MŚ w Falun: Freitag wygrywa kwalifikacje, komplet Polaków w konkursie

  • 2015-02-25 20:31

Richard Freitag został zwycięzcą serii kwalifikacyjnej do konkursu o tytuł mistrza świata na dużej skoczni w szwedzkim Falun (HS134). Reprezentant Niemiec uzyskał w swojej próbie odległość 129 metrów. Z kolei Norweg Rune Velta wyrównał rekord obiektu Lugnet (135 m). W pierwszej serii jutrzejszych zawodów wystąpi pięciu Polaków.

Po półtoragodzinnym opóźnieniu organizatorom MŚ w Falun udało się przeprowadzić kwalifikacje do jutrzejszego konkursu na dużej skoczni. Runda eliminacyjna zakończyła się podwójnym zwycięstwem Niemców. Najlepszy okazał się Richard Freitag, który o zaledwie 0,1 punktu wyprzedził swojego kolegę z reprezentacji, Markusa Eisenbichlera, który wylądował na 128,5 metrze. Trzeci był Japończyk Taku Takeuchi z rezultatem 127,5 metra.

W czołówce kwalifikacji znalazło się dwóch reprezentantów Polski. Klemens Murańka po skoku na odległość 125,5 metra zajął czwarte miejsce ex aequo z Manuelem Poppingerem z Austrii. Na ósmej pozycji sklasyfikowany został Piotr Żyła, który lądował na 123 metrze.

Do czwartkowego konkursu awansowali także pozostali Polacy. Dwudziesty pierwszy w kwalifikacjach był Dawid Kubacki z wynikiem 117 metrów. Pół metra krócej skoczył Aleksander Zniszczoł, który zajął 22. pozycję.

Z grona zawodników walczących o występ w jutrzejszej rywalizacji najdalej poszybował Simon Ammann. Czterokrotny mistrz olimpijski uzyskał odległość 130,5 metra, ale z powodu niższych ocen sędziowskich, głównie za lądowanie, Szwajcar znalazł się tuż za czołową dziesiątką kwalifikacji.

Spośród czołowej dziesiątki klasyfikacji generalnej Pucharu Świata najdłuższe skoki oddali medaliści sobotniego konkursu indywidualnego na normalnej skoczni. Rune Velta wylądował na 135 metrze i wyrównał rekord skoczni Lugnet, należący od niemal roku do Severina Freunda. Trzy metry bliżej od Norwega lądował Stefan Kraft. Kamil Stoch, podobnie jak Severin Freund, Noriaki Kasai i Gregor Schlierenzauer, nie pojawił się dzisiaj na skoczni.

Zawodnicy walczący o awans do konkursu głównego startowali z 23. belki. Dla skoczków pewnych występu w zawodach skrócono rozbieg o 2 pozycje, który po rekordowym skoku Rune Velty obniżono o jeszcze jedną platformę.

Start jutrzejszego konkursu o medale MŚ w narciarstwie klasycznym zaplanowano na godzinę 17:00. Transmisję przeprowadzą Eurosport, TVP1 i TVP Sport.

Wyniki kwalifikacji MŚ w Falun (HS 134); 25.02.2015
Lp.NrZawodnikKrajSkokNotaStatus
1 55 FREITAG Richard GER 129.0 123.5 Q
2 53 EISENBICHLER Markus GER 128.5 123.4 Q
3 49 TAKEUCHI Taku JPN 127.5 118.5 Q
4 41 POPPINGER Manuel AUT 126.0 117.4 Q
4 33 MURAŃKA Klemens POL 125.5 117.4 Q
6 52 ITO Daiki JPN 130.0 113.4 Q
7 40 MAEAETTAE Jarkko FIN 125.0 113.1 Q
8 51 ŻYŁA Piotr POL 122.0 112.7 Q
9 46 DEZMAN Nejc SLO 124.0 112.4 Q
10 48 FORFANG Johann Andre NOR 123.0 112.2 Q
11 56 AMMANN Simon SUI 130.5 111.9 Q
12 36 KOBAYASHI Junshiro JPN 123.0 110.0 Q
13 42 DESCHWANDEN Gregor SUI 121.5 109.9 Q
14 44 VASSILIEV Dmitry RUS 122.5 108.6 Q
15 27 AHONEN Janne FIN 119.0 108.3 Q
16 54 DAMJAN Jernej SLO 122.0 107.5 Q
17 28 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 120.0 106.5 Q
18 35 BRESADOLA Davide ITA 121.5 106.3 Q
19 39 MATURA Jan CZE 119.5 104.0 Q
20 47 PUNGERTAR Matjaz SLO 118.0 103.7 Q
21 34 KUBACKI Dawid POL 117.0 102.7 Q
22 37 ZNISZCZOŁ Aleksander POL 116.5 102.4 Q
23 29 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA 117.5 101.2 Q
24 38 WELLINGER Andreas GER 115.5 100.8 Q
25 50 BARDAL Anders NOR 122.0 99.9 Q
26 31 MAKSIMOCHKIN Mikhail RUS 114.0 99.3 Q
27 22 KORNILOV Denis RUS 115.0 98.0 Q
28 20 CHOI Seou KOR 119.5 97.8 Q
29 24 COLLOREDO Sebastian ITA 118.5 96.7 Q
30 26 OLLI Harri FIN 110.5 95.7 Q
31 30 PEIER Killian SUI 113.0 93.5 Q
32 43 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 114.5 93.0 Q
33 1 GLASDER Michael USA 114.0 92.6 Q
34 4 EGLOFF Luca SUI 111.5 90.7 Q
35 32 JANDA Jakub CZE 111.5 90.6 Q
36 19 KLIMOV Evgeniy RUS 114.5 88.3 Q
36 7 CECON Federico ITA 110.0 88.3 Q
38 45 ASIKAINEN Lauri FIN 109.5 87.2 Q
39 9 NOMME Martti EST 107.0 77.7 Q
40 23 MUMINOV Sabirzhan KAZ 107.5 74.9 Q
41 21 RHOADS William USA 106.0 74.7 NQ
42 15 POLASEK Viktor CZE 106.5 74.1 NQ
42 14 SAMMELSELG Siim-Tanel EST 105.5 74.1 NQ
44 3 VARESCO Daniele ITA 107.0 73.7 NQ
45 6 KANG Chil-ku KOR 106.0 73.0 NQ
46 2 KALINICHENKO Vitaliy UKR 104.5 70.2 NQ
46 25 KIM Hyun-Ki KOR 100.5 70.2 NQ
48 18 KLYMCHUK Andrii UKR 102.5 69.0 NQ
49 5 INNGJERDINGEN Christian SWE 100.0 66.9 NQ
50 8 ZHAPAROV Marat KAZ 100.0 66.5 NQ
51 12 POLYCHRONIDIS Nico GRE 104.5 63.8 NQ
51 13 PASICHNYK Stepan UKR 102.5 63.8 NQ
51 11 NORDIN Carl SWE 100.5 63.8 NQ
54 10 ZHAPAROV Radik KAZ 101.0 62.5 NQ
55 17 SANDELL Jonas SWE 96.0 54.4 NQ
56 16 CHOI Heung-Chul KOR 84.5 25.2 NQ
PQ 57 VELTA Rune NOR 135.0 - PQ
PQ 65 KRAFT Stefan AUT 132.0 - PQ
PQ 61 HAYBOECK Michael AUT 128.0 - PQ
PQ 63 FANNEMEL Anders NOR 122.0 - PQ
PQ 62 KOUDELKA Roman CZE 119.0 - PQ
PQ 66 PREVC Peter SLO 119.0 - PQ
DNS 60 KASAI Noriaki JPN - - PQ
DNS 64 FREUND Severin GER - - PQ
DNS 58 SCHLIERENZAUER Gregor AUT - - PQ
DNS 59 STOCH Kamil POL - - PQ

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21965) komentarze: (106)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Przegrani w środowych kwalifikacjach w Falun

    Ilość zawodników danego kraju,którzy odpadli w kwalifikacjach:

    3 - Korea
    3 - Szwecja
    3 - Ukraina
    2 - Kazachstan
    1 - Estonia
    1 - Grecja
    1 - USA
    1 - Czechy
    1 - Włochy
    ======
    16 zawodników (0 z pkt PŚ + 16 bez pkt PŚ)

  • jozek_sibek profesor
    Układ sił po kwalifikacjach MŚ w Falun

    Po nazwie państw - ilość zawodników w konkursie,następnie zawodnicy z ,,10,, PŚ (zapewniony awans w konkursie), po + miejsca zawodników w środowych kwalifikacjach (zawodnicy,którzy musieli kwalifikować się do konkursu):

    ======
    1.POLSKA -.-..-.- 5 = 1 + (04 - 08 - 21 - 28)
    ======
    2.Austria --.-.-.-- 4 = 3 + (04)
    3.Norwegia --.--- 4 = 2 + (10 - 25)
    4.Niemcy -------- 4 = 1 + (01 - 02 - 24)
    4.Słowenia -..-..- 4 = 1 + ( 09 - 16 - 20)
    4.Japonia ---.---- 4 = 1 + (03 - 06 - 12)
    7.Szwajcaria ---- 4 = 0 + (11 - 13 - 31 - 34)
    7.Finlandia -.-.-.- 4 = 0 + (07 - 15 - 30 - 38)
    7.Rosja ---------- 4 = 0 + (14 - 26 - 27 - 36)
    10.Czechy --.-.-- 3 = 1 + (19 - 35)
    11.Włochy ---.--- 3 = 0 + (18 - 29 - 37)
    12.Francja --.-.-- 2 = 0 + (23 + 32)
    13.Bułgaria -.-.-- 1 = 0 + (17)
    13.USA --.-.-.-.-- 1 = 0 + (33)
    13.Korea -.-.-.-.- 1 = 0 + (28)
    13.Kazachstan -- 1 = 0 + (40)
    13.Estonia ---.--- 1 = 0 + (39)

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w czwartkowym konkursie MŚ w Falun

    Z 50 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 9 nie posiada pkt PŚ 2014/2015.

    Z 84 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2014/2015 do konkursu nie przystąpi 43 zawodników.

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 7,a z najlepszej "50" - brak 18 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2014/2015:

    16.A.Jacobsen -.-.-.- 366 pkt - wycofany po treningach w Falun
    17.M.Kraus ---------- 327 - wycofany po treningach w Falun
    19.M.Neumayer --.-- 313 - wycofany po treningach w Falun
    20.J.Tepes ---.---.--- 283 - wycofany po treningach w Falun
    26.A.Kofler ---------- 173
    27.R.Kranjec -------- 157
    30.P.Sjoeen --------- 124 - wycofany po treningach w Falun
    --------------
    31.S.Leyhe ---------- 120
    32.T.Hilde --.--.--.--- 118
    35.A.Stjernen ------- 105
    39.D-A.Tande --.--.--- 81
    40.K.Gangnes -.-.-.-.- 78
    42.V.Boyarintsev -.-.- 77 - wycofany po treningach w Falun
    43.M.Fettner ---------- 75
    45.T.Diethart -.-.-.-.-- 71 - wycofany po treningach w Falun
    ========
    47.J.ZIOBRO --.-.--.-- 52 - wycofany po treningach w Falun
    ========
    48.K.Sakuyama ------ 49 - wycofany po treningach w Falun
    50.S.Tochimoto -.-.-.- 45
    -----------------
    51.A.Wank -----.------ 40
    52.V.Larinto --.--.--.-- 35 - wycofany po treningach w Falun
    55.A.Lanisek ---.--.--- 23
    57.I.Hazetdinov -..-..- 20 - wycofany po treningach w Falun
    58.A.Hajek ---.---.---- 19
    58.S.Niemi -----.------ 19
    60.A.Koivuranta --.--- 19
    ======
    61.M.KOT --.--.--.--.-- 17
    ======
    64.J.Hauer ------------ 14
    65.D.Wenig ----------- 14
    65.U.Wohlgenannt ...- 14
    68.A.Semenic ----.----- 9
    69.W.Loitzl --.--.--.--.-- 8
    70.T.Naglic ------------- 6
    71.R.Justin --.--.--.--.-- 5
    71.R.Johansson ---.---- 5
    71.K.Geiger ------------ 5
    74.L.Hlava ----.----.---- 4 - wycofany po treningach w Falun
    74.N.Alexander -------- 4
    ======
    74.S.HULA ----.----.---- 4
    ======
    74.O-M.Ingvaldsen ---- 4
    80.K.Ito ----.---.---.---- 2
    80.P.Paschke --.--.--.-- 2
    82.A.Romashov ---.---- 1
    82.S.Greiderer ----.---- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w czwartkowym konkursie - MŚ skocznia duża

    W konkursie MŚ wystartuje 50 zawodników (41 z pkt PŚ 2014/2015).

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w PŚ 2014/2015 oraz miejsca w PŚ 2014/2015:

    ======
    1.POLSKA -.-..-.- 5 - punktowało 5 (08 - 18 - 43 - 52 - 52)
    ======
    2.Niemcy -------- 4 - punktowało 4 (03 - 12 - 14 - 40)
    2.Norwegia --.--- 4 - punktowało 4 (04 - 10 - 21 - 23)
    2.Austria --.-.-.-- 4 - punktowało 4 (02 - 06 - 09 - 36)
    2.Słowenia -..-..- 4 - punktowało 4 (01 - 13 - 24 - 25)
    2.Japonia ---.---- 4 - punktowało 4 (07 - 15 - 22 - 46)
    2.Finlandia -.-.-.- 4 - punktowało 4 (28 - 37 - 79 - 82)
    8.Szwajcaria ---- 4 - punktowało 3 (11 - 34 - 63)
    9.Rosja ---------- 4 - punktowało 2 (29 - 61)
    10.Czechy --.-.-- 3 - punktowało 3 (05 - 37 - 56)
    11.Włochy ---.--- 3 - punktowało 1 (49)
    =======
    15.Francja --.-.-- 2 - punktowało 2 (33 - 65)
    19.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (74)
    16.Korea -.-.-.-.- 2
    17.USA --.-.-.-.-- 1
    17.Estonia ---.--- 1
    --------
    12.Kazachstan -- 3 - odpadli w kwalifikacjach
    12.Szwecja -.-.-- 3 - odpadli w kwalifikacjach
    12.Ukraina -..-..- 3 - odpadli w kwalifikacjach
    20.Grecja -.-.-.-- 1 - odpadli w kwalifikacjach

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do czwartkowego konkursu MŚ w Falun

    Z 25 zawodników bez pkt PŚ 2014/2015 do konkursu głównego awansowało 9 skoczków:

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników:

    27.Denis Kornilov -.-.-.-- 115.0 m - 98.0 pkt
    28.Seou ChoiKorea Pd. - 119.5 m - 97.8
    29.Sebastian Colloredo - 118.5 m - 96.7
    33.Michael Glasder ------ 114.0 m - 92.6
    34.Luca Egloff ---.---.---- 111.5 m - 90.7
    36.Evgeniy Klimov -.-.-.- 114.5 m - 88.3
    36.Federico Cecon -.-.-.- 110.0 m - 88.3
    39.Martti Nomme -------- 107.0 m - 77.7
    40.Sabirzhan Muminov .. 107.5 m - 74.9

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w środowych kwalifikacjach

    Z 41 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2014/2015 w kwalifikacjach nie odpadł ani 1 zawodnik.


  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w Falun

    Miejsca Polaków w środowych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -.-.-.- nie startował - zawodnik najlepszej "10" PŚ
    2.K.Murańka --- 04 (14)
    3.P.Żyła -------- 08 (18)
    4.D.Kubacki -..- 21 (31)
    5.A.Zniszczoł ... 22 (32)



    Odległości Polaków w środowych kwalifikacjach):

    1.K.Stoch -.-.-.- nie startował
    2.K.Murańka --- 125.5 m - 117.4 pkt
    3.P.Żyła -------- 122.0 m - 112.7
    4.D.Kubacki -..- 117.0 m - 102.7
    5.A.Zniszczoł ... 116.5 m - 102.4


    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w środowych kwalifikacjach

    Z 66 zawodników zgłoszonych do kwalifikacji,pierwszych 25 nie posiada pkt PŚ 2014/2015.

    Z 84 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2014/2015 do kwalifikacji nie przystąpi 43:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 7,a z najlepszej "50" - brak 18 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2014/2015:

    16.A.Jacobsen -.-.-.- 366 pkt - wycofany po treningach w Falun
    17.M.Kraus ---------- 327 - wycofany po treningach w Falun
    19.M.Neumayer --.-- 313 - wycofany po treningach w Falun
    20.J.Tepes ---.---.--- 283 - wycofany po treningach w Falun
    26.A.Kofler ---------- 173
    27.R.Kranjec -------- 157
    30.P.Sjoeen --------- 124 - wycofany po treningach w Falun
    --------------
    31.S.Leyhe ---------- 120
    32.T.Hilde --.--.--.--- 118
    35.A.Stjernen ------- 105
    39.D-A.Tande --.--.--- 81
    40.K.Gangnes -.-.-.-.- 78
    42.V.Boyarintsev -.-.- 77 - wycofany po treningach w Falun
    43.M.Fettner ---------- 75
    45.T.Diethart -.-.-.-.-- 71 - wycofany po treningach w Falun
    ========
    47.J.ZIOBRO --.-.--.-- 52 - wycofany po treningach w Falun
    ========
    48.K.Sakuyama ------ 49 - wycofany po treningach w Falun
    50.S.Tochimoto -.-.-.- 45
    -----------------
    51.A.Wank -----.------ 40
    52.V.Larinto --.--.--.-- 35 - wycofany po treningach w Falun
    55.A.Lanisek ---.--.--- 23
    57.I.Hazetdinov -..-..- 20 - wycofany po treningach w Falun
    58.A.Hajek ---.---.---- 19
    58.S.Niemi -----.------ 19
    60.A.Koivuranta --.--- 19
    ======
    61.M.KOT --.--.--.--.-- 17
    ======
    64.J.Hauer ------------ 14
    65.D.Wenig ----------- 14
    65.U.Wohlgenannt ...- 14
    68.A.Semenic ----.----- 9
    69.W.Loitzl --.--.--.--.-- 8
    70.T.Naglic ------------- 6
    71.R.Justin --.--.--.--.-- 5
    71.R.Johansson ---.---- 5
    71.K.Geiger ------------ 5
    74.L.Hlava ----.----.---- 4 - wycofany po treningach w Falun
    74.N.Alexander -------- 4
    ======
    74.S.HULA ----.----.---- 4
    ======
    74.O-M.Ingvaldsen ---- 4
    80.K.Ito ----.---.---.---- 2
    80.P.Paschke --.--.--.-- 2
    82.A.Romashov ---.---- 1
    82.S.Greiderer ----.---- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w kwalifikacjach - MŚ skocznia duża

    Do kwalifikacji MŚ 2015 zgłosiło się 66 zawodników (41 z pkt PŚ 2012/2013):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji,ilość z nich punktowało w PŚ 2014/2015 oraz miejsca w PŚ 2014/2015:

    ======
    1.POLSKA -.-..-.- 5 - punktowało 5 (08 - 18 - 43 - 52 - 52)
    ======
    2.Niemcy -------- 4 - punktowało 4 (03 - 12 - 14 - 40)
    2.Norwegia --.--- 4 - punktowało 4 (04 - 10 - 21 - 23)
    2.Austria --.-.-.-- 4 - punktowało 4 (02 - 06 - 09 - 36)
    2.Słowenia -..-..- 4 - punktowało 4 (01 - 13 - 24 - 25)
    2.Japonia ---.---- 4 - punktowało 4 (07 - 15 - 22 - 46)
    2.Finlandia -.-.-.- 4 - punktowało 4 (28 - 37 - 79 - 82)
    8.Czechy -------- 4 - punktowało 3 (05 - 37 - 56)
    8.Szwajcaria ---- 4 - punktowało 3 (11 - 34 - 63)
    10.Rosja --.--.--- 4 - punktowało 2 (29 - 61)
    10.Włochy ---.--- 4 - punktowało 1 (49)
    12.Korea -.-.-.-.- 4
    13.Kazachstan -- 3
    13.Szwecja -.-.-- 3
    13.Ukraina -..-..- 3
    16.Francja --.-.-- 2 - punktowało 2 (33 - 65)
    17.USA --.-.-.-.-- 2
    17.Estonia ---.--- 2
    19.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (74)
    20.Grecja -.-.-.-- 1

  • anonim

    41 zawodników z punktami awansowało do konkursu.9 bez punktów są to:
    Evgeni Klimov
    Denis Kornilov
    Seou Choi
    Sabrizan Muminov
    Sebastian Colloredo
    Martti Nomme
    Federico Cecon
    Michael Glasder
    Luca Egloff

  • qwe bywalec
    oceny za kwalifikacje i cele na konkurs

    Klimek: skok w kwalifikacjach świetny, taki przydał by się jutro w obu rundach. Ocena: 5+, Cel: pierwsza 20
    Piotrek: skoczyć dwa razy równo i daleko tak jak w treningach. dzisiaj w kwalifikacjach już trochę słabiej. Ocena:4, Cel:pierwsza 15
    Dawid: tak jak u Piotrka skakać jak w treningach i awansować do 2 rundy. Dzisiaj w kwalifikacjach średnio. Ocena: 3, Cel: pierwsza 25
    Olek: skoczyć lepiej niż dzisiaj i powinno być nieźle. W kwalifikacjach średnio. Ocena: 3, Cel: pierwsza 30
    Kamil: skakać tak jak w poniedziałek. dzisiaj nie skakał i może odpoczynek był mu potrzebny. Cel: pierwsza 10

  • anonim
    Szwedzi

    No, ale jeden wszedł... a tu żaden ! No chyba ten Nordin mógł skoczyć tyle ile Muminow !

  • Andi95 początkujący
    &czesiek1986

    Na Igrzyskach w Vancouver 2010 na skoczni normalnej nie zakwalifikował się żaden Kanadyjczyk, a na skoczni dużej zakwalifikował się tylko jeden

  • sakala weteran
    @Saymon19

    Nie ważne co Żyła ,,skończył'', ważne, że skacze lepiej od reszty naszych, poza Stochem, w tym sezonie trenując się, de facto, samodzielnie. Powiedz mi jak to jest, że facet z wymyśloną przez siebie ,,pozycją najazdową'', którą krytykują wszyscy tzw. eksperci, włączając w to bardzo dobrych trenerów i byłych, wybitnych, zawodników jest naszym nr 2 w bieżącym sezonie? To jest raczej pytanie, które należy powtarzać w miejsce tego ,,a co on skończył?''.

  • sakala weteran
    @MSad

    Niestety nie mogę wybrać takiej opcji w żadnej z firm bukmacherskich, z których usług, od czasu do czasu, dla zabawy, korzystam. Dlatego proponuję coś na zasadzie dżentelmeńskiej umowy:
    Stoch Mistrzem Świata jutro - przelewam ci 2000 zł.
    Stoch poza podium jutro - przelewasz mi 2000 zł.
    Gdyby moderatorom przyszło z jakichś powodów do głowy usuwać ten post, to oznajmiam, że od DAROWIZNY zapłacę należny, w zgodzie z obowiązującym w Polsce prawem, podatek. Oczywiście od ,,darowizny'', bo prywatne tzw. zakłady są u nas, z tego co wiem, prawnie zabronione. (BTW: nie rozumiem dlaczego, bo i stawka podatkowa mogłaby być przy okazji większa).

  • sakala weteran
    @MSad

    To ja postawię 2000 na to, że nie będzie Go na podium. Jeśli jednak znajdzie się w ,,trójce'' to będzie radość z medalu, a jak się nie uda to jakiś pieniądz wpadnie. ;)
    Nie ma się co oszukiwać: forma naszych wcale nie jest ,,świetna'', ale po prostu słaba. W ,,5'' na tzw. ,,imprezie docelowej'' potrafił się kiedyś znaleźć Mateja, a w ,,15'' Skupień. Drużynowo, z tak nierównymi skokami naszych, też raczej o nic nie powalczymy.
    Szkoda, ale nie ma już sensu dalsze pompowanie balona. Sezon jest słabiutki i każdy, wyłączając fanatyków i przesiadujących tu po 16 h/na dobę Pijarowców z PZN, jest o tym dostatecznie przekonany.

  • anonim
    Szwedzi

    Wstyd ! Żeby gospodarz w żadnym z konkursów nie miał zawodnika w "50"... ! Nie przypominam sobie takiej imprezy... Nawet nie byli blisko kwalifikacji. Niemniej mistrzostwa to nie tylko skoki, ale i tak myślę że Szwedzi winni wstydzić się ! To nawet Kazach wszedł... Przypomnijcie albo poszukajcie mi Mistrzostwa Świata, Igrzyska, imprezę rangi seniorów, odkąd wprowadzono kwalifikacje, gdzie gospodarz nie wprowadza zawodnika do "50"! Nie pamiętam takowej! W drużynówce ostatnie miejsce i 50 pkt. straty do Kazachów !

  • MatiFan doświadczony
    -

    Nie podchodzę do jutrzejszego konkursu optymistycznie. Zupełbie nie wiem czego spodziewać się po Kamilu, nierówny Żyła, Kubacki, który na treningach wlał w serca nadzieję, że w końcu mamy czwartego skoczka do drużynówki przy wiekszej presji skacze słabo, bo 3 metry przed punktem konstrukcyjnym, a jutro pewnie będzie jeszcze gorzej, bo presja będzie jeszcze większa, Zniszczoł, który skacze przeciętnie no i Murańka, o którego akurat jestem spokojny. Także nie wyglada to optymistycznie, ale niestety takie są realie.

  • michal1238 bywalec
    Rosjanie

    Tak z innej beczki to w przyszłym sezonie mogą wg mnie zaskoczyć Rosjanie.

    Jeśli chodzi o nich to w niedalekiej przyszłości z pewnością będą walczyć o wyższe miejsca niż teraz.

    Vasiliew- zaskoczyć może zwłaszcza na MŚwL, jeśli dobrze przepracuje okres przygotowawczy.

    Kornilov- forma idzie w górę, chyba znalazł to czego szukał (coś w rodzaju Kota, przez większość sezonu szukał "złotego środka"). Czekamy na weryfikakcję w najbliższych konkursach.

    Boyarincev- nie należy zapominać o LGP i pierwszej połowie sezonu.

    Maksimochkin/Hazedtinov- stać ich na punktowanie, ale potencjał mają znacznie większy (oby został wykorzystany).

    Klimov- wreszcie "nawrócił" się na skoki, może być ważnym członkiem rosyjskiej ekipy.

    Reasumując, Župan może być wkrótce noszony na rękach w kraju Moskali.

  • Saymon19 profesor
    Żyła

    Skończył on podstawówkę chociaż?

    facebook - "puźno:-/ ale lepiej puźno niż wcale:-P jutro walczymy:-)"

    I do tego zdjęcie przejechanego progu***
    https://www.facebook.com/419219738138922/photos/a.419692248091671.96964.419219738138922/864510596943165/?type=1&theater

  • fan profesor

    Dziś kolejny raz został obalony mit o bardzo mocnym odbiciu Kubackiego.Mniejszy wiatr pod narty i już tak dobrze nie było.Przy słabszym wietrze było dokładnie widać kto ma moc a kto nie ma.Kubacki i Zniszczoł powerami na progu nie są.Muranka ma mocniejsze odbicie od tej dwójki (też skakał w słabszych warunkach).

  • Stinger profesor
    jakledw12

    Ok fajnie to wytłumaczyłeś. Teraz rozumiem twój przekaz.
    Zgadzam się że na ten moment Velta jest niczym Bystoel. Dobry (ale nie wybitny, ale także nie słaby) skoczek w PŚ który świetnie się przygotował na MŚ (wyjątek to srebro MŚwL).

    To złoto z normalnej skoczni nie było fartowne jak uważają co niektórzy ale dopiero teraz zobaczymy czy kiedykolwiek będzie potrafił nawiązać do tego sukcesu.

    Bystoel na pewno zapisał się w historii tej dyscypliny. Złoto IO to nie byle jakie trofeum. Jednakże zgadzam się że nie zalicza się do najlepszych skoczków w historii ponieważ jest to tak na prawdę jedyny jego wielki sukces, jeden świetny sezon.
    Jak będzie z Rune Veltą? Też tego nie wiem ale jemu póki co zależy na skakaniu, nie pije itp jak Bystoel tak więc na pewno trzeba pod tym kątem patrzeć na niego inaczej.

  • MSad stały bywalec
    Do tych co nie wierzą

    Velta jest w takim gazie ze zdobedzie drugie złoto. Dlatego postawilem takze na Velte.
    A co bogatemu wszystko wolno prawda małe żuczki ?

  • zloty_medalista weteran
    DamjanFras

    Tyle, że Bystoel chlał już wtedy, gdy mu dobrze szło, zdarzało się, że na początku sezonu nie startował, bo zostawał wcześniej karnie odsyłany do norweskiej kadry B, ale potem go przywracano, bo skakał bardzo dobrze.

  • DamjanFras doświadczony
    @jakledw

    no z tym Velta - Bystoel to nie do końca tak musi być..
    Kto wie, gdyby Bystoel po sukcesie nie zaczął chlać niczym Nykannen bądź Olli czy by coś jeszcze osiągnął..
    O tym też wiele osób zapomina, że on przecież do pierdla poszedł, chlał sobie, spowodował wypadek samochodowy po pijaku itp, itd.

  • jakledw12 weteran

    Podobnie może być z Veltą. Jeden cudowny sezon(nie szczęśliwy), ale potem obijanie się po 8 miejscach i dwa podia na sezon (i to w lotach).

  • zloty_medalista weteran
    jakledw12

    Austriacy w Soczi też nie byli w najlepszej dyspozycji, ale na drużynowkę spięli się maksymalnie i zdobyli srebro. Oni zawsze są groźni i na nich zawsze trzeba uważać. Hayboeck i Schlieri zapewne wespną się na wyżyny swoich umiejętności, a i Poppinger nie jest słabym skoczkiem, co pokazał podczas treningów i dzisiaj w kwalifikacjach.

  • jakledw12 weteran

    @Stinger

    Bystoel w 2006 trafił idealnie z formą. Jego wygrane to nie był ABSOLUTNIE żaden fart, ale późniejszymi sezonami potwierdził, że to był tylko jeden taki cudowny sezon i nie aspiruje do grona wielkich skoków. Nie udowodnił tego ani rok później ani na nast. Igrzyskach w Whistler.

    Jednym słowem - zawodnik jednego sezonu. ALE NIE FARCIARZ!

  • Stinger profesor
    jakledw12

    Tak więc uważasz że te medale (w tym złoto) z IO Bystoela to jeden wielki fart czy trafił z formą?

    No i co ma do rzeczy Sapporo rok później?

    Ja to widzę tak, Bystoel miał wtedy tak na prawdę dobry sezon. Podia w PŚ w tym zwycięstwo bodajże w Innsbrucku.
    Medale z IO w tym złoto. Idealnie trafił z formą i był tam świetny.
    Rok później po prostu był bez formy, miał różne przejścia i tak się skończył Bystoel w światowych skokach.

  • michelin początkujący

    Zsumowałem metry z 3 najdłuższych skoków, wiadome bez przeliczników za wiatr itd ale zawsze coś można wysnuć:
    AUT - 386,0
    JPN - 380,5
    NOR - 380,0
    GER - 373,0
    SLO - 365,0
    POL - 364,5
    Poza tym Polska i Niemcy- nie skakał najlepszy zawodnikk

  • jakledw12 weteran

    Odnośnie drużynówki - nikt medalu pewnego jeszcze nie ma. Nawet u Niemców zepsuć może Kraus, Andi Wellinger.

    Japonia, Norwegia, Polska, Słowenia (kolejność nieprzypadkowa)- nacje te mogą za jednym zamachem zająć miejsce drugie lub szóste. Oczywiście Japonia ma te szanse większe od Słowenii.

    Austria - w nich nie wierzę zupełnie. Jeden dzisiejszy dobry skok Hayboecka wiele nie zmieni. Jak się nie ma formy, to się nie ma i już. W dodatku Schliri z tą jego dyspozycją....

  • erytrocyt_ka profesor
    @Fest

    No i po co ta ironia? Jeżeli Stoch z Kruczkiem tak zadecydowali, to widocznie jest to najlepsze wyjście. Raczej lepiej znają się na tym od Ciebie. Poza tym Kamil skakał w każdym z treningów, a w poniedziałek Velta sobie odpuścił, więc się wyrównuje. A poza tym, to Velta i Kraft jak na razie, nie mają tyle osiągnięć co Stoch, więc mógłbyś sobie darować...

  • tlen doświadczony

    W druzynowce, realnie patrząc Niemcy i Norwegia walczą o złoto. Japonia może sprawić niespodziankę w włączyć się do tej walki.Austri, Słowenia i Polska zaś stoczą boj o miejsce 4. Choć.. raczej my ze Słowenia o piate.

  • anonim
    drużynówka

    kogo z czołowej szóstki drużyn (Polska, Słowenia, Japonia, Austria, Norwegia, Niemcy)
    teoretycznie z wyników z treningów byłoby:
    1. Niemcy - oczywisty faworyt i tak dam na pierwszym w typerze
    2. Japonia - bardzo dobrze skacząca drużyna, medal mogą mieć, ale czy aż srebrny
    3. Polska (?) - sam nie wiem, psychika Żyły, niedoświadczony Murańka, wieczny brak czwartego i jakby Stochowi brakło trochę do czołówki :/
    4. Norwegia - niby złoty Velta, ale Fannemel już nie ten z Vikersund, Bardal równy ale nie błyszczy, czwarty (?) Forfang, Jacobsen?
    5. Austria - jedyny Kraft trzyma poziom, Schlierenzauer słaby jak nigdy, Hayboeck to samo, a czwarty to chyba Poppinger będzie, ale to jest Austria
    6. Słowenia - niby nie skaczą tu dobrze, ale to jest Słowenia, wielkie imprezy nie wychodza im, nierówny Damjan i cienki Pungertar, ale zawsze może odpalić

    A więc kogo odrzucić: Słowenia, Austria, a może Polska, bo co do Niemców nie ma wątpliwości, że wygrają, Japonia też medal ma chyba już pewny, Norwegia bedzie się bić na pewno :)

  • zloty_medalista weteran

    Bo Velta to typowy lotnik tak jak np. Tepes, ale poza tym to raczej zawodnik na dobre wyniki w pojedynczych konkursach, a nie na cały sezon

  • anonim
    Amman?

    Nie widziałem relacji. Co z Ammanem? Źle lądował? Dalej skoczył niż Klemens "nie wiem, czy warto marzyć" Murańka i Piotr Żyła, a wynik dużo słabszy

  • Saymon19 profesor
    jakledw12

    Z tym, że on już dobrze skacze od MŚwL z 2012 roku, ale fakt na te mistrzostwa trafił idealnie!

  • Galgan początkujący
    @dejw

    Mi z kolei przypominają się konkursy sprzed roku, gdy Freund wielką pewnością emanował na skoczniach skandynawskich. Uważam, że teraz jest w formie podobnej do tej sprzed roku i nawet Velta na fali nie będzie w stanie go jutro przeskoczyć.

    Oraz druga sprawa - nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której znowu Velta znowu wygrywa w notach z Freundem, jeżeli będą skakać w okolice swojego rekordu skoczni.

  • jakledw12 weteran

    Velta to Bystoel IO 2006... Wtedy też Bystoel zdobył dwa medale ind., przedtem w PŚ również zaliczał podia, a na wspomniane Igrzyska trafił z życiową formą.

    Ale już rok później, w Sapporo nie istniał...

    Nie wiem, czy aż tak tragicznie będzie z Veltą, lecz bardzo możliwe, że powróci do swojej szarej rzeczywistości - czyli średnio 1 podium na sezon i to w lotach. A te MŚ to był wyskok a'la Bytoel IO 2006

  • Stinger profesor

    Rune Velta świetny skok. Mistrz świata z normalnej skoczni mocny także na dużej. Na pewno jutro będzie się liczył nie tylko w walce o medal ale o złoto.
    Norweg trafił świetnie z formą jednak o medal będzie jutro trudno. Faworytów kilku.

    Obok Stocha i Velty ciekawi mnie Freund. Widać że jest tutaj świetnie przygotowany (gdyby nie słabe lądowanie w 1 serii na normalnej byłby pewnie mistrzem). Niemiec chyba największym faworytem.
    Prevc będzie chciał się odkuć za sobotę.
    Kraft widzę że dalej trzyma dobrą formę.
    Trochę słabiej Fannemel i Koudelka ale zapewne zmobilizują się na konkurs.

    Jeśli Kamil Stoch nie da rady na złoto (ani inny Polak) będę kibicował Norwegom, a najbardziej Rune Velcie. Może drugi medal (może drugie złoto?) da do myślenia tym którzy mówią że to najsłabszy mistrz tylko dlatego że nie jest Małyszem, Stochem czy Ahonenem...

  • Saymon19 profesor
    Zniszczoł & Murańka

    skoki na granicy awansu do II serii... Słabo :(

  • jakledw12 weteran

    Akurat Zniszczoł w Q skoczył swój normalny, przeciętny skok.

    Co do Kubackiego - oby to był jego najsłabszy skok na dużej.... Z drugiej strony.. Czemu akurat nadszedł on w Kwali :) Zbieg okoliczności? Niestety wątpię.

  • papa_s weteran
    Przebudzenie ze snu zimowego

    Austriaków. Wracają do walki o pierwsze miejsce w drużynówce. Polacy raczej powalczą o czwarte miejsce:(

  • anonim
    OLBRZYMI SUCES!

    Wyczyn Polaków powalający,sorry,ale to tylko żart na ekscytujący dla sympatyków skoków powyższy tytuł.Tak na poważnie Olek i Dawid z takim skakaniem nie mają szans na 30 _kę.Chłopaki trzymam za was kciuki.

  • jakledw12 weteran

    Jutro plan minimum to piątka w "30". Po skokach treningowych, żeby to wszystko wyszło normalnie:

    Stoch "8"
    Żyła "10"
    Murańka "15"
    Kubacki "20"
    Zniszczoł "30"

    Inaczej będzie rozczarowanie - umówmy się, tak albo nawet lepiej skakali nasi na treningach.

    Dla przykładu Żyła ani razu!!!!! na skoczni dużej w Falun nie zszedł z pierwszej dziesiątki...

  • spencer początkujący
    krajewski

    i kto jak kto, ale Takeuchi, do spółki z Ito i Kasaim, może wprowadzić Japończyków na podium w drużynówce, przy odrobinie szczęścia stać ich nawet na srebro

  • Stinger profesor

    Klemens Murańka bardzo dobry skok w kwalifikacjach. Mam wrażenie że trochę na notach stracił ale widać że jest w dobrej formie.

    Żyła też nie najgorzej. Liczę że wreszcie w konkursie odda normalne skoki.

    Zniszczoł i Kubacki plan wykonali ale kiedy przyszło skakać o coś od razu słabsze skoki, przede wszystkim Kubacki.

    Kamil Stoch nie startował ale kwalifikacje miał pewną. Jutro pewnie będzie walczył o medal.

  • anonim
    Kubacki

    Dawid jak zwykle w treningach lepszy od Murańki, w kwali na poziomie Olka. Jutro w konkursie zgodnie ze swoją normą nie wejdzie do 2 serii. W drużynowym pewnie lepszy byłby Ziobro. Zniszczoł też już dołuje,Żyła jest zagadką,Stoch nie taki pewny swego.

  • Saymon19 profesor
    krajewski

    On to głównie potrafi się świetnie zmobilizować.

  • anonim

    Taku Takeuchi kolejny raz doskonale przygotowany na główną imprezę

  • spencer początkujący

    W sumie ciekawie się jutro zapowiada, zwłaszcza biorąc pod uwage baaardzo trudne tutaj warunki ( najlepiej to było widać podczas skoku Bardala). Wydaje się, że Velta faktycznie złapał formę, nawet biorąc pod uwagę bardzo dobre warunki, w których skakał- bardzo groźny może być Kraft, sądząc po wszystkich oddanych na dużej skoczni skokach, ciekawy jestem dyspozycji Freunda i Stocha- z Polaków pewnie jedynym, który ma szansę na ,,10" jest Murańka, bo wątpię, żeby Żyła wytrzymał w konkursie...

  • Galgan początkujący
    @yyy

    Tak, ale nie zapominajmy że mizerny poziom kwalifikacji wynika z rygorystycznego limitu 4 skoczków na kraj (lub 5 dla kraju którego barwy reprezentuje broniący tytułu mistrz świata).

  • zloty_medalista weteran

    a co do Velty, to kto wie, czy nie będzie z nim jak z Bystoelem - przeciętny skoczek, który jednak z sezonu na sezon coraz bardziej przybliżał się do ścisłej czołówki i w jednym sezonie trafił z formą idealnie na imprezę docelową. Po czym w następnych sezonach był totalnym cieniem tego zawodnika. Trzeba poczekać do następnego sezonu, żeby oceniać, czy Velta może być na dłuższą metę skoczkiem światowego formatu

  • wikidajlo doświadczony
    sheef

    No to sie wysililes w tej wiadomosci. Zero oryginalnosci.

  • DamjanFras doświadczony
    -

    już sie zaczyna..
    Po wszystkich skokach Kubackiego miałem nadzieję, że sytuacja dobre treningi - słabe serie punktowane to przeszłość..
    Niestety myliłem się..
    Dzisiaj średnio osiem metrów bliżej niż w treningach, a to dopiero kwale, to jutro 115 metrów max - 31 miejsce...

  • Lans profesor
    -

    No Velta naprawdę ma szansę na drugie złoto. Świetny skok w kwalifikacjach i bardzo równa forma na tej skoczni - może po za jednym skokiem. Kraft za każdym razem lądował tu daleko. Ci dwaj wydają się pewniakami do medali. Mam nadzieje, że pogodzi ich odpuszczający dzisiejsze kwalifikacje Freund. Jestem nieco zaskoczony nieobecnością Niemca, ale raczej równe i dalekie skoki na treningach - także jestem spokojny. Kto się może włączyć do gry? Na pewno Kasai, Koudelka też powinien być mocny choć skaczę tu różnie i Stoch.

  • matx bywalec
    Błąd na liście

    Od kiedy Killian Peier jest Niemcem?

  • pawelf1 profesor
    Co wy z tą drużynówką ?

    Nudzi się wam . Jutro sami zawodnicy się wybiorą . Wtedy zobaczymy co z formą i psychiką naszych "orłów"....Po co te spekulacje?

  • zloty_medalista weteran
    Baciar

    to co z tego, i tak będą na końcu stawki

  • sheef profesor
    Ocena Polaków startujących w kwalifikacjach do konkursu na skoczni HS 134

    A więc komplet biało-czerwonych awansowało do jutrzejszego konkursu. Kamil Stoch dzisiaj nie skakał, Piotrek Żyła skok tylko poprawny (a boję się, że w konkursie może być jeszcze gorzej), skok Klemensa Murańki oceniam jako naprawdę fajny, Dawid Kubacki i Olek Zniszczoł dzisiejsze skoki trochę słabe.

  • dejw profesor

    Velta złapał formę życia. To co on na tegorocznych MŚ wprawia w osłupienie. Przyznam że przed mistrzostwami nie postawiłbym na niego złamanego grosza, mając w pamięci to jak bardzo nieregularnym zawodnikiem był w ostatnich sezonach. A teraz skacze pięknie, równo i daleko. BARDZO daleko. I życzę mu aby taką dyspozycję utrzymał jak najdłużej, po powrocie do pucharowej karuzeli, będzie tylko jeszcze ciekawiej. Kraftowi wygląda na to że przerwa i odpuszczenie lotów posłużyła, teraz znów jest piekielnie mocny i jest bardzo poważnym kandydatem do medalu. Prevc nie przekonuje. Od poprawienia rekordu świata skacze bardzo nierówno. I szczerze nie wiem, czego się po nim jutro spodziewać. Przebłysk (nie)dawnej mocy Hayboecka, Kouldelka skaczący bardzo średnio. Dojdą Freund, Stoch. Kasai.
    Oj, jutro znów będzie się działo. Znów nie ma faworyta, a kandydatów do medalu jest wieeelu.

  • Saymon19 profesor
    Drużynówka AKTUALIZACJA

    Przemyślałem sprawę i jednak Zniszczoł bardziej się nadaje niż Kubacki...

  • yyy profesor
    Baciar

    Co nie zmienia faktu ze obaj to obecny poziom Bieguna

  • Baciar stały bywalec
    -

    Super ,że Nomme i Muminov się zakwalifikowali do głównego konkursu

  • danii20 bywalec

    Ktoś pisał chyba o Wellingerze z złotem hahah

  • haze23 doświadczony
    Obie skocznie są do kitu.

    Oglądałem wszystko, co można było obejrzeć z Falun. Czy to K90, czy K120, loteria jak jasna choinka. Freund od 133 do 119, Velta od 114,5 do 135, nie mówiąc o wyczynach Prevca czy Kasai. No ale mówi się trudno.
    W tej loterii stawiam jutro na Stocha, Krafta i Kasaiego. Czarnym koniem będzie Klimek.

  • yyy profesor

    107,5 metra dawało awans do konkursu. Ja myślę, ze 8,9 i 10 skoczek naszej kadry, Biegun, Hula i Kłusek, dali by rade.

  • anonim

    Wellinger słabo tak jak podejrzewałem.

  • anonim
    @Kabanos

    Z 18.

  • Saymon19 profesor
    Kabanos

    Ja tak miałem na pierwszym konkursie, dlatego jutro na skokach ani kropli alkoholu do ust nie biorę... Na ostatnią 10 się gapiłem i nic nie ogarniałem...

  • anonim

    Szczerze musze powiedziec ze jestem pod wrazeniem co Velta i Kraft pokazali. Freundowi napewno wolny dzien nie zaszkodzi.
    Miszle ze ta trojka sie medalami podzieli.
    Kamil nawet jak by swoje najlepsze skoki na jego aktualna forme pokazal to bedzie miejsce 4-6.

    Mam nadziejie ze Kamil nie bedzie 4.
    Ja wolem juz takie miejsce jak na malej skoczni zamiast 4.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Kubacki już zaczyna skoki na swoim poziomie... Jutro będzie jeszcze gorzej, gdzie presja będzie jeszcza większa niż dzisiaj.

  • Kabanos początkujący
    Belka?

    Ostatnia 10 z której belki skakała? Wypiłem trochę i nie wyłapałem czy była zmiana a patrząc na punkty dodatkowe wydaje się, że z obniżonej.

  • Galgan początkujący
    -

    Velta trafił rzeczywiście idealnie z formą na MŚ, obstawiam srebro dla Norwega i rewanż na nim Freunda, Kraft znowu na trzecim miejscu. Ta trójka jest zdecydowanie poza zasięgiem całej reszty zawodników.

  • Saymon19 profesor
    Żyła

    tak jak pisałem w poniedziałek
    I seria treningów - skoki na 130 metrów (TOP10)
    II seria treningów - skoki pod 130 metr (TOP12)
    III kwalifikacje - skok na okolice 125 metrów (TOP15)
    konkurs - każdy wie jak będzie...

  • mateusz3951 weteran

    Szykuje się kolejny pojedynek między trójką: Kraft, Velta, Freund. Kamilowi będzie bardzo ciężko włączyć się do walki o podium, ale liczę, że Stoch skoczy 2 razy na swoim poziomie i powalczy o dobre miejsce.

  • domo stały bywalec
    Velta pokazał klasę zdobędzie drugie złoto

    moje typy na jutro
    1. Velta
    2.Freund
    3. Kraft

  • wikidajlo doświadczony
    velta ma

    aleklemens niezle, olek+piotr+dawid troche zawiedli. Jutro piotrowi zepnie posladki, dawid podobnie.

  • anonim
    Noty

    Moim zdaniem dzisiejsze kwalifikacje powinien wygrać Markus Eisenbichler. Jeśli chodzi o lot ułożył się pięknie a i telemark był bardzo dobry. Według mnie otrzymał za niskie noty a 17,5 to już przesada.

  • anonim
    Velta jest niesamowity.

    Ma realne szanse na drugie złoto.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl