Kadra Polski na PŚ w Lahti

  • 2016-02-17 11:51

Trener Łukasz Kruczek ogłosił nazwiska sześciu reprezentantów Polski, którzy wezmą udział w zawodach Pucharu Świata w Lahti (19-21 lutego).

W porównaniu ze składem na zawody w Vikersund nastąpiła jedna zmiana. Macieja Kota zastąpił Klemens Murańka.

Skład Polski na PŚ w Lahti:

- Kamil Stoch (21. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Stefan Hula (28. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Andrzej Stękała (31. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Dawid Kubacki (32. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Piotr Żyła (37. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Klemens Murańka (48. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016).

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 19.02.2016
13:00 - Odprawa techniczna
15:00 - Oficjalny trening
16:00 - Kwalifikacje
17:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego

Sobota, 20.02.2016
15:30 - Seria próbna
16:30 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 21.02.2016
13:30 - Kwalifikacje
15:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego


Adam Bucholz, źródło: PZN.pl
oglądalność: (22529) komentarze: (163)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • JankessPL doświadczony
    @dervish, HKS

    Czyli nasz kolega ??? miał rację że MŚ i zwykłe zawody PŚ to jest to samo

  • Stoszek profesor
    transmisja

    Gdzie będzie mozna obejrzec kwalifikacje? Jakis stream?

  • dervish profesor
    HKS

    Ta sama myśl przyszła mi do głowy jak przeczytałem to zdanie z wypowiedzi Maćka :)

  • HKS profesor

    @zloty_medalista
    Oczywiście że Hula zasługuje na Lahti podobnie jak Wellinger tylko w innej skali.

    @dervish
    "To prawda, że w Falun był medal drużyny, ale teraz byliśmy na podium w Zakopanem, co się przed rokiem nie udało"

    A podobno nasze trollowanie jest nudne a tu proszę;););)

  • Michallo bywalec

    Drużynówka
    AUT, GER, NOR, CZE, POL, JPN, SLO, FIN, RUS.
    9 ekip.

  • lukasz1991 bywalec

    Jak już ma rozdawać to niech rozdaje jutro. Te drużynówki się nudzą powoli.

  • krzychoSt weteran

    Wiatr znowu będzie rozdawał karty, dzisiaj może jeszcze nie ale jutro a na niedzięlę zapowiadają najsilniejszy i nie wiadomo czy zawody się odbędą.

  • krzychoSt weteran

    Kota jeszcze bardziej to dotyczy niż Huli, z pewnościom lepiej zaprezentowałby się w Lahti, trener za nerwowo reaguje chociaż się mu nie dziwię bo do ładnego blamażu doprowadził.

  • lukasz1991 bywalec
    Hula

    Huli mamut nie leży więc nie należy go oceniać, że stracił form. Warto przyjrzeć, się jak bedzie skakał w Lahti. I dopiero pożniej oceniac.

  • krzychoSt weteran

    Nie patrzcie na mamuta i to przy silnych wiatrach, nasi nigdy nie byli specjalnymi lotnikami może oprócz Żyły. Hula i Kot wręcz słabo się zawsze na mamutach spisywali. Ciekaw jestem czy Żyła potwierdzi powrót do formy, myślę że będzie gorzej skakał jak na mamucie tylko o ile gorzej? Natomiast pozostali powinni trochę lepiej się zaprezentować, Tylko co do Kamila nigdy nic nie wiadomo, może zająć miejsce w 1 dziesiątce a może się w ogóle nie zakwalifikować. Osobiście najbardziej liczę na Kubackiego i Stękałę a najmniej na Murańkę.

  • pepeleusz profesor

    Hula niespodziewanie utrzymał po lecie wysoka formę w TCS i potem w styczniu, no to teraz chyba już naprawdę pora na doła. Brak jego doła byłby dużą niespodzianką

  • marro profesor
    @Beat

    Non stop trening do czego? do LGP?

  • zloty_medalista weteran

    Hula zasługuje na Lahti? Najgorszy Polak w Vikersund? On akurat w pierwszej kolejności powinien teraz zostać odsunięty, nawet bardziej na to zasłużył niż Kot.

  • anonim
    Skoki polskie

    W zasadzie tylko Hula, i Stękała zasługują na wyjazd do Lahti, reszta to non stop trening.

  • dervish profesor

    Jest nowy wywiad Dariusza Wołowskiego z Kotem na sportPl.
    Ciekawsze wypowiedzi:

    MACIEJ KOT: Na zawodach Pucharu Kontynentalnego w USA jest mój trener Maciej Maciusiak. Będę trenował sam i do startów wrócę w Pucharze Świata w Ałmacie 25 lutego. Wolałbym skakać w Lahti i Kuopio, ale trenerzy zdecydowali inaczej. Rzeczywiście konkursy w Norwegii były dla mnie słabsze, ale ja nie przepadam za tymi skoczniam

    D.W: Pewnie będzie trener z zagranicy. Ze słów Tajnera wynikało, że to najbardziej prawdopodobne.

    M.K.: To nie jest chyba złe wyjście. Ale zawodnikom jest wszystko jedno, byle był to człowiek, który pomoże nam zrobić krok do przodu. A potem kolejny.

    D.W: Ten sezon jest dla polskich skoków słaby, a może wręcz bardzo słaby. Przed rokiem było źle, ale z mistrzostw świata z Falun drużyna przywiozła medal, a Kamil Stoch wygrał dwa konkursy Pucharu Świata. Teraz sukcesów ani widu, ani słychu.

    M.K: Nie byłbym taki kategoryczny. Mówiliśmy, że skoki to sport indywidualny, oceniajmy więc indywidualnie. Stefan Hula ma świetny sezon, Andrzej Stękała - wręcz znakomity jak na debiutanta. Dawid Kubacki i ja skaczemy lepiej niż przed rokiem. To prawda, że w Falun był medal drużyny, ale teraz byliśmy na podium w Zakopanem, co się przed rokiem nie udało.

    D.W: Wymienił pan samych skoczków kadry B.

    M.K: Zdaję sobie sprawę, że kibice patrzą na skoki przez pryzmat osiągnięć Kamila. On ma kryzys formy, nie walczy o zwycięstwa w konkursach, wszyscy myślą, że cała drużyna jest słabsza. Tymczasem reszta zespołu zdobyła więcej punktów PŚ niż przed rokiem, i to już teraz, mimo że do końca zostało kilkanaście konkursów. A więc nie ze wszystkimi jest źle. Oczywiście, mówię o tym bez cienia żalu. Kamil jest liderem drużyny, ciężko pracuje, robi wszystko, żeby się przełamać.

  • krzychoSt weteran

    Szkoda że tak mało czasu na trening, nasi ostatnio potrzebują kilku skoków do oswojenia się ze skocznią. Bez formy trudno się szybko przestawić.

  • lukasz1991 bywalec
    Plan piątkowych zawodów

    Coś mi się wydaje, że ten plan ulegnie zmianie. Nigdy nie dawano na trening ani kwalifikacje 1 godziny czasu.

  • W_S profesor
    Przed Kuopio

    najpewniej Klemens wróci do kraju, bo nie wróżę mu niczego dobrego w Lahti, pewnie odpadnie w quali, albo zajmie miejsce w 5 dziesiątce.
    Wtedy powinien go zastąpić Wolny, który powinien także polecieć do Kazachstanu. W Kazachstanie widziałbym także Kota i Kłuska zamiast 2 zawodników będących w Kuopio.

  • anonim
    Kuopio i Almaty

    Kuopio
    Kamil Stoch
    Stefan Hula
    Andrzej Stękała
    Dawid Kubacki
    Piotr Żyła
    Klemens Murańka
    Almaty Kazachstan
    Stefan Hula
    Maciej Kot
    Andrzej Stękała
    Dawid Kubacki nie wiem jeszcze Almaty Kazachstan
    Piotr Żyła
    Jan Ziobro
    Jakub Wolny
    czekać to zobaczę :) :)



  • panKK bywalec
    Kuopio

    Stoch
    Hula
    Zyla
    Stekala
    Kubacki
    Muranka

    Kazachstan

    Hula (Muranka)
    Kot
    Zyla (Muranka)
    Kubacki
    Stekala
    Wolny

    Ja bym tak wybrał

  • Kolos profesor
    bardzostarysceptyk

    Ale czego oczekujesz?? Sensacji?? To się zawiedziesz. Oczywiście nie wiem na 100% jak było ale raczej jakieś niestworzone rzeczy się nie działy.

    A to że ten i ów pokrytukuje metody Kruczka?? No cóż to jest normalne, trochę zawodników się przez ręce Kruczka przewinęło i trudno by wszyscy uważali go za nadtrenera bez skazy ... Nawet byłoby niewskazane gdyby wszyscy zawodnicy ślepo i bezwarunkowo wychwalali i uwielbiali Kruczka...

    Zresztą już teraz dobrze wiadomo kto będzie lub ma pretensje do Kruczka a kto nie.
    No więc nic ciekawego się nie wydarzy.

    A jak cię to interesuje kto pierwszy zacznie gadać - to już zaczął Zniszczoł, na razie żalił się (częściowo może i słusznie) onetowi.

  • neonek18 weteran

    Ciekawe czy Stefan Hula w klasyfikacji Generalnej PŚ obroni się przed Francuzem w ostatecznym rozrachunku.

  • anonim
    skoki

    Kraft za kilka tygodni wyprzedzi Gangnesa w PŚ . Kibicuje norwegowi żeby utrzymał podium ale to co on wyprawia po wyjściu z progu to jakis dziwny błąd . Prawa narta ucieka mu i traci wysokosc . Z początku sezonu do niedawna tego nie było , teraz zaczął miewac troche gorsze skoki , ale ostatnio to juz regularnie mu ta narta ucieka na dół i sporo traci .

  • anonim
    ----------

    A może by tak Adamowi Małyszowi zaproponować poprowadzenie polskiej kadry ? Czy on w "to" nie chce się mieszać ?

  • bardzostarysceptyk profesor
    Uwaga wrednego sceptyka.

    Im bliżej końca sezony, tym bliżej odejścia nadtrenera. I zacznie rosnąc odwaga. Nie tych bohaterskich, anonimowych krytyków Kruczka z internetu, ale zawodników ewentualnie działaczy lub kogoś z rodziny, o ! tatusiowie mogą się wykazać.

    Jestem bardzo ciekawy, kto pierwszy zacznie odsłaniać kulisy życia kadr skoczkowych i opowiadać o kruczkowym okropnym charakterze i braku profesjonalizmu. Czyli kto będzie pierwszym donosicielem. A może nic takiego nie będzie, żadnych sensacyjnych i dramatycznych przecieków ? Zdajecie chyba sobie sprawę co by to oznaczało ?

  • yyy profesor
    jakledw12

    Ile w tym wywiadzie prawdy, a ile gwiazdorzenia i zrzucania winny na innych? Tego nie dowiemy się nigdy.



    Oczywiście nie bronie Kruczka, bo dla mnei tez gołym okiem, było widać, ze szczególnie dbał o Stocha, na PŚ jeździł zawsze za nim. na PŚ nie jeździł tylko wtedy kiedy Stocha nie było na nim. Reszta była na doczepkę.

  • W_S profesor
    Rozsypanie się kadry Kruczka

    Moim zdaniem to nastąpiło zaraz po IO. Pamiętacie zawody w Lahti gdzie wszyscy nasi poza Kubackim i Kamilem odpadli w quali? Wtedy było widać że forma naszych się strasznie posypała, a co za tym idzie atmosfera w kadrze zapewne też. Później końcówka sezonu jeszcze jako tako wyglądała, ale kolejny sezon, czyli 14/15 to było praktycznie całkowite rozsypanie się tego co było, później po powrocie Kamila po kontuzji jego dobre wyniki nieco przyćmiły naszą słabość, później medal w Falun gdzie naszym się udało i dopisało szczęście, a widać że po ubiegłym sezonie powinny być zmiany. W tym sezonie posypała się cała reszta: Zniszczoł wielki talent,zagubiony, nikt nie potrafi go wyciągnąć z dołka co źle świadczy o naszych trenerach; Murańka to samo, niby na początku sezonu dobra forma(przynajmniej sam tak mówił), ale trochę brak szczęścia do warunków, zaś od Engelbergu totalny regres...Ziobro stoczył się do poziomu między Murańką a Zniszczołem; Kamil i Piotrek z liderów naszej kadry walczących o top10 stali się:
    -Kamil dalej lider ale z formą na top20-25 i ciułanie pojedynczych punktów.
    -Piotrek był większą część zagubiony jak Olek, ale wyszedł z tego (może dzięki doświadczeniu)...
    Więc kadra A obecnie to obraz nędzy i rozpaczy i wbrew temu co mówi Fortuna moim zdaniem w tym sezonie nie zobaczymy żadnych przebłysków u członków kadry A(jak ktoś by miał zaskoczyć czymś to moim zdaniem kadra B i Stękała + liczę jeszcze na Wolnego,Kłuska i Bieguna). Ten wywiad Olka Zniszczoła z onetu pokazuje że w naszej kadrze A panuje jeden wielki burdel i że źle się dzieje. Może rzeczywiście Kruczek nie pracował z zawodnikami na 100%?

  • kasztelan doświadczony

    no bo w końcu olek ma dopiero jedenaście lat, zawodnicy w tym wieku mogą być troszkę chimeryczni

  • anonim
    Gogo

    To w końcu jest czy nie ma ? ;p

  • jakledw12 weteran

    yyy zawsze ma rację: "Zniszczoł ma problemy wychowawcze". hehe.

    http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/aleksander-zniszczol-znalazlem-sie-w-kadrze-w-najgorszym-mozliwym-momencie/z33hdr

  • anonim
    Skoki polskie

    Drużyny już nie ma jest w rozsypce.

  • Adastm stały bywalec
    @Fan z głe

    Drużynę mamy dzięki sukcesom Adama Małysza. Tylko, że wiele talentów jest marnowanych i gdyby trenerem był fachowiec,a nie kolega Kruczek mielibyśmy 2 razy lepszą drużynę! I wiem co mówię, bo skoki oglądam od 1998roku!!!

  • anonim
    Kadra

    Oglądam skoki w zasadzie dopiero kilkanaście lat, ale od kiedy rolę trenera pełni Lukasz Kruczek, to mamy drużynę!, tyle.

  • anonim

    @Billbo
    Ja też pamiętam te czasy i też wtedy skoki oglądałem, a T4S był świętem. Niemniej wtedy były inne skoki i inne pieniądze i inny potencjał. Mimo wszystko. I rzeczywiście takie porównywanie jest kompletnie bez sensu. Bo nasza kadra wedle słów prezesa ma jednego z trzech najlepszych trenerów na świecie. Ma zaplecze, pieniądze, wsparcie kibiców, klika skoczni itp. I w dodatku dziś skoki stają się jeszcze bardziej niszowe niż były wtedy. To już specjalizacja góra 5-7 nacji a jednak kiedyś geograficznie było to jednak bardziej różnorodne.

  • krzychoSt weteran

    Co z tego że kiedyś praktycznie tylko Bobak i Fijas liczyli się w polskich skokach a w dodatku Bobak skończył karierę jak powstał Puchar Świata. Teraz mamy zupełnie inną sytuację a przyczynił się do tego tylko i wyłącznie Małysz. Młodzież, kibice i sponsorzy zainteresowali się skokami i teraz jest to najpopularniejsza dziedzina sportów zimowych. Tak nie jest ani w Austrii ani w Niemczech ani tym bardziej w Norwegii gdzie biegi biją na głowę skoki. Dlatego te nasze osiągnięcia są tym bardziej bardzo marne Wszystko szło w dobrym kierunku, mamy mistrzów świata juniorów indywidualnie i drużynowo i to nie tylko ostatnio kilkukrotnie nasi juniorzy zajmowali 2 miejsce a seniorzy? od 2 lat równia pochyła ale w dół.

  • EmiI profesor
    @Billbo

    A ja pamiętam czasy dziadka Marusarza, i też jak w latach 50 u nas na wsi podpięli wodociągi i dzięki czemu mieliśmy w domu pierwszy raz toaletę, i nie musieliśmy chodzić do wychodka na zewnątrz. To było wtedy święto i aż chciało się żyć. A teraz tej młodzieży się w du.pach poprzewracało z tego dobrobytu. Mają te komputery i komórki i jeszcze mało.

    To oczywiście żart ale to jest podobna konstrukcja logiczna. Porównanie dwóch różnych czasów bez brania pod uwagi całkowitek zmiany sytuacji.

  • anonim
    Tegoroczne wyniki

    Bardzo przepraszam, ale nie jestem w stanie zrozumieć całego tego zamieszania. Jak zaczynałem oglądać transmisje skoków narciarskich to puszczali w TV tylko konkursy 4 skoczni i jak (najczęściej) Fijas wszedł do drugiej serii to było święto i chciało się oglądać. A teraz nawet jakby wygrywali co drugi konkurs to zaraz znajdzie się setka takich co wiedzą od trenera lepiej co ma zrobić i mieli by pretensje że co drugi konkurs przegrali. Opanujcie się jeden z drugim, a najlepiej pojedźcie na skocznię wyjdźcie na górę i popatrzcie w dół (o skakaniu broń Boże nie mówię) to wam wystarczy.
    Dziękuję Całej kadrze A i B oraz sztabowi za to że można miło spędzić weekend przed telewizorem.
    Pozdrawiam

  • anonim
    Stoch

    Stoch powinien być poza kadrą.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony
    kruczekraus

    Nikt nie bronił Kotowi, Kubackiemu, Huli którzy skakali od początku być wyżej od Stocha w PŚ.
    A jeżeli uważasz że Stękała zdobyłby 130 pkt bo tyle mu brakuje do Stocha w 5 konkursach to jesteś wielkim optymistą.

  • anonim

    Gdzie Stoch jest najlepszym z Polaków? Chyba tylko w klasyfikacji PŚ. Gdyby taki Stękała skakał od początku sezonu we wszystkich konkursach to śmiem twierdzić że byłby wyżej od Stocha i być może nie tylko on.

  • anonim
    BEAT

    Oczywiście Stoch w B, ale jest najlepszym z polaków... Ty lepiej się nie odzywaj.

  • anonim
    Skoki polskie

    Miejsce w tym sezonie Stocha, Kubackiego i Murańki jest bezwzględnie w kadrze B.

  • Michallo bywalec
    Składy


    Austria: Stefan Kraft, Michael Hayboeck, Andreas Kofler, Manuel Poppinger, Philipp Aschenwald
    Finlandia: Lauri Asikainen, Ville Larinto, Janne Ahonen, Andreas Alamommo, Juho Ojala, Niko Kytoesaho, Jarkko Maeaettae, Eetu Nousiainen, Harri Olli
    Francja: Vincent Descombes Sevoie, Ronan Lamy Chappuis
    Niemcy: Severin Freund, Richard Freitag, Andreas Wellinger, Andreas Wank, Stephan Leyhe, Karl Geiger, Markus Eisenbichler
    Norwegia: Tom Hilde, Joachim Hauer, Andreas Stjernen, Anders Fannemel, Daniel Andre Tande, Kenneth Gangnes, Johann Andre Forfang
    Polska: Klemens Murańka, Andrzej Stękała, Dawid Kubacki, Stefan Hula, Piotr Żyła, Kamil Stoch

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    @marro
    Akurat w przypadku takiego zawodnika jak Maciej Kot wszystko jest możliwe.Jak nie on zadecydował to trenerzy.

  • anonim

    Panie Kruczek docenialem pana jako trenera,ale to co robi pan ostatnio nie moge zrozumiec.Popelnia pan bledy i nie ma kompletnego wyczucia.Stoch-rozumiem ze ma podpisane umowy reklamowe, czas dac mu odpocza i odbudowac sie psychicznie.Hula-roznie to bywa, ale nalezy dac mu szanse.Stekala -mlody jest dobry.Kubacki-wielka niewiadoma.Zyla -tylko mamut poza tym dno.Moranka-to najwiekszy talent ktory dawno nie blyszczy.Stawiaj pan na mlodych.

  • dervish profesor

    Wywiad ze Zniszczołem oceniam jako znamienny dla tego co się dzieje w obecnym sezonie. Warto się z nim zapoznać.

  • anonim
    marro

    Mądre słowa. On co najwyżej może poprosić.

  • jurek początkujący

    @pawel
    chodzi chyba o ten wywiad ale ogólnikowo się wypowiada

    http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/aleksander-zniszczol-znalazlem-sie-w-kadrze-w-najgorszym-mozliwym-momencie/z33hdr

  • marro profesor
    @kibic_skokow_narciarskich_

    To uważasz, że Kot sam sobie jest trenerem i sam sobie ustala kiedy jedzie na konkursy a kiedy sobie jedzie trenować?

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Maciej Kot może po prostu uznał że chce sobie w spokoju gdzieś potrenować.I należy życzyć żeby jak najszybciej powrócił do rywalizacji w PŚ!
    Będzie go brakowało w Lahti.

  • Firehunter doświadczony
    stawianie na Murańkę

    to czysty nihilizm ze strony Kruczka

  • anonim
    skoki

    Kot sie nie zalapal bo jest 17.02 to miedzynarodowy dzien Kota buahahah ale sie wypalil ten zawodnik to brak slow . Zakopane Sapporo 10-13 miejsca , a teraz go stac na 30-35 miejsca , jest równy ale słaby

  • anonim
    @pawel

    Że szykują formę na Igrzyska :D

  • pawel bywalec
    @wikidajlo - apropo zniszczola

    co takiego Zniszczoł powiedział, a Kot przebąkiwał?

  • Toyminator profesor
    -

    Pewnie Murańka dwa razy nie wejdzie do 30 (bo kwali pewnie przejdzie, aż tak cienki chyba nie jest) to do Kuopio znowu Kot poleci:) No chyba że w PK ktoś mocno się wybije ;)

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Jak Muranka nie zakwalifikuje się do konkursu lub 2 serii to zmieni go Kot.

  • anonim
    Zamienił stryjek siekierkę na kijek

    Kot ma w PŚ 117 pkt a Murańka 24 i pytanie czym tak zasłużył (jakich tuzów pokonał w Zakopanem) że zamienia Kota a może dlatego że w to się wmieszał Stoch (raczej menager pani Stoch)

  • panKK bywalec
    30 ps w generalce

    Jeśli ktoś wypszedzi Kota to lub Kubacki jeśli w 2 konkursach 40 pkt zdobędzie tak samo ma Stekala więc może jedynie wyjść najlepiej za nimi nie ma mocnych rywali

  • yyy profesor

    Gdzie jest napisane ze Kot lubi Lahti?

  • wikidajlo doświadczony
    jak zwykle w tym roku

    zupelnie niezrozumiala, dla mnie bez sensu podmiana Muranki za Kota.
    Muranka bezformy, Kot lubi Lahti, Kot na granicy 30 PS.

    No ale coz, nadtrener wie lepiej. Udowadnia, ze dobrze, ze odchodzi. Ciekawe tylko co wyjdzie na wierzch jak nadtrener zniknie. Juz Zniszczol troche uchylil
    zaslony... Kot wczesniej nabąkiwał....

  • anonim
    @admin

    No dobra, moja wypowiedź zawierała jedno niedozwolone (choć łagodne) wyrażenie, ale czy to oznacza, że musiała zniknąć w całości, bez możliwości jej poprawienia. Była długa i nie mam już teraz czasu, ani możliwości, żeby ją pisać od początku!

  • krzychoSt weteran

    Zawodnicy powinni być sklasyfikowanie według ich możliwości czyli potencjału. Są zawodnicy przeciętni którzy nawet w formie mogą co najwyżej sporadycznie zagościć w 2 dziesiątce, np. taki Hula nad którym się w tym sezonie niektórzy zachwycają skacze już ok. 10 lat, skakał jeszcze z Małyszem w drużynie i w całej swojej karierze drugi raz zagościł w 1 dziesiątce (w tym roku raz 10 miejsce). Jest to niewątpliwie jego duże osiągnięcie ale niestety na więcej go nie stać. Natomiast Żyła, Kubacki, Kot mają zdecydowanie większe możliwości tylko trener musi im pomóc no ale chyba nie Kruczek. Mamy też mnóstwo młodych Murańka i Wolny to są mistrzowie Świata juniorów a w seniorach Co? Zniszczoła sam Adam kiedyś promował i też szkolenie nic nie dało.

  • Stoszek profesor
    -

    Niesamowite! Nasi Polscy skoczkowie byli "aż" 4 razy w top 10 w tym sezonie. Stoch 2x i Hula, Stekała po 1x

  • Toyminator profesor
    -

    Czyli jednak Kot;) Zresztą, i tak mało ważne który z nich:)
    A co do Kadr. Kadry nie powinny być tworzone za zasługi w danym sezonie, bo jest to bez sensu. Znaczy niby z sensem, ale potem nagle facet traci formę, i nie skacze nawet na poziomie Fis Cup...

  • krzychoSt weteran

    Zgadzam się całkowicie że wina za formę a raczej jej brak leży po stronie szkoleniowców i odpowiedzialnego za szkolenie trenera natomiast co do zawodników to jakoś nie chce się wierzyć że wszyscy zawodnicy równo olali przygotowania, kadra B jest lepiej przygotowana niz A zwłaszcza że do B Kruczek wyznaczył zawodników którzy na koniec sezony bardzo słabo się prezentowali czyli kadra B zrobiła postępy. Za kadrę A odpowiada Kruczek a ona skacze o klasę albo 2 gorzej niż na koniec sezonu.

  • Uchel stały bywalec
    Ponurzyco !

    Gdzie Ty widziałaś w tym sezonie dobre skoki Polaków ?! Ja widziałem
    co najwyżej średnie. Dobre skutkowałyby podium i miejscami w 10-ce.
    Cały ten sezon to dno bez dna i nie ma co usprawiedliwiać zarówno
    skoczków / być może olali sezon przygotowawczy/ jak i przede
    wszystkim szkoleniowców i Zarząd PZN.

  • 2Xeu bywalec
    Gogo

    takie typy to mnie wkurzaja. zmieniac kadre co tydzien

  • Xellos profesor
    "Mam nadzieje że sztab wie co robi."

    Nie wie. Dlatego Kruczek odchodzi po tym sezonie.

  • anonim
    Mam nadzieje

    że sztab wie co robi. Maciek ma ambicji więcej niż talentu, mimo że i tego mu nie brakuje. Wątpię by poprosił o odwołanie go ze skoków, nawet gdyby miał lądować nosem :D. Generalnie nasi skoczkowie są ambitni za co im cześć i chwała, kciuki wytarte do białości i ostatni wydech pod narty przy każdym skoku :):):) Ave :D

  • krzychoSt weteran

    wygląda na to że cała praca całego zespołu szkoleniowego z Kruczkiem na czele polega na ciągłych podmianach zawodników i nie doszukujcie się w tym specjalnego sensu bo po prostu nie wiedzą co robić z tą słaba formą wszystkich zawodników.

  • Pavel profesor
    @Gogo

    Który zawodnik kadry B ma w obecnym sezonie więcej punktów niż Stoch i powinien zająć jego miejsce w kadrze A? Z resztą beznadziejny w tym sezonie Żyła tez ma niemal tyle samo punktów co Kubacki po cudownej zmianie techniki przez Maciusiaka.

    Zbliżają się Igrzyska Olimpijskie w Wiśle to Janusze skoków uaktywniają się.

  • anonim
    Gogo (*223.play-internet.pl) z głową cos nie tak?

    Kubacki z konkursu na konkurs skacze lepiej, stoch słabo ale to on jest najlepszy z polaków w PŚ. Więc powiedz mi kogo ty w tej kadrze A zostawisz idioto, jak najlepszych z niej wywalisz? Murańka to już dawno powinien wypaść z kadry, nie ważne czy A czy B i jeśli chcę dalej skakać to operacja oczu jak nie to do widzenia...

  • anonim
    Skoki polskie

    Stoch, Murańka i Kubacki powinni skakać w kadrze B, zasady powinny być jasne slabeusze skakać klasę niżej.

  • Doors stały bywalec
    Decyzje Kruczka

    Zapewne nigdy nie usłyszymy 'podjęliśmy szereg złych decyzji za które teraz najmocniej przepraszam". Na T4S też mieliśmy kontrowersyjne powołania. Przepychanie na siłę Murańkę z Żyłą i wiadomo jak się to skończyło.

    Teraz czuję nosem, że będzie podobnie. Murańka jest ciągnięty za uszy na PŚ choć formą się kompletnie na nie nie nadaje.

  • anonim
    Może niech Szanowna redakcja skijumping.pl zapyta...

    Ja bym chciał, żeby przed kamerą stanął ktoś z PZNu albo sam trener Kruczek i odpowiedział na kilka pytań:
    -Dlaczego skreślony został Kot, a nie np. Hula?
    -Dlaczego w miejsce Kota jedzie Murańka, a nie Ziobro, Wolny, albo Kłusek skoro ostatnio się lepiej od Klemensa prezentowali?
    -Dlaczego na CoC do Ameryki jest jedno miejsce nieobsadzone?Czemu nie jedzie tam Kot, czy Wolny skoro nie ma dla nich miejsca w PŚ?
    -Co w takim wypadku będą robili Wolny i Kot skoro w ten weekend mają nie startować? Treningi czy odpoczynek na koszt podatnika w środku sezonu?
    -Czemu Kot nie walczy o TOP30 klasyfikacji końcowej PŚ, a Wolny o zwiększenie limitu na PŚ poprzez CoC? O co w tym wszystkim chodzi?

  • szeryf78 bywalec
    pogoda

    Będzie wiało w lahti od 5-7 m/s mam nadzieję, że się poprawi na weekend.

  • anonim
    aaaaa

    Murańka ??? słabo słabo

  • Ponurzyca weteran


    Wydaje mi się, że ten dołek Kota już mijał ale to mogą być moje pobożne życzenia.
    Jak dla mnie mamy tydzień dziwnych i dyskusyjnych decyzji - zafundowanie wycieczki do USA będącemu całkowicie bez formy Zniszczołowi i wysłanie na przymusowy odpoczynek Kota oraz Wolnego. Co do ,,powrotu" naszego A(sa) Murańki do PŚ to było to pewne na (vide zawodnik Kruczka)
    Przepraszam, że tak na raty ale system mnie blokuje twierdząc, że używam wulgarnych słów

  • Ponurzyca weteran


    Jedno co możemy powiedzieć pewnego o formie i dyspozycji naszych zawodników w tym sezonie to to, że przeplatają dobre skoki z bardzo słabymi. Odnosi się to do wszystkich i co najgorsze te ,,wahnięcia" formy mamy w obrębie jednego dnia nie mówiąc już o 3 dniowym pucharowym weekendzie.
    Nic nie wskazywało, że ,,forma" Kota ,,wyparuje" w ciągu tygodnia od Sapporo do Oslo. Tak więc wcale bym nie zakładał, że np. Stękała skoczy na punkty w Lahti. Tak samo Żyła i pozostali.

  • pawel96 profesor

    Zmiany dla zmiany. Tyle.

    Kruczek po Zakopanem mówił, że po każdych zawodach będzie wymieniał najsłabszego z PŚ na najlepszego z PK. I wymienia. A, jeśli jest jakaś różnica pomiędzy Kotem i Murańką, to imo na korzyść tego pierwszego...

  • Ponurzyca weteran

    @HKS wymieniłbym tą samą czwórkę co Ty.
    Osobiście moim kandydatem jest Kofler. Zgromadził do tej pory 62 pkt. w 10 startach na 19 jakie się odbyły.

  • Stoszek profesor
    -

    Skocznia w Lahti została zmodernizowana.

  • anonim
    Po co te rotacje na siłę skoro zastępcy nie mocniejsi?!

    Będzie tak, że Murańka w Finladii nie przedzie kwalifikacji i na kolejny konkurs pojedzie Kot. Ot cała logika trenera Kruczka i jego rotacji.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Bardzo dobra decyzja.Dobrze ze Kruczek zostawil Hule on pokaze w Lahti jak sie skacze .Wszyscy dobrze wiemy ze on za bardzo nie lubi latac na mamutach.

  • HKS profesor

    @Ponurzyca
    Już odpisywałem odnośnie Planicy. Potrafisz mi wymienić zawodnika spoza "30", który by zaatakował 30 poza Polakami? Przed Japonią było pewne że Takeuchi, Kranjec i Tepes musza coś więcej "uciułać" - Kranjec nawet przeskoczył dosyć spektakularnie. Teraz nie widzę takiego zagrożenia - Hilde nawet jak coś dużo zdobędzie to nie zmieści się w limicie na Planicę. Tak więc zostają Matura, Hlava i Kofler... No nie wiem czy ich stać na znaczne przekroczenie 100 punktów.

    W związku z brakiem startu Domena w Planicy mamy już w zasadzie pewnych 4 Polaków, a jeśli będą jakieś wypadki losowe to i wariant 6 w Planicy jest możliwy;)

    Planica więc na ten moment nie powinna być żadnym kluczem do selekcji - to byłoby kuriozum.

  • Stinger profesor
    @Ponurzyca

    Też nie jestem zwolennikiem odsyłania do domu skoczków mających szanse na TOP 30 PŚ i finał w Planicy ale Kot ma jeszcze odrobinę przewagi, a ostatni ze koku na skok był coraz słabszy także jeśli potrenowałby jak przed Zakopanem to może wróciłby do formy n druga dziesiątkę?
    Jeśli tak by się stało to spokojni nadrobi straty poniesione w Norwegii i Finlandii, jeśli nie to z jego formą w Lahti i Kuopio i tak formy by nie zrobił.

    Poza tym też uważam że to powinien być taki ostatni cel Kruczka. W tym beznadziejnym sezonie można mieć nawet 6 Polaków w finale w Planicy.
    Oczywiście wszyscy pewnie się nie zmieszczą ale ważne by byli blisko (często ktoś nie skacze z jakiegoś powodu, a Domena Prevca nie będzie na pewno).

    Stoch to pewniak. Kot i Hula po lotach trochę spadli ale a to Kubacki i Stękała się "podnieśli".
    Jest jeszcze nieobliczalny Żyła który jeśli tylko utrzyma formę z lotów (nie jest najlepsza ale na punkty) to może spokojnie wyskakać TOP 30 PŚ.
    I w zasadzie taką szóstką można by skakać już do końca, w końcu w PK nikt porządnie nie błysnął, a i tak nikt więcej szans na TOP 30 PŚ nie ma ale skoro Kot słabnie w oczach to jak pisałem, trening może coś mu pomoże, a przynajmniej sprawdzi się Murańkę. Wynik pewnie będzie ten sam ale może Kot wróci do "żywych".

  • Ponurzyca weteran

    Kolejna niezrozumiała dla mnie decyzja.
    Poza ,,kolejną docelową imprezą działaczy, didżejów i diskopolowców" ( w skrócie KDIDDiD) w Wiśle dla zawodników i w jakimś sensie dla Kruczka piorytetem powinno być ,,zakwalifikowanie" się jak największej liczby naszych zdo finałowej 30 w Planicy.
    Na chwilę obecną M. Kot jest 3 ,,łapiącym" się - zajmuje 30 pozycję w PŚ.
    Powinien walczyć o punkty a nie byczyć się w domu.
    Wiadomo, że Murańka jako zawodnik Kruczka będzie zabrany.
    Ale Trener mógł zabrać i Wolnego oraz nie odsyłać Kota.
    Wolny i Murańka skakali by w sobotniej drużynówce oraz ewentualnie w niedzielnych kwalifikacjach jeżeli Kot/Hula/Kubacki/Żyła/Stoch?Stękała zawiedli by w piątek.

  • anonim
    Gdzie Adam Małysz?

    Gdzie Adam Małysz?

  • Stinger profesor

    Bardzo dobrze że trener Kruczek nie wycofał Stefana Huli. Fakt że w Norwegii już nie skakał tak dobrze jak wcześniej ale trzeba pamiętać że loty to nie jego domena, a i tak potrafił zapunktować i poprawić życiówkę.
    Życiowy sezon Stefana więc liczę że będzie startował do końca sezonu, inna sprawa jeśli zacznie seryjnie skakać cienko ale na to się nie zanosi bo Hula nawet w gorszych skokach nie ustępuje nikomu ponieważ każdy skacze w kratkę.

    Murańka za Kota to praktycznie żadna zmiana w sensie punktowym. Kot w Norwegii skakał bardzo słabo, fakt zdobył 2 pkt ale i Klemens uciułał w Sapporo jakiś punkt także uważam że obaj mają takie same szanse na punkty lub ich brak.

    Kot pewnie pójdzie na trening żeby wrócić na Ałmaty (?) ew. Wisłę w dużo lepszej formie ale co w takim razie z Kubą Wolnym? 2 tygodnie wolnego?
    Jeśli jest szykowany na ewentualną podmiankę na Kazachstan to mogli go wziąć jako siódmego do Finlandii.
    3 konkursy ind. plus drużynowy w 5 dni (plus serie treningowe i kwalifikacyjne) to spora dawka skoków, a forma Polaków jest jaka jest więc taki zmiennik mógłby się przydać.

  • anonim
    Kłusek

    Tyle ze Wolny skakal lepiej od Muranki, ale lepiej wypadl Klusek .
    Który oddaje skoki na miejsca od 10 i gorzej , Murańka moze 20- brak kwalifikacji ....
    Może Ziobra by sie nadał wreszcie cos mu wyszlo , moglby odleciec , Murańki w czolówce nie widze.
    Jeszcze jedno niektorzy sie pytali o Wolnego, nie jedzie do USA bo jakby co zostanie awaryjnie powolany do Kuopio lub juz do Lahti , tak sądzę.

  • opel123 doświadczony
    .

    Dziwi mnie brak Kota w składzie

  • anonim

    Nie wiem. nie rozumiem... Trzymam za Klemensa kciuki, ale nie wydaje mi się by nawet w obecnej chwili był lepszy od Maćka. Skocznia wszystko zweryfikuje. Gorzej, że w tym sezonie weryfikuje "po naszemu" nie tak jakby sztab trenerski oczekiwał.

  • anonim

    Jaki jest sen powołania zawodnika, który albo odpadnie w kwalifikacjach, albo przejdzie je i zajmie 45 miejsce.

  • dejw profesor
    @Xellos

    Źle mnie zrozumiałeś.

    Nie twierdzę że Murańka w ogóle nie zawiódł, i że nie mam wobec niego żadnych oczekiwań. Bo takowe oczywiście miałem.
    Na pewno coś zepsuł, co potwierdza wywiad wrzucony przez ???, jak to robił już wielokrotnie w tym sezonie - ale dla mnie akurat jest raczej jasne, że 43 miejsce w PK, nawet przy jego złej dyspozycji nie odzwierciedla rzeczywistego poziomu.
    Zrobił błąd, który spotęgowały bardzo złe warunki i tak się skończyło.
    Stwierdzenie kompromitacja jest dla mnie wobec tego nieadekwatne.

  • pawelf1 profesor
    Pewnie ,że Murańka formą nie olśniewa.....


    Ale co do oceny 2 konkursu w Zakopanem, na jego "korzyść" przemawia zachowanie Jury.
    Bardzo długo zastanawiano się czy go puścić . Już myślałem ze nawaliła relacja live. A widząc "efekt" skoku i warunki jakie panowały natychmiast podniesiono belkę dla pozostałych zawodników.

  • anonim

    Jaki skład wystawiają Niemcy?

  • TomekNS stały bywalec
    Jakub Wolny !!!

    A gdzie Wolny ???

  • HKS profesor

    Moim zdaniem o jawnym wykoszeniu przez warunki to można mówić w sytuacji takiej jak miał Takeuchi w Sapporo kiedy miał zdecydowanie najgorsze a i tak prawie się do "30" wcisnął i nie oddał skoku walkowerem.

    Semenic dwa razy w fatalnych warunkach oddał skok na "30" a to nie jest żaden pewniak i raczej zawodnik przedniowiatrowy. Murańka miał ciężko ale "30" PK w słabszej obsadzie jaka była w Zakopanem to jednak jest pewne minimum dla zawodnika z aspiracjami na PŚ i w 2 serii by mógł temat uciąć.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Takie są decyzje trenerów.
    Tym razem szanse dostaje Klemens Murańka.I należy mu kibicować.
    Jakub Wolny jeszcze nie raz dostanie szansę zaprezentowania się w PŚ.Trenerzy uznali że lepszym rozwiązaniem będzie Klemens Murańka i trzeba to uszanować.Ja też chciałem widzieć skład z Maciejem Kotem na przykład, ale tak wybrali trenerzy.I trzeba liczyć na to że Klemens Murańka pokaże się w Lahti z dobrej strony.

  • ZKuba36 profesor
    Przewidywalne plany trenera Kruczka.

    Chyba trener Kruczek dość głupio się poczuł w jednym z ostatnich konkursów, machając chorągiewką w serii finałowej 3. zawodników kadry B, przy braku skoczków kadry A i postanowił powoli, na spokojnie, wprowadzać do składów na PŚ, skoczków z kadry A.
    Kolejnym oczekującym skoczkiem kadry A jest Ziobro a nie można wykluczyć, że na jakiś egzotyczny wyjazd załapie się Zniszczoł.
    Jeszcze się sezon nie skończył.
    Jeszcze ostateczna decyzja w sprawie trenera Kruczka nie zapadła.
    Jeszcze wszystko jest możliwe!

  • Uchel stały bywalec
    Tragiczny błąd

    Murańka do murarki a nie na PŚ. Nie wiem kto tworzy takie cuda.
    Przecież zarówno Wolny jak i nawet M. Kot rokują o wiele lepiej.
    Powiem więcej, nawet Biegun sprawia solidniejsze wrażenie.

  • anonim
    @dejw

    Maciusiak ma inne zdanie na ten temat-https://www.youtube.com/watch?v=4OFsFDl-9Fs#t=40s

  • Xellos profesor
    @dejw

    O Stochu nikt nie pisał na MŚwL - wykoszony przez warunki. Bo pewne minimum wypada skoczyć nawet jak warunki nie są najlepsze.

    Czyli rozumiem wracamy do kompletnego minimalizmu. I nie mamy prawa oczekiwać, że w drugorzędnych zawodach CoC zawodnik ( który wedle trenerów nadaje się do skakania w PŚ ) wchodzi do drugiej serii nawet w trudnych warunkach - OK.

    Ja pozostanę jednak bliżej środka, daleko mi do pesymizmu @bardzostarysceptyk, dla mnie on przesadza. Ale kiedy czytam, że od zawodnika nominowanego do PŚ nie można oczekiwać drugiej serii w CoC bo wiaterek się popsuł, i do tego na własnej skoczni...to ręce opadają.

  • dervish profesor

    co do składu: wreszcie po wielu tygodniach mamy równowage w kadrze, parytet pół na pól miedzy A i B ;)

    Cały czas czekam na spełnienie obietnicy jaka dał trener Kruczek przed wyjazdem do Sapporo, ze Kuba Wolny rychło wróci do PŚ. Przypominam, że Wolny został odsunięty z kadry na PŚ pod pretekstem uciążliwego wyjazdu do Japonii (a może zadecydowały względy logistyczne np. brak wizy) a nie dlatego, ze zawodził i nie wykorzystywał swoich szans w PŚ. To chyba pierwszy taki przypadek, że punktujący i dobrze spisujący się debiutant w nagrodę zostaje wyrzucony z kadry na PŚ.

    Murańka za Kota ? Nie znam faktów, może Kot sam poprosił o przerwę w startach. Jeżeli tak nie było to nic nie przemawiało za tym żeby go rotować, tak jak nic nie przemawia za tym żeby już w tej chwili dawać szansę Klimkowi.
    Klimek raczej nie jest w formie na PŚ. Tak jak wcześniej napisałem. Kiedy był w formie to rządził w PK.

  • Tadek początkujący

    To chyba są jaja i kpiny Murańka do pucharu świata zwykłe chamstwo wolnemu zrobili !!!

  • Major_Kuprich profesor
    Jeszcze miesiąc

    Wytrzymajcie to panowie!!!

  • pawelf1 profesor
    ..................

    Miejsca w ostatnich czterech startach w PK:

    Wolny 23, 8, 16, 4,
    Ziobro 22, 31, 11, 3,
    Murańka 11, 15, 4, 41- puszczony na stracenie ,
    Kłusek no ,no , 6, 6,

  • kris bywalec
    Murańka

    Zapewne jedzie walczyć o miejsce w 55 WRL. Bez dodatkowych punktów po tym periodzie wylatuje z 55. Kruczek liczy, ze przyfarci w spodziewanej loterii i zapunktuje. Tyle tylko, że wożenie po zawodach dla ciułania punkcików zawodników bez formy jak pokazała historia nie ma sensu. Mam nadzieję, że Wolny dostanie szansę w Ałmatach.

  • dervish profesor

    Murańka rządził w PK kiedy był w formie.

  • dejw profesor

    Nie bardzo rozumiem, skąd ta opinia że Murańka skompromitował się na ostatnim CoC. Jak sądzę wynika to z niezbyt dokładnego śledzenia zawodów, a patrzenie tylko na cyferki przy wynikach.

    W pierwszym konkursie był najlepszy z Polaków minimalnie przegrywając podium. W drugim ewidentnie wykoszony przez warunki, niższą belkę i długie oczekiwanie na skok.

    Oczywiście, nie jest to forma która daje nadzieje na jakiś oszałamiający wynik, zresztą podobnie jak w przypadku zarówno Ziobry, Wolnego jak i Kota, którego dobra forma z Zakopanego i Sapporo już pozostała wspomnieniem.

  • W_S profesor
    No nie...

    Tylko nie on...Wolnego lepiej by wysłali do Finlandii.

  • anonim

    @Wiatrhula11
    Uważaj bo zaraz ci się odezwą ci, co nie rozumieją słowa dobry. Bo zauważyłem, że na forach ludzie oceniają skoczków i trenerów w 2 kategoriach: geniusz i beznadziejny, a nic pośrodku.

  • pawelf1 profesor
    I tak oto wygląda dyskusja na portalu ..

    Najpierw delikwent wymyśla powód takich decyzji a potem dyskutuje z tymi wymyślonymi powodami.
    Oczywiście za taki stan rzeczy odpowiadają trenerzy , którzy zjedli wszystkie rozumy i uważają , że nie muszą wyjaśniać ciemnemu ludowi powodów takich decyzji.

  • anonim
    możliwości naszych skoczków

    Być może Kot potrzebuje trochę indywidualnych treningów i pracy z trenerem. Liczę, że to będzie moment przełomowy dla Stocha i odpali przy końcówce sezonu. Jestem ciekaw jak Murańka wypadnie. Hula i Kubacki muszą dociągnąć do końca i zbierać punkty.
    Żyłą jakby tąpneło na plus po Vikersund:)

  • anonim
    Powołania Pana Kruczka wbrew jakiejkolwiek logice

    Jeżeli Murańka nie zapunktuje to będzie to kolejną kompromitacją trenera Kruczka. Kot akurat skakał ostatnio podobnie jak Hula, ktory jedzie. Ciekawe, co zadecydowalo. Wiadomo że mamuty mu nie leżą, więc trochę dziwi mnie to skreślenie tym bardziej, że lubi Lahti. Natomiast powołanie w to miejsce Muranki, który ma nawet spore problemy w PK to już kompletne jaja. Wolny po tym co ostatnio prezentował bardziej zasłużył.

  • Xellos profesor
    W tym wszystkim

    najbardziej razi, nie wymianę Kota na Murańkę, ale brak Wolnego w USA. To trudno zrozumieć, żadne strefy czasowe mnie nie przekonają. Dlaczego ? Bo inni jakoś jadą, nikt się nie przejmuje strefami dla Kłuska czy Ziobro. Poza tym z kim on tu zostanie i co będzie robił ?

    Niezrozumiała decyzja.

    A co do Kota to akurat się nie dziwię tej decyzji, była spodziewana, Kruczek go nie lubi bo śmiał krytykować jego cudowne treningi. Natomiast Murańka obok Stocha grzecznie potulnie wykonuje co trener tysiąclecia karze. BA ! Powiem więcej, to nawet Stochowi zdarzało się w tym sezonie kilka razy w rozpaczy/złości coś burknąć przez co raz Kruczek się popłakał :)

    A Murańka ? Mierny, bierny ale wierny.

    Tak naprawdę to Ziobro patrząc na wyniki CoC zasłużył ewentualnie na podmianę, ale on tak jak Kot nie patyczkował się z nad-trenerem i też jest na czarnej liście. Jedzie więc zawodnik, który na własnej skoczni zaliczył kompromitacje. Coś Wam to przypomina ? Tak ! PŚ Zakopane. Analogiczna sytuacja, zaliczył kompromitacje w Zakopanem na PŚ - pojechał do Sapporo, teraz zaliczył kompromitacje w Zakopanem w CoC - jedzie do Lahti.

  • Wiatrhula11 początkujący
    Kot i jego psychofani

    Odpowiem na parę głupoty pisanych przez krzycha
    1.Kot jest dobrym lotnikiem, co pokazywał w sezonie olimpijskim
    2.Kot został odsunięty z kadry bo skakał wtedy na poziomie miętusa

  • Kanapowa_Kibicka bywalec

    Szkoda, że nie ma w składzie Maćka Kota, bo szybciej dałabym odpocząć Huli niż Maćkowi, ale przez te wybory widać i czuć jak bardzo nie lubi Maćka Kruczek. Czekał tylko na okazję, aby móc go odsunąć od skoków, chociaż w Lahti Kot mógłby ładnie zapunktować... Trudno mi uwierzyć, że Murańka jest już w formie, niestety.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Ja sobie osobiście nie wyobrażam tej kadry bez takiego zawodnika jakim jest Maciej Kot.. ale mówi się trudno, dostanie szansę ktoś inny.Może Murańka rzeczywiście wykorzysta swoją szansę a Maciej Kot potrenuje trochę w kraju?

  • ann81 weteran

    Czyli jednak wymiana Kota, i to na Murańkę, a nie na Wolnego? Przepraszam, jako kompletnie tego nie widzę.

  • anonim
    @Jukjo

    Kot właśnie lubi bardzo ta skocznie z tego co kojarzę. Nie sądzę żeby sam rezygnowal. Muranka był brany pod uwagę w pierwszej kolejności niż Wolny bo przecież kadra A. Co prawda zgadzam się wygląda to dziwnie bo Muranka prócz tego 4 miejsca jakiś szczegolnych wyników w Kontynentalu nie robil. Chyba ze tu chodzi o ranking WRL żeby się w nim umocnił.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Cóż bardzo żałuję że nie zobaczymy w konkursie Macieja Kota.
    Sądze że Maciej Kot w Lahti, na jednej ze swoich ulubionych skoczni mógłby powalczyć o fajny wynik ale decyzja należy do trenerów.Mnie będzie brakować w Pucharze Świata Macieja Kota bo ten zawodnik dużo wnosi do naszej kadry.
    Za niego jedzie Klemens Murańka który ma szansę pokazania się z dobrej strony, jeśli Klemens Murańka jest w formie to możemy liczyć na jego piękne skakanie.Chciałbym szczególnie zobaczyć z formą Klemensa Murańkę w Planicy bo ze swoim stylem skakania kandyduje na bardzo dobrego lotnika.

  • HKS profesor

    Być może Wolny po prostu jest planowany na Kazachstan za "kolejnego najsłabszego" a Hula albo Stoch (może obaj)?) sobie odpuszczą Kazachstan przed imprezą docelową i wróci Kot?

    Na pewno awans Murańki po takich wynikach PK jest co najmniej dziwny... Kot w Vikersund i tak skakał dużo lepiej niż się można było spodziewać po jego tragicznych skokach w Oslo i Trondheim.

    W przypadku Wolnego mnie nie przekonuje argument zbyt częstego zmieniania stref czasowych - konkursy w USA są o takiej godzinie, że po konkursie kolacyjka i można iść spać utrzymując nasz czas - może wstawanie w nocy nie będzie zbyt miłe ale można to zrobić. Wolny osiągnął chyba najlepszą formę w tym sezonie i zostanie na spokojne treningi - tylko z kim skoro Topór i Maciusiak będą pewnie na wyjazdach (PŚ,PK). To samo Kot - sami sobie potrenują?

    @Kolos
    Jeszcze Ci dam przykład jednego zawodnika spoza kadra startującego cały sezon zagranicą odświeżając stary temat - Espen Roee;) To chyba najlepszy przykład - ostatnio w Zakopanem Norwegowie wysłali nawet prawie samych pozakadrowiczów.

  • anonim

    Murańka w składzie? No to są chyba jakieś jaja.
    Facet w CoC robi miejsce 4, a drugiego dnia ma jeden z gorszych wyników i to na swojej dobrze znanej skoczni. To ma być forma na PŚ? Nie wiem czy w drugim dniu mu powiało czy nie, ale na znanej skoczni z formą na PŚ trzydziestka w CoC to obowiązek.

    Odsunięcie Kota mogę zrozumieć, on sam tej skoczni nie lubi więc może sam podsunął taki pomysł. No ale Murańka za niego? To przecież wolny jest bardziej stabilny w tym momencie, ba nawet Janek Ziobro wypadł lepiej w Zakopcu.

    Nie ogarniam decyzji tego Pana.

  • lol doświadczony

    Dzisiaj światowy dzień Kota.

  • Janeman profesor

    Miałem jeszcze nadzieję ze Wolny i Muranka zostali w kraju bo są szykowani na Ałmaty, jesli ktoś z pierwszego składu bedzie wymagał odpoczynku..
    Ale takie postawienie sprawy jest dziwne. 6 z Vickersund wydaje sie obecnie optymalna- mimo słabego występu Huli i Kota, bo w CoC w Zakopanem nikt nie pokazał formy na PŚ.

  • anonim
    youtube

    A ja mam prośbę, nie będę oglądał konkursów, bo wyjeżdżam, może ktoś wrzucić 3 konkursy mężczyzn na youtube??

  • Labrador_Retriever weteran
    Kot i Wolny

    Kot i Wolny są teraz w kraju, żeby kogoś ewentualnie podmienić po konkursach w Finlandii. Przeskok z Pucharu Kontynentalnego w Stanach do Pucharu Świata w Kazachstanie to byłaby mordęga, więc widocznie kogoś zostawili w Polsce dla ewentualnego manewrowania kadrą.

    Tak przynajmniej podejrzewam, bo jednak liczę na to, że to wszystko podyktowane jest myśleniem, a nie przypadkiem ;)

  • krzychoSt weteran

    Kota to Kruczek w zeszłym sezonie odsunął bo głośno się stawiał. Dopiero jak w lecie po przygotowaniu w kadrze B zaczął skakać dużo lepiej od kadry A MUSIAŁ go Z powrotem przyjąć. Taki trener ŁASKAWY.

  • anonim
    @krzychoSt

    Kruczek bierze swoich to wiadomo czemu nie ma Kota. Od Oslo był typowany do Odstrzału przez nieudane treningi. W Trondheim w sumie Hula też nie punktowal a mamuty to było logiczne ze będzie kiepsko bo Kot nie jest lotnikiem. A Wolny z Kotem teraz mają wolne jak widać. Zostali bez swojego trenera. Nie no fajnie to wygląda. Tym bardziej ze Muranka cudów w PK nie pokazywal

  • pawelf1 profesor
    Czego mi brakuje .....

    Brakuje mi w takich komunikatach paru słów wyjaśnienia i zwykłych odpowiedzi na pytanie dlaczego?
    To pokazuje jak traktowani są kibice przez trenerów . Maciusiak , Kruczek , Mateja, nieważne kto, każdy ma nas mówiąc delikatnie w d..ie.

  • dejw profesor

    No to Wolnego ładnie uziemili w tym tygodniu..

  • JankessPL doświadczony
    Świetne składy

    Ciekawe dlaczego Kot został odsunięty, gorszych wyników od takiego Huli to nie miał, obaj nie zasługiwali na odsunięcie od składu.
    Ale jeszcze większą ciekawostką jest J.Wolny, jest najwyżej sklasyfikowanym Polakiem w 6 peroidzie, a nie jedzie ani na PK, ani na PŚ.
    Wychodzi na to że i Kot i Wolny się zgubili podczas kadrowej zawieruchy

  • krzychoSt weteran

    Pewnie zostawili go na lodzie jak niedawno Zniszczoła. Jak któremuś idzie dobrze to w jego ciepełku działacze się ogrzewają a jak nie to do widzenia.

  • anonim
    Kuba Wolny

    To co z Jakubem? Przerwa czy co ? Czemu o USA nie pojechał z Klimowskim ?

  • krzychoSt weteran

    O to czy któryś z naszych nie zawali to bym się nie martwił - NA PEWNO!! Pewnie sam Murańka, zresztą każdemu chyba przytrafiało się nie wchodzić do 50 na czele z Kamilem zresztą. Hula no cóż skakał równo i nieźle ale ostatnio to już nie za bardzo.

  • marro profesor

    Może też tak byc że nasi najlepsi odpuszczą Ałmaty by robić formę na Wisłę, a wtedy w Kazachstanie możemy zobaczyć Wolnego i Ziobre czy nawet Kłuska.

  • anonim

    no to kibić_skoków się zapłacze ,że nie ma Maciusia!

  • marro profesor

    Myslalem że jednak Huli dadzą odpocząć ale jednak skoro ma sezon życia to ciągną go dalej. Kot znowu robi przerwe w jakichkolwiek konkursach ale pewnie na Kazachstanu bedzie brany pod uwage, gdy którys zawali kompletnie Finlandię.

  • Adastm stały bywalec
    Kończ panie K.wstydu oszczędź!

    Bardziej odpoczynek przydałby się Stefanowi Huli,który na dodatek nie lubi tej skoczni...Myślę,że Jakub Wolny jest w tej chwili równiejszy od Klemensa ,który jak popsuje to nawet się nie zakwalifikuje do konkursu...

  • anonim
    Wolny

    Czyli Wolny ma wolne... wolne żarty normalnie.

  • krzychoSt weteran

    Pytanie powinno brzmieć czemu Kot nie leci?? Na mamutach nigdy nie skakał dobrze a od zakopanego 3 razy był na początku 2 dziesiątki (12, 12, 13) takiej dobrej serii nie miał żaden z naszych zawodników. Kruczek miota się z tymi podmianami a nic mu w tym sezonie nie wychodzi, naobiecywali z Tajnerem sukcesów i co???

  • Mejdzi weteran
    hmm

    skład ok .. takiego się spodziewałam bo innego wyboru nie było ...

  • tjzE weteran
    Skład

    Nic tego nie zmienia iż wątpie, że Klemens zdobędzie punkty. Niestety, ale przy jego dyspozycji tak będzie. ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl