PK w Engelbergu: Stękała i Aigner najlepsi na treningach

  • 2015-12-27 13:38

Andrzej Stękała i Clemens Aigner wygrali popołudniowe serie treningowe przed niedzielnym konkursem z cyklu Pucharu Kontynentalnego. Bardzo dobrze w szwajcarskim Engelbergu prezentował się także Dawid Kubacki. Start konkursu wyznaczono na godzinę 14:00.

I trening:

Podobnie jak podczas zeszłotygodniowego Pucharu Świata, także tym razem skoczkowie na Dużej Titlis zmagali się z niekorzystnym wiatrem w plecy, który miał spory wpływ na kształt listy wyników. Granicę 130. metra jako jedyny przekroczył Andrzej Stękała. Podopieczny Macieja Maciusiaka uzyskał 131,5 metra. Drugie miejsce zajął Tom Hilde, trzeci był Dawid Kubacki, a czwarty Andraz Pograjc. Cała trójka lądowała na 128. metrze. Czołową piątkę uzupełnił Andreas Kofler (123,5 metra).

Pozostali Polacy spisali się przeciętnie. W drugiej dziesiątce zameldował się tylko Bartłomiej Kłusek (120,5 metra; 16. miejsce). Stanisław Biela (121 metrów) był 23., Jakub Wolny (117,5 metra) zajął 26. lokatę, natomiast Krzysztof Miętus (114,5 metra) uplasował się na 32. lokacie.

II trening:

Tym razem najwyższą notę uzyskał Clemens Aigner. 22-letni Austriak oddał skok na odległość 134,5 metra. Metr dalej lądował drugi w omawianej serii - Dawid Kubacki. Różnica między tymi zawodnikami wyniosła blisko trzy punkty. Na trzeciej pozycji znalazł się Tom Hilde (134 metry).

Udane próby zanotowali także Bartłomiej Kłusek (134,5 metra) i Andrzej Stękała (129,5 metra). Członkowie kadry B, zajęli kolejno 4. i 6. miejsce. Rozdzielił ich kolejny z Austriaków - Philipp Aschenwald (131 metrów).

Pozostali Biało-Czerwoni poprawili się nieco w stosunku do pierwszej serii treningowej. Jakub Wolny (125,5 metra) i Stanisław Biela (123,5 metra) wskoczyli do drugiej dziesiątki, natomiast Krzysztof Miętus lotem na 121. metr zamknął trzecią dziesiątkę.

Szósty w tym sezonie konkurs z cyklu Pucharu Kontynentalnego rozpocznie się punktualnie o godzinie 14:00.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Wyniki I treningu PK w Engelbergu (HS 137); 27.12.2015
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 54 STEKALA, Andrzej POL 131.5 83.8
2 21 HILDE, Tom NOR 128.0 82.8
3 4 KUBACKI, Dawid POL 128.0 78.3
4 52 POGRAJC, Andraz SLO 128.0 74.8
5 23 KOFLER, Andreas AUT 123.5 72.6
6 48 AIGNER, Clemens AUT 126.0 72.5
7 1 SCHULER, Andreas SUI 123.5 72.4
8 32 STURSA, Vojtech CZE 126.0 68.9
9 53 ROEE, Espen NOR 123.5 67.9
10 43 LINDVIK, Marius NOR 121.0 65.5
11 27 SCHIFFNER, Markus AUT 119.5 65.1
12 44 TOLLINGER, Elias AUT 120.0 64.7
12 6 QUECK, Danny GER 119.5 64.7
14 37 SINKOVEC, Jure SLO 121.5 64.5
15 49 VANCURA, Tomas CZE 121.5 64.0
16 51 KLUSEK, Bartlomiej POL 120.5 63.8
17 28 BIRCHLER, Tobias SUI 120.0 63.1
18 10 EGLOFF, Luca SUI 118.0 62.9
19 2 SIEGEL, Jonathan GER 119.0 61.5
20 31 TROFIMOV, Roman Sergeevich RUS 121.0 61.1
21 55 BJERKEENGEN, Fredrik NOR 119.5 60.9
22 34 KAELIN, Pascal SUI 120.5 60.6
23 30 BIELA, Stanislaw POL 121.0 60.1
24 17 PREVC, Cene SLO 117.0 59.8
25 29 BRASME, Paul FRA 119.5 58.6
26 40 WOLNY, Jakub POL 117.5 58.3
27 19 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 116.0 58.1
28 38 SJOEEN, Phillip NOR 119.0 57.4
29 33 ALAMOMMO, Andreas FIN 120.0 57.1
30 12 SELL, Adrian GER 112.5 56.7
31 39 KOZISEK, Cestmir CZE 116.0 56.0
32 41 MIETUS, Krzysztof POL 114.5 55.9
33 25 HAMANN, Martin GER 112.5 55.4
33 46 NAGLIC, Tomaz SLO 116.5 55.4
35 20 VARESCO, Daniele ITA 114.5 55.1
36 42 ASCHENWALD, Philipp AUT 114.5 54.7
37 3 VELTA, Rune NOR 117.0 54.5
38 45 ZUPANCIC, Miran SLO 114.0 52.9
39 5 ANTONISSEN, Lars NED 114.0 51.1
39 7 DREHER, Michael GER 111.5 51.1
41 14 VALTA, Ossi-Pekka FIN 110.0 51.0
42 16 ROMASHOV, Alexey RUS 110.5 48.9
43 47 JUSTIN, Rok SLO 112.0 47.3
43 15 BRADATSCH, Sebastian GER 108.5 47.3
45 26 DELLASEGA, Roberto ITA 108.5 45.6
46 24 BRESADOLA, Davide ITA 107.0 45.2
47 50 ALTENBURGER, Florian AUT 109.5 43.5
48 9 PAVLOVCIC, Bor SLO 107.5 41.9
49 13 LEAROYD, Jonathan FRA 103.5 40.5
50 35 KYTOESAHO, Niko FIN 108.0 36.2
51 36 PEDERSEN, Robin NOR 105.0 32.8
52 22 SCHUBERT, Johannes GER 98.0 28.9
53 18 BICKNER, Kevin USA 99.5 28.1
54 8 CONTAMINE, Mathis FRA 98.5 27.7
55 11 MUMINOV, Sabirzhan KAZ 92.5 20.9
Wyniki II treningu PK w Engelbergu (HS 137); 27.12.2015
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 48 AIGNER, Clemens AUT 134.5 91.4
2 4 KUBACKI, Dawid POL 135.5 88.5
3 21 HILDE, Tom NOR 134.0 87.6
4 51 KLUSEK, Bartlomiej POL 134.5 86.5
5 42 ASCHENWALD, Philipp AUT 131.0 86.2
6 54 STEKALA, Andrzej POL 129.5 85.9
7 52 POGRAJC, Andraz SLO 131.5 84.6
8 10 EGLOFF, Luca SUI 126.5 81.1
9 27 SCHIFFNER, Markus AUT 125.0 80.8
10 53 ROEE, Espen NOR 130.0 79.9
11 31 TROFIMOV, Roman Sergeevich RUS 125.5 79.4
12 23 KOFLER, Andreas AUT 128.0 78.6
13 6 QUECK, Danny GER 127.5 77.9
14 40 WOLNY, Jakub POL 125.5 77.5
15 44 TOLLINGER, Elias AUT 124.0 77.1
16 49 VANCURA, Tomas CZE 127.0 75.8
17 30 BIELA, Stanislaw POL 123.5 75.5
18 15 BRADATSCH, Sebastian GER 125.0 75.2
19 9 PAVLOVCIC, Bor SLO 122.5 72.8
20 50 ALTENBURGER, Florian AUT 126.5 72.7
21 2 SIEGEL, Jonathan GER 126.0 72.6
22 37 SINKOVEC, Jure SLO 122.5 72.2
23 39 KOZISEK, Cestmir CZE 120.5 71.6
24 12 SELL, Adrian GER 123.0 71.4
25 47 JUSTIN, Rok SLO 122.0 71.1
26 32 STURSA, Vojtech CZE 121.0 71.0
27 46 NAGLIC, Tomaz SLO 119.5 70.9
28 55 BJERKEENGEN, Fredrik NOR 123.0 70.8
29 43 LINDVIK, Marius NOR 120.0 70.0
30 41 MIETUS, Krzysztof POL 121.0 68.9
31 45 ZUPANCIC, Miran SLO 119.0 67.1
32 25 HAMANN, Martin GER 118.5 66.0
33 3 VELTA, Rune NOR 122.0 65.9
34 38 SJOEEN, Phillip NOR 119.0 65.7
35 17 PREVC, Cene SLO 119.5 64.3
36 7 DREHER, Michael GER 119.5 62.1
37 35 KYTOESAHO, Niko FIN 117.0 61.8
38 20 VARESCO, Daniele ITA 118.5 60.7
39 33 ALAMOMMO, Andreas FIN 115.5 60.2
40 36 PEDERSEN, Robin NOR 115.5 59.3
41 28 BIRCHLER, Tobias SUI 114.5 58.5
42 26 DELLASEGA, Roberto ITA 114.0 58.0
43 14 VALTA, Ossi-Pekka FIN 114.0 57.8
44 34 KAELIN, Pascal SUI 114.5 57.2
45 13 LEAROYD, Jonathan FRA 113.5 55.9
46 18 BICKNER, Kevin USA 115.5 55.8
47 29 BRASME, Paul FRA 113.5 54.9
48 22 SCHUBERT, Johannes GER 113.0 54.2
49 16 ROMASHOV, Alexey RUS 112.5 53.7
50 19 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 114.0 52.7
51 8 CONTAMINE, Mathis FRA 107.0 44.9
52 24 BRESADOLA, Davide ITA 105.5 42.5
53 5 ANTONISSEN, Lars NED 103.5 30.2
54 11 MUMINOV, Sabirzhan KAZ 95.5 24.4
DNS 1 SCHULER, Andreas SUI

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14527) komentarze: (163)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • marek_malysz stały bywalec
    Stękała vs Aigner

    Polak i Austriak mieli równie złe warunki do skakania. Niestety Austriak o wiele lepiej poradził sobie w pierwszej serii. Stękała oczywiście całkowicie nie zepsuł skoku, można powiedzieć, że jakoś sobie poradził, jednakże czy taki zawodnik ma formę na TCS? Ja szczerze wątpie, skoro daleko w tyle pozostał za Aignerem.

    Jak na razie żaden z Polaków skaczących w PK nie przekonał mnie do tego, że Kruczek podjął złą decyzję co do wyboru składu na TCS.

  • dejw profesor
    @HKS

    Aigner latem miał taki jeden przebłysk - po kiepskim początku, nagle znikąd we Frenstacie raz wygrał (przed Murańką, zdecydowanym faworytem), raz był trzeci. Dwa tygodnie później.. nie wszedł do drugiej serii na swojej skoczni w Stams ;)
    Tak więc zobaczymy, czy tutaj nie będzie podobnie.

  • dervish profesor

    Co wy chcesie od Stękały? Tylko Aigner lepiej sobie poradził w takich warunkach od Andrzeja/

  • Xellos profesor
    przy takiej loterii

    w drugiej serii wszystko możliwe !

    Może tym razem wiatr zelży na skok Stękały.

  • Komarenko bywalec
    hks

    no Aigner klepał bulę w zeszłym sezonie w Kulm i potem Kuttin go odstawił

  • dejw profesor

    Mamy chyba aż 8 DSQ

  • dejw profesor

    Aigner i Stękała zdecydowanie najlepiej poradzili sobie z bardzo trudnymi warunkami w końcówce.

  • HKS profesor

    @dejw
    Ja Aignera kojarzę (podobnie jak Paschke:P) z mamuta tylko w innym kontekście bo on się tam kompromitował po niezłych występach w PK. Teraz w Rovaniemi było OK, dziś skocznia duża i jest jeszcze lepiej, ciekawe czy to przypadek.

    Miała być świetna pogoda a ładne tornado w plecy mają. Stękała i Vancura sobie tylko poradzili de facto.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Stękała musi atakować w II serii.

  • dervish profesor

    Coraz ciekawiej Pograjc tez poległ w nierównej walce z wiatrem :)

  • Major_Kuprich profesor
    Stekala

    O.o brawo Andrzej ! :)

  • Komarenko bywalec
    kłusek

    rechot na całą Szwajcarię

  • dervish profesor

    Altenburger wiatr -2.44 m/s

  • Major_Kuprich profesor
    Kłusek

    Tak żem czuł :P Nie będzie powtórki sprzed roku :(

  • anonim

    Skoczyło czterech Norwegów i jak na razie rzeczywiście nie mają zaplecza ;D Bo tworzą zaplecze ;DDD

    @Emii
    "Chyba" robi różnicę :) Sprawdziłem już na jego profilu na tej stronie, że ma brytyjskie obywatelstwo, ale z tego co pamiętam, to ten reprezentant Francji chciał reprezentować Wlk. Brytanię. Kwestia teraz czy to ten, może jakiś inny też jest?

    Ale jak Learoyd dalej będzie skakał tak jak teraz, to za góra dwa lata się dowiemy, bo jakby chciał zmienić to już by mu pozwolili :) Chyba, że Learoyd to rzeczywiście ten o którym myślę, a potem strzeli do wyspiarzy focha i pozostanie gdzie mu dobrze :)

  • Major_Kuprich profesor
    Faktycznie

    Dzisiejsze zawody powinny zostać rozegrane w wymarzonych warunkach do skakania. W porze serii treningowych i konkursu meteorolodzy przewidują bezwietrzną aurę i bezchmurne niebo.
    Vancura +31 :)

  • Xellos profesor
    haha

    +31,4

    To i tak daleko uleciał ;d

  • dejw profesor

    Wiatr na Górze Aniołów się wściekł :P Już prawie 3 m/s w plecy.
    Rekord bonusy Koflera może być zagrożony :P

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Vancura + 31...no pozostaje mieć nadzieję że Stękały warunki nie wykoszą.

  • dejw profesor
    @HKS

    Albo osiągnie punkt maksimum i zacznie równie szybko spadać (jak tego lata ;)

    Czołówka jak na razie przedziwna :)

  • Major_Kuprich profesor
    Vancura nie jedzie ?

    Bład relacji ?

  • Xellos profesor
    Miętus

    Wbrew pozorom ma on na coś szansę jeszcze :P

    Przecież przed tym sezonem, Miętus stał w tym samym szeregu co Hula. Zawodnicy bez odbicia, lecący tylko z wiatrem pod narty.

    A jednak Hula od tak po prostu nagle zaczął skakać. Z tego wychodzi, że Miętus ma jeszcze czas ;d

    Chociaż oczywiście nie są to wybitni zawodnicy, ale kto wie, za kilka lat jak kadra będzie w rozsypce jak teraz, to może Miętus wzorem Huli nagle coś poskacze ratując honor ;p

  • kasztelan doświadczony
    -

    Kocham Puchar Kontynentalny!

    Trzeci jakiś Niemiec Adrian Sell z Alpen Cupu, 6 razem z Kubackim 15-letni Franuz Leacośtam, a Velta i Sjoeen na 37 i 39 miejscu.


  • HKS profesor

    @dervish
    Jaką masz gwarancję, że Kofler i Hilde zmieniali kombinezon? Po prostu Norwegowie jadą po bandzie, uznali że tak jest skuteczniej i chyba wychodzą na tym na plus. A Kofler miał względną ciszę a to jednak dalej jest przedniowiatrowiec kochający "stabilne" warunki + dużo zyskał na notach.

    @dejw
    Forma Aignera rośnie tak, że jak utrzyma wzrost liniowy to w Innsbrucku będzie w 10:P

    Wydaje mi się, że jednak Kuttin mówił prawdę że jego zawodnicy za bardzo stosują się do norm kombinezonów i że dokładnie to przeanalizują przez święta;) Chyba warto ich grać w parach w TCS;)

  • Komarenko bywalec
    francuzi

    wie ktoś ilu mogą wystawić w pś???

  • marek_malysz stały bywalec
    Aigner

    Brawo AUT !!! Świetny skok w takich warunkach !!!

  • dejw profesor

    Czołówka chyba zostanie całkowicie wycięta przez wiatr..

  • dervish profesor

    Wycieli Hildego bo AUT-y mierzą w zwiększenie kwoty o +2 ;)

  • marek_malysz stały bywalec
    Wolny & Miętus

    Kuba Wolny - poprawnie. Widać, że powrót po kontuzji przebiega dobrze. Stabilne skoki, stopniowo będzie się rozkręcał.

    Miętus - śmiech na sali. Ile czasu jeszcze będzie się w niego inwestować? On by nawet w skokach w rywalizacji z kobietami nie wszedłby do "30"

  • dejw profesor

    Norwegowie postanowili przedłużyć sobie święta i rozdają wszystkim prezenty :)

  • Komarenko bywalec
    miętus

    Krzysiu powraca do formy

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Wolny dobry skok, Miętus katastrofa.

  • Xellos profesor
    hehe

    Norweg +17,3

    na razie kiepsko u nich

    A Wolny po nim dobry skok jak na takie warunki :)

  • dervish profesor
    Kombinezo Hilde

    Poświeciłem tej konkretnej szacie kilka komentarzy podczas PŚ w Engelbergu :)

  • marek_malysz stały bywalec
    Phillip Sjoeen

    Sjoeen to klasyczny przykład zmarnowanego talentu. Jeszcze rok temu na starcie sezonu mówiło się, że to może być wielkie objawienie sezonu. Aktualnie dno mułu, bez perspektyw.

  • EmiI profesor
    @znawca japońskiego

    Leayord chyba nigdy nie chciał reprezentować Wielkiej Brytanii.

  • dervish profesor
    HKS

    "No to teraz pozostali Norwegowie przed wielką szansą, bo Hilde im dał szansę na PŚ;) "

    Nie mówiąc o szansie jaką dał Polakom ;P

  • marek_malysz stały bywalec
    Hilde - DSQ

    Na Twitterze piszą, że Hilde został zdyskwalifikowany.

  • HKS profesor

    Hilde na pewno DSQ u góry bo DNSy się bodaj na tym panelu wyświetlają, DSQ na dole też a DSQ u góry już nie (powinni to dopracować).

    No to teraz pozostali Norwegowie przed wielką szansą, bo Hilde im dał szansę na PŚ;)

  • dervish profesor
    dejw

    A nie mówiłem, poczekajcie az Kofler i Hilde załoza cudowne kombinezony :D

    Hilde chyba przedobrzył.

  • anonim

    Czy Learoyd to nie ten Brytyjczyk co w przeciwieństwie do braci Lock nie dostał pozwolenia na reprezentowanie własnego kraju, bo tam nie chcieli kolejnego "Eddiego Lamberta"?

  • dervish profesor
    HIilde

    co znim, nie widze wyniku czyzby DSQ albo ja ślepy

  • Komarenko bywalec
    biela

    śmiech na sali

  • marek_malysz stały bywalec
    Stanisław Biela

    Cienki Bolek z Stasia. Ma już 21 lat, zero talentu. Nawet Dawid w jego wieku lepiej skakał.

  • dejw profesor
    @Ponurzyca

    Szczerze mówiąc, trudno dać wiarę wynikom które widzimy w relacji FISowskiej ;)
    Według nich: Kofler, Egloff, Sell(!), Schiffner, C. Prevc, Kubacki, Leayrod (!!!!) - wszyscy z notami ponad 130 pkt.

  • IchBinDa weteran

    Jonty w ostatniej serii ostatniego AC też wypalił - wydawałoby się znikąd - ze skokiem na ścisłą czołówkę, więc gdyby z tymi wynikami wszystko było w porządku, jego punkty nie byłyby AŻ TAK wielką sensacją. Pokazał, że potrafi.

  • Ponurzyca weteran

    Wrzucajcie wyniki. Transmisja FIS na andku nie trybi.
    Dzieki.

  • anonim
    Kubacki

    wow Kubacki się chyba zadomowił ;D, niech lepiej tam zostanie, może coś ugra.

  • Xellos profesor
    Kubacki

    Przyjdzie druga seria to awansuje wyżej. Tak obstawiam, bo jakoś nie widzę by swoje pozycje utrzymali ci skoczkowie wokół, których można nazwać niespodzianką ;p

    Trening pokazuje jednak brak powtarzalności, nawet jeśli skok pierwszy to ich idealny skok, gdzie wszystko zagrało, to na powtórkę będzie ciężko.

  • dejw profesor

    Ale jaja tam się dzieją :) Hilde chyba DSQ

  • zibiszew weteran

    Dajcie linka na żywo-proszę.

  • tlen doświadczony

    Kofi pokazal czym sie roznia treningi od konkursu:)

  • yyy profesor

    Tak jak myślałem wyskakali się nasi

  • marek_malysz stały bywalec
    Treningi są g... warte

    To co się dzieje w Engelbergu dobitnie pokazuje, że emocjonowanie się treningami nie ma w ogóle sensu. Ci co dobrze skakali w treningach wynikało głównie z tego, że tydzień temu tutaj już poskakali w PŚ. Znajomość obiektu była ich atutem.

    Na przykładzie Dawida widoczne jest, że w konkursie, znajomość skoczni to już za mało. Inni szybko "oskakali" się tutaj. To pokazuje brak formy u Dawida.

  • EmiI profesor
    @dervish

    17,5 i 18 w proporcja 3 do 2 albo 2 do 3. W każdym razie albo 53 albo 53,5 będzie miał.

  • HKS profesor

    @Xander
    Bo ten skok Kubackiego jest dokładnie między pierwszym a drugim treningowym. Skoczył swoje ale te dalsze wyniki to jakieś jaja co tu się dzieje. Każdy się poprawia poza Kubackim i kilkoma wyjątkami, chyba że to jakiś błąd ale aż ciężko uwierzyć;)

    Aż ciekaw jestem drugiej serii kiedy będą skakać po sobie bo nie pamiętam takich kosmicznych różnic między treningami a warunki według prognoz pogody i przeliczników są w miarę OK.

  • x666 stały bywalec

    Czyżby ktoś sprawdził kombinezon Hilde?

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Co z Hilde. Nie skakał?

  • dervish profesor

    A kofler wreszcie założył wyjsciowy kombinezon ;)

  • dervish profesor
    Kubacki

    Zapamiętał ktoś noty za styl?

  • marek_malysz stały bywalec
    Varesco gleba

    Włoch zaliczył glebę przy lądowaniu. Mam nadzieję, że chłop jest cały.

  • lol doświadczony

    Kubacki może już zostać w tym kontynentalnym.

  • anonim
    Francuz Learoyd

    Brawo dla Francuza oby załapał sie do 30

  • dejw profesor

    Leyaroyd i Kubacki są wspólnie na 4 miejscu.
    Ale dla mnie to jakiś błąd relacji ;)

  • sss bywalec
    PLSSS KTO DA LINK DO TRANSMISJI !!!!

    plzzzzzz

  • marek_malysz stały bywalec
    Na Kubackiego nie ma co liczyć

    Dawid Kubacki na tle skoków treningowych niczym specjalnym się nie wyróżnił. 15 skoczków za nami, Dawid dopiero czwarty. Nawet w "10" po pierwszej serii może go nie być.

  • Xander weteran

    Myślałem że skok Dawida dobry, ale jak sie teraz okazuje przecietny. Nawet młody Francuz go wyprzedził. Learoyd raczej dzis na pewno z punktami!

  • HKS profesor

    Co tu się dzieje z tymi wynikami?:D

    Skok Francuza to będzie sensacja weekendu;)

  • dejw profesor

    Te wyniki są jakieś dziwaczne.. Leyaroyd po dwóch bulach nagle przed Kubackim?
    Sell, Pavlovcic i Siegel co prawda brylowali w AC, lecz tutaj też oddali szokujące dobre skoki.

  • Komarenko bywalec
    Jonathan LEAROYD

    15 lat rośnie nowy Chedal?

  • marek_malysz stały bywalec
    Kubacki przeciętnie

    Widać, że Kubackiemu skok idealnie nie wyszedł. Patrzać jaką ma przewagę nad innymi zawodnikami (skakało dopiero kilku), ciężko być optymistą. Szansa na TOP-10 realna, ale na podium nie ma na razie szans.

  • anonim
    filip

    to dawaj link...
    Kubacki średnio, velta śmiech

  • HKS profesor

    Ale Siegel walnął z tej belki. Chyba na TOP 10, Niemcy sykują kolejnego juniora na salony?;)

    Kubacki punktowo niemal identyczny skok jak w pierwszym treningu.

  • dejw profesor

    Biela bardzo pozytywnie na razie zaskakuje. Czyżby szczęśliwe punkty w Finlandii dały mu pozytywnego kopa? :) Kłusek także ładnie.
    Wolny też chyba stabilizuje się na poziom spokojnego punktowania, z przebłyskami na TOP15. Oby tylko Miętus w zawodach dołączył do kolegów.

    Schuller chyba niepotrzebnie zrezygnował z drugiego treningu i poprzeczki dla Egloffa nie ustawił zbyt wysoko ;)

  • dervish profesor

    Zaczęli z niskiej belki. To dobrze, mniej będzie fuksów.

  • HKS profesor

    @Bogdinho
    Dzięki małemu limitowi są tu Stękała i Kubacki, jakby byli w PŚ to po pierwszym treningu byłby lament jak to w PK dostajemy od reprezentacji C Niemiec. Drugi trening nawet bez nich był OK;)

  • anonim
    co z TRANSMISJA!!!

    jEST TA TRANSMISJA NA ŻYWO

  • dervish profesor

    Troche smiesznie analizowac treningi, ale gdyby sie pobawic to na treningach:
    Polska 2-3 zawodników w czołowce :Kubacki, Stekała (Kłusek)
    Austria 2 :Aigner, Kofler
    Norwegia 1 : Hilde
    Słowenia 1 :Pograjc

  • Xellos profesor
    @dejw

    Właśnie, potencjał. Wystarczy trafić na progu i wtedy jest pięknie. Nie potrzeba do tego wiatrów. To widać, że nawet jak nie trafi, to w locie ma dobrą sylwetkę. To samo zresztą pokazuje Hula, w tym sezonie naprawdę urósł w moich oczach po latach bycia cieniem skoczka. A teraz jak trafi na progu to w powietrzu nie mam zastrzeżeń, do tego dobre lądowanie.

  • anonim
    Polacy cienko !!!

    Polacy cienkie bolki. Stękała jak na razie jest mistrzem skakania w PK, a Kubacki mistrzem skakania w sezonie letnim. Tłuki i matoły z nich gdy przychodzi im skakać w PŚ.

  • dejw profesor
    @HKS

    No chyba racja, z tym Schubertem trochę przeszarżowali ;) Chociaż w Seefeld skakał na poziomie bardzo zbliżonym do Hamanna, który w treningach dwukrotnie otarł się o "30".

    No to oprócz rywalizacji, o zwycięstwa, mocne punkty, pieniądze i (rzecz jasna limity ;) czekają bardzo ciekawe pojedynki krajowe:
    Kubacki - Stękała
    Kofler - Aigner (Schiffner)
    Egloff - Schuller

  • burek stały bywalec

    @W-S

    Żeby przestali klepać bulę przegrywają nawet z cienkimi francuzami i holendrem.

    To o Muminowie.

  • dervish profesor

    Aigner nieźle, równa forma, obydwa treningi w czołówce.

  • anonim
    transmisja

    jest gdzieś transmisja na żywo z engelbergu
    PILNE!!!!

  • Xellos profesor
    @Janeman

    Też tak to widzę.

    Kubacki w tej chwili wygląda lepiej technicznie od Kota i Murańki. Patrząc na to jak oni wyglądają w powietrzu, to muszą być dobre warunki, by z taką techniką punktować.

    O Żyle szkoda wspominać, bo on uczciwie przyznał, że formy nie ma. Nie ściemnia. To trener go ciągnie licząc na cud. W sumie mi go szkoda, lepiej by potrenował ze Szturcem.

  • W_S profesor
    @burek

    Czego ty oczekujesz od Kazachów? :D

  • burek stały bywalec
    Muminow

    Kiedy przestanie ten kazachski miernota klepać bulę?.

  • dejw profesor
    @yyy

    Stękała był w formie na PŚ co najmniej od zawodów w Renie (a może i wcześniej, wystarczy wyszukiwać opinie Kruczka, Maciusiaka o jego formie).
    I tej formy niestety niezbyt przełożył na zawody (w sobotę mógł spokojnie uplasować się w TOP20, a w niedzielę zawalił skok konkursowy) Jednak nawet w tych pojedycznych próbach pokazał że jego obecny potencjał maksymalny jest dużo wyższy niż Kota, Żyły czy Murańki.
    A nawet mimo tego i tak zdobył tam tyle samo punktów co Żyła, Kot i Murańka razem wzięci..
    I on niby się nie mieści do 5 Polaków na T4S? Litości..

  • HKS profesor

    Skoki Kubackiego w przeliczeniu "mniej więcej" bo zależy to od not na PŚ i mogłem się też pomylić bo jestem człowiekiem;)

    Ten słabszy pierwszy skok to jakieś 25 miejsce w sobotę i 20 w niedzielę, a ten drugi (lepszy o jakieś 1,5 metra) na 21 w sobotę i 16 w niedzielę.

    To tak tylko w kwestii ciekawostkowej;)


    ---
    @dejw
    Austriacy faktycznie dobrze. Diethart może się jednak nie doczekać startu na TCS. Norwegowie faktycznie słabo. Niemccey juniorzy fajnie ale Schubert pokazuje że przesadzili z tym Wenigiem:P

    Włosi chyba nie uzupełnią składu na TCS, no chyba że Varesco;) A Trofimow w trochę innym wymiarze ale też król PK.

  • Bogdinho weteran
    @yyy

    "ja tam wole jak nasi wygrywają nawet w PK, niż są 40 w PŚ."

    Ja też nie znoszę, gdy nasi są tłem. Dlatego wysoki limit jest zbędny jeżeli forma jest słaba. Wolę 3 solidnie punktujących niż 4 ledwo wchodzących do 2 serii + 3 statystów.

  • Janek145 weteran
    Rune Velta

    Po treningach widać,że Velta szybko do PŚ nie wróci...Zupełnie jest bez formy.

  • anonim
    PK ENGELBERG LIVE

    Czy PK w Engelbergu jest gdzieś transmitowany na żywo, jeśli macie linka to proszę o przesłanie.

  • anonim
    Nie ma gdzieś transmisji

    nie ma gdzieś transmisji tych zawodów??

  • Janeman profesor

    Narazie bardzo dobrze- zobaczymy jak bedzie w zawodach.
    Mysle ze mamy szanse na 6 punktujących, jak nie dziś to w ciągu 2 dni kazdy z naszych powinien zdobyć punkty.Przy takich skokach jak w treningach to nawet kwota 7 na następny period wydaje się realna.
    Wszyscy piszą o skrzywdzonym Stękale, a moim zdaniem Kubacki zasługiwał na wyjazd na TCS- moze zdobył mniej punktów od Żyły , Kota czy Muranki, ale oni punktowali głównie dzieki warunkom, natomiast Dawid pokazał stabilną formę na ok 35miejsce w PŚ - wystarczy drobna poprawa dyspozycji, takie małe przełamanie i bedzie pewnym "punkciarzem"

  • yyy profesor
    Bogdinho

    W którym momencie dokładnie Stękała był w formie na PS? Bo ja sobie tego nie przypominam. Jeden trening i jeden skok w pierwszej seri konkursowej pierwszego konkursu, na 8 skoków mu wmiarę wyszło. Stękała w Engelbergu był tłem, przez nikogo nie zauważonym. ja tam wole jak nasi wygrywają nawet w PK, niż są 40 w PŚ.

  • W_S profesor
    @Bogdinho

    Zgadzam się z Tobą. Kiszenie Andrzeja z formą na punktowanie w PŚ to jest błędna decyzja trenera. A Żyła kompletnie bez formy w składzie na TCS, a w jego przypadku spokojny trening ze Szturcem byłby wskazany.

  • Xellos profesor
    @yyy

    Ale poczekaj do konkursu. Na podstawie treningu nie fair oceniać. Chyba miał belkę niżej.

    Co do słuszności TCS, to nie chodzi o to by wybitnie skakać, tylko o rywali. Poniżej w poście starałem się uzasadnić dlaczego to Stękała powinien jechać.

    O ile jeszcze w przypadku Kota i Murańki, można polemizować, bo bronią ich punkty ostatnio zdobyte, choć mam swoje zdanie co do nich, to Żyła sam przyznał że jest bez formy. I jeżeli to jest rywalizacja Żyła vs Stękała...to nie wiem dlaczego słusznie Stękała nie pojechał. Żyła nic ostatnio nie pokazał.

    W ocenie Stękały, należy więc też brak pod uwagę z kim rywalizuje o miejsce w składzie...

  • IchBinDa weteran

    @znawca japońskiego
    Jako że prognozy, przynajmniej te na Oberstdorf i Ga-pa nie przewidują problemów z wiatrem, wariant wejścia Kota do 55 można odrzucić z marszu :)

    @Glon
    Dzięki za info, to nieco zmienia obraz.

  • anonim
    Unub

    Widzę Velta cienias przypadkowy mistrz świata

  • Xander weteran

    Nasi bardzo dobrze na treningach. Andrzej i Dawid będą się bić o podium jak i o limit dla nas. Może także Bartek się wmiesza bo też dobrze skacze.
    Staszek i Kuba też całkiem dobrze, trochę słabiej Krzysiu. Ale poczekajmy do konkursu oby było równie dobrze w zawodach.

  • Bogdinho weteran
    @yyy

    "Jedno drugiego nie wyklucza i nie koliduje z sobą, nigdy nie kolidowało. Walka o limity bezie niezależnie od formy naszych."

    Żartujesz sobie w tym momencie, prawda? Błagam, powiedz że tak.

    Połowa użytkowników wysyłała Stękałę do Rovaniemi bez względu na to, że był w formie na PŚ. Gdyby tak się stało, to według Ciebie nie kolidowałoby to z duchem sportu i wysyłaniem najlepszych na PŚ? Na szczęście Kruczek wyjątkowo postąpił mądrze i nie wysłał Stękały do Rovaniemi.

    A to, że Kruczek nie zabrał Stękały na TCS NIE JEST, powtarzam NIE JEST winą żadnych limitów, tylko błędną decyzją trenera.

  • W_S profesor
    @jakledw12

    Dokładnie, to jest taki polski Stefan Thurnbichler

  • anonim

    Obraz pesymistyczny:

    Teraz pięknie już nie tylko Andrzej, ale i Dawidek, a w Ober (o ile te kombinezony dużo nie zmienią) będzie klapa na maksa, Łukiaś w desperacji zmieni skład na Ga-Pa (lub na Inn, mniejsza o to) i na Zakopane 5+6.

    Obraz optymistyczny:
    Kruczek, wielki taktyk pozostawi Dawida i Andrzeja na CoC Ga-Pa, Kot wchodzi do 55 WRL i mamy 7+6 na Zakopane.

    Co jest wg Was bardziej prawdopodobne ...

  • dejw profesor
    @dervish

    Dla mnie byłaby to kwota adekwatna do poziomu ryzyka, i gdybym zakład przegrał, nie rozpaczałbym po niej za bardzo ;)
    Dlatego najpierw trzeba ocenić czy kurs jest opłacalny dla gracza, który dostrzega prawdopodobną pomyłkę, zawyżenie kursu przez bukmachera (valuebet). Dla mnie taki kurs byłby valuebetem, dlatego bym zagrał ;)

    Bukmacherzy niestety niezbyt chętnie wystawiają kursy na skoki, i tego rodzaju zakład raczej na pewno nie wchodziłby w grę ;)

  • dervish profesor

    @ HKS mówiłeś że Słoweńcy nie wykreują lidera? Oczywiscie żartuje, po o tym przekonamy sie dopiero po weekendzie. Ale na razie wygląda na to że takim liderem który jest w stanie powalczyć jest Pograjc.

    Idac dalej tym żartobliwym tropem: zobaczymy co przyniesie konkurs kiedy Hilde i Kofler założą swoje "wyjściowe" kombinezony ;)

  • anonim
    Andi Kofla słabo

    Kofla nie wygląda na faworyta

  • yyy profesor
    dervish

    Tak jak myślałem, na podstawie drugiego treningu wychodzi ze słusznie Stękala nie pojechał na TCS



    P.S. to jest tyko moja odpowiedz na temat twojego zachwytu po pierwszym treningu i okrzyknięciu Stękały największym nieobecnym TCS.

  • Glon doświadczony
    Stękała

    Andrzej był 2 w II treningu. Nie doliczyli mu za belkę

  • yyy profesor
    Xellos

    I to jest jakieś mnie w miarę satysfakcjonujące wyjaśnienie, różnicy miedzy PK a PŚ. Dzięki

  • Xellos profesor
    @yyy

    "W takim razie, po co piszecie bzdury o tym jak ktoś ma złą technikę skoku, skoro decyduje tylko siła odbicia od progu? "

    Bo jak belka idzie w dół - liczy się technika.

    Przypominam, że Bachleda wygrał z Małyszem w PK...dwukrotnie !

    Albo inaczej, skoro liczy się tylko siła odbicia to gdzie jest Piotr Żyła ? Od lat trąbiona, że siłę wybicia ma lepszą niż Małysz.

    Odpowiedź dał nam przecież sam Adam Małysz w wywiadzie ! Cytuje "w kącie natarcia podczas odbicia, szybkości w powietrzu, wysokości lotu nad progiem".

    Rzecz w tym, że jak jest PK i wysoka belka, to można mieć zły kąt natarcia, brak szybkości w powietrzu, być nisko nad progiem...a nadal daleko dolecieć ! Tyle. Wysoka belka wybacza te wszystkie błędy w technice skoku.

  • yyy profesor
    Bogdinho

    Jedno drugiego nie wyklucza i nie koliduje z sobą, nigdy nie kolidowało. Walka o limity bezie niezależnie od formy naszych.

  • jakledw12 weteran

    Kubacki król Pucharu Kontynentalnego, niestety. Za słaby na PŚ, za mocny na PK. W sam raz na LGP. I to jest raczej taki właśnie skoczek.

  • dejw profesor

    Austriacy drużynowo zaskakująco mocni. Za to Norwegowie słabsi (wydawała się że będzie odwrotnie :) Bjeerkeengen znów traci sporo na przejściu na dużą skocznię.

    Pograjc wygląda na to, że jednak będzie w stanie włączyć się w walkę o czołówkę - fajnie, będzie dzięki temu ciekawiej.

    Pavlovcic, Siegel, Sell - życzę debiutantom powtórzenia w zawodach takich skoków jak na drugim treningu

  • IchBinDa weteran

    Fun fact - Clemens Aigner za dzieciaka mógł uchodzić za spory talent, na Schuler GP zdobył srebro, przegrywając tylko z Tomaszem Byrtem.
    Obawiam się, że potwierdziły się moje obawy o stabilność formy Andrzeja. Tym bardziej nie rozumiem, co tu robi.

  • dervish profesor
    dejw

    Prawda, jesteśmy troszkę mądrzejsi po treningach. Przed treningami tez byś postawił 100 zł?

    Zresztą nie wiem czy dla Ciebie 100 zł to dużą kwota czy mala. Wiele zależy od zamożności :)
    Wiesz, bookmacherzy zwykle maja niezłe rozeznanie. Ciekawe jaki byłby u nich kurs tego właśnie zakładu.

    Z hazardem mamy wtedy kiedy stawiasz duza kwotę na fuksa nie dysponując przekonaniem, że bukmacherzy źle wycenili kurs.

    Jeżeli jesteś przekonany do swoich racji to kurs Ciebie nie interesuje. Postawisz na kazdy kurs bo wiesz ze wygrasz. A im bardziej jesteś przekonany do swoich racji tym więcej pieniędzy postawisz.


  • Bogdinho weteran
    @yyy

    Bardziej istotny od wyników i jakości skoków jest dla Ciebie fakt posiadania kwoty startowej wynoszącej 7?

  • HKS profesor

    @dervish
    Kurs 1:100 może być na rzecz zupełnie abstrakcyjną i na rzecz możliwą w zależności od słabszej dyspozycji jednego zawodnika (Koflera). Emil Ci to wyjaśnił, nie zrozumiałeś więc już po prostu o tym nie myśl. Ja nie gram u buka inaczej niż dla zabawy. Są ludzie którzy się utrzymują z kursów 1,2-1,3 ale to są "zawodowcy", a ja sobie szukam dziwnie zawyżonych kursów które są prawdopodobne. Takim byłby zapewne kurs na 2 miejsca Polaków w PK. Większe sumy wole mieć na leki niż tracić na głupoty;)

    @MroziuPL
    W drugim już Luca Egloff betonuje sytuacja na szwajcarskim rynku;)

    @dejw
    Ja tam powyżej 10 na nic nie stawiam, bo później się człowiek chce odgrywać;) I już np. pierwszym zaskoczeniem jest pierwszy dobry a drugi bardzo dobry skok Aignera, od Rovaniemi złapał wiatr i mógłby zepsuć wszystko, bo Kofler wraca do swojej starej formy;)

  • yyy profesor
    Bogdinho

    Powiem szczerze mnie nie np rajcuje sprawa z limitami, a to że wy to krytykujecie mnie nie rusza.

  • yyy profesor

    Pytanie do znawców. Czy skoki tych skoczków którzy nie radzili sobie tydzień temu w Engelbergu podczas PŚ, a teraz skaczą bardzo daleko, są spowodowane różnica najazdu? Czy więc związku z tym, Ci skoczkowie dysponują za małą mocą odbicia na progu na PŚ?


    W takim razie, po co piszecie bzdury o tym jak ktoś ma złą technikę skoku, skoro decyduje tylko siła odbicia od progu?

  • Bogdinho weteran
    bardzostarysceptyk

    Najwyraźniej niektórych rajcuje oglądanie 7 Polaków bez względu na ich poziom, formę i wyniki. Ja tam wolę widzieć tylko trzech naszych Orłów, ale takich, którzy uplasują się w czołowej 15. Wyjątkiem są juniorzy, którzy dopiero oskakują się w PŚ i nabierają doświadczenia, tak jak Stękała. Problem w tym, że takowych u nas jak na lekarstwo.

  • dervish profesor
    bardzostarysceptyk

    Kolego masz coś do mnie?
    Jeżeli nie interesuje ciebie ta dyskusja to przejdź obok i nie przeszkadzaj. Jojczysz jak stara baba.
    Sam zapodaj temat i poszukaj sobie rozmówców.

  • dejw profesor

    Kofler dopiero 4 wśród.. Austriaków :) Świetny trening dla nich.

  • anonim
    Austriacy

    Austriacy bardzo mocno w II treningu. Wygląda na to, że będzie tak jak wszyscy się spodziewali, czyli walka Polaków, Norwegów i Austriaków i włączyć się mogą Słoweńcy.

  • W_S profesor
    Z której belki skakano tydzień temu?

    Pamiętam że były zmieniane i bodajże były to belki 14 i 15

  • Xellos profesor
    Stękała, Kot, Murańka

    Żyłę pominę, bo sam uczciwie przyznawał, że formy nie ma. Kruczek go ciągnie za uszy, bo to jego zawodnik.

    Natomiast co do Kota i Murańki, to patrząc na styl ich lotu muszą mieć farta do wiatru, te punkty i ich skoki to jakiś fart.

    Dlatego Stękała powinien jechać, bo tu nie chodzi o błędy na progu. Tylko o rodzaj tych błędów, Hula też w ostatnim konkursie pkt. nie zdobył a jednak widzę go wyżej niż Kot z Murańką.

    Po prostu jak Hula czy Stękała, czy nawet Stoch robi błędy na progu to ok, wiadomo że skok będzie krótki, nie wyszło, po prostu spóźniony a może za wcześnie odbity. Natomiast jak wyjdzie, to skok wygląda normalnie. A jak leci Murańka z Kotem, to ja nie wiem co się wydarzy, czy za chwilę będzie bula czy wiatr poniesie trochę dalej ? Czy skok w sumie wyszedł czy nie ? Jak to w ogóle ocenić. Technicznie wypadają najsłabiej na tą chwilę. Nawet Kubacki lepiej się prezentuje w powietrzu.

    Dla mnie więc limit 5 jest dobry, bo to limit dla Stocha, Huli i Stękały. A dwóch pozostałych kto to nie będzie, ma tak rozregulowaną technikę skoku, szczególnie lotu nad bulą, że potrzeba dużo szczęścia by były metry i punkty. Na razie to szczęście jest, a nawet aż nad to, ale formy w tym nie widzę. Oczywiście życzę tym zawodnikom jak najlepiej, zawsze tu bronię Kota i jego wypowiedzi sprzed roku, Murańki też przed hejterami, ale na tą chwilę to w ich skokach widzę dużo farta a nie formy.

  • dejw profesor

    Dervish, bawiłeś się kiedyś w bukmacherkę? ;)

    Zakładając hipotetycznie, że któryś z bukmacherów byłby na tyle nieroztropny, by wystawił taki kurs jak mówisz, na takie zdarzenie to ja bym wcale nie postawił 5 zł, tylko 50-100 ;)

  • bardzostarysceptyk profesor
    I znowu "twórcza" dyskusja, o limitach oczywiście.

    Mieliśmy najwyższy limit i co nasze orły pokazały ? Czy myślicie, że limit 10 cokolwiek by pomógł ? Najpierw trzeba dobrze skakać i dopiero potem dbać o limity. Ale przy dobrym skakaniu o limity nie trzeba się martwić, same "przychodzą".

    Ale mafia limitowa na tej stronie, oczywiście nie da spokoju. Czy to konkursy PŚ czy PK, czy będzie padaka jak dotychczas, czy Polacy skakać będą lepiej, temat limitów będzie ciągle wznawiany i przeżuwany bez końca.
    Polacy na podium ! Polacy w szóstce, chociażby, to jest ważne, niech ich będzie trzech ale w pierwszej dziesiątce.
    Ja nie potrzebuję siedmiu łukaszowych turystów, heroicznie walczących o awans do drugiej serii i kończących zawody w 3, 4 czy 5 dziesiątce.

  • dervish profesor
    HKS

    No to kiepsko wyceniasz swoje przekonania. 5 zł :D
    A ja myślałem ze dałbyś rękę obciąć ;)
    Wiesz 5 zł to ja mogę postawić nawet nie wiedząc co obstawiam, wystarczyłoby ze kurs jest na przykład 1:100. :)

  • yyy profesor
    dervish

    Na podstawie czego uważasz ze Stękała jest obecnie w top 5? Nie jest nawet w top 6

  • anonim
    Kamil

    Kamil My kibice zawsze z Tobą Mistrzu! a psy niech szczekają

  • EmiI profesor
    @dervish

    5 zł to przy kursie 1,1 albo 1,2 nie postawiłbym nawet na 1 miejsce wywalczone z PK, czy na wygrany TCS Prevca. Jak się stawia więcej niż można postawić, albo po nieopłacalnych kursach to znaczy że jest się albo głupim albo nałogowym hazardzistą :)

  • yyy profesor

    Nasi się wyskaczą na treningu i wygra jakiś Słoweniec. Przypominam, że Stękala skakał już na treningu w PŚ 138 metrów.

  • anonim
    Szwajcarzy

    No polemizowaliśmy który ze Szwajcarów zajmie miejsce czwartego i widać walczą ostro już na treningach. :)

  • dervish profesor
    HKS

    "@dervish
    Nie wyszło na Twoje bo Stękała bez żadnych kombinacji mieści się w 5, a Ty zamiast widzieć problem w trenerze widzisz w limitach."

    Nie wciskaj mi czego nie powiedziałem. Po pierwsze ne masz racji. Problem widze w złej decyzji trenera bo:
    1) miał złe rozeznanie sił i nie powołał Stękały wcześniej. Andrzej w ogóle nie powinien wystartować w PK.
    2) odebrał Stekale możliwość wywalczenia kwoty dla siebie a później swojego błędu nie zrekompensował powołaniem na T4S
    3) Nie powołał Andrzeja do 5 na T4S mimo ze Andrzej był w Engelbergu czołowym naszym skoczkiem. Oddał tam praktycznie same dobre skoki psując tylko jeden w 1 serii drugiego konkursu.

  • HKS profesor

    @W_S
    Przecież nie ma przepaści w tym co Kubacki skakał w PŚ a tym co skacze teraz. Przeliczając belki i wiatr dołożył 1-3 metry. Kubacki to jest idealny zawodnik do robienia limitów w PK;) Stabilny, im mniejsza presja tym lepszy, choć jeszcze zobaczymy w zawodach, ale w tym sezonie raczej nie skakał gorzej a nawet lepiej.

    A Kofler potwierdza że ten jeden weekend to chyba był jego maks tegosezonowy.

    @derivsh
    Emil już Ci wytłumaczył, ja nie zamierzam się powtarzać. Tu nie chodzi o zgrywanie mądrego tylko o realną ocenę rzeczywistości, nie jestem w żadnym stopniu "mądrzejszy" od @dejwa oboje znamy te same wyniki, Ty znasz te same tylko wyciągasz z nich jakieś kompletnie abstrakcyjne wnioski mające robić z Polaków jakiś chłopców do bicia.

    A oceniłem już "przed faktem".

  • yyy profesor
    kocurello

    Naprawdę po jednym treningu? jesteś śmieszny tak samo dervish i Xellos z tym swoim ciągłym jęczeniem że Stękała nie słusznie ze trener to i tamto. gdzie był Stękała podczas 2 konkursu w Engelbergu? Mógł sobie wywalczyć TCS na skoczni, zrobił to? Wyrurznił się na tle reszty kolegów?


    Tu skaczą o 5 belek wyżej niż na PŚ, w tym momencie.

  • anonim
    Może wielki dzień

    Dziś może być wielki dzień! Andi Kofla po latach znów na najwyższym stopniu podium! Szkoda, że w drugiej lidze, ale zwycięstwo to zwycięstwo.

  • IchBinDa weteran

    @fan
    Właśnie nie widać. Kubacki jest jednym z tych zawodników, którzy w kontynentalowych warunkach zyskują. Jest sporo takich, którzy po PK łatwo się odnajdują w PŚ.

  • anonim

    Bresadola jak cieniuje

  • dervish profesor

    "No cóż, chyba @dervish już zna odpowiedź czy opłacało by się zagrać chociaż za 5 zł na dwa miejsca Polski jeśli kurs by był 1:100 ;);)"


    @HKS zamierzasz tak po każdym skoku zgrywać mądrego? :) Poczekajmy do końca weekendu i zobaczymy jak będzie.
    Nie mówiłem o 5 zł tylko o znaczącej kwocie. Nie wiem jaka kwota jest dla ciebie znacząca. Poza tym jakie znaczenie ma ocena po fakcie? Zresztą zobaczymy jak będzie po pierwszej serii konkursowej :)


  • fan profesor
    Kubacki

    Kubacki na 3 miejscu.. na podstawie tego nielota widać przepaść między PŚ a PK.

  • anonim

    I to jest właśnie sprawiedliwość Kruczka.Żyła "hehe" bez formy pojedzie na TCS i później na MŚ w lotach a Stękała w tym czasie będzie gnił w PK..

  • anonim
    kubacki

    powinien cały sezon skakac w pk, przynajmniej mielibysmy zagwarantowane miejsca w PŚ.

  • HKS profesor

    @dervish
    Nie wyszło na Twoje bo Stękała bez żadnych kombinacji mieści się w 5, a Ty zamiast widzieć problem w trenerze widzisz w limitach. Przy limicie 100, Stękała też mógł być 101.

    Zresztą pisałeś też o niezwykle trudnej walce o limity a wystarczy tak jak pisałem, że Kofler trochę spuści z tonu po jednym nadspodziewanym dobrym weekendzie i temat się zamknie.

    Największe zaskoczenie to dla mnie ogólnie bardzo dobra postawa Szwajcarów jak na oczekiwania wobec nich. Mają w pewnym sensie kłopot bogactwa co do 4 na TCS.

  • IchBinDa weteran

    Za każdym razem w tym sezonie, gdy wydaje mi się, że boski Kruczokoski nie da już rady dostarczyć więcej świeżej beki, ten wchodzi na nowy poziom błazenady. Szkoda Andrzeja, przy takim rozstrzale formy jak ten tydzień temu limitu i tak nie wywalczy, a straci dwie szanse na walkę o kolejne punkty.

  • dejw profesor

    Kubacki robi swoje, a Velta.. pewnie nawet nie zapunktuje.
    Po tych treningach on wygląda dużo gorzej niż na samym początku sezonu.
    Bardzo fajne dwa skoki Siegela.

  • W_S profesor
    Gdyby tydzień temu Qbacki oddawał takie dalekie skoki jak dzisiaj...

    Ale rok temu było podobnie. Król CoC a w PŚ d.u.p.a

  • Toyminator profesor
    -

    @dervish Przecież Stękała pojedzie na TCS tyle że na część w Austrii. Nie ma o co płakać, bo na Niemieckich skoczniach i tak by sobie nie poradził:) A tak powalczy o tą kwotę dla siebie, pojedzie na dwa konkursy TCS i potem znowu do PK.... I będzie miał tylko trzy konkursy w następnym periodzie, żeby pokazać że powinien mieć stałe miejsce w PŚ:)

  • anonim
    Wow

    Kubacki 135,5 m

  • W_S profesor
    Liczę że Andrzej zmieni na część Austriacką

    największego buloklepa. A zwycięstwo w CoC w Engelbergu rozegra się między Andrzejem a Hilde, co jest oczywiste

  • Xellos profesor
    @dervish

    Tak wyszło na Twoje, a wiesz co to Twoje oznacza ? że ten trener to zwykły świr.

    Normalni ludzie typowali, że na TCS pojadą najlepsi. Dlatego, że są normalni i oczekują, że trenerami w polskim sporcie są również normalni ludzie. Nie wiem więc w czym to powód do radości, że rozumiesz świrów.

  • dejw profesor

    Jednak przewaga Hilde nad Kubackim wcale nie była aż tak ogromna :)

    Czołówka treningu taka jak miała być, tylko Pograjc się w to wmieszał :) Na bardzo dobrym poziomie skoczył Aigner, na świetnym Schuller.

  • HKS profesor

    Sorki @dejw wydawało mi się, że wynik Kubackiego był nieco niższy (właśnie w okolicach Pograjca). Źle zapamiętałem.

    No cóż, chyba @dervish już zna odpowiedź czy opłacało by się zagrać chociaż za 5 zł na dwa miejsca Polski jeśli kurs by był 1:100 ;);)

    A Kruczek się niestety znowu ośmieszył, bo Stękała i tak czy siak zamiast skakać w Willingen będzie musiał wrócić na PK w GaPa, bo ta pierwsza nominacja od razu niesie za sobą spore konsekwencje.

    A mógł chłopak sobie wyskakać np. 14. miejsce na TCS (jak rok temu Layhe), ale po co go stresować. Niech sobie dalej przeskakuje rywali w PK.

  • Xellos profesor
    przem

    a dokładniej Tajner dzięki Małyszowi

    Kruczek dzięki Stochowi

    nad trener ma jednak spory problem, bo jego gwarancja ciepłej posadki, przestała skakać...

  • dervish profesor

    A nie mówiłem, ze w poprzednim periodzie Andrzej walczył o zwiększenie kwoty nie dla "kolesi" z kadry A tylko dla siebie?

    Moim zdaniem nawet przy kwocie 5 powinien byc w składzie na t4s ale na parytety nie ma rady ;)

    Jak by nie było, koniec końców wyszło na moje, zabrakło jednego miejsca w kadrze żeby Andrzej mógł wystartować w turnieju :(

    Teraz czeka go kiszenie w PK. A wszystko to zafundował mu trener Kruczek. Dziwie się, że mając świadomość popełnionego błędu nie powołał Andrzeja na t4s.

  • Toyminator profesor
    -

    Niezłe tempo. 55 zawodników w 35 minut ;D

  • anonim
    Yhyta

    Ale ty śmieszny

  • anonim
    kruczek

    Takim jaki był skoczkiem takim jest trenerem,

    tajner to samo posadke ma dzięki małyszowi

  • anonim
    stękala

    STĘKAŁA STANIE W TYM SEZONIE NA PODIUM TCS

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl