Austria w rezerwowym składzie w Vikersund

  • 2015-02-11 20:41

Austriacy jako kolejni wysyłają do Vikersund drugi garnitur swojej reprezentacji. Na obiekcie HS 225 szansę polatania otrzyma sześciu skoczków, znanych głównie z Pucharu Kontynentalnego.

Skład Austrii na PŚ w Vikersund (HS 225):

- Manuel Poppinger (43. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2014/2015);

- Clemens Aigner;

- Florian Altenburger;

- Simon Greiderer;

- Markus Schiffner;

- Ulrich Wohlgenannt.

Program zawodów:

Piątek, 13.02.2015

12:00 - odprawa techniczna

17:00 - oficjalny trening

19:30 - kwalifikacje

Sobota, 14.02.2015

15:00 - seria próbna

16:00 - pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 15.02.2015

14:30 - kwalifikacje

16:00 - pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela, źródło: skijumping-online.com
oglądalność: (13457) komentarze: (90)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Asia09 początkujący

    Ja tam czuję, że Prevc niedługo odpali swoją rakietę. Cała jego kariera w PŚ jest bardzo równa i systematyczna, z każdym rokiem ma coraz więcej punktów. To tylko kwestia czasu, aż nauczy się walczyć z presją i będzie wygrywał.

  • W_S profesor
    Julia

    Dokładnie. Prevc jest solidny ale nie jest typem skoczka co wygrywa wszystko jak leci. Kamil jest dla Prevca takim Ammannem dla Małysza, z tym że tyczy się to zarówno MŚ jak IO.

  • Julia bywalec

    A moim zdaniem Prevc dobrze robi, że startuje w Vikersund. Dzięki temu przed MŚ zdobędzie koszulkę lidera, co z pewnością doda mu pewności siebie :) poza tym to zawodnik, który dobrze radzi sobie zarówno na małych jak i dużych skoczniach - myślę więc że nie będzie miał problemu z przestawieniem się. A rok temu na Kamila nie było mocnych, także nawet jakby odpuścił sobie Sapporo 2014, to i tak złota w Soczi by nie było.

  • anonim
    a to nowa planica

    http://shrani.si/f/1j/Dz/25g521IL/pl1.jpg
    strasznie jakaś taka podobna do vikersund już nie jest tak charakterystycznie szeroka po bokach

  • anonim
    FIS sobie nie radzi

    A swoja droga jesli na konkurs PS ekipy wysylaja sklad rezerwowy (Polacy, Austryjacy, nasi poludniowi sasiedzi) to cos tu z tym kalendarzem nie tak. FIS powinien sie troche nad tym zastanowic.

  • anonim
    Kuba (*195.dynamic.mm.pl)

    Nie przesadzaj. Żyła nigdy nie dorówna Stochowi czy Małyszowi, ale nie można go nazywać zmarnowanym talentem. Przecież od kilku lat mieści się w czołowej 20. PŚ. Bywał nawet na podium (i to nie jak mu przypadkiem powiało), poza tym jest rekordzistą Polski w długości skoku. Nie można od każdego skoczka wymagać, żeby wygrywał seryjnie Mistrzostwa Świata.
    Piotrek jest Piotrkiem i taki już zostanie - trochę nieprzewidywalny, czasem niepoważny z tymi swoimi nieporadnymi wypowiedziami.

  • anonim
    @Major Kuprich

    Żyła to wielki talent ale pewnie już zmarnowany. Ma potencjał i warunki na skakanie w czołówce i wygrywanie. Ale mentalnie on jest dzieckiem. To ktoś taki jak Balotelli. Tyle, że Mario odstawia cyrk bo uważa się za nie wiadomo kogo a Żyła robi za narodowego błazna i cieszy się, że mu za to płacą. Śmiech śmiechem ale jakoś szkoda mi Żyły jak tłumaczy się niezdarnie ze swojego niewytrzymywania presji słowami "przejechało, odjechało, oderwało, to są skoki, do przodu" a cały czas stoi w miejscu czy wręcz się cofa bo bryluje na treningach i w kwalifikacjach a w konkursie głowa słaba

  • Major_Kuprich profesor
    Nie żebym się czepiał

    Ale dla Żyły MEGA sukcesem będzie miejsce w top 10, zawodów PŚ, obsadzonych gorzej niż niejeden PK, niestety to jest taki typ skoczka, z którego nic nie będzie, raz mu się fuksło do warunków - wygrał w Oslo, gdzie dwukrotnie miał huragan pod narty, a przeliczniki odejmowały mu raptem po kilka punktów, potem siły boskie mu pomogły i jakoś przebrnął kwali w Planicy, których nie powinien przejść.
    Na koniec 3 i 5 miejsce, to była już drukarnia, niestety Piotrek to taki 2-gi Grzegorz Śliwka, tylko trochę lepszy na obecne czasy, myślę, że niedługo zacznie pić i skończy tak jak Kot - rozwiedzie się i zacznie szukać dziewczyny.

  • Asia09 początkujący

    Mam nadzieję, że przy takiej obsadzie Piotrek powalczy o jakieś podium :)

  • anonim
    Vikersund

    2 ligi w lotach nie będzie są wszyscy Norwegowie, Słoweńcy i chyba również Freund reszta się nie liczy, to są najlepsi lotnicy.

  • anonim

    jak tak dalej pójdzie to Żyła będzie skakał jako ostatni :D

  • anonim
    Jeszcze niech FREUND oleje VIKERSUND i będzie tragedia :/...

    Akurat załatwiłem sobie na ten weekend wolne, bo kocham loty, a tu 2 liga będzie... Żałosny kalendarz. Taka skocznia!

  • anonim
    Hilde

    Wy na serio łapiecie się na ten Katar? Naprawdę myślicie, że nagle Katarczycy zainteresowali się skokami narciarskimi? A po co im inwestowanie w niszowy sport? I na dodatek w przeciętnego na ten moment Hilde, który musiałby jeszcze odbyć karencję z powodu zmiany obywatelstwa, a najmłodszy to on już nie jest. Przecież to tak oczywista bujda, że aż żal bierze, że ktokolwiek to łyknął.

  • anonim
    jma

    zdaje się, że przy zmianie barw potrzebny jest sezon karencji

  • anonim
    Kranjec

    Kranjec w Planicy ma oddac ostatni skok w karierze -.-

  • jma profesor
    Z tym Hilde i Katarem to chyba kaczka :)

    Co tu nie pasuje? Ano to, że Katarczycy i owszem są w stanie wyłożyć duże pieniądze, ale za czołowego zawodnika. Miliony dolarów za miejsce w "30"? Po drugie, jakby chcieli pokazać się w narciarstwie to raczej alpejskim a nie w bardziej niszowych skokach. Po trzecie w końcu, oni już teraz muszą myśleć o kupieniu kopaczy nożnych, a to trudniejsza sprawa niż w ręcznej, bo po zagraniu meczu w seniorskiej reprezentacji nie ma zmiany barw. Zatem muszą kupić ze setkę brazylijskich juniorów, zrobić selekcję i wybrać 20tu :)

    A skoro temat wywołany, jakie są przepisy przy zmianie reprezentacji w skokach? Ktoś przytoczy? Bo pamiętam, że kiedyś Aleksander Herr zmieniał barwy na szwedzkie, ale w związku z problemami z obywatelstwem zmienił front i napisał do naszego PZNu w związku z pochodzeniem matki. Sprawa ponoć miałaby się długo toczyć i Herr zakończył karierę. To ile czasu trzeba na zmianę reprezentacji? Ktoś wie?

  • Mar stały bywalec

    Co do Hilde - pojawiła się niepotwierdzona informacja, że zainteresowanie jego usługami wyrazili... Katarczycy. Serio. Jutro w mediach powinien pojawić się tekst na ten temat.

  • Stinger profesor
    Mores

    Dlatego napisałem że zły może być tylko na siebie ponieważ szansę walki o miejsce w składzie od trenera dostał. Starał się, poprawił formę jednak to było dalej za mało.

    Szkoda mi Hilde bo lubię go ale w aktualnej formie i tak miałby małe szanse na start w jakimkolwiek konkursie. Reprezentacji w razie czego też by nie pomógł.

    Możliwości ma spore, jakby nie było Hilde wygrywał już zawody PŚ, zdobywał medale z drużyną na imprezach mistrzowskich, a także był bodajże 4 w klasyfikacji generalnej PŚ.

  • Mores początkujący
    Stinger

    Ale na co on ma być zły na kogoś? On niech sam na siebie będzie zły i na swoją formę bo ostatnio Hilde nie pokazywał swoich Możliwości a już w w ogóle nie zasłużył na te MŚ.A możliwości ma pokazywał tow sezonach 2007/2008 i 2010/2011

  • Stinger profesor
    JanJanowski

    Tom Hilde ma prawo był zły tylko i wyłącznie na siebie. Przegrał rywalizację w uczciwy sportowy sposób i dlatego nie jedzie na MŚ.
    Nawet gdyby pojechał raczej robiłby tam za statystę ponieważ jest to aktualnie numer 7 norweskich skoczków i pewnie nie wystartowałby w żadnym konkursie.

    Co do IO to mógł pojechać na nie rok temu, co prawda Tande lepiej skakał jednak tuż przed IO widać było sporą obniżkę formy ale to też nie wiele znaczy bo i tak Hilde w Soczi byłby jak na wycieczce.

  • Mores początkujący

    Tak jak mówię Prevc znowu może przegrać sezon nie wiem albo Janus źle przygotowuje plan albo Prevc sam chcę skakać nie wiem nie wnikam na trenowaniu skoczków się nie znam więc zobaczymy o na MŚ pokaże.Tak samo jest z drużyną słoweńską w normalnych konkursach drużynowych potrafią lać wszystkich jak chcą a przychodzą MŚ czy IO drużynowo spalają się i kończ na szóstym miejscu i to jest klapa.

  • JanJanowski bywalec

    https://twitter.com/K_Stanowski/status/565639271051460608

    Zapoznajcie się z tym. Niezłe jaja, jakby to się okazało prawdą.
    Swoją drogą to już druga duża impreza z rzędu, która omija Hilde więc ma prawo się denerwować.

  • Mores początkujący
    Prevc i MŚ.

    Myślę,że Prevc znowu popełnia błąd już nie dość,że się 2 razy przeliczył to dalej nie wyciąga wniosków.On chyba chcę żeby po raz kolejny złoto na imprezie docelowej wymknęło mu się z rąk.Dlaczego on musi we wszystkich konkursach startować takim sposobem to on nigdy nie ugra żadnego złota na IO czy MŚ MŚWL.Skoczek czasem musi wziąć wszystko na jedną kartę zaryzykować.Odpuściłby 2 konkursy nic by mu się nie stało a przecież jak zdobędzie złoto na MŚ to potem też będzie w formie na Skandynawii a u Prvca znowu się może skończyć sezon bez żadnej wygranej imprezy.Czasem rezygnując można na tym wiele zyskać Freunda rozumiem jedzie bo on Sapporo odpuścił,ale Prevc bez żadnego wypoczynku a przypominam,że nie jest tak od razu ławo przenieść się ze skoczni mamuciej na małą skocznie.

  • Lans profesor
    -

    Ja osobiście mam nadzieję, że ta DSQ wyjdzie Freundowi na dobre. Z taką sportową złością może podejść do następnych konkursów. Ja osobiście sądze, że ten tydzień będzie decydujący i kto jaką formę przygotuje na MŚ. Nawet słabiej ostatnio skaczący Hayboeck może się odbudować. Prevc, zgadzam się - będzie groźny, ciekawi mnie tylko czy taka intesywność startów nie wyjdzie mu na złe. Jak nie na MŚ, to może na resztę sezonu.

  • Stinger profesor
    rkfan1

    Wybacz że tak piszę ale skoro omijasz Prevca wśród najmocniejszych to ja nie mam pytań.
    To że ostatni konkurs mu nie za bardzo wyszedł nic nie znaczy. On jest mocny i to nawet bardzo.

    Skoro skreślasz po jednym konkursie Prevca to powinieneś skreślić całą resztę ponieważ to Słoweniec jest w tym sezonie najrówniejszy, a z pierwszej dziesiątki PŚ wyleciał ledwie 2 razy.

  • Seven stały bywalec
    faworyci na mś

    Prevc - ma małą zadyszkę
    Stoch, Koudelka - na fali wznoszącej.
    Freund - oby sie nie podlamal DSQ.
    Kraft - niezła forma
    Fannemel - zawodnik nie utrzyma takiej przesji choc nie ukrywam ze moze pojechac do Falun jako rekordzista swiata
    Na to wychodzi ze Freund, Koudelka, Stoch i Kraft są najmocniejsi.

  • anonim

    Wcale nie będzie takiej kadłubowej obsady.Tylko my, Austriacy i Koudelka a reszta jak widać będzie.A niektórzy pisali jak to będzie słabo a tu wcale słabo nie będzie.I naszym łatwo nie będzie się dostać, norweska krajówka startuje dodatkowo a wiadomo jacy Norwegowie są na mamutach.Freund chyba tez będzie.Dodatkowo Kruczek chyba oddaje walkowerem walke o limity i z nędznym limitem 4 będzie jezdził do konca sezonu.A tu Biegun wraca do formy, inni też.Mam nadzieje ze wywalczy ktoś z PK limit dodatkowy.I Zniszczoł z PŚ, jednak ta beznadziejna DSQ jego z Japonii spowodowała ogromną stratę punktów i mocno odbije się czkawką gdy mu sie nie uda wywalczyc limitu.A niestety ma sporo tych punktow do zdobycia.Po lotach Biegun powinien startowac w PK z reszta ekipy zeby walczyc o limit zeby rpzynajmniej zachowac ta aktualna liczbe.

  • jakledw12 weteran

    Dla odmiany w nast. sezonie 7 konkursów lotów PŚ + MŚ w Lotach.

  • anonim
    @MTSZKNP

    Jak ci się nie podoba to nie oglądaj.

  • anonim
    Zły kalendarz PŚ

    Nie podoba mi się organizowanie lotów (których i tak jest mało w sezonie) tuż przed MŚ. Lepiej byłoby, gdyby Vikersund zamienił się miejscami z Willingen. Nie wiem, kto wymyślił loty na największym (przynajmniej do marca 2015) z mamutów właśnie w połowie lutego. Przecież wiadomo, że to będzie bardziej przypominało PK niż PŚ...

  • Stanisław początkujący

    Co z Freundem ? Będzie w Vikersund ?

  • Stinger profesor

    Co do tego składu to widać że Austria odpuszcza loty. Z jednej strony mnie to cieszy ponieważ nie przepadam za nimi tak więc nie będą zagrożeniem dla Norwegów i Polaków, a przynajmniej dla Żyły ale z drugiej strony trochę szkoda że akurat loty w Vikersund odpuszcza aż tylu skoczków.

    Poppinger startuje w Norwegii tak więc chyba jest skreślony z MŚ.

  • Stinger profesor
    parik2

    Rune Velta ma spore szanse i zapewne to uczyni ale Ricchard Freitag jest bez szans ponieważ on się do Vikersund nie wybiera.

  • parik2 początkujący
    Punkty w PŚ

    Absencja tylu czołowych zawodników sprawia, że Rune Velta pewnie wyprzedzi Kamila w klasyfikacji Pucharu Świata. Miejmy nadzieję, że tylko on :) Realne szanse ma jeszcze Fraitag ale Stoch i tak pozostanie w czołowej "10".

  • King profesor
    Szczęsny

    Tak gada, że przeciętny Kowalski, co nie ogląda skoków pomyśli, że mamy szanse na złoto...

  • anonim
    thatt true, easy come

    ja nie rozumiem, Vikersund to najwspanialsza skocznia swiata. Jezeli bylbym skoczkiem narciarskim oddalbym wszystko zeby moc na niej oddac chociaz jeden skok. Czemu trenerzy zabraniaja swoim zawodnikom oddania skokow na najwspanialszej skoczni swiata. Taki jest sens skokow, by oddawac skoki na najwiekszych skoczniach, a treneryz pozawiaja tego swoich zawodnikow na rzecz niszowych mistrzostw swiata. Nie rozumiem, na prawde. Chce ogladac skoki powyzej 240 m a w zamian dostaje jakis amatorow co nie doleca do 120 metra. To jest skandal. Zniszczyc ten durny sport.

  • Mikolaj1 weteran
    Mores

    No to chyba zamieściłem w moim komentarzu poniżej, że IO jest najważniejszymi zawodami w Skokach i we wszystkich dyscyplinach związanych z tymi zawodami sam Adam powiedział, że oddał by te wszystkie 4medale na IO za jeden złoty.Jeśli chodzi o innych medalistów to się nie zgadzam, że nie są wpisywani do kart historii sportu Każdy medalista IO czy MŚ jest wpisywany do karty Historii sportu.

  • anonim
    @AdamPomorze

    Szczęsny i Rudziński doskonale się uzupełniają w gadaniu głupot:).

  • anonim

    Obok w filmikach od sport.tvp.pl macie wypowiedź Szczęsnego.
    Posłuchajcie tego, co za głupoty on opowiada, jeszcze większe niż w trakcie komentowania.
    A najlepsze na koniec, wymienia Kubackiego i Ziobro, a Murańce ani słowa. Pewnie według niego tylko 5 jedzie do Falun.

  • Mores początkujący

    Oczywiście żeby nie było, ze twierdzę, że srebrny medal na IO czy MŚ nie jest warty to też bardzo cenny kruszec.Jednak tylko MISTRZOWIE przechodzą to historii kart sportu.Sa Państwa które nawet nie słyszały o Adamie Małyszu a słyszeli o Wojtku Fortunie bo jest mistrzem olimpijskim a Adam 4krotnym medalistą IO, ale bez złota.

  • dervish profesor
    Nieogar

    W dużym skrócie.
    Od tego ilu zawodników ma dany kraj w top 55 WRL zależy kwota startowa w PŚ.
    Z puli WRL można dostać maksymalnie 6 miejsc w PŚ.

    Jeżeli jakiś kraj ma więcej niż 6 zawodników w top 55 WRL to z puli WRL dostaje maksymalną kwotę 6 miejsc startowych.

    Do ustalania kwot na kolejny period liczy się stan rankingu WRL na koniec periodu poprzedzającego.

    Przykład:
    Na koniec poprzedniego periodu Polska miała w top 55 WRL 4 skoczków więc w obecnym periodzie z puli WRL dostała 4 miejsca startowe . Piąte miejsce wywalczył dla Polski Murańka zdobywając jedno z trzech możliwych do zdobycia miejsc z puli Pucharu Kontynentalnego.

  • przemek11008 bywalec
    Prevc ma szanse ale szybko spadni wKK!!!

    Uważam, ze Slowency nie zdobeda zadnego medalu na MS w Falum a Prevce bedzie najwyzej w 10-siatce i tyle na temat

  • Mores początkujący
    @Mikola

    A być może jakby chociaż potrenował nie pojechał do Sapporo tylko do Willingen to byłby choć raz Mistrzem olimpijskim.
    Mistrz to mistrz a wicemistrz to wicemistrz.
    Do historii sportu przechodzi mistrz a kto będzie pamiętam o wice czy o brązowym medaliście Olimpijskim.Tak samo jak w skokach jest z PŚ ważniejsze są imprezy typu MŚ czy IO.Np kto będzie pamiętał w 2075 roku o zdobywcy PŚ w 2006 Jakuba Jandę prawdopodobnie nikt a takiego Wojciecha Fortunę przez wieki się będzie pamiętało, że był mistrzem olimpijskim w 1972 roku.

  • Jarek42 stały bywalec

    Słoweńcy znowu na najważniejszą imprezę z marszu? jak ktoś jest dobry, to nic go nie zniszczy. A jak ktoś cienki, to nic mu nie pomoże.

  • jakledw12 weteran

    Rywale Prevca na MŚ:

    - Freund
    - Stoch
    - Kraft
    - Koudelka

    Ich samych jest czterech, do tego dojdzie jakiś Fannemmel/Hayboeck/Velta i łatwo mieć nie będzie nawet o 6 miejsce.

    Nie widzę Prevca jako mistrza świata, ewentualnie jakieś 3 miejsce, ale czy Stoch, Kraft, Freund, Koudelka nie są lepsi?

  • dervish profesor

    W sumie odpuszczenie weekendu w celu przeprowadzenia BPS-u powinno się zbilansować.
    BPS będzie procentował w dalszej części sezonu i dzięki temu zawodnik będąc w wyższej formie odrobi straty które poniesie w wyniku absencji.
    Dzięki BPS-owi w zmniejszonej o 2 liczbie konkursów zdobędzie porównywalną ilość punktów w stosunku do tego co zdobyłby startując bez odpuszczania weekendu na BPS.

  • anonim
    Pytanie

    Witam. Mam pytanie, otóż co tak naprawdę daje zawodnikowi tudzież reprezentacji, bycie w top 55 WRL?

  • abc stały bywalec

    @ jakledw12 Pamiętam, że rok temu Goran Janus mówił, że start w zawodach jest najlepszym treningiem (przed zawodami w Sapporo 2014)

  • anonim
    BPS

    Freund odpuszcza loty, Prevc ma szanse wyjechać w żółtej koszulce lidera

  • jakledw12 weteran

    Janus w ogóle nie wyciąga wniosków. Znów Prevc z marszu wystartuje na głównej imprezie, tyle, że w tym roku jest więcej kandydatów na medale, więc nie zdziwię się jak Słoweńcy z całych MŚ wrócą z niczym.

  • Lans profesor
    -

    Czyli Prevc i Freund odrobią sporo punktów, zwłaszcza Niemcowi się to przyda.

  • Ponurzyca weteran

    Czyli Pungentar zostaje w domu by trenować

  • Mikolaj1 weteran
    abc

    Prevc chyba chcę w tym sezonie zdobyć PŚ.Mimo, że nie będzie trenował tylko jedzie na kolejne zawody to i tak będzie faworytem do złota to już taki typ nie trzeba mówić co było przed IO.Startował we wszystkich konkursach bez żadnego odpoczynku a i tak zdobył srebro i brąz.

  • anonim
    Manager skoków narciarskich!

    Manager skoków narciarskich! Do objęcia reprezentacja Polski! tnij.at/39261

  • Mikolaj1 weteran

    Każdy sportowiec mary o medalu złotym MŚ I IO
    Jakbym miał podzielić to na miejsca co najważniejsze JEŚLI CHODZI O SKOKI NARCIARSKIE. to tak:

    IO

    KK
    TCS
    MŚWL to tak razem na TCS.Dla Lotników te mistrzostwa są ważne.
    PŚWL czyli mała kula za loty.

  • abc stały bywalec

    @jakledw12
    Tak. Skład Słowenii:Peter Prevc, Jernej Damjan, Jurij Tepes, Robert Kranjec, Nejc Dezman, Tomaž Naglic i Anze Semenic

  • Mikolaj1 weteran
    derwish

    KK jest łatwiej zdobyć najłatwiej w sezonie Olimpijskim.A najtrudniej w sezonie gdzie nie ma ani MŚ ani IO czyli taki będzie za rok.Tam są podzielone konkurencję dla typowych lotników MŚWL i PŚ czyli dla zawodników ścisłej czołówki.Łatwiej zdobyć po postu w sezonie Olimpijskim bo tam część za bardzo nie zwraca uwagi na to tylko na IO ten kto będzie skakał bardzo dobrze i nie odpuści żadnego konkursu to prawdopodobnie ją zdobędzie.

  • jakledw12 weteran

    Prevc w ogóle jedzie do Vikersund?

  • Mikolaj1 weteran

    Kraft nie pojedzie do Vikersund z jednej strony może go to bardzo kosztować lecz z drugiej strony może to mu pomóc.Pamiętacie Kamila w tamtym roku też wszyscy po Zakopanem mówili, że Kula stracona bo Kamil nie leci do Japoni i co przydało się przydało wygrał IO i Kulę.Zgadzam się tu z innymi w Krajach Skandynawskich mocno wieją czasami wiatry są ciężkie warunki można wypaść poza "30" przykład właśnie Prevc.

  • DamjanFras doświadczony
    ...

    ohoho Jureczek zaczyna taniec z wyzwiskami ...
    Poppinger wcale nie musi dibrze zapunktować, chociaż powinien być najlepszy z Austryjaków..
    I tak wszyscy z nich będą lepsi od Kłuska niestety -.-
    Też Mnie zirytował Wcale nie taki Szczęsny swoją wypowiedzią w wiadomościach -.-

  • dervish profesor

    No cóż, absencje w konkursach tuz przed głównymi imprezami w sezonie to kolejny dowód na to co tak naprawdę liczy się w tej dyscyplinie sportu.
    KK bardzo ważne trofeum, ale na odpuszczenie BPS przed mistrzostwami świata mało kto może sobie pozwolić. Stawka jest zbyt wysoka. Tytuł mistrzowski to jednak bardzo cenne i rzadkie w porównaniu z KK trofeum. Skoczek przez dwa lata dzierży tytuł mistrza świata, a w biografiach złoto MS ustępuje jedynie tytułowi mistrza olimpijskiego.
    A KK i tak jak zwykle zdobędzie ten kto będzie w najwyższej formie w okresie po MŚ. Prawdopodobnie historia się powtórzy i kolejny raz skuteczny BPS przed imprezą docelową pozwoli przyszłemu zdobywcy KK odrobić straty do tych którzy z BPS-u zrezygnowali i MŚ biorą z marszu.

  • Ponurzyca weteran

    Treningi ,,u siebie" to jedno ale można też zlapać kontuzję na nmamucie i wykluczyć się z MŚ. Kraft ma jasno postawione piorytety i tyle.

  • anonim
    Kolos

    Jakim walkowerem!? Takie same były płacze w internetach jak Kamil nie leciał do Saporro w zeszłym roku. Prevc wcale nie musi zgarnąć jakiejś oszałamiającej liczby punktów a w nordyckich konkursach różnie bywa z wiatrem. Jeden fałszywy podmuch i można nawet poza 30tkę wypaść (vide Prevc w Trondheim). Ludzie, od wczoraj skoki oglądacie?

  • Kolos profesor

    Dziwne, przecież tym spisobem Kraft praktycznie walkowerem oddaje walkę o kryształową kulę... Czy naprawdę już tak mało warte jest to trofeum??

  • anonim
    Brawo Kuttin

    Dobrze zrobił posyłając młodych zawodników.Poppinger może być 2 razy w pierwszej "15".Aigner i Wohlgennant mogą zapunktować.Schiffner,Greider i Aschenwald jeśli awansują do "40"będzie to dla nich sukces.

  • anonim
    @zwei

    I może to go kosztowało tytuł mistrza świata/ bądź olimpijskiego :) Kamil odpuścił np. starty w Sapporo i już w Willingen miał wyborną olimpijską formę :)

  • michnar stały bywalec
    -

    Na ten moment mamy 4 miejsca, Zniszczolowi brakuje 28 punktow, moze powalczyc. Niestety jezeli nasi nie wywalcza nic w kontynentalu to na ostatni period beda 4 miejsca... Ale na wlasne zyczenie, bo Ziobro powinien poleciec do Vikersund - jest 56 i brakuje mu 8 punktow, a na mistrzostwach tak czy tak pewnie nie wystapi.

  • Zwei doświadczony

    @Polskiboy
    Jak to powiedział Prevc, "trenowałem całe lato, teraz nie ma co odpuszczać tylko startować w zawodach".

  • Baciar stały bywalec
    -

    Poppinger może być wysoko w Vikersund, liczę na punkty Wohlennanta

  • JanJanowski bywalec
    tlen

    Oby mu się udało. Bo za chwile z tej listy wypadnie Kot i Kubacki. I LGP rozpoczniemy z limitem 4 skoczków. Kompletna porażka. Ale ten ranking i ilość miejsc jakie nam przysługują znakomicie oddaje stan polskich skoków.

  • tlen doświadczony

    Przy takich skladach, to Zniszczol ma realne szanse na wskoczenie do 55 listy rankingowej

  • jakledw12 weteran

    @PolskiBoy

    Od tego są zawody, żeby w nich startować, od tego są obozy letnie, by w nich naładować akumulatory na występy w CAŁYM SEZONIE.

    Bardziej rozumiem obawę o to, czy Piotrowi wystarczy ta forma do MŚ. Przydałoby mu się 8 treningowych skoków, miejmy nadzieję, że do MŚ jeszcze je odda.

  • pollo początkujący

    A Szczesny juz wie kto nie wystąpi w Falun. Przed chwilą w tvp1 ocenil szanse na udzial w druzynie. Stoch nr1 Żyla nr2 Zniszczol nr3. A kto dalej? Kubacki a moze Ziobro. Żadnej wzmianki o Murance. Nie ma jak dobrze poinformowany redaktor?

  • Bartek stały bywalec

    Niech się chłopaki nauczą latać na mamutach.Oprócz Poppingera o punkty (najpierw o kwalifikację :) ) powinni powalczyć Wohlgenannt i może Aigner i Schiffner

  • Polskiboy początkujący
    Żyła

    Będzie jedyny zawodnik który wystąpi w każdym konkursie tego sezonu?
    Brawo a co będzie w nąstempnym sezonie ? To samo co Kot ??? Licze że nie i chociaż w Grand Prix dadzą mu odpocząć

  • JanJanowski bywalec

    Oglądałem właśnie sport w TVP1 i skoczyło mi ciśnienie.
    Była gadka, że nie ma 4 do drużyny i wypowiada się ten pajac Szczęsny "Dawid Kubacki czy Janek Ziobro, wydaje mi sie ze nie mamy takiej złej sytuacji". A o Murańce, ani słowa.

    Już od zeszłego sezonu widać, że Kubacki to pupil Szczęsnego, ale mógłby w sporcie który ogląda kilka milionów zachować chociaż resztki obiektywizmu i wymienić chociaż nazwisko Murańki.

    W materiale ponadto wypowiedź Zniszczoła, wspomnieli o każdym tylko nie o Klimku. Ktoś kto nie interesuje się skokami mógłby odnieść wrażenie, że do Falun jedzie 5 polskich skoczków.

  • anonim
    loty

    to z pierwszej 10 tylko Freud prevc i kasai pojada na loty do viker? a stocha wezmie pewnie velta

  • Maciek bywalec
    -

    Dziwię się Kraftowi że odpuszcza te konkursy. To w praktyce oznacza rezygnację z kryształowej kuli, biorąc pod uwagę ostatnią wyrównaną rywalizację z Prevcem.

  • JacobsenAnders bywalec

    Świetnie, zatem Norwegowie wyprzedzą ich w Pucharze Narodów po weekendzie :) Ciekawe, czy odpuszczenie lotów wyjdzie im na dobre ? Nie przepadam za nimi, więc nie martwi mnie ich absencja.

  • tak bywalec
    Poppinger

    Manuel może solidnie zapunktować

  • jakledw12 weteran

    Ciekawie jak sobie poradzą rezerwy Austrii. Będzie dobre porównanie do Bieguna, Kłuska, Huli.

  • anonim

    Najlepszy z tych Austriaków będzie Poppinger i on jako jedyny z Austriaków będą punktować. Może 2-6 austriaków na pewno będą w konkursie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl