Krzysztof Leja wygrywa sobotni konkurs na Wielkiej Krokwi, niedzielne zawody odwołane

  • 2015-01-03 23:12

Dziś na Wielkiej Krokwi rozegrano pierwsze oficjalne zawody tej zimy. Podczas pierwszego z zaplanowanych na ten weekend konkursów o mistrzostwo Tatrzańskiego Związku Narciarskiego najlepszy okazał się Krzysztof Leja.

Z powodu trudnych warunków atmosferycznych rozegrano tylko jedną serię, w której Leja uzyskał odległość 136 m. Drugie miejsce zajął Stanisław Biela po skoku na 131 m., a skład podium uzupełnił Andrzej Zapotoczny dzięki lotowi na 127,5 m.

Tuż za podium uplasował się Andrzej Gąsienica (126 m.), a kolejne lokaty zajęli: Adam Ruda (128,5 m.), Andrzej Stękała (127 m.), Łukasz Podżorski (123,5 m), Jakub Kot (123 m.), Przemysław Kantyka (125,5), czołową dziesiątkę zamknął Grzegorz Miętus (122 m.).

Sklasyfikowano 41 zawodników. Jutro drugi konkurs o mistrzostwo Tatrzańskiego Związku Narciarskiego.

Pełne wyniki w formacie PDF >>>

***
Aktualizacja 04.01.2014.

Z powodu silnego wiatru oraz obfitych opadów śniegu niedzielny konkurs został odwołany.


Adrian Dworakowski, źródło: berkutschi.com
oglądalność: (14931) komentarze: (97)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    świetnie

    polacy zaieli 27 23 13 i 7 mjeisca

  • Bogdinho weteran
    Skoki z dzisiejszego konkursu z Innsbrucku

    Skoki z dzisiejszego konkursu z Innsbrucku:

    Skok Krafta - 137m - https://www.youtube.com/watch?v=6MNXCvrcddE
    Skok Stocha - 130m - https://www.youtube.com/watch?v=lJM6sxXx2TA
    Skok Hayboecka - 138m - https://www.youtube.com/watch?v=OqSh1BJ6QdE

  • stefek początkujący
    @yyy

    Lepistoe i wożenie Huli? Ok , szczególnie w 1 sezonie Hannu, gdzie Hula zaliczył aż 19 z 24 możliwych startów i skakał słabo, tylko 3 razy punktował, z czego najlepszy zdecydowanie wynik w loteryjnym Kuusamo

    W 2 sezonie aż tak strasznie nie było : 8 startów na 27 możliwych i w tym 3 punktowane, więc jeszcze bilans znośny, bo dużo mniej startów a punktowań tyle samo.

    Co do Kota też mogę się zgodzić, w 1 sezonie Lepistoe Kot wystąpił tylko w drużynówce w Lahti gdzie debiutował, ale w drugim regularnie jeździł mimo żadnej zdobyczy punktowej - 20 na 27 możliwych startów bez punktów.

    Co do Miętusa..... nie przesadzałbym... Jak ktoś Krzyśka obwoził, to był to Kruczek.

    Starty Miętusa za Lepistoe to aż 4 występy - 2 w Pragelato i 2 na polskiej ziemi.

    Więc poza Miętusem generalnie masz rację.

  • yyy profesor
    pepeleusz

    Nie woził ich Kruczek a Lepisto i zresztą nie miał nikogo poza nimi.

  • pepeleusz profesor

    Zadnemu mlodemu juniorowi jedna bula w PS w niczym nie zaszkodzi (zresztą taki Fuchs np wcale nie zabulił a zakwalifikował się do konkursu mimo, że był nr 4 wsrod juniorów niemieckich).
    Szkodliwe to jest obwożenie młodych na serię występów w PS bez punktów, które tak ochoczo serwowano młodym Huli, M.Kotowi, K.Miętusowi

  • anonim
    sprzedam bilety

    Sprzedam 5 biletów na Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Konkurs niedzielny indywidualny (18 stycznia) - sektor C. Możliwość kupna pojedynczo.

    e-mail: p.kubal@interia.pl

  • yyy profesor
    OjciecMarek

    Dalej nie przyzwyczaiłem się że, tutaj każdy każdego łapie za słówka. Gdzie tutaj jakaś antologia do tamtej sytuacji. Biegun miał zawody do rozegrania.

    Całą rozmowa dotyczy zupełnie innej sytuacji, wiec nie wiem o co Ci się za bardzo rozchodzi. Co ma sytuacja z zeszłego roku, do porównania działania Niemców obecnie, z działaniami Polaków? Niemcy mając do dyspozycji Paszke i Queka wybierają 2 wersje czyli juniorów, maja do tego prawo, bo wielkich nadziej z wspomnianą dwójką nie wiążą. Gdyby w takiej sytuacji jak Pasze był Wank, to nie wystartował by Junior tylko Wank, bo jeśli mnie pamięć nie myli jest on MŚJ. Taka sama sytuacja w Polsce, kogo lepiej wybrać Bieguna czy Rude? Oczywiście że Bieguna.

    Obecnie Ruda, Leja, Stekała, Biela, maja bardzo trudna sytuacje przebić sie do kadry, bo muszą buc lepsi, od naszpikowanych medalami brązowym medalistów MŚ i multi medalistów MŚJ.

  • anonim
    @yyy

    Kłusek naszym brylantem .......... hm...... jakby to powiedzieć.... Nie ?

    Niestety ciężko Kłuska nazwać jakimkolwiek brylantem.

    Na mamuta się nie nadaje, bo jest antylotny.

    W Pucharze Świata mimo już 22 lat prawie skończonych (15 stycznia urodziny) nie zdobył ani jednego punktu, a to nie tak, że w ogóle szans nie dostawał, bo tak naprawdę od sezonu jak debiutował co sezon jakąś tam szansę startu dostawał. Murańka, Zniszczoł, Biegun, Byrt czy nawet Grzesiek Miętus punktowali już jako nastolatkowie w Pucharze Świata.

    Takim podobnym przypadkiem długo czekającym na punkty był Kubacki, którego też nie można uznać póki co za dobrego zawodnika, bo nawet w najlepszym sezonie nie był w TOP 30 generalki Pucharu Świata, a on już juniorem nie jest duuuuuuuuuuużo czasu.

    Brylanty mogą dostawać szanse, ale nie na takiej zasadzie, że mają abonament na skakanie, że jak szorują bulę 5 konkursów z rzędu i więcej to mają startować dalej, bo nie tędy droga.

    Zresztą po takim występie jak wczoraj Bieguna w kwalifikacjach myślisz że po drugiej szansie jak zepsuje kwalifikacje zasługuje na powołanie na kolejny konkurs?

    Ja nie jestem generalnie ani strasznie za wysyłaniem juniorów na Puchar Świata, ani za tym by byli w ogóle kryci.

    Bo to że w Pucharze Kontynentalnym skacze będący w totalnie beznadziejnej formie Krzysztof Miętus zamiast jakiegoś juniora to jest totalne nieporozumienie i akurat za taki przypadek powinien skakać junior, który przynajmniej poskacze w miarę poważnych zawodach, bo ani Lotos Cupy, ani Puchary TZN ani FIS Cupy do takich nie należą.

  • OjciecMarek profesor
    @yyy

    Zabawne, że teraz piszesz o tym, że "brylanty muszą dostawać szanse" w pierwszej lidze, a gdy rok temu aktualnego lidera PŚ odstawiono na Uniwersjadę, broniłeś tej decyzji sztabu jak niepodległości...

    Więcej szans dla juniorskich brylantów - J. Kota i B. Kłuska!!!

  • yyy profesor
    OjciecMarek

    Po za tym Quecka czy Paschke vs Murańka, Zniszczoł, Klusek, Biegun. Niemcy nic nie osiągnęli a wspomniana przezemnie 4 to nasze brylanty, które dostawać szanse muszą. I ciężko jest ich odstawić i wysłać juniorów.

  • yyy profesor
    OjciecMarek

    Tak, a teraz daj mi jakaś gwarancje lub przykład tego, że Tym Niemieckim juniorom z krajówki te skakanie na TCSie kiedykolwiek zaprocentują?

    Bo moim zdaniem, to że Ci juniorzy startowali, to był ich cykl przygotowań do MŚJ, nic więcej. Być może marzyli że któryś nagle wyskoczy z wielką formą, ale to były tylko nadzieje. My wybieramy inną drogę.

  • HKS profesor

    @OjciecMarek

    Queck patrząc na wyniki to byłby nr 1-2 w krajówce;) Skandal że go odstawiono i nie pozwolono mu zająć 45 miejsca.

  • OjciecMarek profesor
    @Doors

    To był trollpost...

  • Doors stały bywalec
    @OjciecMarek

    wszystko fajnie, zgadzam się, ale jaki z Kłuska junior??? skończone 22 lata to już nie junior!

    @kibic_skokow_narciarskich
    Mam inne zdanie. Jeśli junior prezentuje podobny poziom jak zawodnik kadry A czy B, powinien dostać prawdo nawet spadnięcia na bule w T4S.

    Spełni swoje marzenia, zadebiutuje w wielkiej imprezie. Może uda mu się wejść do konkursu. A nawet jeśli nie to po prostu powtózy dokonania skoczków kadry A.

    Za kilka lat zaprocentuje to u niego. Może miną czasy gdy o 22 latkach mówimy junior.

  • obserwator doświadczony
    OjciecMarek

    Lepiej bym tego nie ujął. Ale jeżeli on to pisze na serio a nie troluje, to ironii nie zrozumie ...

  • OjciecMarek profesor
    @yyy

    W czym niemieccy juniorzy wypuszczeni do krajówki na tegoroczny TCS pod względem dyspozycji sportowej byli lepsi od Quecka czy Paschke?

    Niczym, ale taki Bradatsch przynajmniej rokuje na stanie się ponadprzeciętnymi skoczkiem, którego trzeba oskakać w najwyższej lidze - czego o ww. niemieckich seniorach powiedzieć nie sposób...

    ...ale niektórym kadrom nie zależy na utrzymywaniu nieperspektywicznych seniorów w kadrach do trzydziestki...

  • monia866 doświadczony
    zdolni juniorzy;)

    Oprocz Muranki i Zniszczola,wicemistrzem(indywidualnym;) MSJ jest tez Maciek Kot (z 2007r.).Udalo mu sie dosc duzo osiagnac w PS i LGP,tylko w tym sezonie tak "upadl"...;(

    A co do startow "mlodych wilczkow" w PS,wydaje mi sie,ze jest im teraz trudniej sie "przebic" niz kiedys.Za "czasow Malysza" skakalo duzo 17-19-latkow,teraz to raczej doswiadczeni zawodnicy dominuja;22-30+(z Kasaim na czele;).Z liczacyh sie juniorow tylko Wellinger i Sjoen,o formie Wolnego w PS jak na razie nie mozemy sie przekonac...;(

  • yyy profesor
    Damjan Fras

    Małysz mówi ze nie rozumie dlaczego młodzi są kiszeni w zawodach dla dzieci? To ja mu powiem, dlaczego tak jest. Bo są za słabi na PŚ. Widzisz gdzieś inna reprezentacje, aby dawała młodych skoczków, którzy będą klepać bule? Nie, bo jak jakiś wchodzi to dlatego że ni stąd ni zowąd wybuchł im talent. Taki jak Szliri czy Welinger, ile razy były wypowiedzi Austriackich trenerów, że nie wiadomo skąd się zwiela forma tej dwójki.

    ... ale żadna reprezentacja nie bierze skoczków bez formy na PŚ, tylko po to aby się skakali. To tylko wymysł skijumpingowych userów.

    A taki jaka Hvala, który był 2 lata bezsensu wożony po PŚ, będąc bez formy, zniknął.

  • anonim

    Leja na Turniej 4 Skoczni!

  • yyy profesor
    EmiI

    Przyjda starty w PK w Wiśle i Biegun pewnie będzie gdzieś koło 15 miejsca, wiec obroni swoje miejsce w 12 osobowej kadrze. Ruda, w niego nie wierze. Juz prędzej Miętus.

  • anonim
    Zawody odwołane

    Dzisiejszy konkurs został odwołany z powodu silnego wiatru!!

  • EmiI profesor
    @kibic_skoków_narciarskich

    Wiara w naszych zawodników dobra rzecz, ale pisanie o juniorach brzmi jak przejaskrawione wypowiedzi Tajnera.

  • OjciecMarek profesor
    @kibic skoków narciarskich

    Masz rację, z kategorycznymi ocenami sezonu powinniśmy wstrzymać się do zakończenia LOTOS Cup - w tym cyklu powinni skakać wszyscy kadrowicze, zwłaszcza juniorzy tacy jak Kłusek, których trzeba prowadzić niezwykle ostrożnie. Jeżeli wygrają klasyfikację generalną tego prestiżowego cyklu, będzie to widomym znakiem, że żadne zmiany kadrowe nie są potrzebne, bo w uczciwej rywalizacji pokonaliby swych konkurentów do komfortowych warunków i najwyższej klasy opieki trenerskiej, jakie zapewnia Polski Związek Narciarski kadrowiczom w ramach szkolenia centralnego.

    Szkoda, że LOTOS Cup zaczyna się dopiero w lutym ;((( Janek Ziobro, Maciek Kot czy Klimek Murańka mogliby poprawić sobie nieco humory i wyskakać parę cennych dyplomów i pucharów, ich też trzeba przecież prowadzić bardzo ostrożnie, bo w PŚ niechybnie się spalą ;((((

  • anonim
    Skupień.

    Damian Skupień powinien już trafić do kadry.Lepiej niech On zacznie zwiedzać niź Hula czy Kubacki,Ci się już nazwiedzali.

  • anonim
    kibic-skoków-narciarskich klusek juz wczesniej skakal w pucharze swiata i bylo p

    dla porównanie leyhe sjoen forfang tez wygrywali w pk i teraz dobrze sobie radza w pS wedlug mnie nasi zawodnicy w tym momencie są za slabi na puchar swiata ale uwazam ze ruszy to po zawodach w polsce dostana wiekszej pewnosci

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    @Doors
    Postawa choćby Bartłomieja Kłuska który nie tak dawno w Engelbergu nie miał sobie równych jednak obala tezę że młodsi zawodnicy podchodzą na luzie.Widać było że wczoraj presja go zjadła bo nawet przed swoim skokiem był spięty i wyglądał na takiego.Z Adamem Rudą mogło być podobnie, on niech najpierw zdobywa doświadczenie w zawodach niższej rangi, w PK zaczął punktować i niech tam występuje, szczególnie na mniejszych skoczniach co będzie takim sprawdzianem przed MŚJ.Wiemy jak to ze wspomnianym Zniszczołem było gdy dostał szansę i to na TCS, zupełnie rozregulowany, spiety skakał słabo.Chcecie tego samego z innymi juniorami? Zaprzeczeniem nieco jest jego występ w Zakopanem ale trzeba też zrozumieć że on skakał na skoczni przed własną publicznością, na skoczni którą doskonale zna i wtedy był w dobrej formie.Później już przygotowywany był pod kątem MŚ juniorów.
    @Emil
    Spokojna głowa, ja nie żartuję.Trzeba wiecej wiary w naszych zawodników i świat nie wyda się taki szary.
    @Damjan Fras
    Gdy Małysz zaczynał to były inne czasy, nie było zaplecza i skoczkowie nazwę to tak trenowali po szopach, nie było odpowiedniego klimatu a ta dyscyplina sportu była traktowana u nas jak 5 koło u wozu.Dlatego Małysz startował bo tak naprawdę z seniorów nie miał kto.Poza tym Małysz był wyjątkowy, on już w wieku 18 lat był dojrzały.Z resztą na takiego też wyglądał.Wtedy to były inne czasy i w Polsce ta dyscyplina nie była tak wspierana jak teraz kiedy nasi zawodnicy mają zapewnione świetne warunki do rozwoju.Dziś to się zmieniło, dziś junior musi być prowadzony ostrożnie i powoli.A napewno to przyniesie sukcesy.Małysz mówił w studiu tak bo żył w nieco innych czasach gdy skakał jako junior.Teraz dba się o rozwój młodych zawodników, w tamtych czasach nie było choćby lotos cup..

  • atb stały bywalec
    usunięty komentarz

    Kto i dlaczego usunął mój komentarz; nie był niecenzuralny, nikogo nie atakował i w części odwoływał się merytorycznie do artykułu.

    Tak sobie użytkowników nie zdobędziecie...

    Można kasować, straciłem do sj.pl zaufanie.

  • anonim
    @kibic skoków narciarskich

    " Skoczkowie i trenerzy są zgodni że dla nich najważniejsze są MŚ juniorów i nikt i nic tego nie zmieni. "
    Aby na pewno ?? Nie dawno był Małysz w studiu TVP i powiedział, że nie rozumie kiszenia juniorów i przygotowywania pod zawody dla dzieci, bo tam się powinno jezdzić z marszu, a on sam w wieku Rudy czy Leji miał doświadczenie rzędu kilkudziesięciu, startów w PŚ w tym zwycięstw i mówił, że Hannu rozsądnie wprowadzał młodych zawodników, aby poczuli klimat i się obyli z presją..
    Bo nasi juniorzy mogą nawet zająć 4 pierwsze miejsca na MŚJ i złoto w druzynie, a w PŚ będą odpadać potem w kwalifikacjach..
    Zobacz w zeszłym roku, Bojarincev, Tande, Sjoenn, Forfang, Peier, Maeaetae byli daleko w MŚJ, przegrali ze wszystkimi naszymi co startowali ( Wolny, Murańka, Biegun, Zniszczoł ), a gdzie są dziś w PŚ, a gdzie są nasi ??
    Wolny ma jako takie usprawiedliwienie, a reszta ?? Zniszczoł chociaż się nie hańbi, ale skacze słabo, Murańka i Biegun tragicznie i co według Ciebie tak ma być ??
    Bojarincew i Sjoenn byli w MŚJ nawet poza 30 haha

  • anonim
    @Ola

    2 sezony temu spokojnie punktował w Pucharze Świata, więc w zamian za to powinien bez względu na formę jeździć co najmniej na Puchary Kontynentalne rozumiem ?

  • Ola stały bywalec
    O co wam chodzi?

    Dajcie wy spokój z tum Miętusem. 2 sezony temu spokojnie punktował w PŚ. Doczepcie się kogoś innego. Ja od początku sezonu jestem za dymisją trenera. Nawet jak zdobędą złoto w Falun ( czego im życze z całego serca), będę za dymisją. A Kot? Kot wygra w Falun :) teraz to taka zasłona dymna, że niby źle skacze...
    Pozdrawiam serdecznie :)

  • anonim
    Bezsilność

    Możemy bić pianę i się spierać ale póki Tajnerowi pasuje taki układ jak kiszenie juniorów i betonowanie składów nic się nie zmieni. Prawda jest taka że tylko spektakularna klapa w Falun może zmienić myślenie złotoustego wyrywacza dwudziestek:P

  • anonim
    @Pavel

    Ja to nawet mu nie odpisuje, tylko że tak powiem mam dobry śmiech z tego co pisze ;).

    Ciekawe czy dzisiejsze zawody odbędą się bez problemów, bo przydałyby się jakieś bardziej miarodajne 2 seryjne zawody dla naszego zaplecza zaplecza.

  • Piotr S. weteran

    @ Stinger

    Sebastian Hebel może wróci w drugiej części sezonu, nie wiem jednak czy ta informacja jest aktualna.

  • EmiI profesor
    @kibic_skoków_narciarskich

    Podobnie jak Quavertone nie wiem co Ci odpisać, bo nie wiem czy nie jestem wkręcany w jakieś żarty...

  • Doors stały bywalec
    @kibic_skokow_narciarskich

    Nie wiem jak z 'psychiką juniora', ale uważam że to właśnie młodzi skaczą bardziej bez kompromisów, a czym są starci tym bardziej kombinują, spinają się, presja zawodów ich przytłacza.

    Jest też takie powiedzenie, czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. Właśnie dlatego juniora trzeba czasem puścić na głęboką wodę, bo później ma 23 lata i dalej jest uważany za wielki talent który tylko czeka na debiut w PŚ. Najlepsi skoczkowie swoje debiuty notowali w wieku 16-17 lat(Małysz, Żyła, Stoch czy Kot też wtedy debiutowali) A my się boimy teraz postawić na 19-letniego Rudę czy Leję.

    Mieliśmy wielu utalentowanych juniorów którzy zdobywali punkty PŚ, a gdy przeskoczyli wiek seniora to się zablokowali. Zniszczoł też już 3 lata temu skakał o wiele lepiej. Wcale nie uważam, że w jego przypadku 'rzucenie' go na głęboką wodę w wieku 18 lat było złe, wręcz przeciwnie. Tyle że przez następne 2 lata był po prostu bardzo źle prowadzony przez "serwismena".

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    @mroziu95pl Martinn
    Dla skoczków i trenerów MŚ juniorów są bardzo ważną imprezą, wciąganie ich od razu na głęboką wodę może się dla nich źle skonczyc, chodzi o zdołowanie itp, charakter juniora nie jest jeszcze zbyt mocny dlatego chyba lepiej stopniowo wprowadzać zawodników zamiast pchać ich od razu na PŚ? Powołajmy np Adama Rudę i po nieudanym występie na PŚ może złapać takiego doła że nie pozbiera się do MŚ juniorów.Tego chcecie? Oni na PŚ mają jeszcze czas to są bardzo młodzi zawodnicy i nie ma co ich pchać na tak głęboką wodę.Skoczkowie i trenerzy są zgodni że dla nich najważniejsze są MŚ juniorów i nikt i nic tego nie zmieni.Moim zdaniem postępują słusznie bo w ten sposób mogą się stopniowo i porządnie rozwijać.
    @Stinger
    Ranga Mistrzostw Świata Juniorów jest wysoka, kibice może sądzą inaczej ale dla juniorów jest ona najważniejszą imprezą sezonu, spokojnie na PŚ dla nich przyjdzie jeszcze czas.Niech się narazie oskakają w zawodach niższej rangi, żeby stopniowo w przyszłości dawać im szansę.PŚ jest bardzo ważny ale dla sztabu trenerskiego naszych juniorów a także samych zawodników najważniejsze są mistrzostwa świata juniorów tak jest od lat i czemu miało by się to zmienić? Przyjdzie i czas na juniorów, narazie mamy grupe seniorów i dla nich PŚ jest przeznaczony.

  • kibicka bywalec

    Silny wiatr pod narty pomógł bardzo niektórym zawodnikom, warunki loteryjne, 2 seria odwołana z powodu silnego wiatru.
    Dzisiaj od rana duje w Zakopanem, wiec konkurs pod znakiem zapytania

  • Doors stały bywalec
    Kadry narodowe

    Coś mi się wydaje, że powodu dla których nie startowały kadry A i B to strach przed konfrontacją z kadrą Mateji.

    Dobrze, że za tydzień jest PK w Wiśle, miejmy nadzieję że Leja, Ruda czy Biela zaprezentują się tam na tyle dobrze, by kadra na PŚ w Polsce była jak najbardziej obiektywnie dobrana. Nie może być tak, że udział w polskich konkursach PŚ ma kilku zawodników "z urzędu"

    Jeśli będziemy mieć 12 zawodników (a wiele na to wskazuje) to typuje do PŚ w Wiśle i Zakopcu:

    Stoch
    Żyła
    Zniszczoł
    Kubacki
    Kłusek
    Biegun
    Kot
    Murańka
    Ziobro
    Hula
    Ruda
    Leja
    (+Biela, wymieniany za najsłabszego po Wiśle)

    + oczywiście Wolny, który jest dalej wielką niewiadomą....

  • EmiI profesor
    @yyy

    Dla Bieguna może też. Robi się "ciekawie" i strasznie zarazem...

  • yyy profesor

    Jak widać moja teoria ze Rudy zabraknie nawet w krajowej 12 na PŚ, nabiera coraz większego prawdopodobieństwa.

  • anonim

    @stefek

    Chyc tez w kombi sie bawi.jedynymi kontrkandydatami dla tej czworki ktora podalem sa chyba tylko czyż,krupa i łokaj.

    Wąsek latem skakał nie tak źle i chyba cos tam nawet wygral w jakis zawodach w czechach. Sądze, że teraz po tym upadku z zeszlej zimy ostroznie go wprowadzają na duże skocznie i dlatego go nie widac

  • HKS profesor

    A ma ktoś informacje jakie są plany apropo tej krajówki? Z jednej strony uczciwie by było zrobić eliminacje przed PŚ, ale z drugiej strony trochę za dużo miejsc do poobsadzania tym bardziej przy takiej formie.

    http://www.kombiundspezinachwuchs.de/ergebnisse/DP15GAP.pdf

    A link powyżej to tak apropo zaplecza seniorskiego Niemców. Queck, Geiger i pustynia.

    Niektórzy i tak nie przyjmą do wiadomości że skoki to sport "ultrazawodowy" i opiera się na kadrowiczach i dzieciach. Takie realia są mniej więcej wszędzie.

  • anonim
    @tonio

    Nie byłbym taki pewny Wąska, bo nie dość że w lato skakał cienko, to jeszcze tej zimy nigdzie nie startował. Ogólnie nie wiadomo czy jest w pełni zdrowy.

    Równie dobrze może go zmienić w kadrze Konior, Chyc bądź Krupa.

    Z tym że Konior raczej w KN na EYOF-ie z Twardoszem będzie startował.

  • anonim

    no skupien duzy progres na poczatku tej zimy ale jednak chyba najwiekszą rewelacją ostatnich miesiecy jest jednak kastelik, ktory ostatnio byl nawet bodaj na 17 miejscu w MP.

    pepeleusz jak oceniasz nasze szanse w eyofie bo sklad pewnie bedzie wygladal tak jarząbek,kastelik,wąsek,skupien?

  • pepeleusz profesor

    To nie jest tak, że w ostatnich 11 latach polscy juniorzy mieli wynik w MŚJ ponad stan dlatego bo się do nich specjalnie przygotowywali. Przeciwnie - przeważnie na MŚJ osiagaliśmy wyniki trochę poniżej oczekiwań w stosunku do innych startów naszych kadrowiczów oraz do tamtejszego potencjału. A latem np to w kilku sezonach nasi juniorzy tak dominowali ,,drużynowo'' nad wszystkimi innymi że gdyby przeprowadzić MS juniorów właśnie latem to byśmy mieli w drużynie kilka złot z bardzo dużym zapasem , lecz potem zimą wielu z nich zawodziło

    Co do tego konkursu TZN to co absencji najbardziej martwi absensja Pawła Wąska. Co do formy to największa rewelacją sezonu Damian Skupień. Forma juniorów w porównaniu do Zapotocznego a nawet J.kota niestety lekko poniżej oczekiwań, a zwłaszcza słaba forma Jarzabka.
    O Gąsienicy to chyba mało kto pamięta że nie tylko w tym sezonie był 12 w MP- on już zajął dwa razy taką lokatę w 2011r.(raz 11 po odliczeniu obcokrajowca)

  • anonim
    belka

    belka nr 16 :D

  • anonim
    OStatnia belka, że takie skoki :D?

    Masakracja.

  • Martinn stały bywalec
    edit

    Zobaczyłem na szybkiego że Kamil ma dwa srebrne medale i nie zauważyłem że to medale z konkursów drużynowych.

  • Martinn stały bywalec

    Jedynym Polskim skoczkiem który odnosił sukcesy juniorskie i został Bardzo dobrym skoczkiem jest Kamil Stoch. :)

  • marro profesor
    @sobu

    http://www.wyniki-skoki.hostingasp.pl/WyborZawodow.aspx

    wybierz w Typie Zawodów - Mistrzostwa Świata Juniorów
    i możesz sam przeanalizowac sobie wyniki wszystkich zawodników

  • sobu bywalec
    .

    Z Hvalą to mi chodzi oczywiście o pojedyncze zawody Pucharu Świata :)

  • sobu bywalec
    .

    @Znafca

    Bo Polaków trenuje się na najlepszych juniorów - nie tylko w skokach, w piłce nożnej też słyszymy o utalentowanych zawodnikach... w wieku 24 lat, w tym samym czasie inni mają już MŚ, PŚ, czy IO...

  • sobu bywalec
    .

    @OjciecMarek Czyli można mieć nadzieję że za rok (analogicznie do Krafta) Murańka będzie czołową postacią w T4S, a Wolny za dwa lata :)

    Tyle, że do tego trzeba trenerów, psychologów, którzy pozwolą uwierzyć zawodnikowi że mogą wygrywać - Jak Słoweniec Hvala - on chyba wygrał MŚJ i PŚ w niedługim czasie.

    A takie pytanie bo o Biegunie wiem, a Ziobro, miał jakieś wyniki w MŚJ?

  • Znafca bywalec
    fan

    Nasi juniorzy dobrze się prezentują ostatnio na MŚJ głównie dlatego,ze cały sezon są do nich przygotowywani i oszczędzani a inni skaczą w PŚ i często są zmęczeni. Wellinger był słabszy od Murańki i Zniszczoła a teraz nie ma nawet co ich porównywać.Niestety dla naszych MŚJ to priorytet a potem nie dziwne,ze chłopaki się nie odnajdują w PŚ jak zostali przyzwyczajeni do skakania kilku konkursów i treningów przed imprezą docelową.Czym skorupka za młodu itd. Póki nie zmieni się ta mentalność to nasi juniorzy nie będą nic znaczyć w zawodach PŚ.

  • denis13 doświadczony
    sobu

    Loitzl w 1998 roku w Sankt Moritz zdobył MŚJ rywalizując z Mattim Hautameakim.
    Kofler nie odnosił sukcesów juniorskich.
    Kraft zdobył medal w Otteapae w 2011 roku, rywalizując z Zografskim.
    Schlierenzauer zwyciężył w Kranju w 2006 roku. Jego głównym rywalem był Jurij Tepes.

  • OjciecMarek profesor
    @sakala

    No nie...to już by było chyba zbyt grubymi nićmi szyte, nawet jak na standardy naszego narciarstwa...

  • OjciecMarek profesor
    @sobu

    Loitzl był MŚJ, Kraft wicemistrzem w 2011 i brązowym medalistą w 2013, Kofler, o ile mi wiadomo, nigdy nie startował na MŚJ.

  • sakala weteran

    Schowali K.Miętusa = zagwarantowane miejsce na krajówkę w PŚ?

  • sobu bywalec
    Stinger

    @Stinger

    Dzięki wielkie za te informacje. O tym że Schlirenzauer zdobył MŚJ nie wiedziałem, o Morgim wiedziałem, że był zdolnym juniorem, Loitzl pewnie w MŚJ startował jak mnie na świecie nie było, lub jak jeszcze o skokach nie słyszałem (w końcu 1995 rocznik jestem). Tu się pojawia problem polskich skoków - mamy juniorów, ale co z tego skoro nikt nie potrafi ich ukształtować.

  • sobu bywalec
    denis13

    @denis13

    A masz może informacje o Loitzlu, Koflerze, Schlirenzauerze, Krafcie z tych zawodów? Nie chodzi mi abyś tego szukał, bo to mogę sam zrobić, tylko po prostu staram się śledzić wszystkie zawody skoków i wiem, że tam Polacy są określani mianem talentów, takich którzy będą zdobywali MŚ, PŚ, IO... A jak wychodzi później to wiadomo... Może pora przestać wierzyć w zdolnych juniorów a zacząć robić z przeciętnych skoczków mistrzów świata czy zdobywców pucharu świata, złota olimpijskiego czy choćby turnieju czterech skoczni.

  • dervish profesor

    Leja znokautował wszystkich ale odbyła się tylko jedna seria, więc warunki pewnie były trudne i loteryjne. Adam Ruda pozycja zaniżona za słabe noty, lepsze lądowanie i miałby szanse na podium. Wysoko i z niedużą stratą Podżorski i Stękała co nieźle rokuje przed MŚJ. Szkoda, że Kuba Wolny ciągle nie jest w stanie wrócić na skocznię. Ostatnio w połowie grudnia gdy odnowiła mu sie kontuzja mówiono o dodatkowych 2-3 tygodniach rekonwalescencji. PK 10 stycznia jest wiec na styku z data jego powrotu do treningów. Może uda mu się zdążyć, ale może być i tak ze teraz będą dmuchać na zimne i nie pozwolą mu wracać tak szybko.
    Co do startów to w domowym PK i na PŚ w Bad Mittendorf prawdopodobnie będziemy mogli wystawić 17-18 zawodników wiec dla nikogo liczącego się nie powinno zabraknąć miejsca jak nie w jednych to w drugich zawodach.

  • denis13 doświadczony
    Stinger

    Właśnie, gdzie się podział Lukas Mueller? Niedawno był w PŚ, a teraz cisza o nim.

  • Stinger profesor
    sobu

    Ostatnio MŚJ z Austriaków wygrał obecny lider PŚ, a więc Michael Hayboeck w 2010 roku. Rok wcześniej Lukas Mueller i on rzeczywiście nic nie osiągnął.

    Wcześniej Schlierenzauer, Morgenstern czy Loitzl ale o nich pisać nie muszę bo to skoczkowie z najwyższej półki.

    Co ciekawe Morgenstern rok po swoim złocie przegrał z Rutkowskim a co osiągnęli obaj wszyscy wiemy.

  • denis13 doświadczony
    sobu

    Ostatnim Austriakiem, który wygrał MŚJ to Michael Hayboeck w Hinterzarten 5 lat temu.

  • Stinger profesor
    kibic_skokow_narciarskich

    Ja rozumiem że MŚJ to też ważna impreza w końcu to impreza dla juniorów ale chyba nie uważasz że PŚ przy MŚJ to nic?

    Przecież skacze się po to by wygrywać w najwyższej randze a więc właśnie w PŚ.

    Jakby MŚJ były najważniejsze to Wellinger zamiast skakać w PŚ to kisił by się w domu i by czekał na cel główny a więc MŚJ.

    Jeszcze raz napiszę do tych zawodów kadra juniorów przygotowuje się latem wtedy kiedy jest na to czas, zimą trzeba startować i sprawdzać się z innymi a gdzie jest lepszy sprawdzian jak nie w PŚ?

    Szczerze mówiąc co wolisz złoto MŚJ czy dobre występy w PŚ?
    Rutkowski był MŚJ i co z tego ma? Wielkie gó...
    Małysz i Stoch nie mają nawet indywidualnego medalu z tej imprezy a kim są w skokach to nawet nie muszę mówić.

    A więc podsumowując nie mam nic przeciwko startom juniorów na MŚJ bo to impreza dla nich ale skoro Ruda ostatnio miał niezłe wyniki jak na siebie a kadra A i B skacze fatalnie to debiut w PŚ się należy. Nie mówię o czymś więcej, po prostu dostaje szanse bo zasłużył i jeśli nic nie zdziała wraca do Matei i przygotowuje się dalej do MŚJ.

  • sobu bywalec
    MŚJ

    Mam takie pytanie, kiedy ostatnio Austriak zdobył MŚJ? Bo z tego co wiem to w tych zawodach brylują Polacy, Słoweńcy, nawet Turcy czy Bułgarzy (Zogravski). A jak Przychodzi start w PŚ to słabi juniorzy z Austrii potrafią być liderami PŚ, T4S, a gdzie są Polacy? Poza Kamilem i Piotrem nikogo nie ma. Może pora przestać kształcić talenty, a robić z średnich juniorów skoczków na miarę PŚ, bo z tego co pamiętam Rutkowski wygrywał w MŚJ z Morgensternem, a jaką obaj mieli karierę dobrze wiemy. No i Stoch chyba MŚJ też nie wygrał, a MŚ i IO zdobył...

  • Xander weteran

    Zapotoczny ma straszne problemy z psychiką, bo ile razy w PK na treningach oddawał dobre skoki a później w konkursie słabo skakał. Ja dałbym mu szansę.
    Ciekawie prezentuje się Gąsienica. On też powinien dostać szansę tym bardziej że do obsadzenia będzie 12 miejsc. No chyba że nie wykorzystamy limitu w Kulm to drzwi mogą się dla niego zamknąć.

  • anonim
    Pozakadrowicze

    Zawodnicy spoza kadr w natarciu: Biela, Zapotoczny, Gąsienica... Myślę, że powinni dostać szansę w Pucharze Kontynentalnym. W końcu dla nich to jest niejako walka o sportowe życie, bo bez wsparcia ciężko tak skakać na dłuższą metę. A jak widać ich forma nie jest tragiczna. Co prawda Zapotoczny już ma swoje lata i podejrzewam, że akurat on do kadry już nie wróci, ale Gąsienica buduje formę od kiedy przestawił się na skoki i ciekaw jestem, jak daleko może z tą formą zajść. A Biela też najstarszy nie jest. Zobaczymy, co pokażą jutro.

  • marro profesor
    @Xander

    A jestem ciekawy składu na Kulm, Żyła, Zniszczoł i Kubacki raczej polecą, nie wiem czy ze Stochem bedą ryzykowac i czy kogos jeszcze Kruczek wezmie.

  • Martinn stały bywalec
    @kibic_skokow_narciarskich

    Piszesz od dwóch dni to samo...Jak zauważył MroziuPL95 co dają te mistrzostwa skoczkom? Jedynie zapisanie się w archiwach.Jeśli w innych krajach jakiś junior osiąga wyniki pozwalające jeździć na PŚ i być choćby tym 6 w kadrze to jedzie...a nie kisi się w domu.Przecież zawszę można na MŚJ Skakać z marszu.

  • EmiI profesor
    @marro

    W protokole zawodów krajowych nigdy nie jest podany kierunek wiatru. Tylko jego siła.

  • pawelf1 profesor
    michnar

    pdf.. i post niżej.....

  • Xander weteran

    Ciekaw jestem jak będzie wyglądać drużyna na PK w Wiśle. Jeżeli nie wykorzystamy limitu na PŚ w Kulm to pewnie ci zawodnicy będą skakać w PK a to zablokowało by szansę startu juniorom.
    Leja potwierdza wysoką formę, Ruda także całkiem dobrze.
    Ale chyba najbardziej zaskakują poza kadrowicze Biela, Zapotoczny i Gąsienica. Dałbym im szansę poskakać w PK.

  • marro profesor
    @michnar

    Poczytaj kilka komentów niżej albo wejdz w PDF

    Co do wiatru to był od 0,3 m/s do 2,1 m/s w protokole nie ma że na minusie wiec pewnie cały czas pod narty wiało albo kreciło.

  • michnar stały bywalec
    Belka

    Ciekawe z której belki opuszczali tych skoczków, bo musiało to być ze strasznie wysokiej.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @kibic_skokow_narciarskich

    Normalnie tłumaczysz wszystkie decyzje sztabu szkoleniowego jak z czasów PRL-u.

    Powiedz mi co daje tym młodym skoczkom kiszenie ich w kraju, nawet jak zdobędzie medal w tych MŚ juniorów to dla kogo tak na prawdę liczą się sukcesy juniorskie, w tym czasie mogliby zbierać doświadczenie w zawodach międzynarodowych, a tak to potem wychodzą po tych MŚ Juniorów i nie radzą sobie w seniorskim skakaniu...

  • PGr doświadczony
    No to

    Biela następnym dobrym startem wywalczył sobie miejsce w CoC.

    Jak jestem w stanie zrozumieć, że "zesłańcy" mają trenować, a nie startować, to Ci z kadry "B" co nie skaczą w T4S powinni tu wystartować. Też mam wrażenie, że "Ktoś" wystraszył się możliwości porównania...

    Juniorzy Matei wciąż w natarciu. Na naszych CoCach mają szansę wywalczyć sobie więcej niż jedno miejsce na Wiślano-Zakopiańskie PŚ

  • anonim

    Ruda, tradycyjnie dostaje noty jak Wasiliew: 16, 16,5. Oby też w niedalekiej przyszłości, latał przynajmniej tak daleko jak Rosjanin.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Krecik

    Przy tej belce i z wiatrem pod narty to i średniacy z PŚ by się pozabijali, Hayboeck to by na widowni chyba lądował...

  • anonim

    @stinger

    Hebel w listopadzie mial operacje zerwane acl a wiec w tym sezonie juz na pewno nie wroci

  • Krecik doświadczony

    Cóż.. rok temu podczas kwalifikacji do konkursu w Zakopanem, skakano z belki 14 i 13. Lecz wiało w plecy średnio z prędkością 0.63 m/s. Tutaj nie wiemy jak wiało, ale jeśli pod narty, to na takiej belce, podczas PŚ, Hayboeck by się w tym momencie zabił

  • denis13 doświadczony

    Pewnie były problemy z wiatrem, skoro nie rozegrano 2 serię.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @ciekawski

    Rutkowski zakończył oficjalnie karierę po tamtym sezonie zimowym chyba, natomiast Śliż oficjalnie nie zakończył, ale na stronie FIS ma "non active" i już od pewnego czasu nie pojawia się nawet w krajowych zawodach.

    Co do konkursu z pierwszej dziesiątki zaskoczyła tylko wysoka pozycja Gąsienicy. A no i Ruda słabo, bo sądząc po komentarzach większości użytkowników to powinien zdeklasować resztę startujących.

    Trochę mnie zawiedli Jarząbek i Kojzar, no i liczyłem po cichu na Tomka Byrta, ale ważne, że się nie poddaje i trenuje i może jeszcze kiedyś potwierdzi swój talent :)

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    Zrozumcie w koncu ze juniorzy mają inne cele niż PŚ.Ruda przygotowuje się do MŚ juniorów i tym startom będą podporządkowane przygotowania.Tak samo jak zwycięzca Krzysztof Leja.Jak widać juniorzy pokazują klasę i udowadniają że będą się liczyć na mistrzostwach.Szkoda że ponownie nie było Jakuba Wolnego, coś mi się to nie podoba że dalej nie skacze.Czyżby ten zawodnik miał już stracony sezon?

    A moze kadra b miałą w tym czasie inne plany? Szkoda że nie wystartowali ale pisanie że bali się kompromitacji z juniorami jest nie na miejscu.

  • Stinger profesor

    Tak o ogóle wiecie kiedy wraca Wolny? Coś ostatnio cicho o nim a tu zaraz pół sezonu zleci.
    Poza tym przy okazji zapytam o Hebla, zawodnik z kadry Matei też jest kontuzjowany, nie wiecie kiedy wraca?

  • anonim

    oczywiscie maciusiak tym razem schowal k mietusa a powinien go tu puscic i niech na tle juniorow i pozakadrowiczow udowodni ze zasluguje na start w coc w Wisle

  • Stinger profesor

    Leja znokautował. Ruda "tylko" piąty i pewnie zaraz będą komentarze że nie nadaje się na PŚ ale ja dalej zostaję przy swoim że szansa mu się należała.

    Liczyłem że Byrt jednak zmieści się w 10, chętnie bym go zobaczył za tydzień w PK więc ważne by był jak najwyżej.

    Szkoda że Kot, Ziobro, Murańka czy Hula nie skakali bo byśmy zobaczyli ile ich dzieli od reszty no ale lepiej może jeśli potrenują w końcu te zawody to i tak nie wiele im dadzą.

  • anonim
    Rutkowski i Śliż.

    Ktoś wie, czy tych dwóch panów dało se już siana ze skakaniem? Chyba oficjalnie nie zakończyli kariery??

  • Toyminator profesor

    Nie mówię że już teraz ma skakać;D Ale tak za rok może się rozwinie i będzie skakał nam daleko:)

  • dejw profesor

    Leja nokautuje, Ruda znów stracił masę punktów na notach, Grzegorz Miętus zanotował niesamowity regres po dość udanym lecie, coraz słabiej zaczyna skakać Jarząbek, a w kiepściutkiej formie wciąż jest Gut.

  • Toyminator profesor
    hmm

    Jeden z tych młodych ,z którymi wiążę ogromne nadzieje:) Chciałbym zobaczyć Leję na zawodach w Wiśle albo Zakopanem , bo czemu nie? I tak prócz Żyły ,Stocha,Zniszczoła i Kubackiego nikt inny nie skacze dobrze.

  • anonim
    jn

    wg PDFa z 16

  • anonim
    O co tu chodzi?

    Gdzie są pozostali Polscy skoczkowie, Ziobro, Murańka, Kot Maciej, Hula...
    Czyżby bali się kompromitacji?

  • marro profesor
    @endriu92

    Wystarczy wejść w pełne wyniki PDF a tam masz na samym dole GATE 16.

    Pewnie zaraz pojawią sie komentarze Leja na PŚ

  • endriu92 początkujący
    -

    Z której belki skoczkowie oddawali swoje próby ?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl