, że jeszcze przed sezonem liczyłem, że Pan Kubacki będzie regularnie punktował, ale widząc że ani nie zmienił swojej techniki skoku, a w dodatku już teraz uważa że jest w optymalnej formie można stracić do niego jakąkolwiek cierpliwość. Nigdy nie obrażałem personalnie, żadnego skoczka poza merytoryczną krytyką wynikającą z takiej a nie innej postawy.

  • FighterWF doświadczony
    @Doors

    Akurat problem z awansem miało wielu solidnych skoczków(czy są w formie to można dyskutować), stąd pod koniec tych, którzy się zakwalifikowali takie nazwiska jak Wank czy Matura. Przez Q nie przebrnęli za to Loitzl, Larinto, Maettae czy Takeuchi, którzy jeszcze tydzień temu punktowali. Uwierz, że gdyby warunki były sprawiedliwe, to tych niespodzianek byłoby o wiele mniej, ale oczywiście zawsze możesz naginać rzeczywistość na swoją korzyść. Tak jak to robisz do tej pory, czyli pisać, że warunki BYŁY SUPER MEGA OBIEKTYWNE, a Kubacki to kłoda, która nie pojęcia o skakania. Oczywiście Ty akurat tak dosłownie nie powiedziałeś, ale tak można zinterpretować.

  • Doors stały bywalec
    MSad_

    MSad_ , skoro Olek skakał z wyżej belki to co się dziwisz, że był niżej od Klimka? To samo Kubacki. Każdy z zawodników miał od 0.4 do 0.9 m/s wiatru w plecy i nikt kto jest w formie nie miał problemów z kwalifikacją. Wyjątek to zawodnik który nie ma sobie nic do zarzucenia. Mam nadzieję że redakcja przeprowadzi z nim wywiad po kwalifikacjach i posypie głowę popiołem, że oddał zły skok. Jeśli będzie zwalał na warunki to nigdy nie zyska szacunku u kibiców.

  • GRUBY_ początkujący
    -

    Własnie pokazał numer dwa w polskiej kadrze jak świetnie sobie radzi przy wietrze w plecy.Slabiutki Francuz juz sobie lepiej poradził.Panie Kubacki trzeba bylo skoczyc na poziomie tego Francuza byl by awans.I co znow bedzie zganianie na warunki? Znow "nie mam sobie nic do zarzucenia"? Znawcy zyja w przekonaniu ze Kubacki ma mocne odbicie, to ja mówie on nie ma mocnego odbicia tylko wysoko wychodzi z progu, mocne odbicie to ma Freitag skaczacy podobnie co Kubacki tez wysoko ale on ma mocne odbicie ktorego Kubackiemu brakuje.Z reszta jego styl nie nadaje sie do niczego, bo przynajmniej przy wiatrach z tylu mógłby się na coś przydać a tu ani lotnik ani siłowiec.Taki nijaki styl prezentuje, chyba najgorszy jaki można prezentować.Już ten Norweg Fannemel ma dużo mocniejsze odbicie od (...) Kubackiego mimo ze lata 2 metry niżej.Taka prawda.Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21254) / 2014-12-06 14:14:33

  • MSad_ profesor
    Kubacki

    z naszych miał najmocniejszy wiatr w plecy plus do tego podniesina belka ktora wcale nie rekompensuje tych nierownych warunkow.
    Pozostali nasi z łutem szczescia awansowali bo odpadali koreanczycy i estonczycy
    Pól metra Dawid skoczył blizej od Klimka i odpadał.No rowne warunki byly .
    Zniszczoł skacze 6metrów dalej od Klemensa i jest dalej od niego. To byly rowne warunki.To sa jaja jakies.

  • lolo stały bywalec
    NIEZASLUZONA KRYTYKA KUBACKIEGO!

    Trudno sie nie zgodzic z tym co Dawid powiedzial tydzien temu ze nie ma sobie nic do zarzucenia bo on caly czas po prostu skacze swoje. Ma swoj styl wysoko w gore i potem klap na zaskok a to nie wystarcza na awans do 50. Na wiecej widocznie go nie stac. Kruczek powinienna zawody zabrac kogos zdolniejszego. Muranka mial kontuzje, kiepskie lato w przeciwienstwie do Kubackiego a teraz sobie lepiej radzi od niego.I taka jest roznica miedzy talentem od rzemisolem.

  • Stinger profesor

    No i nie wiem co myśleć o formie naszych skoczkach.
    Żyła jak to Żyła zapewne w konkursie zrobi swoje. Jest szansa że Ziobro zapunktuje bo on rzeczywiście jakby poszedł trochę w górę.

    Co z resztą? Murańka po kontuzji zaczyna całkiem nieźle. Wykonał plan na dzisiaj i można spokojnie czekać do jutra.
    Zniszczoł lepszej formy niż w Kuusamo nie ma. Nie ma co liczyć na punkty bo szanse są bardzo małe.

    Co z tym Kubackim? W treningach solidnie i ładnie a teraz znowu fatalny skok. Można tłumaczyć warunkami itp ale czy to coś da? Fakt jest taki że Dawid nie tylko znowu nie zapunktuje ale i niestety nie przechodzi kwalifikacji...

  • anonim
    Doors

    Dokładnie większość leje na treningi, a w konkursie odpalają rakiety :D Kubacki o top10 może zapomnieć szczyt jego możliwości to miejsca 15-20, ale to musi być huragan pod narty.

  • Xander weteran

    Ja liczę jutro na trzech w 30. Trzeba postawić im jakąś sensowna poprzeczkę po tych treningach w Zakopanem. Mają już przebłyski i trzeba liczyć że jutro będą oddawać dobre skoki. Kubacki mnie strasznie rozczarował, bo był moim pewniakiem do punktowania.

  • dervish profesor

    Na PDF-ie ze strony FIS nie ma info o DSQ.
    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3868/2015JP3868RLQ.pdf

    PDF to chyba oficjalny dokument. Kubacki na 42 miejscu tak jak w redakcyjnym newsie.

  • FighterWF doświadczony
    @Doors

    Miało być top 20, co nie zmienia faktu, że przesadzacie. Nie ma Huli, to teraz wybraliście sobie innego kozła ofiarnego, na którego przelewacie całą swoją frustrację za ten nieudany początek sezonu.

    Owszem, w jednym z wywiadów Kubacki wypowiedział się niepoważnie, pewnie pierwsze powiedział, niż pomyślał, ale czy to powód by mu to wypominać pod każdym praktycznie newsem z jego udziałów. Toż to trochę dziecinne.

  • Doors stały bywalec
    FighterWF

    Kubacki skakał w treningach na top 10? 15 i 22 miejsce w seriach na które za przeproszeniem "leją" najlepsi zawodnicy coś znaczą? nie ośmieszaj się Pan z taką opinią.

  • anonim

    srubuje rekord. To jego 9. konkurs z rzędu bez punktow.

  • jakledw12 weteran
    -

    Jakby co to ja na jutro się nie napalam.

    Żeby udowodnić, że skoki w Zakopanem coś dały to musi być:

    - 3 Polaków w "30"
    - przynajmniej jeden Polak w "15"

    Inaczej okaże się, że te skoki były na marne niestety.

  • FighterWF doświadczony

    Kubacki na treningach skakał na poziomie top 10, więc bez przesady z tym hejtem. Wiadomo, że w kwalifikacjach rozczarował, ale wydaje się, że bardzo poszedł do przodu(pewnie tak robił w treningach, a teraz były zupełnie inne warunki) i niestety z wiatrem z tyłu nic nie dało się zrobić. Jednakże te dzisiejsze kwalifikacje kto oglądał, a nie tylko śledził za pośrednictwem relacji fis bądź też berkutshi, to widział, że była to kolejna loteriada tej zimy i wielu zawodników poległo. Np.: Taku Takeuchi. Ogromna dysproporcja miejsc Kubackiego w porównaniu do treningów, no i szkoda, że nas tak rozczarował. Oby w niedziele pokazał na co go tak naprawdę stać, bo ja go jeszcze nie skreślam.

    Nasi ogólnie jak widać nadal nie radzą sobie z wiatrem z tyłu, bo o ile pierwsza faza lotu była obiecująca, to później brakło tego ciągu, który jak widać jest im jeszcze potrzebny...

    Mimo wszystko jakiś tam progres jest i myślę, że jak będą jutro nieco inne warunki na Lysgardsbakken, to nasi mogą zaskoczyć, bo po tych kwalifikacjach pewnie wszyscy znów obstawiają tylko Żyłę w II serii.

  • Doors stały bywalec
    Dawid

    Co by nie mówić Dawid Kubacki skoczył bardzo dobrze, to po prostu rywale byli poza zasięgiem. Nie można mu mieć nic do zarzucenia. Dawid to światowa czołówka. Po prostu się teraz jest rozciągnięta do 52 miejsca.

  • Snoflaxe weteran

    @dawid
    Yumoto zakończył karierę. Tochimoto dalej skacze.

  • jakledw12 weteran
    -

    A mówiłem :)

    Mówiłem, żeby się nie podniecać skokami treningowymi. 19, 21, 24 miejsca jak na kwalifikacje to słabo, gdyż nie skakało 5 zawodników, czyli tak naprawdę to miejsca 24-29.

    Każdy z naszych oddał na razie co najwyżej jedne przyzwoity skok w Lillehammer. To za mało. Musi być większa powtarzalność.

  • anonim
    fakty

    Kubacki przez niektórych piewców jego talentu był zapowiadany jako talent na tylne wiatry. Słynne kłótnie czy on czy Miętus do drużynowego :) Fachowcy tutaj pisali "gdyby był Kubacki to by dalej skoczył bo lepszy na tylne wiatry". Tymczasem Lekko mocniej z tyłu zawiało i koniec. Nawet francuz sobie lepiej poradził a startował tuż po nim ;d

    Kiedy co do niektórych dotrze, że niektóre "talenty" nigdy nic nie pokażą. Czekaliście latami aż Hula zacznie wygrywać...i nic takiego się nie stało. Teraz kolejną wiecznie niespełnioną nadzieją jest Kubacki.

    Trzeba stawiać na tych co po prostu w locie prezentują odpowiednie sylwetki i tyle. Ani Hula ani Kubacki czegoś takiego nie prezentują i nie prezentowali nigdy. A to że na cały sezon zdarzają się konkursy z silnym wiatrem pod narty...i wtedy nagle Kubacki oddaje super skok. I co z tego ? Nie na tym polega skakanie by czekać cały sezon na dwa/trzy konkursy z huraganem pod narty.

  • anonim

    Złe przygotowanie skoczków do tego sezonu, jest już 3ci tydzień skoków i wyniki są bardzo słabe.

  • dawid bywalec
    japończycy

    skoro mowa o kobayashim, to gdzie zapodziali się tochimoto i yumoto, ma ktos o nich jakies info?

  • anonim
    :/

    Niech Koudelka nie udaje takiego świętego i pokazuje sie chociaż na skoczni bo założe sie że jutro słabo skoczy. Skocznie przed zawodami powinno się sprawdzić.

  • GRUBY_ początkujący
    Kubacki nr 2 w polskiej kadrze.

    Maciej swój numer dwa z naszych zawodników.Jak zwykle wielka klasa.Cyferki już nie będą kłamać po norweskich konkursach.

  • lol doświadczony

    Na bekutschi poprawiono - tylko Forfang DSQ

  • pawelf1 profesor
    Ciut lepiej ...

    ..ale to za mało . Martwi mnie Żyła . Równa w dół, jakby czuł się samotny w górze tabeli. Za to Kubacki jest nie do zdarcia , zawsze uda mu się spiep..ć . Pół metra , tylko tyle ale i tak za dużo .Skakał w najgorszych warunkach ze wszystkich +13 ale to i tak go nie tłumaczy .....

  • JankessPL doświadczony
    Dużo szczęścia

    Warunki mimo wszystko nie były równe dla wszystkich,mnie ciekawi dlaczego zawodnicy w okolicach 50 nr startowego tak słabo sobie radzili.Poza Żyłą nie liczę na miejsca w 30,no chyba że Ziobro odda jakiś fantastyczny(jak na obecną formę) skok

  • IchBinDa weteran

    Wygląda na to, że Ziobro faktycznie trochę się poprawił. Dwa skoki na poziomie trzydziestki to chyba tyle samo, co przez cały dotychczasowy sezon.
    Żyła - skok do zapomnienia. Jest w konkursie i tyle.
    Murańka - no, jeśli kogoś Kruczek chciałby usprawiedliwiać warunkami, to może jego. Taki sobie skok, ale dużo lepszy, niż wyglądał.
    Zniszczoł - tradycyjnie, jak przychodzi do skoków o stawkę... Dobrze przynajmniej, że przeszedł.
    Kubacki - to już trochę tragifarsa.
    Ogólnie widać, że za dużo na braku transmisji nie straciliśmy, niezbyt efektowne kwali - za to bardzo wyrównane.

  • sledzik16 weteran

    No bez przesady że aż takie podwójne dno. Chociaż gdyby to był konkurs to była by jakaś mala szansa zobaczyć dwójke w drugiej seri a to już coś w naszym wykonaniu w obecnym sezonie.

  • Xander weteran

    Skoki Polaków takie sobie, ale przynajmniej ta czwórka weszła. Treningi były lepsze i mam nadzieję że zdołają powtórzyć jutro skoki z treningów. Kubacki się skompromitował, przed południem bardzo dobre skoki i narobił apetytów na jego dobry wynik jutro a tu taka klapa.

  • sledzik16 weteran

    Trosze lepszy wynik naszych niż się spodziewałem ale o w zwyżce formy na razie nie ma co mówić.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl