PŚ w Zakopanem: Już o 16:00 trening, o 18:00 kwalifikacje (lista startowa)

  • 2017-01-20 12:26

Pora na drugi polski weekend Pucharu Świata w skokach narciarskich. Tym razem rywalizacja najlepszych skoczków świata odbędzie się na w połowie zmodernizowanej Wielkiej Krokwi (HS134) w Zakopanem. Na liście startowej piątkowych kwalifikacji znajduje się 69 zawodników z dziewiętnastu państw, w tym sześciu reprezentantów Polski.

Wielka Krokiew w ZakopanemWielka Krokiew w Zakopanem
fot. Alicja Kosman / PZN

W ubiegłym tygodniu najlepsi skoczkowie świata rywalizowali w Wiśle. Dwukrotnie ze zwycięstwa cieszył się Kamil Stoch, który tym samym objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej cyklu. Reprezentacja Polski wystawiła dodatkową kwotę krajową skoczków do obu konkursów na skoczni im. Adama Małysza, a to oznacza, iż do rywalizacji w Zakopanem możemy zgłosić wyłącznie standardową kwotę sześciu zawodników.

Na liście startowej dzisiejszych treningów i kwalifikacji znajduje się łącznie 69 zawodników z dziewiętnastu państw, w tym sześciu Polaków. O awans do niedzielnych zawodów indywidualnych walczyć będą Jan Ziobro (nr 32), Stefan Hula (nr 45) oraz Dawid Kubacki (nr 51). Pewni występu w zawodach na Wielkiej Krokwi, z racji zajmowanych miejsc w czołowej "10" klasyfikacji generalnej PŚ, są z kolei Piotr Żyła (nr 61), Maciej Kot (nr 65) oraz Kamil Stoch (nr 69).

Dla Jana Ziobry, Stefana Huli i Dawida Kubackiego piątkowe treningi i kwalifikacje będą jednocześnie walką o miejsce w składzie na sobotni konkurs drużynowe. Pewni udziału w jutrzejszych zawodach wydają się być Kamil Stoch, Maciej Kot i Piotr Żyła. Biało-Czerwoni po raz pierwszy w historii wezmą udział w drużynowym konkursie PŚ z pozycji liderów klasyfikacji generalnej Pucharu Narodów, a dodatkowo będą jednymi z faworytów do wygranej na Wielkiej Krokwi.

W sobotnich zawodach drużynowych prawdopodobnie wystąpi jedenaście reprezentacji - Kazachstanu, Stanów Zjednoczonych, Finlandii, Rosji, Czech, Japonii, Słowenii, Norwegii, Niemiec, Austrii i Polski.

W najbliższy weekend zawody Pucharu Świata odbędą się na w połowie zmodernizowanej Wielkiej Krokwi. Obecnie przebudowana jest już sama skocznia, która wzbogaciła się m.in. o nowe tory najazdowe z systemem mrożenia. Po zakończeniu sezonu 2016/2017 planowana jest modernizacja zeskoku skoczni, która w finalnym kształcie ma przyjąć wymiary K-125 i HS140.

Piątkowa rywalizacja w Zakopanem powinna przebiegać bez większych problemów. W porze treningów i kwalifikacji wiatr ma osiągać średnią prędkość 1 m/s. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach -2°C.

Oficjalnym rekordzistą Wielkiej Krokwi (HS134) jest Simon Ammann. Czterokrotny mistrz olimpijski poszybował w 2010 roku na odległość 140,5 m. Metr dalej od Szwajcara lądowali z kolei Fin Juha-Matti Ruuskanen (Puchar Kontynentalny 2005) i Kamil Stoch (Mistrzostwa Polski 2015).

Na godzinę 16:00 wyznaczono początek pierwszej z dwóch serii treningowych w Zakopanem. Kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego mają rozpocząć się punktualnie o 18:00.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą TVP1 (18:00), TVP Sport (17:25) i Eurosport 1 (17:45).

STS

Faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w konkursie indywidualnym w Zakopanem jest oczywiście Kamil Stoch. Stawiając 100 PLN na triumf Polaka można zarobić 158 PLN. Analitycy STS za sporą niespodziankę uznają wygraną Piotra Żyły i Macieja Kota. Stawiając na triumf któregoś z nich 100 PLN można wygrać aż 1584 PLN. Inwestując 100 PLN w sukces Stefana Krafta można otrzymać 880 PLN, Daniela Andre Tande - 528 PLN, a Domena Prevca - 704 PLN (wszystkie kursy na godz. 12:00, 20.01.2017).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 20.01.2017
16:00 - Oficjalny trening
18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 21.01.2017
14:45 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 22.01.2016
14:30 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego

Lista startowa kwalifikacji PŚ w Zakopanem (HS134); 20.01.2017
NrZawodnikKrajRocznik
1 TROFIMOW Roman Siergiejewicz RUS 1989
2 LARSON Casey USA 1998
3 NURMSALU Kaarel EST 1991
4 KALINICZENKO Witalij UKR 1993
5 ŻAPAROW Marat KAZ 1985
6 OSTERC Aljaz SLO 1999
7 KARPIENKO Nikołaj KAZ 1981
8 CHOI Heung-chul KOR 1981
9 RHOADS William USA 1995
10 MATURA Jan CZE 1980
11 AALTO Antti FIN 1995
12 KOBAYASHI Ryoyu JPN 1996
13 TKACZENKO Siergiej KAZ 1999
14 AHONEN Janne FIN 1977
15 BRESADOLA Davide ITA 1988
16 KIM Hyun-ki KOR 1983
17 HAZETDINOW Ilmir RUS 1991
18 GLASDER Michael USA 1989
19 ZOGRAFSKI Władimir BUL 1993
20 HAUER Joachim NOR 1991
21 MUMINOW Sabirżan KAZ 1994
22 KARLEN Gabriel SUI 1994
23 HUBER Daniel AUT 1993
24 PAVLOVCIC Bor SLO 1998
25 POLASEK Viktor CZE 1997
26 BICKNER Kevin USA 1996
27 LARINTO Ville FIN 1990
28 SAKUYAMA Kento JPN 1990
29 HILDE Tom NOR 1987
30 KORNIŁOW Denis RUS 1986
31 MAEAETTAE Jarkko FIN 1994
32 ZIOBRO Jan POL 1991
33 COLLOREDO Sebastian ITA 1987
34 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 1990
35 AMMANN Simon SUI 1981
36 DAMJAN Jernej SLO 1983
37 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 1991
38 PREVC Cene SLO 1996
39 FORFANG Johann Andre NOR 1995
40 SCHIFFNER Markus AUT 1992
41 KOUDELKA Roman CZE 1989
42 JANDA Jakub CZE 1978
43 TAKEUCHI Taku JPN 1987
44 STURSA Vojtech CZE 1995
45 HULA Stefan POL 1986
46 FANNEMEL Anders NOR 1991
47 KASAI Noriaki JPN 1972
48 ITO Daiki JPN 1985
49 TEPES Jurij SLO 1989
50 JOHANSSON Robert NOR 1990
51 KUBACKI Dawid POL 1990
52 LEYHE Stephan GER 1992
53 KLIMOW Jewgienij RUS 1994
54 PREVC Peter SLO 1992
55 GEIGER Karl GER 1993
56 WELLINGER Andreas GER 1995
57 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 1984
58 STJERNEN Andreas NOR 1988
59 FREITAG Richard GER 1991
60 KOFLER Andreas AUT 1984
61 ŻYŁA Piotr POL 1987
62 EISENBICHLER Markus GER 1991
63 FETTNER Manuel AUT 1985
64 HAYBOECK Michael AUT 1991
65 KOT Maciej POL 1991
66 KRAFT Stefan AUT 1993
67 PREVC Domen SLO 1999
68 TANDE Daniel Andre NOR 1994
69 STOCH Kamil POL 1987

Adam Bucholz, źródło: informacja własna + STS
oglądalność: (38899) komentarze: (168)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Wojciechowski profesor
    @pawel96 @pawel96

    A ja nie mam przekonania. Teraz przynajmniej skoczkowie ze słabszych krajów mogą mieć więcej motywacji, bo walczą o powiększenie limitu. Gdyby wszyscy mieli z automatu po czterech, średniacy oprócz wyższej pozycji w Pucharze Narodów nie mieliby żadnych wymiernych korzyści w porównaniu z klepiącymi bulę zawsze i wszędzie.

  • pawel96 profesor

    Fajnie, że Kazachowie, czy Amerykanie skorzystali z przywileju wystawienia 4 skoczków. Minimalny limit startowy powinien wynosić właśnie 4 skoczków.

  • pawel96 profesor

    Brak Szwajcarów na liście spodziewany, bo skaczą dramatycznie, zaś nieobecność Włochów to już zaskoczenie, tym bardziej, że można było liczyć na ich obecność. Mają dobrą trójkę, więc czwartego mogli dorzucić, chociażby po to, aby Insam wystartowal w kwalifikacjach.

  • Stinger profesor
    @sebek33211 @yulusiek

    Po pierwsze nie jestem pewny, uważam tylko, że trochę wielu z nas odleciało po TCS-ie (w tym ja) i wcale nie jest łatwo o polskie podium, a patrząc jak w Wiśle skakali Kot i Żyła (dobrze i solidnie ale czegoś ekstra brakowało) to po prostu uważam, że Tande, Prevc i Kraft (jego nie będzie) są lepsi od Maćka i Piotrka, a więc pisanie, że tylko oni mogą przeskoczyć Kamila jest śmieszne, a co za tym idzie podium wcale nie musi być polskie.
    Po drugie, co robi Domen Prevc? To, że już nie wygrywa jak w pierwszym okresie sezonu nie znaczy, że się wypala. Ma co prawda tak jakby słabszą trochę formę, więcej nierównych skoków ale dalej jest mocny.

  • kewa stały bywalec

    drużynowo:
    1-GER
    2-POL
    3-AUT
    4-NOR
    5-SLO
    6-JPN
    7-RUS
    8-CZE
    9-USA
    10-FIN
    11-KAZ

  • Taft stały bywalec

    Prevc wrócił

  • PudelkoZapalek profesor

    Bardzo dobry skok Stoch z wiatrem w plecy

  • warjato bywalec
    .

    Po zawodach w insbrucku porypała się pogoda i zaczyna się trochę loterii

  • dervish profesor

    jeżeli chodzi o czwartego do drużyny to na razie biorąc pod uwagę warunki Ziobro i Kubacki na remis, Hula takze jeszcze wiele nie traci

  • dervish profesor

    Od Kasaiego wiatr ucichł i od razu dalekie skoki, ale czy to dobre skoki? Kasai wyprzedził Ziobrę tylko o 1.9 pkt

  • fankamila123 bywalec
    @W_S @W_S

    ALE Z CB DEBIL

  • Stoszek profesor
    @W_S @W_S

    Aura mu pomaga. Chociaż fakt

  • W_S profesor
    Kasai

    Widać że po kiepskim początku sezonu zaczyna łapać formę. Fajnie, bo bardzo go lubię.

  • KibicMalysza początkujący
    hej


    Tęsknisz za starym dobrym czatem? Nie masz z kim popisać o skokach?
    (...)

    Wpadnij do nas, nowa inicjatywa czytelników tej strony. Zapraszamy :))

    [Moderowany (21254) / 2017-01-20 16:35:27]

  • cavalierjan19 profesor

    Ziobro przyzwoicie, Schlieri dość słabo, widać, że skakanie przy tylnym wietrze mu nie podchodzi, Forfang potwierdza zasadę, że Norwegowie wolą skakać z mocnym wiatrem pod narty. Bresadola doprawdy zaskoczył mnie takim skokiem.

  • Stoszek profesor
    Gregor

    Oj ten skok fatalny...

  • Major_Kuprich profesor
    @yyy @yyy

    11 drużyn, szkoda że Włosi nie pokusili się o dodatkową 2 :(

  • yyy profesor

    Ktoś wyliczył ile bezie zespołów jutro? Widze ze Kazachowie są w 4

  • MrRadzio doświadczony

    Dopiero teraz zauważyłem że do PŚ wraca Nikołaj Karpienko - widać że skoczkowie uwielbiają Polskie skocznie by wracać/pojawiać się po raz pierwszy do/w PŚ :D

  • Stoszek profesor
    @amilka @Stoszek

    skoczni*

  • Stoszek profesor
    @amilka @amilka

    Szkoda. Jeden z ulubionych moich skoczków. Dodatkowo to jedna z najbardziej ulubionych szkoczni Stefana

  • kubson97865 profesor
    KAMERA

    Ma ktoś obraz z treningów?

  • Ekspert stały bywalec
    Poziom na naszych skoczniach żałosny jak...

    doping Januszy.

  • amilka bywalec

    Na TT FISu piszą, że Kraft w ogóle nie wystąpi w Zakopanem w ten weekend z powodu zapalenia zatok. Ale ten chłopak ma pecha...

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @Madridista98

    Dziękuje

  • Grzesiek80 bywalec
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    Między 16. a 17. bodajże, mogę się mylić, ale nie chce mi się szukać.

  • KibicMalysza początkujący
    hej

    Tęsknisz za starym dobrym czatem? Nie masz z kim pogadać o skokach?
    http://xat.com/Skijumping
    Wpadnij do nas, nowa inicjatywa czytelników tej strony, jest nas coraz więcej. Zapraszamy :))

  • Madridista98 bywalec
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    17-18

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    Tak mi się wydaje

    ,że nasi chłopcy na swojej skoczni powinni rozgromić rywali i drużynowo i indywidualnie

  • Labrador_Retriever weteran
    @yyy @yyy

    Fettner i Żyła? :P

  • Grzesiek80 bywalec
    @kunta @POGROMCATROLLI

    Nie bądź takim czarnowidzem. Jak pokazuje obecny sezon, wystarczy TRENER, by wyciągnąć z zawodników to, co najlepsze. Teraz tylko należy zadbać, aby kadrę B i Jun również prowadzili TRENERZY, a nie koledzy.

  • krzysiek987 weteran

    Może ktoś mi przypomnieć z której belki były rozgrywane MP

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @kunta @kunta

    No właśnie. Gdy pokończą kariery Stoch Żyła Hula Kot Kubacki itp będzie bardzo kiepsko z polskimi skokami

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @POGROMCATROLLI @Krzysiek987

    Ok zadziałało DZIĘKUJĘ !

  • yyy profesor

    Kiedy to tak minęło? Patrze na top 10 i oprócz Koflera, dwóch najstarszych to?

  • cavalierjan19 profesor
    @Toyminator @toyminator

    Masz rację, sezon 14/15 był dla Kamila w miarę pozytywny (moim zdaniem, nie każdy się zgodzi). Choć stać go było na medal MŚ, to skakał tam słabiej, nie licząc drużynówki, w której miał 4 albo 3 wynik.
    Wygrał dwa konkursy, stanął na podium w Sapporo czy Oslo, ogólnie dobry sezon, mnie trochę wkurzały sytuacje gdy Kamil spadał z drugiego miejsca w Oslo i Planicy. Gdyby nie kontuzja czy choroba w Skandynawii, Kamil byłby wyżej tak to 10 miejsce wygląd gorzej.
    Te słabe MŚ i 10 miejsce w klasyfikacji generalnej jednak wpływają na wydźwięk tego sezonu.

  • MrRadzio doświadczony
    @Toyminator @toyminator

    Bo to są takie osoby które też twierdzą że Ahonen zawsze jak wracał to skakał źle a jakoś po pierwszym powrocie skakał na tyle dobrze że zajął 4 miejsce na IO, 2 na TCS oraz zdobył kilka podiów :D

  • Toyminator profesor
    -

    Może mi ktoś powiedzieć...czemu dużo osób mówi, że Stoch powrócił w tym roku, po dwóch fatalnych sezonach? Czemu dwóch? Przecież tylko ostatni był tragiczny, dwa sezony temu skakał po kontuzji bardzo dobrze.

  • krzysiek987 weteran
    @POGROMCATROLLI @POGROMCATROLLI

    Tam gdzie się logujesz powinna być twoja nazwa użytkownika i wyloguj, więc kliknij na swoją nazwę i wtedy powinieneś być w ustawieniach konta.
    Na samym dole wtedy masz inne i tam jest wyczyść ignorowanych userów lub itp.
    Napisz jak sobie poradziłeś

  • krzysiek987 weteran
    @Grzesiek80 @Grzesiek80

    Szanuje twoje zdanie, że Ziobro potrzebuje treningu najbardziej, ale chyba widzisz, że janek nie ma ustabilizowanej formy i nie radzi sobie z presją w zawodach, więc chyba nie warto rezykować akurat w Zakopanem, gdzie na sukces liczą miliony kibiców przed telewizorami i tysiące przy skoczni

  • kunta doświadczony
    @kunta @POGROMCATROLLI

    Właśnie o tym piszę... Murańka,Zniszczoł,Kłusek,Biegun,Miętus,Wolny,Stękała... Wszyscy oni nie tak dawno dawali nadzieję, że będą skoczkami na poziomie. Teraz to są cienie cienia. A kadra A to zawodnicy od 26 lat do 31. Za chwilę skończą karierę i co???

  • Grzesiek80 bywalec
    @kunta @kunta

    W sezon weszli jeszcze nienajgorzej, podia Ziobry, Bieguna, zapunktował każdy prócz Miętusa... Po 2 weekendach zaczęła się równia pochyła. Im dalej od oka Stefana, tym gorzej. Mateja z Diabełkiem pewnie nic nie zrobili, nie przypilnowali realizacji planów i takie są efekty. Innego wytłumaczenia nie widzę

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @POGROMCATROLLI @Krzysiek987

    Wyjaśnij mi jak krowie na łące

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @kunta @kunta

    Widziałeś wyniki z PK w Sapporo ? Masakra. Tak jak napisałem pojechali na wycieczkę

  • krzysiek987 weteran
    @POGROMCATROLLI @POGROMCATROLLI

    Jest opcja w ustawieniach konta

  • kunta doświadczony

    No tak mamy 6 skoczków,a co z resztą??? Tak tragiczny regres to raczej nie przypadek....

  • Grzesiek80 bywalec
    @Grzesiek80 @Krzysiek987

    Oczywiście, że najważniejsze są punkty i zwycięstwo w drużynówce, ale indywidualnie Janek potrzebuje punktów najbardziej. Moim zdaniem cała trójka jest obecnie w miarę równa, a 3 dodatkowe skoki przydadzą się właśnie Ziobrze :)

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @POGROMCATROLLI @M9_COMEBACK_KID

    jak reloguj ? Mam się wylogować i zalogować powtórnie?

  • Labrador_Retriever weteran
    @Grzesiek80 @Krzysiek987

    A ja uważam, że wobec podobnego skakania całej trójki w Wiśle, po prostu dzień dzisiejszy powinien być decydujący. Na ten moment nie skłaniałbym się do Huli, bo jednak odpadnięcie w kwalifikacjach to duży minus (i wcale warunki aż tak mu nie zaszkodziły), ale jeśli dzisiaj będzie skakał lepiej od Kubackiego i Ziobry, to nie widzę powodów, dla których miałby jutro nie wystąpić.

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    Jeszcze tak nie było

    aby tak długo czekać na naszego skoczka . Ziobro 32-gi

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @POGROMCATROLLI @POGROMCATROLLI

    relognij

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    Pytanie do redakcji

    Jak zdjąć ignora z użytkownika bo pomyłkowo kliknąłem.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Major_Kuprich @Wojciechowski

    Ja pisałem, bo przerwa pokoleniowa u Czechów jest i nie ma co z tym dyskutować. My takiej nie mamy, bo u nas nie ma póki co jakiejś wielkiej dziury. To, że zawodnicy z roczników 92'-96' nic ciekawego nie pokazują, to nie znaczy, że zniknęli. Czesi faktycznie dziurę pomiędzy Koudelką i Stursą mają, bo urodzony w latach 90'-94' jest jeden skaczący na przyzwoitym poziomie czeski skoczek - Kozisek. To tak jakby u nas z roczników 92'-96' został tylko jeden skoczek, dajmy na to Kłusek. Jednak nieporównywalna sytuacja, prawda? Swoją drogą, ta przerwa pokoleniowa u Czechów to żadne novum.

  • POGROMCATROLLI stały bywalec
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Jesteś największym trollem więc wysyłam grom.

  • krzysiek987 weteran
    @Grzesiek80 @Grzesiek80

    Zawody drużynowe jako okazja do treningu- chyba sobie żartujesz, oczywiście nie mam nic przeciwko Jankowi, ale niech pierwszo ustabilizuje swoją formę, a w sobotę powinien skakać Kubacki, bo uważam, że zwysięskiego składu się nie zmienia.

  • FFAAR początkujący
    @andy_stawowsky @andy_stawowsky

    REKORD KOTA SIĘ NIELICZY DLA TEGO ZE TO NIE BYŁY ZAWODY NAJWYZSZEJ RANGI

  • zsuetaM stały bywalec
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Nie w tym roku!

  • FFAAR początkujący
    @kkkk @kkkk

    TAK TAK TAK

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @Major_Kuprich @cavalierjan19

    Jak jest w mistrzowskiej formie, to i na lotach sobie poradzi, o Małyszu też tak mówiono, a wygrywał 3 razy z rzędu w Planicy m.in.

  • cavalierjan19 profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Optymistycznie patrząc Kamil do Oberstdorfu nie spadnie z podium. Jestem przekonany, że na tyle go stać, niestety Kamil nie jest najlepszym lotnikiem, choć tam też stać go na dobry wynik.
    Gdybania gdybaniami, ale z drugiej strony w tym roku jeżeli chodzi o loty w Niemczech to Kamil szanse na niezły wynik, bo z czołówki wielu zawodników jest przeciętnymi lotnikami, a tacy zawodnicy jak Fannemel, Tepes czy po częsci Peter Prevc (który jednakowo może się do lotów poprawić) są w gorszej formie.

  • Grzesiek80 bywalec
    Czwarty do drużyny

    Logicznie rzecz biorąc, do drużyny wystawiłbym... Janka.
    Ziobro potrzebuje paru punkcików by utrzymać się/wejść do WRL55. Druzynowka to okazja do dodatkowego treningu dla niego i być może do walki o lepsze miejsce w niedzielę.
    Cała druga trójka jest obecnie dość równa, więc nie musiałby to być wybór ze szkodą dla drużyny :)

  • krzysiek987 weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Masz rację każd seria się kończy, ale trzeba mieć nadzieję, że będzie trwała jak najdłużej

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @krzychoSt @KrzychoSt

    Poziom wzrósł, proste.

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @HAZARD @HAZARD

    Co wy macie z tymi Estończykami? Lepiej żeby jeździli na FC i PK niż jechać na PŚ żeby klepać bulę.. No chyba, że by rozszerzyli te punkty, to wtedy tak. Moim zdaniem powinno nie być z tym żadnych kombinacji po prostu normalne punkty x4 i mamy 400-320-240-200 itd. W PK przeciw drużynówkom 2-3 razy w sezonie też nic bym nie miał.

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @krzychoSt @Wojciechowski

    Z tymi lotnikami to wątpię.

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @Janush @Janush

    Myślę, że tym czymś na R się nie będą przejmować, ale konkurs to konkurs, będą skakać jak zwykle

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @Janush @Janush

    Też myślę, że tyle będzie. Porównując z poprzednimi MŚ (13 T) odpadają na pewno Szwecja i na 90% Korea Południowa. Zakładam, że mimo wszystko Włosi się pojawią to 11. Może dojść Kazachstan (50/50) i USA (tak samo). Także w najgorszym wypadku będzie 11 drużyn, a w najlepszym 14 (15 dla hurraoptymistów). Także nie jest tak źle jak mówią inni.

    P.S. Z tą Estonią to możecie sobie darować, bo zaczyna byc nudne

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @Janush @Stinger

    Jakiś słaby troll pewnie

  • Wojciechowski profesor
    @sebek33211 @yulusiek

    Wypalać? Nie wyszły mu dwa konkursy w tym sezonie, z czego jeden z powodu pecha do wiatru, i już się "wypala"...?

  • M9_COMEBACK_KID bywalec
    @Janush @Janush

    Ogólnie to od dawna się trąbi o regresie skoków a to g... prawda, po prostu poziom poszedł w górę m.in. przez sprzęt dlatego ciężej o wyskoki pojedynczych zawodników, a co dopiero reprezentacji

  • Major_Kuprich profesor
    Każda seria kiedyś się kończy

    Biorę podium Stocha w niedzielę w ciemno.
    Tande czy Prevc też mogą w końcu go przeskoczyć.

  • Wojciechowski profesor
    @krzychoSt @KrzychoSt

    Tego typu argumenty o "tradycji" zawsze słabo mnie przekonują. Przypomnę, że w 1953 roku TCS miał zero lat tradycji...

  • andy_stawowsky doświadczony
    @skortom76 @Madridista98

    Najmocniej pana docenta przepraszamy.

  • Madridista98 bywalec
    @skortom76 @skortom76

    Sorry, ale mówienie, że chodzę do gimbazy jest dla mnie obrażające. Gimnazjum to ja skończyłem 3 lata temu.

  • krzysiek987 weteran
    Zestawienie cz.4

    Ilość zdobytych punktów przez dane państwo w Zakopanem ( w tym drużynówki)

    1.Austria-------------7193pkt
    2.Niemcy------------4988 *
    3.Norwegia----------4902
    4.Polska---------------3651
    5.Słowenia-----------3544**
    6.Finlandia-----------3156
    7.Czechy--------------1486***
    8.Szwajcaria---------1137
    9.Japonia-------------1124
    10.Rosja--------------500
    11.Włochy------------221
    12.Francja------------144
    13.Bułgaria-----------17
    14.Kanada------------8
    15.Szwecja-----------6
    16.Białoruś-----------4
    17.Słowacja----------1

  • krzysiek987 weteran
    Zestawienie cz.3


    Ilość zawodników punktujących zdanego państwa:

    1.Norwegia--------38 zawodników
    2.Austria------------34
    3.Niemcy------------33
    4.Polska-------------26
    4.Finlandia----------26
    4.Słowenia----------26
    7.Czechy-------------21
    8.Rosja--------------11
    9.Japonia------------10
    10.Szwajcaria--------8
    11.Francja------------5
    11.Włochy------------5
    13.Białoruś-----------1
    13.Bułgaria-----------1
    13.Kanada------------1
    13.Szwecja-----------1
    13.Słowacja----------1

  • yulusiek początkujący
    @sebek33211 @Stinger

    Domen Prevc zaczyna się wypalać więc nie bądź taki pewny, że nie będzie Kota i Żyły na podium.

  • krzysiek987 weteran
    Zestawienie cz.2

    Oto rezultaty Polaków

    55.Mateja R----------------120pkt
    56.Kot M--------------------113
    64.Hula S--------------------88
    74.Żyła P--------------------71
    89.Zniszczoł A--------------55
    99.Bobak S------------------45
    122.Fijas P-------------------30
    122.Pochwała T------------30
    133.Muranka K-------------25
    143.Ziobro J-----------------21
    144.Śliż R---------------------20
    156.Skupień W--------------17
    159.Rutkowski M-----------16
    159.Biegun K-----------------16
    163.Kubacki D---------------15
    164.Stękała A----------------14
    170.Bachleda M------------13
    170.Rutkowski Ł------------13
    182.Pawlusiak S------------11
    182.Kruczek Ł--------------11
    182.Miętus K---------------11
    229.Wolny J----------------4
    237.Tajner W--------------2
    237.Byrt T------------------2

  • krzysiek987 weteran
    Zestawienie cz.1

    Zbliża się 38 konkurs indywidualny w Zakopanem, więc sprawdziłem kto na przestrzeni tych 37 konkursów w Zakopanem zdobył najwięcej punktów PŚ

    1.Małysz A-------------------1203 pkt
    2.Ahonen J-------------------993
    3.Szlirenzauer G------------805
    4.Morgenstern T-----------752
    5.Hautameki M-------------648
    6.Ammann S----------------641
    7.Schmitt M-----------------586
    8.Stoch K---------------------585
    9.Loitz W---------------------582
    10.Kofler A------------------576

    W całej historii PŚ w Zakopanem punktowało 248 zawodników z 17państw w tym(tylko 26 polaków)

  • kewa stały bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    też uwielbiam drużynówki, może dlatego, że ciężko wcześniej przewidzieć wynik - wystarczy, że jeden zawali skok i wszystko się sypie.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @sebek33211 @sebek33211

    To prawda, ale to tylko sport. A tutaj jeszcze mamy tak loteryjną dyscyplinę, jaką są skoki. Jedyne co jest pewne, to śmierć i podatki, no i może jeszcze korki jutro na Zakopiance, w których postoję 3-4 godziny jak nie wyjadę przed 5 rano.

  • Stinger profesor
    @sebek33211 @sebek33211

    Z Kamilem może wygrać tylko ewentualnie Kot i Żyła? Okej, po tym widzę, że logicznie nie myślisz.
    Oni skaczą bardzo dobrze, są w czołówce ale nie wiem czy zauważyłeś ale Tande, Kraft i Domen Prevc skaczą podobnie i lepiej.
    Zresztą dwóch na podium, a nie aż TRZECH miało być w Wiśle... Nie życzę ci przegranej z powodu, że chcę żeby Polacy wygrywali w PŚ ale twoje rozumowanie jest jakieś dziwne.

  • sebek33211 doświadczony

    W zdrowum rozumieniu na ma opcji by nasi nie byli pierwsi i triumf polaka na zawodach indywidualnych powinno byc 2 na podium ,bo śietnie skaczą

  • krzychoSt weteran
    @krzychoSt @Wojciechowski

    Niemcy i Austriacy mają wspólny turniej z tradycjami dłuższymi niż PŚ a Norwegowie wymyślili sobie turniej wyłącznie u siebie!

  • sebek33211 doświadczony
    Stinger

    W tym wypadku prawo serii jest jak najbardziej przedłuzone z podstawowych względów ,ze prawo serii moze trwac bardzo długo i do samej planicy powinnien nie schodzic z podium wyjatki to tllko loteria ,u nas zapowiada się świetna pogoda na 3 dni więc naprawdę w zdrowej rywalizacji nikt nie ma szans z naszym skoczkiem tylko ewentualnie maciej i piotrek bo skacza fenomenalnie ,prawo seri zachowa sie bardzo długo za tydzien skoki w Willingen na skoczni Kamila Stoch i tam powinno byc równiez triumf a druzynówka top 3.Pragne pwoiedziec ,ze Kamil w sezonie 12/13 był równiez brdzo dobry i nie schodził z podium długo .Tu będzie podobnie ewidetnie tylko widac gdy Kamil spóni wygrywa minimalnie ,jesli trafi odlatuje na 15 pkt,taka jest prawda.
    Co do samego kuponu i triumfu mam dwa kupony jeden na druzynówke i indywidualnie ,bo nie mozna laczyc chetnie bym to połączył jakby se dało:)
    I naprawdę ,żadna ekipa w druzynówce nam nie do równa odskoczymy napewno na 80 pkt

  • skortom76 doświadczony

    Co się dziwicie chłopakowi, przecież Madridista98 to typowy przedstawiciel gimbazy, oni i logiczne myślenie to 2 światy.

  • Wojciechowski profesor
    @andy_stawowsky @Madridista98

    "Zarobić" to znaczy "osiągnąć zysk". Zysk wynosi 58 złotych, pisanie o czym innym to naciąganie faktów. Wygrać można rzeczywiście 158, ale zarabia się 58...

  • HAZARD weteran
    @HAZARD @Janush

    Skoro Kazachowie mogą 2 tragicznych zawodników wystawić, to dlaczego nie mogą Estończycy? Tym bardziej, że jednak Maltsev i Aigro to spore talenty i przy odpowiednim prowadzeniu mogą wejść na niezły poziom.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @sebek33211 @sebek33211

    Ale też nie zawsze. Idealnym przykładem był kurs na Tandego podczas TCS. Po nieudanych kwalifikacjach w Innsbrucku kurs na wygraną w turnieju 8:1, by po konkursie był już tylko w okolicach 2:1. Przed samym Bisch 1,75:1. Faktem natomiast jest, że to wyjątki.

  • Stinger profesor
    @sebek33211 @sebek33211

    Postawiłeś na Kamila i Polskę 1000 złotych?
    Życzę Ci wygranej ale Kamil po 3 zwycięstwach może nie wygrać. Prawo serii jest takie, że kiedyś się kończy i mimo iż nie chcę żeby stało to się teraz to jednak ja miałbym spore obawy co do tego tysiąca tym bardziej jeśli zrobiłeś to na jednym kuponie.
    Wtedy jedna wpadka (skoki to też sport dosyć loteryjny) i masz po pieniądzach.
    No ale bądźmy dobrej myśli.

  • stary bywalec
    Simon Ammann

    Po raz drugi został ojcem 17 stycznia na świat przyszła córka Charlott.

  • sebek33211 doświadczony
    @Madridista98

    Dlategoz tzreba łąpac kursy na początku tygodnia jak sa stosunkwo wysokie ,tak jak ja napisałem.

  • sebek33211 doświadczony

    Ale ja bodajże w poniedziałek na druzynówkę w betssonie złapałem kurs 1,95 za druzynówke i triumf kamila za 2 zł więc jest bardzo dobrze 1000 zł poszło na drużyne i kamilka:)

  • Stinger profesor
    @andy_stawowsky @Madridista98

    Albo inaczej stawiając stówkę wygrasz 158 złotych z tym, że na czysto wychodzi Ci 58 złotych ponieważ swoje włożone pieniądze ci się zwracają.
    Koniec końców to i tak zarobek "tylko" 58 złotych...
    Zresztą też "szukacie" problemu na siłę. Ważne, że wiadomo o co chodzi.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @andy_stawowsky @Madridista98

    Po pierwsze trochę kultury. Ja ci nie ubliżam i nie wyzywam od "tępaków". Nie, wygrać można 58PLN. A co najwyżej można stracić stówę. Widać logiki w szkołach teraz nie uczą, albo wpis na polecenie redakcji.

  • sebek33211 doświadczony
    andy_stawowsky

    TO jest logiczne i dlatego jest pokazane na przykładzie 100 zł do łatwego przelicznika razy kurs czysty zysk to prawda 58 zł

  • Madridista98 bywalec
    @andy_stawowsky




     
    (...) Jak postawisz 100 zł na coś, to wtedy tracisz je, ale jeśli wygrasz to dostajesz 158 zł, swoje 100 zł i 58 za wygranie, czyli 158 zł.





    Nie obrażać rozmówcy


    [Moderowany (21254) / 2017-01-20 14:57:17]

  • sebek33211 doświadczony

    Juz PP pokazał ,że mozna latac dalekko licze na spora przewage w konkursie druzzynowym naszych i top 4 w 10.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @andy_stawowsky @Wojciechowski

    Też się nad tym zastanawiałem. Mistrzostwa Polski to jednak chyba inny kaliber (zawody krajowe nie podlegają chyba FIS), a sam FIS ma takie a nie inne regulacje. Ale może to i dobrze, jest co pobijać. Pytanie tylko, czy w ten weekend. A może już dziś.

  • andy_stawowsky doświadczony
    STS a redakcja skijumping

    Wiem że macie ich reklamę, ale pisanie głupot typu: "Stawiając 100 PLN na triumf Polaka można zarobić 158 PLN" moglibyście sobie darować. Stawiając 100 PLN można zarobić 58 PLN, a nie 158 PLN. Nie wiedziałem, że można "zarobić" swoją stówę.

  • Wojciechowski profesor
    @krzychoSt @KrzychoSt

    A Niemcy i Austriacy nie mają turnieju u siebie, żeby go wygrać? Na "mamutach" zresztą nikt przecież nie trenuje, to że Norwegowie i Słoweńcy w ostatnim czasie się wybijają w lotach, to akurat przypadek...

  • Wojciechowski profesor
    @HAZARD @HAZARD

    Z góry zaznaczam, że to nie jest tak do końca "mój" pomysł, bo nawet tutaj ktoś zgłaszał go wcześniej. Natomiast rzeczywiście tak było w pierwszych dwóch sezonach istnienia "drużynówek" w PŚ i szkoda, że to zarzucono. Zresztą niektórzy z nas pamiętają też czasy, gdy punkty otrzymywało nie osiem, ale tylko sześć zespołów, to był dopiero wynalazek...

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @majkiel

    Dodam tylko, że Bułgaria skorzystała jeszcze z ówczesnej możliwości wystawienia tylko trzech zawodników (liczyły się po trzy najlepsze próby w ramach każdej drużyny w danej serii).

  • bardzostarysceptyk profesor
    Ja też uważam, że skoki to sport indywidualny.

    I dlaczego, konkursy drużynowe bardziej mnie interesują i pasjonują, zupełnie nie rozumiem.
    Może to zboczenie ?, nie zdiagnozowana drużynofilia ?
    Prawda, nie prawda, ale tak jest. Nawet za czasów, kiedy pod wodzą Adama walczyliśmy o ósemkę, a później o szóstkę.
    A może dlatego, że sukcesy w konkursach drużynowych pokazują lepiej siłę skoków w danym kraju, niż sukcesy pojedynczego skoczka. Adam był wielki ale nie świadczyło to o nawet średniej sile polskich skoków. Zwycięstwo, jak w Klingenthal, jak najbardziej pokazuje, że polskie skoki to nie tylko Kamil.

    Tak więc kocham drużynówki, przez wiele lat miłością raczej nieodwzajemnioną, ale zaczynam wierzyć, że może coś się zmieniło, i one (te drużynówki) cichutko powiedziały TAK.

  • Wojciechowski profesor
    @andy_stawowsky @andy_stawowsky

    Z rekordem w ogóle jest ciekawie. Teoretycznie, idąc "logiką Engelbergu", FIS powinien liczyć rekordy od nowa, skoro jest nowy profil skoczni (co prawda na razie tylko rozbiegu, ale ogółem profil nowy przecież). Skoro w mistrzostwach Polski rekord liczono podobno po nowemu, to dlaczego teraz nadal według FIS obowiązuje wynik Ammanna?

  • Janush weteran
    @HAZARD @HAZARD

    Estończycy to raczej przesada - zwłaszcza gdy nie skacze Sammelselg. Poza Nurmsalu prezentują tragiczny poziom.
    Natomiast absencja Francuzów czasem jest dziwna, bo Chapuis, Roch Dupland czy Brasme to zawodnicy których stać na punkty PK, więc tak słabi nie są. Śmiem twierdzić, że lepsi są od większości naszej kadry B.
    Moim zdaniem Francja może śmiało wystawiać drużynówkę na MŚ, zwłaszcza że mają silnego lidera.
    To trochę jak Polska w latach 2001-2005 - silny lider i kilku buloklepów, ale do ósemki regularnie (choć nie zawsze) się łapaliśmy. Tyle że polski lider naprawdę był mega-silny. :)

  • krzychoSt weteran

    Niestety w tym sezonie dotychczas liczyły się tylko 3 drużyny, teraz dołączą jeszcze Norwedzy zwłaszcza u siebie. Może obudzą się Słoweńcy i to wszystko. Kilkanaście lat temu potęgami były Finlandia i Japonia, przedtem Czesi zdobywali medale. Jest coraz mniej zespołów mogących sięgnąć po medale.

  • Stinger profesor
    @krzychoSt @KrzychoSt

    Olewanie Raw Air wchodzi w grę ale tylko poprzez nie skakanie w kwalifikacjach ale to też nie zadziała ponieważ zwolnieni z kwalifikacji jest tylko 10 skoczków, a więc siłą rzeczy reszta skoczyć musi bo inaczej nie wystartuje w konkursie.
    A ta najlepsza 10-tka i tak częściej skacze niż nie skacze, a więc nie ma czegoś takiego jak olewanie jakiś turniejów czy konkursów.

  • Wojciechowski profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Wczoraj ktoś pisał o "przerwie pokoleniowej" u Czechów, a u nas w sumie... jest dość podobnie.

  • andy_stawowsky doświadczony
    Rekord skoczni

    Ciekawe, czy jest szansa na pobicie rekordu w ten weekend. Szansa w sensie realna.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @Toyminator @toyminator

    Oni się skupiają na naprawdę ważnych rzeczach, np. przed chwilą wrzucili, jaki singiel wybrał jako podkład muzyczny przy skoku Kamil. Czekam na informację, jaki wybrał kolor majtek.

  • HAZARD weteran

    Szkoda, że słabszym krajom brakuje motywacji do startów w drużynówce - Francuzi, Szwajcarzy, Włosi, a po powrocie Nurmsalu nawet Estończycy mogliby spokojnie wystawić drużynę co daje 15 ekip, a to już całkiem sporo. Może rzeczywiście należy wprowadzić punkty nie tylko dla 8, ale dla wszystkich zespołów, żeby te słabsze również miały o co rywalizować? Jak dla mnie jest to świetny pomysł @Wojciechowski i też uważam, że w 2 części sezonu konkursów drużynowych jest o wiele za dużo.

  • krzychoSt weteran

    Olewanie Raw air nie ma sensu bo to koniec sezonu, co innego gdyby było to przed MŚ. Po tym turnieju jest tylko zakończenie sezonu w Planicy. Można zdobyć sporo pkt. Kamil jak będzie walczył o puchar może najwyżej olewać kwalifikacje jeżeli będzie czuł się zmęczony.

  • Stinger profesor
    @Janush @Janush

    Olewanie tych turniejów nie należy do łatwych zadań.
    Po pierwsze: KASA.
    Po drugie: To zawody, które liczą się do kl. generalnej PŚ i PN.
    Po trzecie: Każdy skoczek daje z siebie wszystko w każdych zawodach, a więc nie będą olewać jakiegoś konkursu ze względu na to, że jest to konkurs drużynowy, a nie indywidualny.

    To FIS powinien pomyśleć ponieważ indywidualne to moim zdaniem większe zysk, większe zainteresowanie i emocje, a skoro są drużynowe, które też są ciekawe to powinni po prostu wprowadzić takie weekendy jak w Planicy.
    3 konkursy w tym jeden drużynowy i nie ma problemu.

    Zmęczenie skoczków? Skoro będą skakać dzień w dzień w Raw Air wliczając kwalifikacje i konkursy drużynowe do turnieju indywidualnego to te dodatkowe 3 ind. konkursy piątkowe w PŚ nie wiele zmieniają...

  • majkiel doświadczony
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Ciekawe zestawienie, nawet nie wiedziałem, że takie kraje jak Holandia, Bułgaria czy Białoruś w ogóle startowały w konkursach drużynowych, już prędzej podejrzewałbym Rumunów czy Turków, którzy ostatnio pokazują się w III lidze skoków.

  • krzychoSt weteran

    Raw air powstał głównie dlatego żeby Norweg też mógł coś wygrać. Nie dość że turnirj u siebie to jeszcze 2 konkursy na mamutach gdzie Norwegowie są najlepsi. To tak jakby u nas zrobić turniej 3 skoczni: Zakopane, Wisła i Szczyrk gdzie nasi trenują.

  • Major_Kuprich profesor
    Ciekawa sytuacja

    Znowu bazujemy na skoczku wiekowym - Kamil Stoch w tym roku skończy 30 lat - a i tak daje radę skakać na poziomie wybitnym.
    Podobnie było z Adamem Małyszem, szkoda jednak że nie mamy kogoś młodego, zauważcie w każdej liczącej się reprezentacji ktoś taki występuje :

    Norwegia - Tande ( 23 lata )
    Słowenia - Prevc ( 18 lat )
    Austria - Kraft ( 24 lata )
    Niemcy - Wellinger ( 22 lata )

    Nawet u Czechów pojawił się Stursa ( 22 lata ).
    A u nas najmłodsi w kadrze : Kot / Ziobro mają już 26 lat !

  • Stinger profesor
    @Stinger @Wojciechowski

    Oczywiście wiem, że w Oslo zazwyczaj był jeden konkurs (chociaż bodajże 2 sezony temu były dwa) ponieważ był turniej Nordycki (lub go nie było ale podział skoczni został ten sam) i nie było w zasadzie miejsca w kalendarzu by dołożyć kolejny konkurs ale skoro rok temu w norweskim maratonie dało radę włożyć dwa konkursy w Oslo (druż. i ind. - ten odwołali) i w tym sezonie przy takim natłoku skoków w Raw Air dali dwa konkursy w Oslo (druż. i ind.) to zupełnie nie rozumiem dlaczego nie mogli zostawić jak jest tylko zamienić drużynowy na indywidualny... Ilość skoków dla skoczka taka sama, ilość konkursów ta sama, a przynajmniej więcej emocji.

    Wiem, że FIS w ostatnich latach mocno faworyzuje konkursy drużynowe, a najlepszym przykładem jest/był/będzie mało sensowny turniej drużynowy FIS Team Tour ale ta dyscyplina na tym traci.
    Nie mam nic do drużynowych konkursów ale pod warunkiem, że są rozłożone przez cały sezon, a nie jedna po drugiej i pod warunkiem, że są dodatkiem, a nie za konkursy indywidualne, która są ciekawsze.

    Właśnie dlatego skoro mamy weekend z drużynowym i indywidualnym chciałbym trzydniowe skakanie konkursowe, a więc piątek (ind.) - sobota (druż.) - niedziela (ind.).
    Dzięki temu każdy zadowolony bo są dwa indywidualne, a także drużynowy.
    Inna sprawa, że wtedy konkursów i skoków byłoby jeszcze więcej ale skoro drużynowe w Raw Air, FIS Team Tour czy ubiegłorocznym maratonie w Norwegii nie przeszkadzają nikomu to chyba indywidualne też by nie przeszkadzały? Tym bardziej, że zainteresowanie i emocje dużo większe.

    Poza tym ile takich weekendów w sezonie by było? Obecnie 2-3, a więc Klingenthal (początek sezonu) i teraz Zakopane i Willingen.
    Raw Air nie liczę bo skoro są drużynowe i tyle konkursów w bodajże 10 dni to nie idzie upchnąć kolejnych ale takie 3 można by było spokojnie wepchnąć.

  • Wojciechowski profesor
    @Stinger @Janeman

    Z wyłączeniem Finlandii. ;)

  • Janush weteran

    Raw Air, Fis Team Tour - skoczowie powinni to olać, liczy się tylko TCS.
    Raw Air wygra pewnie jakiś solidny dobrze latający przeciętniak z dobrą drużyną, może Forfang, Stjernen, Tepes albo Żyła.
    FIS kombinuje jak zwykle nie w tę stronę gdzie trzeba. Zamiast kierować skoki na Wschód (Rosja, Kazachstan, Polska, Słowenia) ci wciskają skoki w martwą Norwegię ze 100 kibicami albo w przesycony rynek niemiecki.
    Niech ci kretyni u władz w końcu się zmienią.

  • Janeman profesor
    @Stinger @Stinger

    Odpowiedź jest prosta - drużynówki organizuje się tam, gdzie kibice mimo wszystko przyjdą , dlatego właśnie "cierpią" na tym pomnikowe zawody PŚ.

  • MrRadzio doświadczony

    Od siebie dodam że współczuje narzekającym na drużynówki bo jest ich dużo (w sumie - mnie też to dotyczy) bo pragnę zauważyć że końcówka sezonu to isntny drużynowy maraton:
    MŚ w Lahti: 26/02 - MIXT | 04/03 - TEAM
    Oslo: 11/03 - TEAM
    Vikersund: 18/03 - TEAM
    Planica: 25/03 - TEAM

    Tak więc ci co będą mieli "szczęście" to przez 5 tygodni wystąpią w 5 drużynówkach... Więc cieszcie się że teraz są "tylko" 2 pod rząd ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Stinger @Stinger

    Aha, inna sprawa, że tradycją festiwalu w Holmenkollen jest tylko jeden konkurs skoków w ogóle, więc przynajmniej jest o jeden więcej. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Stinger @Stinger

    Odpowiedź jest prosta - dlatego że Hofer i spółka myślą inaczej, o czym świadczy także forsowanie FIS Team Tour, który mało kogo obchodzi, a prawdopodobnie wróci w przyszłym sezonie, nie mówiąc o zaliczaniu wyników z drużynówek do klasyfikacji Raw Air, co jest dla mnie zabawne (pomijając "sprawiedliwość").

    A już ułożenie konkursów drużynowych w kalendarzu tego sezonu jest kuriozalne. W poprzednim zresztą też było wesoło.

  • Janush weteran

    Żartowałem trochę z tymi postami, ale przyznacie jednak, że 13 drużyn to na chwilę obecną realna liczba na MŚ.
    I również uważam, że w taki weekend można spokojnie zrobić dwa indywidualne i jeden drużynowy. Najwyżej w drużynowych silniejsze ekipy mogłyby wystawić słabszych zawodników, np. w polskim teamie zamiast Stocha i Kota wystąpiliby Hula i Ziobro.

  • Madridista98 bywalec
    @Stinger @Stinger

    Też się zastanawiam dlaczego w Zakopanem mamy drużynówkę. Może organizatorzy zawodów w Zakopanem chcieli mieć drużynówke? Ja wolałbym mieć w Wiśle 1xIND i 1xTEAM, a w Zakopanem 2xIND. Mimo, że w Wiśle jestem rok po roku,a nie w Zakopcu, to jednak 2x IND w Zakopanem powinno być

  • Stinger profesor

    W takie weekendy jak ten powinny być 3 konkursy, a więc:

    * piątek - indywidualny
    * sobota - drużynowy
    * niedziela - indywidualny

    Nie mówię, że zawsze ale przynajmniej w takich momentach kiedy drużynówki są tydzień po tygodniu jak teraz, w końcu za tydzień też mamy konkurs drużynowy tylko, że w Willingen.

    Swoją drogą zastanawia mnie jedna rzecz - dlaczego na teoretycznie (przynajmniej dla mnie) najlepszych skoczniach w kalendarzu PŚ (Zakopane, Willingen, Oslo, Vikersund) często mamy jeden ind. i jeden drużynowy?
    Przyznam, że nieco mnie to denerwuje bo te skocznie są (dla mnie) jedne z najlepszych w całym sezonie, a mamy tam tylko jeden konkurs indywidualny, a nie ma co ukrywać, że skoki to sport indywidualny i oglądam go przede wszystkim pod tym względem.
    Drużynowe to fajny dodatek i urozmaicenie ale powinien być dodatkiem, a nie za ind. jak w tym przypadku.

  • kkkk doświadczony
    Drużynówka

    Moim zdaniem jutrzejszy wynik:
    1. Polska
    2. Austria
    3. Norwegia
    4. Niemcy
    5. Słowenia
    6. Japonia
    7. Czechy
    8. Rosja
    9. Finlandia
    10. USA
    11. Kazachstan

  • Wojciechowski profesor

    Dla ciekawych - jeśli Kasai wystąpi w jutrzejszej "drużynówce", zbliży się do kolejnej okrągłej liczby, a przy okazji ponownie wyśrubuje swój niebotyczny rekord liczby startów w konkursach drużynowych PŚ.
    Na razie ma ich aż 58 (!), a to przecież biorąc pod uwagę, że w złotych latach skoków japońskich w składzie prawie nigdy nie był.

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @Janush

    11 drużyn to (niestety) nie jest jakoś bardzo źle, to jest nawet więcej niż średnio w ostatnich pięciu sezonach. Tylu zespołów nie było od listopada 2015.

  • Stinger profesor
    @Janush @Janush

    Po przeczytaniu twojego drugiego komentarza nie wiem już czy ironizujesz czy może... ale nie na pewno sobie żartujesz ale to dobrze. Trzeba mieć dobry humor, a nie wiecznie narzekać.

  • Trojan początkujący
    @Janush @Janush

    O wiele za wiele przy obecnych działaniach FIS-u mających za zadanie 'promowanie' skoków w świecie. 2 razy do roku fis camp dla dzieciaków ze Szwecji, Węgier, czy Rumunii to kpina a nie działania promujące.

  • Stinger profesor
    @Janush @Janush

    Jak można zawieść się na drużynie Estonii, która w drużynówkach startuje bardzo rzadko i to sporadycznie?
    Zawieść to mogłeś się np. na Szwajcarii choć i nie do końca ponieważ oni wszyscy skaczą w tym sezonie słabo, a skoro nawet ich lider Ammann nie jest w stanie ich pociągnąć bo skacze słabo to tutaj nie ma niespodzianki, że nie wystartują.
    Można było na nich liczyć ale koniec końców trzeba było liczyć się z tym, że czwórką nie przyjadą.
    Z tymi Estończykami to nieźle pojechałeś...

    @MrRadzio

    Właśnie wziąłem pod uwagę MŚJ więc dlatego odrzuciłem USA.
    Jeśli chodzi o MŚ to może udałoby się zebrać 11-12 drużyn ale to też zależy od tego czy wszyscy z tzw. 10-tki pojadą do Lahti w co najmniej 4-oosobowych składach, a patrząc na Szwajcarię to ich szanse mocno spadają...

  • Janush weteran

    Liczę za to, że przynajmniej na mistrzostwach wystartuje 20 drużyn, bo na pewno stać ich na to.
    Liczę na pasjonujące boje Rumunów z Turkami o niezajęcie ostatniego miejsca, o walkę Kanady z Koreą o zaszczytne 16 miejsce. O zażarty bój w walce o najlepszą ósemkę.
    O to, by Muhammad Ali Bedir czy Matthew Soukup osiągnęli 91,5 m na skoczni K-120.
    O dobry wynik Szwecji i Kazachstanu.
    Czy wymagam tak wiele?

  • Janush weteran
    11 drużyn... słabo

    Liczyłem na 13, a może nawet 14 drużyn.
    Zawiodłem się na Włochach i Szwajcarach, trochę też na Estończykach.
    Szwajcarzy słabiutki team muszą trenować w trakcie sezonu, to pokazuje jak beznadziejnym trenerem jest Hornschuh.
    U Kruczka rozumiem brak dobrego czwartego, ale przez to że nie pozwala zabulić Ceconowi czy Dellasedze blokuje start zdolnemu Insamowi, który nie może skakać ze względu na niski limit.
    Ogólnie jestem zawiedziony, tylko 11 drużyn to upadek tego sportu.

  • MrRadzio doświadczony
    @Stinger @Stinger

    Napisałbym że może za tydzień do Willingen dołączyliby może Szwajcarzy i byłoby 12 ekip ale zdałem sobie sprawę że w tym samym czasie są MŚJ i Larson raczej tam wystąpi więc no trochę szkoda ale może na MŚ będzie więcej ekip? Do obecniej 11 może dołączy właśnie Szwajcaria oraz Włochy i będzie 13?

    Szkoda tylko że na nikogo więcej raczej nie można liczyć - Korea ma obecnie tylko 2/3 (co jest z Seou Choiem?), Kanada czy Francja ma 1 mocnego i 3 słabiutkich, Estonia ma 2 słabych i 2 jeszcze gorszych więc raczej żadna z tych 4 ekip nie wystąpi... A szkoda.

  • Janeman profesor

    No i nareszcie jest ta lista , bo przez ostatnie dwa tygodnie "przysłuchiwałem" się tutaj bodaj najdłuższej i najbardziej rozbudowanej dyskusji na temat listy startowej na zawody PŚ w historii tej strony (przynajmniej z tego co pamiętam). Choć pewnie ostatnie wątpliwości rozwieje dopiero jutrzejsza lista startowa.

  • krzysiek987 weteran

    Liczyłem na minimum 70 zawodników i na 13 drużyn( niektórzy tutaj tyle mówili powołując się na "pewne" źródło) więc jak zobaczyłem listę poczułem niedosyt

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski Konkursy drużynowe w PŚ - lista państw (cz. 2)

    Estonia - 7 konkursów (ostatnio 03.03.2012)
    Szwecja - 11 konkursów (ostatnio 07.02.2010)
    Ukraina - 2 konkursy (ostatnio 27.11.2009)
    Kanada - 3 konkursy (ostatnio 15.02.2004)
    Białoruś - 1 konkurs (ostatnio 15.02.2004)
    Chiny - 1 konkurs (ostatnio 15.02.2004)
    Holandia - 2 konkursy (ostatnio 27.01.2002)
    Słowacja - 2 konkursy (ostatnio 30.01.1999)
    Czechosłowacja - 3 konkursy (ostatnio 24.01.1993)
    WNP - 1 konkurs (ostatnio 28.03.1992)
    Bułgaria - 1 konkurs (ostatnio 12.01.1992)

    Łącznie odbyły się 82 konkursy - pierwszy 12.01.1992 w Predazzo (13 drużyn).
    Rekordowa liczba drużyn: 14 - trzykrotnie (27.11.2009, Kuusamo; 07.02.2010, Willingen; 23.11.2013, Klingenthal).
    Najmniejsza liczba drużyn: 7 (05.03.1994, Lahti).

  • Wojciechowski profesor
    Konkursy drużynowe w PŚ - lista państw (cz. 1)

    Uwagi:
    - w przypadku Czech wliczam jedynie konkursy po MŚ 1993, gdzie startowała jeszcze łączona drużyna czesko-słowacka,
    - w przypadku Rosji liczę konkursy od sezonu 1992/1993,
    - kolejność według daty ostatniego występu (odwrotnie chronologicznie), następnie według liczby startów.

    Austria - 82 konkursy (ostatnio 03.12.2016), na podium 65 razy (27-20-18)
    Niemcy - 81 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 41 razy (10-15-16)
    Słowenia - 81 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 19 razy (9-4-6)
    Norwegia - 80 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 48 razy (16-19-13)
    Japonia - 76 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 22 razy (4-7-11)
    Czechy - 70 konkursów (ostatnio 03.12.2016)
    Polska - 70 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 9 razy (1-3-5)
    Rosja - 51 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 3 razy (0-1-2)
    Szwajcaria - 38 konkursów (ostatnio 03.12.2016), na podium 1 raz (0-0-1)
    Stany Zjednoczone - 12 konkursów (ostatnio 19.03.2016)
    Finlandia - 76 konkursów (ostatnio 22.02.2016), na podium 37 razy (15-13-9)
    Korea Południowa - 8 konkursów (ostatnio 22.02.2016)
    Kazachstan - 24 konkursy (ostatnio 23.01.2016)
    Włochy - 27 konkursów (ostatnio 21.11.2015)
    Francja - 30 konkursów (ostatnio 07.03.2015)

  • Stinger profesor
    @Stinger @Wojciechowski

    No właśnie, tak myślałem bo pamiętam, że wstawiałeś tutaj już tą statystykę, a więc będzie zakopiański rekord.
    11 drużyn jak na skoki w tych czasach to i tak spora grupa.
    Nie wiem czy w tym sezonie uda się zrobić lepszy wynik, nawet chyba trudno będzie zebrać taką samą liczbę...

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski Statystyki uczestników \"drużynówki\" zakopiańskiej w historii PŚ (cz. 2)

    FINLANDIA
    76 konkursów, na podium: 15-13-9, ostatnie zwycięstwo: 15.02.2009 (Willingen), ostatnie podium: 30.01.2010 (Oberstdorf, 3.), ostatni raz w II serii: 22.02.2016 (Kuopio, 8.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 10, 2014 - 7

    CZECHY
    70 konkursów, bez podium (!), najwyższe miejsce: 5. (czterokrotnie - ostatni raz 09.01.2016, Willingen)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 5, 2014 - 6, 2015 - 7, 2016 - 6

    POLSKA
    70 konkursów, na podium: 1-3-5, jedyne zwycięstwo i ostatnie podium: 03.12.2016 (Klingenthal)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 2, 2014 - 4, 2015 - 5, 2016 - 3

    ROSJA
    51 konkursów, na podium: 0-1-2, najwyższe miejsce: 2. (15.02.2009, Willingen), ostatnie podium: 27.11.2011 (Kuusamo, 3.), ostatni raz w II serii: 06.02.2016 (Oslo, 8.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 6, 2014 - 9, 2015 - 8, 2016 - 9

    KAZACHSTAN
    24 konkursy, bez podium, najwyższe miejsce: 6. (05.02.2006, Willingen), ostatni raz w II serii: 15.02.2009 (Oberstdorf, 8.)
    dotychczas w Zakopanem: 2014 - 10, 2016 - 10

    STANY ZJEDNOCZONE
    12 konkursów, bez podium, najwyższe miejsce: 8. (19.03.2016, Planica, wtedy też jedyny raz w II serii)
    bez startów w Zakopanem

  • Wojciechowski profesor
    Statystyki uczestników \"drużynówki\" zakopiańskiej w historii PŚ (cz. 1)

    Oczywiście 100% pewności co do 11 drużyn nie ma, ale lista i tak się nie zdezaktualizuje.

    Uwagi:
    - w przypadku Czech wliczam jedynie konkursy po MŚ 1993, gdzie startowała jeszcze łączona drużyna czesko-słowacka,
    - w przypadku Rosji liczę konkursy od sezonu 1992/1993,
    - kolejność drużyn według liczby startów w "drużynówkach" w ramach PŚ,
    - dla zespołów, które nie były w II serii w grudniu w Klingenthalu podaję datę ostatniego miejsca w najlepszej "8".

    AUSTRIA
    82 konkursy, na podium: 27-20-18, ostatnie zwycięstwo: 22.03.2014 (Planica), ostatnie podium: 03.12.2016 (Klingenthal, 3.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 3, 2014 - 3, 2015 - 2, 2016 - 2

    NIEMCY
    81 konkursów, na podium: 10-15-16, ostatnie zwycięstwo: 09.01.2016 (Willingen), ostatnie podium: 03.12.2016 (Klingenthal, 2.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 4, 2014 - 2, 2015 - 1, 2016 - 4

    SŁOWENIA
    81 konkursów, na podium: 9-4-6, ostatnie zwycięstwo: 06.02.2016 (Oslo), ostatnie podium: 19.03.2016 (Planica, 2.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 1, 2014 - 1, 2015 - 3, 2016 - 5

    NORWEGIA
    80 konkursów, na podium: 16-19-13, ostatnie zwycięstwo i podium: 19.03.2016 (Planica)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 7, 2014 - 5, 2015 - 4, 2016 - 1

    JAPONIA
    76 konkursów, na podium: 4-7-11, ostatnie zwycięstwo: 19.01.2001 (Park City), ostatnie podium: 22.02.2016 (Kuopio, 3.)
    dotychczas w Zakopanem: 2013 - 9, 2015 - 6, 2016 - 8

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Jest Kaarel i Bresadola !

  • Wojciechowski profesor
    @MrRadzio @MrRadzio

    Ja wiem, czy "wreszcie" Stany, skoro dłużej trzeba było czekać na Finlandię i Kazachstan? ;)

  • Wojciechowski profesor
    @miloszo12 @miloszo12

    Na czym ten absurd polega? ;)

  • MrRadzio doświadczony
    @miloszo12 @miloszo12

    Czesi limit 5, Kazachowie limit 2 ale jako że drużynówka to mogą wystawić 4 - nic bezsensownego w tym nie ma :D

  • Wojciechowski profesor
    @Stinger @Stinger

    W poprzednich latach było kolejno 10, 10, 9 i 10 drużyn.

  • miloszo12 początkujący
    ...

    Kazachowie mogą wystawić 4 skoczków a Czesi 5 ? Hmmm bezsens...

  • anonim
    @dejw @dejw

    Przecież to nie biathlon :D

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Konkursy druzynowe.

    Dotychczas w Zakopanem rozegrano cztery konkursy drużynowe. Polacy 2 razy na podium:
    2 i 3 miejsce.

    Sezon, data, miejsce zajęte przez drużynę polską, w nawiasie liczba zdobytych punktów.

    34 PŚ 11.01.2013 - DRUGIE MIEJSCE (350 pkt)
    35 PŚ 18.01.2014 - 4 miejsce (250 pkt)
    36 PŚ 17.01.2015 - 5 miejsce (200 pkt)
    37 PŚ 23.01.2016 - TRZECIE MIEJSCE (300 pkt)
    38 PŚ 21.01.2017 - ?

  • dejw profesor
    19 drużyn

    No tak, rzeczywiście strasznie trudno było się domyślić, że chodzi o przedstawicieli z tych krajów, a nie 19 ekip z czwórką zawodników...

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    ciąg dalszy
    W tamtym sezonie Polacy zdobyli 97 pkt, co wprawiło mnie w autentyczną furię, że nawet u
    siebie, na skoczni "matce", 100 pkt nie potrafią przekroczyć, nie mówiąc o podium, a i tak pod
    względem punktowym, był to najlepszy konkurs w sezonie.

    37 PŚ 24.01.2016 _... 97 pkt (6: K. Stoch - 8, M. Kot - 12, D. Kubacki - 16, A Stękała - 17,
    S. Hula - 21, J. Wolny - 27)

    Polskie podia w Zakopanem.

    1 PŚ 26.01.1980 Stanisław Bobak - PIERWSZE MIEJSCE
    1 PŚ 27.01.1980 Piotr Fijas - PIERWSZE MIEJSCE
    1 PŚ 27.01.1980 Stanisław Bobak - drugie miejsce
    23 PŚ 20.01.2002 Adam Małysz - PIERWSZE MIEJSCE
    24 PŚ 18.01.2003 Adam Małysz - trzecie miejsce
    24 PS 19.01.2003 Adam Małysz - trzecie miejsce
    25 PŚ 17.01.2004 Adam Małysz - drugie miejsce
    25 PŚ 18.01.2004 Adam Małysz - drugie miejsce
    26 PŚ 29.01.2005 Adam Małysz - PIERWSZE MIEJSCE
    26 PŚ 30.01.2005 Adam Małysz - PIERWSZE MIEJSCE
    32 PŚ 21.01.2011 Adam Małysz - PIERWSZE MIEJSCE
    32 PŚ 23.01.2011 Kamil Stoch - PIERWSZE MIEJSCE
    33 PŚ 20.01.2012 Kamil Stoch - PIERWSZE MIEJSCE
    34 PŚ 12.01.2013 Kamil Stoch - trzecie miejsce
    36 PŚ 18.01.2015 Kamil Stoch - PIERWSZE MIEJSCE

  • dejw profesor
    19 drużyn

    No tak, rzeczywiście strasznie trudno było się domyślić, że chodzi o przedstawicieli z tych krajów, a nie 19 ekip...

  • bardzostarysceptyk profesor
    Polacy i Zakopane.

    W ramach PŚ w Zakopanem rozegrano dotychczas 37 konkursów indywidualnych. Zawsze były
    rozgrywane w drugiej połowie stycznia, tylko raz podczas 21 PŚ 1999-00 odbyły się w grudniu.
    Polska skocznia "legenda", "matka" polskich skoczni. Adam Małysz wygrywał tu 4 razy a Kamil
    Stoch 3. Tutaj Polacy zdobyli najwięcej podiów - 15, zwycięstw - 9 i najwięcej zawodów z ponad
    100 pkt - 11, co akurat dziwne nie jest. W Zakopanem dwukrotnie, z czterech, padł rekord ilości
    punktujących zawodników, siedmiu.

    Pod względem punktowym najlepsze do dzisiaj są dwa konkursy na samym początku. Stosowano
    wtedy starą punktację, dzięki danym archiwalnym znalazłem wyniki i zastosowałem punktację
    obecną.
    Edycja PŚ, data, liczba punktów, w nawiasie ilość punktujących i miejsca polskich zawodników.

    1 PŚ 27.01.1980 ..... 234 pkt (5: P. Fijas - 1, S. Bobak - 2, S. Pawlusiak - 5, A. Kowalski - 23,
    J. Duda - 30)
    1 PŚ 26.01.1980 ..... 156 pkt (6: S. Bobak - 1, P. Fijas - 11, Z. Malik - 19, J. Loniewski - 22,
    H. Tajner -24, T. Fijas - 27)

    Na trzecim i czwartym miejscu zawody stosunkowo niedawne.

    33 PŚ 20.01.2012 ... 150 pkt (4: K. Stoch - 1, A. Zniszczoł - 9, P. Żyła - 16, M. Kot - 15)
    34 PŚ 12.01.2013 ... 149 pkt (7: K. Stoch - 3, M. Kot - 5, P. Żyła - 18, J. Ziobro - 20, S. Hula - 21,
    A. Zniszczoł - 23, K. Miętus - 29)

    Na czwartym i piątym miejscu, zawody z taką samą ilością punktów, ze zwycięstwami Adama.

    23 PŚ 20.01.2002 ... 131 pkt (4: A. Małysz - 1, T. Pochwała - 15, R. Mateja - 19, M. Bachleda - 28)
    32 PŚ 21.01.2011 ... 131 pkt (4: A. Małysz - 1, K. Stoch - 17, P. Żyła - 21, S. Hula - 24)

  • anonim
    @anonim @toyminator

    Pewnie,że był dwa sezony temu zdobył aż 2 pkt w klasyfikacji generalnej haha
    Pamiętaj,że to człowiek o dwóch twarzach teraz Choi Seou a niegdyś Choi Yong-jik :D

  • sebek33211 doświadczony

    Zapowiada sie super i co najwazniejsze sprawiedliwie,wyniki osiągniete tu nie bedą przypadkiem ,a potem weekend w Willingen skoczni Kamila gdzie bedzie zwyciestwo i top 3 w druzynowce:)

  • anonim
    @anonim

    11 ekip pomyliłem sie :D

  • MrRadzio doświadczony
    @slawek49 @slawek49

    Nope - jak jest drużynówka to można wystawić w kwali 4

  • dejw profesor

    To jednak Szwajcarzy ostatecznie nie chcieli wystawiać drużyny i słusznie. Deschwanden kolejnym, który dołącza do zacnego grona spokojnie trenujących.
    A Matura jednak podmienił słabiutkiego w Wiśle Hlavę, tak więc mistrzostwa krajowe nic tu nie zmieniły.

    A Japończycy to było raczej oczywiste, że na listach w Sapporo będą widnieć tylko jako duchy ;)

  • Toyminator profesor
    @anonim @joker

    A kiedykolwiek był?

  • Toyminator profesor
    -

    Jak ja kocham tych co piszą dla Interii , i innych tego typu stron...Według nich, to w Drużynówce miało być 19 krajów. A nie że z 19 krajów są zawodnicy ;D

  • slawek49 stały bywalec
    Kwalifikacje a limity startowe

    Autor artykułu powinien dodać, że ze względu na limity startowe w kwalifikacjach do konkursu indywidualnego weźmie udział tylko 65 skoczków - po treningach muszą wykreślić 2 Kazachów (mają limit 2) oraz po jednym Amerykaninie i Finie (mają limit po 3)

  • anonim
    Bardzo ciekawa lista startowa

    12 ekip w konkursie drużynowym to dobry wynik
    Powraca Karpienko,Huber,Prevc.
    Debiutuje Larson,jednak szkoda,że szwajcarzy nie wystawili pełnego składu.

    No i trochę z innej beczki co się dzieje z Seou Choiem,jest bez formy?

  • Stinger profesor

    11 drużyn w konkursie drużynowym to jak się nie mylę rekord w Zakopanem. Co prawda liczyłem po cichu na 12 drużyn (tyle by mnie nie zaskoczyło) ale 11 też niezła liczba.
    Szkoda tylko, że i Szwajcarzy i Włosi (trener Łukasz Kruczek) przyjechali po dwóch bo myślą, że obie ekipy, a przynajmniej jedna z nich mogłaby wystawić drużynę.

    Konkurs indywidualny obsadzony mocno jak zwykle w tym sezonie. Poza Severinem Freundem są w zasadzie wszyscy.
    Liczę, że Kamil, Maciej i Piotr nie spuścili z tonu i w Zakopanem będą skakać równie dobrze, a nawet lepiej jak w Wiśle.
    Dawid, Stefan i Janek do poprawy względem ostatniego konkursu aczkolwiek myślę, że niedziela w Wiśle to wypadek przy pracy.

  • Obeznany stały bywalec

    Szacun dla Kazachów, za to że zebrali drużynę. Do pełni szczęścia brakuje chyba tylko Szwajcarów i Włochów. Ale i tak jest dobrze :)

  • MrRadzio doświadczony

    Czyli drużynówka będzie miała aż 11 krajów! No i pięknie :D
    Austria, Norwegia, Polska, Słowenia, Niemcy, Japonia, Czechy, Rosja, USA (WRESZCIE!), Finlandia, Kazachstan

    Szkoda że po 2 Koreańczyków (no ale Seou Choi nie ma od jakiegoś czasu a Chil-Ku Kang zakończył karierę więc kto miałby startować), 2 Szwajcarów (reszta na PK) no i 2 Włochów (dziwi mnie to trochę) ale fajnie że znów mamy Nurmsalu, Kaliniczenko oraz oczywiście tych wszystkich co dopełniają drużyny - będą ciekawe kwalifikacje :D

  • slawek49 stały bywalec
    No to drużynówka zanosi się bogato...

    ...Będą Kazachowie, Amerykanie i...Japończycy, którzy "grozili" nieobecnością po ogłoszeniu list startowych turnieju w Sapporo...Razem jeśli dobrze naliczyłem 11 pełnych ekip.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl