PŚ w Lillehammer: Porażka organizatorów - trening przełożony (lista startowa)

  • 2015-12-04 12:00

Pora rozpocząć trzeci weekend sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich 2015/2016. Tym razem rywalizacja przeniosła się do Lillehammer. W piątkowych treningach i kwalifikacjach na Lysgaarsbakken (HS138) wystąpi 73 zawodników z osiemnastu państw.

Na liście startowej widnieją nazwiska siedmiu reprezentantów Polski. Tych samych, którzy mieli wziąć udział w odwołanych ubiegłotygodniowych zawodach PŚ w Ruce. Jako pierwszy na belce startowej z naszych zawodników zasiądzie Jan Ziobro (nr 21). Następnie swoje próby będą oddawać Piotr Żyła (nr 27), Klemens Murańka (nr 28), Stefan Hula (nr 39), Dawid Kubacki (nr 40), Maciej Kot (nr 42) i Kamil Stoch (nr 61).

Do Lillehammer przybyła w komplecie czołowa dziesiątka klasyfikacji generalnej Pucharu Świata, z liderem Danielem-Andre Tande na czele. Po nieobecności podczas "zawodów" w Ruce, do rywalizacji na najwyższym szczeblu powracają m.in. Słoweńcy Domen Prevc i Anze Lanisek, Austriak Gregor Schlierenzauer czy reprezentanci Włoch - Davide Bresadola i Sebastian Colloredo.

Najmłodszym zawodnikiem w stawce 73 skoczków jest 16-letni Domen Prevc, zaś najstarszym - niemal tradycyjnie - 43-letni Noriaki Kasai.

Meteorolodzy przewidują w porze pierwszej serii treningowej północno-zachodni wiatr o sile 1 m/s, temperaturę 0°C i opady śniegu. Z czasem wiatr ma jednak zwiększać swoją prędkość, aby w porze rozpoczęcia drugiej rundy treningowej osiągnąć średnią wartość 4 m/s.

Z kolei w porze kwalifikacji temperatura ma spaść do -2°C, nieprzewidywane są opady. Rywalizacja ma odbywać się przy południowo-wschodnim wietrze o prędkości 3 m/s.

Oficjalny rekord skoczni Lysgaardsbakken (HS138) wynosi 146 metrów i należy do Simona Ammanna. Czterokrotny mistrz olimpijski uzyskał taką odległość podczas zawodów Pucharu Świata w grudniu 2009 roku.

Transmisję z serii kwalifikacyjnej przeprowadzi stacja Eurosport 1 (20:00).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

AKTUALIZACJA:

Ze względu na zbyt intensywne opady śniegu, a także nieprzygotowanie obiektu na czas - oficjalny trening przełożono na godzinę 19:00. Odbędzie się tylko jedna seria, po której odbędą się kwalifikacje do sobotniego konkursu na obiekcie HS 138.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 04.12.2015

19:00 - Oficjalny trening (jedna seria)
20:00 - Kwalifikacje

Sobota, 05.12.2015

15:30 - Seria próbna
16:45 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 06.12.2015

13:30 - Kwalifikacje
14:45 - Pierwsza seria konkursowa

Lista startowa kwalifikacji PŚ w Lillehammer (HS138); 04.12.2015
NrZawodnikKraj
1 LINDVIK Marius NOR
2 ROEE Espen NOR
3 BJOERENG Joacim Oedegaard NOR
4 BJERKEENGEN Fredrik NOR
5 GRANERUD Halvor Egner NOR
6 SJOEEN Phillip NOR
7 DESCHWANDEN Gregor SUI
8 KRAUS Marinus GER
9 ŻAPAROW Radik KAZ
10 COLLOREDO Sebastian ITA
11 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
12 KRANJEC Robert SLO
13 OLLI Harri FIN
14 HLAVA Lukas CZE
15 CHOI Heung-chul KOR
16 FETTNER Manuel AUT
17 SEMENIC Anze SLO
18 KOBAYASHI Junshiro JPN
19 WANK Andreas GER
20 GLASDER Michael USA
21 ZIOBRO Jan POL
22 LARINTO Ville FIN
23 NOMME Martti EST
24 KORNIŁOW Denis RUS
25 KLIMOW Jewgienij RUS
26 BICKNER Kevin USA
27 ŻYŁA Piotr POL
28 MURAŃKA Klemens POL
29 HAUER Joachim NOR
30 TOCHIMOTO Shohei JPN
31 MAEAETTAE Jarkko FIN
32 EGLOFF Luca SUI
33 CHOI Seou KOR
34 ŻAPAROW Marat KAZ
35 SAKUYAMA Kento JPN
36 ZOGRAFSKI Władimir BUL
37 LANISEK Anze SLO
38 PEIER Killian SUI
39 HULA Stefan POL
40 KUBACKI Dawid POL
41 BRESADOLA Davide ITA
42 KOT Maciej POL
43 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
44 KOFLER Andreas AUT
45 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN
46 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
47 ASIKAINEN Lauri FIN
48 MATURA Jan CZE
49 FANNEMEL Anders NOR
50 POPPINGER Manuel AUT
51 KOUDELKA Roman CZE
52 HAZETDINOW Ilmir RUS
53 HILDE Tom NOR
54 LEYHE Stephan GER
55 JANDA Jakub CZE
56 HAYBOECK Michael AUT
57 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
58 TAKEUCHI Taku JPN
59 STJERNEN Andreas NOR
60 AMMANN Simon SUI
61 STOCH Kamil POL
62 ITO Daiki JPN
63 GANGNES Kenneth NOR
64 TEPES Jurij SLO
65 FORFANG Johann Andre NOR
66 PREVC Domen SLO
67 WELLINGER Andreas GER
68 KRAFT Stefan AUT
69 KASAI Noriaki JPN
70 FREITAG Richard GER
71 FREUND Severin GER
72 PREVC Peter SLO
73 TANDE Daniel Andre NOR

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (32787) komentarze: (289)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    A wasza na nasza

    @bardzostarysceptyk No przepraszam, ale za zorganizowanie wyjścia z rodziną do zoo nikt mi nie płaci, to nie moja robota. A jak wiem, że mam problem z ogarnięciem 2-4 członków rodziny, to nie organizuję wielkiego obiadu dla połowy osiedla. Co to, pierwsze zawody w Lillehammer? Stara kadra na emeryturze i nowe chłystki sobie nie radzą? Chyba sobie żarty stroisz, że ludzie nie mają prawa poczuć oburzenia widząc coś takiego. A najgorsze, że ostatnio problemy organizacyjne są na porządku dziennym. Rozumiem raz, dwa, ale co tydzień? Jako pełnoletnia, doświadczona kobieta, czuję niesmak.

  • papa_s weteran
    zapomnieli złożyć ofiarę Njordowi

    z łososiów. Tylko takich prawdziwych a nie z wyprzedaży w Lidlu za pół ceny. Bo wtedy się wścieknie i nici będą z zawodów w tym sezonie;)

  • anonim
    .....

    Ale przydało by się zobaczyć Kadre B w akcji sądzę że 2 zawodników napewno znalazło się by w 15 ;D a Kadra A nie może wejść do 30 xD

  • zvc profesor

    Heh... Kraft +49,6 pkt
    Czy padnie 50?

  • Ponurzyca weteran

    @AM19 a gdzie Tomek Byrt?

  • anonim
    vvvvv

    Hofer i Tepes są jak Platini i Blatter nigdy sami nie odejdą jak sie nie znajdzie na nich jakiś dowodów

  • anonim
    -

    to jest jakaś szopka i szydera a nie zawody sportowe
    Hofer i Tepes do dymisji

  • Shepard stały bywalec

    No Kamil przyzwoicie, to jeszcze nie te skoki ale można patrzeć na nie pozytywnie

  • zvc profesor

    Dobrze Kamil!
    Forma naszego Mistrza chyba już ustabilizowana.

  • anonim
    Następne zawody !

    Stoch
    Stękała
    Wolny
    Zniszczoł
    Biegun
    Leja
    Ziobro
    Ewentualnie(Żyła)

    Reszta trenować !!!

  • madrek doświadczony

    Hayboeck-96,7 km/h
    Dokładnie tyle samo miał Amman, gdy skakał na mamucie w Harrachovie 215,5 m

  • W_S profesor
    Jedna wielka porażka

    Niech już oszczędzą sobie wstydu i odwołają to całkiem bo to i nawet jak jakiś konkurs się odbędzie to będzie 1 seryjnym cyrkiem, gdzie wygra np.Zapharov bo mu podwieje 4,5 m/s pod narty a cała czołówka spadnie na bulę z wiatrem 3,8 m/s w plecy...

  • FunFact weteran
    Typowo

    Trzeba by pochwalić Janka, bo w sumie skok był bardzo dobry jak się spojrzy na resztę stawki. Szkoda, że znowu natura wygrywa, sezon zaczyna się dość topornie.

  • anonim
    ..nh.h.

    hhahaha jpdl skoki narciarskie jak moga mieć sponsorów jak tego oglądać sie nie da co człowiek zaplanuje to bec i odwołane

    ......................

  • HKS profesor

    A Ziobro tak jak rok temu będzie wysoko tylko że tym razem w treningu;)

    Natomiast nie ma co ukrywać że szykuje się kolejny weekend dla "hardkorowców". Tacy kibice z doskoku to raczej nie zapałają miłością do skoków;)

    Jedyny plus jest taki że rywale Polaków którzy są w formie, w ogóle z niej nie korzystają, ale takie myślenie nie ma nic wspólnego ze sportem.

  • zvc profesor
    Treningi w Eurosporcie

    W zeszłym sezonie nie było problemów z pokazaniem końcówki treningów w Kuopio i bodajże w Planicy, więc nie wiem, może coś się zmieniło w umowie przed sezonem.

  • jakledw12 weteran

    Ktoś powie trening niemiarodajny, ale jak były miarodajne to Kot skakał tak samo fatalnie, więc mogę powiedzieć, że Maciek zmarnował całe lato.

    Pozostali oddają co 2 skok fatalny, a on praktycznie każdy.

    Bardzo go lubię, ale obiektywnie to on się kompromituje tymi "podskokami".

  • dejw profesor
    @Bogdinho

    Nie ma to jak autoreklama, co nie? ;)

    @kasztelan
    Nie mówię że jest wybitnie źle ;) No ale wpadkę zaliczył. Wypowiadałem się już na ten temat, ale jak dla mnie, Małysz wcale nie obniżał jakości komentarza. No ale co kto lubi.

  • break90 weteran

    Dlaczego eurosport nie może pokazać treningu? Szkoda, że Pan Igor nie powie już co sądzi o władzach swojej stacji :)

  • dejw profesor
    @piotruś

    Masz oczywiście rację. Bjoerneg skakał przy wietrze 3 m/s pod narty z belki 20, co oczywiście odzwierciedla jego nota.

  • Kolos profesor
    butczan

    Tylko że ci norwedzy z niskimi numetami skakali w diametrialnie lepszych warunkach niż zdecydowana większość która skoczyła.

    Nie ma czego porównywać.

  • dejw profesor
    Błachut w formie :)

    "Belka na treningu wędrowała jak jojo"

    No i zaraz później wtopa: "zawodnicy z początku stawki, choćby Bjoereng, mieli bardzo dobre warunki"

  • Kolos profesor
    kasztelan

    No wieje w miarę równo i co z tego?? Na teraz my tylko 6 skoków ponad punkt K. A skokna 110 może dać całkiem wysoką lokatę w tym treningu. Już dawno nie widziałem takiego tremingu czy konkursu PŚ żeby tsk słane odległości dawały tak dobre miejsce :)

  • butczan1 weteran

    1. Bjoereng
    2. Hauer
    7. Lindvik
    11. Roee
    Tajner:" Norwegowie nie mają zaplecza"

  • Xellos profesor
    Nasi

    Skaczą swoje, wiadomo że cudów nie może być skoro nie było w pierwszym konkursie.

    Ostatnie odwołane konkursy są im na rękę. Potem w połowie sezonu się obudzą, jedni mocniej inni słabiej, a dwa konkursy odwołane teraz to zysk, bo wypadli by blado i mieli by więcej pkt. straty.

    Teraz jest szansa dla Huli, bo na tle słabej formy naszych czołowych zawodników, wypada on dobrze.

  • yyy profesor
    Kolos

    Jaki by ten wiatr nie był, prawdopodobnie jutro konkurs bezie w podobnych warunkach. Nie chodzi mi o to aby tutaj nasi nie wiadomo co pokazywali, szczególnie podczas tych warunków, ale żeby chociaż jeden się wybił ponad przeciętność.

  • dervish profesor

    Stefan znowu lepszy od Kubackiego i Kota (skakali w podobnych warunkach). Ogólnie to wstrzymałbym się z krytyką skoku Huli. Wśród startujących w podobnych warunkach (czas,belka,wiatr) był jednym z najlepszych.

    A sam trening z uwagi na bardzo duże zmiany siły wiatru bardzo niemiarodajny.

  • dejw profesor
    Wietrzne rekompensaty

    Rekord wciąż należy do Dezmana.

    Engelberg 2013, CoC, Trial +42,9. 3,5 m/s w plecyKomentarz zmoderowany (Moderator nr:21223) / 2015-12-04 19:54:45

  • anonim

    już wiatr aje o sobie znać,mówiłem że nie będzie skoków w weekend i sprawdzi się w 100 % niestety

  • rossonerich22 bywalec

    o ile dobrze liczę to i tak 4 naszych dostałoby się przy takich słabych skokach mimo wszystko warunki robią swoje (jeśli nie zgadza się to poprawcie mnie)

  • Kolos profesor
    yyy

    Przy takiej loteriadzie wstrzymałbym się z kategorycznymi osądami co do formy nadxych skoczków nawet jeśli w sumie słusznie można było ją okreslać jalo słabą..

    Taki Maksimochkin miał wg. przelicznika prawie 3 m pod narty a skoczył 102 metry...

    Niezły cyrk i tyle

  • yyy profesor

    znając życie nasi skaczą identycznie jak w Klingental, taka sama padaka na progu. Żeby chociaż jeden dał jakąś nadzieje, skok ponad 125 metrów. A tu eee

  • rossonerich22 bywalec

    fakt faktem jest, że wszystkich naszych wyprzedza Marius Lindvik, ale myślę, że belkę spokojnie mogliby podnieść o tą 1-2 pozycje wyżej bo dalej będą tak klepać bule.

  • Shepard stały bywalec

    Ci Norwegowie to mają prawdziwą kuźnię młodych talentów. Kilku doświadczonych i bardzo dobrych skoczków skończyło u nich kariery (Bardal, Jacobsen itd.) a oni bezproblemowo wskakują do czołówki z młodymi zawodnikami, którzy podchodzą bardzo bezkompleksowo do skakania w zawodach wysokiej rangi. Nic, tylko zazdrościć ;-)

  • anonim
    YYYYYYYYYYY

    A widzisz, żeby ktoś teraz przy tych warunkach dalej od naszych skakał? Bo ja nie, to skąd te durne wnioski.

  • zvc profesor

    Hula - 110 m, mocno przeciętny skok.
    Kubacki - 112 m - myślałem, że skoczy krócej, bo od dawna wiadomo, że przy tylnym wietrze sobie słabo radzi.
    Kot 106,5 m - prawie rekord dodanych punktów.
    W sumie to trudno oceniać skoki oddawane w takich warunkach.

  • Roxor profesor
    @rossonerich22

    Ale i tak się będą tłumaczyć, że złe warunki były.

    Spokojne wejście w sezon to by było, gdyby spokojnie kilku skoczków punktowało, i to nie na pozycjach pod koniec trzeciej dziesiątki. Inni potrafią jakoś skakać cały czas. W tamtym roku było takie samo gadanie. Byłbym jeszcze w stanie uwierzyć w to spokojne wejście w sezon, ale po tym co się działo w ubiegłym sezonie to jakoś ciężko mi to przychodzi.

  • Bogdinho weteran
    dejw

    Dzięki. -50.9 w Iron Mountain przy skoku Korka robi wrażenie...

  • Stoszek profesor
    to jets niepoważne

    Ciekawe jak Kamil w tych warunkach skoczy w tych warunkach i ile tu 90m da kwalifikacje?

  • zvc profesor
    @rossonerich22

    Tylko, że Hauer skakał z wyższej belki.
    Ale trzeba przyznać - rozrzut spory.

  • HKS profesor

    No to w Norwegii nikt nie będzie na razie o Velcie pamiętał bo Hauer wskoczy do siódemki zapewne.

  • dejw profesor

    Hauer ruszał z wyższej belki.

  • rossonerich22 bywalec

    Murańka +32pkt i 94.5m
    Hauer +35pkt i 128m
    nic dodać nic ująć ;)

  • xxx doświadczony
    xxx

    trza miec nadzieje ze klimek to zrobil przez blad albo podmuch

  • Shepard stały bywalec

    Murańka to ma pecha do warunków w tym sezonie, ale dobrze, że przynajmniej w treningu. Żyła dość słabo

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Żyła przeciętnie, Klemens zabulił. Przy takich warunkach przetrwają ci którzy mają najmocniejsze odbicie.

  • zvc profesor
    @dejw

    Tego Iron Mountain to raczej żadna skocznia nie pobije.
    Tylko tam może się odbyć konkurs przy takim wietrze (jeśli mówimy o ostatnich latach).

  • rossonerich22 bywalec

    mnie oczy nie mylą czy tam jest dodawane prawie 30 pkt? :o rekordu skoczni to raczej dzisiaj nie pobiją. Z pewnością zbyt wielu dalekich skoków nie zobaczymy ;)

  • Shepard stały bywalec

    Ziobro przeciętnie w trudnych warunkach. Ale trening na razie w miarę sprawiedliwy - wszystkim mocno i równo wieje w plecy

  • zvc profesor

    A rzeczywiście. W Lillehammer, w zeszłym roku, np. Pungertar miał dodane 36 punktów. Jakoś mi to wyleciało z głowy.

  • dejw profesor
    @zvc, @Bogdinho

    http://medias3.fis-ski.com/pdf/2014/JP/3952/2014JP3952RTRIA.pdf

    http://medias2.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3940/2015JP3940RL.pdf

  • Major_Kuprich profesor
    Ziobro tutaj rok temu zdobył pierwsze punkty

    Teraz dobry skok

  • zvc profesor
    @dejw

    Pamiętam, jak takie wartości były odejmowane.
    Ale żeby tyle było dodane za sam wiatr? No nie mogę sobie czegoś takiego przypomnieć.

  • anonim
    POLAK Jasiu Szturc!

    Szczepan Kupczak wygrał rundę prowizoryczną skacząc 133,5m. Wiatr 1,5m/s z tyłu,a belka tylko 2 poziomy wyżej niż teraźniejszy trening~~!

  • Bogdinho weteran
    Pytanko do statystyków

    Wie ktoś może, kto gdzie i kiedy miał najwyższą rekompensatę za wiatr? Bo wiem, że zdarzały się ponad 40 punktowe, choćby w tamtym sezonie w PK w Iron Mountain.

  • Major_Kuprich profesor
    Rok temu też tyle dodawali

    I konkurs w Lillehammer 2014 - bonusy po 40 pkt były nawet :)

  • Bogdinho weteran

    Dawno nie widziałem tak kuriozalnych rekompensat za wiatr. Świetny skok Bjoerenga, tylko metr poniżej HS. Z kolei Sjoeen słabiutko.

  • HKS profesor

    @Kolos
    I ciekawe dla czego przez reorganizacje PŚ w skokach kombinatorzy kończą sezon w lutym;) Pomyśl czy to przypadek;)

  • Kolos profesor
    borek99

    Wiedziałem że jedynym argumentem będą pieniądze:)

    Chociaż większość PŚ w kombinacji odbywa się jednak gdzie indziej niż PŚ w skokach.

    Szkoda bo coraz mniej logiki w działaniu FIS za to wszystko podsypane kasą.

  • HKS profesor

    No i ciekawostka że były dwie dyski przed wejściem na belkę, także też nie ma litości;) Po lądowaniu tylko jedna.

  • borek99 doświadczony
    @Kolos

    Bo przecież kombinacja cierpi na nadmiar chętnych do organizacji zawodów i olbrzymią liczbę kibiców, więc może sobie pozwolić na to, żeby zwiększać tej garstce jeszcze zainteresowanych i tak już wysokie koszty przez konieczność przygotowania skoczni, zatrudnienia ochrony, wynajęcia ekipy do obsługi telewizyjnej etc. dwa razy i to jeszcze właściwie nie wiadomo w imię czego...

  • IchBinDa weteran

    @dejw
    Zapomniałeś o "Seine Kaiserliche und Königliche Apostolische Majestät, von Gottes Gnaden Renndirektor für Skispringen"

    Brawo dla Szczepana! Kiedy pisałem pierwszy komentarz, spodziewałem się, że mimo wszystko znajdzie się w czołówce ktoś, kto go przeskoczy. A tu proszę : )
    Oby przynajmniej zbliżył się do tego wyniku w konkursie.

  • zvc profesor
    @yyy

    Z regulaminu FIS:
    "The provisional competition round will be carried out according to the
    regulations for a competition round. The scores ca
    n be used as a result for
    the start of the CC race only if the actual competition round Ski Jumping
    cannot be carried out. This score can be
    used
    only one time as a
    maximum for a weekend."

    Czyli coś jak kwalifikacje, ale gdyby nie rozegrali konkursu, to będą obowiązywać właśnie wyniki z PCR.

    @namek

    Teraz był 30. w PCR.

  • dejw profesor

    Jako przedstawiciel FISowskiej mafii w Polsce przekazuję odpowiedź dla największego wizjonera skoków w całej historii.

    "Rozpatrzymy tę opcję. Z wyrazami uszanowania
    sir Walter Hofer"

  • mmm doświadczony

    Jeśli ktoś chce potrenować cierpliwość - można mu polecić skoki narciarskie.

  • anonim
    Kombinacja

    a jak tam cieślar ??

  • zvc profesor

    A Kupczak wygrał kwalifikacje w kombinacji!
    Brawo!

  • Kolos profesor

    Swoją to d... roztrzaś te łączone weekendy kombinatorów norweskich i skoczków. Potem nigdy nie da się wyrobić czasowo.

    Rada dla FIS: nie róbcie PŚ skoczków i kombinatorów na tej samej skoczni w tym samym czasie...

  • HKS profesor

    @IchBinDa
    Raczej wygra;) Natomiast już 2 lata temu miewał takie skoki, pytanie czy utrzyma to cały sezon i jak biega.

    Ale warunki tradycyjne jak na Lille - czyli najpierw rośnie do pełnego pułapu a później słabnie. Trzeba się wstrzelić w dobrą grupę bo można mieć pół metra pod narty albo 3 w plecy.

  • IchBinDa weteran

    Jako że trening pewnie zacznie się z lekkim opóźnieniem, kibiców zastanawiających się, czemu nie skaczą, którzy zaraz się pewnie pojawią, zawczasu informuję: nieco przedłuża się PCR kombinatorów. Co chwilę zmieniają się warunki, przez co jury musi kręcić belkami. Prowadzi Kupczak i pewnie będzie w dziesiątce - oddał dobry skok w dość trudnych warunkach.

  • kris bywalec
    @Firehunter

    Może odwołanie zawodów z powodu zbyt słabego wiatru;)

  • HKS profesor

    Kombinatorzy skoczyli w tempie skok na 45 sekund, więc nie jest źle ale mocno w plecy a i tak skaczą z 14 belki. Jakby skoczkowie mieli pod narty to się zacznie myślenie co zrobić bo belek brakuje;)

  • anonim
    dsfds

    czy teraz wieje na skoczni 1 godzine przed treningiem ???????

  • mmm doświadczony

    Dojdzie jeszcze do tego, że żadnego treningu nie będzie... ale wtedy nie będzie można rozegrać serii ocenianej.

  • HKS profesor

    @mmm
    Bo kombinatorzy muszą zrobić 1 trening i PCR, a jak są złe warunki to też może to potrwać. A jako że PCR jest z notami to też trwa to nieco dłużej niż trening na szybcika.

  • Firehunter doświadczony
    wcześniej było za mało śniego, teraz za dużo

    co będzie następne?

  • anonim
    mmm

    Kombinacja Norweska jest jeszcze :)

  • mmm doświadczony

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego nie zrobią 2 serii treningowych, tak jak się robi zwykle przed kwalifikacjami? Przecież już będzie po konkursie dziewczyn sporo czasu.

  • yyy profesor

    Jeżeli ktoś się interesuje danym sportem, nie ważne w jakim stopniu, można wiedzieć wszystko o skokach, a można być tylko fanem Małysza, i tak się jest kibicem skoków. W ogóle określenie Janusz, jest tak rożnie interpretowane, w każdym sporcie i na każdych trybunach inaczej.

  • HKS profesor

    @mmm
    Moim zdaniem tak, Twoim nie i nie dojdziemy do konsensusu;) Ja wyrażenia "janusz" czy kibicowania konkretnej osobie nie odbieram pejoratywnie. Ba, nawet lepiej być Januszem bo im więcej człowiek wie tym czasem bardziej się traci radość sportu;)

    Ale już nie rozwalam wątku, bo każdy swoje zdanie wyraził. Jak Hauer potwierdzi dobrą formę, to Velta może wcale tak prędko do PŚ nie wrócić chyba że ktoś inny osłabnie. Wcale bym się nie zdziwił jakbyśmy go na PK zobaczyli za tydzień, ale na razie jakiś szczegółowych komunikatów o nim nie widziałem.

  • mmm doświadczony

    Czyli wszyscy kibice piłki, którzy śledzą tylko mecze swojej ulubionej drużyny i na niej tylko się skupiają, całą resztę traktując z dużym dystansem (czyli na przykład - nie oglądając w ogóle nic poza meczami swojej ulubionej drużyny, a resztę sprawdzają tylko czasem wyniki) to też janusze piłki? Chyba trochę przesadzasz. Do tego, żeby nazwać się kibicem jakiegoś sportu, wystarczy minimalne zainteresowanie. Nie ma tutaj żadnej obrazy, jedni są bardziej "wykształconymi" kibicami, że tak powiem, inni mniej. Tak samo jak z każdą inną dziedziną życia. Powiedzmy, ktoś czyta książki tylko kilku autorów, to już nie jest fanem literatury? Bo co, bo obraża tym wykształconych doktorów literatury z uniwersytetów różnych, którzy tyle książek ile on przez rok czytają w jeden tydzień?

  • HKS profesor
    -

    @mmm

    Ja sam się w kilku sportach nie uważam za kibica, tylko za "janusza";) Np. w tenisie w zasadzie przez lata bazowałem na meczach Kubota, jeszcze czasem jakiś wielki szlem głównie Wimbledon i określając się "kibicem tenisa" raczej bym obraził wielu kibiców tenisa;) A Ci którzy oglądali dla Małysza byli kibicami Małysza i chwała im za to;) Dzięki temu spopularyzowali dyscyplinę;)
    Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21223) / 2015-12-04 19:12:01

  • mmm doświadczony

    @HKS

    Po prostu się przyczepiłeś do "kibiców skoków" jak ich nazwałeś. Czyli uznałeś, że nie są "prawdziwymi" kibicami. O to mi chodziło :). Tak jakby była jakaś definicja prawdziwego kibica. Wielu oglądało skoki wcześniej tylko dla Małysza. I oni nie byli kibicami skoków?

  • HKS profesor

    @mmm
    Oczywiście, że nie. Ja uważam brak aktualnego MŚ w każdym sporcie za bardzo istotny po prostu. Ktoś inny może uważać, że to nie ma znaczenia. Każdy ma prawo do swojego zdania.

  • anonim
    baby skaczą

    Pierwsza seria kobiet trwa kwalifikacje powinny odbyć się zgodnie z planem.

  • mmm doświadczony

    @HKS

    Ale ten fachowy portal nie jest tylko dla ludzi, którzy interesują się bardzo szczegółowo skokami. Jest też dla ludzi, których obchodzą tylko polscy skoczkowie. To nie jest przecież jakaś zbrodnia.

  • HKS profesor

    @mmm
    Piłka już mi lata temu zbrzydła, ale jak chodziłem jeszcze na mecze klubu z bardzo niskiej ligi to zawsze sprawdzałem kto u rywali nie będzie grał, czy kogoś wykartkowali itd. To jest normalny odruch żeby wiedzieć co słychać u rywali w sporcie, który się ogląda. Przecież każdy śledzi inne drużyny i liczy że ktoś się nabawi kontuzji żeby "swoim" było łatwiej.

    Dla mnie po prostu jest różnica czy ktoś jest ME ze słabym wynikiem czy 7. na MŚ ze świetnym wynikiem (tak często jest w ciężarach) - obsada w każdym sporcie ma znaczenie.

    U mnie emocje wzbudza zawsze rywalizacja na najwyższym światowym poziomie i wolę oglądać MŚ w pływaniu na długim basenie niż ME na krótkim gdzie Polakom idzie najlepiej, bo podświadomie wiem że to tylko "przygrywka". I mam tą wiedzę wyrzucić z głowy?

    Każdy może sport oglądać jak chce, tylko jak skomentowałem postawę użytkowników fachowego portalu, a nie że Onet nie podał takiej informacji. Masz dużo racji, ale nie odebrałeś mojego wpisu w odpowiedni sposób.

  • mmm doświadczony

    @HKS

    No i co w tym złego? Zwykle w sporcie jest tak, że kibicuje się ulubionym zawodnikom. Jak jesteś kibicem piłki to też oglądasz wszystko jak leci i wszystko Cie interesuje? Pewnie też masz swoją ulubioną drużynę i ją oglądasz i jej kibicujesz. Wiadomo, że jeśli kibicujemy polskiej reprezentacji, to reszta jest tylko tłem, rywalem dla "naszych" zawodników. Sport to przede wszystkim emocje, a emocje wzbudzają w nas poczynania kogoś, komu kibicujemy. Nie widzę nic złego w tym, że jednych interesują tylko skoki Polaków, może mają inne sprawy na głowie a sport traktują tylko jako dodatek?

  • HKS profesor

    @Gielu
    Bo wielu "kibiców skoków" nie interesuje nic innego poza Polakami. Jakby w konkursie wystartowali sami Polacy i zajęli miejsca 1-7 to pewnie by nie zauważyli, że nikt inny nie startował.

    A że MŚ się nie łapie do 13 osobowego składu? Kogo to obchodzi.

  • skoczek5 bywalec
    -

    Chociaz wiadomo ze beda skakali bo wiatr nie powinien przeszkadzac

  • Gielu początkujący
    @HKS

    Ok, dzięki za informację. Zastanawia mnie jedno - dlaczego tak ważnej informacji nie dostrzegłem w żadnym artykule?
    Swoją drogą nic dziwnego, że się tak podłamał, bo te skoki naprawdę wyglądały słabo. Pozostało liczyć na to, że się z tego podniesie, bo szkoda byłoby gdyby wpadł w jakiś psychiczny dołek z powodu 2 tygodni skakania.

  • HKS profesor

    @Gielu
    Velta sam odpuścił weekend w Lillehammer i woli odpocząć i potrenować bo go psychicznie sponiewierał ten początek. W gorszej formie na pewno nie jest od nich ale zrobił miejsce młodszym kolegom.

  • Chris początkujący
    KONIEC

    Rozwiązać ten cyrk, skocznie zaorać, zapomnieć na zawsze o tej śmiesznej dyscyplinie.

  • Gielu początkujący

    czy zauważyliście, że nie ma Velty na liście startowej, a są i Lundvik, i Roee? Ominęła mnie jakaś informacja o jego chorobie, bądź gorszym samopoczuciu, czy prezentuje się aż tak fatalnie, że Stoeckl woli sprawdzić Lundvika i Roee?

  • Kolos profesor
    HKS

    Otóż to dobrze wiedzą przed czasem jakie będą warunki. Mimo to nic nie robią i ja głupi czekają na łut szczęścia którego zwykle nie ma...

  • HKS profesor

    @Kolos
    To powiedz mi co można zrobić jeśli z góry zaplanowane jest tak: trening skoczków, trening kombinatorów, konkurs kobiet, PCR kombinatorów i Q skoczków?

    Można było tylko od razu rano odwołać trening i wciskać go na wieczór zamiast to przeciągać i to podstawowy błąd, bo prognozy były jasne że do tej 12-13 będzie sypać.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Hej, skijupingowi geniusze organizacyjni.

    Jak was czytam to wiem jedno, nie tylko niczego nigdy nie organizowaliście, ani kilkugodzinnej wycieczki szkolnej ani wyjścia z rodzicami do ZOO, ale gorzej wy nigdy nawet nie wyobraziliście sobie jak taka organizacja może wyglądać.

    Na tej stronie nie tylko są niepełnoletni, są tu też ludzie dorośli z pewnym doświadczeniem.

  • Kolos profesor
    slowenska mafia

    Akurat sprawdzalność pogodowa na 24 czy 48h przed wynosi jakieś 99%. Nawet na tydzień przed można dać prognozie wiarę:)

    Natomiast istnieją prognozy długoterminowe którena pewno nie przewidzą niczego z dokładnością do jednego dnia. Natomiast dobrze pokazują tendencje i prawdopodobieństwa :)

  • anonim
    bardzostarysceptyk

    Barawo dla tego pana!
    Dokładnie gdyby nasi dobrze skakali w komentarzach panował by spokój
    a tak pojawia sie nerwowe oczekiwanie na konkursy.

  • slowenska_mafia1 stały bywalec
    :-)

    Kolos. A Ty nie wiesz, że front może się zmienić w każdej chwili. Gdzie byłeś na lekcji geografii, chyba w lesie:-). Może mają na 48 h przed zawodami lub na 24h. Tylko prognozy pogody to jak wróżenie z fusów od herbaty. Hahaha :-). Bo w ciągu kilku godzin nadejście frontu, może wszystko zmienić :-).

  • bardzostarysceptyk profesor
    To wszystko tylko frustracja.

    Tu nie chodzi o żaden śnieg ani o przesuwane treningi. Wszyscy są ściekli (i ja też i to jak) bo Polacy skaczą słabo. I to trzeba powiedzieć a nie uciekać się do tematów zastępczych.
    Gdyby w Klingenthal punktowało 6 Polaków z ponad 200 pkt i dwoma miejscami na podium, a nieszczęsnej jedynej ukończonej serii w Kuusamo, wszyscy nasi byli w czołówce, to dzisiejsze posty byłyby zupełnie inne. I byłby spokój, pewność i humor a śnieg ani opóźnienie nas by nie denerwowały.

  • HKS profesor

    @Kolos
    Przecież to Ty twierdziłeś, że wystarczy zmienić lokalizacje i będzie OK. To teraz do rozwiązania wszystkich problemów ludzkości wystarczy zmiana Hofera?;) Już trzeci organizatorzy z rzędu nie przeprowadzają zawodów planowo, jak tak można;)

  • slowenska_mafia1 stały bywalec
    :-)

    Nie chcę, ale muszę. Hofer nie ma wpływu na pogodę, ma wpływ na organizatorów, ale tylko wtedy gdy jest na miejscu. To delegacja FIS zawodzi a nie ON. To oni mówią, czy skocznia jest gotowa czy nie. Hofer tylko zarządza przebiegiem zwodów - a z pogodą nie wygra. Nie udolność organizatorów czyli Skandynawów jest ostatnio oszałamiająca.

  • Bogdinho weteran

    Nie wspominając już o gangu Hofera, który włącza specjalne wiatraki wiejące pod narty tylko Austriakom i Niemcom.Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21223) / 2015-12-04 19:12:15

  • Kolos profesor
    HKS

    No tak znowu histeria bo ktoś śmiał skrytykować jaśnie oświeconego hofera ze swoją świtą. Bo przecież ogłosiłeś całkowitą,absolutną i niezmienną nieomylność hofera w kwestii układu kalendarza PŚ...

    Nie uważam że w kwestii dzisejszych problemów w Liliehammer można było coś szczególnego zrobić ale sam fakt że już trzeci weekend z rzędu nie da się bezproblemowo przeprowadzić zawodów nie świadczy zbyt dobrze o FIS-e i hoferze...

  • Shepard stały bywalec

    Spokojnie, najważniejsze jednak by wiatr mocno nie wiał. Ze śniegiem można sobie łatwo poradzić (przeczekać śnieżycę, odśnieżyć co trzeba), ale fakt, że trochę to zabawnie obecnie wygląda, by z powodu śniegu odwołać skoki, zwłaszcza przy naszym klimacie ;-)

  • anonim

    Hofer czas chyba już podać się do dymisji.Ten człowiek się wypalił.Co to całe spotkanie jury da? Może jeszcze całkowicie dziś odwołają bo tak najlepiej? Teraz śnieg, a dawniej skakano przy śnieżycach albo nawet odczekano żeby śnieg przestał padac, a tutaj poczekali pół godziny i odwołują.Ktoś tu wspomniał wcześniej że będa teraz odwoływać przy 3 m/s wietrze i byle opadach śniegu i się nie pomylił.

    Czyli kolejny weekend ze skokami narciarskimi z głowy.

  • anonim

    jak w sporcie zimowym może być za dużo sniegu haha, za czasów Małysza skakali w każdych warunkach nawet jak była śnieżyca i 6m/s a teraz ojeju pruszy snieg w sporcie zimowym i odwołują albo jak nie śnieg to wiaterek wieje i gardełko będzie chore, beka na maksa

  • anonim
    śnieg przeszkodą?

    O kurczę, śnieg przeszkodą przy sportach zimowych? Niemożliwe! Nie raz skakali przy gęsto padającym śniegu. Przypominają się czasy sprzed lat (choćby np. Małysza. No i super się ogląda jak skaczą w śniegu. Toż to sport zimowy!!!! Zawsze coś - za silny wiatr, za obfity deszcz, zbyt ciepło, za zimno, brak śniegu, a teraz nadmiar śniegu! Śmiech na sali!

  • HKS profesor

    @szulcu96
    Po prostu nie załapałeś, że już do końca sezonu będziemy sobie trollować z wyrzucania konkursów przez samozwańcze komitety organizacyjne z kalendarza PŚ tylko dlatego, że nie potrafią zmieniać pogody. Oczywiście, że nadmiar śniegu jest poważnym problemem. Nawet Stoch ostatnio mówił, że cieszył się że na treningu był lekki deszcz a nie "mokry śnieg", bo z tym drugim jest ciężkiej bo trzyma na rozbiegu a lekki deszcz łatwo odprowadzić.

    Tak czy siak śnieg za kilkanaście minut, do godziny ma przestać padać więc już zostanie na weekend tylko problem wiatru;)

  • Peter90 stały bywalec

    kris - rozumiem wasze obawy,ale posłuchaj nie robc na razie przewidywan na temat,ze bedzie podobnie jak w Finlandii :)

  • szulcu96 stały bywalec
    @Zwei

    Niby czego miałbym nie załapać? :) Wiem że przekładanie treningu z powodu nadmiaru śniegu jest zwyczajnie śmieszne i nieprofesjonalne ze strony organizatorów, ale nadal zakładam że jedynym logicznym wytłumaczeniem tej decyzji może być to, żeby nie dopuścić do groźnych sytuacji i upadków po lądowaniu. Nawet przy odjeździe jednej z nart u zawodników.

  • kris bywalec
    -

    Prognozy są fatalne, obawiam się, że może się tutaj powtórzyć sytuacja z Ruki i nie odbędzie się żaden konkurs.

  • szulcu96 stały bywalec
    @HKS

    A nie wpadłeś może na to, że tak duża ilość śniegu może zwiększyć ryzyko upadków po wylądowaniu?

  • Adam stały bywalec
    śnieg?

    Nie ma śniegu- źle, jest śnieg- jeszcze gorzej...

  • papa_s weteran
    @Bogdinho

    Putin będzie wciągał na rowerku. Poprawi kondychę.

  • dervish profesor

    No to teraz niech z nudów bałwany lepią

  • dejw profesor
    @HKS

    A mgła się jeszcze do tego wszystkiego nie wciśnie? ;)

  • Bogdinho weteran

    Doszły mnie słuchy, że w Niżnym Tagile zepsuł się wyciąg.

  • HKS profesor

    @dejw
    W Lillehammer ma być wszystko;) Nadmiar śniegu, w sobotę wiatr, a w niedziele odwilż;)

  • Adam stały bywalec
    -

    To za tydzień będzie mgła, ze nic nie będzie widać.

  • IchBinDa weteran

    @dejw
    Za czasów Małysza nigdy nie było problemów ze śniegiem. Nigdy.
    #skokiumierajo #hoferwon

  • dejw profesor
    @HKS

    No dokładnie tak, święta racja.
    Zauważ jeszcze, że zaczynają się tu pojawiać jacyś oburzeni, z powodu naszego słusznego oburzenia. To oburzające!

    Swoją drogą, ciekawe na co wpadnie aura za tydzień - początek sezonu i na każdej skoczni są innego rodzaju problemy ;)

  • anonim

    dejw- nie bądz taki ,ze zadajesz proste pytania zebym doskonale zrozumiał. Po prostu kibicuje słabszym zawodnikom Ty też bierz to pod uwagę,ze kibicuje słabszym zawodnikom. Stochowi również kibicuje i wiem,że on sobie poradzi nawet jak będzie miał słabszy sezon.Was to nic nie zadowala nawet wygrana jednoseryjna Bieguna,wiadomo,ze taki przepadnie,ale wy tez oceniacie ze pierwszy konkurs ,a Polacy juz słabo wypadli i pora zegnac trenera,.Ja wiem,ze Hula nie jest jak Stoch,to chyba kazdy głupi wie ,ale powiedziałem,ze sport jest taki,ze wszystko jest możliwe.I ja kibicuje słabszym nawet Kubackiego nie wierzycie :D

  • HKS profesor

    Nie no to jest skandal, żeby przekładać trening z nadmiaru śniegu. Lillehammer powinno natychmiast wylecieć z kalendarz. Ja rozumiem wiatr, zalane tory przez deszcz ale nadmiar śniegu? Niedługo przełożą zawody z powodu nadmiaru kibiców!

  • dervish profesor

    Oczekuję na pierwsza jaskółkę zwiastującą poprawę dyspozycji naszej kadry.

    Takim pierwszym zwiastunem będzie pewny awans całej 7 do konkursu. Dobrze by było, żeby już na treningu Polacy rozwiali jak najwięcej obaw co do ich aktualnej dyspozycji.

  • dejw profesor
    @piotr90

    Może zadam ci pytanie, żebyś nawet ty to zrozumiał:

    Jakie jest prawdopodobieństwo, że konkurs wygra Hula, czyli zawodnik którego największe osiągnięcie w długiej już karierze to przypadkowe miejsce w TOP10 w loteryjnym konkursie, oraz zawodnik który w swoim NAJLEPSZYM sezonie zgromadził mniej punktów niż dostaje się za wygranie konkursu?

    I porównaj to z prawdopodobieństwem wygrania konkursu przez podwójnego mistrza olimpijskiego, mistrza świata, zdobywcę KK, oraz 15krotnego triumfatora pojedynczych zawodów.

  • Bogdinho weteran

    Jak w ogóle można porównywać Hulę do Stocha. Naprawdę ktoś myśli, że Hula kiedykolwiek stanie na podium MŚ, IO czy PŚ? Bo ja nie. Z całym szacunkiem dla Stefana, ale pewnego poziomu już nie przeskoczy.

  • Xellos profesor
    @Piotr90

    Nie wiem co Ty oceniasz. Bo na to, że Stoch coś osiągnie to akurat wiele wskazywało, tylko nie było wiadomo co to będzie. A ostatecznie osiągnął wystarczająco by go nazwać wybitnym. Złoto IO zawsze broni się samo, zarówno w oczach sportowców jak i kibiców. Co do Huli, od początku skacze delikatnie, bez powera na progu, i nie ma psychiki zwycięzcy. Kruczek go kiedyś określił, że jedzie bo tworzy dobry duch drużyny. Dobry kolega do towarzystwa. Doprawdy nie widzę żadnych podobieństw do Stocha, na żadnym etapie kariery.

  • anonim

    O jacy oburzeni jak już nie powiedziałem,ze Stoch nie jest rewaluacyjnym skoczkiem.Po prostu piszę tutaj,ze bronię słabych to nie piszcie o Stefanie,ze może nie wygrać,ze nie juz nie ma szans.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Piotr90
    Nie jest rewelacyjnym bo jest wybitnym? To chciałeś napisać?

    Wieje 3 m/s jak przy takich warunkach znów będą przekładać i odwoływać to Hofer niech się poda do dymysji ze swoją świtą.

  • szulcu96 stały bywalec

    Ci którzy domagali się wywalenia Lillehammer z kalendarza (np. dejw), powinni się uzbroić w cierpliwość i nie wypisywać więcej takich pierdół. Weekend tutaj na dobre się jeszcze nie rozpoczął i nie ma pewności że wiatr znowu nie pozwoli na skakanie... A gdyby tak za tydzień miało zbyt mocno wiać w Niżnym Tagile, to również domagalibyście jego usunięcia z PŚ? Nikt nie wygrał z naturą i nic na to nie poradzimy, więc musicie się z tym pogodzić!

  • mmm doświadczony

    "nie jest jakimś rewalacyjnym skoczkiem" ?????

  • anonim

    Xellos - ale jednak wygrał,ale słuchaj mogę to samo powiedzieć o Stochu też nie jest jakimś rewalacyjnym skoczkiem,początek jego kariery nie pokazywał,ze może coś osiagnąć. JA kibicuje słabszym zawodnikom :)

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Jeśli pogoda podobnie nie stanie na przeszkodzie to dziś powinna być BOMBA w wykonaniu naszych zawodników.Potrenowali, nabrali pewności i teraz może być tylko lepiej.Rzadziej tu bywam ostatnio z powodów kwestii zawodowych.Ale teraz obiecuję żę będę się częściej pojawiał i pisał komentarze fachowe.
    I licze że w koncu będzie to normalny konkurs z warunkami przynajmniej zadowalającymi a nie loterią i skokowym galimatiasem.Moje przewidywania na dziś to oczywiście bezproblemowy awans wszystkich do konkursu.A jutro walka na całego.Marzy mi się Dawid Kubacki na podium i oby oby takie marzenie się spełniło i to już wkrótce.Może taki prezent od Kubackiego w weekend taki Mikołajkowy kiedy staje w koncu na podium? Ale oczywiście życzę też innym naszym zawodnikom podium i wygrywania.Stać ich na to!

  • Xellos profesor
    Oglądam to od lat...

    i zapewniam Ciebie, że wygranie konkursu nie robi z nikogo wybitnego skoczka. Tak mieliśmy już Bieguna szczęściarza jednoseryjnego, tylko co z tego ? Nawet do składu składającego się z AŻ 7 miejsc się nie mieści...

  • anonim

    Xellos- i tu się mylisz.Piszesz o nim tak jakby nie miał juz szans na wygranie konkursu.Każdy skocze,który mnieij lub pozniej sie rozwija zawsze ma szanse na wygranie,a ten,który ma najmniejsze szansze zawsze moze odpalić.Jest coś,ze sport potrafi być nie przewidywalny :)

  • Xellos profesor

    Fajne są te pary :) Ci co skaczą koło siebie będą ostro rywalizować.

    Murańka vs Żyła
    Hula vs Kubacki vs Kot

    To chyba ostatnia okazja dla Stefana w karierze, by w tak bezpośrednim pojedynku wywalczyć sobie miejsce w składzie na dłużej. Czy z niej skorzysta to inna bajka.

    Potem będzie tylko gorzej, bo nie jest on żadnym wybitnym skoczkiem, latka lecą a mamy wielu młodych, którzy taki poziom jak Hula, bez problemu osiągną.

  • anonim
    strem

    jest jakis stream z treningu?

  • Major_Kuprich profesor
    W Lillehammer

    Rok temu mieliśmy ładna zimę, zobaczymy jak będzie teraz.

  • anonim
    Qwe nie nakręcaj się.

    zyla, kot, ziobro i hula ledwo K przeskakiwali w Zakopanem...

  • anonim
    a Stoch

    Stocha zgubiłeś on musi też się kwalifikowac

  • qwe bywalec
    typy na kwalifikacje

    Żyła 7 - 12
    Murańka 20 - 25
    Kot 25 - 30
    Ziobro 25 - 30
    Kubacki 30 - 35
    Hula 30 - 35

  • anonim
    Pogoda całkiem ok

    Wiatr w porzo byle tylko nie kręciło raz w tą i raz w tą.

    Czekamy na oficjalny w końcu normalny konkurs a nie uje muje xd

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl