PK w Engelbergu: Seria próbna dla Soeberga

  • 2016-12-27 17:16

Sigurd Nymoen Soeberg z Norwegii wygrał serię próbną przed wtorkowym konkursem w ramach Pucharu Kontynentalnego w szwajcarskim Engelbergu. Nieznacznie w odniesieniu do oficjalnego treningu poprawili się reprezentanci Polski. Start konkursu otwierającego 4. period wyznaczono na godzinę 17:00.

22-letni sportsmen ze Skandynawii uzyskał 134,5 metra. Drugie miejsce ze stratą 0,8 pkt zajął najlepszy z Włochów - Sebastian Colloredo (134 metry). Na trzeciej pozycji znalazł się rodak Soeberga - Johann Andre Forfang (136,5 metra).

Ex aequo na czwartej lokacie zameldowali się dwaj Słoweńcy - Bor Pavlovcic oraz autor najdłuższego dotąd lotu dnia - Aljaz Osterc (137,5 metra). Czołową szóstkę uzupełnił trzeci z Norwegów - Halvor Egner Granerud (133,5 metra).

Najlepsi z Biało-Czerwonych zostali sklasyfikowani w trzeciej dziesiątce. Aleksander Zniszczoł (128,5 metra) zajął 24. miejsce, a Paweł Wąsek (127 metrów) był 29. Pozostali Polacy uplasowali się w czwartej, piątej i szóstej dziesiątce.

Zawodnicy od 1 do 12 numeru startowego ruszali z belki nr 22, natomiast reszta stawki zapoznawała się z Gross-Titlis-Schanze z platformy nr 21. Ze skoku próbnego zrezygnowali Witalij Kaliniczenko (Ukraina) i Filip Sakala (Czechy).

W kantonie Obwalden panuje odwilż. W trakcie trwania serii próbnej termometry wskazywały dwie kreski powyżej zera, a siła wiatru wahała się od 0,4 do 1,3 m/s w plecy.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Wyniki serii próbnej PK w Engelbergu (HS 140); 27.12.2016
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 47 SOEBERG, Sigurd Nymoen NOR 134.5 92.4
2 63 COLLOREDO, Sebastian ITA 134.0 91.6
2 33 FORFANG, Johann Andre NOR 136.5 91.6
4 58 PAVLOVCIC, Bor SLO 134.0 91.5
4 12 OSTERC, Aljaz SLO 137.5 91.5
6 57 GRANERUD, Halvor Egner NOR 133.5 90.4
7 9 WANK, Andreas GER 135.5 88.4
8 30 DEZMAN, Nejc SLO 131.0 83.7
9 59 ASCHENWALD, Philipp AUT 129.5 83.4
10 48 ZUPANCIC, Miran SLO 129.0 82.6
11 55 AUNE, Joakim NOR 128.5 82.5
12 51 AALTO, Antti FIN 129.0 82.4
13 31 AIGNER, Clemens AUT 130.5 82.3
14 26 MATURA, Jan CZE 127.5 81.9
15 28 STEINER, Maximilian AUT 128.0 81.5
16 18 SIEGEL, David GER 129.0 79.9
17 2 PEIER, Killian SUI 129.0 79.3
18 13 DESCHWANDEN, Gregor SUI 129.0 78.8
19 61 HUBER, Daniel AUT 126.0 77.8
20 11 SCHUBERT, Johannes GER 131.0 77.4
21 37 IPCIOGLU, Fatih Arda TUR 124.5 76.9
21 24 HAUER, Joachim NOR 126.0 76.9
23 43 SCHMID, Constantin GER 126.5 76.2
24 10 BJOERENG, Joacim Oedegaard NOR 128.5 75.7
25 6 ZNISZCZOL, Aleksander POL 128.5 75.6
26 52 HOFFMANN, Felix GER 125.5 75.5
27 32 IWASA, Yuken JPN 127.0 75.2
28 62 WOHLGENANNT, Ulrich AUT 125.0 75.1
29 46 KRAUS, Marinus GER 125.0 74.8
30 16 WASEK, Pawel POL 127.0 74.6
31 42 BARTOL, Tilen SLO 124.0 74.0
32 4 HAUSWIRTH, Sandro SUI 126.0 73.5
33 45 WOLNY, Jakub POL 125.0 73.3
34 38 BIRCHLER, Tobias SUI 121.0 73.1
35 49 BJERKEENGEN, Fredrik NOR 123.5 72.9
36 39 KYTOESAHO, Niko FIN 121.5 72.6
37 8 BOGATAJ, Tine SLO 126.0 72.5
38 40 SCHULER, Andreas SUI 122.0 72.4
39 19 INSAM, Alex ITA 123.5 72.0
40 50 REISENAUER, Janni AUT 123.0 71.8
41 60 HUBER, Stefan AUT 122.5 70.2
42 54 BIEGUN, Krzysztof POL 122.0 69.2
43 41 KOZISEK, Cestmir CZE 121.0 68.9
44 44 POLASEK, Viktor CZE 123.5 68.6
45 53 ASIKAINEN, Lauri FIN 121.0 67.4
46 3 EGLOFF, Luca SUI 122.5 67.1
47 17 KURITA, Riki JPN 122.0 65.9
48 15 BRADATSCH, Sebastian GER 122.5 65.7
49 7 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 122.5 65.6
50 14 BRASME, Paul FRA 120.5 63.7
51 34 ROCH DUPLAND, Thomas FRA 118.0 60.0
52 35 BAZHENOV, Aleksandr RUS 116.0 58.3
53 36 BOYARINTSEV, Vladislav RUS 115.5 57.7
54 56 BRESADOLA, Davide ITA 115.0 57.6
55 29 MIETUS, Krzysztof POL 115.0 57.1
56 22 HOLIK, Frantisek CZE 113.5 55.8
57 1 PETER, Dominik SUI 115.0 52.4
58 27 MALTSEV, Kevin EST 109.0 50.0
59 20 PASICHNYK, Stepan UKR 110.5 49.5
60 23 CONTAMINE, Mathis FRA 100.5 32.2
61 21 MARUSIAK, Yevhen UKR 96.0 22.8

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13290) komentarze: (105)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • papik82 początkujący
    test


    test test test
    to jest testowy dopisekKomentarz zmoderowany (Moderator 22186) / 2016-12-29 16:47:39

  • papik82 początkujący
    test

    test test test

  • W_S profesor
    -

    Moim zdaniem bez fachowca w kadrze B nigdy nie będziemy mieli zaplecza. Jedynym polskim trenerem, który jest dobry jest Maciusiak, ale on musi odbudować kadrę juniorów zrujnowaną przez Mateję. Mateja to niech lepiej zajmie się smarowaniem nart, swoją kadrę przygotował fatalnie do sezonu. Za Maciusiaka Kłusek skakał bardzo dobrze w CoC, Stękała złapał dobrą formę, Biegun jakieś punkty w CoC zdobywał, Wolny regularnie punktował, a Kubacki i Kot skakali cały sezon w PŚ i to całkiem całkiem. Maciusiak potrafił ich przygotować, Mateja sobie z tym kompletnie nie radzi...

  • W_S profesor
    -

    Moim zdaniem bez fachowca w kadrze B nigdy nie będziemy mieli zaplecza. Jedynym polskim trenerem, który jest dobry jest Maciusiak, ale on musi odbudować kadrę juniorów zrujnowaną przez Mateję. Mateja to niech lepiej zajmie się smarowaniem nart, swoją kadrę przygotował fatalnie do sezonu. Za Maciusiaka Kłusek skakał bardzo dobrze w CoC, Stękała złapał dobrą formę, Biegun jakieś punkty w CoC zdobywał, Wolny regularnie punktował, a Kubacki i Kot skakali cały sezon w PŚ i to całkiem całkiem. Maciusiak potrafił ich przygotować, Mateja sobie z tym kompletnie nie radzi...

  • Mikolaj1 weteran

    szkoda,że Szczęsnego ta nie bylo

  • Pavel profesor

    Emocje jak na grzybobraniu, pt. "czy Biegun wejdzie do 2 serii".

  • molenda doświadczony
    29, 31, 42, 49, 51

    Pozycje naszych. Takie miejsca, to kadra B mogłaby zajmować w PŚ, nie w PK...

  • Labrador_Retriever weteran
    Biegun

    Proszę, proszę, Krzysiek nawet 29.! Bardzo pozytywny konkurs, bardzo.

  • zsuetaM stały bywalec
    @dervish @dervish

    Na 29 :P

  • dervish profesor
    Biegun

    Jednak wejdzie do drugiej serii .... na 30 miejscu

  • zsuetaM stały bywalec
    Biegun

    Jakimś cudem wszedł do drugiej serii xD

  • zsuetaM stały bywalec
    Jeden

    zepsuje i Biegun w drugiej serii będzie.

  • Xellos profesor
    hehe

    Norweg zaraz po skoku naszego najlepszego zawodnika odpala petardę dającą prowadzenie w konkursie...obraz nędzy i rozpaczy.

  • dervish profesor
    wszysy nasi juz skoczyli

    konkurs jeszcze trwa ale już teraz można powiedzieć, że jest to jedna wielka kompromitacja całej naszej kontynentalnej kadry z Robertem Mateja i Aleksandrem Zniszczołem na czele.

  • Labrador_Retriever weteran
    Jednak mamy emocje

    Możemy teraz śledzić relację i liczyć, ile Biegunowi brakuje do awansu! :D

    Niestety, porażka po całości. Myślałem, że będzie lepiej niż ostatnio, a jest gorzej.

  • molenda doświadczony
    cóż, szukajmy pozytywów

    Wszyscy nasi seniorzy pokonali Ipcioglu :D

    Cóż, Biegun ratuje Mateję przed totalną kompromitacją. W tej chwili to już tylko zwykła kompromitacja.

  • molenda doświadczony
    cóż, szukajmy pozytywów

    Wszyscy nasi seniorzy pokonali Ipcioglu :D

    Cóż, Biegun ratuje Mateję przed totalną kompromitacją. W tej chwili to już tylko zwykła kompromitacja.

  • Henning stały bywalec

    Kolejny konkurs gdzie młody Fin daje znaki naprawdę solidnej formy. promyk nadziei na "lepsze jutro" dla Finów...

  • zsuetaM stały bywalec
    @W_S @W_S

    Ja tak samo przypuszczam.

  • Mikolaj1 weteran
    @Pavel @yyy

    ale ty jesteś zielony człowieku. Nie trzeba żadnych źródeł artykułów czy wywiadów by spojrzeć na sezon 2003/2004 bez prof Żołędzia i Blecharza czemu bez nich Tajner nie mógł sam Małysza przygotować? Pewnie zaraz wyskoczysz z argumentami typu zmęczenie materiału itp.A reszta kadry to ciul? Czemu Swojego synka nie mógł przygotować?

  • yyy profesor

    Popieram, nikogo z naszych nie bedzie w drugiej serii

  • Henning stały bywalec

    Kapitalny skok Antti Aalto

  • W_S profesor
    Blamaż

    Beznadziejny konkurs w naszym wykonaniu. Wątpię żeby Biegun skoczył jakiś super skok, przypuszczam że żaden Polak nie wejdzie do 2 serii.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Jakub Wolny może się zakwalifikuje jakimś cudem do drugiej serii.. ale to cały czas nie jest to co sobie wyobrażałem i chciałem żeby było. Panowie to nie tak miało być można by zaśpiewać.

  • Xellos profesor
    tragedia

    Ja nie wierzę w dyspozycje dnia w PŚ a tutaj tak słabo. Zbyt wielka różnica. Tu nie chodzi o patrzenie na belki i wiatry. Tylko o patrzenie kto go wyprzedził. Nie można z powodu dyspozycji dnia spaść na poziom nie dający żadnego punktu w PK...

    Np. Ziobro w PK też zajmował różne miejsca, ale dające jakieś punkty za każdym razem. A co skok wiatry miał różne.

  • dervish profesor
    a jednak

    Wolny o 2.5 punkta pokonał Zniszczoła. Olek nie będzie najlepszym z naszych ;)

  • Major_Kuprich profesor
    Wolny się zmobilizował

    Jest szansa na punkty, przynajmniej jeden, bo co do Bieguna mam wątpliwości...

  • yyy profesor
    @Pavel @Mikolaj1

    Skąd to wiesz, ze Tajner nie wiedział co się dzieje, daj źródło, artykuły wywiady.

  • pawel96 profesor

    Szkoda Ipcioglu, skoczył na poziomie Miętusa. Co niestety źle o nim świadczy - o Turku rzecz jasna.

    Po treningach była szansa na spokojne punkty.

  • Mikolaj1 weteran
    @Pavel @yyy

    Sukcesy Małysza to zasluga Doktora Blecharza oraz prof Żołędzia no i przede wszystkim Talentu Małysza.Tajner tylko machał chorągiewką i zupełnie nie wiedział co się dzieje na wierzy trenerskiej.

  • W_S profesor
    Zniszczoł

    Nie można pisać, że się stoczył przez ten tydzień. Jemu ta skocznia nie leżała tydzień temu i teraz nadal mu nie leży, skaczą mniej więcej z tych samych belek, warunki są podobne. Kotowi też ta skocznia nie leżała i nie skakał na niej na miarę swoich możliwości.

  • ksath bywalec

    Zniszczoł totalna kompromitacja, były święta po Polsku widać :)

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Wszystko teraz w nogach Jakuba Wolnego i Krzysztofa Bieguna. Chcę potwierdzenia że zwłaszcza Krzysztof Biegun skacze coraz lepiej i to że Sebastian Szczęsny jednak się nie pomylił o rewelacyjnej postawie Krzysztofa Bieguna na treningach. Przynajmniej niech ta dwójka skoczy dobrze.

  • Mikolaj1 weteran
    @mac1501 @yyy

    Co mają 2 złota olimpisjkie Stocha skoro my tutaj mówimy o wschodzących talentach i,ze skoczków jest coraz mniejsza liczba i za 10 lat możemy stać się drugą Finlandią.Przecież u nas jest teraz taka sama sytuacja jak w Finlandii 10 lat temu wtedy tylko skupiano się na Ahonenie Hautamekim Jussilainenie czy Larinto a nic nie interesowali się juniorami myśleli,że będą wiecznie skakać dobrze i teraz mamy klops.Trzeba patrzeć przyszłosciowo na młodych z rocznika 2000 + a nie na Stocha Żyłe Kota czy Ziobre którzy za parę lat zakończą kariery.Nasza kadra A nie jest już najmłodsza.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    @Janeman
    Jan Ziobro słynie z kontrowersyjnych zachowan i wypowiedzi. Mnie się też jego zachowanie nie za specjalnie podoba. Jan Ziobro powinien skupić się na turnieju 4 skoczni teraz i tam jest teraz jego miejsce.

    Krzysztof Miętus lepiej niż na treningach ale na 30-stkę niestety za mało. Nie wiem.

  • Pavel profesor
    @yyy

    A gdzie ja napisałem, ze mi Tajner przeszkadza? Niech sobie tam siedzi, po prostu wszystko co dobre w polskich skokach w XXI to zasługa Małysza.

  • Pavel profesor
    @yyy

    A gdzie ja napisałem, ze mi Tajner przeszkadza? Niech sobie tam siedzi, po prostu wszystko co dobre w polskich skokach w XXI to zasługa Małysza.

  • yyy profesor
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    To tez maja ambicje zwalnia c trenera zamiast przebić się do kadry Horngachera. Mają wzór u Janka. Wystarczyło być w top 10, nie trzeba było wygrywać. Top 10 w Pk i jest się w kadrze A.

  • Janeman profesor
    Jan Ziobro

    A na łonecie pojawił się wywiad z Jankiem, w którym tłumaczy,ze nie miał nic wspólnego ze zła atmosferą w kadrze i że potrafi trzymać język za zębami , po czym rzuca kilka sprzecznych ze sobą zdań i personalnych aluzji , które dobitnie świadczą o tym,że jest zupełnie inaczej niż mówi..

  • yyy profesor
    @Pavel @pavel

    Błąd. Sukcesy Małysza zwiększyły zainteresowanie, ale to Tajner spowodował że to zainteresowanie pomogło w rozwoju skoków. Co wam właściwie zrobił ten Tajner? Macie problem z nim bo odniósł sukces? To samo osiągnó by z Małyszem i potem jako prezes każdy z was? Pavel i Mikołaj lepiej byście pociągnęli to wszystko od AT? Byli lepsi kandydaci?

  • krzysiek987 weteran

    Może to próba pokazania panu prezesowi,że trzeba koniecznie zmienić trenera przez samych skoczków

  • krzysiek987 weteran

    Może to próba pokazania panu prezesowi,że trzeba koniecznie zmienić trenera przez samych skoczków

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Oby nie okazał się najlepszym. Aleksander Zniszczoł co tu dużo mówić, spisał się tak jak nie powinien się spisywać.

  • pawelf1 profesor
    Wank----- Zniszczoł

    Ciekawe porównanie .
    Przegranie rywalizacji o kadrę A plus święta i mamy pasztecik Olka. Nic dziwnego że nie zrobił jeszcze kariery . Nie z takim profesjonalizmem.....

  • zsuetaM stały bywalec
    @dervish @dervish

    Nie ma takiej opcji :)

  • Pavel profesor
    @yyy

    Małysz swoimi skokami załatwił skoczków, warunki do treningów, infrastrukturę i sponsorów, jeszcze pewnie przez 10 lat będzie odczuwać pozytywne efekty jego kariery. Także sportowa emerytura niewielu tu zmienia.

  • yyy profesor

    Deschwanden, kolejny który cały weekend PS skakał podobnie jak Olek, w zawodach raz był lepszy jeden raz drugi, a tutaj wyraźna deklasacja Szwajcara.

  • dervish profesor
    Moze wyjśc i tak

    że obsmiewany Zniszczoł okaże sie być dzisiaj najlepszym z naszych kontynentalowców ;)

  • yyy profesor
    @mac1501 @Mikolaj1

    Od czasów Małysza minęło już prawie 10 lat. Koniec. nie ma juz Małysza, a my mamy 2 złota Olimpijskie.

  • dervish profesor

    Trzeba dziękować nie wiadomo komu, ze jednak Zniszczoł nie pojedzie na T4S. Z taka dyspozycją to w przyszłym periodzie nie będzie pytania czy rotować tylko kogo zdegradować z kadry na PŚ do kadry kontynentalnej.

  • zsuetaM stały bywalec
    Wąsek

    Koleny...eeeeahhhhhsz

  • Bogdinho weteran

    Wąsek też niestety słabiutko, liczyłem że powtórzy przyzwoity skok z serii próbnej.

  • Xander1 profesor

    Wąsek też bardzo słabo. Ale jemu jeszcze mozna odpuścić bo to junior. Ale mimo wszystko naprawdę źle to wygląda.

  • Mikolaj1 weteran
    @mac1501 @yyy

    Obecne wyniki Kadry A to zasługa Małysza oraz prof Żołędzia i doktora Blecharza którzy przygotowywali Małysza do jego złotych sezonów. tak samo jak w latach 2008-2016 gdyby, nie Małysz to o Kruczku nikt by nie słyszał taka prawda Przecież to dzięki Małyszowi skoki stały się tak popularne,że młode dzieci także chcieli zacząć skakać jak Adam.A Tajner w tej chwili nic nie robi w kierunku Skoków nie mówiąc już o biegach kombinacji czy narciarstwie alpejskim.Aha i nie wnioskuje tak po jednym konkursie PK tylko od dluższego czasu.

  • yyy profesor

    I kolejny dwa razy w PŚ Engelbergu Andreas Wank był za Olkiem, a teraz 15 metrów przed Olkiem. Co jest?

    To siedzi w nim, to jest brak motywacji, mentalność sportowca

  • yyy profesor
    @Pavel @EmiI

    Taki Dezman w Engelbergu raz w konkursie był na równo z Olkiem, a raz był 15 pozycji za Olkiem, jaki cudem teraz Olek tak d niego odstaje?

  • Pavel profesor
    @EmiI

    To raczej norma, obecnie poziom PK zbyt wysoki nie jest, a dominatorzy początku sezonu z PK, mają problemy z wysokim punktowaniem w PŚ.

  • dejw profesor
    @dejw @dejw

    Pardon. SZÓSTEJ dziesiątki.

  • Pavel profesor
    @mac1501

    Nie widzę tu żadnego "eksperta skoków narciarskich", z resztą Mateja przez wiele był skoczkiem nr 1 i nr 2 w Polsce i jak pisałem niżej przez pewien czas sam ciągnął nasze skoki. A jaki mu przydomek nadałeś to już twoja sprawa, ale zachowaj ją dla siebie.

  • dejw profesor
    @dejw @dervish

    To jest skok poniżej 30. Grubo poniżej 30. Może że nawet na dolną połowę piątej dziesiątki. W PK.
    Tydzień temu przegrał punkty PŚ o 0,2 pkt.
    Wystarczy zobaczyć kogo lał tydzień temu. Ci sami leją go teraz.

  • yyy profesor
    @mac1501 @Mikolaj1

    Wnioskujesz to na podstawie jednego konkursu Pucharu Kontynentalnego? A obecne wyniki to zasługa poprzedniego prezesa tak? Tak juz jest w sporcie, że sukcesy danej nacji kiedyś się kończą.

  • EmiI profesor
    @Pavel @pavel

    Tylko obserwując konkursy PŚ, miałem wrażenie że zawodnicy z piątej dziesiątki konkursów PŚ prezentowali tak żenujący poziom że mieliby problem z punktowaniem w PK. Widać to się potwierdza że zawodnik co zajmuje w PŚ 40 miejsce to żaden dominator PK, tylko zawodnik na II dziesiątke.

  • dervish profesor
    @Emil

    A może po prostu nie ma prostego przełożenia wyników PK na PŚ i na odwrót, a to co prezentuje tu Olek Zniszczoł to jest wyznacznik tego co pokazywał od początku sezonu.

  • Mikolaj1 weteran

    Raczej to nie jest możliwe,żeby Zniszczoł wciągu tygodnia tak sie stoczył.

  • King profesor
    @dejw @dervish

    Zgadzam się. Pisałem już w poprzednim artykule o skokach Olka. Jak ktoś nie wie to niech zobaczy wyniki serii próbnej z 17 grudnia z PŚ w Engelbergu belka, pkt za wiatr i odległość.

  • mac1501 stały bywalec
    @pavel

    W tym momencie obraziłeś eksperta skoków narciarskich. Bo gdyby Mateja nie miał problemów z psychiką oraz nie miał skrętu tułowia po wyjściu z progu to wówczas przez wiele lat byłby skoczkiem nr 1, a potem 2 w Polsce i Polska zajmowałaby wyższe miejsca w konkursach drużynowych. No i Małysz miałby na koncie medal w konkursie drużynowym - Sapporo 2007. A tak niestety w większości przypadków kompromitował się - nie tylko na MŚ w Planicy. Dlatego przykro mi bardzo ale taki dostał przydomek, a nie inny. No a co do wyników to Turek skacze dalej od naszych... normalnie przykro na to patrzeć.

  • zsuetaM stały bywalec
    HAUSWIRTH, Sandro

    Bije Zniszczoła na łeb.

  • Pavel profesor
    @EmiI

    Jednak różnica 20-30pkt naserię to jednak trochę dużo na "dyspozycję dnia", a tyle zapewne Zniszczoł straci do pierwszej piątki.

  • W_S profesor
    Coś przeczuwam że na polskie konkursy będziemy mieli limit 6

    Raczej nikt z obecnych na CoC nie wywalczy dodatkowego miejsca niestety.

  • Mikolaj1 weteran
    @mac1501 @mac1501

    Tajner odejdzie zostanie wywyższony na piedestał.Przyjdzie nowy prezes Stochy Żyły Kubackie zakończą kariery.Zawodników będzie brakowało co spowoduje upadek polskich skoczków i obwinianie nowego prezesa za brak rozwoju dyscypliny,ale wtedy będzie tylko i wyłacznie wina Tajnera.Więc Tajner jest cwany jeszcze posiedzi na stołku ze 2 czy 3 latka aż złoty okres talentów Malyszomani się skończy i odejdzie i następny się będzie musiał martwić co z tym zrobić by ponownie podnieść poziom skoków w Polsce.

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @King

    jakich czterech skoczków?
    jest to suma punktów z treningów ze wszystkich treningów w tym sezonie, nie tylko z Engelbergu

  • EmiI profesor

    A może czas przyjać do wiadomości że od pewnego pułapu poziom jest tak wyrównany że to czy zajmujesz 25 na PŚ czy na PK zależy od dyspozycji dnia?

  • dervish profesor
    @dejw @dejw

    a skąd taki wniosek? Gorzej jezeli sie okaże że to jest po prostu wyznacznik tego co Olek prezentuje od poczatku sezonu. Wówczas kolejny raz przekonamy się, ze nie ma prostego przełozenia wyników z PK na PŚ i na odwrót.

  • pawel96 profesor

    Zniszczoł fatalny skok. Oby to tylko skocznia, a nie początek zapaści.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Aleksander Zniszczoł... nie tak to miało wyglądać.

  • King profesor
    @krzysiek987 @krzysiek987

    Jak to liczyłeś? 4 skoczków nie da 1731pkt

  • Xander1 profesor

    Olek niestety bardzo słabiutki skok. Przegrywa nawet z młodziutkim Szwajcarem. Co się dzieje? Przecież to jakiś dramat. To niemożliwe by Olek w takim krótkim czasie aż tak się stoczył. Czyżby Mateja dołożył jakąś cegiełkę do tego?

  • zsuetaM stały bywalec
    Zniszczoł

    On jest fatalny tak samo jak Kucharczyk.

  • dervish profesor
    Zniszczoł

    Z takim skokiem to może mieć problem z awansem do drugiej serii. Czyzby kompromitacja???

  • dejw profesor

    Zniszczoł jednak nie trenował.
    Zniszczoł się posypał przez te parę dni.

  • Henning stały bywalec

    Olek jeszcze gorzej niż w treningach... To mu nawet punktów nie da

  • krzysiek987 weteran

    a drużynowo wygląda to tak:
    1.Słowenia 1731 pkt
    2.Norwegia 1152
    3.Austria 786
    4.Niemcy 666
    5.Polska 543

    to tylko ciekawostki kto jest mistrzem treningów

  • krzysiek987 weteran

    Sprawdziłem i zrobiłem sobie klasyfikacje mistrzowie treningów (pkt tak jak za miejsce w konkursie)
    oto wyniki:
    1. PAVLOVCIC, Bor 391 pkt
    2. ZUPANCIC, Miran 301
    3. SOEBERG, Sigurd Nymoen 292
    4. SEMENIC, Anze 288
    5. COLLOREDO, Sebastian 283
    6. ZIOBRO, Jan POL 261
    7. KRAUS, Marinus GER 241
    8. JUSTIN, Rok 232
    9. ALTENBURGER, Florian 211
    10. HILDE Tom 204
    -------
    14. Miętus Krzysztof 125
    33. Biela Stanisław 47
    34. Wolny Jakub 45
    47. Biegun Krzysztof 24
    49. Kłusek Bartłomiej 21
    55. Stękała Andrzej 11
    58. Zniszczoł Aleksander 7
    67. Wąsek Paweł 2



  • Pavel profesor
    @yyy

    Na 100% specjalnie "duszą" formę zaplecze dla jakiegoś "niebiańskiego planu", którego zwykły kibic nigdy nie pojmie, to ma sens.

  • mac1501 stały bywalec
    @mac1501 @yyy

    Mistrzu - jeżeli Kamil Stoch, Piotr Żyła, Stefan Hula zakończą kariery za 3-4 lub najpóźniej za 5 lat to w kadrze A przy obecnej dyspozycji zostają tylko Maciek Kot i Dawid Kubacki. Jak Murańka i Ziobro się obudzą to jeszcze będzie drużyna. No ale gdzie dokoptować jeszcze trzech skoczków, żeby stworzyć maksymalny limit??? Przy takich skokach w CoC nie ma nikogo. Stękała, który zamiast się skupić na treningach to pije i pali - jak Lars Bystoel. Krzysiek Miętus się całkowicie posypał, Olek Zniszczoł który skakał z kadrą A jeszcze ma szanse wrócić, Wolny po kontuzji to nie ten sam zawodnik. Po za tym jest co raz mniej skoczków. Infrastruktura - poza Zakopcem, Wisłą-Malinką oraz Szczyrkiem jest w koszmarnym stanie. Jeżeli władze gmin Karpacz, Zakopane, Lubawki i kilku innych przestaną kraść, tylko przeznaczą pieniądze na gruntowną modernizację skoczni "Orlinek", Średnią i Małą Krokiew to jeszcze polskie skoki da się uratować. Inaczej będzie czekał ciężki upadek polskich skoków - taki sam jaki jest w Finlandii i prezes "Polskiego Związku Skoków Narciarskich" powinien zdawać z tego sprawę. Dlatego różnica między kadrą A, a zapleczem powinna być niewielka. No a tutaj mamy do czynienia z przepaścią - smutne ale prawdziwe.

  • Pavel profesor
    @mac1501

    Mateję to ty szanuj, bo gdyby nie ten "betonowy bucik" to być może Małysz z braku środków w PZNie skończyłby karierę przed swoją wielką erą. Przez dwa sezony niemal sam ciągnął wózek pod nazwą "polskie skoki", to ze typowy Janusz zapamiętał go tylko dzięki jednemu skokowi w Planicy i drużynówce na MŚ nie znaczy, ze nic nie osiągnął. A osobiście uważam, ze jakby dostał takie warunki do trenowanie jak mają nasze Kłuski, Miętusy czy inne Zniszczoły to osiągnąłby znacznie więcej. Także serio, trenerem jest jakim jest, ale szacunek mu się należy.

  • yyy profesor
    @mac1501 @Mikolaj1

    Oczywiście że jest bardzo istotne, ale napisać, '' co z tego, że mamy mocną kadrę A, skoro zaplecza nie ma w ogóle. '' Jest trochę śmieszne, bo wychodzi na to ze macie mocne zaplecze jest ważniejsze od tego ze mamy mocy podstawowy skład.

    Ja mam nadzieje ze jest to zamierzona i kontrolowana obniżka formy, i jak bedzie taka potrzeba, to forma wróci.

  • zsuetaM stały bywalec
    Turek

    Lepszy od Polaków..Hahaha.

  • Wikoland stały bywalec
    Talenty

    Kliknijcie sondy i znajdźcie pytanie o najbardziej perspektywicznym zawodniku i będzie niespodzianka

  • Henning stały bywalec

    Aż strach pomyśleć co będzie dalej...

  • Stoszek profesor
    -

    Turek naszych leje. Porażka

  • dervish profesor

    Na treningach Zniszczoł prezentuje ten sam poziom co "czołówka" naszej kontynentalnej kadry. Ziobro dokładał tej samej grupie po około 20 punktów na skok, czyli mniej więcej tyle ile przewagi ma czołówka z dzisiejszych treningów. To oznacza, że niestety kadra kontynentalna nie zrobiła zadnego postępu i to nie jest podniesienie formy do poziomu Zniszczoła tylko równanie (Olka) w dół.
    Mimo wszystko nie wierzę by w konkursie Olek nie odskoczył kolegom z kadry na jakieś 20 punktów. Patrząc na wyniki MP to mniej wiecej taka jest różnica pomiędzy kadrą kontynentalną (Biela, Stekała) a najsłabszymi z kadry na PŚ (Murańka, Zniszczoł)

  • Mikolaj1 weteran
    @mac1501 @yyy

    Wyobraź sobie,że jest bardzo istotne bo trzeba mieć kogoś w obwodzie.W razie jakby przyszła zniżka formy kadrowiczów A to zawsze można zastąpić zawodnikiem z kadry B a na ten moment nie ma niestety nikogo.

  • yyy profesor
    @mac1501 @mac1501

    ????
    to tak jakby te zaplecze było istotniejsze od kadry A

  • mac1501 stały bywalec
    Dramat totalny

    Ja nie wiem co zrobił z tą kadrą B nasz "betonowy bucik" Robert Mateja. No i co z tego, że mamy mocną kadrę A, skoro zaplecza nie ma w ogóle. Muszą się ludziska zarządzający krajem obudzić. Bo inaczej za 10-15 lat nic nie zostanie z Małyszomanii i polskie skoki będą wyglądać tak samo jak fińskie, a nawet i gorzej. Jeszcze wspomnicie moje słowa.

  • dervish profesor

    Jeżeli Olek nic w konkursie nie pokaże to może to być dowód na sporą pomyłkę trenera Horngachera który na długo przed rozpoczęciem sezonu skreślił z kadry Ziobrę by dać w ciemno miejsce Zniszczołowi który niczym specjalnym się nie zasłużył by dostać aż tak duży kredyt zaufania.

  • Xander1 profesor

    Te wyniki Polaków bardzo zaczynają martwić, bo to już jednak trzecie zawody a progresu u zawodników nie widać. A powiedziałbym nawet mały regres. A przecież tacy zawodnicy jak Wolny, Biegun czy ci co zostali w domu to nasza przyszłość i celem dla nich powinno być doskakiwanie poziomem do naszych najlepszych skoczków.
    Nie wiem jaki cel na ten dzisiejszy konkurs. Po tych wynikach treningowych to chyba więcej niż jeden zawodnik w serii finałowej będzie trzeba ocenic jako sukces. Po cichu liczę że Olek jednak cos pokaże w konkursie inaczej to będzie znak że zbliża się poziomem do naszej mizerii.

  • Xellos profesor
    @Xellos @Funfact

    Faktycznie, zapomniałem o tym. No to ciśnienie przesunie się na konkursy polskie. I to na wietrzną, losową Wisłę. Zdecydowanie lepiej jakby decydowała forma z TCS o startach dalszych, niż losowa Wisła. W Wiśle może komuś podwiać i dostanie miejsce w składzie...

  • King profesor
    Transmisja

    Będzie jakaś transmisja tak jak to było w przypadku PK w Vikersund?

  • FunFact weteran
    @Xellos @xellos

    Zwłaszcza, że po T4S mamy trzy konkursy w Polsce, gdzie dwa razy dysponujemy kwotą narodową.

  • Xellos profesor
    Marnie to wygląda

    Jedyna nadzieja, że Zniszczoł trenował :) Jak nie, to Murańka/Ziobro może się już pakować po TCS. Ale będzie ciśnienie jak zobaczą, że Olek limitu nie wywalczy :) Jedynie Hule, by mogli ewentualnie przeskoczyć. Reszta ma miejsca pewne.

  • Pavel profesor

    Powiem tak z dwojga złego, wolę tegoroczną mocną kadrę A i beznadziejna B niż zeszłoroczną sytuację odwrotną. Co nie zmienia faktu, ze zaplecze, o ile takie było, całkiem się posypało.

  • dervish profesor
    Obraz naszej kontynentalnej kadry

    po treningach można opisać jednym słowem: NĘDZA :(

  • jma profesor
    Co to za wynik Hauera?

    Spadł z progu? Czy jakiś błąd?

  • realista1 stały bywalec

    Jedynie Wąsek skacze na miare swoich możliwości choć te skoki i tak są słabe.Reszta to dno i kilogram mułu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl