PŚ w Bad Mitterndorf: Już od 11:00 oficjalne treningi (lista startowa)

  • 2015-01-08 22:10

Już w piątek odbędą się oficjalne treningi i kwalifikacje na przebudowanej skoczni w Bad Mitterndorf. Rozmiar skoczni został przesunięty z HS 200 na HS 225.

Ostatnim zwycięzcą na starej skoczni Kulm był Peter Prevc. Słoweniec wyprzedził zawodnika gospodarzy Gregora Schlierenzauera oraz Noriaki Kasai. Dziś skocznię testował Gregor Schlierenzauer, który na tym obiekcie wygrywał trzykrotnie. Austriak wylądował na 190 m. "Skakałem pełen szacunku, ponieważ nie wiedziałem, co mnie czeka. Nie chciałem ryzykować" - powiedział rekordzista starego obiektu Schlierenzauer. "Z progu wychodzi się bardzo wysoko, a następnie leci się długo nad zeskokiem. Jeśli warunki pozwolą, można wylądować na 230 m" - opisał wrażenia po swoim skoku Austriak. Czy jutro uda się dolecieć aż tak daleko?

Lista startowa piątkowych kwalifikacji została stworzona w oparciu o klasyfikację Pucharu Świata. W niedzielę natomiast zawodnicy będą już startować zgodnie z zajmowanymi miejscami w klasyfikacji lotów narciarskich. Polskę reprezentować będą Piotr Żyła (nr 34) oraz Aleksander Zniszczoł (nr 11). Trudno wskazać faworyta zawodów. W formie z pewnością są Austriacy - Kraft, Hayboeck oraz Schlierenzauer, którzy przed własną publicznością będą chcieli pokazać się z jak najlepszej strony. Niemcy - Freitag oraz Freund, mogą próbować zrewanżować się Austriakom za Turniej Czterech Skoczni. Mocni są także - Prevc ze Słowenii oraz Kasai z Japonii. Czy do walki o jak najwyższe laury włączy się ktoś jeszcze?

Pierwsze treningi na przebudowanej skoczni już od godziny 11:00. Na godzinę 13:00 zaplanowane zostały kwalifikacje. Transmisja z kwalifikacji na antenie Eurosport oraz TVP1, początek od 12:45.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.



PROGRAM ZAWODÓW:
Piątek, 09.01.2015
11:00 - oficjalny trening
13:00 - kwalifikacje

Sobota, 10.01.2015
12:30 - seria próbna
14:15 - pierwsza seria punktowana

Niedziela, 11.01.2015
12:30 - kwalifikacje
14:15 - pierwsza seria punktowana

Lista startowa - 09.01.2015
LpZawodnikKrajRekord
1 SHIMIZU Reruhi JPN 195.0
2 MORASSI Andrea ITA 216.5
3 KORNILOV Denis RUS 232.0
4 KLINGA Sebastian FIN 156.5
5 KOZISEK Cestmir CZE 197.5
6 JUSTIN Rok SLO 170.5
7 KARLEN Gabriel SUI
8 POPPINGER Manuel AUT 203.0
9 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
10 HAJEK Antonin CZE 236.0
11 ZNISZCZOL Aleksander POL 206.5
12 WENIG Daniel GER
13 HAUER Joachim NOR
14 KOBAYASHI Junshiro JPN 199.0
15 DESCHWANDEN Gregor SUI 208.0
16 TEPES Jurij SLO 237.0
17 SAKUYAMA Kento JPN 152.5
18 FETTNER Manuel AUT 204.5
19 STJERNEN Andreas NOR 232.5
20 BRESADOLA Davide ITA 204.5
21 LARINTO Ville FIN 209.0
22 DIETHART Thomas AUT 192.5
23 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 225.0
24 BOYARINTSEV Vladislav RUS
25 TANDE Daniel Andre NOR 197.5
26 VASSILIEV Dimitry RUS 228.0
27 FORFANG Johann Andre NOR
28 MATURA Jan CZE 224.5
29 DEZMAN Nejc SLO 194.0
30 LEYHE Stephan GER
31 MAEAETTAE Jarkko FIN 175.5
32 TAKEUCHI Taku JPN 207.5
33 NEUMAYER Michael GER 231.0
34 ZYLA Piotr POL 232.5
35 KRANJEC Robert SLO 244.0
36 PUNGERTAR Matjaz SLO 210.0
37 JACOBSEN Anders NOR 230.5
38 ITO Daiki JPN 240.0
39 EISENBICHLER Markus GER 192.0
40 VELTA Rune NOR 243.0
41 DAMJAN Jernej SLO 220.5
42 FREITAG Richard GER 230.0
43 KASAI Noriaki JPN 224.0
44 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 243.5
45 FREUND Severin GER 228.5
46 FANNEMEL Anders NOR 244.5
47 KOUDELKA Roman CZE 226.5
48 PREVC Peter SLO 230.0
49 KRAFT Stefan AUT 208.0
50 HAYBOECK Michael AUT 214.0

Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22060) komentarze: (101)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Peter90 stały bywalec
    Apel

    Snopek do końca sezonu :D
    Przepraszam Cię Panie Szczęsny,ale jednak wole Pana Snopka aby komentował zawody.Niestety muszę z przykrością powiedzieć,ze nie ptorafie jakoś zrozumieć tego co Pan mówi,czasami za bardzo krzyczysz albo jeszcze wrzeszczysz po prostu wolę Snopka. takich spokojniejszych .Robimy protest :D?

  • anonim
    komentator

    Snopek to sto razy lepszy komentator od Szczesnego

  • anonim
    Jak ZNISZCZOŁ z wiatrem w plecy skoczy min. 180m...

    To wiadomo, że kocha loty :)!

  • anonim
    @fyi

    Na pewno więcej niż 50, ale już i tak startują z pod tego budynku na szczycie skoczni :) Problem w tym, że na Kulm wieje zazwyczaj w plecy i żeby odlecieć za HS to trzeba mieć ze 104 km/h. Szykuje się moim zdaniem modyfikacja najazdu na przyszłoroczne MŚwL, tak jak miało to miejsce w Vikersund w 2011 roku...

  • Major_Kuprich profesor
    fyi

    60 belek

  • anonim

    Ile tam jest belek? 50 tylko?

  • anonim
    Rozbieg Kulm

    Oj, coś mi się wydaje, że Austriacy będą musieli na przyszłoroczne mistrzostwa świata zmienić nieco profil najazdu i punkty startowe,bo teraz przy takim wietrze, żeby odlecieć, to trzeba mieć ze 104 km/h minimum, a obecnie z najwyższej belki max. można ok. 105-106 km/h najechać na próg. Ale takie są uroki pierwszych skoków po przebudowie. W Vikersund sytuacja była podobna cztery lata temu i też musieli na MŚwL w 2012 roku nieco zmodyfikować próg i dodać nowe punkty startowe, bo tam z kolei za mało było ich w dół najazdu...

  • dejw profesor

    Po to są treningi, zwłaszcza na nowo przebudowanej skoczni żeby poznać jej możliwości.. Zmiany belki są koniecznością. Poczekajmy na najlepszych, zobaczymy co pokażą oni.

  • anonim
    LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ

    ZNISZCZOŁ NASZ NISZCZYCIEL SKACZE 213M - koleś który na dużych skoczniach szlifuje bule przeskakuje K point o 13m. Macie coś rozumu w głowach? Mamut to nie duża skocznia, tutaj 1km/h czy 0/5m/s pod narty może spowodować że ktoś skacze 25m dalej. Każdy lepszy zawodnik mógł skoczyć w warunkach niszczyciela 240m lub 250m i się połamać. Belki się nie ustawia pod najsłabszych. Zawsze tak było i ma być najsłabsi zaczynają konkurs od odleglosci 130-160m. i to jest odleglość odpowiednia dla niszczyciela. To tak jakby w bishoshofen zniszczoł skoczył 132m a po nim leciał haybeck z tej samej belki. Zanim coś powiecie zastanowcie się bo wstyd.

  • anonim
    PB polski skoczków 210 i więcej

    1. Kamil Stoch 232,5
    1. Piotr Żyła 232,5
    3. Adam Małysz 230,5
    4. Aleksander Zniszczoł 213
    5. Maciej Kot 211,5
    6. Krzysztof Miętus 210

  • ostry017 stały bywalec
    -

    Są loty, jest i Hajek! :D

  • anonim
    zabralbym jeszcze na te zawody

    zabralbym jeszcze na te zawody Hule, Kota i moze tez Kubackiego

  • Aaabbbb profesor

    Choćby moje posty miały być kasowane w nieskończoność, a ja miałbym zakończyć z banem na IP, będę pytał do znudzenia: czy naprawdę nie można prowadzić dyskusji bez obrażania się nawzajem? Jak nie jedni to drudzy, tym razem Piotr i Meteorolog. To jest naprawdę obrzydliwe.

  • anonim

    Olek w innsbrucku był 27 czy 28 ? Z tego co pamiętam w wynikach zaraz po zawodach był 27, a na stronie jest 28, to jak z tym jest?

  • Peter90 stały bywalec

    Tylko jakby jeszcze poprawili belki,i nie musieli dodawać za obniżanie to byłoby lepiej,bo wtedy wiadomo,ze skcozy dalej i wygra.Faktycznie Małysz miałby wtedy lepszą szanse na dwa złota,ale Simon był lepszej formie więc wiecie i tak nie wiadomo jakby to się potoczyło :D.Być może w Oslo by wygrał 2007 kiedy miał nieudany skok i puściligi go fatalnych waurnkach.No cóż mnostwo przykładów i tak wszystko na minus :d/

  • anonim

    Widząc na kamerce ze skoczni w Wiśle jak bujają się drzewa to raczej można zapomnieć tam o dzisiejszych treningach, a i jutro prognozy są słabe.

  • anonim
    rozmowa z M. Kotem

    http://www.sport.pl/skoki/1,65074,17228087,Skoki_narciarskie__Kot___Oczywiscie__ze_popelnilismy.html#BoxSportTxt

  • Kabanos początkujący
    Trening

    Czy jest szansa gdzieś zobaczyć treningi? Choćby jakaś kamerka? Szukam i nic nie mogę znaleźć.

  • ostry017 stały bywalec
    @yyy

    Dokładnie, też mam takie zdanie na temat przeliczników, one bardzo dużo wniosły nawet, jeśli nie są perfekcyjnie dokładne. Natomiast co do belek to kabaret jest idealnym słowem.

  • anonim

    LISTA STARTOWA PK W WIŚLE

    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3946/2015JP3946SLR1.pdf

  • yyy profesor
    Peter90

    ... ale czy wtedy własne nie decydowały układy? To znaczy za czasów bez przeliczników? Zawsze można było puść Małysza w złych warunkach, a nie zawsze sobie z tym dawał rade. Wyobrażasz sobie jak wielką nieraz mógł meic przewagę nad reszta rywali gdyby doliczali mu jeszcze punkty za wiatr? Nie wiemy tez czy w Solt leit City nie skończył by z dwoma złotymi medalami gdyby doliczano punkty za wiatr. Podsumowując, Tepesz mógł specjalnie wybierać warunki dla skoczków, bo żadnego ratunku wtedy nie było. A przecież teraz mając te przeliczniki, widzimy jak nie raz wiatr potrafi poustawiać zawody, jak wielki ma on wpływ na wyniki.

  • lol doświadczony

    Jest już lista startowa CoC w Wiśle i nie ma szału z obsadą - 59 zawodników na starcie.

  • yyy profesor
    Shakyor

    Tak, te zawody o ile odbędą się, będą wliczone do klasyfikacji głównej Pucharu świata.

  • Peter90 stały bywalec

    To lipa trochę. No bo sami zobaczcie. Kiedyś Małysz przegrywał tylko punktami małymi i to było 4 miejsce - i to było dla mnie bardziej fascynujące albo wygrywał wielką przewagą.To co,ze miał wiatr właśnie to było dla mnie dobre liczył się wtedy talent.Być moze przy starym systemi nie byłoby Kasaiego.A teraz jak ktoś skoczy daleko taki polak i jest z tyłu stawki to nie ma szans na zajęcie dobrego miejsca,a wiecie dlaczego ? Bo właśnie z tymi belkami jest problem.Ciągle przesuwają,a jak nie daj Boże konkurs jest loteryjny ,to mamy problem ;/.ostry017 - i masz racje, belki to jakiś kabaret :D.
    Realia- Niestety masz racje ;/

  • Realia bywalec
    do Peter90

    Skoczkowie się nie sprzeciwiają bo doskonale wiedzą że to nie ma najmniejszego sensu. FIS jest niczym nasz PZPN gdzie zasiada tak zwany BETON do którego nic nie dociera i zawsze robią wszystko po swojemu, nawet przy protestach zarówno samych zawodników, trenerów jak i kibiców, innymi słowy to jak walka z wiatrakami.

  • ostry017 stały bywalec
    Peter90

    System przede wszystkim w dużym stopniu usuwa przypadkowość, dlatego nie ma sprzeciwów, kiedyś można było wygrać dzięki huraganowi pod narty, dzisiaj nikt przypadkiem nie wygra, owszem można mieć trochę szczęścia, i z dobrym wiatrem odlecieć i i tak wygrać z tym, który przy wietrze w plecy skoczy bardzo dobry skok, ale przypadek skrajnych niesprawiedliwości został wyeliminowany dzięki systemowi. Jedyną paranoją jest obniżanie belek, powinno się to robić tylko w przypadkach wyjątkowej potrzeby, jury powinno skrupulatniej ustalać belkę startową konkursu, a z możliwości zmiany belki korzystać tylko ostatecznie. Nie mówiąc już o zmianach przez trenerów, to przy wietrze pod narty jest po prostu taktyczne oszustwo.

  • Shakyor stały bywalec
    Pytanie

    Mam takie małe pytanko. Czy konkursy na Mamutach zaliczają się do punktacji Pucharu Świata czy tylko do oddzielnej klasyfikacji w lotach? W sensie, czy jak np Zniszczoł zajmie jutro 26. miejsce to czy bedzie miał dodane w PŚ te 5 pkt czy te punkty przejdą na oddzielną listę?

  • Peter90 stały bywalec
    Pogoda

    No nie wiem co mysleć o tej pogodzie.Mam wrazenie, ze i tak zostaną roezegrane naprawdę chciałbym wrócić do starego systemu oceniania ,bo ten system jest żenujacy :D.Czemu się skoczkowie nie sprzeciwiają :/

  • anonim
    Ito, jaki rekord!

    Coś czuję że Norwegowie zamieszają na tej skoczni...

  • anonim
    Pogoda na Kulm

    Ja sobie nie mówię tak od siebie tylko czytam z modeli numerycznych. Akurat w dziedzinie pogody wiem nieco więcej jak zwykły Kowalski. Patrząc na modele no to jedynie w tą niedziele daje leciutkie szanse na rozegranie konkursu ale bardzo ryzykownego i loteryjnego pewno z tylko jedną serią. Jak czytam prognozy samych organizatorów to szanse spadają do zera. Co do TCS to akurat w tym okresie nad Europą panowały kliny wyżowe i jedynie po ich grzbietach nasuwały sie niże wtórne z intensywnymi opadami śniegu i tak też było w Oberstdorfie gdzie nad Niemcy zanurkował niż wtórny przynosząc zbyt silne porywy wiatru i intensywny śnieg. Lecz to był wtedy i tak słaby niż a pogoda nad Europą nie była tak dynamiczna co teraz.

  • Peter90 stały bywalec

    Meteorolog - Ty sobie mozesz mówić.I tak będą zawody.W turnieju czterech skoczni też wrózyli,ze nie będzie konkursu i będzie problem,a tu proszę był i się rozegrał:)

  • anonim
    Pogoda na Kulm

    No i mówiłem że nic z tego. Zero szans na zawody tak w sobote jak i w niedziele.

  • Kolos profesor
    No to warto przypomnieć:

    10 najdłuższych skoków na mamucie w Tauplitz/Kulm

    1.CHRISTIAN NAGILLER 02.02.2003 220*
    2.ANDREAS GOLDBERGER 10.01.2006 215,5**
    GREGOR SCHLIERENZAUER 10.01.2009 215,5
    4. SVEN HANNAVALD 31.01.2003 214
    5. ALAN ALBORN 14.01.2005 212
    MARTIN KOCH 12.01.2006 212
    ANTONIN HAJEK 08.01.2010 212
    DAIKI ITO 15.01.2012 212
    9. ANDERS JACOBSEN 10.01.2009 211
    10. THOMAS MORGERSTERN 14.01.2006 210,5
    ADAM MAŁYSZ 31.01.2003 210,5

    *Skok z upadkiem
    **Skok na nieoficjalnym treningu

    W sumie to myślałem ze po tym weekendzie te odległości zostaną wymazane z czołówki, ale teraz nie jestem tego już taki pewien:)

  • anonim

    hahaha 50 zawodnikow? pewnie olek zniszczol skoczy max 150 i nie wejdzie do 40 ;p

  • Kolos profesor
    zbyszek

    Zależy jak kto rozumie "ciekawość"..

    ale jakiś wyjątkowo dalekich lotów się nie spodziewam - nie po wczorajszym skoku Schlierenzauera. Jak będzie wiało w plecy to będzie problem z doleceniem do 200 metra.

  • anonim

    skisprungschanzen.com/photos/aut/badmitterndorf_tauplitz/30.jpg

    Tak wyglada skocznia w naturalnej oslonie od wiatru, z tylu jest raczej calkowicie zaslonieta przez gore w ktora jest wkomponowana, z boku geste lasy na pewno zmniejsza sile wiatru + dodatkowo przy skoku Gregora bylo widac, ze tez sa oslony antywietrzne, jedynie z przodu moze mocniej wiac na skoczni, ale wtedy dajemy niska belke, najwyzej slabsi beda klepac bule.

  • Kolos profesor
    ostry017

    Pożyjemy, zobaczymy :)

  • zbyszek początkujący
    PŚ W TAUPLITZ

    Coś czuję , że ten pś w bad mitterndorf będzie nudny nie będę miał okazji oglądać kwalifikacji 50 zawodników na liście startowej tylko to 40 wystąpi w konkursie?Mam nadzieję że konkurs sobotni i niedzielny będzie ciekawy liczę na to

  • EmiI profesor

    Tak szczerze mówiąc to DUŻO gorsze prognozy, na tych stronach z których ja korzystam, były na Wisłę w terminie 22-24 grudnia. Jakoś się wtedy skakało, mimo że wiatr miał być nawet o połowę silniejszy niż w Tauplitz.

  • ostry017 stały bywalec
    Kolos

    No tak gdzieś wyczytałem, że ten mamut jest dobrze ,,schowany", więc wypada mieć nadzieje, że tak jak mówisz, wiatr z taką siłą nie zawita na skoczni.

  • Kolos profesor
    ostry017

    Spokojnie, dziś poskaczą na pewno, jutro z duża doza prawdopodobieństwa też, tylko z niedzielą kłopot. ale ciągle nie wiemy jakie są uwarunkowania wietrzne na mamucie w Kulm. A to może być zupełnie co innego niż pogoda normalnie w mieście (a prognozę podaje się dla miasta a nie dla skoczni) ...

    Może i być tak że na skoczni będzie dość słabo wiało..

  • ostry017 stały bywalec
    Wiatr

    Nie lubię gdy skoki, a w szczególności loty są torpedowane przez wiatr, ale nasi nie pojechali i jeśli skakali już jakiś spokojny trening, to była to dobra decyzja, Piotrek i Olek sobie gdzieś w hotelu siedzą, i pewnie mało poskaczą w ten weekend bo takich prognoz jak te, które można przeczytać na FB Skijumping.pl, to ja chyba nigdy nie widziałem.

  • anonim
    PESYMISTA

    Bardzo chciałbym pooglądać loty na tym nowym mamucie, ale kurcze no nie bójmy się słów, nie uciekajmy od nich, przecież w tauplitz już wieje teraz solidnie, a z każdą godziną będzie mocniej :( także osobiście jestem załamany taką sytuacją, a jak zobaczyłem prognozy to już nic nie powiem...;(...
    I dajcie spokój z pocieszeniami typu... a może się zmieni, że pogoda jest nieprzewidywalna, że to są tylko prognozy itd...akurat w tym przypadku nie ma szans na poprawę, nie czarujmy się
    POZDRO

  • Jarek stały bywalec

    TCS - zawody jak każde inne. Tylko dziennikarze i organizatorzy pompują ważność. Zrobić u nas turniej dwóch skoczni, zorganizować większe pieniądze niż w TCS i prestiż będzie większy.

  • Toyminator profesor

    Ehm ,jak tak oglądałem na Weekend pogodę...to tak: jak w Kulm dziś skoczą chociaż raz ,żeby zapoznać się z skocznią,to będzie sukces. O zawodach możemy zapomnieć.
    W Wiśle PK też się nie odbędzie. Wiadomo w PK skaczą i przy orkanach;D Ale jednak na cały Weekend ma wiać od 3-8m/s
    Ewentualnie w Niedzielę jest mała szansa że pogoda się poprawi zarówno w Austrii jak i u nas . O dziwo w Austrii ma wiać mniej niż u nas;D No ale tam skaczą na Mamucie...

  • Martinn stały bywalec

    Polakom to odwołanie wyszłoby na dobre.

  • anonim
    Lotów na 100 % nie będzie

    Jak wyżej, będzie zbyt mocno wiało.

  • mmm doświadczony

    @Major_Kuprich

    Wtedy trzeba by dorzucić jeszcze Schlierenzauera gdyby liczyć KK Bardalowi

  • anonim
    PREVC, KASAI, KRANJEC, SCHLIERI, KRAFT albo HAYBOECK...

    Nikt inny nie jest w stanie wygrać.

  • anonim
    pasztety skaczą w wiśle

    Nie rozumiem tego czemu tylko dwóch polaków skacze jutro na Kulm.Rozumiem ze Kamil moze miec jeszcze problemy i lepiej zeby nie startował na tej skoczni ale reszta powinna jutro na tej skoczni fruwać i cieszyć się z dalekich skoków .Loty to najbardziej emocjonalne dla widza jak i skoczka zawody z cyklu pucharu świata i dla tego trener kruczek powinien wysłać całą kadrę na loty żeby się chłopaki mogli trochę zabawić i cieszyć z tego co im sprawia najbardziej w życiu przyjemność. Wolałbym żeby chłopaki skakali za bule i osiągali odległości 160-190 metrowe maksymalnie niż zajmowali dobre pozycje w coc w wisle i tak ten coc im nic nie da polacy będą skakać tak samo jak w tcs czy w engelbergu czy w klingental .Nic sie nie zmieni moze Kamil coś zacznie lepiej skakać i tyle

  • Major_Kuprich profesor
    Ranga imprez mistrzowskich

    1. IO - 10 pkt, 9 pkt, 8 pkt
    2. MŚ - 8 pkt, 7 pkt, 6 pkt
    3. PŚ - 7 pkt, 6 pkt, 5 pkt
    4. TCS - 6 pkt, 4 pkt, 3 pkt
    5. MŚwL - 5 pkt, 4 pkt, 3 pkt

    Idąc tym tropem ranking ostatnich 2 sezonów:
    1. Kamil Stoch 13 + 27 = 40
    2. Peter Prevc 13 + 26 = 39
    3. Anders Bardal 14 + 12 = 26
    4. Gregor Schlierenzauer 20 + 0 = 20
    5. Severin Freund 0 + 10 = 10
    6. Noriaki Kasai 0 + 9 = 9
    7. Thomas Diethart 0 + 6 = 6
    7. Anders Jacobsen 6 + 0 = 6
    9. Thomas Morgenstern 0 + 4 = 4
    10. Simon Ammann 0 + 3 = 3
    10. Tom Hilde 3 + 0 = 3

    Widać, że ostatnie lata zdominowali: Stoch, Prevc i Bardal, gdyby dorzucić do tego KK Norwega z 2012 roku, różnica tej 3 pomiędzy resztą byłaby jeszcze większa.

  • anonim
    Szkoda

    że Adam Małysz już nie skacze. Skoro np. Noriaki Kasai tak świetnie sobie radzi, to i nasz Orzeł z Wisły dałby radę. Śmiem twierdzić, że na IO w Soczi całkiem realny byłby medal w konkursie drużynowym.
    A choćbyś nawet trochę słabiej skakał, to nikt chyba nie miałby pretensji, bo prawdziwy kibic wie, ile radości nam dałeś.
    Panie Adamie, po co Ci te samochody?
    Pozdrawiam.

  • Toyminator profesor

    Czy skok z treningu zalicza się do rekordu życiowego?
    I czy rekord skoczni może być zaliczony w sesji treningowej?

  • mmm doświadczony

    Nie sądzę, żeby TCS był mniej ważny dla polskich skoczków niż TCS, po prostu Kruczek tak mówi, bo od kilku już lat TCS jest dla nas jakimś rozczarowaniem... Nawet dla kibiców w Polsce wygrać TCS to coś więcej niż wygrać zwykłe zawody PŚ... Jestem przekonany, że gdyby zrobić sondę, to 90% polskich kibiców byłoby za wygraniem TCS niż zawodów w Wiśle lub Zakopanem... TCS to podobny prestiż do IO czy MŚ.

  • Aaabbbb profesor

    System grupowy umarł śmiercią tragiczną jeszcze w fazie prób.

    O ile jestem w stanie zrozumieć fascynację "magicznym Zakopanem" to już podnoszenie rangi Wisły do grona mitycznych świątyń polskich skoków jest lekką przesadą. Obiekt dopuszczany warunkowo i dość, rzekłbym, surowy.

    Zakopane, owszem, broni się frekwencją, choć "czasy Małysza" raczej nie wrócą, ale Wisła (mimo godnego Patrona) nie zawojuje raczej kalendarza PŚ.

    Jestem bardzo ciekaw PK i wniosków zeń płynących.

    I widzę, że animozje z poprzedniego tematu przeniosły się na ten :). Szkoda tylko, że mój post stał się ofiarą czystki. Był wesoły, choć nie na temat ;)

    Dobrej nocy!

  • Xander weteran

    A ja tam nie wierzą że zdołają cos tam poprawić przez te treningi. Tacy Murańka, Ziobro czy Biegun sa całkowicie rozregulowani i nawet trening może tu nie pomóc. Taki Kot tyle razy odpuszczał zawody by trenować a formy nie poprawiał.
    Ciekawe co będą mówić trenerzy jak w Polsce będzie niewypał. Z tym aktualnie trzeba się liczyć. Po nieudanym początku sezonu mówili że wystrzał formy ma być w Engelbergu, później po TCS mówią że na Polskich konkursach. A jak nie wyjdzie to pewnie powiedzą że najważniejsze MŚ i MŚJ. I to tam musi być szczyt formy a nie na Polskie konkursy.
    Ja już bardzo dobrze znam Kruczka i Tajnera. I w przypadku złych wyników znowu będzie głupie gadanie.

  • michnar stały bywalec
    -

    W lecie testowano sposób, w którym miał być rozgrywany Puchar Świata w lotach. Temat ucichł, a ja zacząłem się zastanawiać czy po jutrzejszych kwalifikacjach zaczną dzielić zawodników na jakieś grupy czy coś?

  • anonim
    @wiem

    co ty tak naprawde wiesz ?? chyba wiesz, ze nic nie wiesz..
    Jakbyś wiedział, to byś wiedział, że dla zwykłego Polskiego kibica zawody w FaluN, a nie Falum mają takie znaczenie, że są to Mistrzostwa Świata Seniorów w Skokach Narciarskich rozgrywane w tym sezonie 21 lutego o godzinie 18 na obiekcie HS 100 konkurs indywidualny mężczyzn, o godzinie 18:00 26 lutego na obiekcie HS 134 odbędzie się konkurs indywidualny nr 2, a dwa dni później, ostatniego lutego, również o godzinie 18:00 i również na obiekcie HS 134 odbędzie się konkurs drużynowy, w którym jak twierdzi boski Polo, Polska drużyna stanie na podium..
    To jak panie Wiem, już pan wiesz ??

  • anonim
    zbiórka kadry

    Ja myślę, że Kruczek chcę zrobić przegląd kadr przed dalszymi konkursami, ponieważ w tej chwili tak sie pogubił rotacjami, że sam nie wie jaka jest hierarchia skoczków. Tym bardziej, że młodzi się pokazują i naciskają. Skąd Kruczek może wiedzieć czy Kot jest lepszy od Huli lub Wolnego albo Kłuska.
    Nie wie dlatego grupuje wszystkich w jednym miejscu by wybrać kadrę na nastepny PŚ. Uważam, iż jest to jakiś sposób by odnaleźć się w sytuacji wynikającej z braku formy kluczowych zawodników poprzedniego sezonu.

  • anonim
    Stinger

    A dla zwykłego Polskiego kibica, zawody w Falum maja jakieś znaczenie? Bo dla mnie czy dla ciebie, te zawody w Austri równają się do tych Polskich. Gdyby nie słaba forma może i byśmy wystawili 6 skoczków, ale jest jak jest i o wiele bardziej zyskamy na dobrej formie w Polsce. Dla dobra tego sportu w naszym kraju, tez dobrze aby balonik był nadmuchiwany, bo jak nie będzie kibiców na PŚ w Zakopanem, to sponsorzy mogą sie odwracać.

  • Stinger profesor

    Ok wiem że zawody w Polsce są dla Polaków ważniejsze niż w innych krajach ale te specjalne przygotowania do tych zawodów to przesada, a start kadry A w PK to już w ogóle.

    Prestiż zawodów w Polsce zabija jakieś tam loty? Może dla Polaków, spytaj Austriaków gdzie wolą startować... Dla wszystkich innych zawody w Polsce niczym nie różnią się od konkursów w innych krajach poza gospodarzami bo jasna sprawa że gospodarze zawsze chcą u siebie wypaść jak najlepiej ale nikt nie robi specjalnych przygotowań tylko Polacy... I tutaj o to mi chodzi.

  • anonim
    jakiledwcostam

    u nas jest tak
    1. UNIWERSJADA
    2. MŚJ
    3. Wisła/Zakopane
    4. PK
    5. IO
    6. MŚ
    7. PŚ
    8. Mistrzostwa TZN
    9. Lotos Cup
    10. MŚwL
    11. Sapporo
    12. TCS

  • yyy profesor
    Stinger

    Kruczek:
    Turniej powstał na bazie rywalizacji niemiecko-austriackiej. Tak jest do dziś. Dla nich te zawody są tak samo ważne, jak dla nas Zakopane czy Wisła. Nie wiem, czy nie ważniejsze niż mistrzostwa świata. Rok temu przywiozłem do Oberstdorfu Kamila jako faworyta, a i tak najgłośniej i najwięcej mówiło się o gospodarzach. Turniej jest dla nich ikoną sportu.

    źródło:
    http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/lukasz-kruczek-powinnismy-zdazyc-do-falun/4hl6g

  • HKS profesor

    Bardzo mi przykro yyy ale znajdź sobie innego rozmówcę. Nawet nie zrozumiałeś co napisałem, bo Włodarczyk to ostatnia osoba której bym bronił. Nie zamierzam dyskutować z kimś o sporcie kto najpierw stwierdził że dla niego inne sporty poza skokami Tajner może zaorać. Znajdź sobie rozmówców na podobnym poziomie i nie rozmywaj tematu. Masz Kolosa, dervisha - ludzi na poziomie;)

  • yyy profesor
    Stinger

    Dla mnie PŚ w Polsce rożni się i to bardzo od PŚ w Kulm. Po za tym, gdzieś czytałem niedawno jakiś wywiad, jako to ktoś pisał, Że dla kibica Niemieckiego TCS, jest ważniejszy od Igrzysk. Bo to jest ich turniej. A w Wiśle i Zakopanem, to są nasze zawody. Tutaj będziemy walczyć o sponsorów nie w Kulm. I tak dalej.

  • jakledw12 weteran

    Dla nas zawody w Polsce to trochę tak jak dla Niemców i Austriaków TCS. Dla nich:

    1. MŚ
    2. TCS

    Dla nas:

    1. MŚ
    2. Wisła/Zakopane

  • danii20 bywalec

    Będzie gdzieś transmisja z PK?

  • jakledw12 weteran

    Taka prawda. Zawody w Kulm nie interesują przeciętnego kibica, a zawody w Wiśle już tak.

  • jakledw12 weteran
    -

    @Stinger

    Trochę przesadziłeś. Prestiż zawodów w Polsce zabija "jakieś" zawody lotów w Kulm. Zawodami w np. Zakopanem żyje cała Polska.

  • Stinger profesor
    yyy

    PK... PK to dobre dla juniorów i kadry B, a nie dla kadry A... Poza tym co jest ważnego w PŚ w Polsce? Czym to się różni od zawodów w Kulm? Jedna różnica to taka że na Kulm będą loty, a w Polsce skoki.
    Rozumiem że Polacy chcą dobrze wypaść w Polsce bo w końcu są gospodarzami ale widziałeś kiedykolwiek by Austriacy rezygnowali z Oberstdorfu i Ga Pa by przygotować się na skoki u siebie? Albo Norwegowie, rezygnowali ze skoków w Finlandii (pierwszy zimowy i ostatni period) żeby przygotować się do zawodów u siebie?
    Bez jaj jedynie Japonia rezygnuje (w tym roku o dziwo nie rezygnują) przed Sapporo ale tutaj można to zrozumieć w końcu żyją prawie całą zimę w innej strefie czasowej i muszą to odczuć.

  • yyy profesor
    tlen

    A pod skocznią na co drugich zawodach świecą pustki. Moim zdaniem skoczkowie skaczą dla siebie lub każdy ma inne powody. Po prostu skoki w życiu wychodzą im najlepiej, mogą na tym zarobić i skaczą.

  • tlen doświadczony

    Po co skacza skoczkowie? Dla satysfakcji? Dla prezesa? Dla kasy?
    otóż moim zdaniem dla.. kibiców. Bez nas ten sport by nie istniał. Po co mam ogladac zawody, gdzie mogłoby skakać 6 Polaków a skacze dwóch? Czy w zamian obejrze PK ,gdzie skacze 12 naszych?
    Najpierw durnowate przeliczniki, teraz ... pan tajner z kruczkiem maja mnie w d.... Więc.. dość. Zajme się czyms innym. A wy się bawcie dalej.

  • Major_Kuprich profesor
    Kolos

    Joachim Hauer, nie żaden Bauer :)

  • Stinger profesor
    kibic_skokow_narciarskich

    Niewygodny termin dla Polaków? Jakby Kruczek i reszta (Maciusiak) przygotowali skoczków do sezonu to jutro byśmy oglądali szóstkę na rozbiegu Kulm.

    Nie rozumiem dlaczego ty wszędzie widzisz winę kogoś a nie Polaków. Prawda jest taka że Polacy są bez formy i nawet jeśli zawody w Kulm były na miejscu Falun nic by to nie zmieniło.

    Termin jest taki sam dla wszystkich.

  • yyy profesor

    Zawsze się zastanawiam, skąd bierzecie dane o tym kto ile skoczył jako przedskoczek.

  • Kolos profesor

    Joachim Hauer oczywiście

  • Kolos profesor

    Na tej liście są błędy - Bauer już skakał na skoczni mamuciej (Vikersund, jako przed skoczek) i jego życiowka to 225 metrów

  • yyy profesor
    Stinger

    Mamy wysyłać więcej skoczków tylko dlatego ze startuje 50 skoczków? To tylko pokazuje jak świat traktuje loty. My mamy przed sobą PK u nas w kraju i coś owiele ważniejszego od lotów w Kulm, musimy się przygotować do PŚ w Polsce. Tym bardziej, ze prognozy są jednoznaczne, zawodów może nie być.

  • Seven stały bywalec
    aaabbbb

    Szalonym moze nie ale optymistycznym

  • Major_Kuprich profesor
    Politechnika krakowska - częściowa rehabilitacja za czwartek

    Lepiej mieć już tą fizykę o 7.30, wstawać przed 6 ( przecież to powinna być niedziela(N) ) niż mieć zajęcia około 12-13 ( o zgrozo ).
    Tak, że kwalifikacje w całości obejrzę + będę śledził tradycyjnie treningi.
    Myślę, że realnie patrząc to 1 Polaka powinniśmy mieć w konkursie, mam na myśli Żyłę, natomiast Zniszczoł pewnie spieprzy tak jak w Bischofshofen ( forma, której tak naprawdę nigdy nie było, no ok była w 2011/2012, zdążyła już ulecieć ).

    Kozisek wraca na loty !!! Pewnie w formie jest fatalnej, więc nie wróżę mu jakiegoś spektakularnego sukcesu, prawdopodobnie jutro odpadnie w kwalifikacjach.
    Najstarszy rekord w zawodach w Kulm, będzie należał do Vassiliewa ( Planica 2005 - 228 metrów ).
    Ktoś za niecałe 8 godzin wstaje, ale jeszcze nie idzie spać...

  • yyy profesor
    HKS


    Mam pytanie do HKS. Co takiego zrobił Włodarczyk, aby mówić ze był lepszy od Tajnera? Wymień w kilku punktach jeśli można.


    Najśmieszniejsze jest to, że ty rzuciłeś jakąś tezę, a potem karzesz mi samemu sobie ją udowadniać w googlach. Bafia jest najlepszym trenerem wszech czasów? A wiesz dlaczego? Sprawdź sobie w google. To jest twoja argumentacja, twoje dowody. Normanie poziom Sokoła

  • Aaabbbb profesor

    Żałuję rezygnacji sztabu z zabrania pełnego składu. Nie sądzę, żeby osiągano jakiekolwiek powalające rezultaty, więc ryzyko kompromitacji nie jest duże.

    Natomiast liczę na dwóch w 40-tce i potem dwóch w 20-tce. Nazwijcie mnie szalonym :).

  • anonim
    @ejshud

    Dlaczego ciągle większość powtarza tę plotkę o wypłaszczeniu zaraz za 230 metrem? Sugerujecie się powtórką skoku Schlierenzauera? Przecież Austriaccy a zwłaszcza niemieccy realizatorzy mają tą irytującą np. mnie manierę obracania kamerą w czasie najazdu lub lotu skoczka, co wyraźnie widać na tej powtórce, gdy Schlierenzauer leci i ląduje, przez co może się wydawać, że zaraz za HS jest płasko... Na potwierdzenie, że mam rację wrzucam zdjęcie, które pod inną wiadomością już zamieszczałem:

    https://www.flickr.com/photos/-eu/15439458793/

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    To prawda będzie ciekawsze bo skacze tam silna grupa naszych zawodników.To będzie ciekawe starcie czołowych zawodników z PK z rutyniarzami występującymi na codzien w PŚ, czyli z Kubackim czy Ziobro na czele.Jestem ciekaw też postawy Macieja Kota czy spokojne treningi przyniosły u niego postęp.Jeśli tak to powinien też się liczyć.
    A na Kulm jednak moglismy posłać większą grupę zawodników,nawet żeby się oskakać trochę na mamucie i tutaj mam na myśli Kubackiego najbardziej żałuję że on w niezłej ostatnio formie nie dostał szansy, miał sporą szanse poprawić życiówkę.Mnie trochę drażni to że nie wykorzystujemy limitów ale to wina jakby trochę kalendarza, jakby zawody na Kulm były np w czasie Japonii to pewnie najsilniejsza kadra naszych zawodników by sobie na mamucie polatała.Zawsze wsadzą te mamuty w niewygodny dla Polaków termin.Vikersund też wsadzony w niewygodny termin przed MŚ ale mam nadzieje że tam pojedzie cała grupa już Polaków jak nie 1-sza drużyna to zawodnicy z kadry B.

  • Komornik początkujący
    ---

    5 zawodnikow ma tylko lepszy rekord od Piotrka :>
    Ale mysle ze jak nie w Kulm to i tak w tym sezonie bedzie duzo rekordów zyciowych pobitych :> Kraft i Hayboeck napewno pobija chyba ze forma im spadnie

  • Seven stały bywalec

    Taki Koudelka ma mniejszy r.życiowy niż np:
    Kornilov
    Stjernen
    Vasiliev
    Żyła

  • jakledw12 weteran
    -

    Silne zestawienie i może być trudno Zniszczołowi o punkty. Jeśli wróci do Polski bez punktów to ten start w Kulm był niepotrzebny. Z drugiej strony co ma szlifować, skoro to w lecie się trenuje, a Olkowi te treningi być może i tak by nie pomogły? Myślę, że dla Aleksandra większą wagę mają zawody przy stresie i to on wybrał Bad Mittendorf.
    Żyła pewnie zajmie to 8-15 miejsce. Oczywiście, jeżeli zawody się odbędą.

  • pitus stały bywalec

    Ciezko bedzie ze skakaniem w weekend. Dla naszych orłow nawet dobrze

  • anonim
    Czyli PK w Wiśle będzie o wiele ciekawsze niż ta mikroimpreza w Kulm

    Grom skoczków których tu nie ma prawdopobnie przyjedzie do Wisły na CoC, a na FIS CUP w Zakopanem będziemy mieli Toroka,Pitee, Antonissena i jeszcze kilku ciekawych skoczków już wiadomo że na FIS CUP będzie 10 państw. Liczę bardzo że na CoC pojawi się rekordowa liczba skoczków (np.90!!!!) to by była super rywalizacja i mega utrudnienie a zarazem trening dla orłów z zamokniętymi skrzydłami idealnie pokazałoby to ich miejsce w szeregu na tle części pierwszego i całego drygiego garnituru skoków światowych!!!

  • mir3k_MAJSTER początkujący

    Dlaczego przy kilku zawodnikach nie ma rekordu życiowego?
    Życiówka liczy się tylko z mamutów? :D

  • butczan1 weteran
    @marro

    Rok temu też tak było, po pierwszym konkursie będzie juz według klasyfikacji lotów.

  • marro profesor

    Pierwsza lista startowa wg obecnej klasyfikacji generalnej PS, ciekawe czemu nie uwzgledniają koncowej klasyfikacji za zeszly sezon w PŚwL.

  • mir3k_MAJSTER początkujący

    Troszkę bez sensu wydaje mi się start niektórych zawodników kadry A na zawodach PK w Wiśle skoro:
    a) i tak startują w zawodach więc czemu nie PŚ tylko PK
    b) loty to loty a nasi nie mają za dużo okazji do poskakania na mamucich obiektach
    c) niewykorzystanie tych słynnych limitów o które tak walczymy a jak jest okazja to nie korzystamy
    d) nie danie szansy juniorom na poskakanie w PK u nas w kraju, czyli kiszenie tych zawodników nie wiadomo jak długo nie wiadomo po co

  • sheef profesor
    @MPK

    Rzeczywiście. Zupełnie zapomniałem, że to konkursy lotów narciarskich. Wielkie dzięki za przypomnienie i pozdrawiam. :)

  • HKS profesor

    http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&row=535&col=122&lang=pl&fdate=2015010812

    http://www.meteo.pl/php/meteorogram_map_coamps.php?ntype=2n&row=172&col=56&lang=pl&fdate=2015010812

    Tutaj ta prognoza wygląda tylko dramatycznie źle, ale jednak słabo.

    Natomiast mniej więcej pokrywa się to z tym co wrzuciło sj.pl na twarzoksiążce. Jutro powinni skoczyć, w sobotę może braknąć dnia, a niedziele już można sobie zaplanować inaczej. Ogólnie o tak równym konkursie jak w Bischo można zapomnieć i może się okazać że jutrzejsze skoki będą jedynymi.

    A jakby ktoś mówił o genialnej decyzji sztabu to dla Wisły też to źle wygląda - nie dość że wiatr to odwilż i deszcz http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&row=479&col=213&lang=pl&fdate=2015010812

  • anonim

    @Sheef, a czemu by nie? Przecież 40 miejsc w konkursie jest, 10 zawodników musi odpaść..

  • sheef profesor
    Kwalifikacje do konkursu

    Dopiero teraz zauważyłem, że wystąpi tylko 50 zawodników. W związku z czym zastanawia mnie to czy jutro jak i w niedzielę kwalifikacje przed konkursami się odbędą.

  • anonim

    za daleko się tu nie polata, zobaczcie, że zaraz za hs czyli około 230 metra robi się już płasko :)

  • anonim
    Zyciówki

    Życiówki w ten weekend poprawią: Kraft, Hayboeck, Eisenbichler, Maataa, Sakuyama, Klinga, Justin, Poppinger :)

  • Stinger profesor

    Tylko 50 skoczków, a w tym ledwo dwóch Polaków... W takich konkursach Polacy powinni wysyłać większą ilość zawodników i zbierać te punkty.

    Nie chcę mówić o pobiciu życiówek bo nie wiadomo na ile jury pozwoli poza tym myślę że pierwsze skoki będą krótkie i do punktu K będzie ciężko dolecieć.

    Jedno co jutro wymagam od Zniszczoła i Żyły to awansu do konkursu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl