TCS w Ga-Pa: Kapitalny Jacobsen, pięciu Polaków w konkursie [aktualizacja]

  • 2014-12-31 16:00

Anders Jacobsen w świetnym stylu wygrał środową serię kwalifikacyjną w niemieckim Garmisch-Partenkirchen. W noworocznym konkursie na Große Olympiaschanze zobaczymy pięciu Biało-Czerwonych. Odpadł tylko Jan Ziobro. Tuż po zakończeniu rywalizacji, zdyskwalifikowany został Roman Koudelka, co wpłynęło na układ par.

29-letni Norweg nawiązuje tym samym do sezonu 2006/2007, w którym okazał się najlepszym skoczkiem całego Turnieju Czterech Skoczni. Podopieczny Alexandra Stoeckla wylądował zaledwie pół metra przed linią oznaczającą rozmiar skoczni w Garmisch-Partenkirchen. Drugą lokatę wywalczył Noriaki Kasai. Niezwykle doświadczony Japończyk doleciał do 135. metra. Z Jacobsenem przegrał o 4,2 pkt. Trzecia pozycja przypadła Peterowi Prevcowi (133,5 metra).

Kolejne pozycje zajęli: Stefan Kraft (134,5 metra), Richard Freitag (129,5 metra) i Severin Freund (134 metry). Lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata - Michael Hayboeck, po skoku na odległość 127 metrów zajął 8. miejsce. Zdyskwalifikowany Roman Koudelka, ze względu na obecność w czołowej "10" PŚ, stanie oczywiście jutro na starcie.

Niespodzianką może być fakt, że w drugim konkursie 63. Turnieju Czterech Skoczni nie zobaczymy m.in. Markusa Eisenbichlera czy Anze Laniska.

Ostatnie kwalifikacje w 2014 roku były stosunkowo udane dla podopiecznych Łukasza Kruczka. W jutrzejszych zawodach nie zobaczymy tylko Jana Ziobrę, który zajął odległe 55. miejsce. Co ciekawe, w czwartek czekają nas aż dwa polsko-polskie pojedynki. Piotr Żyła, który skoczył 127 metrów i zajął 11. miejsce, zmierzy się z Aleksandrem Zniszczołem (116 metrów, 40. miejsce). Bardzo trudne zadanie czeka Klemensa Murańkę (122,5 metra, 37. miejsce), który za rywala będzie miał dwukrotnego mistrza olimpijskiego z Soczi - Kamila Stocha. Lider naszej drużyny doleciał do 126. metra, co dało mu 13. wynik środowej serii. W zawodach zobaczymy jeszcze Dawida Kubackiego (128,5 metra, 18. miejsce). Naprzeciw niego stanie reprezentant gospodarzy - Andreas Wank.

Pary Polaków w systemie KO, po dyskwalifikacji Romana Koudelki:

Andreas Wank (Niemcy) - Dawid Kubacki

Klemens Murańka - Kamil Stoch

Aleksander Zniszczoł - Piotr Żyła

Wyniki kwalifikacji TCS w Garmisch-Partenkirchen (HS 140); 31.12.2014
lp.nrzawodnikkrajodl.1notastatus
1 41 JACOBSEN, Anders NOR 139.5 135.0 Q
PQ 69 KASAI, Noriaki JPN 135.0 130.8 PQ
PQ 74 PREVC, Peter SLO 133.5 126.9 PQ
PQ 72 KRAFT, Stefan AUT 134.5 126.5 PQ
5 66 FREITAG, Richard GER 129.5 125.4 Q
PQ 73 FREUND, Severin GER 134.0 124.1 PQ
7 43 VASSILIEV, Dimitry RUS 135.5 120.9 Q
8 63 VELTA, Rune NOR 128.0 120.3 Q
PQ 77 HAYBOECK, Michael AUT 127.0 120.3 PQ
10 64 ITO, Daiki JPN 132.0 119.9 Q
11 57 ZYLA, Piotr POL 127.0 119.1 Q
PQ 68 DAMJAN, Jernej SLO 129.0 116.6 PQ
13 49 STOCH, Kamil POL 126.0 115.8 Q
14 67 BARDAL, Anders NOR 125.0 114.5 Q
15 58 PUNGERTAR, Matjaz SLO 126.5 114.4 Q
16 50 SJOEEN, Phillip NOR 126.0 114.3 Q
17 46 DEZMAN, Nejc SLO 128.5 113.9 Q
18 30 KUBACKI, Dawid POL 128.5 112.6 Q
19 38 DIETHART, Thomas AUT 126.0 112.2 Q
20 19 DESCHWANDEN, Gregor SUI 124.0 111.2 Q
21 54 MATURA, Jan CZE 122.0 109.1 Q
22 52 TAKEUCHI, Taku JPN 127.0 108.7 Q
23 59 KRANJEC, Robert SLO 122.5 107.5 Q
24 56 NEUMAYER, Michael GER 123.5 106.9 Q
25 37 SAKUYAMA, Kento JPN 123.5 106.3 Q
26 61 ASIKAINEN, Lauri FIN 119.5 106.0 Q
26 62 KRAUS, Marinus GER 118.0 106.0 Q
28 31 KOBAYASHI, Junshiro JPN 124.0 104.8 Q
PQ 76 FANNEMEL, Anders NOR 121.0 104.3 PQ
30 27 WENIG, Daniel GER 120.0 102.4 Q
31 48 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 119.0 101.8 Q
32 51 TANDE, Daniel Andre NOR 120.5 101.0 Q
33 45 WANK, Andreas GER 122.0 100.3 Q
34 60 KOFLER, Andreas AUT 116.0 100.1 Q
35 33 JANDA, Jakub CZE 120.0 99.2 Q
36 47 LEYHE, Stephan GER 121.0 99.1 Q
37 28 MURANKA, Klemens POL 122.5 97.8 Q
37 42 BRESADOLA, Davide ITA 121.5 97.8 Q
39 44 FORFANG, Johann Andre NOR 118.5 97.5 Q
40 25 ZNISZCZOL, Aleksander POL 116.0 96.6 Q
41 32 KOIVURANTA, Anssi FIN 121.5 96.5 Q
42 35 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 119.5 95.6 Q
43 36 NIEMI, Sami FIN 117.0 93.1 Q
44 55 BOYARINTSEV, Vladislav RUS 116.0 93.0 Q
45 53 MAEAETTAE, Jarkko FIN 114.0 91.5 Q
46 23 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 113.0 90.7 Q
47 24 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 113.0 90.6 Q
48 8 ALEXANDER, Nicholas USA 114.5 89.6 NQ
49 5 GEIGER, Karl GER 115.0 89.5 NQ
50 65 EISENBICHLER, Markus GER 113.0 89.2 NQ
51 2 WINTER, Paul GER 112.5 88.5 NQ
52 22 FAIRALL, Nicholas USA 110.0 88.1 NQ
53 18 SHIMIZU, Reruhi JPN 111.0 87.7 NQ
54 39 LANISEK, Anze SLO 116.5 87.6 NQ
55 40 ZIOBRO, Jan POL 115.5 85.8 NQ
56 29 HAZETDINOV, Ilmir RUS 115.5 85.7 NQ
57 21 POPPINGER, Manuel AUT 109.5 83.1 NQ
58 14 CECON, Federico ITA 110.0 81.5 NQ
59 12 VARESCO, Daniele ITA 109.0 79.0 NQ
60 9 NOMME, Martti EST 108.5 78.2 NQ
61 7 FETTNER, Manuel AUT 111.5 77.6 NQ
62 10 CHOI, Seou KOR 108.0 76.7 NQ
63 6 POLYCHRONIDIS, Nico GRE 110.5 74.6 NQ
64 26 HAJEK, Antonin CZE 107.0 74.4 NQ
65 13 ROWLEY, Matthew CAN 104.5 73.8 NQ
66 15 SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 104.0 69.3 NQ
67 17 KARLEN, Gabriel SUI 102.0 65.7 NQ
68 20 CHOI, Heung-Chul KOR 100.0 65.4 NQ
69 11 ZHAPAROV, Marat KAZ 100.0 63.5 NQ
70 3 HAMANN, Martin GER 98.5 63.1 NQ
71 1 BRADATSCH, Sebastian GER 100.5 62.5 NQ
72 16 SOKOLENKO, Konstantin KAZ 99.0 60.9 NQ
73 4 FUCHS, Tim GER 97.0 51.7 NQ
PQ 75 KOUDELKA, Roman CZE 131.5 DSQ PQ
DSQ 34 PEIER, Killian SUI 115.0 DSQ NQ
DNS 71 AMMANN, Simon SUI - DSQ PQ
DNS 70 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT - DSQ PQ

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (32380) komentarze: (156)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    muzyka

    Piosenka, która leciała podczas kwalifikacji to Beatsteaks- Gentleman of the year.

  • Stinger profesor

    Jacobsen jaki mocy wczoraj. W kwalifikacjach po jego skoku wiedziałem że on to wygra.

  • Uchel stały bywalec

    Według mnie nie powinno się dopuszczać do rezygnacji z kwalifikacji.
    W ten sposób zabiera się miejsca lucky-looserom i powoduje, że do
    konkursu kwalifikują się miernoty. Przecież niewiele brakowało żeby
    w pierwszym konkursie zabrakło Stocha, który finalnie zajął 4 miejsce.

  • anonim
    Koudelka

    Przecież MSad Koudelka będzie skakał...

  • Seven stały bywalec

    Najlepsza para Koudelka - Prevc. Obaj świetnie na treningu i kwali. Tylko Koudelka jak mi wiadomo (bo zwracam na niego szczególną uwagę) miał ten sam kombinezon. Szukałem z nim wywiadu i znalazłem na innej stronie. Miał wczoraj problemy z kombinezonem, ale to tylko kwali więc umknął na to oko. Kostium był o 1cm za szeroki to DSQ. Sam mówił, że nie ważne z kim walczy. Nie jestem na niego zły. Tylko Kubackiemu skomplikował. Ale Polska to dalej ten sam słaby kraj i może Koudi tylko uchronił przed kompromitacją w 2 serii.

  • MSad_ profesor
    Dzien dobry w Nowym Roku

    Wlasnie wrocilem z imprezy. Wszystkim wszystkiego dobrego.
    Ale co ja widze. Faworyt Kamilowi odpadł. Za co DSQ dostał Koudelka?
    No to sobie nagrabił.To juz zdobył TCS.
    He he no to 2 polskie pary w pojedynku o 2 serie.
    Jacobsen wali rowno ale to hydraulik a hydraulicy w sylwestra za kolnierz nie wylewaja. Wygra Kamil.

  • Komornik początkujący
    Kome

    Lubie głos Rudzinskiego fajnie sie go słucha ale i tak brakuje mi Szpakowskiego :

  • W_S profesor
    Schlierenzauer

    poskakałby trochę jak chce się liczyć nie tylko w TCS ale nawet w PŚ bo z tą jego formą jest cieńko...Zresztą co mu da odpuszczanie quali?
    Nic bo z jego forma nie jest na tyle dobra żeby mieć 100% pewność wejścia jako LL.

  • adambb początkujący
    cd

    @Kolos
    Faktycznie ostatnio Marek coś nie w formie :)

    @jma
    Ja również należe do tego grona i nie lubię Gregora. Jak dla mnie cwaniak straszny i tyle, prowokując rywali i nie skacząc w kwalifikacjach przy jego śreniej formie, szkodzi sobie i nie ukrywam radości z tego powodu :)

  • jma profesor
    To że Schlierenzauer odpuścił skok to pół biedy

    ale, że nie pojawił się na skoczni to jakaś psychologiczna próba wkurzenia rywali, która tylko dokłąda się do antypatii jaką czuję (i pewnie wielu kibiców) do tego skądinąd wybitnego skoczka. Mam nadzieję, że negatywne emocje wyjdą na skoczni. Życzę Gregorowi by był 6-tym (un)lucky looserem o 0,1 pkt za Murańką :)

  • Kolos profesor
    xander

    Rudziński najlepszym komentatorem?? Ostatnio to on robi najwięcej błędów i przejęzyczeń dzisiejsze kwalifikacje to już był szczyt umiejętności mylenia się) a poprawia go nie kto inny tylko Szczęsny który przynajmniej trzyma stały poziom...

  • wiola4697 profesor

    Kamil po kontuzji poradził sobie świetnie!

  • anonim
    Eurosport

    Jak ktoś chce oglądać, bez komentatora, oczywiście, że jest taka możliwość. Mieszkam w UK, skoki oglądam na Eurosport Player, tam prócz 2 stacji Eurosportu, mamy zawsze podczas transmisji "Live" dodatkowe kanały, w skokach - transmisję "czystą" bez reklam, komentatora.. Słychać kibiców, odgłosy ze stadionu, spikera z trybun, np. w biatlonie są 2 dodatkowe kanały, jedna kamera na stałe na strzelnicy, druga na stałe na puncie pomiaru czasu (połowa okrążenia).

  • anonim
    @Stev

    Nico. Sponsor się wycofał przez jego kontuzję. Koniec tematu.

  • anonim

    CO Z NOWYM KASKIEM STOCHA?

  • adambb początkujący
    kwalifikacje

    W tym wszystkim zapomniałem napisać właściwy komentarz. Otóż jestem pozytywnie zaskoczony postawą Polaków. Poza Stochem i Żyłą (chyba) pokazali 100% na dzień dzisiejszy, tzn.skoczyli najlepiej jak obecnie potrafią. I tak:
    D. Kubacki: pozytywne zaskoczenie, bardzo stylowy skok doceniony przez sędziów ( 3 noty po 18,5), odległość troche zawdzięcza wiatrowi ale punktu odjęte więc sprawiedliwie.
    A. Zniszczoł: skok taki na jaki go stać, fajnie że awansował
    K. Murańka: maksimum na dziś, nie liczyłbym na więcej z jego strony w GaPa
    K. Stoch: błąd na progu i korekta w locie, wiatr słaby i skok średni
    P. Żyła: tym razem dość dobrze, dał rade w słabych warunkach, ale liczyłem na więcej, co ciekawe nie stracił prędkości do innych mimo techniki na dojeździe.

    W ramach ciekawostek zauważyłem technikę dojazdu a la Żyła z zeszłego sezonu u kanadyjczyka Rowley'a :) Chodzi o te proste plecy i ręce w dół na początku po odbiciu z belki.

    Na teraz tyle

  • dawid bywalec
    KO, 10

    Czemu myślicie, że 10 powinna mieć obowiązek skakania w kwalifikacjach? Mają taki przywilej, żeby nie skakać w quali, a odpuszczają je tylko i wyłacznie na swojuą odpowiedzialność i wiedzą, że będą skakli z mocnym rywalem. Więc o co tu chodzi Wam?

  • Bogdinho weteran
    Adi

    Kask z szachownicą - symbolem Polskiego lotnictwa - został przekazany przez Kamila na fundację Szlachetna Paczka :)
    Szacunek dla Kamila, za to jak zaangażowany jest w Szlachetną Paczkę. To jest godne podziwu ;)

  • Rubasz początkujący

    Skok Stocha - https://www.youtube.com/watch?v=rcJBIn-6NEI

  • mmm doświadczony

    @adambb

    Lepszy był Szczęsny, który zapowiedział na jutro "polsko-polski pojedynek". :D

  • adambb początkujący
    komentatorzy

    Dzisiaj byliśmy świadkami kompromitacji pana Marka Rudzińskiego jako komentatora skoków narciarskich. Pod koniec, gdy znał już miejsca wszystkich zawodników, próbował określić rywali Polaków w parach. I ku mojemu zdziwieniu sumował miejsca do 50:) Jaki był efekt? 13 Kamil Stoch miał walczyć z 37, a 11 Piotr Żyła z 39. Zatem cisnęło się na usta pytanie z kim zmierzy się 50 zawodnik i jak będzie wyglądała walka 25 zawodnika z ... samym sobą :)

    Może to wydaje się błahostką, ale taki specjalista brzmi śmiesznie :)

  • potega początkujący

    jacobsen na bank jutro wygra szaleje

  • anonim
    koudelka

    A nikomu nie przyszlo do glowy ze Koudelka CELOWO ubral nieprzepisowy regulamin zeby skakac pod koniec I serii? W odroznieniu od ammana i gregora ma na koncie 1 skok treningowy wiecej.

  • anonim
    miet (*123.adsl.inetia.pl)

    Szczęsny jest lepszy, po prostu najlepszy kolego

  • anonim
    kask Stocha

    ciekawe czemu Stoch (już nie mówiąc o logo sponsora)nie ma na kasku tej charakterystycznej szachownicy symbolizującej Siły Powietrzne,przecież mimo zakazu reklamowania sponsorów w czasie Zimowych Igrzysk Olimpijskich występował z tym symbolem z własnej inicjatywy i chęci. Teraz wygląda z tym całym białym kaskiem jak japończyk Daiki Ito, chociaż japończycy mają ostatnio własnego krajowego sponsora na kasku, mimo, że raczej bywało, że nie mieli.

  • anonim
    Muzyka

    Wiem, że męczę z tym tematem, ale czy ktoś ma tytuł piosenki, która leciała podczas skoków ostatniej 10?

  • anonim
    BLACHUT I TAK JEST LEPSZY OD NIESZCZESNEGO

    i chyba nikt co do tego nie ma watpliwosci?

  • anonim
    Skok Stocha

    Niestety Kamil popełnił swój dawniejszy błąd na progu po odbiciu narty mu się zaplątały i musiał korygować lot znowu go skręciło dlatego nie miał prędkości a skok był na luzie ze 130 m minimum 4 metry stracił przez ten błąd plus wiatr plus noty.Niestety tu wyszła ta przerwa w skakaniu nie da się oszukać tak długiej przerwy w skokach nie ma tej dynamiki skoku jak np.u Jacobsena ten dziś wyj....na progu jak Małysz za najlepszych czasów a tak wogólę to myślę,że stoch ma najzwyczajniej skromną budowę ciała niż inni skoczkowie z czołówki i nie jest w stanie skakać co 2 dni na równym poziomie.

  • Quavertone profesor
    @Xander

    Szaranowicz (od czasów, kiedy Małysz zaczął odnosić poważne i powtarzające się sukcesy) staczał się niestety i teraz jest niestety cieniem samego siebie z okresu przed 2000 rokiem.

  • Xander weteran

    Co do komentatorów to zgadzam się z tym że Szczęsny jest najgorszym komentatorem zaraz obok Chruścickiego. Małe pojęcie o skokach a do tego próbuje przekazać o zawodniku jak najwięcej informacji co jest denerwujące bo gada trzy po trzy. A do tego głupie określenia typu kwalifikacyjne sito.
    Błachut jakoś mnie do siebie nie przekonuje. Zna się na skokach ale nudzi mnie jego komentarz, jakoś fajnie nie potrafi podnieść głosu.
    Najlepsi są Rudziński i Snopek. Nawet Szaranowicz ujdzie.

  • anonim
    @ Quavertone

    Nie wiem jak teraz, ale dawno temu, za czasów wizji, takiej już nieistniejącej platformy cyfrowej, w kablówkach na eurosporcie możliwa była zmiana komentarza miedzy polskim, niemieckim i angielskim oraz wyłączenie. Teraz tego nie ma. Nie wiem czemu. Może dlatego, że oddziały eurosportu są bardziej niezależne, a kiedyś nadawali z Niemiec i podkładali swój komentarz?

  • Quavertone profesor
    @papa_s

    Ale wtedy nie słychać odgłosów ze skoczni i krzyków cieszących się zawodników ;)
    Ja to bym wolał taki przycisk, który wyłącza jedynie ścieżkę dźwiękową telewizji, która kupiła transmisję TV.
    Jest to jak najbardziej możliwe i nawet czasem się zdarza (przy awariach ;))

  • papa_s weteran
    jest wybór!

    Jeśli chodzi o zażartą dyskusję na temat poziomu komentowania skoków narciarskich w telewizji to zawsze można wcisnąć przycisk na pilocie z przekreślonym głośnikiem;) Mamy w końcu bratobójcze pojedynki w TCS:)

  • mateusz3951 weteran

    Zgadzam się w pełni z tym, że celowe odpuszczanie kwalifikacji w TCS, jest zaprzeczeniem zasadom fair play. Już w Oberstdrofie mieliśmy tego dobry przykład. Do drugiej serii nie wszedł Rowley i gdyby nie upadek Ammanna do drugiej serii nie wszedły także Wassiljew, który plasował się po pierwszej serii w 2 dziesiątce. Zmiana przepisów myślę, że jest w tym przypadku konieczna. Moim zdaniem odpowiednie byłoby wprowadzenie wpisu o tym, że zawodnik z top 10 klasyfikacji generalnej PŚ, musi miećw kwalifikacjach do konkursu TCS notę wyższą niż przykładowo 50 pkt.

  • monia866 doświadczony
    "bratobojcze pojedynki"

    przez taki uklad par mozemy miec mniej Polakow w II serii (ale dwoch bedzie na pewno;)

  • yyy profesor
    sledzik16

    Jakie obowiązkowe? Pierwsza 10 wypracowała sobie status nieruszanych, dzięki bardzo dobrym występom cały sezon. Nie mozna odebrać im jednego przywileju jaki mają.
    Każdy zna zasady obowiązujące na TCS. Jeżeli sie komuś nie podobają, nie muszą brać w nich udział.

  • sledzik16 weteran

    Dlatego kwalifikacje powinny być w TCS obowiązkowe

  • anonim
    mario131

    To nie do końca jest bez sensu, bo jeśli ktoś z "10" się czuje mocno, to odpuszczając kwalifikacje automatycznie walczy z którymś z faworytów i przeskakując faworyta w konkursie zapewnia sobie awans i wystawia faworyta na ryzyko całkowitego wypadnięcia z konkursu (gdyby akurat nie zmieścił się w gronie LL). I wtedy o jednego z głowy. Także ma to jakieś zastosowanie taktyczne.

  • anonim
    pawelf1

    o w mordę, przepraszam, w tv pokazywali inaczej, odwołuję co napisałem o Polakach

  • anonim
    ja

    Zdecydowanie najlepszy komentator to Szczęsny!!!

  • anonim
    mska

    Mi tam komentatorzy nie przeszkadzają, a Szczęsny wypada nieraz zabawnie (ta jego wiara w Kubackiego i słynne już odliczanie na którym miejscu jest na liście oczekujących).
    Zapamiętałem taki jeden komentarz Szczęsnego bodajże przy skoku Ammana, w jednym z ostatnich konkursów coś w stylu "...zadowolony, odetchnął głęboko bowiem zajął >10 miejsce ? No to nie wiem czy może aż tak głęboko oddychać..."

  • anonim
    TCS

    Schlirenzauer i Amman wyrastają na negatywnych bohaterów TCS. Odpuszczając kwalifikacje zabierają miejsca dla LL. Na TCS 15/16 pasuje coś zmienić w przepisachżeby było bardziej fair.

  • Quavertone profesor
    @mario131

    Moim zdaniem po to właśnie się człowiek męczy i wskakuje do tej dziesiątki, żeby potem mieć z tego profity. I tak. Nawet dziesięciu mogłoby odpuścić sobie kwalifikacje, przynajmniej byłaby to dodatkowa motywacja dla pozostałej grupy skoczków - musieliby skoczyć naprawdę daleko, żeby pokonać lucky-loosera z pierwszej dziesiątki, przy założeniu równych warunków.
    Równajmy w górę, a nie w dół.

  • anonim
    system ko

    Moim zdaniem
    zasady rozgrywania turnieju 4 skoczni powinny być zmienione chodzi mi o to że powinien być obowiązek startu w kwalifikacjach dla najlepszej 10 w klasyfikacji pucharu świata . jeśli zawody są rozgrywane według systemu KO to nie powinno być przywilejów dla najlepszej 10 i sytuacji że odpudzczają sobie kwalifikacje . Wyobraźcie sobie sytuacje gdy wszyscy z najlepszej 10 dopuszczają sobie
    kwalifikacje i w konkursie skaczą z najlepsza 10 w kwalifikacjach

  • Madhouse bywalec
    @lopez

    Willingen 2013 ten duet komentował

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków + ocena szans w I serii

    Klasyfikacja po kwalifikacjach w Ga-Pa:

    Indywidualnie:

    1. Anders Bardal (Norwegia) - 30 punktów,
    2. Richard Freitag (Niemcy) - 25 punktów,
    3. Severin Freund (Niemcy) - 20 punktów,
    Peter Prevc (Słowenia) - 20 punktów.

    Drużynowo:

    1. Niemcy - 60 punktów,
    2. Norwegia - 55 punktów,
    Słowenia - 55 punktów.

    Polacy - myślę, że udanie pożegnali rok 2014.
    Kamil Stoch oddał udany skok, Klemens Murańka natomiast skoczył nieźle. Cieszy awans Klimka do konkursu ale w parze zdecydowanym faworytem będzie Kamil, szanse - 90 : 10 dla Kamila.
    Piotrek Żyła bardzo dobry skok, Aleksander Zniszczoł z kolei skoczył dość słabo. Podobnie jak w przypadku Kamila Piotrek będzie faworytem w starciu z Olkiem, szanse - 90 : 10 dla "Wiewióra".
    Dawid Kubacki również skoczył daleko ale w pojedynku z Wankiem na wiele z jego strony bym nie liczył, szanse - 30 : 70 dla Niemca.

  • anonim

    Snopek-Rudziński to najlepsza kombinacja dla TVP. Raz ogladalem konkurs gdy razem komentowali i fajnie sie ich sluchalo.

  • pawelf1 profesor
    pop (*186.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Może wypadało by najpierw przeczytać artykuł zamieszczony wyżej;)

  • anonim
    Pary łatwe dla Polaków

    Żyła i Stoch to formalność, Kubacki ma spore szanse, chociaż nie skreślam Francuza. Zniszczoł z Veltą nie ma szans. Jeżeli Jacobsen nie zaliczy wpadki to podium w Ga-Pa gwarantowane, Gregor nie wygra tej pary, Ammann też się może mocno zdziwić, Kasai rzadko popełnia błędy.

  • zxcvbnm bywalec
    -

    Mam nadzieję że Stoch jednak będzie jutro skakał lepiej.Jaki miał kombinezon?Ten już konkursowy?

  • maniek początkujący
    wygląda na to, ze od początku ustawiają TCS

    I jak tu nie sądzić, że ustawka trwa ?
    Dziś DSQ Koudelka co z tego, że start ma zapewniony jak będzie w innej parze i czasie.
    Po pierwszym konkursie TCS kiedy zwycięzca wygrał ale nie oddał najdłuższego skoku ale wyskoczyły mu duże dodatki za wiatry wygrał Austriak .
    Mimo, ze to Prevc oddał kapitalny skok ale nie jemu punkty za taki skok zaniżyli.
    Kogo jeszcze wyeliminują ? Ano tego kto się wychyli ponad Austriakiem.
    Kiedyś w trakcie TCS nawet serię anulowali bo Austriak oddał mizerny skok mógł go powtarzać gdzie w regulaminie nie ma wzmianki o tym, ze jak ktoś koczy krótko to ma prawo powtarzac skok.
    Simona też wyeliminowali mimo, ze upadł miał prawo startu przepisy nic nie mówią na temat pkt tylko o 95% długości skoku.
    No ale jak widać Hofer rządzi .

  • anonim
    Zaniżone noty

    Oczywiście że Stoch powinien dostać noty po 18, ale tak to w skokach już jest

  • anonim
    fff

    okej, rozumiem, po prostu przytoczyłam sytuację, która mnie bardzo rozśmieszyła przed telewizorem. Szczęsny tym komentarzem rozbawił mnie do łez, a zarazem przelał czarę żałosnego komentatorstwa na 2014,a nawet 2015 rok - Błachut może i ma wpadki,ale przyjemnie się go słucha :)

  • haze23 doświadczony
    3 w 30-tce będzie.

    Kubacki ma tendencję zwyżkową. Skok z kwali bardzo ładny. Szkoda Olka, na LL się nie załapie, za mocne pary, choć skacze coraz lepiej.

  • anonim
    do fff

    Wreszcie napisałeś ludzkim językiem.Czemu wcześniej od razu tak nie pisałeś, tylko waliłeś maksymalnie na Błachuta, który i tak jest najlepszy w polskich warunkach komentatorskich?
    Pozdrawiam i dobrej zabawy...

  • razor78 bywalec
    Komentatorzy

    Moim zdaniem Błachut bije na głowę dwójkę z TVP. Ja oglądam TVP na przemian z Eurosportu, bo głos Błachuta już mi się znudził.
    Najlepsza informacja jest taka, że mamy co najmniej dwóch Polaków w drugiej serii. Kubacki jak trafi na progu to też może mu się udać.

  • Janeman profesor
    @Redakcja

    Zobaczymy Jana ZIOBRĘ

    NIE zobaczymy Jana ZIOBRY

  • anonim

    Te noty dla Stocha to chyba jakas parodia. Po 17,5 a to bylo minimum 18,0

  • anonim
    Stoch

    Dostał +1.5 za wiatr

  • Quavertone profesor
    @zxcvbnm

    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3834/2015JP3834RLQ.pdf

    Wyniki razem z wiaterkiem.

  • zxcvbnm bywalec
    -

    Jaki Stoch miał wiatr bo mnie akurat w domu nie było?

  • fff doświadczony
    Nie wypowiadam się o Szczęsny

    Nie chcę wypowiadać się o tym człowieku bo to najprawdopodobniej najgorszy komentator w dziejach telewizji (wszystkich). Nieskończenie wiele razy gorszy od Błachuta, Szczęsnego, Chruścickiego, Serafina (był dawniej w ES) czy Miklasa. I nie prowadzę dyskusji nad tym kto jest lepszy, tylko stwierdzam fakt, że Błachut popełnił megagafę, która wybija z tropu przeciętnego zjadacza chleba. Bo logiczne jest to, że każdy obejrzy kwalifikacje w Eurosporcie (jeśli go ma).

  • Bartek129 początkujący
    do "fff"

    W 100% się z tobą zgadzam. Tu powinny komentować osoby, które oglądają skoki minimum 3 lata!!!

  • affaf bywalec
    Moderator

    Aaaaaa w porządku nie doczytałem :)

  • anonim
    fff

    hm,aż mi się przypomniała sytuaja z kwali w Oberstdorfie. Szczęsny o skoku Zniszczoła: słaby skok, będzie gdzieś w końcówce drugiej dziesiątki.. A NIE, JEDNAK PIĄTY. Ten to ma dopiero kłopot z szacowaniem. Szczęśliwego Nowego Roku :)

  • Major_Kuprich profesor
    Janda trudne zadanie przed tobą

    Łukasz, Łukasz życia nie oszukasz :(

  • anonim

    na onecie są całkiem inne pary Andreas Wank - Dawid Kubacki
    Klemens Murańka - Kamil Stoch
    Aleksander Zniszczoł - Piotr Żyła

  • Quavertone profesor
    @fff

    Moim zdaniem i tak o wiele lepiej wypada w porównaniu z duo Szczęsny-Rudziński z TVP 1.
    Sam Rudziński, gdy komentował na Eurosporcie był niezły, ale po dołączeniu do zespołu "jedynki" równa w dół do Szczęsnego.

  • anonim
    Stoch

    Bo Stoch ma wskakiwać do 10 w konkursach a nie w treningach czy w kwalifikacjach, może robi sobie teraz lżejsze skoki na zapoznanie a w kwalifikacjach do systemu KO nie warto być w ścisłej czołówce, bo potem można skakać z Ammanem lub Schlierenzauerem.

  • Xander weteran

    Stoch i Żyła pewnie jutro awansują do serii finałowej.
    Kubacki też może powalczyć bo Wank jest w jego zasięgu. Taka okazja może się już nie trafić więc przydałoby się wygrać tym bardziej że forma jakby u niego zwyszkowała.
    Olek i Klemens odpadają bo na LL szansę są minimalne.

  • anonim
    Emil

    Jak ktoś nie rozróżnia pomyłki Błachuta, która w obecnych czasach od Hofera może nie być pomyłką, nie "pieprzy trzy po trzy", jak to pewien fff napisał o Błachucie. Niech posłucha Szczęsnego ten fff i dopiero wtedy będzie mógł powiedzieć że ktoś "pieprzy trzy po trzy".
    Komentarz na Eurosport jest dużo lepszy całościowo od żenady Szczęsnego w TVP.

  • anonim

    Pary Polaków w systemie K.O. konkursu TCS w Ga-Pa 01.01.2015

    Andreas Wank - Dawid Kubacki
    Klemens Murańka - Kamil Stoch
    Aleksander Zniszczoł - Piotr Żyła

  • fff doświadczony
    do kolo

    Błachut jest beznadziejnym komentatorem. Wymyśla jakieś nowe słowa (słabieńko - Matko Boska) i co chwilę myli się w ocenie sytuacji. Już drugi raz wali olbrzymiego babola w Turnieju Czterech Skoczni. Ostatnio odliczał skoczków bez uwzględnienia Lucky Looserów i poprawił kilku zawodnikom miejsca o trzy w górę, a teraz nie wie elementarnej wiedzy. Jeśli ktoś śledzi skoki narciarskie to pamięta, że taka sytuacja przydarzyła się już przynajmniej jeden raz (w ostatnich latach) i NIE MOŻE WPROWADZAĆ WIDZA W BŁĄD. (...)Pozdrawiam.Komentarz zmoderowany (Moderator nr:14037) / 2014-12-31 15:33:37

  • Bartek stały bywalec
    -

    HAHAHAH Kubacki i tak nie ma szans z Wankiem.Jeszcze gorzej dla niego by było gdyby trafił na Descombes Sevoie.(...)Komentarz zmoderowany (Moderator nr:14037) / 2014-12-31 15:33:11

  • anonim
    Do wszystkich

    Eisenbichler, Geiger i Alexander nie weszli, bo Schlierenzauer, Simi nie skakali, a Koudelka DSQ- też tak jakby nie skakał...

  • anonim
    Pary

    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3835/2015JP3835SLR1.pdf

    -----

    Już było wklejane niżej. Proszę więcej nie wklejać i nie zadawać pytań o pary. Wszystko jest w linku ze strony FIS. Dalsze "mieszanie" w tym temacie będzie skutkować usuwaniem postów.
    Komentarz zmoderowany (Moderator nr:14037) / 2014-12-31 15:32:35

  • Poko początkujący
    Koudelka

    Zobaczymy jak to potraktują sędziowie. Sądzę że Koudelka powinien jutro walczyć z Jacobsenem ale pamiętamy sytuację Ammanna który przekroczył 90% skoczni i upadł ale powinien wystartować w 2 serii a tak się nie stało. Więc sądzę że może być różnie z Czechem.

  • Quavertone profesor
    @kikacz

    Koudelka skacze w parze z Prevcem.

  • anonim

    Dziwne te pary
    Andreas Wank (Niemcy) - Dawid Kubacki
    Klemens Murańka - Kamil Stoch
    Aleksander Zniszczoł - Piotr Żyła

    tylko koudi zmienił lokalizacje a w wynikach przesunęli o 2 miejsca.. no ale dobrze jest szansa na 3 polaków w top 30

  • anonim
    WTF ?!

    O co chodzi z dyskwalifikacją Koudelkki ?? przecież jest w TOP 10 ...

  • Quavertone profesor
    @BudyniowySerek

    Nie powiem, miło by było. Zemsta za TCS dwa lata temu, kiedy Schlierenzauer pokonał Jacobsena, wydawałoby się wtedy murowanego faworyta do zwycięstwa.

  • jakledw12 weteran
    -

    Niewiele brakowało, a znów byłby Kubacki z Koflerem :)

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Lista startowa http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3835/2015JP3835SLR1.pdf

  • anonim

    Ktoś wytłumaczy czemu Koudelka miałby nie wystąpić jutro w konkursie? Przecież jest w 10 PŚ.

  • eve744 weteran
    @dejw

    Rzeczywiście, zapomniałam że są ex aequo. Dzięki za wyjaśnienie i poprawienie :)

  • anonim
    Wiadomo o co chodzi

    "Przepisy" (autorstwa?) wyeliminowaly juz dwoch glownych faworytow w TCS, Amanna i Koudelke. Teraz ktos (wczesniej zaplanowany) musi wygrac. Czuje, ze jeszcze zdyskwalifikuja Prevca ...

  • lol doświadczony

    Jest lista startowa
    Stoch z Murańką i Żyła ze Zniszczołem

  • dejw profesor
    @eve

    Stoch-Murańka.

    Bresadola był z Klimkiem ex-aequo, ale jest wyżej w generalce. Więc to Włoch zajmuje 37, w Klimek 38 miejsce w rozstawieniu

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Dobra przed chwilą na tej stronie pisało że Koudelki nie zobaczymy,a teraz pisze że zobaczymy!Też się trochę zdziwiłem przecież kouldi jest w 10!

  • xxx doświadczony
    Jakledw12

    Stoch dostaje podczas TCS bardzo jak na niego niskie noty od czeskiego sędziego Jaroslava TUCKA-17,5,kiedy jego lądowanie było na przynajmniej notę wyższą

  • anonim
    @ Piotrek

    Niby w jaki sposób zrobi wszystko? To są skoki i nie da się niczego ustawić poza norami za styl.

  • anonim

    Teraz pary jeszcze ciekawsze. Koudelka powinien wystąpić w konkursie, on nie musiał się przecież kwalifikowac. To jest absurd, nie skacząc by w konkursie wystąpił, a tak skoczył - pokazał się kibicom i dostał za to wylot z turnieju. Kpina z widza.

  • Piotrek stały bywalec
    -

    Tym samym mamy znów 2 naszych w 2 serii. A jury zrobi wszystko by to Wank wygrał z Kubackim...

  • jwks początkujący

    Przy nowym ustawieniu par kwalifikacja Zniszczoła i Murańki można rzec zmarnowana. Szkoda, chociaż kwalifikacje dwóch Polaków z góry zapewnione.

  • anonim
    pojedynki

    Stoch z Muranka a Zyla z Olkiem xd dwoch pl juz na pewno w drugiej serii :D

  • anonim
    Schlierenzauer vs Jacobsen

    Jacobsen zje Grzegorza, świetnie się tu prezentuje :)

  • jakledw12 weteran
    -

    Ale mnie wkurzają te niskie noty dla Stocha... Trafiłbym w twarz tych sędziów...

    Błachut rozwala system :) Podczas transmisji szuka czy Eddie Edwards był Szkotem :). Ten to ma luz.

    Kwalifikacje dla Polaków bardzo dobre, jedynie szkoda mi Olka Zniszczoła, który trafił na trudne warunki. Wolałbym, żeby na warunki jakie miał Klimek trafił Aleksander, gdyż to Zniszczoł ma większe szanse na punkty.

    Jutro co najmniej 1 w 2 Serii, ja obstawiam, że wejdzie trzech: Stoch, Żyła, Kubacki.

  • lol doświadczony

    A Stoch nie będzie przypadkiem skakał z Murańką? xD

  • petti stały bywalec

    Bardzo dobra pozycja wyjściowa Stocha do zaatakowania w dniu jutrzejszym czołówki PŚ. Podium jest całkiem realne. Dzisiejsze skoki Kamila oddane na 70-80% możliwość o czym w wywiadzie dla eurosportu wspomniał sam Kamil. Pozostali Polacy również na plus (za wyjątkiem Ziobry) choć w przypadku Murańki i Kubackiego znacząco rolę odegrało szczęście w postaci mocnego wiatru pod narty. Jutro oczekuje min. pierwszej "5" w wykonaniu Kamila, pierwszej w sezonie "10" Piotrka Żyły i awansu do 2 serii Dawida Kubackiego.

    Ps. To wychodzi na to że będziemy mieli dwie "polskie" pary w dniu jutrzejszym. Żyła z Murańką, Stoch ze Zniszczołem.

  • anonim
    gdf

    Bardzo dobra pozycja wyjściowa Stocha do zaatakowania w dniu jutrzejszym czołówki PŚ. Podium jest całkiem realne. Dzisiejsze skoki Kamila oddane na 70-80% możliwość o czym w wywiadzie dla eurosportu wspomniał sam Kamil. Pozostali Polacy również na plus (za wyjątkiem Ziobry) choć w przypadku Murańki i Kubackiego znacząco rolę odegrało szczęście w postaci mocnego wiatru pod narty. Jutro oczekuje min. pierwszej "5" w wykonaniu Kamila, pierwszej w sezonie "10" Piotrka Żyły i awansu do 2 serii Dawida Kubackiego.

  • fff doświadczony
    Błachut pieprzy trzy po trzy

    Dyskwalifikacja zawodnika z 10 nie oznacza całkowitego wyrzucenia z konkursu tylko automatyczne przesunięcie na 50 miejsce. Dramat..

  • dejw profesor

    A Murańka ze Stochem.
    Kubacki z Wankiem - a więc jeszcze większe szanse na awans

  • Xander weteran

    Nie wiem dlaczego wszyscy upierają się że te ostatnie pary są najciekawsze. Z góry wiadomo że ci przegrani i tak wejdą jako LL więc tam nic ciekawego nie ma.
    Co do Polaków to pary łatwiejsze.
    Stoch i Żyła raczej bez najmniejszych problemów powinni awansować.
    Kubacki też ma szansę z Francuzem.
    Pozostali raczej na pewno odpadną. No chyba że Olek ma jakieś małe szanse na LL. Ale jak wiadomo dwa miejsca są już zajęte.

  • dejw profesor

    No to Żyła wpadł z deszczu pod rynnę, zamiast z Klimkiem będzie skakał.. z Olkiem :)

  • anonim
    -

    Biorąc pod uwagę formę Vincenta, to nie mógł on mieć lepszego rywala niż Kubacki. Co do Ammana, to widzę, że nie potrafi on wyciągnąc wniosków, bo gdyby startował ostatnio w kwalifikacjach, to nawet z upadkiem mógłby być w serii drugiej. Gorzej mu pójdzie, niefortunny wiatr i już może nie wejśc jako szczęśliwy przegrany.

  • anonim

    Niech Jacobsen w zawodach skoczy z wiatrem w plecy, wtedy zobaczymy wszyscy jaki On mocny...
    Kamil spokojny i na luzie, i o to chodzi.

  • warjato bywalec
    a

    Ziobro dramatycznie prezentuje sie w powietrzu,luzu my brakuje jakis taki usztywniony.
    Kłusek za Ziobra na 2 częsc turnieju

  • HKS profesor

    Kwalifikacje bez historii bo wszyscy poza Deschwandenem z początkowymi numerami skasowani.

    Murańka i Kubacki mieli raczej spore szczęście. Żyła i Stoch raczej słabe warunki, a Kubacki trafił dosyć "solidnego" rywala - Tande byłby lepszą nagrodą za dobre kwalifikacje.

    Fettner zdecydowanie przejął prym w kandydaturze na króla treningów. Austriacy się drugi raz skompromitowali.

    Murańka i Ziobro raczej w podobnie słabej formie, ale jednemu podwiało.

  • anonim

    pitrasek Stoch ma przegrać z leyhe ale się uśmiałem przecież ten niemiec teraz cienko skacze jutro Kamil skaczy spokojnie ponad 130 metrów :) przecież widać ze się maskuje lol ludzie jutro Stoch żyła i Kubacki mam nadzieję:) punkty kubackiego są ważne do utrzymania go w 55 rankingu mam nadzieję ze Klimek będzie coraz lepiej skakał :) Kłusek za Ziobre do Innsbrucka co mnie cieszy bardzo

  • anonim
    Eh, te kombinacje

    Jacobsen sobie nie pomógł wygrywając kwalifikacje...

    Polacy dziś bardzo ładnie :)

  • IchBinDa weteran

    Bandę pajaców, których nazywa się sędziami stylu, za to, co dzisiaj wyprawiali, powinno się w każdej porządnej federacji sportowej zawiesić dyscyplinarnie. Tylko że porządne federacje nie istnieją, a FIS do najmniej nieporządnych nie należy.
    Kubacki i Murańka mieli sporego fuksa, obaj mają spore szanse na punkty (niestety, znając Żyłę).

  • Zwei doświadczony

    Koudelka zdyskwalifikowany. Inne pary będą.

  • Pitrasek stały bywalec

    Kubacki powinien awansować, to samo Żyła, Stoch ma trudniejsze zadanie ale w razie czego są LL. Murańka i Zniszczoł mają szansę raczej tylko jako LL.

  • the_foe doświadczony

    widać, ze na tej skoczni miec wiatr pod narty to 90% sukcesu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl