TCS w Innsbrucku: Treningi dla Hayboecka

  • 2015-01-03 13:15

Za nami oficjalne serie treningowe na austriackiej Bergisel. Dwukrotnie najwyższą notę uzyskał lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata - Michael Hayboeck. Spośród Polaków najlepiej wypadał Piotr Żyła.

I seria:

23-letni Hayboeck poszybował na 127. metr. Identyczny rezultat w nieco lepszych warunkach uzyskał niemal dwukrotnie starszy - Noriaki Kasai. Na trzeciej pozycji uplasował się autor najdłuższego lotu tej serii - Richard Freitag (129,5 metra).

Na kolejnych lokatach znalazły się czołowe postacie noworocznego konkursu w Garmisch-Partenkirchen. Czwarty był lider Turnieju Czterech Skoczni - Stefan Kraft (124,5 metra), piąty Rune Velta (128,5 metra), a szósty Gregor Schlierenzauer (125 metrów).

Najlepsi Biało-Czerwoni sklasyfikowani zostali dopiero w trzeciej dziesiątce. Piotr Żyła (113 metrów) i Kamil Stoch (114 metrów) skakali przy niekorzystnym wietrze, przez co zajęli 25. i 28. miejsce. Czołową "30" zamknął Aleksander Zniszczoł. Członek kadry B doleciał do linii oznaczającej punkt konstrukcyjny Bergisel.

Dawid Kubacki oddał skok na odległość 117 metrów. Podopieczny Łukasza Kruczka zajął 35. miejsce. Słabo wypadli Krzysztof Biegun (110,5 metra) oraz Bartłomiej Kłusek (107,5 metra), dla których były to pierwsze skoki w 63. edycji TCS.

II seria:

Tym razem podopieczny Heinza Kuttina wylądował na 130. metrze. Na drugiej lokacie znalazł się Stefan Kraft. Lider TCS skoczył aż 133,5 metra, ruszając z dłuższego najazdu od kolegi z kadry. Trzeci był Peter Prevc. Słoweniec skoczył 128 metrów.

Dobre warunki na skoczni HS 130 wykorzystali także Gregor Schlierenzauer (129,5 metra) i Severin Freund (130,5 metra).

Znacznie poprawił się Piotr Żyła. 27-latek skoczył 125,5 metra, co dało mu 9. miejsce. Kamil Stoch zakończył lot na 118. metrze. Dwukrotny mistrz olimpijski uplasował się na 23. miejscu. Aleksander Zniszczoł (116 metrów) był 32. Wciąż dalecy od swojej optymalnej dyspozycji są: Dawid Kubacki (110,5 metra), Bartłomiej Kłusek (113,5 metra) oraz Krzysztof Biegun (109 metrów).

Z powodu niezależnych od nas problemów technicznych z relacją live, nie mogliśmy podać wszystkich belek startowych, z których ruszali poszczególni zawodnicy w tej serii.

Już o godzinie 14:00 początek kwalifikacji do trzeciego konkursu 63. Turnieju Czterech Skoczni. Transmisja w TVP1 i Eurosporcie.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Wyniki I treningu TCS w Innsbrucku (HS 130); 03.01.2015
Lp. NrZawodnikKrajWiatrBelkaKomp.Odl.Nota
1 77 HAYBOECK M. AUT 0.04 10 -0.3 127.0 76.5
2 69 KASAI N. JPN 0.21 10 -1.8 127.0 75.0
3 66 FREITAG R. GER 0.47 11 -4.0 129.5 73.1
4 73 KRAFT S. AUT -0.06 10 0.6 124.5 72.9
5 65 VELTA R. NOR 0.42 11 -3.6 128.5 71.7
6 70 SCHLIERENZAUER G. AUT 0.22 10 -1.9 125.0 71.3
7 71 FREUND S. GER 0.15 10 -1.3 124.0 70.1
8 67 BARDAL A. NOR 0.59 11 -5.0 126.0 65.8
9 76 KOUDELKA R. CZE 0.04 10 -0.3 121.0 65.7
10 22 FETTNER M. AUT 0.00 11 0.0 122.5 64.5
11 46 FORFANG J. NOR -0.16 10 1.6 119.0 64.0
12 59 KRANJEC R. SLO -0.36 11 3.7 119.0 61.9
13 49 SJOEEN P. NOR 0.16 10 -1.4 119.0 61.0
14 74 PREVC P. SLO 0.01 10 -0.1 118.0 60.5
15 50 MATURA J. CZE 0.02 10 -0.2 118.0 60.4
15 40 SAKUYAMA K. JPN -0.24 10 2.5 116.5 60.4
17 47 TANDE D. NOR 0.01 10 -0.1 117.5 59.6
18 11 POPPINGER M. AUT 0.62 11 -5.2 122.0 58.4
19 62 KRAUS M. GER 0.11 11 -0.9 119.5 58.2
20 68 DAMJAN J. SLO 0.31 10 -2.6 118.0 58.0
21 72 AMMANN S. SUI 0.01 10 -0.1 116.5 57.8
22 63 ITO D. JPN 0.27 11 -2.3 120.0 57.7
23 60 ASIKAINEN L. FIN -0.05 11 0.5 118.0 56.9
23 57 JACOBSEN A. NOR -0.43 10 4.4 113.5 56.9
25 56 ZYLA P. POL -0.39 10 4.0 113.0 55.6
25 55 NEUMAYER M. GER -0.39 10 4.0 113.0 55.6
27 28 HLAVA L. CZE 0.33 11 -2.8 119.0 55.4
28 53 TAKEUCHI T. JPN -0.18 10 1.8 114.0 55.2
28 52 STOCH K. POL -0.18 10 1.8 114.0 55.2
30 30 ZNISZCZOL A. POL 0.59 11 -5.0 120.0 55.0
31 31 WENIG D. GER 0.51 11 -4.3 119.5 54.8
32 19 SHIMIZU R. JPN 0.01 11 -0.1 117.0 54.5
33 27 DESCHWANDEN G. SUI 0.14 11 -1.2 117.5 54.3
34 21 JUSTIN R. SLO 0.00 11 0.0 116.0 52.8
35 33 KUBACKI D. POL 0.26 11 -2.2 117.0 52.4
36 39 NIEMI S. FIN -0.32 10 3.3 111.5 52.2
37 48 LEYHE S. GER 0.05 10 -0.4 112.5 50.3
37 41 DIETHART T. AUT -0.22 10 2.3 111.0 50.3
39 61 KOFLER A. AUT -0.01 11 0.1 114.0 49.3
40 45 VASSILIEV D. RUS -0.12 10 1.2 111.0 49.2
41 35 KOBAYASHI J. JPN -0.11 10 1.1 111.0 49.1
42 36 JANDA J. CZE -0.09 10 0.9 111.0 48.9
43 2 AIGNER C. AUT 0.17 11 -1.4 114.5 48.7
44 64 EISENBICHLER M. GER 0.31 11 -2.6 115.0 48.4
45 42 BRESADOLA D. ITA -0.19 10 1.9 110.0 48.1
46 15 FAIRALL N. USA 0.81 11 -6.9 117.0 47.7
47 75 FANNEMEL A. NOR 0.06 10 -0.5 110.0 45.7
48 43 DEZMAN N. SLO -0.20 10 2.0 108.5 45.5
49 26 LAMY CHAPPUIS R. FRA 0.03 11 -0.3 112.0 45.3
50 44 DESCOMBES SEVOIE V. FRA -0.25 10 2.6 108.0 45.2
51 29 ZOGRAFSKI V. BUL 0.50 11 -4.2 114.0 45.0
52 54 MAEAETTAE J. FIN -0.31 10 3.2 107.5 44.9
53 14 VARESCO D. ITA 0.89 11 -7.5 115.5 44.4
54 34 KOIVURANTA A. FIN 0.10 11 -0.8 111.5 43.9
55 32 HAZETDINOV I. RUS 0.34 11 -2.9 112.5 43.6
56 1 TOLLINGER E. AUT 0.34 11 -2.9 111.0 40.9
57 5 ALTENBURGER F. AUT 0.28 11 -2.4 109.5 38.7
58 3 SCHIFFNER M. AUT 0.20 11 -1.7 109.0 38.5
59 9 BIEGUN K. POL 0.58 11 -4.9 110.5 38.0
60 58 PUNGERTAR M. SLO -0.28 11 2.9 106.0 37.7
61 4 WOHLGENANNT U. AUT 0.11 11 -0.9 108.0 37.5
62 18 KLUSEK B. POL 0.21 11 -1.8 107.5 35.7
63 8 ALEXANDER N. USA 0.65 11 -5.5 109.5 35.6
64 38 MAKSIMOCHKIN M. RUS -0.18 10 1.8 103.0 35.4
65 51 BOYARINTSEV V. RUS -0.09 10 0.9 103.0 34.5
66 16 KIM H. KOR 0.51 11 -4.3 108.0 34.1
67 7 KARLEN G. SUI 0.49 11 -4.1 107.5 33.4
68 23 CHOI S. KOR 0.04 11 -0.3 105.0 32.7
69 10 CECON F. ITA 0.78 11 -6.6 108.0 31.8
70 6 HUBER D. AUT 0.36 11 -3.0 105.5 30.9
71 17 ROWLEY M. CAN 0.62 11 -5.2 106.5 30.5
72 24 NOMME M. EST 0.06 11 -0.5 103.5 29.8
73 20 POLYCHRONIDIS N. GRE 0.00 11 0.0 101.5 26.7
74 13 SAMMELSELG S. EST 0.44 11 -3.7 102.5 24.8
75 12 SOKOLENKO K. KAZ 0.20 11 -1.7 99.5 21.4
76 37 PEIER K. SUI -0.16 10 1.6 91.5 14.5
77 25 ZHAPAROV M. KAZ 0.00 11 0.0 79.0 0.0
Wyniki II treningu TCS w Innsbrucku (HS 130); 03.01.2015
Lp. NrZawodnikKrajWiatrBelkaKomp.Odl.1Nota
1 77 HAYBOECK M. AUT 0.59 9 -5.0 130.0 81.4
2 73 KRAFT S. AUT 0.55 11 -4.7 133.5 79.6
3 74 PREVC P. SLO 0.67 9 -5.7 128.0 77.1
4 70 SCHLIERENZAUER G. AUT 0.33 11 -2.8 129.5 74.3
5 71 FREUND S. GER 0.64 11 -5.4 130.5 73.5
6 76 KOUDELKA R. CZE 0.68 9 -5.8 125.5 72.5
7 75 FANNEMEL A. NOR 0.73 9 -6.2 124.5 70.3
8 57 JACOBSEN A. NOR 0.55 ? -4.7 128.0 69.7
9 56 ZYLA P. POL 0.37 ? -3.1 125.5 66.8
10 22 FETTNER M. AUT -0.11 ? 1.1 122.5 65.6
11 66 FREITAG R. GER 0.10 11 -0.8 123.5 65.5
12 67 BARDAL A. NOR 0.23 11 -1.9 124.0 65.3
13 65 VELTA R. NOR -0.08 11 0.8 122.0 64.4
14 72 AMMANN S. SUI 0.59 11 -5.0 123.5 61.3
15 58 PUNGERTAR M. SLO 0.22 ? -1.9 121.5 60.8
16 53 TAKEUCHI T. JPN 0.00 ? 0.0 120.0 60.0
17 48 LEYHE S. GER 0.35 ? -3.0 121.5 59.7
18 40 SAKUYAMA K. JPN 0.05 ? -0.4 119.5 58.7
19 45 VASSILIEV D. RUS 0.18 ? -1.5 120.0 58.5
20 47 TANDE D. NOR 0.12 ? -1.0 119.5 58.1
21 27 DESCHWANDEN G. SUI 0.46 ? -3.9 121.0 57.9
22 55 NEUMAYER M. GER 0.18 ? -1.5 119.5 57.6
23 52 STOCH K. POL -0.11 ? 1.1 118.0 57.5
24 21 JUSTIN R. SLO 0.26 ? -2.2 119.5 56.9
25 59 KRANJEC R. SLO -0.11 ? 1.1 117.0 55.7
26 60 ASIKAINEN L. FIN -0.35 ? 3.6 115.5 55.5
27 68 DAMJAN J. SLO 0.45 11 -3.8 119.5 55.3
28 41 DIETHART T. AUT 0.05 ? -0.4 117.5 55.1
29 49 SJOEEN P. NOR 0.29 ? -2.5 118.5 54.8
30 36 JANDA J. CZE -0.08 ? 0.8 116.5 54.5
31 62 KRAUS M. GER -0.65 11 6.7 112.5 53.2
32 30 ZNISZCZOL A. POL -0.03 ? 0.3 116.0 53.1
32 11 POPPINGER M. AUT 0.39 ? -3.3 118.0 53.1
34 39 NIEMI S. FIN -0.13 ? 1.3 115.0 52.3
34 1 TOLLINGER E. AUT 0.17 ? -1.4 116.5 52.3
36 46 FORFANG J. NOR 0.03 ? -0.3 115.5 51.6
37 50 MATURA J. CZE 0.08 ? -0.7 115.5 51.2
38 2 AIGNER C. AUT 0.32 ? -2.7 116.5 51.0
39 31 WENIG D. GER -0.20 ? 2.0 113.5 50.3
40 44 DESCOMBES SEVOIE V. FRA 0.42 ? -3.6 116.5 50.1
41 54 MAEAETTAE J. FIN 0.06 ? -0.5 114.5 49.6
42 33 KUBACKI D. POL -0.60 ? 6.1 110.5 49.0
43 19 SHIMIZU R. JPN 0.15 ? -1.3 114.5 48.8
44 3 SCHIFFNER M. AUT 0.41 ? -3.5 115.5 48.4
45 38 MAKSIMOCHKIN M. RUS -0.15 ? 1.5 112.5 48.0
46 64 EISENBICHLER M. GER -0.38 11 3.9 111.0 47.7
47 43 DEZMAN N. SLO 0.10 ? -0.8 113.5 47.5
48 61 KOFLER A. AUT -0.60 ? 6.1 109.0 46.3
49 18 KLUSEK B. POL 0.26 ? -2.2 113.5 46.1
50 28 HLAVA L. CZE 0.06 ? -0.5 112.5 46.0
51 4 WOHLGENANNT U. AUT 0.08 ? -0.7 112.5 45.8
52 29 ZOGRAFSKI V. BUL -0.09 ? 0.9 111.5 45.6
53 42 BRESADOLA D. ITA 0.25 ? -2.1 113.0 45.3
54 51 BOYARINTSEV V. RUS -0.21 ? 2.2 110.0 44.2
54 32 HAZETDINOV I. RUS -0.21 ? 2.2 110.0 44.2
56 26 LAMY CHAPPUIS R. FRA 0.68 ? -5.8 114.0 43.4
57 15 FAIRALL N. USA 0.06 ? -0.5 111.0 43.3
58 34 KOIVURANTA A. FIN -0.44 ? 4.5 107.5 42.0
59 8 ALEXANDER N. USA 0.19 ? -1.6 110.0 40.4
60 23 CHOI S. KOR -0.11 ? 1.1 108.0 39.5
60 7 KARLEN G. SUI 0.40 ? -3.4 110.5 39.5
62 14 VARESCO D. ITA 0.10 ? -0.8 108.5 38.5
63 17 ROWLEY M. CAN 0.30 ? -2.5 108.5 36.8
64 9 BIEGUN K. POL 0.50 ? -4.2 109.0 36.0
65 6 HUBER D. AUT 0.56 ? -4.7 109.0 35.5
66 5 ALTENBURGER F. AUT 0.43 ? -3.6 107.0 33.0
67 63 ITO D. JPN -0.46 11 4.7 102.0 32.3
67 37 PEIER K. SUI -0.20 ? 2.0 103.5 32.3
69 24 NOMME M. EST 0.35 ? -3.0 106.0 31.8
70 35 KOBAYASHI J. JPN -0.11 ? 1.1 103.0 30.5
71 25 ZHAPAROV M. KAZ 0.73 ? -6.2 106.5 29.5
72 10 CECON F. ITA 0.56 ? -4.7 105.5 29.2
73 12 SOKOLENKO K. KAZ 0.73 ? -6.2 106.0 28.6
74 16 KIM H. KOR 0.27 ? -2.3 102.0 25.3
75 20 POLYCHRONIDIS N. GRE 0.32 ? -2.7 102.0 24.9
76 13 SAMMELSELG S. EST 0.21 ? -1.8 90.0 4.2
69 KASAI N. JPN DNS

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (34928) komentarze: (381)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • adambb początkujący
    treningi

    W seriach treningowych Polacy wyjątkowo słabo sobie poradzili (jedynie Żyła w drugim i Zniszczoł w pierwszym pokazali swój poziom). Nie można jednak do końca brać treningów na serio - niektórzy testują inne pozycje dojazdowe czy kombinują po prostu albo zaznajamiają się ze skocznią.

  • anonim
    .....

    Kto to ruda?

  • anonim

    @ Bogdinho

    Nie, ja nie opluwam Polski, ja nie chce by tacy jak twój pupil Polskę opluwali.

    @Zal88

    Jakoś Małysz i Ahonen mogli Austriaków miażdżyć, a nie kto inny jak Hofer był wtedy ojcem dajrektorem. Nie przesadzałbym zatem z tymi spiskowymi teoriami. Owszem, przez Waltera nie jest sprawiedliwie, jest pod górę, nie lubi on na przykład Słowian czego dał dowód gdy swój pierwszy puchar wygrywał Peterka, gdy Małysz wygrał TCS, a on go zwyczajnie olał urażony jak dziecko, że turnieju nie wygrał Schmitt, nie pożegnał tez Małysza, a za Bystoelem biegał się łasząc, chłodny jest też w stosunku do Finów. Ahonena biedaka też deprecjonował. Ale jak ktoś jest w formie to ma go gdzieś, robi swoje.

  • anonim
    @Bogadinho

    ''Zniszczoł ma niewielkie - ale ma - szanse z Forfangiem.
    Kubacki ze słabo spisującym się tutaj Fannemelem raczej szans nie ma, ale zobaczymy.''


    Fannemel sie slabo spisuje,ciekawe ;) .On skacze tu lepiej niz w GaPa(drugi trening,kwale)

    Forfang jest zdecydowanie lepszy od Zniszczola,ma szanse wygrac z nim tylko jak Norweg trafi na jakies gwaltowne podmuchy i zawali...

  • Seven stały bywalec

    Żyła - Ito z powodu nierownosci moge dac tylko 60/40
    Stoch - Wenig 70/30
    Zniszczol - Forfang 20/80
    Kubacki - Fannemel -1/101xd

  • anonim
    @ affaf

    Od kilkunastu lat nic z tym odpuszczaniem zrobić nie mogą. Nie liczyłbym na to.

  • Bogdinho weteran
    Sokół i Pono

    Ty robisz to cały czas, pisząc tutaj żenujące komentarze.
    Pozdrawiam.

  • Aiden bywalec

    @jma A może Schlieri przeszoruje?

    Ammann zawsze w treningach nie skacze swoich 100% możliwości. To już chyba każdy zdążył zaważyć, że jego słaby skok w treningach wcale nie zapowiada złego skoku w konkursie.

  • anonim
    MASAKRA

    Dopóki dyktator Hofer będzie rządził skokami to zawsze bedą wygrywać Austriacy.

  • Saymon19 profesor
    @Boginho

    Kubacki z nikim nie ma szans co pokazał w GA-PA, nawet jak rywal zrypie, to on zwali jeszcze bardziej...

  • Bogdinho weteran

    Żyła bardzo źle trafił, chyba najgorzej z naszych, mimo że był najwyżej. Podobnie jak Stoch w Oberstdorfie, gdy musiał skakać z Kraftem.
    Stoch powinien spokojnie pokonać Weniga.
    Zniszczoł ma niewielkie - ale ma - szanse z Forfangiem.
    Kubacki ze słabo spisującym się tutaj Fannemelem raczej szans nie ma, ale zobaczymy.

  • Saymon19 profesor
    @dejw

    No to już pokazał w GA-PA, kiedy się miotał przy tych parach strasznie, a i mnię w bład wprowadził znowu...

  • Aiden bywalec

    Kubacki z Fnnemelem hahahaha

  • TAMM profesor
    Innsbruck - Pary KO

    1. Kranjec - Lamy Chappuis
    2. Dezman - Sakuyama
    3. Diethart - Kofler
    4. Hazetdinow - Leyhe
    5. Neumayer - Kobayashi
    6. Wasiljew - Bardal
    7. Justin - Maeaettae
    8. Prevc - Janda
    9. Damjan - Niemi
    10. Sjoeen - Fettner
    11. Tande - Freund
    12. Zografski - Jacobsen
    13. Wenig - Stoch
    14. Pungertar - Deschwanden
    15. Poppinger - Kraus
    16. Ito - Żyła
    17. Zniszczoł - Forfang
    18. Kubacki - Fannemel
    19. Matura - Kasai
    20. Aigner - Asikainen
    21. Bojarincew - Velta
    22. Koivuranta - Koudelka
    23. Fairall - Freitag
    24. Ammann - Kraft
    25. Schlierenzauer - Hayboeck

  • affaf bywalec

    W przyszłym sezonie powinni coś zrobić z tymi zasadami kwalifi systemu KO, wg mnie powinni wszyscy skakać a jak nie to nie ma prawa bo trochę działa mi już na nerwy że Ammann i Gregorek rezygnują z kwalifi i LL blokują.

  • pawelf1 profesor
    Czech i Austriak

    trochę przyfarcili . Ale generalnie kwali w równiejszych warunkach pokazały że Stoch wcale tak wiele nie ustępuje najlepszym jak niektórzy sugerują . Gradki dla Stocha i Żyły ...

  • jma profesor
    Dzięki Schlieriemu i Ammannowi

    jutro znów 2 miejsca mniej dla LL. No chyba, że Simi znów przeszoruje zeskok...

  • anonim

    Na tej skoczni wiatr jest bardzo ważny. Sądząc po przelicznikach +/-, odróżniając to również od formy poszczególnych zawodników w obecnym czasie...

  • Madhouse bywalec
    Hofer z dmuchawa wparował na zeskok

    Wszyscy w plecy, Hayboeck pod narty hahahahahahaha

  • Madhouse bywalec

    Chciałbym zwrócić uwagę na prędkość na progu Stocha w kwali. 90.0, to dużo lepiej niż w treningach, co daje nadzieje na delikatną poprawę tego, co ostatnio mu doskwiera (o czym sam mówił), czyli pozycji najazdowej.

  • anonim
    @ ukas7

    Kiedys było znacznie trudniej. Nie było kompensat i dominatorzy radzili sobie w każdych warunkach bez nich. Przeciez to oczywiste, że by wygrywac seriami musieli skakać tak samo dobrze w każdych mozliwych warunkach. Wystarczy luknąć na byle Adam Małysz , Skijumping 2001 - Compilation Dominacja stulecia - David Goldstrom by eis przekonać, że taki Małysz radził sobie w każdych warunkach, ale nie jest prawdą, że reszta radziła sobie tak jak on, bo on z silnym wiatrem w plecy skakał tak jakby tego wiatru nie było i dlatego tak często dosłownie nokautował drugiego za nim po 10 metrów w jednym skoku, po 40 do 50 punktów w konkursie itp. itd.

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Kamil i piotrek dobrze skoczyli!

  • anonim

    Ciekawe czy w konkursie Jacobsen wystąpi z gumkami na nadgarstkach.

  • Twist stały bywalec
    Słyszałem że...

    Słyszałem że Kamil kiedyś skakał w korzystnych warunkach.

  • Saymon19 profesor
    @Kuba

    Nasz team może zaskoczyć?
    Medal Stocha, który będzie bronił złota dla nikogo zaskoczeniem nie będzie.
    Ale szans na obronę brązowego medalu z drużyny nie ma, zero, null...

  • Madhouse bywalec

    Jacobsen zapiął gumeczki w Ga-Pa to i latał

  • anonim

    No i co z Jacobsenem? Facet lata przy wiatrach z przodu, opowiadanie o jego super formie to bzdury. Stoch i Żyła dziś z nim wygrali, brawo dla Żyły za coraz większą stabilność.

  • pawelf1 profesor
    Jakobsen

    W warunkach Stocha za nim ...i niech mi ktoś powie że warunki nie mają znaczenia ....

  • anonim
    Piotrek i Kamil - super skoki dzisiaj!!!

    Tak samo Olek i Dawid. Wszystko idzie w dobrym kierunku. Coś czuje, że w Falun nasz team może wszystkich zaskoczy. Ja liczę na medal

  • Madhouse bywalec

    Pan Bernie Schoedler krzyknął co nieco głośno na temat kombinezonu Jacobsena i co? I dzisiaj na belce widzieliśmy rękawiczki w pełnej krasie.

  • anonim
    Żyła

    Świetny skok, naprawdę to była klasa. W takich warunkach. Widać teraz po skoku Jacobsena, jak dobry był skok Żyły. Widać kto trenuje ze Szturcem, a kto z Kruczkiem. Stoch nawet po sanatorium był w lepszej formie niż po tygodniu z Kruczkiem.

  • ukas7 początkujący
    Dawniej

    Pomyślcie sobie w jakiej klasy kiedyś byli zawodnicy typu Małysz,Schmitt,Schlierenzauer,Morgenstern,Ahonen,Hannavald,Nykenen i inni co seriami wygrywali konkursy bez tych przeliczników wiatrowych ,przecież teraz jakby nie było tych przeliczników to by była troche ruletka .Pamiętam serie Morgiego co wygrał 6 konkursów z rzędu -przecież teraz mimo tych przeliczników to nie ma szans aby ktoś takimi seriami wygrywał.

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Ja trochę tego nie rozumie że w każdej próbie Kamil ma wiatr z tyłu skoczni!

  • anonim
    KOMPROMITACJA SĘDZIOSTWA

    z powtórki naprawde skok Kamila wyglądał bardzo fajnie łącznie z ladowaniem i sylwetką w powietrzu, a noty... DRAMAT........

  • Martinn stały bywalec

    I niech mi nikt nie mówi że Kamil nie ma formy ;) Jest jak na te kilkanascie skoków bardzo dobrze ;)

  • anonim
    ukas7

    Pointner pożegnał się z kadrą, bo nie przygotował należycie Austriaków do najważniejszej imprezy czterolecia. Teraz jest sezon poolimpijski i zwalnianie Kruczka ze względu na słabe wyniki w mało znaczącym w porównaniu z Igrzyskami PŚ jest po prostu głupie, takie piłkarskie :P Zobaczymy co będzie na mś. One są najważniejsze w tym sezonie.

  • anonim

    Teraz oczywiście wiatr w plecy bo skok Stocha sie zbliża :/ Kubacki i Zniszczol beda skakac w parzez z najlepszymi jutro :)

  • anonim
    licencje trenerów

    ciekawi mnie jak to jest, że serwismen zostaje trenerem juniorów w mającym ambicje kraju z duzymi sukcesami i wielkim popytem na skoki? Może ktoś mi odpowie, czy nie trzeba mieć jakichś licencji trenerskich, tak jak w piłce nożnej? Naprawde każdy może zostac trenerem kadry, nawet zięć Tajnera Michał Wiśniewski?

  • Aiden bywalec

    @Sokół i Pono

    Ja tam zdania na temat Kruczka nie mam. Uważam, że forma zależy w większym stopniu od zawodnika.

    Podczas któregoś konkursu i studia TVP P. Kot mówił na temat swojego syna, Maćka, i zaznaczył, że kompletnie nie dogadują się z Kruczkiem w niektórych sprawach. Maciek chciał coś tam zmienić, ale trener nie był przekonany co do jego zmian. Dlatego nie mam zdania na temat Łukasza. Pamiętam, jak chcieli go zwolnić, ale cała kadra skoczków się za nim wstawiła. Grunt, że oni potrafią mu zaufać. Nasze zdanie i tak tutaj nic nie zmieni.

    No tak, to dobre pytanie.

  • Martinn stały bywalec

    Pamiętam jak w tamtym roku była tu dyskusja podczas TSC dlaczego tak słabo nasi zaczeli skakać...bo zdobywali TYLKO 80 pkt do pucharu świata na konkurs...chciałby się w tej chwili zdobywać choćby 50 pkt. :)

  • anonim
    @ no tak jest

    Ty chyba ze sztabu piszesz żeby zaciemnić obraz sytuacji i usprawiedliwić brak profesjonalizmu trenera. Stoch, Żyła, Kot, Kłusek, Murańka to nie są słabi zawodnicy. To są talenty porównywalne ze ścisła czołówką, Prevcem, Kraftem, Hayboeckiem, Wellingerem, co potwierdziły długie lata skoków na etapie młodzieżowym.

  • Soliwan stały bywalec
    Tragedia

    To co prezentuję nasi skoczkowie póki co przyprawia o ból dolnej części ciała. Beznadziejny początek sezonu, to wszyscy mówili poczekajmy do Engelbergu, Engelberg za nami, skoki jak były do "dolnej części ciała" tak są dalej, poczekajmy na Stocha, jego powrót powinien podziałać pozytywnie na naszych. Stoch wrócił, skoki jak były tragiczne tak są dalej. Oj Panie Kruczek...

  • ukas7 początkujący
    Kruczek a Pointner

    Chwila chwila jak Pointnerowi zdarzył się słabszy sezon ( mimo ,że Diethart wygrał TCS)to pożegnał się ze swoim stanowiskiem a dlaczego w Polsce wypominają jak ktoś coś chwalił czy ganił-Jasne jest to ,że jak są wyniki to się chwali a jak złe to się gani bo oni też są w pracy dostają za to dużą kase także trzeba wymagać i jak coś się zle dzieje to trzeba reagować .

  • Saymon19 profesor
    @Kuba

    No i co? Jutro i tak nie mają szans na awans, bacząc na to, że wszyscy z "10" skakać nie będą...

  • znawca bywalec

    a jaki to jest problem dla regulaminu nie liczyc pomiaru wiatru na 140 m? porsty system. nie wiem ile jest czujnikow 4?5?6 ale powiedzmy ze 4

    taki przyklad
    1. na 20 m
    2. na 60 m
    3. na 100 m
    4. na 140 m

    i plus/minus 10 m buforu wiec

    jesli skoczek skoczy 123 m to zaliczac tylko 3 pomiary ale jak juz powyzej 130 m to i 4 pomiar ktory jakis wply na skok mial a jesli nawet ktos skoczyl 91 m to takze 3 pomiary ale ! ktos mial silny w plecy za to mocny na dole to jeszcze wychodzi ze ma ujemne pkt a tak naprawde skoczyl 89m... wtedy... tylko liczyc 2 pierwsze pomiary gdzie mial dodatni wiatr. wieksza sprawiedliwosc jesli juz bawimy sie w pomiary wiatru

  • anonim
    @ Aiden

    Kto go zachwalał ten go zachwalał. Ja go zawsze krytykowałem, bo miałem za co, a że inni byli ślepi, bo trafiła się naszym forma, że sam "trener" Kruczek do dziś nie wie skąd, to już inna sprawa. Może zamiast pytać gdzie są ochy i achy zapytasz gdzie siepodział prezeiro Tainer?

  • anonim
    to nie jest wina kruczka

    obecny stan rzeczy to nie jest wina kruczka, to są po prostu normalne miejsca na miare umiejetnosci naszych skoczków. Kilka razy im sie niespodziewanie udało osiągnąć pare sukcesów, myśle ze sami byli tym zaskoczeni, to pociągnelo reszte druzyny, ale chłopaki nie maja ambicji i nie poszła za tym ciężka praca, a wręcz przeciwnie. Tytaniczna praca samych skoczków to jest recepta na sukcesy, tego nie ma i oni dobrze o tym wiedzą, a wygodnie jest sobie pojeździć na zawody, pośmiać się z kolegami, no bo kto ma inny jeździć jak nie oni.

  • Ponurzyca weteran


    W studiu TVP z ust Kurzajewskiego padły już prawie trudne pytania. Szkoda tylko, że skierowane do Rafała Kota, który nie pracuje w kadrze.
    Takie pytania powinny być zadane Tajnerowi poprzedzone materiałem filmowym z jego wypowiedziami (żeby miał odniesienie do zapodawanych wcześniej bajek).
    To już trzeba mówić wprost i głośno. Jest tragedia.
    P.S. Kubacki czeka żeby Kofler zmaścił ;)

  • anonim
    Polskie nieloty

    Co nasi skoczkowie z Kruczkiem robili w okresie przygotowawczym ? Co jest z polskim systemem szkolenia, że mamy tyle talentów i mistrzów wśród juniorów a gdy przechodzą do wieku seniora to nie potrafią awansować nawet do konkursu głównego nie mówiąc już o pierwszej trzydziestce. Czas na zmiany w polskich skokach,od góry przede wszystkim.

  • jma profesor
    Uff Zniszczoł już w konkursie

    Jak mawia klasyk: "przejść przez sito kwalifikacyjne" :)))) i dlatego oglądam Eurosport

  • dejw profesor
    @W_S

    No stary, nie żartuj nawet.

    My to się lepiej martwmy czy w ogóle zmieścimy się w "8"...

  • Saymon19 profesor

    Nasza kadra niestety cofnęła się 10 lat do tyłu, kiedy oprócz Małysza skakały orły typu Mateja, chociaż skakały to dużo powiedziane.

  • anonim
    fatalnie ;/

    męczą się nasi... aż się odechciewa oglądać

    brak psychologa i skatowanie treningiem siłowym wychodzą na wierzch

  • Aiden bywalec

    Najbardziej śmieszą mnie komentarze na temat Kruczka. Cofając się do Sochi i dwóch złotych medali Kamila...

    Komentujący tutaj pisali: Najlepszy trener, brawo Łukasz! Wszyscy go zachwalali. A teraz? Niech go zwolnią. Co on robi z zawodnikami. Jest beznadziejny.

    Zastanówcie się co piszecie. Oczywiście nie wszyscy, ale niektórzy z was. Jak jest dobrze, to i trener dobry. Jak źle, to zaraz chcielibyście go zwolnić. Nie wy tu decydujecie. Jeśli faktycznie będzie źle, to sami zawodnicy zgłoszą, że nie robią postępów i Łukasz źle ich kieruje.

    Tymczasem przezabawna sytuacja. Poddajecie się ogółowi? W tamtym sezonie gadka była inna.

  • anonim

    Jest jeszcze gorzej niz bylo.. a Kłusek co tu duzo mowic zwyciezca z PK sie SKOMPROMITOWAŁ.Polak potrafi zepsuc.Moze 3 sie zalapie do 50-tki.. tragedia panowie tragedia..

  • W_S profesor
    Kiedy doczekamy się drużyny takiej jak Austriacka,Norweska czy Niemiecka?

    Żeby mieć oprócz Kamila i Piotrka i 2 innych o wysokiej formie.
    Juniorzy biją na MŚJ wszystkich Austriaków,Niemców, a później ci słabi juniorzy Austrii i Niemiec są wiodącymi w PŚ(np.:Wellinger).
    A wszyscy nasi juniorzy nie pokazują nic(raz do czasu wejdą do 30).
    Coś nie tak z tą naszą kuźnią talentów. Przydałby się powrót Horngachera w miejsce Maciusiaka, taki fachowiec wyciągnął by od nich 110%.

  • ukas7 początkujący
    Kruczek

    Kruczka podsumujemy po tym sezonie ,pal licho ten sezon jak będzie zmarnowany ale musimy mieć czarno na białym ,że cały sezon był stracony.Ja myślę ,że aby Kruczek został zwolniony musiałby jeszcze zawalić oprócz tego jeszcze 1-2 sezony.2 złota olimpijskie ,złoto MŚ i brąz drużyny na MŚ kryją go absolutnie.Jeżeli forma strzeli w Falun to wszyscy będą mówili jak to Polacy trafili idealnie z formą.

  • Saymon19 profesor

    Golden dach, a więc złoty dach. Nie rozumiem co on gada.
    Zniszczoł pozytywnie.

  • anonim
    A gdzie trenować?

    Co się dziwicie. A gdzie mają trenować? Codziennie sprawdzam kamerę live na skoczni w Wiśle i do wczoraj na skoczni nic się nie działo a od wczorajszego dnia pracuje ratrak i spycha śnieg!!!
    Jeśli dodamy do tego wietrzne dni to zapewne w Zakopanem i w Szczyrku nie można był skakać to jak tu można mówić o postępie.
    DRAMAT!!!!!!!!!!!

  • anonim
    @ W_S

    Też nie wiesz co jest grane? http://youtu.be/zBaVFl201VE?t=1m30s

    Wszystko jest tutaj http://youtu.be/zBaVFl201VE?t=2m7s

    Masz, macie na pocieszenie http://www.youtube.com/watch?v=Jiexhpz5WGk

  • Aiden bywalec

    "Bartek Klusek skacze w nowych butach, ponieważ okazało sie ze stare uszkodziły sie podczas upadku w Engelbergu." Aaaaaaaaaaaaaa no to spoko, to wszystko wyjaśnia :)

  • HKS profesor
    @OjciecMarek

    Ale i tak to Manuel zawalił na progu - na początku myślałem, że będzie trzecia bula w TCS;) Ciekawe jak zadebiutuje w konkursie głównym;)

    Na razie Austriacy chyba udowodnili że na ten moment mają krajówkę nr 2 po Norwegii.

  • Seven stały bywalec

    Ok jak widzicie po moich komentarzach nie sadze aby Stoch byl niesamowity. Stoch z TĄ kostką (kontuzjowana) skakalby lepiej niz Biegun.
    PS najlepszy postep haha dobre!

  • anonim
    Kruczek

    ma wymówkę
    powie, że Kłusek ma nowe buty po upadku w Engelbergu, a że Bieguna mu podesłał Maciusiak i mówił, że jest w formie..
    A propo może na treningach w Wiśle, Zakopcu czy Szczyrku skaczą jako-tako, ale pewnie z belek w lesie

  • DragonL bywalec
    dejw

    Forma nie wyparowała to jest poziom Kłuska. I nie wiem kto liczył na cos więcej. Stoch, Żyła, Kubacki i nawet zniszczoł - na ten moment nie maja zmienników.

  • marro profesor

    Zamienił stryjek siekierkę na kijek, Kłuskowi i Biegunowi zabrakło szczescia no bo czego innego mogło zabraknąc?!

  • W_S profesor
    Coś się dzieje niedobrego w naszej kadrze...

    wcześniej mówiłem o psychice, ale to chyba nie to...Źle się dzieje od wycofania kadry A z zawodów w Hakubie w czasie LGP...

  • dejw profesor

    No i forma Kłuska wyparowała równie nagle jak się pojawiła..
    O Biegunie litościwie lepiej nic nie mówić.. Przygnębiająco to wszystko wygląda..

  • anonim
    Pytanie

    Co lepsze? Jak zwycięzca zawodów PŚ kompromituje się skacząc 100 metrów, czy lepsze by było jakby Ruda skoczył sobie te 100 metrów i zdobył doświadczenie?

    P.S.
    Nicolas Fairell pobije Kubackiego, Kłuska i Bieguna... TO JEST STRASZNE!

  • anonim
    Biegun

    Można było się spodziewać, że Biegun nie da rady. Natomiast jak można mówić, że jego wygrana w Klingenthal była przypadkowa? Był w formie w tym czasie, podczas drużynówki też wymiatał. Ja na przykład spodziewałem się, że będzie wtedy wysoko. Jestem pewien, że w drugiej serii też by podołał

  • pawelnr01 bywalec
    co jest?

    W juniorach Polacy są na równi z Austriakami, nawet czasami kopią im tyłki, przychodzi czas bycia seniorem i Austriacy walczą o zwycięstwo w TCS a nasi klepią bulę.

  • Henning stały bywalec

    Odesłać tych nielotów do domu, przecież to jest już jakaś kompromitacja... 3 stycznia, a oni klepią bulę jak za dawnych "cudownych" lat. No ile można...

  • pawelf1 profesor
    dervish

    Czasami się różni czasami nie , choć nie tak dużo. To co mi się podoba to to że widać tendencje gdy warunki się zmieniają . Obserwuj ..o dziwo fis działa..

  • EmiI profesor
    @dervish

    Zresztą ostatni pomiar ma raczej niewielkie znaczenie dla końcowej kompensacji. Znaczy ma w 10%. Nie wiem jaki musiałby być huragan pod narty na dole by z powiedzmy z 0,1 z tyłu jeden pomiar wyciągnął uśredniony wiatr na 0,7 pod narty.

  • haze23 doświadczony
    @pepeleusz i inni

    "Nierówne skoki Stocha"? Nierówno to macie pod kopułą, koledzy. Uważam, że Kamil za wcześnie wszedł w zawody PŚ, ale z drugiej strony jego ostrożne skoki i odległości, jakie osiąga, napawają optymizmem. Widać, że nie postradano zdrowego rozsądku. Czołówka TCS skacze na maxa, Stocha po prostu na to na dzień dzisiejszy nie stać. Czepiajcie się zdrowych, a nie tego, co jest po operacji.

  • anonim
    @pawelf1

    Wyobraź sobie, że wszyscy lądują na metrze 125, ale masz pomiar na 140 metrze wliczany do noty, nikt tam nie dolatuje, skoki są równe, ale plus minus za 140 metr zmienia się znacznie. I jak to porównać? Nie da się, hehe. A ktoś mundry twierdził, że można, a sam się złapał w swoje nielogiczne wypociny. Przy okazji wychodzi na wierzch niesprawiedliwość głupiego systemu kompensat. Powinni ten system zlikwidować i przywrócić kaprys natury.

  • dervish profesor
    pawelf1

    No widzisz, jeżeli masz wiatr "na żywo" to możesz wyciagać konkretniejsze wnioski, a jeżeli zamiast tego dysponujesz tylko wynikiem końcowym to ciężko stwierdzić jak było w istocie.

    A z ciekawości spytam, czy według Twoich obserwacji wiatr pokazywany przed skokiem różnił się istotnie od wiatru zmierzonego po skoku? Chodzi mi zarówno o skoki długie jak i krótkie.

  • MSad_ profesor
    rotfl

    Dawno takich bzdur nie cxzytalem jak Twoje. Ratuj Ty lepiej siebie od takich stwierdzen.
    Z tego co wiem to Kruczek byl przeciwny startowi Kamila juz w TCS, to sam Kamil sie uparł.
    Kamil mowi ze popelnia blad na dojezddzie a tego sie nie da wyeliminowac startami w zawodach.
    Ta pewnosc moglby wytrenowac w spokojnym skakaniu w kraju.

    Jesli zawodnik mysli aby nie popelnic bledu na najezdzie to kicha. To ma byc automatyzm jaki zawsze wytrenowalywal Adam Malysz gdy go tracil wracajac na srednia skocznie

    Kamil Stoch rozpoczal starty w PS nieprzygotowany co widac

  • anonim
    @pawelf1

    Czekaj czekaj, ja ostatnio czytałem, jak ktoś, może i on, napisał, że skoków rożnej długości nie da się porównywać ze sobą, bo nie wszystkie kompensaty są uwzględniane tak jak powinny, i tu zgoda, ale jak przeczytałem dalej, że to jest właściwy wyznacznik to się uśmiałem, bo tak naprawdę skok skokowi nie jest równy nawet jeśli został oddany na taką samą odległość. To przecież logiczne. Porównywać można skoki oddane w identycznych warunkach na taką samą odległość oddane i nic więcej, nie jak twierdził ktoś "mądry" na taką samą odległość i to wszystko.

  • haze23 doświadczony
    Opamiętajcie się ludzie.

    "Kruczek już zepsuł Stocha". Kamil jest kilka tygodni po operacji stopy. Ma oddane kilkanaście skoków. Wszystkie z nich są na dobrym poziomie, a biorąc pod uwagę okoliczności, na bardzo dobrym poziomie.
    Zamiast cieszyć się, że Kamil po tak poważnej kontuzji prezentuje się bardzo przyzwoicie, że cieszą go skoki, że jest nastawiony pozytywnie, wy już zaczynacie hejterować!

  • pawelf1 profesor

    relacja fis ...tam pokazują cały czas ....choć pewnie w 1 serii ko jak zwykle coś im się popi.....rzy..

  • jumper początkujący
    Siemka

    Co z Jakubem Wolnym? Wiecie coś?!

  • pepeleusz profesor
    @HKS

    W innym miejscu pisałem o braku powtarzalnosci technicznej po przerwie bez oskakania (idealna technika może zaskoczyć os razu, ale jak sie wkradnie błąd to nie ma jak wyćwiczyć automatyzmu poprzez serię powtórzeń), A Stoch już w Oberstdorfie miał nierówne skoki (najlepszy skok był na nr 1 ale bardzo różnił się od innych , a był też inny fatalny).A dla Lepistoe to powtarzalność techniczna oprócz wyświechtanego doświadczenia Stocha miała być rzekomyym atutem.

  • dervish profesor
    pawelf1

    A gdzie masz podawany wiatr przed skokiem zawodnika, bo na bergschuti nie było wiatru przed skokiem

  • kamil bywalec
    Kołderka - Stoch

    może nie z palcem w tyłeczku, ale spokojnie miałby podobny skok.

  • anonim
    @petti

    Sugerujesz to piszac ze wygralby z pluszkiem w tyleczku pojedynek z Koudim, ktory jest na poziomie TOP10.Juz co prawda nie ma tej petardy z konca roku ale dzisiaj skakal lepiej od Stocha(fakty,tabela wyzej!!).Ja sie nie napalalem na podium Stocha-ogladam skoki od 15 lat wiec jakies tam pojecie o tej dyscyplinie mam, jestem tez realistą...

  • pawelf1 profesor
    dervish

    Twój przydługi wywód (jak zwykle ;) może miałby sens gdyby nie "wiatr" pokazywany przed skokiem zawodnika . który uwzględnia te same punkty pomiaru wszystkim zawodników;)

  • anonim

    Co mają o skokach gadać jak od początku sodomia i gomoria w naszej kadrze.

  • Aiden bywalec

    @matx

    Zgadzam się, ale niektórym można to pisać milion razy i tak do nich nie dochodzi...

  • anonim

    No to mamy kolejny austriacki turniej. To się już robi nudne, ale podziwiam ich ambicje.

  • dervish profesor

    Trudno oceniać warunki wietrzne na podstawie samych kompensat.
    Żeby wyciągnąć sensowne wnioski trzeba by znać rozkład wiatrów na skoczni i umiejscowienie poszczególnych punktów pomiaru.
    Mając tylko rekompensaty można w miarę sensownie porównywać tylko warunki dla skoków o porównywalnej długości.
    Na przykład jeżeli punkt pomiaru jest ustawiony na 125 metrze i tam jest mierzony wiatr pod narty to żeby to znalazło odzwierciedlenie w pomiarze wypadkowym zawodnik musi do tego punktu dolecieć. Dlatego wcale nie musi być tak ze dla najlepszych wiatr zaczyna wiać pod narty. Może być tak, ze wieje im pod narty bo oni po prostu są w stanie dolecieć do miejsca w którym maja korzystny wiatr.

  • matx bywalec
    Haha

    Nie wytrzymam... po konkursie w Oberstdorfie studziłem emocje odnośnie wyników Kamila i byłem za to krytykowany. Wystarczył jeden konkurs i treningi przed trzecim żeby tą proporcję odwrócić o 180 stopni!
    Ludzie! Uspokójcie się! Kamil skacze na tyle ile go obecnie stać, dobrze że się pojawił na TCS bo skoki treningowe a te w konkursie to dwie zupełnie różne rzeczy. Nie oczekujcie jakiejś natychmiastowej poprawy! Jak będzie progres to gdzieś za miesiąc, nie wcześniej ;)

  • petti stały bywalec
    mikolaje noworoczne

    A w którym ,przepraszam bardzo KOLEGO, miejscu piszę o tym ze Kamila stać na wygrywanie czy zajmowanie miejsc na podium. To wyście się tutaj prawie wszyscy po Oberstdorfie napalili na triumf Stocha w TCS przywołując historię z Ammanem w 2002 i wierząc ślepo w kurtuazyjne słowa Lepisto, o Tajnerze nie wspominam bo to bajarz jakich mało w polskim sporcie- chyba nawet Latę przebija pod względem zakłamywania rzeczywistości.
    Prawda jest taka że z wiatrem 0,6m/s pod narty Kamil nawet i bez dynamitu na progu z palce w d... skacze 125m i lekko plasuję się pod koniec pierwszą dziesiątki bądź na początku drugiej. Żaden z obecnie startujących skoczków nie jest takimi perfekcjonistą w locie jak Stoch.

  • MSad_ profesor
    Tak panowie

    To moja ironia bo te rekompenstay za wiatr to o kant rozbic. To jest jakis usredniony wynik nie uwzgledniajacych naglego podmuchu wiaterku. Zaden system tego nie wylapie. Ja tym cyferkom kompletnie nie wierzę
    Niewatpliwie zmiany wiaterku od przodu nie maja az tak duzego znaczenia w oddaniu dobrego skoku niz tylne wiaterki a wrecz przeciwnie sa poza rekompensata ujemna.

  • anonim
    mikołaju noworoczny

    Jak nie umiesz odróżniać 3 tygodni od ponad 4 tygodni po operacji Stocha, nie wypowiadaj się w tym temacie. Kamil miał operację 04.12.2014. Co do reszty wpisu, masz dużo racji.

  • kamil bywalec
    MSad_

    słaba ironia. Kofler biedaczyna ledwo co 109m zrobił. Taki Prevc mysle, ze taki Prevc czy Freund by nawet nie dolecieli na 118m. Takei skoki to loteria

  • petti stały bywalec
    MSad

    jak rozumiem ten uśmiech na końcu oznacza swego rodzaju ironię?? ;) Rekompensaty punktowe jak wyrównanie szans to sobie można wsadzić między bajki. Sam wszechwładny Walter ostatnio o tym mówił w wywiadzie.

  • lol doświadczony
    @Lila

    Wydaje mi się, że jednak po to odpuścił II trening żeby skoczyć w kwalifikacjach:p

  • anonim
    Stoch

    On tu przyjechał by ratować Kruczka i Tajnera. Zapaść polskich skoków jest wielka, dzięki temu że wrócił Stoch to mamy dwóch Polaków punktujących...

    Wyniki mówią same za siebie, jutro znowu tylko dwóch naszych zdobędzie pkt.

    Zniszczoł ślizga się na pograniczu zdobycia 1 pkt. , przy dobrych wiatrach 2 pkt. Chociaż ja stawiam zero. I nic on tu nie zmienia w ocenie formy naszych.

    Zastanawiam się, czy kontuzja Stocha nie uratowała właśnie Tajnera i Kruczka. Dlaczego ? Bo skoro nasi prezentują tak marną formę, to nie wiadomo jak by skakał Stoch nawet bez tej kontuzji. Teraz mogą się wykręcać, że skacze słabo bo przeszedł operację. A ciekawe co by było jakby tak skakał bez żadnej kontuzji. Rok temu forma Stocha wysoka szła w parze z wysoką formą innych zawodników.

  • anonim
    @petti

    Smieszny jestes kolego.Stoch nie jest w formie na TOP10, miejsce 15-20 to jest to na co go obecnie stac.Pewnie po T4S odpuszcza mu Kulm i sobie spokojnie potrenuje i miejmy nadzieje ze juz w Polsce bedzie skakal znacznie lepiej, ale to tez wishful thinking.3 tygodnie temu byl operowany wiec przestancie sie napalac na dobre wyniki i dajcie mu spokojnie dochodzic do formy

  • Seven stały bywalec

    Co do pecha Stocha do warunkow sie zgadzam ale Koudi mial tylko raz gorszy skok niz Stoch (2 seria Oberstdorf). Takie sa fakty.

  • anonim
    Skoki

    Kasai pewnie odpuści kwalifikacje bo jakby chciał skakać to wystąpił by pewnie w 2 treningu więc tak jakby mamy już jedną trudną parę.

  • MSad_ profesor
    petti

    No przeciez sa rekompensaty punktowe to co za roznica czy ma ktos pod wiatr czy w plecy ? :)

  • anonim
    @yyy

    " Jak będzie - 7 punktów za wiatr to Biegun z Kłuskiem wejdą do 50 "
    Zgadzam się !!!

  • petti stały bywalec
    rkfan1

    znacznie lepszy to Koudelka może i był ale miesiąc temu. Na chwilę obecną Koudelka prezentuje znacznie słabszą formę od światowej czołówki, podobnie jak Fannemel. Po TCS jednego i drugiego czeka powolny spadek w klasyfikacji PŚ. Natomiast inna sprawa że Koudelka od Oberstdorfu ma niewiarygodne szczęścia do warunków wietrznych. W Ga-Pa był jedynym skoczkiem który sumarycznie w dwóch skokach konkursowych miał odjęte punkty za wiatr. Bardzo chciałbym żeby Kamil znalazł się parze z Koudelką bo uważam że jego szanse na zwycięstw byłyby całkiem spore.

  • wikidajlo doświadczony
    z inneog watku przenoszac

    kruczek
    Rzeczywiscie z tym Kamilem to dziwne. Jakos z wywiadu z Kruczkiem (gdzie stalo cos o podtrzymywaniu kondycji) mam niejasne przeczucia, ze zaaplikowal Kamilowi, obok startow, jeszcze jakis trening silowy "na przyszlosc". To Kruczka specjalnosc. I zamiast skaczacego na luzie mistrza mamy to co mamy. A mozna bylo poczekac na po T4S - ale Kruczek tak co roku robi chyba..

  • Martinn stały bywalec

    Wyniki i warunki w jakich skacze Kamil zaślepiają rzeczywistość.Bo owszem,nie jest tak dobrze by Kamil zajmował miejsca top 6 ale nie jest też tak źle jak to wyglądało w GA-PA czy tu na treningach.Gdyby miał szczęście do tych warunków to spokojnie jest w stanie zajmować pozycję 7-10.

  • MSad_ profesor
    grbk

    No to Stoch nie powinien jechac od razu na TCS aby ternowac pewnosc siebie i siłę
    To był bład Kamila ktory moze sie miec skutki na przyszlosc.

    Major_Kuprich juch albo juh jak to woli.

  • Seven stały bywalec
    petti

    Ale prawda jest taka ze na ta chwile Koudelka jest znacznie lepszy i zycze zeby byl ze Stochem w parrze zebys sie o tym przekonal

  • petti stały bywalec

    Z wiatrem w granicach 0,6m/s pod narty to Kamil z palcem w d... byłby w stanie skoczyć tylko co Koudelka czyli te 125m. Niestety póki co nie ma nawet możliwości żeby się o tym przekonać.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Dan

    Wtedy nasi skakali świetnie, a do 50 nie łapali się na prawdę nieźli zawodnicy...

  • Stinger profesor

    Fannemel tym razem lepiej, wprawdzie niezły wiatr pod narty.

    Hayboeck dominuje póki co dzisiaj.

  • yyy profesor

    Jak będzie - 7 punktów za wiatr to Biegun z Kłuskiem wejdą do 50

  • anonim
    TCS

    Śmiać mi się chcę z niektórych komentarzy...o jakim Wy oskakaniu mówicie. Stoch skacze już bardzo długo, to co myślicie że po 30 dniach bez skanianiu kompletnie o tym zapomniał. O tym się nie zapomina, jemu brakuje jeszcze pewności siebie i pewnie siły. On wie co robi, a wy pseudoeksperci lepiej idzcie pograć w bierki. Pozdrawiam prawdziwych kibiców skoków :)

  • petti stały bywalec

    Prawda jest taka że zarówno w Oberstdorfie, Ga-Pa i teraz w Insbrucku Kamil we wszystkich swoich próbach musiał się mierzyć z tylnimi podmuchami. Wciąz tak na dobrą sprawę nie wiemy jaka jest faktyczna różnica w formie między Polakiem a światową czołówką. Bo na pewno nie taka jak wskazywałyby na to różnice w odległościach między Stochem i czołówką TCS.

  • yyy profesor
    MroziuPL95

    To ze Kraft jest w formie to wie każdy, ale jeszcze musi główka wytrzymać w zawodach.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @HKS

    W ogóle w skokach do wyniku końcowego przyczynia się tyle składowych, że bardzo ciężko jest ocenić kto wygra, chyba, że znajdzie się kompletny dominator

  • MSad_ profesor
    Stoch

    jak juiz wczesniej pisalem nie powinien zaczynac po tak dlugiej przerwie skokow w TCS TYLKO SPOKOJNIE POTRENOWAC W POLSCE.

    Juz pisza niektorzy ,ze Kruczek zepsuł Stocha.Sam sie zepsuł nachalnie wracajac na PS.
    Od Wisly powinien zaczac.. Na TCS nie ma czasu i mozliwosci potrenowania a on ma totsslne braki w oskakaniu. nawet taki mistrz jak Stoch nic nie poradzi bez nalezytej ilosci oskakania sie. tylko nie na zawodach

  • anonim
    hgf

    Kamila stać na miejsca w drugiej dziesiątce, czasem może odpalić to pierwsza dziesiątka. Ale ogólnie nie mówmy że to tylko treningi itp. bo to widać, ma jeszcze problemy z wybiciem, odbija się krzywo co go chwieje w powietrzu, widać ze boi się od nogę. Potrzebuję trochę czasu, więcej skoków i wtedy odpali. Może już 15 stycznia w Wiśle a potem w Zakopanem.

  • HKS profesor

    @pepeleusz
    Skoki to taki specyficzny sport, że dziwiło mnie dmuchanie balona przez Lepistoe - tak doświadczonego trenera. Nie da się przewidzieć skoków po kontuzji, bo to może być totalna sinusoida, wahania formy.

  • Pitrasek stały bywalec

    Czy musicie ciągle pisać o Kruczku? Fakt, nie ma wyników ale te komentarze już mnie zaczynają wkurzać.....

  • zaq początkujący

    Ja pindole nie lamentujcie tak nad Kamilem on potrzebuje czasu na oskakanie. Po turnieju zapewne pojedzie na porządny trening.

  • W_S profesor
    Kamil nie jest w dobrej formie bo mało skakał...

    W Oberstdorfie wyszło fajnie ale należy się liczyć z tym że póki co Kamil nie będzie wygrywał wszystkiego jak leci. Kamil pewnie odpuści Kulm i będzie spokojnie trenował żeby w Wiśle i Zakopcu mieć mistrzowską formę.

  • MroziuPL95 stały bywalec

    Jak ktoś potrafi wywróżyć skok Koflera to powinien nieźle trzaskać kasę u buka. Taki jest nieregularny w tym sezonie.

  • FighterWF doświadczony

    Póki co warunki na Bergisel wydają się zbliżone do tych konkursowych z Ga-Pa, gdzie wiatr też był nieznaczny, ale kręcił i było to widoczne po danej grupie skoczków, która miała pod narty, a inna w plecy.

  • anonim
    opinia

    Kamil cieniutko, bedzie walka o trzydziestke. Piotrek dobry skok. A Bieguny Kluski to wogole nie powinni tu przyjezdzac. Sory ale juz lepiej skakac w pk i walczyc niz skakac w ps i klepac bule

  • Soliwan stały bywalec
    Stoch

    Większość pisze że to trening i Stoch się nie spina itd. Według mnie jednak Stoch nie ma zapasu, po prostu na lepsze skoki go póki co nie stać, w całym turnieju oddał 1 niezły skok, w drugiej serii w Obersdorfie. Ale pretensji akurat do Kamila mieć nie możemy ze względu na kontuzje.

  • anonim
    Dlaczego??!!

    Kruczek w ogóle nie myśli. Żyła zawsze lepiej skacze pierwsze skoki, później kombinuje i jest źle. Ale chyba Kruczek tego nie widzi, że lepiej byłoby żeby Żyła odpuszczał wszystkie treningi.

  • Stinger profesor

    Stoch skacze swoje, chyba na tyle go teraz stać. Zapewne w konkursie będzie trochę lepiej.

    Żyłą tym razem lepiej, z takim skokiem mógłby już być w tej pierwszej połowie kwalifikacji.

  • anonim

    Dla każdego jest chyba oczywiste, że Kamil powinien opuścić loty w Kulm.
    Treningi w Szczyrku i jestem pewien, że w Wiśle i Zakopanym będzie oglądali skoki Kamila w najlepszym wykonaniu. :)

  • pepeleusz profesor

    Efekt na świeżości po przerwie zazwyczaj bywa lepszy niż w kolejnych startach ( czy Ammann lepiej skakał po SLC czy na samych IO), jak wyglądały pierwsze starty Murańki w zimie 12/13 i 14/15 a jak następne)

  • anonim
    -

    Kamil powinien odpuścić już Bischofschofen i udać się na treningi. Co mu da ciułanie punktów? Miejsca 15-20 są dla niego porażką. Oczywiście jak na obecną sytuację nie są fatalne, ale lepiej spokojnie ustabilizować formę i wrócić jeszcze raz w wielkim stylu.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Xander

    Mam tak samo, oglądam bo to skoki, ale brakuje mi zaangażowania emocjonalnego. Bo jedyne co to liczę, żeby Kraft czy Schlierenzauer nie wygrali, a to nie to samo co kibicowanie Polakom.

    A co do Stocha to skok na środek tabeli

  • HKS profesor

    @Pitrasek
    Gdyby przewidziano jego fatalne skakanie to by zastąpił;) Ale Norwegowie jechali pewni siebie i nie przewidzieli jakichkolwiek zmian w trakcie turnieju, więc się Tande upiekło a i w GaPa wydawał się lepszy. A teraz bardzo szybko patrząc na treningi się odbił.

  • anonim

    Stoch ma strasznie wolną prędkość. Z tej samej belki o ok 1km/h wolniej. Zła pozycja najazdowa + nie wykorzystana w pełni siła odbicia i rezultat mizernej odległości.

  • Ponurzyca weteran
    Jakub Wolny

    Czy ktoś ma jakieś wieści co do stanu zdrowia Kuby Wolnego.
    Od MP w Wiśle (gdzie Redakcja miała okazję popytać) mija już 2 tygodnie. Czy Kuba będzie choćby na PK w Wiśle?

  • Xander weteran

    A mnie zaczyna już męczyć oglądanie skoków w tym sezonie. O ile rok temu z przyjemnością oglądało się skoki to teraz można pasjonować się tylko walką czołówki. Polacy nie istnieją zupełnie. Jak za czasów Małysz kiedy to dwóch Polaków wchodziło do drugiej serii.
    Dziś mam nadzieję że piątka wejdzie do konkursu.

  • anonim
    Kruczek

    Zauważyliście, że Stoch lepiej skakał po pobycie w sanatorium niż po tygodniu pobytu z Kruczkiem? A Tak zniszczyć Bieguna ... to tylko Maciusiakowi mogło się udać. Czym on mu te narty nasmarował..

  • HKS profesor

    Zniszczoł skacze w miarę dobrze od zawodów w Oberstdorfie - Ziobro też miał dobry okres w Engelbergu, więc pytanie czy Zniszczoł na lotach dalej utrzyma tendencje wzrostową.

  • FighterWF doświadczony

    Fettner i Sakuyama są jak automaty na tych treningach. Jakby się dało, to można na buka kiedyś u nich postawić, ale tylko na występ treningowy, co oczywiście jest niemożliwe xD

  • yyy profesor
    MroziuPL95

    Chyba jako jedyny zanotował progres w stosunku z zeszłym sezonem, gdzie ciężko mu było o punkty w kontynentalnym.

  • maniek początkujący

    Jak na razie to nasze evanementy nadal spadają.
    Poki co najlepiej wypadają w playu wszędzie ich pełno w internecie, w TV i w lodówkach w domach :D

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @yyy

    Tak, teraz Zniszczoł skacze przede wszystkim równo, tylko szkoda, że nie odrobinę dalej, bo zawsze mu trochę brakuje do tych punktów.

  • Bobi początkujący
    Major_Kuprich

    Deschwanden grozny dla kogo?

  • Stinger profesor

    Kubacki coraz słabiej, czyżby zmienił taktykę lepiej w konkursie, gorzej w treningach? Czy może Dawid już nawet w treningach nie będzie dobrze skakał?

  • FighterWF doświadczony
    Polacy

    Wiatr z tyłu to i Kubacki nie istnieje, choć ten skok i tak suma sumarum nie najgorszy ;)

    Zniszczoł cały czas skacze nieźle, ale czegoś w tych skokach wciąż brakuje.

    Kłusek lepiej i miejmy nadzieję, że będzie utrzymywał tą tendencję, a Biegun według mnie nie ma większych szans nawet na awans do konkursu...

  • MroziuPL95 stały bywalec

    Kubacki wyjątkowo słabo jak na treningi aż jestem ciekaw co pokaże w kwalifikacjach...

  • yyy profesor

    Tak w ogóle nie wiem czy ktoś zauważył, ale Zniszczoł w porównaniu z zeszłym roku, skacze dużo lepiej.

  • grabol12 bywalec

    Hejty na Kubackiego za 3....2....1 poszli!!!!!!

  • HKS profesor

    @Xander

    Ale Deschwanden, Hlava i Justin nie spadają na bulę w porównaniu do PK - dwaj pierwsi przecież byli cieniutcy.

    To kwestia bardzo indywidualna.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @EmiI

    I właśnie to jest problem, stałe odpuszczanie "bo MŚ Juniorów", jakby juniorskie zawody miały wyższą rangę niż najważniejsze seniorskie...

  • Pitrasek stały bywalec
    @Stinger

    Taka jest moja opinia, nie wiem jakby skakał w PŚ, dla mnie powinien poskakać jeszcze w PK.

  • Stinger profesor
    yyy

    Konkurs konkursowi nie równy, rok temu 114 metrów dało 2 serię a dzisiaj może nie dać awansu do konkursu... Nie ma co na to patrzeć.
    Wystarczą inne warunki, belka.

  • Major_Kuprich profesor
    Deschwanden

    Wyraźnie jego forma idzie do góry, może być bardzo groźny w Falun

  • Xander weteran

    Kłusek także słabo. Czyli pewnie znowu nie potrafi przenieść skoków z PK na PŚ. Albo forma uleciała.
    Można też powiedzieć że PK ma bardzo słaby poziom, skoro zawodnicy którzy dobrze tam ostatnio skakali czyli Kłusek, Peier i Austriacy tutaj sobie zupełnie nie radzą

  • EmiI profesor
    @Pitrasek

    Moja też jest taka tylko że do MŚJ większość startów jest w Polsce, i to takich jak PŚ czy PK, a za granicę pewnie odpuszczą bo "trzeba się szykować do MŚJ".

  • Stinger profesor
    Pitrasek

    Znowu mowa o doświadczeniu? W takim razie skład na MŚ w Falun już znany, Stoch, Kot, Żyłą, Kubacki, Ziobro i Hula ewentualnie Miętus.
    A tak na poważnie to jak ma Ruda zdobyć to doświadczenie jak nie startuje?

  • Pitrasek stały bywalec
    @EmiI

    Jak dla mnie teraz powinien regularnie startować w PK, a w PŚ wystartować w Zakopanem w krajówce. Taka jest moja opinia.

  • Major_Kuprich profesor
    Xander

    ja bym wolał żeby skakał Hula

  • EmiI profesor
    @Pitrasek

    Doświadczenia? Gdzie? Przecież pewnie do połowy lutego jedyny start Rudy poza Polską to będą MŚJ. I to łącznie z PK.

  • Xander weteran

    Niestety Biegun skokiem w drugim treningu pokazał że jest całkowicie bez formy. Dostał dobry wiatr i skoczył słabiutko. to że nie przejdzie kwalifikacji to jest prawie pewne. Lepiej mógł skakać Ruda, który gorzej na pewno by nie wypadł.

  • anonim

    Ale to obniżenie belki w treningu było głupie. Nawet Jacobsen sobie nie poradził, a trafiło niestety też na Stocha i Żyłę.

  • MroziuPL95 stały bywalec

    Biegun dwa równe skoki, szkoda tylko, że wszyscy inni skaczą w drugim treningu dalej

  • yyy profesor

    Austriacka krajówka cudów nie robi.

  • Stinger profesor

    Biegun tym razem słabiej niż w pierwszym treningu, czarno widzę jego występ w kwalifikacjach skoro z takim wiatrem nawet do 115 metra nie potrafi dolecieć... Ale ocena po kwalifikacjach bo Krzysiek jest znany z tego że jednak treningi zawsze ma słabsze.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Pitrasek

    Też tak uważam, dlatego śmieszy mnie, że ludzie po dwóch skokach dobrych wołają o Rudę, a Kubackiego wiecznie wyrzucają, jak nie mamy po prostu lepszych od niego na obecną chwilę

  • krz1910 początkujący

    a co ma doświadczenie ? Niektórzy od razu dobrze wypadają w PŚ i nie trzeba im doświadczenia, a niektórzy mogą skakać i skakać i pewnego poziomu nie przeskoczą (Klimek, Kubacki i przede wszystkim Kot)

  • Pitrasek stały bywalec
    @Mroziu95PL

    Ruda może i skacze podobnie jak Biegun, ale w PK. Jakby nie było Biegun już wygrał konkurs PŚ, Ruda jeszcze nie ma doświadczenia, i niech na razie nabierze je w PK.

  • krz1910 początkujący

    Co do Jacobsena, ja bym go nie przekreślał, skakał w najgorszych warunkach, ciekawi mnie jak zaprezentuje się gdy będzie miał wiatr pod narty.
    Swoją drogą Jacobsen w Insbrucku przeżył już prawdziwy rollercoaster w 2007 r. to tutaj zapewnił sobie zwycięstwo w całym turnieju, a w 2013 r. stracił wszystkie szansę. Liczę, że jutro będzie dobrze i znów zmniejszy stratę do Krafta i Haeyboeka

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Pitrasek

    Stolarnia, Kubacki i Ruda pojawiają się komentarzach pod każdym artykułem niezależnie czego by dotyczył.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Pitrasek

    Pewne jest, że Kasai odpuści drugi trening, a co do Q to myślę, że niestety znowu dwójka się wykruszy

  • DragonL bywalec
    xxx

    No i juz zaczyna sie krytyka, nie wymiani Kruczek to źle, wymieni źle. To pokazuje, że nie ma poprostu lepszych skoczków na zastępstwo - dlatego śmieszą mnie krytykanci Kubackiego - za kogo chcecie go wymienić, jak nie ma lepszych - poprostu...

  • anonim
    SŁABIZNA

    Stoch przeciętnie. Żyła też nic konkretnego. Zniszczoł w miare dobry skok.Kubacki też niezbyt.Kłusek i Biegun nie wiem po co przyjechali.KASAI THE BEST

  • Pitrasek stały bywalec

    Mam nadzieję, że nikt nie odpuści kwalifikacji z top "10", ponieważ znowu zajmą miejsca LL, a to byłaby szansa m.in. dla Zniszczoła, który pewnie trafi na jakiegoś Koflera skacząc dobrze, a przegrywając.

  • anonim
    bez zmian

    Powiem wprost Kruczek zamienił siekierkę na kijek - Kłusek i Biegun zobaczycie ze nic nie pokażą. Cudem awansują do 50 a w KO odpadną.

  • anonim
    nasi

    Kłusek i Biegun nie powinni byli wogóle tu przyjeżdżać...Kubacki chyba się stara i oddał skok dość dobry,razem ze zniszczołem to numery 3,Stoch i Żyła średnio no ale bedzie lepiej...reszta,wiadomo-do stolarni,trenować,cokolwiek..

  • DragonL bywalec
    Ach te warunki

    Polacy niezbyt imponujaco bo skakali w najgorszych warunkach: Stoch, Żyła, Jacobsen, Neumayer podobne wyniki i podobne warunki.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl