PK w Engelbergu: Dublet Norwegów, Biegun jedynym Polakiem z punktami

  • 2016-12-27 18:55

Halvor Egner Granerud wygrał wtorkowy konkurs z cyklu Pucharu Kontynentalnego w szwajcarskim Engelbergu, czym przybliżył się do powołania na 65. Turniej Czterech Skoczni. O poziomie rywalizacji w norweskiej ekipie świadczy fakt, iż na drugim stopniu podium stanął jego rodak - Joakim Aune. W czołowej szóstce uplasowało się jeszcze dwóch innych zawodników ze Skandynawii. Polacy zakończyli kolejny nieudany start w tzw. "drugiej lidze". Punkty zdobył tylko Krzysztof Biegun, który na Gross-Titlis-Schanze wywalczył 23. notę dnia.

Warto podkreślić, iż w czołowej "10" zmagań w kantonie Obwalden zameldowali się reprezentanci tylko trzech nacji. Byli to Norwegowie, Słoweńcy i Austriacy. Wtorkowe zmagania stały pod znakiem wiatru z tyłu skoczni, który często zmieniał swoją siłę. Warunki były bardzo podobne do tych, w których przed niespełna dwoma tygodniami rywalizowali najlepsi zawodnicy globu w ramach Pucharu Świata w Engelbergu.

Najlepiej z niekorzystnym wiatrem poradził sobie Granerud. Znany z dużego poczucia humoru 20-latek, który ma na swoim koncie m.in. pokazowe skoki w stroju św. Mikołaja czy... bez jakiegokolwiek stroju, tym razem uzyskał 128 metrów, a także 142,5 metra. To właśnie finałowy lot wywindował go z czwartej na pierwszą pozycję. Mieszkaniec Oslo w obu seriach ruszał z 20. platformy startowej. Skład podium uzupełnili sportsmeni, dla których wtorkowe zawody okazały się najlepszymi w dotychczasowej karierze. Drugi był 23-letni Joakim Aune (136,5 metra oraz 131 metrów), a trzeci zaledwie 17-letni Aljaz Osterc (134,5 oraz 129,5 metra). Dla Norwega i Słoweńca były to pierwsze podia w zawodach tak wysokiej rangi. Ich strata do triumfatora wyniosła kolejno 5,8 oraz 15,2 pkt.

Zadowolony ze swojego występu bez wątpienia nie może być Johann Andre Forfang. Drużynowy mistrz świata w lotach narciarskich przed sezonem przez wielu ekspertów był uważany za jednego z pretendentów do Kryształowej Kuli, jednak na tym etapie sezonu jest daleki nawet od załapania się do składu Norwegii na 65. TCS. We wtorek 21-latek zameldował się tuż za podium (139 metrów i 125,5 metra), ale dopiero trzecie miejsce wśród Norwegów z pewnością nie przybliża go do startu w czwartkowych kwalifikacjach w Oberstdorfie. Piąty był dziś Nejc Dezman (133,5 oraz 129,5 metra), a szósty kolejny ze Skandynawów - Sigurd Nymoen Soeberg (132 metry i 138,5 metra).

Słabiutki start zanotowała reprezentacja Polski. Pięcioosobowa grupa zdobyła zaledwie osiem punktów, a ich autorem jest Krzysztof Biegun. 22-latek dwukrotnie lądował na linii wyznaczającej punkt konstrukcyjny dużej skoczni w Engelbergu, a więc na 125. metrze. Wystarczyło to do zajęcia 23. lokaty.

W pierwszej serii za nieprzepisowe kombinezony zdyskwalifikowani zostali Frantisek Holik z Czech oraz Maximilian Steiner z Austrii, natomiast w drugiej rundzie za nieprawidłowości w sprzęcie zdyskwalifikowano Bora Pavlovcica ze Słowenii. Na rozbiegu nie pojawili się Witalij Kaliniczenko (Ukraina) oraz Constantin Schmid (Niemcy).

Na skoczni panowała delikatna odwilż, niebo było częściowo zachmurzone, a siła wiatru w plecy sięgała nawet 2,1 m/s. Z tego powodu jury zawodów kilkukrotnie manewrowało ustawieniem belki od 20. do 22. stopnia.

Kolejna okazja do powiększenia dorobku punktowego już w środę. O 12:00 rozpocznie się seria próbna, a na 13:00 wyznaczono start pierwszej rundy ocenianej.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualny ranking CRL Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualną klasyfikację 4. periodu CRL >>


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22361) komentarze: (101)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Janush weteran

    Katastrofalny występ.

    Nie wiem czy to nasi zawodnicy są tak słabi w tym sezonie, czy to może po prostu reszta świata nam odjechała.
    Winni są wszyscy, trenerzy, sztab, działacze, Tajner, ale również i sami zawodnicy. Nieprofesjonalne podejście do zawodów się kłania.
    Może gdyby skakał Biela z Kłuskiem to byłoby ciut lepiej, ale niekoniecznie.
    Miętusa powinni wywalić z kadr, to jest skandal co oni robią ciągnąc go za uszy na wszystkie zawody, on się co najwyżej na FIS Cup nadaje.
    Teraz pozostaje tylko wierzyć, że nasza siódemka na TCS poprawi nam humory, swoją drogą prawie dwa tygodnie przerwy, strasznie długo trzeba czekać na te konkursy od Engelbergu, zbyt długo.

  • Major_Kuprich profesor
    Dzisiaj wstałem z myślą

    Polacy zawojują Engelberg, wczoraj był wypadek przy pracy. Dziś już wszystko będzie pięknie, ale już jest pięknie itd...

  • michnar stały bywalec
    -

    Konkurs wyjątkowo słaby, Polska zupełnie bez zaplecza w tym sezonie, ale przynajmniej kadrowicze są nieźli i się cieszmy. Kłusek zawsze był takim żelaznym kandydatem do CoC, po co ta pauza? Na MP skakała nie najgorzej, podobnie Kantyka i Biela - również typowi zeszłoroczni kontynentaliści.

  • piopix bywalec

    asdsadfas

  • piopix bywalec

    asdsadfas

  • piopix bywalec

    asdsadfas

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupa

  • Samo stały bywalec
    @Pavel @ann81

    Ale to już wyszło.

  • piopix bywalec

    dupa

  • piopix bywalec

    dupasda

  • piopix bywalec

    asdsad kurw

  • piopix bywalec

    kurw

  • piopix bywalec

    asdsadsa

  • piopix bywalec

    asdsadsa

  • piopix bywalec

    asdsadsa

  • piopix bywalec

    asdsadsa

  • Xellos profesor
    @kibic_skokow_narciarskich_ @kibic_skokow_narciarskich_

    Tak samo oceniał formę Robert Mateja :) Kiedy przed pierwszymi zawodami PK, wymienił najlepszych, bez Jana Ziobro. Przyszły zawody i tylko liczył się Ziobro.

    Sami znawcy...

  • piopix bywalec
    test

    sdjksa

  • yyy profesor

    Da sie dać do ignorowanych tego mikołaja?

  • Mikolaj1 weteran
    @Kibic_Skoków

    Nie wierze nareszcie przejrzał na oczy.A tak w ogóle to śmiać mi sie chce z tych wszystkich ludzi którzy słuchają i wierzą w te mityczne treningi.Przecież to Kruczkowata szkoła.

  • Mikolaj1 weteran
    @Kibic_Skoków

    Nie wierze nareszcie przejrzał na oczy.A tak w ogóle to śmiać mi sie chce z tych wszystkich ludzi którzy słuchają i wierzą w te mityczne treningi.Przecież to Kruczkowata szkoła.

  • camdene profesor
    @kibic_skokow_narciarskich_ @kibic_skokow_narciarskich_

    chyba każdy w końcu chciał zobaczyć zdenerwowanego kibica skoków narciarskich :D Zgadzam się ze wszystkim.

  • kibic_skokow_narciarskich_ doświadczony

    Jestem zniesmaczony tym co się stało. Szczególnie postawą Aleksandra Zniszczoła.
    Krzysztof Biegun przynajmniej zapunktował. Ale to nie były rewelacyjne skoki. Jakoś trudno mi uwierzyć że po ponoć cudownych skokach tego zawodnika wg Sebastiana Szczęsnego starczyło to na ledwo 30-stkę. Najwidoczniej niech Sebastian Szczęsny kupi sobie okulary. Taka porada. Niech sobie kupi okulary skoro widział rewelacyjne skoki Krzysztofa Bieguna. Bo przecież nie minął tydzien od tego kwalifikacyjnego treningu i tak szybko Krzysztof Biegun zapomniałby o swojej formie? Coś nie chce mi się w to wierzyć. Jestem zniesmaczony.

  • kewa stały bywalec
    @bondxd @bondxd

    Dodam jeszcze, że Wolny i Stękała to kadra A - czyli trener główny to Horngacher.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Tragedia to jest

    Jedyny taki mały plus to taki że Biegun chociaż się zakwalifikował.
    Oceny dla Polskich skoczków:
    Biegun-3
    Zniszczol-2
    Wąsek-2+
    Wolny-2
    Mietus-2-

  • Ponurzyca weteran

    Kompromitacja była już praktycznie pewna wraz z ogłoszeniem składu.
    Ja nie mam jakiś kryteriów ulgowych typu wiek, brak doświadczenia, etc.
    Jakoś w innych reprezentacjach nieletni lub małoletni skaczą daleko i wygrywają zawody.
    To odnośnie Wąska.
    Wysyłanie Miętusa na zawody międzynarodowe to sabotaż czystej w(ó)dy.
    Nie wiadomo co dzieje się z Wolnym. Tak naprawdę to on nie wrócił z formą do poziomu z przed kontuzji.
    To już trzeci tracony sezon.
    Biegun i Kłusek to są zawodnicy nr 4/5 w składzie na PK i taką formę (zdobycz punktową) dziś zaprezentował.
    Jeżeli ktoś spodziewał się więcej to był naiwny.
    Rozczarował na pewno Zniszczoł. Ten choćby jeden punkt powinien zdobyć.

  • dervish profesor
    @xellos

    He he, dobra uwaga z tym okiem Horngachera :) Mozna powiedzieć pańskie oko konia tuczy :D
    Co do zjazdu/nie zjazdu formy Zniszczoła to rzeczywiscie jest zagadkowe. Nie spodziewałem sie , że olek zawojuje PK tak jak Ziobro, bo uważałem i uważam że póki co jest wyrażnie słabszym skoczkiem od Jana, ale też nie spodziewałem się, ze zawodnik który zdobył w tym sezonie punkty PŚ wypadnie az tak tragicznie. Zgadzam się z Emilem co do przełozenia dalekich miejsc z PŚ na dosyc dalekie miejsca w PK. Gdyby skoczył na poziomie Bieguna to jeszcze jakos szło by to wytłumaczyć, słabszym dniem albo tym, ze zając miejsce w PŚ w 4 dziesiątce też mozna przez przypadek a nie dzięki wielkiej formie, bo umówmy się dolna cześć listy startowej PŚ obejmująca jakieś 30 nazwisk to skoczkowie bardzo przeciętni i miejsca które zajmują czesto sa dziełem sprzyjających warunków i innych losowych zbiegów okoliczności. Czasami nawet udaje im się przebrnąć do serii finałowej.

  • krzychoSt weteran

    3 zawodników punktujących we wszystkich 4 konkursach, liczę po cichu na 4 ale potknięcia się zdarzają dlatego zakładam 3, Hula i Ziobro 2 razy każdy niech zapunktuje i można będzie powiedzieć o bardzo dobrym występie. Proszę wziąć pod uwagę uprzywilejowaną pozycję Niemców i Austriaków a to dwa najsilniejsze obecnie drużyny. Jako optymista wierny kibic wieżę że na równi z nami ale jednak u siebie a to robi różnicę!!

  • EmiI profesor
    @Xellos @xellos

    Horngacher mieszka niewiele ponad 2h jazdy samochodem od Engelbergu, niech przyjedzie sprawdzić co się tam dzieje, bo wygląda to fatalnie.

  • Stinger profesor
    @Mikolaj1 @Mikolaj1

    Regularne punktowanie nawet na końcu trzeciej dziesiątki będąc zaledwie numerem 6 wcale nie będzie takie złe, a już na pewno nie będzie to skoczek nie na PŚ... Także sam widzisz, że twoja teoria jest jakaś głupia.
    Nie spodziewam się cudów ale 4 razy punkty Ziobry pod koniec trzeciej dziesiątki na TCSie będąc numerem 6 biorę w ciemno i dla mnie będzie to wynik na początek dobry dlatego, że to będzie znak, że mamy 6 skoczków na miarę TOP 30 PŚ, a to naprawdę sporo.
    Pytanie tylko czy tak będzie? Obawiam się, że nie (tzn. Janek coś może zapunktować ale czy 4 razy? Wątpię) aczkolwiek jeśli tak będzie to tylko się cieszyć (na początek).

  • Stinger profesor
    @krzychoSt @KrzychoSt

    Czy ja wiem czy mieliśmy zaplecze? Przecież de facto tym zapleczem byli skoczkowie skaczący w PŚ, a więc: Kubacki, Stękała, Ziobro, Żyła czy Murańka i Kłusek (ale on w PŚ nic nie pokazał), a także Wolny.
    Różnica polega na tym, że połowa z nich skacze w PŚ (i to dobrze), a duga połowa albo w PŚ i tak nic nie potrafiła zdziałać albo teraz są tragiczni.

    Dodam tylko fakt, że Wolny coś tam punktuje, Biegun też, Kłusek pewnie się ogarnie na punkty PK, a więc siłą rzeczy będziemy mieli w PK kogoś kto coś tam sporego zapunktuje ale czy to można nazwać zapleczem? Raczej ciułaniem... No chyba, że Murańka lub Ziobro poprzez zmniejszenie limitu spadną do PK to wtedy będziemy mieć kogoś kto będzie zapleczem ew. Zniszczoł ale on raczej tak jak Biegun i Wolny, będzie ciułał aż uciuła ze 200-300 punktów.

  • anonim

    O ja cie kręce...!Gorzej chyba już być nie może.Zresetować całe zaplecze,wprowadzić inny system,trenerów itd.I tak już chyba nie ma dużo do stracenia. A wyniki? Porażające,i pomyślećiże Zniszczoł nie dawno punktował w PŚ a tu nawet na drugą lige sie nie nadaje,nie dobrze...

  • Xander1 profesor

    Konkurs beznadziejny w wykonaniu Polaków. Dobrze że chociaż Biegun obronił honor i jako jedyny polak zapunktował. Bo inaczej to byłoby dno. Kadra B w tym momencie nie istnieje. Jedni piszą że wina nie leży tylko po stronie Mateji, ale też Horngachera. No tak Stefan ustalał plan dla każdej grupy, ale też trzeba dobrze prowadzić według tego planu a Robertowi to nie wychodzi. Bo nie tylko jeden czy dwóch skoczków skacze słabo, ale cała kadra z wyjątkiem Janka. Trzeba się naprawdę nad tym wszystkim zastanowić. Można się cieszyć bardzo dobrymi wynikami w PŚ, ale trzeba również zerknąć na to co się dzieje w PK. Bo za parę lat to głównie ci zawodnicy będą tworzyć trzon naszej kadry.

  • Xellos profesor
    @Xellos @EmiI

    Pytanie czemu jest ta zniżka formy.

    Może w takim razie pod okiem Horngachera dostaje się +5 metrów do skoku :) Jak tak, to Ziobro nas zaskoczy na TCS :)

  • krzychoSt weteran

    Mamy 4 dobrych zawodników z szansami na wskakiwanie do 1 dziesiątki w tym jednego mistrza zdolnego wygrywać. Piąty zawodnik też dobry bo regularnie punktujący (jeszcze w zeszłym roku nierealne marzenie- piąty nie że Hula) już jednak zdecydowanie słabszy różnica 10 m. w drugiej serii. Ziobro plasuje się może na jego poziomie a może za nim. Jednak za wywalczenie dodatkowego miejsca i to nie pierwszy raz zasłużył sobie zwłaszcza że po Huli nie ma już 6 dobrego zawodnika.

  • Mikolaj1 weteran
    @Stinger

    Po miejscach Ziobry w PK już nie ma co sie nastawiać na jakieś cuda koniec trzeciej dziesiatki to już będzie można uznać za sukces.

  • krzychoSt weteran

    Już jakiś czas widać gołym okiem że nie ma zaplecza dla naszej czołówki. W zeszłym roku czołówka skakała słabo ale było jakieś zaplecze - zwycięstwa w PK. Kruczek wprawdzie zbyt nerwowo wymieniał podstawowy skład i wprowadził niepotrzebną nerwowość. Teraz mamy powody do radości - znakomite występy czołowej piątki. Ale niestety jest ale nie ma zaplecza. Doskonale było to widać na MP. Druga dziesiątka odstawała od podium o 40 pkt. a 3 to już kosmos 40 ale metrów (70pkt.).

  • EmiI profesor
    @Xellos

    Co do belek nie zwróciłem uwagi że prędkości z tych samych belek, z jakichś przyczyn, pewnie przygotowanie rozbiegu, wzrosły dość znacznie względem PŚ, więc de facto konkurs się toczył z 1,5 belki wyżej niż PŚ.

  • MSad_ profesor
    Ale zaplecze

    poszalało. Niebawem za jakies 4 lata koniec polskich skoków

  • EmiI profesor
    @Xellos @xellos

    Zniżka formy jest na pewno, i to dość wyraźna, bo gdyby skoczył jak Biegun to jeszcze by to się wpasowało w poziom jego najsłabszych skoków w PŚ, a ten skok konkursowy jednak zupełny dramat.

  • Xellos profesor
    Zniszczoł

    Nie kupuje wersji, że skacze to samo, i to tylko dyspozycja dnia.

    Biorąc nawet pod uwagę nie ten pierwszy PŚ konkurs gdzie był 32, a ten drugi gdzie był 46.

    To bądźmy poważni, 46 miejsce w PŚ to nie to samo co 42 miejsce w PK. To zupełnie inni rywale !

    Żadne belki i wiatry nie mają tu znaczenia. Znaczenie mają przeciwnicy i poziom jaki prezentują. Przegrać w PŚ z tyloma dobrymi zawodnikami to nie wstyd, ale tutaj jest poziom drugoligowy a miejsce podobne...tu już jest wstyd.

  • Jubar213 początkujący
    Nie ma zaplecza!

    I co to będzie? Wczoraj tylko 35 zawodników na MP, a małe skocznie w Polsce z każdą sekundą giną...

  • Stinger profesor
    @Mikolaj1 @Mikolaj1

    Ziobro na MP pokonał Hulę i był minimalnie za Kotem - tak wiem nie mieliśmy w zasadzie żadnych informacji co do warunków ale skreślanie Janka, który w przeciwieństwie do Olka był w TOP 10 PK jest totalną głupotą.
    Zanim zaczniesz ogłaszać, że powinnyśmy mieć limit 5 w PŚ poczekaj na to co pokaże Ziobro na TCS bo póki co Janek od samego lata jest niezauważany i skreślany przez "kibiców" chociaż jeszcze nie oddał żadnego skoku w PŚ.

  • Stinger profesor
    @bondxd @bondxd

    A teraz Cię zaskoczę, Mateja macha im chorągiewką to prawda ale wiesz, że cały ten plan treningowy i w ogóle jest zależny od Horngachera?
    Na Mateję można mówić ale winy jest także ten, który to wymyślił, a więc Horngacher, który zresztą miał Zniszczoła i co? I bula.

  • Mikolaj1 weteran

    Fatalny występ Polskich skoczków tylko Biegun zaprezentował Jakiś poziom

    Postawa Zniszczoła jest nie wytłumaczalna jeszcze tydzień temu otarł się o 30 a teraz w jakimś drugoligowym konkursie nawet się do niej nie zbliżył o reszcie nie ma co mówić brak komentarza.

    Nwm poco nam w ogóle limit 7 jak i tak w tej chwili mamy 5 zawodników [Stoch Kot Żyła Kubacki Hula] na punktowanie a pozostali dwaj to taka sama mizeria jak ci dzisiaj na kontynentalu.

  • Stinger profesor

    Ciekawe co dał dzisiejszy start Krzyśkowi Miętusowi? A no tak zapomniałem, on walczy o 55 CRL!
    Problem w tym, że nie potrafił zdobyć ledwo 3 punktów w słabszej obsadzie, a ktoś liczy, że zdobędzie jakieś punkty w mocniejszej... Jeśli Mateja się nie obudzi i nie zmieni strategii to Miętus będzie cały sezon jeździł na wycieczki pod pretekstem walki o limit, a nigdy go nie wywalczy bo formy to on nie ma żadnej.

    Wiem, że z kadry Mateji wszyscy tak błyszczą, że aż strach dawać kogoś innego bo grozi to połamaniem ale Staszka Bielę (poza kadrowicz) moli zostawić.
    Fakt, że skakał podobnie do Wolnego i Bieguna, a więc jego szanse na punkty byłyby pewnie nie za duże ale przynajmniej pojechałby na te zawody ktoś kto bardziej zasłużył, a nie zawodnik, który powinien siedzieć w domu.

  • bondxd początkujący
    robert mateja

    no nie dziwota z tymi wynikami naszej kadry b jeśli trenerem jest robert mateja...Związek powinien się zastanowić nad wyborem nowego trenera który ma fach w tej robocie i który osiągał jakieś sukcesy w skokach.Bo jest bardzo duża przepaść między kadra a kadrą b

  • wikidajlo doświadczony
    @MrRadzio @MrRadzio

    Zniszczoł to niespodziewany wplyw slynnego Adama M. w 1 periodzie. A teraz biedaczek tak sie zalamal i najadl na zapas bo do konca Swiat nie mogl w domu siedziec, ze skutki widac. No przeciez krzywda sie jemu dzieje, co widzi on i wszyscy jego zwolennicy. Ciekawekiedy za Mietusem wyladuje, juz blisko.

  • kkkk doświadczony
    @kkkk @mac1501

    Chyba wiem o kogo Ci chodzi.

  • dejw profesor

    Stoekl mówi coś, że nie lubi rywalizacji. No to chyba po wyczynach swoich podopiecznych musi polubić, bo się rzucili na to szóste wolne miejsce na TCS jak szczerbaci na suchary.
    Granerud znów odwalił głupi numer (jak ktoś nie widział: https:// www.youtube.com/watch?v=nZECa-E2VBU) i od razu skacze lepiej, może w tym szaleństwie jest metoda? ;)
    Osterc od razu podium w debiucie w zimowym PK. Dziś wszystkie skoki na poziom TOP5. Dezman też wygląda na to że odżył.

    Pierwszy etap walki o krajówki na TSC zakończony no i wygląda na to że chyba jednak obronią się Huberowie, Resienauer i Aigner. Aschenwald jutro powinien potwierdzić że dziś miał raczej pecha tak więc zostałoby jedno miejsce dla Wohlgenannta lub zdyskwalifikowanego Steinera. Może ewentualnie jeszcze kogoś kto wystrzeli w Villach (Letiner, Hofer). Niemcy wobec dzisiejszej słabizny nie mają wyboru i Schuster raczej musi postawić na Paschke. Oprócz niego Wank (choć znów spory zjazd względem treningów), Hoffmann, Kraus, Schubert. No i chyba Siegel, któremu jednak zdaje się wciąż doskwiera niedawna kontuzja, bo konkurs zawalił koncertowo.

    A nasi.. Cóż, doszło kilku mocnych rywali, to Biegun ledwo ledwo się wcisnął, ale dla Wolnego już miejsca zabrakło. Miętus oddał skok sezonu na pierwszym treningu w Vikersund i teraz jedzie w dół z prędkością szarżującego nosorożca, Wąsek zawalił. Zniszczoł jak dla mnie zaliczył duży zjazd, z trzech oddanych dzisiejszych skoków ma średnią niewiele lepszą niż ze wszystkich prób w całym pierwszym periodzie PŚ.

    Duży plus dla Hauswirtha, budzi się Insam, lepiej Brasme. Matura bez problemu broni swojego miejsca na TCS. Aalto trzyma poziom, tak więc dwuuosoba ekipa z Finlandii może nie przyniesie im wstydu.

  • anonim

    Nie ma się co oszukiwać takich konkursów w tym sezonie będzie więcej

  • Stinger profesor

    Co za tragedia, tylko Biegun punktuje i to w trzeciej dziesiątce po ledwo zdobytym awansie do serii finałowej.
    W ogóle nie ma co oceniać.
    A Aleksander Zniszczoł? Myślałem, że pokaże się lepiej ale chyba mamy potwierdzenie, że Jan Ziobro wcale nie musiał być gorszy.

    Świetny konkurs Norwegów i kłopot co zrobić przed TCS-em ponieważ zapewne Stoeckl myślał, że Forfang okaże się najlepszy i sobie go dowoła, a tymczasem to Granerud bije każdego, a na domiar "złego" Aune jest tym numerem 2.
    Forfang w tej chwili bardziej musi uważać na Soeberga niż myśleć o pokonaniu Aune i Graneruda.
    Oczywiście to dobre informacje (tak myślę) dla Stoeckla bo być może wreszcie będzie miał z kogo wybrać.

    Niemcy = fatalnie. Może nie tak źle jak my ale wszystko jedno. Siegel zapatrzył się chyba w Zniszczoła.

    Norwegia, Słowenia i Austria na ten moment jadą po limity na kolejny period.

  • gabriello początkujący
    @gabriello @Piotrek93

    Pewna strona na fb

  • mac1501 stały bywalec
    @kkkk @kkkk

    Ja też bym chciał użyć tych niecenzuralnych słów - przede wszystkim w kierunku dwóch pewnych panów no ale jest regulamin i trzeba go przestrzegać. :)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu PK w Engelbergu 1.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Norwegia (1, 2, 4, 6, 9, 14) -... 307 pkt (6 zawodników)
    2. Słowenia (3, 5, 7, 11, 29, 30) . 168 pkt (6 zawodników)
    3. Austria (8, 10, 16, 21) -............ 83 pkt (4 zawodników)
    4. Szwajcaria (17, 18, 24, 27) ...... 38 pkt (4 zawodników)
    5. Włochy (13, 20) ...................... 32 pkt (2 zawodników)
    6. Niemcy (15, 22, 26) _............... 30 pkt (3 zawodników)
    7. Finlandia (12) -........................ 22 pkt (1 zawodnik)
    8. Czechy (19, 28) -..................... 15 pkt (2 zawodników)
    9. Polska (23) -............................. 8 pkt (1 zawodnik)
    10. Francja (24) _......................... 7 pkt (1 zawodnik)

  • kkkk doświadczony
    TEGO NIE DA SIĘ KOMENTOWAĆ

    Rzadko kiedy w swoich komentarzach ostro krytykuję coś, ale dziś polacy wypadli BEZNADZIEJNIE.
    Czy oni są przyszłością polskich skoków? Dzisiaj chce mi się użyć niecenzuralnych słów.

  • mac1501 stały bywalec
    Dramat totalny

    Proszę wybaczyć, że dałem ten sam tytuł no ale co zrobić jak tylko jeden Polak punktuje w CoC? No ale zaraz ten lawirant albo coś powie wymijającego albo nabierze wody w usta. Natomiast Norwegowie z "golasem" Granerudem na czele skaczą dużo dalej od naszych i w najbliższej przyszłości przynajmniej nie będzie u nich dramatu. Co do reprezentacji Polski to niestety ale w przyszłym sezonie należałoby pomyśleć o CAŁYM zagranicznym sztabie - nie tylko kadra A. Kadra B i C też musi mieć trenerów z zagranicy - nie ma bata. Widzieliśmy jaka była frekwencja na MP. Jeżeli to się nie poprawi to z roku na rok będzie coraz to gorzej. No a przy takiej infrastrukturze jaką obecnie mamy, to ten dramat będzie się jeszcze bardziej potęgował.

  • Piotrek93 początkujący
    @gabriello @gabriello

    a kto to taki szybki? :)

  • sheef profesor
    Podsumowanie występu Polaków w pierwszym konkursie PK w Engelbergu

    Kompromitujący występ naszych zawodników w dzisiejszym konkursie. Dobrze, że chociaż Krzysiek Biegun zdołał zdobyć jakieś punkty w dzisiejszych zawodach oddając dwa równe ale nie jakieś rewelacyjne skoki. Pozostali nasi dzisiaj wręcz masakra.

  • MaciekBiegacz bywalec
    Kompromitacja

    Fatalny występ polskiej reprezentacji. Wczoraj w mistrzostwach kraju było widać jak na dłoni, że obecnie nie mamy wśród młodzieży następców Małysza i Stocha. Dzisiejszy konkurs w Szwajcarii pokazał natomiast , że nawet bezpośredniego zaplecza najlepszych skoczków Nam brak.

  • Toyminator profesor
    -

    Ja tam się na razie nie przejmuję. Nasi skoczkowie zaczynają skakać w wieku 23-25, i powinni w wieku 25 lat już odpalić. Dla mnie jeśli skoczek nie skacze chociaż na te 300 pkt do 27 roku życia, to z niego nic wielkiego nie będzie. Raczej taki w miarę solidny Hula . Tylko chciałoby się ,żeby u nas już od 20 roku życia skakali dobrze, tak na 400 pkt albo i więcej. Tylko że tak nie ma.Nie wiem czy to wina skoczków, którzy do tego 23 roku życia, myślą czy skakać, czy się w to bawić dalej, albo wolą zajmować się jeszcze czymś innym... Albo mamy tak słabych trenerów kadry B i C. Bo dla mnie taki Maciusiak nie powinien trenować młodych, bo co on może o tym wiedzieć?;D Widać potem na MP, że ta młodzież nie potrafi się porządnie wybić, ani ułożyć w powietrzu dłużej niż przez sekundę;D Mateja też nie jest wielkim specem, chociaż miał parę ładnych skoków, więc coś tam ogarnia. Szkoda że Małysz nie chce być trenerem :) BTW Moim zdaniem, po tym sezonie(albo dać jeszcze szansę na przyszły rok trenerom kadry B i C) wywalić ich,jeśli dalej będzie taki poziom.

  • dejw profesor
    @pawel96 @pawel96

    Na razie tylko Ci dwaj.
    Learoyd był w dziesiątce, ale tylko po pierwszej serii. Swój debiutancki i zarazem najlepszy konkurs w karierze zakończył na 11 miejscu.

  • camdene profesor
    Granerud chyba chce się zemścić

    za brak powołania na TCS ;)

  • MrRadzio doświadczony

    Jak zobaczyłem tytuł to krzyknąłem proste "O KU*WA!" Co się stało ze Zniszczołem? Toż to gość co miał walczyć o medale PK a co za ty idzie i o miejsce - przecież zapunktował w PŚ i 3-krotnie był blisko! Czyżby chciał powtórzyć wyczyn Stękały z lata? Od punktującego w PŚ do buloklepa w PK? Co się dzieje?!

  • pawel96 profesor

    Swoją drogą, Hauswirth to kolejny przedstawiciel rocznika 2000 z punktami PK. Kojarzę jeszcze Learoyd'a, który oidp był nawet w TOP10 w zeszłym roku. Ktoś jeszcze?

  • dervish profesor
    @Pavel @pavel

    dzięki za trud masz u mnie prawdziwego plusika.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Bischofschofen 2009
    Engelberg 2009
    Titisse 2010
    Titisse 2011
    Sapporo 2014
    Tak na szybko 0 w PK, część w dosyć mocnych składach.

  • pawelf1 profesor
    @EmiI @dervish

    Zbyt leniwy by sprawdzić :) W roku zdaje się 2004 w składzie z m.in. Stochem , Hulą i Żylą zdarzało się że jedynym punktującym był Kamil

  • dervish profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Brawo majorze, co za celny komentarz. Ludziska to doceniają ;)

  • gabriello początkujący
    szybkość info

    Jak zauważyłem jedna ze stron na fb o skokach narciarskich zamieszcza szybciej info dotyczące konkursu i treningów. np. dzisiaj trening , seria próbna i 1 seria były tam szybciej zamieszczone wyniki. Czyżby konkurencja rosła? Na razie na fb ale kto wie co dalej będzie.....

  • peterek2010 początkujący
    Austriacki TCS

    Ciekawe, czy ktoś naszym powiedział, że jak tutaj dobrze skoczą to zastąpią kogoś na austriacką część TCS :v Bo jakoś tego nie widać, żeby o ten PŚ walczyli.

  • pawel96 profesor

    Kompromitacja.

    Olek się chyba za bardzo najadł w święta, bo ciężko to racjonalnie wytłumaczyć.

  • Labrador_Retriever weteran
    @mac1501 @mac1501

    Ile jeszcze razy takie coś napiszesz? Co będzie, to będzie, niewielki mamy na to wpływ, a już na pewno nie pomoże w żaden sposób pisanie takich biadolących komentarzy w masowej ilości.

  • dervish profesor
    @EmiI @EmiI

    ale czy były to konkursy z kadrą B w najsilniejszym skladzie czy z kadrą Fis Cupową bo to jednak jest róznica.

  • ann81 weteran
    @Pavel @pavel

    Jak ja uwielbiam te układy i układziki...

  • EmiI profesor

    Konkursów gdzie nikt z naszych w PK nie zdobył punktów było dość sporo. Do sezonu 2009/2010 było takich po kilka na sezon.

  • ann81 weteran
    @Pavel @pavel

    Ten paradoks bardzo słabych wyników PK i bardzo dobrych PŚ, aż bije po oczach. Trzeba chuchać i dmuchać na tę siódemkę w PŚ, bo w razie odpukać jakichś kłopotów może wyjść na jaw, że "Król jest nagi".

  • dervish profesor
    @Pavel @pavel

    Z ciekawosci spytam, moze pamiętasz czy zaplecze było wówczas w najsilniejszym składzie?

  • Major_Kuprich profesor
    Brawo Krzysiu

    Jeszcze lepszy skok niż w 1 serii, fatalne warunki a on sobie świetnie poradził.
    Gdyby lądowanie było na poziomie 54 punktów, aż strach się bać, które miejsce mógłby zająć.

  • mac1501 stały bywalec

    Polskie zaplecze jest w katastrofalnej formie - ja wiem swoje - jeżeli to tak będzie wyglądać, polskie skoki za 10-15 lat skończą jak fińskie. Smutne ale prawdziwe.

  • dervish profesor
    @Xander

    Nie martw się o zmienników. Po tym periodzie kadra na PŚ może mieć przynajmniej jednego zmiennika bo jeden znowu spadnie do PK.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Kiedyś zaplecze w Japonii nie zdobyła bodajże nawet 1 pkt.

  • Major_Kuprich profesor
    Wierzę

    Że Biegun w 2 serii zaliczy spory awans.
    Może przesunie się nawet do 2 dziesiątki.
    Myślę, że 7-8 punktów powinien zdobyć bez większych problemów.

  • Pavel profesor
    @ann81

    Do tego składu akurat pasuje, a włodarze polskich skoków lubią mieć tego typu zawodników w kadrach, był już i Zapotoczny i J. Kot w jeszcze gorszej formie niż Miętus, a mimo to w kadrze przez wiele sezonow.

  • mateusz3951 weteran

    Przed tygodniem Olek na tej samej skoczni otarł się o punkty PŚ, a teraz nie potrafi zapunktować w PK. Jest to dla mnie niewytłumaczalna zapaść i aż przychodzi na myśl możliwe niezdrowe odżywianie i obżarstwo w święta.
    Dotyczy się to również chyba reszty naszych reprezentantów w tych zawodach.
    To są jedynie moje spekulacje i być może są nietrafne. Natomiast trzeba stwierdzić, że na ten moment nie mamy żadnego zaplecza.

  • dervish profesor
    Kto wie

    może to jest najgorszy występ naszej kadry w historii zawodów PK ? :(

  • ann81 weteran

    Dalej nie rozumiem, co Miętus robi w tym składzie i w kadrze B. Jeśli pojedzie na kolejne zawody PK w najbliższym czasie to będzie już totalna selekcyjna kompromitacja. On to się nadaje co najwyżej na FIS Cup w Zakopanem...

    Zniszczoł pokazał właśnie jak absolutnie nie należy przechodzić z PŚ do PK. Jeszcze trochę ponad tydzień temu potrafił zająć wyższe miejsce w PŚ, niż dziś w zawodach drugiej ligi.

    Wolny i Biegun najlepsi spośród tej mizerii, ale powodów do dumy i tak nie mają. Skoki dalekie od przyzwoitych.

    Wąsek miał szanse na punkty, ale zbyt długie oczekiwanie na skok mogło go zdekoncentrować. Dajmy mu się oswoić z kontynentalem. Może jutro uda mu się zdobyć jakieś punkciki.

  • dervish profesor
    Nie chce mi sie tego komentować

    Długo oglądam konkursy PK ale tak słabego występu bezpośredniego zaplecza naszej A-kadry występującego w najsilniejszym składzie sobie nie przypominam. Totalna kompromitacja sztabu szkoleniowego i wszystkich kontynentalowców. Szkoda słów

  • yyy profesor

    Z taką formą, nie ma szans na walko o miejsca czy limity. Może warto się wycofać i gdzieś potrenować? Wrócić na PŚ w Polsce?

  • Pavel profesor
    @ann81

    Serio, na tle tak żałosnego zaplecze tak mocna kadra A to jakiś ewenement. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby nikomu forma nie uleciała, bo nie będzie kogo wystawić w PŚ.

  • kasztelan doświadczony

    Co do Graneruda to pozycja mniej więcej adekwatna, ponieważ wykosiło choćby Wohlgenannta czy Aschenwalda, słabiej skoczyli Pavlovcic i Colloredo czyli dobrzy zawodnicy. Granerud i Daniel Huber poradzili sobie wyśmienicie w trudnych warunkach.

  • Xander1 profesor

    Te wyniki to jeden wielki dramat. Jeden skoczek w drugiej serii i to na jednym z ostatnich miejsc. Cieszymy się w tym roku z wyników Kadry A, ale trzeba cos zrobić z zapleczem bo wygląda to tragicznie.
    Mateja jako trener się dzis skompromitował, bo to idealny obraz tego jak przygotował zawodników do sezonu.

    Olek tak spadł z formą że masakra. Nie wiem co mam powiedzieć bo wierzyć mi się nie chce.
    Teraz gdyby któryś z zawodników z kadry A dopadl kryzys i potrzebowałby przerwy to nie byłoby żadnych zmienników na jego miejsce.

  • camdene profesor
    Granerud przed Aalto

    a skoczyl 12 metrów blizej... ale 8 zawodników będzie się bić o zwycięstwo-dosyc ciekawie :)
    nasi marnizna.

  • equest profesor
    Martwi

    postawa Olka, niedawno miał okazję skakać na tej przebudowanej skoczni, a tu taka wtopa.

  • ann81 weteran

    Było blisko tego, żeby nasza kadra zdobyła 0 punktów. Ostatnio taka sytuacja była chyba w Sapporo w 2014 r. Ale tam poleciał rezerwowy skład. Na szczęście Krzyś Biegun "uratował honor" polskich zawodników!

    Ech, tragiczny poziom naszego zaplecza. A MP pokazało, że wymieniać ich nie ma na kogo. Jak to dobrze, że mamy chociaż godną kadrę na PŚ, bo byłby wstyd na wszystkich frontach.

  • Mikolaj1 weteran

    Forfgang chyba wraca do formy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl