Łukasz Kruczek: "Na pewno taki występ jest frustrujacy"

  • 2016-01-31 14:57

Trener Łukasz Kruczek przyznaje, że niedzielny konkurs w Sapporo był mocno loteryjny, a na krótki skok Kamila Stocha w dużej mierze wpływ miały trudne warunki.

- Maciej Kot, Stefan Hula oraz Andrzej Stękała skoczyli dobry konkurs i nie mieli pecha jak niektórzy rywale. Dziś akurat Dawid nie zapunktował ale niewiele brakowało. Dawid trafił na gorsze warunki, Andrzej dziś w porządku, choć pierwszy skok zdecydowanie lepszy. Podobnie u Klemensa, który w finale odbił się po prostu sporo za wcześnie - ocenia Kruczek.

- Kamil Stoch może mówić o dużym pechu. Skok był lepszy niż w sobotę, ale przy tych warunkach jakie trafił (silny boczny wiatr za progiem, później trochę z tyłu i na dole mocno z przodu) trzeba było idealnego skoku, aby dolecieć do dobrych warunków na odpowiedniej wysokości. Na pewno taki występ jest frustrujący - tłumaczy szkoleniowiec polskiej kadry A.

- To jest Sapporo i właśnie z takich loteryjnych konkursów jest znane, na pewno nie były to sprawiedliwe zawody - dodaje Łukasz Kruczek.

- Jeśli chodzi o ocenę całego weekendu w wykonaniu naszej kadry to myślę, że na plus. Jednak gdyby brać pod uwagę całą reprezentację i oceniać całość to bardzo dobre konkursy to takie, kiedy zdobywa się od około 100 punktów wzwyż - przyznaje trener Polaków.

Polscy skoczkowie jutro rano wyruszą w podróż do kraju, a przed kolejnymi startem w Oslo zaplanowany mają jeszcze trening na skoczni.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10954) komentarze: (122)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Tola

    Ile ty zioła dziś spaliłaś?

  • anonim

    Ludzie opanujcie się!! Uszy mi więdną, co wy za bzdury piszecie sami się prosicie, aby was do dymisji podać!!! Jak w ogóle może cię pisać i myśleć, że forma skoczków jest winą Łukasza??? Czy wy w ogóle ma cię trochę wiedzy na temat skoków??To nie jest piłka nożna, aby mieć kontrole nie da się przewidzieć wiatru, oraz warunków a w piłce to chyba zależy od kopania nie i to jest dziecinie proste. Boże jak wy w ogóle możecie porównywać taki sport?? A jeśli już porównujemy to, czemu nie przyczepicie się do Trenera Polski piłki nożnej? Co? Może tam powinni się szukać, bo co z tego wiem to tak pięknie nie grają od paru dobrych lat?? Bo co do skoczków to w tym roku wywalczyli brązowy medal. Skoczkowie to nie są roboty, aby na stop mieć piękne loty tak samo jak Kamil to nie jest maszyna, że jest mistrzem olimpijskim to nie znaczy, że on nie może mieć gorszych dni, sezonów.
    Nie wiem, po co ja się tak produkuje, po co przecież od razu widać, że te, co piszą takie bzdury nie są fanami tego sportu?
    Po winniście spierać skoczków i w tym Kamil przecież wiecie że Stoch miał w tam tym roku kontuzję? I ciężko mu ustabilizować i wrócić na dobre skoki a w ogóle mu w tym nie pomagacie.
    Co do Łukasza kruczka jestem dumna z takiego trenera widać, że jest zgrany z chłopakami widać to na wt5edy jak skoczkowie od noszą sukcesy jak mają gorsze dni o tak samo to przeżywa pomaga im tłumaczy wyjaśnia poprawia, gdy co jest nie tak?? A wy chcecie zmiany?? Boże, że ty na to patrzysz i nie grzmisz!!!! A nawet, jeśli zmienią to się zastanówcie, bo to nie tak będzie, że pojawi się nowy Trener i skoczkowie kadry A zaczną przepięknie oddawać loty NIE o tuż nie trzeba czasu może rok może na wet trzy lata, Nowy trener musi poznać każdego skoczka z osobna, jakie ma braki, co trzeba poprawić itd....i to zależy czy będzie nadawać się, bo jeśli będzie gorszy od Kruczka to nie płacie, że będzie jeszcze gorsi i w ogóle nie zajmiemy na wet trzeciego miejsca!!!!
    Na koniec chciałam życzyć dalszych sukcesów naszym skoczkom, aby Trenowali i przygotowywali się do następnych zawodów i co najważniejsze, aby Łukasz dalej został na swoim miejscu i trenował naszych skoczków.

  • Tim doświadczony
    sakala

    Tylko siatkówka i lekkoatletyka wykorzystała swoje pięć minut. Siatkówka od 2012 roku ma duży program skierowany do młodzieży szkolnej z ministerstwem sportu (budżet opiewa na kilka milinów złotych). Wyniki juniorskie naszych drużyn młodzieżowych są coraz lepsze. Wcześniej również były niezłe wyniki w siatkarskich reprezentacjach młodzieżowych, ale nie były to sukcesy regularne...

    2015-złoto MŚ kadetów
    2013-brąz MŚ kadetów
    2015-złoto ME kadetów
    2013-srebro ME kadetów
    2014-srebro ME juniorów
    2013-złoto ME kadetek

    http://www.moswola.pl/mos/aktualnosci/4904,Rusza-program-Szkolnych-Osrodkow-Sportowych-w-siatkowce-Siatkarze-MOS-Wola-w-Min.html

    W przypadku królowej sportu są kłopoty z opłacaniem trenerów, ale dużo dobrego zrobiły "czwartki lekkoatletyczne" i popularność lekkoatletyki w szkołach. Na MME i MEJ zdobywamy regularnie powyżej 10 medali. Co się przekłada na stosunkowo niezłe wyniki naszych lekkoatletów na IO, MŚ i ME.

  • anonim
    Już pewne... HORNGACHER albo BAJC trenerem od nowego sezonu.

    Czyli na POINTNERA nie ma kasy...

  • nina stały bywalec

    Panie Kruczek,za dużo w tym sezonie Stoch ma występów stresujących,nawet jak ma korzystne warunki to zostaje za czołówką o kilka ,a nawet kilkanaście metrów.

  • Kamil Stoch początkujący
    Moje skoki

    Przestańcie o mnie już mówić,bo to naprawdę mnie już denerwuje,to nie moja wina,że tak słabo skaczę..Wszytstko przez Łukasza Kruczke,którego jak głupi słuchałem.

  • anonim
    Panie

    Idź pan w ch*j

  • sakala weteran

    @bardzostarysceptyk

    Toczyła się już tu kiedyś dyskusja, w której wspólnie z bodajże Emilem operując liczbami i faktami obalaliśmy mit jakoby w innych krajach pieniądze na skoki płynęły szerokim strumieniem. Akurat w Norwegii środki publiczne na sport są mocno ograniczone, a np. Budżet PZN przy budżecie DSV prezentuje się imponująco biorąc pod uwagę ile dyscyplin na wysokim poziomie musi nim niemiecki związek obdzielić.

  • bardzostarysceptyk profesor
    zbik

    Przy wprowadzeniu twoich pomysłów co by się stało ? Oczywiście nie było by chętnych na te stanowiska. I co byś zrobił ? Przymus pracy w PZN ? To ewentualni kandydaci uciekli by za granice. I jak by się to skończyło ? Kolejnym ośmieszeniem Polski.
    To jest tak jak do rządzenia zabierają się tacy geniusze, którym się wydaje, że wszystko mogą. A oni nic nie mogą i do tego nic nie rozumieją.

  • anonim

    Polski sport zimowy nie istnieje. Czas zaczac placic trenera i dzialacza za wyniki a jak nie chca pracowac to do lopaty nich poznaja prawdziwa robote szczegolnie picus glancus Tajner.

  • pawel96 profesor

    @lol
    Auto tego artykułu, który tu wkleiłeś chyba czytał nasze komentarze ;)

    @Uchel
    Maciuszek jest/była w ciąży, Jaśkowiec kontuzjowana. Zaplecza w biegach jak nie było, tak nie ma.

  • aquanaut początkujący
    Zagraniczni trenerzy

    Czesto powtarzaja sie na tym portalu komentarze o Pointnerze i Kojonkoskim jako potencjalnych trenerach kadry, wiec krotko na ten temat:
    Mika Kojonkoski jest aktualnie wysokim funkcjonariuszem w finskim zwiazku olimpijskim i raczej ma ambicje polityczno-organizacyjne. Nie zamierza wracac do trenowania. Raczej na pewno nie podejmie sie wyprowadzenia naszej kadry z aktualnego marazmu. W swoim czasie nawiazal kontakt z Richardem Schallertem i polecil go na swojego nastepce w norweskim zwiazku narciarskim. Finowie aktualnie takze potrzebuja nowego trenera, nie tylko z powodu tragicznej formy ale takze w perspektywie mistrzostw swiata w Lahti. Naturalnym kandydatem na to stanowisko jest dobry przyjaciel Kojonkoskiego Alexander Pointner. Panowie rozmawiali ze soba o tym kilkakrotnie i mimo ze Pointner do tej pory jeszcze sie nie wypowiedzial, jest niemal pewne ze od nastepnego sezonu bedzie trenerem finskiej kadry. Kojonkoski juz oglosil, ze nastepnym trenerem bedzie ktos z Austrii, rozpisuje sie o tym takze prasa w Finlandii. Wiec takze Alexander Pointner raczej nie jest do dyspozycji, jezeli chodzi o objecie kadry PZN.

    http://www.krone.at/Wintersport/Wird_Alexander_Pointner_neuer_Trainer_der_Finnen-Heiss_umworben-Story-493086

  • anonim
    Kolos

    Czy pensja jest za osiąniecia, czy za obecne wyniki.? Które są dalekie od uzyskanych mistrzowskich rezultatów.

  • anonim
    kruczek

    i tak pewnie wezmie do skandynawi stocha, nie wiem po co on go ciągnie bez formy

  • Kolos profesor
    !!!!

    A ilu trenerów w Polsce miało w ostatnich np. 5 latach więcej sukcesów niż Kruczek?

  • anonim
    bardzostarysceptyk

    To w takim razie jak wyjaśnisz finansowy kontrakt Kruczka, w kryzysie finansowym i niemocy PZN. Dla przypomnienia, tylko jeden trener w Polsce ma wyższy kontrakt - A.Nawałka. A niemoc PZN przy zatrudnianiu synów Tajnera, gdzie naprawdę lepsi i b.doświadczeni są eliminowani. Putynizm, nepotyzm czy coś innego?

  • Uchel stały bywalec
    Sporty zimowe

    Przecież Słowaczki i Czeszki zwyciężają w zawodach PŚ w biathlonie
    slalomach, niezłe wyniki mają w biegach narciarskich łyżwiarstwie
    szybkim i figurowym. To samo dotyczy mężczyzn. U nas poza skokami
    na poziomie średnio-niskim nie istnieje żadna dyscyplina zimowa.
    Gdzie podziały się Jaśkowiec, Maciuszek i inni ?

  • lol doświadczony

    eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie
    /kadra-skoczkow-w-wielkich-tarapatach-
    burzliwe-narady-w-pzn-juz-trwaja/p1gpys

  • bardzostarysceptyk profesor
    Poczytałem sobie dyskusję.

    I uwaga, dla mnie fundamentalna.
    Tu o Tajnerze, dobrze czy źle, pisze się jak o Stalinie albo co najmniej Putinie polskich sportów zimowych w tym i skoków.

    Ja doskonale rozumiem przyczynę. Zwięzły przekaz musi być wyrazisty. Precz z inteligenckim dzieleniem włosa na czworo. Masz być zimny lub gorący ale nigdy letni. Tajner i Kruczek na ołtarze albo przed pluton egzekucyjny, absolutnie wykluczone: tak, ale.., nie, ale..

    A największy problem polskich sportów zimowych to brak infrastruktury, czyli skoczni, tras biegowych, strzelnic czy krytych torów dla łyżwiarstwa. A drugi najważniejszy problem, że brak pieniędzy na trenerów i sprzęt, co z brakiem obiektów tworzy bardzo nieliczne grono młodych adeptów tych dyscyplin. Czyli na chłopski rozum, Norwegowie wybierają wśród setek, my paru dziesiątek.

    Tylko akurat jeśli chodzi o infrastrukturę i szkolenie podstawowe, czyli kluby, ani Tajner ani inni prezesi związków sportów zimowych, nie mają ani władzy ani możliwości, czyli pieniędzy i przepisów.
    Niektórych tutaj niechęć do Tajnera zupełnie zaślepia. Nowy prezes PZN z takimi samymi pieniędzmi i przepisami nic nowatorskiego nie zrobi.
    A ten obrażany grubas Poldek, miał wizję. Kto pamięta jego pomysł z "Zimowymi Orlikami" co w dużej mierze załatwiło by szkolenie podstawowe dla skoków, biegów i kombinacji. Pomysł olany przez rządzących ciepłym mo..em.

    Tylko oczywiście łatwiej krytykować znanego z nazwiska i wizerunku, też nie aniołka, Tajnera, niż dziesiątków czy nawet setek anonimowych urzędników samorządów, którzy nie chcą dawać pieniędzy na skocznie, kluby czy trenerów. A przy bardzo krótkiej kołderce budżetowej, mają też swoje bardzo dobre usprawiedliwienia.

  • anonim
    Zmiana na lepsze

    Moim zdaniem powinni rozpocząć rozmowy z Pointnerem ws. Przejęcia pierwszej reprezentacji. Kruczek mógłby być jego asystentem. Może nauczyłby się czegoś.

  • anonim
    Coooo

    On twierdzi że ten skok 109 był lepszy niż wczorajsze?!

  • EmiI profesor
    @M_B

    Ogólnie w tej kategorii wiekowej nie można stwierdzać że ktoś "nagle" wyskoczył. Nagle to zaskoczył Velta kiedy po 20-stce skoczył z poziomu własciwie zerowego bo jak nazwać takie występy http://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=JP&competitorid=142646&raceid=2409 na poziom punktowania PŚ, a potem na poziom światowy. U dzieci jedno trenuje skoki pół roku, inne trzy lata. Potem mija rok czy dwa i ich poziom może się zrównać.

  • M_B profesor
    @HKS

    Widzę. CTRL+F mi go nie pokazało.

    Widocznie teraz zaczął na poważnie traktować skoki.

    W takim wieku zdarzają się takie skoki niespodziewane.

  • HKS profesor

    @M_B
    Skakał

    http://pzn.pl/gfx/pzn/files/lotos_cup/lotos_cup_2015/wyniki/07.03.2015/klasyfikacja_generalna_8_june.pdf

  • skoczkowa stały bywalec
    wewa

    Ale my nie chcemy być jak inne kadry. Chcemy dobrych skoków Kamila, bo to zawodnik klasy światowej. Z resztą nie porównuj Damjana, czy innych z Twojego zestawienia ze Stochem. To jest co najmniej kilka klas różnicy. (Oprócz Schlierenzauer"a - to są zawodnicy na podobnym poziomie, jeśli chodzi o klase i osiągnięcia)>

  • sakala weteran

    @yyy

    Lisie pokarz mi który związek sportowy w tym kraju wykorzystał by swój czas lepiej? Popularyzacja tego sportu, doprowadziły do sukcesów młodzieżowych, a potem do medali MS i IO. Na dziele Tajnera niezależnie od tego kto bezie prezesem czy trenerem, będziemy żyć przez najbliższe 10 lat w skokach.

    ---

    Na dziele Tajnera, powiadasz... Podam przykład analogiczny do PZN z innej dyscypliny. Czy to, że zainteresowanie kolarstwem w Polsce wzrosło w ostatnim czasie, co może skutkować napływem młodych uzdolnionych, jest zasługą władz PZKol czy raczej zbiegu okoliczności, który sprawił, że rozwinęły się równocześnie dwa wielkie talenty Kwiatkowskiego i Majki?
    Krajowe wyścigi to jest cały czas poziom sportowy Asia Tour.
    Oczywiście porównywanie tych dwóch dyscyplin w wielu innych kontekstach jest pozbawione sensu, ale akurat dla ilustracji tego co podnosisz nadaje się idealnie.
    Gdyby to co piszesz o następnych 10 latach było chociaż prawdopodobne to można by przyznać ci rację. Ale zanosi się na coś odwrotnego, tzn. że Tajner zostawi po sobie pogorzelisko, po którym następca będzie musiał posprzątać.
    W skokach: kilku podstarzałych wypaleńców, kilka zmarnowanych talentów i brak nowych z młodszych roczników.
    Biegi: po odejściu Kowalczyk to może być nawet całkowite nic (wyniki Bocek i Ruchały będą wspominane z sentymentem).
    Alpejskie: praktycznie nie istniejące (czasy Marcina Szafrańskiego, bo na drugiego Bachledę juniora to sobie jeszcze poczekamy).
    Kombinacja: tutaj wprawdzie zmarnowano potencjał, ale coś tam się jeszcze uchowało wbrew niechęci Tajnera do tej konkurencji. Ale wynik Ustupskiego z IO i tak ciężko będzie powtórzyć.
    Snowboard: nie przepadam i oglądam okazjonalnie, ale przecież emocjonowałem się kiedyś Marczułajtis, która była blisko olimpijskiego podium. Dzisiaj nie mam już powodów żeby się emocjonować czymkolwiek.

  • M_B profesor
    @HKS

    Szozda rok temu nie skakał

  • HS102 początkujący
    Skoki Kamila a ocena Kruczka

    Kamila skok był mocno spóźniony, a wypowiedź Łukasza nietrafna.
    Oto notka ze zdjęciami wybić z progu K.Stocha potwierdzającymi moją opinię :P
    http://hs102.blog.pl/2016/01/31/kroczek-po-kruczku/

  • wikidajlo doświadczony
    Kruczek out

    i tyle w tym temacie

  • skokib doświadczony
    Trener Łukasz powie

    Kamil w Oslo nie kwalifikuje się do konkursu, trener Kruczek: Kamil oddał najlepszy skok ze wszystkich ostatnio ale miał wiatr z tyłu skoczni i nie dało się odlecieć. Kamil w Lahti nie wchodzi do II serii, Kruczek: Problem Kamila leży po za skocznią. Kamil w Neustadt skacze słabo, trener Kruczek: To są kwestie do rozwiązania przez Kamila. Zaraz potem będzie Planica i tak dotrwamy do końca sezonu i trener Kruczek zachowa posadę. Oczywiście mam nadzieję, że te scenariusze o których napisałem się nie spełnią, chciałbym zobaczyć Kamila na podium w tym sezonie, ale biorąc pod uwagę to co się dzieje od dłuższego czasu jest niestety dość prawdopodobne. I prawie pewne są tłumaczenia Kruczka w tym właśnie stylu.

  • anonim

    co do szkolenia dzieci i młodzieży - to jest problem w skoczniach - w Zakopanym średnia nieczynna, nie wiem jak mniejsze, ale też pewnie problem, w w Beskidach to problem ze śniegiem, szczególnie na początku sezonu. Moim zdaniem to należny postawić większy nacisk na szkolenie w klubach. I jak spada forma skoczka z któreś z kadr to trenerzy klubowi mu pomagają. Zobaczcie jak jest to działa w Norwegii.
    A tak na marginesie, prawie w każdej nacji są "pogubione" gwiazdy np: Velta, Damjan, Eisenbichler, Schlierenzauer. Zobaczcie jak spadła Austria.
    I trochę luzu.....

  • HKS profesor

    @M_B
    No właśnie - Szozda nokautuje teraz Cienciałe a rok temu raczej z nim przegrywał. Dlatego ciężko w przypadku dzieci dawać jakieś wyroki. Ogólnie juniorów raczej zatrzęsienia mieć nie będziemy.

  • anonim

    KRUCZEK MASZ NA TYLE HONORU BY SAMEMU PODAĆ SIĘ DO DYMISJI?

  • EmiI profesor
    @yyy

    Powiem tak. Kruczka będziemy wspominać dobrze. Jako trenera Kamila Stocha i dwóch brązowych drużyn. Jednak nic nie trwa wiecznie. Nawet najwięksi kiedyś odchodzili, kiedy przestało iść i perspektywy na to że znowu zacznie wydaje się miernie. Jednak prezesa związku będziemy oceniać zupełnie inaczej niż trenera. Nie w kontekście największych sukcesów, tylko w takim w jakim stanie związek zostawi następcy. Można powiedzieć że podsumowaniem kariery Tajnera jako prezesa PZN będzie sezon 2017/2018.

  • anonim

    lis

    W pzpn jest lepiej? buhahaha To nie miejsce na takie dyskusje i też nie będę sie powtarzał bo widzę kolega niżej conieco ci odpowiedział. Od siebie dodam że jak bylo to jest. Stary beton kolesi odszedł a zastapil go nowy Boniek, Basalaj, Koźmiński, Iwan i tak można wymieniać. Jedyna różnica jest taka ze oni maja przyjaźniejsze media ( swoja droga ciekawe ile to potrwa?) szczególnie przyjaciel zibiego Borek do spółki z Kołtoniem robi im dobra robote a wcześniej oni i reszta ekspertów zauważali w pzpn najmniejszą drzazgę a dziś nagle nie widzą żadnych wad.

  • Czarny_Lis początkujący
    @yyy

    Każdy był wywożony i każdy następny osiągał jeszcze większy sukces. Gdyby w PZPS było myślenie jak w PZN to Lozano byłby jeszcze trenerem reprezentacji. Rok przed MŚ w Polsce ktoś postawił na Antigę. Wyobrażasz sobie coś takiego w PZN? Tu się Kruczkowi wali wszystko ale już za dwa lata Pjongczang i nie ma czasu na zmianę.

    Boniek dopiero zaczął. Na spalonej ziemi od razu piękny kwiat nie zakwitnie, a J PZPN się śpiewa przy okazji błędu sędziego albo kary, a nie tak jak kiedyś co 5 min.

    "A po ostatniej Olimpiadzie, Tajner dożywotnio powinien być nieruszany"

    Jak Putin, jak Łukaszenko, jak Kim Dzong Il. Do samego końca, PZN lub jego.

  • M_B profesor
    @HKS

    W kolejnych rocznikach jeszcze wszystko się może zdarzyć.

    W 2002 nie wydaje się byśmy mieli jakiegoś dużego kalibru talent, w 2003 jest Habdas, w 2004 mamy Rzadkosza, w 2005 Amilkiewicz najlepszy, w 2006 jest Szozda, jakieś możliwości przejawiają Jarząbek i Serwantowicz, potem w 2008 Cienciała.

    Z tym że z dziećmi to nie ma co rozstrzygać. Szozda chociażby pojawił się w tym sezonie i od razu wskoczył z przytupem.

    Problem w tym momencie mamy przede wszystkim w tych najstarszych rocznikach do MŚJ... tam jest katastrofa.

  • yyy profesor
    Czarny_Lis

    Mam pytanie, kiedy byłeś ostatnio na jakimś meczu Ekstraklasy? J PZPN nie zniknęło z repertuaru. Normalność w Polskiej piłce wróciła tylko na poziomie medialnej, całej otoczki. Gdzie są wyniki? Gdzie są sukcesy w szkoleniu młodzieżowym? Gdzie polska kadra na Olimpiadzie? Bo awans na ME w 24 osobowy składzie to nie jest wybitne osiągniecie, tym bardziej że myśmy nie wygrali żadnego poważnego meczu na wyjeździe. A wygrana z Niemcami, rożni się od fuksiarskiego triumfu Bieguna i jego żółtej koszulki lidera PŚ?

    Wracając do Tajnera i skoków, czymże są sukcesy w szkoleniu młodzieży Bońka do medali naszych juniorów? Już mówiłem, na tym co zbudował Tajner będziemy jechać przez najbliższe 10 lat. A po ostatniej Olimpiadzie, Tajner dożywotnio powinien być nieruszany. Niestety jest inaczej, a wijesz dlaczego? To pokarze na przykładzie wspomnianych przez ciebie siatkarzy. Bo nie jest tak, że trenerom się tam daje szanse. Każdy ten trener, Lozano, Castelani, Anastazji, był wywożony na taczkach przez kibiców identycznie jak wy teraz robicie to z Kruczkiem i Tajnerem. Nie ma żadnej różnicy, już nikt o sukcesach nie pamiętał. To mentalność Polskiego kibica. Awanturnika, pesymisty.

  • skokib doświadczony

    Zatrudnienie Maciusiaka na stanowisku trenera kadry A to nie najlepsze rozwiązanie. Były serwismen chyba najlepiej byłoby gdyby został tu gdzie jest albo wrócił do serwisowania. Fakt, że w tym seoznie jego podopieczni wypadają lepiej ale mimo wszystko wynika to z bardziej z mizerii podopiecznych Kruczka niż dobrego przygotowania kadry B. Na stanowisku kadry A jest potrzebny ktoś z doświadczeniem trenerskim, nie wiem czy z Polski czy z zagranicy. Ale nie ktoś z łapanki, kto będzie się uczył fachu trenerskiego.

  • skoczkowa stały bywalec
    Gdzie te czasy?

    "Kamil Stoch może mówić o dużym pechu. Skok był lepszy niż w sobotę, ale przy tych warunkach jakie trafił (silny boczny wiatr za progiem, później trochę z tyłu i na dole mocno z przodu) trzeba było idealnego skoku, aby dolecieć do dobrych warunków na odpowiedniej wysokości."

    Gdzie te czasy, w których mówiło się, że Kamil miał bardzo złe warunki, ale jest w takiej formie, że nie przeszkodziły mu znacząco w skoku? Gdzie, pytam się gdzie?

    Kamil jest takiej klasy sportowcem, że do formy wróci. Tylko na Boga, nie z Kruczkiem.

  • skoczkowa stały bywalec
    Gdzie te czasy?

    "Kamil Stoch może mówić o dużym pechu. Skok był lepszy niż w sobotę, ale przy tych warunkach jakie trafił (silny boczny wiatr za progiem, później trochę z tyłu i na dole mocno z przodu) trzeba było idealnego skoku, aby dolecieć do dobrych warunków na odpowiedniej wysokości."

    Gdzie te czasy, w których mówiło się, że Kamil miał bardzo złe warunki, ale jest w takiej formie, że nie przeszkodziły mu znacząco w skoku? Gdzie, pytam się gdzie?

    Kamil jest takiej klasy sportowcem, że do formy wróci. Tylko na Boga, nie z Kruczkiem.

  • Czarny_Lis początkujący
    @yyy

    "Lisie pokarz mi który związek sportowy w tym kraju wykorzystał by swój czas lepiej?"

    Dlaczego mam karać inne związki? Co mi złego zrobiły?

    Jednak gdybyś chciał by pokaZać jakie związki, które radzą sobie lepiej to proszę bardzo. Latami wyśmiewany PZPN. Dziurowicz, Listkiewicz, i Lato. Beton godny zapory Hoovera, ale przyszedł Boniek i związek odżył. Jest program szkolenia dzieci i młodzieży, i nikt już nie śpiewa żeby yebać PZPN.

    Siatkówka. Przedpełski poleciał za kontrakt na ochronę ale wszytko inne wygląda dobrze, a nos do trenerów to wzór. Tu nie ma dożywotniego kontraktu za sukces. Jedna porażka - spoko, druga - jeszcze ujdzie, trzecia - papa. Polska siatkówka zrobiła wielki postęp w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

    Tylko, że tu nie miejsce by zajmować się innymi związkami.

    "Popularyzacja tego sportu, doprowadziły do sukcesów młodzieżowych, a potem do medali MS i IO"

    Popularyzacja tego sportu...
    Piękne hasło, tylko że to nieprawda. Popularyzacją tego sportu nie były rządy Tajnera, a wybuch Małyszomanii. 15 lat temu każde dziecko w Polsce chciało być Małyszem i chciało skakać. Zaraz powiesz, że forma Małysza była zasługą Tajnera. Owszem. Przynajmniej w jakimś stopniu, bo pamiętam wywiady z tamtego czasu kiedy mówił że czasem nikt nie rozumie dlaczego zawodnik skacze rewelacyjnie. Teraz to inny Tajner. Już by tak szczerze nie powiedział. Teraz by się rozpływał nad kunsztem sztabu.

  • anonim
    Dżejms

    Tutaj lepiej widać. Skok zeszłoroczny
    https://www.youtube.com/watch?v=0DZhdKZQw7k

    Skok tegoroczny wygląda tragicznie.

  • HKS profesor

    @M_B
    A w kolejnych rocznikach nie mamy dziur? Mi się że w kolejnych latach też trzeba będzie liczyć na wybitne jednostki a nie wybierać z szerokiej grupy.

    @Emil
    Z pływaniem nie jest tak do końca. Historia poliuretanu też się w tym czasie przyczyniła do naszej sytuacji. Polacy totalnie ten wyścig zbrojeń (być może tak jest w skokach?) i jak już odpadliśmy od czołówki to dopiero teraz się z niczego zbieramy.

  • skoczkowa stały bywalec
    NIE_OBRAZAJ_PAN

    Tak, Kamil to musi poprawić, bo spóźnia notorycznie. Tylko kto ma mu w tym pomóc? Nadtrenr "Kroczek"? Jeśli nie zostaną wprowadzone zmiany, to Kamil straci najlepsze lata swojej kariery i szanse na to, by coś jeszcze osiągnąć. Aż łzy płyną do oczu, kiedy ogląda się jego skoki chociażby z Igrzysk. :(

  • anonim

    Tylko, że w sezonie 12/13 były kombinezony o zerowej tolerancji.

  • anonim
    -

    Stoch odbił się metr za progiem, gdyby poprawić ten błąd to Kamil wróci do swojego skakania.

  • Ponurzyca weteran

    edyta - belka 17 w 2013 r.

  • Ponurzyca weteran

    @Dżejms na filmiku z Sapporo 2013 jest podana belka - 18 i ujemne punkty za wiatr - 19 (nie wiem jakiej to sile w m/s odpowiada).
    Konkurs dzisiejszy 2016 rozpoczynał się z 8 platformy.
    I np.Manuel Fettner przy wietrze 1,7 m/s uzyskał 139 m, D. Ito 141,5 m przy wietrze 1,46 m/s.
    Stoch miał odjęte bodajże 10,1 pkt. czyli prawie dwa razy mniej niż w 2013 r.

  • Pavel profesor
    @yyy

    Przy skali Małyszomanii, prezesem mógłby być i Mietek spod sklepu, a i tak byłby progres wynikowy. Twórcą sukces polskich skoków jest Małysz, to za nim przyszły pieniądze na treningi, zgrupowania, szkolenie młodzieży itd. Bez Adama Tajner mógłby się dwoić i troić, a i tak nie osiągnąłby nic.

  • EmiI profesor
    @yyy

    Żeby się nie okazało że z narciarstwem będzie tak samo samo jak z pływaniem na początku wieku. Że po prostu wtedy się pojawiła grupa wybitnych jednostek która szturmem opanowała pływalnie i zdobywała medale, i nikt nie potrafi wyjaśnić dlaczego. Ale dlatego że nikt nie potrafił wyjaśnić dlaczego, to się szybko skończyło. To były dzieła niejako przypadku, a nie jakiegoś super planu, realizowanego od wielu lat. Wyniki Małysza, Stocha i Kowalczyk to też w dużej mierze przypadek. I pytanie czy to szczęście będzie nam się powtarzać wiecznie?

  • eve744 weteran
    @Dżejms

    a najśmieszniejsze jest to że i w tym i w tamtym konkursie startował z numerem 50 :)

  • yyy profesor
    Czarny_Lis

    Lisie pokarz mi który związek sportowy w tym kraju wykorzystał by swój czas lepiej? Popularyzacja tego sportu, doprowadziły do sukcesów młodzieżowych, a potem do medali MS i IO. Na dziele Tajnera niezależnie od tego kto bezie prezesem czy trenerem, będziemy żyć przez najbliższe 10 lat w skokach.

  • anonim
    Tak się musiało skończyć

    Opieranie się na jednej wielkiej gwieździe przykrywa prawdziwą mizerię. Biatlon- był Sikora teraz nie ma nic. Biegi - była Kowalczyk, teraz jest na skraju emerytury poza nią nic, o narciarstwie alpejskim nie będę mówił bo tam od Bachledy nie ma nic. Poza tym są skoczkowie o wielkich możliwościach tylko popadli oni pod batutą Kruczka w klepanie buli i przeciętniactwo. To jest poziom Norwegów sprzed Kojonkoskiego. Jakby chcieli brać się serio to już powinni robić podchody pod Fina czy Pointnera. Ale Polo to tylko słodko pierdzi i zabawia się w łóżeczku a Kruczek to jego pacynka. Póki nie będzie kuratora i minister nie wkroczy to w PZN będzie to co jest

  • anonim

    Na igrzyskach nirestety zdobedziemy. Bo tam gdzie nie ma hal czy lodowisk i skoczni będą złote medale.Tanner nie jest dobrym prezese m,bo zaprzespascil wszystko:)
    Zwolnił Lepistoe zatrudnił Kruczka. Jeszcze będzie uważał,ze to był ruch ale na jej c czas to był. Teraz jest dobra pora na zmiany. Małysz niech zobaczy Sticha. Wysylajcie do niego listy

  • pawel96 profesor

    O, zgrozo, co ja właśnie przeczytałem. Nie mam pytań.

  • Czarny_Lis początkujący
    @yyy

    Włodarczyk lepszy nie był. Było dno, a jak wyskoczył Małysz to się podczepił do sukcesu ale kasa krążyła pod stołem więc minister Lipiec wprowadził do PZN kuratora, którym był Tajner. I tak się ostał do dziś, a Lipiec dostał wyrok za korupcję związaną z budową Stadionu Narodowego.

    Fakt, że Tajner odzyskał zaufanie do związku, sponsorzy się przeprosili, ale cóż z tego skoro to wszystko zostało zmarnowane i jego 12-letnia kadencja zatoczy koło i zostawi po sobie to co zastał.

  • seba bywalec
    Czas na zmiany nietylko w Sztabach Szkoleniowych ale i PZN!!! Za rok MŚ w Lahti

    Płakać się chce, tak nędzna jest nasza Polska zima. W skokach leżymy, w biegach leżymy, kombinacji norweskiej leżymy Narciarstwie Alpejskim nie istniejemy!!!Dramat Dramat Dramat!!!Albo Nowy Minister Sportu rozwali ten beton w PZN albo za rok i za dwa lata na igrzyskach nie zdobedziemy nic.

  • anonim
    Stoch 2013 ,a 2016

    Porównajcie sobie wysokość w locie

    https://www.youtube.com/watch?v=gZpQGpiOX8c - Sapporo 2013

    https://www.youtube.com/watch?v=piDKjlnjQBA - Sapporo 2016

    Co się stało?

  • asd weteran
    @yyy

    "Skoro Tajner nie zrobił nic przez 10 lat, to co zrobiono przed Tajnerem?"

    jaki sens ma argument w stylu: "skoro poprzednicy byli beznadziejni i nic nie robili, to tajner takze ma do tego prawo"?

  • EmiI profesor
    @yyy

    Sukcesy były. Ale teraz wróciliśmy do punktu wyjścia. Miał być rozwój, ale wynikowo teraz nie jest dużo lepiej niż było w końcówce lat 90.

  • anonim
    wiatr

    nie szukajcie przyczyn, to przez wiatr :)

  • anonim
    @Pan Kruczek

    Przestań "pan" pieprzyć,bo to już nudne się robi..Jakie warunki?..po Kamilu skakał Hauer i jakoś sobie dobrze poradził,a jeśli nawet to Kamil jest na tyle "doświadczonym" zawodnikiem,że powinnien sobie poradzić...Założe się,że jakby był w formie z 13-14..to skoczył by z 140+ metrów...zepsuł "pan" nam "najlepszego skoczka świata" :( .

  • anonim

    M_B

    Przeciez to oczywiste i nikt nie oczekuje ze przyjdzie do juniorów jakis np. Kojonkoski. Napewno w środowisku sa jacys ludzie "no name" ktorzy robia umieja dobrze wykonywac ta czarna robote i sa w zasiegu zwiazku ale to juz zadanie zwiazku zeby takich ludzi znalezc i zatrudnic. Takze pozostane przy swoim. Trzba uzdrawiac system szkolenia nie tylko od dachu ale tez od fundamentu czyli juniorow bo skonczy sie to naprawde nieprzyjmnie.

  • butczan1 weteran

    Nie rozumiem tych którzy by chcieli na trenera kadry A Maciusiaka. Przecież to NIC nie zmieni. Na następny sezon kadra A to może być ze 4 zawodników Maciusiaka+Stoch. Myślicie że Maciusiak jest w stanie naprawić Stocha? Wątpię. Co nie zmienia faktu że Kruczek jest do zwolnienia. A co do wywiadów to wymówki Kruczka są nieograniczone.

  • yyy profesor
    Czarny_Lis

    Skoro Tajner nie zrobił nic przez 10 lat, to co zrobiono przed Tajnerem?

  • anonim
    Dobry Występ Polaków xD

    http://www.pzn.pl/skoki-narciarskie/aktualnosci/art2621,dobry-wystep-polakow-w-pucharze-swiata-w-sapporo.html

    Przeczytajta to...Bo mi osobiście chce mi się rżygać.

  • skokib doświadczony
    @zaklinacz rzeczywistości

    Zgadzam się także. Uważam, że Kruczek z Tajnerem to towarzystwo wzajemnej adoracji, którym zależy na utrzymaniu jak najdłużej ciepłych posadek. Szkoda tylko, że kibiców mają za głupków i uważają, że te brednie, które wciskają od miesięcy ludzie kupią. Będzie tak jak już kiedyś pisałem. Dotrwamy jakoś do końca sezonu, potem w lecie nasi będą skakać dobrze i zostanie odtrąbiony sukces. W przyszłym sezonie będzie to samo co w tym, od Tajnera i Kruczka usłyszymy znaną już śpiewkę, a pod koniec następnego sezonu Tajner powie, że zbliżają się Igrzyska w Korei i gwałtowne ruchy i zmienianie trenera byłoby niekorzystne na ten moment. I tak trener Kruczek dotrwa przynajmniej do końca sezonu 2017/2018.

  • skokib doświadczony
    Kruczek

    No właśnie. My tu się podniecamy a i tak Kruczek zostanie co najmniej do końca sezonu 2017/2018 i o żadnej zmianie nie ma mowy. Będą nam cały czas wciskać te dyrdymały co teraz. Przecież to już dawno Apoloniusz powiedział. W interesie Tajnera nie jest zwalnianie Kruczka. A przecież wiadomo, że interes prezesa jest ważniejszy od interesu polskich skoczków.

  • asd weteran
    @zaklinacz rzeczywistości

    rewelacyjny komentarz - widze to identycznie.

  • Bartosz bywalec
    DO Łukasza Kruczka

    Jaki skład na Oslo po takim konkursie?.

    Proponuję jedno niech Pan się poda do dymisji jak najszybciej, a kadrę przejmie Maciej Maciusiak z Kadry B. Kadrę B przejmie tymczasowo asystent Macieja Maciusiaka- Wojciech Topór.

  • M_B profesor
    @miet

    Bardziej bym się martwił jednak odnośnie trenera kadry A.

    Stękała po poprzednim udanym sezonie w juniorskiej teraz po przejściu do B ładnie się rozwija, więc chyba Mateja aż tak strasznie źle go nie trenował rok temu skoro dostał awans do B co ?

    Po tym sezonie na bank też Kantyka taki awans dostanie.

    Nikt teraz do kadry juniorskiej nie da trenera zagranicznego za duże pieniądze, zresztą żaden trener zagraniczny z jakimś dorobkiem nie będzie chciał naszej juniorskiej kadry trenować jeszcze jak przejrzy jaki tutaj ograniczony potencjał będzie miał ogólnie i bardzo wąskie pole do wyboru jeśli chodzi o zawodników z potencjałem.

  • anonim

    Cholerne warunki -,- zawsze z Kamilem

  • anonim

    M_B

    "Obecnie taka jest prawda, że za rok ktokolwiek weźmie juniorów ten będzie miał mega trudne zadanie, bo w rocznikach 97-2000 mamy generalnie dziury, rzekłbym że mamy po jednym rokującym zawodniku w 98 (Kastelik) , 99 (Jarząbek) i 2000 (Pilch).

    Obecnie mamy taką biedę wśród juniorów, że ciężko o zawodników będących w stanie punktować nawet w FIS Cupach."

    No więć właśnie. Nie stac nas na marnowanie kogokolwiek. Dlatego trzeba tych juniorow co są otoczyc specjalna opieką fachowcow z prawdziwego zdarzenia, a nie spisywać ich juz na straty i trenować jak najtańszym kosztem liczac na cud ze moze sie trafi jakiś Malysz i jakos to bedzie.

  • M_B profesor
    @miet

    Zważywszy na postacie liderów ostatni sezon Matei jako trenera kadry B nie był taki strasznie zły.

    Co do sezonu w kadrze juniorskiej ostatniego - Czego się spodziewałeś?

    Kadra juniorska totalnie się zmieniła w porównaniu z rokiem wstecz, było wiadome że sukcesów takich jak rok wcześniej na Mistrzostwach Świata Juniorów nie mamy co się spodziewać (Wypadł nasz wybitny rocznik 1994 + Wolny złapał kontuzję = cała kadra z poprzednich Mistrzostw była niedostępna). Rzekłbym że ogólnie same mistrzostwa wyszły nam na plus i sezon można było uznać u podopiecznych Matei za udany generalnie, tylko Gut wypadł słabo. Hebel nawet nie mógł być liczony bo przez uraz całą zimę nie skakał.

    Obecnie taka jest prawda, że za rok ktokolwiek weźmie juniorów ten będzie miał mega trudne zadanie, bo w rocznikach 97-2000 mamy generalnie dziury, rzekłbym że mamy po jednym rokującym zawodniku w 98 (Kastelik) , 99 (Jarząbek) i 2000 (Pilch).

    Obecnie mamy taką biedę wśród juniorów, że ciężko o zawodników będących w stanie punktować nawet w FIS Cupach.

  • anonim

    Całe szczęście iż kadra A jest pod innym trenerem od kadry B. Gdyby wszystkie kadry trenował Kruczek to bylibyśmy obecnie na poziomie Finlandii.

  • anonim

    M_B (stały bywalec)

    Przypomnij sobie np ostatnio sezon Matei w kadrze B i porownaj go do poprzednich za jego kadencji. Calkowity spadek. Idac tym tokiem myslenia to zachowujac oczywiscie odpowiednie proporcje na korzyść Kruczka to mozna o nim powiedziec ze jakis czas temu mial tam jakies sukcesy na ktore mial znikomy lub zaden wplyw. Ale co z tego jak
    Kruczek tak jak Mateja nad niczym nie panuje ani nad dobra forma ani nad zła. Po prostu trenują sobie wedle jakis swoich metod. Stabilizacji na dobrym poziomie nie ma zadnej. Dobre skoki od przypadku do przypadku. Praca obu panow na dluzsza mete nie przynosci wymiernych korzyści. Fakty sa jakie sa a sa takie ze w kadrze juniorw jest gorzej niz zle i to jest bardziej szkodliwe dla naszych skokow niz to co sie dzieje w kadrze A.Nie mniej nominacja dla Kruczka byla zupelnie naturalna i zrozumiala. A przypadku drugiego to chyba nie zapomnieliście kto publicznie "prosil" Prezesa aby Pan Mateja nie zostal bez pracy, ten oczywiście nie mial wyboru bo dobrze pamietal dzieki komu zaistnial. Dymisja Kruczka na dluzsza mete nic nie da. Jedynie chwilowo moze zamydlic obraz jak przyjdzie jakis profesjonalista z zagranicy. Jesli nie chcemy w niedalekiej przyszłości wrocic do lat 90 to trzeba system szkolenia uzdrowić.

  • anonim
    Skaczą do d cały sezon

    Co za brednie. Cały sezon skaczą jak patałachy, a trener i prezes niecierpliwie czekają, który ze skoczków skoczy trochę lepiej i wtedy euforia, że jest lepiej i ogłaszanie, że za dwa konkursy, to już powinno być wszystko fajnie i zawojujemy PŚ.
    Trener bierze ogromna kasę za to, żeby zawodnicy skakali co najmniej poprawnie. Prezes jest od tego, żeby reagować, jak jest źle. A Polo i Łuki opowiadają miesiącami brednie i zaklinają rzeczywistość. Żadnej odpowiedzialności.
    Co miesiąc kasa wpływa na konto i jakoś się to wszystko toczy. Trzeba jakoś dociągnąć ten wózek do końca sezonu i kibice dadzą spokój, a kasa nadal będzie wpływała na konto.
    W lecie znów się będzie coś obiecywało i kolejny rok jakoś się odpęka przy korycie.
    PZN to jakaś tragedia. Folwark prywatny kilku kolesi. Dobrze opłacanych kolesi.

  • FaradayDan bywalec
    Highlights "Wysokie Światełka" Sapporo 2016


    Skoki polaków w kwalifikacjach do 1 konkursu:
    www.youtube.com/watch?v=qmpQ1cNMemo

    Skoki na Słoweńskie podium:
    www.youtube.com/watch?v=btwd8c8pBH8


    Rekord Skoczni Fannemela:
    www.youtube.com/watch?v=4ap-jiRKmKw

  • anonim

    Jak przeczytałem ostatni akapit wypowiedzi Kruczka, to zacząłem się zastanawiać, czy wszystko jest okej z jego zdrowiem psychicznym. To kadra Kruczka jest na plus, a cała reprezentacja na minus? Hipokryzja ...

    A tak na serio ta pomyłka tylko pokazuje, że Kruczek nie jest ślepy i wie, że to co się dzieje nie jest dobre. W wypowiedziach po prostu pokazuje całkowitą nieszczerość, mówi zupełnie co innego niż myśli i ogólnie posługuje się pijarowskim pierdzeniem.

  • anonim
    stoch

    Prawda jest taka, że Kamil wrócił do swojej formy... Tzn skakanie na 20-30 miejsce. W Sapporo tak naprawdę nie miał ani jednej dobrej próby, niestety ale nadzieje że będzie lepiej prysly jak bańka

  • antek42 początkujący
    Nie podniecajmy sie..

    Nadtrener Kruczek zgodnie z kontraktem pozostanie na stanowisku do konca najblizszej olimpiady o ile Nadprezesik nie utapi ze stanowiska na wskutek wypadku losowego (np nie daj Boze zawal seca). Jest szansa, ze minister sportu wezmie w swoje rece sprawy PZN w co bardzo watpie z uwagi na jego zaangazowanie w zycie polityczne.
    Niepokojacym jest fakt , ze mlodziez na podtatrzu nie ma mozliwosci trenowania na kompleksie mniejszych skoczni z uwagi na ich katastrofalny stan.
    Konflikt Tatrz. Zw. Nar z Nadprezesikiem PZN i COS moze spowodowac wypadniecia z kalendarza PS Zakopanego i calkowita dewastacje mniejszych skoczni.(co jest w interesie PZN bo bedzie dodatkowy konkurs w Wisle lub Szczyrku)
    Obiecanki cacanki: sa pieniadze na inwestycje tylko jest malo czasu aby je wykorzystac. Oby moje obawy nie spelnily sie.

  • Saymon19 profesor
    Cytując klasyka

    "Szczęśliwej drogi już czas"

  • dejw profesor

    Po kwalifikacyjnej kompromitacji na MŚwL, kiedy oglądałem wywiad z Kruczkiem, to autentycznie zrobiło mi się go żal. Tak rozstrzęsionego nie widziałem go jeszcze nigdy.

    Wystarczyło jednak, że Kamil zaczął przed drużynówką latać przyzwoicie, wystarczyły przyzwoite wyniki w Zakopcu, okraszone trzecim miejscem drużyny i wraca stary, dobry Trener, rozliczający kiepskie konkursy na plus i zwalający winę na warunki..

    Cóż, widać że pewne rzeczy się nie zmieniają.
    Ale inne owszem, mogą się zmienić. Np nasz lider, męczący się niemiłosiernie na skoczniach innych niż Wielka Krokiew, jasno i dobitnie mówiący: dość tego.

  • ann81 weteran

    Małysz i Kruczek wypowiedzieli się o tym samym konkursie. A jednak jakże odmienny wydźwięk mają obie te wypowiedzi. Chyba nie muszę mówić, kto jest bardziej szczery i wiarygodny. Adama nie ma na miejscu ale jakoś potrafi wysnuć lepsze wnioski od trenera.

  • anonim
    Panie Kruczek

    Patrz pan na trenera Bieglera i ucz się jak zachowuje się trener który ma klasę

  • pakerz93 początkujący
    Niedowierzanie

    Z kogo on chce, za przeproszeniem, de**li zrobić? Z nas kibiców, z pożal się Boże prezesa, czy może z samych zawodników? Wciskanie kitu co konkurs, że skoki są dobre ale brakuje warunków to jakiś żart. Nie wiem czy Prevc od początku zesonu zepsuł jakiś skok, a jeśli tak, to nie w takim stopniu jak robi to Kamil - dziwnym trafem taki Prevc nie ma pecha do skrejnie niekorzystnych warunków jak nasi reprezentanci?

    Będę jeszcze podkreślał co komentarz, że cała kadra A jest rozsypana, a honoru bronią skoczkiwie z kadry B. Murańka, Żyła, Ziobro, Zniszczoł, Stoch tracą najlepsze lata w życiu sportowca, a jak nic się nie zmieni to i Stękała do nich dołączy.

    ach ten pech do warunków

  • anonim
    Xellos

    'Dzisiaj niestety, z takim wiatrem to nikt by sobie nie poradził nawet Małysz, Ahonen czy Schlierenzauer za najlepszych lat.'

    Małysz z wiatrem 4,2 w plecy (najgorszy wiatr w stawce) skakał na starej bergisel potrafił odlecieć rywalom na kilkanaście pkt - 20 pkt skacząc znacznie ponad punkt k.

    Ogólnie masz trochę racji ale nie wybrałeś najszczęśliwiej używając tu przykładu Małysza.

  • anonim
    nnn

    Na stronie związku można przeczytać, że był to dobry występ Polaków w Sapporro, a Kamil Stoch zaprezentował się NIECO słabiej... Trzeba mieć nadzieję, że Polacy zaczną coraz gorzej skakać i nie będzie jak się wybronić Kruczkowi jak i Tajnerowi.

  • skokib doświadczony
    Dość panie Kruczek, dość!!!

    Już nie mogę słuchać tego przemądrzałka Kruczka. Jak nie wyjdzie to mówi, że skok był lepszy niż wczorajszy, czy lepszy niż rok temu o tej porze ale ze względu na warunki nie dało się ulecieć. Nie panie Kruczek. Absolutnie nie. Warunki warunkami ale Kamil jest kompletnie rozregulowany. W gorszych warunkach przy dobrym skoku skoczyłby tak aby co najmniej zakwalifikować się do drugiej serii. To już takie minimum. A jeżeli kończy zawody na 41 miejscu to znaczy, że są błędy i skok był zły. Niech pan już skończy razem z panem Tajnerem mącić w głowach kibiców. Już dość tego. Jest pan na tyle dumny i nieomylny, że nie potrafi pan przyznać się także do jakiś własnych błędów albo pan ich po prostu nie widzi. Nie wiem czy to pana taktyka, żeby dotrwać do Planicy, mówiąc, że kroczek po kroczku jest postęp, że wchodzimy na właściwe tory, że skok Kamila był lepszy niż jakiś tam skoro nie ma wyników. I to nie jest tak, że raz Kamilowi nie wyszedł skok w Sapporo bo miał trudne warunki. Lillehammer, Niżny Tagił, Bischofshofen, MŚ w lotach. Przecież to ewidentnie wskazuje, że Kamil jest rozregulowany i sztab trenerski nie znajduje sposobu na poprawę takiego stanu rzeczy.

  • Firehunter doświadczony
    Kruczkomania tworzy polskie skoki

    Szał na punkcie sukcesów prowadzonej przez niego kadry, tzw. orłów Kruczka.

  • ZKuba36 profesor
    Trener Kruczek bez zawodników!

    Cała kadra A, wybrana przez trenera Kruczka, rozsypała się!
    Najlepsi polscy skoczkowie, z Kamilem Stochem na czele, zdobyli wczoraj w PŚ 1 (słownie: JEDEN!) pkt.
    Trener Kruczek pozostał, skoczków nie ma.
    Nawet Kubacki, po kilku rozmowach z trenerem oduczył się skakać.
    Trener Kruczek powinien od dzisiaj jeździć na zawody Fis Cup a nie tam, gdzie nikt go nie chce.

  • realista doświadczony
    panie Kruczek...

    Jest takie trafne powiedzenie - gdy szczęście zaczyna powtarzać się regularnie, to nie jest już szczęście. Podobnie z pechem. Pech może zdarzyć się trzy - cztery razy w sezonie, ale nie co konkurs. Warunki bywają różne, mniej lub bardziej loteryjne, ale czołówka jakoś praktycznie zawsze jest na swoim miejscu.

    Albo spieprzył Pan przygotowania, albo formuła współpracy z kadrą już się wyczerpała. Jedno albo drugie. Dziękujemy za sukcesy, oczekujemy zmiany.

  • M_B profesor
    @miet

    Odnośnie Twojej wypowiedzi:

    - Mateja zalicza w tym sezonie najsłabszy sezon jako trener - fakt

    - Rozregulowanie Zniszczoła - Kto go do sezonu przygotowywał - Kruczek czy Mateja?????

    - Nie radził sobie z kadrą B - sezon 2013/2014 - W jego kadrze do sezonu przygotowywali się Murańka - Przede wszystkim z Robertem, Ziobro- Tutaj bardziej z Fijasem. - Jeśli chodzi o punkty zaliczyli wtedy życiowe sezony w Pucharze Świata. W nagrodę został zdegradowany na trenera juniorów

    - To teraz poprzedni sezon: Do kadr dołączył Stękała - Zaliczył nawet na koniec sezonu podium kontynentalowe i wygrał generalkę FIS Cup, Kantyka zdobył debiutanckie punkty zimowe kontynentalowe i był na podium generalki FIS Cup, Leja zaliczył życiowy kontynental w Wiśle i był tuż za podium generalki FIS Cup, Jarząbek zdobył indywidualny brąz na EYOF-ie.

    - W tym sezonie fakt co najwyżej można na plus u niego zaliczyć w tym momencie Kantykę i to od Przemka oczekuję więcej, póki co nie potrafi przełożyć dobrych skoków z serii treningowych na zawody, ale i tak to jego życiowa zima w tym momencie, Miętus ma nieco lepszy niż poprzedni sezon, ale nie tego się po nim oczekuje, ale dla przypomnienia Miętusa niegdyś Mateja odbudował po sezonie u Kruczka w którym Miętus skakał tak tragicznie że zdobył w całym sezonie 5 czy 6 punktów... Pucharu Kontynentalnego.

    - Leja póki co słaby sezon to fakt, Ruda słaby sezon, ale poprzedni to możliwe że był jego max możliwości. Podżorski to według mnie podobny poziom jak rok temu, tutaj brakuje wyraźnego postępu. Tragedia Jarząbka i Kastelik który jest bardzo kontuzjogenny.

  • zloty_medalista weteran
    @XXL

    jeszcze, żeby nadtrenera trochę popiekła pewna tylnia część ciała należałoby dodać pytanie: "czy już wiadomo kto zastąpi pana na stanowisku trenera kadry?"

  • anonim
    Kruczek-obudź się!

    Nie wierzę że on to mówi,jakie warunki?Co mają warunki do formy?Jak się ma formę to warunki mają max 30% oddziaływania na skok.Tutaj chyba trzeba napisać do ministra sportu o dymisje Tajnera i Kruczka.Kruczek zdobył swoje teraz czas na inny rozdział.Każdy kto ogląda tą dyscyplinę wie że taka jest kolej rzeczy.

  • Xander weteran
    @Pavel

    Na ten moment Kamil stał się nielotem. Zrównał się poziomem z innymi zawodnikami z kadr A i prezentuje fatalny poziom. Bardzo lubię Stocha i zawsze mu kibicuję ale nie ma sensu go wozić po zawodach skoro się męczy i prezentuje tak beznadziejny poziom.

  • Kolos profesor

    W całym tym układzie Stoch-Kruczek to Stoch jest problemem,. Kamil to nie jest typ człowieka który walnąłby pięścią w stół i powiedział że potrzebne są radaykalne zmiany (taki Adam Małysz to potrafił i z reguły choć nie zawsze dobrze na tym wychodził.

    Stoch niestety pokornie robi to co inni (czyt. Kruczek), każe i nigdy się nie sprzeciwi.

    A tylko Stoch ma w tym momencie władzę zwolnienia Kruczka....

  • anonim
    MATEJA

    Zamiast wylewc pomyje na Kruczka to lepiej zobaczcie co wyprawia z juniorami "trener" Mateja. To jest dopiero dramat. Jak tak dalej pojdzie to za kilka lat bedziemy mogli pomazyc o takiej sytuacji jaka mamy dzis bo wtedy bedzie sukcesem ze kogokolwiek wysylamy na PS. Nie radzil sobie z kadra B, utalentowanego Zniszczola tak rozregulował ze do dzis sie pozbierac nie moze to go "awnasowali" do juniorow. To jest sytuacja bardziej niepokojaca niz to co wyprawia z kadra A Kruczek.

  • FunFact weteran
    Warunki

    Pan Kruczek powinien zachować się jak mężczyzna. Czemu służy tłumaczenie się wszystkim, kiedy widać jak jest?

  • Czarny_Lis początkujący
    @Xellos @dejw

    Hahahahaha, dobre :D
    I niech kroczki będą z nimi ;)

  • Pavel profesor

    Nie wiem po co się łudzicie, Kruczek sam do dymisji nigdy się nie poda, bo uważa, ze żadnych błędów nie popełnia. Co najwyżej zdymisjonować może go Tajner, ale tu już potrzebne są chyba naciski TVP i strach przed utrata sponsorów.

  • asd weteran

    jedyne, co dla mnie jest frustrujace, to uparte trwanie na stanowiskach kruczka i tajnera, mimo ich zenujacych wynikow ("co kropelka sklei sklei, zadna sila nie rozklei"). do samych zawodnikow pretensji nie mam zadnych.

  • W_S profesor
    Tak tak tak...

    Nasi skaczą super skoki ale zawsze mają pecha...Młody Domen Prevc dałby radę w takich warunkach przeskoczyć skocznię, nawet przy błędzie na progu.

  • anonim

    Wywiady z Kruczkiem od dłuższego czasu powinny się zaczynać (i kończyć) od pytania:
    "Kiedy Pan zamierza podać się do dymisji?"
    Ł.Kruczek - ??? Nie rozważam takiej możliwości...
    Dziennikarz - Dziękuję, nie mam więcej pytań.

  • Pavel profesor
    @Xander

    Super właśnie nazwałeś dwukrotnego mistrz olimpijskiego, nielotem.

  • Xander weteran

    Przestań się dziadu kompromitować i podaj się do dymisji.

    Konkurs na plus - żenada. Może dla podopiecznych Maciusiaka ale nie dla twoich nielotów.
    Oczywiście Dawid i Kamil trafili na fatalne warunki. Takie tłumaczenie nie robi na nikim wrażenia a raczej śmieszy. Prevc skoczyłby podobnie w warunkach Stoch więc nie ma powodów do niepokoju.
    Widać że wynik Klemensa dla tego pana dobry bo przecież w drugim on tylko się za wcześnie wybił a tak to jest wszystko w porządku i forma jest wysoka. Chociaż dla nas ten występ był tragiczny to według niego nie było źle

  • HKS profesor

    Jedynym który może powiedzieć "warunki" i iść do domu jest Takeuchi a i tak niewiele mu brakło (jakoś od jego choroby mu kibicuje i szkoda że raczej nie ma szczęścia). Wielu miało pecha, pewnie nie zawsze to oddają przeliczniki ale bez przesady. To chyba normalne że zawodnik z 20 miejsca w słabych warunkach może nie wejść do 2 serii.

    A weekend na plus to śmiech na sali. Dwóch zawodników na plus, jeden na +/- i trzech na minus to jak to się sumuje do plusa? Z tego wychodzi mały plus dla kadry B i ogromny minus dla A - łącznie mały minus.

  • Saymon19 profesor

    "Józef Beck minister honoru" "Łukasz Kruczek trenery dyshonoru"

  • Xellos profesor
    @dejw

    Amen :)

  • anonim

    Dlaczego niejaki ted nie zapyta Kruczka dlaczego wszyscy zawodnicy z kadry A ktorych on trenuje sa kompletnie bez formy?

  • dejw profesor
    @Xellos

    A światełka w tunelu niechaj im święcą na wieki wieków ;)

  • Kolos profesor

    Tak właśnie myślałem zaraz po skoku Stocha że Kruczek będzie zwalal na warunki :) i się nic nie pomyliłem :)

    Gwoli ścisłości to Stoch faktycznie miał conajmniej o połowę gorsze warunki niż Fannemel czy D.Ito ale usprawiedliwianie tym blamażu Stoch to jednak przesada.

    Co do reszty to M.Kot uzyskał lediwe poprawny wynik a Hula dobry jak na swoje możliwości.

    Stękała też poprawnie, bardzo słabo Murańka i Kubacki.

    Czyli występ Polaków dziś ledwie poprawny a nie dobry

  • MSad_ profesor
    Panie Kruczek

    Biegler sie kłania

  • anonim
    Kamil

    Najwększy błąd Kamila to zgoda na kontynuacjębwspółpracy z zarozumiałym bur,sory trenerem Kruczkiem

  • Xellos profesor
    zgadzam się

    Oglądałem kilka razy powtórkę i to był skok na poziomie tych z Igrzysk Olimpijskich, po prostu na IO był dobry wiatr.

    Dzisiaj niestety, z takim wiatrem to nikt by sobie nie poradził nawet Małysz, Ahonen czy Schlierenzauer za najlepszych lat.

    Tak więc pełne zrozumienie się należy.

    Natomiast lubię te teksty, że przed kolejnymi zawodami mają jeszcze trening zaplanowany :) Wieczne trenowanie racz im dać panie...

  • Saymon19 profesor
    Moderarorzy

    Pokażcie kiedyś Kruczkowi komentarze pod artykułem na jego temat :)

  • anonim
    Jak ktoś jest dobrze przygotowany do sezonu

    i w formie to nawet w złych warunkach odlatuje, niestety Kamil ciągle tę formę ma tragiczną, ale już po docelowych zawodach to można odpuścić.

  • anonim
    Bo szczęście...

    ...sprzyja lepszym

  • Major_Kuprich profesor
    Też tak uważam

    Kamil oddał jeden z lepszych skoków w sezonie, a to że trafił na gorsze warunki, no cóż zdarza się.

  • anonim
    -

    Zobaczymy jak w Oslo będzie. Co do STocha to rzeczywiście jak dostał silny wiatr boczny za progiem, a potem z tyłu to nie odleciał.

  • anonim
    Frustracja

    Pana wypowiedzi są frustrujące, a nie występy. Jakoś inni zawodnicy co skakali przed Kamilem i po dawali sobie radę i Kamil też by sobie dał gdyby nie błąd, który popełnia od kilku miesięcy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl