Skład Polski na PK w Brotterode

  • 2015-02-04 14:21

Trener Maciej Maciusiak ogłosił skład na najbliższe zawody z cyklu Pucharu Kontynentalnego. Na obiekcie HS 117 w Brotterode wystartuje czterech członków kadry B oraz dwóch skoczków spoza kadr.

Skład Polski na PK w Brotterode (HS 117):

- Bartłomiej Kłusek (9. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015);

- Stefan Hula (16. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015);

- Stanisław Biela (45. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015);

- Krzysztof Biegun (50. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015);

- Krzysztof Miętus (67. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015);

- Tomasz Byrt (70. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2014/2015).

Program zawodów:

Czwartek, 05.02.2015

20:00 - odprawa techniczna

Piątek, 06.02.2015

11:00 - oficjalny trening

Sobota, 07.02.2015

11:30 - seria próbna

13:00 - pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 08.02.2015

11:00 - seria próbna

12:30 - pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela, źródło: pzn.pl
oglądalność: (12281) komentarze: (123)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • eve744 weteran
    @ZKuba36

    Przecież Wolny już trenuje.

  • MSad_ profesor
    fax

    i cos jak zwyciestwo w stylu Bieguna, okrzyknietym tu przez niektorych niesamowitym talentem ,ktory od tej pory bedzie lał wszystkich.

  • dejw profesor
    @dervish

    160 punktów to bardzo mało, biorąc pod uwagę jak długi jest ten period. Dawid musiałby skakać jeszcze w co najmniej dwóch weekendach żeby walczyć o czołówkę.

    Co do obsady, to wcale nie byłbym przekonany czy w Broterede będzie ona jakoś dużo mocniejsza w porównaniu z Zakopanem. Dojdzie niemiecka krajówka, a wśród potencjalnych kandydatów nie widzę skoczków którzy mogą powalczyć o wysokie lokaty. Ba, to są zawodnicy którzy mogą mieć kłopot nawet z awansem do "30".

  • anonim
    Urbański

    Paweł Urbański wygrał wtedy jednoseryjny i bardzo loteryjny konkurs. Coś w stylu wygranej Yumoto czy Urbanca. Nigdy się później do tego wyniku nie zbliżył

  • wojtuch bywalec

    Z tego co widze jest tu sporo zorientowanych ludzi i korzystając z tego chciałem zapytać o pewnego skoczka. Nie jestem pewien ale miał chyba nazwisko urbański.On kiedyś wygrał PK chyba w engelbergu. Mówili o tym gdzieś w tv.. Kojarzy mi sie dobrze czy bredze? Jesli sie nie myle to wie ktoś co sie z nim porobiło? On skacze jeszcze? To musiało byc ładnych pare lat temu..

  • anonim
    Wolny.

    Niepokoi mnie przedłużająca się rehabilitacja Wolnego.
    To może świadczyć o tym, że całkowicie jest zerwane jedno ze ścięgien/przyczep mięśniowy.
    Konieczne jest zrobienie USG przez bardzo dobrego ortopedę.
    Nie wiem dlaczego postawienie prawidłowej diagnozy u Stocha trwało tak długo.
    W Przypadku Wolnego również może być konieczna operacja.
    Ścięgna nie zrastają się. Wprawdzie, przy zerwaniu, inne ścięgna i mięśnie mogą przejąć funkcję ścięgna uszkodzonego ale tylko częściowo. Przy niektórych ruchach będzie pojawiał się ból, uniemożliwiający skakanie.
    Oby tak nie było ale przerwa jest zastanawiająco długa.

  • Stinger profesor
    Damjan Fras

    Dobrze że wraca Stjernen. W mistrzostwach Norwegii już skakał nieźle.
    Przy nie obecności Bardala, Sjoeena, Forfanga i gorszej dyspozycji Tande na pewno ważne dla Norwegów że Stjernen zaczął lepiej skakać.

  • anonim
    -

    skład Norwegii na Titisee

    - Anders Fannemel
    - Rune Velta
    - Anders Jacobsen
    - Tom Hilde
    - Keneth Gangnes
    - Ole Marius Ingvaldsen i uwaga
    - Andreas Stjernen !!!

    skład Austrii na Titisee

    - Stefan Kraft
    - Michael Hayboeck
    - Gregor Schlierenzauer
    - Manuel Fettner
    - Manuel Poppinger
    - Thomas Diehart

  • Stinger profesor

    Skład Słowenii na Titisee:

    - Peter Prevc
    - Jernej Damjan
    - Robert Kranjec
    - Jurij Tepes
    - Matjaz Pungertar
    - Nejc Dezman
    - Tomaz Naglic

    Warto odnotować powrót Kranjca. Ciekawe w jakiej jest formie.

  • Ponurzyca weteran
    ZKuba36

    Dobra analiza.
    Mam też takie wrażenie, że dopiero w okresie trwania T4S zaczęło do Trenera Kruczka docierać jak równie ważny jest w obecnych przepisach sezon letni, czyli 2 pierwsze periody i jakie popełnił błędy strategiczne. Kontuzja Wolnego i konieczność przeprowadzenia zabiegu operacyjnego u Stocha (to nie była kontuzja!!!) i pewne założenia/szacunki się posypały.

  • Krecik doświadczony
    @Zkuba

    Twoje posty coraz bardziej mnie śmieszą, kurde że też nie jesteś w sztabie kadry!!!! Z tobą osiągalibyśmy same sukcesy, pobilibyśmy wszystkie nacje!

  • anonim
    @ZKuba36

    "Powrót do normalności następuje po ok 6.tygodniach"

    To zeby na Falun wyszlo super to znaczy ze Kruczek musial ok. 6 tygodni przed MS w Falun wprodawdzic bardzo lekkie treningi wiec najpuzniej od 10. Stycznia (Weekend w Kulm).

    Zobaczymy czy trafi.

    Interesujace tez jest ze Kruczek krotko przed Nowym rokiem udzielil wywiad ze Kamil dojzdie do 100% swoich morzliwosci za ok. 6 tygodni.
    I to wlasnie w obecny tydzien wpada (miedzy Willingen i Titisee-Neustadt) i Willingen chyba pokazalo ze Kruczek to dobrze wiliczyl.

  • anonim
    Na pocieszenie.

    Okres dojścia do normalności znacznie się przedłużył, bo trener Kruczek nie rozpoznał prawdziwej przyczyny słabej formy kadry ale kiedyś musi się to skończyć i myślę, że na MŚ wszystko będzie OK.
    Nie podpowiadam kto powinien nas reprezentować bo może się okazać, że Kot na tydzień "zawiesi narty na kołku" a w okresie MŚ będzie miał formę jak na 3. skoczka przystało.

  • anonim
    Moja analiza (streszczenie).

    1. Trener Kruczek popełnił błąd strategiczny w okresie letnim. Pisałem o tym na długo przed sezonem zimowym.
    2. Trener Kruczek popełnił błąd w okresie BPS (bezpośrednie przygotowanie startowe). Pisałem o tym przed Kuusamo.
    3. Cała kadra A została przetrenowana. Napisałem o tym w dn. 29XI o godz.19:23.
    Przetrenowanie to nie zwykłe zmęczenie po treningu, np. siłowym, które mija po kilku dniach.
    To stan zmęczenia, znużenia, zniechęcenia, widzenia bezsensu wykonywanej pracy, gdy zamiast poprawy wyników, ciężko trenując, osiąga się coraz gorsze rezultaty.
    Powrót do normalności następuje po ok 6.tygodniach, pod warunkiem że trener to dostrzegł i będzie prowadził bardzo lekkie treningi (dość podobne do tych jakie się stosuje w okresie roztrenowania po zakończeniu sezonu).
    Pisałem wtedy, że jedynym wyjściem jest wysyłanie na PŚ zawodników kadry B, ew. wzmocnionej najlepszymi juniorami.
    4. Trener Kruczek powiedział, że zaczynamy od 0. Rzeczywiście tak było, o czym świadczy zdobycie tytułu V-Mistrza Polski przez skoczka nie należącego do kadry.
    5. Gdy M.Kot uciekł do kraju aby intensywnie trenować, napisałem, że tylko pogorszy sprawę, bo nie trening jest mu potrzebny ale odpoczynek.
    6. Stoch osiąga już bardzo dobre wyniki pomimo (a właściwie dzięki) braku treningów). Drugim niezłym skoczkiem jest Żyła, który nie wiadomo z kim i jak trenuje. Pozostała kadra A jest w totalnej rozsypce.
    7. Kot zauważył, że treningi nic nie dają i dlatego zaczął kombinować na własną rękę.
    8. To samo dotyczy Ziobry (zniechęcenie).
    9. Nie popieram wysyłania 6. skoczków na MŚ, gdyż będą intensywnie rywalizować na treningach i po uzyskaniu nominacji nastąpi rozprężenie i zadowolenie z wykonania roboty. Wtedy wynik zawodów będzie bez znaczenia (jak na IO).

  • dervish profesor
    autor

    I co z tego, ze obsada PK może być znacznie mocniejsza niz w Zakopanem? Tak czy siak Dawid (jeżeli zostanie oddelegowany do PK) będzie należał do czołówki, a ma te przewagę nad tymi którzy wzmocnia obsadę PK, ze w zawodach w Zakopanem zgromadził pokaźna zaliczkę w wysokości 160 punktów i w tej chwili jest liderem periodu.

  • michal1238 bywalec
    king

    jeśli będzie 3 w "55" to mamy limit 4

  • anonim
    Fajnie wszystko brać 6

    dlaczego dobre pytanie po pierwsze może być sytuacja że naprawdę komuś uda się trafić z formą i może to byc ten który zostanie piszecie zeby kubackiego zostawić na PK to też nie uda się w tym czasie na PK będą ci co wrócą z MŚJ i ci co Nie pojechali na MŚ więc ciężko będzie kubackiemu wtedy o dobry wynik Zacznę od norwegów ktoś z dwójki sjoean forfang pojedzie na mś jeden zostanie zapewne forfang i ten zawodnik będzie walczył o PK skład tam jest niemal pewny tylko czekają na bardala zostanie też pewnie hilde dalej niemcy no zostanie mocna ekipa zapewne wenig wank leyhe albo neymayer albo wellinger winter austriacy fettner poppinger czy a kubacki przy mocniejszym składzie PK będzi w stanie nawet 10 załapać wątpie

  • dervish profesor
    doprecyzowanie

    Jeżeli będziemy mieli w top 55 WRL 3 zawodników to bez wzgledu na to czy zdobędziemy dodatkowe miejsce z puli PK, czy nie to w dalszym ciągu będzie nam przysługiwała kwota 4 miejsc startowych tak jak byśmy mieli 4 zawodników w top 55.

  • dervish profesor
    King

    Jeżeli będziemy mieli w top 55 WRL 3 zawodników i nie zdobędziemy zwiększenia kwoty z puli PK to w dalszym ciągu będzie nam przysługiwała kwota 4 miejsc startowych tak jak byśmy mieli 4 zawodników w top 55.

  • Stinger profesor
    King

    Dlatego uważam że jeśli miałby ktoś jechać na PK ze składu który wybiera się do Titisee to powinien być to tylko Kubacki. Jeśli on pojedzie na MŚ a Kruczek odstrzeli Murańkę lub Ziobrę którzy są w podobnej formie i zapewne nie gorszej od Dawida to będzie to nie logiczna decyzja ponieważ i tak ta dwójka nie ma szans wywalczyć dodatkowego miejsca z PK ponieważ będą mieli za duże straty. Jedynie w grę wchodzi Kubacki jeśli jednak nie będzie gorszy od Janka i Klimka to widziałbym go jako szóstego w Falun ponieważ kto wie, a może akurat to jemu forma pójdzie w górę i to on wzmocnił by drużynę?

  • King profesor
    Stinger

    Teraz mamy limit 5 zawodników. Ale co jeśli np (nie wiem czy to bardzo możliwe) Dawid wypadnie z 55 WRL, a do tego nie będzie miejsca z PK to co zostajemy z limitem 3 ? Co do składu na Falun to zgadzam się, że powinno jechać 6 jeśli Dawid będzie miał porównywalną formę z Jankiem i Klimkiem.

  • Stinger profesor

    Jeśli chodzi o ilość skoczków których zabierze Kruczek na MŚ to ja wolałbym by zabrał szóstkę ponieważ Kubacki osiągał podobne wyniki w PK do Murańki, a w PŚ skakał gorzej od Ziobry (Sapporo). Murańka jest na poziomie Ziobry więc de facto można zakładać że aktualnie ta trójka prezentuje bardzo zbliżony pozom, a w takim przypadku trudno kogoś odstrzelić ponieważ każdy może wystrzelić w Falun formą i szkoda by był to ten który zostanie odstrzelony...

    Jeśli chodzi o PK to ma tam kto startować, jest cała kadra B poza Zniszczołem ale za niego jest Kot. Są pozakadrowicze czyli Byrt i Biela, a także wrócą juniorzy z MŚJ więc o skład na PK bym się nie martwił. Jeden poważny argument to właśnie wywalczenie dodatkowego miejsca na PŚ przez PK ale tutaj na to tak na prawdę szansę będzie miał tylko Kubacki bo ma dobrą zaliczkę z Zakopanego.

    Tak więc podsumowując jeśli Kubacki będzie odstawał od Janka i Klimka tak jak Maciek Kot to jasna sprawa że na MŚ raczej nie ma czego szukać i wysłać go na PK przynajmniej powalczy o miejsce ale jeśli forma będzie bardzo podobna lub lepsza wtedy Kruczek powinien zabrać całą szóstkę do Falun ponieważ jak napisałem wyżej każdy z nich może pójść w górę, a szkoda by było gdyby był to ten który ostatecznie zostanie w domu.

  • dervish profesor
    King

    Poruszyłeś ciekawa kwestię.
    Z tego co mówi Kruczek, głównym przeciwwskazaniem zabierania do Falun 5 zamiast 6 sa wzgledy strategiczne i koniecznośc wystawienia kogoś (tylko Dawid wchodziłby w rachubę) do PK aby powalczył o zwiększenie kwoty.
    Tak wiec jeżeli zadecydowano by, ze Dawid nie jedzie na MŚ, to nie powinien wystartować także w Vikersund. Logiczną konsekwencją byłoby aby wystartował w PK w Lahti.

    Co do Byrta czy Bieguna, jeżeli będą wolne miejsca nie widzę przeszkód by mógli wystartować w Vikersund.
    Stefan i Bartek którzy zdobyli nieco punkcików w PK raczej powinni pojechac do Lahti.

  • dervish profesor
    yyy

    Teoretycznie może zdarzyć sie, ze Stefan albo Bartek po Brotterode nagle awansują do roli faworytów w wyścigu o zwiększenie kwoty, ale szanse na to nie są zbyt duże. Moim zdaniem nawet gdyby Stefan zaliczył teraz dwa bardzo dobre konkursy to i tak na przestrzeni całego periodu duzo większe szanse na sukces miałby jednak Dawid.

    Moim zdaniem taki a nie inny skład na Neustad ma za zadanie pomóc Kruczkowi w podjęciu decyzji: czy zabrać na MŚ szóstkę z Dawidem czy piątkę bez Dawida.

  • King profesor
    PŚ w Vikersund

    Swoją drogą to może nawet Byrtowi uda się wyjazd do Vikersund. W najlepszym razie pojedzie 2-3 skoczków kadry A. Mam tu głównie na myśli Żyłę, Zniszczoła i może Stoch ? Potwierdzone na 100% nie jest, że Stoch odpuszcza Vikersund a jak sam przyznał lubi polatać. Biorąc pod uwagę, że zostają 2-3 miejsca lub nawet 5 dla zawodników z kolejnych kadr, to Byrt ma duże szanse, bo aktualnie ma tendencję zwyżkową, a lepsi od niego są tylko Kłusek i Hula. Biegun chyba jednak ma trochę słabszą dyspozycję choć coś drgnęło w jego skokach.

    Ciekawe czy jeśli np. Dawid Kubacki nie znajdzie się w kadrze na MŚ to pojedzie do Vikersund czy do Lahti na PK. Bo on chyba nie jest pewny utrzymania się w 55 WRL.

  • yyy profesor
    dervish

    Nie bez znaczenia w kontekście wyboru 6 skoczków na MŚ, będzie postawa Kłuska i Huli. Bo jak po tym weekendzie zakręci się, któryś koło top 3 periodu, to Kruczek może uznać iż nie ma potrzeb wysyłać tam Kubackiego. Bo Ja się nie oszukuje, że jest jakikolwiek sens wysyłania na PK Murańki czy Ziobry, którzy będą tracić po 300 punktów do najlepszych na starcie.

    No i mam małą nadzieje, że Biegun, zacznie oddawać regularnie takie skoki jak ten pierwszy z konkursu niedzielnego.

  • dervish profesor

    Jeżeli założyć, że Kot sam zrezygnował z występu to skład nie zaskakuje. Piątka która ostatnio dwukrotnie punktowała w zawodach PK + Biela.
    Byrt chyba już na stałe (do końca sezonu) dostał przydział do kadry B i bardzo dobrze, jak najbardziej zasłużył.
    Niektórzy mają obiekcje co do obecności Miętusa. Powiem tak: ostatnie konkursy PK pokazały, że i u niego chyba coś drgnęło na lepsze. Zaczął punktować, a w ostatnim konkursie zdobył całkiem niezłe punkty. Trudno karać skoczka za to, że zrobił postęp. Tym bardziej, że na te chwile nie bardzo widać wyraźnie lepszego zastępcę.

    Z tego co mówi Kruczek, wynika że ciągle nie podjął decyzji czy na MS pojedzie 5 czy 6, ale raczej ze względów strategicznych skłania się do zabrania 5 skoczków. Trener wspomina o licznych konkursach PK, które odbedą się w czasie trwania MŚ. Można sie domyślić, że rozważa się wariant w którym ktoś ze składu na Neustadt zostanie oddelegowany do PK z zadaniem wywalczenia kwoty. Mam głęboką nadzieję, że nie padnie na Klimka.
    Naturalnym i jedynym ewentualnym kandydatem powinien być Dawid, który ma zgromadzona pokaźna zaliczkę. Jeżeli będzie w porównywalnej formie do Janka i Klimka to jemu powinno zostać zlecone to niewdzięczne zadanie. Nie dziwie się, ze po ostatnich udanych dla Dawida zawodach trener dał mu szanse powalczenia o start na MŚ. Jednak, gdyby Dawid takiej szansy jednak nie dostał to tez nie powinien mieć, żalu klęska w Sapporo byłaby wystarczającym uzasadnieniem takiej decyzji. Trener mówi, ze Klimek dobrze spisał się w Willingen, wcześniej posłusznie wykonał pracę w PK wyjazd na MŚ powinien mieć w kieszeni. Tylko jakaś katastrofa w Neustadt może mu odebrać nominację.


    Z tym, że gdyby padło na Janka lub Klimka to nie wiem czy mając stratę 4 konkursów (Zakopane+Brotherode) będą w stanie włączyć się w rywalizacje o kwotę z puli PK a w takim razie nic nie stoi na przeszkodzie aby w takim przypadku na MS pojechała szóstka.
    Właściwie jedyną opcją uzasadniającą okrojenie składu na MS do 5 osób jest strategiczne odesłanie Dawida do PK.
    Jeżeli Dawid w Neustad spisze się dobrze to prawdopodobnie na MS pojedzie szóstka, co w praktyce będzie oznaczało rezygnacje z dużej szansy na zdobycie zwiększenia kwoty z puli PK, jeżeli słabiej to wróci do PK i będzie w pocie czoła gonił rywali którzy prawdopodobnie nieco odskoczą mu po konkursach w Brotherode.

  • dareknal bywalec
    trudno o gorszy wyznacznik niż krajowy trening

    bo oczywiście pytanie... jaki wiatr ? czy mieli przepisowe kombinezony ? czy belka ta sama ? itp. itd... zazwyczaj na treningach zawsze najlepiej skacze Hula i Kubacki, zwłaszcza krajowych.
    W dzisiejszych realiach skoki bez pomiaru wiatru sa absolutnie nic nie warte.

  • yyy profesor
    Jakub Kot

    Tak czytam sobie o niem, to nie najgorzej ma pookładane w głowie

    www.sportowe fakty.pl/skoki-narciarskie/498706/jak-bedzie-wygladac-przyszlosc-jakuba-kota-trudno-jest-powiedziec-dosc

    Jak widać dzięki skokom, nawet jak nie wyjdzie i na pewien poziom się nie wejdzie, można sobie później ułożyć życie

  • Stinger profesor

    Jest może jakaś informacja na temat tych dzisiejszych treningów? Oczywiście chodzi mi o pewne oficjalne informacje.

  • Stinger profesor

    Tak w ogóle to przydałaby się lista startowa do jutrzejszych konkursów MŚJ. Skoro już wszystko jasne to skijumping mogło by wrzucić listę.

  • MSad_ profesor
    Mikolaj1

    No ma dylemat Kruczek bo treningi to nie zawody. Muranka np. zawsze slabiej skakal w treningach i zadnej podpowiedzi nie daje Kruczkowi. Jest dylemat bo na jakiejs podstawie trzeba sie oprzec aby wybrac ten odpowiedni sklad.
    Myslisz ze zawody w Titisee dadzą juz odpowiedź?

  • Mikolaj1 weteran
    Dobrze, że tak jest

    Kruczek robi właściwie.Daje zawodnikom rywalizację i to chyba pozytywnie wpływa na nich.Ale jednak niektórzy twierdzą, że takie treningi jednak potem na zawodników w konkursie wywierają presje bo obawiają się czy wystąpią w następnym konkursie i utrzymają miejsce 5 w kadrze na następne zawody..Gdy ktoś jest w formie to nie ma żadnej presji i nie martwi się o swoje miejsce 5 w następnym konkursie.

  • Mikolaj1 weteran
    MSad_

    Spox po prostu to przeoczyłem.Jak Kubacki jak to mówi twój kumpel skacze lepiej od Ziobry Murańki i Zniszczołą to raczej Kruczek nie powinien mieć dylematu co do wystawienia do konkursu Kubackiego.Gdyby tak rzeczywiście było to Ziobro z Murańką któryś zz nich na odstrzał bo Zniszczoł ma raczej ustabilizowaną formę i nawet w przypadku BYĆ MOŻE słabszych treningów w konkursie da radę.

  • Mikolaj1 weteran

    To miały być dzisiaj jakieś treningi?
    To jak Kubacki skacze dobrze to chyba się trzeba cieszyć.Czwórka do drużynówki na MŚ potrzebna.

  • MSad_ profesor
    Damjan Fras

    Ta wiadomosc nie jest zweryfikowana bo jesli podana przez 4 rece moze byc mylna.
    Wiec poczekajmy.
    Jesli Kubacki skacze lepiej w treningach a Kruczek zalozyl ze treningi roztrzygna piatke na T_N no to ma Kruczek problem.

    Wlasciwie Kubacki moze skakac lepiej bo mial wiecej dni na odpoczynek. Kadra byla w Willingen dosc dluga a Kubacki jedynie w Zakopanem.

  • anonim
    MSad_

    to jest bardzo prawdopodobne, gdyz Dawid zawsze dobrze skacze na treningach, a praktycznie nigdy w zawodach..

  • MSad_ profesor
    Doszly mnie sluchy

    Ze na dzisiejszym treningu Kubacki skakal lepiej zarowno od Zniszczola jak Ziobry czy Muranki. telefonicznie rozmawialem z kumplem zorientowanym ale ja czekam na oficjalne potwierdzenie.

  • yyy profesor
    rotfl

    W sumie to nawet teraz, chyba Kubacki jedzie tylko po to aby złapać trochę punktów i zabezpieczyć swoje miejsce w rankingu światowym. Bo szanse na to, że zacznie nagle odstawać, na plus, od Murańki i Ziobry są małe. Choć oczywiście są i wtedy powinien jechać na MŚ.

  • anonim
    Analiza wypowiedzi Kruczka

    Murańce poprzednio należał się PŚ, ale miał nabite pkt. w CRL i pojechał walczyć od dodatkowe miejsce.

    Idąc analogią, to Kubacki jest najbliżej niepojechania na MŚ. Ma nabite pkt. w CRL i zapewne rozważa się by jechał walczyć o dodatkowe miejsce na PŚ. Jak ktoś tu wcześniej zauważył jego styl pasuje do skoczni USA, która w ogóle nie przypomina innych skoczni światowych. Może tam nawet 3 razy pod rząd wygrać i dopisać sobie 300 pkt.

    JEDNAK, wygląda na to że Kruczek do końca zachowuje elastyczność, gdyby Kubacki coś ciekawego pokazał w PŚ to pojedzie na MŚ. Wtedy ten dodatkowy limit z PK spada na drugi plan, ważniejszy jest zawodnik w formie do drużyny na MŚ.

    Wszystko więc się rozstrzygnie w najbliższy weekend. I wcale nie chodzi o Kubacki vs Murańka. Tylko Kubacki vs Ziobro/Murańka. Bo jak Ziobro i Zniszczoł skoczą dobre skoki to drużyna będzie kompletna i nie potrzeba do niej ani Murańki ani Kubackiego. Wtedy logiczne jest by Murańka był rezerwowym a Kubacki wywalczył limit z PK.

    Co do Kota, start w PK mu nic nie da. Można się naśmiewać z wiecznych treningów ale to mu właśnie jest potrzebne. Po co ma jechać na PK, skoro sam nie wie już, jak ma skakać. Dobry trener mu potrzebny i trening. Jakiś wytyczony program naprawczy. Przecież tego na PK nie uświadczy, kto go tam niby będzie prowadził ? Serwismen ?

  • zibiszew weteran
    MSad_ (weteran)

    Baaaardzo rzadko się z Tobą zgadzam, ale Wszystko co piszesz od.Żyły Stocha Kota, ma sens!

  • MSad_ profesor
    Mikolaj1

    Ale czy to tylko bledne przygotowanie czy moze jeszcze inny aspekt?
    Zauwaz,że Stoch i Zyla nie odbiegaja zasadniczo forma od zeszlego sezonu.
    Podejrzewam, ze gdyby nie kontuzja Kamila liderowalby teraz w PS a Piotrek gdyby chcial posluchac i Kruczka i Szturca i Malysza byl by w 10 PS.
    Moze Kot nie chce trenowac z Kruczkiem niech wyraznie powie. Ja nie wierzę aby Kruczek chcial specjalnie popsuć Kota

  • anonim
    COC

    Maciusiak chyba oszalał .Hula ,Biegun ,Miętus nie nadają się nawet do kadry C.Uwazam że nic znaczącego w tym sezonie nieosiagnęli . Zamiast nich powinien jechać Jakub Kot ,Andrzej Zapotoczny albo Maciek :)

  • miko początkujący
    wasze opinie

    wolny nawet gdyby nie kontuzja to zawody z lata na zime często sie nie przekładają możliwe że by było jak z muranką i zniszczołem po juniorskich sukcesach klepanie co do misrtrzostw trójka juz jest następna trójka walczy o dwa miejsca Kubacki ziobro Murańka prezentują tą samą formę w tej chwili jezeli zaden z nich nic nie poprawił przez te parę dni to pewnie zdecydują szczegóły doświadczenie wtedy murańka odpada może byc tak że warunki nie będą równe i ten co może mieć lepszą formę odpadnie

  • Mikolaj1 weteran
    MSad_

    Błędne przygotowanie Kota do sezonu przez Kruczka.Po prostu Kruczek zawalił przygotowania cała kadra prowadzi regres formy.

  • tlen doświadczony

    To bez sensu. zasdada powinna być tak, najlepsi, w liczbie dotepnej kwotowo, czyli pieciu skaczą w PS, kolejnych sześciu skacze w PK. Czyli, Kot i Kubacki powinni skakać w PK. Bo.. to się nam kibicom należy. i już!

  • MSad_ profesor
    Jestem ciekawy

    Jakie sa powody totalnego zejscia Macka Kota w dół w tym sezonie. Regres totalny na calej lini

  • kobitka początkujący
    Maciek Kot

    Szczerze mówić po ogłoszeniu składu na najbliższe zawody PŚ było prawie pewne, że Maciek nie dostanie powołania na MŚ w Falun. Przecież do MŚ zostało kilka dni i trudno selekcje ciągnąć w nieskończoność. Trzeba zawodnikom ogłosić skład na MŚ (niekoniecznie całemu światu) i zabrać się do końcowych przygotowań z "wybrańcami".

    Co do Maćka Kota:
    1. nie obraził się, bo dlaczego miałby to robić? Wszak zdaje sobie sprawę, że nie ma właściwej techniki, jest totalnie rozregulowany, wynikami nic nie pokazuje
    2. nie skończył sezonu. Sezon to nie tylko starty. To również praca dająca owoce w przyszłości. Wg mnie będzie walczył (trenując sumiennie) o powrót na "właściwe tory", tak aby jeszcze w tym sezonie wrócić do PŚ, ale nie po to aby zajmować tam lokaty 30-50. Przykład: Richard Freitag.Można? Można.
    3. nie będzie cały czas startował w PK. I nie jest to jego widzimisie czy duma, gdyż gdyby trener zadecydował że akurat starty są potrzebne (z punktu widzenia zawodnika, limitów itp.) to by na pewno startował. Trening, trening pod okiem dobrego trenera, który go "naprostuje" - to mu na pewno jest potrzebne.
    4. nie myśli o końcu kariery. Zbyt dużo osiągnął swoją ciężką pracą. Jest zdolny i może jeszcze wiele osiągnąć. Podium też przyjdzie, wierzę w niego.
    5. wie, że powinien wrócić do poziomu z poprzedniego sezonu lub zrobić krok naprzód jak najszybciej. Dlaczego? Dla siebie i ponieważ miał przewagę nad Olkiem Zniszczołem, Klemensem Murańką, Jakubem Wolnym, Krzyśkiem Biegunem kilku lat startów w PŚ i innych imprezach mistrzowskich oraz w postaci cennego doświadczenia.
    Ale młodzi już powoli osiągają coraz lepsze wyniki (na razie nieregularnie, nie w każdym sezonie, na przemian), rozwijają się z każdym rokiem ( nie zawsze widać to po wynikach) i 'za chwilę" na pewno zajmą należne im miejsca w kadrze A, składach na najważniejsze zawody i imprezy mistrzowskie. Może nie wszyscy ale dwóch z nich wypali na pewno.

    Myślę, że może będzie trenował z Jakubem Wolnym. Jeden i drugi musi powrócić do swojej bardzo dobrej dyspozycji, choć z innych powodów. Obaj zdolni, dać im zdolnego trenera i ...

  • yyy profesor
    pawbed

    Czyli z tego wynika, ze bezie tak jak pisałem, Kubacki najprawdopodobniej nie pojedzie na MŚ. Jeżeli oczywiście wypadnie słabo, moze nie jakoś bardzo słabo, ale jak Muranika będzie w pierwszym konkursie 33, a Kubacki 35, dzień później Ziobro 28, a Kubacki 29, to Kubacki pojedzie na PK.
    Jak się okaże, ze Kubacki wypada, może minimalnie ale jednak lepiej od Ziobry i Muranki to pojadą 6.

  • Ponurzyca weteran

    Patrząc tylko krótkowzrocznie na te konkursy to skład OK.
    Cieszy umieszczenie w zespole Staszka Bieli i Tomka Byrta.
    Dziwi i zastanawia brak Maćka Kota. Jest zawodnikiem (zawodowym) i w terminie zawodów powinien startować, a między zawodami trenować. Chyba, że jest chory (L4). To ma ,,usprawiedliwienie".
    Patrząc ,,w przyszłość" to już złym posunięciem było zabranie Kota na poprzednie zawody PŚ - powinien startować w PK.
    Także Dawid Kubacki powinien jeszcze jedną parą udanych startów w PK potwierdzić swoją formę aspirująca do ,,powrotu" na PŚ. Wynik idzie w świat, cieszymy się z miejsc Dawida wywalczonych w Zakopcu, ale nie można zapomnieć, że były to bardzo słabo obsadzone konkursy, w sobotę była loteriada wiatrowa i Dawid nie oddał najdłuższych skoków w konkursie.
    To samo tyczy się Miętusa. W sobotę fart wynikający z dyskwy Prevca, w niedzielę nieobecność bodajże 3 zawodników (polecieli na MŚJ) i już... punktujemy. To nie jest gdybanie - to są fakty.
    14 lutego jest FIS CUP w Brattleboro w USA, 20 lutego pierwszy konkurs w Iron. Rozsądnie by było połączyć wyjazd na te dwie imprezy ( w sumie 6 konkursów). I tu Andrzej Stękała by ,,przypilnować" 1 miejsca w rywalizacji w FIS CUPie oraz Przemysław Kantyka, Łukasz Podżorski, Krzysztof Leja/Adam Ruda/Dawid Jarząbek + 2 skoczków od Maciusiaka. Było by fantastycznie gdyby jednym z nich był Jakub Wolny. Ale w cuda nie wierzę. Nic nie wiemy o dyspozycji Kuby na tych niby treningach w Szczyrku. PZN nabrał wody w usta i nie udzielił żadnych informacji na temat kondycji było nie było jeszcze obecnego MŚJ. Nie wiadomo czy Kuba skakał, jak skakał, ile odstaje od kolegów itd.
    Drugim mógłby być paradoksalnie najlepszy podczas najbliższych zawodów w Niemczech. Dlaczego ? Stany, Stany fajowa jazda ;)
    Kto mógłby pojechać do Lahti na PK ? (14 lutego)
    Jeżeli np. Hula poleciał by do USA to Maciek Kot, Staszek Biela, Tomek Byrt, 2 z 3 Leja/Ruda/Jarząbek + Andrzej Zapotoczny.
    A kto do Vikersund?
    Piotrek Żyła, Olek Zniszczoł, Bartek Kłusek, Krzysiek Biegun + ktoś z 2 Leja/Ruda
    Da się? Da

  • Jarek42 stały bywalec

    Czyżby Kot się na wszystkich obraził? A może będzie trenował.

  • anonim
    yyy

    Cytat z trenera Kruczka na ten temat:
    "Właśnie nad tym ciągle myślimy, bo każda opcja ma plusy i minusy. Mając sześciu na miejscu, jest z kogo wybierać. Przy wyrównanym poziomie można decydować ze względu na dyspozycję dnia. Minusem jest z kolei to, że przynajmniej dwóch na jakiś czas uziemiamy. Początkowo startuje czterech, więc reszta to bierni obserwatorzy i uczestnicy treningów. A przecież w międzyczasie są Puchary Kontynentalne."


    Na razie to ciężko powiedzieć w jakiej formie jest Kubacki. Skoro ostatnio w bezpośredniej walce w Zakopanem i Sapporo przegrywał nawet z Kotem. Pewnie jeżeli zaprezentuje się w Neustadt słabo na tle Murańki czy Ziobry to pojedzie tylko piątka.

  • anonim
    byrt

    jak dobrze pojdzie to ma szanse wyprzedzić Bieguna w generalce w ten weekend :D bo miętusa i leje to weźmie lajtowo

  • yyy profesor
    Stary

    Straszne bajki z ta formą Wolnego w lecie. Taka samą formę kiedyś w lecie miał Kubacki i Kot, nijak się to na lato nie przełożyło.

  • yyy profesor
    pawbed

    cytat '' Kroczek w Przeglądzie Sportowym, poważne rozważa zabranie 5 na MŚ, wiec to jeszcze nic pewnego''


    Przecież to by było niepoważne, biorąc pod uwagę że 3 z tej 6 jest w miarę porównywalnej formie.

    Chyba ze wpadł ma pomysł wysłać Kubackiego do IM walczyć o limit

  • anonim

    Gdyby Wolny wyzdrowiał po kontuzji i prezentował formę z lata to kto wie co mogło by się dziać w Falun. Tak niestety do drużynowego przystąpimy bez jakichkolwiek szans na medal. Tylko cud może to zmienić.

  • Xander weteran

    Maciek już nawet na PK się nie łapie. Czyli pewnie znowu będzie trenował. tylko po co skoro już coraz bliżej końcówki sezonu. Trzeba było się przygotowywać się przed sezonem a nie teraz szukać formy. Dla niego i tak ten sezon już jest stracony.

  • anonim
    Kot

    A co jeśli Kot przyjechał do Polski, potrenował z chłopakami i okazało się, że skacze najgorzej z nich? Albo przynajmniej słabo, na poziomie Miętusa, czyli niedużych punktów w COC i mu tego wyjazdu oszczędzili? Wybaczcie, tegoroczna postawa Kota jest tak beznadziejna, że wcale by mnie to nie zdziwiło.

  • michnar stały bywalec
    -

    Czyżby duma zabraniała Maciejowi Kotowi wystartowanie w Brotterode? A może najzwyczajniej w świecie jest za słaby?

  • MSad_ profesor
    Pojedzie 5 czy 6 zawodnikow do Falun

    Kruczek:
    "Wlasnie ciagle nad tym myslimy, bo kazda opcja ma swoje plusy i minusy. Majac 6 na miejscu jest z kogo wybierac. Przy wyrownanym poziomie mozna decydowac ze wzgledu na dyspozycje dnia. Minusem jest z kolei to, że przynajmnierej dwoch nas jakis czas uziemiamy. Pocxzatkowo startuje czterech, wiec reszta to bierni obserwatorzy i uczestnicy treningow. A przeciez w miedzyczasie sa zawody PK "

  • zibiszew weteran
    Mikolaj1 (doświadczony)

    Piszesz mamy się nie obawiać o Kota.Obyś miał rację bo uważam że ma wielki talent.Popatrz na Stocha na olimpiadzie .Na treningach nie idzie ..kilka wskazówek kruczka "Zastosowałem"....Słowo -klucz,słuchać i robić.Jeśli Kot też tak ma!!!To możemy być spokojni,ale jeśli zacznie sie obrażać zwalać winę na innych to Boję sie o Twój i mój spokój!A kibicuję mu bardzo.

  • anonim

    co wy tu pitolicie o talencie Kota! Od 8 lat skacze w PŚ i NIGDY nie stał na podium, nawet przez przypadek jak to powiedział siwy kot o Biegunie. Takich "utalentowanych" sportowców są setki.

  • W_S profesor
    Ja liczę że ta 6 pojawi się na PŚ w Vikersund

    nasza kadra na MŚ będzie trenować, więc jak najbardziej widzę taką 6.
    Znając życie w Vikersund nie będzie czołówki PŚ więc chłopaki będą mogli zdobyć trochę punktów do PŚ. Szczególnie fajnie by było żeby taki Byrt,Biela,Kłusek czy Biegun zdobyli punkty może wtedy uwierzyliby w siebie i ich forma szła by w górę i później taki Byrt czy Biela ponownie by do kadry wskoczyli kosztem np. Miętusa.

  • zibiszew weteran

    Otóż,moim zdanie czy lepiej zabierać 5 czy sześciu na MŚ zależy od tego czy mamy na pozycjach 4,5,6,równych formą skoczków czy nie.Jak tu wszyscy wiemy -mamy.Myślę że Kruczek tak dużo próbuje ,bo chce się w tym upewnić.A jak wszyscy wiemy nie dla każdego każda skocznia jest świetna. Dzień, nastawienie,skocznia..nie wiem co jeszcze...Idany skoczek z 6 robi sie trzeci.Sądze że to wszystko przemawia za sześcioma .A jak bedzie..zobaczymy

  • Stinger profesor
    pitus

    Otóż to. Kot może czasem przesadza z tą ambicją (chociaż z drugiej strony dobrze że nie jest minimalistą) ale jest nam bardzo potrzebny.
    Dwa ostatnie sezony to był nasz numer 2-3 w kadrze na zmianę z Żyłą i mocnym punktem w drużynie
    Teraz w Falun taki Maciek w formie z zeszłego sezonu by się przydał bardzo.
    Trudno sezon ma stracony ale mam nadzieję że się nie podda i jeszcze powalczy by tej zimy wystartować w PŚ.

  • anonim

    Ciekawe jaki bedzie skład na Vikersund.Z kadry na MŚ pojadą pewnie tylko Żyła i Zniszczoł, z kadry z PK, Hula i Kłusek i dodatkowo może najlepszy polski junior z MŚ juniorów.Skład może naprawde ciekawy i taka mieszanka różnych kadr.
    A może nawet 6-tką i dodatkowo albo drugi junior albo ktoś z kadry PK.Pewnie pojedzie tam zamiast Kruczka, Klimowski albo Maciusiak.

  • MSad_ profesor
    Zabranie 5 zawodnikow

    ma swoje zalety ale to trzeba umiec zrozumiec a nie od razu walić z grubej rury ,ze to głupota
    Najpierw trzeba przeczytac wywiad z Kruczkiem a nie glupio sie madrzyc. On tam wyjasnia a ja wole wyjasnienia Kruczka niz pisanine bez sensu.

  • pitus stały bywalec

    Ja myślę, że wypadnięcie Kota z PŚ i stracenie przez niego szansy na wyjazd na MŚ może spowodować, że wcale nie będziemy go często oglądać w PK. Umówmy się- dla niego, dla jego talentu, dla jego ambicji to za mało. I tak szczerze mówiąc to dla niego ten sezon jest skończony, oby tylko całkiem nie zniknął, nie podłamał się i niech wraca do formy, choćby na kolejny sezon, bo ten jest już stracony. A każdy zdrowo myślący wie, że takiego Kota jak w porzpednim sezonie potrzebujemy i jeśli będzie w takiej dyspozycji to musi być w kadrze, nie ma siły.

  • Mikolaj1 weteran

    chodziło mi oczywiście, że zabranie pięciu zawodników na MŚ byłoby największą głupotą.

  • Mikolaj1 weteran
    pawbed

    Zabranie p zawodników na MŚ była by największą głupotą.Przecież na dużej skoczni możemy wystawić dzięki Kamilowi 5 skoczków a rezerwowy przydałby się i to bardzo.

  • JankessPL doświadczony
    Krzysiek Miętus

    Wybór Miętusa jak najbardziej sprawiedliwy,5 razy z rzędu punktuję w PK i jego forma jakby leciała trochę w górę

  • anonim
    Mikolaj1

    Kruczek w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego poważnie rozważa zabranie pięciu zawodników, więc jeszcze nic nie wiadomo.

  • anonim
    Stinger

    Nie wierzę w to, dlatego napisałem, że to mało prawdopodobne. Tylko te słowa prezesa Tajnera były zastanawiające. Mówiąc o MŚ powiedział - jest jeszcze Jakub Wolny. Chociaż to zapewne taka medialna gadka.

  • MSad_ profesor
    Kot

    sobie poradzi. Ten sezon ma stracony ale jak przemysli co mu sie oplaca to jeszcze bedzie skakal i to lepiej niz Kubackie czy Muranki razem wzieci.l

  • Mikolaj1 weteran

    Ja już pisałem i pewne tak będzie skład na 99/9% jest zapewniony i jadą.

    Kamil Stoch
    Piotr Żyła
    Aleksander Zniszczoł
    Jan Ziobro
    Klemens Murańka
    Dawid Kubacki

    Coś Polo Tajner czy Kruczek wspominali, że skład który będzie na Neustadt to też na MŚ

  • Stinger profesor

    Tak patrzę i widzę że będzie mikst na MŚ.
    Kto miałby największe szanse na zwycięstwo? Myślę że wśród kandydatów do medali są na pewno: Austria, Niemcy, Japonia, Słowenia i mimo póki co słabszej postawy pań Norwegia.


    Kto mógłby wystąpić w takim konkursie:
    - Austria - Kraft, Schlierenzauer (ewentualnie Hayboeck), a także Iraschko i Seifriedsberger (ewentualnie Pinkelnig)
    - Niemcy - Freund, Freitag (ewentualnie 3-4 innych kandydatów), a także Vogt i Althaus
    - Japonia - Kasai, Ito (ewentualnie Takeuchi), a także Takanashi i Y.Ito
    - Słowenia - Prevc, Damjan (ewentualnie ktoś inny ale ciężki wybór bo zostali lotnicy i słabsi od tej dwójki, ciekawe też co z Kranjcem), a także Rogelj i Vtic
    - Norwegia - Fannemel, Jacobsen (ewentualnie Velta może Bardal), a także Lundby i Jahr (tutaj obie panie w nienajlepszej formie ale liczę że poprawią ją do MŚ)


    Innych kandydatów do medali nie widzę ponieważ zazwyczaj jedna połowa jest na dobrym poziomie, a druga na słabym lub bardzo słabym.

  • Mikolaj1 weteran
    Spoko i pawbed

    Wolny? Nie wiadomo czy w ogóle trenował a jak on nie jest jeszcze gotowy na PK to co wy mówicie o MŚ zastanówcie się następnym razem co piszecie.

  • anonim
    byrt

    bardzo cieszy powołanie tomka na kolejne zawody pk, kibicuje mu i życzę dwóch konkursów punktowanych :)

  • anonim
    Ciekawe

    tylko jak Maciek sobie poradzi z tą całą sytuacją w tym sezonie..
    Przed sezonem mówił, że chce medal w Falun, a nawet tam nie pojedzie..
    Za to w przyszłym sezonie imprezy docelowe to MŚwL gdzie jak wiemy Maciek lotnikiem nie jest i TCS, który jest co roku..
    Następne MŚ za dwa lata i pytanie czy Maćkowi będzie się chciało czekać, bo wiemy, że jest bardzo niecierpliwy..
    A i fajny wywiad w przeglądzie sportowym czytałem ze Szturcem, który powiedział, że Żyle natychmiastowo potrzebny jest Psycholog..

  • Mikolaj1 weteran

    Duże prawdopodobieństwo, że na Skijumping za niedługo usłyszymy Artykuł a brzmieć będzie

    "Maciej Kot kończy sezon"

    W sumie nie wiadomo, ale jakby się okazało, ze ma już przekreślone szanse na MŚ to co innego robić? Jedyne jeszcze to żeby trenować na ostatnie konkursy i uratować sezon chociaż kompromitacji żeby nie było, ale czy Kot chce być może jest już zrezygnowany.

  • abc stały bywalec

    Wydaje mi się że ze składu na MS do Vikersund pojadą Żyła i Zniszczoł bo oni coś tam mogą na lotach ugrać, a i Olkowi przyda się start na mamucie bo za wiele ich w karierze nie miał, a ma potencjał na loty narciarskie.

  • Stinger profesor
    pawbed

    Wierzysz w to co piszesz? Wolny nie skacze od bodajże października i ty myślisz że z 1-2 tygodnie zrobi formę na MŚ?

  • Stinger profesor

    Te zawody mogą być bardzo ważne dla tych skoczków ponieważ jeśli do Vikersund kadra która leci na MŚ nie pojedzie w całym składzie to najlepsi z Brotterode mogą polatać sobie za nie całe 2 tygodnie na mamucie. Oczywiście nie jest to jeszcze pewne ale na pewno są takie rozważania.

  • anonim

    Mało prawdopodobne, ale z Wolnym może być jak ze Stochem przed TCS. Nigdzie nie startuje, trenuje i jak będzie okej to ogłoszą, że jedzie na MŚ.

  • anonim
    No to

    pojawia się kilka pytań..
    Dlaczego nie ma Maćka ??
    wyjścia są dwa
    Albo trenuje i dostanie jeszcze jedną ostatnią szanse przed Falun, albo sam zrezygnował..
    Bo nie wierzę, że Maciusiak go nie zabrał od tak..
    Cieszą Byrt i Biela..
    Zobaczymy jak się spisza zwłaszcza Tomek, który powolutku wraca do formy
    Można ?? Można ...
    Krzysio Biegun też wydaje się wracać do optymalnej dyspozycji, co prawda jeszcze daleko mu do tego, ale krok po kroczku i może być dobrze :)
    Miętus pojechał, bo ostatnio coś zaczyna punktować, a więc to nie jest tak, że jedzie jako obieżyświat..
    Hula i Kłusek walka o podium zdecydowanie..
    w pierwszej dziesiątce powinni się zameldować..

  • nieznany weteran

    Myślę, że te zawody są kwalifikacją do składu na PŚ w Vikersund, gdzie mamy startować w częściowo rezerwowym składzie.
    Jarząbek nieźle się spisał na FIS w Notodden, ale to było dość dawno temu. W ostatnich konkursach 3. ligi spisywał się średnio i na 2. ligową szansę powinien jeszcze poczekać.
    K.Miętus trochę się odbudował i wobec absencji chłopaków z roczników 95-96 jego nominacja jest uzasadniona.
    Biela na Uniwersjadzie prezentował ten sam poziom co Zapotoczny, ale jest 3 lata młodszy i bardziej perspektywiczny.

  • anonim
    Mikołaj1

    Kot trenuje,pewnie to są te mityczne treningi po których pojedzie do Falun bez wiarygodnego sprawdzianu w PŚ lub PK.

  • dejw profesor

    Kot chyba sam zrezygnował ze startu, bo innej opcji nie widzę. Chyba pogodził się już z myślą że sezon ma całkowicie stracony.

    Wobec jego braku skład dość przewidywalny, można się niby przyczepić że znów Miętus, ale i tak nie bardzo byłoby go kim zastąpić (a nawet i on zaczął coś punktować). Jedyną alternatywą był Jarząbek, ale jego to wątpię żebyśmy zobaczyli w tym sezonie na starcie CoC. bardzo dobrze że pojawiają się kolejne szanse dla Bieli i Byrta.
    Wolny najwyraźniej wciąż jeszcze nie gotowy do startów.

  • Mikolaj1 weteran

    Fajnie, że szanse dostał Tomek Byrt na PK.Widać, że pracuje żeby wrócić do kadry potencjał trzeba temu chłopakowi dać drugą szanse myślę,że się odbuduje.Dojrzał teraz naprawę możemy mieć jeszcze pociechę z tego zawodnika być może w przyszłym sezonie.

    Co do Kota dziwi mnie jego nieobecność w PK byłem na 100% pewny, że pojedzie być może jeszcze nie stracił szansy na MŚ i trenuje kto wie?

  • anonim

    Gdzie jest Kot,przecież ma nam wywalczyć limit z PK. To jest sabotaż naszego trenera dla którego limity są bardzo ważne.

  • Stinger profesor

    Tak w ogóle to szkoda że szansy nie dostał Dawid Jarząbek. Na EYOFie co prawda skakał słabiej od Kytoesaho i D.Prevca ale mimo wszystko za ten medal powinien dostać chociaż jedną szansę w PK tym bardziej że "podstawowi" juniorzy na MŚJ więc jeśli wrócą to oni będą mieli pierwszeństwo do PK.

  • anonim

    Wolnego dalej nie ma...liczylem ze wystapi w Brotterode bo to jednak troche miejsza skocznia. To beda gora 111-115 skakac i to chyba lepiej dla Wolnego z tym kolanem, ale nici z tego bo pupilek Mietus musi jechac...

    Ale chociasz Byrt i Biela leca...

  • pepeleusz profesor

    Jeśli Kot ma powód aby nie startować, to lepszym rozwiązaniem od obwożenia Miętusa wydawałby się Jarząbek

  • IchBinDa weteran

    @MroziuPL
    Patrząc na to, jak spisują się na treningach w Ałmatach rywale Dawida z EYOFu, można wyciągnąć wniosek, że miałby problemy z wejściem do trzydziestki na MŚJ, a co dopiero na CoC. Choć fakt, chciałoby się go zobaczyć.

    Ciekawi nieobecność Kota.

  • anonim
    Kuba wracaj ! :)

    A co z Kubą Wolnym ?Przecież trenował w Szczyrku,czekam na powrót tego chłopaka i bardzo mu kibicuję.Wiem,że ten sezon ma spisany na straty,ale wierzę że w następnym pokaże swój talent i możliwości.Chciałabym zobaczyć go też wkońcu w którymś z konkursów PK,mimo że nawet jakby nie wszedł do 30.

  • Stinger profesor

    Dziwi mnie brak Maćka Kota, skoro nie dostaje szansy w PŚ to myślałem że wystartuje w PK żeby jeszcze pokazać że nie warto go skreślać.
    Są dwa wyjścia albo Kot dostał jeszcze jedną szansę i będzie trenował albo jest po fakcie i sezon dla Kota się skończył.

    Szkoda że nie ma Wolnego, prawdopodobnie jeszcze nie jest w takiej dyspozycji by punktować w PK.

    Hula, Kłusek i Biegun to byli pewniacy. Jeśli Kot i Wolny nie zostali powołani to najlepszym rozwiązaniem było dać kolejną szansę Tomszowi Byrtowi i Krzyśkowi Miętusowi. Fajnie że szanse dostaje też Staszek Biela, mimo wszystko trochę mnie to dziwi bo na uniwersjadzie nie skakał specjalnie lepiej od J.Kota i Zapotocznego.

  • anonim

    Czemu Kot nie jedzie? Czyżby trener obawiałby się krytyki w sytuacji, gdyby Kubacki albo ktoś inny skakał tragicznie w Neustadt, a Kot wygrał w Brotterode.

  • anonim

    Skład niezły chociaż chciałoby się zobaczyć Jarząbka w PK, Miętus ma farta, że ostatnio punktował, bo za niego powinien wskoczyć do 6...

  • anonim
    Ile można?

    TAK! Krzysio znowu ciągnięty na siłę :D Ciekawe jak długo jeszcze będą liczyć na 'odbudowanie formy'

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl