Peter Prevc zarobił najwięcej w PŚ 2015/2016

  • 2016-03-21 16:10

Dominator zimowego sezonu 2015/2016 nie miał sobie równych również w klasyfikacji pieniężnej. Peter Prevc w zakończonej w niedzielę edycji Pucharu Świata zainkasował ponad 248 tysięcy franków szwajcarskich (CHF). To rekordowa suma od czasu wprowadzenia gratyfikacji dla najlepszych trzydziestu zawodników konkursu.

W zakończonym sezonie Pucharu Świata 2015/2016 rozegranych zostało 35 konkursów - 29 indywidualnych oraz sześć drużynowych. Najwięcej gratyfikacji finansowych zebrał Peter Prevc. Zdobywca Kryształowej Kuli w ciągu ostatnich czterech miesięcy wzbogacił się o 248.800 franków szwajcarskich (ok. 970.171 złotych zgodnie z kursem franka na dzień 21 marca 2016r.). Drugie miejsce w klasyfikacji pieniężnej sezonu zajął Severin Freund (169.500 CHF), a trzecie Kenneth Gangnes (168.300 CHF).

Na liście zawodników, którzy w Pucharze Świata 2015/2016 otrzymali gratyfikację finansową znajduje się ośmiu Polaków. Najlepszy z Biało-Czerwonych, Kamil Stoch zainkasował 33.950 CHF (ok. 132.385 zł).

Klasyfikacja pieniężna Pucharu Świata 2015/2016
Lp.ZawodnikKrajKwota w CHFKwota w PLN
1 PREVC Peter SLO 248 800 970 171
2 FREUND Severin GER 169 500 660 948
3 GANGNES Kenneth NOR 168 300 656 269
4 FORFANG Johann Andre NOR 150 000 584 910
5 HAYBOECK Michael AUT 149 100 581 401
6 TANDE Daniel Andre NOR 132 000 514 721
7 KRAFT Stefan AUT 119 400 465 588
8 KASAI Noriaki JPN 99 990 389 901
9 FANNEMEL Anders NOR 94 950 370 248
10 FREITAG Richard GER 88 350 344 512
24 STOCH Kamil POL 33 950 132 385
26 HULA Stefan POL 27 100 105 674
28 KOT Maciej POL 20 950 81 692
30 KUBACKI Dawid POL 18 200 70 969
33 STĘKAŁA Andrzej POL 15 000 58 491
37 ŻYŁA Piotr POL 8 900 34 705
51 MURAŃKA Klemens POL 3 600 14 038
69 WOLNY Jakub POL 500 1 950

Kwota zarobiona przez Petera Prevca jest rekordową sumą od sezonu 2009/2010, kiedy to obniżono płace za najwyższe miejsca w zawodach Pucharu Świata kosztem opłacania pierwszych trzydziestu pozycji w konkursach. Poprzedni najlepszy wynik z tego okresu - 213.200 CHF - należał do Austriaka Thomasa Morgensterna z sezonu 2010/2011.

Zwycięzcy klasyfikacji pieniężnej PŚ w XXI wieku
SezonZawodnikKrajKwota w CHF
2000/01 MAŁYSZ Adam POL 299 000
2001/02 MAŁYSZ Adam POL 287 625
2002/03 HANNAWALD Sven GER 214 696
2003/04 LJOEKELSOEY Roar NOR 233 881
2004/05 AHONEN Janne FIN 335 500
2005/06 JANDA Jakub CZE 184 550
2006/07 MAŁYSZ Adam POL 326 250
2007/08 MORGENSTERN Thomas AUT 412 950
2008/09 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 524 500
2009/10 AMMANN Simon SUI 164 900
2010/11 MORGENSTERN Thomas AUT 213 200
2011/12 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 165 700
2012/13 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 176 500
2013/14 STOCH Kamil POL 147 500
2014/15 FREUND Severin GER 198 900
2015/16 PREVC Peter SLO 248 800

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13503) komentarze: (58)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • shi doświadczony
    @shaffi

    Jak dla Ciebie takie rzeczy są "rozrywką", to potwierdza to moje wcześniejsze przypuszczenia, że musisz dorosnąć:). Z mojej strony EOT, bo ileż można.

    PS. Lans, nie odpowie, zaburzyłoby to jej pogląd, jakie to skoki są trudne i ryzykowne, w końcu muszą lecieć "nierzadko prawie ćwierć kilometra w deszczu".

  • Lans profesor
    -

    Dalej nie odpowiedziałaś.

  • shaffi doświadczony
    @shi

    mam nadzieję,że ty i Lans w przyszłym sezonie dalej będziecie tu gościć ;) ktoś musi zapewniać rozrywkę ;)

  • shi doświadczony
    @shaffi

    Nie wiem o kim mówisz, a raczej piszesz, bo nie siedzę w Twojej głowie. Jak masz świra na punkcie Prevca niczym 12-latka na punkcie boysbandu, to może i o Jacku Kurskim:).

  • shaffi doświadczony
    @shi

    a o kim ja mówię w kontekście,,Polaków''? O Prezydencie Dudzie albo Jacku Kurskim? śledzisz wywiady z Polakami,widocznie nie bardzo wiesz jak ustosunkowują się do tego inni sportowcy ;)cieniasy,nie to co ,,sam Prevc''?-więcej tu nie trzeba komentować jeżeli chodzi o twoje wypowiedzi ;) dzięki,idę teraz zmienić rozrywkę ;))

  • shi doświadczony
    Zadałem właśnie pytanie

    Ilu skoczków zginęło na skoczni w tym "trudnym" sporcie?

    Od ręki wymienię masę dyscyplin, gdzie ludzie naprawdę ryzykują życie.

  • Lans profesor
    -

    Nie oszukujmy się. Skoki np. zestawiając je do kilku innych dyscyplin to bardzo bezpieczny sport.

  • shi doświadczony
    @shaffi

    Nie z Polaków, tylko z większości polskich skoczków. A oceniam to po ich "błyskotliwych" wywiadach i wypowiedziach. To cieniasy, nie to co "sam Prevc":))).

  • shaffi doświadczony
    @shi

    hahahahahha no nie mogę,no nie mogę po prostu :D sama skakałam ze spadochronem nie raz i nawet nie przyszło mi porównywać tego do skoków narciarskich,a jednak-da się :)

  • shi doświadczony
    @shaffi

    Ja leciałem kilka kilometrów w powietrzu, spadochron mógł się nie otworzyć, zapasowy też zepsuć, mogło zawiać mocniej i spadochron mógł się zaplątać. W ogóle parę razy było wyjątkowo zimno, bo im wyżej n.p.m. tym chłodniej, a i deszcz raz padał. W ogóle samolot mógł mieć wcześniej awarię. Cholerka, spadochroniarstwo to dopiero musi być straszliwie niebezpieczny sport.

    Mam nadzieję że czujesz ironię:).

    PS. Ilu skoczków w całej historii zginęło na skoczni?

  • shaffi doświadczony
    @shi

    ty robisz chłopie z Polaków nieudaczników,którzy bronią się gadaniem o psychice ;) całe szczeście że ci przeszło ;) 30latek powiadasz..?

  • shi doświadczony
    @shaffi

    Miałem szerzej Ci to wytłumaczyć, ale jak przeczytałem "nawet sam Prevc" to już mi przeszło:).

  • shaffi doświadczony
    @Lans

    masz całkowitą rację,lecenie czasem blisko ćwierć kilometra w powietrzu,4-5 metrów nad ziemią a nawet i więcej,w kombinezonie w którym jest ci zimno a ty startujesz w mróz,często ci pada śnieg,czasem deszcz,jak zawieje z boku mozesz sie wywalić i doznać kontuzji,która może zakończyć się uziemieniem na kilka miesięcy a czasem i całe życie..za każdym razem ryzykują życie..w sumie rzut oszczepem albo bieg na 100m to też mega narazenie życia,emocje sięgają zenitu..

  • Lans profesor
    -

    Nie robią nic czego nie robiliby sportowcy w innych dyscyplinach sportu. Nie róbmy z tego czegoś szczególnego.

  • shi doświadczony
    FunFact

    Jak robi to od 9-10 roku życia, to tak, właśnie tak. Po prostu sobie zjeżdża, wybija się, układa w locie i ląduje. Jedni lepiej, inni gorzej. Skoków nie zamierzam próbować, za stary jestem (30+). Ale całkiem dobrze radzę sobie w half-pipe`ie na desce, to mi wystarczy:).

  • shaffi doświadczony
    @shi

    a ty trenowałeś skoki,żeby twierdzić że polega to tylko na zjechaniu na nartach i leceniu pare sekund? chyba sam nie wierzysz w to co piszesz,gdyby to było takie łatwe to skoczkowie nie trenowali by od małego tylko wsiedli by na belke,pojechali i skoczyli 150 metrów,taki pikuś..
    udajesz człowieku speca a skoro trenowałes z sukcesami to czemu o tobie nie słyszeliśmy? My rozmawiamy tutaj o Pucharze Świata i oni wypruwają z siebie flaki każdego dnia a niektórzy w samym pucharze świata startują od kilkunastu lat,a większość zaczęła sport w wieku ok 10 lat..

    żegnać się naszym skoczkom nie możesz zabronić ,skoro czują taką potrzebę to niech to robią,grunt że się wiary nie wstydzą..o psychice mówi nawet sam Prevc a także inni sportowcy ,nie tylko Polscy skoczkowie jeśli chodzi o to..

    zacznij komentowac jazde na rowerze a nie skoki,przecież to tak samo ,,skomplikowane''..bez kitu.

  • FunFact weteran
    @Shi

    To proponuję Ci spróbować skoków i wtedy stwierdzisz, jaki to banalny sport. Myślisz, że skoczek tak sobie po prostu może zjechać, tak się od niechcenia odbić, a potem tak sobie sam z siebie leci?

  • shi doświadczony
    @FunFact

    Uprawiałem z sukcesami kajakarstwo górskie przez ładnych kilka lat.

    @shaffi, a Ty tak serio? Jakie masz pojęcie o sporcie wyczynowym? Trenowałaś skoki, że wiesz jaki to "skomplikowany" sport, trenowałaś zawodowo cokolwiek?

  • shaffi doświadczony
    @shi

    ty tak na serio ? bo ciągle mam nadzieję,że nie.

  • FunFact weteran
    @Shi

    Chyba nigdy nie uprawiałeś żadnego sportu, czyż nie?

  • shi doświadczony
    Mega złożona dyscyplina

    Zjechać chwilę po rozbiegu, wybić się, lecieć parę sekund w powietrzu i wylądować. Ale tu widzę niektórzy mają całą ideologię, skok na nartach urasta do skomplikowania stworzenia kamienia filozoficznego.

    Każdy sport z założenia jest prosty, a to o czym piszecie, to detale, powodujące że ktoś jest lepszy lub gorszy. Jeden ma predyspozycje, jeden talent, jeden szczęście, a inny wszystko naraz. Mnie najbardziej bawią skoczkowie bredzący o psychice itd. W każdym sporcie psychika jest bardzo ważna, ale tylko nasi skoczkowie bredzą o tym na okrągło. A już szczytem komedii jest to żegnanie się przed skokiem przez naszych niektórych orzełków.

  • asd weteran

    to nie skoczkowie zarabiaja za malo, ale pilkarze za duzo.

  • anonim
    Zarobki

    Do tego co zarabiają na skoczniach dochodzą jeszcze przecież pieniądze od sponsorów. Więc Prevc ma więcej kubacki kot żyła a szczególnie Stoch też mają więcej

  • anonim
    .

    W porównaniu innych spoetów pan Peter wygląda blado z dochodami

  • anonim
    Po co Kubacki ma się starać...

    ...skoro za takie skakanie inkasuje po 15 tys. zł miesięcznie ?

  • shaffi doświadczony
    @hyhyhy

    i to jest smutne,jak można poprowadzić chłopaka z małego kraju wielkości województwa podlaskiego na szczyt a jak można zmarnować potencjał polskich skoczków: Zniszczoł,Biegun,Murańka,Ziobro i wielu wielu innych-zamiast iść w górę to każdy z nich po osiagnięciu jakiegokolwiek sukcesu potem szedł tylko w dół..

    któryś z sędziów Polskich,w wywiadzie dla prasy powiedział,że jak był w Sapporo w tym roku i nie mógł spać to zwlókł się na dół po 6 rano i 15 minut po nim przyszli Słoweńcy,zjedli szybko śniadanie i byli gotowi do pracy,nasi przyszli po 9 ,zaziewani ..

  • anonim
    Prevc

    To jest niesamowite jakie Prevc robi postępy od sezonu 2009/10... Przeanalizowałem sobie klasyfikacje generalne od tego właśnie sezonu i stały progres robi ten chłopak, zaczynał od 35 miejsca, później 24, 15, 7, 2, 1 ex equo z Freundem, czyli w sumie 2 i teraz znokautował rywali, fenomen. Cały czas konsekwentnie dążył do takiego sezonu jak ten.

  • shaffi doświadczony
    @FunFact

    przecież to była przenośnia ;)..nie jestem skoczkiem,nie liczyłam elementów z których składa się ten sport,wiem o tym wszystkim co piszesz..:D sami skoczkowie pewnie nie są w stanie zliczyć wszystkich składowych ;) mega złożona dyscyplina..

  • FunFact weteran
    @Shaffi

    Parafrazując cytat biblijny - nie dziesięciu, lecz dziesięćdziesięciu dziesięciu :). Z 10 elementów, to się może piłka nożna składać. W skokach rolę odgrywają takie elementy, o których nawet nie mamy pojęcia, do tego wszystko się musi zgrać. Z 'doświadczenia' (skakałem na zjazdówkach jak tylko była okazja) wiem, że nawet podczas takiego podskoku musisz mieć pod kontrolą sporo rzeczy, a co tu mówić o realizowaniu założeń i wizji z przed próby. A to co muszą zrobić skoczkowie podczas skoku... To jest dopiero coś. Nawet to co widzisz wydaje się niebywale trudne, a do tego dochodzą jeszcze niewidoczne detale...

  • HKS profesor

    Paradoksalnie te działania FISu są w ogóle nieskuteczne. Rozszerzyli kasę na 30, zmniejszają limit ale wysypu "egzotycznych" zawodników to nie powoduje.

    Jak dla mnie to powinni płacić "20" i trochę zwiększyć kasę dla najlepszych, ale wiadomo że tendencje są inne. Płacenie zawodnikowi, który jest w gorszej połowie wszystkich startujących (a czasami bywało poniżej 60 zawodników) jest dosyć dziwne.

    @FunFact
    Wtedy bodaj zarabiała "10" więc Amman by coś dorzucił ale faktycznie śmieszne pieniądze jak za taki średniawy sezon.

  • shaffi doświadczony
    Prevc mówił

    że nie miał pojęcia,że da się zarobić takie sumy pieniędzy na skokach ale że dla niego,jak zapewne dla innych sportowców tez,liczy się tylko czysta rywalizacja sportowa..oni i tak mają zapewniony cały sprzęt i wszystko co potrzebne,by móc startować i trenować więc z tych pieniedzy nie muszą płacić za takie rzeczy..ale bez cięzkiej pracy,konsekwencji i wyrzeczeń nikt w tym sporcie nic wielkiego nie osiągnie..to jest tak skomplikowana dyscyplina,że jak jedna rzecz z dzięsięciu nie gra to nie wychodzi nic..Polacy dobrze o tym wiedzą,nowy trener musi zrobić z tym porządek żebyśmy się wreszcie zaczęli liczyć..nie musimy tutaj mieć Stoecklów,Kojonkowskich żeby było dobrze,ufam kunsztowi Horngachera..;)
    tak apropos-Prevców do sukcesów doprowadza głównie ten malutki Trener,który wygląda jak goblin,towarzyszący Janusowi zawsze na zawodach-Jani Grilc..taki niepozorny a taki fachowiec,Prevcem sie opiekował już od pierwszych startów a i przy Peterce też był ;)

  • shi doświadczony
    Kilka uściśleń

    1) Niszowy sport, Lewandowski zarabia netto ok. 100 tys. zł dziennie (8 mln euro rocznie / sezon bez premii).

    2) Podane przez FIS kwoty, to kwoty brutto, od których pobierany jest podatek dochodowy

    3) Prevc zarobił 248 800 CHF a nie 248 000 jako podaje skijumping

    Ja myślę że nasi "gwiazdorzy" bardziej niż tymi skromnymi sumkami w tabeli martwią się tym, że Play i inni reklamodawcy uciekają od nich szybciej niż się pojawili.

  • Stinger profesor

    Niezwykła dominacja Petera Prevca, a porównując jego zarobki z niektórymi z tej listy to śmiech. Oczywiście wiem że wtedy były wyższe płace ale jednak totalnie zdominować sezon i nie uzbierać nawet połowy tego co Schlierenzauer w swoim najlepszym sezonie? Uważam że trochę nie niesprawiedliwe no ale skoczkowie wiedzą na co się piszą.

  • anonim
    Moim zdaniem te zarobki są ok

    Wystarczająco dużo, by dobrze żyć i wynagrodzić sobie przynajmniej częściowo cały trud, ale nie na tyle dużo, by całkiem stracić kontakt z rzeczywistością. Szkoda by było takiego młodego, zdolnego i skromnego chłopaka, gdyby pieniądze przewróciły mu w głowie. Na pewno zasłużył na swoje zarobki!

  • anonim

    Skoki Narciarskie są właśnie sportem narodowym w Słowenii :))

  • anonim
    Gsh

    Kiedy i o ktorej godzinie sa MP indywidualne ?

  • anonim
    Wow

    https://m.youtube.com/watch?v=1iS4YY6xeEs

  • anonim

    Unnoficial
    Stefan Horngaher is the head cocach of polish skijimpers team
    Apoliniusz Tajner said
    Strefan is very good and known a lot of skijimpers where traininig 7 years ago in polish group b

  • anonim

    za 38 lat, też bede miał tyle co prevc?

  • peter początkujący

    Piłka jest bardziej popularniejsza litości jak chcesz żeby skoczkowie zarabiali więcej to mają reklamy od indywidualnych

  • anonim

    Smutne bo piłkarze zarabiają więcej w 1 dzien

  • FunFact weteran
    @Kat

    Sprostuję

    Za wyniki w tym sezonie, Ammann dostałby 7 lat temu 0 CHF.

  • FunFact weteran
    @Kat

    Ale za podobny sezon Ammann 7 lat temu dostałby całe 0 CHF.

  • anonim
    @Oreło (*151.dynamic.gprs.plus.pl)

    Przecież z tekstu wyraźnie wynika, że są to kwoty zarobione za miejsca w zawodach PŚ...

  • anonim

    Obecnie w skokach nie ma nikogo z Red Bulla

  • anonim

    Ale może redakcja niech zaznaczy, że w tych kwotach nie ma zarobków od sponsorów, narodowych związków sportowych, stypendiów etc...

  • Lans profesor
    -

    A jaki jest właściwie sport narodowy we Słowenii?

  • anonim
    Skoki to niszowy sport

    Skoki to niszowy sport. Tylko w kilkaunastu krajach jest uprawiany a w jeszcze mniejszej liczbie panstw wzbudza jakiekolwiek zainteresowanie medialne. Ponadto w zadnym z krajow nie jest to sport "narodowy" jak chociazby narciarstwo biegowe w Norwegii czy hokej w Kanadzie.Majac na uwadze powyzsze nie moga dziwic stosunkowo niskie zarobki najlepszych skoczkow, juz nie mowiac o paniach.

  • anonim
    xDDD

    porównałem moje zarobki do prevca i wyszło mi że to co on zarobił w ten sezon to ja zarobie w 40 lat :(

  • Mikolaj1 weteran
    @fdfs

    No tak zgadzam się z tobą,ale porównując zarobki Ronaldo Messiego czy nawet Lewandowskiego to "drobnostka"

  • Mikolaj1 weteran
    @fdfs

    No tak zgadzam się z tobą,ale porównując zarobki Ronaldo Messiego czy nawet Lewandowskiego to "drobnostka"

  • anonim
    @Mikolaj1

    Mimo tego to i tak niemała forsa

  • Mikolaj1 weteran

    Porównując do piłkarzy to "drobnostka".

  • anonim

    Prevc, klasa.

  • Kat stały bywalec
    Mniejsza kasa

    Kasa dla najlepszych obniżyła się strasznie. Za podobny sezon Schlierenzauer 7 lat temu dostał ponad dwa razy tyle (!) co Prevc.

  • FaradayDan bywalec
    Kilka występów Petera:

    243m na Kulm
    www.youtube.com/watch?v=gK2JWbmU3zY

    i później jeszcze poprawił się o metr
    www.youtube.com/watch?v=Vdoccdb0xZw

    140m w Wiśle
    www.youtube.com/watch?v=P1nGJRnkJHg

    Podium z kolegami w Sapporo
    www.youtube.com/watch?v=btwd8c8pBH8

    Dwa zwycięstwa w Vikersund drugi skok to 249m!
    www.youtube.com/watch?v=k2hhdGM4xlo
    www.youtube.com/watch?v=TJB72uLnDRs

  • Lans profesor
    -

    Biedny sport.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Ale przewaga Prevca nad Froindem jesli chodzi o zarobki.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl