Pierwsze składy ekip na MŚ w Lahti. Wasiljew jednak nominowany - aktualizacja

  • 2017-02-07 18:07

Choć do czasu rozpoczęcia Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym zostaną jeszcze rozegrane cztery konkursy Pucharu Świata, pierwsze federacje ogłosiły składy swoich reprezentacji na najważniejszą imprezę bieżącego sezonu.

Finlandia

Wiemy już jaką czwórkę do walki desygnują gospodarze mistrzostw, Finowie. Ekipa wyłoniona przez Andreasa Mittera to: Jarkko Maeaetae, Janne Ahonen, Antti Aalto i Ville Larinto. Najwyżej sklasyfikowani w Pucharze Świata są dwaj pierwsi, zajmując z dorobkiem 24 punktów ex-aequo 43 miejsce. Ville Larinto uzbierał dotąd 9 punktów, które plasują go na 53 pozycji. Aalto, dla którego obecny sezon jest debiutanckim w PŚ nie znalazł się jeszcze w "30" któregoś z konkursów. Fakt, iż najbliższe mistrzostwa zostaną rozegrane w Lahti był jednym z bodźców do wznowienia kariery przez Janne Ahonena, mieszkańca tego miasta. Fiński weteran miał już jedną okazję do startu w czempionacie rozegranym w Lahti, a było to w 2001 roku. Indywidualnie zdobył wówczas brąz na dużej skoczni i dwa srebra w konkursach drużynowych.



Słowenia

Trener reprezentacji Słowenii, Goran Janus do Finlandii zabierze piątkę zawodników. Będą to trzej bracia Prevc: Peter, Cene i Domen, a także Jurij Tepeš i Jernej Damjan. Najwyżej w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata plasuje się Domen Prevc, który aktualnie zajmuje czwarte miejsce. Janus podał także nazwiska skoczków, którzy wyruszą na najbliższe pucharowe konkursy do Azji. W Sapporo i Pjongczang wystąpi ta sama ekipa, która w miniony weekend latała na mamucie w Oberstdorfie czyli Domen, Peter i Cene Prevc, Jernej Damjan, Jurij Tepeš, Anže Lanišek i Anže Semenič.

Kanada

W dwuosobowym składzie w w Finlandii pojawią się Kanadyjczycy. Do pewniaka, którym był Mackenzie Boyd-Clowes, zajmujący 38 miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata, dołączy Joshua Maurer. Urodzony w Republice Południowej Afryki zawodnik uzbierał w tym sezonie zaledwie pięć punktów w zawodach Pucharu Kontynentalnego, mimo to otrzymał szansę występu w fińskiej imprezie. W Lahti poskaczą też trzy Kanadyjki: Taylor Henrich, Nicole Maurer i Natasha Bodnarchuk.

Rosja (aktualizacja)

Spore zamieszanie towarzyszyło ogłoszeniu składu rosyjskiej kadry. Jeszcze w niedzielę szef rosyjskich skoków, Dmitrij Dubrowski, wskazywał Dmitrija Wasiljewa jako jednego z pewniaków do startu w Lahti. Opublikowana jednak wczoraj lista nominowanych wyglądała następująco: Jewgienij Klimow, Denis Korniłow, Michaił Maksimoczkin, Aleksiej Romaszow i Aleksander Bażenow. Dziś jednak na omawianej liście Maksimoczkina zastąpił ostatecznie Wasiljew. Do Finlandii uda się także pięć skoczkiń: Irina Awwakumowa, Anastazja Barannikowa, Sofia Tichonowa, Aleksandra Kustowa i Ksenia Kabłukowa.


Adrian Dworakowski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (23665) komentarze: (185)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • JensSalumae bywalec
    Estonia

    Chciałbym oprócz Nurmsalu zobaczyć innych Estończyków. Niekoniecznie chodzi mi tu o Nomme, ale jeśli jechałby Aigro i Maltsev, to wtedy także Nomme przydałby się i sensacyjny udział w drużynówce byłby faktem.

  • krzysiek0092 początkujący
    Czesi

    Wie ktoś którzy Czesi będą startować w najbliższych zawodach PŚ?

  • zibiszew weteran
    @Janush @Janush

    Nie rozumiem Twojego gdybania,Przecież cała nasza szóstka będzie w Lahti .

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @marsik

    Nie. Korea Południowa musiałaby najpierw mieć czterech zawodników spełniających wymagania, aby startować indywidualnie, żeby móc wystawić zespół do "drużynówki".

    Więcej jest w dokumencie FIS nt. zasad kwalifikacji:
    http://data.fis-ski.com/special/olympic-winter-games-2018-quotas-information.html

  • MarSik doświadczony
    @Janush @Wojciechowski

    No ok w zawodach indywidualnych Korei na ten moment przysługuje jedno miejsce jako gospodarzowi, ale przecież w drużynówce mogą startować, bo gospodarz ma prawo wystawić swoją reprezentację w każdych zawodach, niezależnie od kwalifikacji.

  • EmiI profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Cóż kto by w 2010 r. powiedział że ówczesny rówieśnik Klemensa w 2010 r. talent podobnego pokroju, Pavel Karelin, nie będzie miał na igrzyskach następnej szansy, szukając drastycznych przypadków.
    Ja powtarzam. Jestem przekonany że skład na igrzyska był ustalony po MŚ w Predazzo, a następnie gorączkowo szukano pretekstu by jak najmniej go zmieniać. Cóż Miętus nie dawał żadnego pretekstu by jechać za Ziobrę, a w przypadku Kubacki-Murańka w sukurs przyszła drużynówka.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @Lestek

    Dziękuję bardzo za tę uwagę. Byłem dotąd przekonany, że już ten konkurs z 1978 był oficjalny, a tu figa. ;)

  • Lestek weteran
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Jeszcze gwoli uzupełnienia - konkurs w 1978 nie miał oficjalnej rangi mistrzowskiej (nie przyznawano medali), a jedynie pokazową, podobnie jak w 1970, kiedy w konkursie wystartowało aż 18 ekip.

  • Janush weteran
    @dervish @Wojciechowski

    No nie wiem, ja uważam, że Murańka zasłużył wtedy najbardziej na wyjazd na IO - zdobył dużo więcej punktów PŚ od Kubackiego, wypadł nieźle na TCS, był lepszy w większości konkursów od Dawida - oprócz tej nieszczęsnej drużynówki.
    Moim zdaniem nawet Krzysztof Biegun bardziej zasłużył na wyjazd od Kubackiego.

    W ogóle to trzeba było wziąć wtedy 6 skoczków, wtedy nie byłoby tego problemu.

  • Ramzes stały bywalec

    1700 kilometrow zostalo Polakom do przelecenia jeszcze.

  • MarSik doświadczony
    @MSad_ @MSad_

    Zgadzam się :)

  • MarSik doświadczony
    @MarSik @andy_stawowsky

    Także z wypowiedzi Tajnera wiemy, że na MŚ może niestety polecieć tylko pięciu skoczków, więc może nie warto się sugerować profesjonalnymi wypowiedziami Prezesa, zwłaszcza, że Maciek Kot wie co ma napisane na biletach jak mniemam. Pasuje do tego wszystkiego lot AY79 Helsinki-Nagoja, który obecnie zbliża się do Pekinu, a lądować będzie w Japonii za 2 godziny.

  • MSad_ profesor
    @MSad_ @marsik

    A niech leca gdzie chca aby tylko siedli na na belce w Sapporo

  • andy_stawowsky doświadczony
    @MarSik @marsik

    Z wypowiedzi Tajnera dla Przeglądu Sportowego.

  • MarSik doświadczony
    @MSad_ @MSad_

    Podejrzewam, że jest to lot AY79, planowany przylot o godzinie 1:40 czasu polskiego, 9:40 japońskiego.

  • MarSik doświadczony
    @MSad_ @MSad_

    Lecą do Nagoji (Nagoi?) a nie do Tokio

  • MarSik doświadczony
    @MarSik

    Pomijając już fakt, że te wszystkie komentarze "podróżnicze" są niezgodne z regulaminem, bo w żaden sposób nie odnoszą się do tematu artykułu :D

  • MarSik doświadczony

    Zupełnie nie wiem skąd Wam się wzięła informacja że nasi skoczkowie lecą do Tokio, skoro Maciek Kot wyraźnie na FB napisał, że czeka ich podróż: Warszawa-Helsinki-NAGOJA-Sapporo. No on chyba najlepiej wie gdzie leci nie?

  • anonim
    Ciekawe jaki będzie Nasz squad

    na MŚ w Lahti . Zapewne rozstrzygnie się wszystko po Pjongchang . Pewniacy w składzie to: Kamil Stoch , Maciej Kot i Piotrek Żyła , zaś z resztą to ja nie wiem . Jeśli chodzi o Finów , to Finowie za pomocą Ahonena mogą wejść do 2 serii na MŚ w Lahti. Jak już piszę o Jasiu Ahonenie , to ma szanse na wejście do 2 serii w Lahti, bo posiada dobrą formę . Może nie skacze przebojowo , ale jego skoki są coraz lepsze . :)

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @borek99

    I jeszcze jedno tylko uzupełnienie, bo poprzednio zbyt szybko zatwierdziłem komentarz - jeśli 19-letni skoczek, podobno wielki talent, godny następca Małysza i Stocha, nadzieja polskich skoków, podszedł do tego na zasadzie "drugi raz takiej szansy na start na igrzyskach mogę już nie mieć", to niezbyt dobrze mimo wszystko o nim świadczy. Teraz kariery skoczków trwają nieraz po 15-20 lat, a nie po 8-10, jak nie tak dawno jeszcze było normą...

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @borek99

    Z całym szacunkiem, ale dla mnie takie zachowanie niezależnie od okoliczności po prostu nie przystoi dorosłemu facetowi... Histeria była taka, jakby Messiego nie zabrali na MŚ czy coś w tym rodzaju.

    Zresztą czas pokazał, że pewnie wiele na tym nie straciliśmy. Wszystko jedno, szkoda rzeczywiście już do tego wracać.

  • borek99 doświadczony
    @dervish @Wojciechowski

    Z całym szacunkiem, ale chyba nie do końca zdajesz sobie sprawę co dla niektórych sportowców znaczy start na igrzyskach. Ja się Murańce kompletnie nie dziwię, bo drugi raz takiej szansy na start na igrzyskach może już nie mieć (i to niekoniecznie z własnej winy - wystarczy chociażby jakaś kontuzja czy zdarzenie losowe, na które nie będzie mieć wpływu), a mógł czuć się pokrzywdzony tamtą decyzją. No ale odgrzewanie tej samej dyskusji nie ma większego sensu ;)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wytłumaczcie mi jedną rzecz

    Co się kiedyś stało z Krzysztofem Mietusem, że tak niesamowicie zjechał w dół po sezonie 2012/13?
    Zniszczoł podobnie, aczkolwiek on rokuje na przyszłość.

  • MSad_ profesor
    NASI

    dolatują do granicy Rosja -Ciny maja do Tokyo jeszcze 2600 km a zrobili 5300 km

    https://www.flightradar24.com/FIN73/c66c284

    Przyznaje sie do bledu. Leca do Tokyo

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @borek99

    Nawet niekoniecznie tylko Kim. To miejsce dla gospodarza przysługuje także skoczkom, którzy zdobyli punkty PŚ i/lub LGP kiedykolwiek w karierze.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @dmm @MSad_

    Mylisz się. Lot z Helsinek jest do Tokio, a nie do Sapporo.

    @Maradona a skąd ty wiesz, że Murańka by się lepiej spisał, prorok jakiś? Równie dobrze mógł się spisać znacznie gorzej. Na dwoje babka wróżyła, ja też popieram przedmówców, że Kruczek musiał się na coś zdecydować, tak wybrał i trudno mieć z tego powodu do niego jakiekolwiek pretensje.

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @Maradona

    Może i nie, ale na pewno nie było to warte histerii Murańki, na czele ze sławetnym spaleniem koszulki...

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Zgadzam się z Tobą niemal co do joty. Burza w szklance wody, może też dlatego, że prawie zawsze był raczej problem ze znalezieniem choćby czterech reprezentantów, którzy nie musieliby chować się ze wstydu na igrzyskach...

  • zloty_medalista weteran
    @anonim @nitsurc05

    Ostatni udany czas dla Shimizu to lato 2014. W ostatnich dwóch sezonach nie zdobywał punktów PŚ, teraz nawet nie jest w stanie się dostać do kadry na PK, a podczas memoriału, który był rozgrywany przy okazji PK w Sapporo, ale wyników nie liczono do klasyfikacji przegrał nawet z dziadkiem Funakim, który skacze bardziej dla przyjemności niż na poważnie.

  • borek99 doświadczony
    @Janush @borek99

    A co do braku Koreańczyków w drużynówce na igrzyskach to IMHO jest to praktycznie pewne - nie ma szans, żeby uzbierali 4 zawodników z punktami PK, a co dopiero żeby uzbierali 4, którzy załapią się na miejsce na igrzyskach w ramach listy kwalifikacyjnej.

  • borek99 doświadczony
    @Janush @EmiI

    W tej chwili to Kim łapie się na miejsce na igrzyskach w ramach "kwoty gospodarza" (Koreańczycy nie mają nikogo w ramach "normalnej" listy kwalifikacyjnej, więc dostają 1 miejsce dla kogoś kto w okresie kwalifikacji zdobył punkty PŚ/LGP/PK, a tylko Kimowi się to póki co udało) ;)

  • Maradona profesor
    @dervish @dervish

    Kubacki na IO nie obronił decyzji Kruczka - skakał w jednym konkursie, gdzie był 32 w słabszej obsadzie niż na PŚ. Wg mnie Murańka gorzej by się nie spisał.

  • MSad_ profesor
    @Ramzes @Ramzes

    A ktoredy maja z Helsinek leciec jak nie przez Rosję

  • MSad_ profesor
    @dmm @andy_stawowsky

    Moze i bzdury opowiadam ale z Helsinek jest połaczenie do Sapporo a nasi wlasnie maja przesiadke w Helsinkach do Sapporo
    Moze inne ekipy lataja do Tokio.

  • anonim

    Wie ktoś co się dzieje z Reruhi Shimizu? Nigdzie go nie widzę, jakaś kontuzja?

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Moim zdaniem to była pseudoafera. Selekcja odbyła się lege artis czyli według reguł ustanowionych przez PZN. Kubacki i Murańka przegrali pierwszy etap kwalifikacji i zgodnie z regulaminem stanęli do dogrywki która odbyła sie podczas polskiego tygodnia. Tam w sumie zarówno podczas treningów (nie wiemy czy skoki treningowe były częścią rywalizacji) jak i serii ocenianych wyszli na remis. Doszło do tego, że ostatecznie zadecydowało głosowanie trenerów. Szczęście uśmiechnęło się do Dawida. Klimek nie może mieć o to pretensji bo podczas tej dogrywki nie był wstanie wykazać że jest lepszym kandydatem od rywala.
    Zawsze uważałem i uważam, że trener nie popełnił wówczas błędu i zawsze uważałem że nie miał możliwości popełnienia błędu bo każdy wybór z tej pary byłby uzasadniony bo to były dwie równorzędne kandydatury. W jasnowidza nie chce się bawić i gdybać co by było gdyby na IO pojechał Klimek bo takie dywagacje nie mają najmniejszego sensu,

  • andy_stawowsky doświadczony
    @dmm @MSad_

    Bzdury piszesz, nikt z Europy nie lata do Sapporo. Lecą przez Helsinki i Tokio. Dlatego mnie to dziwi, zamiast bezpośrednio z Wawy do Tokio.

  • krzychoSt weteran

    Niech lepiej przez Rosję nie lecą a już nie daj Boże ichnim samolotem!!

  • dmm bywalec
    @Ramzes @Ramzes

    Bo mieli lecieć przez Helsinki. Żyła wrzucił fotę o 16.50 przed odlotem. Druga opcja to jest, że lecą japońskimi liniami, ale MSad pisał, że Finnayrem lecą

  • Ramzes stały bywalec
    @Ramzes @dmm

    Wedlug tego radaru Polacy lecą przez Rosje teraz. A skad wiesz że ten typ samolotu to Fin73.
    Pokazane tam jest że lecą z Finlandii, troche dziwne

  • KarolAlex bywalec
    A jednak

    Dobrze, że jednak Dmitrij klepnie sobie na dwie nogi parę(naście) razy na MŚ. A może jednak obiecał lądowania telemarkiem i dlatego się zlitowali? ;)

  • dmm bywalec
    @Ramzes @Ramzes

    Wpisz na https://www.flightradar24.com/57.81,85.34/4 nr lotu FIN73 to znajdziesz

  • Ramzes stały bywalec

    Ktoś wie czy Polacy polecieli juz do sapporo.

  • dmm bywalec
    MSad_ 41 minut temu

    Był dzisiaj artykuł, że lecą przez Tokio, a nie bezpośrednio do Sapporo. Do Sapporo nie ma lotów z Europy. Fis powinien zrobić dwa czartery z Europy do Sapporo, a nie śpią

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Zabiera sześciu

    Bo nie wiadomo, co się może stać w przyszłości. Może się okazać, że Hula wystrzeli z formą, i konkurs na małej skoczni zakończy w TOP5.

  • EmiI profesor
    @Janush @Wojciechowski

    No w przypadku jednego faktycznie wymagania są mocno ograniczone, ale np. taki Pravat Nagvajara już byłby bardzo daleki od startu na igrzyskach z takimi fis punktami jakie miał w 2002 r :)

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    No nie wiem, tak ogólnie patrząc to od razu przypomina się dym (dosłownie) wokół odrzucenia Murańki przed Soczi. Co prawda zgadzałem się z wyborem Kruczka, ale afera była.

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @EmiI

    Aha, to nie wiedziałem, że i tam się "wzięli do roboty". Wytłumaczenie jest akurat pewnie dość proste i oczywiste - czas. A czas to pieniądz, nie jakiś de Coubertin...

  • dervish profesor

    Horngacher zabiera 6 polaków na MŚ. Nie zawracam sobie głowy z kogo skorzysta w poszczególnych konkursach bo jeszcze nie widziałem trenera który by świadomie wystawił słabszego kosztem lepszego.
    Kruczek na kilku ostatnich imprezach docelowych zawsze dobierał skład optymalnie, nie pamiętam aby którykolwiek wybór był kontrowersyjny. odczucia kibiców wynikające z serii treningowych zawsze pokrywały się z wyborami trenera, a nawet jeżeli ktoś miał wątpliwości (dwóch równych kandydatów) to i tak wybór trenera bronił się "w praniu" . Na przykład na IO była kwestia doboru 4 do brydża w drużynie: równy Kubacki czy nieprzewidywalny Zyła.
    U trenera zwyciężyła nieprzewidywalność Piotra, ale w sumie wyszło na to że równie dobrze mógł powołać Kubackiego bo Piotrkowa nieprzewidywalność wyszła na zero ( raz na duży minus , raz na duży plus)

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @EmiI

    Jednego tak czy inaczej mają prawo wystawić, nawet jeśli żaden nie spełni wymagań.

  • EmiI profesor
    @Janush @Wojciechowski

    MKOL za wszelką cenę chce ograniczyć liczbę uczestników w ogóle. Nie wiem czemu taka polityka. Bo w biegach też czasy półamatorów z Afryki się skończyły. Też są ograniczenia, nawet większe niż w skokach, bo np tylko 6 polskich biegaczy mężczyzn spełnia minimalne kryteria by w ogóle móc na igrzyska pojechać niezależnie od limitu na kraj.

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @EmiI

    Powiem szczerze, że ja sensu obecnych ograniczeń co do startu w igrzyskach raczej nie widzę, skoro i tak jest sito kwalifikacyjne i jest przecież zawsze kilku skoczków, którzy w żadnych konkursie ostatecznie nie biorą udziału.

    Rozumiem, gdyby nie było serii kwalifikacyjnych, ale skoro są, to dlaczego akurat w skokach ogranicza się dostęp do tak szczególnej imprezy, gdy np. w biegach startują przeróżni półamatorzy z Afryki czy innej Australii... Boją się nowego Edwardsa? Przecież i tak nie dostałby się do konkursu głównego...

  • EmiI profesor
    @Janush @Wojciechowski

    Czyli na ten moment Korea nie ma tylko zespołu w drużynówce ale i zawodnika. Kim jest pierwszym rezerwowym.

  • EmiI profesor
    @Janush @Wojciechowski

    A mnie ciekawi jak się potoczą kwalifikacje olimpijskie, i jakie drużyny, w jakiej liczebności wywalczą kwalifikacje. Na ten moment wygląda na tak że 4 osobowe składy miałoby prawo w Pyoengchang wystawić aż 14 zespołów. Polska, Austria, Niemcy, Słowenia, Norwegia, Japonia, Czechy, Rosja, Francja, Włochy, Finlandia, USA i Turcja. Po 3 zawodników miałaby prawo wystawić Estonia i Kazachstan, po dwóch Kanada, po jednym Ukraina.

  • MSad_ profesor
    @Janush @Wojciechowski

    No jak nie jara to podnieca. Zaraz napiszesz ,ze masz inny obiekt do podniety a wiec zostaje jara :)

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @MSad_

    Co mnie "jara", to mnie "jara". W moim słowniku ten wyraz raczej nie istnieje. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @Janush

    Na razie wydaje się, że bardziej prawdopodobne jest zapisanie się w historii Korei Południowej jako pierwszego gospodarza imprezy mistrzowskiej bez zespołu w "drużynówce" niż powrót Chińczyków, taka prawda...

  • Janush weteran
    @Janush @borek99

    Czyli pewnie 12 drużyn.
    No ci Francuzi mogliby choć raz sobie odpuścić i wystawić swoją ekipę, byłoby 13, nie są tacy słabi, mogliby wyprzedzić parę ekip.

  • MSad_ profesor
    @Janush @Wojciechowski

    Jara Ciebie ogladanie jak slabsze zespoły bulę skacza? Szkoda czasu.

  • Wojciechowski profesor

    Przy okazji pozwolę sobie "wrzucić" zestawienie liczby zespołów w konkursach drużynowych poszczególnych MŚ:

    1978 Lahti - 10
    1982 Oslo - 16
    1984 Engelberg - 14
    1985 Seefeld* - 17
    1987 Oberstdorf - 15
    1989 Lahti - 15
    1991 Val di Fiemme** - 14
    1993 Falun - 14
    1995 Thunder Bay - 11
    1997 Trondheim - 13
    1999 Ramsau*** - 12
    2001 Lahti - 11 (duża i normalna)
    2003 Val di Fiemme** - 13
    2005 Oberstdorf - 15 (duża i normalna)
    2007 Sapporo - 13
    2009 Liberec - 12
    2011 Oslo - 10 (duża) i 12 (normalna)
    2013 Val di Fiemme** - 12
    2015 Falun - 13

    * konkurs przeprowadzony w Innsbrucku
    ** konkursy przeprowadzone w Predazzo
    *** konkurs przeprowadzony w Bischofshofen

  • MSad_ profesor
    @dmm @dmm

    Widocznie tak jest najlepiej przez Helsinki Lecą LOT-em do Helsinek za stamtad FINAIR bezposrednio do Sapporo .
    Po co w Wawy do Tokio jak i tak trzeba sie przesiadac do Sapporo

  • borek99 doświadczony
    @Janush @Wojciechowski

    Amerykanie dzisiaj ogłosili, że do trójki z PŚ biorą też Larsona i wystawią 4 w Lahti.

  • Janush weteran
    @Janush @Wojciechowski

    Teoretycznie to drużynę mogliby wystawić nawet Turcy, Ukraińcy, Rumuni czy nawet Kanadyjczycy, ale to raczej sfera marzeń i fantazji.
    Choć Turcja może już za rok lub dwa będzie czasem startować w drużynówkach, z egzotyki to właśnie tam skoki teraz rozwijają się najszybciej.
    Na Greka też bym nie liczył, nie widać go już od dwóch lat, więc raczej rzucił skoki.
    Może Zhandong Tian by się pofatygował na MŚ, ale raczej sądzę, że Chińczycy pojawią się dopiero za rok w Pjongczang, o ile w ogóle.

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @Wojciechowski

    Aha, jeśli Kazachstan też nie wchodzi prawdopodobnie w grę, to zostaje jak dla mnie 11. Cudów nie ma, 15 to byłby kosmos, 13 to byłoby bardzo, bardzo dużo. Prędzej niż 13 zespołów wyobrażam sobie 10, czyli powtórkę z rekordowo licho obsadzonej "drużynówki" na Holmenkollbakken sześć lat temu (albo... pierwszej w historii w Lahti w 1978 roku).

  • Janush weteran
    @Janush @borek99

    Szkoda, że jednak Kelemen zakończył karierę, węgierskie skoki niemalże nie istnieją, podobnie jak słowackie.
    Co do Kazachów, to w sumie nie dziwię się, na MŚ co najwyżej mogli ugrać awans M.Żaparowa do konkursu i nic więcej, a na Igrzyskach Azjatyckich mają szansę na jakieś sukcesy.
    A może Brytyjczycy by wystartowali, choćby bracia Locke?

    Aha, wiesz może czy Radik Żaparow wciąż skacze, czy po prostu zawiesił karierę, bo nie widać go jakoś w tym sezonie?

  • Wojciechowski profesor
    @Janush @Janush

    Wydaje mi się, że nawet powtórzenie liczby 13 zespołów w "drużynówce" z poprzednich mistrzostw będzie sporym sukcesem.

    Nie spodziewam się Amerykanów, ale to z "przyzwyczajenia" - tak jak zawsze wystawiają drużynę na IO, tak na MŚ unikają ich niemal jak ognia (ostatni raz brali udział w konkursie drużynowym w Thunder Bay!). Chyba że ściągnięcie Larsona na "drużynówkę" w Willingen mogłoby zwiastować zmianę.
    Korea Południowa wykruszyła się na długie lata, być może na wieki.
    Szwedów też trudno oczekiwać, a przecież to oni byli w owej "13" w Falun.
    Estończycy? Nie wystawili drużyny na poprzednich mistrzostwach, które mieli bardzo blisko siebie (ale to dość zrozumiałe, Nurmsalu był wtedy poza grą), ani też... na żadnych innych. Czy teraz szykuje się zmiana? Chciałbym, ale mimo wszystko wątpię.

    Osobiście stawiam na 12 zespołów: Austria, Czechy, Finlandia, Japonia, Kazachstan, Niemcy, Norwegia, Polska, Rosja, Słowenia, Szwajcaria, Włochy. Czyli i tak niemało.

  • dmm bywalec
    lot do Japonii

    Polscy skoczkowie mogliby lecieć lotem z Warszawy do Tokio zamiast bawić się w przesiadki przez Helsinki.

  • MSad_ profesor
    W tym roku mozemy wystwic 4 zawodników

    Mysle, ze Horngacher wybierze prawidłowo tą 4 sposrod 6. Moze to ewulować w zaleznosci od formy zawodników i skoczni. Moze być tak ze na srednia Hula moze być lepszy od Ziobro i Kubackiego itp. Horngachera sprawa a nie np moja czy "trenerów" tu obecnych.

  • borek99 doświadczony
    @Janush @Janush

    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=21468

    A Kazachów zapewne też na MŚ nie będzie (ew. wyślą jakieś rezerwy w stylu Karpienki), bo pierwszy skład wysyłają na igrzyska azjatyckie, które czasowo pokrywają się z pierwszą połową MŚ.

  • Janush weteran
    @Janush @borek99

    A Peter Kelemen? Startował dwa lata temu. Czyżby zakończył karierę skoczka?

    @Slawek49

    Francja jakby chciała to spokojnie wystawiła by drużynę, do Sevoie dołączyć Chapuis, Brasme i Duplanda albo Learoyda.
    Estonia z kolei ma bardzo blisko i bliżej prędko na MŚ mieć nie będzie, więc mogą sobie wystawić drużynę Nurmsalu/Nomme/Aigro/Maltsev by klepnęli bulę. Może ostatniego miejsca by nie zajęli, od Kazachstanu raczej gorsi nie są.

  • borek99 doświadczony
    @Janush @Janush

    Węgrów nie będzie z prostego powodu - wszyscy, którzy jeszcze tam skaczą są za młodzi na to, żeby wystartować na MŚ (najmłodszy dopuszczony rocznik to 2001, najstarszy i najbardziej utalentowany Florian Molnar jest z 2002) - u kobiet skakałaby z pewnością Virag Voros, ale cały czas się jeszcze leczy po tej kontuzji z Rasnova...

  • slawek49 stały bywalec
    @Janush @Janush

    Na Estonię bym nie liczył, Francja też bardzo niepewna...Pozostaje więc 13 drużyn "pewniaków" plus ew. Francja, jeśli pozbierają skądś czwórkę

  • Janush weteran

    Moim zdaniem powinno jechać sześciu Polaków na MŚ.
    W Soczi mieliśmy 5, z czego 2 bez formy, gdyby wzięli wtedy Murańkę jako szóstego, to być może zdobylibyśmy tam medal w drużynie.

    Co do innych reprezentacji, to liczę na dużą liczbę egzotyki - 2 Koreańczyków (na drużynę w tym roku raczej nie ma co liczyć), Szwed, Turek (ponoć ma być), jakiś Rumun, Ukrainiec, może nawet Węgier i Łotysz jak w Falun?
    W drużynówce liczę na 15 drużyn - a więc chciałbym by drużyny wystawiły takie nacje jak Kazachstan, Francja, Włochy, Estonia, USA i Szwajcaria.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @Martyn @Martyn

    Nie kieruję się mapą, tylko czasem przelotu i logiką. Z Warszawy bezpośrednio lot do Tokio trwa ok. 10,5 godz., z Helsinek ponad 9,5 godz. Godzina różnicy na plus, tylko że do tych Helsinek jeszcze trzeba dolecieć.

  • kolec bywalec

    Pewnie Wasiljew odwołał się do Putina i ten kazał prezesom go wpisać... Jednak nie wróżę Rosjanom sukcesu na MŚ, przy tych pozasportowych jajach, bo to na pewno przekłada się na formę skoczków. Jeden Klimow może coś zdziała i tyle.

  • zloty_medalista weteran

    Jak zobaczyłem tytuł newsa, że Vassiliev jedzie, to pomyślałem sobie, że pewnie zastąpi Maskimoczkina. Okazuje się, że zgadłem. Akurat spośród trójki buloklepów pierwotnie nominowanych jego wybór wydawał mi się najmniej kontrowersyjny, choć w sumie spośród nich uciułał najmniejszą liczbę punktów w PK. Jednak sądziłem, że Uniwersjadą sobie miejsce przed Bażenowem w hierarchii zaklepał, a tu niespodzianka. Teraz totalnie nie potrafię zrozumieć jaki Rosjanie mieli klucz przy przyznawania nominacji. Tak wygląda jakby Bażenow i Romaszow mieli miejsce z góry już zapewnione przed samym sezonem i byli nie do ruszenia.

  • Stinger profesor

    Jednak Wassiljew, a nie Maksimoczkin?
    A mówią, że to kobieta zmienną jest... no chyba, że ten skład nie ustalał trener Rosji tylko jego żona.
    Zresztą Ruskie zmieniają te decyzje z minuty na minutę, nie zdziwi mnie kolejna aktualizacja i brak Klimowa po to żeby w piątek go powołać od nowa.
    Takiego cyrku to chyba nigdzie nie było jak teraz w Rosji.

  • krzysiek987 weteran

    Ciekawe czemu mają takie zamieszanie?

  • pawel96 profesor

    "Dziś jednak na omawianej liście Maksimoczkina zastąpił ostatecznie Wasiljew."

  • gyurcsops doświadczony

    Dobrze że Maksimoczkin nie jedzie . Słaby jest i tyle , nie należy mu się .

  • Martyn bywalec
    @andy_stawowsky

    Nie kieruj się mapą Mercatora, najkrótsza trasa z Polski do Japonii nie biegnie nad Kazachstanem tylko nad północną połową Rosji. Przy locie z Warszawy to oznacza stosunkowo małe nadłożenie drogi na przesiadkę w Helsinkach, a z Berlina to już wręcz idealnie po drodze by było. :)

  • Stinger profesor

    Ta Rosja to chyba nie myśli zbyt dobrze ale nie wnikam.
    Klimow i Korniłow bez dyskusyjnie powinni skakać w Lahti ale kolejne trójka to moim zdaniem śmiech na sali.
    Z tej trójki tylko Maksimoczkin skakał w PŚ w tym sezonie i to tylko raz oczywiście odpadając w kwalifikacjach, a mimo "jakiejś" Uniwersjady jedzie na MŚ w Lahti "pokonując" takich skoczków jak Wassiljew (punkty PŚ) czy choćby Trofimow, który może i na Uniwersjadzie dał dupy ale w PŚ mimo braku punktów potrafił wchodzić do konkursów.
    Zresztą nie nasz problem ale uważam, że na kim jak na kim ale brakiem Dimy to oni się ładnie osłabili.

    Finowie skład spodziewany ale teraz pytanie, będzie piąty - rezerwowy? Gdyby MŚ były gdzieś indziej niż w Finlandii to pewnie pojechaliby we czterech ale, że skaczą u siebie to myślę, że rezerwowy jednak będzie, a jeśli tak to myślę, że Asikainen lub Nousiainen.

    Kanada chyba szykuje się na konkurs mieszany biorąc Joshuę Maurera aczkolwiek i tak nie spodziewam się po nich za dobrych wyników. Jedynie Mackenzie myślę, że 2 razy w TOP 30 powinien się znaleźć.

    A Słoweńcy? Prevcowie, Damjan i Tepes w tym sezonie bezkonkurencyjni, a więc Janus trudnego wyboru nie miał bo poza tą piątką punkty w PŚ zdobywali tylko Lanisek i Semenić ale było to w ostatni weekend i też bez szału (punkty zdobył też Pavlovcić ale skoro Lanisek tak odstaje to i Bor zapewne).

  • MSad_ profesor
    @MSad_ @pawelf1

    Prosty to jest świnski ogon a w PZN wszystko jest skomplikowane i w PZPN nie ma drugiego dna nie ma sie go co doszukiwać bo jest jeszcze glebiej.

  • MSad_ profesor
    Przepraszam Tande

    ale od dawna w PZN panuje tandectwo.

  • pawelf1 profesor
    @MSad_ @andy_stawowsky

    No i sprawa jest prosta . Ale znajdą się tacy co będą się doszukiwać drugiego dna. . Najgorzej na tym wyjdzie "sprawca" tego zamieszania swoją rosnącą formą , Ziobro i pewnie Hula . Jako najsłabsi pewnie będą musieli się dzielić wygodami:)

  • MSad_ profesor
    Tande ma leciec na leżąco na skrzydle samolotu

    bo na siedzaco nie moze spac.

  • MSad_ profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Nie ma zadnych usprawiedliwien.Manufaktura i tyle. To dobrze,że Horngacher sie tym nie zajmuje jak kiedys Kruczek.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @MSad_ @andy_stawowsky

    Dobra, doczytałem. Tak jak myślałem, mieli pięć biletów zarezerwowanych, dla Ziobry dokupywali później i nie było już miejsc. Swoją drogą cały sztab trenersko-techniczny leci też zwykłą ekonomiczną (mieli lecieć Premium, brak miejsc). Pączuś nie leci.

    Swoją drogą dziwną trasę obrali, z przesiadką w Helsinkach.

  • pawelf1 profesor
    Bilety .....proste wyjaśnienie ....

    Zmiana decyzji Horngachera. Jeszcze w okolicach TCS planował jechać w 5 i tyle zarezerwowano. Dokoptował Ziobrę to i trzeba brać to co zostało.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @MSad_ @MSad_

    Może nie do końca wynika to z oszczędności, tylko powód może być inny, bardziej prozaiczny:

    - jak rezerwowali kilka miesięcy temu bilety (raczej nie robią tego na ostatnią chwilę znając kalendarz zawodów), to założyli, że do Japonii poleci pięciu skoczków
    - jeśli jednak w PZN panuje chaos rodem z PRL i bilety rezerwują na ostatnią chwile, to może zabrakło miejsc w klasie biznes. Loty do Tokio są mocno obsadzone, nie wiem jakimi liniami lecą (LOT-em z Wawy?)

    Dziwne by się wydawało, że oszczędzają parę groszy na jednym fotelu.

  • MSad_ profesor
    Stoch, Kot, Zyła,Kubacki, Hula

    Polecą do Azji w klasie biznes a Ziobro w ekonomicznej i maja sie wymieniać miejscami w czasie lotu.
    Manufaktura w PZN nadal trwa. A Pączuś jak klasą ploeci ?

  • KarolAlex bywalec

    Szkoda Dimy. Prawdopodobnie to była ostatnia szansa na duży turniej dla niego. Wiadomo, że cudów by nie zdziałał, ale sam występ na pożegnanie byłby na pewno sympatyczną opcją. To jednak zawodnik dość dużego formatu, patrząc na ogół jego skoków.

  • MarSik doświadczony
    @Bogdinho @Bogdinho

    Bardzo sie ciesze. Ciekawe czy Turcy skorzystają z praw startu w PŚ.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Komarenko @Komarenko

    Nie chcę Cię rozczarować, ale skąd pewność, że pojawią się całe drużyny Korei i Kazachstanu?

  • Labrador_Retriever weteran
    @przemhel @przemhel

    A już zostały ogłoszone? Bo jak nie, to redakcja chyba sobie ich nie wymyśli...

  • laotsi bywalec
    @anonim @Wojciechowski

    A któż to taki, ten Polichronidis? Jakiś Grek?
    Czy on ma coś wspólnego ze skokami?

  • zloty_medalista weteran

    Akurat brak Trofimowa nie jest szczególnym zaskoczeniem. To, że skakał już w tym sezonie w Pucharze Świata o niczym nie świadczy. Na Uniwersjadzie zaprezentował się dużo gorzej od Maksimoczkina, więc jego powołanie kosztem Trofimowa z którego ulotnila się forma jak na czwartego zawodnika nie jest absolutnie żadnym zaskoczeniem. Bardziej porównując do Bazenowa, bo skakali tam porównywalnie. Choć ciekawe, ze nie wzieto pod uwagę Hazetdinova, który podobnie jak Trofimov - wprawdzie slabiutko, ale prezentował się juz w zawodach PS w tym sezonie w przeciwieństwie do powołanych. Co do Dimy zaś- jeżeli faktycznie jest w konflikcie z władzami, to zapewne po sezonie zakończy karierę.

  • przemhel stały bywalec
    a gdzie składy

    najważniejszych ekip ? Austrii Niemiec i Norwegii ?

  • Maradona profesor
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    Myślę, że zarówno Japonia jak i Czechy będą przed Finlandią. Gospodarze biorąc pod uwagę skład Rosjan, powinni był 8.

    Ciekawi mnie skład Czechów. Koudelka, Janda, Polasek to chyba pewniacy. Vancura dobrze skacze ostatnio, pytanie czy na skoczniach dużych będzie podobnie. Stursa za to mocny zjazd. Matura klepie bulę cały sezon. No i Hlava też niewiele lepiej. Liczę na na to, że Vojtech poprawił formę i Schallert weźmie 3 młodych + Janda i Koudelka.

  • krzysiek987 weteran

    Rosja bez Wasiljewa, szóste miejsce powinno być dla gospodarzy, chyba że Japonia się pozbiera.

  • Stalowy stały bywalec

    Narazie małym zaskoczeniem jest brak Dimitryego w kadrze rosji natomiast w reszcie ekip bez niespodzianek

  • Oreo profesor
    @Oreo @krzysiek987

    Zależy od związku. Jedni wysyłają gdzie się da, inni nie. I nie porównuj związku olimpijskiego i igrzysk ze związkiem narciarskim kraju słabego w danej dyscyplinie :P

  • krzysiek0092 początkujący
    @Komarenko @Komarenko

    W tym sezonie w drużynówkach PŚ startowało 12 drużyn, na MŚ może wystąpią jeszcze Włosi. Choć może jakiś kraj (Estonia, Francja) zabierze kombinatorów do drużyny

  • Komarenko bywalec
    @Komarenko @krzysiek0092

    Zdaje sobie z tego sprawe ale fajnie by było gdyby Kazachowie i Koreańczycy mieli rywali

  • krzysiek0092 początkujący
    @Komarenko @Komarenko

    Narazie podawane jest tylko, że jedzie Ipcioglu więc raczej nie

  • Komarenko bywalec
    Drużynówka

    Może Turcja pokusi sie o drużyne na MŚ:)

  • pawel96 profesor

    Jak widać, ładnie Rosjanie muszą się żreć w związku, skoro takie wałki w składach robią. Z jednym buloklepem mogliby o czymś pomyśleć, ale z dwoma będzie bardzo ciężko, ósemka chyba maksem, na jaki ich stać z Maksimoczkinem czy Bażenowem.

    Brak Wasilliewa i Trofimowa (tu już trochę mniej) trochę skandaliczny.

  • damrs22 stały bywalec
    @Toyminator @toyminator

    Poziom sportowy prezentowany przez kandydatów na 3 wolne miejsca był tak wyrównany, że zarządzono dodatkowe eliminacje. Do Lahti poleci trzech zwycięzców w następujących kategoriach: ujeżdżanie niedźwiedzia, zerowanie 0,5 l na czas oraz gra w rosyjską ruletkę.

  • dejw profesor
    @dejw @krzysiek0092

    Jakby być złośliwcem, to Dima dał do ręki mocny argument swoimi wynikami z Obe, pierwszy konkurs spokojnie w "20", drugi poza "40" ;)

    Dla mnie jedyny logiczny powód takiej decyzji jest to, że Dubrowski Wasiliewa po prostu nie lubi i właśnie dał temu wyraz. Zresztą Trofimow, który miał już w tym sezonie przebłyski na czwartą dziesiątkę PŚ też widać podpadł, może to z powodu zawalonego indywidualnego konkursu na Uniwersjadzie, gdzie nie tylko nie zdobył złota, ale i był daleko od medalu.

    Glasder do Stanów jedzie na pewno, pewnie dwójka jego kompanów także. Lista na Broterode jest nieaktualizowana, co widać po Austriakach.

  • Jacek32 bywalec

    Ruskie zawsze miały nie równo pod sufitem. Zamiast Dimy jedzie uniwersjadowy as Maksimoczkin i jakiś ogór jeszcze, przecież oni z Dimą mogli walczyć o solidne miejsce w drużynie a tak to walka o to zeby nie byc ostatnimi z Rumunami i Kazachami bo nawet słabe w tym sezonie Czechy z nimi wygrają

  • Bogdinho weteran
    @Bogdinho @krzysiek0092

    Informacja z portalu winterszus.pl, także raczej wiarygodna.

  • Toyminator profesor
    -

    Nie jedzie Wasiljew (fakt nie jest w jakieś super formie, ale i tak przydatny) a jedzie Maksimoczkin ;D Romaszow czy Bażenow .... Nie mogę z Ruskich ;D

  • kolec bywalec

    Ruskim chyba odbiło z niezabieraniem Wasiljewa na MŚ. Jedyna merytoryczna przesłanka w tej sprawie jest taka, że punkty zdobył on tylko raz i to na mamucie, gdzie czuje się jak ryba w wodzie, a na normalnych skoczniach prezentował się średnio. Ale ten argument jest inwalidą, skoro bilety do Lahti dostali buloklepy od jakiegoś czasu Maksimoczkin z Romaszowem i no-name Bażenow (dziwne, że Trofimowa też wykosili). Czuję tu jakąś pozasportową aferkę...

  • krzysiek0092 początkujący
    @dejw @dejw

    Bardzo dziwna ta decyzja Rosjan, Wasiliew jeszcze w ostatni weekend startował w PŚ i nagle nie zostaje powołany na MŚ.

    Patrząc na skład Amerykanów na PK to Bickner i Glasder pojadą do Azji.

  • dejw profesor

    Wasiliwa nie będzie na MŚ. Nominację dostała wymieniona poniżej piątka, więc pewnie stąd ten skład na Sapporo.
    http://www.skijumpingrus.ru/sportnews/news_4023.html
    News z dzisiaj.

    Wasiliew ponoć ma trochę nie po drodze z szefem skoków w Rosji, więc może stąd jego odrzucenie. Cóż, Rosjanie strzelili sobie w stopę i odpuścili walkowerem walkę o coś więcej niż 8, a i w takim zestawieniu nawet to może być wyzwaniem ponad siły.

    U Czechów o ile dobrze zrozumiałem , to Sapporo odpuszcza Matura i będzie na PK. No a Włosi wysyłają Colloredo wsparcie Insama i Bresadaoli, więc będą bronić limitu. Wstępna lista zgłoszeń (wiadomo już na pewno nie potwierdzi się skład Austriaków, pewnie w miejsce Aschenwalda i S.Hubera dołączą Wohlgenannt i Lackner)
    http://www.coc-brotterode.de/index.php/starterfeld.html

    @Hazard
    Gdyby Japończycy myśleli, to krajówkę zamiast ponad tydzień temu, to ustalili dziś lub wczoraj. A tak wyhuśtany został Tochimoto który w sobotę w Sapporo rozwalił K.Ito i Sato o 60 punktów, a po pierwszej serii wyprzedał także D.Ito skacząc dalej niż oficjalny rekord skoczni ;)

  • Ramzes stały bywalec

    Dobrze że tylko 1 z 4 konkursow bedzie w nocy, Ja zaczynam ferie od 10 to bede mogl ogladac w Pjongczang w srodku tygodnia wiec dla mnie moze byc

  • borek99 doświadczony
    @Oreo @marsik

    Nurmsalu nie tyle "wykonał kroczek" co de facto zapewnił sobie prawo startu na igrzyskach - praktycznie niemożliwa jest sytuacja, żeby punkt PŚ/LGP do tego nie wystarczył. Dość powiedzieć, że 4 lata temu Pitea pojechał do Soczi dzięki 38 punktom PK, co oznacza, że przy zmienionych zasadach kwalifikacji nawet Aigro i Maltsev dzięki punktom z Erzurum mogę się do Pjongczang załapać (pierwszy już ma 40 punktów PK). Oczywiście czas pokaże jak się to poukłada, bo dużo zależy np. od rezygnacji poszczególnych państw z wywalczonych kwot.

  • anonim
    Tymczasem

    Unieważniono przetarg na modrnizacje Wielkiej Krokwii,czy oni by chcieli żeby ktoś wykonywał robote na zeskoku za półdarmo.Wstyd po prostu,popularna dyscyplina a nawet na to żałują grosza.Jak coś ma służyć przez lata to ma być solidne przecież.Choć firmy które się zgłaszają napewno chcą ''bulić" ile się tylko da,bo praca wielotygodniowa.

  • HAZARD weteran
    @krzysiek0092 @krzysiek0092

    Przewidywalny skład Japończyków, liczę na błysk Sato oraz M. Ito, który nieźle spisywał się na MŚJ. Ciekawy skład Rosjan, którzy najwyraźniej podczas zawodów w Azji dokonają selekcję na MŚ, ale trzeba pamiętać, że każdy inaczej znosi zmianę strefy czasowej itp.

  • krzysiek0092 początkujący
    @krzysiek0092 @krzysiek987

    Dima ostatnio pierwsze punkty w sezonie, a potem odpadł w kwali, może chce potrenować. Rosjanie na początku sezonu długo w 4 jeździli, a mogli startować w 3, może teraz też chcą rotować składem.

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek0092 @krzysiek0092

    czemu pięciu Rosjan i bez Wassiljewa?

  • Wojciechowski profesor
    @egze @egze

    Nie zdarzyło się nigdy.

  • krzysiek0092 początkujący
    PŚ w Azji

    Japonia: Daiki Ito, Kenshiro Ito, Masamitsu Ito, Yuken Iwasa, Noriaki Kasai, Junshiro Kobayashi, Ryoyu Kobayashi, Naoki Nakamura, Kento Sakuyama, Yukiya Sato, Taku Takeuchi

    Rosja: Evgeniy Klimov, Denis Kornilov, Mikhail Maksimochkin, Aleksandr Bazhenov, Alexey Romashov

    Takie składy znalazłem na najbliższe zawody.
    Ilu zawodników spodziewacie się tych konkursach?

  • MarSik doświadczony
    @Bogdinho @Bogdinho

    Czegoś nie doczytałem?

  • krzysiek0092 początkujący
    @Bogdinho @Bogdinho

    skąd ta informacja?

  • MarSik doświadczony
    @Oreo @borek99

    No Nurmsalu wykonał ostatnio kroczek w kierunku IO.

  • MarSik doświadczony
    @kryska @kryska

    No wreszcie rozsądny głos! Choćbyśmy mieli zająć miejsce za Kanadą, to to są MŚ i ja chcę zobaczyć reprezentantów Polski także w mikście.

  • Stula_pro początkujący
    @Pawel96

    To czy Fannemel wystąpi to nie byłbym taki pewien xD Norwegowie możliwe, że wystawią czwórkę:
    - Daniel Andre Tande
    - Andreas Stjernen
    - Robert Johansson
    - Johann Andre Forfang
    :)

  • Bogdinho weteran

    O proszę, Ipcioglu wystartuje na MŚ w Lahti.

  • Maradona profesor
    @egze @egze

    Tak, w związku z absencją obrońców tytułu każdy kraj może wystawić jedynie 4 skoczków.

  • pawel96 profesor
    @egze @egze

    Zgadza się. Z Mistrzów z Falun (Freund i Velta indywidualnie, Bardal, Velta, Jacobsen, Fannemel drużynowo, Freitag i Freund mikst) udział wezmą jedynie Fannemel i Freitag.

  • borek99 doświadczony
    @pawel96 @krzysiek987 @pawel96

    A cóż jest zaskakującego w tym, że skaczący przez cały sezon Maurer wystartuje na MŚ w konkursie, w którym Kanadyjczycy mają największe szanse osiągnąć jakiś w miarę dobry wynik? Przecież to było oczywiste, że go tam wezmą już po tym jak na początku sezonu dostał szansę w PŚ, zwłaszcza że innej alternatywy żeby wystartować w mikście nie mają

  • egze początkujący
    ...

    Ktoś pamięta kiedy ostatnio zdarzyło się, że na MŚ tytułu nie bronił ani mistrz świata ze średniej ani z dużej skoczni?

    ***
    I jak rozumiem brak Velty i Freunda oznacza, że żadna z ekip nie będzie mogła wystawić w konkursie indywidualnym pięciu skoczków.

  • dervish profesor
    niekończace się dyskusjie 5 czy 6

    Nie rozumiem skąd te kontrowersje.
    Od dawna znany jest oficjalny dostępny na stronie PZN dokument, ze na MŚ jedziemy w 6 osobowym składzie.
    Jeżeli komuś tego mało to kilka dni temu trener Horngacher chyba rozwiał wszelkie wątpliwości potwierdzając tę informację w wywiadzie.
    Istnieje mozliwośc, ze na MS pojedziemy w składzie 5 osobowym ale by tak się stało to trzeba by było jakiegoś kataklizmu w naszej żelaznej 6 (kontuzja, duży kryzys formy itp)

  • borek99 doświadczony
    @yyy @yyy

    "mają takie same warunki jak mężczyźni" - to tak na poważnie?

  • borek99 doświadczony
    @Oreo @egze

    Jak się Estończycy na igrzyska zakwalifikują to oczywiście, że tam pojadą, niezależnie od tego jakie miejsca mieliby zająć - zresztą przed sezonem otwarcie mówili, że celem jest właśnie kwalifikacja drużyny do Pjongczang.

  • deSKI bywalec
    Z zasad FIS- 6 zawodników

    451.3
    'For OWG and WSC, FIS general regulations limit entries from each participating National Ski Association to four competitors in each event and a maximum number of six athletes may take part in the official training; different competitors may be used in the different events.'

  • egze początkujący
    @Oreo @krzysiek987

    Oczywiście, że tak mały związek, jak estoński, zwraca uwagę na to, gdzie rozgrywane są zawody. Nie bardzo rozumiem porównywanie Kanadyjczyka, który jak rozumiem przez całą zimę przebywa w Europie i tu startuje i który do Lahti ma tyleż daleko co Polak, Austriak czy Niemiec, do tego gdyby np. Estończycy mieli wysłać czterech skoczków do Japonii.

    Z całym szacunkiem dla MŚ w skokach narciarskich, to porównywanie ich do Igrzysk Olimpijskich to jakaś kompletna bzdura. Ale nawet gdyby, to uważam, że prędzej Estończycy poślą czwórkę na MŚ do bliskiego Lahti niż na Igrzyska do Korei.

  • molenda doświadczony
    @Stula_pro @Madridista98

    słusznie, środa i czwartek :) nie wiem skąd mi się wzięło, że pierwszy konkurs już we wtorek.

  • Stula_pro początkujący
    Szwecja

    Ze względu na to, że Szwedzi mają blisko to myślę, że Christian Inngjerdingen się pojawi- w sumie jest mistrzem swojego kraju :)

  • Madridista98 bywalec
    @Stula_pro @molenda

    Nie, 12 w środe i 10:45 w czwartek.

  • Bogdinho weteran

    A tymczasem pierwszy przetarg na modernizację zeskoku Wielkiej Krokwi został unieważniony. Cóż za niespodzianka.

  • molenda doświadczony
    @Stula_pro @Stula_pro

    o 12:00 we wtorek i o 11:00 w środę.

  • Stula_pro początkujący
    Korea

    O której godzinie czasu polskiego odbędą się zawody w Pyeongchang?

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @Joker

    Niestety od końca sezonu 2014/2015 na zawodach FIS-owskich się nie pojawił, chociaż może gdzieś się jeszcze w to bawi.

  • anonim
    Grek

    skacze jeszcze Polichronidis ?

  • Wojciechowski profesor
    @farmile @Wojciechowski

    Przepraszam, oczywiście w lecie nadal 134, a w zimie 137.

  • Lewy444 bywalec
    @farmile @Wojciechowski

    Japończycy to jednak mają łeb na karku.

  • Wojciechowski profesor
    @farmile @farmile

    Nie było modernizacji. Japończycy wpadli na ciekawy pomysł - i uzyskali na jego realizację zgodę FIS - żeby w zimie tak układać pokrywę śnieżną, aby zeskok był nieco dłuższy. Stąd ta różnica, to jedyny taki przypadek na świecie.
    W lecie rozmiar skoczni nadal będzie wynosił 137 m.

  • Wojciechowski profesor
    @Andrzeys @kolos

    Nie o to mi chodzi (zresztą nawet też jestem raczej za pięcioma), ale "może jechać tylko pięciu" jak dla mnie znaczy, że jest jakieś ograniczenie. Więc albo pieniądze, albo wytyczne Tajnera i PZ(M)SN, innego wyjścia nie widzę...

  • krzysiek987 weteran
    @Oreo @Oreo

    Myślisz, że związek patrzy w jakim miejscu odbędą się MŚ, nie i patrz na Kanadyjczyka, który zajmie jedno z ostatnich miejsc indywidualnie, a co może z tą formą pomóc w drużynie mieszanej?Według mnie nie wiele.
    odległość do np. Brazylii z Polski nie jest mała, a niektórzy Polscy sportowcy pojechali tylko, żeby wystąpić i zajęli jedne z ostatnich miejsc.

    Czy koszty wyjazdu w tych i innych przypadkach się liczły czy inne cele lub sam udział są ważniejsze?

  • farmile początkujący
    HS Okurayama

    Kiedy była modernizacja okurayamy? Dlaczego w lato hs=134 a w zime hs=137?

  • Kolos profesor
    @Andrzeys @Wojciechowski

    A jest jakiś sens żeby jechało 6?? Jeszcze w sytuacji gdy mamy 5 pewniaków i nr. 6 mocno odstający od reszty?? Bo moim zdaniem nie.

  • Oreo profesor
    @Oreo @krzysiek987

    Odległość ma znaczenie, ma. Sponsorzy/związek prędzej pokryje wycieczkę z Estonii do Finlandii niż np. z Estonii do Japonii ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Andrzeys @EmiI

    Tajner palnął, że może jechać tylko pięciu...? A co to, dewiz brakuje? ;)

  • gyurcsops doświadczony

    Choćby nie wiem jak dobrze Ziobro skakał to mam nadzieję że czwórka w drużynówce będzie taka sama jak do tej pory w tym sezonie . Wątpię żeby forma naszej żelaznej czwórki spadła aż tak żeby któryś z nich zmarnował szanse na medal , chyba że będzie jakaś loteria lub trudne warunki jak 2 lata temu .

  • Jacek32 bywalec

    Jeśli nawet Estonia wystawi babki w konkursie mieszanym a Polska nie to będzie to mega kompromitacja, Pałaszowa i ta druga od juniorów mogła by jechać, przecież coś tam skaczą, pokazywali to na Uniwersjadzie czy mistrzostwach juniorów

  • gyurcsops doświadczony

    Zobaczymy więc kto wygra w rywalizacji Hula vs Ziobro . Moim zdaniem 4 konkursy w Azji będą decydujące .

  • anonim
    @Oreo @krzysiek987

    Ale warto zauważyć, że Estończycy bardzo często traktują zawody w Finlandii niemalże jak zawody u siebie. Więc gdyby wzięli czwórkę, nie byłoby to ogromnym zaskoczeniem.

  • krzysiek987 weteran
    @yyy @yyy

    a lecą dziewczyny?

  • krzysiek987 weteran
    @gyurcsops @gyurcsops

    niestety nie tylko w lotach, a patrząc na ten rok 2017 to Hula był lepszy od Ziobry tylko w jednym konkursie w Ga-Pa. Oto porównanie ich wyników z tego roku:
    Hula:16, 42,24 ,20, q, 24, 32, 36, 34
    Ziobro:44, 23, 22, 19, 38, 14, 15, 12, 27.

  • yyy profesor

    Nasz mix znowu będzie porażka a, nie rozumiem co te dziewczyny, przecież maja takie same warunki jak faceci

  • krzysiek987 weteran
    @Oreo @Oreo

    "Ciekawe czy Estończycy się wybiorą w 4-kę? W końcu mają relatywnie blisko"
    odległość nie ma żadnego znaczenia tak naprawdę tylko chęci i umiejętności.

  • gyurcsops doświadczony

    Zobaczymy co nasi pokażą w Japonii . Może Hula powalczy jeszcze z Ziobro o miejsce w składzie na Lahti . To że w lotach Stefan był słaby to nie znaczy że będzie gorszy w Azji . Jest równy i solidny a Ziobro nie potrafi dobrze lądować i dużo na tym traci , psychicznie też jest słaby bo nie jest taki dobry jak reszta kadry i widać jego frustracje . Myślę że Hula ma dużą szanse jako piąty zawodnik .

  • kryska stały bywalec
    @Oreo @Oreo

    "Maurer jedzie ze względu na mikst, prawda? Na MŚ w Lahti będzie mikst?"
    Tak, będzie. Z drugiej strony możliwe, że do MŚ przygotowywał się cały sezon, więc i tak by pojechał.
    "Ciekawe czy Estończycy się wybiorą w 4-kę? W końcu mają relatywnie blisko."
    Rok temu nie wzięli udziału w drużynówce w Kuopio, za to wzięli udział Koreańczycy.

  • kryska stały bywalec
    @kolec @kolec

    Maksimoczkin był na Uniwersjadzie ostatnio, on w tym sezonie sobie słabiej radzi niż taki Bażenow czy nasi Kłusek czy Biela.

  • Oreo profesor

    Maurer jedzie ze względu na mikst, prawda? Na MŚ w Lahti będzie mikst?
    I bądźmy szczerzy, to jedyny Kanadyjczyk prezentujący (oprócz Boyd-Clowes naturalnie) jakikolwiek poziom. Zobaczcie jakimi buloklepami, nie uwłaczając, są Nigel Lauchlan, czy R. Reid... Maurer chociaż jakieś te pojedyncze punkty zdobywał w PK.
    Ciekawe czy Estończycy się wybiorą w 4-kę? W końcu mają relatywnie blisko.
    Szwedów pewnie nie będzie, bo i kto miałby jechać.
    Pewnie Łotysz Nezhborts się pojawi.

  • kryska stały bywalec

    Ale co to znaczy, że jedziemy w sześciu? Nie bierzemy dziewcząt? Wszystko na to wygląda.

  • krzysiek987 weteran
    @Jacek32 @Jacek

    Ja też chciałbym zobaczyć jakiegoś tam polaka, ale czy to coś pomoże Polakom, chociaż wycieczkowicz to tak naprawdę bez różnicy który będzie.

  • krzysiek987 weteran
    @Andrzeys

    Inne media potrzebują o czymś pisać, więc piszą o walce Ziobry z Hulą o wyjazd na MŚ, która nie istnieje, ponieważ pojadą obaj, a o ich szansach na występ w konkursie będą dcydować treningi w Lahti.

  • krzysiek987 weteran
    @pawel96 @pawel96

    mnie też powołanie drugiego Kanadyjczyka mocno zaskoczyło

  • kolec bywalec

    Podane powyżej składy raczej bez niespodzianek.
    Dla Finów, mimo, że są gospodarzami, szczytem szczęścia pewnie będzie 2, przy odrobinie szczęścia 3 zawodników w 30-tce. Ahonen ostatnio jakoś tam się ogarnął z formą, ale max w jego wypadku to będzie jednak pogranicze drugiej i trzeciej dziesiątki.
    A Rosjanie szukają już tylko kandydatów na buloklepa do drużynówki :) Pewnie dołączy do nich Trofimow i na wycieczkę krajoznawczą Romaszow. Czyżby w tym sezonie już zupełnie skreślili Bojarincewa i Maksimoczkina?

  • damrs22 stały bywalec
    @Andrzeys @EmiI

    Ja osobiście swoje dywagacje opierałem na artykule Kalemby, ale wygląda na to, że to już nieaktualne.
    http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/na-kogo-postawi-stefan-horngacher-na-ms-powoli-wszystko-sie-wyjasnia/mbcj32

  • EmiI profesor
    @Andrzeys @damrs22

    Czy jest gdzieś wypowiedź Horngachera o pięciu na MŚ? Czy to jest fakt medialny, powielany przez dziennikarzy i upierający się przy tym gdy się im na twitterze napisze że może być sześciu? Jedyną tak naprawdę sugestie że może pojechać pięciu to wypowiedź Tajnera ze studia TVP gdzie powiedział "może niestety pojechać tylko pięciu", co by znaczyło że nie wiedział że może jechać sześciu. Bo jak czytam wszelkie archiwalne newsy o walce o miejsce w składzie o PŚ, to Horngacher mówił "nie wiem, zobaczymy, później ogłosze" i taka odpowiedź na pytanie dziennikarzy na pytanie o walkę 5 miejsce, miała być dowodem że taka walka jest.

  • damrs22 stały bywalec
    @Andrzeys @pawel96

    ;-o W takim razie coś przegapiłem.

  • pawel96 profesor
    @Andrzeys @damrs22

    W zeszły weekend Horngacher mówił, że jedziemy w sześciu.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Ja myślę że ta szóstka Polaków pojedzie na te MŚ.
    Fakt Hula w Oberstdorfie skakał słabo ale on zawsze o wiele lepiej radził sobie na skoczniach dużych niż na mamutach.

  • damrs22 stały bywalec
    @Andrzeys @Andrzeys

    Tam nie jest napisane, że to spotkanie z kadrą na MŚ, tylko spotkanie z zawodnikami przed MŚ. Horngaher mówił, że zabierze 5, a z decyzją ie będzie się śpieszył i może ją ogłosić nawet w autokarze do Lahti.

  • pawel96 profesor

    Nominacji Maurera się nie spodziewałem. Myślałem, że pod nieobecność Korka, Kanadyjczycy odpuszczą miksta ;)

  • Andrzeys początkujący
    @pavel

    Przecież skład Polski jest już podany na stronie PZN od kilku dni, trzeba tylko pogłówkować w która zakładkę wejść i jak rozumować ten komunikat:

    http://pzn.pl/strefa-pzn/aktualnosci/art514,spotkanie-z-zawodnikami-przed-mistrzostwami-swiata-w-lahti.html

  • W_S profesor
    @Jacek32 @Jacek32

    Kadra B to coś może zdziałać w 17/18 dopiero. Póki co nie ma co na to liczyć. Wszyscy są kompletnie zagubieni. Ale taki Krzyś Miętus mógłby się ubiegać o obywatelstwo Kazachstanu. Dalej by klepał bulę, ale przynajmniej mieściłby się do składu na konkursy drużynowe.

  • Jacek32 bywalec

    Chciałbym tam zobaczyć Aleksandra Zniszczołka za starego już Stefana Hulę.. któremu forma gaśnie z konkursu na konkurs. Oby pojechał młody zdolny Zniszczoł który wróci do swojej normalnej formie w tym czasie kiedy Stefanek bedzie zwiedzał świat Zaskoczenie ? Czemu nie, niektórzy będą nieźle zaskoczeni, ja Zniszczołowi teraz kibicuje żeby dobrze się spisał w zawodach i potwierdził swój potencjał. Muranka raczej odpada. I kto tam jeszcze z tej drugiej kadry..

  • glegeza początkujący
    @marro @marro

    Podejrzewam że pojadą w 5 i skład też raczej znany bo jednak Ziobro ma większy potencjał od Huli. Ale zostało jeszcze dwa weekendy...

  • Pavel profesor
    @marro

    Mam nadzieję, że 6 nie pojedzie, a o ostatecznym składzie zadecyduje dyspozycja w Azji.

  • marro profesor

    Polacy o ile pojada w 6, to tez skład jest znany.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl